ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תובנות ✔מודעות רוחנית - תובנות על החיים וחומר למחשבה - 7 ✔מדיטציה מלמדת הסתכלות פנימית, ש. כ. ל מלמד ניתוח דברים והסקת מסקנות - הדרך......
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨מודעות רוחנית - תובנות על החיים וחומר למחשבה - 7
מדיטציה מלמדת הסתכלות פנימית, ש. כ. ל מלמד ניתוח דברים והסקת מסקנות - הדרך הרביעית אומרת שלפני שבכלל מתחילים לנתח כדאי לאסוף הסתכלויות או לתעד את המציאות כפי שאתה רואה אותה, לא כפי שהיא אמורה או הייתה צריכה להיראות.

בפרספקטיבה הזו אתה לא אומר למה האירועים מתרחשים בצורה זו או אחרת, אלא אתה מנסה להצמד לתמונת המציאות הפשוטה...

כאשר אני אומר שהמחשבות עולות / צצות / מופעות משום מקום וכך גם הרגשות והתחושות, אין פה נכןון או לא נכון יש פה עובדה מבחינתי של תמונת מציאות וגם אם ישנה יד מכוונת בתהליך החשיבה אם קיים כזה תהליך עדיין אינני רואה את זה..

כאשר עולה מחשבה יש לה רמת רגש מסויימת עם עוצמה שונה תהליך פשוט המסביר את רמת ההזדהות בין "משהו" לבין המחשבה. כל החבילה הזו מתקיימת בתמונת המציאות, ואין לי מושג כיצד היא מתקיימת כלומר ברמת ההסתכלות אני מתאר את מה שאני רואה ללא יכולת של הסבר..

נכון לעכשיו מצד ההסתכלות כל מחשבה רגש תחושה עולים כתופעת טבע

גם הניתוח של הדברים וגם ההזדהות עם הדברים עולים באותה צורה

גם תהליך של הבנה עמוקה זה משהו שקורה ולא משהו "שאני" עשיתי

זיכרון אהבה היסטוריה של עם רצון לזוגיות כאבים בתחת סרטן מוות

סבל פחד הנאה זמן מקום כאבי בטן שילשולים זריחת השמש

ציוץ של ציפורים כל אלו שייכים לקטגוריה של דברים שעולים מעצמם "כרגע"


שב בשקט וחוש את עצמך. תאמר את המילה אני, ותראה שהמילה אני היא השם של מה שאתה חווה. המילה אני אינה עומדת בפני עצמה, היא סה"כ תיאור של החוויה..

נסה להפריד את המילה אני מהחוויה תראה שהיא כמו ענן שעולה במרחב החוויה, רק שהיא איננה החוויה...

אז יש משהו שרואה את החוויה לפני שהמילה אני עולה, ויש משהו שרואה את המילה אני שהיא עולה. כמו שהחוויה עולה ככה המילה אני עולה. זה שהחוויה נשארת יותר זמן מהמילה אני, זה לא אומר שהחוויה יותר אמתית מהמילה אני. ועדיין יש שם משהו שצופה הן בחוויה והון במילה "אני" וכך גם בכל מחשבה אחרת. הדבר הזה שצופה בהכל לא יותר אמיתי מהחוויה או מהמחשבה רק בגלל שהוא צופה או נמצא שם יותר "זמן".. המורים קבעו שמשהו יותר אמיתי לפי אורך הזמן שהוא נמצא, כלומר הם השתמשו בלוגיקה של שכל ישן שמנסה לקשור את האמת עם ניצחיות או עם זמן ארוך "יותר". האמת שהתיאור הזה הוא לא יותר מפרשנות שעולה כמו שהמילה אני עולה או כל דבר אחר עולה ואין דבר אחד חושב מהשני

כמו שלא ניתן "למחוק" את אחד הגורמים שנמצאים בחבילה הזו של צופה תחושות רגשות מחשבות. כמו גם שלא ניתן לייצר את אחד הגורמים הללו.

ולכן המלה אני היא גם רק מילה שמתארת את החוויה והיא גם רק מילה שמתארת את עצמה...

הזדהות שכאשר הענן של המחשבה הופך "להכל" כלומר הצורה הופכת להיות המהות

אם המהות היא החוויה והצופה בחוויה ברגע שמופיעה צורה של מחשבה הצופה והחוויה מקבלים את צורת המחשבה "שינוי צורה" וחלה שכחה או התעלמות או "צימצום"

(מה שכתוב פה זה ניסיון כושל יש לומר של ניסיון לתאר תמונת מצב בלי להסיק מסקנות, שכן תיאור בפני עצמו הוא כבר הסקה של מסקנה מסויימת)

וזו נקראת הקדמה שכן את "העיקר" או את תוכן הסיפור יש לראות לבד לאחר הצבעה זו.


למה אני רוצה / לא רוצה< - > משהו (תבחר מה שעולה בך)?

יש פה שני חלקים כאשר האוזן הרגילה שומעת רק את - המשהו, ומסבירה על המשהו בצורה לוגית משכנעת שנשענת על זמן ועל מקום על סיפורי דודות וסבתות, ומי אמר...

החלק הראשון של "למה אני רוצה משהו?", התשובה היא כי זה הרצון שלי

והמשקל שלו יותר גדול כי אם לא היה רצון למשהו כלל לא היינו מדברים על משהו.

