ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סיפור ✔קאוצינג - סיפורי אימון - Coaching ✔איני יכול ללמד דבר לאף אחד, אני יכול לגרום להם לחשוב (סוקרטס) בראשית הכל... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
🔔 הרשם לקבל עדכוניםערוץ WhatsAppערוץ YouTubeהקבוצה Facebook
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!

תמונה ללא תיאור

תמונה ללא תיאור

תמונה ללא תיאור
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
📌 לחץ כאן לכל המידע על סיפור
🖨️ קאוצינג - סיפורי אימון - Coaching
איני יכול ללמד דבר לאף אחד, אני יכול לגרום להם לחשוב (סוקרטס)

בראשית

הכל התחיל לאחר השחרור מהצבא, תחילה של ביסוס כלכלי וזוגי ושאלת השאלות "מה אני רוצה. לעשות בתחום הקריירה? מה אני רוצה לעשות בחיים שלי? מה יביא לי שמחה וסיפוק, הנאה ומוטיבציה לפעול? " והתשובה הייתה ברורה ובהירה - לעבוד עם אנשים ולמענם.

ומאז כרתי ברית בעבודתי המקצועית עם אנשים שהתבטאה ב 4 תחומים, מישורי עבודה:

עבודה סוציאלית קהילתית וניהול לשכת רווחה

קצין בריאות נפש חיילי בחיל האוויר

יעוץ ארגוני, הדרכה ארגונית והנחיית קבוצות

אימון אישי (Coaching) בתחום הקריירה והעצמה האישית (Life Coaching)

אני מתרגש כל פעם מחדש מהמפגש עם אנשים, צעירים ומבוגרים, אשר אינם שוקטים על השמרים אלא בוחרים לנצל את מלוא הפוטנציאל הגלום בהם במטרה לפרוץ דרך בהתאם לחזונם ושאיפותיהם בחיים האישיים והמקצועיים.

מהו אימון - Coaching?

בעיניי Coaching זו גישה המאופיינת בכבוד והערכה לאדם היוצאת מהאמונה שבכל אדם טמונים משאבים ויכולות ליישמם. זה תהליך המאפשר למתאמן לזהות מה הוא באמת רוצה לעשות ולהפוך את החלום לתכנית פעולה בפועל. זו מתודה המאפשרת לאנשים להתחבר למשאבי העוצמה הטמונים בהם כדי שיהוו מנוף להשגת מטרותיהם, משאלתם ואפילו חלומם.

אין ספק כי האימון, דו שיח ושותפות. אמיצה ביני לבין המתאמן / ת, הינו תהליך מרגש קצר וממוקד, המהווה מתנה משמעותית שאני רוצה ויכול להעניק לאנשים היקרים לי.

האימון הוא חוויה מרגשת, למתאמן/ת ולי, הגורמת לאנשים לאהוב את עצמם יותר ולזהות יכולות ואיכויות פוטנציאליות שלא ידעו לפני כן.

ברצוני לשתף אתכם, חברי ולקוחותיי, בחוויות האימון, דרך הצצה קצרה למספר מתאמנים איתם עבדתי. (לצורך ההצגה שונו חלק מהפרטים המזהים של המתאמנים)

שלומית - שעשתה פריצת דרך בעבודה ובזוגיות

שלומית בת 35, בעלת תואר שני במנהל עסקים, בעלת הופעה ונוכחות מרשימה, חדת לשון וחריפה, מודעת ליכולות האינטלקטואליות והאישיות שלה. רווקה.

לשאלתי למה באה השיבה "אני לא מאושרת היום, יש לי מצבי רוח לפיהם אני פועלת, ואני רוצה להפחית מהם" ומתחילה לבכות, בכי עצור ומאופק.

המחשבה הראשונה שלי הייתה שאני לא עוסק בטיפול נפשי אך היה בשלומית משהו שגרם לי להשהות את תגובתי, ולהמתין תוך הקשבה.

אני ממשיך להקשיב ושלומית מדברת בשטף רב על כך שהיא נפגעת ונעלבת מכל דבר ואיך זה לא צריך להשפיע עליה ועל. ההתנהלות האישית והמקצועית שלה.

אני מרגיש דרוך וממוקד בסיפורה, בדוגמאות שהיא מביאה, אני מנצל את הרגע שהיא לוקחת אויר ושואל " ואם כך מול מי היית רוצה להפחית את ההיעלבויות שלך? "

שלומית קופאת בכיסא, מהרהרת ואומרת " מול החבר ומול המנהל שלי בעבודה"

אחד הדברים הממקדים והמעצימים ביותר הוא לחוות ולהגדיר מצב רצוי עתידי, ומכאן להגדיר יעדי פעולה.

ערכתי עם שלומית תרגיל בדמיון מודרך, בו שלומית התבקשה לעצום עיניים, להיות נינוחה ולדמיין תמונה של מפגש עם המנהל או עם החבר, תמונה של היחסים והקשרים כפי שהייתה רוצה שיתקיימו, ("תמונה החזון"). היא התבקשה לתאר הפרטים של הסיטואציה האידיאלית. היכן הם נמצאים? היכן עומד כל אחד מהם? מה הם אומרים זה לזה? האם יש אנשים נוספים בחדר?

תוך כדי תרגיל הופיע על פניה של שלומית חיוך גדול של שביעות רצון והנאה, חיוך שעד כה לא הופיע. ביקשתי משלומית לחזור לחדר ולבדוק עם עצמה מה בסיטואציה גרם לה לחייך ולחוש הנאה. כשפקחה את עיניה אמרה לי "זהו. עכשיו אני מבינה מה הדבר שהכי חשוב לי ביחסים עם המנהל, הכי חשוב לי שאני אוכל להשמיע את דברי ללא הפרעה ומתוך כבוד"

"ומה היעד" שאלתי, "לדבר, לשוחח עם המנהל עד סוף השבוע הקרוב ולהציג לו את הצורך שלי, וזאת ללא חשש, ולא לאפשר לו לקטוע את דברי גם במחיר של עימות"

במפגשים הבאים למדנו כיצד היא פועלת בזמן שהיא נפגעת, איתרנו תגובה אלטרנטיבית לתחושת העלבון והכעס ושלומית יצרה וסיגלה לעצמה תגובה שונה, שעזרה לה גם ביחסים עם החבר.

ואכן תוך שני מפגשים שלומית נפגשה עם המנהל, הציגה בפניו הצרכים שלה וקיבלה הסכמה והתייחסות חיובית.

אם בעבר שלומית הייתה מתרגשת ובוכה מכל מצב, דבר שפגע בשמחת החיים שלה, היום היא חשה הרבה יותר טוב, מתפקדת יותר טוב והיא מלאת שמחה ואנרגיה.

שינוי קטן שעושה הבדל גדול

ניר - שויתר על "כבודו" והשיג את מטרתו

ניר הגיע לפגישה בדחיפת אשתו, לאחר שנפגשה וקיבלה המלצה ממתאמנת איתה עבדתי בעבר. ניר נכנס לחדר במדי השוטר, התיישב על הכיסא ופתח בהצהרה. "אני לא יודע אם תוכל לעזור לי, אף אחד לא מצליח בזה". הופתעתי מעוצמת הכעס והייאוש שנשמעו מהמשפט הראשוני והפשוט הזה. שקעתי בכיסאי, אפשרתי לניר להוציא את כעסו ואז שאלתי "ו... ? ".

ניר קצין משטרה, רב פקד בן 42. גבר גבה קומה בעל כושר ביטוי מרשים, "מלח הארץ", בעל ערכים נוקשים וברורים. משרת במשטרה שנים רבות, עושה את תפקידיו בצורה טובה ומקצועית, אך לא זוכה לקידום בדרגה למרות הערכה שהמערכת והמפקדים משדרים לו. במקביל עמיתיו מתקדמים והוא מרגיש ש"מדלגים ולא סופרים" אותו.

