ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פרויד ✔זיגמונד פרויד / משה האיש והדת המונותיאיסיטית - חלק 3 ✔* זיגמונד פרויד / משה האיש והדת המונותיאיסיטית - חלק 2. תודעת אשמה הלכה והתפשטה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיגמונד פרויד / משה האיש והדת המונותיאיסיטית - חלק 3
* זיגמונד פרויד / משה האיש והדת המונותיאיסיטית - חלק 2.

תודעת אשמה הלכה והתפשטה בעם היהודי, עד שאחד מבני העם, פאולוס, שהיה שליחו של ישוע, למרות שלא הכיר אותו כלל, מצא בגזר דין מוות של תועמלן דתי קודם, ישוע, דרך לנתק את הדת החדשה, הנצרות, מהדת היהודית. החטא הקדמון, פשע נגד האל, כופר. פנטזיה חדשה של גאולה, שבן אלוהים חף מפשע קיבל על עצמו את אשמת כולם. זה היה מוכרח להיות בן, כי זה היה רצח אב. בן שיכפר על האשמה לעולם.

המושיע לא יכול היה להיות אלא האשם העיקרי, מנהיגה של קבוצת אחים שהכריעה את האב. בין אם היה ובין אם הוא פנטזיה הרי זו חזרה של מציאות שנשתכחה. הגיבור המתמרד נגד האב.

לכאורה היה רצון לפייס את האל האב, הנצרות הייתה לדת הבן. היהדות הייתה דת האב.

ברמה מסוימת הדת החדשה הייתה נסיגה תרבותית. שוב לא הייתה מונותאיסטית מוחלטת. היא קלטה סמלים מעמי הסביבה, כוננה מחדש את אלוהות האם ובמסווה מצאה מקום לאלי הסביבה.

החרטה על רצח משה הייתה מניע למשאלה לשובו של משיח שיביא גאולה. אם משה היה המשיח הראשון, כריסטוס צריך להיות השני, לכן יש מקבילות בסיפור חייו, ולכן יכול פאולוס לקרוא "ראו, המשיח באמת בא, הוא נרצח לעיניכם" העם היהודי הכחיש את רצח האב והנוצרים הטיחו בו, אתם הרגתם את אלוהינו.

את האנטישמיות בימינו מסביר פרויד כפעולה מהלא מודע של העמים. אותם אלו שלא התגברו עד היום שהיהודים הכריזו על עצמם כ" בן הבכור" ילדו האהוב של אלוהים. נוסף לכך, מנהג המילה עשה עליהם רושם מבעית והזכיר להם את פעולת הסירוס הקמאית. ולבסוף צריך לזכור שכל העמים האחרים קיבלו את הנצרות מהיהודים הרבה יותר מאוחר. למעשה לרוב אולצו לכך. מתחת לטיח הם עדין עובדי אלים רבים. למעשה הם שונאים את הנוצרים אלה שעשו הסטה לכיוון היהודים, מכיוון שהדת החדשה שלהם מוצאה ביהדות.

האיסלם, אומר פרויד, נוסד כחיקוי לדת היהודית, ונראה כחזרה מקוצרת שלה. דומה שמטרתו של הנביא הייתה לאמץ את הדת היהודית בשלמותה. הערבים שבו וזכו באב קדמון. עד מהרה נעצרה התפתחותה של הדת החדשה.

כדי להבהיר את האפשרות של התיאוריה על משה המצרי, עובר פרויד להסביר את התפתחות הפסיכולוגיה של הפרט ולהרחיב אותה לפסיכולוגיית המון. לעם הנמצא בחיתוליו. זה שזה עתה נוצר.

עקבות זיכרון של מה שחווה הפרט. האירוע מודחק. מה שנשכח איננו נכחד. עקבות הזיכרון שלו נוכחות. המודחק מנסה לעלות לתודעה.

כאן מביא פרויד בקיצור את העובדות על הולדת הזיכרון, ההדחקה, האוניברסאליות של הסמלים בשפה. כיצד יודע ילד את מה שלא לימדו אותו. המדובר בידיעה מקורית שהמבוגר שכח אחר כך. עקבות זיכרון במורשת הארכאית.