כמובן שאפשר להמשיך לשאול של מי הרצון ומי מושך בחוטים של הרצון, שאלה שמובילה ללפני בריאת העולם אל חיפוש סיבה ראשונה אבל זה שייך לפוסט אחר...

באופן כללי מדובר פה בשני שכלים השכל הלוגי שמנסה להסביר על המשהו

והשכל הפסיכולוגי שנשען על מה שיש "כי ככה הרצון שלי כרגע"

אפשר לומר שיש פה גם שתי כוחות כוח חיצוני של המשהו=מאיה

וכוח פנימי המצביע על מקור הרצון= מקור

נשאלת השאלה למה באופן אינסנקטיבי שאני נשאל שאלה אני הולך לחלק הלוגי של התשובה בעוד אני מדלג על החלק הפסיכולוגי.. התשובה הרגילה היא כי ככה חינכו אותי

וזו תשובה לוגית התשובה השניה כי ככה אני רוצה אך זה עדיין לא מספק אותי ולכן עלי לנסות לשים לב לחלק הראשון ולשחק משחק בו אני מנסה לראות את המציאות דרך המשקפיים של השכל הלוגי... כלומר במקום להאשים את האחר במה שקורה לי לבדוק את הרצון שלי ביחס למה שקורה...

בדרך הרביעית מדברים שכל ביטוי של מציאות מורכב משלושה כוחות חיובי שלילי ומנטרל

"אבל אלו רק שמות" נניח בהקשר הנוכחי אפשר לראות האני רוצה ככוח החיובי את המשהו ככוח השלילי ואת ההתבוננות ככוח המנטרל, דבר המרמז על הכנסת עיקרון הזכירה עצמית לכל מהלך דבר המאזן בין המאיה למקור ע"י התבוננות דבר המרמז על מקיף גדול יותר ששיך למעגלים האיזוטריים ולשכל גדול יותר מהמקור ומהמאיה גם יחד...

העברת מרכז הכובד מהמשהו לעבר הרצון ע"י נוכחות תשנה את חוקי המשחק מלוגי לפסיכולוגי ובכך ייפתח צוהר לעבר משהו שלא נתפס בצורה לוגית. מבחינתי זהו עולם האהבה אליו הלוגיקה לא מגיעה ולא מנסה להסביר רגשות עם שכל אלא רגשות עם רגשות

