ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תכלית ✔תכלית החיים - מהי תכלית החיים? מהו סוד החיים? ✔תכלית החיים משחר ההסטוריה חוקר האדם את עולמו, התקדמות הידע האנושי במשך השנים... -...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 תכלית החיים - מהי תכלית החיים? מהו סוד החיים?
תכלית החיים

משחר ההסטוריה חוקר האדם את עולמו, התקדמות הידע האנושי במשך השנים סייעה לו לחשוף עולם מופלא ומדהים.

הידע העניק לנו שליטה על חיינו, סייע לנו להתקדם מהר יותר ורחוק יותר אל הפלאים שרק ממתינים לגילוי.

אך כלום ההתקדמות בידע מסייעת לנו להבין יותר את מסתורי היקום? את נפלאות האדם? את פלאי הטבע?

במאתיים השנים האחרונות גילה האדם, המציא, ייצר, יותר מבכל תולדות האנושות.

תרבות הידע הוא חלק מתהליך הסטורי של החיפוש האנושי אחרי תשובה לשאלה "מה מניע את העולם הזה "?

והחיפוש אחר אחדות בסיסית מתחת לכל התופעות שאנו עדים להם.

החיפוש אחר תשובה לשאלה עתיקת יומין.

מהי תכלית החיים? מהו סוד החיים?

אמת פנימית נמצאת אצל כל אחד ואחד מאיתנו אם נגלה בעצמינו יכולת זו נוכל ביחד

במסע אישי מרתק לעבר העתיד המצויד בכלים מכווני תוצאה להביא את "המתאמן "למצב האושר וההצלחה"

המתאימים לו ביותר.

ה - COACHING -ע"פ היהדות תוביל את המתאמן לגלות מתוך עצמו את חזונו ויעודו, להפיק ממכלול נתוניו את האסטרטגיה

המתאימה ואת הפתרונות הנכונים, לקחת אחריות על חייו, ליצור מחויבות לשאיפותיו ולממשם.

שורש התבונה היא זו שמודעת לחופש פעולותיה.

לבחירה אין שום סיבה שקדמה לה.

יכולת האדם במדרגת הבחירה ליצור יש מאין בדומה לבורא יתברך.

מהות יכולת הבחירה לאדם היא הזכות לבחור את דרכו, הוא אחראי למעשיו, וההשגחה אינה

מתערבת במעשיו בחזקת "הכל צפוי והרשות נתונה "

יכולת הבחירה הוא אחד מאבני היסוד המרכזיים ביותר בהשקפה היהודית המשלבת בתוכה אוטונומיה מוסרית וערכית, כל אחד לפי מעשיו.

כוח הבחירה מופיע לאחר ההכרה שבכל פעולה ישנו רצון שקדם לה. היכולת היא כלי לרצון כדי להוציאו מן הכוח אל הפועל. רצון ה' יתברך שנקיים את מצוותיו מתוך בחירה, שנשתתף בשיפור ועיצוב העולם, שנהיה מודעים ליכולותינו ולכוח העצום שטבע בנו, לאתגר ולהוביל אותנו בצורה נכונה ומתאימה בדרך למסע חיינו. את היכולת לקיים ולממש את התובנות, מסר בידנו, בכוח המחשבה, ובכוח הבחירה

מקומו של יכולת הבחירה נמצא מעל השכל

לאדם יש יכולות פיזיות כמו בעלי החיים ויכולות רוחניות כמו בורא עולם, האדם הוא כביכול יצור כלאיים בין בעל חי ולהבדיל לבין בורא העולם.

לבע"ח אין בחירה ולהבדיל הבורא אינו נדרש לבחור מעצם היותו בורא.

ואילו האדם הנמצא בתווך, נדרשת הבחירה בין רצונו "ויכולתו" להידמות לבורא לבין משיכותיו להתנהג כבע"ח "מה האדם כי תזכרנו ובן האדם כי תפקדנו לעומת ותחסרהו מעט מאלוקים"

תכונת השלטון והיצירה הטמונה בכל אדם, שהרי כל אדם נברא בצלם אלוקים, אלא שהיא ניתנת לפיתוח או לחסר, ואם כך אדם הרוצה לגלות ולפתח את צלם האלוקים שבו, עליו לחשוף בתוכו את היכולות היצירתיות ולפתח אותם.

{המושג "בצלם אלוקים עשה את האדם " מכוון לעשיית דמות מופשטת של יכולות אלוקיות

לשליטה, יצירה, תבונה, ובחירה חופשית}.

המושג יצירה הוא רחב במובן הפיזי והן במושג הרוחני.

אדם החושף ומפתח את היכולות שלו זוכה לחדוות יצירה - סיפוק והנאה חיות וחיוניות במובן הרוחני והחומרי כאחד.

התפיסה המתודולוגית העתיקה סוברת שהאדם הינו סוג של בע"ח, רק מפותח יותר ומושלם יותר משאר הברואים.

התפיסה היהודית סוברת שהאדם הינו בריאה ייחודית בפני עצמה בכוח השכל - ובכוח הבחירה.

האדם קובע את עצמו בסולם המציאות, יחודו של האדם הוא, יכולת החשיבה וכוח הבחירה.

השכל מכיר את מגבלותיו מעצם היותו מופשט.. ו בחמשת החושים ובדמיון קשור האדם תמיד לעולם המציאות, אבל בכוח המחשבה יכול אדם להגיע למסקנות מופשטות שאינן תלויות במציאות ואף כאלה הנראות כסותרות, ולכן יכול השכל להגיע להכרת כוח הבחירה, מפני היותו רוחני ובלתי תלוי, מטעם זה ראוי שהשכל ישלוט בשאר החושים ובכלים של האדם מפני שכולם תלויים במציאות ואילו הוא בלתי תלוי.

