ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סיבולת ✔שבעת ימי הבריאה - יום 4 - חלק 3 ✔- ומהו היעד? - השליטה המוחלטת במלוא חוליות המידע של שרשרת האם האחת והרצופה... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨שבעת ימי הבריאה - יום 4 - חלק 3
- ומהו היעד?

- השליטה המוחלטת במלוא חוליות המידע של שרשרת האם האחת והרצופה עד לאין סוף.

אבל בנתיים יש לי את השליטה רק בשרשרת המידע החלקית אשר זיהיתי, כיצד איפוא אחיל את שליטתי המלאה בשרשרת האין סופית?

- ע"י מחיצת הפרדה שאמתח לאורך כל השרשרת ואגדיר בה את גבולותיה המדוייקות. כמו שעושה אדם הרוכש חלקת אדמה פרטית ומקים סביבה גדר שתשמש כהכר לשליטתו הבלעדית בחלקה הזו.

מחיצה זו וכאמור, תפריד בין המידע שכבר זיהיתי ובין יתר המידע הנמצא בשרשרת האם:

להבדיל בין היום ובין הלילה: "יום" זה המידע המואר שכבר זוהה על ידי לאור היום, "לילה" זה המידע הנמצא בחשכה שעוד לא הואר ולא זוהה.

עם זאת שאלה אחת עומדת ביני לבין תכלית העניין: יש לי תוכנית לשליטה מוחלטת במלוא חוליות המידע בשרשרת האם האחת והרצופה, אבל איך אתחזק את השליטה הזו? כלומר איך אתקדם אל עבר היעד שלי וארכוש עוד שרשראות מידע חלקיות לצרפן לשרשרת שבידי? כיצד אחיל בפועל את שליטתי המלאה בשרשרת האם האין סופית?

והרי שוב, ובנתיים שמתי יד רק על מידע חלקי, אני מחזיק בידי רק בשרשרת המידע החלקית של הגלגל אשר זיהיתי, כיצד מידע ספציפי זה יומר למידע אחר? כיצד נפדה הבכור והמידע החלקי של הגלגל והופך למאור עבור יתר המידע שבסל? כיצד מתפזר האור של הבכור הזה ונעשה ממנו מאור - מקור של אור עבור יתר המידע שבערימה?

זכרו נא כי מחבר התורה משתמש לשיטתו "בארץ" כדוגמה המייצגת שרשרת מידע חלקית - בה נפגשה התודעה האנושית לראשונה, וביקשה לפזר את המידע הזה ולהפוך אותו למאורות עבור יתר המידע שביקום... כיצד מתקיים בפועל התהליך הזה?

ובכן, חזון התודעה האנושית יוצא בפועל אל הדרך - בו ברגע כאשר התודעה פוגשת בשרשרת מידע כלשהי ורואה בה כבכור - כמקור של אור עבור חזונה שבאופק. כלומר היא רואה לנגדה כלי שבעזרתו תגיע אל חזונה, ושרשרת המידע שזוהתה הופכת בעצם לכלי - ליצוק בו את חזון התודעה שבאופק. והשאלה היא לאלו כלים יהפכו הבכורות כאשר תפגוש בהם התודעה האנושית, ותבקש ליצוק באמצעותם את חזון שליטתה במלוא המידע שביקום? לאלו כלים יהפכו שרשראות המידע הבכורות שתגזור אותם התודעה מתוך המידע המוקרן מהארץ?

והיו לאתת ולמועדים ולימים ושנים: "הבכורות" האלה שייגזרו מתוך הארץ יהפכו לכלים - לאותות ולמועדים ולימים ושנים, אלה הם הכלים הטכנים שישמשו את התודעה האנושית לסלילת חזונה הבומבסטי - השליטה המוחלטת במידע של כל היקום.

1. אותות: המילה "אות" מזכירה לי מיד "אות חיים"... רגע לאחר רעידת אדמה הגופות שרועות לפניך... ואתה עומד על יד אחת הגופות שחושד / מקווה שעודנה בחיים וצועק לה במלוא הגרון: תן לי "אות חיים" שאציל אותך, שאמשיך איתך... תזיז את היד, מצמץ בעיניים... וגם בעל החזון זקוק לאותות, שיראה שהחזון שלו הולך, מתקיים...

חזון ההתודעה האנושית הוא לשלוט במלוא ערימת המידע בכל היקום - החל מנקודת הזינוק שלה על הארץ, ולאורך כל הדרך זקוקה היא לאותות שיגיעו אליה מסביבת נקודת הזינוק ויראו לה שחזונה חי ובועט וממשיך להתקדם.

הרבה אותות משוגרים מכדור הארץ - מתוך האטמוספרה ומחוצה לה: אותות חשמליים, ברקים, שרב, חום, קור, רוחות, גשמים, לחות... גם האנשים מסביב משגרים כל הזמן אותות - בהתנהגותם, בשפת גופם... האותות האלו משמשים ביד האדם כאמצעי עזר להתמצאות שלו בסביבה, והוא זקוק לכלים אלה כי הוא רוצה לשלוט בסביבה.

2. ומועדים: עוד כלי טכני שישמש את התודעה האנושית ליישום חזונה ותכליתו - השליטה במלוא חבילת המידע במרחב. ללא "מועד" אינני יכול לעקוב אחר חזוני וללוותו בנקודות ציון...

קיץ, חורף, אביב, סתיו, ערב, בוקר, יום, לילה... גם החגים הנזכרים בתורה נקראים "מועדים" כי מציינים הם נקודות ציון במפת השנה. "מועד" הוא נקודת ציון במפת הזמן האנושית: עבר הווה ועתיד, וזוהי אותה המפה עליה משרטטת התודעה את חזונה. המועד, אשר על כן, משמש לתודעה ככלי תחבורה במרחב המפה.

3. וימים: ברגע זה אנחנו נמצאים במרחב היום הרביעי... היינו בזום מס' 4 לתמונה המלאה והמקורית. תמונה מס' 4 וכידוע, זהה לתמונה מס' 3 שקדמה לה אך מופיעים בה פרטים שנמצאים כמובן בתמונה השלישית אך לא ניתן להבחין בהם כי קטנים הם, לכן אנו מקרבים את העדשה בתמונה הרביעית ומגדילים אותה בשביל להבחין באותם הפריטים.

הרבה מונחים חדשים שפגשנו בהם בתמונה הנוכחית כמו "בכור", "מאור" - נמצאים ללא ספק גם בתמונה הראשונה והשניה והשלישית, אך לא הצלחנו שם להבחין בהם כי המימד שמגיחים מתוכו אינו נראה בתמונות הקודמות בגין גודלו - לא מהותו, ובכל זאת, מי שניחן בעין חדה יכול להבחין אף בבכור ובמאור ובפטר חמור - גם על גב התמונות הקודמות, אך הבעיה היא עם בעלי הראיה הקצרה... לכן היה על מחבר התורה להגדיל עבורינו את התמונה המקורית באופן שנבבחין בכל הפרטים שבתוכה עד הקטנים ביותר. הוא חישב וראה שיש להגדילה שש פעמים בנוסף לעוד הגדלה שביעית שתצטרף לכל אחת משש ההגדלות (פרטים ביום השביעי), ובסך הכל 6 + 1 = 7, שבע תמונות - שבע הגדלות.

