ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה נוצר זיכרון ✔שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת ✔"בוקר טוב כתה ז", אני מקדמת את ילדי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
"בוקר טוב כתה ז", אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים "בוקר טוב המורה ענת". לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא שאני יודעת לבצע אותו כהלכה.

שלב 1

ביצוע הניסוי. בשקט, ללא מילים. שריפת חומר כימי באש מגזיה.

לעיתים, כאשר ילדים מתבקשים לעשות את המאמץ ורק להתבונן בכל חושיהם בניסוי, דבר אינו פשוט עבורם ויכולות להיות תגובות שונות לעניין, כמו צחוק, מבוכה, אמירה חצי צינית. ההתבוננות עצמה דורשת כוחות רצון, התמקדות וקשב, הניסיון של הילדים להגיע לכל אלה יכול לגרור אחריו תגובות שונות.

שלב 2

תאור ההתבוננות בניסוי בכתה דרך החושים וללא הסברים. דיבור בשפה רגשית ושאלות כמו - האש היתה שקטה / סוערת / כחולה / עם ריח? לאחר מכן יתארו הילדים בעלפה את השינויים שחלו בחומרים בניסוי. עוד שאלות למענה ע"י הילדים ודיון בכתה בשלב זה: האם המצב נראה חשוד למישהו כשקרבתי את החומר לאש? אולי האוויר עזר למה שקרה? ראיתים את הצבע שקיבל החומר ששרפנו? מה מזכיר לכם הריח?

בשלב זה חשובה הזכרות קצרה שכזו בניסוי שערכנו לפני רגע, ללא שאלות קשות, מבלי להכנס להסברים כלל. כל מה שהתלמידים ראו עולה - המים היו בצבע X, האש שנתה את הצבע ל - Y אחרי כ - 10 שניות. השיחה נשארת קלילה, עולה תמונה קולקטיבית של הניסוי ונוצר זיכרון משותף כתתי שלו. אני מכוונת את הילדים לתבחינים בהם כדאי להבחין (צבע האש, כמות המים, ריח החומר השרוף, הזמן שלוקח לחומר להתלקח וכו'). אפשר לכתוב כמה מילים על הלוח. לאחר השיחה על ההתבוננות בניסוי הילדים מציירים את הניסוי והמורה יכול לצייר אותו על הלוח. אין עדיין הסברים, אך כל הנ"ל מקדם אותנו לשלב השלישי בו יגיעו ההסברים. אני מבקשת מהילדים לצייר את הניסוי שראו במדויק בצבעי עפרון במחברת.

שיעורי בית - לסיים את ציור הניסוי.

שלב 3

בבוקר למחרת הילדים מגיעים עם ציור הניסוי שסיימו בבית. ההתבוננות והרעיונות שעלו אתמול בשיחה בכתה שקעו לתוך הילדים בשנת הלילה. כדי ליצור דיון אני שואלת את הילדים שאלות, עליהן חשבתי מראש. שאלות לדוגמה:

האם האש התגברה לדעתכם בגלל סוג החומר ששרפנו?

האם המים רתחו וגרמו לחומר להתאדות או שההתאדות נראית לכם קשורה בדבר מה אחר?

האם הטמפרטורה שבה נמצא החומר ששרפנו חשובה? וכו'.