עצם הבחירה הוא שיכול האדם לאחוז בבחירה ויכול גם להסיח דעתו מהאמת האבסולוטית, כלומר

זה תלוי בו, ואין סיבה שתסובב את עצם הבחירה, אלא הוא עצמו הסיבה הראשונית, {בדומה לבורא}

שלצד הטוב הבחירה היא פעולה חיובית, ופועל יוצא של אחיזה באמת שהוא עצמו יודע

ולצד הרע הבחירה היא פסיבית - כי ברגע הבחירה שלא לאחוז באמת, ממילא מוסחת דעתו מן האמת

וכיון שהיצר כבר מוכן בלב, {"לפתח חטאת רובץ"} אז ממילא עושה את טעותו.

העין רואה - הלב חומד - והגוף עושה את העבירה.

ולצד הטוב האדם עצמו הוא הבוחר, והוא גם המצווה ללב, כלומר הוא הסיבה הראשונה והיחידה, והיוצר " יש מאין ".

בדומה לבורא, {משכתוב במדרש "דומים לבוראיו " כי בצלם אלוקים עשה את האדם}

כפי שהבורא יתברך הוא הסיבה הראשונית לכל ומרצונו משתלשל כל עולם המעשה}.

וכך יכולת האדם בכוח הבחירה" באמת " הוא עצמו ממש הסיבה הראשונה בגדר " יש מאין "

התודעה והתבונה האנושית יוצרות את התוצאה לקיום הרצון החופשי "חופש הבחירה".

אך מאידך האדם אינו יכול לנהל את התנאים בעולמו, הוא לא אחראי על התרחשויות וסבל הנקראים לעולמו, אך בכוח הבחירה יש בכוחו לנקוט עמדה כלפי התנאים, ולהחליט בידי מי הוא יפקיד את ההנהגה בחייו.

זהו בעצם הציר המרכזי של משמעות החיים, ואחריות למעשיו

בהגדרה: היכולת להיות להיות בן אדם.

זהו מצב בו האדם מתמודד בין מה שהוא לבין מה שהוא שואף להיות

היכולת לנקוט עמדה כלפי התנאים (האדם אינו חופשי מתנאים)

מצב של חיבור הוליסטי שבו הגוף החומרי מושך לכיוון אחד לבין הנשמה שמושכת לכיוון שני

בנקודת המפגש בין החומר לרוח נמצאת "הבחירה החופשית" שבו האדם כאנדבידואל מחליט למי הוא נותן את ההנהגה, כלומר האדם אינו סוג של מכניקה אלא ניתן לו היכולת להתערב ולהנהיג, זה יותר " מאני חי משמע אני קיים " אלא אני מודע שאני בוחר.

הבורא אפשר לאדם ליצור "יש מאין " ובכך להמחיש לו את צלם האלוקים שבו

כוח הבחירה היא תוצר יחודי לאדם מעצם היותו עצמו.

עיקרון הסיבתיות אינו יכול לתת הסבר למשוואה " לכל סיבה יש תוצאה " מבלי להתייחס לשאלה מה מניע את "הסיבה הראשונית ".

כל מאורע או חוליה בשרשרת הסיבות מהווה את אחת הסיבות לחוליה שבאה אחריה:

לדוגמה:

מהי הסיבה שגופים נופלים על כדור הארץ?

משום שכדור הארץ מושך את כל הגופים שעליו

ומהי הסיבה לקיום כוח משיכה זה?

הסיבה לקיום כוח המשיכה העולמי שלפיו כל שתי מאסות ביקום מושכות זו את זו

ומהי הסיבה לקיום כוח המשיכה העולמי? {גם ניוטון לא ענה על התשובה וייחס את מקור הכוח לבורא}.

וכך בכל תחומי הפיזיקה אין כל הסבר מהותי לגבי "הסיבה הראשונית " אלא ידיעת הבורא יתברך

מכיוון שהבורא אינו מאופיין ע"י חלל וזמן, מאסה או אנרגיה.

והטענה כי לכל מעשה ישנה סיבה הכופה על מעשה האדם היא מוטעית מפני שאדם הניזון מסיבות ברשות ליבו אינו חווה את החופש והחירות בשבירת היצר. ולכן אין פה שום בחירה חופשית, אלא משהו אחר, סיבה אחרת, והיא הגורם המכריע במהות הבחירה שלי, ולא אני כאדון לעצמי בחרתי לעצמי. כלומר משהו אחר בוחר עבורי.

מסקנה: לכל סיבה ראשונית יש מסובב כדי להגיע לתוצאה הסופית.

לאדם יש חופש פעולה לבחור ולהכריע ע"פ רצונו

פעולות האדם תלויות בו ויגזרו אלא ע"פ רצון האדם בלבד

תודעה, רצון, וכוח בחירה, אינם מונעים עיי' סיבה בשום מצב ועניין מעצם היותם לא משוחדים ואמיתיים במהותם.

כאשר אדם רוצה באמת, שום סיבה ככל שתהיה אינה יכולה להוות משקל בכוח הרצון, משום שאם הרצון משוחד עיי' גורם כלשהו זה כבר אינו רצון שלי נטו. אלא נתערבב בו אלמנט נוסף שהופך את הרצון למומנט אחר כלומר הרצון החופשי שלי כאדם אינו רצון.

רצון הבורא שיהא האדם בעל יכולות על כל אשר יחפוץ ויבחר.

ישנה הבחנה בין ידיעה לבין סיבה, בעל הידע אינו חייב להיות מעורב במישרין או בדרך עקיפה בנושא שעליו הוא מחזיק את הידע

העולם נברא עקב רצון הבורא, ורק רצונו גוזר את ההוויה, ולא עצם ידיעתו, לכן העובדה שהבורא

יודע מראש מה שיבחר האדם לא משפיע על מעשי האדם.