"אני יודע כיצד מתקדמים במשטרה אך אני לא מוכן להשפיל עצמי ולבקש טובות מהמפקדים שלי, אני לא לקקן ואני לא רוצה לעסוק בזה" ירה ניר תשובה אוטומטית החלטית ומוכנה מראש. ניכר היה כי הנושא עלה כבר מספר פעמים והיא קשורה למשהו מאד בסיסי ועמוק בתפיסת העולם והערכים של ניר.

באימון כשאנחנו מגעים לנקודות משמעותיות ניתן להבחין בה באמצעות רמזים אותו שולח המתאמן. שינויים בטון, בשפת הגוף, בקצב דיבור, בתנועות הידיים. - כאילו דריכה על מוקש או על דבר עמוק ומפחיד.

השאלה, ב Coaching אינה רק מה קרה, אלא מה עושים ולאן לוקחים את הנושא ע"מ לצעוד קדימה. שאלתי ובררתי עם ניר מה הכוונה ב"השפלה ובקשת טובות", והיכן עוד בחייו הוא מרגיש כך. ואכן לניר היסטוריה עשירה של התנהגויות בהן הוא לא מוכן "לרדת לעיסוק בקטנות", בדברים הלא חשובים ולעמוד על זכויותיו מכיוון שהוא תופס זאת כ"השפלה", כמשהו שלא ראוי שיעסוק בו.

באימון המטרה היא להעצים המתאמן ולעזור לו להכיר ולהתחבר לעוצמותיו, ולמשאבים הטמונים בו ולכן באה השאלה לניר "תאר לי מה הם התכונות והכישורים הגורמים לך להיות בעל יכולת בעבודתך המקצועית " השאלה הפתיעה את ניר אך לאחר כמה דקות ישב והעלה רשימה מרשימה של תכונות ויכולות הקיימות בו.

ביקשתי ממנו לארגן ולמפות התכונות, תוך כדי התבוננות לתחושות ולרגשות שעולות בו בהרכבת הרשימה, תכונות ויכולות שכל מנהל, מפקד, היה רוצה שיהיו לפקודיו.

ועברנו לתרגל מה ניר יכול להציע למפקדים, הצעות שהם לא "עיסוק בקטנות". אלא מתנה ויכולת שהוא מביא לתפקיד החדש. הפכנו את השיווק העצמי למתנות שהוא יכול להעניק לפיקוד המשטרתי בתפקידו ובדרגתו המיועדת.

זו הייתה נקודת מפנה - פריצת דרך - בה הבין הפנים והפך ההבנה לתוכנית עבודה של מפגשים יזומים שלו עם מפקדים ובעלי השפעה אחרים בארגון, מפגשי "מכירה" שהעמידו אותו כמועמד מועדף לקבלת הדרגה הנכספת.

שרה - שדילגה על מכשולים והגשימה חלום של שנים

אישה בת 74, אם וסבתא לילדים ונכדים המתגוררים במושב צפוני ורחוק, אלמנה מזה 4 שנים, בעברה מנהלת מצליחה של בית ספר תיכון במשך שנים רבות. לאחרונה עברה להתגורר בדיור מוגן במרכז הארץ, מכיוון שחשה בדידות והרגישה זקוקה לחברה ופעילות.

את שרה פגשתי, בחורף, כשנתתי הרצאה במסגרת תוכניות עניין לדיירים במקום. בהמשך בכל המפגש שרה התענינה ושאלה שאלות ונראה היה כי נרגשת מאד, ומגלה קוצר רוח לקראת סיום ההרצאה. מיד לאחר מכן ניגשה אלי וביקשה שניפגש בהקדם האפשרי.

מסוקרן הגעתי לחדרה לאחר כשבוע, חדר קטן אך מסודר ומאורגן בצורה יעילה מאד. ישבתי ולגמתי. מכוס התה החם מנסה להפשיר מהקור הצורב בחוץ. מסוקרן לדעת מה זימן אותי לכאן, מה הצורך של האישה המיוחדת הזו לאימון.

שרה פתחה והודתה לי שהואלתי להגיע לחדרה, מיד לאחר מכן הוסיפה כי בהרצאה הבינה שהיא זקוקה ורוצה תהליך שיעזור לה להגשים רצון של מספר שנים, להוציא לאור את אשר קרה למשפחתה ולה. חלום שניסתה מספר פעמים אך לא הצליחה ולכן חשה תסכול רב.

ביקשתי ממנה להגדיר מחדש את רצונה, חלומה ולדייק בפרטים, כיצד היא תרגיש כאשר הספר ייכתב ויופץ, מה יקרה לחיים שלה ולרגשות שלה. הצבנו יעדי עבודה המורכבים מצעדים קטנים, מכתיבת פרק לאחר פרק עם לוח זמנים מדויק ומתוכנן.

חלק נכבד מהזמן הוקדש להבנה מהם הדברים שמדרבנים אותה בחיים, בדרך כלל, ובפרט להיכנס לנתיבים שהלא נודע שולט בהם. שרה התבקשה להיזכר במקרים בעברה בה היא הצליחה להתמודד עם קשיים ומכשולים. היא התבקשה לפרט בצורה מדויקת מה עשתה, איך הרגישה, מה היו החששות שלה ומה עזר לה בהתמודדות.

רק האדם עצמו יודע מה. המשאבים הטמונים בו וכיצד הוא יכול לנצל אותם. תפקיד השאלות באימון תפקידם להציף ולחבר את המתאמן לעוצמה שבו ולתרגם אותה לפעילות של עשייה

ושרה העלתה מזיכרונה כי היא אישה המתקשה לדחות סיפוקים ויש לה צורך במשוב מיידי על הפעולות שלה,. החלטנו על יצירת משוב ממוקד ומיידי שיינתן ע"י אחד מהדיירים השכנים אותו היא מעריכה ומכבדת.

ואכן תוך 6 חודשים הספר נכתב, עבר הגהה ופורסם כהוצאה אישית. הספר נשלח לכל משפחתה ולידידיה הרבים וזכה לתגובות אוהדות ומשמחות. כרגע שרה בודקת ושוקלת האפשרות להוציא הספר לשוק, ומחפשת הוצאה לאור שתשווק אותו.

המוכנות לקפוץ למים, התעוזה...

