ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תורת היחסות ✔פיזיקה - סוגיות בתורת היחסות לאור פילוסופיית המדע של זאב בכלר - חלק 1 ✔"השעה אינה שעה והמטר אינו מטר" על כמה סוגיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨פיזיקה - סוגיות בתורת היחסות לאור פילוסופיית המדע של זאב בכלר - חלק 1
"השעה אינה שעה והמטר אינו מטר"

על כמה סוגיות בתורת היחסות לאור פילוסופיית המדע של זאב בכלר

אבשלום אליצור

שחר דולב

אסף לניר

מהסכמה נלהבת ועד דחייה נרגזת, "שלוש מהפכות קופרניקניות" מעורר בקורא את כל מנעד התגובות האפשריות. בכתיבתו של מורנו וידידנו זאב בכלר אין רגע דל: פה מעודד ושם קורא - תיגר, בעניין זה הולך בגדולות ובמשנהו מסתבך בקטנות, על ענק - רוח אחד ממטיר גידופים ולעמיתו קושר כתרי הלל, מכביר פרדוקסים ידועים ופרובוקציות פרטיות, והקורא המסוחרר נאלץ שוב ושוב לעצור ולעכל את הדברים לפני שישוב להיאבק עם הספר הזה, המקורי והמרתק ביותר בפילוסופיה של המדע שנכתב בארץ, ומהטובים מסוגו בעולם.

עם טענה מרכזית אחת של בכלר ברצוננו להתמודד במאמר זה, הן מתוך חדוות ההתכתשות לשמה, כמנהגנו אתו מימים ימימה, והן כדי להוציא מהוויכוח כמה תובנות פיסיקליות חדשות. כוונתנו לאותו חלק ב"מהפכות" בו הוא מתמודד עם מפעלו של איינשטיין. כאן, חש הקורא שליווה אותו בעניין, מכניס בכלר את עצמו לצרה צרורה: איינשטיין, לטענתו, הוא אקטואליסט, לומר, משתייך על פי הטיפולוגיה הבכלרית למחנה ה"רעים" שראשיתו באריסטו, המשכו בקאנט וסופו בהיטלר ועושי - דברו. איינשטיין?! למה נדמה לנו שמישהו פה, איך לומר, קצת נסחף? החלק הזה בספר קשה לנו גם עניינית. איינשטיין, הריאליסט המנהל מלחמת מאסף נגד השתלטות הפוזיטיביזם על הפיזיקה העיונית, המתפעם במילים כה דתיות מפלא תבוניותו של העולם, איינשטיין זה הוא בעינינו אחד מגדולי האפלטוניסטים מאז אפלטון עצמו. איך נקלע המסכן למחנה אריסטו ושאר הפדנטים שניסו לחנוק את המדע ע"י הפיכתו לאוסף מרשמים טכניים נטולי כל לחלוחית של השראה? רדוקציות של נפתולי ההיסטוריה לתֶמה מאחדת, כמו "כל המלחמות בעולם הם בסופו של דבר מלחמות המעמדות, " בוודאי תרמו תובנות בעלות כוח - שכנוע רב, ובוודאי כך יהיה גם עם ראיית התפתחות המדע כולה כמאבק בין פוטנציאליזם לאקטואליזם. אבל מי כבכלר יודע שערכן של טענות אינו עומד ביחס ישר לכריזמה שלהן, קל - וחומר בתחום ההיסטוריוסופיה.

תורת היחסות הפרטית והכללית היא בין תחומי המחקר שלנו מזה שנים רבות ובאופן טבעי עלתה בוויכוחינו עם בכלר. מאמר זה נולד כשחזרנו יום אחד (א. א. וש. ד). מביקור אצלו והמשכנו בינינו את הוויכוח שהתנהל אתו על אפקטים יחסותיים. אז הזדקרה לעינינו העובדה כי אפקטים אלה הם עמוקים ונפתלים הרבה יותר משחשבנו, ובשבועות הבאים מצאנו את עצמנו שקועים בעבודה מאומצת כדי להבהירם. ברבות הימים צירפנו שחקן חיזוק (א. ל). ואת תוצאות המחקר והשלכותיו אנו מביאים בפניכם.

כל פרק ב"מהפכות, " כזכור, פותח ב"מה יהיה לנו" להכין את הקורא לטלטלות העזות המצפות לו ומסיים ב"מה היה לנו" לוודא שהמסכן גם יפנים את מה שספג. הנה, אם כן, מה יהיה לנו במאמר זה, שבו חמישה - עשר פרקים. א, הוא הערת - פתיחה מתריסה על אמינותם של ניסויים בספרי - לימוד, ב, מציג את עקרונות היחסות הפרטית באופן גאומטרי, ג, מתעכב לרגע על חשיבותו של מרחב מינקובסקי להבנת היחסות, ד, דן ב"פרדוקס התאומים" הידוע ובפתרונו, ה, מציג גרסה מרחבית של פרדוקס זה, ו, מציג ניסוי מחשבתי שנולד מהכלאת שני הפרדוקסים, ז, - ח, מראים כיצד ההתכווצות היחסותית המפורסמת מתרחשת לפעמים בדרכים הפוכות למצופה, ט, - י, מיישמים את מרחב מינקובסקי להבנת הנאמר, יא מראה איך ניתן להרחיב את מסקנות הפרקים הקודמים גם לתורת היחסות הכללית, יב מציג השערה שלנו בפרשנות היחסות הכללית, יג דן בטבע המרחב - זמן לאור הפרקים הקודמים ו - יד - טו מסיימים בדיון ביקורתי בדיכוטומיה של בכלר בין הפוטנציאליזם והאקטואליזם.

