ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תודעה שופעת אהבה ✔בודהיזם - שאגת האריה הגדולה ✔שאגת האריה הגדולה Mahshanda Sutta[1] הפרוש הערום קספה (Acelakassapavatthu)... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - שאגת האריה הגדולה
שאגת האריה הגדולה

Mahshanda Sutta[1]

הפרוש הערום קספה (Acelakassapavatthu)

כך שמעתי. פעם אחת הבודהה התגורר באוּג'וּנְיָאיַה בפארק הצבאים של קַנַנְקַטְּהַלֵה [2]. במקום זה הגיע אליו הפרוש הערום קַּסַּפַּה, ולאחר שהחליף עמו ברכות נימוסין ונעמד במקום ראוי, אמר:

"החבר גוטמה, שמעתי את הדברים הבאים: 'הפרוש גוטמה דוחה כל סוג של סגפנות, והוא מגנה ומאשים את כל אלו המובילים חיים נוקשים של עינוי עצמי [3]. כעת, האם אלו שמספרים זאת דוברים אמת, האם אין הם מסלפים את דבריו של המכובד גוטמה בשקרים? האם הם מסבירים את האמת על התורת הלימוד שלו ומה שקשור אליה, או האם ראוי שמורה עמית מכיתה אחרת יואשם על דברים אלו. ברצוננו לראות את המכובד גוטמה מפריך את האשמה הזו. "

"קספה, אלו האומרים זאת אינם דוברים אמת, הם מסלפים את דברי בשקרים. קספה, מצד אחד אני רואה מתרגל אחד של סגפנות, באמצעות העין השמימית [4] אשר טהורה ומעבר ליכולת האנושית, מופיע לאחר המוות, עם התפרקות הגוף, בעולם של יגון, ביעד אומללות, בתופת, בגיהנום. לעומת זאת, אני רואה מתרגל אחר של סגפנות... מופיע לאחר המוות בעולם של שמחה, ביעד שמיימי. ושוב, אני רואה אחד אחר המתרגל סגפנות מתונה... מופיע לאחר המוות, עם התפרקות הגוף, בעולם של יגון... ושוב, אני רואה אחד אחר המתרגל סגפנות מתונה... מופיע לאחר המוות בעולם של שמחה, ביעד שמיימי. מאחר ואני רואה אותם כפי שהם, את ההופעה, היעד, המוות והלידה מחדש של הפרושים האלו, כיצד אוכל לבטל את כל צורות הסגפנות, לבקר ולהאשים את כל אלו המובילים חיים נוקשים של עינוי עצמי?

קספה, ישנם פרושים וברהמינים חכמים, מיומנים, מאומנים בויכוח, מפצלי שערות, חדים, אשר הולכים היטב בפיקחות בדרכי ההשקפות. לעיתים השקפותיהם עולים בקנה אחד עם שלי, ולעיתים לא. מה שהם משבחים לעיתים גם אנחנו משבחים. מה שהם לא משבחים לעיתים גם אנחנו לא משבחים. מה שהם משבחים לעיתים אנחנו לא משבחים ומה שהם לא משבחים לעיתים אנחנו כן משבחים. מה שאנחנו משבחים לעיתים גם הם משבחים, ומה שאנחנו לא משבחים לעיתים גם הם לא משבחים. מה שאנחנו משבחים לעיתים הם לא משבחים, ומה שאנחנו לא משבחים לעיתים הם כן משבחים.

בחינה והערכה (Samanuyujpanakath)

כאשר אני ניגש אליהם, אני אומר: 'לגבי עניינים אלו אין הסכמה, הבה נניח להם. בעניינים אלו אשר יש עליהם הסכמה, שם על החכם לפעול, לשאול ולבקר נושאים אלו עם המורים או עם חסידיהם, באמירה: 'בהקשר לדברים אלו שאינם ראויים [5] והמוערכים ככאלו - מי זנח לחלוטין דברים מעין אלו והוא חופשי מהם: הפרוש גוטמה, או כמה מורים מכובדים אחרים? '

יתכן שאדם חכם יאמר: 'בהקשר לדברים האלו שאינם ראויים... הפרוש גוטמה השתחרר לחלוטין, אך המורים המכובדים האחרים רק בחלקם. ' במקרה זה החכם יעניק לנו את השבחים הגדולים ביותר.

או שיתכן ואדם חכם יאמר: 'בהקשר לדברים האלו הראויים והמוערכים ככאלו, חסרי אשמה, אשר יש לתרגל אותם, המתאימים לאציליים, הפקחיים והמוערכים ככאלו, מי התמחה בהם לחלוטין - הפרוש גוטמה או מורים מכובדים אחרים כלשהם?

או שהחכם יאמר: 'בדברים האלו... הפרוש גוטמה התמחה בהם לחלוטין, אך המורים המכובדים האחרים רק בחלקם. ' במקרה זה החכם יעניק לנו את השבחים הגדולים ביותר.

