ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מציאות מורכבת ✔יצירתיות - מבוא ✔יצירתיות היא יכולת מחשבתית המובילה את האדם להפקת תוצר מקורי בעל ערך. מושג זה... - ידע להצליח התחייבות! ל:...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨יצירתיות - מבוא
יצירתיות היא יכולת מחשבתית המובילה את האדם להפקת תוצר מקורי בעל ערך. מושג זה מהווה שדה מחקר בתחומים רבים, כגון: פסיכולוגיה, חינוך, סוציולוגיה, כלכלה, ניהול ועוד.

היצירתיות נשענת על גמישות מחשבתית שמאפשרת חשיבה רב - ממדית ורב - כיוונית. להבדיל מדפוסי חשיבה נוקשים ומקובעים המתנגדים לארגון מחדש של עמדות שונות, הגמישות המחשבתית יכולה להוביל לרעיונות חדשים או להמצאת דרכים חדשות להתמודדות עם סיטואציות שונות. מסיבה זו השימוש בחשיבה יוצרת למציאת פתרונות יעילים, רעיונות חדשים ומוצרים שימושיים, תורמת באופן משמעותי להתפתחות של האנושות. ההעזה לפרק דפוס חשיבה מקובלים ולבחון דברים בדרכים חדשות היא זו אשר זרזה את קידומו של המדע.

היצירתיות יכולה לבוא לידי ביטוי בכל אחד מתחומי העשייה של האדם. בהתאם לכך, התוצר של היצירתיות יכול להיות פתרון לבעיה, רעיון, המשגה, צורה אמנותית, תאוריה וכו'. יש הקושרים את ההומור עם יצירתיות משום שהוא דרך בלתי שגרתית ומקורית לראות דברים. ביסוציאציה היא הגורם המשותף ליצירתיות ולהומור. זוהי היכולת לראות דבר כלשהו ממספר זוויות שונות בו זמנית וליצור הבנה חדשה המתבססת עליהן.

היצירתיות מושפעת ממגוון משתנים, כגון: מצב רוח, אינטליגנציה, תרבות, מסורת, אופי, מוסכמות חברתיות ועוד.

יכולת היצירתיות משתנה לאורך החיים. בגילאי הילדות שלפני תחילת הלימודים, ישנה תקופה בה כל ילד שופע יצירה. אולם בחלוף השנים, נפגעת היכולת היצירתית כך שבסופו של דבר רוב האנשים הבוגרים אינם מפגינים יכולת יצירתית ורק אנשים מעטים בלבד נעשים בסופו של דבר לאמנים יוצרים.

האדם היצירתי

הליבה של היצירתיות היא היכולת להגיע לפתרון בעיה בכל תחום שהוא בדרך חדשה ומקורית. בהתאם לכך, האדם היצירתי הוא בעל גישה פעילה ויוזמת. הוא פתוח כל הזמן למידע חדש, יש לו סקרנות רבה והוא שואף להחשף לאתגרים והזדמנויות חדשים שהחיים מזמנים לו. הוא נהנה לחקור ולארגן מחדש אפשרויות שונות ללא חשש מכישלון ולהשתמש בפתרונות לא צפויים.

האנשים היצירתיים הבולטים ביותר מאופיינים ברצון לקרוא תיגר על המוסכמות. האדם היצירתי יגדיר בעיות בדרכים השונות מהמקובל. הוא יאסוף ויארגן מידע תוך שבירת מוסכמות ויגלה יחסים חדשים ומורכבים בין נתונים. הוא יראה יכולת גבוהה בבדיקת היתכנות של חלופות לפתרון לצורך שינוי יעיל של התוכנית המקורית והתאמתה למציאות המשתנה. תווי האישיות המאפיינים אנשים יצירתיים יכולים לסייע בהסברת חוסר הקשר שבין רמת היצירתיות של האדם להשגיו במבחני מנת משכל רשמיים.

לרוב היצירתיות מתבטאת בתחומים ספציפיים אשר בהם האדם היצירתי בקיא ומומחה, לכן היא אינה כושר כללי המצוי בכל התחומים.

פיתוח יצירתיות

מרכיב משמעותי של החשיבה היצירתית הוא בחינה חופשית של אפשרויות חדשות ללא חשש מכישלון. האדם היצירתי נשען על היסטוריה אישית שבה כבר פתר מספר בעיות בצורה יצירתית, באופן שגיבש אצלו ערך עצמי גבוה, מקור שליטה פנימי ותחושת מסוגלות גבוהה בתחום היצירתיות.

היצירתיות ניתנת ללמידה ולשכלול כאשר היא מוגדרת כמטרה מרכזית של תוכנית לימודים. אפשר לפתח את היצירתיות על ידי הפחתת המתחים והלחצים להצלחה מיידית, הכוונה ועידוד להעלאת רעיונות תוך הגברת הלגיטימיות עבור הצגת תשובות שטותיות או שגויות כחלק מתהליך של ניסוי וטעייה. האדם היצירתי פועל במציאות מורכבת היוצרת צורך ליצור ולאלתר. אך אם הסביבה תדרוש אתגרים ופתרונות, לא תהיה יצירתיות. לכן ללומד יצירתי צריכה להיות בעיה קשה לפתרון, אשר נתפסת בעיניו כאתגר אפשרי, כך שיהיה מודע ומתכוון לנסות לפתור אותה בדרך יצירתית.

כאמור, ניתן לפתח מיומנויות של חשיבה יצירתית באמצעות מתודולוגיות הוראה שונות. לדוגמה, מורים יכולים לפתח את היכולת היצירתית במסגרת למידת חקר. חלק מהשיטות לפיתוח יצירתיות אצל ילדים הן הרפתקאות למידה - פעילויות חווייתיות מתוכננות שמטרתן לכבוש את דמיונו של הילד (למשל עידוד חיפוש ומציאת פתרונות שונים ממספר זוויות התבוננות), להעמידו לפני אתגרים במגוון רמות, ללמדו נושאים חדשים ולהרחיב את הבנתו ואת מודעותו לעצמו ולסביבתו.