עצם העובדה שהבורא יודע מה עתיד להתרחש, אינה אמורה להשפיע על ההתרחשות עצמה.

סוג הידיעה של הבורא שייך לקטגוריה אחרת מסוג הידיעה של האדם, בעוד שידיעת האדם מתייחסת לדברים הכרחיים בלבד.
איך לשפר את החשיבה התודעה איום יכולות על מיומנות שכלית קאוצר איך לשפר את המוח להשפיע על שיפור החשיבה מסקנות דמיון החיים חיים מהות החיים מהי תכלית מהי תכלית החיים מהי תכלית חיי מטרות מטרת החיים משמעות החיים סוד סוד החיים סודות תכלית תכלית החיים תכלית חיי
תכלית החיים - האם יש או אין תכלית לחיים? ואם יש, אז מהי?
תכלית החיים - האם יש או אין תכלית לחיים? ואם יש, אז מהי? מהי תכלית החיים? האם לחיים יש בכלל תכלית? ואם כן, מהי תכלית החיים? ואם לא, אז מה בכל זאת משמעות החיים? ומי ... יראה, שיש כאן רק שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה היא שיש לחיים תכלית, והאפשרות השנייה היא שאין לחיים תכלית. אך אם נתבונן היטב בעניין, נראה שיש כאן רק ... ושאין כאן שום שאלה כלל. ולצורך העניין נצא מנקודת הנחה שיש תכלית לחיים. ועכשיו ננסה להבין מהי תכלית החיים. ובטרם ננסה להבין מהי תכלית החיים, ננסה להבין את המשמעות של נקודת ההנחה שיש משמעות לחיים. ואם נתבונן היטב בעניין נראה, כי אם נאמר שיש תכלית לחיים, המשמעות של כך היא, שלחיים יש מטרה מסוימת, דהיינו, שהאדם צריך להגיע למטרה כלשהי, ושהעולם צריך להגיע למטרה כלשהי, ושלכל מה שקורה יש מטרה כלשהי. ומי שהוא חכם ומסתכל על התכלית של כל דבר, כי חכם רואה את הנולד וסוף מעשה במחשבה תחילה, אז במקום לחפש מה צריך לעשות כדי להגיע אל התכלית, לפני כן צריך לנסות להבין את הנקודה הסופית שאליה ... שיתבונן בעניין יראה, כי יש כאן שאלה מאוד חשובה, והיא, מהי התכלית של התכלית עצמה. זא נניח שהאדם מטרתו היא להגיע לנקודה כלשהי. השאלה היא, מהי התכלית ומהי המטרה שלשמה האדם מגיע למטרה הסופית? ונחדד את השאלה ונשאל, האם כאשר האדם מגיע אל המטרה שלו, האם גם אז הוא שואל את עצמו מה התכלית של החיים ושל הקיום? ונניח שכל העולם כולו יהיה מושלם ויגיע לתכלית כלשהי, ומה תהיה תכלית קיומו של העולם במצב כזה? וברגע שהאדם מגיע אל השלמות שלו, בהנחה שיש כזו, מה אז תכלית חייו? ולכאורה יש כאן שתי אפשרויות. והאפשרות הראשונה היא, שלתכלית אין סוף, זא תמיד יש תכלית אחרת להשיג, עד אין סוף וללא נקודת עצירה כלשהי. ...
תכלית החיים - מהי תכלית החיים? כיצד למצוא תשובה לשאלה מהי תכלית החיים?
תכלית החיים - מהי תכלית החיים? כיצד למצוא תשובה לשאלה מהי תכלית החיים? תכלית החיים משמעות החיים מהות החיים - האם לחיים יש תכלית? מהי תכלית החיים? מהי משמעות החיים? ואם יש תכלית לחיים, אז איך לגלות את תכלית החיים? ובמאמר כאן לא נשיב על השאלה מהי תכלית החיים, אבל כן נסביר את שורש השאלה מהי תכלית החיים. ונסביר כיצד למצוא תשובה לשאלה מהי תכלית החיים. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי בדכ כאשר האדם שואל מהי תכלית החיים, בדכ כוונת האדם לשאול, מהי תכלית חייו. כי האדם צריך מטרה כלשהי בחייו, כדי להיות מאושר. כי אם אין לאדם שום מטרה בחיים, הוא יכול להשתעמם ולהשתגע ממש. והאדם צריך שתהיה לו מטרה כלשהי בחיים. והאדם שואל את עצמו מהי תכלית החיים שלו, כדי לנסות להבין לאיזו מטרה הוא צריך להתקדם. ובנוסף, כאשר האדם לא מאושר מהחיים שלו, האדם מנסה להבין את הסיבות שבגללן החיים שלו לא מאושרים. ... יכול להיות בסדר, ומה הוא כן צריך לעשות. כאשר הוא מניח, שאם הוא יעשה את מה שהוא צריך לעשות, אז זה יביא אותו בסופו של דבר אל האושר. כך שכאשר האדם שואל מהי תכלית החיים, הרי שבדכ הכוונה של האדם היא, לשאול מהי התכלית שלשמה הוא חי? לאיזו מטרה עליו לנסות להגיע? להיכן החיים מובילים אותו? וכיוב. והדרך למצוא תשובות לכל השאלות האלו, היא על ידי זה שמבינים את שורש השאלה של מהי תכלית ומשמעות החיים. כי לכל שאלה יש שורש. כי כל שאלה מבוססת על חוסר הבנה כלשהו. וכאשר האדם שואל שאלה כלשהי, תמיד יש ... כך הוא מתקרב בכל פעם לגלות את השאלה הראשונה של כל השאלות. ואז