בני אדם ידעו תמיד באופן ידיעה מיוחד שפעם היה להם אב קדמון והם הרגו אותו. חזרה של האירוע היה רצח משה, אחריו כריסטוס.

היהודים מחשיבים את עצמם למיוחסים, נאצלים ועדיפים על האחרים. הם מתנהגים כאילו יש בידם אוצר נסתר. האדוקים מכנים זאת אמונה באלוהים.

לפי ידיעות הם נהגו כך כבר בתקופה ההלניסטית. היהודי כבר היה מוגמר. ההיסטוריה הצדיקה לכאורה את השחצנות היהודית.

כשאלוהים רצה לשלוח לעולם גואל חדש, שוב בחר אותו מבין היהודים. אלא שדווקא אותה גאולה הביאה לשנאת היהודים, שסירבו להכיר במשיח החדש.

משה הוא זה שטבע את קו האופי הזה. הוא נתן להם את חוש הכבוד המיוחד. את ההתקדשות. הוא נטע את הכבוד העצמי הלאומי בתוך הדת.

איזה כוח צריך ה"איש הגדול"? ברור שלא כוח פיזי. גם כישרון מובחן אחד איננו עושה אדם לגדול. דה ווינצ'י או בטהובן אינם נקראים איש גדול.

לאיש גדול יחשב בדרך כלל מנהיג. מצביא או שליט. אך גם זה איננו מספיק. איש גדול יחשב כזה שהשפיע על בני דורו. אדם בעל אישיות יוצאת דופן ובעל רעיון שעליו הוא לוחם.

לבני אדם יש צורך בסמכות. זו הכמיהה לאב. משם שכל התכונות שאנו מייחסים לאיש הגדול הן למעשה תכונותיו של האב. ההחלטיות, המחשבות חוזק הרצון. לא פלא שדמותו של איש גדול צמחה לממדי אלוהות.

גם לאב היה אב קדמון משלו, למשה היה איחנאתון. אדם שייסד דת חדשה מוכרת. זרע המונותיאיזם נזרע. אך היהודים נטו להתנער מהדת המכבידה. הנביאים שקמו חזרו ורעננו את המסורת. חידשו את תביעותיו של משה.

שתי רפורמות התרחשו בעם. האחת לפני גלות בבל והשנייה אחריה. יהוה הפך לאל היהודים. האל קיבל דימוי של אל חזק. האיסור לעשות תמונה של האל הכריחה את העם לעבוד אל בלתי נראה. עובדה שמנעה הולדת טקסים אליליים.

מהפכת המעבר מהסדר המטריארכאלי לסדר הפטריארכאלי סימן מעבר לא רק מהאם לאב אלא גם עליית הרוחניות על פני החושיות. איסור התמונה רומם את האל לרוחניות, שלילת חומריותו העניקה מעמד של עם נעלה ובעל רגש עליונות על עובדי הפסלים.

האב הפך לסמל הערכיות. לכן צריך הילד לשאת את שם האב ולרשת אותו. או - אלוהינו הוא הגדול והחזק באלים, אף על פי שאינו נראה, כמו רוח הסערה והנפש. בשום מקום בכתובים לא מוזכרים רגשות שליליים אל האל. מונצחים רק הרגשות החיוביים מן הרגע הראשון. את שנאת האב והרצון להרגו הדחיקו.

הדת, שראשיתה איסור על עשיית תמונת האל, מתפתחת עם השנים לדת של ויתור על הדחף. אין היא תובעת התנזרות מינית, אלא מסתפקת בהצרה ניכרת של החירות המינית, אך את אלוהים היא מנתקת מהמין לחלוטין ומרוממת אותו לשלמות מוסרית.

מוסר פירושו הגבלת הדחף. מכאן כוחו של האב וסמכותו לתבוע מהילד ויתורים. לקבוע עבורו מה מותר מה אסור. מהו ילד טוב ומהו רע. פרויד מסביר כמובן את התפתחות הדחף בתינוק בבהירות רבה.

