ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מציאות מורכבת ✔נשימה הולוטרופית - לינה משותפת בקיבוץ ונשימה הולוטרופית ✔הנשימה ההולוטרופית היא כלי יעיל בפתירת בעיות פסיכולוגיות שבסיסן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨נשימה הולוטרופית - לינה משותפת בקיבוץ ונשימה הולוטרופית
הנשימה ההולוטרופית היא כלי יעיל בפתירת בעיות פסיכולוגיות שבסיסן בעבר המרוחק. מכיוון שגדלתי בקיבוץ ואני בוגר הלינה המשותפת אתייחס במאמר זה לבעיות הפסיכולוגיות שעלולות היו להשפיע על תינוקות שחוו את חוויית ההתנתקות מאימם בגיל מוקדם. המאמר אינו מתמודד עם הבעיות עקב לינה משותפת שנגרמו בגילאים מבוגרים יותר.

הלינה המשותפת מה היא?

עוד לפני הקמת המדינה (1948) הוקמו ברחבי הארץ קיבוצים. אחת המטרות להקמת הקיבוצים, שנוצרו ע"י חניכי תנועות נוער אידיאליסטיים ופליטי השואה במקומות מרוחקים ממרכז הארץ הייתה, לקבוע את הגבולות החיצונים של המדינה. לשם כך היו מוכנים הקיבוצניקים לחיות בצמצום ולעמוד בקשיים פיזיים ופסיכולוגים.

התינוקות שנולדו באותו זמן לחברים בקיבוץ לא ממש התאימו למציאות הקשה שבה נאלצו החלוצים לחיות. מגורים באוהלים, עבודה קשה במשך היום, לנהל חיי חברה פעילים ולשמור בלילות. הפתרון נמצא על ידי הקמת בתי תינוקות שתופעלו בשעות היום ע"י מטפלות מקצועיות וע"י שומרות זמניות בשעות הלילה שטיפלו בתינוקות.

לאחר שחזרו התינוקות מבית החולים הוכנסו לבית התינוקות והועברו לאחריות המטפלת. האמהות הורשו לבקר את תינוקם מספר פעמים במשך היום על מנת להניקם (בלילה קבל תינוק רעב מי סוכר מבקבוק ע"י שומרת הלילה). לפעמים גם נמנע מהאימהות לחתל או לרחוץ את התינוק בהצדקה כי המטפלת הוכשרה לטפל בילד והאם לא. להוציא שעת ביקור אחת ביום לאבות ולבני משפחה אסור היה בשעות היום והלילה לבקר את התינוק.

בתחילה הוצמדו לכל שישה תינוקות מטפלת, כאשר התינוקות הגיעו לגיל שנתיים בערך חוברו שלוש שישיות לקבוצה אחת שהמשיכה לגור ביחד עד לצבא.

מאוחר יותר הומצאה תיאוריה שלמה שהסבירה מדוע הלינה המשותפת טובה עבור הילדים. הלינה המשותפת הופסקה כאשר מצבם הכלכלי של הקיבוצים השתפר ואפשר הרחבת דירות החברים ומעבר ללינה משפחתית.

הנזקים העלולים להיגרם עקב הלינה המשותפת

כיום אנו יודעים כי תינוק שאך זה יצא מבטן אימו זקוק לשבעה חודשים על מנת להבין ולהפנים כי הוא מופרד פיזית מאימו. אין ביכולתו של תינוק ששהה ברחם במשך כל חייו להסתגל במהירות למציאות הכופה עליו הפרדה פיזית בינו לבין האם. ניתן אולי להבין זאת אם נשווה זאת לתחושת פנטום, תחושת פנטום היא תחושה שרגל או זרוע עדיין מחוברות לגוף למרות שלמעשה אותו אבר כבר לא קיים. כעת דמיינו מה מרגיש תינוק שכל חייו היה מחובר פיזית לאם ולפתע החיבור הזה נפסק.

אם אנו מסכימים להנחה כי התינוק מרגיש גם לפני שיצא מבטן אימו, נחווים צירי הלידה עבורו כצונאמי המתחיל ללא התרעה מוקדמת משום מקום וללא שום סיבה. האם לפחות יודעת כי התהליך ייפסק והיא תזכה לאושר גדול, אך מה יודע התינוק על כך? ואם אינו יודע מה הוא חושב ומרגיש במשך הלידה?

הלידה אמורה להיות עבודה משותפת של התינוק והאם (Labor -עבודה). אך בהרבה פעמים האם מקבלת זריקה לשיכוך הכאב ובעצם משאירה את התינוק לעשות את העבודה לבדו. במקרים כאלו החוויה הראשונה של התינוק בצאתו לחיים היא של התעלמות, בגידה, נטישה מצד האדם הכי קרוב אליו (האם).

וכאן מגיע קטע מעניין, כזכור התינוק אינו יכול לעשות עדין את ההפרדה בינו לבין אימו ולכן תחושת הניתוק, ההפרדה והבגידה מופנת כלפי עצמו ולא כלפי האם. זהו השלב הראשון שבו התינוק מתחיל להתנתק מעצמו. אם לא תתבצע באופן מידי חוויה מתקנת תוטמע ההרגשה הזו ותשפיע על חייו הבוגרים.