השאלה / שאלות שאני בוחרת לשאול בשלב 3 בכתה הן חשובות שכן כעת אנו נמצאים בשלב מתקדם של תהליך הלמידה / יצירה, שלב הקשור בחשיבה. בשלב השאלות חשוב שכל ילד יוכל להביע את דעתו בכתה. דעות וחשיבה מגוונת ומקורית היא המטרה כאן. חשוב גם לתת לילדים להעניק שמות משלהם לתופעות בהם צפו, ולא לחסום את חשיבתם היצירתית עם שמות שאני או מורים אחרים וחוקרים העניקו לתופעות. כך שאם אחד הילדים מכנה את התופעה "אוויר שמניע אוויר" או "או מאש כחולה לאש ירוקה" אני אמשיך והשתמש במונח שהוא המציא בדיון בכתה, אף ארשום אותו לעיתים על הלוח. כך הילדים חשים שהם מגלים לראשונה את התופעה בה צפינו. כאשר הילד מגלה את התופעה באופן חופשי ויצירתי שכזה, היא שלו לתמיד. הוא לא צריך להתאמץ לזכור את שמה, יש לו שם שהוא המציא עבורה והוא לומד להסביר אותה דרך השיחה בכתה (בסיום כל השלבים של הלמידה, כאשר אין הדבר חוסם את היצירתיות של הילדים, ניתן לאמר את שם התופעה המקובל במציאות). כאשר הילד עובר דרך רגשותיו ומחשבותיו הוא, ואני מכוונת אותו מידי פעם, הוא לומד. בשלב זה ניתן לעבור לעבודה אמנותית הקשורה בניסוי - לדוגמה ציור בצבעי מים של החום והאור שהפיץ החומר ששרפנו או פיסול של מראה החומר השרוף. אפשרות נוספת במקום עבודה אמנותית היא לספר לילדים על הביוגרפיה של המדען שגילה את התופעה בה אנו עוסקים, או לתת לילדים לכתוב עבודה בקבוצות על הביוגרפיה של אותו מדען ואז לספר עליה בכתה. בסיום העבודה האמנותית / ביוגרפית יקבלו הילדים משימת סיכום מהלך הניסוי, תוצאותיו ומסקנותיו במחברת, או שנכתוב טבלה המסכמת את כל הנ"ל. התלמידים יקריאו בכתה את סיכומיהם ואני אוסיף דבר מה, במידה ולא נכתב. לסיום ניתן לשאול שאלות כמו:

מדוע הנושא הזה חשוב לדעתכם?

במקום שאלה אני אספר על ההיסטוריה של גילויים בתחום זה.

האם נוצרות כאן בעיות אקולוגיות?

רק כאן אנו מגיעים יחד לתופעה כללית שעולה מתוך הניסוי. בסיום שלב זה.

בסוף השיעור אבצע ניסוי חדש נוסף, כלומר סיימנו את שלושת השלבים בניסוי זה ואנו חוזרים לשלב 1 בניסוי חדש.

חלק מיתרונות הגישה:

שנת לילה שעוזרת לעיבוד ההתבוננות בניסוי.

שימוש ביצירתיות והאומנותיות של הילד ולא עבודה דרך העברת ידע.

יצירת תמונה כתתית של הניסוי - תומכת בהבנת הניסוי ובעבודה החברתית - סוציאלית בכתה.

יצירת סימפטיה לתהליך הגילוי המדעי דרך התרכזות בילדים: חושיהם, רגשותיהם ומחשבותיהם. זאת בניגוד לאפשרות של יצירת אנטיפטיה למדע דרך התרכזות בהעברת ידע.

פיתוח התלמיד על כוליותו באופן אינדוודואלי באמצעות כל הנ"ל.

הילד לומד שכל נושא שאנו עוסקים בו בביהס קשור בו עצמו ובבני אדם (דרך האמנות או הביוגרפיה). הוא לומד שהוא יכול לסמוך על עצמו במציאת האמת המדעית בעולם. הוא מתפתח אישית פיזית (בחושים), רגשית ומחשבתית, וכן חברתית משום חלק ניכר מהעבודה נעשית דרך דיון כתתי, ההצלחה של כל ילד בהבנת הניסוי עוברת דרך הצלחת הכתה כולה, וההפך.

הילד לומד לפתח תמונה פנימית של המציאות וזיכרון שלה. אין כאן פיתוח של תמונה טכנית של הניסוי ומשמעויותיו בעולם פילוסופי - מדעי.

החלק הראשון בו מתבונן הילד בניסוי יכול להיות גם בתחום לימודי אחר - בביולוגיה למשל דרך טיול בשדה, בספרות קריאת קטע טקסט, שמיעת מוסיקה, התבוננות ביצירת אמנות וכו'. על פי התחום הנלמד באותה תקופה נמשיך את 2 השלבים הבאים.

