ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תלונות ✔בשלח, מים, תלונות ושירה גדולה ✔מים, הרבה מים יש בפרשת השבוע, פרשת בְּשַׁלַּח. גם תלונות יש, ושירה אחת גדולה... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בשלח, מים, תלונות ושירה גדולה
מים, הרבה מים יש בפרשת השבוע, פרשת בְּשַׁלַּח.

גם תלונות יש, ושירה אחת גדולה, מאוד גדולה.

פרעה מתחרט שאישר לבני ישראל לצאת.

הוא רודף אחריהם ומשיג אוֹתָם חֹנִים עַל הַיָּם.

העם נכנס לחרדה, משה מעודד אותם, ומבטיח להם ישועה מיוחדת שהיא חד - פעמית בעולם.

משה מניח אֶת יָדוֹ עַל הַיָּם. רוּחַ קָדִים עַזָּה כָּל הַלַּיְלָה, שאלוהים מחולל, יוצרת נתיב יבש בין קירות מים. המצרים בראשות פַּרְעֹה, רִכְבּוֹ וּפָרָשָׁיו, נוהרים אחרי בני ישראל אֶל תּוֹךְ הַיָּם.

מתח רב.

אבל, אלוהים מונע קרבה כלשהי בין בני ישראל למצרים הרודפים אחריהם.

ומלאכים שירה אומרים.

אלוהים מעורר מהומה ובלבול בתוך מַחֲנֵה מִצְרָיִם, אשר בתּוֹךְ הַיָּם.

המצרים, מלאי חרדה, מנסים לסגת ולהימלט.

ואז, משה, לפי הנחית ה', שוב מניח אֶת יָדוֹ עַל הַיָּם, והמים שבים למהלכם הרגיל ומכסים אֶת הָרֶכֶב וְאֶת הַפָּרָשִׁים לְכֹל חֵיל פַּרְעֹה הַבָּאִים אַחֲרֵיהֶם בַּיָּם, וכל צבא מצרים טובע.

חרדת בני ישראל נמוגה, כעת הם מאמינים בה' ובמשה, כך ממש כתוב.

המלאכים רוצים שוב לשיר.

אבל, אלוהים, שאינו שמח במפלת רשעים, מונע זאת מהם בגינוי חריף ביותר.

למשה ולבני - ישראל, לעומת - זאת, אין שום מניעה מלשיר והם פותחים בשירה עזה: "אָז יָשִׁיר מֹשֶׁה וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַשִּׁירָה הַזֹּאת לַה' וַיֹּאמְרוּ לֵאמֹר אָשִׁירָה לַה' כִּי גָאֹה גָּאָה סוּס וְרֹכְבוֹ רָמָה בַיָּם".

שירת משה ובני ישראל מלאת תשבחות לאלוהים על אשר הציל אותם והטביע את חיל פרעה אשר יָרְדוּ בִמְצוֹלֹת כְּמוֹ אָבֶן וצָלֲלוּ כַּעוֹפֶרֶת בְּמַיִם אַדִּירִים.

משה והאנשים שרים באמונה רבה ומצהירים בחגיגיות רבה: "ה' יִמְלֹךְ לְעֹלָם וָעֶד"!

ולא רק האנשים, גם הנשים שרות: "וַתִּקַּח מִרְיָם הַנְּבִיאָה אֲחוֹת אַהֲרֹן אֶת הַתֹּף בְּיָדָהּ וַתֵּצֶאןָ כָל הַנָּשִׁים אַחֲרֶיהָ בְּתֻפִּים וּבִמְחֹלֹת. וַתַּעַן לָהֶם מִרְיָם שִׁירוּ לַה' כִּי גָאֹה גָּאָה סוּס וְרֹכְבוֹ רָמָה בַיָּם".:

המדרש יודע לספר שכולם, אבל ממש כולם, השתתפו בשירה: "דרש רבי יוסי הגלילי: בשעה שעלו ישראל מן הים נתנו עיניהם לומר שירה, וכיצד אמרו שירה? עולל מוטל על ברכי אמו ותינוק יונק משדי אמו, כיון שראו את השכינה, עולל הגביה צוארו ותינוק שמט דד מפיו, ואמרו: "זֶה אֵלִי וְאַנְוֵהוּ" (שמות טו, ב), שנאמר: "מִפִּי עוֹלְלִים וְיֹנְקִים יִסַּדְתָּ עֹז" (תהלים ח, ג) היה רבי מאיר אומר: מנין שאפילו עוברים שבמעי אמן אמרו שירה? שנאמר: "בְּמַקְהֵלוֹת בָּרְכוּ אֱלֹהִים, ה' מִמְּקוֹר יִשְׂרָאֵל" (תהלים סח, כז).: (והרי לא ראו! אמר רבי תנחום: כרס נעשה להן כמראה המאירה וראו).

שירה אדירה, ביטוי לאמונה מלאה, הלא נאמר כבר: "ה' יִמְלֹךְ לְעֹלָם וָעֶד".

בהתחשב באמירות הספק המרות לפני בקיעת הים, יש לשירה אדירה זו משנה תוקף.

והמים המשיכו לזרום, גם השמש לא נעצרה, יום חלף, לילה, ועוד יום.

שלושה ימים, וְלֹא מָצְאוּ מָיִם!

במדבר, ללא מים המצב קשה.

שלושה ימים, אין מים. ופתאום מוצאים מים, אבל לשתות אותם אי - אפשר. המים מרים המה, לא לשתייה.

נו, איך הייתם אתם נוהגים?

העם פונה אל המנהיג: "וַיִּלֹּנוּ הָעָם עַל מֹשֶׁה לֵּאמֹר מַה נִּשְׁתֶּה".

אמנם, יש פרשנים שמבקרים את דברי העם ורואים בהם שלילה בלבד, אבל האם זה לא מובן?

נראה לי, שדווקא משה מבין את העם ואינו מבקר אותו, להיפך: "וַיִּצְעַק אֶל ה'".

מעניין, פרשנים רבים כלל לא מתייחסים לצעקתו של משה, הבודדים רואים בכך תפילה.

בכל אופן, גם בתשובת ה' אין כל ביקורת לא על פניית העם גם לא על צעקת משה. משה מקבל הנחיה להשליך ענף עץ למים והמים ימתקו, כך עושה משה.

יתר על - כן, הכתוב מספר שבהמשך הדרך נמצאו מים רבים: "וַיָּבֹאוּ אֵילִמָה וְשָׁם שְׁתֵּים עֶשְׂרֵה עֵינֹת מַיִם וְשִׁבְעִים תְּמָרִים וַיַּחֲנוּ שָׁם עַל הַמָּיִם".

חודש ימים ומחצה חולפים ואז פורצת תלונה, המנוסחת באופן חריף ביותר, מצד העם כלפי משה ואהרון: "וַיִּלּוֹנוּ כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל עַל מֹשֶׁה וְעַל אַהֲרֹן בַּמִּדְבָּר. וַיֹּאמְרוּ אֲלֵהֶם בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מִי יִתֵּן מוּתֵנוּ בְיַד ה' בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם בְּשִׁבְתֵּנוּ עַל סִיר הַבָּשָׂר בְּאָכְלֵנוּ לֶחֶם לָשֹׂבַע כִּי הוֹצֵאתֶם אֹתָנוּ אֶל הַמִּדְבָּר הַזֶּה לְהָמִית אֶת כָּל הַקָּהָל הַזֶּה בָּרָעָב".

