ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מטפלים ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 3 ✔פרק 3 בנית תכנית טיפולית כיצד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 3
פרק 3

בנית תכנית טיפולית

כיצד תוכלו לדעת אם ילדכם נמצא על הקשת האוטיסטית? באופן כללי מאד ניתן לאמר שכאשר יש לילד עיכוב בהתפתחות השפה כמו דיספרקציה או אפרקציה הוא יפצה על כך תקשורתית דרך ג'סטות ותנועות גוף, מבטים והבעות פנים. לעומת זאת, ילד על הקשת האוטיסטית הוא בעל פגיעה נרחבת יותר והליקויים שלו הם רחבים ועמוקים יותר. אם הוא אינו מדבר הוא כמעט ולא יפצה על כך בדרכים תקשורתיות אחרות כמו מחוות, מבטים והבעות. הילד לא מפתח דרכי תקשורת ואינו מתעניין, או שיש לו התעניינות מועטה מאד, בקשר ובתקשורת עם האחר.

אם ההתנהגויות והסימפטומים האלה נשמעים לכם מאד מוכרים סביר להניח שילדכם עשוי לסבול מאיזה שהוא סוג של עיכוב התפתחותי עד הרמה של אוטיזם. כדאי לגשת כמה שיותר מהר לאיש מקצוע, מניסיוני נוירולוג המתמחה בבעיות שפה, תקשורת וויסות חושי יערוך לילדכם את האבחון הנכון ביותר. על פי כל המחקרים שנערכו בעולם עד היום נקבע כי התערבות בגיל כמה שיותר צעיר עוזרת לילד להגיע לתפקוד ברמה גבוהה יותר מרמתו ההתחלתית. כדאי לעשות אבחון מקיף אצל בעל מקצוע עם ניסיון של שנים רבות ולא לחסוך בעניין זה. המלצתי היא לא להסתפק באבחונים של המכון להתפתחות הילד בלבד ואם ניתן לגשת לאבחון פרטי אצל איש מקצוע המומלץ ע"י הורים שילדם כבר אובחן אצלו. אפשר גם להתייעץ עם אלו"ט או לקבל מידע מבית לורן. אבחון רציני ואמין כולל תצפית על הילד כשהוא משחק לבדו, משחק של המאבחן עם הילד וצילומו בוידיאו כדי שיוכל לצפות בו אח"כ אם יש לו ספק לגבי דבר מה, כדאי גם לצלם את הילד בסיטואציות חברתיות או בגן (אם הוא הולך לגן). שאלון התפתחות מובנה שממלא המאבחן יחד עם ההורים, שאלון לגננת, ראיון עם ההורים המספרים כיצד הם רואים את הילד והתפתחותו (חשוב בראיון שלא להגזים בבעיות הילד ובאותה מידה לא להפחית מעוצמת החומרה שלהם ולכן חשוב שיגיעו שני ההורים ויתנו שתי נקודות מבט המשלימות זו את זו ומציירות תמונת ילד שלמה יותר). בנוסף מבחן פסיכולוגי לילד, הערכה תפקודית ומילוי שאלון סנסו - מוטורי ע"י ההורים. לעיתים קרובות תימצאו בסיטואציה שנוירולוג מאבחן את הילד דרך כלי אבחון שונים מפסיכולוג או ממרפא בעיסוק וקשה למצוא מאבחן אחד שיאבחן בדרכי הערכה שונות הקשורות לליקויים השונים של הילד. ישנם אבחונים שונים דרכם מקובל להחליט האם ילדך נמצא על הספקטרום האוטיסטי אול לא, אולם אבחון מעמיק ונכון כולל בתוכו התייחסות ל - DSM, שהוא "התנך" של הפסיכולוגים המפרט בתוכו את כל מחלות הנפש והלקויות הידועים לנו כיום, ביניהם אוטיזם. לעיתים קרובות בכדי להקיף את כל יכולות הילד וצרכיו האישיים יש לגשת למספר בעלי מקצוע. לעיתים קרובות מי שיאבחן את ילדכם לא יאמר לכם לגשת לאבחון נוסף הקשור לתחום התפתחותי אחר שאותו הוא לא איבחן. עליכם כהורים לקחת את היוזמה לשאול, לחקור ולדרוש אבחונים נוספים הקשורים לתחומי הליקוי השונים הקשורים באוטיזם. לאחר כל תוצאת אבחון תוכלו לדעת האם ילדכם זקוק לעזרה בתחום זה. לדוגמה, נוירולוג לא יאבחן את ילדכם בד"כ דרך שאלון סנסו - מוטורי מפורט (יתכן שהוא ישאל שאלות כלליות על התפקוד הסנסורי שלו) ולכן יש לגשת למרפאת בעיסוק מקצועית המתמחה בבעיות סנסוריות ולאבחן את הילד אצלה ולבנות לו תכנית סנסורית המתאימה לו, זאת בנוסף לתכניות נוספות שימליץ עליהן הנוירולוג, הפסיכולוג, קלינאית התקשורת, טיפולי ABA ומטפל בשיטת גריספן, טיפול בשיטת ורדי ועוד. יש מאבחנים המשתמשים בחלק מהכלים שהזכרתי כדי לאבחן. חשוב מאד שההורים יחושו שנעשתה מבחינתם ומבחינת המאבחן עבודה רצינית ושהאבחון מלא ומשקף את מצב הילד. כאשר הילד מאובחן כנמצא על הקשת (טווח) אוטיסטית כדאי לבנות תכנית טיפולית ביתית כמה שיותר מהר ובמידת הצורך והמלצת המומחים לשלוח את הילד לגן תקשורתי או טיפולי. במידה והילד הולך לגן רגיל כדאי להתייעץ ולשקול צירוף סייעת שתהיה צמודה לילד ותקבל הדרכה ממנחה התכנית כיצד לקדם את הילד מבחינת ההתנהגות ומבחינה חברתית דרך הגן. הסייעת עוזרת לילד במקומות שהליקוי שלו אינו מאפשר לו תקשורת חלקה ונכונה עם הסביבה. היא משמשת כגשר בין הילד לעולם וברגעים שהילד אינו זקוק לה היא מצטרפת לצוות הגן בכל מה שקשור בחיי היום יום בגן ותפקודו. מניסיוני, אני ממליצה על הגישה האקלקטית. כלומר, לא "להאמין" בשיטה אחת ולטפל בילד רק דרכה אלא לשלב מספר שיטות (ולא להגזים גם בזה, בסה"כ מדובר בילד צעיר שיכולת ההכלה שלו מוגבלת). מומחים בכל אחת מהן עשויים לומר לכם שהן סותרות אחת את השנייה. במידה והילד נמצא במצב שלדעתכם, ולדעת רוב המומחים שהתייעצתם עמם, אינו מאפשר לו להשתלב בטיפולים במספר שיטות כדאי להתחיל בשיטה אחת (אני ממליצה על ABA) ולהתמיד בה לפחות חצי שנה כדי להבחין בתוצאות. במידה ולאחר חצי שנה (או שלושה חודשים לכל הפחות) אינכם רואים שיפור בליקויים של הילד כדאי מאד להפחית בשעות הטיפוליות של סוג הטיפול הראשי שבחרתם ולהכניס במקום שעות אלה טיפולים מסוגים שונים שעשויים