גישה זו תורמת להפעלת החושים של הילד ותפישה נכונה של המציאות הפיזית. (בימינו אין הדבר מובן מאליו, ילדים רבים חיים בעולם פחות פיזי ויותר וירטואלי).

יצירת קשרים בין ניסיונות העבר ותופעות שהילד מכיר, לבין התופעה החדשה. העשרת עולמו של הילד.

שימוש בכוחות הרצון של הילד ולא בשינון. דרך שאלות ודיון בכתה מתעורר רצונו של הילד וכן מתעוררים רגשותיו. בשלב השני הכתה כולה אוספת את ההתרשמויות שלה מן ההתבוננות בניסוי ובכוחות רצון מאוחדים הם נעים יחד לקראת מציאת התופעה הנמצאת בבסיס הניסוי.

הקשבה של הילד לחבריו ודעותיהם מביאה אותו להרמוניה עם עצמו ולהרמוניה בכתה.

יצירת קהילה כתתית דרך הדיון, ההרגשה והחשיבה המשותפים.

הילד יוצר רעיונות מקוריים מתוך עצמו ומתוך עבודה קבוצתית של הכתה. יש החלפה של רעיונות בכתה.

לסיכום

שלב 1 התבוננות דרך החושים עבודה של הרצון גוף

שלב 2 ההתנסות האישית של כל ילד דיון - רגש נפש

שלב 3 תופעה כללית, הרחבתה חשיבה יצירתית רוח

*יש הנוהגים לערוך את שלושת השלבים הנ"ל במשך כיומיים, ויש הנוהגים לערכם לאורך שלושה ימים.
סיימו פשוט יתרון הרמוניה הרצון עניין תהליך הלימוד מטרות הקשבה ביוגרפיה מטרה חינוך חשיבה חשיבה יוצרת לחנך לימוד למידה רצון תהליך תהליך הלימוד תהליכים
מניעת טעויות של עובדים, איך למנוע טעויות בעבודה? איך לנהל עובדים? טעות של עובד, איך ליצור נהלי עבודה? מניעת טעויות בעבודה, כשלים ארגוניים, ללמוד מטעויות בעבודה, איך לא לחזור על טעויות בעבודה? פיקוח על עובדים, יעוץ ארגוני
מניעת טעויות של עובדים, איך למנוע טעויות בעבודה? איך לנהל עובדים? טעות של עובד, איך ליצור נהלי עבודה? מניעת טעויות בעבודה, כשלים ארגוניים, ללמוד מטעויות בעבודה, איך לא לחזור על טעויות בעבודה? פיקוח על עובדים, יעוץ ארגוני
...איך לנהל עובדים? טעות של עובד, איך ליצור נהלי עבודה? מניעת טעויות בעבודה, כשלים ארגוניים, ללמוד מטעויות בעבודה, איך לא לחזור על טעויות בעבודה? פיקוח על עובדים, יעוץ ארגוני איך להתמודד נכון עם טעויות של עובדים ולמנוע את חזרתן? ניהול עובדים בצורה יעילה דורש לא רק זיהוי טעויות, אלא גם הבנת הסיבות שהובילו אליהן ומציאת פתרונות מעשיים למניעת חזרתן בעתיד. אליעד כהן מדגיש כי אחד התפקידים החשובים ביותר של מנהל הוא לאתר טעויות, אך לא להסתפק בכך בלבד. זיהוי...
טיפים למורים פרטיים, מורה פרטי למתמטיקה, הדרכת מורים, שיעורים פרטיים, חינוך ילדים, איך לגרום לילד לרצות ללמוד? ילד לא רוצה ללמוד, ילד לא אוהב מתמטיקה, לעשות שיעורי בית, לגרום למישהו לרצות ללמוד
טיפים למורים פרטיים, מורה פרטי למתמטיקה, הדרכת מורים, שיעורים פרטיים, חינוך ילדים, איך לגרום לילד לרצות ללמוד? ילד לא רוצה ללמוד, ילד לא אוהב מתמטיקה, לעשות שיעורי בית, לגרום למישהו לרצות ללמוד