מאת: דן וולקן - מאמן אישי ומשפחתי. מומחה לאימון לפורשי מערכות הביטחון ומשפחותיהם. בעל חברה לייעוץ ארגוני והדרכה ניהולית, בעברי ניהול מערך בריאות הנפש בחיל האוויר. בעל ניסיון של 30 שנה בתחום הטיפול, הייעוץ, ההדרכה , הלווי האישי לפרטים וקבוצות, ניסיון בהתערבות ארגונית והדרכתית בארגונים ציבוריים, עסקיים וממלכתיים. 03-5326708 052-3648964 www.vulkan.co.il / vulkand@bezeqint.net
לחץ כאן לעוד מאמרים של דן וולקן - מאמן אישי ומשפחתי.
השפעה אנרגיה אומץ דמיונות אימון coaching שביעות רצון עסק מחשבות עזרה נוכחות מה יקרה coaching אימון אימון coaching אימונים להתאמן סיפור קאוצינג קאוצר קואוצינג קואצינג קואצר
מה דעתך ומה אתה חושב? הגב כאן...
סיפור: תכנים נוספים בנושא סיפור ועוד...
תמונה ללא תיאורתמונה ללא תיאור
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב מה המשמעות של סיפור בתוך סיפור בסיפורי רבי נחמן? הרעיון המרכזי שאליעד מסביר בשיחה הוא המושג של סיפור בתוך סיפור כפי שהוא בא לידי ביטוי בסיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב. אליעד מסביר שלפעמים רבי נחמן היה מספר סיפור, ותוך כדי שהוא סיפר אותו, הוא הכניס סיפור נוסף שנראה שונה לחלוטין מהסיפור המקורי. לדוגמה, בסיפור על שבעת הקבצנים, הסיפור מתחיל במלך שמוסר את המלוכה לבנו בעודו בחיים, ופתאום הסיפור הזה נעצר, ועוברים לסיפור חדש על שני ילדים שהלכו לאיבוד ביער. ברגע הראשון נראה שאין קשר בין הסיפור על המלך לבין הילדים, אך האמת היא שאלו לא שני סיפורים נפרדים, אלא סיפור אחד שמולבש בצורות שונות. מדוע רבי נחמן מספר סיפורים בתוך סיפורים? אליעד כהן מסביר שלרבי נחמן יש מטרה ברורה כשהוא מספר סיפורים בתוך סיפורים. כל סיפור שרבי נחמן מספר, הוא בעצם אותו סיפור פנימי שמולבש בלבושים שונים. כלומר, כל סיפור, בין אם זה הסיפור הראשי או ה
תמונה ללא תיאורתמונה ללא תיאור
מהי משמעות? המשמעות של המשמעות, איך לנתח תהליכים? חיפוש משמעות, השתקפות עצמית, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך להבין את המציאות? להפוך מחויב לאפשרי, להפוך אפשרי למחויב
מהי משמעות? המשמעות של המשמעות, איך לנתח תהליכים? חיפוש משמעות, השתקפות עצמית, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך להבין את המציאות? להפוך מחויב לאפשרי, להפוך אפשרי למחויב
... אינה יכולה להיות מוחלטת, אלא תמיד תהיה יחסית. המשמעות שאנו מוצאים בכל סיפור , אירוע או אפילו תחושה היא רעיון בלבד, ולכל רעיון ... היא יחסית, ואי אפשר להגיע למשמעות מוחלטת בשום דרך. לדוגמה, אם נקרא סיפור ונסיק ממנו מסקנה כמו לא תמיד מה שאני מצפה לו קורה, ... במלואו. אם אפילו מילה אחת איננו מבינים במאה אחוז, איננו יכולים להבין סיפור שלם באופן מוחלט. כתוצאה מכך, אנו חשים חיסרון ... נכנסים לתהליך של בדיקת כל הנחות היסוד שלנו. למשל, אם אנו מוצאים לסיפור משמעות מסוימת, אנו יכולים להמשיך ולשאול מה המשמעות ... לשאול: מי אמר שבאמת יש הבדל בין יש לאין? איך למצוא משמעות אישית בכל סיפור? אליעד מציג את הרעיון שכל סיפור שאנו קוראים או חווים בחיינו למעשה מדבר עלינו באופן ... אפילו כשקורה אירוע שנראה אמיתי, כמו תאונה ברחוב, עלינו להתייחס אליו כסיפור ולשאול איפה התאונה הזו בתוכי? זה יאפשר לנו לחקור ... למחויב? בדרך כלל אנו מתייחסים למציאות כמוחלטת (למשל, יש כאן קיר), ולסיפורים כדברים אפשריים ולא מוחלטים (פיל מעופף). כדי ... למה חשוב לראות דבר והיפוכו בו זמנית? לפי אליעד, החיפוש אחר משמעות בסיפורים מטרתו לגרום לנו לראות תמיד את שני הצדדים, דבר והיפוכו בו זמנית. אם אנו מצליחים לראות סיפור משתי נקודות מבט מנוגדות בו זמנית, אנחנו מתקרבים ... כחלום? הגישה שאליעד מציג מובילה לתובנה שהמציאות עצמה היא סוג של סיפור או חלום. כשאנו מתחילים לראות שהסיפורים הם מוחשיים כמו המציאות ושהמציאות היא מופשטת כמו סיפור, אנו מגיעים להבנה עמוקה שאין באמת הבדל בין מציאות ... איך להפוך מחויב לאפשרי? האם המציאות היא חלום? איך למצוא משמעות אישית בסיפורים? מה המשמעות של משמעות? איך לראות דבר והיפוכו ... היא אמיתית או שאני רק ממציא את המשמעות? אליעד: לדוגמה, אתה לוקח סיפור ומוצא לו משמעות, אתה עדיין יכול לשאול, מה המשמעות של המשמעות? המשמעות שאתה נותן גם היא סיפור, ולכן אפשר לשאול, מה המשמעות של המשמעות עצמה? ... ולכן לא משנה איזה משמעות ניתן, היא תמיד תהיה יחסית. לדוגמה, קראת סיפור והגעת להבנה, שלא תמיד כל מה שאתה מצפה יקרה. מה ההפך שלו? שתמיד יקרה כל מה שאני מצפה. אני טוען שמהסיפור שקראת אתה יכול להשיג את שני המסקנות. משמעות מוחלטת ... אין דבר כזה - משמעות אמיתית. למה אף פעם לא יכולה להיות משמעות אמיתית לסיפור? כי שום משמעות היא לא אמיתית באופן מוחלט. זה אומר ... רעיון שאומר משהו, ולכל רעיון יש רעיון שנגדי לו. אתה בסך הכל לוקח סיפור שזה גם רעיון ומחבר אליו רעיונות אחרים. למשל אשתך ... יש רעיון שאומר מרגיש ויש רעיון שאומר אני מדמיין. כאשר אתה קורא סיפור, מה זה סיפור? זה הרבה רעיונות שמתחברים יחד לרעיון כללי שנקרא סיפור. כי הסיפור מורכב מהרבה מושגים וכל מושג הוא רעיון, אז סיפור זה הרבה רעיונות שהופכים להיות רעיון אחד. למה שאתה ... ואם בסוף אתה נשען על שום דבר, אז אתה לא יכול לחוש שהבנת במאה אחוז את הסיפור. כי אתה אפילו לא יכול להבין דבר אחד מהסיפור במאה אחוז. אם אפילו מילה אחת מהסיפור אתה לא יכול להבין במאה אחוז, אז איך תבין את הסיפור במאה אחוז? ולכן התודעה שלך מחפשת משמעות. ומה זה ... רעיונות יחסיים. ותכלס מה עשית? לקחת עוד רעיונות יחסיים והדבקת אותם לסיפור. אבל זה לא אומר שזאת באמת המשמעות. וזה לא אומר שיש ...
📌 לחץ כאן לכל המידע על סיפור