א. "כך כתוב בספר"

נפתח בניסוי ידוע המופיע עד היום בספרי - לימוד לכימיה. "הציבו נר בצלחת ומלא אותה מים, הדליקו את הנר והפכו בזהירות כוס גדולה מעל הנר עד ששוליה ישקעו במים. המתינו עד שיכבה הנר. המים יעלו בכוס כדי כחמישית ממנה, במקום החמצן הממלא כחמישית מהאוויר שהפך לפחמן דו - חמצני. " הגיוני, ברור - ולגמרי לא נכון, כפי שיודע כל ילד שעשה את הניסוי, בין אם שאל עליו בתמיהה ובין אם העדיף לשתוק. התפשטות האוויר עקב חום השלהבת, לפני שנכפתה הכוס על הנר, דחתה הרבה אוויר, וכשזה שב והתקרר הייתה הירידה בנפחו גדולה בהרבה מזו הנגרמת ע"י בעירת החמצן. האפקט הנקי עליו מדבר ספר הלימוד אינו יכול, אם כן, להיראות בנסיבות אלה.

תאמרו, אלה ספרים לילדים. אבל בתחום תורת היחסות הפרטית, כל ספרי הלימוד מביאים טענה הנובעת לכאורה באופן ישיר והכרחי מהנחות התיאוריה: כשגוף נע במהירות קרובת - אור, הוא מתקצר ע"פ נוסחת לורנץ - פיצג'רלד שתוסבר בהמשך המאמר. כמובן, איש טרם ביצע את הניסוי הזה. אבל לו בוצע, הייתה התוצאה טופחת על פני מבצעיה אפילו יותר מאשר בניסוי הנר. ברוב המקרים היה הגוף הנע דווקא נמתח - נמתח ממש, עד כדי שבירה התפוררות - ובמקרים האחרים היה נמעך - לומר, סובל קווץ' ממש ולא רק נראה כמתקצר, וכדי ביזיון וקצף. שיבושים תמימים יותר התגנבו לפתרונות השכיחים בספרי הלימוד ל"פרדוקס התאומים" הידוע הקשור בהאטת הזמן היחסותית. גם פתרונות שגויים אלה, בין אם הם נזקקים ללא צורך לתורת היחסות הכללית ובין אם הם נשארים כראוי ביחסות הפרטית, ממוחזרים ומועתקים שוב ושוב ומונעים את ההבנה האינטואיטיבית של עקרונות התיאוריה.

כדאי, אם כן, לנצל הזדמנות זו כדי לדון תחילה ביסודות תורת היחסות הפרטית והכללית, להפיק לקחים מהשגיאות הנפוצות, ללמוד כמה דברים חדשים ואז לשוב ולדון בתורה זו כולה מנקודת הראות של ה"מהפכות. "

ב. הגאומטריה של היחסות הפרטית

נפתח בהצגת עקרונות היסוד של היחסות. שתי דרישות דורש איינשטיין, שתיים שהן אחת, וכדי לקיים דרישה זו נצטרך להקריב שתי הנחות - יסוד שהיו אקסיומטיות עד אז.

1. חוקי הטבע - זאת דרש כבר גלילאו - צריכים להתגלות בדיוק באותה צורה לצופה נע ולצופה נח, ובתנאי שהמדובר במהירויות קבועות (סייג שיושמט ביחסות הכללית). לכן, אם נמצאים אנו בחדר סגור, כל ניסוי שנעשה בו חייב לתת את אותה תוצאה בין אם החדר עומד במקומו או נע במהירות עצומה.

2. בא איינשטיין ומעלה גם את מהירות האור לדרגת אחד מ"חוקי הטבע" הללו, ומכאן דרישתו החדשה: "מהירות האור חייבת להיות שווה לכל הצופים, " דרישה אבסורדית ממבט ראשון: בין אם אנו נעים לקראת קרן אור ובין אם אנו בורחים מפניה, ואפילו במהירות הקרובה למהירותה, מהירותה היחסית לגבינו לעולם תישאר 300, 000 ק"מ לשניה.

כדי לציית לשתי דרישות אלה חייב הטבע לאנוס את ערכיו האחרים לגדול או לקטון. איינשטיין דורש למעשה להפוך את הסדר ההגיוני: אם עד עתה מדדנו מהירות ע"י חלוקת המרחק בזמן, מעתה נצטרך לקחת מהירות אחת, זו של האור, וממנה לגזור את ערכי הזמן והמרחב, אותם מושגי - יסוד שסברנו שמושג המהירות נגזר מהם.