לתמוך בילד טוב יותר ולהקל עליו ועליכם. לדוגמה, ילדה שטופלה במשך שנתיים בשיטת גרינספן ומצבה לא הוטב באופן משמעותי (אכן התרחבו מעט מאד מעגלי התקשורת שלה אך לא יותר מכך, היא נשארה, כפי שהגדירה זו אימה "בתוך עצמה"). היה טוב אם לאחר חצי שנה של טיפול שאינו אפקטיבי מספיק לשנות ולהכניס טיפולים אחרים ולראות מה הכי עוזר לילדה (לאיזה טיפול היא מגיבה הכי טוב) ואז לתגבר את מספר השעות שעובדים עימו בטיפולים החדשים תוך כדי הפחתת שעות הטיפול הקודם בהדרגתיות. דוגמה אחרת היא של ילד שקיבל במשך חצי שנה טיפולי ABA ולאחר תקופה זו החל להציג התנהגויות מתנגדות מאד לטיפול ולמטפלים. כאשר הפחיתו את שעות ה - ABA (מ - 35 שעות שבועיות ל - 22 שעות שבועיות) והכניסו במקום ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת, רכיבה טיפולית, מספר שעות גרינספן המתמקדות במשחק זוגי חברתי (של שני ילדים הנמצאים פחות או יותר באותו מקום על הספקטרום), וכן 6 שעות בשבוע טיפוליVBA, הילד הפך רגוע יותר, בעל יכולת הכלה רגשית גבוהה יותר ורגוע יחסית מבחינה סנסורית. מניסיון אני יכולה לומר שגם חופשות מטיפול, כלומר הורדה בשעות הטיפול ולא הפסקתו לגמרי, בתקופות מסוימות בשנה, בעיקר בחודשי הקיץ החמים בהם קשה לילד להתרכז בטיפול, יכולים להטיב עם הילד ולתת לו הזדמנות להכיל את כל מה שקיבל במהלך השנה. ילדם מתפתחים בקפיצות. לאחר שלא דיברו, "פתאום" הם מדברים, כשלא היו רגועים, פתאום הם רגועים יותר וכו'. הקפיצות הללו מגיעות בד"כ לאחר תקופה שעבדנו עם הילד באינטנסיביות ואז תקופה נוספת שבה אנו מניחים לילד ולא ממשיכים לדחוק בו ללא הפוגה. תנו אמון בילד שלכם וביכולת שלו להפנים את מה שלמד ולעבד אותו. אותי הפתיע עד כמה חופשה קצרה של סוף שבוע או שבוע שלם במקום חדש וקסום לילדים יכולה להביא את הילד האוטיסט למקום אחר מבחינת ההתפתחות שלו, כשהוא מניח לכל הטיפולים ופשוט נהנה להיות ביחד עם משפחתו באווירה טובה ואוהבת. כמובן שגם בחופש זה יש לתכנן היטב לאן לקחת את הילד כך שיוכל ליהנות ולהפיק כמה שיותר מהחופשה. אם נוסעים לאילת למשל אפשר לגשת לריף הדולפינים בו כל ילד יכול לחוש את האהבה הבלתי תלויה בדבר של הדולפין לאדם. הדולפין מביט לתוך עיני הילד ואולי נותן לילד ללטף אותו. ילדים רבים חווים רגעים כאלה כרגעי מפתח בהיפתחות שלהם לעולם ולטוב שבו. כל חוויה חדשה, כשמביאים אותה לילד בזמן הנכון ובאופן הנכון יכולה להעשיר אותו ולהעיר אותו לבני אדם אחרים ולעולם.

לאחר האבחון חפשו וראיינו מספר מנחים. כדאי להתייעץ עם הורים שאתם מכירים, עם נוירולוג עליו אתם סומכים וגם עם הורים שאינכם מכירים שניתן למצוא דרך בית לורן או באתרי אינטרנט כמו קהילות תפוז ואחרים. על המנחה להיות אדם מקצועי, כלומר שעבר מספר קורסים המכשירים אותו לתפקידו והיה בעבר תרפיסט ואח"כ אולי מרכז צוות ולבסוף עבד בצמוד עם מנחה צוות וותיק ובעל ניסיון. אם זהו מנחה בשיטת ABA צריך לוודא שסיים קורס מטפלי ABA וכן קורס מנחי ABA וכדאי מאד שיהיה בוגר קורס ניתוח התנהגותי. אם בחרתם במנחה או מטפל בשיטת גרינספן וודאו היכן למד, היכן עבר התמחות, כמה שנים עובד כמטפל וכמנחה, מי מייעץ לו ברגעי משבר כשאינו יודע כיצד להמשיך ולעזור לילד. בנוסף חשוב מאד שיהיו למנחה שנות ניסיון רבות עד כמה שניתן. חשוב שהמנחה עצמו יהיה קשור לאדם נוסף שאליו הוא יכול לפנות במידת הצורך ולקבל הדרכה בעצמו במידה והוא נתקל בשאלה או בעיה שאינו מכיר מספיק טוב. אדם זה יכול להגיע אחת לכמה חודשים כדי לצפות בילד ולהחליט עם ההורים והמנחה מה ראוי לעשות בנקודה זו בטיפול. יש כמה וכמה אנשים בארץ שיכולים לשמש בתפקיד זה ולכן אינני ממליצה לממן שהות בארץ וטיסה למומחה מחו"ל, אלא אם כן אתם מרגישים שאכן הגעתם למבוי סתום מבחינת שאלות מהותיות לגבי הילד והטיפול בו. גם אז כדאי לחפור היטב באזורינו ולהפתעתכם תגלו שבישראל ישנם לא מעט מומחים שיכולים לעזור לכם בשאלות ספציפיות. כדאי לוודא עם הורים אחרים שהמנחה עבד בעבר עם ילדיהם שאכן הילדים התקדמו ושהמנחה מסוגל להדריך את הצוות, ולעקוב אחריו, מסוגל לתת הנחיה להורים ולצוות הגן ומסוגל אף לגייס ולהכשיר תראפיסטיות. כדאי לסכם מראש את תנאי העבודה, כפי שהזכרתי קודם לכן, כל הקשור במה כרוך בתשלום ומה כלול בתשלום. מנחים רבים אינם טורחים לעבוד עם הילד עצמו ומשאירים את כל העבודה הטיפולית למטפלים בלבד ולעיתים לרכזת הצוות. אינני יכולה להמעיט בחשיבות הצורך שהמנחה עצמו יעבוד עם הילד שעה בשבוע או בשבועיים כמטפל (כך הוא גם יכול להדגים למטפלים כיצד לעבוד עם הילד, כשהמטפלים צופים בשעת טיפול של המנחה בילד). המנחה, מתוקף תפקידו, צריך לדעת בדיוק היכן הילד נמצא ואת זאת לא ניתן לעשות דרך תצפיות בלבד. גם רופא שהוא פרופסור עם ניסיון רב שנים לא מבקש מסטג'ר שלו לאבחן חולה בלי לבדוק אותו בעצמו ולוודא שאכן האבחון נכון ואז להחליט מהו הטיפול הרצוי. כך גם במקרה זה. כאשר המנחה עובד באופן פרטני עם הילד הוא יודע בדיוק למה הילד זקוק באותו רגע וכך יידע טוב יותר לאיזה כיוון לקחת את התכנית הטיפולית וכיצד להדריך את המטפלים. מנחה אשר מסרב לעבוד עם ילדכם אפילו שעה אחת בחודש אינו רציני ואין הוא יכול לדעת