השאלה היא, מדוע חילק המחבר את ההגדלות לשבע ולא עשה הגדלה אחת גדולה שכלולים בה כל הפרטים?!

על השאלה הזו ענה הפעם האדם, שמעודו ועד היום השתמש באותו המנחה של המחבר וקבע 12 שנות לימוד + אוניברסיטה. והשאלה שוב - מדוע חילק את כיתות הלימוד ל - 12 ולא עשה כיתה אחת שתכלול את כל חומר הלימוד?!

התשובה נמצאת בפה כל אחד מאיתנו... כי אם נעמיד רק כיתה אחת - כל התלמידים בכל הגילאים יצטרכו לשאת בילקוטם את אותו חומר הלימוד ולהתמודד עימו: בן השש שרק התחיל לכתוב יצטרך להתמודד עם משוואות האלגברה, ובן השבע עשרה ימשיך להתמודד עם משוואות הכפל ולהיבחן עליהן...

אם נחזור אל ששת הימים שלנו ואל ששת "התמונות", אזי טבעי הוא לקבוע שחזונו של חד ראיה הוא הרבה יותר רחב מבעל ראיה קצרה... תודעה שמסוגלת להבחין ישירות בתמונה המלאה המקורית ללא שום הגדלה - מסוגלת לשרטט בהתאם חזון הרבה יותר גדול מתודעה אחרת שיכולה להבחין בתמונה המלאה רק מתוך ההגדלה הרביעית... זה כמו להעניק לשני אנשים את האפשרות "לגזור" להם חלקת אדמה מתוך כדור הארץ: אחד מתוך מפת אטלס, והשני מתוך תמונות של מחוזות ושכונות ורחובות...

אם כן, ששת ימי השבוע (יום השבת משותף - פרטים ביום השביעי) הם שש תמונות / הגדלות העומדות לרשות התודעה האנושית. מכאן, "ימים" הם "כלים" בידי התודעה האנושית, כל תודעה והכלי (היום) המתאים לה שדרכו תמזוג את חזונה... במקרה או לא דורגה הראיה האופטית לשש.

4. ושנים: שנה, זו הגירסה המלאה של יחידת הזמן בה המחזוריות נותנת את ביטויה המלא, מקיץ עד חורף, מחום עד הקור, מהיבש עד הלח...

"יחידת זמן" היא אחד משלושת הגדלים דרכם מחשבים את המהירות ואת המרחק, ושלושתם כאחד מהווים כלי בידי התודעה בבואה לבנות את חזונה. כמה זמן עבר / או יעבור, לאיזה מרחק היגעתי / אגיע, ובאיזו מהירות עברתי / אעבור את המרחק...

ויאמר אלהים: יהי מארת ברקיע השמים... והיו לאתת ולמועדים ולימים ושנים. כלומר, והיו מאורות אלה לאותות ולמועדים...

שרשראות המידע שהתודעה האנושית זיהתה וראתה בהן כמאורות / בכורות עבור החזון שלה - משמעות הראיה זו היא שמאורות אלה ישמשו עבור התודעה כאותות ומועדים וימים ושנים, כי אלה הם הכלים שזקוקה להם התודעה האנושית להתקדם עם חזונה ולפתח אותו: אותות, מועדים, ימים, שנים. כלים אלה נכונים הם עבור כל חזון - ולא רק החזון הנלווה אל הארץ... גם החזון הנלווה לגלגל צריך את אותם הכלים להתפתחותו: אותות, מועדים, ימים, ושנים.

וכאן נשאלת השאלה: הישגתי את הכלים להתקדמות החזון שלי באמצעות "הבכור" שזיהיתי בטבע, היינו באמצעות שרשרת המידע שזיהיתי את רצף חוליותיה וצירפתי אותה למציאות שלי, נקרא לשרשרת הזו או לבכור הזה בשם דנה, השאלה היא: ומה עם דנה שלי? מה קורה איתה עכשיו - ממש ברגע זה? ההרגשה היא שבין הראיה המיוחדת שלי לדנה שהפכה אותה למאור עבור החזון לבין התפתחות אותו החזון - דנה עצמה נפלה בין הכיסאות... מה עם דנה!

אם נחזור למטבע הלשון של התורה ולדוגמה המיוחדת של המחבר, או גם אז נשאל את השאלה: ומה עם "הארץ"? אומנם - זיהיתי עכשיו את הארץ וראיתי בה כמאור לחזון הגדול שלי לשליטה בכל ערימת המידע ביקום... ואכן מתוך המאור הזה היגעתי כבר אל הכלים הנחוצים להמשך החזון וכלים אלה עומדים כבר לרשותי ונמצאים בשימוש פעיל: האותות המועדים הימים והשנים. אבל השאלה היא: ומה עם הארץ? מה עם שרשרת המידע שרק עכשיו זיהיתי וביקשתי לצרפה למציאות שלי - לאוסף שלי וליהנות ממנה? והרי זיהיתי את השרשרת הזו לא רק בשביל להשתמש בה עבור תוכניותי העתידיות אלא גם בשביל ליהנות ממנה היא... אני רוצה ליהנות מהארץ, מיופיה, מנופה, רוצה לאכול את פירותיה...

תהייתך תקנית - ענה לי מחבר התורה והציע לי לנוע בשבילי התמונה כפי שנעים בשבילי החילזון, ניתן להגיע בתנועה סיבובית אל כל חלק בחילזון ומכל נקודה אשר עליו. ובכן זיהיתי שרשרת מידע, קראתי לה "ארץ", ומתוך אותה השרשרת ייצרתי כלים להמשך מסעי במרחב, כלים שיאירו לי את המרחב ואת הארץ כאחד.

והיו למאורת ברקיע השמים, להאיר על - הארץ, ויהי - כן.

והיו - הבכורות, שרשראות המידע שזיהיתי, הארץ, הגלגל...

למאורת ברקיע השמים להאיר על - הארץ - לזרקורים, לכלים שימושיים במרחב... שיאירו (גם) את עצמם, את הארץ ואת הגלגל ואת שרשראות המידע שזוהו והיו לזרקורים...

כלומר, הארץ תהפוך למקור האור עבור חבילת המידע במלואה וגם עבורה היא בעצמה, והגלגל יהפוך למקור האור שיאיר את הרשימה המכובדת שעתידה להופיע תחתחיו, ובו בזמן הגלגל עצמו "יהנה" מאותם הכלים שנוצרו מתוכו וישתמש בהם, באותות במועדים בימים ובשנים.

ויהי - כן. ויהי אור. כך נוצר האור. כך מזהים את ערימת המידע ונעים בתוכה - בתנועה הסיבובית הזו.

עד כאן משמעות משפט המפתח "ויהי אור" בו הציג מחבר התורה את התמונה המקורית בראשונה, והרחיב אותה זה ארבע פעמים עבורינו.