ימיו הראשונים של התינוק מאופיינים בהלם מוחלט. ראשית, הוא אינו מבין כי הוא כבר 'בחוץ'. שנית, העולם החדש אליו הוטל נראה ונשמע לו מוזר ובהרבה פעמיים גם מאיים. שלישית, הנתק מהחממה ששימשה לו כבית במשך כל החיים היינו בלתי נסבל עבורו. ישנה תיאוריה המשווה את הכמיהה לגן העדן הרוחני ככמיהה לחזור לרחם באופן פיזי.

מחקרים על יתומים שנעשו לאחר מלחמת העולם השנייה הראו כי תינוקות שאך נולדו וקבלו מספיק אוכל, מספיק מלבושים חמים אך לא קיבלו מספיק מגע אנושי, מתו פיזית או במקרים מוצלחים יותר רק התנתקו רגשית וחוו מוות רגשי.

ההתנתקות הרגשית היינה תגובה טבעית והגיונית של מנגנון ההגנה כאשר האדם אינו מסוגל להפנים את מה שקורה. אנשים שהיו בתאונה, לדוגמה, מדווחים כי שנייה לפני ההתנגשות אבדו את הכרתם. אם המנגנון עובד בצורה יעילה אצל אדם בוגר מדוע שלא יעבוד כך גם אצל התינוק?

הערה: הדברים הכתובים עד כאן נכונים גם לגבי תינוקות שנולדו מחוץ למסגרת הקיבוצית, ההבדל מתבטא בעוצמת ההלם ועומק הפגיעה כתוצאה מהניתוק הטוטאלי מהאם שחוו בני הקיבוץ.

מה יכול היה לקרות לבני קיבוץ?

ההבדל בין ילדים שחוו לינה משותפת לאחרים הוא בעקביות של ההמשכיות והטבעת הכאב הרגשי. כל אדם נולד, וכל אדם חווה את תחושת ההפרדה בינו ובין האם, אך אם לגבי "שאר העולם" ההורים יכולים לצמצם את הנזק ולהקטין את עוצמת הפגיעה ע"י מגע קרוב עם התינוק והיענות מהירה לדרישותיו (ראה את הספר "עקרון הרצף") לבני הקיבוץ לא הייתה את הנגישות הזמינה להורים.

מה קורה כאשר התינוק הזקוק לאם בוכה וקורא לה אך במקום זאת מקבל מטפלת או שומרת לילה שנותנת לו בקבוק מי סוכר ומבקשת ממנו לחכות עד שש בבוקר כי רק אז תגיע האם? לתינוק אין מודעות לזמן, בשבילו הרגע הוא הרגע. כאשר אינו מקבל את מה שהוא זקוק לו באופן מיידי הוא מבין כי משהו השתבש, מה בדיוק אינו יודע.

הוא אינו מודע לכך שאימו צריכה לבנות את הארץ או ללכת לשיחת קיבוץ. הפירוש שהוא נותן למצב שבו הוא מקבל את צרכיו בהתאם לחוקי המבוגרים דומה יותר ל: "אני לא רצוי" "איש לא אוהב אותי" או "אם יש בי משהו כזה נורא שבגללו לא אוהבים אותו ואני לא רצוי לא מגיע לי לחיות". (דוגמה קלסית לכך ניתן למצוא בכל אותם אנשים החושבים שיש בהם מפלצת נסתרת הנסתרת מהעולם ומוכרת רק להם), אך לאחר זמן שבו המצב אינו משתנה והוא ממשיך שלא לקבל את צרכיו הפסיכולוגים הוא מסתגל. הוא מלמד עצמו טכניקות שיעזרו לו להתגבר על המצב.

ההסתגלות הטובה ביותר היא בעצם הסתגרות רגשית.

הקיבוצניק העתידי שמקבל את כל צרכיו הפיזיים, אוכל, מקום טוב לישון בגדים חמים נשאר בחיים ומפתח גוף חסון, אך החסך הרגשי / גופני שנמנע ממנו בגיל המוקדם מעצים את כאבו הנפשי של התינוק עד כי הדרך היחידה עבורו לשרוד מבחינה פסיכולוגית היא לסגור עצמו מפני כאבו הנפשי. הצרה טמונה בכך כי אין אפשרות לסנן רגשות ולהיסגר רגשית רק בפני כאב וסבל, הרגשות, גם המחה וגם העצב והכאב עשויים מאותו חומר, אדם שנסגר רגשית סגור לכל צורה של רגש, גם לרגשות שמחה.

התוצאה הסופית מתבטאת בתלונתם של בני הזוג כי הבוגר שהיה פעם תינוק מנותק רגשית סובל כיום מנכות רגשית. הוא יודע איך להתנהג אך אינו יודע מה הוא מרגיש ומרוחק מרגשותיו.

הקושי במציאת דרכים לטיפול

הטיפול הפסיכולוגי הרגיל בפסיכואנליזה או בטיפול רגיל אינו יעיל מכיוון שהוא מבוסס על שיחות בין המטפל למטופל. בשיחות עולים חומרים מהעבר המאפשרים לנו לשפוך אור על מה שהתרחש ונותנים אפשרות להבין את כל התמונה באופן רחב יותר.