תלונה זו חמורה כי אין לפניה תיאור על מחסור כלשהו במים או במזון.

אז למה התלונה החריפה? הכתוב אינו מספק תשובה.

בכל אופן, משה אינו פונה אל ה'.

ואילו ה', אינו מבקר ואינו מגנה, להיפך, כמו אב רחום שמבין וסולח, מציע פתרון למזון: הוא מביא להם את הַשְּׂלָו, ומוריד את המָן.

חולף זמן לא רב, בני ישראל ממשיכים בתנועה ושוב אין מים: "וַיַּחֲנוּ בִּרְפִידִים וְאֵין מַיִם לִשְׁתֹּת".

הפעם העם נרגן מאוד ומביע תרעומת קשה ביותר: "וַיָּרֶב הָעָם עִם מֹשֶׁה וַיֹּאמְרוּ תְּנוּ לָנוּ מַיִם וְנִשְׁתֶּה... וַיִּצְמָא שָׁם הָעָם לַמַּיִם וַיָּלֶן הָעָם עַל מֹשֶׁה וַיֹּאמֶר לָמָּה זֶּה הֶעֱלִיתָנוּ מִמִּצְרַיִם לְהָמִית אֹתִי וְאֶת בָּנַי וְאֶת מִקְנַי בַּצָּמָא".

משה מאבד את סבלנותו ומביע כעס על פניית העם: "וַיֹּאמֶר לָהֶם מֹשֶׁה מַה תְּרִיבוּן עִמָּדִי? מַה תְּנַסּוּן אֶת ה'?

גם כלפי ה' הוא פונה בחוסר סבלנות: "וַיִּצְעַק מֹשֶׁה אֶל ה' לֵאמֹר: מָה אֶעֱשֶׂה לָעָם הַזֶּה, עוֹד מְעַט וּסְקָלֻנִי".

ושוב, ה', כמו אב רחום וחנון, אינו מגנה לא את העם, ולא את משה אלא מציע פתרון ומנחה איך למצוא מים.

הרבה מים, מים שמגנים, מים שמטביעים ומים שמרווים צמאים.

גם תלונות בוטאו: על צמא, על רעב, ובעיקר על אכזבה.

ושירה אחת גדולה, שנושאת בכנפיה אמונה רבה.

שירה גדולה מול תלונות אכזבה.

ובכל האירועים ה' עוזר, מסייע ואינו מגנה.

"וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר: שָׁמַעְתִּי אֶת תְּלוּנֹּת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל".

התלונות נשמעות, ה' מקשיב.

אבל, הן אינן משפיעות על אלוהים?

ניתן לומר שה' בודק איזה עם נוצר: "לְמַעַן אֲנַסֶּנּוּ הֲיֵלֵךְ בְּתוֹרָתִי אִם לֹא".

למען האמת אין זה מפליא: המון עבדים יוצאים לחירות, האם הם מבינים מה טעמה של חירות ומהי האחריות שהיא נושאת בכנפיה?

אבל, גם העם עדיין לא בטוח, מבטא זאת משה: "מַה תְּרִיבוּן עִמָּדִי מַה תְּנַסּוּן אֶת ה'"?

גם הכתוב עצמו: "וַיִּקְרָא שֵׁם הַמָּקוֹם מַסָּה וּמְרִיבָה עַל רִיב בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְעַל נַסֹּתָם אֶת ה' לֵאמֹר הֲיֵשׁ ה' בְּקִרְבֵּנוּ אִם אָיִן".

ה' אל רחום וחנון.

אבל, בני ישראל, האם אין כל מחויבות לשירה האדירה שהם נשאו ובה הצהירו: "ה' יִמְלֹךְ לְעֹלָם וָעֶד".

האמנם אין תוקף לשירה אדירה כזו?

האם אין לקחת ברצינות הצהרות טקסיות בעת אירוע גדול ומפעים?

כנראה שלא.

מדוע?

לאה גולדברג שרה: "הַאִם זָע עִנְבַּל זָהָב בְּרָקִיעַ עֶלְיוֹן? / הֲנָטַף אֵגֶל טַל עַל צַמֶּרֶת הַבְּרוֹשׁ הַגָּבֹהַּ? /

שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁירֵי צִיּוֹן! / אֵיךְ נָשִׁיר שִׁיר צִיּוֹן עַל אַדְמַת צִיּוֹן / וְעוֹד לֹא הִתְחַלְנוּ לִשְׁמֹעַ?".

ושלונסקי מצהיר: "הַדּוֹר ֹשֶלָּמַד לְהַשְׁמִיעַ / וְשָׁכַח לְהַקְשִׁיב: / ֹשֶהִצְלִיחַ לָרֶדֶת עַד חֵקֶר / וְלָעוּף לֹא זָכָה".

יש שיודעים להשמיע הרבה, אבל, מעט מאוד להקשיב.

אכן, לפני ששרים ברום גרון, כדאי מאוד לשמוע.

במלים אחרות, שירה טקסית ככל שתהיה גדולה ומפוארת, אינה ערובה להתנהגות ביום יום.

טקסים מפוארים ומרגשים, כבודם במקומם מונח.

אבל, החיים מעוצבים ומנוהלים על פי השמיעה וההקשבה וההתנהגות ביום יום...