הוא מגיע לשאלה הראשונה, ומוצא לה תשובה, ואז הוא מקבל את התשובות לכל השאלות. ושורש השאלה מהי תכלית חייו של האדם, היא השאלה מהי תכלית קיומה של המציאות. ומהי התכלית והמטרה של כל האירועים שקורים. כי חייו של האדם, הם רק מקרה פרטי בתוך סך כל האירועים שמתרחשים. והשאלה מהי תכלית חייו של האדם, היא תת שאלה של השאלה הכללית יותר, מהי תכלית הקיום של המציאות כולה. כי כל הזמן דברים קורים. וגם אם האדם לא היה קיים, הרי שעדיין המציאות הייתה ממשיכה להתקיים. וגם אם האדם לא יהיה קיים, עדיין קיימת השאלה, מהי תכלית כל הדברים. דהיינו, מדוע הדברים קורים? למה המציאות קיימת? מהי תכלית קיומם של הדברים? ומי שמוצא תשובה לשאלה מהי תכלית קיומה של המציאות, הרי שממילא הוא מוצא תשובה גם לשאלה מהי
תכלית החיים - האם יש או אין תכלית לכל דבר? האם יש תכלית לחיים?
תכלית החיים - האם יש או אין תכלית לכל דבר? האם יש תכלית לחיים? בהמשך למה שביארתי במאמר תכלית החיים - האם יש או אין תכלית לחיים? ואם יש, אז מהי?, נבאר עוד את העניין בצורה הבאה: מי שיתבונן בעניין יראה, כי יש 3 אפשרויות. אפשרות אחת היא שלכל דבר בעולם יש תכלית. אפשרות שנייה היא שלשום דבר בעולם אין תכלית. ואפשרות שלישית היא, שלחלק מהדברים בעולם יש תכלית ולחלק מהדברים בעולם אין תכלית. וכדי לפתור בעיה, לשם כך צריך לצמצם את האפשרויות שלה. ולשם כך נצמצם את 3 האפשרויות שלנו ל2 אפשרויות בצורה הבאה: אם נאמר שלחלק מהדברים יש תכלית ולחלק מהדברים אין תכלית, נשאל את השאלה הבאה: האם יש תכלית וסיבה מדוע לחלק מהדברים יש תכלית ולחלק מהדברים אין תכלית? ואם נאמר שיש סיבה מדוע לחלק יש תכלית ומדוע לחלק אין תכלית, הרי שבעצם אמרנו שלכל דבר יש תכלית. ואם נאמר שאין תכלית וסיבה, מדוע יש דברים שיש להם תכלית ומדוע יש דברים שאין להם תכלית, הרי שהמשמעות היא שאין שום תכלית לשום דבר. כי לומר שיש לחלק מהדברים תכלית, פירושו שיש סיבה בנקודת ההתחלה של הדברים, שבגללה הדברים הם כפי מה שהם. ואם לחלק מהדברים אין סיבה. הרי שבנקודת ההתחלה שנוצרו הדברים, הרי שלא באמת הייתה סיבה מדוע לחלק ...
תכלית החיים - איך לדעת מהי *לא* תכלית החיים?
תכלית החיים - איך לדעת מהי לא תכלית החיים? במאמר הזה נדבר על אחד מהשאלות שהכי מטרידות את האדם, והיא מהי תכלית החיים ומהי מטרת החיים. כי כאשר האדם הוא עדיין ילד קטן, אז הוא יודע ליהנות מהחיים בלי שום סיבה ובלי שום מטרה. והדבר האחרון שמטריד ילד קטן שמקבל צעצוע חדש, זאת השאלה מהי מטרת החיים. אבל ככל שהאדם גודל, כך ההנאות של האדם, יותר ויותר תלויות בהשגת מטרות שונות. ואז האדם מגיע לאיזו נקודה שבה הוא מרגיש סוג של מיצוי ברמה כלשהי מהמירוץ של החיים, ואז האדם שואל את עצמו, מהי המטרה שלי בחיים? מה הייעוד שלי? מהיכן באתי? ולהיכן אני צריך ללכת? וכאשר האדם מחפש את עצמו ואת הייעוד של החיים שלו, אז לכל אדם רצות בראש מחשבות שונות עם אפשרויות שונות לגבי מה יכולה להיות תכלית החיים שלו. וכאשר רוצים למצוא את תכלית החיים, אז טוב לאדם שתהיה לו דרך מהירה לדעת, מהי לא תכלית החיים. וכאשר באות לאדם כל מיני מחשבות לראש לגבי מהי תכלית החיים שלו ומה הייעוד שלו, באפשרותו של האדם לבדוק בצורה מאוד פשוטה האם זו תכלית החיים או לא, על ידי זה שהאדם שואל את עצמו את השאלה הבאה: האם כאשר אני אשיג את התכלית הזאת ואת המטרה הזאת שנראה לי שאולי היא התכלית והייעוד שלי בחיים, האם אז השאלה מהי תכלית החיים תעלם לגמרי? ואם האדם יתבונן היטב, האדם יראה, כי כל המטרות שאותן הוא מציב לעצמו כתכלית החיים, הן כולם לא תכלית החיים. משום שאם האדם יתבונן היטב, הוא יראה שגם אם הוא ישיג את כל המטרות שלו בשלמות, עדיין האדם ישאל את עצמו מהי תכלית החיים ומה הייעוד שלי בחיים. ואם האדם מבין שגם אחרי שהוא ישיג את המטרות שלו, הוא עדיין ישאל את עצמו מהי תכלית החיים, הרי שממילא זה אומר שהמטרות שאותן חושב האדם שהן
תכלית החיים, מטרת החיים, האם יש מטרה לחיים? משמעות החיים לילדים, האם יש תכלית לחיים? מהי תכלית החיים? מהי מטרת החיים? לשכנע מישהו לא להתאבד, איך לענות לשאלה? מהי משמעות החיים?
