🖨האם אתה מפריע לעצמך להצליח? כיצד תהפך לכלי קיבול טוב יותר להצלחה?הצלחה. האם אתה חוסם את ההצלחה שלך? איפה אתה מפריע לעצמך להצליח? מה גורם למנהל להיות טוב יותר מהקולגה שלו? עד כמה ידע קריטי להצלחה? מה חשוב יותר מאשר ידע כדי להצליח? כיצד יתכן שמישהו עם פחות ידע יתפקד טוב יותר ממישהו עם יותר ידע? מהם כלי האחסון של ההצלחה? כיצד אופי של בן אדם יכול לגרום לו להצלחה או לכישלון? כיצד תדע אילו תכונות אופי שלך מפריעות לך להצליח? כיצד תצליח לעשות מיפוי לתכונות שלך לאיך שהן קשורות להצלחות שלך? כיצד תגרום להצלחה לא לחמוק לך מבין האצבעות? כיצד תוודא שאתה אכן מסוגל להצליח ושאתה לא חוסם את ההצלחה של עצמך?
אחד הדברים החשובים ביותר לכל אדם הוא לוודא שהוא אכן ראוי ומסוגל להצליח ושהוא לא חוסם את עצמו מלהצליח. להצליח זה חשוב, אבל קודם לכן עליך לוודא שאתה אכן מסוגל להצליח ושאתה לא חוסם לעצמך הזדמנויות הצלחה שונות.
אך כיצד יתכן שאדם יחסום לעצמו את ההצלחה שלו?
התשובה לכך היא שדפוסי ההתנהגות של האדם הם הגורם מספר אחד להצלחה או לכישלון של האדם. לכל אדם יש דפוסי התנהגות שונים. חלק מדפוסי ההתנהגות רכש אותם האדם ממשפחתו, חלק מסביבתו, חלק מילדותו וחלק בבגרותו. דפוסי ההתנהגות של האדם הם ההרגלים שלו, הצורה שבה הוא רגיל לחשוב, תהליך קבלת ההחלטות שלו, הצורה שבה הוא מנהל דברים, הצורה של ניהול הזמן שלו, יכולת הריכוז שלו, המודעות שלו לעצמו, הסבלנות והאיפוק שלו, יכולת השליטה שלו וכן כל כיו"ב. כל הדברים ודפוסי ההתנהגות האלו, האם אלו שברוב ככל המקרים גורמים לאדם להיכשל או להצליח.
מה שגורם לארגון אחד להיות טוב יותר מהשני, זו לא כמות הידע של הארגון אלא צורת הניהול שלו. מנהל טוב יותר מקולגה שלו לא משום שהוא לדוגמה בעל מידע רב יותר אלא משום שהוא יודע לנהל יותר טוב. לדוגמה מנהל שיש לו יותר ידע יכול ליפול בדברים שאינו יודע, לעומת זאת מנהל עם פחות ידע יכול להצליח גם בדברים שאין לו ידע בהם. למה?
כי הוא יודע יותר טוב כיצד להתנהל גם כאשר אינו יודע משהו. הוא לדוגמה יודע טוב יותר לזהות את נקודות החולשה שלו מאשר זה שחזק ממנו יותר באופן נקודתי ולכן בגלל צורת החשיבה שלו ודפוס ההתנהגות שלו הוא יצליח יותר.
על כל אדם לוודא שהוא כלי קיבול מתאים לחלומות שלו.
למה הדבר דומה, לאדם שהולך לחפש אוצר ומטמון אך לא מביא איתו שום אמצעי אחסון למטמון. גם אם הוא יגיע למטמון אין לכך שום ערך כי אין לו דרך לקחת עמו את המטמון.
לעומת זאת, אדם אחר שמביא עמו אמצעי אחסון מתאימים, גם אם הוא יגיע למטמון קטן יותר, עדיין הוא יוכל לקחת אותו כי יש לו אמצעי אחסון. בחיים לכל אדם יש כל הזמן הזדמנויות שונות להצליח כמעט בכל דבר. דפוסי ההתנהגות של האדם מונעים ממנו לתפוס את ההצלחה הזאת.