- 12 (כמו בפסקאות 5-8 אך 'המסדר של תלמידי הפרוש גוטמה, או של המורים המכובדים האחרים. ')

הדרך האצילית בעלת שמונה האיברים (Ariyaahagikamagga)

קספה, ישנה דרך, ישנו מסלול תרגול, אשר מי שילך בעקבותיו ידע ויראה בעצמו: 'הפרוש גוטמה מדבר בזמנים הנכונים, דובר אמת, ומדבר לעניין [6] - דברי דהמה ומשמעת. ' מהי הדרך ומסלול התרגול? זוהי הדרך האצילית בעלת שמונה האיברים, כלומר, השקפה נכונה, מחשבה נכונה, דיבור נכון, פעולה נכונה, אורח חיים נכון, מאמץ נכון, קשב נכון, ריכוז נכון. זוהי הדרך באמצעותה אדם יוכל לדעת ולראות בעצמו: 'הפרוש גוטמה מדבר בזמנים הנכונים, דובר אמת, ומדבר לעניין - דברי דהמה ומשמעת. '

תרגולים סגפניים (Tapopakkamakath)

לשמע הדברים האלו קספה אמר לבודהה: "גוטמה, תרגולים אלו של עינוי - עצמי אותם מבצעים פרושים מסויימים נחשבים כנאותים על ידם: פרוש ערום אינו נוהג על פי כללי נימוס [7], מלקק את ידיו, ואינו מגיע או עומד במקום כאשר הוא מתבקש. הוא לא מקבל אוכל שמוצע או מוכן עבורו, או מקבל הזמנה לארוחה. הוא לא מקבל אוכל מתוך סיר או מחבת, וגם לא על מפתן, בין עצי הסקה או מכותש האורז, וגם לא היכן ששני אנשים אוכלים, מאישה בהריון או אישה מניקה, או מאישה החיה עם גבר, וגם לא מלקטים, או מהיכן שכלב עומד או היכן שזבובים מתפשטים. הוא לא אוכל דגים או בשר ולא שותה רום או משקאות חריפים או דייסת אורז תוססת [8]. הוא פרוש של בית - אחד [9] או פרוש של מנה - אחת [10], פרוש של שני - בתים, או פרוש של שבע - מנות, או פרוש של שבע בתים. הוא מתקיים על תרומת מזון אחת, שתיים או אפילו שבע, אוכל רק פעם אחת ביום, פעם ביומיים, פעם בשבעה ימים. הוא נוהג לאכול אורז רק פעמיים בחודש. אלו נחשבים כתרגולים נאותים.

תרגולים סגפניים חסרי תועלת (Tapopakkamaniratthakath)

או שפרוש הופך לאוכל - עשבים, אוכל - דוחן, אוכל - אורז - גולמי, אוכל - אורז - פרא, אוכל צמחי - מים, אוכל אבקת - קליפות - אורז, אוכל קרום - אורז, אוכל פרחי זרעי - שמן, של דשא או דשן פרות, של שורשי ופירות יער, או אוכל פירות נופלים. הוא לובש בד קנאביס גס או בד מעירוב חומרים, תכריכי גופות, סמרטוטים מערימת אשפה, בגד מבד - קליפת - עץ, עור אנטילופה, עשב, קליפת עץ, שערות גילוח, סדינים משערות אדם [11] או שער סוס, או מכנפי ינשוף. הוא תולש שערות וזקן, מקדיש עצמו לתרגול הזה. הוא פרוש עטוי - קוצים, בונה את מיטתו מהם, ישן לבדו בבד ספוג בוץ רטוב, חי באוויר הפתוח, מקבל כל מושב שמוצע לו, חי על זוהמה ומכור לתרגול, פרוש שאינו שותה מים [12] ומכור לתרגול, או הוא חי ממוקד בתרגול של רחצה שלוש פעמים לפנות ערב [13]. "

"קספה, מתרגל של עינוי עצמי יכול לעשות את כל הדברים האלה, אך אם המוסר שלו, תודעתו וחוכמתו אינם מפותחים ובעלי הבנה, הוא אכן רחוק עדיין להיות פרוש או ברהמין. אך, קספה, כאשר נזיר מפתח חוסר - טינה, חוסר - זדון ותודעה שופעת אהבה, והוא זונח את השחיתויות, מממש וחי בשחרור חסר השחיתות של התודעה, השחרור דרך חוכמה, לאחר שהגשים זאת בחיים אלו ממש באמצעות תובנתו האישית, אז, קספה, נזיר זה מוגדר כפרוש וכברהמין. [14] "

לשמע הדברים קספה אמר למכובד: "גוטמה המכובד, קשה להיות פרוש, קשה להיות ברהמין. "

"כך אומרים בעולם, קספה: 'קשה להיות פרוש, קשה להיות ברהמין. ' אך אם פרוש ערום היה עושה את כל הדברים האלו... (כמו פסקה 14), וזו הייתה אמת המידה והתרגול לקושי, הקושי הגדול, להיות פרוש או ברהמין, אין זה יהיה נכון לומר: 'קשה להיות פרוש, קשה להיות ברהמין. ', כיוון שכל בעל - בית או בן בעל - בית - אפילו השיפחה השואבת את המים, היו אומרים: 'אם כך, אני אלך ערומה... ' (כמו פסקה 14). אך, קספה, מאחר וישנה פרישות שונה מאוד מלבד זו, זה נכון לומר: 'קשה להיות פרוש, קשה להיות ברהמין. ' אך קספה, כאשר נזיר מפתח חוסר - טינה, חוסר - זדון ותודעה שופעת אהבה... (כמו בפסקה 15), אז, קספה, נזיר זה נקרא פרוש וברהמין. "

לשמע הדברים קספה אמר למכובד: "גוטמה המכובד, קשה להבין פרוש, קשה להבין ברהמין. "

"כך אומרים בעולם, קספה: 'קשה להבין פרוש, קשה להבין ברהמין. ' אך אם פרוש ערום היה עושה את כל הדברים האלו וזו היתה אמת המידה והתרגול לקושי, הקושי הגדול, להבין פרוש או ברהמין, לא יהיה זה נכון לומר זאת כיוון שכל בעל - בית או בן בעל - בית היו יכולים להבין זאת. אך, קספה, מאחר וישנה פרישות וברהמיניות שונות מאוד מלבד אלו, זה נכון לומר: 'קשה להבין פרוש, קשה להבין ברהמין. ' אך קספה, כאשר נזיר מפתח חוסר - טינה, חוסר - זדון ותודעה שופעת אהבה, וזונח את השחיתויות, מממש וחי בשחרור חסר השחיתות של התודעה, השחרור דרך חוכמה, לאחר שהגשים זאת בחיים אלו ממש באמצעות תובנתו האישית, אז, קספה, נזיר זה נקרא פרוש וברהמין.