כדי להגיע לשם נדרשת תשומת לב חזקה ואיפוק עז כדי לעשות עבודה פנימית שתפקידה כמו שציינתי בהתחלה להעביר את מרכז הכובד וה"משהו" לעבר המקור הרצון
הסיבה הראשונה זיכרונות להמשיך כוח חיצוני מדיטציה חיים עבודה חיצוניות ביחס למה דפוסי התנהגות שינוי צורות חומר חיים מודעות מודעות רוחנית מחשבה מחשבות רוחני רוחניות תובנות
תובנות לחיים, איך לא לשכוח תובנות חשובות? התפתחות אישית, באילו תובנות להתמקד, איך להטמיע תובנות? פיתוח אישיות, איך לפתח את האישיות שלך? איך לזכור תובנות לחיים? שינוי חשיבה, שינוי מעשים, איך לחשוב נכון? מה נכון לעשות? איך נכון לחשוב?
תובנות לחיים, איך לא לשכוח תובנות חשובות? התפתחות אישית, באילו תובנות להתמקד, איך להטמיע תובנות? פיתוח אישיות, איך לפתח את האישיות שלך? איך לזכור תובנות לחיים? שינוי חשיבה, שינוי מעשים, איך לחשוב נכון? מה נכון לעשות? איך נכון לחשוב? איך לזכור תובנות חשובות לחיים? במהלך היום אדם נחשף למספר רב של תובנות, רעיונות ועצות שימושיות בתחומים שונים של החיים. אי אפשר לזכור את כולן, והשאלה שעולה היא: באילו תובנות כדאי להתמקד ואיך להטמיע אותן בצורה יעילה כך שנוכל לזכור אותן לאורך זמן? באילו תובנות מומלץ להתמקד - מחשבה או מעשה? אליעד כהן מסביר שקיימים שני סוגים עיקריים של תובנות לחיים: תובנות שעוסקות במה לעשות במצבים מסוימים. תובנות שעוסקות באיך לחשוב נכון ובצורה יעילה יותר. הסוג הראשון, של מה לעשות, כולל המלצות כגון: במקרה מסוים כדאי לפעול בצורה כזו ולא אחרת, במצב ספציפי עדיף להתנהג בדרך מסוימת, וכן הלאה. הסוג השני, החשוב יותר, מתמקד באיך לחשוב או באיזה אופן לגשת לדברים. אלו הן התובנות המלמדות את האדם לראות את המציאות מזווית מסוימת, לעצב את החשיבה שלו, ולהבין באופן יסודי יותר את עצמו ואת המציאות שסביבו. ההמלצה המרכזית של אליעד היא להתמקד ולהטמיע דווקא את התובנות שמלמדות איך לחשוב, ולא את אלו שמתמקדות בפעולה ספציפית. מדוע חשוב יותר להטמיע תובנות על חשיבה נכונה מאשר תובנות על פעולות? ההסבר שאליעד נותן לכך הוא פשוט: כאשר אדם לומד לחשוב בצורה נכונה יותר, הוא באופן טבעי יפעל בצורה נכונה יותר. התובנות שעוסקות במעשים ובהתנהגויות הן בעצם נגזרות של צורת החשיבה. מי שיודע לחשוב נכון יגיע בכוחות עצמו להחלטות נכונות, בלי צורך לזכור כל פעם מחדש הוראות ספציפיות. במילים אחרות, אדם שמפנים תובנות על חשיבה נכונה יוכל להתמודד טוב יותר עם מגוון רחב של סיטואציות, כי צורת החשיבה הנכונה שלו תוביל אותו לפתרון הנכון. איך להטמיע תובנות בצורה יעילה? אליעד מדגיש את החשיבות של הטמעת התובנות בתודעה האישית. הוא ממליץ לעבור על רשימת התובנות והעצות שהאדם אסף, ולבדוק היטב איזה סוג תובנה זו - האם מדובר בתובנה שמדברת על דרך החשיבה או על התנהגות ספציפית. לאחר מכן יש להתמקד באופן מיוחד בתובנות שמסייעות לפתח ולשנות את החשיבה. הדרך להטמיע אותן היא פשוטה: חזרה מנטלית והרהור על אותן תובנות באופן יומיומי, עד שהן יהפכו לחלק בלתי נפרד מהחשיבה הטבעית של האדם. כאשר אדם מתרגל לחשוב בצורה הנכונה, אין צורך להשקיע מאמץ מיוחד לזכור מה לעשות בכל מצב, כי הפעולות הטובות והמתאימות יבואו מאליהן. איך לבחור תובנות מתוך המון רעיונות? כמות התובנות והרעיונות שאדם נחשף אליהן היא עצומה, ולכן אליעד ממליץ לבצע מיון ברור בין סוגי התובנות. המיון צריך להיות על בסיס פשוט וברור: האם התובנה מתמקדת בפעולה מסוימת או בתהליך החשיבה? תובנות הנוגעות לתהליך החשיבה הן הבסיס לפיתוח אישיות ולשינוי התנהגות, ולכן יש להן ערך גבוה יותר בטווח הארוך. כאשר אדם מבין את העיקרון הזה, קל לו ...
תובנות ומצבי רוח, איך מצב הרוח משפיע על היכולת השכלית? איך מצב רוח טוב משפיע על היכולת המנטאלית? מצב רוח טוב ויצירתיות, מצב רוח רע וחוסר ריכוז, איך שמחה משפיעה על רמת הריכוז? חוסר ריכוז בגלל חוסר מצב רוח, לא מצליח להתרכז
תובנות ומצבי רוח, איך מצב הרוח משפיע על היכולת השכלית? איך מצב רוח טוב משפיע על היכולת המנטאלית? מצב רוח טוב ויצירתיות, מצב רוח רע וחוסר ריכוז, איך שמחה משפיעה על רמת הריכוז? חוסר ריכוז בגלל חוסר מצב רוח, לא מצליח להתרכז