ואם כך מקשיבים, אז לאמת מגיעים: "הַקְשֵׁב, הַקְשֵׁב לְמַשַּׁב / הָרוּחַ בְּנוֹף הַזֵּיתִים. / אֵיזוֹ צְמִיחָה עֲנָוָה! / הֲתִשְׁמַע? הֵם אוֹמְרִים עַכְשָׁו / דְּבָרִים נְבוֹנִים וּפְשׁוּטִים".
ביקורתיות ספק מאמינים כעסים כעס אכזבות ענווה כבוד מחויב מלאכים להסיר אחריות להתלונן תלונה תלונות
הטרדות מיניות, סטטיסטיקה, תלונות שווא על הטרדה מינית, תלונות שווא תקיפה מינית, תלונות שווא נגד גברים, תלונות שווא של נשים, תלונות שווא במשטרה, משה איבגי, ינון מגל, אחרי רבים להטות
הטרדות מיניות, סטטיסטיקה, תלונות שווא על הטרדה מינית, תלונות שווא תקיפה מינית, תלונות שווא נגד גברים, תלונות שווא של נשים, תלונות שווא במשטרה, משה איבגי, ינון מגל, אחרי רבים להטות
... מיניות, סטטיסטיקה, תלונות שווא על הטרדה מינית, תלונות שווא תקיפה מינית, תלונות שווא נגד גברים, תלונות שווא של נשים, תלונות שווא במשטרה, משה איבגי, ינון מגל, אחרי רבים להטות האם כמות המתלוננות משפיעה על סיכוי האמיתות של התלונה? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בשאלה כיצד כמות המתלוננות משפיעה על הסיכוי לאמיתות של התלונה. הוא מציין את הדעה הרווחת לפיה ככל שיש יותר נשים שמתלוננות על אותו אדם, כך יש יותר סיכוי שהתלונה תהיה נכונה. עם זאת, הוא מעלה את השאלה אם זו הנחה נכונה. האם באמת כשיש יותר מתלוננות, יש יותר סיכוי שהן אומרות את האמת, או שאולי מדובר בניסיון להרעיל את שמו של אדם על ידי קבוצת נשים שעשויות להמציא סיפור שקרי? אליעד מציין שבני אדם באופן כללי נוטים להאמין שהתלונה נכונה אם יש יותר נשים שמתלוננות, וזאת משום שהתפיסה האנושית מבוססת על האמונה שאם עשר נשים התלוננו, כנראה שזה אמיתי. הוא גם שואל את השאלה כיצד עלינו להבין את המציאות כשיש מספר גדול של מתלוננים. האם כל תלונה נוספת אכן משמעה שיותר סביר שההטרדה התרחשה, או שאולי יש כאן ניסיון ממוקד לפגוע במישהו מסוים? מהם השיקולים המנחים את המוח שלנו בקביעת סיכוי אמיתות של תלונה? בהמשך, אליעד עובר לדון כיצד המוח שלנו פועל במקרים כאלה. הוא מציין שהמוח שלנו נוטה להניח שיותר תלונות מעידות על כך שהן אמיתיות, אך מציין שייתכן שההנחה הזאת אינה נכונה. כלומר, כשיש הרבה מתלוננים, ייתכן שזו לא עדות לאמיתות המקרה, אלא דווקא ניסיון לפגוע באדם מסוים. הוא מביא את דוגמתו של משה איבגי, בה השחקן נמצא במרכז שורת תלונות על הטרדה מינית, ומדבר על כך שבמקרים של ידוענים, מספר התלונות עשוי להיגרם גם מתוך מניעים של רצון להרעיל את שמו של אדם או להכניס אותו למתקפה ציבורית. האם כמות המתלוננים היא מדד אמיתי לאמיתות התלונה? בהמשך, אליעד שואל אם כמות המתלוננים באמת משקפת את סיכוי האמיתות של התלונה. הוא טוען שלפעמים, אם יש יותר מתלוננים, זה לא בהכרח מעיד על כך שהתלונה אמיתית. לפעמים דווקא כשיש יותר נשים שמתלוננות , יש סיכוי שהן עשויות להיות חלק ממזימה לפגוע באדם מסוים. הוא מסביר שחשוב לבחון גם את סוג הקשר של המתלוננים עם הנילון כדי להבין את מידת האמיתות של ה
תלונות והמלצות, כמה ממליצים עליך? כמה מתלוננים עליך? תלונות על מישהו, המלצות על מישהו, מה אומרת כמות המתלוננים? מה אומרת כמות הממליצים? לקוחות ממליצים, לקוחות לא מרוצים, תלונות של לקוחות, המלצות של לקוחות, לקוחות מתלוננים
תלונות והמלצות, כמה ממליצים עליך? כמה מתלוננים עליך? תלונות על מישהו, המלצות על מישהו, מה אומרת כמות המתלוננים? מה אומרת כמות הממליצים? לקוחות ממליצים, לקוחות לא מרוצים, תלונות של לקוחות, המלצות של לקוחות, לקוחות מתלוננים
תלונות והמלצות, כמה ממליצים עליך? כמה מתלוננים עליך? תלונות על מישהו, המלצות על מישהו, מה אומרת כמות המתלוננים? מה אומרת כמות הממליצים? לקוחות ממליצים, לקוחות לא מרוצים, תלונות של לקוחות, המלצות של לקוחות, לקוחות מתלוננים האם כמות הממליצים או המתלוננים מעידה עליך באמת? הרבה אנשים מתרשמים מכמות הממליצים שיש לאדם, לעסק או למוצר מסוים. אם יש לאדם מאה ממליצים אותנטיים, זה לכאורה סימן שהוא באמת טוב. מצד שני, אם מאה אנשים מתלוננים עליו, נדמה שהדבר מעיד על בעיה אמיתית. אליעד מסביר מדוע החשיבה הזאת לא תמיד נכונה, ומדוע צריך להתייחס לכמות הממליצים או המתלוננים בזהירות רבה ובאופן יחסי בלבד. מה הבעיה בהסתמכות על כמות ההמלצות או התלונות? אליעד נותן דוגמה מובהקת הממחישה מדוע לא כדאי להתרשם באופן אוטומטי מכמות ההמלצות או התלונות. לדוגמה, מותג כמו דאעש נחשב למותג שלילי, אבל בפועל, אפשר למצוא מאות ואלפי אנשים שממליצים עליו וטוענים שדאעש שינה להם את החיים לטובה, הציל אותם ונתן משמעות לחייהם. מצד שני, אפשר למצוא אלפי אנשים שמתלוננים על מותג נחשב כמו מרצדס, ומספרים שהמכונית הייתה מקולקלת כבר מהמפעל, השירות היה גרוע והמוצר מאכזב. אפילו המותגים הכי טובים ומצליחים בעולם, כאלה שנחשבים לסמל איכות, צוברים עם השנים אלפי ועשרות אלפי תלונות שחוזרות על עצמן, אך זה לא פוגע בדימוי החיובי שלהם באופן ממשי. דוגמה נוספת: גם היטלר, דמות שנתפסת שלילית מאוד, זכה להערצה אדירה ממיליוני אנשים. האם ההערצה הפכה אותו לאדם טוב? ודאי שלא. לכן המספר עצמו לא אומר כמעט כלום. איך כמות הלקוחות משפיעה על ההמלצות או התלונות? אליעד מסביר שככל שתשרת יותר לקוחות, כך גם כמות הממליצים וגם כמות המתלוננים