פיתוח המוסר, התודעה והחוכמה (Slasamdhipasampad)

- 20 וקספה אמר למכובד: "גוטמה המכובד, מהו אם כך פיתוח המוסר, התודעה, והחוכמה? "

"קספה, טַטְהָאגַטַה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין.

חניך יוצא קדימה אל חיי חסר - בית ומתרגל מוסריות... (סוטה 2, פסקאות 41-63). קספה, כך הוא מפתח את המוסר במלואו. הוא שומר על דלתות החושים... (סוטה 2, פסקאות 64-74). הוא משיג את ארבעת הג'האנות... (סוטה 2, פסקאות 75-82) קספה, כך הוא מפתח את התודעה במלואה. הוא משיג תובנות שונות... (סוטה 2, פסקאות 83-96) ומגשים את חידלון התחלואים... (סוטה 2, פסקה 97). קספה, כך הוא מפתח את החוכמה במלואה. והוא יודע: 'הלידה הגיעה לקיצה, החיים הרוחניים הגיעו לקיצם, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר לעשות מעבר לכך. '

שאגת האריה (Shandakath)

קספה, ישנם פרושים וברהמינים כאלו המלמדים מוסר. הם משבחים את המוסר בדרכים שונות. אך בהתייחס למוסריות האצילית הגבוהה ביותר, אינני רואה אף אחד שעולה עלי. הנני נעלה במובן זה, במוסריות הגבוהה ביותר. ישנם פרושים וברהמינים כאלו המלמדים עינוי עצמי וסגפנות קיצונית, אשר הם משבחים בדרכים שונות. אך בהתייחס לעינוי עצמי ולסגפנות קיצונית האציליים הגבוהים ביותר, קספה, אינני רואה אף אחד שעולה עלי. הנני נעלה במובן זה, בסגפנות הגבוהה ביותר. ישנם פרושים וברהמינים כאלו המלמדים חוכמה. הם משבחים חוכמה בדרכים שונות. אך בהתייחס לחוכמה האצילית הגבוהה ביותר, קספה, אינני רואה אף אחד שעולה עלי. הנני נעלה במובן זה, בחוכמה הגבוהה ביותר. ישנם פרושים וברהמינים כאלו המלמדים שחרור הם משבחים שחרור בדרכים שונות. אך בההתייחס לשחרור האצילי הגבוה ביותר, אינני רואה אף אחד שעולה עלי. הנני נעלה במובן זה, בשחרור הגבוה ביותר.

קספה, יתכן שנוודים מכיתות אחרות יאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו, אך רק במקומות ריקים, ולא בנוכחות קהל. ' יש לומר להם שאין זה נכון: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו, והוא שואג בנוכחות קהל. ', או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל, אך הוא עושה זאת ללא ביטחון'. יש לומר להם שאין זה נכון: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל ובביטחון. ' או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל ובביטחון, אך לא מתשאלים אותו'. יש לומר להם שאין זה נכון: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל, בביטחון ומתשאלים אותו. ' או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל, בביטחון ומתשאלים אותו, אך הוא אינו משיב'. יש לומר להם שאין זה נכון: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל, בביטחון ומתשאלים אותו והוא משיב. ' או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל ובביטחון, ומתשאלים אותו והוא משיב אך אינו גובר עליהם בתשובותיו'. יש לומר להם שאין זה נכון: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל... והוא גובר עליהם בתשובותיו. ' או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו... אך הם לא מרוצים מכך'... או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו... אך הם אינם מסופקים ממה ששמעו'... או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו... אך הם אינם מתנהגים כאילו היו מסופקים'... או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו... אך הם אינם על דרך האמת'... או יתכן ויאמרו: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו... אך הם אינם מרוצים מהתרגול'. יש לומר להם שאין זה נכון: 'הפרוש גוטמה שואג את שאגת האריה שלו בנוכחות קהל, בביטחון מתשאלים אותו והוא משיב, הוא גובר עליו בתשובותיו, הם מרוצים ומסופקים ממה ששמעו, הם מתנהגים כמסופקים, הם על דרך האמת, והם מרוצים מהתרגול. ' כך, קספה יש להשיב להם.