תהיינה, אם כן, שתי תאומות, שם האחת נועה ושם השנית מנוחה. וכשמותיהן כן הן: נועה שרויה בתנועה במהירות קרובת - אור ביחס לאחותה. אם תמדוד נועה את מהירותה של קרן אור בזמן נסיעתה - נאמר, קרן אור הנפלטת מפנס בתוך החללית הנוסעת - אזי, על - פי הפיזיקה הקלסית, יכולנו לצפות לאחת משתים:

א. מהירות קרן האור תישאר בעינה, בדומה למהירות הקול שאינה משתנה כשהיא נפלטת מצופר נוסע. במקרה זה, תוכל נועה לדעת כי היא בתנועה ותופר דרישה 1 לעיל.

ב. מהירות קרן האור תהיה יחסית לנועה, בדומה לאבן הנזרקת בתוך החללית, וכך תיראה גבוהה או נמוכה יותר למנוחה. במקרה זה, תהיה מהירות האור סתם גודל שרירותי ולא אחד מקבועי הטבע, ואז תופר דרישה 2.

באיזו אפשרות נבחר? באף אחת! משיב איינשטיין. מצדי, שיזייפו כל הסרגלים והשעונים במערכת - הייחוס של נועה ובלבד שלא תהיה לאור שום מהירות אחרת יחסית לשום צופה, אבל בתנאי ושגם עיקרון גלילאו לא יופר.

לבכלר, כמובן, יהיה בהמשך מה לומר על דרישה זו, וגם אנו נדע מה שנשיב לו, אבל בשלב זה נסתפק בעובדה שעליה אין חולק: הטבע מציית לדרישת איינשטיין. לומר, האור נע כאילו הוא נשמע לשתי הדרישות, הן לחוק גליליאו והן לחוק איינשטיין.

דרך יעילה להראות את העולם על - פי היחסות היא דיאגרמת מינקובסקי, המתארת את המתרחש בארבעת ממדי המרחב - זמן. לשם הנוחות נהוג להשמיט בה שניים מממדי המרחב כך שהמרחב מיוצג על ממד אופקי אחד, ואילו ממד הזמן ניצב לו ב - 90 מעלות. הנה אפוא המרחב - זמן כפי שהוא נראה למנוחה, לומר, "מערכת - הייחוס" שלה (ציור 1). הקווים המרוסקים האופקיים הם "מישורי העכשיו" של כל רגע, ומהם ניתן לראות ששני האירועים A ו - B הם בו - זמניים. לקווים המרוסקים האנכיים הנמתחים מכל מידת אורך נקרא "אָנָכֵי הכאן, " ויחד עם מישורי העכשיו הם יוצרים רשת קואורדינטות במרחב - זמן. הקו הזקוף א' הוא "קו עולם" של גוף העומד במקומו, לומר, נמצא בכל רגע באותו מקום. הקו המוטה ב', לעומת זאת, מתאר גוף הנע ימינה. זה יהיה קו העולם של נועה. חשיבות מיוחדת יש לקו ג', הנטוי ב - 45 מעלות: הוא מתאר את מסלולה של קרן - אור, שמהירותה - ולכן, זווית הקו - צריכה להיות בעינה בכל מערכת - ייחוס.

שיטה זו משמשת בכל ספרי הלימוד, אבל עד כה לא טרח איש, ככל הידוע לנו, לכתוב תוכנית מחשב העושה את הטרנספורמציה ממערכת - ייחוס אחת לשנייה. הכירו אם כן את "הרמן, " תוכנה שבנינו לצורך זה. אם ציור 1 הוא עולמה של מנוחה, שבו קו - עולם ב מתאר את נועה, איך נראה העולם ממערכת - הייחוס של נועה? כדי לראות את העולם מתוך מערכת - הייחוס שלה עלינו להכיר בכך שצירי הזמן והמרחב שלה מסודרים בצורה שונה משלנו: ציר הזמן נעשה מוטה באלכסון כך שהוא מתלכד עם קו - העולם של נועה, ואילו ציר המרחב נעשה אלכסוני בכיוון הנגדי, כך שהזווית הישרה בין שני הצירים נעשית חדה בכיוון התנועה. באופן דומה מתלכסנים כל שאר קווי הרשת של המרחב - זמן כך שהם נראים כרשת מעויינים ולא ריבועים.

יפה, אבל מבחינתה של נועה עצמה רשת צירי המרחב - זמן שלה נראית נורמלית לחלוטין: היא סבורה שהיא נמצאת במנוחה בעוד כל העולם כולל אחותה נעים. כאן מבצע "הרמן" את השלב הבא ומנרמל את מערכת הצירים כך שהעולם נראה עתה מנקודת ראותה של נועה. עכשיו, ציר הזמן חוזר להיות מאונך לציר המרחב, וכתוצאה מכך משתנים כל מצבי התנועה: עצם א', שנראה למנוחה עומד, נראה לנועה נע לקראתה, בעוד עצם ב' נראה לה עומד כי הוא מתלכד עם אנך הכאן שלה. התוצאה הבולטת ביותר של שינוי זה במיפוי המרחב - זמן חלה במעמדם של האירועים א' ו - ב': הם אינם נראים בו - זמניים לנועה, כי הם משני עברי מישור העכשיו שלה. לכן, אם בחללית בה היא נוסעת תקבע שני שעונים, אחד על הדופן הקדמי והאחר על הדופן האחורי, ואותם תכוון כדי שיַראו את אותה שעה, הרי מנקודת ראותה של מנוחה ייראה השעון הקדמי מקדים את האחורי.