...הדרכת מורים, שיעורים פרטיים, חינוך ילדים, איך לגרום לילד לרצות ללמוד? ילד לא רוצה ללמוד, ילד לא אוהב מתמטיקה, לעשות שיעורי בית, לגרום למישהו לרצות ללמוד איך לגרום לילד לרצות ללמוד מתמטיקה? השאלה המרכזית שאליעד כהן מתייחס אליה היא כיצד מורה פרטי יכול לגרום לתלמיד שלא מעוניין ללמוד מתמטיקה, לרצות ללמוד אותה בכל זאת. הוא מסביר את התהליך והגישה שיש לנקוט בהוראה פרטית בכלל ובהוראת מתמטיקה בפרט, באופן מפורט ובאמצעות דוגמאות רבות. למה הילד הפסיק להגיע לשיעורים...
טיפול ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 1
טיפול ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 1
...טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 1 מהו הפתרון הכללי למחשבות טורדניות וכפייתיות (OCD)? כאשר מתמודדים עם מחשבות כפייתיות או מחשבות טורדניות, יש לבדוק תחילה האם הפתרון למחשבה הטורדנית חייב להיות תלוי בתוכן הספציפי של אותה מחשבה, או שיש פתרון אחד כללי שיכול להתאים לכל המחשבות הטורדניות באשר הן. אליעד כהן מסביר שיש פתרון כללי למחשבות כפייתיות, שלא תלוי בתוכן הספציפי...
איך להשפיע על אנשים? טעויות בשכנוע, שכנוע לא נכון, איך לא לשכנע? איך לשכנע נכון? איך ליצור הסכמה? איך לפתור קונפליקט? איך לשכנע מישהו? איך לא לריב? איך לא ליצור סכסוך? שיטות שכנוע
איך להשפיע על אנשים? טעויות בשכנוע, שכנוע לא נכון, איך לא לשכנע? איך לשכנע נכון? איך ליצור הסכמה? איך לפתור קונפליקט? איך לשכנע מישהו? איך לא לריב? איך לא ליצור סכסוך? שיטות שכנוע
...טעויות בשכנוע, שכנוע לא נכון, איך לא לשכנע? איך לשכנע נכון? איך ליצור הסכמה? איך לפתור קונפליקט? איך לשכנע מישהו? איך לא לריב? איך לא ליצור סכסוך? שיטות שכנוע איך להשפיע על אנשים בלי ליצור קונפליקט? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מתייחס אליהן היא כיצד אפשר להשפיע על אנשים בצורה נכונה, ומהן הטעויות הנפוצות שגורמות לשכנוע להפוך לקונפליקט. אנשים רבים מנסים לשכנע אחרים בצורת כפייה, כלומר, על ידי יצירת התנגדות מוחלטת למה שהאדם האחר רוצה. אליעד מסביר ששכנוע...
מולטיטסקינג, ריבוי משימות, לבצע כמה משימות בו זמנית, ביצוע מספר משימות בבת אחת, התייעלות ויעילות, שיפור החשיבה, הפרעת קשב וריכוז, שיפור יכולות הריכוז, לעשות כמה דברים במקביל, יכולות קוגנטיביות, איך לבצע פעולות במקביל?
מולטיטסקינג, ריבוי משימות, לבצע כמה משימות בו זמנית, ביצוע מספר משימות בבת אחת, התייעלות ויעילות, שיפור החשיבה, הפרעת קשב וריכוז, שיפור יכולות הריכוז, לעשות כמה דברים במקביל, יכולות קוגנטיביות, איך לבצע פעולות במקביל?
...מספר משימות בבת אחת, התייעלות ויעילות, שיפור החשיבה, הפרעת קשב וריכוז, שיפור יכולות הריכוז, לעשות כמה דברים במקביל, יכולות קוגנטיביות, איך לבצע פעולות במקביל? מה זה מולטי - טסקינג ואיך אפשר לשפר אותו? מולטי - טסקינג, או ריבוי משימות, הוא היכולת לבצע מספר פעולות בו זמנית. בעולם המודרני, בו יש דרישות רבות, פיתוח יכולת זו מאפשר להשיג יותר במינימום זמן. אך, בניגוד למחשבים, שניתן להפעיל עליהם ריבוי משימות בזכות יכולות עיבוד חזקות, בבני אדם ישנן מגבלות...