האימון חשוב לפיתוח היצירתיות משום שככל שמרבים לחשוב בצורה יצירתית כך היא הופכת להיות קלה ושופעת יותר.

כאמור, ההומור והיצירתיות מתבססים על חשיבה מקורית וקשורים זה לזה. בנוסף, מבחינה פסיכולוגית ההומור מסייע לאדם להתמודד עם מתחים בצורה נעימה ויעילה. באופן זה ההומור יכול להקנות לאדם את הביטחון הנחוץ לבחינת רעיונותיו באופן חופשי ויצירתי ללא חשש מכישלון. בהתאם לכך, נמצא ששמיעת הומור מגבירה את היכולת לחשיבה יצירתית.

מדידת יצירתיות

היצירתיות באה לידי ביטוי במקוריות של האדם וביכולת שלו למצוא הקשרים חדשים ומפתיעים. משום שהמושג יצירתיות הוא רחב למדי וניתן להתייחס אליו בקשרים תאורטיים שונים, נוצרו עבורו כלי מדידה מגוונים עבור גילאים שונים. מטרת מבחני אבחון היצירתיות היא בדרך כלל לצורכי סינון וסיווג בקבלה לעבודות שונות או קבלה לפקולטות (בעיקר בתחומי העיצוב). הכשרים הרלוונטיים ביותר לחשיבה היצירתית הניתנים למדידה הם כושרי היצירה הרב כיוונית, הנוגעים בהעלאת רעיונות כשיש חשיבות לגיוון (כמו בפתירת בעיות).

דוגמה לסדרת מבחנים המתמקדים בעיקר באיתור חשיבה מסתעפת לכל הגילאים לפי גילפורט:

מתן שמות לסיפורים

שימושים שונים לחפצים

משמעויות דומות

כתיבת משפטים

עשיית דברים מחומרים צורניים

חלוקת אותיות לקבוצות

בניית חפצים

אותיות סמויות

קישוטים

כל מטלה מוגבלת בזמן ומוערכת על שטף ויחודיות.

תהליך היצירה

התהליך היצירתי יכול להתייחס למספר מצבים:

רצף צעדים או שלבים אותם עובר אדם יוצר בעת הבהרת בעיה, עבודה עליה והגעה לפתרון.

השינוי התפיסתי המהיר או המעבר המתרחש כאשר מתעוררים לפתע רעיון חדש או דרך לפתרון בעיה.

טכניקות ואסטרטגיות בהם משתמשים בני - אדם יצירתיים, במודע או שלא במודע, על מנת לייצר רעיון חדש, שילובים חדשים או יחסים חדשים בין מרכיבים שונים, משמעויות או תפישות חדשות למצב או עצם, או העברה בין תחומים ונושאים שונים.

התהליך היצירתי על פי המודל של ואלאס

גראהם ואלאס הגה ב - 1926 מודל של תהליך יצירתי. מודל זה משותף לתהליך היצירה בתחומי המדע והאמנות.

הכנה: הבהרת המצב כולל ניסוח הבעיה, מחשבה על דרישות לפתרון טוב, איסוף וסקירת נתונים רלוונטיים.

דגירה: תקופת פעילות מנטאלית תת - הכרתית המתרחשת בזמן שהחושב עסוק בפעילות אחרת כלשהי.

הארה: גילוי פתאומי, שינוי פתאומי בתפישה, שילוב של רעיון חדש או "העברה" המייצרת רעיון חדש המתאים לדרישות הבעיה.

אימות: בחירת ואימות הפתרון (בדיקת היתכנות).

טעויות נפוצות בהבנה של היצירתיות

1.התפיסה אומרת שיצירתיות נמצאת בתחומים "יצירתיים", כמו אמנות, עיצוב וכדומה, אך למעשה יצירתיות היא בכל תחומי החשיבה: למרות השם המטעה שבמילה יצירה, אמנות, עיצוב וכו' אינם תחומים יצירתיים. זוהי טעות נפוצה שמקורה באי הבנת המושג יצירתיות. אלה הם תחומים - אמנותיים. כלומר, תחומים שבהם המטרה היא לעצב רעיון כלשהו בצורה גרפית, מוזיקלית, ספרותית או כל דרך אחרת המעבירה מסר כלשהו. למעשה, אמן יכול להיות מוכשר מאוד ולא יצירתי. יצירתיות היא היכולת לעצב במבנה לא שגרתי מסר או רעיון קיימים. פיקאסו היה אמן שגרתי בתחילת דרכו, כאשר השתמש במבני צורה מוכרים וידועים, ויצירתיותו באה לידי ביטוי בקוביזם וכן הלאה כאשר העז לתאר צורות ובני אדם בתבנית גרפית שונה מהמקובל. באותה מידה מהנדס יכול להיות מהנדס מוכשר ולחלוטין לא יצירתי כאשר יישם רעיונות או שיטות שלמד. היצירתיות שבו תבוא לידי ביטוי אם וכאשר ישלב רעינות ושיטות שקודם לא היה קשר ביניהם לכלל שיטת פתרון חדשה.

2.הסביבה היצירתית חשובה יותר מהכישרון היצירתי. אמנם יש כאלה שנולדים עם נטיות יצירתיות, כמו שיש כאלה שנולדים בעלי נטיות ספורטיביות. אך כמו שספורטאי שלא יתאמן כל הזמן יהיה פחות טוב מאשר אדם עם נטיות פחות ספורטיביות, אך שמתאמן באינטנסיביות ובחוכמה, כך גם אדם שנולד עם יצירתיות אך לא זכה לסביבה שתגרה אותה, עלול בסופו של דבר להיות יצירתי פחות ממישהו פחות יצירתי אך זכה לסביבה מעודדת יצירתיות.

