ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עקדת יצחק ✔תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 17 - א ✔* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - ב. א ויהי אחר הדברים האלה, והאלהים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 17 - א
* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - ב.

א ויהי אחר הדברים האלה, והאלהים נסה את - אברהם, ויאמר אליו אברהם, ויאמר הנני.

ויהי - אחר הדברים האלה: להלן מתוארים האירועים שעתידים מטבעם להתרחש, בהמשך "הדברים האלה" אשר עמדנו עליהם בפרקים הקודמים.

אברהם אבינו גילה את התודעה שלו ועמד על הקשר שלו כאדם לטבע. הוא הבחין שיכול להשפיע על הטבע באמצעות תודעתו, המציאות מתהווה באמצעות האותות המשודרים מהתודעה האנושית, האדם אינו חי במציאות הוא עושה אותה. אברהם אבינו הבחין "בדברים האלה" והבחנתו זו הולידה שרשרת אירועים שעתידה להתהוות בעקבות הבחנה זו וכהמשכה הטבעי.

והאלהים נסה את - אברהם: זו "החוליה" הראשונה שנולדה באותה השרשרת אשר התהוותה בעקבות הבחנת אברהם אבינו: "נסיון התודעה".

כל התחלה שעומדת עליה התודעה האנושית הינה מבחינת "נסיון" לאותה התודעה. גם הצעד הראשון של תינוק שמבקש ללכת הינו מבחינת נסיון תודעתי... "נסיון" הוא החוליה הראשנה שמתהווה בכל שרשרת חדשה הנוצרת בתודעה האנושית. וגם השרשרת החדשה שנוצרה בתודעתו של אברהם בעקבות "הדברים האלה" התחילה בחוליית הנסיון. להלן תיאור החוליה הזו ברגע לידתה.

ויאמר אליו אברהם, ויאמר הנני: להלן תיעוד דו - שיח ערני שמנהל אברהם אבינו עם עצמו.

דו - שיח זה מתנהל ברמת התודעתית, היינו כאשר התמונה הברורה על נתוניה המעובדים פרושה כבר בפני האדם... ברמה הזאת נכנסת התודעה לתמונה ונדרשת לפעול: מהו מקומי בתמונה הזאת ואיך אני יכול להשתמש בנתוניה.

כל אדם חושב בתוכו ומנהל שיחה עם עצמו... אך לא כל אדם מנהל את השיחה הזאת ברמת התודעתית, כאשר כל הנתונים המעובדים המרכיבים את התמונה מוכנים ומזומנים להציג בפני התודעה תמונה מלאה וברורה. ברמה כזו האדם "במלואו" חושב עם עצמו - חושב באופן מלא ומושלם עם עצמו, וכאילו הוא פונה לתודעה שלו ואומר, מוכן אני כבר ומזומן לחשוב איתך. כך תיארה התורה את התמונה הזאת:

ויאמר (אלהים / תודעתו) אליו: אברהם! ההינך מוכן כל כולך לשיחה הזאת? האם נמצאים כבר בידך כל הנתונים המרכיבים את התמונה?

ויאמר (אברהם אל התודעה) הנני: כן אני מוכן ומזומן לשיחה זו איתך. אני אברהם מוכן כל כולי וברשותי כל נתוני התמונה המלאה.

ב ויאמר קח - נא את - בנך את - יחידך אשר - אהבת את - יצחק, ולך - לך אל - ארץ המריה, והעלהו שם לעלה, על אחד ההרים אשר אמר אליך.

הדו - שיח הערני של אברהם עם עצמו (שכאילו מתנהל בין אברהם לתודעתו) ממשיך ונכנס לשלב האבחנה הנקודתית... להזכירכם, כל הדו - שיח על כל שלביו מתנהל במסגרת "הנסיון", היינו במסגרת החוליה הראשונה שנולדה באותה השרשרת אשר התהוותה בעקבות הבחנת אברהם אבינו "בדברים האלה".