ביום השני הרחיב את המשפט "ויהי אור" ל - יהי רקיע שיבדיל בין מים למים... ביום השלישי הרחיב את אותו המשפט ושילב בו את הטכניקה בה קולטת התודעה את האור, את המידע... יהי אור - משמע "יהי אחד", שחוליות המידע ייקוו באופן רצוף אל מקום אחד... כך הוצגה לנו מקבילה ועוד מקבילה ועדיין ממתינות לנו שתי מקבילות מורחבות מאחותיהן: החמישית והשישית, והשביעית כאמור היא "מקבילה" משותפת שתתבאר בזמנה.

אם כן, קליטת המידע ע"י התודעה האנושית מסתכמת בזיהוי אותו המידע, ולמעשה זו תכלית העשיה האנושית: זיהוי המידע, וכאשר התודעה "אומרת": ויהי אור - משמעות הדבר: "ותהי העשייה", "ויהי הזיהוי".

באופן הזה ניסח מחבר התורה את משמעות "העשייה האנושית" ותכליתה - על פני המקבילה השנייה:

ויעש אלהים את - הרקיע, כלומר "יהי אור" שמשמעותו "יהי אחד" שמשמעותו "יהי רקיע" - הוא תכלית העשיה האנושית, ותכלית זו מסתכמת בזיהוי המידע.

במקבילה השלישית נחשפנו לרמת "הזיהוי" ברובד הטכני שלו: לזהות - לקטוף משרשרת המידע חוליות רצופות, לזהות את הרצף של החוליות.

ובמקבילה השניה נחשפנו למשמעות "הזיהוי" ברמה כללית ביותר: לזהות - להבדיל בין מידע למידע, היינו להבדיל בעזרת הקטע הקטן שזיהיתי את רצף חוליותיו - בין משפחת המידע שעתידה להופיע תחתיו ולגדול מיום ליום (הגלגל ויתר המוצרים שיבואו בעקבותיו) לבין המשפחה המורחבת עד אין סוף של אותו המידע הנמצאת מטבעה מעליו.

התודעה האנושית מזהה - משמע מושיטה מעת לעת את היד למעלה אל שרשרת האם האין סופית האחת והרצופה, מזהה קטע מסויים מרצף חוליותיה, קוטפת אותו ומורידה אותו אליה למטה אל המציאות. כך מתפתחת בהדרגה המציאות האנושית.

כך ניסח מחבר התורה במקבילה השניה את תכלית העשיה האנושית, תכלית שמסתכמת בזיהוי המידע:

ויעש אלהים את - הרקיע, ויבדל בין המים אשר מתחת לרקיע, ובין המים אשר מעל לרקיע.

זו היתה כאמור המקבילה השניה / היום השני.

וכך ניסח מחבר התורה במקבילה הרביעית המורחבת את תכלית העשיה האנושית, תכלית שמסתכמת כאמור בזיהוי המידע:

ויעש אלהים את - שני המארת הגדלים: את - המאור הגדל לממשלת היום, ואת - המאור הקטן לממשלת הלילה, ואת הכוכבים.

ההבדל היחיד כאמור בין המקבילה הרביעית לשניה הוא בתווים הדקיקים שאינם נראים לקצרי הראיה במקבילה השניה ומוגדלים באופן מלאכותי עבורם במקבילה הרביעית.

"תו דקיק" שכבר עמדנו עליו לעיל הוא "המאור": שרשרת המידע שהתודעה המקורית מזהה - היא שרשרת שמראש מגוייסת על ידה להיות לה כמאור ולזהות באמצעותה את רצף יתר החוליות... משה רבינו כינה בהמשך את השרשרת המגוייסת הזו "כבכור" "פטר כל רחם"... כאם ויד לכל השרשראות כי הרי באמצעותה נגיע ליתר החלקים בשרשרת ונזהה אותם... היא המנחה ליתר החוליות שבשרשרת, היא הראש שעומד בראש השרשרת, היא הבכור...

אם כן, תכלית העשיה האנושית מסתכמת בזיהוי המידע, ועצם הזיהוי - (לדוגמה, זיהוי רצף החוליות של שרשרת מידע חלקית) מאפשר לנו להבדיל בין המידע הנמצא מתחת לרצף החוליות אשר זוהו לבין יתר המידע שעוד לא זוהה למעלה, ואלה הם הגבולות המדויקות של חבילת המידע המלאה. נתון זה משלים עבורינו את משימת הזיהוי: אנו תופסים בכפינו את חבילה המידע המלאה שיודעים את גבולותיה וכבר יודעים מה זיהינו ומה עוד נותר לנו לזהות מתוכה. זוהי משמעות השליטה המלאה בחבילת המידע - "שליטה" ששואפת התודעה האנושית להשיג אותה כל הזמן. לאור "התו הדקיק" (המאור) שכבר נגלה לנו, משמעות הדברים במקבילה הרביעית כלהלן:

ויעש אלהים את - שני המארת הגדלים: "ויעש" - "זיהה".

ויעש אלהים את - שני המארת הגדלים: "זיהוי" רצף החוליות ע"י התודעה האנושית - משמעותו גיוס החוליות הללו להיות כמאור, ובאמצעות "מאור" זה נזהה את יתר המידע, היינו נבדיל בין מידע למידע, בין משפחת המידע שעתידה להופיע תחתיו ולגדול מיום ליום (הגלגל ויתר המוצרים שיבואו בעקבותיו) לבין המשפחה המורחבת עד אין סוף של אותו המידע הנמצאת מטבעה מעליו (כל הטכנולוגיה הקשורה בגלגל שהאדם עוד לא זיהה).

אם כן, בעזרת "המאור" הזה שכבר זהיתי את רצף חוליותיו, אני צריך לזהות (להאיר) עוד שתי משפחות - מידע, לכן המחבר השתמש ב - "שני המארת", מאור בשביל המשפחה שלמטה ממנו, והשני בשביל זו שלמעלה.

וזהו ייחוס שתי המשפחות הללו:

1.המשפחה הראשונה היא משפחת המידע שעתידה להופיע מתחת למאור הזה ולגדול מיום ליום עד אין סוף (הגלגל ויתר המוצרים שיבואו בעקבותיו)

2.המשפחה השניה היא המשפחה המורחבת עד אין סוף מאותו סוג מידע של "המאור", שחוליותיה נמצאות בטבע (בשרשרת האם) אך התודעה עוד לא זיהתה את הרצף שלהן, והיא עתידה לזהותן בכל רגע נתון, להושיט את ידה למעלה, לגזור אותן משרשרת האם ולהביאן למטה אל המציאות.

המדובר ולמעשה בחמולות... כי לשתי משפחות המידע המכובדות הללו אין סוף, הן זו שלמטה (היגענו מהגלגל עד החללית ועוד היד נטויה לאין סוף)... והן זו שלמעלה שלמעשה נגזרות מתוכה כל יתר החוליות שעתידות להתחבר עם המציאות. לכן, השתמש מחבר התורה במילת התואר "גדולים" לתאר את המאור שיעמוד לשימוש כל "חמולה" ויאיר את הדרך אליה... "שני המארת הגדלים". (בניגוד למקבילה השניה בה השתמש המחבר ב - "רקיע" - אחד ויחיד, היינו חוליות רצופות שזוהו ע"י התודעה ויצרו רקיע שהבדיל בין שני רובדי המידע. להזכירכם, במקבילה השניה עוד לא "הבחנו" במאור)...