מהו חופש פנימי ואיך חקירה עצמית עוזרת להשיג אותו? עליסה בארץ הפלאות - כיצד הזדהות עם הגוף היא דבר לא יציב ולא מחויב? האם אפשר להפסיק להזדהות בכלל? מה ההבדל בין לא לאהוב את עצמך לבין לא להזדהות? מדוע אנו נמשכים לאנשים מסוימים? מה קורה כשמבינים שהדמות היא רק סיפור? האם יש יתרון בלרצות להיות כלום? כיצד מבינים את המושג "האלוהים שבי"? כיצד לגדל ילד עם מודעות כזו? למה אנשים מסוימים נהנים מהמשחק ואחרים סובלים ממנו?
... אפשר להפסיק להזדהות בכלל? מה ההבדל בין לא לאהוב את עצמך לבין לא להזדהות? מדוע אנו נמשכים לאנשים מסוימים? מה קורה כשמבינים שהדמות היא רק סיפור? האם יש יתרון בלרצות להיות כלום? כיצד מבינים את המושג האלוהים שבי? כיצד לגדל ילד עם מודעות כזו? למה אנשים מסוימים נהנים מהמשחק ואחרים סובלים ממנו? ... עצמית עוזרת להשיג אותו? אליעד כהן מסביר בהרצאה שהדרך להשגת חופש פנימי אמיתי עוברת דרך חקירה עצמית יסודית, שמטרתה היא להשתחרר מההיאחזות בסיפורים ובדמויות שאנו מספרים לעצמנו על עצמנו. האדם בדרך כלל מזוהה עם הגוף שלו, השם שלו והסיפור שיש לו על עצמו - למשל, אני גבר, קוראים לי משה. אליעד אומר שכל ההזדהות הזו היא סיפור בלבד. אם ניקח אדם ונגדל אותו בסביבה שונה לחלוטין, עם שם אחר וזהות אחרת, הוא יזדהה עם זהות חדשה ושונה לגמרי. לדוגמה, אליעד משתמש בדימוי מתוך הסרט ... וראויים לאהבה. לכן האדם נאחז בדימוי העצמי שלו כל כך חזק, כי הוא חושב שזו הדרך היחידה להרגיש טוב עם עצמו. מה קורה כשמבינים שהדמות היא רק סיפור? כשאדם מבין שהדמות שהוא מנסה להיות היא רק סיפור פנימי, הוא יכול להשתחרר מהתלות שלו בסיפור הזה. הוא יכול להמשיך לשחק בדמות אם הוא רוצה, אך מתוך בחירה חופשית ולא מתוך פחד או תלות. השחרור מהסיפור מאפשר חופש אמיתי, שבו האדם אינו תלוי בדמות מסוימת כדי להרגיש שלם. האם יש יתרון בלרצות להיות כלום? המחשבה לא אכפת לי מי אני מסמלת חופש גבוה, מכיוון ... ללא שום הזדהות ראשונית. ילד חייב קודם כל לפתח זהות בסיסית, ורק אחר כך ניתן לחשוף אותו בהדרגה לכך שיש גם אפשרויות אחרות, שהזהות שלו היא סיפור ושאפשר להסתכל על המציאות בדרכים שונות. למה אנשים מסוימים נהנים מהמשחק ואחרים סובלים ממנו? לפי אליעד, מקור הסבל הוא תחושת החובה להיות מישהו מסוים. ... הבעיה איננה במשחק עצמו, אלא בכך שהאדם לא מודע לכך שזהו משחק. המסקנה הפרקטית המרכזית מכל השיחה הדרך הפרקטית להשתחרר מההזדהות היא לחקור את הסיפורים שאנו מספרים לעצמנו: למה אנו מספרים אותם, מה אנו מנסים להשיג דרכם, ומה האמת מאחוריהם. ככל שהחקירה הזו מתקדמת, האדם יכול לבחור להיות מי שהוא באמת, ... פנימי אמיתי מגיע מתוך חקירה עצמית עמוקה. הוא מסביר שכדי להבין את האמת של עצמך, צריך לנתק את התודעה מההיאחזויות - כמו השם שלך, הגוף שלך, הסיפורים שאתה מספר לעצמך. החקירה מתחילה בהבנת העובדה שאתה לא בהכרח מי שאתה חושב שאתה. אתה מזדהה עם הדמות שלך, אבל זאת רק מסכת של סיפור. לדוגמה, אדם יכול לחשוב שהוא משה - יש לו זיכרונות, תחושות, זהות. אבל אליעד אומר שזו פשוט תודעה שמזהה את עצמה עם גוף, שם, תכונות - וכל אלה הם תוצר של תהליך השפעה חיצונית. אם היית גדל עם שמות אחרים, עם חוויות אחרות, היית מזדהה עם דמות אחרת לגמרי. זה מדגיש שהאני שלך הוא בעצם סיפור בלבד. מהי משמעות הדימוי של עליסה בארץ הפלאות? אליעד מביא את הדוגמה של הסרט עליסה בארץ הפלאות, שבו עליסה אוכלת או שותה ומשנה את גודל גופה. כאשר ... את עצמו. כלומר, הדמות שאתה בונה לעצמך היא כלי לאהוב את עצמך. אתה נאחז בדמות כי היא אמצעי להרגיש תחושת ערך. מה קורה כאשר מבינים שזה רק סיפור? כאשר אדם מבין שהדמות שהוא מנסה לבנות - היא סיפור בלבד, אז הוא יכול לבחור להמשיך לשחק את הסיפור, או להשתחרר ממנו. אליעד מציע לא רק לשבור את הדמות, אלא להכיר בכך שהיא חלק מסיפור גדול יותר - ואז לבחור להזדהות איתה או לא, מתוך חופש ולא מתוך פחד. האם יש יתרון בלרצות להיות כלום? האפשרות של לא אכפת לי מי אני - מייצגת חופש גבוה ... הוא להתחיל בלשאול למה אני רוצה להיות ככה?. זו שאלה בסיסית שממנה אפשר להתחיל לפרום את ההיאחזות. אם אתה תבין שהדמות שאתה מנסה להיות היא רק סיפור שאתה מספר לעצמך - אתה תוכל לבחור האם להמשיך לשחק אותה או לא. בהמשך, אפשר גם לחקור את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות, כדי להחליש את התלות בה. איך לחנך ילד במודעות הזאת? אליעד אומר שאי אפשר ישר לגדל ילד על תפיסת הכל סיפור בלי לתת לו קודם כל זהות בסיסית. ילד צריך קודם כל להזדהות עם משהו, כדי שיהיה לו ממה להשתחרר אחר כך. רק אחרי שנוצרה אצלו זהות כלשהי, אפשר להתחיל ... להרגיש את החופש של המשחק. הבעיה היא לא במשחק עצמו, אלא בזה שאתה לא יודע שאתה משחק. מה המסקנה הפרקטית מכל השיחה הזאת? צריך לחקור מה הסיפור שאתה מספר לעצמך על עצמך, למה אתה מספר אותו, מה אתה מנסה להשיג באמצעותו, ומה האמת. ברגע שתתחיל לשאול את השאלות האלו - יתחיל תהליך של שחרור מהדמות, ... ומהי הדרך האמיתית להרגיש חופשי. אליעד מציין כי אחד הצעדים הראשונים בדרך להשגת חופש פנימי הוא להבין שהאדם לא בהכרח מזוהה עם הגוף או עם הסיפור שהוא מספר לעצמו. יש צורך לשאול את עצמנו את השאלות החשובות, כמו מי אני?, מה אני רוצה?, ולנסות להבין את התודעה מעבר לאחזויות שאנחנו יוצרים סביב עצמנו. כחלק מההסברים, אליעד עושה שימוש בדימויים מעולם התודעה: הוא מציין כי אם אדם מזהה את עצמו כבן אדם מסוים, הוא למעשה נמצא בתוך סיפור. למשל, הוא מספר על דימוי שבו אדם יכול לחשוב שהוא מישהו מסויים, אך אם הוא יצא מתוך ההגדרה הזו, הוא יוכל להבין שהוא לא מחויב להיות שום דבר מסוים. האם האני שלנו הוא תוצאה של האחזויות? השאלה הגדולה של ההרצאה נוגעת לא רק במהות האני, אלא גם לשאלה אם האני נוצר כתוצאה מאחזות, כמו הסיפור שלנו על עצמנו. התשובה לפי אליעד היא כן - כל אגו שנבנה סביב תודעה מסוימת הוא תוצאה של האחזויות שמתחזקות עם הזמן. הוא מסביר שבעצם ברגע שבן אדם משחרר ... של מציאות חיצונית. מהו האני האמיתי? ההרצאה עוסקת גם בשאלה מהו האני האמיתי. אליעד מציין כי כל מה שאנו תופסים כאני הוא למעשה תוצאה של סיפור שאנחנו מספרים לעצמנו. אנו לא באמת יודעים מי אנחנו, ולפעמים אנחנו לא מבינים עד כמה זהותנו היא תוצאה של סיפור שיצרנו, ולא של מציאות אובייקטיבית. ההבנה הזאת היא קריטית לשחרור הפנימי, כי רק כשהאדם מבין שהאחיזה בזהותו אינה האמת המוחלטת, הוא יכול להתחיל להרגיש ...