את מצב הילד במדויק, אינו יכול לחוש את הילד ולהבין את מקומו ההתפתחותי וצרכיו המשתנים, הוא יכול רק לנחש מצפייה בקטעי וידאו או בטיפולים של מטפלים אחרים עם הילד. מנחה כזה ייתן בד"כ תכניות עבודה "על פי הספר" ולא על פי צרכיו של הילד, דבר שיכול לפגוע בילד במקום לעזור ולקדם אותו. כאשר המנחה מנותק מרמת השטח גם המטפלים מרגישים בכך והם עשויים לחוש שאינם מקבלים מענה אמיתי לבעיות שעולות בינם לבין הילד בשעת הטיפול. כך יכולים נושאים חשובים עבור הילד להישאר ללא מענה. יש תכניות טיפוליות שמעסיקות גם מנחה וגם רכז צוות. רכז הצוות משמש כמטפל בכיר וכן כחוליה מקשרת בין שאר המטפלים למנחה. היררכיה זו אינה אופטימלית כלל ובמקרים רבים גורמת לניתוק גדול יותר בין המנחה לבין הצוות המטפל. המנחה מקבל דיווחים מהרכז ואנשי הצוות מרגישים רחוקים מידי ממנו. אם נדמה את הקומפלקס הטיפולי לאדם אז המנחה הוא הראש השולט בגפיים ואילו המטפלים הם הגפיים. אין צורך להכניס כאן אדם נוסף שירכז את העניינים משום שהוא רק מעכב את הקשר הנכון בין הראש לידיים. לעיתים על הראש (המנחה) לרדת לרמת הידיים (המטפל) ולטפל בילד בעצמו כדי לדעת שאופן החשיבה שלו נכון ומתחבר לילד ושהוא לא מטפל בילד "לפי הספר" בלבד אלא מתאים את התכנית לצרכיו, אופיו ויכולותיו של הילד הספציפי. רצוי שאותו מנחה, במידה והוא מוכשר לכך, ינחה גם את הצוות הטיפולי בבית וגם את הסייעת המטפלת בילד בגן ובמידת הצורך גם את צוות הגננות וההורים כמובן. במידה ונראה לכם שהמנחה לתכנית הטיפולית בבית אינו מתאים להיות גם המנחה של צוות הגננות והסייעת בגן חפשו אדם אחר שמתמחה בתחום הזה. לפני בנית התכנית הטיפולית על המנחה לערוך שיחה מקיפה עם ההורים בה הם יספרו על עברו של הילד ועל ההווה ויציינו מהם הנושאים המדאיגים אותם. ראיון רציני לוקח בין שעה לשעתיים. בנוסף יבצע המנחה תצפית על הילד, התצפית כוללת צפייה בילד כשהוא משחק עם מבוגר אחר או ילד נוסף, ובנוסף הילד בסיטואציה הביתית והילד בגן. כן כוללת התצפית טיפול אחד לפחות של המנחה בילד, המנחה מטפל בילד ומשחק איתו כדי להכיר אותו ואת צרכיו. מקובל כיום בשוק שהמפגש הראשוני עם הילד והוריו האורך כשעתיים, בנית התכנית ע"י המנחה, הנחיית הורים טלפונית, שיחות טלפוניות כלליות ואי מיילים עימו לא נכללים בעלות המנחה. לעומת זאת, טיפול אישי בילד, הנחיה אקטיבית של צוות, צפייה בילד בגן והנחיית הסייעת וההורים במפגש נכללים בשקלול השכר של המנחה. שוק המנחים והמטפלים בארץ כיום פרוץ מאד ואינו מקצועי מספיק ברוב המקרים. מעט מאד מנחים משתלמים בחו"ל וחלקם דורשים מההורים להטיס לארץ ולממן את לימודיהם בארץ ע"י מומחה מחו"ל, לעיתים באמתלה שהמומחה מחו"ל בא כדי להעריך את בעיותיו של הילד ולתת להם פתרון וזאת כאשר ישנם כיום בארץ מומחים שכאלה. הצעתי לכם היא, יחד עם הדאגה הגדולה לילד והעמדת שלומו והתפתחותו במקום הראשון, שלא להיכנע לדרישות לא סבירות, כלכליות ואחרות, של המנחה או של תרפיסטים (פגשתי גם תרפיסטים שלא התביישו לדרוש סכומים לשעה בגובה שלוקח מנחה בכיר כאשר לא הייתה לכך שום הצדקה). ברגע שהורים לא יתנו ידם לפעולות ודרישות שאינן נחוצות או נכונות עבור ציבור המשפחות לילדים האוטיסטים אז השוק לא יהיה פרוץ כל כך ויהיה אפשר למצוא מנחים ומטפלים מקצועיים במחיר כלכלי הגיוני. תפקידו של המנחה הוא לכתוב את תכנית העבודה הטיפולית ולהיות אחראי שהיא מיושמת כראוי, חלק נוסף של תפקיד המנחה הוא למצוא תרפיסטים ולהכשירם, להיות בקשר עם כל הגורמים המטפלים בילד וכמובן להיות לרשות ההורים בזמנים סבירים. התכנית מחולקת לכמה חלקים: מטרות לטווח רחוק, יעדים מעשיים, הדרך בה יפעל הצוות להשגת היעדים - כלומר פירוט התכניות העכשוויות והעתידיות שהילד זקוק להם. כמובן שזוהי תכנית תיאורטית בלבד ונתונה לשינויים בכל מפגש שבועי של הצוות וההורים עם המנחה. התכנית התיאורטית - כללית מהווה מסגרת לטיפול ומאפשרת להורים ולמנחה לעקוב אחר התקדמות הילד לקראת המטרות שהוצבו. בנוסף, טוב יהיה אם המנחה יהיה בקשר טלפוני וכן אחת לכמה חודשים יזום מפגש גדול ורחב יותר עם מטפלים אחרים שאינם תחת אחריותו, כמו מטפלים ברכיבה טיפולית, מרפא בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג, מטפל באומנות ומוסיקה, מטפל בהידרו - טראפיה וכו'. חשוב מאד שהמנחה ידע בדיוק מהם נקודות החוזק ומהם החולשות של הילד כפי שהם באים לידי ביטוי בכל אחד מהטיפולים אותם הוא מקבל וכך הוא יוכל ליצור תמונה שלמה ואמיתית כמה שיותר לגבי הילד. מלבד פגישה זו אחת לכחודשיים - שלושה על המנחה להיות בקשר טלפוני עם כל אחד מהמטפלים של הילד, שאינם משיטת ABA, כדי לראות את השינויים שחלים בילד ולהתאים את התכניות הטיפוליות להתקדמותו. כדאי מאד לבחור מנחה שאתם מסתדרים איתו מבחינה אישיותית. אין טעם לעבוד עם אדם המקשה עליכם בנוכחתו. יש לכם מספיק קשיים להתמודד עימם. מנחה טוב ושקול יודע לשים את האגו שלו ואת הפילוסופיה בה הוא מאמין בצד ולהכניס באהבה לתוך סל הטיפולים של הילד טיפולים שונים ואחרים שיכולים לתת מענה במקומות ששיטת הטיפול שהמנחה דוגל בה אינה נותנת, או לחזק נקודות שעובדים עליהן אצל הילד גם דרך שיטות טיפול אחרות.