ויעש אלהים את - שני המארת הגדלים: "זיהוי" רצף החוליות בקטע מסויים משרשרת האם ע"י התודעה האנושית - משמעותו גיוס הקטע הזה לשמש עבור התודעה למאור, שיתפצל מטבעו לשני מאורות גדולים, באמצעותם תסלול התודעה את דרכה אל עבר שתי המשפחות האדירות ותשלוט במידע שלהם:

1.את - המאור הגדל לממשלת היום, לגלגל וליתר המוצרים מתחתיו - זקוקה התודעה למאור "גדול" כי הרי זוהי תכלית "העשייה" שלה בפועל: למשול במציאות שלה ובמידע שבונה את המציאות הזו... היא זקוקה לאור השמש החזק להאיר את אזור העבודה שלה באופן ממשי, כי היא עתידה לזהות מתוך המאור הזה את רצף שרשראות המידע ולצרפן למציאות שלה בפועל. התודעה האנושית עובדת בפועל לאור היום, לכן היא זקוקה למאור (הגדול הראשון) בשביל למשול באמצעותו בחבילת המידע של היום המלא הזה.

2.ואת - המאור הקטן לממשלת הלילה, המשפחה השניה היא המשפחה המייצגת את המידע הנותר שחוליותיו נמצאות בטבע (בשרשרת האם) אך התודעה עוד לא זיהתה את הרצף שלהן, אולם היא עתידה לזהותן ולגזור אותן משרשרת האם ע"מ להביאן למטה אל המציאות. להדגיש, "הזיקה" אל חברי המשפחה הנרחבת הזו נוצרה ברגע זיהוי רצף החוליות של המאור. עמדנו על המונח "זיקה" במקבילה השלישית. אם כן "חוליות" המשפחה הגדולה הזו נמצאות עדיין בחשכת הלילה וממתינות לתודעה שתבוא ותזהה אותן, ואכן זוהי שאיפת התודעה בפועל - למשול בחבילה המכובדת הזו, להגיע אל חוליות המידע האלו ולחשוף אותן, והיא זקוקה בשביל המשימה הזו למאור (השני) בשביל למשול באמצעותו בחבילת המידע של הלילה הארוך שאין לו סוף.

והרי "המשפחה השניה" שמעל לרקיע - גדולה לאין ערוך מאחותה שמתחת לרקיע, ולמעשה ממנה מושכת התודעה את המידע ומפקידה אותו באוצרה שמתחת הרקיע (הרשימה שמתחת לגלגל), ומדוע אם כן לאזור האדיר הזה מסתפקת התודעה במאור "קטן"?

התשובה נעוצה "באינטרס" שיש לתודעה באזור הזה... הגם והאינטרס שלה בלתי צנוע בעליל: השליטה המוחלטת במלוא חוליות המידע הנותרות בשרשרת האם, באופן שיתאפשר לה גישה חופשית לאזור ע"מ לחפון מתוכו כל ערימה שתרצה בכל עת, ואת האינטרס הזה ניתן לקיים ע"י "גידור" האזור, כמו שעושה אדם הרוכש חלקת אדמה פרטית ומקים סביבה גדר שתשמש כהכר לשליטתו הבלעדית בחלקה הזו. זהו הרקיע שהבחנו בו במקבילה השניה, ושנמתח עקב החופן הראשון לאורך כל השרשרת בשביל לגדר באמצעותו את הגבולות ולהחיל את השליטה.

התודעה איפוא לא באה "לעבוד" באזור הזה אלא רק לשמור על גבולותיו, ולמשימה כזו אינה זקוקה מעבר למאור קטן שיאיר את מסלולי הגישה והזיקה אליו לעת הצורך... ואור הירח הקטן מספיק למשימה מוגדרת כזו, בשביל למשול באמצעותו בחבילת המידע המשתרעת על הלילה הארוך הזה. לכן השתמש מחבר התורה כאן במילת התואר (קטן) "המאור הקטן" הגם והאזור שאמור להאיר בו - גדול הוא מהאזור בו פועל המאור הראשון.

עד עכשיו השתמשה התודעה המקורית בשני מאורות, דרכם האירה שני אזורים, ועל הגדרת האזורים הללו עמדנו במקבילה השניה: המים אשר מתחת לרקיע והמים אשר מעל לרקיע. הרקיע עצמו (שהפך במקבילה הרביעית למאור) נוצר עקב החופן הראשון שחפנה התודעה מערימת המידע, דוגמה לחופן כזה: הגלגל. דוגמה אחרת שהשתמש בה מחבר התורה: הארץ. ולמעשה ניתן להשתמש בכל דוגמה שעולה על הדעת, כל חופן כל חבילת - מידע כל זיהוי של רצף - חוליות - כל אחת מאלה מהווה דוגמה מאלפת לחופן שישרטט רקיע בשמים, או שישמש את התודעה כמאור, כבכור.

את המונח "בכור" שעמדנו עליו לעיל בפרשת "קדש לי כל בכור" - הגה משה רבינו, והוא הוא "המאור" שפגשנו בו במקבילה הרביעית. אם זכור לכם, משה רבינו הגה עוד מונחים מקבילים ל - "בכור" כמו "פטר כל רחם", "פטר שגר בהמה", "פטר חמור", "בכור אדם", עמדנו לעיל על משמעות כולם ולמעשה ניתן לחלק את חבילת המקבילים האלה לשלוש:

1."בכור", "פטר כל רחם", "בכור אדם" - ערכם של שלושת המונחים האלה זהה לערך "המאור" שהופיע במקבילה הרביעית (יום רביעי).

2."פטר חמור": את הבכור הזה הגה משה רבינו במיוחד עבור עם ישראל, לתאר דרכו את שתי התכונות המנוגדות והנטועות בעם הזה: סיבולת האין קץ שלו - סיבולת החמור, והעקשנות שלו - עקשנות החמור שהולך עם הראש בקיר...

3."פטר שגר בהמה": המונח הזה מקביל למעשה ל - "פטר כל רחם בבהמה", ואף "פטר כל רחם באדם" זהה לו - כאשר האדם יורד אל רמת הבהמה שאין לה "תודעה"...

מכאן נוצר המונח "פטר שגר בהמה" או אם תרצה "בכור הבהמה" - מונח המקביל לשרשראות המידע הרבות הפזורות ביקום שאין להם דורש, אנו מבחינים בהם ואולי אף משתמשים בהם באופן חלקי אך לא כ - "בכור" - לא כ - "מאור", לא כיאה להם, לא כיאה למכלול שרשרת המידע ביקום שאמורות לשמש את האדם "כבכורות" שתודעתו זקוקה למאור שלהם...