ויאמר (ותאמר התודעה לאברהם): קח - נא את - בנך את - יחידך אשר - אהבת את - יצחק ולך לך... הגיע הזמן לעשות שימוש במידע ששמת עליו את היד ולהוציאו מהכוח אל הפועל, לנצלו, ליהנות מפירותיו... ומה טוב אם תתחיל בצעד הנדרש ממך כאב: להקנות את המידע הערכי הזה שלא יסולה מפז לבינך ליחידך לאהובך ליצחק...

קח - נא... וכאילו התודעה שמצביעה על הצעד הנדרש הזה - מביעה את דבריה בשלב זה בלשון רכה, נעימה, לשכנע את הצד השני שאינו מחויב עדיין לדבר... יכלה להתבטא בלשון החלטי: קח את בינך... אבל בשלב ראשוני זה - הטון של התודעה מובע בלשון עדינה, בלתי נחרצת לכאורה... הואל בטובך... המדובר בבינך, יחידך, אהובך... "יצחק" הוא, יש לו כבר שם, הוא עזב את שלב הנערות שלו ופניו לבגרות...

אנו עתידים לפגוש בהמשך הפרק במונח "נער": זו תקופת הביניים בה מתנתק האדם מילדותו בדרכו לבגרות... זה השלב בו מתרחש תהליך ההתבגרות בפועל, אך לא כל אדם עובר את השלב הזה בהצלחה, ויש מי שממשיך ונשאר עם נערותו לעד... ומי שהצליח - קנה לו שם, זהו הנער יצחק שקנה כבר את שמו והצליח להתתנק מנערותו.

ולך - לך אל - ארץ המריה: אברהם אבינו למד לקחת חלק בעשיית המציאות. את זאת הוא עשה באמצעות אותות "תקניים" ששידר מתוך תודעתו אל הטבע שקלטם, כך התהוותה המציאות. המציאות הנשלטת מתהווה ע"י אותות תקניים, בעוד אותות פגומים מייצרים מציאות מבולבלת ובלתי נשלטת. ההבדל הוא במשפך שדרכו יצק האדם את הדמיון שלו אל תוך התודעה... ההבדל הוא במסגרת החשיבה שדרכה נחצבו הדברים בתודעה...

כבר בהתחלת התורה תועדה "מסגרת החשיבה" הראשונה שנולדה בתודעת האדם:

בראשית ברא אלהים, את השמים ואת הארץ: בראשית נבראו והתגבשו בתודעה האנושית שני הגורמים: יקום אין - סופי, ולידו הארץ.

היקום האין - סופי מנוכר הוא לאדם, הוא מכיל מידע אין - סופי שקשה לאדם למצוא את עצמו באוקיאנוס המידע הזה, קשה לו לזהות את הזיקה האנושית אליו... וזיקה זו ברורה כשמש: האדם רוצה לעשות שימוש במידע באופן שיפיק ממנו תועלת ישירה, אין לו זיקה אחרת. מה יעשה במידע של כוכב זה או אחר ואפילו בירח הקרוב, עדיין הוא גרם שמימי בשבילו... שום מידע שאסף עליו - ישנה עובדה מנוכרת זו.

האדם הרגיש שהוא עומד מול מידע מנוכר שאינו יכול להתקשר עימו דרך הזיקה האנושית הטבעית שלו, זאת כי איננו יכול לעשות במידע הזה שימוש אנושי, חסרה לו מסגרת חשיבה שתקשר אותו עם המידע האין - סופי שביקום, היה צורך במנגנון מסודר, באבנים מסודרים שבאמצעותם יוכל לבנות את המסגרת הזאת.

ולפתע, וכמעט לפתע, הבחין האדם בכדור הארץ שהוא עצמו נמצא עליו ובסדר המופתי שמתחולל בו... הוא הבחין בטונות של סדר... המחזוריות הסימטרית, התיאום המדויק בין כל גורמי החיים, חילופי החומרים, הטל, הגשמים, האטמוספרה, החיות, המים, הנהרות, הבקטריות, העצים... כל דבר משלים את השני ובלעדיו לא מתקיים - לא הדבר הראשון גם לא השני... זהו כדור אחד מיני רבים ועצומים ביקום הגדול והנורא שלפניו.