הרוח האלוהית, היא אידיאל ובו בזמן לחץ להידמות אליה. הדתיים חשים מה נעלה ונאצל. חיי הרגש שלהם מכוונים בהתאם למרחק שלהם מהאידיאל. כשהם קרובים הם חשים סיפוק. כשמתרחקים הם נענשים באי עונג וכאב.

האדם הפרימיטיבי היה צריך אל להבנת העולם ולהגנה. גם תינוק צריך הגנה. האל הייחודי הגן על העם, אך ככל שהפך לאוניברסאלי יותר היה עליו לדאוג גם לעמים אחרים. הפיצוי בא בשמירה על הגדרת הייחודיות הראשונית.

שנאת האב לא הייתה יכולה להתממש ברצח האל שהתקבל כבר, אך את המסמל שהביא אותו, את משה הרגו.

פאולוס כשעוד היה שמעון התרסי היה יכול לומר בהבחנה ראשונית "אנחנו אומללים כל כך כי הרגנו את האל האב. נגאלנו מכל אשמה אחרי שאחד מאתנו הקריב את עצמו כדי לכפר על עווננו.

תהליך שאפשר לעקוב אחריו ולהבין ממנו את הולדת הדתות.

פרויד ראה לראשונה את פסל משה של מיכלאנג'לו בספטמבר 1901. כבר אז הפסל משך את התעניינותו והוא חזר אליו בכל אחד מביקוריו ברומא. רק ב1913 אחרי שבמשך שלושה שבועות הלך יום יום לפסל, רשם רישומים ובדק כל סנטימטר ממנו כתב מאמר מנתח של הפסל. מאמר המופיע בסוף הספר. בתחילה פרסם את המאמר בעילום שם. רק ב 1924 אזר אומץ וחזר לפרסם אותו בשמו. מותר לחשוב אם כך שהעניין במשה החל שנים רבות לפני שכתב את שלושת המאמרים.

