ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מחשבה טובה ✔הרצון בגיל ההתבגרות ✔מהתבוננות ניתן לראות כי גיל בקיעת השיניים אצל ילדים מתחיל בגיל 5 במקום סביב... - ידע להצליח התחייבות! ל:...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨הרצון בגיל ההתבגרות
מהתבוננות ניתן לראות כי גיל בקיעת השיניים אצל ילדים מתחיל בגיל 5 במקום סביב גילאי 6-7. כך גם גיל ההתבגרות מקדים את זמנו והוא היום סביב גיל 12 (במקרה הטוב) במקום גיל 13-14. אפשר לראות שהשינויים הפיזים מקדימים, ויחד עם זאת הבגרות הפסיכולוגית של הילדים היא איטית יותר. התפתחות פיזית מואצת ולצידה התפתחות פסיכולוגית רוחית מואטת יוצרת פער. בעבר היו דורשים מנערים ונערות דרישות על פי גילם הפזיולוגי, כיום הדבר כמעט בלתי אפשרי שכן גילם הפזיולוגי אינו תואם את גילם הפסיכולוגי. כיום יש לדרוש דרישות ממתבגרים על פי התפתחותם האישית, על פי הצטמצמות הפער בין גילם הפיזי לגילם הפסיכולוגי, על פי בגרות אישית של אינדוודואל, עד כמה שהוא החליט לצמצם את הפער הזה. תהליך ההתבגרות בזמנינו הפך להיות יותר של מודעות עצמית מאשר של גדילה פיזית. בגרות אישית הפכה להיות עניין של החלטה להתבגר, ופחות הולמת עם הגדילה הפיזית של הגוף הפיזי. תהליך הבגרות הפך להיות תהליך של חופש, חופש פנימי מתהליך הגדילה הפיזית. הנער/ה פחות כבולים לגוף הפיזי שלהם ומכך אני מסיקה כי יש להם, יותר מבעבר, אפשרות רחבה יותר לפעול מתוך כוח פנימי אמיתי. נערים ונערות אלה זקוקים לדבר מה חדש במערך הלימודים שלהם בבית הספר, שינוי מאוריאנטציה חשיבתית לאוריאנטציה של הרצון. על הקוריקולום לשקף יותר ויותר את פעילות הרצון של התלמידים. התמונה שבה תלמידים מגיעים לביה"ס כדי ללמוד לחשוב משתנה לתמונה בה מגיעים לביה"ס כדי ללמוד לחשוב, להרגיש ולעבוד. אך מה הסיבה שנכון להתרכז בעבודה ועשייה, ברצון ולא רק בחשיבה? שטיינר מעניק את התשובה שכאשר אנו מחנכים את אדם הרצון אנו מעירים את אדם הראש והחשיבה. כשנחנך את הרצון היום נבסס ונייסד יסודות עמוקים ויציבים לעתיד, בה בעת אין לשכוח את החשיבה והרגש כאשר אנו מחנכים לרצון. עבודה עם הרצון היא עבודה רוחנית לא רק על החשיבה. ניתן לאמר כי עשיה או מעשה טוב מעניק לרוח האדם יותר מאשר מחשבה טובה. בתיכון ולדורף הבינו זאת ועברו למתודיקה של עשיה. יתכן ונכון יהיה להתחיל להכניס בעדינות ובאיטיות לשיעורים הראשיים יותר עשייה גם בגילאי 12-14 (חטיבת הביניים). נתחיל בשילוב של תקופת מגלי עולם עם משימות בר / בת מצווה הכוללות עשייה וגילוי בעולם, תחילה עניינים פשוטים כמו עשיית כביסה במכונת הכביסה או החלפת גלגל במכונית, ומאוחר יותר הפעלת הרצון על ידי התנדבות לעבודה בגן ילדים, בישול ארוחת ערב משפחתית וכו'*. על המחנך לחפש ולמצוא דרכים שונות להביא את תלמידיו המתבגרים להפעלת כוחות הרצון שלהם דרך עבודה. כל מורה יכול להגיע בקלות לרשימת הצעות ורעיונות לעבודה על הרצון, עם עדיפות לפעילויות בעלות טבע פנימי אמנותי, ילדים שונים ימצאו במשימות שונות דרך אמנותית פנימית שתבוא לידי ביטוי בתוכם. על המחנך לכוון אותם לכך, שכן עבודה ללא אלמנט אמנותי תגרום לתלמיד להיות עסוק ועייף אך לא תפעיל את כוחות הרצון שלו באופן עמוק. כאן עולה שאלה גדולה בנפשו של המחנך, כיצד אוכל לפנות אל הרצון של הנער / ה?