והוא הבחין במפתיע באבחנה הנקודתית הזאת: הכדור הזה מרכז בתוכו את כל התכונות של מסגרות החשיבה באופן ברור ומסודר. ניתן להגיד שהכדור הזה מייצג בעצמו מסגרת חשיבה. זהו זה איפוא מפתח היקום! זוהי "מסגרת החשיבה" של היקום שבאמצעותה יפרוץ האדם אליו. מכאן מהכדור הזה יזנק האדם אל היקום ויש לו כבר מסגרת חשיבה מוכנה ברורה ומסומנת למשימה אין סופית - עם נקודת התחלה ברורה ומזומנת.

אם כן, המילה "ארץ" נטמעה בתודעת האדם "כמסגרת חשיבה" לכל דבר.

אני ממצרים: אני מארץ מצרים: אני מצרי השייך למסגרת חשיבה שמאפיינת את המצרים.

אני מצרפת: אני מארץ צרפת: אני צרפתי השייך למסגרת חשיבה שמאפיינת את הצרפתים.

"ארץ", איפוא, מייצגת "מסגרת חשיבה" כמטבע לשון אנושי יסודי, וגם התורה השתמשה במטבע לשון זה.

ולך - לך אל - ארץ המריה: הדו - שיח הערני ממשיך ומתנהל בתוככי אברהם אבינו עם עצמו... דו - שיח זה וכאמור מתנהל ברמה התודעתית כאשר התמונה המלאה פרושה כבר בפני האיש, נתוניה המעובדים ברורים דיים והתודעה מבקשת לעשות בהם שימוש.

תודעת אברהם אבינו ממשיכה ואומרת (אברהם אומר לעצמו): ולך - לך אל - ארץ המריה: והקנה את המידע הערכי שבאמתחתך לבינך לאהובך... באמצעות "מסגרת החשיבה" הנשגבת מכל... באמצעות "הארץ" הטובה מכל, הנעלה מכל, המוריה... התורה השתמשה בתואר "מוריה" הנגזר מהמילה "מור" - מין בושם, אחד מ - 11 סימני הקטורת. שלמה המלך עשה שימוש בתואר הזה בשיר השירים:

קמתי אני לפתח לדודי, וידי נָטְפוּ מוֹר, ואצבעתי מוֹר עבר... (שיר השירים ה', ה)

גם בתהלים נעשה שימוש במטבע לשון זה המאפיין את היפה הנשגב מכל...

מוֹר ואהלות קציעות כל - בגדותיך, מן - היכלי שן מני שימחוך (תהלים מה, ט)

אם כן, ולך - לך אל - ארץ המריה: והקנה לבינך לאהובך את המידע הערכי שבאמתחתך באמצעות "מסגרת החשיבה" הנשגבת מכל... באמצעות "הארץ" הטובה מכל, באמצעות ארץ המוריה, הרייחנית... לך לך בחברת יצחק אל ארץ המוריה הזאת, עלו ביחד אליה, טיילו בה... הקנה ליצחק באמצעותה את המידע הערכי שבאמתחך.

והעלהו שם לעלה: שם, בארץ המוריה הטובה יוכל יצחק לעלות ולעמוד על אותה הפיסגה שלך... הוא יעמוד על אותה המדרגה, אליה אתה כבר היגעת.

והעלהו שם... תודעת אברהם מפצירה בו: לך לך בחברתו לשם, טייל עימו עד שם, והעלה אותו אל הפסגה ההיא...

מבחינה טכנית ספרותית, ניתן היה להסתפק בשתי המילים: והעלהו שם... מהו מקור המילה המיותרת לכאורה "לעולה", ומדוע היה צורך בהוספתה.