צורת הכתיבה של פרויד מפתיעה. הוא כותב בצורה בהירה מאוד. שתהייה ברורה לכל קורא. הוא איננו משתמש במונחים "תיאורטיים מקצועיים" ואם כן הוא מסביר אותם לעומק. אפשר להסכים ואפשר לדחות את מה שאמר כאן בספר, אך אין ספק שגם אלו שידחו יצטרכו לעמוד בפני כמה שאלות ולחפש תשובות. בכל מקרה ההנאה שבקריאה מובטחת.
להדחיק מכור לפורנו צדיק ויתור אלוהות פסיכולוגים התנהגות יצר המין יצר מיני זיכרון ערכים זיגמונד פרויד משה פרויד
הדרכת הורים, הילד לא רוצה לדבר, הילד מסתגר, הילד לא מדבר עם אף אחד, איך לגרום לילד לדבר? איך להיות חבר של הילד? למה הילד לא רוצה לדבר איתי? איך להתחבר לילד? איך להתקרב לילד? איך לטפל בילד? בעיות בחינוך ילדים
הדרכת הורים, הילד לא רוצה לדבר, הילד מסתגר, הילד לא מדבר עם אף אחד, איך לגרום לילד לדבר? איך להיות חבר של הילד? למה הילד לא רוצה לדבר איתי? איך להתחבר לילד? איך להתקרב לילד? איך לטפל בילד? בעיות בחינוך ילדים
...לדבר, הילד מסתגר, הילד לא מדבר עם אף אחד, איך לגרום לילד לדבר? איך להיות חבר של הילד? למה הילד לא רוצה לדבר איתי? איך להתחבר לילד? איך להתקרב לילד? איך לטפל בילד? בעיות בחינוך ילדים למה הילד לא רוצה לדבר דווקא עם ההורים? הורים רבים מתמודדים עם תופעה שבה הילד מסרב לשוחח איתם. אליעד כהן מסביר שהבעיה אינה בהכרח חוסר רצון כללי לשתף, אלא שהילד פשוט לא רוצה לדבר עם ההורים ספציפית. לדוגמה, כשחבר שואל את הילד איך היה בבית הספר? הוא עונה באופן חופשי, אך כאשר ההורה שואל בדיוק אותה שאלה, הילד אינו מגיב. כלומר...
ה"אני" הפנימי באמת - החכם האמיתי, הוא ה"אני" הפנימי שלך
...החכם האמיתי, הוא האני הפנימי שלך כי אצל האדם, יש כמה אני. ויש, גם את האני הפנימי ביותר של האדם. שהאדם רחוק ממנו מאוד, למרות שבאמת הוא קרוב אליו תמיד. ואפילו כאשר האדם מתבונן פנימה על האני הפנימי שלו, הוא בעצם רואה רק קליפה חיצונית של נפרדות. כי האדם לא מסתכל על האני הפנימי ביותר שלו, שהוא, מה שהוא היה, לפני שהוא היה קיים. כי האני של האדם, הוא לא הפנימי ביותר, ויש אני אחר פנימי יותר, שהיא המציאות וכולי, עד האחדות של המציאות, מחויב המציאות, המצוי הראשון, המהות וכולי. ועל האדם להתחבר לאני הפנימי ביותר...
הגדרה, מהי הגדרה? איך להגדיר הגדרה? סוגים של הגדרות, ההגדרה של הגדרה, הגדרה תקינה, הגדרה לא תקינה, הגדרה מדויקת, הגדרה מלאה, הגדרה חסרה, הגדרה שגויה, הגדרה לא נכונה, הגדרה נכונה, הגדרה חלקית, לוגיקה, חשיבה לוגית
הגדרה, מהי הגדרה? איך להגדיר הגדרה? סוגים של הגדרות, ההגדרה של הגדרה, הגדרה תקינה, הגדרה לא תקינה, הגדרה מדויקת, הגדרה מלאה, הגדרה חסרה, הגדרה שגויה, הגדרה לא נכונה, הגדרה נכונה, הגדרה חלקית, לוגיקה, חשיבה לוגית
...מהי הגדרה? איך להגדיר הגדרה? סוגים של הגדרות, ההגדרה של הגדרה, הגדרה תקינה, הגדרה לא תקינה, הגדרה מדויקת, הגדרה מלאה, הגדרה חסרה, הגדרה שגויה, הגדרה לא נכונה, הגדרה נכונה, הגדרה חלקית, לוגיקה, חשיבה לוגית מהי הגדרה ומה תפקידה בחשיבה לוגית? ההרצאה עוסקת בשאלה המרכזית: מהי הגדרה נכונה וכיצד מגדירים מושגים בצורה תקינה, מדויקת ושלמה? אליעד כהן מסביר את הנושא מהבסיס ומעמיק בפרטים, תוך שימוש בדוגמאות מפורטות ומגוונות. מה משמעות המילה הגדרה ומה הקשר שלה למילה גדר? המילה הגדרה באה מהשורש גדר, כלומר, יצירת...