תכלית החיים, מטרת החיים, האם יש מטרה לחיים? משמעות החיים לילדים, האם יש תכלית לחיים? מהי תכלית החיים? מהי מטרת החיים? לשכנע מישהו לא להתאבד, איך לענות לשאלה? מהי משמעות החיים?
תכלית החיים, מטרת החיים, האם יש מטרה לחיים? משמעות החיים לילדים, האם יש תכלית לחיים? מהי תכלית החיים? מהי מטרת החיים? לשכנע מישהו לא להתאבד, איך לענות לשאלה? מהי משמעות החיים? האם יש תכלית לחיים, ומה משמעות החיים באמת? השאלה על תכלית החיים ועל מטרת החיים נחשבת לשאלה מהותית ומרכזית, אבל אליעד כהן מציג אותה מזווית אחרת לגמרי. הוא מסביר שזו אולי נראית השאלה הקשה ביותר, אך למעשה, ייתכן שזו בכלל לא שאלה. זאת משום שלכל מטרה אפשר למצוא מטרה גבוהה ממנה, וכך נוצר לופ אינסופי של מטרות ללא נקודת קצה ברורה. אליעד מביא כדוגמה את רבי נחמן מברסלב, שאומר שלכל דבר בעולם יש תכלית, אך מוסיף מיד שלכל תכלית יש תכלית נוספת, גבוה מעל גבוה. זה יוצר מצב פרדוקסלי לכאורה, שבו אין תכלית סופית ומוחלטת, ולכן גם לא יכולה להיות תשובה מוחלטת לשאלה. אליעד מסביר, לדוגמה, את בניית הבית: ... לנוח, וכך הלאה, עד אינסוף. הוא מדגיש שבאופן מוחלט לא ניתן להשיב מדוע יש עולם, מכיוון שגם המטרה עצמה היא חלק מהבריאה - כלומר, לפני בריאת העולם גם לא היתה קיימת המטרה שלשמה הוא נברא. לדוגמה, אם נאמר שהעולם נברא כדי לפרסם את אלוהים או כדי שאלוהים יתגלה, מיד עולה השאלה מה המטרה של המטרה עצמה. יוצא מכך שאי אפשר למצוא מטרה סופית או מוחלטת באמת. האם בכלל אפשר לענות לשאלת תכלית החיים? למרות זאת, אליעד מציע פתרון מעשי: במקום לחפש מטרה מוחלטת, הוא מציע לחפש מטרות יחסיות. מה המשמעות? הוא אומר שיש להתבונן במציאות ולבדוק אילו דברים חיוביים קורים בזכות קיומו ... הוא מציע לחשוב שאם העולם לא היה קיים, לא היינו יכולים לחוות הנאה או התפתחות, וכך להגדיר מטרות יחסיות שלשמן העולם קיים. כאשר אדם חווה מצב של הנאה או סיפוק, הוא אינו שואל על התכלית של החיים. האדם מתחיל לשאול על מטרת החיים רק כשלא טוב לו, כאשר הוא מרגיש שמשהו חסר לו. לדוגמה, אדם שקם בבוקר ומרגיש שהכל טוב, לא ישאל בשביל מה קמתי?, אבל אדם שקם עם תחושה של ריקנות או חוסר, מתחיל לשאול על מטרת החיים. איך עונים לאדם מיואש ששואל מה הטעם בחיים או שרוצה להתאבד? אליעד נותן דוגמה לאישה מיואשת ... אדם כזה היא להבין מה האדם מחשיב כטוב - למשל כסף, אהבה או הנאה. לאחר מכן, יש להראות לאדם שהמטרה של החיים שלו היא בדיוק להשיג את אותו הטוב שהוא מעריך. אם אדם חושב שמטרת החיים היא כסף, אפשר לומר לו שה
על החיים ועל המוות / תכלית החיים / משמעות החיים / פחד מוות - מהי מהותם? חלק 2
... החיים ועל המוות תכלית החיים משמעות החיים פחד מוות - מהי מהותם? חלק 2 כי האהבה והשמחה וכולי, הם רק תרופות שהאדם לוקח, כדי לברוח מכך שאין לו מושג למה הוא חי. אבל בכל מקרה, גם אהבה וכל כיוב, זו לא תכלית החיים. ויש כאלו שנדמה להם שתכלית החיים של עצמם, היא חלק מתכלית אחרת גדולה יותר. כי מצד האמת מי שרוצה להבין את תכלית החיים, לשם כך עליו להבין את התכלית של קיומה של המציאות כולה. כי החיים של האדם, הם בסך הכל נקודה קטנה בתוך רצף של אירועים גדול מאוד, שהוא רצף האירועים של המציאות כולה. והתכלית של חייו ושל קיומו של האדם, היא רק אמצעי שמשרת את המטרה הגדולה יותר. כך שכדי להבין את תכלית ומטרת החיים, לשם כך יש להבין את התכלית של המציאות כולה. וכאשר האדם מתבונן על התכלית של הקיום העצמי שלו, עליו להבין שהתכלית של הקיום העצמי שלו, היא חלק מהתכלית של הקיום של כל המציאות כולה. כי יש סיבה שבגללה קיימת כל המציאות כולה. והסיבה הזאת אחראית בין השאר גם לכך שהאדם קיים. וכך גם הסיבה הזאת אחראית לכל מה ... זה כל האירועים שקורים לאדם בכל רגע ורגע... ומי שהוא קצת חכם, הוא מבין מיד שכדי שהוא יצליח לפענח את התכלית של החיים שלו, וכדי שהוא יצליח להבין למה החיים שלו הם כפי מה שהם וכולי, לשם כך עליו לנסות לגלות ולהבין את התכלית שלשמה מתרחשים כל