תגדל. לכן חשוב להסתכל על האחוזים ולא על המספרים האבסולוטיים. לדוגמה, אם יש לך אלף תלונות, אבל סיפקת שירות למיליון אנשים, זה פחות מאחוז אחד של תלונות. לעומת זאת, אם יש לך אלף תלונות מתוך אלפיים לקוחות בלבד, זו בעיה חמורה מאוד. באותו האופן, אם 60% מהלקוחות שלך מרוצים, זה יכול להיות מעולה אם הממוצע בענף הוא רק 30% לקוחות מרוצים. אך אם הממוצע בענף הוא 80%, אז 60% לקוחות מרוצים אצלך זה סימן רע. האם הסטטיסטיקה של ההמלצות או התלונות תמיד אמינה? אליעד נותן דוגמה ברורה של רב מחשף. אם הוא מברך שלוש נשים בכל יום שייכנסו להיריון ושלושתן באמת נכנסות ... בבורסה, כמה מהם ירוויחו כסף במקרה, וזה ייראה כאילו הוא ניבא נכון, למרות שזה רק עניין סטטיסטי ואין קשר אמיתי לנבואה או לברכה. מי הם האנשים שממליצים או מתלוננים עליך? נקודה חשובה נוספת שאליעד מעלה היא סוג האנשים שממליצים או מתלוננים. אם מי שממליץ עליך הם אנשים שקל לרמות אותם, אנשים שמאמינים באמונות טפלות, אנשים מבולבלים או עם בעיות נפשיות, אז ... אם המלצות מגיעות מאנשים כמו ניצולי האח הגדול או ניצולי הישרדות, אנשים שהמיינדסט שלהם מאוד נמוך, ההמלצות האלה לא באמת משקפות איכות. באותה מידה, אם אנשים שמתלוננים עליך הם ממורמרים, כועסים ומתוסכלים באופן טבעי, אז תלונותיהם פחות משמעותיות. אם האוכלוסייה שמגיעה אליך היא מראש בעייתית, סביר להניח שהרבה מהם יתלוננו בלי קשר לשירות עצמו. האם יש קשר בין חשיפה לבין כמות המתלוננים והממליצים? אליעד מסביר שככל שאדם מפורסם יותר, יהיו לו יותר ממליצים ויותר מתלוננים. הוא נותן דוגמה מראשי ממשלות, נשיאים וסלבריטאים, שכולם זוכים מצד אחד להערצה גדולה, ומצד שני להרבה שנאה וביקורת ... האמיתי, אלא רק על היקף החשיפה שלהם. מדוע צריך תמיד להסתכל על היחס ולא על הכמות? הנקודה המרכזית שאליעד מדגיש היא שהכל תלוי בפרופורציות. כמות הממליצים או המתלוננים לא אומרת דבר ללא הקשר. תמיד יש לבדוק: מה אחוז הממליצים מתוך כלל הלקוחות שלך? מה אחוז התלונות מתוך כלל הלקוחות שלך? מה הממוצע המקובל בענף שלך ביחס למספרים האלה? מי הם האנשים שממליצים או מתלוננים עליך? רק כאשר בוחנים את כל ההיבטים האלו, אפשר לקבל תמונה מדויקת יותר לגבי המשמעות של ההמלצות או התלונות שמקבלים. לסיכום, האם המספרים באמת קובעים את האמת? אליעד מסכם ואומר שגם אם כל העולם ימליץ עליך או כל העולם י
תלונות ותלות רגשית, למה מישהו בא אליך בתלונות? איך לגרום למישהו לא להתלונן עליך? למה מישהו מאשים אותך? תלונות מצד הילדים, תלונות של בני זוג, ילדים מתלוננים, להאשים את ההורים, בני זוג מתלוננים, לגרום למישהו לא להיות תלוי בך
תלונות ותלות רגשית, למה מישהו בא אליך בתלונות? איך לגרום למישהו לא להתלונן עליך? למה מישהו מאשים אותך? תלונות מצד הילדים, תלונות של בני זוג, ילדים מתלוננים, להאשים את ההורים, בני זוג מתלוננים, לגרום למישהו לא להיות תלוי בך
תלונות ותלות רגשית, למה מישהו בא אליך בתלונות? איך לגרום למישהו לא להתלונן עליך? למה מישהו מאשים אותך? תלונות מצד הילדים, תלונות של בני זוג, ילדים מתלוננים, להאשים את ההורים, בני זוג מתלוננים, לגרום למישהו לא להיות תלוי בך למה מישהו בא אליכם בתלונות? כאשר אדם מגיע אליכם עם תלונות, כגון אתה לא אוהב אותי מספיק, אתה לא מעניק לי ... הוא אינו מקבל זאת, הוא פונה אליכם בתלונות. אליעד כהן מסביר שצריך לבחון את עצמכם ולבדוק איפה ... שאין ביניהם תלות. למה אתם נהנים מתלונות של אחרים כלפיכם? הסיבה שאתם נהנים מכך שמישהו מתלונן כלפיכם, נובעת מכך שאתם מרגישים שיש לכם שליטה עליו. ... של שליטה זו הוא שהילד יגיע עם תלונות, כגון הרסו לי את החיים, פגעתם בי, וכו, משום שהוא ... את הדוגמה הבאה: נגיד שהבן זוג מתלונן על בת הזוג שהיא רואה בו כספומט ורק רוצה ממנו כסף. ... התוצאה הישירה של תלות זו היא תלונות מצדה. גם במקרה ההפוך, אישה יכולה להרגיש טוב מכך ... זוגה תלוי בה, אך כתוצאה מכך הוא יתלונן שהיא אינה מעניקה לו מספיק אהבה או תשומת לב. מה הקשר בין תלונות לתלות רגשית? כאשר אדם מתלונן כלפיכם, הוא בעצם חושב שהטוב שלו וההרגשה הטובה שלו ... את הסיכוי שהוא יבוא אליכם עם תלונות בעתיד. איך להפחית תלונות מצד אנשים? כדי להפחית את התלונות, חשוב קודם כל לזהות איפה אתם נהנים מכך שהאדם השני ... היתרונות שבתלות, כך תפחת גם כמות התלונות כלפיכם. אליעד כהן מדגיש כי חשוב להיות ערניים לכך ... לצפות לכך שבשלב מסוים הוא יגיע עם תלונות. אם מראש תמנעו או תפחיתו את ההנאה וההזנה של התלות הזו, התוצאה תהיה שיהיו פחות תלונות. איך להתמודד מראש עם תלות רגשית של ילדים ובני זוג? ... אתם באמת מוכנים לשלם את המחיר של התלונות העתידיות. אם תפסיקו להזין את התלות הרגשית שלהם, תקטינו משמעותית את כמות התלונות שתקבלו בעתיד. למה אנשים מתלוננים עלי? איך למנוע תלות רגשית? למה הילד שלי מתלונן? איך להפסיק תלונות מבני הזוג? מהי תלות רגשית? איך להפסיק שליטה ...
אכלו לי שתו לי, תלונות של לוזר, תלונות של ווינר, איך חושב לוזר? איך חושב ווינר? להתלונן אכלו לי שתו לי, לתרץ תירוצים, להתלונן כדי לשפר, להתלונן כדי לתרץ, מניפולציות, מתי להתלונן? האם להתלונן? כמה להתלונן? להתלונן כדי להשתפר