בתהייה הזאת מסתתר סודו הקסום של הקורבן, של העולה והחטאת והאשם והמילואים וזבח השלמים. בתהייה הקטנה הזאת מסתתר חלק ניכר ומהותי של עבודת בית המקדש: הקרבת הקורבנות... לאורך כל הדורות נשאלה השאלה העקרונית - אם בקול רם או בסוד הלב: מה ועל מה העבודה הזאת... האם ישות העל הכל - יכול זקוק לשה קטן וחסר אונים שיזבחו על המזבח? או אז הכל - יכול יתרצה והעוון יתכפר... ריח מוזר נודף מהאבסורד הזה. אין דור שלא התמודד עם האבסורד הזה... התמודד ולא נחל הצלחה, כי לא יכל לתת מענה חד משמעי לשאלה האנושית הפשוטה: האם הבורא, בורא הכל זקוק לזבח? האם האדם זקוק לזבח? שייכפר על חטאיו באמצעותו? מה הקשר בין הקורבן לאדם? האם הדת היהודית מסתכמת בפולחן של הקרבת קורבן?

והעלהו שם... לעולה. בזאת אנו חוזרים אל אברהם אבינו ואל "הדברים" שעלה אליהם ונגלו לעיניו...

אברהם אבינו הבחין שיכול להשפיע על הטבע באמצעות תודעתו, המציאות מתהווה באמצעות האותות המשודרים מהתודעה האנושית, האדם אינו חי את המציאות - הוא עושה אותה. כל המילים והסיסמאות האלו יפים הם ונחמדים בתנאי שמנוסחים היטב בטעם טוב - אך לא מעבר לזאת. התודעה לא משדרת והמציאות לא קולטת... אין מי שיודע להגדיר את התודעה בשביל להצביע על מרכז השידור שממנו יוצאים האותות, גם אין מי שיגדיר את המציאות ויצביע על רגע קליטת האותות המשודרים מהתודעה ועל תהליך עיבוד האותות בטבע ובניין המציאות באמצעותם. זהו סלט ציורי ותו לא, אין בסלט זה דבר שיכול לקשר את החומרים שלו עם המציאות... אין בסלט זה דבר מלבד ביטויים ציוריים שמנוסחים היטב.

הבה נקרא שוב את הסיסמה הזו המנוסחת היטב ונבין את תוכנה: המציאות מתהווה באמצעות האותות המשודרים מהתודעה האנושית, אברהם אבינו יכול להשפיע על הטבע באמצעות תודעתו... מה המילים המסתתרות מאחורי סיסמאות אלה?

תשובה פשוטה אחת: המחשבה האנושית משפיעה על החומר. כי הרי המציאות שהאדם חי אותה ומרגיש אותה מורכבת מחומר, ואותו האדם לפי הנוסחה הציורית שלעיל, יכול לעצב את המציאות באמצעות תודעתו... המחשבה איפוא יכולה להשפיע על החומר, זו המסקנה היחידה שניתן לנפות מהביטויים הציוריים שלעיל, ומסקנה מעין זו יכולה בהחלט לעמוד למבחן המציאות: האם אדם נתון יכול להשפיע בזמן נתון באמצעות מחשבתו על החומר?

אם ולפי הנוסחה הציורית שלעיל - אברהם אבינו יכל לעצב את המציאות באמצעות מחשבתו, הוא היה חייב איפוא לעמוד במבחן המעשי הזה ולזהות את גורמיו: לזהות את השפעתו על החומר באמצעות מחשבתו. אולם איך מבחן כזה יכול להתבטא בפועל? איך אברהם אבינו למשל יכול לבחון אם מחשבה שחשב התקיימה בפועל במציאות?

וגם כאן קיימת תשובה פשוטה: חייב הוא לזהות את מרכיבי המציאות בקטע נתון בשביל לקבוע אם המציאות שהתהוותה בקטע נתון זה התהוותה מאליה - היינו מתוך גורמי הטבע, או שהתהוותה בהשפעת המחשבה שחשב. זוהי התשובה הפשוטה שעונה לכאורה על שאלת המבחן המעשי. אולם מעבר לתשובה המופשטת זו מסתתר היגיון יותר מופשט ממנה: המחשבה שאני חושב יוצאת אל הפועל בעצם הפעולה של זיהוי המציאות. כלומר כוחה של המחשבה שלי נמצא מאז ומתמיד במציאות, ואני מוציא את כוח המחשבה הזאת מהמצבור שלו אל הפועל ברגע זיהוי המציאות. אני חייב להביא דוגמה לדברי...