בעיה חברתית, סכסוך במשפחה, דחייה חברתית, לפתור סכסוכים, לא רוצה לדבר איתי, לבחור להרגיש רע, בעיה משפחתית, לגרום למישהו לדבר איתך, להיות מאושר באמת, לרצות לסבול
בעיה חברתית, סכסוך במשפחה, דחייה חברתית, לפתור סכסוכים, לא רוצה לדבר איתי, לבחור להרגיש רע, בעיה משפחתית, לגרום למישהו לדבר איתך, להיות מאושר באמת, לרצות לסבול
...לפתור סכסוכים, לא רוצה לדבר איתי, לבחור להרגיש רע, בעיה משפחתית, לגרום למישהו לדבר איתך, להיות מאושר באמת, לרצות לסבול איך לגרום למישהו שלא רוצה לדבר איתך להתחיל לדבר? כאשר אדם אחר לא מעוניין לדבר איתך, הסיבה הבסיסית לכך היא שהוא חווה תחושה שלילית בשיחה איתך. האדם לא נמנע משיחה כי הוא פשוט לא רוצה לדבר, אלא משום שלדבר איתך גורם לו להרגיש רע או לא נעים. כדי לפתור מצב כזה, הדבר הראשון שצריך להבין הוא מדוע השיחה איתך גורמת לו לתחושה שלילית. ישנן שתי צורות עיקריות שבהן האדם יכול לא לרצות לדבר איתך:...
בעיות התנהגות אצל ילדים, מרגיש שכולם נגדו, איך לחנך ילדים? איך להבין ילדים? איך לטפל בפחדים? איך לטפל בפוביות? פחד מליצנים, טיפול בפחדים, הפרעת התנהגות, בעיה התנהגותית
בעיות התנהגות אצל ילדים, מרגיש שכולם נגדו, איך לחנך ילדים? איך להבין ילדים? איך לטפל בפחדים? איך לטפל בפוביות? פחד מליצנים, טיפול בפחדים, הפרעת התנהגות, בעיה התנהגותית
...אצל ילדים, מרגיש שכולם נגדו, איך לחנך ילדים? איך להבין ילדים? איך לטפל בפחדים? איך לטפל בפוביות? פחד מליצנים, טיפול בפחדים, הפרעת התנהגות, בעיה התנהגותית למה ילדים מרגישים שכל העולם נגדם? כאשר ילד מרגיש שכולם נגדו, יש להבין מה עומד בשורש התחושה הזאת. לדוגמה, אם ילד חושב שכל העולם נגדו, ייתכן שבבסיס הוא מרגיש לא בסדר עם עצמו. ילד כזה יראה בכל דבר ביקורת, ויחשוב שאחרים מנסים לפגוע בו או להקשות עליו. התחושה שהעולם נגדו נוצרת כשקיימת אצלו חוויה פנימית של חוסר שלמות או חסרונות שהוא רואה בעצמו. לדוגמה...
סיפורי מעשיות, מעשה במלך חוזה בכוכבים, מעשה בפועלים של המלך, מעשה בפועלים עצלנים, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
סיפורי מעשיות, מעשה במלך חוזה בכוכבים, מעשה בפועלים של המלך, מעשה בפועלים עצלנים, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
...מעשה במלך חוזה בכוכבים, מעשה בפועלים של המלך, מעשה בפועלים עצלנים, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות מה משמעות הסיפור של רבי נחמן על המלך חוזה הכוכבים? הסיפור של רבי נחמן מברסלב מתחיל עם מלך אחד שהיה חוזה בכוכבים (אסטרולוג). המלך ראה בכוכבים שאם לא יקצרו את התבואה עד זמן מסוים באותה שנה, היא תתקלקל לחלוטין. הזמן שנותר עד לקציר היה קצר מאוד. בעקבות זאת, היועצים של המלך יעצו לו לשכור פועלים ולהעניק להם את כל התענוגים והנאות שירצו, כדי שיהיה להם הרחבת...
איך להיות דבר והיפוכו בבת אחת? איך להבדיל ולא להבדיל בו זמנית? אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, אין הבדל בין להבדיל לבין לא להבדיל, אחדות ההפכים, להיות שני הפכים בו זמנית, איך לצאת מהשכל? להרגיש דבר והיפוכו