3.יצירתיות בבית ספר ובעבודה לא יכולה להיות עניין לפרויקט חד פעמי, אלא עניין מתמשך. שתי דוגמאות בולטות הן חברות הנחשבות למובילות עולמיות ביצירתיות. האחת היא גוגל שכל עובד שלה חייב יום בשבוע לעבוד בפרויקט שהוא בוחר, מחוץ לעבודה הרגילה שלו. השנייה היא חברת האנימציה הממוחשבת פיקסר (יצרה את הסרטים צעצוע של סיפור, מחפשים את נמו ועוד) שמחייבת כל עובד שלה ללמוד 4 שעות בשבוע באוניברסיטת החברה.

יצירתיות לא קשורה לפרויקט מסוים ואינה נלמדת. יצירתיות היא תכונה שנרכשת ברוב המקרים במהלך הילדות והיא נעוצה בדבר הנקרא ביטחון במחשבה וגמישות קוגניטיבית. כאשר ההורים והמערכת שסביב הילד (גן ילדים, בית ספר בשנים ראשונות, העבודה של השמרטף / ית עם הילד וכו') מעודדים יצירתיות ומחשבה מחוץ למסגרת, הם מאפשרים לו לפתח גמישות מחשבתית. גמישות מחשבתית פירושה אי הקיבעון לרעיון או דפוס מחשבה אחר. היכולת לקבל מספר אפשרויות קיימות לפתרון בעיה מסוימת. למרות שהדבר נראה פשוט ליישום, ישנו קושי מסוים: משום שגם המשפחה היא מסגרת שמנהליה, קרי ההורים, מנסים להפעיל אותה לפי חוקיות מסוימת, משמע שחריגה מהמסגרת פירושה איום על שלמות המסגרת, מה שלרוב אינו מקובל במסגרת המשפחתית. נדרשת המון מחשבה ויכולת הורית (הכוללת סבלנות, פתיחות, ביטחון בעצמם וכו') כדי לאפשר את התפתחות היצירתיות של הילד.

קשר אפקט - יצירתיות

קיימות תאוריות שונות המנסות להסביר את הקשר בין אפקט חיובי / שלילי ליצירתיות.

קשר אפקט חיובי - יצירתיות

מצב רוח טוב יכול להגביר את היצירתיות. קיימות תאוריות הגורסות, כי יצירתיות יכולה להיות מושפעת מאפקט, בעיקר כיוון שאפקט חיובי גורם לתנודות קוגניטיביות אשר מגרות יצירתיות. עפ"י אייזן, לאפקט חיובי קיימות שלוש השפעות עיקריות על פעילות קוגניטיבית:

אפקט חיובי יוצר חומר קוגניטיבי נוסף אשר יכול לשמש לעיבוד נוסף, ובכך מגדיל את מספר האלמנטים הקוגניטיביים הפנויים ליצירת אסוציאציות.

אפקט חיובי מביא לתשומת לב לא מרוכזת (defocused) ולהקשרים קוגניטיביים יותר מורכבים, אשר מרחיבים את האלמנטים המשמעותיים לבעיה.

אפקט חיובי מגביר את הגמישות הקוגניטיבית, ובכך מגדיל את ההתסברות שאלמנטים קוגניטיביים מגוונים יהיו מקושרים אחד לשני.

תהליכים אלו ביחד גורמים לאפקט חיובי להיות בעל השפעה חיובית על יצירתיות.

חוקרים אחדים מציעים (ברברה פרדריקסון) שרגשות חיובים, כגון: שמחה ואהבה מרחיבים את הרפרטואר הקוגניטיבי והביצועי של אנשים: "חוויות בעלות רגשות חיוביים מסוימים גורמים לאנשים לנטוש תבניות התנהגותיות ידועות ולשאוף לדרכי חשיבה ומעשים חדשים, יצירתיים ולא מקובלים".

לפי מחקרים אחרים, רגשות חיוביים מרחיבים את מספר האלמנטים הקוגניטיביים העומדים ליצירת אסוציאציות (מרחב תשומת הלב) ואת מספר האלמנטים הקשורים לבעיה (מרחב הקוגניציה). אלה אותם היבטים של פעילות מנטלית, שלפי תורת האבולוציה, צפויים להוביל לשונות גבוהה יותר ובכך להגביר את ההסתברות ליצירתיות.

קשר אפקט שלילי - יצירתיות

מצד שני, ישנם חוקרים אשר מציעים שאפקט שלילי גורם ליצירתיות רבה יותר. למשל: נמצא קשר בין מחלות נפשיות ויצירתיות. במחקר על 1005 אנשים מובילים בתחומם ביותר מ - 45 תחומים שונים, ארנולד לודויג מאוניברסיטת קנטאקי מצא קורלציה דלה אך מובהקת בין דיכאון ויצירתיות. בנוסף, מספר מחקרים על אנשים יצירתיים מאוד וקרובי המשפחה שלהם, מצאו שכיחות גבוהה יותר של הפרעות נפשיות (בעיקר דיכאון ומניה - דיפרסיה) מאשר השכיחות שנמצאה באוכלוסייה הכללית.