אכלו לי שתו לי, תלונות של לוזר, תלונות של ווינר, איך חושב לוזר? איך חושב ווינר? להתלונן אכלו לי שתו לי, לתרץ תירוצים, להתלונן כדי לשפר, להתלונן כדי לתרץ, מניפולציות, מתי להתלונן? האם להתלונן? כמה להתלונן? להתלונן כדי להשתפר
... לי שתו לי, תלונות של לוזר, תלונות של ווינר, איך חושב לוזר? איך חושב ווינר? להתלונן אכלו לי שתו לי, לתרץ תירוצים, להתלונן כדי לשפר, להתלונן כדי לתרץ, מניפולציות, מתי להתלונן? האם להתלונן? כמה להתלונן? להתלונן כדי להשתפר מה ההבדל בין תלונה של לוזרים לבין תלונה של ווינרים? במהלך ההרצאה, אליעד כהן דיבר על תלונות וההבדל בין לוזרים למצליחנים בהקשר של איך הם מתמודדים עם בעיות בחיים. התלונה עצמה, כמו אכלו לי, שתו לי, אינה בהכרח תכונה של לוזר או וינר. השאלה האמיתית היא מה המטרה מאחורי התלונה: האם היא משמשת כתירוץ כדי לא לפעול, או שהיא נועדה לשפר ולהתמודד עם בעיה. למה לוזרים משתמשים בתלונות? לוזרים, כשהם מתלוננים, עושים זאת כתירוץ להסביר למה הם לא פועלים בצורה אקטיבית או ממצים את המקסימום שלהם. הם מאשימים גורמים חיצוניים, כמו המצב הכלכלי, המצב הפוליטי, או אפילו הקורונה, כדי ... להשגת מטרותיהם, ומפנים את האשמה כלפי גורמים אחרים. דוגמה לכך היא כאשר מנהיגים פוליטיים מתלוננים על המצב הכלכלי או המצב הפוליטי במקום לנקוט בפעולות לשיפור המצב. מהו המניע מאחורי תלונה של ווינר? לעומת זאת, ווינר מתלונן מתוך מטרה לשפר את המצב. הוא לא מסיר אחריות מעצמו, אלא מתלונן כדי לשפר את הדברים שלא בסדר. למרות שהוא מתמודד עם קשיים, הוא לא נעצר בגלל שמישהו אכל לו ושתה לו. הוא עדיין פועל במלוא המרץ כדי לשפר את מצבו. הוא רואה בתלונה כלי לעורר שינוי ולתכנן פתרונות למצב בעייתי. מה קורה למי שלא מתלונן בכלל? כמובן, יש גם את סוג האנשים שלא מתלוננים בכלל, ורבים מהם מציגים את עצמם כמי שממשיכים להחיות באופטימיות. יש המעמידים פנים שהם מניחים את העבר מאחור, אך לעיתים הם מעדיפים לא להתמודד עם בעיותיהם וממשיכים להסתיר ... כלא ולא מנסה לברוח ממנו, אלא פשוט אומר ברוך השם שאני נושם, מבלי לנסות לשפר את המצב. האם תלונה יכולה להיות מניפולציה? נוכלים ועסקנים מניפולטיביים עלולים לנצל את הרעיון של למה אתה מתלונן כל הזמן? כדי להמעיט בתלונות ולמנוע מאנשים לתבוע את זכויותיהם. הם עשויים להציג את התלונה כהתנהגות של לוזרים, ובכך לשלול את הלגיטימיות של התלונה ולמנוע מהקורבן לפעול לשיפור המצב. איך להבחין אם התלונה בונה או הורסת? המבחן הוא האם התלונה מגיעה ממקום של שיפור או ממקום של קבלה. אם אדם מ
רוצה או לא רוצה, לשנוא מרוב אהבה, לא רוצה בגלל שרוצה, פחד מתלות, פחד מזוגיות, פחד מאהבה, פחד להיקשר רגשית, פחד מטראומה, זכויות הגבר, תלונות שווא, הטרדות מיניות, תקיפה מינית, חלק 2
רוצה או לא רוצה, לשנוא מרוב אהבה, לא רוצה בגלל שרוצה, פחד מתלות, פחד מזוגיות, פחד מאהבה, פחד להיקשר רגשית, פחד מטראומה, זכויות הגבר, תלונות שווא, הטרדות מיניות, תקיפה מינית, חלק 2
... או לא רוצה, לשנוא מרוב אהבה, לא רוצה בגלל שרוצה, פחד מתלות, פחד מזוגיות, פחד מאהבה, פחד להיקשר רגשית, פחד מטראומה, זכויות הגבר, תלונות שווא, הטרדות מיניות, תקיפה מינית, חלק 2 למה רוב התלונות בתקשורת הן של נשים נגד גברים? אליעד כהן מסביר שרוב הדוגמאות בתקשורת הן חד - צדדיות, עם תלונות של נשים נגד גברים, מכיוון ש - 90% מהמקרים שמגיעים לתקשורת הם אכן תלונות של נשים נגד גברים. הוא מוסיף הסבר שהמצב בתקשורת הוא לא מאוזן כי אין חוק ברור המגן על גברים מפני תלונות שווא של נשים. למשל, הוא מדגים, כאשר אישה מתלוננת תלונת שווא על גבר, לרוב לא מוטל עליה עונש זהה לעונש שהיה מוטל על הגבר אילו הוא היה באמת אשם באותה עבירה. האם יש יחס שווה לעונש על תלונות שווא של נשים נגד גברים? אליעד מציין כי אין יחס שווה. הוא מציג דוגמה שבה אישה הנמצאת בהליכי גירושין, עורך הדין שלה מציע לה להגיש תלונה על אלימות כדי להרחיק את הבעל מהבית, מה שלא קורה בכיוון ההפוך. אליעד מדגיש שגם כאשר מוכח שמדובר בתלונת שווא, בדרך כלל האישה לא נעצרת, בניגוד לגבר, שיכול למצוא עצמו במעצר לשלושה ... דוגמה לאישה שטוענת שנאנסה, אך מתברר לאחר מכן בווידאו שלא היה אונס. הוא מציין שיש נשים שמנצלות את האמפתיה וההגנה החברתית ומגישות תלונות שווא, אך אינן נענשות. הוא מוסיף שאם נשים היו נענשות בפומבי ובאופן גלוי, זה היה מהווה אזהרה לנשים אחרות מפני הגשת תלונות שווא. בנוסף, אליעד מביע את דעתו שצריך להזהיר גברים מפני נשים שעלולות לנצל את החוק לרעה, בדיוק כפי שמזהירים נשים מפני גברים אלימים. איך תלונות שווא משפיעות על גברים? אליעד כהן מתאר את המצב שבו גברים נפגעים מתלונות שווא, כולל הרס שמם הטוב, פגיעה בקריירה ובחיי המשפחה. הוא מדגיש שהחוק והחברה אינם מספקים להם מספיק הגנה מפני נזקים אלה, ובכך נוצרת סביבה שבה גברים חשופים לפגיעות חברתיות ומשפטיות חמורות. הוא נותן כדוגמה את פרשת ינון מגל, שיצא זכאי אך שמות המתלוננות לא נחשפו. לדבריו, ראוי לפרסם שמות של מי שמתלונן תלונת שווא, בדיוק כפי שמפרסמים את שמו של הגבר המואשם. למה קשה לחברה להתמודד עם סוגיית תלונות השווא? אליעד מסביר שיש נטייה חברתית להאמין באופן אוטומטי לצד הנתפס כחלש או פגיע יותר. הוא נותן דוגמה על ילד שזורק אבן על מבוגר, לעומת מבוגר שזורק אבן על ילד. בחברה מקובל להבין ולהכיל את התנהגות הילד, בשל