להתראיין אופי קיצוני הפרעות נפשיות להכיל ידע תנך אמת החלטיות תמונה מסגרות לטפל בבעיה נפשית pdd אוטיזם אספרגר בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
חרדת מטפלים, מפחד לטפל באנשים, מפחד לייעץ לאנשים, מפחד לתת יעוץ לאנשים, מפחד להיות מטפל, איך להיות מטפל? מה טיפול יכול לתת לך? סוגים של טיפול, איפה ללמוד טיפול? להיות מאמן אישי, ללמוד אימון, ללמוד NLP
חרדת מטפלים, מפחד לטפל באנשים, מפחד לייעץ לאנשים, מפחד לתת יעוץ לאנשים, מפחד להיות מטפל, איך להיות מטפל? מה טיפול יכול לתת לך? סוגים של טיפול, איפה ללמוד טיפול? להיות מאמן אישי, ללמוד אימון, ללמוד NLP
... מטפלים, מפחד לטפל באנשים, מפחד לייעץ לאנשים, מפחד לתת יעוץ לאנשים, מפחד להיות מטפל, איך להיות מטפל? מה טיפול יכול לתת לך? סוגים של טיפול, איפה ללמוד טיפול? להיות מאמן אישי, ללמוד אימון, ללמוד NLP מהי חרדת מטפלים ואיך היא נוצרת? חרדת מטפלים היא פחד שאנשים חווים כאשר הם רוצים לעסוק בטיפול, ייעוץ או אימון אישי, אך חוששים מלתת פתרונות ... בפועל להתחיל לטפל כי הם מפחדים לקחת אחריות על התוצאות של הטיפול שלהם. החרדה מתעוררת משום שהמטפל הפוטנציאלי מודע לסיכון שטמון במתן עצות לא נכונות. בעוד שילד קטן או אפילו קוף אינם פוחדים לתת ... כי הוא לא מודע מספיק לאפשרות שהוא טועה. כיצד יושר וחשיבה ביקורתית יכולים להגביר חרדה אצל מטפלים? מטפל או מאמן אישי שמודע מאוד ליכולת שלו לטעות עלול לפתח חרדה משום שהוא מבין שהוא לא יכול להבטיח במאה אחוז את הצלחת הטיפול. לדוגמה, אם מגיע מטופל שסובל מפשיטת רגל ומבקש עצה עסקית, המטפל הישר ירגיש אחריות עצומה ולא נוחה משום שהוא יודע שהוא לא יכול להבטיח הצלחה ודאית. לעומתו, מטפל שממהר לתת פתרונות בלי בדיקה מעמיקה לא יחוש חרדה, כי הוא לא מודע או לא ישר מספיק כדי להודות באפשרות שהייעוץ שלו לא נכון או לא מתאים למצב. איך אפשר להתגבר על חרדת מטפלים באמצעות הגדרת גבולות? הדרך להתגבר על הפחד הזה היא להגדיר באופן ברור מה בדיוק המטפל מספק למטופל, ולהימנע מלהבטיח דברים שלא בטוחים: להבהיר למטופל שהטיפול הוא תהליך של חקירת האמת ולא בהכרח פתרון קסם. להדגיש שאתה כמטפל לא מבטיח תוצאות, אלא מציע לעזור לבדוק מה באמת אפשרי או לא. להבהיר שאתה מוכן לבדוק עם המטופל את ... שלו לגבי המציאות, ולהסביר שזה עשוי להוביל לשיפור בתחושה גם אם המציאות לא תשתנה בפועל. כשאתה כמטפל לא מתיימר לספק משהו שאינך בטוח בו, ואין הבטחות שווא, לא נוצרת חרדה מהטיפול. המטופל מבין שאתה ... האם התעודה הזו באמת מעידה על כך שאני יודע את האמת?, האם השיטה שלמדתי אכן מתאימה לכל מצב?. כאשר המטפל לא בטוח בעצמו, התעודה לא תעזור לו, כי החרדה נובעת מהספק הפנימי שלו לגבי יכולותיו האמיתיות. כיצד אפשר להיות בטוח יותר כמטפל באמצעות חיפוש האמת? כדי להרגיש בטוחים בטיפול, ההמלצה המרכזית היא להשתמש בגישה של חיפוש ובירור ... הבעיה עצמה, אך כן אפשר לעזור למטופל להבין טוב יותר את מצבו ולהשלים איתו בצורה טובה יותר. כאשר המטפל מחויב לגילוי האמת, הוא לא חושש מכישלון כי הוא לא מציג למטופל פתרון ודאי אלא תהליך של בדיקה וגילוי. כיצד שיטת חיפוש האמת יכולה להקל על פחד הטיפול? השיטה הזאת מפחיתה חרדה כי המטפל יודע שהוא לא משקר ולא מגזים. הוא פשוט מציג דברים כפי שהם ומסייע למטופל לבדוק לעומק את מצבו. ... המטופל, אך המהות היא תמיד חיפוש האמת, ולא הבטחה שפתרון ספציפי הוא ודאי. איך לפתח ביטחון עצמי כמטפל? אימון אישי מול טיפול פסיכולוגי - מה ההבדלים? איך לבחור שיטת טיפול שמתאימה לך? האם אפשר לטפל בחרדות בעזרת לימודי NLP? דרכים להתמודד עם פחד מכישלון מהי חרדת מטפלים וממה היא נובעת? חרדת מטפלים היא מצב נפוץ שבו אנשים שרוצים לעסוק בטיפול, אימון אישי או ייעוץ חווים פחד וחרדה גדולה מלטפל ... שכל ייעוץ שהוא נותן יכול להיות מוטעה. למשל, כאשר מגיע אליו מטופל עם עסק שעומד בפני פשיטת רגל, המטפל עשוי לפחד מההתחייבות להוציא אותו מהמצב הקשה, כי הוא מודע לאפשרות שהוא ייכשל בכך. לעומת זאת, מי ... על החרדה באמצעות הגדרת גבולות ברורים בטיפול? אליעד מציע פתרון ברור ופשוט להתמודדות עם החרדה: המטפל לא צריך להתחייב למשהו שהוא לא בטוח שיוכל לספק. במקום להבטיח הצלחה ודאית, המטפל צריך להדגיש למטופל שהטיפול הוא תהליך של בירור משותף של האמת, שבו: המטפל והמטופל יחד בודקים את העובדות ואת הפרשנויות למצב. לא מתחייבים בוודאות לפתור את הבעיה, אלא ... לא ניתן לשנות את המציאות, אך ניתן לשנות את הדרך שבה המטופל רואה ומבין את מצבו. באופן הזה, כאשר המטפל פועל בכנות ואינו מבטיח דברים שהוא לא יכול להבטיח, הוא לא יחוש פחד או חרדה מפני הטיפול. האם ... מסביר שרבים חושבים שהשגת תעודות או הסמכות בשיטות טיפול