קשר אפקט - יצירתיות במקום העבודה

כאשר דנים בקשר בין אפקט ויצירתיות בעבודה, בודקים האם מצב רוח טוב (או רע) או שינוי במצב הרוח חוזה יצירתיות, האם יצירתיות חוזה את מצב הרוח, האם אפקט ויצירתיות מתרחשים בו - זמנית. בעקרון כל האפשרויות האלה יכולות להתרחש. נמצא שלא רק שאפקט יכול להקדים יצירתיות, אלא שגם תוצאות יצירתיות יכולות לעורר אפקט. החוויה היצירתית בעצמה היא אירוע המתרחש במקום העבודה ובדומה לאירועים אחרים בהקשר ארגוני, היא יכולה לעורר רגשות. מחקר איכותי ואנקדוטות של הישגים יצירתיים באומנות ומדע, גורסים שלאחר תובנה יצירתית בדרך כלל נרגיש תחושת התעלות. לדוגמה, אלברט איינשטיין ציין בשנת 1907 את התאוריה הכללית של היחסות כמחשבה המשמחת ביותר בחייו. לעומת זאת, עדויות אמפיריות בנושא הן עדיין ארעיות. בניגוד לאפשרות של אפקט אינקובציה כמעורר יצירתיות, ההשלכות הרגשיות של יצירתיות צפויות להיות יותר ישירות ויותר מיידיות. באופן כללי, אירועים רגשיים מעוררים תגובות רגשיות באופן מיידי וחולף. אם ביצועים יצירתיים בעבודה הם אירוע רגשי עבור העובד היצירתי, השפעה כזאת ככל הנראה תהיה בולטת רק בנתוני אותו היום.

מחקר נוסף מצא מספר תובנות בהקשר של היחס בין יצירתיות ורגשות במקום העבודה. ראשית נמצא קשר חיובי בין אפקט חיובי ויצירתיות וחוסר עדות לקשר שלילי. ככל שהאפקט של האדם יהיה חיובי יותר ביום מסוים, כך תגבר החשיבה היצירתית שלו באותו יום וביום שאחריו, אפילו אם מנטרלים את ההשפעה של מצב הרוח ביום שאחריו. הייתה אפילו עדות להשפעה גם לאחר יומיים. בנוסף, החוקרים לא מצאו עדות לכך שאנשים היו יצירתיים יותר כאשר הם חוו גם אפקט חיובי וגם אפקט שלילי באותו יום. העדויות תומכות בקשר לינארי בין אפקט ויצירתיות: ככל שהאפקט של אדם יהיה יותר חיובי, כך תגבר היצירתיות במקום העבודה.

נמצאו 4 תבניות של אפקט ויצירתיות: אפקט יכול לפעול כמקדם של יצירתיות, כתוצאה ישירה של יצירתיות, כתוצאה עקיפה של יצירתיות, ואפקט יכול להתרחש באופן סימולטני יחד עם פעילות יצירתית. כך נראה שרגשות של אנשים והכרה יצירתית שלובים אחד עם השני במספר אופנים במהלך הפעילות במקום העבודה.

תפיסות של יצירתיות

קיימות שתי תפיסות של יצירתיות:

התפיסה המודרנית הרואה ביצירתיות כמצוייה אצל מיעוט של גאונים.

התפיסה הפוסטמודרנית הרואה ביצירתיות כמצוייה אצל כל בני האדם וניתנת לפיתוח.