תמונה ללא תיאורתמונה ללא תיאור
NLP, קריאת מחשבות, שתילת מחשבות, לגרום למישהו להתעניין, ליצור עניין, משל ונמשל, ללמוד לשכנע, לשכנע את התת מודע, מסר תת הכרתי, לגרום לבחורה לרצות אותך, להעביר מסר סמוי, לשתול מחשבה
NLP, קריאת מחשבות, שתילת מחשבות, לגרום למישהו להתעניין, ליצור עניין, משל ונמשל, ללמוד לשכנע, לשכנע את התת מודע, מסר תת הכרתי, לגרום לבחורה לרצות אותך, להעביר מסר סמוי, לשתול מחשבה
... לשכנע מישהו בדרכים סמויות, נוכל להשתמש במיומנות שנקראת תורת הסיפור. מהות תורת הסיפור היא לדעת איך לספר סיפור בצורה שמעבירה מסר תת - מודע מבלי שהשומע יבין שאנחנו מנסים לשדר לו מסר כלשהו. לדוגמה, אם אנחנו רוצים לשכנע מישהו במשהו, נוכל לשלב את המסר בתוך סיפור מעניין. כאשר אנחנו מספרים סיפור בצורה חכמה, אנחנו יכולים לשתול בתודעה של האדם את המסר בצורה שהיא לא מודעת לו, ובכך להשפיע עליו מבלי שהוא ישים לב. מהי תורת הסיפור ולמה היא יעילה? תורת הסיפור מתמקדת בהבנה של איך סיפור יכול לשמש ככלי להעברת מסרים. לדוגמה, בפסטיבלים של מספרי סיפורים, יש אנשים שמומחים בסיפור, אך לא תמיד יודעים איך להעביר מסר סמוי דרך הסיפור . זהו כלי חזק מאוד, כי סיפור טוב יכול להפעיל את התת - מודע של השומע ולהעביר לו תחושות מסוימות, בלי שהוא ירגיש שאנחנו מנסים לשכנע אותו. לפי דוגמאות מההיסטוריה, כמו סיפורו של רבי נחמן, שהוא היה מתחיל לדבר על נושא כלשהו, ובשלב מסוים היה עובר לסיפור כדי להעביר מסר חשוב מבלי שאנשים ירגישו שהוא מנסה לשדר להם משהו. כאשר אנחנו מספרים סיפור, אנחנו יכולים לשתול מסרים בצורה חינמית, ככה שבלי שהשומע יהיה מודע לכך, הוא סופג את המסר. איך לשפר את יכולת הסיפור שלך? כדי לשפר את היכולת שלך לספר סיפורים ולהעביר מסרים בצורה חכמה, עליך להבין את מהות הסיפור שאתה רוצה להעביר. כדאי לקרוא הרבה טקסטים, במיוחד בשפות כמו אנגלית, ולהתמקד בהבנת המילים והמשמעויות שלהם. כשאתה לומד לזהות את המשמעויות הנסתרות של המילים, אתה מתחיל להבין איך לבנות סיפור בצורה שמאפשרת להעביר מסרים בצורה חכמה. תהליך הלמידה הזה יכול להקנות לך כלים לשלוט בצורה יותר טובה בסיפור, ולהפוך אותך לסופר שמסוגל להעביר מסרים מבלי שיבחינו בזה. איך להשפיע על מישהו בצורה סמויה? כדי להשפיע על מישהו בצורה סמויה, עליך ... לבין מה שאתה רוצה שהוא יתעניין בו או יעשה. הדרך לשם היא דרך סיפור שמתאר את המהות של הרצון, ולשלול אותו עם סיפור שיעביר את המסר בצורה טבעית. איך לגרום למישהו להתעניין? תורת הסיפור השפעה על תת המודע שכנוע סמוי סיפור להעברת מסר כן. ש: אני יכול להגיד? אליעד: כן, אל תדאג אני אתן תשובה בנושא אחר, נו. מה השאלה דבר. ש: הצורך לדבר את הידיעות שלנו עם ... לב ששכנעת אותו, מה המבנה הכללי? המבנה הכללי הוא באמצעות תורת הסיפור, יש מקצוע שנקרא תורת הסיפור, מה זה אומר תורת הסיפור? ש: story telling באנגלית. אליעד: נכון, יש תורת הסיפור, מה זה אומר תורת הסיפור? זה מקצוע שלומדים אותו מי שלומד אותו, כן. ש: פעם ראשונה אני שומע את זה. אליעד: הנה אתה רואה, זה נושא שנקרא תורת הסיפור, מה זה תורת ה
🔔 הרשם לקבל עדכוניםערוץ WhatsAppערוץ YouTubeהקבוצה Facebook
ספרים מומלצים עבורך!
תמונה ללא תיאור
תמונה ללא תיאורתמונה ללא תיאור
טיפול בסכיזופרניה פרנואידית, טיפול בהפרעות נפשיות מוזרות, מחשבות רדיפה, טיפול פסיכיאטרי, טיפול תרופתי ב ocd, טיפול בפיצול אישיות, טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול במחלות נפשיות, טיפול בבעיות נפשיות, חלק 1
טיפול בסכיזופרניה פרנואידית, טיפול בהפרעות נפשיות מוזרות, מחשבות רדיפה, טיפול פסיכיאטרי, טיפול תרופתי ב ocd, טיפול בפיצול אישיות, טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול במחלות נפשיות, טיפול בבעיות נפשיות, חלק 1
... אדם ממילא מאמין שהסיפור שלו אמיתי. כאשר שואלים שאלות רציונליות, כמו למה שהם יעשו את זה? או אם מנסים לפגוע בך, למה זה לא קרה ... ואז להמציא לעצמו סיפור שמישהו אחר אשם בזה שהעסק שלו נפל, כדי לא להרגיש שהוא כישלון. כך הוא משחרר את עצמו מהאחריות ומעביר ... הוא מתחיל להאמין שהסיפורים שהוא המציא הם אמת. ברגע שהוא מזהה אפילו פירור קטן של אמת במציאות שיכול לאשש את הסיפור שלו, הוא מחזק את ההזיות ומפתח אותן. לדוגמה, אדם שחושש כל הזמן שיפרצו לביתו, וכל רעש קטן או אירוע מוזר ... היה צריך להמציא שום סיפור שיצדיק את הכישלונות והחסרונות שלו. איך לטפל במחשבות רדיפה? מה לעשות עם הפרעות פרנואידיות? טיפול ... אם הוא כבר מספר ממציא סיפור תמציא סיפור הפוך. איפה הוא מרגיש יותר חשוב שהוא אומר רוצים לפגוע בי או שרוצים, אתה הבנת מה אני אומר. ש: הוא חש ... איזה משהו הגיוני מהסיפור זה דבר ראשון, זאת אומרת צריכים לדעת שגם בכל שיגעון יש איזה היגיון זה דבר ראשון. עכשיו שימו לב במקרה ... יש איזה פירור של אמת בסיפור. זאת אומרת גם המשוגע זה לא במאה אחוז מהמקרים אבל שימו לב גם המשוגע ברוב המקרים הוא לא אומר יש פה ... עכשיו הוא צריך להמציא סיפור עוד יותר עכשיו הוא צריך להמציא הוא אומר רגע אז באמת זה לא הגיוני ואז הוא אומר לא זה ככה ועכשיו הוא ... מוזר לחזק לעצמו את הסיפור המקורי. זאת אומרת שכשאתה שאלת אותו אבל זה לא הגיוני תסביר לי למה ככה וככה הרבה פעמים אתה גרמת לו לחזק לעצמו עוד יותר את הסיפור כי הוא עיקם את המוח שלו עוד יותר כדי להמשיך להאמין במה שהוא מאמין. אוקי ולכן להתווכח בקטע הרציונלי ... מתי הם התחזקו כל מיני סיפורים ואני אתן לכם דוגמה. הדוגמה היא כזאת בן אדם נגיד הקים עסק אוקי ולא הצליח בעסק או