תובנות ומצבי רוח, איך מצב הרוח משפיע על היכולת השכלית? איך מצב רוח טוב משפיע על היכולת המנטאלית? מצב רוח טוב ויצירתיות, מצב רוח רע וחוסר ריכוז, איך שמחה ... רוח, לא מצליח להתרכז איך מצב הרוח משפיע על יכולת הריכוז והתובנות? אליעד כהן מסביר כיצד מצבי רוח משפיעים על התפקוד השכלי של האדם, ובעיקר על היכולת להגיע לתובנות. כאשר אדם מרגיש במצב רוח טוב, לעיתים הוא חושב שהוא מגיע ליותר תובנות, אך עולה השאלה האם התובנות האלו באמת נכונות, או שאולי הן רק נדמות לו כנכונות בגלל התחושה הטובה שהוא חווה באותו רגע. האם התובנות בזמן מצב רוח טוב באמת נכונות? אליעד מציג כמה אפשרויות לפרש את הקשר בין מצב רוח לבין תובנות. האפשרות הראשונה היא שאין קשר ממשי בין מצב רוח טוב לבין תובנות אמיתיות. כלומר, ייתכן שאדם שחווה מצב רוח טוב מרגיש בטעות שיש לו תובנות חשובות, אך במציאות אין לו תובנות כאלה. דוגמה לכך היא אדם שלקח סמים ומרגיש שהוא מרוכז יותר, אף על פי שבמציאות הוא פחות מרוכז. אפשרות נוספת היא שכאשר האדם נמצא במצב רוח טוב, הוא באמת מגיע לתובנות אמיתיות ונכונות באופן אובייקטיבי. במצב זה, מצב הרוח הטוב משחרר את המוח ממשאבים נפשיים ורגשיים שליליים ומאפשר לו לראות דברים באופן צלול יותר. האם מצב רוח רע מונע את התובנות? אפשרות אחרת שאליעד מעלה היא שכאשר האדם נמצא במצב רוח רע, הוא שקוע במחשבות שליליות ובדאגות, ולכן הוא פחות פנוי להבחין בתובנות שעולות לו. ייתכן מאוד שהתובנות קיימות כל הזמן, אך המצב הנפשי השלילי אינו מאפשר לאדם להכיר בהן. הוא משתמש בדוגמה שאם בזמן שמנסים להתרכז במשהו, מישהו עוקץ את הרגל, קשה יותר להישאר ... מצב רוח רע הוא כמו הסחת דעת תמידית שמונעת את מיקוד הקשב בתובנות שקיימות באופן טבעי. עם זאת, אליעד גם מבהיר שאין לראות בכך את כל האמת, משום שיכול להיות שגם במצב רוח טוב ישנן הסחות דעת חיוביות, כך שהקשר בין מצב הרוח לרמת הריכוז והתובנות אינו מוחלט. האם מצב רוח טוב מוביל בהכרח לתובנות חדשות? אליעד מוסיף הסבר מעמיק יותר וקובע שרוב התובנות המשמעותיות מגיעות דווקא מתוך הקושי והחיפוש, כלומר, כשהאדם אינו במצב רוח טוב במיוחד. הוא מסביר שאם אדם היה תמיד במצב רוח טוב, הוא לא היה מחפש יותר, ולכן לא היה מגיע לתובנות חדשות כלל. כלומר, התובנות מתאפשרות דווקא בגלל החיפוש שנוצר מתוך המצב הפחות נוח או המטריד. לפי נקודת מבט זו, התפקיד של מצב רוח טוב אינו ליצור את התובנות עצמן, אלא לעזור לאדם להבחין ולהכיר בתובנות שכבר עלו בו במהלך התקופות הקשות יותר. מה הקשר בין שמחה לרמת הריכוז על פי רבי נחמן? אליעד מציין את המשפט הידוע מרבי נחמן מברסלב: כי בשמחה תצאו, ... יותר, ומאפשר לו להיות יותר ערני וחד, ולזהות טוב יותר את התובנות שכבר קיימות בתוכו. האם אפשר לשלוט במצבי רוח כדי להגיע לתובנות? אליעד מתייחס גם לשאלה האם ניתן לשלוט במצב הרוח, בכדי להבטיח הגעה לתובנות בכל מצב. הוא מציע שהעניין המרכזי אינו מצב הרוח עצמו, אלא רמת הריכוז של האדם. כלומר, אם אדם יצליח להיות מרוכז וקשוב בכל מצב, ללא קשר למצב רוחו, הוא יגיע לתובנות בצורה עקבית. עם זאת, הוא מדגיש שלעתים קרובות, דווקא מצב רוח שלילי הוא שמוביל את האדם לחשיבה עמוקה יותר, מכיוון שהוא מעורר שאלות וקונפליקטים פנימיים שמאלצים אותו לחפש פתרונות חדשים ותובנות חדשות. לכן, באופן פרדוקסלי, מצב רוח רע עשוי להיות גם בעל ערך להתפתחות מנטאלית. האם התובנות במצב רוח טוב באמת חשובות יותר? אליעד טוען שגם אם לאדם יש תחושה שהוא מגיע ליותר תובנות בזמן מצב רוח טוב, לא בטוח שהן באמת חשובות יותר או נכונות יותר. לפעמים, תחושת החיוביות והאופטימיות פשוט גורמת לאדם לחשוב שהתובנות שלו טובות יותר, אך במציאות הן אינן בהכרח מדויקות או מועילות יותר מאלו שאליהן הגיע בזמנים אחרים. לסיכום, לפי אליעד כהן, מצבי רוח משפיעים באופן ...
ללמוד תוך כדי שינה, לשמוע הרצאות תוך כדי שינה, לשתול מחשבות תוך כדי שינה, ללמוד תוך כדי חלום, האם אפשר ללמוד תוך כדי חלום? מה ההבדל בין חלום לבין מציאות? מה החלום שלך אומר עליך? משמעות החלומות, תובנות בחלום, תת מודע וחלומות