בקיצור, שעה אינה שעה ומטר אינו מטר במערכת - הייחוס הנעה, והכל לפי איינשטיין, אבל שימו לב מה כן נותר בעינו: הקו המציין את תנועתה של קרן אור משרטט במערכת - ייחוס זו אותה זווית של 45 מעלות כמו במערכת - הייחוס של נועה, ולכן מציין מהירות זהה.

כאמור, אסור שנועה תוכל להסיק מהמתרחש במערכת - הייחוס שלה כי היא נמצאת בתנועה, ולכן היחסים בין ממדי המרחב - זמן שלה ייראו לה נורמליים לחלוטין. במילים אחרות: היא תטען כי הזווית בין ממד הזמן וממד המרחב שלה היא בדיוק 90 מעלות. ולהיפך: כשתסתכל במערכת הייחוס של אחותה, ייראה לה כאילו הדברים שם השתבשו, בדיוק באותו אופן אך בכיוון ההפוך: מישור העכשיו של מנוחה נראה עתה אלכסוני לכיוון השני, ולכן שעוניה נראים בלתי - סינכרוניים באופן הפוך. ושוב, דבר אחד נותר בעינו: מסלול קרן האור עודו מוטה בזווית של 45 מעלות גם במערכת - הייחוס של מנוחה כפי שרואה אותה נועה.

ייקל עתה להראות איך שני האפקטים המפורסמים הנובעים מתנועה במהירות קרובת - אור - ההתקצרות והאטת הזמן - הם פועל - יוצא של עיוות זה של המרחב - זמן.