או באימון אישי יפחיתו את החרדה שלהם כמטפלים. בפועל, אדם ישר ומודע עדיין יתהה אם התעודה באמת מעידה על יכולתו לטפל, והאם השיטה שלמד אכן ... ולכל מטופל. לכן, מה שבאמת יכול להפחית את החרדה זה לא התעודה עצמה, אלא עומק החקירה הפנימית של המטפל: הבנת המציאות לעומק ובדיקת התאמת הפתרונות באופן מדויק למצב האישי של כל מטופל. איך מבררים את ... הליבה האמיתית של טיפול מוצלח, שמבוססת על בירור האמת בצורה ישירה ומדויקת עם המטופל. הוא ממליץ למטפלים לא להיצמד לתיאוריה אחת או לתהליך קבוע מראש (כמו 12 צעדים), אלא תמיד לבדוק לעומק את המצב ... האם יש דברים במצב שאינם ניתנים לשינוי חיצוני, אך אפשר לשנות את ההרגשה הפנימית ביחס אליהם? כאשר המטפל מתמקד בחיפוש האמת במקום בהבטחות שווא, הוא אינו צריך לפחד. המטופל מבין שאין כאן הבטחה להצלחה של מאה אחוז, אלא יש כאן תהליך אמיתי וכנה של בירור משותף. מה גורם למטפלים לחשוש מעצמם ומהגישה שלהם? אליעד מסביר בפשטות שחרדת ה
הדרכת מטפלים, איך להצליח בתור מטפל? איך להיות מטפל? איך ללמוד לטפל? איך לעזור לאנשים? ללמוד לאמן, ללמוד אימון, להיות יועץ, ללמוד יעוץ, להיות פסיכולוג, להיות מאמן, חרדת מטפלים, האם הסנדלר יכולת ללכת יחף? איך לטפל באחרים?
הדרכת מטפלים, איך להצליח בתור מטפל? איך להיות מטפל? איך ללמוד לטפל? איך לעזור לאנשים? ללמוד לאמן, ללמוד אימון, להיות יועץ, ללמוד יעוץ, להיות פסיכולוג, להיות מאמן, חרדת מטפלים, האם הסנדלר יכולת ללכת יחף? איך לטפל באחרים?
... מטפלים, איך להצליח בתור מטפל? איך להיות מטפל? איך ללמוד לטפל? איך לעזור לאנשים? ללמוד לאמן, ללמוד אימון, להיות יועץ, ללמוד יעוץ, להיות פסיכולוג, להיות מאמן, חרדת מטפלים, האם הסנדלר יכולת ללכת יחף? איך לטפל באחרים? מה הדבר המרכזי שצריך לעשות כדי להצליח בתור מטפל? כדי להצליח בתור מטפל, אליעד כהן מסביר שהדבר המרכזי והחשוב ביותר ... אם הוא עצמו לא יכול להתמודד ולפתור את אותן הבעיות או בעיות דומות באופן אישי. לדוגמה, אם מגיע אליך מטופל עם בעיה מסוימת, שהיא מורכבת במיוחד, ואתה כמטפל לא הצלחת מעולם לפתור לעצמך בעיה בסדר גודל ... להניח שלא תוכל לעזור לו. אך לעיתים, יכול לקרות מצב שבו המטופל מצליח לפתור את הבעיה בעצמו לאחר משפט אחד פשוט שתאמר לו. במקרה כזה, הפתרון לא הגיע ממך כמטפל, אלא מיכולת החשיבה וההבנה של המטופל עצמו. הוא זה שעיבד את הדברים בראשו ופתר לעצמו את הבעיה. אבל במידה שהמטופל אינו מסוגל לפתור את הבעיה שלו בעצמו, האחריות המלאה על פתרון הבעיה עוברת אליך כמטפל. אתה זה שצריך להבין את מורכבות הבעיה ולספק את הפתרון. לכן, היכולת שלך כמטפל לפתור בעיות מורכבות של אחרים תלויה לחלוטין ביכולת שלך לפתור בעיות מורכבות בכלל, וזה כולל גם את הבעיות האישיות שלך. איך לפתח את היכולת לפתור בעיות מורכבות כמטפל? כדי שתהיה לך יכולת לטפל בבעיות מורכבות אצל ... ובא אליך מטופל שמבקש להפסיק לעשן, ייתכן שתגיד לו משפט כלשהו, והוא בעזרת החשיבה העצמית שלו יצליח להפסיק. במקרה כזה, הפתרון לא נבע מהיכולת שלך כמטפל, אלא מהיכולת של המטופל עצמו. אך באופן ... לפתרון מוטלת ישירות עליך, ואתה הוא זה שאמור להוביל את המטופל לפתרון - לא תוכל לסייע לו בבעיה שאתה בעצמך לא מצליח לפתור. במילים אחרות, כדי להיות מטפל טוב באמת, עליך קודם כל להתגבר בעצמך על בעיות מורכבות. כיצד הטיפול העצמי ישפר את היכולת שלך לעזור לאחרים? כאשר אתה כמטפל מתמודד באופן פעיל עם בעיות מורכבות בחייך ... מציין שגם המוח עצמו לא מבחין בין בעיות אישיות לבעיות של אחרים - הוא פשוט מתפתח ומשתפר ככל שאתה מתאמץ ומתמודד עם בעיות. לכן, הדרך הטובה ביותר להפוך למטפל מוצלח, יועץ, מאמן או פסיכולוג יעיל, היא להתחיל בהתמודדות עצמית ולפתור את הבעיות האישיות המורכבות שלך. סיכום הדברים העיקריים של אליעד כהן למטפלים חדשים ולכאלה שמעוניינים להצליח: כדי להצליח כמטפל, חובה להתמודד ולטפל קודם כל בבעיות האישיות שלך. יכולתך כמטפל לפתור בעיות מורכבות של אחרים תלויה ביכולת שלך לפתור בעיות דומות בעצמך. לעיתים מטופלים מסוגלים לפתור בעצמם את הבעיה בעזרת רמז קל, אך זה לא מוכיח את היכולת האישית שלך כמטפל. התמודדות עצמית עם בעיות משפרת את יכולת הניתוח והחשיבה שלך כמטפל. המוח מתפתח ומתחדד ככל שאתה מתאמץ לפתור בעיות, בין אם אלו בעיות שלך או של אחרים. בשורה התחתונה, הדרך להיות מטפל מוצלח היא לשפר את עצמך כל הזמן על ידי ... האישיות והמורכבות ביותר שלך. ככל שתצליח לטפל בעצמך בצורה יעילה יותר, כך תוכל להצליח לטפל באחרים ולעזור להם בצורה טובה ועמוקה יותר. איך להצליח בתור מטפל? איך ללמוד לטפל באנשים? מהי חרדת מטפלים? איך לשפר יכולות טיפוליות? האם הסנדלר יכול ללכת יחף? איך לפתור בעיות מורכבות כמטפל?