שתי התפיסות רואות את היצירתיות בתחומי היצירה בלבד.
העלאת ערך עצמי חיוביות איך להתאמן פתיחות שינויים לטפל במחלות נפש משפחתיות מחלת נפש ניהול השלכות גמישות מחשבתית יצירתי יצירתיות
לפרגן למישהו, הגדלת חזה, לתמוך במישהו, לגרום למישהו לאהוב אותך, להתחבב על מישהו, להיות חבר של מישהו, מה לענות לשאלה? איך לגרום למישהו להתאהב בך? חוקי השכנוע
לפרגן למישהו, הגדלת חזה, לתמוך במישהו, לגרום למישהו לאהוב אותך, להתחבב על מישהו, להיות חבר של מישהו, מה לענות לשאלה? איך לגרום למישהו להתאהב בך? חוקי השכנוע
...לגרום למישהו לאהוב אותך, להתחבב על מישהו, להיות חבר של מישהו, מה לענות לשאלה? איך לגרום למישהו להתאהב בך? חוקי השכנוע האם כדאי לפרגן למישהו על דברים שהוא לא אוהב בעצמו? אליעד כהן מסביר שכאשר אנחנו מפרגנים לאדם אחר, חשוב קודם כל להבין כיצד אותו אדם מרגיש ביחס לנושא שבו אנו מפרגנים לו. השאלה העיקרית היא האם האדם מקבל את הפירגון שלנו בצורה חיובית או שלילית, והאם זה יעשה לו טוב או רע. התשובה לכך תלויה בכמה פרמטרים מרכזיים. מה קובע אם הפירגון יעשה טוב או רע? כשאנו מפרגנים למישהו על דבר שהוא לא אוהב בעצמו...
סוד המשיכה, האם הפכים נמשכים? האם דומה מושך דומה? האם שונה מושך שונה? משיכה זוגית, למה אני נמשך אליה? למה אני נמשכת אליו? איך נוצרת משיכה? למה מישהו נמשך אליך? למה אני אוהב אותה? למה אני אוהבת אותו? למה אני רוצה אותו? חברים
סוד המשיכה, האם הפכים נמשכים? האם דומה מושך דומה? האם שונה מושך שונה? משיכה זוגית, למה אני נמשך אליה? למה אני נמשכת אליו? איך נוצרת משיכה? למה מישהו נמשך אליך? למה אני אוהב אותה? למה אני אוהבת אותו? למה אני רוצה אותו? חברים
...נמשכים? האם דומה מושך דומה? האם שונה מושך שונה? משיכה זוגית, למה אני נמשך אליה? למה אני נמשכת אליו? איך נוצרת משיכה? למה מישהו נמשך אליך? למה אני אוהב אותה? למה אני אוהבת אותו? למה אני רוצה אותו? חברים למה אנשים מתאהבים דווקא באנשים מסוימים? אליעד כהן מסביר לעומק את מנגנון ההתאהבות והמשיכה בין בני זוג. לדבריו, הבסיס המרכזי למשיכה ואהבה הוא הרצון להיות כמו האדם שאליו אנחנו נמשכים. אדם תמיד מתאהב במישהו שיש בו תכונות שהוא היה רוצה שיהיו בו עצמו. המשיכה נוצרת מהרצון למלא חוסר, להשלים משהו בתוכך שחסר...
חרדה מודחקת, להדחיק חרדה, רגשות מודחקים, פחד מודחק, הדחקה רגשית, חרדות מודחקות, פחדים מודחקים, להדחיק רגשות
...פחד מודחק, הדחקה רגשית, חרדות מודחקות, פחדים מודחקים, להדחיק רגשות ובו יתבאר, מהן חרדות מודחקות ופחדים מודחקים? וכיצד צריך להתמודד איתם? ועוד. והעניין הוא, שיש שני סוגים של חרדה ושל פחד. והסוג הראשון הוא חרדה מודעת ופחד מודע. דהיינו, שהאדם מודע לכך שיש לו חרדה ופחד. והאדם לא מתכחש ולא מדחיק את זה שהוא סובל מחרדה ומפחד. אבל יש גם סוג נוסף של חרדה ופחד, והוא חרדה מודחקת ופחד מודחק. שבו האדם סובל מחרדות ומפחדים, אבל האדם מדחיק רגשית את זה שהוא סובל מחרדה ומפחד, ועושה הכחשה רגשית לרגשות שלו, ומתכחש...
איך לקרוא אנשים? איך לדעת מה מישהו אוהב? איך לעשות טוב לאישה? איך לעשות טוב לבחורה? איך לעשות טוב לגבר? זוגיות, ראפור, איך לעשות למישהו טוב? איך לרגש מישהו? איך להפתיע מישהו? איך לקרוא מחשבות?
איך לקרוא אנשים? איך לדעת מה מישהו אוהב? איך לעשות טוב לאישה? איך לעשות טוב לבחורה? איך לעשות טוב לגבר? זוגיות, ראפור, איך לעשות למישהו טוב? איך לרגש מישהו? איך להפתיע מישהו? איך לקרוא מחשבות?
...טוב לאישה? איך לעשות טוב לבחורה? איך לעשות טוב לגבר? זוגיות, ראפור, איך לעשות למישהו טוב? איך לרגש מישהו? איך להפתיע מישהו? איך לקרוא מחשבות? איך לקרוא אנשים ולהבין מה הם אוהבים? ההרצאה נפתחת בשאלה כיצד להבין את רצונותיו של אדם, תוך דוגמת המקרה שבו רוצים להכין חביתה עבור מישהו. הרעיון המרכזי הוא שכדי להכין חביתה שמישהו ייהנה ממנה, עלינו להבין מהם הדברים שהוא אוהב, ובמקרה הזה - איזה סוג חביתה הוא מעדיף. המורה מציע לבדוק את העדפותיו דרך שיחה, אם זה אפשרי. אם לא ניתן לשאול אותו ישירות, ניתן לנחש א
מפחד להתחיל עם בחורה, איך להתחיל עם בחורה? פחד מדחייה, פחד להישאר לבד, זוגיות, להכיר בחורה, פחד להיות לבד, מימוש הפוטנציאל האישי, לא מממש את הפוטנציאל, להיות רהיט
מפחד להתחיל עם בחורה, איך להתחיל עם בחורה? פחד מדחייה, פחד להישאר לבד, זוגיות, להכיר בחורה, פחד להיות לבד, מימוש הפוטנציאל האישי, לא מממש את הפוטנציאל, להיות רהיט