אל הרצון ניתן לפנות בשלוש דרכים: דרך החשיבה, דרך הרגש ודרך הרצון. בהדרכתו למורים הדגיש שטיינר את חשיבתם של שלושת הנתיבים הללו לנפשו של הילד.

בגיל ההתבגרות אי סדירות בשלושת נתיבי חינוך אלה באים לידי ביטוי באופנים שונים. ראשית דרך חיי החשיבה. חיי החשיבה בוקעים ועולים מתוך הגוף האסטרלי כשהוא נולד בגיל 12-14. היכן ניתן לראות את כוחו של הרצון עובד בחשיבה? בכל מקום בו רעיון עובר טרנספורמציה והופך לאידאל אפשר לחוות את התממשותו של הרצון בנער / ה. על פי שטינר כל רעיון שנכשל בהפיכתו לאידאל מחליש את נפש הנער / ה, לעומת זאת כל רעיון שהופך לאידיאל יוצר בנפש הנער/ה כוח חיים. כאשר כמחנכים איננו מעניקים לנער/ה אידיאלים, המקום בנפש בו האידיאלים תופשים את מקומם אינו נשאר ריק, חלל זה מתמלא ונמזגים לתוכו מבני חשיבה אחרים. שני מבני חשיבה אפשריים ומוכרים בגיל זה הם ציניות ופנטזיה. הציניות היא העדר אידיאליזם (והבעת אי אמון בטוב שבאדם ובעולם) והפנטזיה היא אידיאליזם מזוייף.

כיצד יוכל המחנך לחזק את האידיאלים בנערים והנערות? על ידי עבודה מדיטטיבית פנימית של המורה.

הרצון בא לידי ביטוי גם בחיי הרגש. הרצון בא לידי ביטוי ברגש דרך תרגול הדמיון האנושי. דמיון שהוא קוגניטיבי ולא דמיון המעודד חלימה בהקיץ או פנטזיות המושכות את הנער/ה לחלימה לא פעילה. יש לתרגל חיי רגש ודמיון ערים הקשורים לחיי המעשה בעולם. במידה ודמיון כזה חסר בחיי הרגש, אל החלל שלתוכו היה אמור להכנס הדמיון חודר במקומו אפתיה הנובעת ממחסור בדמיון. לחלל זה עשוי לחדור אלמנט נוסף בלתי רצוי: סמלים מתים של מציאות או חלקי מציאות. הנער/ה מבלבלים בין הדימוי של הדבר לבין המציאות של הדבר. הם חווים את הסמל של המציאות, את הנוצר במקום את היוצר. זוהי טעות מטראליסטית טרגית שבני אדם רבים בתקופתנו (לא רק בני נוער) נסחפים לתוכה.

כיצד יעורר המחנך את חיי הדמיון הנכונים בנפש תלמידיו? דרך עבודה עשירה באומנויות. עבודה זו מחזקת את חיי הרגש של התלמיד והמורה גם יחד. על המחנך לעבוד יחד עם תלמידיו עבודה אמנותית. כאשר מבקש המורה מתלמידיו לכתוב סיפור קצר או שיר עליו להכנס לספרה הפיזית שלהם, לשבת עימם, ולכתוב גם הוא יצירה משלו. כאשר מבקש המחנך מתלמידיו להקריא בכתה את יצירותיהם יהיה זה נכון, אחת לזמן מה, אם יקריא גם הוא מיצירותיו. במידה והמחנך עסוק בעניינים אחרים בשעה שהוא דורש מתלמידיו להפעיל את הדמיון הקוגנטיבי שלהם, כלומר את כוחות הרצון בחיי הנפש, שלא יתפלא אם התלמידים לא יהיו מסוגלים לעשות זאת או לא ירצו לעשות זאת. רק מתוך דוגמה אישית ומאמץ של המחנך לעבודה בחיי הרגש יהיו התלמידים מסוגלים לעבוד על הרצון בחיי הנפש שלהם.