תקופת המבחן של פרוש זר (Titthiyaparivsakath)

פעם, קספה, הייתי בראג'גהה בפסגת הנשרים. ומתרגל מסויים בהרעבה עצמית בשם נִיגְרוֹדְהַה נועץ בי בקשר לתרגול סגפני [15]. והוא שמח מאוד מההסבר שלי מעבר לכל מידה. "

"אדוני, מי לא ישמח מעבר לכל מידה כאשר הוא שומע ממך דהמה? אני שמח מעבר לכל מידה. מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. אנא מהנעלה שאקבל מידיו ממש את היציאה - קדימה, שאקבל ממנו את הנזירות! "

"קספה, מי שקודם לכן היה שייך לכיתה אחרת ומבקש את היציאה - קדימה או נזירות בדהמה ומשמעת אלו עליו להמתין ארבעה חודשים ומקץ תקופת מבחן של ארבעה חודשים, הנזירים המבוססים בתודעותיהם יעניקו לו את היציאה - קדימה ואת הקבלה לנזירות. אך ניתן שיהיו יוצאי דופן במקרים מסויימים. "

"אדוני, אם כך המצב, אמתין גם ארבע שנים, ולכשתסתיים תקופה זו, שהנזירים יעניקו לי את היציאה - קדימה ואת הקבלה לנזירות. "

לאחר מכן קספה קיבל את היציאה - קדימה ואת הנזירות מהבודהה עצמו. והמכובד קספה שזה עתה הוסמך, בהיותו בבדידות, מבודד, ללא לאות, בלהט ונחישות, תוך זמן קצר הגשים את מה שלמענו אדם צעיר מלידה טובה יוצא קדימה מחיי - בית אל חיי חסר - בית, פסגת החיים הרוחניים, ולאחר שהגשים אותה כאן ועכשיו באמצעות ידע - העל האישי שלו, שהה בה בידיעה: 'הלידה מוצתה, החיים הרוחניים הושלמו, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך. '

והמכובד קספה הפך לאחד הארהנטים.

[1] כותרת חילופית לסוטה הזו היא Kassapa-Shanda.

[2] פארק ציבורי בו הצבאים היו מוגנים מציד.

[3] Tapa: עינוי עצמי קיצוני כפי שמפורט בפסקה 14. יש להבחין בין זאת מפרישות לשמה. וולש מתרגם את המונח tapass כסגפן או 'אדם שמתרגל סגפנות' לעומת המונח פרוש (samaa).

[4] ראה סוטה 2 (DN 2.95).

[5] Akusala: מילולית: לא מיומן, כלומר, לא טוב או לא מועיל, פעולה שאינה יוצרת תוצאה קרמתית חיובית.

[6] ראה סוטה 1 (DN 1.1.9).

[7] על פי הפרשנות, ביחס לפונקציות גופניות. כל הרשימה מופיעה בקובץ הסוטות הבינוניות (MN 12.45).

[8] Thusodaka: 'דייסת אורז', אך על פי המובן נדרשת תסיסה. אין תמיכה לזה מצד פרשנות המשנה. הנזיר ניאנמולי (namoli) בקובץ הסוטות הבינוניות (MN 12.45) מתרגם את המונח כ'משקה משכר'.

[9] נזיר שמקבל מזון נדבות רק מבית אחד.

[10] נזיר שמקבל רק מנה אחת של אוכל.

[11] כמו אַגִ'יטַה קֶסַקַמְבַּלִי (DN 2.22).

[12] Apnaka: ככל הנראה מי שלא שותה מים קרים בשל היצורים החיים בתוכם (כמו הג'אינים).

[13] כדי לשטוף ולהפטר מחטאיו. ראה את סיפור סַנְגָארַוַוה (Sangrava), בקובץ הסוטות המקושרות (SN 7.2.11).

[14] המקטע: 'אך אם מוסריותו... ' מופיע שוב אחרי 'פעמיים בחודש', ואז אחרי 'עץ שנפל מהרוח', ובסיכום. כפי שרייס דיוויס מציין, הבודהה משתמש בכינויים 'פרוש' ו - 'ברהמין' במובן שהוא מעניק להם ולא על פי זה שקספה נותן להם.

