ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עובדיה יוסף ✔התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 12 ✔* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 12
* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 11.

עשר הערות למאמרו של אבשלום אליצור על הדת

פרופ' בנימין בית - הלחמי

אוניברסיטת חיפה

(שיחות ט"ו: 168 - 171)

החשיבה המאגית ומערכת האמונות הדתית שעליה היא מבוססת הן, עדיין, חלק מרכזי בעולם התרבותי והאישי של רוב בני - המין האנושי. גישות אקדמיות להבנת התופעה הדתית מנסות להסביר את הצלחת מערכות האמונה הדתיות (ויש כ - 10, 000 כאלו) בהקלת חרדות ומצוקות אנושיות. שני המאמרים מאת אבשלום אליצור הם חלק מהמסורת של גישות אלו.

בראשית דבריי אני רוצה לברך את אבשלום אליצור על הסגנון הצרוף והעשיר, רוחב היריעה ואיכות הדיון. בשני המאמרים הוא מפגין ידע מרשים בתחומים רבים, וקודם כל - בספרות הפסיכואנליזה. שני המאמרים שלפנינו מהווים ראשי פרקים לספר רציני על הפסיכולוגיה של הדת, ונקווה שספר זה אומנם יופיע. אליצור מציע לנו מספר השערות מבריקות. הראשונה עוסקת בקשר בין דתיות ואובדן (וראו 1 ו - 2), השנייה בדמיון בין דת לפרנויה, והשלישית בדת כביטוי לנרקיסיזם.

התבקשתי לכתוב תגובה קצרה וזאת אעשה. אפשר כמובן להגיב גם בכתיבת ספר שלם של פרושים ותגובות, שדפיו יראו לבסוף כמו דפי התלמוד. בכל עמוד של שני המאמרים שלפנינו מצאתי משהו שאני מסכים אתו בהתלהבות, משהו שלו אינני מסכים, משהו מפתיע וחדש, ומשהו מרגיז ממש. מטבע הדברים אתמקד באי - ההסכמות יותר מאשר בהסכמות.

1.

הגישה הפסיכולוגית לתופעות דתיות מדגישה את המכנה המשותף ואת המנגנונים המשותפים לכל הדתות ולכל צורות החשיבה המאגית. אפשר לדבר על התנהגות דתית בהכללה כי אנו מגלים מכנה משותף התנהגותי ברור לרבבת הדתות הקיימות כרגע בעולם ומתחרות על תשומת הלב שלנו. יש מספר דברים שאותם אפשר לומר במידה רבה של ביטחון לגבי כל המאמינים בכל הדתות (ראו 3).

התבוננות פסיכודינמית בדת מתחילה מן המצב האנושי, החרדות והמצוקות האוניברסאליות המובילות לפתרונות אוניברסאליים. מטרת הניתוח הפסיכודינמי היא תיאור מנגנוני ההתמודדות היוצרים אמונות דתיות. הנתונים העומדים לרשותנו כוללים טקסטים עתיקים יותר ועתיקים פחות, התגובות לטקסטים, ותצפיות בהתנהגות ממשית. הייחוד בגישה הפסיכודינמית הוא שהיא עוסקת בתהליך שבו נוצר הפנתיאון של כל דת ע"י השלכות (ראו 3). אליצור מדגים זאת בצורה מבריקה בהתייחסות לדמויות האל והשטן.

2.

הדת היא התשובה המפתה ביותר והמספקת ביותר לשאלת משמעות הקיום האנושי משום שהיא הנרקיסיסטית ביותר, ואבשלום אליצור בכתביו השונים תרם להבנת עניין זה. בדת דווקא האדם הוא במרכז, וזה סוד הצלחתה. התשובה לפגיעות הנרקיסיסטיות היא קודם כל הכחשה. החשיבה האנימיסטית מבטיחה לנו כי היקום אינו אדיש לגורלנו. החולשה והבורות השולטים בחיינו נעלמים בעזרת הפתרון המושלם של מהות מושלמת שאליה אנו קשורים.

כל דת היא קודם כל הכחשת המוות והבטחה לחיי נצח, ולאחר שנפתרה בעיית המוות בקלות רבה כל כך על ידי הכחשתה, פתרון הבעיות הנוספות, אם נותרו כאלו, הוא בקלי - קלות. שאלות המשמעות והצדק נפתרות בצורה הרצויה לנו ביותר. אנחנו במרכז מערכת המשמעות ובמרכז היקום, שנברא רק בשבילנו ("נזר הבריאה"). הצדק ינצח, ומהו הצדק? הצדק זה אנחנו, כי בקרוב יגיע המשיח שלנו, והוא ישים את כל האחרים במקומם הראוי. הכל באמונה הדתית מסתדר לפי רצוננו. החיים מנצחים את המוות, והצדק מנצח את העול, ובעיקר, "אנחנו" מנצחים "אותם", את כל מי שאינו בשבט שלנו. הפתרון הנרקיסיסטי הוא תגובה טבעית אחת למציאות של חוסר ישע ותסכול שהיא מהותו של המצב האנושי. האבא (או הסבא) החזק והטוב יגן עלינו ויסתיר את נשמתנו בסתר כנפיו.

3.