האירועים כולם. אך מהי התכלית הזאת שלשמה מתרחשים כל האירועים כולם? וגם כאן לכל אחד יש את ההסברים שלו, מהי התכלית של המציאות. ויש כאלו שחושבים שלמציאות כולה אין תכלית כלל. ושכל רצף האירועים כולו הוא חסר תכלית. ואותם יש לשאול, אם אכן כל המציאות כולה חסרת תכלית, אז מה בדיוק התכלית של החיים שלהם עצמם? כי מאחר שלכל התהליך כולו אין שום תכלית כלל, ממילא זה אומר שמצד האמת אין שום משמעות ושום תכלית לשום דבר. כך שאם האדם חושב שאין שום תכלית כלל, הרי שלא ברור למה בכלל נדמה לו שיש לדברים כלשהם משמעות, אם לכל המציאות כולה מצד האמת אין שום משמעות. ומצד האמת יש לשאול, האם באמת יכול להיות שלכל המציאות כולה אין תכלית, והאם יכול להיות שכל המציאות כולה מצד האמת חסרת משמעות? כי אולי באמת יכול להיות שכל רצף האירועים כולו הוא אקראי לגמרי ללא כל כוונת מתכנן וללא כל תכלית. ומי יכול להוכיח שיש תכלית למשהו? ואולי באמת לשום דבר אין תכלית? אלא, שאם נאמר שלכל רצף האירועים כולו אין תכלית, ממילא יש לשאול, כיצד זה שיש בעולם שלנו המון תהליכים שכן מעידים על תכלית. כי מי שיתבונן סביבו יראה, כי האדם (וגם בעלי החיים וכיוב) מטבעו עושה את מעשיו למען
הסוד של תכלית החיים - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים?
... של תכלית החיים - מהו הסוד שאותו לא יודעים גם לא חכמי החכמים? וכאן נבאר את עניין תכלית החיים. והעניין הוא, כי כל אדם חי את חייו ועושה את מעשיו למען מטרה כלשהי. וככל שהאדם צריך יותר להתאמץ בחיים שלו, כך חשוב לאדם לברר טוב יותר מהי תכלית החיים שלו. כי הטיפש עושה את מעשיו ללא תכלית. כי מה שהופך את המשוגע למשוגע, הוא שהוא עושה את מעשיו ללא מטרה וללא תכלית. ומי שעושה את מעשיו ללא תכלית, הוא משוגע. והאדם חי חיים שלמים, ועובד לפרנסתו, ומתאמץ כדי לשרוד וגם כדי ליהנות מחייו. והאדם הורג את הזמן, תוך כדי שהזמן הורג אותו. אבל אין לאדם מושג מהי התכלית של החיים שלו. דהיינו, אף אחד בעולם לא באמת מבין מהי המטרה האמיתית שלשמה הוא חי ושלשמה הוא עושה את מעשיו. ויש כאלו שנדמה להם שהם יודעים מהי תכלית החיים שלהם. וכל אחד ממציא לעצמו איזו תכלית. ויש כאלו שממציאים להם לדוגמה תכלית שנשמעת להם בעלת ערך כלשהו, כגון לדוגמה תכלית לעזור לבני אדם אחרים וכיוב. אבל אף אחד לא שם לכך, שהוא לא מבין מהי התכלית הסופית שלשמה הוא מנסה להשיג את התכלית שלו. כי כל תכלית שהאדם ממציא לעצמו, תמיד על האדם לנסות לשאול את עצמו ולהבין, מהי התכלית של התכלית עצמה. ונניח לדוגמה שהתכלית היא לעזור לבני אדם, אבל זה עצמו מה התכלית שלו? כי מה התכלית של לעזור לבני אדם? ואז האדם משיב לעצמו, שהתכלית היא שיהיה טוב בעולם. אבל גם זו לא תכלית, כי מהי התכלית של התכלית עצמה? זא על האדם לשאול את עצמו, האם זה באמת משנה האם המטרה שלו תושג או לא? ויש כאלו שהם יודעים ומודים שאין להם מושג מהי התכלית של החיים שלהם, ושאין להם מושג למה הם חיים. שזה בדיוק סוג של דיכאון שמשאיר את האדם על המיטה בבוקר, שהאדם אין לו מושג מהי התכלית ומהי המטרה שלשמה הוא צריך לקום בבוקר לחיי היום יום. ובפרט כאשר האדם עוד לא יודע את הדרך ליהנות בחיים, שאז האדם קם אל חיים משעממים וקשים. וכאשר אין לאדם ...
תכלית החיים / מטרה - מי מחפש מטרה? מי לא צריך מטרה? מי לא צריך תכלית לחיים? שעמום, ניהול זמן
תכלית החיים מטרה - מי מחפש מטרה? מי לא צריך מטרה? מי לא צריך תכלית לחיים? שעמום, ניהול זמן מי מחפש מטרה? ומי אינו צריך מטרה? מהי תכלית החיים? למה לחיות? וממה נובע הרצון למצוא תכלית לחיים? לכל דבר בעולם יש תכלית. האדם מנהל את חייו לפי תכליות ומטרות שונות. כל דבר שמתרחש, מתרחש למען תכלית מסוימת. האדם כל הזמן מחפש מטרה. האדם מחפש סיבה לקום בבוקר. האדם מחפש תכלית כלשהי לחיים שלו. האדם מחפש מטרה כלשהי לנוע לכיוונה. מדוע האדם מחפש תכלית? תשובה: כדי להרגיש טוב. התכלית יוצרת עבור האדם משמעות טובה לקיומו למציאות. האדם מחפש תכלית ומטרה כדי להרגיש טוב. האדם לא רוצה להרגיש שהוא סתם חי ללא סיבה. כאשר אין לאדם