בדרך כלל, אם הנזק אינו גדול מדי הבנת האירוע מאפשרת לנו לכעוס ואחר כך לסלוח ולהחלים מהאירוע הטראומטי. אך מה ניתן לעשות כאשר אין זיכרון מהאירוע? כאשר הטראומה התרחשה בגיל כה מוקדם שלתינוק לא היה יכולת לבטא את עצמו וורבלית והוא מחק את הזיכרון הטראומטי ממוחו? והרי בשיחות שמבוססות על קשר תבוני קוגניטיבי מחויב המטופל לחשוף את עברו במילים. אך הוא אינו יכול לחשוף את מה שהדחיק.

כזכור, לתינוק אין מספיק תבונה או ידע על מנת להבין את המציאות המורכבת של החיים מסביבו אך חוסר הידע והיכולת להסביר את הרגש אינו מונע ממנו את היכולת להרגיש.

תוצאת הטיפול הפסיכולוגי

הרבה פעמים תוהים בני קיבוץ מדוע הטיפול הפסיכולוגי מצליח רק באופן חלקי. הצלחת כל טיפול תלויה ביכולת למוסס את חומת ההגנה של המטופל ולהגיע לשורש הבעיה (איני מתכוון לטיפול התנהגותי שהוא בעיני כמו אספירין לחולה סרטן). כאשר הטראומה הבסיסית עמוקה מאד והוטמעה לאורך זמן רב ניסיונו של הפסיכולוג לחדור מעבר לשכבות ההגנה של המטופל עד לשכבה האחרונה נדון לכישלון.

בדרך כלל קורה שהמטופל "מאפשר" למטפל להגיע לשכבות עמוקות פחות, למשל, לגיל הגן או אירועים שקרו בחברת הילדים. התחושות והאירועים המאוחרים יותר הם בהרבה מקרים חזרה ושיחזור של הרגשות והמחשבות הראשוניות, אך הם אינם המקור.

אני זוכר כי במסגרת טיפולית, במשך תקופה ארוכה "נתקעתי" בגיל שבעה חודשים. כל ניסיון שלי לעלות מידע מתחת לגיל זה הסתיים בראייה פנימית של חושך, חור שחור.

הקושי ביצירת מגע עם החומרים הראשוניים אינו מאפשר לכעס, לתסכול ולרגשות חוסר האונים שהיו מנת חלקו של התינוק לפני שנסגר רגשית לעלות. לכן גם לא מתרחש תהליך של הבנה, השלמה וריפוי. המקסימום אליו ניתן להגיע הוא עיסוק בחוויות וחומרים משניים שריפויים יעזור לאדם להרחיק ולטשטש את השלכות הכאב הראשוני למשך תקופת זמן.

ריפוי ע"י נשימה הולוטרופית

אם ההנחה כי הצלחת הריפוי תלויה במגע עם חומרים הטמונים במקום אליו קשה להגיע צריך למצוא את הדרך להגיע לשם.

הנשימה ההולוטרופית מאפשרת לנו לא רק להגיע למקומות החשוכים הללו אלא גם להבין את המשמעות ואת ההשפעה של אותה התנסות על חיי הבוגרים. אני, כדוגמה, נולדתי למשפחה שמאד מאד חיכתה ורצתה בי, אך החוויה הראשונית של חיי הייתה חוויה של דחייה, הכיצד? אימי שהייתה בת יחידה במשפחתה תמיד רצתה אחות קטנה. בזמנו לא הייתה אפשרות לדעת מראש את מין הנולד, לכן כאשר האחות מסרה אותי לאימי, רגע לפני השמחה על בואי לעולם צצה ועלתה האכזבה של אימי מכך שנולדתי בן ולא בת.

חלק אחד בי קלט את האכזבה ו"הסיק" את המסקנה, "אם לא רוצים אותי בעולם אסתדר לבדי", ובאמת בחיי הבוגרים הייתי הרבה פעמים במצב של 'זאב בודד'.

"מסקנה" זו על אופיו של העולם לאליו הגעתי התגברה לאחר מכן כאשר נמסרתי לידיה של המטפלת בבית התינוקות הופרדתי סופית מאימי והתחלתי להרגיש את הניתוק מאימי ומעצמי.

מכיוון שאימי שכחה מזמן את תגובתה הראשונית ובהתנהגותה היום - יומית לא היה זכר לרצונה בילדה במקומי, החומרים הללו לא יכלו לעלות בזיכרוני בטיפול רגיל. ולכן הסיבה לתחושת חוסר האמון הבסיסי שיש לי בבני אדם לא הייתה מתגלה. ואם איני יודע את הסיבה איני יכול לטפל בבעיה ובהשלכותיה באופן רציני.

בסיישן של נשימה הולוטרופית כאשר האינפורמציה הזו עלתה, יכולתי בנוסף להבנת המקור לחוש את הרגשות שלי וגם את מכלול הרגשות של אימי באותו רגע ולא רק את הרגש אליו הגבתי כתינוק. יכולתי לראות כמו בסרט את 'עץ התפתחות הבעיה' מראשיתה ועד השלכותיה על יחסי עם אנשים בחיי הבוגרים. אחר כך השלמתי את העבודה בטיפולים מסורתיים יותר המבוססים על שיחות.

להבדיל מהיפנוזה, רייברסינג או שיטות אחרות שבהן המטופל נותן למטפל להוביל את התהליך כאשר המטרה היא להסיר את שכבות ההגנה על מנת להביט מתחתן. בנשימה ההולטרופית קובע המטופל בעצמו עד לאן יעמיק לחקור את עצמו.