בעיה מתודולוגית מרכזית של אליצור היא היחס לטקסטים ולעדויות אמפיריות. הוא עוסק רוב הזמן בניתוח טקסטים. אפשר לראות את הטקסט כהתנהגות. מה משמעות הטקסט ומה הוא משקף? קודם כל את כותביו. כאשר אנו עוסקים בטקסט היסטורי, אמנותי, או דתי, ברור שהוא משקף קודם כל את הכותבים ואת עולמם הממשי והדמיוני. באם לטקסט יש מעמד בתרבות הוא משקף בעצם קיומו גם את קוראיו ודמיונותיהם, כמו כל יצירת אמנות. הדפוסים מיתולוגיים, שאותם הוא מבטא, משקפים את דמיוננו, אך בכל טקסט יש גם שיקוף של מאבקי כוח, מתחים, התנגדויות, והלכי רוח קבוצתיים. בכך עוסקים ההיסטוריונים כאשר הם עורכים דקונסטרוקציה של טקסט. הדקונסטרוקציה (או הדמיסטיפיקציה) שלנו שונה במקצת, אך דומה בהתייחסותה לטקסט כאל התנהגות שאין לקבל אותה כפשוטה. היחס לכתבי הקודש אינו יכול להיות שונה מן היחס לכל טקסט ספרותי או דמיוני. להשלכות המובעות בטקסט יש משמעות עמוקה וחשובה, אך הוא לא יוכל לשמש ראיה היסטורית מעבר לשיקוף ההקשר התרבותי. הטקסטים המקודשים שרדו גם בגלל עוצמתם הפנימית וכוחם, אך בעיקר בזכות כוחות חברתיים. סיפורים מיתולוגיים אינם שורדים רק בזכות ערכם הפנימי. סוד הקסם של המיתולוגיה אינו רק בכוחה האמנותי ובכוח הפסיכולוגי של תכניה, אלא גם בסמכות התרבותית ובמונופול התרבותי שלה.

יש מיתוסים מרתקים בכל תרבות, ואנחנו אוהבים את המיתוסים שאתם גדלנו. אני עדיין מתרגש כשאני שומע שירים על הילד משה בתיבה, וכשאני קורא את ספור העקדה בבראשית פרק כ"ב. כל ניתוח מנסה לעלות מעל רמת החוויה, עמוקה ככל שתהיה. בכדי לפתח הסתכלות פסיכודינמית יש להגיע מעבר לרמת ההזדהות והחוויה ויש צורך ביצירת מרחק מזהות אישית ומספורי המיתולוגיה האהובים עלינו.

4.

לכל אורך המאמר אנו נתקלים בהתייחסות בעייתית לביוגרפיות מיתיות. אליצור מתייחס שוב ושוב לספורים מיתולוגיים ואגדיים, שבמרכזם דמויות דמיוניות כמשה, אלישע, ישוע או דוד כאל תיאורים היסטוריים. חשוב לציין ולהדגיש שוב ושוב כי בודהא, משה, אלישע, ישוע או דוד הנם גיבורים של טקסטים ספרותיים. מה שלפנינו הוא הטקסט, ואין מחוץ לו כל ראיות נפרדות. אם ברצונך לטעון כי משה, אלישע, ישוע, או דוד, הם אמנם דמויות היסטוריות, תיאלץ להסתמך על טקסטים, תעודות או ממצאים מסוג שונה לחלוטין. האם כדאי לכתב על יחסי האובייקט של אדם וחוה, על יחסי האובייקט של ישוע, או על הבעיות האדיפאליות של יצחק לאחר העקדה? אין לנו יותר ראיות על משה או ישוע משיש לנו על אדם וחוה. כאן אנו עוסקים בכתבי קודש, שעיקרם סיפורי התגלות ומעשי נסים, ומטרתם שכנוע המאמינים באמת ההתגלות.

מה שאפשר למצוא בטקסטים בדיוניים אלה, יחד עם איכות אמנותית, הוא תהליכים פסיכולוגיים חשובים ומעניינים. אנו רחוקים מכותבי הטקסטים העתיקים ויכולים רק לזהות תבניות עומק. "האמת הפסיכולוגית" מתבטאת לעתים באותם ספורים החוזרים על עצמם במקומות שונים ועם גיבורים שונים. פרויד, אוטו רנק, ואחרים התרשמו ממספר קטן של תבניות עומק החוזרות על עצמן בכל המיתולוגיות. כך, בסיפור משה קל מאד להראות כי המלך רוצח התינוקות מופיע אצל אדיפוס, משה, ישוע וקרישנה (ואלה רק מקרים מעטים), וקל לראות כי יש כאן פנטזיה אדיפאלית. כפי שהציעו רנק, ג'וזף קמפבל ולורד ראגלן, אפשר לקרא לדפוס הנפוץ ביותר סיפור הגיבור. הסיפור שכולנו אוהבים הוא על הנער הצעיר החשוף לסכנות עוד בהיותו תינוק, ועובר בחייו מסלול של נדודים, סכנות, ומכשולים, שאחד מהם הוא אבדן הורים. דפוס זה מוכר לנו לגבי גיבורים חילונים ואין פלא שהוא נפוץ כל כך גם אצל גיבורים דתיים. כפי שמראה אליצור, יש לכך גם אישוש מחקרי והיסטורי, ולא רק מיתולוגי (גם סדאם חוסיין וגם ביל קלינטון איבדו את אבותיהם לפני שנולדו).

אליצור נסחף קצת עם הטקסט ונכשל בקריאת המיתולוגיה אבל הוא בחברה טובה. זה קרה גם לפרויד ששכח כי סיפור הילד שניצל בנס ממות וגדל בחצר המלך מופיע אצל אדיפוס ואחרים, ומתאים לדפוס הפנטזיה הילדותית שפרויד קרא לו ב1909 הרומן המשפחתי. פרויד גם שכח שדמותו של משה היא עניין מיתולוגי ולא היסטורי והתוצאה הדי מביכה היא הספר על משה והמונותיאיזם (שיש בו רעיונות מעניינים בכל נושא, חוץ מן הנושא של משה והמונותיאיזם). ספר זה חייב לשמש תמרור אזהרה לאלה שפרשנותם למיתולוגיה קשורה בעבותות של כבוד למסורת ולטקסטים עתיקים. גם פרשנים שאינם חשודים בנאמנות למוסכמות הדת לוקים בסמכותנות, דהיינו יחס של כבוד לסמכות ולמסורת מכוח היותן סמכות ומסורת.