מחיר מוצר, תמחור מוצר יקר, תמחור שירות יקר, התנגדות מכירה מחיר, איך למכור מוצר יקר ללקוח? איך למכור שירות יקר? האם המוצר יקר? כמה המוצר באמת שווה? מה הערך האמיתי של המוצר? איך לתמחר מוצר? איך להתמודד עם התנגדות יקר לי? מה השווי האמיתי של המוצר? האם התמחור נכון? איך לתמחר בצורה נכונה? האם להעלות מחיר? האם להוריד מחיר? התנגדות רכישה מחיר, התנגדות לקוח מחיר, מהו הערך האובייקטיבי של מוצר? כדאיות ייצור מוצר, האם כדאי לייצר את המוצר?
...שירות יקר? האם המוצר יקר? כמה המוצר באמת שווה? מה הערך האמיתי של המוצר? איך לתמחר מוצר? איך להתמודד עם התנגדות יקר לי? מה השווי האמיתי של המוצר? האם התמחור נכון? איך לתמחר בצורה נכונה? האם להעלות מחיר? האם להוריד מחיר? התנגדות רכישה מחיר, התנגדות לקוח מחיר, מהו הערך האובייקטיבי של מוצר? כדאיות ייצור מוצר, האם כדאי לייצר את המוצר? אז כאשר אנחנו באים למכור מוצר שירות כלשהו, אפשר לומר שההתנגדות הגדולה ביותר בדכ תהיה התנגדות המחיר. כי יכולה להיות התנ
מהקל אל הכבד, סדר הלימוד הנכון, מאיפה להתחיל מודעות עצמית? מה לחקור קודם? נושאים שעומדים ברומו של עולם, איך לחקור את המציאות? איך להבין את הדברים הקשים ביותר? האם יש תועלת להתחיל מהכבד אל הקל? נושאים קלים, נושאים קשים
מהקל אל הכבד, סדר הלימוד הנכון, מאיפה להתחיל מודעות עצמית? מה לחקור קודם? נושאים שעומדים ברומו של עולם, איך לחקור את המציאות? איך להבין את הדברים הקשים ביותר? האם יש תועלת להתחיל מהכבד אל הקל? נושאים קלים, נושאים קשים
...ברומו של עולם, איך לחקור את המציאות? איך להבין את הדברים הקשים ביותר? האם יש תועלת להתחיל מהכבד אל הקל? נושאים קלים, נושאים קשים האם יש דרך להתחיל לחקור את המציאות מהקל אל הכבד? בהרצאה זו, אליעד כהן מציג את הרעיון של חקר המציאות, כשהשאלה המרכזית היא האם כדאי להתחיל מהנושאים הקלים ביותר כדי להבין את הדברים הקשים ביותר. הוא מציע שנושא הלימוד תלוי בסדר שבו אנו בוחרים לגשת אליו, ומדבר על החשיבות של הבנת המציאות בצורה הדרגתית. התחלת השיחה היא בשאלה האם...
תמחור עלות אלטרנטיבית, חישוב ההוצאה האלטרנטיבית, עלות תקורה, הוצאות תקורה, איך לתמחר שירות? איך לתמחר מוצר? איך לתמחר פרויקט? ניהול פרויקטים, חישוב רווחיות, תהליך תמחור פרויקט, מצויינות בארגון, תמחור שירות, תמחור מוצר, יעוץ ארגוני
תמחור עלות אלטרנטיבית, חישוב ההוצאה האלטרנטיבית, עלות תקורה, הוצאות תקורה, איך לתמחר שירות? איך לתמחר מוצר? איך לתמחר פרויקט? ניהול פרויקטים, חישוב רווחיות, תהליך תמחור פרויקט, מצויינות בארגון, תמחור שירות, תמחור מוצר, יעוץ ארגוני