האדם אם כן, כל אדם - כולל זה שהתודעה שרויה בקירבו, אינו מזהה בהכרח את מכלול שרשראות המידע השרועות לפניו וממילא איננו מודע לקיומן, אבל ישנה תופעה יוצאת דופן שאנו עדים לה בטבע: גם שרשראות המידע שנעלמו מעינינו ושלא זוהו על ידינו - מצטרפות תדירות ובדרך עלומה למציאות שלנו, ומתחברות עם יתר השרשראות המזוהות שבידינו... הן מתפקדות וכאילו זוהו על ידינו כבכורות וכמאורות לכל דבר ועניין... במוזמנות הזרות והברוכות הללו אנו נתקלים חדשות לבקרים וזוקפים את זאת ליד המקרה, למזל... ולא היא! וזהו למעשה פשר הדבר:

"הבכורות" המקוריים שהוזמנו על ידינו - כאשר נמצאים ומתפקדים בעמדת הבכור, היינו כאשר תודעת האדם מזהה אותם כבכורות ומשתמשת בהם כמאור, או אז גם יתר הבכורות הנמצאים בסביבה מצטרפים אליהם ומאירים עימם. אמור מעתה, בכור - בהמה יצטרף רק לבכור - אדם בפעולה, בתפקיד.

למסקנה הזו היגענו לעיל בעזרתו האדיבה של משה רבינו שהגה את המונח "שגר בהמה" שאין לו קיום למעשה לא עבור הבהמה ולא עבור האדם - שלא הבחין בו או לא זיהה אותו... אולם ובכל זאת גם "בכור" כזה שמשה רבינו קרא לו "שגר בהמה" עתיד להצטרף למערך בכורותינו ולבנות איתם את המציאות שלנו, ובלבד כאשר על ידו בסביבה נמצאים בכורות שמתפקדים כמאורות תקניים, ועומד מאחוריהם אדם בעל תודעה מקורית.

ואת הכוכבים. אלה הם "המאורות" (הבלתי מזוהים) שקרא להם משה רבינו "שגר בהמה".

ואת הכוכבים. [ויעש אלהים - גם את המאורות האלה... גם את הכוכבים. כלומר גם המאורות הללו ייכנסו למתחם העשייה של התודעה.

ואת הכוכבים. ויעש אלהים גם את הכוכבים - הגם ובמאורות האלה אין אנו משתמשים ואין להם שימוש מיוחד עבורינו, גם אין לנו עבורם הגדרה מיוחדת כי אין להם סוף... (אך למאור הגדול והקטן יש באמתחתינו הגדרה מוגדרת וסופית)

ואת הכוכבים. ויעש אלוהים גם את הכוכבים - כפי אשר "עשה" קודם לכן את שני המאורות הגדולים. היינו כאשר זיהה האדם את שני המאורות הגדולים והשתמש בהם כתיקנם, או אז גם הכוכבים נכנסו למערך המאורות שלו. ואכן, אנו מזהים את הכוכבים לאור הירח הבהיר, הגם ואין אנו יודעים מהו תפקידם המוגדר במערך המאורות, אבל אין ספק שיש להם תפקיד - אחרת לא היו מוצבים ייחסית למיקומינו במקום ובזמן הזה. בו בזמן אנו יודעים במדויק מהו תפקיד הירח והשמש עבור כדור הארץ.

בתנאים האלה ורק בתנאים האלה - כאשר אנו מזהים את המאורות הגדולים ומגייסים אותם למערך המאורות שלנו - או אז מבחינים אנו במערך הכוכבים וביקום הגדול סביבנו, היינו משתלב המערך "הזר" הזה לפתע עם המערך שלנו בבניין המציאות - אותה אנו מבקשים לפתח כל הזמן. כלומר בתנאים האלה ורק באלה - אנו "מזהים" את המערך הזר סביבנו ומבחינים במציאות שהשתלבה וגדלה עימו לאין ערוך...

ויעש אלהים... ואת הכוכבים. וגם הכוכבים ייכנסו למערך העשייה של התודעה האנושית - הגם ולא זוהו באופן מעשי על ידה.