תכלית הוא מרגיש שעמום. ולכן האדם מחפש תכלית כלשהי כדי ליצור משמעות לחייו. שאלה להתבוננות: מהי התכלית הסופית של כל התכליות מטרות יעדים? בסופו של דבר מה זה משנה מה קורה? מהי התכלית הסופית של כל התכליות? התכלית והמטרה גורמת לאדם להרגיש טוב. מי אינו מחפש מטרה? תשובה: מי שטוב לו. ככל שטוב יותר לאדם, כך הוא פחות מחפש סיבה תכלית למה לעשות את מה שהוא עושה. כאשר האדם מרגיש שהוא מתאמץ נאבק וכיוב, הוא מחפש תכלית שלשמה הוא יסכים להתאמץ. התכלית ממתיקה את המאמץ ואת הקושי. כאשר רע לאדם והוא צריך להתמודד עם קושי, הוא מחפש תכלית שלשמה הוא יתאמץ. לעומת זאת, כאשר טוב לאדם והוא נהנה ומרגיש טוב, הוא אינו מחפש תכלית. כאשר האדם מרגיש טוב, מה אכפת לו מה ה
תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) - חלק 1
תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) - חלק 1
תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן חא יח (ברסלב) - חלק 1 מהו האושר האמיתי ואיך אפשר להגיע אליו? האושר האמיתי, לפי אליעד ... לסבול? מה המשמעות של החיים? איך להתמודד עם מציאות קשה? מהי תכלית החיים והאם יש לסבל תכלית? בהרצאה, אליעד מסביר את רעיון הסיבתיות והסיבות העמוקות שמאחורי כל פעולה או אירוע. הוא מתחיל בשאלה של סיבתיות, ומדבר על הרעיון של הסיבה הראשונה. אליעד מציין ... הדבר לא שונה מהותית מאמרת הכל קורה עם סיבה. האם אפשר לחוות את התכלית בכל רגע? אליעד מסביר שמאוד קשה להרגיש את התכלית במציאות היומיומית. למעשה, כל אדם עושה את פעולתו מתוך מטרה להשיג משהו. למשל, אדם בונה בית כדי שיהיה לו מקום לנוח, או עובד כדי להרוויח כסף. אולם התכלית הסופית של כל פעולה היא בסופו של דבר להרגיש טוב יותר, להיות שמח יותר, למצוא שלמות. אליעד מציין, אם היינו מצליחים לחוות את העולם כפי שאלוהים חווה אותו, היינו כל ... כל פעולה שהיינו עושים הייתה מובילה אותנו להתגשמות מיידית של התכלית. האם ניתן להיות שמח מהמציאות גם אם אנו לא מבינים את התכלית? בהמשך השיחה, אליעד מסביר איך אנשים נוטים לא לסבול מהמציאות כשהם מקבלים אותה כפי שהיא, אולם הדבר לא מביא אותם לשמחה אמיתית. הוא טוען שמי שמבין את מהות המתרחש ... שם נאמר שצריך לדעת את אלוהים בכל דרכיך. הרעיון המרכזי הוא שתכלית כל פעולה בעולם היא להגיע להכרה של אלוהים בכל דבר ובכך למצוא את התכלית שבבסיס כל פעולה. אליעד מציין את רעיון השעשוע של העולם הבא, שבסופו של דבר אנחנו צריכים להבין שמדובר בהבנה של שלמות אחת של כל התהליכים. הוא מציין שאם נצליח ... שלמים עם כל מה שקורה. האם יש משמעות לסבל אם אנחנו מבינים את התכלית? אליעד גם עוסק בשאלה איך סבל יכול להפוך לחוויה של שמחה. הוא מציין שלפעמים האדם סובל, אך כאשר הוא מבין את הסיבה האמיתית של הסבל ואת החיבור שלה לתכלית הסופית, הוא יכול למצוא גם בשעת סבל משמעות רבה. הוא מציין שבסופו של דבר כל דבר שיקרה לנו הוא כרצוננו, אם נבין את החיבור האמיתי שלנו לאלוהים ולתכלית של כל פעולה, נוכל להרגיש את השלמות בכל רגע. מהו השעשוע האמיתי בעולם הבא? ההבנה לפי רבי נחמן היא שכל תכלית של כל פעולה נובעת מאחדות האמיתית של כל דבר. הסבל שאנחנו חווים הוא בעצם התהוות של כל רצונותינו. אליעד מציין שבסופו של דבר, בשעשעו את העולם הבא, כל אחד יוכל להבין את משמעות הרצון, הסיבה והתכלית. השעשוע האמיתי הוא להבין שהכל שייך לאלוהים, כל פעולה, כל רצון - הכל הוא חלק מהשלם. המשמעות של סיבתיות ותכלית בעולם האם אנחנו יכולים לחוות שמחה מהמציאות כמו שהיא? השעשוע של העולם הבא ופרספקטיבת אלוהים הסבל וההבנה של התכלית בעולם שאלה: כאשר חשבתי על הסיבה הראשונה, הבנתי שלא יכולה להיות סיבה כל עוד אין מצב שיש תוצאה. אליעד: אתה צריך לחשוב על זה שאם אין שתי ישויות, ויש רק ישות אחת ... אם בהתחלה הכל אחד, אז לא שייך להגיד שיהיה ככה, אין ככה, אין תכליתיות. זה לא אומר רק שאין סיבה זה גם אומר שיש העדר סיבה. הכוונה שאין סיבה, זה לא אומר שזה קרה בגלל שאין סיבה, אנשים חושבים שהכל קורה בלי סיבה אבל זה לא