להלן מספר דוגמאות. אופטימיות, אדם שאינו אופטימי מטבעו בוודאות יאבד אין סוף הזדמנויות להצליח, כי ברגע שתגיע לו הזדמנות הוא יהיה פסימי לגבי היכולת שלה לקרות. כבוד, אדם שמחפש כבוד וחשוב לו הכבוד שלו, יהיו מספיק הזדמנויות בחיים שהוא יוותר על דברים כי משהו שם פוגע באגו שלו.
בנוסף, הוא מונע מעצמו לקבל ביקורת ולהשתפר בגלל האגו שלו וגם בגלל זה הוא בוודאי יאבד הזדמנויות רבות להצליח.
סבלנות, מי שאין לו מספיק סבלנות יאבד המון פעמים את ההצלחה, בגלל שהוא לא היה יכול להיות סבלן עוד טיפה ולחכות לה שתגיע. כעס, מי שכועס ולא יודע לשלוט בעצמו, בוודאות הוא יאבד המון הצלחה, כי הוא לא יודע איך להתנהל במצבי לחץ, הוא לא יכול לחשוב בצורה לוגית ומובנית בכל מצב כי הוא כועס ועצבני, כך שבעצם תכונת הכעס שלו גרמה לחוסר הצלחתו. כמובן שניתן להביא עוד דוגמאות רבות אך אין בכך צורך.
כאשר אתה כאדם רוצה לבדוק האם אתה בכלל מסוגל להצליח, כאשר אתה כאדם רוצה להגשים חלומות גדולים, ראשית כל בדוק האם באפשרותך כאדם ליישם את חלומותיך בפועל, תוודא שאתה לא חוסם את עצמך מלהצליח. תהיה מודע לעצמך ותשאל את עצמך, אילו תכונות שלי מסייעות לי לדעתי להשיג את המטרות שלי? אילו תכונות שלי מונעות ממני להגשים את חלומותיי? אילו תכונות שלי מעכבות את הגשמת חלומותיי? אילו דברים אני צריך לשפר בעצמי כדי להיות מסוגל להצליח יותר?
שים לב שאם יש לך תכונת אופי שאתה לא יודע כיצד היא מסייעת לך להצליח, כנראה שהיא מונעת ומעכבת אותך מלהצליח.
כפי שכבר התבאר המון פעמים, כל התכונות שלך כאדם קשורות אחת לשניה, כל התכונות מושפעות אחת מהשניה ברמה טוטאלית. אין שום דרך להיות מושלם בתכונה כל שהיא בלי להיות מושלם בכל שאר האחרות. לכן אם יש לך תכונה שאתה לא יודע כיצד היא מקדמת אותך (בגלל שאתה עדיין לא מספיק מודע לעצמך ומבין את ההשלכה של כל תכונה על כל דבר), דע כי היא כפי שהיא מעכבת אותך.
כדי להצליח עליך להיות כמה שיותר בשלמות של כל התכונות שלך כאדם. לכן אם התכונה אינה מספיק מושלמת כדי ליצור הצלחה, זה אומר שהיא מעכבת אותך, כי בוודאי היא גוררת אחריה גם תכונות אחרות שמונעות ממך הצלחה. אם היא לא מספיק טובה כדי לגרום לך להצליח, זה אומר שיש לך המון תכונות נוספות שקשורות אליה שמונעות ממך להצליח בגלל חוסר השלמות שלך בהן.
נחזור לנ"ל עליך לשבת עם עצמך ולנסות להבין מה בתכונות האופי שלך גרם להצלחות שלך עד היום? מה בתכונות שלך גרם לכישלונות שהיו לך עד היום? כיצד כל תכונה שיש לך השפיעה על כל דבר שקרה לך עד היום? עד כמה כל תכונה השפיעה? כיצד הרעה / שיפור בשלמות שלך בכל תכונה שלך ישפיע על ההצלחה שלך בעתיד? אתה חייב להבין כיצד אתה יכול לשפר את דפוסי ההתנהגות שלך לטובים יותר כדי שתהיה מסוגל לקבל את ההצלחה שאליה אתה שואף.