העסק נכשל הוא פחד ... על עצמו הוא ימציא סיפור שלא היה ולא נברא רק כדי לברוח מהכתב אישום שלו על עצמו. זאת אומרת בן אדם נגיד ידפוק לעצמו את החיים ... אוקי מה יכול להיות שהסיפור הוא כזה הבן אדם הרגיש שהוא מאוד חלש ושהמשפחה שלו הדבר היחיד שעושה לו טוב בחיים המשפחה שתומכת ויושבת ... על עצמי בוא נמציא סיפור שמנסים לפגוע במשפחה שלי ואז עכשיו אני יכול להגן עליהם מזה שמנסים לפגוע בהם. זאת אומרת אם הבן אדם לא ... לפרוץ לו לבית זה הסיפור. עכשיו מה שזה אומר לנו שבמקרה הזה אם הבן אדם עוד פעם נגיד איך נעזור לו אז אם הוא יותר יאהב את עצמו ... וכמובן שלפעמים זה סיפור משולב בסיפור והסיפור הזה שמנסים לחסל לו את המשפחה זה כדי למצוא יותר הגיוני למה מנסים לפגוע בו כל מיני סיפורים ועניינים אבל מה שאני מנסה להראות שתמיד יש משהו טוב שיוצא לבן אדם מזה שיש לו איזה סיפור מופרך לחלוטין. עכשיו למה בן אדם נגיד יש לו סיפור שהמציאות לא מספיק טוב למה בן אדם ממציא את הסיפור הזה שהמציאות לא מספיק טובה. ש: הוא מרגיש שהוא לא מוצלח בחיים המציאות לא טובה. אליעד: אז קודם דיברנו ... לו ואז הוא ראה שהסיפור הזה לא כל כך אמין אז הוא אמר אוקי בוא נחזק את זה בוא נביא הוכחות הסיפור הוא נכון ואז הוא פתח טלוויזיה ראה אמר הנה זאת ההוכחה שמנסים לפגוע בי. עכשיו אם היו עוצרים את זה שם או ... עכשיו היה צריך להמציא סיפור בוא נמציא סיפור מי מאיים על העסק שלי כי לא יכול להיות שהעסק שלי לא מוצלח כי אני לא מספיק טוב או כי משהו, לא אין ... אותי. אז הוא ממציא סיפור ואז מספר סיפור על סיפור ואז אתה אומר לו אבל זה לא נכון ואז עכשיו הוא צריך להמציא עוד
תמונה ללא תיאורתמונה ללא תיאור
איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? איך לדעת מה לשאול? פיתוח שיחה, מיומנות שיחה, איך ליצור שיחה? תקשורת בין אישית, איך לדעת לדבר? איך לנהל שיחה?
איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? איך לדעת מה לשאול? פיתוח שיחה, מיומנות שיחה, איך ליצור שיחה? תקשורת בין אישית, איך לדעת לדבר? איך לנהל שיחה?
... המילים הלכתי לטייל הן העובדה בלבד, אבל מיד המוח שלנו מייצר סיפור שלם מסביב: איפה הוא טייל, למה טייל, עם מי ... מסביר שהדרך המעשית לפתח שיחה היא לזהות בראש את התמונה או הסיפור שהמוח שלנו מוסיף למשפט הפשוט, ולהפוך את אותם ... אליעד מדגים כיצד אפילו מילה פשוטה כמו מיץ תפוזים מייצרת אצלנו סיפור שלם: אנחנו מיד מדמיינים תפוזים נסחטים, כוס ... קח את המשפט שאמרו לך ושים לב לעובדות הברורות שבו. זהה את הסיפורים והאסוציאציות שהמוח שלך מוסיף אוטומטית סביב ... את השיחה. לדוגמה, אם מישהו אומר הייתי בים, מיד אפשר לכתוב סיפור שלם על זה: היה חם היום, בטח לקחת שמשייה, אולי ... תקשורת בין - אישית בצורה טובה? מדוע המוח שלנו נוטה להשלים סיפורים? כיצד להתגבר על חשש מיצירת שיחה? היצמדות ... הלכתי לים, אנחנו לא מסתפקים רק במילים הללו, אלא בונים בראש סיפור: מה השעה, מה המזג אוויר, מה נעשה בפועל, האם ... עליו חיבור של כמה משפטים, כאילו כותבים על זה חיבור שלם או סיפור: הלכת בים בשתיים בצהריים?, היה חם?, לקחת ... שעולה, אך הדרך האינטואיטיבית היא לזהות שהמוח שלנו כבר ממציא סיפור הרבה מעבר למשפט הבסיסי שנאמר. כיצד ההיצמדות ... היא: קבל את מה שאמרו לך (העובדה), בדוק מה אתה מפרש מזה (הסיפור הנלווה שיצר לך בראש), והפוך את אותו פירוש ... לנהל תקשורת בין - אישית בצורה טובה מדוע המוח שלנו נוטה להשלים סיפורים כיצד להתגבר על חשש מיצירת שיחה היצמדות לאמת ... הוא אמר שהוא אמר הלכתי לטייל מה לדעתך מה הוא סיפר תוסיף על הסיפור תוסיף. ש: יכול להיות שהיה לו קצת רע והוא אולי הלך לטייל כדי להרגיש טוב. אליעד: שנייה ואז אתה מוסיף איזה סיפור אתה מוסיף סיפור אוקי יכול להיות שהיה לו רע הוא הלך לטייל כדי ... לך הייתי בים עכשיו אני אומר לך קח דף ונייר ותצייר תכתוב על זה סיפור עבודה או חיבור בזה תכתוב סיפור , מה אתה יכול לספר לי על מה שהוא אמר קח איזה משפט שהוא אמר ותהפוך את זה לסיפור מה הסיפור שאתה יכול נגיד לספר על זה? ש: נקרא לזה לדוגמה ... לקח לים שמשייה ישב בים לקח כיסא הזמין קפה, ראה את השמש שחה סיפור. עכשיו הוא אמר שהוא היה בים ויש לך סיפור מסביב, עכשיו אוטומטית כשהוא אומר לך באתי מהים נגיד הוא אומר לך הייתי היום בים במוח שלך היה על זה סיפור שהוא מעבר לשלוש מילים של הייתי בים. כשהוא אומר לך הייתי בים בראש שלך בטוח היה איזה סיפור, נגיד שהוא אומר לך את המילה שולחן יש בראש איזה סיפור על המילה שולחן. ש: למה זה בטוח? אליעד: כי המשמעות של המילה שולחן היא נגזרת מהסיפור שאתה מספר על המילה שולחן, אוקי עכשיו מה אני ... לפתח שיחה, למה כי מה זה להיצמד לאמת להיצמד לאמת זה מישהו מספר סיפור אתה שואל את עצמך האם אני בטוח שהפירוש שאני ... אני בטוח שהוא נכון ואת זה אתה הופך לשיחה. אם מישהו מספר לך סיפור הילדה שלך אומרת לך אני בבית ואז בראש שלך קופץ ...
💎 💎 💎 💎 💎
יש להתחבר לאתר
ולצפות בתוכן המלא
💎 💎 💎 💎 💎
צביעות צמחונית, צביעות טבעונית, אלימות צמחונית, צמחונות ואלימות, הרוצח הראשון, סיפורי התנך, סיפור קין והבל, אכילת בשר, צער בעלי חיים, התאכזרות לבעלי חיים, רחמנות, אכזריות