ההנחה העומדת מאחורי כלל זה מבוססת על האמונה כי יש בכל אדם חלק תבוני המגן עליו (פסיכולוגית). אותו חלק תבוני הוא זה שבנה סביבנו את החומה על מנת שנוכל לשרוד רגשית בזמנים הקשים. כאשר אני הולך לפסיכולוג או מטפל אני עושה זאת מתוך אמונה כי לימודיו וניסיונו הכשירו אותו שלא להרוס את ההגנות בהן אני עדין משתמש ואותן אני צריך גם כיום.

בנשימה ההולוטרופית אנו סומכים על אותו חלק רגיש ותבוני שבנה את ההגנה שגם יפרק אותה, יתרה מזאת, אנו סומכים עליו שהוא יעשה זאת בדרך ובאופן המתאים והבטוח ביותר עבור האדם.

כל מה שאנו עושים בשיתוף עם האדם, זה ליצור מרחב מוגן המעודד ומאפשר לתהליך לקרות.

יתרונות וחסרונות של עבודה עם נשימה הולוטרופית

* נוגעת במקומות עמוקים אצל האדם - מחייבת אומץ וסקרנות

* אין מטפל אליו אפשר לרוץ כאשר יש קושי - מתאים לאנשים עצמאים הלוקחים אחריות על עצמם

* מקצרת תהליכים, שנה של מפגש עם פסיכולוג יכולה להיות בעלת ערך לסיישן אחד - תהליך פסיכולוגי יכול להתחיל בעוצמה ולהשפיע ולשנות את סדר יומו של האדם