...עלות תקורה, הוצאות תקורה, איך לתמחר שירות? איך לתמחר מוצר? איך לתמחר פרויקט? ניהול פרויקטים, חישוב רווחיות, תהליך תמחור פרויקט, מצויינות בארגון, תמחור שירות, תמחור מוצר, יעוץ ארגוני מהי עלות אלטרנטיבית ואיך מחשבים אותה? כאשר מתמחרים פרויקט או שירות, ישנם כמה מרכיבים שחייבים לקחת בחשבון, אך לעיתים קרובות עסקים לא עושים זאת בצורה מלאה. אחת הטעויות הנפוצות ביותר, שאליעד מציין, היא התעלמות או חוסר התייחסות מספקת למושג העלות האלטרנטיבית. מהו תמחור נכון...
מהות הבורא, משה רבנו, חז"ל, הרב אשלג, תורת הקבלה, הנושאים שבספר להיות אלוהים
מהות הבורא, משה רבנו, חז"ל, הרב אשלג, תורת הקבלה, הנושאים שבספר להיות אלוהים
...את מהות הבורא? אליעד כהן פותח את ההרצאה בכך שהוא מציג את הדרך בה הוא מתמודד עם שאלות שבעיני אחרים נחשבות בלתי פתירות או אסורות לחקירה. הוא מסביר שהרבה מחכמי היהדות לאורך הדורות, ובמיוחד חזל, אמרו שאסור או בלתי אפשרי לחקור את מהות הבורא. דווקא את הנושא הזה, שהוגדר בעבר כבלתי ניתן להשגה או הבנה, אליעד בחר לחקור ולהעמיק בו, והוא מציין כי את הנושאים שנטען לגביהם שאין להם תשובות הוא חוקר לעומק, ומנסה לתת תשובות והסברים מפורטים וברורים ככל האפשר. מדוע...
מיומנויות הבעה, איך לבטא את עצמך? איך להתבטא נכון? איך לנסח שאלות? הבנת שאלה וכתיבת תשובה, איך לנסח תשובות? הבעה בכתב, הבעה בעל פה, איך לנסח שאלה? איך לנסח תשובה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להבין מישהו? מיומנויות תקשורת
מיומנויות הבעה, איך לבטא את עצמך? איך להתבטא נכון? איך לנסח שאלות? הבנת שאלה וכתיבת תשובה, איך לנסח תשובות? הבעה בכתב, הבעה בעל פה, איך לנסח שאלה? איך לנסח תשובה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להבין מישהו? מיומנויות תקשורת
...נכון? איך לנסח שאלות? הבנת שאלה וכתיבת תשובה, איך לנסח תשובות? הבעה בכתב, הבעה בעל פה, איך לנסח שאלה? איך לנסח תשובה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להבין מישהו? מיומנויות תקשורת מהי הדרך הנכונה להתבטא ולנסח שאלות? אליעד כהן מסביר שתקשורת נכונה מתחילה בהבנה ברורה של השאלה והתשובה. בדרך כלל אנשים חושבים שהם מבינים אחד את השני, אך בפועל הם לא באמת מבינים. זאת משום שהם לא מוודאים שהשאלות והתשובות שלהם בנויות בצורה ברורה ומדויקת. מהם שני החלקים של...
תקשורת עם מתבגרים - הגבול הדק בין "חפירה" להתעניינות - מדריך להורים חסרי אונים
...בגיל ההתבגרות, נוצרים עקב קשיים בתקשורת עם אחרים, בעיקר עם מבוגרים. כך עולה מממצאי המחקרים המקצועיים שנעשו בארץ ובעולם בשנים האחרונות. ממצאי המחקרים גם מצביעים באופן חד משמעי שככל שמתבגר מדווח על תקשורת קרובה ופתוחה יותר עם הוריו או עם דמות הורית משמעותית, כך פוחתת כמות ועוצמת ההתנהגויות הסיכוניות שהוא חושף את עצמו אליהן. אגב, תקשורת קרובה עם חברים לא נמצאה כמשפיעה. כמו הרבה דברים אחרים, גם תקשורת נכונה אנחנו לומדים קודם כל במשפחה ואחכ מרחיבים את...