להציל את המציל או להציל את העולם? סבל של מורה רוחני, בעיות של מורה רוחני, בעיות של מטפלים, הדרכת מטפלים
להציל את המציל או להציל את העולם? סבל של מורה רוחני, בעיות של מורה רוחני, בעיות של מטפלים, הדרכת מטפלים
... את המציל או להציל את העולם? סבל של מורה רוחני, בעיות של מורה רוחני, בעיות של מטפלים, הדרכת מטפלים למה אנשים שרוצים להציל את העולם צריכים קודם להציל את עצמם? אנשים רבים חושבים שהם הגיעו לאושר פנימי או להארה רוחנית, ומכאן הם רוצים להציל את ...
מהי חרדה כללית? הפרעת חרדה מוכללת, פחד כללי, איך מתמודדים עם חרדה כללית? איך לטפל בחרדה כללית? סימפטומים של חרדה מוכללת, איך מטפלים בחרדה? איך להתמודד עם חרדה? טיפול בחרדה
מהי חרדה כללית? הפרעת חרדה מוכללת, פחד כללי, איך מתמודדים עם חרדה כללית? איך לטפל בחרדה כללית? סימפטומים של חרדה מוכללת, איך מטפלים בחרדה? איך להתמודד עם חרדה? טיפול בחרדה
... מוכללת, פחד כללי, איך מתמודדים עם חרדה כללית? איך לטפל בחרדה כללית? סימפטומים של חרדה מוכללת, איך מטפלים בחרדה? איך להתמודד עם חרדה? טיפול בחרדה מהי חרדה כללית ... תוכל להוריד את עוצמת החרדה ולחיות חיים מלאים יותר, פחות כבולים לתחושת פחד שיכולה להיות שקרית. איך מטפלים בחרדה כללית? האם יש פתרון לחרדה כללית? כיצד להתמודד עם ... מפחד לא יודע כל פעם זה משהו אחר פעם אני מפחד מזה ופעם מזה מפחד שיקרה לי דבר רע מה עושים עם זה איך מטפלים בזה. אתה הבנת? ש: ברור. אליעד: ברור, מה עושים? ש: למדנו ... אחד מהדברים האלה. אליעד: אין בעיה אני מפחד שלא יאהבו אותי מה עושים טיפלנו, אני מפחד שיאהבו אותי. ש: מטפלים. אליעד: עכשיו אני מפחד שיאהבו אותי. ש: מטפלים אז? אליעד: לא אני מפחד שלא יאהבו אותי ואני מפחד שיאהבו אותי גם את זה וגם את זה מפחד, אני מפחד שאני פתאום לא ארצה שיאהבו אותי מה נעשה? ש: בסדר מטפלים גם בזה. אליעד: מה נעשה איך נתפטר מזה אני מפחד שפתאום ...
לפתור בעיות לאחרים, האם מי שלא יכול לעזור לעצמו יכול לעזור לאחרים? האם הסנדלר יכול ללכת יחף? חרדת מטפלים, האם אפשרי לעזור לאחרים בלי שאתה יכול לעזור לעצמך? ממי לקבל יעוץ? סוגים של יועצים, מי יכול לעזור לי? איך לפתור בעיות?
לפתור בעיות לאחרים, האם מי שלא יכול לעזור לעצמו יכול לעזור לאחרים? האם הסנדלר יכול ללכת יחף? חרדת מטפלים, האם אפשרי לעזור לאחרים בלי שאתה יכול לעזור לעצמך? ממי לקבל יעוץ? סוגים של יועצים, מי יכול לעזור לי? איך לפתור בעיות?
... בעיות לאחרים, האם מי שלא יכול לעזור לעצמו יכול לעזור לאחרים? האם הסנדלר יכול ללכת יחף? חרדת מטפלים, האם אפשרי לעזור לאחרים בלי שאתה יכול לעזור לעצמך? ממי לקבל יעוץ? סוגים של יועצים, מי יכול לעזור לי? איך לפתור בעיות? האם ... בקיא בו, העובדה שיש לו בעיות בלתי פתורות בתחומים אחרים אינה צריכה למנוע את הפנייה אליו. האם חרדת מטפלים היא מחסום לעזור לאחרים? אליעד כהן מתייחס גם לנושא חרדת מטפלים , שמסמל את הפחד של מטפלים שהם עצמם מתמודדים עם בעיות אישיות ועדיין מציעים סיוע לאחרים. לפי הסברו של אליעד, חרדת מטפלים לא אמורה להיות מכשול מוחלט, מכיוון שמטפל יכול להעניק עזרה לאחרים גם כאשר קיימות אצלו בעיות בתחומים מסוימים, כל עוד הבעיות שבהן הוא עוסק עם מטופליו אינן זהות לבעיות ... הבעיה ומהן היכולות האמיתיות של היועץ. האם אפשר לעזור לאחרים בלי לעזור לעצמי? ממי כדאי לקבל ייעוץ? חרדת מטפלים הסנדלר הולך יחף? מי יכול לעזור לי לפתור בעיות? האם יועץ חייב לפתור בעיות בעצמו? ...
ניתוח מקרה טיפולי, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, הקטנת גורם הסיכוי, איך לטפל בפחד? בדיקת הנחות היסוד של הפחד, מפחד לקבל התקף לב, מפחד שההורים ימותו, הדרכת מטפלים, ללמוד להיות מטפל, יעוץ למטפלים
ניתוח מקרה טיפולי, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, הקטנת גורם הסיכוי, איך לטפל בפחד? בדיקת הנחות היסוד של הפחד, מפחד לקבל התקף לב, מפחד שההורים ימותו, הדרכת מטפלים, ללמוד להיות מטפל, יעוץ למטפלים
... ימותו, הדרכת מטפלים, ללמוד להיות מטפל, יעוץ למטפלים מהו פחד ואיך הוא נוצר? אליעד כהן מסביר שפחד הוא ... אפשריים בעתיד. איך מטפלים בפחד שאמא תמות מהתקף לב? הדוגמה שאליעד כהן נותן ... הוא מדגים כיצד מטפלים בפחד זה על ידי שלוש שאלות מרכזיות. השיטה הכללית ... רבות, הוא נרגע. איך מטפל יכול להשתמש בכלים האלו בטיפול בפחד? אליעד כהן ... להשתמש בכלים האלו, המטפל חייב לקחת את המשפט של המטופל (אני מפחד שאמא תקבל ... השאלות שהוזכרו. המטפל צריך בעצמו לדמיין את הסיטואציה בצורה מדויקת, ואז ... בעצמו. לפי אליעד, המטפל צריך להרגיש ולהבין את מה שהמטופל חושב, ולשאול את ... של הפחד? הדרכת מטפלים בפחדים וחרדות איך מטפלים בפחדים בעזרת שאלות? איך להקטין סיכוי וסיכון ...