[15] ראה סוטה 25 בקובץ השיחות הארוכות (DN 25).
אשמה תועלת לידה מחדש קשרים מיניים פיתוח אכילה רגשית מספרים חשיבה קיצונית התרגשות מינית מאמץ להוציא מפרופורציה בודהיזם
שכנוע עצמי / שכנוע אחרים - מדוע מנסה האדם לשכנע אחרים בצדקת דרכו?
...מנסה האדם לשכנע אחרים בצדקת דרכו? מי שיתבונן בעניין יראה, כי כל מי שמנסה לשכנע אחרים בעולם בצדקת דרכו, הרי שהוא עושה זאת מאחת משתי סיבות בלבד. או כדי לשכנע את עצמו בצדקת דרכו שלו, או כדי לבדוק עם עצמו את צדקת דרכו שלו. כאשר בעצם זה אותו הדבר. כי כאשר האדם מנסה לשכנע אחרים בצדקת דרכו שלו, הרי שעל ידי זה הוא בודק את דרכו שלו, וממילא הוא מחזק אצל עצמו את צדקת דרכו. ושורש העניין הוא כי כל אדם חפץ שדעותיו יהיו האמת. משום שהאמת מספקת לאדם סוג של יציבות ושקט נפשי. וכאשר האדם נשען על רעיון אמיתי כלשהו,...
קורונה והפקת לקחים, איך לצאת מחוזק ממשבר הקורונה? איך ללמוד לקח ממשבר הקורונה? איך להתמודד עם משבר הקורונה? מה לעשות בזמן משבר הקורונה? מוטיבציה למשבר הקורונה, ללמוד מטעויות משבר הקורונה, עסקים וקורונה
קורונה והפקת לקחים, איך לצאת מחוזק ממשבר הקורונה? איך ללמוד לקח ממשבר הקורונה? איך להתמודד עם משבר הקורונה? מה לעשות בזמן משבר הקורונה? מוטיבציה למשבר הקורונה, ללמוד מטעויות משבר הקורונה, עסקים וקורונה
...מחוזק ממשבר הקורונה? איך ללמוד לקח ממשבר הקורונה? איך להתמודד עם משבר הקורונה? מה לעשות בזמן משבר הקורונה? מוטיבציה למשבר הקורונה, ללמוד מטעויות משבר הקורונה, עסקים וקורונה איך להתמודד עם משבר הקורונה וללמוד לקח ממנו? אליעד כהן עוסק בהבנת האתגרים שהקורונה הציבה בפני האנשים, וכולל דיון רחב כיצד להתמודד עם משברים כאלו וללמוד מהם. במהלך ההרצאה, הוא מציע גישות שונות להתמודד עם בעיות אישיות, זוגיות, כלכליות, ובריאותיות, שצצו במהלך המשבר, ומדגיש את הצורך ללמוד לקח מהם. הקורונה לא יצרה את רוב הבעיות שצצו...
מתחרים עסקיים - האם זה טוב או רע? תחרות עסקית - האם זה טוב או רע? האם טוב שיהיו לך מתחרים עסקיים? האם זה טוב שתהיה לך תחרות עסקית? למה יש לך תחרות עסקית? למה אין לך מתחרים? היצע וביקוש, גאון או משוגע, איך נוצרת תחרות עסקית? מי המתחרים שלך? איך לדעת מי המתחרים שלך? מי מתחרה בעסק שלך? למה יש תחרות עסקית? עסק שאין לו מתחרים, איך לנצח בתחרות עסקית?
...עסקיים - האם זה טוב או רע? תחרות עסקית - האם זה טוב או רע? האם טוב שיהיו לך מתחרים עסקיים? האם זה טוב שתהיה לך תחרות עסקית? למה יש לך תחרות עסקית? למה אין לך מתחרים? היצע וביקוש, גאון או משוגע, איך נוצרת תחרות עסקית? מי המתחרים שלך? איך לדעת מי המתחרים שלך? מי מתחרה בעסק שלך? למה יש תחרות עסקית? עסק שאין לו מתחרים, איך לנצח בתחרות עסקית? אז האם זה טוב כאשר לעסק שלך אין מתחרים, או כמעט ואין מתחרים? אז לכאורה התשובה היא שכן, שזה טוב מאוד ואפילו מצוין. ולמה? כי ככל שיש לך פחות מתחרים, ככה אתה יכול...
רע מושלם - מהו רע מושלם? מהו הרע הגדול ביותר? וכיצד הוא מתהפך לטובה?
...הרע הגדול ביותר? וכיצד הוא מתהפך לטובה? רע מושלם. מהו רע מושלם? ומדוע אינו יכול להיות קיים? בטרם נבין מהו רע מושלם, נבין מהו רע. רע = התנגשות של רצונות. רצון האדם שונה מ: רצון של המציאות = התנגשות רצון = רע. כשהולך לאדם נגד רצונו = רע. רצון = חיסרון = רע. כל זמן שהאדם מרגיש תחושה של חסר = אינו מרוצה מהמציאות כפי שהיא = רע. טוב = אחדות. כאשר הרצון של האדם = הרצון של המציאות = טוב. רע = פירוד. מציאות שונה מ: רצון האדם. טוב = אחדות. מציאות = רצון האדם. שלמות = האדם אינו חסר דבר. מסקנה: לכל רע יש סיבה...
מהי מהות, מהותי או לא מהותי, חיפוש המהות של הדברים
מהי מהות, מהותי או לא מהותי, חיפוש המהות של הדברים
...חיפוש המהות של הדברים מהי מהות, ואיך להבין מה מהותי ומה לא? המושג המרכזי שאליעד כהן עוסק בו הוא מהות. כדי להבין מה המשמעות של מהות, יש להשוות זאת למושג אמת. כששואלים אדם מהי אמת? הוא יתקשה להסביר בצורה מדויקת, אבל הוא יוכל להגיד שיש לו תחושה כלשהי, הבנה כללית לגבי ההבדל בין אמת לשקר. כך גם לגבי המושג מהות: אנשים משתמשים במילה הזאת בחיי היום יום בלי לדעת להסביר אותה בצורה מדויקת ומפורטת. כיצד ניתן להבין את המושג מהות בעזרת דוגמאות מהיום - יום? אליעד נותן דוגמה פשוטה, כשהוא אומר שכשאדם עובד ואומר...