* פיזיקה - סוגיות בתורת היחסות לאור פילוסופיית המדע של זאב בכלר - חלק 2.
ביקורתיות אמינות שתיקה אריסטו חשיבה מדעית פילוסופיה של המדע התמודדות חדשות השראה ממי ללמוד מפורסם חשיבה מדעית מדע פיזיקה פילוסופיה תורה תורת היחסות
לעזור לעצמך, לקחת אחריות, להיות אלוהים
לעזור לעצמך, לקחת אחריות, להיות אלוהים
...לעצמך, לקחת אחריות, להיות אלוהים איך עוזרים לעצמנו באמת? אליעד כהן מסביר שהמפתח לעזור לעצמך נמצא בכך שתבין שאתה הוא האחראי הבלעדי על המציאות שלך, ושבעצם, אין מישהו אחר שיכול באמת לעזור לך חוץ ממך. הוא מדגיש שכל עוד האדם לא יעזור לעצמו, הוא לא יקבל עזרה אמיתית מאף אחד אחר. לפי אליעד, האדם בעצם מתפקד כאלוהים של עצמו, ומשגע את עצמו דרך החוויות, המחשבות והבעיות שהוא עצמו יוצר לעצמו. לדוגמה, הוא נותן מצב שבו האדם מחכה שמישהו או משהו חיצוני יעזור לו או יפתור לו את הבעיות. אבל אליעד מדגיש שאם האדם הוא...
איך לברך מישהו? מה לאחל למישהו? איזו ברכה לברך מישהו? איזו ברכה הכי מתאימה? איזה איחול הכי מתאים? איזה איחול לאחל למישהו? מה לאחל ליום הולדת? מה לאחל לראש השנה? מה לאחל להולדת הבן? מה לאחל להולדת הבת? מה לאחל לחתונה? מה לאחל לכבוד החג? איחולים ליום הולדת, איחולים לראש השנה, איחולים לשנה החדשה, איחולים לחגים, מה לאחל לאקסית? לחדש קשר עם האקסית, לאחל מזל טוב לאקסית, לגרום לאקס להתגעגע, מה לברך מישהו? איך לנסח ברכה? איזו ברכה לכתוב? איזו ברכה לברך?
...מישהו? מה לאחל למישהו? איזו ברכה לברך מישהו? איזו ברכה הכי מתאימה? איזה איחול הכי מתאים? איזה איחול לאחל למישהו? מה לאחל ליום הולדת? מה לאחל לראש השנה? מה לאחל להולדת הבן? מה לאחל להולדת הבת? מה לאחל לחתונה? מה לאחל לכבוד החג? איחולים ליום הולדת, איחולים לראש השנה, איחולים לשנה החדשה, איחולים לחגים, מה לאחל לאקסית? לחדש קשר עם האקסית, לאחל מזל טוב לאקסית, לגרום לאקס להתגעגע, מה לברך מישהו? איך לנסח ברכה? איזו ברכה לכתוב? איזו ברכה לברך? וכאן נשיב לשאלה, מה לאחל למישהו ומה לברך מישהו בסיטואציות שונות...
הרמוניה - מהי מהותה של ההרמוניה? איך להגיע להרמוניה עם המציאות?
...- מהי מהותה של ההרמוניה? איך להגיע להרמוניה עם המציאות? הרמוניה = חיבור ואחדות של גורמים שונים זה מזה לדבר אחד. הרמוניה עם המציאות = האדם חווה את עצמו ואת המציאות כדבר אחד = האדם אוהב את כל המציאות באהבה בלתי תלויה בדבר. כיצד ניתן להגיע להרמוניה? תשובה: על ידי הבנה וידיעה. פירוש: ככל שהאדם מבין טוב יותר את צורת המחשבה של הצד השני, כך הקשר הזוגי / רגשי שלו עם הצד השני הופך להיות טוב יותר. זוגיות טובה = אהבה = הבנת האחד את השני = שלום = אחדות. כדי להגיע להרמוניה עם המציאות, יש צורך להבין אותה. כאשר...
המסע אל חקר הרצון, מהם 3 הגורמים שגורמים לך לרצות משהו אחד יותר מאשר דבר אחר? איך לדעת למה משהו עושה לי טוב? למה אני רוצה משהו? איך לגלות שאני אלוהים? למה אני רוצה שיאהבו אותי? איך לגלות את הסיבה שאתה רוצה משהו?
המסע אל חקר הרצון, מהם 3 הגורמים שגורמים לך לרצות משהו אחד יותר מאשר דבר אחר? איך לדעת למה משהו עושה לי טוב? למה אני רוצה משהו? איך לגלות שאני אלוהים? למה אני רוצה שיאהבו אותי? איך לגלות את הסיבה שאתה רוצה משהו?
...אל חקר הרצון, מהם 3 הגורמים שגורמים לך לרצות משהו אחד יותר מאשר דבר אחר? איך לדעת למה משהו עושה לי טוב? למה אני רוצה משהו? איך לגלות שאני אלוהים? למה אני רוצה שיאהבו אותי? איך לגלות את הסיבה שאתה רוצה משהו? מהם שלושת הגורמים שקובעים למה אני רוצה משהו מסוים? אליעד כהן מסביר שיש שלושה גורמים שקובעים למה אנחנו רוצים משהו אחד יותר ממשהו אחר. גורמים אלה הם: הראשון הוא כמות היתרונות או הבעיות שהדבר הזה יפתור לנו. כלומר, אם משהו יכול לפתור לנו בעיות רבות או לתת לנו יתרונות רבים, נרצה אותו יותר. הגורם השני...
מטרות ויעדים, התמדה ונחישות, דבקות במטרה, להתמיד במטרות, השגת מטרות בחיים, הצבת יעדים, הצבת מטרות, להשיג מטרות
...במטרות, השגת מטרות בחיים, הצבת יעדים, הצבת מטרות, להשיג מטרות ובו יתבאר אחד העניינים שקשורים להצבת מטרות ויעדים. והוא, העניין של נחישות ושל דבקות במטרה. ויתבאר מהי נחישות אמיתית להשגת מטרות? ואיך להשיג מטרות על ידי דבקות במטרה? ומהי התמדה ונחישות אמיתית, שהאדם צריך כדי להשיג מטרות בחיים? ועוד. וראשית נסביר, מהי בעצם מטרה? וכיצד האדם מגדיר לעצמו מטרה בחיים? והעניין הוא, די פשוט. והוא, שמטרה בחיים, היא בעצם רצון של האדם להשיג דבר כלשהו בחיים שלו. זא שכאשר האדם נולד, עדיין כמעט ואין לו שום מטרות בח...