איך להיות דבר והיפוכו בבת אחת? איך להבדיל ולא להבדיל בו זמנית? אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, אין הבדל בין להבדיל לבין לא להבדיל, אחדות ההפכים, להיות שני הפכים בו זמנית, איך לצאת מהשכל? להרגיש דבר והיפוכו
...דבר והיפוכו בבת אחת? איך להבדיל ולא להבדיל בו זמנית? אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, אין הבדל בין להבדיל לבין לא להבדיל, אחדות ההפכים, להיות שני הפכים בו זמנית, איך לצאת מהשכל? להרגיש דבר והיפוכו איך להיות דבר והיפוכו בבת אחת? איך להבדיל ולא להבדיל בו זמנית? ההרצאה עוסקת בשאלות עמוקות ונבנות כמו איך אפשר להיות שני הפכים בו זמנית, כיצד אפשר להבדיל ולא להבדיל, ואיך לצאת מהשכל האנושי שמבצע הבחנות. שאלות אלה מנסות להוביל אותנו להבנה של אחדות ההפכים - מצב שבו יש חיבור בין שני צדדים מנוגדים, כמו חיים...
ליהנות בגיהנום - המנצח האמיתי, שנהנה להפסיד!
...- המנצח האמיתי, שנהנה להפסיד! עבור הרצון של האדם להשיג אושר מוחלט ובשלמות, עבורו, העולם הזה, הוא הגיהנום. ואחת התרמיות הגדולות ביותר בעולם, היא שהעולם הזה קיים. כי אין שום עולם הזה כלל, כי כאן הוא הגיהנום. והאשליה היא, שיש עולם הזה, למרות שזהו הגיהנום עצמו. ולמה זהו הגיהנום? כי הגיהנום הוא מקום הסבל, וכאן הוא מקום הסבל. ואין הכוונה לומר, שכאן מבחינת המיקום הפיזי, הוא מקום הסבל. אלא, שהקיום עצמו, הוא עצמו מקום הסבל. כי כל זמן שהאני של האדם קיים, הוא סובל. משום שתמיד היה הווה ויהיה, הוא מרגיש שחסר...
לחזות את העתיד / ידיעת העתיד - מי רוצה *לא* לדעת מה יקרה לו בעתיד?
...את העתיד / ידיעת העתיד - מי רוצה לא לדעת מה יקרה לו בעתיד? עתיד / מה יקרה בעתיד. האדם מטבעו רוצה לדעת מה יקרה בעתיד בכלל ומה יקרה לו עצמו בעתיד בפרט. מדוע? כי ידיעת העתיד מוציאה את האדם מהספקות ומספקת לו מצב של וודאות. ובין אם העתיד של האדם יהיה טוב ובין אם העתיד של האדם יהיה רע, בכל מקרה האדם מעדיף לדעת מה יקרה בעתיד. כי אם העתיד יהיה טוב, הרי שעדיף מראש לדעת את זה בשביל השקט הנפשי. ואם העתיד יהיה רע, גם אז עדיף לדעת את זה, כדי להתכונן נפשית... ואולי אפילו לנסות לשנות... בכל מקרה, ידיעת העתיד מספקת...
גן עדן - מהו תנאי הכניסה היחיד?
גן עדן - מהו תנאי הכניסה היחיד?
...לכניסה לגן עדן? אליעד כהן מסביר שהנושא המרכזי של ההרצאה הוא התנאי היחיד לכניסה לגן עדן. לדבריו, כרטיס הכניסה הבלעדי לגן עדן הוא אמת. אין כל תנאי נוסף מעבר לאמת, ובדיוק במילה הזו תלויים החיים הטובים. אליעד מדגיש שהמשמעות של להיות אמיתי היא להיות כן לחלוטין עם עצמך ועם המציאות. אם אדם משקר אפילו כחוט השערה, מטה את האמת או אינו כנה עד הסוף, הוא אינו יכול להיכנס לגן עדן. מהי ההבחנה בין אושר אמיתי לאושר שקרי? אליעד כהן מפרט שיש שני סוגים של אושר בעולם: אושר אמיתי ואושר לא אמיתי. אושר לא אמיתי הוא האו...
האם אתם מזדהים עם המחשבות שלכם?
...אתם מזדהים עם המחשבות שלכם? מכירים את המצב שבו אנחנו תופסים את עצמנו חושבים מחשבה ושואלים מה פתאום אני חושב/ת את זה?? בבית החרושת למחשבות, להלן המוח נוצרים כל יום בממוצע 50-70 אלף מחשבות חיוביות יותר, ושליליות יותר מחשבות של שפיטה וביקורת מחשבות של אהבה עצמית גם כן מגיחות מפעם לפעם (ואז הקול שמגיע אחרי זה - מה אתה עף על עצמך.. מוכר? (-: מחשבות מלחיצות על מה יהיה כש... ומה יהיה אם... לפעמים אנחנו כל כך עסוקים בתחזית פסימית אפשרית של מה הולך לקרות, שאנחנו ממש כבר קובעים עמדות של אנשים בסיטואציה, ומחליטים...