שלמות עצמית, אתה מושלם איך שאתה, לאהוב את עצמך בשלמות, לקבל את המציאות, להרגיש שאתה מושלם, להרגיש שלמות, להיות שלם עם עצמך, החיפוש אחרי האושר, המרדף אחרי האושר
שלמות עצמית, אתה מושלם איך שאתה, לאהוב את עצמך בשלמות, לקבל את המציאות, להרגיש שאתה מושלם, להרגיש שלמות, להיות שלם עם עצמך, החיפוש אחרי האושר, המרדף אחרי האושר
...מושלם איך שאתה, לאהוב את עצמך בשלמות, לקבל את המציאות, להרגיש שאתה מושלם, להרגיש שלמות, להיות שלם עם עצמך, החיפוש אחרי האושר, המרדף אחרי האושר מהי שלמות עצמית ומה הקשר שלה לאושר? ההרצאה עוסקת בהבנת מושג השלמות העצמית והקשר שלה לאושר ולחיפוש אחריו. אליעד מדבר על הדרך בה אנשים רודפים אחרי שלמות, אושר ומציאות אידיאלית, ומציע נקודות מחשבה שמאפשרות להגיע לתחושת שלמות פנימית. מה המשמעות של להיות מושלם כפי שאתה? אליעד מציין כי הרבה אנשים מחפשים את האושר והשלמות החיצונית מבלי להבין שבסיס ההבנה הזו הוא הפנמה...
איך ללמוד לשכנע? להיות מסוגל לשכנע, לשנות את המציאות, לשנות את עצמך, בחירה חופשית מלאה, לשלוט במציאות, לפתח יכולת שכנוע, לדעת איך לשכנע, ללמוד איך לשכנע, כושר שכנוע
איך ללמוד לשכנע? להיות מסוגל לשכנע, לשנות את המציאות, לשנות את עצמך, בחירה חופשית מלאה, לשלוט במציאות, לפתח יכולת שכנוע, לדעת איך לשכנע, ללמוד איך לשכנע, כושר שכנוע
...המציאות, לשנות את עצמך, בחירה חופשית מלאה, לשלוט במציאות, לפתח יכולת שכנוע, לדעת איך לשכנע, ללמוד איך לשכנע, כושר שכנוע מהי הדרך האמיתית לפתח יכולת שכנוע מלאה? אליעד כהן מסביר שהיכולת לשכנע אדם אחר היא מיומנות מורכבת התלויה ביכולת שלך לשכנע את עצמך. אם נתקלת פעם במישהו שלא הסכים איתך, בוודאי שאלת את עצמך מה עדיף לעשות במצב כזה: האם לנסות לגרום לו להסכים איתך, או אולי לקבל בשלווה את חוסר ההסכמה? התשובה המפתיעה שאליעד מציע היא שכדי להגיע לשלמות פנימית ולשלוט במציאות בצורה מלאה, עליך לפתח את שתי הי...
איך לגרום למישהו להקשיב לעצות שלך? האם לדבר בצורה מוחלטת? האם לדבר באופן יחסי? האם לדבר באופן מוחלט? האם לדבר בצורה יחסית? עצות מוחלטות, עצות יחסיות, עצה יחסית, עצה מוחלטת. איך לגרום למישהו להקשיב לך? טיפול בהתנגדויות
...שלך? האם לדבר בצורה מוחלטת? האם לדבר באופן יחסי? האם לדבר באופן מוחלט? האם לדבר בצורה יחסית? עצות מוחלטות, עצות יחסיות, עצה יחסית, עצה מוחלטת. איך לגרום למישהו להקשיב לך? טיפול בהתנגדויות כאשר נותנים למישהו עצה, צריך לשים לב לצורה שבה נותנים לו את העצה / הערה / ביקורת, האם האמירה היא בצורה חד משמעית ומוחלטת? או בצורה יחסית. אמירה יחסית היא לדוגמה: צריך לעשות X, אם תעשה X יקרה Y. בשביל X צריך Y וכיוב. שימוש במילים מוחלטות. לעומת זאת, שימוש במילים יחסיות / עצה יחסית היא לדוגמה: לדעתי נראה לי שאם אתה...
חוכמת חזל, אסטרונומיה, אומנות הויכוח, רטוריקה, מספר הכוכבים, הנחות יסוד, האם התורה אמת? הוכחות לאמיתות התורה, האסטרונומיה של חזל, תורה ומדע, מדע או תורה, מי כתב את התורה? חלק 2
חוכמת חזל, אסטרונומיה, אומנות הויכוח, רטוריקה, מספר הכוכבים, הנחות יסוד, האם התורה אמת? הוכחות לאמיתות התורה, האסטרונומיה של חזל, תורה ומדע, מדע או תורה, מי כתב את התורה? חלק 2
...חזל, אסטרונומיה, אומנות הויכוח, רטוריקה, מספר הכוכבים, הנחות יסוד, האם התורה אמת? הוכחות לאמיתות התורה, האסטרונומיה של חזל, תורה ומדע, מדע או תורה, מי כתב את התורה? חלק 2 האם חזל באמת ידעו את מספר הכוכבים ביקום? אליעד כהן דן בשאלה האם חזל ידעו באמת את מספר הכוכבים ביקום, והאם טענה זו יכולה לשמש כהוכחה לאמיתות התורה. הוא פותח את הנושא בדיון על עצם האפשרות לספור כוכבים ביקום האינסופי. אליעד מציג טענה נפוצה נגד התורה האומרת כי בלתי אפשרי לספור כוכבים ביקום אינסופי, ולכן חזל בהכרח טעו כשהם הציגו מספר...
גיהנום / גן עדן - למה בקצה גיהנום נמצא גן העדן? איך שיא גיהנום הופך להיות גן עדן?
...בקצה גיהנום נמצא גן העדן? איך שיא גיהנום הופך להיות גן עדן? אם במקרה נפלת לגהנום ואתה מרגיש בצניחה חופשית אל תוך מעמקי הגיהנום, דע לך כי בקצה מחכה לך גן העדן האמיתי. גיהנום / גן עדן = תחושה סובייקטיבית של האדם לגבי המציאות. כל התיאורים הויזואליים על גיהנום / גן עדן, נועדו לצרכי המחשה בלבד. הגהנום / גן עדן, מייצגים תחושה סובייקטיבית של האדם כלפי המציאות. כל אדם שחי בעולם הזה, נמצא קצת בגהנום וקצת בגן עדן בו זמנית. הכל תלוי בעד כמה הוא מרוצה מהקיום שלו. הבשורה הטובה היא: כי בכל קצה שאליו ילך האדם...