ויעש אלהים... ו (גם) את הכוכבים, אבל לא - ואת "מאור" הכוכבים, כי "מאור" הוא סימן ההיכר של הזיהוי המוחלט: הדבר זוהה על ידי ונכנס למערך השיקולים שלי, אני מכיר את נתוניו וביכולתי לנתב את שיקוליי האישיים בייחס לנתונים האלה, זו משמעות "השליטה" במידע, וזו גם משמעות "המאור" - מי שמאפשר לך לנתב את דרכך ואת שיקוליך האישיים. "המאור הגדול" מאפשר לי לנתב את העבודה שלי בפועל, לכן אני צריך אותו לאור היום, ביום העבודה המקורי כאשר אני עובד בפועל, "משחק" בנתונים בפועל, נותן ביטוי לשליטה שלי בנתונים בזמן אמת. זו השמש לעומת הארץ, אנו מזהים את נתוני השמש ומנווטים אותם ייחסית לצרכינו. בד בבד אנו עובדים בפועל לאור המאור הזה ומשחקים בנתונים שלידינו, שולטים בהם.
עקשנות תנועה כדור הארץ שאלת שאלות משיכה חוזה עתידות משה שבעת עשייה תקווה רעידת אדמה הבריאה ימי הבריאה שבעת שבעת ימי הבריאה
איך לשכוח מישהו? איך לא להתגעגע? איך לשכוח את האקסית? איך לא לרצות לחזור? איך להתמודד עם פרידה? התמודדות אחרי פרידה, התמודדות עם געגוע, זוגיות, מערכות יחסים
איך לשכוח מישהו? איך לא להתגעגע? איך לשכוח את האקסית? איך לא לרצות לחזור? איך להתמודד עם פרידה? התמודדות אחרי פרידה, התמודדות עם געגוע, זוגיות, מערכות יחסים
...האקסית? איך לא לרצות לחזור? איך להתמודד עם פרידה? התמודדות אחרי פרידה, התמודדות עם געגוע, זוגיות, מערכות יחסים איך לשכוח מישהו ולהפסיק להתגעגע אליו? כאשר אדם רוצה לשכוח מישהו, להפסיק להתגעגע, או לא לרצות לחזור לאקסית, זה קורה בדרך כלל כי הוא מזהה חסרונות מסוימים באדם או במערכת היחסים. לדוגמה, אם מישהו מחליט להתפטר מהעבודה שלו בגלל חסרונות מסוימים במקום העבודה, או להיפרד מבן זוג בגלל תכונות או התנהגויות שליליות, מתעוררת בעיה - הוא עדיין מתגעגע ליתרונות שהיו שם. השאלה היא איך אפשר לשכוח את היתרונות...
משוגע שחושב שהמציאות משוגעת, מיהו משוגע, האם אתה משוגע, חוסר הבנת המציאות
משוגע שחושב שהמציאות משוגעת, מיהו משוגע, האם אתה משוגע, חוסר הבנת המציאות
...מיהו משוגע, האם אתה משוגע, חוסר הבנת המציאות מי הוא המשוגע שחושב שהמציאות משוגעת? אדם שחושב שהמציאות משוגעת, למעשה מעיד על עצמו שהוא משוגע. הסיבה פשוטה: כל אדם שטוען שהמציאות לא הגיונית או לא מובנת לו, חושף את העובדה שהוא עצמו אינו מבין אותה. אליעד כהן מסביר שאם אדם היה מבין באמת את המציאות, הוא לא היה מתלונן או חושב שמשהו לא הגיוני בה. אדם שאומר משפט כמו המציאות משוגעת, הוא למעשה אומר: אני לא מבין מה קורה פה, וזו בדיוק ההגדרה של אדם משוגע - מי שאינו מסוגל להבין את המציאות. למה לחשוב שהמציאות משוגעת...
מכשירים או משקולות חופשיות, משקל חופשי או מכונה ייעודית, מכונות כוח ייעודיות או משקולות חופשיים, משקל חופשי או מכונה ייעודית, משקולות חופשיות או מכשירים ייעודיים, מכשיר יעודי או משקולת חופשית, בניית תוכנית אימון
מכשירים או משקולות חופשיות, משקל חופשי או מכונה ייעודית, מכונות כוח ייעודיות או משקולות חופשיים, משקל חופשי או מכונה ייעודית, משקולות חופשיות או מכשירים ייעודיים, מכשיר יעודי או משקולת חופשית, בניית תוכנית אימון
...או משקולות חופשיות, משקל חופשי או מכונה ייעודית, מכונות כוח ייעודיות או משקולות חופשיים, משקל חופשי או מכונה ייעודית, משקולות חופשיות או מכשירים ייעודיים, מכשיר יעודי או משקולת חופשית, בניית תוכנית אימון איך עדיף להתאמן, במשקולות חופשיות או במכונות ייעודיות? כאשר באים לבנות תוכנית אימונים, אנשים רבים מתלבטים בין אימון בעזרת משקולות חופשיות לבין שימוש במכונות ייעודיות. לפי אליעד כהן, התשובה לשאלה הזאת היא פשוטה וברורה - זה לא משנה. גם אם יש כאלה שטוענים שיש הבדל, עצם האמירה שלהם אינה הופכת את זה...
דימוי עצמי / מה חושבים עליך - מדוע חשוב לאדם מה שחושבים עליו?
...- מדוע חשוב לאדם מה שחושבים עליו? מי שיתבונן בעניין יראה, כי בדכ כל אדם מושפע ממה שחושבים עליו. והדימוי וההערכה העצמית של האדם לעצמו, מושפעים בין השאר, גם ממה שחושבים עליו. וסולם הערכים של האדם, גם הוא מושפע ממה שחושבים שאר בני האדם. ובדכ בני אדם רוצים שיאהבו אותו ושיעריכו אותם. ובדכ חשוב לאדם הכבוד שלו וכיוב. והאדם מייחס המון משמעות למה שחושבים עליו. והשאלה היא למה? וכפי שכבר ביארתי, האדם רוצה להרגיש טוב. ומי שהוא קרוב אל האמת, הדבר הזה גורם לו לשקט נפשי ולהרגיש טוב. והאדם מחפש את החיזוקים מבחוץ...
תכליתיות, חשיבה תכליתית, תכלית החיים, מוטיבציה מתוך אחדות, למה אלוהים ברא את העולם, ליהנות מהחיים, משחק הנפרדות
תכליתיות, חשיבה תכליתית, תכלית החיים, מוטיבציה מתוך אחדות, למה אלוהים ברא את העולם, ליהנות מהחיים, משחק הנפרדות
...מוטיבציה מתוך אחדות, למה אלוהים ברא את העולם, ליהנות מהחיים, משחק הנפרדות מהי חשיבה תכליתית ואיך היא משפיעה על חיינו? הנושא המרכזי שאליעד כהן מציג בשיחה הוא חשיבה תכליתית, והשאלה כיצד תכליתיות משפיעה על המוטיבציה והחוויה האנושית. על פי אליעד, אם אדם יבחר לבצע רק פעולות שיש להן תכלית ברורה, הוא למעשה לא יעשה שום דבר, כיוון שתמיד אפשר לערער על התכלית ולשאול לשם מה הפעולה נעשית. כל פעולה או רצון מתבססים על ההנחה שיש הבדל בין תוצאה מסוימת לבין מציאות אחרת, אך אם מתמקדים באמת האבסולוטית, שבה הכל אחד...
רוצה או לא רוצה, לשנוא מרוב אהבה, לא רוצה בגלל שרוצה, פחד מתלות, פחד מזוגיות, פחד מאהבה, פחד להיקשר רגשית, פחד מטראומה, זכויות הגבר, תלונות שווא, הטרדות מיניות, תקיפה מינית - חלק 1
רוצה או לא רוצה, לשנוא מרוב אהבה, לא רוצה בגלל שרוצה, פחד מתלות, פחד מזוגיות, פחד מאהבה, פחד להיקשר רגשית, פחד מטראומה, זכויות הגבר, תלונות שווא, הטרדות מיניות, תקיפה מינית - חלק 1
...מרוב אהבה, לא רוצה בגלל שרוצה, פחד מתלות, פחד מזוגיות, פחד מאהבה, פחד להיקשר רגשית, פחד מטראומה, זכויות הגבר, תלונות שווא, הטרדות מיניות, תקיפה מינית - חלק 1 איך יכול להיות שמישהו לא רוצה משהו דווקא בגלל שהוא רוצה אותו? ההרצאה מתחילה בשאלה הפילוסופית על מצב שבו אדם אומר שהוא לא רוצה משהו, למרות שהוא מאוד רוצה אותו. דוגמאות רבות מלוות את השיחה כדי להמחיש את הרעיון המורכב הזה. אחד המקרים שמובאים הוא אדם שאומר שהוא שונא משהו שהוא רוצה כל כך. ההסבר לכך הוא שהרצון העמוק של אותו אדם, מחייב אותו לפתח סוג...