דרך אחרונה של פניה אל הרצון בגיל ההתבגרות היא דרך הרצון עצמו. זוהי הדרך הברורה יותר, אך עם זאת לעיתים קרובות היא נשכחת. בכדי שתלמידי יפעילו את כוחות הרצון שלהם, עלי להפעיל כוחות אלה ראשית בתוכי. עניין זה קשור קשר ישיר למשאלה שהחינוך הבסיסי ביותר בביס ולדורף יהיה חינוכם של המחנכים את עצמם.

כח רצון מובהק הוא כוח ההתלהבות וההתפעמות. מחנך שרוצה להפעיל את כוחות הרצון ברצון של תלמידיו ימלא את עצמו בהתלהבות אמיתית, אלוהית ממש. במידה ולא יקבלו תלמידים בגיל ההתבגרות ממחנכם כוחות של התלהבות תחדור לחלל זה בנפשם אפתיה ברמת הרצון עצמו. ניתן לזהות נערים ונערות שהפכו אפתיים, הם מחפשים בדרך כלל בידור הכולל בעיקר ישיבה מול מסכים בשעה שהמבוגר האחראי חש חוסר אונים. מול חולשה זו ברצון והאפתיה של הנער/ה עומדות בקשות חוזרות ונשנות של המבוגר מהנער/ה לעשיה בעולם, אך לשווא. ישנם נערים ונערות שכוחות הרצון שלהם אינם מסוגלים לעמוד במהותה של האפתיה המבקשת חוסר מעש ולכן החלל הנוצר בתוכם שואב אליו מעשים מסוג אחר: אלימות קהת חושים, אלימות עליה אנו שומעים לעיתים קרובות באמצעי התקשורת. לאלימות זו נראה שאין סיבה: נער פוגש נער אחר ברחוב ופוצע או הורג אותו בהשתוללות אלימה קהת חושים.

כדי להצית את אש ההתלהבות וההתפעמות על המחנך להתאמן במסירות על דרכים פנימיות בהן הוא יוביל את תלמידיו המתבגרים למקום בו הם צרכים להיות בחיי הרצון שלהם. התמסרותו של המחנך יוצרת יציבות בחיי רצונו, הוא זקוק ליציבות זו בכדי לנווט ולבנות עבור תלמידיו מקומות של חסד ואהבה בין גלי התרדמת האפתית ולמולם גלי האפשרות לאלימות המטלטלים את הנער/ה במסע של גיל ההתבגרות.

שלושת כוחות הריפוי של המחנך הם: אידאליזם בחשיבה, דמיון ברגש והתלהבות והתפעמות ברצון. התלמיד, המחנך ובית הספר כולו מעוצבים דרכם.

*תודה לתמר חביב על הדרכתה הטובה בשנה הראשונה בה הייתי מחנכת.