ללמוד תוך כדי שינה, לשמוע הרצאות תוך כדי שינה, לשתול מחשבות תוך כדי שינה, ללמוד תוך כדי חלום, האם אפשר ללמוד תוך כדי חלום? מה ההבדל בין חלום לבין מציאות? מה החלום שלך אומר עליך? משמעות החלומות, תובנות בחלום, תת מודע וחלומות
... תוך כדי שינה, לשתול מחשבות תוך כדי שינה, ללמוד תוך כדי חלום, האם אפשר ללמוד תוך כדי חלום? מה ההבדל בין חלום לבין מציאות? מה החלום שלך אומר עליך? משמעות החלומות, תובנות בחלום, תת מודע וחלומות האם אפשר ללמוד תוך כדי שינה או חלום? אנשים רבים שואלים אם ... עליו לחשוב שגם כשהוא ער הוא לא באמת מרוכז במאה אחוז, ולכן אין תועלת בשום מצב. אליעד טוען שכל רמה של ריכוז, אפילו נמוכה, עדיין נותנת תועלת כלשהי. האם אפשר להגיע לתובנות עמוקות יותר מתוך חלומות? לפי אליעד, כשאדם חולם הוא יכול לעיתים להגיע לתובנות או פתרונות לבעיות שהעסיקו אותו בערות, אך זה לא בהכרח נובע מכך שהוא שומע הרצאה או ... הסיבה לכך היא שבזמן החלימה האדם מתבונן במחשבות ובבעיות שלו מנקודת מבט אחרת, שאולי פחות מוגבלת מהמודעות הרגילה בערות. לכן יתכן שלפעמים החלומות עוזרים להגיע לתובנות עמוקות יותר בגלל זווית המבט השונה ולאו דווקא בגלל מידע חדש שנקלט בזמן השינה. האם ... ריכוז, ללמוד בלי ריכוז, ללמוד בעייפות, למוד התורה אפילו מתנמנם הוא טוב, שמיעת הרצאות תוך כדי שינה, שתילת מחשבות תוך כדי שינה, ללמוד בזמן השינה, שינה של צדיקים, תובנות בזמן השינה, מודעות עצמית ושינה ...
חוכמה או טיפשות, לא חוכמה לצטט אנשים חכמים, מהי חוכמה אמיתית? דברים חכמים, תובנות חכמות, חשיבה חכמה, יכולת חשיבה, יכולת ניתוח, האם אני חכם? האם מישהו חכם? חכם שנראה טיפש, טיפש שנראה חכם, החוכמה של גוגל, להיות חכם
חוכמה או טיפשות, לא חוכמה לצטט אנשים חכמים, מהי חוכמה אמיתית? דברים חכמים, תובנות חכמות, חשיבה חכמה, יכולת חשיבה, יכולת ניתוח, האם אני חכם? האם מישהו חכם? חכם שנראה טיפש, טיפש שנראה חכם, החוכמה של גוגל, להיות חכם
... לא חוכמה לצטט אנשים חכמים, מהי חוכמה אמיתית? דברים חכמים, תובנות חכמות, חשיבה חכמה, יכולת חשיבה, יכולת ניתוח, האם אני חכם? האם מישהו חכם? חכם שנראה טיפש, טיפש שנראה חכם, החוכמה ... איך לפתח חשיבה חכמה? מהם הסימנים של חשיבה עמוקה? אנשים חכמים ותובנות חכמות - ההבדל בין דיבור חכם לחשיבה חכמה כאשר אנו מדברים על חוכמה, חשוב להבין שלא כל מי שאומר דברים חכמים הוא ... חכמים לבין לחשוב בצורה חכמה. אדם חכם הוא לאו דווקא מי שמדקלם תובנות חכמות, אלא מי שמסוגל לנתח, להבין ולהסיק מסקנות בצורה מעמיקה ונכונה. גוגל - דוגמה לאמירת דברים חכמים ללא חשיבה ...
זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?
זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?
... במיוחד דברים משמעותיים שיכולים להשפיע על איכות החיים שלהם. הם מתלוננים שהם שוכחים לבצע משימות חשובות או ליישם תובנות שהגיעו אליהן. אליעד כהן מציע הסבר עמוק ופרקטי כיצד לשפר את הזיכרון, אך לא בדרך הרגילה של שינון או כתיבת תזכורות, אלא באמצעות הבנה עמוקה וחיבור ... שהאש שורפת. אדם לא צריך להזכיר לעצמו שוב ושוב שהאש שורפת, כי הוא מבין וחווה זאת ישירות. איך אפשר לזכור ולהטמיע תובנות חשובות בחיים? הבעיה המרכזית שאיתה אנשים מתמודדים היא כיצד להטמיע תובנות כמו הכל טוב, יש לי ביטחון עצמי, או אין סיבה לפחד. אליעד מסביר שהדרך לזכור ולהטמיע תובנות אלה היא לא רק לחזור עליהן או להאמין בהן, אלא לחקור אותן לעומק ולהבין מדוע הן נכונות. למשל, אם אדם רוצה לזכור שיש לו ביטחון עצמי, הוא צריך לשאול ... לי להרגיש ביטחון עצמי?, מה המשמעות של להיות אמיתי עם עצמי?, ולהגיע לתשובות שיהיו ברורות וחד - משמעיות עבורו. ככל שהתובנה מובנת בצורה יותר עמוקה, כך היא הופכת להיות חלק ממנו, והוא לא צריך להזכיר לעצמו אותה באופן מכוון, אלא היא כבר נמצאת בתודעה שלו באופן טבעי. מה ... מודעת. למשל, האדם לעולם לא שוכח שהוא קיים, כי כל ידיעה אחרת מתבססת על הידיעה הזו. באופן דומה, אם הוא יבין לעומק תובנה כלשהי, היא תהפוך להיות חלק ממנו ותהיה יציבה בדיוק כמו הידיעה שהוא קיים. איך לזכור באמת את הדברים החשובים באמת? אליעד מסכם את הדרך לזכור את הדברים ... היא לחקור את