איך לפתור כל בעיה? איך לנתח כל בעיה? 4 אפשרויות לפתור כל בעיה, נוסחה לפתרון בעיות, ניתוח סיבתיות, איך להבין בכל תחום? אימון למאמנים, אימון למטפלים, הדרכת מטפלים, איך לייעץ בכל תחום? חשיבה שיטתית
איך לפתור כל בעיה? איך לנתח כל בעיה? 4 אפשרויות לפתור כל בעיה, נוסחה לפתרון בעיות, ניתוח סיבתיות, איך להבין בכל תחום? אימון למאמנים, אימון למטפלים, הדרכת מטפלים, איך לייעץ בכל תחום? חשיבה שיטתית
... 4 אפשרויות לפתור כל בעיה, נוסחה לפתרון בעיות, ניתוח סיבתיות, איך להבין בכל תחום? אימון למאמנים, אימון למטפלים, הדרכת מטפלים, איך לייעץ בכל תחום? חשיבה ... אמיתית, ואיך אפשר להתייחס אליה אחרת. איך להשתמש בשיטה כדי לייעץ ולסייע לאחרים? אליעד מדגיש שכשמאמנים, מטפלים , או אנשים שרוצים לעזור ... רגשות שליליים הנגרמים כתוצאה מפרשנות לא נכונה או לא מדויקת. איך לנתח סיבתיות? איך לפתור כל בעיה? אימון למטפלים ולמאמנים הדרכת מטפלים בשיטת אליעד כהן איך להבין ...
הדרכת מטפלים, הזדהות של המטפל עם המטופל, איך לא להרגיש רע מהבעיות של המטופל? הדרכת פסיכולוגים, הדרכת פסיכותרפיסטים, איך לא לקחת איתך את הבעיות של המטופל? איך לא להרגיש רע מהזדהות עם המטופל? גישות טיפוליות
הדרכת מטפלים, הזדהות של המטפל עם המטופל, איך לא להרגיש רע מהבעיות של המטופל? הדרכת פסיכולוגים, הדרכת פסיכותרפיסטים, איך לא לקחת איתך את הבעיות של המטופל? איך לא להרגיש רע מהזדהות עם המטופל? גישות טיפוליות
... מטפלים, הזדהות של המטפל עם המטופל, איך לא להרגיש רע מהבעיות של המטופל? הדרכת פסיכולוגים, הדרכת פסיכותרפיסטים, איך לא לקחת איתך את הבעיות של המטופל? איך לא להרגיש רע מהזדהות עם המטופל? גישות טיפוליות איך מטפל יכול לא להרגיש רע מהבעיות של המטופלים? מטפל, בין אם הוא פסיכולוג, פסיכותרפיסט, מאמן או כל דמות אחרת המסייעת לאנשים, עשוי להרגיש לעיתים השפעה רגשית שלילית מהבעיות של המטופל. כאשר המטפל עוזר לאחרים, הוא נדרש להקשיב ולעזור לפתור את בעיותיהם, אך כיצד הוא יכול להימנע להרגיש רע ולסבול יחד עם המטופל? כיצד הוא יכול להזדהות עם הבעיות מבלי לקחת אותן ... רגשית ומה סכנותיה? הזדהות רגשית מוחלטת היא גישה בה המטפל חווה את רגשות המטופל ומרגיש את הסבל שלו כאילו היה סבלו שלו. אם המטפל יזדהה בצורה מוחלטת עם המטופל, הוא עלול להתחיל לחוות את הסבל של המטופל ולהימשך אליו, ובכך להיתקל בקשיים רגשיים ובסכנה להיפגע מהמצב. דימוי לכך הוא ניסיון לחלץ ... שונה כלפי המצב הפתרון הוא לפתח נקודת מבט שונה, כזו שבה המטפל לא רואה את הסבל של המטופל כבעיה אמיתית, אלא כמצב מושלם. לדוגמה, אם המטופל אומר אני בדיכאון ורוצה למות, המטפל יכול לדמיין את עצמו חווה את אותם רגשות, אך לא להרגיש רע מהם. המטפל מבין שאין באמת רע במצב זה, אלא רק בהבנה שהמטופל מרגיש שהוא לא יכול לשנות את רגשותיו. למה המטפל לא צריך לשנות את המטופל? הבעיה של המטופל איננה הסבל עצמו, אלא תחושת האין ברירה. המטפל לא אמור להציל את המטופל, אלא להראות לו שהוא יכול לבחור אחרת. אם מטופל אומר אני שונא את החיים, המטפל יכול להראות לו שהוא לא חייב להרגיש כך. הוא יכול לבחור לאהוב את החיים. המטפל עוזר למטופל להכיר בכך שהוא יכול לבחור את רגשותיו, ושאין חובה להרגיש רע או להישאר במצב זה. הקשר בין טיפול להבנה שהמטופל הוא אלוהים אם המטפל מבין שהמטופל הוא ישות אינסופית שבחר לחוות סבל, הוא יכול להראות לו שהוא יכול לבחור להפסיק את הסבל. גישה זו מדברת על היכולת לבחור את רגשותינו, וכך מאפשרת למטופל ... בעיה אמיתית במצבו, אלא רק בתפיסתו את המצב. התפקיד של המטפל הוא להחזיר את המטופל לכוח הבחירה שלו, ולהראות לו שהוא יכול לשנות את המצב שלו מתוך תובנה שהכל מושלם כפי שהוא. מהו טיפול נכון? הגישה הנכונה בטיפול היא לא לנסות ... אותו להבנה שהוא לא צריך להציל את עצמו. ברוב המקרים, המטפל רואה את המטופל כמי שמצוי בבעיה אמיתית, ומנסה לעזור לו להימנע מהסבל. אך המטפל הטוב הוא זה שמבין שאין בעיה אובייקטיבית במצב המטופל, וההסבל מגיע רק מההבנה שהמטופל לא בוחר את רגשותיו. מה חשוב לדעת על טיפול ממקום של הזדהות בריאה? הזדהות עם המטופל היא חיונית, אך צריך לעשות זאת מתוך מקום שבו המטפל מבין שהמצב של המטופל הוא לא רע או בעייתי, אלא שהמטופל פשוט שכח שהוא יכול לבחור את רגשותיו. המטפל טוב לא מרגיש רע מהבעיות של המטופל, משום שהוא מבין שאין בעיה אמיתית בסבל. הוא עוזר לו לא מתוך רחמים או רצון לשנות את מצבו, אלא מתוך רצון להחזיר לו את הבחירה והשליטה על רגשותיו. סיכום הדרך הנכונה שבה מטפל יכול לא להרגיש רע מהבעיות של המטופלים היא להזדהות עם הסבל, אך מבלי להרגיש מאוים ממנו. על המטפל להבין שאין בעיה אמיתית במצב המטופל, ושכל סבל הוא תוצאה של תפיסה שגויה או של שכחה שהוא יכול לבחור את רגשותיו. המטפל לא מנסה להציל את המטופל, אלא להחזיר לו את הבחירה, וללמד אותו שהוא יכול לשנות את רגשותיו ולבחור במציאות שונה. איך לטפל במטופלים? הזדהות רגשית בטיפול האם מטפל יכול לא להרגיש רע? גישות טיפוליות המטפל כמיכל איך למנוע הזדהות רגשית עם מטופל? איך מטפל יכול לא להרגיש רע מהבעיות של המטופלים? כאשר אדם עוזר