חולשתו היחסית. הוא טוען כי באופן דומה, החברה מכילה נשים שמגישות תלונות שווא ומתקשה להתמודד עם העובדה שגם הצד החלש מסוגל לנצל לרעה את כוחו. כיצד הדת השפיעה על היחס לנשים? אליעד כהן טוען שהתפיסה הדתית משפיעה על היחס השלילי לנשים. הוא מזכיר את סיפור ... פתוח וגלוי. האם יש לגברים יכולת הגנה משפטית מספקת? אליעד כהן מסביר שהמערכת המשפטית אינה מספקת הגנה מספקת לגברים המתמודדים עם תלונות שווא, וכי החוק אינו מחייב עונש זהה למתלוננות שווא. הוא מציין את הצורך לשנות את החוק כך שתהיה אזהרה ברורה והרתעה ממשית מפני תלונות שווא, באופן שיספק הגנה אמיתית לגברים החפים מפשע. פחד להיקשר רגשית מה עושים נגד תלונות שווא? פחד מזוגיות האם יש אפליה נגד גברים? איך להתמודד עם תלונת שווא? למה נשים מתלוננות יותר מגברים? פחד מאהבה ...
שאלות על אלוהים, תלונות על המציאות, לקיחת אחריות, פיצול אישיות, מי באמת אחראי לכל מה שקורה בעולם?
שאלות על אלוהים, תלונות על המציאות, לקיחת אחריות, פיצול אישיות, מי באמת אחראי לכל מה שקורה בעולם?
... על אלוהים, תלונות על המציאות, לקיחת אחריות, פיצול אישיות, מי באמת אחראי לכל מה שקורה בעולם? מדוע אנשים מתלוננים על אלוהים ועל המציאות? אנשים רבים מתלוננים על אלוהים, או לחלופין על המציאות, ושואלים מדוע הדברים מתרחשים כפי ... באלוהים ישאלו למה אלוהים עשה את זה?, ואילו אנשים שאינם מאמינים באלוהים ישאלו למה המציאות כזאת?. אליעד כהן מסביר שחשוב להבין שכל תלונה שיש לאדם על אלוהים או על המציאות היא למעשה תלונה של האדם על עצמו. הסיבה לכך היא שהאני האמיתי של האדם אינו נפרד ... הן ישות אחת ויחידה. האדם הסובל בחלום הוא גם זה שרצה ויצר את החלום. כך גם בחיים - כאשר אדם חווה אירוע רע, כמו אובדן, אסון או סבל, והוא מתלונן על כך, הוא בעצם מתלונן על עצמו, כי הוא הישות שיוצרת את הכל. הוא האחראי הישיר למה שקורה לו, ... של פיצול אישיות רוחני, המתבטא בכך שהם לא חווים את האחדות שבין הבורא לנברא. האדם הממוצע חווה רק את עצמו כישות נפרדת מהמציאות, ולכן מתלונן על דברים שקורים לו. לעומת זאת, אדם מודע יותר יכול לחוות בו - זמנית ... שבה הוא חווה אחדות מוחלטת בין הבורא והנברא, ואין שום הפרדה. מי שאינו מבין זאת חווה פיצול בין אני לאלוהים או מציאות. כך יוצא שכאשר אדם מתלונן על המציאות, הוא בעצם שונא את עצמו, כי הוא והמציאות אחד הם. איך דוגמת היד והגוף ממחישה את האחדות? אליעד כהן נותן את דוגמת היד והגוף: אם היד תחווה עצמה כנפרדת מהגוף, היא עלולה להתלונן ולכעוס על הגוף שגורם לה לכאב. אך אם היא תבין שהיא חלק מהגוף, אין לה שום סיבה לתלונות. בצורה דומה, האדם הוא חלק מהמציאות, ולכן כל תלונה על המציאות היא בעצם תלונה של האדם על עצמו. הדרך להתגבר על תלונות וסבל היא להבין שאתה והמציאות - ישות אחת. כיצד ניתן להגיע לאחדות מלאה ... המציאות. כתוצאה מכך, האדם מגיע לפרספקטיבה הגבוהה ביותר, שבה אין עוד שאלות, מכיוון שהכל אחד ואין שום הפרדה. מה המסר העיקרי לגבי אחריות ותלונות? המסר המרכזי של אליעד כהן הוא שכל תלונה של האדם על אלוהים או המציאות היא תלונה על עצמו. כל דבר שקורה לאדם קורה בגלל רצונו העמוק ביותר. לכן, האדם ... רק כך האדם יכול לחיות חיים טובים באמת, מתוך אחדות אמיתית ושלמה בין הבורא לנברא, בין החלום לחולם, ובין האדם למציאות. אחריות אישית מול תלונות על המציאות משמעות פיצול האישיות מנקודת מבט רוחנית הקשר בין בורא לנברא בחוויית האחדות כיצד חוויית החלום מלמדת על המצב האמיתי של האדם גילוי שורש הרצון ושחרור מסבל מדוע אנשים מתלוננים על אלוהים ועל המציאות? אנשים מביעים תלונות על אלוהים, או על המציאות, כשבעצם כל אחד תוהה מדוע הדברים קורים כפי שהם קורים. מי שמאמין באלוהים מתלונן על למה אלוהים עושה כך?, ומי שלא מאמין באלוהים מתלונן פשוט על המציאות: למה היא כזו ולא אחרת?. אך לפי ההסבר, חשוב להבין שכל תלונה שיש לאדם על מה שקורה לו, היא בעצם תלונה על עצמו. הסיבה לכך היא שהאני האמיתי של האדם חופף למציאות עצמה. אפשר ... הכוח שרוצה את כל המציאות, וגם שהכל אחד. אבל רוב האנשים מפרידים את עצמם מהפרספקטיבות הללו, וחווים רק את הנפרדות. כך יוצא שאדם יכול להתלונן על אלוהים או על המציאות, בלי לקלוט שהוא מתלונן בעצם על עצמו. לדוגמה, אם לאדם קרה אסון כלשהו, והוא אומר למה אלוהים ... אותו כוח שקורא לו אלוהים או מציאות. משם הוא גם תופס את הפרספקטיבה שקדמה לאלוהים, שבה הכל אחד ואין שום שאלה או הפרדה. לכן, כאשר אדם מתלונן על משהו רע שקרה לו, המסר הוא פשוט: כל תלונה על המציאות היא תלונה על עצמך. האחריות מוטלת עליך, כי אתה עצמך הכוח שפועל בתוך המציאות הזו. ... הוא אינו נפרד מן הדברים, ולכן אינו מנוכר אליהם. אפשר לראות את הדוגמה של היד והגוף: אם היד חשה עצמה כישות נפרדת, היא עלולה לכעוס או להתלונן על הגוף שגורם לה כאב, אבל כשהיא חווה עצמה כחלק מהגוף, אין שום סכסוך ...
ניהול מוניטין, מיתוג באינטרנט, איך להתמודד עם פרסום שלילי? מוניטין שלילי, תגובות שליליות, כתבות שליליות, דירוג שלילי, ביקורת שלילית, השמצות באינטרנט, לקוחות משמיצים, תלונות של לקוחות, גוגל, פייסבוק, פידבק שלילי, חוות דעת שלילית