האמת, להבין אותה לעומק, ולהפוך אותה לחלק בלתי נפרד מתפיסת העולם והחיים. איך לשפר את הזיכרון? איך לזכור תובנות חשובות? איך לשמור על יציבות מחשבתית? איך לא לשכוח את האמת? איך להפוך ידע להבנה פנימית? איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים? אנשים רבים שואלים ... עצמו, אלא במה שהאדם מייחס לו חשיבות. מהו הדבר החשוב ביותר שצריך לזכור? הדבר החשוב ביותר שבן אדם צריך לזכור הוא התובנות שהוא מבין על חייו. אדם מגיע להבנה מסוימת, כמו ההבנה שהכל טוב, או שהוא בעל ביטחון עצמי - אך כיצד יוכל לזכור זאת ברגעי האמת? איך אפשר להטמיע את ... באמת, הוא כבר לא צריך לזכור אותו באופן מודע. לדוגמה, אדם לא שוכח שהאש שורפת, כי הוא חווה זאת בצורה ישירה. כך גם עם תובנות עמוקות - אם הוא חווה באמת שהכל טוב, הוא לא ישכח זאת גם ברגעים קשים. עם זאת, אם אדם רק אומר לעצמו שהכל טוב מבלי להבין זאת לעומק, הוא עלול לשכוח זאת ברגעי משבר. אם התובנה אינה נובעת מתוך חוויית אמת פנימית, היא תישאר רק ברמת האמונה - ומה שנמצא רק באמונה, דורש תזכורות חוזרות. איך לזכור באמת שהכל טוב? אם אדם באמת היה ... מבין באמת - הוא לא ישכח. למשל, אדם לא שוכח שהוא קיים, כי כל ידיעה שהוא מחזיק בה מבוססת על עובדת קיומו. כך גם עם תובנות עמוקות - אם הן הופכות להיות חלק מהתפיסה הבסיסית של האדם, הן כבר לא נשכחות. סיכום: איך לזכור את מה שבאמת חשוב? - חשוב לזכור את הדברים המשמעותיים ... ולהתעמק בה. - ככל שאדם מחפש יותר את האמת, כך הוא זוכר את הדברים החשובים לו באמת. איך לשפר את הזיכרון? איך לזכור תובנות חשובות? איך לשמור על יציבות מחשבתית? איך לא לשכוח את האמת? איך להפוך ידע להבנה פנימית? זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים? ועוד. ... לי כל כך הרבה דברים לעשות, אם רק הייתי זוכר הייתי עושה, אבל אני שוכח. הדבר החשוב ביותר שחשוב שבן אדם יזכור זה את התובנות בחיים שלו. אדם הגיע לתובנה מסוימת, והוא רוצה לזכור אותה וליישם, ועכשיו הוא שואל, איך אני אמור לזכור את ההבנה שהכל טוב, איך אני מיישם וזוכר בזמן אמת, את זה שהבנתי שממילא יש ...
התנוצצות שכלית, איך לשחזר תובנה? איך לשמור על התובנה שלא תיעלם? איך לשמר תחושה? איך לשמר הבנה? איך לשמור על תחושה? איך להקפיא תחושה? רגרסיה בהבנה, לשמור על ההתנוצצות, איך לשמור על האסימון שנפל? לשמור על הארה שנעלמת
התנוצצות שכלית, איך לשחזר תובנה? איך לשמור על התובנה שלא תיעלם? איך לשמר תחושה? איך לשמר הבנה? איך לשמור על תחושה? איך להקפיא תחושה? רגרסיה בהבנה, לשמור על ההתנוצצות, איך לשמור על האסימון שנפל? לשמור על הארה שנעלמת
... שכלית, איך לשחזר תובנה? איך לשמור על התובנה שלא תיעלם? איך לשמר תחושה? איך לשמר הבנה? איך לשמור על תחושה? איך ... תחושה? רגרסיה בהבנה, לשמור על ההתנוצצות, איך לשמור על האסימון שנפל? לשמור על הארה שנעלמת למה תובנות ותחושות נעלמות עם הזמן? אנשים רבים חווים לעיתים תובנה חזקה או תחושה עמוקה שמגיעה בעקבות למידה, חקירה או התנסות, אך לאחר פרק זמן מסוים התחושה והתובנה נחלשות ולפעמים אף נעלמות לחלוטין. אליעד כהן מסביר שתהליך זה מתרחש באופן טבעי משום שהתובנה הראשונית לא שיקפה את כל האמת. לדבריו, אם הייתה זאת אמת שלמה ומלאה, התובנה לא הייתה נעלמת, אלא הייתה נשארת יציבה וקבועה. לדוגמה, אם אדם הגיע לתובנה שהוא חייב לאהוב את עצמו לא משנה מה, ייתכן שבהתחלה הוא מרגיש שמחה ואושר ... נעוצה בעובדה שההבנה הזו אמנם נכונה, אך היא נכונה רק באופן חלקי ולא באופן מוחלט. לפי אליעד, תובנות שהן חלקיות בהכרח יתפוגגו עם הזמן, שכן המוח ממשיך להתפתח ולהרחיב את נקודת ... מתקדם ומקבל שכל חדש, כך הוא מתחיל להבחין שההבנה שהייתה לו קודם לא הייתה שלמה. איך ניתן לשחזר תובנות ותחושות שנעלמו? אליעד כהן מסביר שישנן כמה דרכים אפשריות לשחזר תובנות או תחושות שנעלמו, אך הוא מדגיש שישנה דרך אחת שעובדת תמיד באופן מוחלט. דרך נפוצה לשחזור תובנות היא לנסות לחזור על הפעולות שהביאו לתובנה המקורית. למשל, אם אדם שאל שאלה מסוימת והגיע בעקבותיה למסקנה מסוימת, ... מסקנה. למרות שגישה זו עשויה להצליח במקרים מסוימים, אליעד