זכור, ככל שתהיה כלי קיבול טוב יותר כך אתה מגדיל את הסיכויים ואת יכולת הקיבול שלך של הצלחה בחייך.
בנוסף, כל דפוס שאינו חיובי מונע ממך בוודאות המון הצלחות וגורם לך להמון חסימות בהצלחה. תוודא שאתה אכן פועל כדי לגרום לעצמך להיות מסוגל יותר להצליח. בהצלחה.
מנהל כפסיכולוג, איך להיות מנהל טוב? למה מנהל צריך להיות פסיכולוג? תכונות אופי של מנהל טוב, איך לנהל עובדים? איך לנהל אנשים? מהן תכונות האופי הנדרשות ממנהל? האם אני מתאים לנהל? האם אני יכול להיות מנהל? יעוץ ארגוני, פסיכולוג ארגונימנהל כפסיכולוג, איך להיות מנהל טוב? למה מנהל צריך להיות פסיכולוג? תכונות אופי של מנהל טוב, איך לנהל עובדים? איך לנהל אנשים? מהן תכונות האופי הנדרשות ממנהל? האם אני מתאים לנהל? האם אני יכול להיות מנהל? יעוץ ארגוני, פסיכולוג ארגונימנהל כפסיכולוג, איך להיות מנהל טוב? למה מנהל צריך להיות פסיכולוג? תכונות אופי של מנהל טוב, איך לנהל עובדים? איך לנהל אנשים? מהן תכונות האופי הנדרשות ממנהל? האם אני מתאים לנהל? האם אני יכול להיות מנהל? יעוץ ארגוני, פסיכולוג ארגוני למה מנהל טוב חייב להיות פסיכולוג טוב? מנהל טוב, לפי אליעד כהן, הוא לא רק מי שנותן הוראות ומוודא שהמשימות מתבצעות, אלא מי שיודע להבין ולנתח לעומק את העובדים שלו. מנהל טוב חייב להיות גם פסיכולוג, כי בני אדם הם לא רובוטים. בני אדם אינם מגיבים רק לפקודות, אלא מושפעים ממערכת ... המנגנונים הפסיכולוגיים שלהם, אתה עלול להיכשל במשימת הניהול. למה תפקידו של מנהל הרבה יותר מורכב מנתינת פקודות? לפי אליעד, מנהל טוב אינו רק מפקח שנותן הנחיות ודואג שיבוצעו. מנהל אמיתי צריך לדאוג לכך שהעובדים יצליחו לעבוד יחד, שיהיה ביניהם שיתוף ... מכישלון, אולי הוא עצלן, אולי הוא רב עם אשתו, או שיש לו בעיה של רגשי נחיתות או אגו מוגזם. מנהל טוב מזהה את הסיבות לכך שהעובדים שלו לא מתפקדים כראוי ויודע כיצד לטפל בהן בצורה נכונה. איך פסיכולוגיה מסייעת למנהל לפתור קונפליקטים בין עובדים? אליעד מסביר שקונפליקטים בין עובדים הם חלק בלתי נפרד מהחיים בארגון. מנהל טוב חייב לדעת להיות מגשר בין העובדים. אך להיות מגשר זה למעשה להיות פסיכולוג: המנהל חייב להבין לעומק את התסביכים ... משוגעים או עם בעיות פסיכולוגיות קשות לנורמליים ומתפקדים. ככל שמנהל יעמיק את ההבנה שלו בפסיכולוגיה, כך הוא יוכל להיות מנהל טוב יותר, תקשורתי יותר, ובעל יכולת לחבר בין אנשים בארגון שלו. איך ידע בפסיכולוגיה מאפשר למנהל להתמודד עם עובדים מורכבים? ... ככל שתעמיקו בלימודי הפסיכולוגיה ותלמדו להבין אנשים טוב יותר, כך תצליחו יותר כמנהלים. איך להיות מנהל ולהצליח? תכונות של מנהל טוב תכונות אופי לתפקיד ניהולי איך להצליח בתפקיד ניהולי? תכונות