איך להרגיש מושלם? איך להרגיש טוב עם עצמך? פרפקציוניזם, מרגיש לא מושלם, רוצה להיות מושלם, לא מרוצה מעצמי, לא מרוצה משום דבר, לא אוהב את עצמי, לקבל את עצמך, איך לאהוב את עצמך?
איך להרגיש מושלם? איך להרגיש טוב עם עצמך? פרפקציוניזם, מרגיש לא מושלם, רוצה להיות מושלם, לא מרוצה מעצמי, לא מרוצה משום דבר, לא אוהב את עצמי, לקבל את עצמך, איך לאהוב את עצמך?
...פרפקציוניזם, מרגיש לא מושלם, רוצה להיות מושלם, לא מרוצה מעצמי, לא מרוצה משום דבר, לא אוהב את עצמי, לקבל את עצמך, איך לאהוב את עצמך? איך להרגיש מושלם למרות התחושה שאתה לא מושלם? הרבה אנשים סובלים מכך שהם מרגישים שהם אינם מושלמים. הם לא מרוצים מעצמם, מהחיים או ממציאות מסוימת, וישנן מספר גישות שונות להתמודדות עם תחושת חוסר השלמות הזאת. אליעד כהן מציג שלוש גישות נפוצות שהן הנפוצות ביותר, ומציע גישה ייחודית משלו כדי להתמודד עם ההרגשה הזאת של חוסר שלמות ואי שביעות רצון מעצמך. אילו גישות קיימות כדי להתמודד...
חופש הרצון, רצון חופשי, רצון ללא סיבה, רצון עם סיבה, למה יש רצון? איך נוצר רצון? בחירה חופשית, חופש הבחירה, חקר הרצון, סיבת הרצון, לגלות שאתה אלוהים, חוסר בחירה חופשית
חופש הרצון, רצון חופשי, רצון ללא סיבה, רצון עם סיבה, למה יש רצון? איך נוצר רצון? בחירה חופשית, חופש הבחירה, חקר הרצון, סיבת הרצון, לגלות שאתה אלוהים, חוסר בחירה חופשית
...סיבה, למה יש רצון? איך נוצר רצון? בחירה חופשית, חופש הבחירה, חקר הרצון, סיבת הרצון, לגלות שאתה אלוהים, חוסר בחירה חופשית האם הרצון שלנו באמת חופשי או שיש לו סיבה? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא האם הרצון שלנו הוא חופשי לחלוטין, או שיש סיבה לכל רצון שאנחנו מרגישים. אליעד מסביר שרוב בני האדם מרגישים אינטואיטיבית שלכל רצון חייבת להיות סיבה. הוא משתמש בדוגמה של אדם שנדרש לתת 10,000 שקלים בלי לדעת מדוע. גם אם האדם לא מבין למה הוא חייב לשלם, עדיין הוא ייתן את הכסף אם הוא מרגיש מחויב לכך. בדומה לכך...
הסנדלר הולך יחף, בגדי המלך החדשים, נוכלות או גאונות, קושיות על מורה רוחני, סוד שנשאר סוד, הדרך של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, למה לא רואים עליך? האם הגעת? להזיז את השמש, האם הגעת להארה רוחנית?
הסנדלר הולך יחף, בגדי המלך החדשים, נוכלות או גאונות, קושיות על מורה רוחני, סוד שנשאר סוד, הדרך של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, למה לא רואים עליך? האם הגעת? להזיז את השמש, האם הגעת להארה רוחנית?
...נוכלות או גאונות, קושיות על מורה רוחני, סוד שנשאר סוד, הדרך של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, למה לא רואים עליך? האם הגעת? להזיז את השמש, האם הגעת להארה רוחנית? מה הקשר בין הסנדלר ההולך יחף לביקורת על מורה רוחני? הרצאה זו של אליעד כהן עוסקת בנושאים שמערערים על תפיסות נפוצות, תוך שימוש במטאפורות וסיפוריות שעוזרות להבין את הרעיונות העמוקים ביותר על עצמנו. אחד הרעיונות המרכזיים שהוצגו הוא המושג של הסנדלר ההולך יחף, מונח הממחיש את הפערים בין מה שמלמדים לבין מה שעושים בפועל. הוא מסביר באמצעות הדימוי...
זוגיות כעסק, זוגיות כמקום עבודה, האם זו אהבה או אינטרס? אהבה ללא תנאים, לבטל חוזה עבודה, הצעת שכר, להתפטר ממקום עבודה, לבטל חוזה, אינטרסים בזוגיות, זוגיות מתוך אינטרסים, להתפטר מזוגיות
זוגיות כעסק, זוגיות כמקום עבודה, האם זו אהבה או אינטרס? אהבה ללא תנאים, לבטל חוזה עבודה, הצעת שכר, להתפטר ממקום עבודה, לבטל חוזה, אינטרסים בזוגיות, זוגיות מתוך אינטרסים, להתפטר מזוגיות
...האם זו אהבה או אינטרס? אהבה ללא תנאים, לבטל חוזה עבודה, הצעת שכר, להתפטר ממקום עבודה, לבטל חוזה, אינטרסים בזוגיות, זוגיות מתוך אינטרסים, להתפטר מזוגיות האם זוגיות דומה לעסק או למקום עבודה? אליעד כהן דן בנושא האם זוגיות היא מערכת דומה למערכת יחסים עסקית או מקום עבודה, או שיש בה מרכיב ייחודי השונה מכל מערכת יחסים אחרת. אחת השאלות המרכזיות שעולות היא האם בזוגיות קיימים רק אינטרסים, כמו במקומות עבודה, או שקיים מרכיב עמוק יותר של אהבה ללא תנאים. מהם אינטרסים בזוגיות, והאם הם פסולים? אליעד כהן מסביר את...
מלך או עבד, פחד לאבד את הנפרדות, רצון להישאר עבד, לחזור להיות מלך