נכון, ... בשיא הסיבה, מה זה אומר? ברגע שמשהו קורה לך, למה זה קורה? מה התכלית של הדבר? זאת התכלית של הדבר. עכשיו אתה יכול להגיד שזה בלי סיבה כי אין תכלית, אבל זאת הסיבה שזה יהיה. למשל עכשיו יירקו עלי, מה הסיבה? לאן זה מוביל? כדי שיירקו עלי. שאלה: זה לא משנה אם יש סיבה או אין סיבה? אליעד: זה לא כך, את אומרת מה ... שאת פה, את נהנית מזה שזה נותן לך משהו. התוצאה רחוקה מהרגע הזה. התכלית של מעשיך לא נמצאת ברגע הזה, את מקווה להשיג תועלת באמצעות מה שאת עושה. נכון? כן. זה תמיד נכון, כל אדם עושה את מעשיו למען תכלית, מי הישות שלא עושה בשביל תכלית רחוקה יותר? רק הישות הראשונה, למה? כי אם הוא היה רוצה איזה תכלית רחוקה יותר הוא היה עושה אותה כבר עכשיו, זאת אומרת שאם הוא עושה משהו, מה שהוא רוצה לעשות עכשיו, זה לעשות את המשהו הזה. אין לו שום רצון אחר, הוא לא רוצה את ... מה זה אומר? תמיד תדע את אלוהים, תמיד תזכור אותו, שתוכל להשיג את התכלית, שכולם רוצים להגיע אליה, בכל דבר. המשך בספר ליקוטי מוהרן, פעם אחת נסענו בספינה וראינו את המטמון של היהלומים וכו, דע, שלכל דבר יש תכלית, ולתכלית יש עוד
תכלית המציאות / סיבתיות - האם כל דבר הוא סיבת עצמו? האם יש תכלית אחת נצחית?
תכלית המציאות סיבתיות - האם כל דבר הוא סיבת עצמו? האם יש תכלית אחת נצחית? כפי שהובהר במקומות אחרים, אם נאמר שלכל דבר יש סיבה, זה מוביל לכך, שכל דבר, הוא עצמו סיבת עצמו. כי אם דבר אחד, הוא סיבת דבר אחר והוא סיבת ... הוא סיבת עצמו. משום, שלומר שהדבר הוא סיבת עצמו, פירושו הוא, שאין שום תכלית אחרת, מלבד הדבר עצמו. כי יש אפשרות להסתכל ולומר, שלכל המציאות כולה יש תכלית אחת, וכל הסיבות מובילות אליה. וכאשר אנחנו אומרים שכל דבר הוא סיבת עצמו, זה בעצם אומר, ששום דבר, לא מוביל אל איזו תכלית רחוקה כלשהי, אלא כל דבר מוביל אל תכלית עצמו. ובכך בעצם אנחנו אומרים, כי כאשר דבר כלשהו קורה, אז בעצם, דרכו מתגלה, שתכלית המציאות הסופית, היא הדבר עצמו. כי הרי הוא לא משרת שום תכלית אחרת, אלא הוא עצמו התכלית הסופית. וזה כמובן דבר, שאינו אפשרי לומר כלל עפ השכל הנפרד. כי לא יכול להיות שהתכלית הסופית של המציאות, תשתנה כל הזמן. כי אם תכלית המציאות עצמה משתנה, הרי שזה אומר, שזאת לא תכלית של אמת. כי אם זאת הייתה התכלית באמת, היא לא הייתה משתנה. ואם היא משתנה, אז זה אומר שהיא לא התכלית האמיתית. וכאשר אומרים שהדבר הוא סיבת עצמו, פירושו, שהוא עצמו התכלית הסופית. אבל, אם הוא עצמו התכלית הסופית, אז כיצד הוא משתנה? ולמה הוא לא היה קיים כל הזמן? כי התכלית הסופית של המציאות, היא לא יכולה להשתנות. ואעפכ, כל דבר הוא תכלית עצמו כנל. וכיצד הדבר אפשרי? ומי שיעמיק בזה, יראה את האמת, שבאמת הכל אחד. כי התכלית הסופית, היא מהות הכל. וההבנה שכל דבר הוא התכלית הסופית, היא בעצם לבוש של ההבנה, שהצורה נכללת במהות שלה, לישות אחת ממש. ואם יש תכלית אמיתית, אז קיומה הוא מחוייב מצד עצמה. כי אם קיומה מחוייב מצד דבר אחר, הרי שהיא לא התכלית האמיתית. כי קיומה תלוי בדבר אחר, שתכלית קיומו, זאת לא התכלית שנובעת ממנו וכולי. ואם יש תכלית למציאות, שהיא מחויבת מצד עצמה, הרי שהתכלית הזאת, לעולם לא יכולה להשתנות. ואכ היא תמיד צריכה להיות מושגת. כי תכלית המציאות שמחויבת מצד עצמה, פירושו שהמציאות מחויבת להיות בצורה כלשהי. ואם המציאות באמת הייתה מחויבת להיות בצורה כלשהי, אז היא לא הייתה משתנה כל הזמן. וגם אם נאמר שאין תכלית, אז זה אומר, שהאין תכלית, הוא המחוייב. ואז ממילא יש לשאול, כיצד זה שדברים משתנים, אם באמת אין שום תכלית כלל. והעניין הוא, כי השינויים ושינוי ה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תכלית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תכלית, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תכלית, איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בסקייפ, מאמן אישי בתל אביב, אימון אישי למתבגרים בנושא תכלית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 15:58:01 - wesi4