. 5

במספר מקומות מתייחס אליצור בכבוד וברצינות רבה מדי לסיפורי אגדות שאינם רק עתיקים אלא גם חדשים. הספורים על "פולחן השטן" הם פנטזיות שיש להתייחס אליהם בדרך ביקורתית ופרשנית. "רובד נשי קדום שדוכא במהלך המהפכה הפטריארכאלית והכיבוש העברי" גם הוא עניין שקשה מאד להוכיחו, למרות טעוניהן של פמיניסטיות (לגבי "המהפכה הפטריארכלית") ונאמני המיתולוגיה היהודית (לגבי "הכיבוש העברי. ")

6.

הדיון של אליצור במקבלי האמונה, הידועים בשפה הוולגרית כ"חוזרים בתשובה", רצוף רעיונות מבריקים ומעניינים. למרות זאת קשה להאמין כי נמצא רגישות חברתית מוגברת אצל מקבלי האמונה. עד עכשיו אין ממצאים התומכים בהשערה זו, ורצונם של מקבלי האמונה בשינוי מתבטא במסגרת הדתית בלבד. רעיון "בחירת הדת" הוא מעניין אך לא שכיח מדי. מקבלי האמונה, כמו אנשים דתיים בכלל, אינם נהנים מחופש בחירה רב מדי. נדיר מאד מצב שבו אנו מציגים לפני אדם רשימה של אלף דתות ומציעים לו לבחור אחת מהן. מה שקובע את הבחירה הוא נסיבות חברתיות. בישראל רוב מקבלי האמונה מגיעים ליהדות ובמצרים לאיסלאם, ואין בכך כל פלא. יש גם לזכור כי מפעל עשיית הנפשות ליהדות ממומן על ידי הממשלה.

7.

אליצור מתלונן על "מיעוט המחקרים על חיי הדת של הנשים" אך זה נכון רק לגבי המחקר העוסק בצד ההיצע, הצד של יצרני הדת. אם נעבור לצד הביקוש, הצד של הצרכנים, נגלה מצב הפוך.

בעצם רוב המחקר על התופעה הדתית הוא מחקר על נשים (ראו 4). לנשים יש תפקיד מרכזי בקיומו של כל ממסד, כל ארגון, וכל מעשה דתי. הדת כמסורת תרבותית וכממסד חברתי קימת רק בזכות הנשים. בימינו נשים הן תמיד דתיות יותר (ראו 4) וממלאות תפקיד מרכזי בשימור הדת. נשים הן צרכניות נלהבות של כל סוגי ההתמודדות המאגית (וגם של פסיכותרפיה). ללא התמיכה הנלהבת של הנשים הייתה החילון בתרבויות השונות מקיף הרבה יותר.

הערותיו החשובות והרגישות של אליצור לגבי השליטה הגברית בפנתיאון של רוב הדתות (ריבוי האלים ומיעוט האלות) גם הן קשורות לעניין. יתכן כי דווקא האובייקטים הגבריים מושכים את המאמינות ואחראים לדתיות הנשית החזקה, וריבוי אובייקטים נשיים היה מחזק את הדתיות של המאמינים. הניסיון ליצר דתות נשים שבמרכזן אלה בימינו אלה לא צלח בדיוק מסיבה זו.

8.

"היחס בין הפסיכולוגיה לבין הדת - יחס בין דיסציפלינה מחקרית לבין מושא החקירה - יכול וצריך להתהפך לפעמים, כדי לאפשר לפסיכולוגיה לבקר את עצמה. " אני חייב להודות כי טענה זו משאירה אותי מבולבל. יש כאן מספר בעיות הגיוניות. קודם כל, אין בנמצא דת אחת מופשטת, והדת קיימת רק בצורות ספציפיות. בדומה לכך, גם הפסיכולוגיה אינה מקשה אחת. אם נקבל את הטענה ונציב במשואה במקום היחס בין הפסיכולוגיה לבין הדת את היחס בין הפסיכולוגיה הפסיכואנליטית לבין הדת היהודית האורתודוקסית מבית מדרשו של עובדיה יוסף, לא ברור מה יצא. ביקורת מצדו של הרב או של תלמידיו יכולה בהחלט להועיל לנו, כמו ביקורת של השערותינו ותצפיותינו בכלל, אך קשה לי להאמין שהם יעשו את המאמץ הדרוש. האם לזאת הכוונה?

9.

במספר מקומות מתייחס אליצור למונותיאיזם כמשהו שהומצא במקום אחד וכתוצאה של התקדמות. במקום אחד הוא אומר "ראשית המונותיאיזם היא בקריאה האלוהית לאברהם". זוהי טענה מפתיעה במאמר האמור להציג התבוננות פסיכודינמית והיא דתית ולא היסטורית. נכון שרוב הישראלים מאמינים בטענה זו, ואפילו אלה הנחשבים לחילונים. אמונה זו משקפת שוביניזם יהודי, הרואה במונותיאיזם הישג, ולא ברור מדוע. האם אמונה באל אחד טובה יותר מאמונה ב - 35 אלים?

כדאי לציין כי אפשר למצוא מונותיאיזם בכל העולם וראשיתו בתקופות שונות. הרעיון הוא נפוץ מאד והופיע באוקיאניה ובאוסטרליה הרבה לפני התרבות המצרית או היהודית. לא רק שהאמונה באל אחד היא רעיון שכיח, אלא גם אמונות רבות ופולחנים רבים המוכרים לנו מן היהדות מצויים במסורות רבות בעולם (כולל פרה אדומה, דיני קרבנות, נידה ומילה).

10.