מלך או עבד, פחד לאבד את הנפרדות, רצון להישאר עבד, לחזור להיות מלך
...את הנפרדות, רצון להישאר עבד, לחזור להיות מלך מדוע אנשים מעדיפים להישאר עבדים במקום להפוך למלכים? אליעד כהן מסביר את הרעיון של מלך או עבד מתוך ההבנה שהאדם מפחד לאבד את הנפרדות שלו. כאשר האדם חושב על רעיון של חזרה לאחדות מוחלטת, הוא חווה פחד, פחד מהיעלמות הנפרדות, פחד לאבד את תחושת העצמי שלו, פחד לאבד את ההפרדה שקיימת בינו לבין שאר העולם. לדוגמה, אם מישהו יגיד לך להיות מלך, כלומר, להתאחד באופן מלא עם המציאות ולהיות הכל, ייתכן שתחשוש. למה? כי אתה רגיל להיות עבד, כלומר, להיות נפרד, להיות מוגבל בתוך...
שפע - מאיפה מתחילים?
...שפע? מה זו המילה הזאת בכלל? האם זו מילה נרדפת לעושר? האמת היא שכל השאלות האלה הן שאלות מצוינות. אם ננסה לגשת להגדרה של המושג שפע, נמצא כי זהו המצב המהווה את ההיפך ממחסור, זה אומר מצב שבו יש כמות בלתי נדלית של דבר מה מסוים, יש המון, יש מספיק, אף פעם לא יחסר. שפע או באנגלית Abundance או Prosperity מתייחס לאו דווקא לעושר או לכסף. למרות שרובנו מייחסים לו את הנושא של כסף ו/או הון, השפה האנגלית מייחסת לו מספר משמעויות. אולי זה בגלל שהיא שפה עשירה יותר... גם המילה Wealth אגב אינה מדברת רק על עושר כספי...
למה כל ההתחלות קשות? למה חשוב לעשות כל הזמן התחלה חדשה?
...ההתחלות קשות? למה חשוב לעשות כל הזמן התחלה חדשה? הסיבה לכך שכל ההתחלות קשות היא משום שבנקודת ההתחלה אתה כאדם מתחיל לעשות הפוך ושונה ממה שהיית רגיל לעשות עד אותו הרגע. כשאתה מתמיד לעשות משהו שאתה כבר רגיל בו, זה פחות קשה כי אתה לא צריך לכפות על עצמך לעבור מצד אחד לצד השני, כי אתה עושה משהו שאתה כבר רגיל לעשות אותו. התחלה באה לידי ביטוי בכך שאתה מתחיל לעשות משהו שלא עשית אותו קודם לכן, אתה מתחיל לנהוג בצורה שונה מאשר נהגת עד אותו הרגע ולכן כל התחלה היא קשה, בגלל שאתה צריך לעבור מצד אחד לצד השני. בנוסף...
זיכרון - הגוף זוכר
...קשות שבהם חווה מתח גבוה. המוח שלנו עובד על חשמל וכשאנו חווים מתח גבוה אנו צורכים כמות גדולה של חשמל שעובדת ופועלת על מערכת העצבים שלנו. הגוף וכך תא בגוף זוכר איך פעלה מערכת העצבים במתח גבוה ומה חווינו. הזיכרון פועל בתת מודע שלנו באופן אוטומטי ומגיב כמעט לכל דבר מהמנגנון ההשרדותי שקיים בנו של ברח או הילחם. אלה הם שאריות של מערכת העצבים שחוותה עוצמה אדירה של חשמל והגוף לא ידע איך להתמודד עם זה. ואיך לפרוק את זה? לכן לפעמים בעיתות משבר ולחץ הגוף קורס וחווה אי אלו תחושות קשות. כשאדם חי במתח גבוה מערכת...
אם ה' כבר יודע מה יהיה מחר, אז איך יש לך זכות בחירה בכלל?
...לך זכות בחירה בכלל? ה יודע מה יהיה מחר... אבל זה לא אומר שזה כבר קרה וה רואה את זה בהווה... ה צופה בתוצאה תאורטית במה שאמור לקרות. כמו שמדען לא צופה בעתיד ויודע איפה אסטרואידים יתנגשו עוד 1000 שנה, הוא פשוט צופה במסלול שלהם ומחשב את נקודת המפגש שלהם ואת הזמן לפי המסלול והחוקיות שהם מצייתים להם. לכן כאן נכנסת זכות הבחירה. האסטרואיד לא ישנה את מסלולו על דעת עצמו אלא רק המפעיל שלו יכול, כי לאסטרואיד אין דעת. ולכן ניתן לחשב במדויק את עתידו. אבל אנחנו כן יכולים לשנות את מסלולנו. ולכן אם ה צופה שיקרה...
הפתעה - מבוא
...בעקבות אירוע שהוא בלתי צפוי מבחינת המקום, הזמן או האופן בו הוא התרחש, וכן כשאופי תוצאותיו והשלכותיו אינו צפוי. היא גם כן נגרמת על ידי הבדלים בין ציפיות היחיד לחוויה הבאה אחריה או מצב אשר מעל או מתחת לציפיות. ההפתעה היא התגובה הרגשית לכל שוני, שינוי או ניגוד אשר בה יתקל היחיד. הפתעה נחשבת לאחד מן המצבים הרגשיים הבסיסיים, אשר מאופיין בסממנים מובחנים של הרגש והערכה מיידית של הרגש על ידי הסובבים אותו. הפתעה היא רגש בעל עוררות גבוהה, אך איננו חיובי או שלילי, נעימה או לא נעימה. את הרגש קל לבדוק במעבדה...
על רגשות שליליים והתפתחות רוחנית
...שליליים והתפתחות רוחנית כשאנו נפתחים לדרך הרוחנית, ומתחילים ללכת בשביל הקסום הזה מתגלה בפנינו עולם קסום ומופלא מלא אור, אהבה, אנרגיות ותובנות. אנו לומדים על עצמנו מזוית חדשה ורעננה. פעמים רבות אנשים נפתחים לרוחניות ממקום של כאב, כעס, אשמה ועצב גדול. ואנו מתייחסים לרגשות הללו כרגשות שליליים, כמשהו שצריך להרחיק מאתנו או להתעלם ממנו. ככל שאנו עולים ברמת המודעות אנו מתחברים יותר ויותר לאנרגיות של אהבה וחמלה, אנו מביטים ממקום התפתחות גבוה יותר שמתבונן על עצמנו ועל החיים כאיכויות טהורות של אהבה וחמלה...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 17 - א