בואו ניקח מציאות ציורית לדוגמה: הרכבת התחתית של מנהטן, ניקח את המערכת המסועפת הזאת כנציגת המציאות, כלומר אין מציאות אחרת בנמצא, העולם ומלואו מסתכם ברכבת התחתית הזאת על מסלוליה והשטח סביבה, אין שום דבר אחר בנמצא.

הרכבת התחתית של מנהטן ובאמת היא עולם ומלואו, אין סוף רכבות נכנסות ויוצאות מהתחנות כל הזמן לכל הכיוונים, מערכת מסועפת של מסלולים, אלפי נוסעים, ישנו עולם חי מתחת למנהטן.

האדם חי במציאות. לאדם הזה קוראים ראובן, הוא הפקיד אסימון בכניסה הראשית ויש לו כבר הזכות להשתמש בכל מערכת הרכבות, לכל הכיוונים וללא הגבלה. הוא בוחר ברכבת א', נכנס, בוחר לו מושב והרכבת נוסעת.

נניח שהמסלול של הרכבת אין - סופי (כי הרי למרכיבי המציאות שבטבע אין סוף) והיא עוברת בכל מיני תחנות מכל הסוגים: תחנות שבמרחב שלהם ישנן חנויות ספרים, בתחנות אחרות מוכרים ירקות, באחרות חנויות של מוצרי טבע... תחנות אחרות מתמחות בספורט, במרחב שלהן אין סוף מגרשי כדורגל כדורסל ופוטבול אמריקאי (איך לא!), במרחב תחנות מסויימות ישנם מוזיאונים לטבע, אחרות למדע וטכנולוגיה, לאומנות, לספרות, כל תחנה והקטגוריה שלה, כל תחנה והעיצוב שלה, והתיאורה שלה... אין סוף תחנות ומסלולים ורכבות שנוסעות כל הזמן...

ראובן מזהה תחנה שיש בה חנויות של מוצרי טבע - דברים שמעניינים אותו ואוהב... הוא יורד שם, עושה סיבוב בתחנה וקונה לו משהו, בוחר ברכבת אחרת ונוסע איתה... וגם כאן הוא מזהה תחנה של מכוני ספורט, יורד מתעמל קצת ועולה בחזרה לכיוון דרום ומזהה בתי קולנוע, הוא אוהב סרטים... יורד רואה סרט, אחרי התחנה הזאת מזהה את אזור המוזיאונים, יורד מטייל קצת, ולוקח בחזרה רכבת אחרת... כך העביר ראובן את יומו.

וזו המציאות שלקח בה היום חלק: ראובן עשה היום את המציאות הזו, כי הוא זיהה את מה שהוא רצה מתוך שלל האפשרויות העומדות לרשותו, ובזיהוי הזה היתהוותה המציאות שלו: קנה מוצרי טבע, התעמל, נכנס למוזיאון... בנה בניין, צייר תמונה, פתח קופסת סרדינים...

ברכבת התחתית נמצא גם עגל (בן הבקר). ובניגוד לראובן - העגל הזה לא מזהה שום תחנה משום סוג... הוא נכנס אל רכבת מזדמנת ונוסע איתה, היא נוסעת והוא נוסע... לפעמים נתקל בשארית אוכל שמכניס לפה, אך וכידוע אין ברכבת מזנון לעגלים וכשהרעב מכביד עליו הוא נשען על הקיר ופשוט - מת, מתפגר. מישהו מעביר אותו לאחד הקרונות הפתוחים, הזבובים מתאספים סביבו, והציפורים והכלבים והתולעים והחגיגה נפתחת... והרכבת נוסעת עם הפגר של העגל שחציו כבר נאכל, עם הזבובים והכלבים והתולעים והנוסעים וכל היתר.