* נעשית בקבוצה - אין את האינטימיות והייחודיות כמו בטיפול רגיל

* אינה מחייבת יחסים אישים עם הפסיכולוג - הדברים עולים ללא צורך בכימיה עם המטפל

* זולה יותר
התפתחות תהליכים תגובה טבעית איך להשפיע מנגנון הגנה הרגשת חוסר אונים מנהל תחושה של שמחה לבטא את עצמך חסרונות ויתרונות בכי נשימה נשימה הולוטרופית
ישמע בזיונו ידום וישתוק, להיות חיריק, שתיקה ודיבור, שתיקה מחשבתית, דיבור מתוך שתיקה, לדבר מתוך שתיקה, להשתיק את המחשבה, עשייה באי עשייה
ישמע בזיונו ידום וישתוק, להיות חיריק, שתיקה ודיבור, שתיקה מחשבתית, דיבור מתוך שתיקה, לדבר מתוך שתיקה, להשתיק את המחשבה, עשייה באי עשייה
...ודיבור, שתיקה מחשבתית, דיבור מתוך שתיקה, לדבר מתוך שתיקה, להשתיק את המחשבה, עשייה באי עשייה מה המשמעות של להיות חיריק? להיות חיריק, לפי אליעד כהן, הוא ביטוי למצב שבו האדם מתמקם בנקודה הנמוכה ביותר, ללא רצונות, שאיפות או דרישות כלפי המציאות. המושג שאול מעולם הניקוד העברי, כאשר החיריק הוא הניקוד שנמצא מתחת לאות, ומסמל ענווה מוחלטת והתבטלות כלפי המציאות. מצב זה מנוגד למצב שבו האדם נמצא בניקוד גבוה, כמו קמץ, המייצג רצון לשליטה וביטוי עצמי חזק. מדוע אליעד מדגיש את החשיבות של שתיקה? אליעד כהן מדגיש את...
הדרך היא המטרה, הדרך היא האושר, ליהנות מהדרך, ליהנות מכל דבר, להפיק הנאה מכל דבר, למצוא עניין בכל דבר, להתחבר לאמת מכל דבר, שלמות מכל דבר, לרצות להרגיש רע, ליהנות מהרע
הדרך היא המטרה, הדרך היא האושר, ליהנות מהדרך, ליהנות מכל דבר, להפיק הנאה מכל דבר, למצוא עניין בכל דבר, להתחבר לאמת מכל דבר, שלמות מכל דבר, לרצות להרגיש רע, ליהנות מהרע
...מהדרך, ליהנות מכל דבר, להפיק הנאה מכל דבר, למצוא עניין בכל דבר, להתחבר לאמת מכל דבר, שלמות מכל דבר, לרצות להרגיש רע, ליהנות מהרע מה המשמעות האמיתית של ליהנות מהדרך ולא מהמטרה? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא שהדרך עצמה היא המטרה האמיתית, והיא גם האושר האמיתי בחיים. האדם נוטה לחשוב שאם הוא יגיע למטרה שלו הוא יהיה מאושר, אך בפועל הוא תמיד מוצא את עצמו רודף אחרי מטרה חדשה ברגע שהשיג את הקודמת. לכן, לפי אליעד, חשוב למצוא הנאה ומשמעות בכל פעולה קטנה ויומיומית, ולא רק ביעד הסופי שאליו רוצים להגיע. מה...
לא מפחד למות, האם מי שלא מפחד מהמוות הוא אמיץ? האם כדאי לא לפחד מהמוות? האם כדאי לפחד מהמוות? האם זה אומץ לא לפחד מהמוות? האם טוב לא לפחד מהמוות? פחד מהמוות, פחד מהפחד מהמוות, לאהוב את החיים, לא לפחד מהפחד, פחד מוות
לא מפחד למות, האם מי שלא מפחד מהמוות הוא אמיץ? האם כדאי לא לפחד מהמוות? האם כדאי לפחד מהמוות? האם זה אומץ לא לפחד מהמוות? האם טוב לא לפחד מהמוות? פחד מהמוות, פחד מהפחד מהמוות, לאהוב את החיים, לא לפחד מהפחד, פחד מוות
...שלא מפחד מהמוות הוא אמיץ? האם כדאי לא לפחד מהמוות? האם כדאי לפחד מהמוות? האם זה אומץ לא לפחד מהמוות? האם טוב לא לפחד מהמוות? פחד מהמוות, פחד מהפחד מהמוות, לאהוב את החיים, לא לפחד מהפחד, פחד מוות האם מי שלא מפחד למות הוא באמת אדם אמיץ? הרבה אנשים אומרים בגאווה שהם לא מפחדים למות, מתגאים בכך שיש להם אומץ. השאלה המרכזית שאליעד כהן מעלה היא האם באמת בן אדם שאינו מפחד למות הוא אמיץ או ראוי להערכה? לדוגמה, אדם שאומר תהרוג אותי, אני לא מפחד למות - האם הוא אמיץ באמת? קודם כל, חשוב להבין שלא כל מי שאומר...
לא לדעת, לא יכול לדעת יותר, אי אפשר לדעת יותר, ידיעה אחת, אין שום שאלה, לדעת כלום, לדעת שום דבר
לא לדעת, לא יכול לדעת יותר, אי אפשר לדעת יותר, ידיעה אחת, אין שום שאלה, לדעת כלום, לדעת שום דבר
...אפשר לדעת יותר, ידיעה אחת, אין שום שאלה, לדעת כלום, לדעת שום דבר למה אי אפשר להסביר משהו שהבנתי? אליעד כהן מסביר כי כאשר אדם מנסה להסביר נושא שהוא חושב שהוא הבין, הוא מגלה לעיתים קרובות שאינו מצליח להעביר אותו בצורה ברורה. מדוע זה קורה? הסיבה לכך היא שההבנה שלו מלכתחילה אינה שלמה, אלא מעורפלת. האדם מבין משהו ברמה חלקית, ולכן כשהוא נדרש להציג את אותו ידע לאחרים, נחשפים פערים רבים בהבנה שלו. ההסבר שהוא נותן לא רציף, הוא מרגיש שקשה לו לבטא את עצמו בצורה מדויקת ומסודרת, ולמעשה ההבנה האמיתית שלו נבחנת...
לרצות להרגיש רע, לרצות לסבול, לגרום לעצמך להרגיש רע, לזכור שהכל משחק, לזכור שאתה אלוהים, לזכור שאתה מלך, לא לשכוח שהכל משחק, ליצור לעצמך רע