...יצחק - חלק 17 - א תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - ב. א ויהי אחר הדברים האלה, והאלהים נסה את - אברהם, ויאמר אליו אברהם, ויאמר הנני. ויהי - אחר הדברים האלה: להלן מתוארים האירועים שעתידים מטבעם להתרחש, בהמשך הדברים האלה אשר עמדנו עליהם בפרקים הקודמים. אברהם אבינו גילה את התודעה שלו ועמד על הקשר שלו כאדם לטבע. הוא הבחין שיכול להשפיע על הטבע באמצעות תודעתו, המציאות מתהווה באמצעות האותות המשודרים מהתודעה האנושית, האדם אינו חי במציאות הוא עושה אותה. אברהם אבינו הבחין בדברים האלה והבחנתו זו...
טוב נצחי - מהו ואיך לחוות טוב נצחי אמיתי?
...נצחי - מהו ואיך לחוות טוב נצחי אמיתי? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על טוב נצחי - מהו ואיך לחוות טוב נצחי אמיתי?. הפעם אני רוצה לענות על השאלה, איך אדם יכול לחוות טוב נצחי ומה הכוונה לטוב נצחי? טוב נצחי, פירושו טוב, שקיומו של הטוב לא תלוי בסיבה כלשהי אם שואלים אדם למה טוב לו והוא אומר כי, זה תלוי בסיבה כלשהי, וזה לא טוב אמיתי. ואיך אפשר להרגיש טוב נצחי, יש כל מיני שיטות, חשיבה חיובית ועוד וכל עוד האדם עושה משהו, הוא רוצה משהו מסוים, הוא חושב משהו מסוים או בדרך מסוימת או כי יש לו...
ייסורים - בהשראת "ייסורי ורתר הצעיר"
...הצעיר לא קראתי את הספר, אבל שמו בהחלט מתאים. כי מה שאני חווה לא פעם הם ייסורים. פשוט כך. כשמגיעים אליי אנשים ואני לא בטוחה אם מה שעשיתי נכון, אם אני מדייקת, אם אני קולעת בול, אם אני באמת מצליחה לעזור לאדם שמולי - אז אני מתייסרת. אני מתחבטת בכך שוב ושוב, אני מתלבטת לגבי זה קודם כל ביני לבין עצמי ולא פעם גם פונה לאחרים כדי שיביעו את דעתם המקצועית ויעזרו לי בכך. האמת? זה מעייף ומתיש. הייתי רוצה להיות בטוחה בעצמי, להרגיש שעשיתי כמיטב יכולתי ושמה שעשיתי זה בסדר גמור. הבעיה היא שאני לא פעם לוקחת יותר...
אכילה רגשית
...ובשפע אך קירבה אמיתית בין אנשים מאוד חסרה.. וכך, הופך האוכל, עבור רבים, להיות הרבה יותר מאוכל. במקרים מסוימים יהיה גם המאהב. הוא מאפשר להרגיש סיפוק, מלאות, ובעיקר מאפשר להרגיש לא לבד. כשמגיל קטן הפטנט הזה עובד, מתרגל הגוף ואיתו גם הנפש לקבל את מבוקשה דרך האוכל. משהו אוכל אותך? אנשים שאוכלים שלא למטרת שובע, פעמים אוכלים להשגת פיצוי רגשי. נדמה, כי בקלות ניתן להשיג איזון רגשי עי ההנאה הגלומה באוכל. אך לכמה זמן הוא יחזיק? פעולת האכילה נראית כל כך נורמלית וטבעית, שבניגוד להתפרצויות כעס או מצב רוח דיכ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תורת היחסות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: תורת היחסות, למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תורת היחסות, איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
ביקורת נכונה ללמוד להתאמן בצורה נכונה לטפל במחשבות שריר יד אחורית הרמת משא כבד בצורה נכונה למה אני רוצה להרגיש טוב? ילד עם חרדות לצאת מדיכאון לכל החיים המדריך לאהבה עצמית לאהוב את עצמי עם תנאים איך לאהוב את המראה שלך? תלות או אהבה שמחה משפיעה על רמת הריכוז למה ילדים זה שמחה? להתמודד עם בעיית זהות מינית התמכרות זוגית של אישה מוכה לקוח מפחד לקבל החלטה החלטה בתנאי אי וודאות התמודדות עם פחד מכישלון איך מתמודדים עם פחד? סוגים של שיטות להצליח מוטיבציה אצל עובדים ניתוח שיווקי להציע כמה הצעות גרועות ללקוח ילדה בחרדה ילד עם בעיות שיווק רוחני חוקי התת מודע איך למחוק זיכרון טראומטי? מה ההיגיון שבשיגעון? אני ממשיך לחשוב על האקסית איזה מסרים להעביר לאקס? כפיפת מרפקים לרקות חדר כושר או סטריט וורקאווט קבלת החלטות של אלוהים להאמין באלוהים בזמן הקורונה שריר מוארך סמים והארה רוחנית להיות אלוהים ולגלות שאני השטן החיסרון בלהיות אלוהים להתעשר מתחום המכירות הגדלת הכנסות שלמות ומטרת החיים להבין את משמעות החיים לגרום למישהו ליהנות יותר מבחינה מינית איך לשתול מחשבות שליליות? קיום בלי בחירה חופשית רצון עצמי ובחירה חופשית התרחבות היקום הקשר שבין העולם לבין אלוהים עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לתזונה נכונה, טיפול אישי מומלץ, אימון אישי לבני נוער בתחום תורת היחסות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2813 שניות - עכשיו 19_11_2025 השעה 20:38:17 - wesi4