ניהול מוניטין, מיתוג באינטרנט, איך להתמודד עם פרסום שלילי? מוניטין שלילי, תגובות שליליות, כתבות שליליות, דירוג שלילי, ביקורת שלילית, השמצות באינטרנט, לקוחות משמיצים, תלונות של לקוחות, גוגל, פייסבוק, פידבק שלילי, חוות דעת שלילית
... השמצות באינטרנט, לקוחות משמיצים, תלונות של לקוחות, גוגל, פייסבוק, פידבק שלילי, חוות דעת שלילית איך להתמודד עם מוניטין שלילי באינטרנט? ... שלך. הם טיפוסים שליליים שנהנים להתלונן. הם לא קיבלו בדיוק את מה שציפו. הם טעו בבחירת המוצר או השירות והוא לא התאים להם. איך זה משפיע ... שלך או של המוצר שלך. לפעמים אנשים מתלוננים כי: הם עברו חוויה אישית גרועה (שלא מייצגת את כלל הלקוחות). הם מתחרים שלך שמנסים לפגוע בך. הם פשוט טיפוסים שליליים שנהנים להתלונן. הם לא קיבלו בדיוק את מה שציפו. הם טעו בבחירת המוצר או השירות, והוא לא התאים להם. איך זה משפיע ... באינטרנט, איך להתמודד עם לקוחות מתלוננים באינטרנט? איך להתמודד עם תלונות של לקוחות באינטרנט? המלצות של לקוחות באינטרנט, ביקורות חיוביות של לקוחות באינטרנט, איך להתמודד ... נתניהו, להיות מפורסם, מה לעשות אם מתלוננים עליך? מה לעשות אם משמיצים אותך? איך להתמודד אם משמיצים אותי? איך להתמודד אם מתלוננים עלי? איך להתמודד אם מכפישים אותי? מה לעשות אם מכפישים אותך? איך להתמודד עם הוצאת דיבה? איך ... ממליצים בגוגל, התמודדות עם לקוחות מתלוננים בגוגל, התמודדות עם תלונות של לקוחות בגוגל, המלצות של לקוחות בגוגל, פרסום חיובי בפייסבוק, מיתוג שלילי בפייסבוק, מיתוג ... השמצות בגוגל, לקוחות משמיצים בגוגל, תלונות של לקוחות בגוגל, מיתוג עסקי בגוגל, כתבות חיוביות בגוגל, איך לנהל מוניטין שלילי בגוגל? להתמודד ... בפייסבוק, איך להתמודד עם לקוחות מתלוננים בפייסבוק? תלונות של לקוחות בפייסבוק, המלצות של לקוחות בפייסבוק, ביקורות חיוביות של לקוחות בפייסבוק, איך להתמודד ... משמיצים בפייסבוק, התמודדות עם תלונות של לקוחות בפייסבוק, מיתוג עסקי בפייסבוק, כתבות חיוביות בפייסבוק, איך לנהל מוניטין שלילי ...
להתגונן מביקורת, התגוננות מביקורת, התנגדויות לקוח, התמודדות עם ביקורת, התמודדות עם האשמות, התמודדות עם תלונות, להגיב לביקורת, להגיב לתלונות, להגיב להאשמות, להתגונן מהאשמות, לשכנע אנשים
להתגונן מביקורת, התגוננות מביקורת, התנגדויות לקוח, התמודדות עם ביקורת, התמודדות עם האשמות, התמודדות עם תלונות, להגיב לביקורת, להגיב לתלונות, להגיב להאשמות, להתגונן מהאשמות, לשכנע אנשים
... מביקורת, התגוננות מביקורת, התנגדויות לקוח, התמודדות עם ביקורת, התמודדות עם האשמות, התמודדות עם תלונות, להגיב לביקורת, להגיב לתלונות, להגיב להאשמות, להתגונן מהאשמות, לשכנע אנשים איך להגיב נכון כשמעבירים עליך ביקורת? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת כיצד להתמודד עם ביקורת, האשמות, תלונות והתנגדויות של אנשים אחרים כלפיך. כשהוא מדבר על ביקורת, הוא מדגים בתחילה שימוש במונח ביקורת במשמעות של בדיקת ... הזו מחולקת לשני שלבים עיקריים: לבדוק את העובדות - האם הדברים שנאמרו באמת התרחשו או לא? לבדוק את המניע - למה האדם שמולך מתלונן בכלל? מה המטרה האמיתית שלו מאחורי ההאשמה? אליעד מדגיש שבמקרים רבים אנשים אינם מעוניינים באמת לבדוק את העובדות, אלא רוצים שתקשיב להם, שתכיר בכך שהם צודקים, או שהם מחפשים תשומת לב ותחושת ערך. לפעמים מי שמתלונן רוצה רק להרגיש חשוב או מוערך, ולכן חשוב לברר את המהות הפנימית של התלונה, ולא רק את העובדות החיצוניות. האם להגיב מיד או לחכות לסוף התלונה? בהמשך, אליעד מציין כמה אפשרויות כיצד להגיב לטענות שמופנות אליך: לתת לצד השני לדבר עד הסוף, כדי לאסוף את כל ... בתיקון העובדות, אלא רוצה למלא חוסר מסוים שהוא חש - כמו הערכה, כבוד, או תשומת לב. לדוגמה, הוא מספר על אדם שהבוס שלו מתלונן עליו מדוע הוא לא שטף כלים. אותו עובד יכול להתגונן ולתרץ מדוע לא שטף כלים, אבל זה לא יפתור את המהות של התלונה. אם המהות של התלונה היא רצון שיהיה סדר, אז במקום לתרץ על הכלים, עדיף להראות לבוס שהשקעת זמן ביצירת סדר במקום אחר. כך למעשה, ניתן לספק את הרצון האמיתי של האדם שמולך, גם אם לא באופן שבו הוא ביקש זאת מלכתחילה. איך להתמודד עם לקוח שמתלונן או מתנגד להצעות שלך? אליעד מתייחס גם להתמודדות עם לקוחות שיש להם תלונות או דרישות ספציפיות שאין ביכולתך למלא. הוא מציע לבדוק קודם למה הלקוח רוצה דווקא אפשרויות מסוימות: האם אפשר ... הוא רוצה אותן בכלל. אולי הוא פשוט מעוניין בערך או תועלת ספציפית שאפשר לתת לו באמצעות אפשרויות אחרות שיש לך. מה לעשות כשהתלונה מבוססת ואתה באמת טעית? אם הטענות של הצד השני מבוססות, ואתה באמת טעית, אליעד מציע שתי גישות: להודות בטעות בצורה ... נתתי לך גם שירותים אחרים חינם. כך אתה מודה בעובדה אך משנה את נקודת המבט שלו על הסיטואציה. איך אפשר לגרום לאדם לשכוח מהתלונות שלו? אליעד מציין דרך נוספת לגרום לאנשים להפסיק להתלונן - על ידי מילוי הרצון הפנימי שלהם בדרכים חלופיות. למשל, אם הבוס שלך מתלונן שהעסק אינו מפורסם מספיק, והוא רוצה תדמית טובה לעסק - אולי הסיבה האמיתית היא שהוא רוצה להרגיש חשוב ובעל ערך. ... העסק. למה אנשים מסתבכים במריבות וויכוחים מיותרים? לדעת אליעד, מרבית המריבות נובעות מחוסר בירור של המהות האמיתית של התלונה. אנשים מתמקדים בתגובה ישירה לטענות, בלי לשאול את עצמם מה באמת מפריע לצד השני?, מה באמת הוא מנסה להשיג כאן?. לכן מומלץ תמיד לבדוק את המהות האמיתית של התלונה לפני שמגיבים באופן רגשי או מיידי. סיכום והמלצות מעשיות לתגובה נכונה לביקורת ולהאשמות לסיכום, אליעד ממליץ תמיד ... את הצורך של הצד השני בצורה חיובית ויעילה? התהליך הזה יאפשר לך להפוך ביקורת להזדמנות, ולהתגונן בצורה נכונה מפני האשמות, תלונות והתנגדויות. איך להתמודד עם ביקורת? מה עושים כשמאשימים אותך? איך לענות להתנגדויות לקוח? איך להבין מה הצד השני רוצה? כיצד להגיב נכון לתלונות? מה הדרך הנכונה להתגונן מהאשמות? איך לשכנע אנשים? ...