לאחרים, בין אם הוא פסיכולוג, מאמן, יועץ או פשוט חבר שמקשיב לצרותיהם של אנשים אחרים, לעיתים הוא עלול להרגיש ... גוגל לא מרגיש רע מזה, כי הוא לא מזדהה עם השואל. אם מטפל יתייחס לאנשים כמו מכונה, ללא הזדהות רגשית, לכאורה הבעיה נפתרה - אך זו אינה גישה שעובדת בטווח הארוך, כי טיפול הוא מקצוע שדורש הזדהות, אחרת זה יהיה משעמם וחסר משמעות. מטפל שמנותק לחלוטין רגשית עלול להרגיש חסר משמעות בעבודתו. אם העבודה שלו היא רק בשביל כסף, בלי עניין אמיתי, הוא לא יוכל להחזיק מעמד לאורך זמן. מטפל טוב באמת הוא אדם שנכנס לעומק הבעיה של המטופל, מרגיש אותה וחווה אותה כאילו היא הבעיה האישית שלו. הסכנה שבהזדהות רגשית מוחלטת מצד שני, אם המטפל יזדהה באופן מוחלט עם הבעיה של המטופל, הוא עלול לסבול בעצמו. למשל, אם מישהו מספר שהוא בדיכאון ורוצה להתאבד,
הסכנה שבללמד אחרים, הסכנה שבלעזור לאחרים, חרדת מטפלים, פחד לטפל באחרים, מי מתאים להיות מנהיג? מי יכול לחלק עצות לאחרים? רחמנות על העולם, מי ראוי להנהיג? להיות מורה רוחני, גורו, להיות מאמן, להיות מטפל, להיות יועץ
הסכנה שבללמד אחרים, הסכנה שבלעזור לאחרים, חרדת מטפלים, פחד לטפל באחרים, מי מתאים להיות מנהיג? מי יכול לחלק עצות לאחרים? רחמנות על העולם, מי ראוי להנהיג? להיות מורה רוחני, גורו, להיות מאמן, להיות מטפל, להיות יועץ
... שבללמד אחרים, הסכנה שבלעזור לאחרים, חרדת מטפלים, פחד לטפל באחרים, מי מתאים להיות מנהיג? מי יכול לחלק עצות לאחרים? רחמנות על העולם, מי ראוי להנהיג? להיות מורה רוחני, גורו, להיות מאמן, להיות מטפל, להיות יועץ מהן הסכנות שבמורים ומטפלים שמלמדים אחרים? אליעד כהן עוסק בהסכנות שיכולות ... תמיד יחסית ויכול להיות נכון רק במסגרת הזמן וההקשר שבו נאמר. שום דבר לא נכון באופן מוחלט, ולכן כשאנשים מקבלים את העצות או הלימודים של מורה או מטפל כעובדה מוחלטת, הם עשויים לפתח אשליה של שלמות ... מאמין שהמציאות לא מושלמת, הוא עלול לחשוב שצריך לתקן את העולם או את עצמנו. מתי ראוי לאדם ללמד ולהנהיג אחרים? הצעד הראשון על מנת להיות מורה או מטפל שמוביל שינוי אמיתי הוא להבין שהמציאות עצמה ... טוב לרע, ובין שלמות לחיסרון. זהו מצב תודעתי שבו ניתן להבין את הסיבה האמיתית לכל דבר, רק כאשר אנו חווים את העולם כפי שאלוהים חווה אותו. חרדת מטפלים מנהיגות רצון להציל אחרים סכנה במנהיגות למה ... לחיסרון. רק אז אפשר להבין איך וא בריאת העולם התרחשה בכלל. עד אז, אפשר רק לדבר על כך ברמה רעיונית, אבל לא לתפוס באמת את התשובה השלמה. חרדת מטפלים מנהיגות רצון להציל אחרים סכנה במנהיגות למה ...
התחייבות לתוצאות, מי מתחייב לתוצאות? מאה אחוז הצלחה, כמה פגישות צריך? כמה טיפולים צריך? שקרים של יועצים, שקרים של מטפלים, שקרים של מנטורים, שקרים של מאמנים, בחירת יועץ, בחירת מטפל, בחירת מאמן, בחירת מנטור, לבחור יועץ
התחייבות לתוצאות, מי מתחייב לתוצאות? מאה אחוז הצלחה, כמה פגישות צריך? כמה טיפולים צריך? שקרים של יועצים, שקרים של מטפלים, שקרים של מנטורים, שקרים של מאמנים, בחירת יועץ, בחירת מטפל, בחירת מאמן, בחירת מנטור, לבחור יועץ
... מאה אחוז הצלחה, כמה פגישות צריך? כמה טיפולים צריך? שקרים של יועצים, שקרים של מטפלים, שקרים של מנטורים, שקרים של מאמנים, בחירת יועץ, בחירת מטפל, בחירת מאמן, בחירת מנטור, לבחור יועץ האם התחייבות לתוצאות תמיד אמיתית? הרצאה של אליעד כהן ... לתוצאות, כיוון שזה מעניק להם תחושת ביטחון. לעיתים קרובות, יועצים, מאמנים או מטפלים מציעים הצלחה מובטחת כדי למשוך לקוחות. אולם, אליעד טוען שזו פעמים רבות מניפולציה, כיוון שתוצאות רבות, במיוחד בתחומים כמו ייעוץ עסקי, לא תלויות רק במטפל או יועץ אלא גם בלקוח עצמו ובנסיבות חיצוניות. כיצד מתחייבים לתוצאה? אליעד מסביר שהתחייבות ... על תוצאה המושפעת גם מהלקוח. האם התחייבות לתוצאות היא רמאות? כאשר יועץ או מטפל מתחייב לתוצאה שלא תלויה רק בו, אליעד טוען באופן חד משמעי שזו רמאות. לדוגמה, אם יועץ מתחייב ... תוצאה, בין אם מדובר בשיפור בריאותי או הצלחה עסקית, תלוית גם במקבל הייעוץ, לא רק במטפל או יועץ. אליעד ממליץ להימנע מהתחייבויות שקריות ולהעדיף יועץ שדוגל בכנות ובקביעת ציפיות ... אך למעשה הוא לא יכול להתחייב שהלקוח יבצע את כל ההנחיות כראוי. תוצאה לא תלויה רק במטפל, אלא גם בתשומת הלב, ההבנה והמעש של מקבל הייעוץ. הוא מביא את הדוגמה של הכנת חביתה - אם ... בחירה חופשית או שגיאה כלשהי. לכן לא ניתן לקחת אחריות על תוצאות שאינן תלויות במטפל בלבד. איך רמאות פועלת בתחום הזה? יש מטפלים או יועצים שמתחייבים לפתרון בעיה נפשית או בריאותית תוך מספר פגישות, או מתחייבים לשיפור ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מטפלים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מטפלים, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מטפלים, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לביטחון עצמי, אימון אישי לפרישה, אימון אישי לאורח חיים בריא בנושא מטפלים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1523 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 09:44:45 - wesi4