ברכבת אחרת נמצא עוד עגל שמבחין בו אחד הנוסעים, ועושה ממנו חגיגה... והרכבת נוסעת.

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 17 - ב.
מסודר איך להצליח דתות ספורט יהדות תודעת האדם מסקנה איך להגדיר מהות טכנולוגיה ניגודים עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 10
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 10 ראה גם: תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 9. בראשית, פרק כב א ויהי אחר הדברים האלה, והאלהים נסה את - אברהם, ויאמר אליו אברהם, ... הגויים ואף מגזר הולך וגדל מהיהודים, ואת התשובה מקבלים ממקורות יודעי דבר: כי ביום השמיני התינוק כמעט ולא כואב. עקדת יצחק. האם אלהים הכל יכול יבקש מאברהם לשחוט את בנו? ועד כמה שנתפלפל ונבנה חומות של פילפולים, לא נוכל להסתיר ... אלוקית, אין בי בדל של ספק. ביקשתי לחדד מונחים, ולפתע הנחתתי עליה את השאלה: ומה את אומרת על פרשת עקדת יצחק ועל נכונותו של אב לשחוט את בנו בסכין... תעזוב אותי מהפרשה העגומה הזאת, בזאת הסתכמה תשובתה. ולאחר שלחצתי אותה ... ולא להקריב לו ואברהם אבינו לא התבקש לשחוט כהוא זה את בנו... מדוע אם כן ננכתבו ונמסרו הדברים כפשוטם? עקדת יצחק עונה בין היתר על השאלה הזאת ועל כן אנו נגיע ונעמיק בזאת במקום המתאים. על כל פנים, ובחזרה אל ... ולמעשה היתה הקדמה כללית לתורה. בפרק הבא נעמוד על ההקדמה הספציפית של העקדה. ראה גם: תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 11.
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - ב
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - ב תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - א. אשנן את השאלה באופן נוסף: בדרכינו להבארת המונח אלהים (התודעה), עמדנו בפרק יד הארוך ... בערך... חשתי דאגה, ממש דאגתי לאינטלגנציה שלי - שאני לא אבין את עטי? ואיך אצפה שיבינו אותי... את סדרת עקדת יצחק אני כותב מזה כחצי שנה בהמשכים, כל פרק קשור בפרק שלפניו ומכין את הרקע לפרק שיבוא אחריו... הלכתי איפוא ... כבד בכל המובנים: הוא כבד וארוך ומפותל ומחייב מעקב בשביל לחבר את חוליותיו ולקשור אותן. התחלתי בפרסום הסדרה של עקדת יצחק לפני כחצי שנה, פרסמתי אותה במספר פורומים באינטרנט. בארבעת הפרקים הראשונים נרשמה התעניינות טבעית ומספר קוראים הגיבו - סימן ... כבדות הנושא, גם המעקב אחריו לא פשוט וכמעט בלתי אפשרי... זה נוסח התגובה האחרונה שנכתבה תחת פרק יב של עקדת יצחק לאחר חודשים של שתיקה: אלברט ידידי זה נראה כבד עלינו, בימים טרופים אלה עכשיו: תארו לכם אם התורה היתה ... רבותי, מעודם ועד היום הזה. זה גם החמור הזקן של אברהם אבינו, וזה החמור שלנו. תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 17 - א.
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 9
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 9 ראה גם: תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 8. אני הולך להתעסק היום בשאלה הגדולה ביותר: מי אמר שאלהים כתב את התורה? אולי זה אהוד? ... בדרך להבנת חוק הטבע הזה שהצטמק וכמעט נמחק מתודעתינו על פני אלפי השנים, ולא נותר ממנו כמעט מאומה... פרק עקדת יצחק (למשל) מתאר את אחד המכשולים האלה, אחד מיני רבות, היינו פרק אחד מתוך הרבה פרקים המתארים מיכשולים שונים - ... המריה, והעלהו שם לעלה, על אחד ההרים אשר אמר אליך. (בראשית ב, כב) שני תריסר פסוקים מכיל הפרק של עקדת יצחק, והוא מדבר באופן שוטף עקבי ומעמיק אודות אחד המכשולים הבסיסיים ביותר שהאדם עלול להתקל בהם במהלך מסעו להבנת חוק ... המדריך, אז תעשה את זאת אחר כך, זאת משימה משנית, בנתיים לך גלה את החיים. תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 10.