תודה, למה לא להודות על מה שיש? למה לא להודות על הטוב? האם להכיר תודה? מה רע בהכרת תודה? בלי תודה, בלי סליחה, בלי בבקשה, אין יותר טוב מרע, למה לא להגיד תודה על מה שיש? האם להודות על מה שיש? בלי תלונות, מודה אני לפניך, חשיבה חיובית
תודה, למה לא להודות על מה שיש? למה לא להודות על הטוב? האם להכיר תודה? מה רע בהכרת תודה? בלי תודה, בלי סליחה, בלי בבקשה, אין יותר טוב מרע, למה לא להגיד תודה על מה שיש? האם להודות על מה שיש? בלי תלונות, מודה אני לפניך, חשיבה חיובית
... טוב מרע, למה לא להגיד תודה על מה שיש? האם להודות על מה שיש? בלי תלונות, מודה אני לפניך, חשיבה חיובית האם כדאי להכיר תודה על ... של דבר יותר סבל כשהטוב הזה נלקח או נפגם. מדוע הכרת תודה גורמת לתלונות ולסבל? אליעד מבהיר נקודה נוספת: הכרת תודה מעצימה את ... הוא נהיה יותר תלוי בדברים הטובים. כשהטוב לא מגיע, האדם מתאכזב ומתלונן. אליעד ממליץ שאם אדם רוצה להפסיק להתלונן על בן הזוג שלו או על החיים באופן כללי, עליו להפסיק ... להיות תלוי בטוב שמקבלים מהזולת או מהמציאות, ולכן גם מפסיק להתלונן כשהוא לא מקבל את הטוב הזה. הוא אף מוסיף המלצה פרקטית ואומר שאם אדם אומר לך תודה, יש סיכוי שבעתיד הוא יתלונן עליך, ולכן כדאי לעצור אותו כבר בשלב התודה, וכך למנוע תלונות עתידיות. מהי הגישה המאוזנת בין להודות ללא להודות? ... תודה גורמת לסבל? להודות על הטוב או לא להודות? האם תודה יוצרת תלונות? איך לא להודות ישפר את החיים? ...
לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? העברת ביקורת על מורה רוחני, תלונות על מורה רוחני, רבי נחמן מברסלב, הסיפור של אליעד, לרעוב למוות, השתקפות עצמית, מנורת החסרונות, מסירות נפש, חלק 1
לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? העברת ביקורת על מורה רוחני, תלונות על מורה רוחני, רבי נחמן מברסלב, הסיפור של אליעד, לרעוב למוות, השתקפות עצמית, מנורת החסרונות, מסירות נפש, חלק 1
... את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? העברת ביקורת על מורה רוחני, תלונות על מורה רוחני, רבי נחמן מברסלב, הסיפור של אליעד, לרעוב למוות, השתקפות עצמית, מנורת החסרונות, מסירות נפש, חלק 1 למה אנשים מתלוננים על מורה רוחני כמו אליעד כהן? אנשים מתלוננים על מורה רוחני מסיבות שונות, וכל אחד מציג את תלונתו בדרך אחרת. אליעד כהן מסביר שכל תלונה של אדם על מורה רוחני היא שיקוף של החסרונות שלו עצמו. לדוגמה, אם אדם חושב שהמורה שלו טיפש, הוא בעצם רואה את הטיפשות של עצמו דרך המורה. אם הוא חושב שהמורה חמדן, זה אומר שהחמדנות נמצאת אצלו. כלומר, כל ביקורת או תלונה שאדם מעביר על אחרים בכלל ועל מורים רוחניים בפרט היא למעשה מנורה שמאירה את החסרונות של המתלונן . אליעד מביא את הסיפור על בן מלך שבנה מנורה מיוחדת אשר חושפת את החסרונות של אנשים שמסתכלים עליה. כאשר אנשים התלוננו על המנורה הזאת, כל אחד בחר לתאר את המנורה בהתאם לחסרונות האישיים שלו. זה ממחיש את הרעיון שכל אדם רואה במציאות השתקפות של עצמו. כיצד תלונות על מורה רוחני חושפות את החסרונות האישיים? אליעד מסביר שישנם כמה רבדים כאשר מישהו מתלונן או מעביר ביקורת על מורה רוחני: מה באמת מציק לו ברובד העמוק ביותר, שלעיתים האדם לא מודע אליו כלל. מה האדם חושב שמציק לו (המודע שלו). מה ... מציג את הדברים (הדרך שבה הוא מביע את החסרונות). אליעד טוען שהרבה פעמים אנשים מסתירים מעצמם את הסיבה האמיתית לתלונותיהם, ומספרים לעצמם סיבות ותירוצים, כי לא נעים להם להודות בחסרונות שלהם מול עצמם. למה אנשים מפחדים לפגוש את האמת על עצמם דרך אליעד כהן? ... בתוך האדם משתקפים בביקורת שלו על אחרים? אליעד מסביר שהאדם הוא עולם מלא בתוכו, וכל הסכסוכים, הביקורות והתלונות שלו על אחרים הם למעשה שיקוף של הקונפליקטים הפנימיים שיש בתוכו. הוא טוען שאם האדם לוקח אחריות מלאה על חייו, הוא היה רואה שכל הביקורת שהוא ... מתייחס כך למציאות, כבר לא חשוב לו אם המורה הרוחני שלו מושלם או לא, כי הוא רואה שהכל משתקף בתוכו. למה אנשים מתלוננים על מורים רוחניים? איך מתמודדים עם ביקורת על מורה רוחני? מהי מסירות נפש לפי רבי נחמן? כיצד להתמודד עם חסרונות אישיים? איך לקחת אחריות על ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תלונות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תלונות, איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תלונות, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מורה רוחני, פסיכותרפיה הוליסטית, טיפול רגשי בתחום תלונות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2979 שניות - עכשיו 08_07_2025 השעה 02:35:07 - wesi4