חיוביות לתפקיד ניהולי איזה תכונות צריך מנהל? מיהו מנהל מצוין? למה מנהל טוב צריך להיות גם פסיכולוג? מנהל טוב, במיוחד כזה שמנהל עובדים, חייב להיות גם פסיכולוג טוב. מה הכוונה? כאשר אתה מנהל עובדים, אחת מהתכונות הנדרשות ממך ... אתה חייב לדעת איך לקרוא את האנשים שאתה עובד איתם, אחרת אתה תיכשל. תפקידו האמיתי של מנהל תפקידו של מנהל טוב אינו רק לתת הנחיות ולוודא שהן מבוצעות. מנהל טוב הוא מי שיודע לגרום לעובדים שלו לעבוד ביעילות, להיות מגובשים, לשתף פעולה ולפתור קונפליקטים בינם לבין עצמם. כדי לגרום ... רובוטים עם פקודות מתוכנתות - הם יצורים מורכבים עם מערכת הפעלה רגשית. למה כדאי למנהל ללמוד פסיכולוגיה? כדי להיות מנהל טוב, עליך להבין איך עובדים רגשות של בני אדם. איך לקרוא אנשים, איך להשפיע עליהם, איך לשכנע אותם ואיך לגרום ... הוא למעשה אומנות של הנעת אנשים, וזה דורש מיומנויות בין - אישיות מתקדמות. לדוגמה, כאשר יש קונפליקטים בין עובדים, מנהל טוב חייב להיות מגשר - ולמעשה, פסיכולוג. להבין את המניעים של כל צד, את החששות והאמוציות שמפעילות אותם, ולמצוא דרך ... של מנהל מצליח, איך להיות מנהל? איך להצליח בתור מנהל? איזה סוג של מנהל אתה? מיהו מנהל מצויין? מיהו מנהל טוב? מיהו מנהל רע? תכונות מנהל צוות, תכונות מנהל מצליח, תכונות מנהל טוב, תכונות אופי ניהוליות, תכונות של ניהול, תכונות למנהל, תכונות של מנהל טוב, תכונות אופי של מנהל טוב, תכונות של מנהל מוצלח, איזה תכונות צריך מנהל? תכונות ניהוליות, תכונות אופי לתפקיד ניהולי
יחסי מנהל עובד, יחסי עובד מנהל, שביעות רצון העובדים מהמנהל, מנהל טוב או מנהל רע, מנהל שהעובדים אוהבים אותו, מנהל שהעובדים לא אוהבים אותו, מנהל נערץ, מנהל כושל, מנהל גרוע, דירוג מנהלים, ציון מנהלים, ניהול מנהלים, איכות ניהולית, ללמוד לנהל, יעוץ למנהלים, מנטורינג למנהלים, ללמוד לנהל עובדים, לגרום לעובדים לאהוב אותך, מוטיבציה לעובדים, ניהול רעיל, מנהל רעיל, מנטור למנהליםיחסי מנהל עובד, יחסי עובד מנהל, שביעות רצון העובדים מהמנהל, מנהל טוב או מנהל רע, מנהל שהעובדים אוהבים אותו, מנהל שהעובדים לא אוהבים אותו, מנהל נערץ, מנהל כושל, מנהל גרוע, דירוג ... רעיל, מנהל רעיל, מנטור למנהלים וכאן נדבר על מערכת היחסים שבין המנהל לבין העובדים שלו. ונשיב לשאלות הבאות: האם מנהל טוב אמור לשאוף לכך שהעובדים שלו יאהבו אותו ושירצו לעבוד איתו וכולי? האם מנהל טוב נמדד גם לפי כמה שהעובדים שלו אוהבים אותו? האם ואיך היחס של העובדים כלפי המנהל, מעיד על איכות הניהול של המנהל שלהם? האם הגיוני למדוד מנהל טוב, גם לפי כמה שהעובדים שתחתיו רוצים לעבוד איתו וכולי? איך מנהל טוב אמור לגרום לעובדים שלו להרגיש כלפיו? איך מנהל טוב אמור