מדגיש שהיא לא תמיד אפקטיבית מכיוון שהתובנה עצמה לא הייתה שלמה מלכתחילה. הדרך הבטוחה והמדויקת ביותר לשחזר תובנות לפי אליעד היא לערער מחדש על אמיתות התובנה המקורית. התהליך הזה כולל מספר שלבים ברורים: לוקחים דף ורושמים עליו את התובנה המדויקת שרוצים לשחזר. למשל: אני חייב לאהוב את עצמי לא משנה מה. ליד ... המשפט. כלומר: האם אני חייב לאהוב את עצמי לא משנה מה? מתחילים להטיל ספק באופן רציני ומפורט בתובנה. שואלים את עצמכם שאלות כמו: האם זו באמת כל האמת?, מי אמר שזו האמת ... נכון?, אולי זה לא נכון? וכן הלאה. כאשר מתבצעת בדיקה יסודית כזו של האמת, ישנן שתי אפשרויות. אם התובנה המקורית היא באמת נכונה ושלמה, היא תחזור בוודאות, והתחושה תחזור גם היא במלואה. אם התובנה הייתה חלקית או לא נכונה לגמרי, התהליך הזה יחשוף זאת והתובנה לא תחזור. במצב כזה, אליעד מסביר שזה טוב שהיא לא חוזרת, שכן זה מאפשר להמשיך הלאה לתובנה גבוהה ושלמה יותר. למה תובנה חלקית אינה יציבה לאורך זמן? אליעד מסביר שתובנה חלקית לעולם אינה יכולה להישאר יציבה לאורך זמן מכיוון שהשכל והמוח האנושי מתפתח באופן מתמיד. כל עוד האדם ממשיך לשאול שאלות, לחקור ולהתקדם, התובנות החלקיות ייחשפו כחלקיות וייעלמו. כאשר אדם מגיע לתובנה חדשה, הוא מרגיש תחושת הארה או שמחה משום שהוא מגלה חלק מהאמת שהוא לא ראה ... מעמד לנצח. ככל שהמוח ימשיך לעבוד, התחושה תדעך בהכרח, ותידרש בדיקה מחודשת ויסודית של אמיתות התובנה. מה לעשות כאשר התובנה לא חוזרת למרות הניסיון לשחזר אותה? במידה והאדם מנסה לשחזר את התובנה באמצעות תהליך ההטלת ספק, אך התובנה לא חוזרת, הדבר מעיד כי עמוק בפנים האדם כבר יודע שהיא אינה אמת מוחלטת. ...
לימודי רוחניות, לימודי מודעות עצמית, קשב וריכוז רוחני, בעיות קשב וריכוז, דרך רוחנית, התפתחות אישית, צמיחה אישית, הארה רוחנית, התפתחות רוחנית, שאלות רוחניות, להתקדם רוחנית
לימודי רוחניות, לימודי מודעות עצמית, קשב וריכוז רוחני, בעיות קשב וריכוז, דרך רוחנית, התפתחות אישית, צמיחה אישית, הארה רוחנית, התפתחות רוחנית, שאלות רוחניות, להתקדם רוחנית
... שנמצאים בתהליך רוחני או בדרך של התפתחות אישית ומודעות עצמית, לעיתים קרובות מתקשים להקדיש קשב וריכוז למשימות יומיומיות פשוטות. הסיבה לכך היא שהמוח שלהם נמשך לעיסוק בתובנות רוחניות עמוקות יותר, לתהליכים פנימיים של הבנה והארה רוחנית. מצב זה מייצר אצל האדם תחושה חזקה ... תחושת שלווה, הוא לא חייב ללכת דווקא לעשות מדיטציה או לקרוא ספרים רוחניים. הוא יכול למצוא וליצור את התחושה הזו בכל פעולה שהוא עושה. הוא יכול לנקות את הבית ולהגיע דרכה לתובנות רוחניות עמוקות על עצמו ועל המציאות, בדיוק כמו בזמן שהוא קורא ספרים רוחניים עמוקים כמו הספר להיות אלוהים. האם ניתן להשיג תובנות רוחניות מכל פעולה בחיים? אליעד מדגיש שכל דבר במציאות הוא חלק מאותו ספר שאלוהים כתב, ולכן כל פעולה בחיים היא הזדמנות לקבל תובנות עמוקות על החיים, על אלוהים, על האדם ועל היקום. הוא מדגים זאת באמצעות דוגמה של הספר להיות ... - אליעד מסביר שאפילו הליכה לדואר יכולה ללמד את האדם על עצמו, על החיים ועל היקום בדיוק כמו קריאה בספרים רוחניים. כל המציאות, לדבריו, היא ספר אחד גדול שכתב אלוהים, ולכן התובנות הרוחניות אינן מוגבלות לספר מסוים, לתרגול מסוים או למדיטציה, אלא זמינות בכל רגע ובכל מצב. הוא ... חולין, כיוון שהמחשבות שלו נתונות כל הזמן לדברים רוחניים ועמוקים. לדבריו, בסופו של תהליך ההתפתחות הרוחנית האדם יוכל לדבר עם אחרים שיחות פשוטות ורגילות, ובמקביל לחוות תובנות רוחניות עמוקות. הדבר מתאפשר משום שיש שתי שכבות של מודעות: שכבה חיצונית שמנהלת את השיחות הפשוטות והיום - יומיות, ושכבה פנימית שממשיכה להתחבר לתובנות הרוחניות העמוקות ללא הפרעה. האם ניתן לשלוט בהתנתקות ובהתעוררות הרוחנית? אליעד נשאל על מצב בו ... יכול לשלוט בתהליך באיזה תהליך? ש: אז רק שנייה לא, שאלתי תגיד זה לא מעמיס מדי איך אתה עומד במעמסה וכל זה אז הוא אמר שמע לא תמיד לפעמים גם כשאני לא רציתי היקום נתן לי תובנות פתח לי דלתות כשהייתי נגיד במצבים שלא לעניין או לא מתאימים הוא נתן לי כמו זכות. אז איך אתה ... רוצה משהו אחר תחושה אחרת אתה יכול להגיד לא אם אתה רוצה. עוד פעם אם אתה אומר אני לא רוצה בוא נצמצם את עצמי ונגיד שפה אני יכול ופה אני לא יכול. ש: אבל זאת לא התחושה זה תובנות. אליעד: את כל התובנות האלה אתה יכול להשיג אותן את התובנות ואת התחושות ואת כל זה אתה יכול להשיג מכל פעולה, נגיד לדוגמה שאתה יש לך או לקרוא את הספר להיות ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 5