בסיום המאמר השני מתדרדר הדיון מהתבוננות פסיכודינמית לאפולוגטיקה ולכדי שיר הלל לדת אחת. יש כאן מעבר מניתוח לתעמולת בחירות, חזרה לאמונה שלמה ולסבא הטוב. לפתע נגמרת ההתבוננות הפסיכודינמית ומתחילה התפעלות. אנו נקראים לשוב לחיק החם והרך של הנרקיסיזם היהודי. נכון שנרקיסיזם יהודי אינו גרוע יותר מנרקיסיזם הינדואיסטי או נוצרי, אך גם אינו טוב יותר. אליצור רוצה שניקח ברצינות את הדת היהודית. למה בעצם? יש עוד 10000 דתות, שלרובן יש דוברים מוצלחים ורהוטים כמעט כמוהו.

אליצור טוען, בצדק, כי היהדות היא דת עתיקה, ששרדה תהפוכות היסטוריות. קל להצביע על אמונות שונות ששרדו לאורך זמן רב ללא כל סימן לצדקתן. גם האסטרולוגיה, בגרסותיה השונות שורדת בהצלחה אלפי שנים. מה זה אומר? קל מאד להצביע על מסורות דתיות ששרדו לאורך זמן רב יותר מן היהדות. היהדות הרבנית, שעליה מדבר אליצור, היא צעירה הרבה יותר משטוענים מאמיניה. היא עוצבה בצורתה המוכרת לנו רק לאחר הופעת הנצרות. זה היה במחצית השנייה של האלף הראשון לספירה, כשעוצב התלמוד הבבלי. אם נעריך דתות לפי יושנן, יש להתפעל יותר מן השומרונים והזורואסטרים. ההינדואיזם עתיק הרבה יותר, שלא לדבר על דתות עתיקות באפריקה, אמריקה, ואוקיאניה.

היהדות, שלא כדתות אחרות, הופכת, לפי אליצור, להיות "אנטי סמכותנית" ועדין שטיינזלץ מצוטט כנושא דגל הספקנות. עד כמה שזכור לי הסכים אותו שטיינזלץ לקבור אלפי ספרים שפרסם בהוראת מספר רבנים, מה שמראה כי לספקנות התלמודית המהוללת יש כנראה גבולות די ברורים.

ההתייחסות לנרקיסיזם הדתי אינה רק עניין אקדמי. יש לה השלכות חברתיות ופוליטיות מיידיות. הוויתור על הנרקיסיזם הוא הכרחי אם אנו רוצים עולם טוב קצת יותר ושוויוני קצת יותר. הדתות היו ונשארו מתנגדות החופש והשוויון. כל התקדמות ב - 500 השנים האחרונות בכיוון של יותר חופש ויתר שוויון, זכויות נשים וזכויות מיעוטים, נעשתה על אפן ועל חמתן של הדתות ונציגיהן. הרי מתן זכויות אזרח ליהודים באירופה ומתן זכות בחירה לנשים התאפשרו רק בזכות חילון מסיבי. האפיפיור גילה את זכויות האדם רק לאחר שהכנסייה אבדה מכוחה. בישראל לעומת זאת, בכל פעם שנעשה ניסיון לחוקק בכנסת חוקים למען זכויות האדם, היו המפלגות הדתיות חומה בצורה של התנגדות.

כפי שמראים מחקרים שיטתיים שבוצעו ברחבי העולם, דתיות קשורה לתמיכה בדעות קדומות, הפליה, סמכותנות, ואדישות לסבל האחר. הסמכותנות הדתית עומדת בניגוד מובהק לאידיאל הבגרות והאוטונומיה של האזרח, שעליו בנוי חזון המשטר הדמוקרטי. יש כמובן מספר קטן של קבוצות דתיות יוצאות מן הכלל, המוכיחות את הכלל. יש מי שירצה להזכיר את הקווייקרים, את הפרסביטריאנים, ואת היהודים הרפורמיים. כל אלה שייכים לתופעה ההיסטורית של הפרוטסטנטיות הליברלית מאד, שהיא בעצם צורה של חילון ותגובה לחילון (ויהודים רפורמיים הם באמת פרוטסטנטים ליברליים, ואינם דומים ליהודים הרבניים שאתם מזדהה אליצור). ויתור על אמונות ועל סמכות הממסד הדתי קשור בהחלט לאמונות שוויוניות יותר.

אני אישית מעדיף לא להיענות להזמנה הלבבית הקוראת לי להצטרף לחגיגה הנרקיסיסטית הכוללת פרקי חזנות, הדלקת נרות, וסופגניות. מוטב לי להישאר בחוץ, בקור וברוח, ולחפש פתרונות פחות נרקיסיסטיים ופחות אנימיסטיים לצרותינו ולכישלונותינו.

* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 13.
חוויה עמוקה הבטחות חוזר בשאלה מתודולוגיה חופש בחירה מיניות מרכז היקום שטן היצע לחזור בשאלה סיפורים אמונה אמונה דתית אמונה הדתית אמונות דת דתות החרדים התבוננויות פסיכודינמיות התבוננות חוויות התגלות חוויית התגלות חרדים פסיכודינמי פסיכודינמיות
הספר להיות אלוהים - סבל שנוצר, מידיעת האמת השקרית, אמת אמיתית מול אמת שקרית, סיבת הסבל, ידיעת האמת וידיעת השקר
הספר להיות אלוהים - סבל שנוצר, מידיעת האמת השקרית, אמת אמיתית מול אמת שקרית, סיבת הסבל, ידיעת האמת וידיעת השקר
...- סבל שנוצר, מידיעת האמת השקרית, אמת אמיתית מול אמת שקרית, סיבת הסבל, ידיעת האמת וידיעת השקר מה גורם לסבל לפי הספר להיות אלוהים של אליעד כהן? הסבל של האדם, כפי שמסביר אליעד כהן בספרו להיות אלוהים, נובע מידיעת האמת השקרית. מה הכוונה בכך? אליעד טוען שהסיבה היחידה שאדם סובל היא כי הוא יודע איזו אמת מוגדרת כלשהי, כלומר, הוא בטוח במשהו שהוא אמיתי באופן מוגדר ומוחלט. אליעד מבאר שאם האדם לא היה יודע שום אמת מוגדרת, הוא לא היה סובל כלל. סבל, לפי אליעד, קיים רק כאשר האדם יודע את האמת השקרית, שהיא למעשה אמת...
מניפולציות של המוח, איך המוח עובד עליך? האם משהו עושה לי טוב? למה אני רוצה משהו? האם משהו באמת טוב לי? האם משהו באמת רע לי? למה אני רוצה אותה? למה אני רוצה לעשן? למה אני נהנה ממשהו? אני חושב משמע אני קיים, נטל ההוכחה
מניפולציות של המוח, איך המוח עובד עליך? האם משהו עושה לי טוב? למה אני רוצה משהו? האם משהו באמת טוב לי? האם משהו באמת רע לי? למה אני רוצה אותה? למה אני רוצה לעשן? למה אני נהנה ממשהו? אני חושב משמע אני קיים, נטל ההוכחה
...איך המוח עובד עליך? האם משהו עושה לי טוב? למה אני רוצה משהו? האם משהו באמת טוב לי? האם משהו באמת רע לי? למה אני רוצה אותה? למה אני רוצה לעשן? למה אני נהנה ממשהו? אני חושב משמע אני קיים, נטל ההוכחה איך המוח עושה עלינו מניפולציות? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה איך המוח שלנו מבצע עלינו מניפולציות, כיצד הוא יוצר בתוכנו תחושה שמשהו מסוים עושה לנו טוב או רע, ואיך אנו מאמינים באופן אוטומטי למחשבות ולתחושות שלנו בלי לבדוק אותן לעומק. האם כשנוח לנו יותר, זה אומר שקודם היה לא נוח? אליעד כהן מתחיל בהסבר...
איך לבקש הנחה על מוצר? איך לקבל הנחה על מוצר? איך לשכנע מוכר לתת לך הנחה? איך לגרום למוכר לתת לך הנחה? איך לבקש הנחה בצורה נכונה? המוצר יקר, אין לי כסף, המוצר לא שווה את הכסף, לקוח מבקש הנחה, טיפים לתקשורת בין אישית, בקשת הנחה
איך לבקש הנחה על מוצר? איך לקבל הנחה על מוצר? איך לשכנע מוכר לתת לך הנחה? איך לגרום למוכר לתת לך הנחה? איך לבקש הנחה בצורה נכונה? המוצר יקר, אין לי כסף, המוצר לא שווה את הכסף, לקוח מבקש הנחה, טיפים לתקשורת בין אישית, בקשת הנחה
...מוצר? איך לקבל הנחה על מוצר? איך לשכנע מוכר לתת לך הנחה? איך לגרום למוכר לתת לך הנחה? איך לבקש הנחה בצורה נכונה? המוצר יקר, אין לי כסף, המוצר לא שווה את הכסף, לקוח מבקש הנחה, טיפים לתקשורת בין אישית, בקשת הנחה איך לבקש הנחה בצורה נכונה? כאשר אדם מעוניין לרכוש מוצר או שירות, פעמים רבות עולה הצורך לבקש הנחה על המחיר. השאלה היא, איך נכון לבקש הנחה כך שמסבכים את הסיכוי להשיג אותה, מבלי לפגוע במערכת היחסים עם המוכר? ישנן שתי דרכים עיקריות לבקש הנחה, כאשר אחת עשויה להוביל לתוצאה הרצויה ואילו השנייה עשויה...
לקיחת אחריות, הסרת אחריות, זה לא אתה זה אני, זה לא אני זה אתה, למה מישהו לא רוצה אותך? למה לא רוצים אותך? לגרום למישהו לרצות אותך, התמודדות עם פרידה, למה לא רוצים אותי?
לקיחת אחריות, הסרת אחריות, זה לא אתה זה אני, זה לא אני זה אתה, למה מישהו לא רוצה אותך? למה לא רוצים אותך? לגרום למישהו לרצות אותך, התמודדות עם פרידה, למה לא רוצים אותי?
...אחריות, הסרת אחריות, זה לא אתה זה אני, זה לא אני זה אתה, למה מישהו לא רוצה אותך? למה לא רוצים אותך? לגרום למישהו לרצות אותך, התמודדות עם פרידה, למה לא רוצים אותי? האם המשפט זה לא אתה זה אני הוא אמיתי? כאשר אדם אומר זה לא אתה, זה אני במהלך פרידה, עולה השאלה האם המשפט הזה משקף אמת או שהוא רק דרך מנומסת לסיים קשר מבלי להאשים את הצד השני. אליעד כהן מנתח לעומק את המשפט הזה, ומציג שתי אפשרויות מרכזיות להסביר את הסיטואציה שבה אדם אינו רוצה להמשיך בקשר או במקום עבודה: אפשרות אחת: האדם השני הוא הבעייתי....