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 12
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 12 ראה גם: תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 11. הקדשתי את הפרק הקודם לשתי המילים הדברים האלה שנזכרו בפסוק הפותח של פרשת העקדה. אברהם אבינו ... יכול להגיע במסגרתה אל ההנאה התקנית שהנצחיות ערבה לקיומה... הוא מגלה את מסגרת החשיבה הזאת ברמה התיאורתית, והפרק של עקדת יצחק מתעד את התנסותו עימה ברמה הפרקטית. (פרקטיקה: ניסיון מעשי, היינו כאשר מעמידים את התיאוריה למבחן המעשי). על מנת לעמוד ... בין התיאוריה שהיתה בהשג ידם לבין המבחן המעשי שיכל כל כך להטיב עימם... באחד האתרים שפרסמתי בהם את סדרת עקדת יצחק ובפרק האחרון יא נשלחה התגובה הבאה: לא הבנתי איך כל זה קשור לעקדה. על התגובה הענינית הזאת עניתי: את ... הסיפטום הזה ויורדת לפרטיו ושלביו. סימפטום העקדה, סימפטום הידיים העקודות, הקשורות, הכבולות... לפנינו פרשה אנושית. תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 13.
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 11
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 11 ראה גם: תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 10. היגענו סוף סוף לפרשת העקדה המפורסמת, המוסלמים (נדמה לי גם הנוצרים) מאמינים שמדובר בישמעאל. עפ הקוראן ... העקדה מתעד באופן מדוייק את שלבי הסיפור הזה על כל נדבכיו. לפנינו טקסט תנכי השונה לחלוטין מהטקסט שלנו על עקדת יצחק, זה שקראנו ודרשנו במשך אלפי השנים... נבחן להלן את הטקסט הזה, ונעמוד על מאפייני הדיוק והעקביות של תכני הטקסט, כאשר נידרש למעמד מקוריותו. תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 12.
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 15
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 15 תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ד. את פרק יד הקודם הקדשנו לשני המונחים: אלהים: תודעה אנושית. יהוה: תמונה שלמה - ... לפני, גן ירוק אין - סופי, זהו גן העדן. מכאן אני עובר כמתוכנן אל היום השני ומשם בחזרה אל עקדת יצחק ואל הפסוק הראשון של הפרשה שממאן להתסיים... נא לזכור, היגענו לאן שהגענו רק בגלל מונח אחד שנזכר בפסוק הראשון ... אחת ושלמה בשנית. (ראה הערתי אודות המונח אחד בפרק הקודם). וכך אני מקיים את דברי וחוזר בשעה טובה אל עקדת יצחק: ויהי אחר הדברים האלה, והאלהים נסה את - אברהם... עכשיו יודעים מי ניסה את אברהם. בפרק הבא נעבור אל ...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 4
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 4 תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 3. האם קיים מושג הנקרא אלוהים? האם קיים אלוהים? בשני הפרקים הראשונים סקרתי את הדיון ההסטורי אודות ... השעה ארצה. זה היה רקע לסיפור שלי... ועכשיו ניכנס ביחד אל גוף הסיפור. באוקטובר השנה גמרתי אומר לכתוב את עקדת יצחק... התחלתי בפרק הראשון בסקירתי לדיון ההסטורי אודות קיום אלוהים המתנהל על אש קטנה וצורמת מזה אלפי השנים... בו בזמן ... בלתי יציב בעליל. בפרק הבא ניגש אל הסוגיה הנדרשת: ומה אומרת התורה בנידון, יש אלוהים? תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 5.
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 3