טוב ורע בכל דבר, 3 סוגים של יתרונות וחסרונות בכל דבר, בכל דבר יש טוב, בכל דבר יש רע, בכל רע יש טוב, בכל טוב יש רע, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, יתרונות בכל דבר, חסרונות בכל דבר
טוב ורע בכל דבר, 3 סוגים של יתרונות וחסרונות בכל דבר, בכל דבר יש טוב, בכל דבר יש רע, בכל רע יש טוב, בכל טוב יש רע, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, יתרונות בכל דבר, חסרונות בכל דבר
...וחסרונות בכל דבר, בכל דבר יש טוב, בכל דבר יש רע, בכל רע יש טוב, בכל טוב יש רע, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, יתרונות בכל דבר, חסרונות בכל דבר למה בכל דבר יש גם טוב וגם רע? אליעד כהן מסביר כי המציאות מורכבת תמיד מתערובת של טוב ורע, ואין מצב שבו קיים טוב מוחלט ללא רע או רע מוחלט ללא טוב. לפי אליעד, בכל מצב בחיים קיימים שלושה סוגים עיקריים של יתרונות וחסרונות: מצבים בהם היתרונות והחסרונות מאוזנים באופן יחסי. מצבים בהם היתרונות עולים על החסרונות, או להפך. מצבים שבהם בכל יתרון יש חיסרון מובנה, ולהפך...
שלמות מהי, האם יש שלמות? איך להגיע לשלמות? החיפוש אחרי השלמות, שלמות מתוך חיסרון, האם יש חיסרון? למה יש חיסרון? מהו חיסרון? הדרך אל השלמות, אושר בשלמות, מהי שלמות?
שלמות מהי, האם יש שלמות? איך להגיע לשלמות? החיפוש אחרי השלמות, שלמות מתוך חיסרון, האם יש חיסרון? למה יש חיסרון? מהו חיסרון? הדרך אל השלמות, אושר בשלמות, מהי שלמות?
...החיפוש אחרי השלמות, שלמות מתוך חיסרון, האם יש חיסרון? למה יש חיסרון? מהו חיסרון? הדרך אל השלמות, אושר בשלמות, מהי שלמות? האם קיימת בכלל שלמות ומהי הדרך להגיע אליה? אליעד כהן מציג בהרצאה זו דיון מעמיק ומפורט על מהותה של שלמות, כיצד ניתן להגיע אליה, והאם בכלל אפשרי להגיע למצב כזה של שלמות מוחלטת. הוא פותח את ההסבר בטענה בסיסית ויסודית כי שלמות היא מצב בו אין חיסרון, כלומר, מצב בו האדם לא מרגיש שחסר לו משהו. לפי אליעד, מצב של חיסרון מתאפיין בתחושה שמשהו חסר לך, ובמצב ההפוך - מצב של שלמות - אתה לא מרגיש...
להיות מטפל, האם כדאי להיות מטפל? האם כדאי לטפל באחרים? יתרונות וחסרונות בעבודה כמטפל, יתרונות וחסרונות בעבודה כמאמן אישי, האם כדאי להיות מאמן אישי? האם כדאי לעזור לאנשים? עבודה סוציאלית, הזדהות של מטפל רגשי
להיות מטפל, האם כדאי להיות מטפל? האם כדאי לטפל באחרים? יתרונות וחסרונות בעבודה כמטפל, יתרונות וחסרונות בעבודה כמאמן אישי, האם כדאי להיות מאמן אישי? האם כדאי לעזור לאנשים? עבודה סוציאלית, הזדהות של מטפל רגשי
...כדאי לטפל באחרים? יתרונות וחסרונות בעבודה כמטפל, יתרונות וחסרונות בעבודה כמאמן אישי, האם כדאי להיות מאמן אישי? האם כדאי לעזור לאנשים? עבודה סוציאלית, הזדהות של מטפל רגשי האם כדאי להיות מטפל או מאמן אישי? בעיסוק כמטפל או מאמן אישי, ישנם יתרונות וחסרונות רבים שמומלץ להבין היטב לפני שמחליטים לעסוק במקצוע זה. אליעד כהן מציין מספר יתרונות גדולים, לצד חסרונות שיכולים להופיע כאשר עוסקים בעזרה לאחרים. מה היתרון הגדול בלהיות מטפל או מאמן אישי? היתרון המרכזי בעיסוק כמאמן אישי או מטפל הוא בכך שכשאתה עוזר לאחרים...
טיפול ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי - חלק 1
טיפול ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי - חלק 1
...טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי - חלק 1 מהו הפתרון הכללי למחשבות טורדניות וכפייתיות (OCD)? כאשר מתמודדים עם מחשבות כפייתיות או מחשבות טורדניות, יש לבדוק תחילה האם הפתרון למחשבה הטורדנית חייב להיות תלוי בתוכן הספציפי של אותה מחשבה, או שיש פתרון אחד כללי שיכול להתאים לכל המחשבות הטורדניות באשר הן. אליעד כהן מסביר שיש פתרון כללי למחשבות כפייתיות, שלא תלוי בתוכן הספציפי של המחשבה. לכן, מי שרוצה לעזור לאדם אחר שסובל מ -
במה כדאי להשתפר קודם? מתי מומלץ להתמודד עם קשיים ומתי לא?
...עם קשיים ומתי לא? כבר התבאר כי כדאי להתחיל להתקדם בכל תחום ובכל דבר, לא משנה מאיפה להתחיל העיקר להתחיל. אך בכל זאת אומר, שהמקום שבו הכי כדאי להתחיל הוא דווקא המקום הכי קשה, התכונה שאותה הכי קשה לך לשנות, הדבר שהכי חוסם אותך מלהתקדם בחיים, הדבר שאותו אתה הכי לא מאמין שתצליח לשנות. דווקא ממנו תתחיל. במקום שבו הקושי הגדול ביותר שלך, שם כנראה נמצאת גם ההזדמנות הגדולה ביותר שלך. התכונה הפחות חיובית הכי דומיננטית שבך, דווקא היא זו שאם וכאשר תצליח לשנות אותה, דווקא השיפור בה יגרום לך את פריצת הדרך הגדולה...
השיטה הטובה היא לא להגדיר
...ההשראה של האדם זה דבר חשוב, אם ההשראה טובה, אז יש חשק לעשות דברים שאדם אוהב לעשות. ואביא הנה כמה טיעונים: אם ההשראה של האדם היא טובה, אז למה היא לפעמים הופכת להיות רעה? יש דעה שסוברת אם האדם יהיה שאנן ויגיד הכל בסדר, הוא לא ייתקדם לאן שהוא צריך ואז בגלל השאננות באופן פראדוקסלי הוא יגיע ללחץ. ויש דעה שסוברת שלחץ זה דבר לא בריא, ויש דעה שסוברת שלחץ בקנה מידה סביר הוא בריא ואף טוב. יש דעה שסוברת שבגלל לחץ האדם מתקדם, הדבר דוחף אותו קדימה. אז אשאל שאלה פשוטה, זה באמת כייף להילחץ באופן תמידי מדברים רק...
לחיות טוב
...לחשוב על הדברים הטובים שבכל דבר כי הפרספקטיבה משתנה בזה מקצה אל הקצה. כאשר אדם חושב על משהו שהוא חושב שעשה בטעות = לא דבר נכון = אי אפשר לעשות מזה כלום = אי אפשר לתקן = פחות חשק לעשות דבר חדש = דעיכה. לעומת זאת כאשר אדם חושב על הדברים הטובים שבכל דבר = הוא לומד מהדבר = הוא מבין שזה הצמיח לו תועלת = הוא מבין שבזכות הטעות הוא יכול להתקדם לאן שלא היה יכול אם לא היה טועה = הוא מבין שלא משנה מה הדרך שהוא יעשה הוא ילמד תמיד משהו שצריך ללמוד בדרך = כל דבר שהוא יעשה (ללא מטרה לפגוע) או יטעה במשהו הוא תמיד...
לוגיקה / פילוסופיה - תורת ההיגיון