...עם בחורה? פחד מדחייה, פחד להישאר לבד, זוגיות, להכיר בחורה, פחד להיות לבד, מימוש הפוטנציאל האישי, לא מממש את הפוטנציאל, להיות רהיט למה אתה מפחד להתחיל עם בחורה? אליעד כהן מסביר שהפחד להתחיל עם בחורה נובע מתוך תחושת חיסרון פנימית עמוקה. אם אדם היה מרגיש שלם ומסופק לחלוטין מעצמו, לא היה לו צורך או דחף חזק לפנות לאנשים או לבחורות בפרט. אליעד מדגיש שכל עוד האדם מרגיש חיסרון או צורך באישור חיצוני, תהיה חרדה טבעית מהאפשרות של דחייה. החרדה הזו היא תוצאה ישירה של התלות באישור או קבלה של האדם מהסביבה שלו...
הדרכת מטפלים, הזדהות של המטפל עם המטופל, איך לא להרגיש רע מהבעיות של המטופל? הדרכת פסיכולוגים, הדרכת פסיכותרפיסטים, איך לא לקחת איתך את הבעיות של המטופל? איך לא להרגיש רע מהזדהות עם המטופל? גישות טיפוליות
הדרכת מטפלים, הזדהות של המטפל עם המטופל, איך לא להרגיש רע מהבעיות של המטופל? הדרכת פסיכולוגים, הדרכת פסיכותרפיסטים, איך לא לקחת איתך את הבעיות של המטופל? איך לא להרגיש רע מהזדהות עם המטופל? גישות טיפוליות
...הזדהות של המטפל עם המטופל, איך לא להרגיש רע מהבעיות של המטופל? הדרכת פסיכולוגים, הדרכת פסיכותרפיסטים, איך לא לקחת איתך את הבעיות של המטופל? איך לא להרגיש רע מהזדהות עם המטופל? גישות טיפוליות איך מטפל יכול לא להרגיש רע מהבעיות של המטופלים? מטפל, בין אם הוא פסיכולוג, פסיכותרפיסט, מאמן או כל דמות אחרת המסייעת לאנשים, עשוי להרגיש לעיתים השפעה רגשית שלילית מהבעיות של המטופל. כאשר המטפל עוזר לאחרים, הוא נדרש להקשיב ולעזור לפתור את בעיותיהם, אך כיצד הוא יכול להימנע להרגיש רע ולסבול יחד עם המטופל? כיצד...
מצבי רוח קיצוניים, רגשות לא הגיוניים, מצבי רוח משתנים בקיצוניות, מאניה דיפרסיה, כעס לא הגיוני, פחד לא הגיוני, חרדה לא הגיונית, פחד מכל דבר, לחץ לא הגיוני, לחץ מכל דבר, מצב רוח משוגע, מחלת הרדיפה, סכיזופרניה, עודף אהבה עצמית
מצבי רוח קיצוניים, רגשות לא הגיוניים, מצבי רוח משתנים בקיצוניות, מאניה דיפרסיה, כעס לא הגיוני, פחד לא הגיוני, חרדה לא הגיונית, פחד מכל דבר, לחץ לא הגיוני, לחץ מכל דבר, מצב רוח משוגע, מחלת הרדיפה, סכיזופרניה, עודף אהבה עצמית
...משתנים בקיצוניות, מאניה דיפרסיה, כעס לא הגיוני, פחד לא הגיוני, חרדה לא הגיונית, פחד מכל דבר, לחץ לא הגיוני, לחץ מכל דבר, מצב רוח משוגע, מחלת הרדיפה, סכיזופרניה, עודף אהבה עצמית מה גורם לאדם לחשוב שמישהו רוצה לפגוע בו? תחושת רדיפה או פחד שמישהו רוצה לפגוע באדם יכולה להיווצר כתוצאה מהקצנה של תחושות מבלי שהן בהכרח נכונות. לדוגמה, אם אדם מתחיל לחשוב שמישהו רוצה לפגוע בי בצורה מופרזת ולא הגיונית, המוח מתחיל לשאול את עצמו את השאלה ההפוכה, האם מישהו רוצה לעשות לי טוב?. כאשר אדם מאמין באופן מופרז שמישהו...
איך לנהל שיחה רגועה? איך לא לריב עם אנשים? איך לטפל בהתנגדות? איך לטפל בהתפרצות? איך לטפל בכעס? תקשורת בין אישית
איך לנהל שיחה רגועה? איך לא לריב עם אנשים? איך לטפל בהתנגדות? איך לטפל בהתפרצות? איך לטפל בכעס? תקשורת בין אישית
...לריב עם אנשים? איך לטפל בהתנגדות? איך לטפל בהתפרצות? איך לטפל בכעס? תקשורת בין אישית איך להתמודד עם אדם שמתפרץ באמצע שיחה? כאשר אתם מנהלים שיחה ואדם אחר מתפרץ, חשוב להבין תחילה למה הוא מתפרץ. אליעד כהן מסביר שהסיבה המרכזית להתפרצויות היא שהאדם המפריע מאמין, באותו רגע, שהתפרצות תועיל לו יותר מאשר שתזיק. לכן, על מנת לטפל בכך, יש לפעול באחת משתי הדרכים הבאות או בשילוב שלהן: לגרום לו להבין שהתפרצות תביא לו יותר נזק מתועלת. לגרום לו להבין שאי - התפרצות תביא לו יותר תועלת. אליעד מדגיש, שמעבר לכך, רצוי...
האם להתחיל עם חברה של חברה? איך לגרום לה לקנא? האם להתחיל עם חברה שלה? איך לגרום לה לרצות אותי? איך לגרום לה לראות שאני לא אובססיבי? איך לגרום לה לאהוב אותי דרך החברות שלה? להתחיל עם חברות שלה, לשתול לה מחשבות
האם להתחיל עם חברה של חברה? איך לגרום לה לקנא? האם להתחיל עם חברה שלה? איך לגרום לה לרצות אותי? איך לגרום לה לראות שאני לא אובססיבי? איך לגרום לה לאהוב אותי דרך החברות שלה? להתחיל עם חברות שלה, לשתול לה מחשבות
...איך לגרום לה לקנא? האם להתחיל עם חברה שלה? איך לגרום לה לרצות אותי? איך לגרום לה לראות שאני לא אובססיבי? איך לגרום לה לאהוב אותי דרך החברות שלה? להתחיל עם חברות שלה, לשתול לה מחשבות האם כדאי להתחיל עם חברה של בחורה שאני רוצה? אליעד כהן מתייחס לשאלה האם כדאי לגבר להתחיל עם חברה של הבחורה שהוא מעוניין בה, במטרה לגרום לה לרצות אותו יותר או לקנא. הוא מסביר שהמהות של השאלה קשורה באופן ישיר למחשבות שהבחורה הראשונה חושבת על אותו גבר. אם בחורה אינה רוצה אותך, משמעות הדבר היא שהיא חושבת שלא יהיה לה טוב איתך...