כיצד תזכור את מה שאתה לומד? כיצד לפתח חשיבה פרקטית ומעשית?
...ומעשית? עליך להתרגל לעשות יותר ממה שאתה יודע. עליך להיות תמיד במצב שחסר לך ידע ולא במצב שחסרה לך עשייה, כי כל הידע שקיים אצלך חייב להיות מעשי. אתה צריך לקחת את כל הדברים שאתה יודע שאתה צריך לעשות ולעשות אותם, לעשות אותם ככ טוב עד כדי כך שהם יהפכו לחלק ממך. אתה צריך לוודא שההתקדמות שלך תלויה אך ורק בידע שחסר לך ולא בעשייה שחסרה לך. שים לב שאתה לא עושה פחות ממה שאתה יודע, דהיינו שאתה לא במצב שאתה יודע המון דברים שאתה צריך לעשות ושאתה לא מיישם את רובם. תוודא שאתה עושה תמיד את כל מה שאתה יודע. תווד
רפואה אלטרנטיבית - מבוא
...הוא כינוי לקשת רחבה של טיפולים גופניים שהם חסרי ביסוס מדעי. טיפולים אלה אינם כלולים במסגרת הרפואה הקונבנציונלית המודרנית ומגיעים לרוב מאנשים שאינם בעלי הכשרה רפואית מקובלת. המונח רפואה משלימה, מתאר את השילוב של טיפול רפואי קונבנציונאלי עם טיפול מן הרפואה האלטרנטיבית - תוך אמונה, שאינה מוכחת בשיטות מדעיות, כי הטיפול האלטרנטיבי משלים את הרפואי. תוכן עניינים: 1 רקע 2 טיעונים בעד רפואה אלטרנטיבית 3 טיעונים נגד רפואה אלטרנטיבית 4 מעמד חוקי בישראל רקע: הטיפולים הכלולים ברפואה האלטרנטיבית מאופיינים בכך...
פרפרים הם חופשיים
...חופשיים כולנו מפחדים מאובדן ומנטישה. אנחנו מנסים לתפוס כל דבר יפה וטוב, שעובר בחיינו, מתוך חשש שאם לא נאחז בו הוא יאבד. מתאמצים לאחוז בעבודה שלנו, במשפחה, בחברים, במכרים, במחשבות שלנו, בדרך שבה בחרנו ללכת, באמונות שלנו ואפילו בתחושות שלנו. אך האם אנו יכולים לאחוז בכל אלו? ואף יותר מכך, האם אנו באמת רוצים לשמור ולשלוט בכל אלו? חישבו רגע על פרפר מרהיב שחולף לידכם, פרפר מלא בצבעים, בעדינות, ביופי, בתחושה של חופש ושל רוגע. אם תתפסו את הפרפר בידכם מה יקרה לו לפרפר? מה יקרה לאותם דברים שראיתם בו? פשוט...
תובנות לחיים 8
...ועל האדם להתמודד עם הדברים, ואם קשה לו - שיחפש דרך: ישאל מומחים, ינסה דרכים לפתור את הדבר וכו. החכמה היא להתמודד עם הדבר כדי שלא יציק עוד. כל דבר לגופו. ויש דברים שהאדם צריך לזרום איתם בחיים, וליסוע הלאה. והעיקר לא לפחד כלל, כי הכל טוב באותה מידה, רק שהאדם חווה נפרדות ובסופו של דבר, האדם מבין שהכל טוב. ולכן על האדם לקחת את הדברים בפרופורציה הנכונה ולהיות אובייקטיבי ככל האפשר, להיות אמיתי עם עצמו וכך ההתמודדות קלה יותר. והוא מבין את הדברים לעומק וחוקר ולא מפחד ואז מגלה את הדרך להתמודד עם הדברים כפי...
מהם היתרונות של דמיון מודרך ככלי עזר להתמודדות עם בעיות?
...מודרך ככלי עזר להתמודדות עם בעיות? כפי שכבר התבאר אחד מהכלים שבאפשרותך להשתמש בהם כדי להתמודד עם בעיות בצורה טובה הוא הדמיון המודרך. חכם רואה את הנולד וגם אתה בוודאות בהמון מקרים מתכנן מראש מה תעשה אם יקרה כך או אחרת בעתיד במצבים שאליהם אתה נכנס. נניח שאתה הולך לנהל משא ומתן עם מישהו אתה בוודאי עושה מעין דמיון מודרך עם עצמך ומדמיין את המשא ומתן וחושב על מה תאמר אתה, מה יענו לך, מה תענה אתה וכן הלאה. כפי שניתן להבין ככל שהדמיון המודרך שאתה עושה לעצמך מראש יהיה קרוב יותר למציאות כך אתה מגדיל את הסיכוי...