כלל המעבר באפיקי המחשבה - יצירת אופקים לנושא ידוע
...יש כללים להרבה נושאים בעולם, לאיך לגשת לדברים. במתמטיקה הלימוד בנוי נדבך על נדבך אם אתה יודע את הכללים היסודיים, המשך הלאה ואם לא, למד את היסודות ורק אז תוכל להמשיך. וכן, בנושאים נוספים. כאן למעשה כמו בכלל המעבר בחפיפת משולשים, לוקחים נושא וחופפים אותו לאחר, אז יש כאן נושאים חופפים. הנושא שאפשר לחפוף איתו הוא המתמטיקה שאפשר ללמוד איתו על הרחבת אפיקים או אופקים בנושא כלשהו. כשם שבמתמטיקה מתחילים בנושא אחד מתוך ידע בנושא קודם לנושא זה, כך יש לפתח נושא...
אפשר גם אחרת - שינויים קטנים לאיכות חיים
...כולן רוצות לחיות חיים אידיאליים, מושלמים. מה זה אומר? נסו להגדיר לעצמכן מהם חיים אידיאלים עבורכן ותופתעו לגלות שאתן לא רחוקות מהחיים שאתן רוצות בהן, ואולי אתן כבר חיות אותם. נשים שלא מגדירות את האידיאל שלהן או את המטרות שלהן ומצפות להגיע לדבר המושלם נשמעות כך: החיים בזבל, הכל חראגיל, סוחבים, יהיה טוב, בסדר. למה הן נשמעות כך? תשאלו, והתשובה היא: כי הן חושבות שהמקום בו הן נמצאות רחוק מאוד מהאידיאל שלהן. הם לא הגדירו את המטרות שלהם ולכן הן לא רוא
אמונות טפלות - אמונה טפלה - מבוא
...שאין לה יסוד, שאינה מסתמכת על עובדות מוכחות, אמונה בלתי רציונלית. מושג זה משמש גם כשם גנאי לאמונותיו של הזולת. ישנן אמונות טפלות מקובלות המכונות גם אמונות עממיות. חלקן, כגון הפחד מיום שישי ה - 13 או מחתול שחור ניתנות למעקב ולהסבר היסטורי. ישנן גם אמונות טפלות שאדם, או יצור חושב אחר, מגבש בעצמו בשל הסקה לא נכונה ממאורעות חייו. לדוגמה, בניסויים בתחום הפסיכולוגיה של הלמידה, בהם חיית מעבדה אמורה ללמוד בניסוי וטעייה ללחוץ על דוושה כדי לקבל מזון, יש חיות...
פרשת "שְּׁמִינִי": זהירות, "אֵשׁ מְזָרָה"
...לאהרן ולבניו ולזקני ישראל (1). מה קורה ביום השמיני? ביום זה יוצאים אהרון ובניו מאוהל מועד לאחר שנצטוו על שבעת ימי המילואים: ומפתח אהל מועד לא תצאו שבעת ימים עד יום מלאת ימי מלאיכם כי שבעת ימים ימלא את ידכם (2). בשבעה ימים אלה מוכשרים אהרון ובניו, והם זוכים בייפוי - כוח לשרת את ה בקודש, לאחר שהם עברו תהליך של כפרה (3). במלים אחרות, היום השמיני הוא בבחינת יום ציון סיום ההכשרה לשירות בקודש. יום ששמחה צריכה לציין אותו, יום בו ראוי לברך על המוגמר. והנה...
חלומות - על פענוח חלומות... - חלק 2
...חלומות... - חלק 2 חלומות - על פענוח חלומות... - חלק 1. הסיוטים נועדו לסייע לאדם בחשיבתו ובהעלאת שאלות על זהותו ועל המשך דרכו. אך קיים גם מצב שונה: התלמוד הבבלי אומר (מסכת ברכות, דף נה עמוד ב) שדוד המלך מעולם לא חלם חלום טוב, ואילו אחיתופל מעולם לא חלם חלום רע. דוד המלך קיבל את המסר בחלום, שינה את מה שצריך היה לשנות, ועל - ידי כך לא היה עליו לחוות במציאות את מה שנרמז לו בחלום. ככל שהאדם נמצא בתהליך מתקדם יותר בעבודה הרוחנית שלו, כך יוכל לזהות טוב...