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 3 תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 2. התנך עודנו הבסיס לדתם של שני שלישים מאוכלוסיית העולם - לא מזמן נתקלתי במשפט הזה באחד ... העבר ומביא בפניכם סקירה זו? ובעצם מה לכם ולהרפתקה זו... להזכירכם, שורות אלה שאתם קוראים נכתבו במסגרת המאמר הנוכחי עקדת יצחק אותו החלטתי לכתוב בתשלומים, אנו בפרק השלישי. בשני הפרקים הראשונים סקרתי את הדיון ההסטורי אודות קיום אלוהים המתנהל לו ... הידיעה. איך מתמודדת הדת היהודית עם הסברות האלו? על השאלה הזו אנסה לעמוד בחלק הרביעי. תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 4.
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ד
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ד תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ג. כי אל לנו לשכוח כי זהו המסר המקורי שלא הצלחנו לקלוט והיה צורך בפירוט ... בפרק הבא נעבור בשנית אל היום השני, אל הדרך בה רוקעת התודעה את מסגרות החשיבה שלה, ומשם נחזור אל עקדת יצחק ונסיון האלהים של אברהם. תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 15.
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 7
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 7 תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 6. את הפרק הקודם חתמתי בהבטחה לעמוד בפרק הזה על המסר שהתורה מבקשת להעביר לכל אחד ואחד ... המסר באמצעות תדר אישי. השאלה - ומדוע הצורך במסגרת כזו או אחרת? מדוע הצורך בקליפה! מדוע הצורך בקליפה של עקדת יצחק שיש להסירה על מנת להגיע אל המסר המקורי? והרי המסר המקורי וכפי שאמרתי הוא מוגדר, מוחלט, קונקרטי, וכאשר נעמוד ... רק היו מודעים לכוח שבידם הנגזר מחוק טבעי לכל דבר... אם רק היו מתמידים בו... תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 8.
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על עקדת יצחק
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: עקדת יצחק, איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: עקדת יצחק, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
רחוק או קרוב נטייה גנטית קיום אחרי המוות הערכה ורבאלית מבחן נטייה מינית למה דווקא אני? אני מפחד ממשהו איך נוצר פחד לא הגיוני? שיטות לפיתוח ביטחון עצמי איך להיות בטוח בעצמך? רוצה להרגיש נאהב למי קשה להתאהב? לסבול ולהיות מאושר משחק האושר של החיים בררנות בדייטים התנהגות בדייט להתלבט קיבלתי החלטה נכונה להתמודד עם מיתוג שלילי באינטרנט איך להתמודד עם גבר שלא רוצה להתחתן? האם להתמיד למרות שרואים תוצאות שליליות? מה לעשות אחרי כישלון? אמון עם שותפים כוונות שכנוע ילדים מזלזלים למה הילד לא יכול לקבל לא... מורה רוחני נוכל איך לדבר עם התת מודע? הפרעה התנהגותית טיפול בניתוק רגשי איך להתמודד עם געגועים לאקסית? אני חושב על האקסית שריר היד הקדמית איך לטפל בבעיות גמישות בשרירי הירך האחורית? אלוהים הוכחה למציאות הבורא מורה רוחני מואר הארה של מורים רוחניים להפוך להיות אלוהים להיות אלוהים חלש למה הבורסה עולה? לקנות מישהו בכסף החיים שאחרי השגת מטרת החיים מטרת החיים היא העולם הבא להתגבר על מחשבות שליליות הנאה מוחלטת איך לגלות שאין בחירה חופשית? איך להתייחס לאנשים כאל רובוטים? הוכחת מציאות הבורא איך העולם מתנהל? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזיה, מאמן אישי למתבגרים, ייעוץ פילוסופי בנושאי עקדת יצחק - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 13_09_2025 השעה 13:34:46 - wesi4