2 שיטות לטיפול בטראומה, 2 גישות לטיפול בטראומה, איך מטפלים בטראומה? איך לטפל בטראומה? 2 סוגים של טראומה, 2 גורמים לטראומה, טיפול בפוסט טראומה, טיפול בטראומה מודחקת, טיפול בזיכרון טראומטי, טיפול ב PTSD, למה יש לי טראומה?
2 שיטות לטיפול בטראומה, 2 גישות לטיפול בטראומה, איך מטפלים בטראומה? איך לטפל בטראומה? 2 סוגים של טראומה, 2 גורמים לטראומה, טיפול בפוסט טראומה, טיפול בטראומה מודחקת, טיפול בזיכרון טראומטי, טיפול ב PTSD, למה יש לי טראומה?
...מטפלים בטראומה? איך לטפל בטראומה? 2 סוגים של טראומה, 2 גורמים לטראומה, טיפול בפוסט טראומה, טיפול בטראומה מודחקת, טיפול בזיכרון טראומטי, טיפול ב PTSD, למה יש לי טראומה? מהן שתי הסיבות העיקריות לטראומה וכיצד ניתן לטפל בכל אחת מהן? כאשר מדברים על טיפול בטראומה, אליעד כהן מסביר שלפני הכל יש להבין מה גורם לטראומה מלכתחילה. לפי דבריו, קיימות שתי סיבות מרכזיות שמובילות לטראומה אצל האדם. חשוב לזהות את הסיבה המדויקת לטראומה מכיוון שכל אחת מהן מצריכה גישה טיפולית שונה לחלוטין. מהי הסיבה הראשונה לטראומה...
עומק חדש למבחן התוצאה - מבחן התוצאה
...איך לבצע טוב יותר את המטרות יש לשים לב לנתונים הבאים: תחילה לכתוב את המטרה: דוגמה XYZ ולבדוק כמה זמן מתוך 24 אפשר לנצל לצורך מטרה זו 8/24 ולבדוק מה האפשרויות לבצע את המטרה הזו. לסמן את היעד, למטרה צריך להיות יעד מסויים. לאחר מכן, אפשר לבדוק בסיום התהליך בטבלה האם המטרה בוצעה? האם האדם עמד ביעד? ולא משנה הדרך שבה בוחרים, העיקר שמנסים להגיע ליעד. עושים את הטוב ביותר, ומדי פעם בודקים מה אפשר לשפר עד שמשיגים את התוצאות. וגם אם לא מגיעים ליעד, בודקים מה אפשר לשפר וכן להגיע ליעד בדרך יעילה יותר. ואם אדם...
המהפכה המינית באמריקה - חלק 2
...המינית באמריקה - חלק 1. העימות בין החוק למציאות הביא להתלבטות לאומית. בין הפוריטנים לאלו שהלכו ונפתחו לכיווני מחשבה חדשים. יותר ויותר משפטים הגיעו לבית המשפט העיון ויותר ויותר פסקי דין שאמרו שהממשלה אינה צריכה להתערב בחייהם הפרטיים ש אנשים ניתנו. האמירה סקס מוכר הכל נולדה. משרדי הפרסום למדו להכניס את הסקס לכל דבר. החל ממרגרינה לדאודורנט ותחבושות אישיות לנשים כמובן. אתן חבורת נודיסטיות או שפשוט חסרים לכן בגדים? נשים קשוחות, מכוניות מהירות, עריכה מהירה שדיים גדולים. כל זה היה מולך בסרט. כל מה שלא...
חילוניות - מבוא
...חילוניות היא אידאולוגיה שסוברת שיש לאדם זכות להיות חופשי משליטה דתית וכן מכפייה דתית של הממשל ושנהלי הממשל ומוסדותיו צריכים להתקיים בנפרד מהדת ו/או אמונות דתיות בתוך מדינה שהיא נייטרלית בענייני אמונה. ישנם הוגי חילוניות הביקורתיים כלפי אדיקות דתית וטוענים שדת משתמשת באמונות טפלות במקום בהיגיון ובשיטות מדעיות ובכך מונעת את ההתקדמות האנושית. החילוניות עושה שימוש בפילוסופיה היוונית ובפילוסופיה הרומית, במרקוס אורליוס ואפיקורוס וכן בהוגי הנאורות כדני דידרו, וולטר, תומאס גפרסון ותומאס פיין. ובאנשים בעלי...
כדורים או מדיטציה?
...של Fast food ומיקרוגל פרוזק וציפרלקס, אינטרנט ורכבים מהירים אנחנו רוצים פתרונות מהירים שהכל יקרה בקלות, במינימום מאמץ ואם אפשר - בלי לצאת מאזור הנוחות שלנו. אנחנו פחות ופחות יודעים איך לנהל את הגוף שלנו, את הרגשות שלנו אנחנו מנוהלים ופחות מנהלים אנחנו מושפעים מהחוץ ופחות מחוברים לבפנים הלחץ הוא המגפה של המאה ה - 20 הוא משפיע על הגוף, על הנפש אנחנו כל הזמן סביב הישגים להיות טובים יותר, להרוויח יותר, להצליח יותר... פחות נוכחים ברגע הזה פחות נהנים ממה שהשגנו עד כה ממה שיש רצים ורצים לעבר הפסגה הבאה...
דאגות חרדות ופחדים
...ופחדים ישנם המון סוגים והגדרות שונות לפחדים, חרדות ודאגות, הגדרות שמנסות לעשות סדר מצד אחד, מהצד שני הן יוצרות בלבול לאלו שאינם מתמצאים ממש במושגים. הפעם נדבר על המכנה המשותף בין חרדות, דאגות ופחדים. נתרכז בסיבות והמניעים להיווצרותם ונעלה מעט את רמת המודעות ותשומת הלב שלנו לעניין. ד. ח. פ יכולים להופיע במגוון צורות ומצבים, לדוגמה: פחד מפיטורים, חרדה מזה שיאשימו אותי במשהו שעשיתי, חרדה שיאשימו אותי במשהו שלא עשיתי, חרדת מבחנים, חרדת קהל ועוד המון צורות שונות. למרות כל ההגדרות השונות והמרובות, אפשר...
תובנות לחיים 16