לרצות להרגיש רע, לרצות לסבול, לגרום לעצמך להרגיש רע, לזכור שהכל משחק, לזכור שאתה אלוהים, לזכור שאתה מלך, לא לשכוח שהכל משחק, ליצור לעצמך רע
...לעצמך להרגיש רע, לזכור שהכל משחק, לזכור שאתה אלוהים, לזכור שאתה מלך, לא לשכוח שהכל משחק, ליצור לעצמך רע למה אדם ירצה לגרום לעצמו להרגיש רע? אנשים באופן טבעי קמים בבוקר עם רשימה של מטרות או רצונות שהם מעוניינים להשיג. לכאורה, המטרה הבסיסית היא להרגיש טוב, ולכן אנשים בדרך כלל רוצים למלא את הרצונות שלהם. אבל אליעד כהן מציג כאן תובנה עמוקה יותר: ישנם מצבים שבהם האדם במודע בוחר לא למלא את הרצונות שלו, או אפילו ליצור לעצמו תחושה רעה, מתוך מטרה מסוימת. נשאלת השאלה, מדוע אדם ירצה לסבול במודע? מה התועלת...
ייאוש מאושר - איך לא להתייאש נגד כל הסיכויים?
ייאוש מאושר - איך לא להתייאש נגד כל הסיכויים?
...איך לא להתייאש בדרך אל האושר? אנשים רבים שואלים את עצמם מה אפשר לעשות כאשר הם רוצים להיות מאושרים ואמיתיים עם עצמם, אך מרגישים שניסו הכל ובכל זאת לא מצליחים. לפי אליעד כהן, התשובה לכך היא פשוטה וברורה - צריך להמשיך ולנסות ללא הפסקה, לא משנה כמה ניסיונות כבר נכשלו או כמה המצב נראה בלתי אפשרי. החשיבות היא לא בהצלחה, אלא בעצם הניסיון המתמשך. למה חשוב להמשיך לנסות גם כשלא מצליחים? אליעד כהן מסביר שעל האדם לנסות למצוא תשובות לשאלות, להבין את עצמו לעומק, ולהיות אמיתי עד הסוף. המטרה היא להמשיך לנסות גם...
להתעורר מהחלום, לחזור להיות אלוהים, עליסה בארץ הפלאות, לצעוק לתוך עצמך, לקבל שכל
להתעורר מהחלום, לחזור להיות אלוהים, עליסה בארץ הפלאות, לצעוק לתוך עצמך, לקבל שכל
...להיות אלוהים, עליסה בארץ הפלאות, לצעוק לתוך עצמך, לקבל שכל מה המשמעות של לחזור להיות אלוהים? לחזור להיות אלוהים, לפי ההסבר של אליעד כהן, זה לחזור להיות מה שהיית לפני שהפכת להיות אדם. האדם, לפי אליעד, הוא למעשה ביטוי של אלוהים שנמצא בחלום, והמהות האמיתית של האדם היא אחדות אלוהית מוחלטת, ללא הפרדות וללא גבולות. לחזור להיות אלוהים זה להתעורר מהחלום שבו קיימת הפרדה בין אני ולא אני, ולהבין שאין באמת שניים, אלא הכל הוא אחד. זה מצב של התעוררות מוחלטת שבו האדם חוזר להוויה המקורית שלו - הוויה של אלוהים,...
זוגיות, איך למצוא זוגיות טובה? מציאת זוגיות טובה, איך לפתח זוגיות טובה? איך מוצאים זוגיות? איך ליצור זוגיות טובה? איך להכיר מישהו? איך להכיר מישהי? איך להכיר חברים? איך למצוא חברים? מהי זוגיות טובה? איך להכיר אנשים? אימון זוגי
זוגיות, איך למצוא זוגיות טובה? מציאת זוגיות טובה, איך לפתח זוגיות טובה? איך מוצאים זוגיות? איך ליצור זוגיות טובה? איך להכיר מישהו? איך להכיר מישהי? איך להכיר חברים? איך למצוא חברים? מהי זוגיות טובה? איך להכיר אנשים? אימון זוגי
...טובה, איך לפתח זוגיות טובה? איך מוצאים זוגיות? איך ליצור זוגיות טובה? איך להכיר מישהו? איך להכיר מישהי? איך להכיר חברים? איך למצוא חברים? מהי זוגיות טובה? איך להכיר אנשים? אימון זוגי איך למצוא זוגיות טובה ולבנות מערכת יחסים בריאה? החיפוש אחר זוגיות הוא נושא מרכזי עבור רבים, אך לא תמיד הדרך בה מחפשים זוגיות היא הדרך הנכונה. אחד הדברים המרכזיים שהוזכרו בהרצאה הוא העובדה שלחץ למצוא זוגיות יכול להרחיק אותנו מהמטרה האמיתית של זוגיות טובה. הרבה פעמים אנשים מחפשים זוגיות מתוך תחושת חוסר או מצוקה, מה שמוביל...
כסף קל, כסף מהיר, כסף בקלות, לעשות כסף קל, להרוויח כסף בקלות, להרוויח כסף מהר, שפע כספי, שפע כלכלי, איך מרוויחים כסף?
...מהיר, כסף בקלות, לעשות כסף קל, להרוויח כסף בקלות, להרוויח כסף מהר, שפע כספי, שפע כלכלי, איך מרוויחים כסף? ובו יתבאר העניין של הכסף - ובעיקר, איך להרוויח כסף ממשי - בעולם שלנו. כי מי שרוצה לעשות כסף, יש בעקרון 2 תשובות אפשריות לאדם כזה. והתשובה הראשונה היא, ללמד את האדם, איך להיות שמח בחלקו, ואיך להיות מרוצה עם פחות כסף. ולהבין, שהוא יכול להיות מאושר באמת גם בלי כסף. ואת זה, כבר ביארתי במקומות אחרים. אבל כאן נבאר, איך להרוויח כסף ולהיות אדם עשיר, עבור מי שחפץ בכך. וגם עבור מי שרוצה להרוויח יותר כסף...
בעיות עם שותפים לדירה, חוזה שכר דירה, לעזוב לפני סיום החוזה, למצוא שותף מחליף, לבדוק הנחות יסוד, לבדוק את החוזה, לבדוק את השאלה - חלק 1
בעיות עם שותפים לדירה, חוזה שכר דירה, לעזוב לפני סיום החוזה, למצוא שותף מחליף, לבדוק הנחות יסוד, לבדוק את החוזה, לבדוק את השאלה - חלק 1