לגרום לעובדים שלו להתייחס אליו? ועוד. אז לכאורה בפשוטם של דברים, הגיוני לומר שמנהל טוב אמור לגרום לעובדים שתחתיו לאהוב לעבוד איתו, להעריך אותו, לכבד אותו וכולי. כי אם העובדים לא אוהבים את המנהל ... על כך שהמנהל שלהם לא מנהל אותם בצורה נכונה. ובכל ארגון, אם נשאל את העובדים אם המנהל שלהם הוא מנהל טוב או רע, בעיניהם, הם ידרגו אותו בין השאר, גם לפי כמה שכיף וטוב להם לעבוד איתו ולעבוד מולו. ומאוד ... הם מעריכים אותו וכולי. אז זהו, שלא כך הם הדברים. ואני אסביר. כאשר אנחנו שואלים ובודקים האם מנהל הוא מנהל טוב או מנהל רע, מנהל כושל או מנהל מוצלח, עלינו לשאול, מה ההגדרה שלנו למנהל טוב ואת מי אנחנו שואלים האם המנהל הוא מנהל רע או מנהל טוב? ובעיני מי אנחנו בודקים אם המנהל הוא מנהל מוצלח או מנהל כושל. כי מי שיש שכל בקודקודו יבין, שכמעט ... ממגוון רחב של סיבות, מקל וגזר שכר ועונש ועוד כל מיני שיקולים שונים כאלו ואחרים. וזה בהחלט נכון לומר, שמנהל טוב, יגרום לעבודה להתבצע. והעבודה כנראה תתבצע על ידי העובדים שירצו לבצע אותה. וזה גם נכון לומר, שאם העובדים יאהבו ... שתחתיו אוהבים אותו כמה שיותר. כי יש מנהלים שמנסים למצוא חן בעיני העובדים שלהם, ממגוון רחב של סיבות. אבל מנהל טוב אמור להיות מנהל שלא אכפת לו בכלל מה העובדים שלו חושבים עליו. ומנהל כושל, הוא זה שאכפת לו מה העובדים שלו חושבים עליו. ומנהל טוב באמת, אכפת לו רק מכך שהעסק יצליח. ונכון שאולי לשם כך הוא צריך גם שהעובדים שתחתיו יאהבו אותו ברמה ... עובדים ואם ברצונך ללמוד איך לנהל עסקים, עליך לא למדוד את המנהל שאתה לומד ממנו, בכמה הוא נראה לך מנהל טוב? מנקודת המבט של העובד. אלא עליך לנסות להבין כמה הוא מנהל טוב מנקודת המבט של בעל העסק. ויש מנטורים למנהלים, שמחלקים עצות למנהלים והם רוצים שהתלמידים שלהם ילמדו מהם לנהל, על ... זה, בכך שהם מספרים כמה הם מתייחסים בכבוד לעובדים שלהם. אבל האמת היא, שמי שאמור להעיד על המנהל שהוא מנהל טוב, זה כמה בעל העסק שמעליו, אוהב אותו ולא כמה העובדים שתחתיו אוהבים אותו. לכן אל תנסה לקחת עצות ממנהלים ... יאהבו אותך. ולסיכום: האם ואיך וכמה ולמה להתייחס לעובדים. זה נושא בפני עצמו. אבל באופן מוחלט ניתן לומר, שהמדד למנהל טוב, הוא רק לפי האם יש אלטרנטיבה יותר טובה לגרום לעסק להצליח, ואולי באמת קיימת אלטרנטיבה כזאת, באמצעות לגרום לעובדים ... מהי טובת העסק בלבד. ואם לפעמים צריך שהמנהל יאיים על העובדים ושהעובדים ישנאו אותו, וככה העסק יותר יצליח, אז המנהל הטוב הוא זה שידע להתגבר על הרצון האנושי שלו לכך שהעובדים שלו יאהבו אותו והוא ינהל אותם גם בצורה שהם ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
נושאים נוספים לעיונך...