יקירה, כשאת מאושרת ומסופקת - גם כל הסובבים אותך יוצאים נשכרים מכך
...כשאת מאושרת ומסופקת - גם כל הסובבים אותך יוצאים נשכרים מכך ודאי את מכירה את המייל הזה שרץ מעת לעת ברשת, שבו הבעל קורא בלילה לאשתו להצטרף אליו למיטה והאישה עונה לו שעוד רגע היא באה. שנייה אחכ היא מוציאה ממכונת הכביסה בגדים נקיים ומעבירה אותם למייבש, זורקת ערימת בגדים מלוכלכים למכונת הכביסה, מפעילה את מדיח הכלים, מגהצת איזה בגד או שניים, מקפלת כביסה, מסדרת עוד כמה דברים דחופים ובכוחותיה האחרונים מגיעה בסופו של דבר שפוכה לגמרי למיטה. בבוקר, בעלה שואל אותה בפיהוק למה היא כל כך עייפה...? גם אם לא קראת...
מהות החיפוש העצמי
...העצמי למה אנשים שואלים שאלות כל הזמן? מה מסתתר בעומק השאלות שלנו ומה אנחנו באמת מחפשים. כשילד קטן שואל אמא למה יש הבדל בין בנים לבנות? או שהוא שואל אבא למה השמיים כחולים? או כל שאלה שהילד שואל, הוא בעצם מנסה להבין מה הסיבה, אבל מבפנים ברמה המהותית יותר הילד מנסה להבין האם הכל סיבתי או שאולי הכל אקראי, הילד מנסה להבין את מהות הקשר בין האירועים השונים שהוא רואה ומרגיש במציאות שלו. הוא שואל למה מכיוון שהוא בספק לגבי זה שקיים קשר סיבתי והוא בספק לגבי הבנתו האישית את הקשרים הסיבתיים, במידה והם אכן קיימים...
גירושים / פרידות / זוגיות / אהבה - כיצד להתמודד ברמה הרגשית? חלק 2
.../ זוגיות / אהבה - כיצד להתמודד ברמה הרגשית? חלק 2 המשך מכאן גירושים / פרידות / זוגיות / אהבה - כיצד להתמודד ברמה הרגשית ? חלק 1. אבל באמת מי שאוהב את עצמו מבפנים ומי שבאמת מחובר לעצמו, אדם כזה לעולם אינו חושש מהעתיד, מאחר שהוא זה ששולט בעתיד שלו ולא העתיד שולט בו. כי באמת המציאות של האדם היא רק הצורה שבה הוא חווה את מה שקורה לו. ואם התודעה שלך מיושבת ואתה חושב בישוב הדעת וברוגע, הרי ששום דבר לעולם לא יוכל לשבור אותך, מאחר שאתה שולט במציאות שלך באמצעות צורת החשיבה שלך, ואז לא המציאות שולט בך אלא...
כוסמת - הכוסמת לשובע ולרזון
...את הכוסמת נוטים לסווג עם משפחת הדגנים למרות שהיא אינה דגן, מוצאה ממשפחת הארכוביתיים, היא אינה מכילה גלוטן ומצויינת עבור חולי צליאק הרגישים לגלוטן החיטה. הכוסמת מכילה סיבים תזונתיים, חלבונים ומינרלים חיוניים כמו ברזל, מגנזיום, זרחן אשלגן, ואבץ. מינרלים המעורבים בתהליכים ביוכימיים שונים בגופינו ואחראים על תפקוד תקין של המערכת החיסונית. כמו כן הכוסמת מכילה חומצות אמינו חשובות ועוד ויטמינים החשובים לבריאותינו. בכוסמת נמצאים חומרים אנטי אוקסידנטים לדוג חומר בשם רוטין המונע דלקות, מגן על כלי הדם ועל התאים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פרויד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: פרויד, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פרויד, איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בסקייפ, מנטור, מאמן רוחני בנושאי פרויד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2813 שניות - עכשיו 13_08_2025 השעה 06:34:55 - wesi4