המלון של הילברט, גדלים של אין סוף, סוגים של אין סוף, חידות מתמטיות, חידות מתחכמות, חידות קשות, חידות היגיון, מתמטיקה, קבוצות אין סופיות, פרדוקסים במתמטיקה, ניסוי מחשבתי
המלון של הילברט, גדלים של אין סוף, סוגים של אין סוף, חידות מתמטיות, חידות מתחכמות, חידות קשות, חידות היגיון, מתמטיקה, קבוצות אין סופיות, פרדוקסים במתמטיקה, ניסוי מחשבתי
...של אין סוף, סוגים של אין סוף, חידות מתמטיות, חידות מתחכמות, חידות קשות, חידות היגיון, מתמטיקה, קבוצות אין סופיות, פרדוקסים במתמטיקה, ניסוי מחשבתי מהו המלון של הילברט ומה ההפתעות שמביאות קבוצות אינסופיות? המלון של הילברט הוא ניסוי מחשבתי, שהומצא על ידי המתמטיקאי דוד הילברט, שמטרתו להמחיש את התופעות המוזרות והלא אינטואיטיביות הקשורות בקבוצות אינסופיות. ניסוי זה מתאר מלון שמכיל אינסוף חדרים, כאשר כל חדר ממוספר במספר טבעי (1, 2, 3, 4.)... הכוונה כאן היא להדגים את ההתנהגות של קבוצות אינסופיות, שעלולות...
אושר, איך להפסיק לרצות להיות מאושר? איך להפסיק לרצות להרגיש טוב? איך להשתחרר מהרצון להיות מאושר? איך לא לפחד לסבול? איך לא לפחד להרגיש רע? איך לא להפסיק לרצות להרגיש רק טוב? נטל ההוכחה, אחדות שקרית, נוסחה להיות מאושר
אושר, איך להפסיק לרצות להיות מאושר? איך להפסיק לרצות להרגיש טוב? איך להשתחרר מהרצון להיות מאושר? איך לא לפחד לסבול? איך לא לפחד להרגיש רע? איך לא להפסיק לרצות להרגיש רק טוב? נטל ההוכחה, אחדות שקרית, נוסחה להיות מאושר
...לרצות להיות מאושר? איך להפסיק לרצות להרגיש טוב? איך להשתחרר מהרצון להיות מאושר? איך לא לפחד לסבול? איך לא לפחד להרגיש רע? איך לא להפסיק לרצות להרגיש רק טוב? נטל ההוכחה, אחדות שקרית, נוסחה להיות מאושר איך להפסיק לרצות להיות מאושר? איך לא לפחד לסבול? במהלך הרצאתו, אליעד כהן עוסק בשאלה כיצד להשתחרר מהרצון להרגיש טוב, ולמה הרצון הזה לא תמיד מועיל לנו. הוא מסביר כי רוב האנשים בטוחים באופן מוחלט שמה שהם רוצים הוא להרגיש טוב, אולם הם לא תמיד מודעים לכך שמה שמניע אותם זה הרצון להימנע מהסבל ולהרגיש טוב בכל...
אומנות השכנוע, לשכנע משוגעים, לשכנע אנשים לא חכמים, איך להבין משוגעים? איך להפוך משוגע לחכם? הפרעות נפשיות, בעיות נפשיות, מחלות נפש, טיפול במשוגעים
אומנות השכנוע, לשכנע משוגעים, לשכנע אנשים לא חכמים, איך להבין משוגעים? איך להפוך משוגע לחכם? הפרעות נפשיות, בעיות נפשיות, מחלות נפש, טיפול במשוגעים
...לא חכמים, איך להבין משוגעים? איך להפוך משוגע לחכם? הפרעות נפשיות, בעיות נפשיות, מחלות נפש, טיפול במשוגעים איך אפשר לשכנע אדם משוגע או לא חכם? כדי להצליח בשכנוע של אדם משוגע, או כזה שמוגדר כלא חכם, חשוב תחילה להבין לעומק מה משמעות המונח משוגע. לפי אליעד כהן, משוגע הוא למעשה אדם שההיגיון שלו שונה מההיגיון המקובל או מההיגיון שאתה רגיל אליו. אליעד מסביר שהיגיון הוא עניין סובייקטיבי, כלומר, מה שנראה הגיוני לך או לחברה, לא בהכרח יהיה הגיוני עבור אדם אחר. המשוגע, מנקודת המבט שלו, משוכנע לחלוטין בהיגיון...
טעות מהי, מה זה טעות? איך למצוא טעויות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות או לא? האם טעיתי? במה טעיתי? איך לזהות טעות? טעות אנוש, שגיאה, איך ללמוד מטעויות? ניתוח טעויות, זיהוי טעויות, למצוא את הטעות, מניעת טעויות, מניעת שגיאות
טעות מהי, מה זה טעות? איך למצוא טעויות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות או לא? האם טעיתי? במה טעיתי? איך לזהות טעות? טעות אנוש, שגיאה, איך ללמוד מטעויות? ניתוח טעויות, זיהוי טעויות, למצוא את הטעות, מניעת טעויות, מניעת שגיאות
...ההגדרה של טעות? האם זו טעות או לא? האם טעיתי? במה טעיתי? איך לזהות טעות? טעות אנוש, שגיאה, איך ללמוד מטעויות? ניתוח טעויות, זיהוי טעויות, למצוא את הטעות, מניעת טעויות, מניעת שגיאות מהי טעות וכיצד ניתן לזהות אותה? ההגדרה של טעות היא תוצאה של אירוע או פעולה שאדם לא רוצה שהיא תקרה. זיהוי טעות כרוך בשלושה שלבים חשובים: זיהוי תוצאה שלילית, קביעת הבחירה שביצע האדם שגרמה לתוצאה, ובחינה של האם היה האדם בוחר באותה פעולה גם אם היה יודע מראש את התוצאה השלילית. איך זיהוי הטעויות עובד? כאשר אדם נתקל באירוע שלילי...
הביצה והתרנגולת, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? מה היה לפני הסיבה הראשונה ולפני הזמן?
הביצה והתרנגולת, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? מה היה לפני הסיבה הראשונה ולפני הזמן?