...לפני סיום החוזה, למצוא שותף מחליף, לבדוק הנחות יסוד, לבדוק את החוזה, לבדוק את השאלה - חלק 1 איך להתמודד עם בעיות מול שותפים בדירה וחוזה השכירות? אליעד כהן דן בשאלה כיצד להתמודד עם סיטואציות נפוצות של בעיות מול שותפים לדירה, קשיים ביציאה מחוזה שכירות מוקדם ומציאת שותף חלופי, ומדגיש את חשיבות הבדיקה של הנחות יסוד והבנה עמוקה של תנאי החוזה עצמו. מה הדבר הראשון שצריך לעשות כשיש בעיה עם שותפים לדירה? הדבר הראשון והמרכזי שאליעד מציע לעשות כאשר עולה בעיה עם שותפים לדירה, ובפרט במקרים בהם אחד השותפים רוצה...
האם צמחים מרגישים? יש להם נשמה?
...מרגישים? יש להם נשמה? אני בטוח שכותרת המאמר די שנויה במחלקות. אם לא היו ניסויים מדעיים שמגבים את דבריי - לא הייתי מתיימר לכתוב מאמר זה המוכיח שלכל כוח נע יש כוח שמניע אותו - לכל חומר שנע בעולם יש חומר רוחני שמחיה אותו ונותן לו חיות - גם צמחים וגם דומם - מה זה אומר עלינו כיצורים רוחניית? קליב בקסטר, מומחה לפוליגרף (מכונת אמת) החליט לחבר בשנת 1966 את האלקטרודות של המכשיר לצמחים ולא לבני אדם. כאשר השקה אותו מומחה את העציץ שבמשרדו הגיב הצמח כאילו אדם מתרגש מעט ונרגע. המומחה לא האמין למראה עיניו והחליט...
שיפוטיות, האשמה, חרטה וביקורת עצמית.
...עצמית. כשאדם מתבונן פנימה אל תוכו, הוא מגלה את עצמו. הוא מגלה את הרגלי החשיבה שלו, אמונות ופחדים, אלו נקראים קליפות. ובכל השגה או הבנה חדשה, הוא מנסה לנער מעליו את אותן הקליפות שמטרידות אותו וגורמות לו להרגיש רע. להפסיק להתחרט. ואם כבר התחרטנו, אז אנחנו לא מתחרטים על זה. ניקח לדוגמה עניין השיפוטיות העצמית. אדם ישב וחשב עם עצמו והגיע למסקנה שהוא מחמיר עם עצמו יותר מידי וגורם לעצמו להרגיש חרטה ואשמה לשווא. ההיגיון אומר שאם הבנו שאין טעם שנמשיך לשפוט את עצמנו, להתחרט ולגרום לעצמנו לתחושה רעה, אין שום...
אסטרולוגיה - ניתוח מפה אסטרולוגית של מדינת ישראל
...ישראל בסד משחר ילדותי ניסיתי להבין, כל - כך הרבה דברים לא מתאימים ואינם משתבצים, זה כמו חלקים של פזל שלא שייכים לתמונה. כאילו יש שני עולמות, התחושה הפנימית שאומרת מה שנכון, ואיך שצריך להיות, לעומתה המציאות, שסותרת הכל, וכל - כך שונה. בילדותי לא ידעתי להסביר מהו הדבר, אבל תמיד, תמיד חייתי בתחושה שאני - אנחנו מחליקים ומיפים את הכל מלמעלה, ושמתחת לפני השטח משהוא כל - כך שגוי, משהוא לא נכון, משהוא ממש דורש שינוי. ביום שנולדתי סבתי הכינה את מפת הלידה שלי, במשפחתי חיים ונושמים אסטרולוגיה מאז שאני זוכרת...
לבנון - סרט
...סרט אם אפשר למצוא איזושהי הצדקה למלחמת לבנון הרי שזו התוצרת הקולנועית שהביאה איתה. כמו שמלחמת וויטנאם באמריקה גרמה ליצירת גל סרטים מופלאים, החל מצייד הצבאים דרך אפוקליפסה עכשיו ועד קטר ובון וכל מה שבין לבין. לבנון ילדה שלושה סרטי מלחמה. כל אחד שונה. כל אחד מזווית אחרת. כולם עוסקים בשבר הנפשי שאחרי ותוך כדי המלחמה. שלושת הסרטים עוסקים בחייל הפרטי. בשבר שלו. ההתמודדות עם מה שהמלחמה מביאה לחייו ומה שהיא מנפצת. ב - ואלס עם בשיר הסרט רודף אחרי הזיכרון שנמחק כתוצאה מהלם קרב. ב - בופור בתוך ההתרחשות עצמה...
תקשור עם מדריכים רוחניים וישויות אור להכוונה רוחנית וריפוי
...רוחנית וריפוי למרות שהמדריך הראשי מלווה אותנו לאורך כל חיינו הארציים, חלים שינויים בחשיבותם היחסית של המדריכים השונים לאורך חיינו, על פי הצרכים ההתפתחותיים שלנו. מסיבה זו קיימים גם מצבים בהם מדריכים מסוימים מתחלפים כאשר הצרכים שלנו משתנים. לצורך המחשה אביא מקרה מקורס תקשור שהעברתי: אחת מתלמידותי סבלה מדיכוי ואף אלימות מצד בעלה. באחת מן המדיטציות שהנחיתי בקורס הופיעה לפניה מדריכה מקטגוריית נשמות הנפטרים, אותה לא הכירה עד אז. אותה מדריכה סיפרה לה שבתקופה בה חיתה בגוף פיסי סבלה מבעל אלים, שבסופו של...
פחד - לעבור על גשר צר מאוד
...- לעבור על גשר צר מאוד ודע, שהאדם צריך לעבר על גשר צר מאוד מאוד והכלל והעקר שלא יתפחד כלל ליקוטי מוהרן חלק ב מח גשר - על החיבור בין האחדות לנפרדות הין ההיגיון לחוסר היגיון בין הדעת לחוסר וודאות בינך לבין עצמך. הגשר הצר, מסמל שזו גם צרה, ואפילו מלשון הצרה של כלי הדם ללב דבר הגורם לתחושת התקף לב ובכל זאת - עיקר התורה זה ישמע ביזיונו יידום וישתוק, כלומר יידום כמו דום לב וגם לעמוד דום להישאר ולא לברוח. מפחיד לעמוד מול החלל הפנוי בו ישנן חוכמות שאינן חוכמות שכל שמעל השכל כלומר השכל לא ישיג את מה שיש...