כרוניקה של כישלון נפלא וידוע מראש
...הוא עניין יומיומי. הוא חלק הכרחי בתהליך למידה. ילדים לומדים דרך תהליך זה כל יום. כל עשייה אצלם מתחילה בכישלון - לומדים לצעוד צעדים ראשונים ונופלים, לומדים לאכול והאוכל לא מגיע לפה, לומדים לכתוב ושוגים, לומדים לקרוא והאותיות מתבלבלות ילדים קטנים צוחקים כשהם נופלים, הם אינם מתרגשים כשכל הסביבה מתלכלכת בניסיון שלהם לאכול, כל שרבוט שלהם מרגש אותם. בעצם - מהרגע הראשון בו התחלנו לנסות ולעשות, התחלנו להיכשל. כמבוגרים אנו מנסים להימנע מכישלונות עד כדי סירוס כל עשייה שלנו. כישלון גורם לנו למבוכה, לבושה
כיצד קבלה עצמית תקדם אותך? כיצד תייעץ לעצמך בצורה אובייקטיבית?
...אותך? כיצד תייעץ לעצמך בצורה אובייקטיבית? ביקורת / קבלה עצמית / אובייקטיביות. מי שיתבונן יראה, כי לבן אדם קל הרבה יותר לייעץ בצורה טובה לאנשים אחרים, מאשר לתת עצה לעצמו. גם ביקורת, קל הרבה יותר להעביר על אדם אחר מאשר על עצמך. ולכאורה הדבר היה אמור להיות הפוך. כי הרי האינטרס שלך כאדם הוא קודם כל עבור עצמך, הרי ההצלחה שלך אמורה להיות חשובה לך יותר מהצלחתו של כל אדם אחר. ולכן על פניו, המצב היה אמור להיות הפוך, את העצות הטובות ביותר הינו אמורים לתת לעצמנו, וגם את הביקורת הטובה והמדויקת ביותר היינו אמורים...
אימון אישי בגישה רוחנית
...בגישה רוחנית הרבה אנשים בעלי אוריינטציה רוחנית מוצאים עניין בקואוצינג כיוון שהוא מציע נתיב להתפתחות אישית, אבן היסוד לכל עבודה רוחנית אמיתית. עם זאת, מאמנים ומתאמנים בעלי גישה רוחנית מביעים לעיתים קרובות אי נוחות מהסגנון של האימון הקלאסי, שנתפס בעיניהם כמנוגד לכמה עקרונות רוחניים בסיסיים. כמאמן אישי החוקר אסכולות רוחניות במשך 25 השנים האחרונות, אני מוצא שאימון הוא כר נפלא לשילוב של עקרונות רוחניים. לתפיסתי אימון אישי מועצם מאוד כאשר משולבים בתוכו עקרונות רוחניים, ובמאמר זה אציג כמה עקרונות לאימון...
בית הכלא השמור ביותר בעולם - מהו ואיך לצאת ממנו?
...ואיך לצאת ממנו? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על בית הכלא השמור ביותר בעולם - מהו ואיך לצאת ממנו?. בית הכלא השמור בעולם שאין שום אפשרות בעולם לצאת ממנו, ובית הכלא הזה הוא הרצון העצמי של האדם. הרצון של האדם, זה שהאדם רוצה דברים זה הכלא הגדול בעולם. וזה בית הכלא השמור בעולם כי אי אפשר לצאת ממנו. המהות של כלא - מקום מוגבל - מקום שמחליטים לך, נותנים לך לעסוק עבודות פרך. מענים אותך ולא משלמים לך אם זה אכזרי יותר. בית הכלא זה הרצון העצמי של האדם, מאמלל אותו. הרצון העצמי מגביל את הטוב...
הפרעת אכילת יתר - מבוא
...Binge Eating Disorder, נקראת גם הפרעת אכילה כפייתית), היא הפרעה נפשית המשתייכת לקבוצת הפרעות האכילה. הפרעה זו כפי שמעיד שמה מתאפיינת בעיקר באכילה מרובה, שמקורה נפשי. ההפרעה מסווגת במדריך האבחנות של ארגון הבריאות העולמי (ICD 10) תחת הגדרת הפרעות אכילה אחרות. השמנה אינה אחד הקריטריונים לאבחנת ההפרעה. לא כל האנשים החיים עם הפרעה זו שמנים, אלא מרביתם. בחלק מהמקרים ההשמנה חמורה מאד ומביאה עימה סיכונים בריאותיים משמעותיים. תוכן עניינים: 1 אבחנה 1.1 הערות 2 שכיחות ואפידמיולוגיה 2.1 גורמי סיכון פרוגנוסט...
חושך, אור והשגחה אלוהית
...מאיתנו משתמשים בביטויים: חושך ואור כדי לתאר שני מצבים. חושך מתאר בדכ את הצדדים הפחות נעימים של החיים, הצדדים הרעים יותר למשל: עוני, חולי, מוות וכן רגשות שליליים, כמו: כעס, עצב, קנאה, תסכול, פחד, חרדה וכו. והאדם אומר לעצמו, אם אני עני, חולה ומרגיש עצב, פחד וכעס אז אני מצוי בחושך והאדם רוצה לצאת אל האור, שפירושו של דבר בעצם מבחינתו, להיות בריא, שמח, עשיר וכו. חושך ואור בבסיסם, מתארים את בהירות הראייה, כלומר כאשר קיים אור, אז אדם יכול לראות טוב יותר, יכול להבחין בפרטים, לעומת כאשר קיים חושך (היעדר...
מכל המקומות קיסריה, למה?