...כתבו בשפה קשה, לא מובנת, זרה? - התשובה בשאלה, מה השאלה? ? לא מבין - לא מבין זה טוב, כי אם הכל ברור אז מה השאלה ואם לא ברור, זה מחייב יגיעה, ששורשה כוונה, ששורשה רצון עז להבין. הרצון גדל, הכלי גדל. ההבנה איננה רלוונטית, ההשגה כן וגם לא אבל זה בפעם אחרת דברים אלו לא מובנים בשכל המוכר, אלא דרך תחושה השגה אור. ככל שיהיה ברור, בהיר ונהיר באמת, לא יהיה כבר צורך ברצון כוונה ויגיעה. אז לא ברור זה טוב, וגם ברור זה טוב. הכל טוב, סבלנות. כל עוד לא ברור, יש עבודה, והעבודה היא בכוונה ששורשה רצון, זוהי תכלית...
נשים - ברוך שלא עשני אישה
...דוד עיכבו הבוקר (18 / 11 / 09) לחקירה את נופרת פרנקל... שבמהלך תפילת ראש חודש ברחבת האתר התעטפה בטלית ואחזה בספר תורה ברחבה העליונה שבאתר [1]. ברוך אתה ה אלהינו מלך העולם, שלא עשני אשה אומר - קורא, ואולי בכנות גם מברך, יהודי המתפלל בתפילת השחרית, במסגרת ברכות השחר. על - מה חושב הקורא ברכה זו? איך מרגיש המתפלל המבטא פתיחת בוקר כזו? האם הוא מבטא בכך שמחת מילוי מצוות, שהרי אחד הנימוקים לאמירה זו הוא: שאין אשה חייבת בכל המצוות [2] ? מילוי מצוות בשמחה הוא דבר חשוב ביותר. אבל אולי שמחה זו מהולה גם בהרגשת...
מאמן אישי - על האימון כשפה - שיתוף מלא ואותנטי מחייו של מאמן אישי
...- על האימון כשפה - שיתוף מלא ואותנטי מחייו של מאמן אישי מאמן אישי: על האימון כשפה שיתוף מלא ואותנטי מחייו של מאמן אישי המאמר הזה כמו רבים שנכתבו לפניו וייכתבו אחריו, הוא שיתוף מלא ואותנטי מחייו המקצועיים והאישיים של מאמן אישי. לאחרונה יצא לי להרהר ביתרון העצום ובחשיבות של לדעת מספר שפות. בדקתי עם עצמי כמה שפות אני יודע והגעתי לכמה מסקנות חשובות: אחת המסקנות הייתה שאני יודע שלוש שפות: עברית, אנגלית ואת השפה של מאמן אישי, שפת האימון. שפתו של מאמן אישי המסקנה השנייה שהגעתי אליה, הייתה ששפת האימון כמו...
מנטורינג - גם לטייגר וודס יש מנטור
...יש מנטור האם שמעת פעם על טייגר וודס (Tiger Woods) ? אני מניח שאתה מכיר אותו, הוא נחשב לשחקן הגולף הטוב בעולם כיום. הוא בסהכ בן 35 והוא הגיע להישגים בלתי רגילים בחיים שלו. אני שואל את עצמי: איך יכול ילד בגיל 35 להגיע להישגים כאלה תוך זמן קצר, בעוד שמרבית האנשים היו צריכים כמה גלגולי חיים בשביל להגיע למה שהוא הגיע. לא רק שהוא היה השחקן הצעיר ביותר בעולם שהגיע ל - 50 ניצחונות גדולים (הוא היה אז רק בן 30!), אלא גם שהונו מוערך בסביבות המיליארד דולר. לא רע, אה... ? בעוד שאי אפשר לקחת ממנו את ההישגים המדהימים...
חלומות - על פענוח חלומות... - חלק 2
...חלומות... - חלק 2 חלומות - על פענוח חלומות... - חלק 1. הסיוטים נועדו לסייע לאדם בחשיבתו ובהעלאת שאלות על זהותו ועל המשך דרכו. אך קיים גם מצב שונה: התלמוד הבבלי אומר (מסכת ברכות, דף נה עמוד ב) שדוד המלך מעולם לא חלם חלום טוב, ואילו אחיתופל מעולם לא חלם חלום רע. דוד המלך קיבל את המסר בחלום, שינה את מה שצריך היה לשנות, ועל - ידי כך לא היה עליו לחוות במציאות את מה שנרמז לו בחלום. ככל שהאדם נמצא בתהליך מתקדם יותר בעבודה הרוחנית שלו, כך יוכל לזהות טוב יותר את הסימנים שיופיעו בחלומותיו. אם כך, על - פי...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מציאות מורכבת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מציאות מורכבת, האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מציאות מורכבת, איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
מודעות לסביבה בזמן שינה לפנות לבן אדם זר כימיה אישית פחד מהפחד תחושת האני אהבה ומיניות פחד לא למכור איך באמת לא לפחד? חרדה חברתית זה משהו טבעי חסר ביטחון עצמי למכור את עצמי לאהוב את המשרה שלך לזהות אהבה אמיתית לשכנע לקוח שמח מי שמחפש אושר? אישה שרוצה רק זוגיות לכולם יש זוגיות ולי אין לקבל החלטות בצורה נכונה החלטה אקראית התמודדות עם ירידה להתמודד עם חרדה קיומית איך להשיג כל מטרה? איך לקבוע יעדים? שכנוע השפעה התנגדות במכירות בטלפון סרטים לילדים גישה לחינוך ילדים לאיזה מורה רוחני להאמין? משמעות רוחנית פרנויות בגלל מריחואנה סכיזופרניה ניתוק מהמציאות היית עם האקס איך להתנצל לאקס? תרגיל גליוטינה פשיטה האם אלוהים קיים בזמן מסוים? האחריות של אלוהים מי הגיע להארה רוחנית? הדרך אל ההארה הרוחנית להיות אלוהים וישויות בחלום מה מיוחד בספר להיות אלוהים? כסף טוב האם כסף קונה אושר? משמעות החיים לילדים מה משמעות החיים? תזרים חיובי לשנות תכונות אופי שליליות להשפיע על רובוט הגדרה של רצון חופשי מתי נוצר העולם? בריאת העולם יש מאין עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למציאת זוגיות, מומחה, מאמן אישי לזוגיות בתחום מציאות מורכבת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5703 שניות - עכשיו 18_12_2025 השעה 22:03:52 - wesi4