מהות הקשר הזוגי / אמונות על זוגיות / טיפול זוגי - טיפול בזוגיות / בחירת בן זוג - בת זוג
...זוגי - טיפול בזוגיות / בחירת בן זוג - בת זוג אמונות על זוגיות כולנו מטפחים במרוצת חיינו רעיונות לגבי מהי זוגיות בריאה, מהי הזוגיות שאנו רוצים להיות בה, מה ראוי שיהיה ומה לא בקשר זוגי ועוד. הדבר שבפועל מנהל אותנו בזוגיות, אלו אמונות רגשיות.. חותמות רגש. איתור אמונות אלו, והאופן בו הן מתנגשות (מול בן הזוג או מול המציאות) ומפעילות אותך, הוא המשימה הראשונה בתהליך שמטרתו שיקום זוגיות קיימת או יצירת זוגיות חדשה. השלב הבא יהיה הגמשתן, פירוקן, עד לשינוי - התאמת העוצמות הרגשיות לרצוי. מהות הקשר הזוגי לקשר...
שאלות ותשובות - התקשורת שלנו מבוססת על שאלות ותשובות...
...שאלות ותשובות... כל התקשורת שלנו מבוססת על שאלות ותשובות... הכל הכל סובב סביב השאלות שאנו שואלים. שאלות שאנו שואלים אחרים. ושאלות שאנו שואלים את עצמנו. תקשורת היא אומנות שאילת השאלות הן את עצמנו והן את הסביבה. לפי התשובות שאנו עונים לעצמנו כך נרגיש ונתנהל. לפי התשובות שאנו נקבל מהסביבה אנו נדע יותר על סוג הקשר שלנו עם הזולת. שאילת השאלות הנכונות יכולה לגרום לנו לחיים נפלאים מהנים ומספקים יותר. ככל שנאתגר את המוח שלנו בשאלות מקדמות, מעצימות ומפתחות כך איכות חיינו תעלה. אם המיקוד שלנו הוא בשלילה זאת...
שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
...עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd הוראה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז או/ו לקויות למידה היא מאתגרת מאוד את המורה. על המורה לעביר את תכני הלמידה כנדרש, ליצור מרחב לימודי המאפשר לתלמידים ללמוד, לשים לב לאווירה החברתית בכיתה וליצור אצל התלמידים מוטיבציה ללמידה. בנוסף, לכל מורה בכיתה יש לפחות תלמיד אחד בעל הפרעות קשב וריכוז. התנהגותו האימפולסיבית ולעיתים ההיפראקטיבית של ילד זה מפריע לו עצמו ויכולה להפריע גם לכל יתר הכיתה. המורה צריך להתאים את שיטות ההוראה שלו שיתאימו לכל הכיתה וגם לתלמידים...
מה בין נרות החנוכה והצ'אקרות?
...נרות החנוכה והצאקרות? פנינה שפירא חודש כסלו הינו חודש של ביטחון, הגנה וניסים. חודש של מסירות נפש. האות ס בשמו של החודש היא אות עגולה וסגורה, ומרמזת על אדם שנמצא מוגן מכל הצדדים. אדם כזה מסוגל לעשות עבודה אישית ומתפתח אצלו חוסן פנימי, חוסן נפשי ותחושה פנימית ואופטימית חזקה מאוד בנפש.. בתקופה זו קיימת היכולת לזרוע את האנרגיה לחולל ניסים להמשך הדרך. ישנו חיבור לשמחה, לקלילות, לילדותיות ולנדיבות, ישנו חיבור של האור החיצוני לאור הפנימי. אנו יכולים להעצים את חיבור האור החיצוני והפנימי ואף להעצימו בעזרת...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מציאות מורכבת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מציאות מורכבת, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מציאות מורכבת, איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
הפרעה פסיכיאטרית נמשך לנשים חלשות ביבי נתניהו אף פעם לא טועה תכונות רעות תחושת קרבה מחשבות אקראיות פחד עתידי ילד בחרדות חוסר אהבה עצמית בלי תנאים והפרעת אישיות דימוי עצמי רוחני האם אפשר להתאהב בכמה אנשים במקביל? אהבה בלתי תלויה להשיג אושר פנימי האם ניתן להגיע לאושר מושלם? מה בדיוק לומר לאקסית? מתי סקס גורם להתאהבות? לקבל החלטות שגויות המחיר של חוסר החלטיות להתמודד עם פחד לא הגיוני התמודדות עם עבודה מנגנון ההתמדה סוד המוטיבציה לתת ללקוח אפשרות מתי לנסות למכור ללקוח? התקפי חרדה אצל ילדים הורים גורמים לילד מודעות אישית מה זה מודעות עצמית? הפרעות דיכאון מומחה לדיסוציאציה האקס לא מוכן לדבר איתי היית עם האקסית טעויות בתרגילי גמישות לפתח שריר להוכיח שיש אלוהים בצורה הגיונית אושר של אלוהים לזהות הארה רוחנית מה קורה אחרי שמגיעים להארה? לחזור להיות אלוהים האם הבנת את הספר להיות אלוהים? להרוויח עוד כסף הכנסה פסיבית בלי לעבוד מהי משמעות החיים? איך משהו הופך למשמעות החיים? מוניטין שלילי בגוגל חיוביות שאלת הבחירה והידיעה להרגיש בחירה חופשית הבריאה הראשונה למה יש חוסר צדק בעולם? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול הוליסטי, קואצ'ינג לילדים, ייעוץ אישי בתחום מציאות מורכבת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4844 שניות - עכשיו 18_12_2025 השעה 20:37:22 - wesi4