... צמחונית, צביעות טבעונית, אלימות צמחונית, צמחונות ואלימות, הרוצח הראשון, סיפורי התנך, סיפור קין והבל, אכילת בשר, צער בעלי חיים, התאכזרות לבעלי חיים, רחמנות, אכזריות מהי ... בהן נעשה שימוש על מנת להציג את הצמחונים והטבעונים בעין חיובית יותר. דוגמה אחת לכך היא הפוסט שנפיץ ברשתות החברתיות על סיפור קין והבל בתנך. בפוסט, נטען כי קין, שהביא פירות וירקות כקורבן לאלוהים, היה הצמחוני ... כזו, טמון תהליך של שינוי והעיוות של משמעות הפסוקים כדי להראות את הצמחונות באור חיובי, תוך התעלמות מהקשר הרחב יותר של הסיפור. מהו סיפור קין והבל בתנך? הסיפור המקורי בתנך מתאר את קין ובל, שני האחים שהקריבו קורבנות לאלוהים. קין, שהיה עובד ... הביא פרי אדמה כקורבן, בעוד הבל, שהיה רועה צאן, הקריב את בכור צאנו. אלוהים קיבל את קורבן הבל, אך דחה את קורבן קין. על פי הסיפור, קין, שנפגע מההחלטה, הרג את הבל, והפך לאדם הראשון בתנך שמתואר כרוצח. במהלך ההרצאה, אליעד מתאר את הדרך בה סיפור זה שונה ומסולף כדי להתאים לרעיון הצמחוני. כיצד נערך שינוי בהבנת הפסוקים? אליעד מסביר כי ציטוט הפסוקים מהתנך, כפי שהם מופיעים בפוסט ברשת, מציג את הסיפור בצורה מעוותת. למשל, נאמר כי קין היה הצמחוני הראשון משום שהוא בחר להקריב פירות ... קין להיות צמחוני, אלא פשוט בקורבן שהוא הביא לאלוהים. ההרצאה מבהירה שצמחונות או טבעונות אינן בהכרח הבחירות הדתיות המובילות בסיפור המקראי, ושהפרשנות המודרנית של המילים במטרה להציג את צמחוניותה של הדמות מציגה עיוות מהותי. האם ניתן להניח שמי שמרחם על בעלי חיים הוא צמחוני? אחת השאלות שנשאלות במהלך ההרצאה היא האם הצמחונות בהקשר של סיפור קין והבל נובעת מרחמים על בעלי חיים. אליעד טוען כי המניפולציה הזו אינה בהכרח ... ישירה של הטקסט המקראי. כך לדוגמה, יש המפרשים את הקרב בין קין לבל כמאבק אידיאולוגי בין הצמחונות והאכזריות, אך למעשה מדובר בסיפור שמדבר על הבחירות האישיות של הדמויות, ולא על תיאור של עקרונות מוסריים או אורח חיים דתי. האם יש קשר בין סיפור קין והבל לצמחונות? לבסוף, אליעד מסכם את ההרצאה בכך שהסיפור המקראי על קין והבל לא מספק שום ראיה לכך שהתנך מקדם עקרונות של צמחונות או טבעונות. השאלה שמנחה את ההרצאה היא האם ניתן להבין מתוך סיפור זה את עקרונות הרחמים על בעלי חיים, כפי שהצמחונים והטבעונים מציעים לעיתים. אליעד ... את הבחירות של הדמויות כקשורות לצמחונות, הם למעשה דעות אישיות שהועלו על ידי מפרשים, ולא בהכרח מבוססות על התוכן המקורי של הסיפור. צביעות צמחונית? צמחונות בתנך? האם קין היה צמחוני? אלוהים והקרבת קורבנות תנך ...
תמונה ללא תיאורתמונה ללא תיאור
ניהול דיונים יעילים, איך לשאול שאלות נכונות? איך להגיע להסכמה? פירושים של שאלה, הנחות יסוד של שאלה, סיפור של שאלה, ניתוח שאלה, האם לעבור נושא בדיון? מהי השאלה הנכונה? איזו שאלה לשאול? מבנה תקין של תשובה לשאלה, תשובה מלאה
ניהול דיונים יעילים, איך לשאול שאלות נכונות? איך להגיע להסכמה? פירושים של שאלה, הנחות יסוד של שאלה, סיפור של שאלה, ניתוח שאלה, האם לעבור נושא בדיון? מהי השאלה הנכונה? איזו שאלה לשאול? מבנה תקין של תשובה לשאלה, תשובה מלאה
... דיונים יעילים, איך לשאול שאלות נכונות? איך להגיע להסכמה? פירושים של שאלה, הנחות יסוד של שאלה, סיפור של שאלה, ניתוח שאלה, האם לעבור נושא בדיון? מהי השאלה הנכונה? איזו שאלה לשאול? מבנה תקין של תשובה לשאלה, תשובה מלאה איך ... שאלות נכונות, אליעד כהן מסביר שכדאי קודם כל להבין לעומק את מבנה השאלה עצמה, וכן את כל מה שקשור לשאלה כגון הנחות יסוד, פירושים אפשריים, והסיפור מאחורי השאלה. היכולת לנהל דיון עם אנשים אחרים משפרת גם את היכולת של האדם לנהל דיונים פנימיים עם עצמו, כי גם בתוכו של האדם ישנם קולות וחילוקי דעות רבים. האם לכל שאלה יש הנחות יסוד וסיפור מאחוריה? לפי אליעד, מאחורי כל שאלה ישנן תמיד הנחות יסוד. לדוגמה, כשמישהו שואל מה השעה?, הוא מניח שיש מושג של שעה, שניתן לדעת אותה, ושהאדם שמולו יודע אותה. בנוסף, לכל שאלה ישנו גם סיפור מסוים שמסביר מדוע האדם שאל אותה. למשל, האדם יכול לשאול מה השעה? מפני שיש לו פגישה חשובה, או שהוא צריך להספיק לאוטובוס בזמן. אליעד מדגיש שיש הבדל בין הנחות היסוד לסיפור של השאלה. הנחות היסוד הן רעיונות בסיסיים שבלעדיהם אי אפשר היה בכלל לשאול את השאלה, בעוד שהסיפור הוא הרקע או המניעים שמאחורי השאלה, אשר יכולים להשתנות. האם חייבים להסכים על הנחות היסוד לפני שמתחילים לענות על השאלה? ... על התשובה במקום לוודא שהשאלה ברורה לכל הצדדים. אם לא מצליחים להסכים על השאלה עצמה, מומלץ ללכת אחורה ולבדוק מהן הנחות היסוד, פירושי המילים, או הסיפור שמאחוריה. לדוגמה, בשאלה האם אני צריך להתפטר?, אפשר לפרש אותה בכמה דרכים: האם צריך להגיש מכתב התפטרות עכשיו, או האם נכון ... - הבנה שניתן לפתור רק על ידי בירור הפירושים האפשריים. כיצד להתנסח ולשאול שאלות בצורה ברורה? אליעד ממליץ להתנסח באופן ברור, בלי מילים מיותרות וסיפורים לא נחוצים. אם המטרה היא לקבל תשובה ברורה לשאלה, עדיף לשאול את השאלה בצורה ישירה ככל האפשר, ללא סיפור או רקע מיותר. לדוגמה, כשאדם רוצה לקנות חלב בסופר, עדיף שיילך ישירות לחלב ולא יתעכב בדברים אחרים בדרך, כי אחרת הוא עלול ... עליהן. לשים לב למעבר בין נושאים ולהחליט אם זה מועיל או מפריע לדיון. לברר פירושים אפשריים של שאלות כשיש מחלוקת או ספק. להימנע ממילים מיותרות וסיפורים לא נחוצים כששואלים שאלות. כשיש אי - הסכמה, לבדוק קודם כל מה הייתה כוונת השואל ולא למהר להכריע. איך לשאול שאלות נכונות? ... כיצד למצוא תשובה נכונה לשאלה? איך להתנסח בצורה ברורה? האם צריך להסכים על הנחות היסוד של השאלה כדי להסכים על השאלה? האם לכל שאלה יש מאחוריה סיפור או רק הנחות יסוד? הסיפור של השאלה, הנחות היסוד של השאלה, מה זה אומר איך לדעת איך מוצאים תשובה לשאלה? איך לדעת האם אנחנו עוברים נושא או לא? למה חשוב ...
תמונה ללא תיאורתמונה ללא תיאור
שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, איך לשכנע אנשים? איך למכור מוצר? איך לגרום למישהו לחשוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבות? מסר תת הכרתי, מסר לתת מודע, איך להשפיע על אנשים?
שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, איך לשכנע אנשים? איך למכור מוצר? איך לגרום למישהו לחשוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבות? מסר תת הכרתי, מסר לתת מודע, איך להשפיע על אנשים?