...נקודת מבט אישית, הכוחות הסמויים שהביאו אותי לקיסריה, לא רציונאלי ולא במקרה. חברה שלי רופאה בכירה באחד מבתי החולים המובילים בארץ, הביעה את דעתה בשיחה חולין לגבי החלטות על ביצוע מחקרים רפואיים וכך אמרה שהחלטה על ביצוע זה או אחר תלויה בגודל הביצים של ראש המחלקה, איך זה ישרת אותו, ולאחר מכן עוטפים החלטה זו בשיקולים רציונאליים רפואיים. למה? דן אריאלי בספרו לא רציונאלי ולא במקרה קובע שאנחנו הרבה פחות רציונאליים בהחלטות שלנו... ושהתנהגות הלא רציונאלית שאנו מפגינים איננה אקראית או חסרת היגיון. הטעויות שלנו...
pull over / פול אובר - על מה הוא עובד? איך לגרום לו לעבוד על הגב או על החזה או על הבטן או על היד האחורית? פול אובר בפולי עליון מול פול אובר בשכיבה, פול אובר גב, פול אובר חזה, פשיטת כתפיים על ספסל, על מה עובד פול אובר?
...על מה הוא עובד? איך לגרום לו לעבוד על הגב או על החזה או על הבטן או על היד האחורית? פול אובר בפולי עליון מול פול אובר בשכיבה, פול אובר גב, פול אובר חזה, פשיטת כתפיים על ספסל, על מה עובד פול אובר? הפעם אסביר על מה עובד התרגיל פול אובר בשכיבה (פשיטת כתף בשכיבה / pull over), האם הוא עובד יותר על שרירי הגב או שהוא עובד יותר על שרירי החזה? והשאלה היותר חשובה היא, איך לגרום לתרגיל הזה לעבוד יותר על שרירי הגב ואיך לגרום להם לעבוד יותר על שרירי החזה? אז כעיקרון, כל שריר שנמתח עם המשקל ושמתכווץ בהתנגדות למשקל...
מה פירוש לבחור בהצלחה?
...המשמעות של בחירה בהצלחה? מה מוביל אדם להצלחה? אחרי שהחלטתם מה אתם רוצים, יצרתם חזון, הצבתם מטרות ויעדים, הכנתם תוכנית פעולה עכשיו ניגשים לעשייה ואז מגיע קושי. זה לא הולך בדיוק כמו שרציתם, לא ממש מסתדר כמו בנייר הפעולה שהכנתם, כמו שדמיינתם, מה אתם עושים אז? רוב האנשים לוקחים צעד אחורה, אומרים: זה לא עובד, וחוזרים להרגלים המוכרים. לאזור הנוחות. אם בחרתם בהצלחה, המשמעות היא כי ברגע כזה אתם לא מוותרים אלא עוברים דרך הקושי, דרך מחסום הפחד והספק וממשיכים גם אם כרגע עדיין אין תוצאות נראות לעין. המשמעות...
פיתוי חיובי ויצירתי לעומת פיתוי מיותר ופוגע
...חיובי ויצירתי לעומת פיתוי מיותר ופוגע דר פינקי פיינשטיין ראשית, ברצוני לפרסם כאן, לנצל את הזדמנות שקהל הקוראים הלך וגדל עם הזמן ולהביא את מה שכתב שמוליק, משתתף חדש יחסית בסדנת ציור אינטואיטיבי (מפגש 3). המילים בהחלט מדברות בעד עצמן ותפקידן בהחלט לפתות אותך להתבונן יותר ויותר על תרומת היצירתיות על בריאותו הנפשית של האדם: אין ספק שזו הנאה גדולה לנוע ולצאת מהתקיעות במקום להיתקע ולהתמזמז עם התקיעות ולשאול למה היא הגיעה ומה היא מסמלת ומה היא רומזת ולייבב על כך שהיא הגיעה ולהרגיש קרבן מאוכזב, מתוסכל,...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תודעה שופעת אהבה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תודעה שופעת אהבה, איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תודעה שופעת אהבה, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
הרגעה למה לא להצביע לביבי? לחיות בלי שום חרדה חברתית קלינאית תקשורת למתוח פלאטוניזם פחד לא הגיוני והחלטות לא הגיונית התמודדות עם פחד גישה שנאה עצמית ולקיחת אחריות יותר מידי ביטחון עצמי בראיון עבודה אוהב חיוך של בחורה מי לא יכול לאהוב? אושר גדול איך להיות מאושר למרות לחץ חברתי? החלשת משיכה לגברים פעילות מינית חוסר החלטיות להרגיש רע מכך שקשה לך להחליט איך להתמודד עם מחשבות מפחידות? להתמודד עם דימוי עצמי האם אפשר להצליח בקלות? מהי המטרה שלך בחיים? השפעת פרסומות איך לעבוד עם המון לקוחות? התמודדות עם ילד רגיש ילד דחוי בחברה בהמה רוחנית התנוצצות רוחנית אוטיזם לעומת פיגור האם אפשרי לרפא כל מחלת נפש? אקסים ונקמנות מכירה לאקס איך להעלות מסת שריר ולהוריד שומן? שריר האמות הוכחות שאין אלוהים משה רבנו דיבר עם אלוהים למה מורים רוחניים חושבים שהם מוארים? כמה הגיעו להארה? מה מיוחד בספר להיות אלוהים? האם כדאי להפוך להיות אלוהים? לקבל כסף על הצעת מחיר השקעה בסטארטאפ משמעות החיים ללא רצון החיים שאחרי השגת מטרת החיים חשיבה חיובית היא סבל איך לגרום לעובדים ליהנות בעבודה? בחירה חופשית לעשות כרצונו להתייחס למישהו כמו לחסר בחירה חופשית סודות הבריאה לראות עולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לנוער, אימון אישי לילדים, טיפול הוליסטי בנושאי תודעה שופעת אהבה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 3.5938 שניות - עכשיו 08_10_2025 השעה 06:52:19 - wesi4