...מה קדם למה הביצה או התרנגולת? מה היה לפני הסיבה הראשונה ולפני הזמן? מה באמת קדם למה, הביצה או התרנגולת? השאלה מה קדם למה, הביצה או התרנגולת? היא אחת השאלות המפורסמות והמוכרות ביותר בעולם, ואליעד כהן מסביר בהרצאתו לעומק את מהות השאלה ואת התשובה האמיתית אליה. המהות של השאלה הזו היא להבין מהו הרצף הראשוני של סיבה ותוצאה שמוביל את כל האירועים במציאות. ישנה תחושה שכל דבר שקורה כרגע הוא תוצאה של אירוע קודם, וכך נוצר רצף אינסופי של סיבות ותוצאות. אך אליעד מסביר שהשאלה האמיתית כאן היא בעצם מה התחיל את הזמן...
חולה ורופא, ללכת לרופא בריא, לדעת שאתה מאושר, סימן שאתה מאושר, איך תדע שאתה מאושר? להודות שאתה חולה, לחשוב שלילי, להתחבר לרע, לאהוב את הרע, דיכאון חיובי, חרדה חיובית
חולה ורופא, ללכת לרופא בריא, לדעת שאתה מאושר, סימן שאתה מאושר, איך תדע שאתה מאושר? להודות שאתה חולה, לחשוב שלילי, להתחבר לרע, לאהוב את הרע, דיכאון חיובי, חרדה חיובית
...לרופא בריא, לדעת שאתה מאושר, סימן שאתה מאושר, איך תדע שאתה מאושר? להודות שאתה חולה, לחשוב שלילי, להתחבר לרע, לאהוב את הרע, דיכאון חיובי, חרדה חיובית למה אנשים בריאים הולכים לרופא, ואנשים חולים לא תמיד הולכים? אליעד כהן מסביר שלכאורה נראה הגיוני שאדם חולה הולך לרופא ובן אדם בריא לא הולך לרופא, אך המציאות עשויה להיות אחרת לגמרי. אדם בריא יכול לפעמים ללכת לרופא מתוך מודעות עצמית גבוהה, דווקא משום שהוא בריא בנפשו ומעוניין לוודא את מצבו. לעומת זאת, אדם חולה לפעמים לא הולך לרופא דווקא מפני שהוא כל כך...
תקשורת עם מתבגרים - הגבול הדק בין "חפירה" להתעניינות - מדריך להורים חסרי אונים
...- מדריך להורים חסרי אונים קשיים בהשתלבות בחברה בגיל ההתבגרות, נוצרים עקב קשיים בתקשורת עם אחרים, בעיקר עם מבוגרים. כך עולה מממצאי המחקרים המקצועיים שנעשו בארץ ובעולם בשנים האחרונות. ממצאי המחקרים גם מצביעים באופן חד משמעי שככל שמתבגר מדווח על תקשורת קרובה ופתוחה יותר עם הוריו או עם דמות הורית משמעותית, כך פוחתת כמות ועוצמת ההתנהגויות הסיכוניות שהוא חושף את עצמו אליהן. אגב, תקשורת קרובה עם חברים לא נמצאה כמשפיעה. כמו הרבה דברים אחרים, גם תקשורת נכונה אנחנו לומדים קודם כל במשפחה ואחכ מרחיבים את ה
אמון - מבוא
...המציאות, בו מאמין נותן האמון כי הגורם בו ניתן האמון, יכיל תכונה מוגדרת אחת או יותר בעתיד. לדוגמה, לרוב נוטים להעניק בני אדם, ויצורים חיים אחרים, אמון בכוח המשיכה, כלומר, מניחים כי תכונת החפצים ליפול באין משען, תתקיים בעתיד. אמון בין בני אדם, הוא הנחה של נותן האמון כי האדם בו ניתן האמון מסוגל ליכולת מסוימת, יתנהג בצורה מסוימת בעתיד, או יחוש יחס מסוים כלפי המציאות. לדוגמה, אדם יכול לתת אמון ברעהו, כי הוא מסוגל לבצע מטלה מסוימת (יכולת), יסכים לבצעה (התנהגות מסוימת), וישמח לבצעה (יחוש יחס כלפי המציאות)...
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
...- ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך לעולם לא יעלה בידך ליצור בעלי תבונה אלמלא יצרת תחילה שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים...
תובנות לחיים 10
...בשכלו רק חלק מהתמונה המלאה, והשורש של הדברים אם הוא מתחבר אליו, הוא מגלה שכל מה שהוא רואה במציאות זה חלום, והוא נמצא בתוך החלום של האני הגדול ביותר, שהוא מעל אני, מעל סיבה וזמן, ולכן, אדם לא יכול לשנוא את עצמו, ולא לשנוא אחרים. אלא לאהוב את עצמו בשלמות בחיי היום יום. לוח זמנים כמסגרת תומכת אין דבר נפלא מלוח זמנים מסודר, לוח זמנים שאדם רושם את המטרות שלו בכל יום, יומן אירועים, מסדר את הזמנים לפי שעות כך שיוכל לבנות אתם את שאר הדברים הנוספים עם לוחות זמנים נוספים ומתכנן דברים. לוח זמנים שמאפשר לו...
תענית עשרה בטבת משמעותה, ולימינו
...עשרה בטבת משמעותה, ולימינו עשרה בטבת יום בו תורגמה התורה ליוונית. תרגום התורה ליוונית נמנה כאחת הסיבות לתענית י בטבת. הגמ מספרת שבימי תלמי, תלמי השני, המלך (246-285) אסף 72 זקנים וציווה עליהם לתרגם לו את התורה ליוונית. הדבר היה ביום ח בטבת, הגמ מספרת שבמשך ג ימים חשך העולם, היינו עד ליום י בטבת אשר נקבע מאוחר יותר כיום תענית. מה משמעות תרגום התורה ליוונית ומדוע נקבע ארוע זה כיום תענית? באותה תקופה נראה תרגום התורה ליוונית, כדבר חיובי, עדיין לא הבינו את משמעות האסון בתרגום זה. באותם ימים של התרבות...
וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך
...כל עמי הארץ כי שם ה נקרא עליך ויראו ממך כי - הנה אויביך, יהמיון, ומשנאיך, נשאו ראש. על - עמך, יערימו סוד, ויתיעצו, על - צפוניך. אמרו - לכו, ונכחידם מגוי, ולא - יזכר שם - ישראל עוד אומות העולם או דוד המלך, אויביך נשאו ראש, זאת כיוון שקיים בך צפוניך. אומות העולם מכירים בהיותינו העם הנבחר עם סגולה, האומות, אויביך יודעים את סגולת עם ישראל, סגולתינו, יותר משאנו מכירים בה. אומות העולם מחכים ומשתוקקים לגילוי שכינת הקבה בעולמו. גילוי השכינה בעולם מוטל על עם ישראל, עלינו. לאורך שנות ההיסטוריה, השנים בהם...
הכל מתחיל מהגישה של האדם לדברים
...מתחיל פרויקט בדבר חדש ורוצה להצליח בו, לפעמים האדם נרתע וקיים בו מחסום פסיכולוגי באמת להבין את הנושא שהוא רוצה להבין. האדם מפתח לנושא אנטי ולא מבין למה הוא לא מצליח לעבור את המחסומים הפסיכולוגים כי בתוך תוכו הוא רוצה להינות מהדברים ויש לו מטרה טובה. והאדם הזה כל פעם שהוא לא מבין משהו בנושא הוא נרתע ולא ממשיך בו, ואז הוא במקום להתקרב לדברים הוא מתרחק מהם. במקום להתקרב למטרה הוא מתרחק ממנה. וכאשר האדם מיואש מהדברים ולפני שהוא עושה אחורה פנה וקדימה צעד, יש דבר שחשוב מאוד שהוא יבין. הכל תלוי בגישה ש...
אושר. האם אושר היא תכונה מולדת? האם יש לך את ה DNA של האושר? חלק 4
...של האושר? חלק 4 המשך מכאן אושר. אושר. האם אושר היא תכונה מולדת ? האם יש לך את ה DNA של האושר ? חלק 3. מה עליך לעשות בפועל? תשובה, אתה לא צריך לעשות שום דבר חוץ מאשר להתחיל לחשוב טיפונת יותר נכון מאשר אתה חושב היום. מעט גם כן טוב. כל טיפה קטנה של אור מעלימה ללא מאמץ המון חושך. פשוט תתחיל מהיום, לעשות בכל יום התחלה חדשה. ובכל יום תחשוב כאילו הרגע הזה נולדת, כאילו הכל חדש. תחשוב בדעה צלולה. ואת הפתרונות וגם את האושר תמצא בוודאות. בהצלחה. ציטוטים: רבי נחמן מברסלב לחיות כמו תינוק שנולד היום פעם אחת.
תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) 1
...החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן חא יח (ברסלב) 1 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן חא יח (ברסלב) 1. שאלה: כאשר חשבתי על הסיבה הראשונה, הבנתי שלא יכולה להיות סיבה כל עוד אין מצב שיש תוצאה. אליעד: אתה צריך לחשוב על זה שאם אין שתי ישויות, ויש רק ישות אחת אז אי אפשר להגיד שיש תוצאה, כי אין שינוי. אם בהתחלה הכל אחד, אז לא שייך להגיד שיהיה...
מנטורינג - מנטור מדבר על חוק הסיבה והתוצאה
...הסיבה והתוצאה מנטור מדבר על החוקים מנטור מדבר על חוק הסיבה והתוצאה הקדמה של מנטור לחוק הסיבה והתוצאה ידוע כי סיבות דומות מייצרות תוצאות דומות. לכל סיבה יש תוצאה ולכל תוצאה יש סיבה. לכל פעולה שאנחנו מבצעים, יש אפקט. אם נשלח מחשבות חיוביות, הטוב יחזור אלינו. אם ניתן אהבה, נקבל אהבה בחזרה. אם ניתן כסף בחופשיות, כסף יחזור אלינו בחופשיות. מנטור מסביר את הצד הפיזיקאלי של חוק הסיבה והתוצאה לפי הפיזיקה, לכל פעולה יש תגובה שווה. כל דבר שאתה נותן או שולח, חוזר אלייך באותה צורת אנרגיה בדיוק, או בצורת אנרגיה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על עובדיה יוסף
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: עובדיה יוסף, איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: עובדיה יוסף, איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
אמונה בקללות אשה שלא רוצה לעשות סקס אשמה בעקבות התאבדות האביר על הסוס הלבן מהי תודעה עצמי? להאיץ להשתחרר מהפחדים פחד קורונה מה רע בביטחון עצמי? הרגשת כעס עצמי לאהוב בחורות לאהוב משימות אפורות איך ניתן להגיע לאושר? איך למצוא את האושר? להציל את הזוגיות לא מפסיק לחשוב על האקסית איך לעזור למישהו לקבל החלטה? לקבל החלטות בזוגיות התמודדות עם מריבות התמודדות עם מחשבות מפחידות איך להצליח בפוליטיקה? להתמיד להשגת מטרות שכנוע עובדים לקוח מבטל ברגע האחרון מניעת מריבות עם הילדים משחקי ילדים גידול ילדים רוחניים האם להיות מורה רוחני? למה קשה לטפל בהפרעות? הפרעות התנהגות קשות זיכרון של אקסית איך להתחבר לאקסית? שריר מהן כל הדרכים האפשרויות להרמת משקל מהרצפה? האם הגיוני שאלוהים ברא את העולם? לאלוהים אין רצון סוף המסע אל ההארה חוויה של הארה רצון להיות אלוהים האם אפשר להיות אלוהים? שוק ההון אפיקי הכנסה האם מטרת החיים היא גן עדן? למה הוא משמעות החיים שלי? תחושת הנאה לצאת משליליות מה זה רצון חופשי? בחירה חופשית חלקית מתי נברא העולם? האם העולם כל הזמן היה קיים? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי, מאמן אישי לירידה במשקל, ספרים על אימון אישי בתחום עובדיה יוסף - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3125 שניות - עכשיו 07_10_2025 השעה 09:29:28 - wesi4