... אותך לחשוב בדרך מסוימת, או שאולי אפשר להגיע ממנו למסקנות שונות. כיצד לזהות מסרים סמויים ולחשוב בצורה ביקורתית? כאשר אדם שומע סיפור כלשהו, בין אם זה בעיתון, בטלוויזיה או ממישהו אחר, כדאי לשאול כיצד הסיפור הזה משפיע על מחשבותיו ועל עמדותיו. לפעמים סיפור פשוט הוא הקדמה או מסר סמוי שנועד להשפיע על דעותיו של האדם לגבי נושא אחר. למשל, סיפור על כלב שנשך אדם יכול להיות הקדמה למסר רחב יותר, והאדם יכול לבדוק כיצד סיפור זה משפיע על דעתו לגבי נושא מסוים. כמו כן, כשמישהו מספר סיפור, כדאי לחשוב למה הוא סיפר אותו, מה המסר הסמוי שנמצא מאחורי הסיפור, והאם בכלל הסיפור מחייב להסיק מסקנה כלשהי. כך, אדם יכול להגן על עצמו מפני שכנוע עקיף או מניפולציה, ולפתח מודעות מוגברת למסר תת הכרתי ... שהיא תגרום לו לעשות את הפעולה הזאת וכן הלאה עושים שכנוע עקיף לשכנוע עקיף, מרחיקים את המסרים כאילו מהדבר המרכזי. לדוגמה נגיד בסיפור של הדירות ואז נגיד לבן אדם תראה איך האנשים חיים מאוד טוב בדירות, נגיד אנשים מאוד עשירים ואז אוטומטית הבן אדם יגיד רגע ... לחשוב את הדבר הזה. אוקי זה דבר ראשון זאת אומרת לנסות להיכנס לראש של הבן אדם השני. ועכשיו הדבר העוד יותר חשוב שהוא המפתח לכל הסיפור הזה הוא כדלקמן, בן אדם שרוצה לשפר את יכולת השכנוע שלו ולהגדיל את הסיכוי שלו לשכנע בשכנוע עקיף כל מיני רעיונות שונים מה ... אותו למסקנה הזאת והזאת. אוקי כל מה שדיברתי עד עכשיו רלוונטי גם מהיבט נוסף, מה זאת אומרת מהיבט נוסף נגיד שבן אדם שומע איזה סיפור, מישהו מספר לך איזה סיפור סתם סיפור מספר סיפור, בן אדם יכול לשאול את עצמו איך הסיפור הזה משפיע על הדעות שלי בנושא אחר?, לבדוק האם הסיפור הזה והזה משפיע על הדעות שלי בנושא אחר?. נגיד לקחת איזה נושא להגיד אוקי על כל סיפור הזה ועל כל תסביכיו, איך הסיפור הזה שעכשיו שאני שומע משפיע על הדעה שלי בנושא X, איך זה משפיע ואז הבן אדם פתאום יכול מעוד היבט לראות אני בעצם רואה שהסיפור הזה והזה הוא בעצם הקדמה הוא בעצם מבוא, הוא בעצם הנחת יסוד חלקית אפילו שמעודדת אותי לחשוב ככה וככה וזה מזה אני מסיק ככה וככה ואז אני עושה ככה וככה. זאת אומרת עוד פעם לקחת סיפור, בן אדם סתם שמע סיפור קרא כתבה, ראה משהו בעיתון ראה משהו בחדשות ושואל את עצמו איך הסיפור הזה עכשיו, סתם סיפור כלב נשך בן אדם, איך הסיפור הזה משפיע על דעתי לגבי X, איך זה משפיע? בא נבדוק בוא נמצא קשר כלשהו אפילו נמציא קשר. אוקי והדברים האלה מתחילים לחשוף לבן אדם איך המוח שלו עובד. ויש עוד היבט בסיפור הזה ברגע שמישהו בא למכור לך מוצר והוא מספר לך סיפורים סתם סיפורים לפי תומו הבן אדם יכול לשאול את עצמו למה הוא מספר לי את הסיפור הזה, מה הוא מנסה להגיד בסיפור הזה האם בסיפור הזה יש פה עכשיו איזה מסר סמוי, אולי ב
💎 💎 💎 💎 💎
יש להתחבר לאתר
ולצפות בתוכן המלא
💎 💎 💎 💎 💎
הרשלה, מעשיות הרשלה, בדיחות הרשלה, משל ונמשל, הרשלה והסוכר, הרשלה והגפרורים, מוסר השכל, סיפורי הרשלה, ללמוד מכל דבר, ניתוח סיפור
... מעשיות הרשלה, בדיחות הרשלה, משל ונמשל, הרשלה והסוכר, הרשלה והגפרורים, מוסר השכל, סיפורי הרשלה, ללמוד מכל דבר, ניתוח סיפור מי היה הרשלה ומה הסיפור על הרשלה והסוכר? הרשלה הוא דמות ידועה בסיפורים עממיים, שהמטרה שלהם היא להעביר מסרים חכמים על ידי שימוש בהומור ובסיטואציות פשוטות. אחד הסיפורים על הרשלה מתאר מקרה שבו הוא הוזמן להתארח בבית של אדם עשיר, אך המארח, שלא ממש אהב את הרשלה, הגיש לו ... ביקש מבעלת הבית סוכר כדי לשפר את הטעם. בעלת הבית, שלא רצתה לתת לו את הסוכר, הסתירה אותו בארון ואמרה שאין לה סוכר בבית. הרשלה, בחוכמתו, סיפר לה סיפור מומצא על מגפת סוכר שמתרחשת כרגע, וטען שיש סוכר רעיל שנמכר בשוק, וכדאי להיזהר מכך. כאשר שמעה האישה את הסיפור, מיד נלחצה ואמרה להפתעתה שהיא נזכרה שבדיוק היום העוזרת שלה קנתה סוכר. הרשלה הציע שהוא יבדוק עבורה אם ... של האישה היה רופא השיניים של העיר. בעלת הבית חשבה לעצמה שבסופו של דבר הרשלה יזיק לעצמו באכילת הסוכר, ואז יגיע אל בעלה לטיפול שיניים יקר. כך שהאישה בסיפור הייתה בעצם מתוחכמת יותר מהרשלה. מה הטעות שעשתה בעלת הבית עם הרשלה? למרות שבמבט ראשון נראה שבעלת הבית ... עצמו זאת, הוא יבין שאין הבדל אמיתי בין הרצונות השונים שלו, ויבין שהמנגנון של לרצות הוא אינסופי, ותמיד ימצא חיסרון נוסף למלא אחריו. מה אפשר ללמוד מסיפור הרשלה והגפרורים? סיפור נוסף על הרשלה מתאר איך הוא בדק גפרורים כדי לראות אם הם תקינים. הרשלה הדליק גפרור אחד, ואז כדי לוודא ... התמידי הוא המנוע לקיום החיים, ולכן כדאי לאדם להסתכל על חוסר הסיפוק בצורה קצת אחרת ולהבין שהוא חיוני לקיום שלו, ולא רק דבר שלילי. מה המסקנה המרכזית מסיפור הרשלה והסוכר? המסקנה המרכזית היא שלפני כל פעולה שאדם עושה, עליו לשאול את עצמו האם הפעולה הזאת באמת ... בלי לבדוק אם זה בכלל מוביל אותו לתוצאה הרצויה. מעשיות הרשלה איך לשלוט ברצונות? משל ונמשל איך ללמוד מכל דבר? למה תמיד יש חיסרון? מה מוסר ההשכל מסיפורי הרשלה? אליעד: בסיפור של הרשלה יום אחד להרשלה לא היה מה לאכול והוא ביקש שיארחו אותו, עשיר אחד אירח את הרשלה אבל הוא לא כל כך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סיפור
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
תמונה ללא תיאור
שקט נפשי אמיתי - הספר על: סיפור, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? כעס ועצבים ועוד...

תמונה ללא תיאור
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סיפור, איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

תמונה ללא תיאור
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

💖💖💖
האתר עוזר לאלפי אנשים מידי יום!
גם את/ה מוזמנ/ת - לתרום ולסייע כפי יכולתך!
מידע נוסף כאן...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לילדים, ייעוץ נפשי, ייעוץ נפשי מומלץ בנושא סיפור - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.4844 שניות - עכשיו 06_06_2025 השעה 12:04:09 - wesi4
נגישות