...ההיגיון לוגיקה היא תורה העוסקת בהבחנה בין הסקה נכונה להסקה לא נכונה. התרגום העברי הוא תורת ההיגיון. מוצאו מהמילה היוונית לוגוס שלה פירושים שונים כגון מילה או מחשבה ותרגומה הלטיני הוא רציו. הלוגוס הוא המבדיל בין האדם ליצורים אחרים בהיותו מדבר, חושב ורציונלי. על כן יש צורך בתורה מיוחדת - לוגיקה - המלמדת אותנו את צורת הדיבור והחשיבה התקפה לפי חוקי תורה זו. מכאן שהלוגיקה היא הבסיס עליו מושתתת כל חשיבה מדעית והמלכה השולטת בעזרת חוקיה על מחשבה זו. תקופת אפלטון בתחילת דרכה, בתקופת אפלטון, הלוגיקה עסקה...
אהבה - הצורך האנושי להיות אהוב והצורך באהבה
...והצורך באהבה הצורך האנושי להיות אהוב עי אחרים והצורך באהבה הוא חוק אוניברסלי וצורך עמוק לכל באי הבריאה. כולנו זקוקים לאהבה כמו אוויר לנשימה, כך ברא אותנו הבורא, אך מה עלינו לעשות כדי שיאהבו אותינו ובאיזה אמצעים ננקוט כדי שנהיהי אנו אהובים על אחרים, שלמה המלך החכם באדם כבר אמר... כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם {משלי כז יט} כלומר כפי שהפנים משתקפות על פני המים כך משתקף ליבנו בליבו של השני, כלומר יש משקל למה שאני מקרין מתוכי לשני, אדם חייכן, מוכר חיוך ומעלה אצל המקבל תחושת שייכות רצונית הגורמת לו...
אתה אוהב אנשים שאתה מאמין שמועילים לך (לשרוד)
...אנשים שאתה מאמין שמועילים לך (לשרוד) אתה אוהב דברים שאתה מאמין שמועילים לך. אתה שונא אנשים שאתה מאמין שמזיקים לך. אתה שונא דברים שאתה מאמין שמזיקים לך. ככל שתאמין שX מועיל לך יותר, ככה אתה תאהב אותו יותר. ככל שתאמין שX מזיק לך יותר, ככה אתה תשנא אותו יותר. כאשר אהבה תפקידה לקרב ולאחד ושנאה תפקידה לדחות ולהיפרד. אם אתה שונא את עצמך, זה בגלל שאתה מאמין שאתה מזיק לעצמך. אם אתה שונא תכונות אופי שלך, מראה חיצוני שלך, זה בגלל שאתה מאמין שהם מזיקים לך. אם אתה שונא את עצמך, אתה בעצם דוחה ולא מקבל את עצמך...
הפרעת אכילת יתר - מבוא
...הפרעת אכילת יתר (באנגלית Binge Eating Disorder, נקראת גם הפרעת אכילה כפייתית), היא הפרעה נפשית המשתייכת לקבוצת הפרעות האכילה. הפרעה זו כפי שמעיד שמה מתאפיינת בעיקר באכילה מרובה, שמקורה נפשי. ההפרעה מסווגת במדריך האבחנות של ארגון הבריאות העולמי (ICD 10) תחת הגדרת הפרעות אכילה אחרות. השמנה אינה אחד הקריטריונים לאבחנת ההפרעה. לא כל האנשים החיים עם הפרעה זו שמנים, אלא מרביתם. בחלק מהמקרים ההשמנה חמורה מאד ומביאה עימה סיכונים בריאותיים משמעותיים. תוכן עניינים: 1 אבחנה 1.1 הערות 2 שכיחות ואפידמיולוגיה...
מהות הטוב - טבע הטוב להיטיב
...- טבע הטוב להיטיב ההסבר שהיהדות נותנת היא שהטוב דרכו להיטיב. המושגים של טוב ורע, הם מושגים שאחרי הבריאה, הם מושגים שהם כלפי הנפרדות, הם הסברים לאדם, אבל ההסבר האמיתי למה העולם קיים מאבד את משמעותו כאשר האדם מבין שהכל נמצא באחדות אינסופית. גם המושג אין סוף וסוף כל אלה מושגים הבאים בגלל הנפרדות, ולכן כל הדברים המנוגדים הכל יישות אחת, כל דבר שאי פעם יחשבו עליו או חשבו עליו או כל מה שקיים וכל הלא נודע + הנודע, הכל זה דבר אחד. ולמה בעצם היהדות אומרת שהטוב דרכו להיטיב? יש פה צמצום רעיוני לתפיסת עולם שהכל...
עשר הספירות וניצול המוח על פי הקבלה
...פי הקבלה מהן עשר הספירות ומדוע הן קדושות? האם אלו באמת שמותיו של אלוהים? אם נגיד אותם יהיה לנו מזל? על פי חוכמת הקבלה היו מספר עולמות לפני עולם זה בו אנו חיים. עולם זה הוא כפרוזדור בין כל העולמות. אפשר להבין זאת גם על פי המדע שמתאר את חוק שימור האנרגיה - אנו לא מתים אלא רק מחליפים מצב צבירה. המדע בוכיח מעל לכל ספק שיש חיים אחרי המוות - יש עוד עולמות... עולם זה בו אנו חיים נברא על ידי עשר הספירות. עשר הספירות הן בעצם מושג של נתונים בהם השתמש הבורא כדי לצור את העולמות. כל ספירה היא עולם ומלואו ואין...
משמעות - אדם מחפש משמעות
...מה מניע אותנו? למה אנחנו קמים בכל יום למציאות מורכבת ומתישה? למה אנחנו בוחרים לחיות? אברהם מאסלו תיאר זאת באמצעות פירמידת הצרכים שלו: שכל זמן שהצורך הנמוך יותר בפירמידה ממולא, כמו הצורך בהישרדות ובביטחון, יכול האדם להתפתח ולממש צרכים גבוהים יותר. לעומת זאת, ניתן גם לראות ציירים רעבים לפת לחם שעבורם הציור הוא ייעודם המרכזי. אבל, רב בני האדם משקיעים זמן וכוחות אינסופיים בכדי להשיג את מאווייהם: תפקיד בטלנובלה מצליחה, להיות טייס או לוחם בסיירת מובחרת ואפילו להביא ילד לעולם ובכך לפחות, לממש את ייעודם...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סיבולת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: סיבולת, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סיבולת, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לגרום למחבל מתאבד לא להתאבד יחסי מראיין מרואיין לגרום למישהו לבוא לטיפול צרת רבים המקיף של הכל באמצעות תקשורת להתגבר על פחד גישה לבחורה פחד להיות מטפל לגרום לילד להיות עם ביטחון עצמי לאהוב את עצמך ללא תנאים אהבה ללא שום תנאי האם אפשר להתאהב בכמה אנשים במקביל? שאלות על אושר איך להגיע לשמחה? גישור גירושין בגידה אחרי גירושין קבלת החלטות אמיצות לעזור ללקוח להחליט להתמודד עם דחייה בזוגיות להתמודד עם מוניטין שלילי באינטרנט מוטיבציה למסירות נפש לא צריך מטרה מה לעשות כשאין לקוחות? הצגת מידע ללקוח לאהוב ילד בצורה נכונה ילד מכור חדשות רוחניות מדד להתקדמות רוחנית טראומות מהעבר תהליך טיפול בסכיזופרניה איך לא לשנוא את האקס? תהליך החזרת אקס תרגילים פשוטים איך להרים נכון משקל? הוכחת מציאות הבורא הבדידות של אלוהים הגעתי להארה רוחנית איך לשחזר הארה רוחנית? להיות אלוהים ולשתף אחרים להיות אלוהים בכוחות עצמך כמה כסף אתה יכול לסכן? מוטיבציה לכסף איך לדעת מהי משמעות החיים? משמעות החיים על פי אליעד כהן ליהנות כדי להיות מאושר מחשבה שלילית לחיובית למה אני בוחר כך ולא אחרת? אני רובוט אולי יש יקום רב מימדי? בריאת העולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לימודים, אימון אישי להצלחה, מורה רוחני מומלץ בתחום סיבולת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 03_11_2025 השעה 17:52:42 - wesi4