טיפול פסיכיאטרי - מבוא
...הוא טיפול בהפרעה נפשית או במחלת נפש המתבצע על ידי רופא מומחה לפסיכיאטריה, לעתים בשילוב עם פסיכולוג, עובד סוציאלי, מטפל אמנויות או מומחה לריפוי בעיסוק. הטיפול הפסיכיאטרי בנוי בדרך כלל מאיבחון, טיפול תרופתי או פסיכותרפי ושיקום. טיפול פסיכיאטרי ניתן במסגרת בית חולים מתמחה, במסגרת קהילתית או בבית החולה בהתאם לחומרת ההפרעה. רוב ההפרעות הנפשיות אינן ניתנות לריפוי מוחלט, והטיפול הפסיכיאטרי מתמקד באיזון ביוכימי של הגוף, ריסון התסמינים, הקלת מצוקת החולה ושיקומו...
שחרור אמיתי מפחדים - הסוד טמון בראשית - יש טיפול בפחד ויש שחרור בשלמות מפחד
...מפחד טיפול בפחד, אצל מרבית המטפלים, פירושו לגרום לכך שהוא יעלם או יפחת לרמה שתאפשר תפקוד יומיומי סביר. למרבה הצער, גם במקרה הפנטסטי שבו נדמה לרגע שהוא נעלם לגמרי, עדיין האפשרות שהוא יחזור קיימת. זאת אומרת שהוא לא באמת נעלם. אלא רק הוריד פרופיל ומחכה בשקט, וברגע מסויים הוא פשוט יתפרץ ויתנפל עליך, בלי הודעה מוקדמת ובלי לעשות חשבון. ואין לך שום אפשרות לדעת באיזו עוצמה הוא יהיה ומה יהיו ההשפעות שלו על החיים שלך. יוצא שבאופן פרדוקסלי, מרבית הטיפולים מכל...
שיקול דעת נכון - לעשות את המקסימום
...- לעשות את המקסימום החשיבות בהפעלת שיקול דעת נכון - לעשות את המקסימום יש מצבים בחיים שאדם רוצה לעשות כמה דברים אבל, לממש בהם את האופטימום, והוא מחפש שיטות ודרכים איך לעשות זאת, אבל תמיד נתקל בקשיים של אם הוא עושה דבר אחד, את השני הוא לא עושה במאה אחוז, וכן את השלישי והלאה על זו הדרך. ומה הכוונה שהוא מחפש להצליח בכמה דברים? לדוגמה, יש נושאים שהוא רוצה ללמוד, אבל הוא חושש שאם ישקיע באחד הוא יאבד אחוזים משאר הנושאים אותם הוא רוצה ללמוד. ובעצם כאן, האדם...
קבלה - תורת הקבלה - מבוא
...הקבלה היא תורת הסוד והמיסטיקה היהודית. לתורה זו יש שורשים עמוקים במחשבה היהודית והיא נמשכת מהמיסטיקה העברית הקדומה, קרי ספרות ההיכלות והמרכבה, אולם, עיקר גיבושה ופרסומה ראשיתם בפרובאנס (דרום צרפת) ובצפון ספרד בשלהי המאה ה - 12 ובראשית המאה ה - 13. לקבלה הייתה השפעה גדולה מאוד על חיי הרוח היהודיים, והתבססו עליה תנועות רוחניות שונות, כגון השבתאות והחסידות. כמו כן, השפיעה הקבלה על תחומים רבים ביהדות, ובהם ההלכה והמנהגים, פרשנות המקרא, ספרות התפילה והפיוט...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על נוצר זיכרון
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: נוצר זיכרון, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: נוצר זיכרון, איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן שיווקי, קואצ'ר אישי, אימון אישי לבני נוער בנושא נוצר זיכרון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3440 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 00:06:53 - wesi4