... הזה היה גורם גם למורה עצמו, להתעניין בכל פעם מחדש, בדברים שאותם הוא מלמד. כי בכל פעם, הוא היה מגלה תובנות חדשות, מהאירועים ההיסטוריים שקרו בעבר. ואם כן, בשלב הראשון על המורה לנסות להבין, כיצד החומר שאותו הוא מלמד, כיצד הוא השפיע ומשפיע על החיים שלו, בצורה כלשהי. ובעיקר לנסות להבין, איזה תובנות החומר שאותו הוא מלמד, הביאו לחיים האישיים שלו. ואם זה לדוגמה לימודי היסטוריה, אז המורה יכול למצוא אלפי תובנות שהוא למד לחייו האישיים, מהאירועים שקרו לפני אלפי שנים. ואם לדוגמה מדובר על לימודי המתמטיקה, הרי ...
איך ללמוד את הספרים של אליעד כהן? באיזה סדר לקרוא את הספרים של אליעד כהן? סדר הלימוד בספרים של אליעד כהן, ביקורת על הספרים של אליעד כהן, מילון מושגים בספר להיות אלוהים, המלצות איך להבין את הספרים של אליעד כהן
איך ללמוד את הספרים של אליעד כהן? באיזה סדר לקרוא את הספרים של אליעד כהן? סדר הלימוד בספרים של אליעד כהן, ביקורת על הספרים של אליעד כהן, מילון מושגים בספר להיות אלוהים, המלצות איך להבין את הספרים של אליעד כהן
... אליעד כהן אפשר לקרוא כל פרק בצורה עצמאית, בלי צורך לעקוב אחרי סדר מסוים. כל פרק מציע תובנות חדשות, ואין דרישה להבין קודם את הפרקים הקודמים. עם זאת, אם רוצים להבין את כל התמונה המלאה, כדאי לקרוא את כל הספר בסופו של דבר, שכן כל נושא ... ביקורת והמלצות על הספרים הספרים של אליעד כהן נכתבו באופן כזה שכל קורא יכול למצוא בהם תובנות נוספות גם אם לא עוקב אחרי הסדר המדויק של הפרקים. יש אנשים שמעדיפים לקרוא את כל הספרים ברצף, ויש כאלה שיבחרו לקרוא כל פרק באופן עצמאי, עם ... כל פרק ולקרוא בו באופן עצמאי. אין חובה להתקדם ברצף מקדים וסדור. בכל עמוד אפשר למצוא תובנות ודגשים, גם ללא ידע על הפרקים הקודמים. מצד שני, כדי להגיע להבנה מלאה, רצוי בסופו של דבר לקרוא הכל, כיוון שכל נושא מתחבר באופן כלשהו לשאר ...
להיות מטפל, האם כדאי להיות מטפל? האם כדאי לטפל באחרים? יתרונות וחסרונות בעבודה כמטפל, יתרונות וחסרונות בעבודה כמאמן אישי, האם כדאי להיות מאמן אישי? האם כדאי לעזור לאנשים? עבודה סוציאלית, הזדהות של מטפל רגשי
להיות מטפל, האם כדאי להיות מטפל? האם כדאי לטפל באחרים? יתרונות וחסרונות בעבודה כמטפל, יתרונות וחסרונות בעבודה כמאמן אישי, האם כדאי להיות מאמן אישי? האם כדאי לעזור לאנשים? עבודה סוציאלית, הזדהות של מטפל רגשי
... מציג להם אותם. לדוגמה, כשמישהו פונה אליך ומבקש עזרה, ובמיוחד אם מדובר באדם שסובל מדיכאון, אתה מתחיל להבין את הבעיה באופן מעמיק ומעורר בך תובנות חדשות גם לגבי עצמך. זהו תהליך שבו אתה מפתח את השכל שלך, ולומד כיצד לפתור בעיות בצורה טובה יותר. בכך שאתה עוזר לאנשים אחרים לפתור את בעיותיהם, אתה רואה את ... את הבעיות שלו. למשל, אם מישהו פונה אליך בדיכאון ואתה מנסה לעזור לו, תהליך זה עשוי לגרום לך לחשוב ולהתבונן מחדש על בעיותיך האישיות ולהסיק תובנות שיעזרו לך להתמודד עם הבעיות שלך. כך, כאשר אתה עוזר לאחרים להתמודד עם בעיותיהם, אתה גם מפתח את עצמך, רוכש תובנות חדשות על עצמך ומשתפר במובנים שונים. אם למשל אתה רוצה להיות יותר שמח, עזור לאנשים אחרים לשמוח, ובכך תלמד את המנגנון של השמחה ותחווה אותו בעצמך. מהו החיסרון ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תובנות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תובנות, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תובנות, איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי מומלץ, אימון אישי קואצ'ינג, אימון אישי רוחני בנושאי תובנות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 11_07_2025 השעה 13:34:45 - wesi4