נכתב בהשראת ובסיוע מאמרים של Douglas Gerwin.
אלוהים תעדוף רוחני דרך חשיבה הרגשה של רצון אמונה להיכשל פנטזיות חינוך להרגיש גוף אסטרלי הרצון רצון
איך לחשוב חיובי? חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, איך לא לחשוב שלילי? מחשבות רעות, מחשבות טובות, להתחבר לטוב, להאמין לטוב, מחשבה חיובית, מחשבות חיוביות
איך לחשוב חיובי? חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, איך לא לחשוב שלילי? מחשבות רעות, מחשבות טובות, להתחבר לטוב, להאמין לטוב, מחשבה חיובית, מחשבות חיוביות
... לא נכונה. אבל אני אסביר מה המהות של מה שאני אומר פה המהות של מה שאני אומר פה היא אל תנסה ישר להיאחז במחשבה הטובה אל תנסה להכריח את המוח שלך לחשוב טוב אל תנסה להכריח את המוח שלך לחשוב חיובי, למה זה לא עובד? קודם כל תראה שאתה לא חושב שלילי מבחינתי תהיה בנייטרלי אחרי שתהיה בנייטרלי שאתה לא יודע כלום טוב אני לא יודע אם אני אצליח או אכשל אוקי עכשיו תשתוק עכשיו אם באה מחשבה טובה אל תטיל בה ספק באה מחשבה ראה תטיל בה ספק. שימו לב עוד פעם בן אדם. ש: ליירט רק את הרעות. אליעד: כן אבל אני אומר בהתחלה, אני רוצה לחדד עוד פעם נקודה אם בן אדם ... תאמין להם אין לך כוח להאמין להם כי באופן פוזיטיבי להאמין למחשבה זה בעייתי, עדיף להטיל ספק ברע וכשבאה מחשבה טובה פשוט לא להטיל בה ספק. אתם מבינים יש בן אדם שהוא כבר באיזה מיומנות שהוא יכול לקחת איזה מחשבה ולשכנע את עצמו שהיא נכונה הוא יכול להגיד יש פה פיל ולשכנע את ... שתתנקה תתנקה מהמחשבות הרעות או יחסית תתנקה מהמחשבות הרעות. אחרי שהתנקית מהמחשבות הרעות עכשיו יש איזו מחשבה טובה אתה אל תטיל בה ספק והנה אתה נמצא על חיובי אבל אני אומר עוד פעם האנשים לפעמים עושים טעות הם מנסים לחשוב חיובי והם נדפקים, הם שליליים יש להם מחשבות שליליות ... את עצמי אוקי סבבה עכשיו רגוע יפה, עכשיו בוא נבנה משהו בוא עכשיו נבנה משהו עכשיו כשתבוא אליך איזו מחשבה טובה תאמר לך אוקי תגיד לי יכול להיות שככה וככה מחשבה טובה כן, אוקי יש בזה היגיון? כן, יפה תאמין לה סע עם זה אל תטיל ספק. אבל אם בן אדם ישר מנסה איך אני משכנע את עצמי שיש לי ביטחון איך אני משכנע את עצמי שיש לי ערך ...
שתיקה / לשתוק. מהי מהותה של שתיקה? ומדוע שתיקה כ"כ יפה?
... שתיקה מאשר שאלות, אך גם הם סוג של דיבור. שתיקה = אין שאלות אין תשובות. שתיקה = אהבה. כאשר יש אהבה האדם שותק ומקבל את הכל באהבה. כאשר אין אהבה, יש דיבור. האדם מתלונן על מה שלא מוצא חן בעיניו. שתיקה = העדר מחשבה = טובה יותר ממעשה דיבור מחשבה. שתיקה מאפשרת לאדם להתחבר למהות ...
איך לגרום למישהו לעשות מה שאתה רוצה? איך ליצור התניה סמויה? איך לשתול מחשבות? איך ליצור לחץ פסיכולוגי? איך לעשות מניפולציה רגשית? איך לשכנע אנשים? איך לשלוט בתת מודע?
... לומר, אכן אין כאן אהבה וצריך להיפרד ולהתגרש וכיוב. ולכן, כאשר מנסים להפעיל על האדם מניפולציה רגשית, ולהפעיל עליו לחץ רגשי ולאיים עליו עם מחשבה רעה כלשהי או לפתות אותו עם מחשבה טובה כלשהי, צריך לשים לב לכך שאכן מציבים מולו דבר שהוא יותר חזק, ...
דאעש, המדינה האסלאמית, המלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, לא לרחם על חפים מפשע, להילחם ברע, לא לוקחים שבויים, המלחמה ברע, איך לא להרגיש רע? מוסריות, רחמנות, אכזריות
דאעש, המדינה האסלאמית, המלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, לא לרחם על חפים מפשע, להילחם ברע, לא לוקחים שבויים, המלחמה ברע, איך לא להרגיש רע? מוסריות, רחמנות, אכזריות
... גם על המחשבה הזאת, הוא היה משתחרר מהסבל. אליעד מדגיש שבכל מצב שבו האדם סובל, עליו לשאול את עצמו: איזו מחשבה טובה יוצאת לי מזה? אם הוא יזהה את הטוב שהוא מקבל ויוותר עליו, הרע ייעלם לחלוטין. רוב האנשים לא עושים זאת כי הם עדיין רוצים ...
מחשבות / מחשבה - הכל כולל הכל על מחשבות / מחשבה - רשימת כל הנושאים
... מחשבה - הכל כולל הכל על מחשבות מחשבה - רשימת כל הנושאים מחשבה מחשבה אובססיבית מחשבה אלוהית מחשבה אפשרית מחשבה דיבור ומעשה מחשבה הורסת מציאות מחשבה חזקה מחשבה חיובית מחשבה חלשה מחשבה טובה מחשבה טורדנית מחשבה טורדנית אצל ילדים מחשבה טורדנית כפייתית מחשבה טורדנית מסוכנת מחשבה יוצרת מציאות מחשבה כפייתית מחשבה לא הגיונית מחשבה לא ...
הנוסחה הסודית של אליעד כהן, איך לגלות למה רע לך? איך נוצרת מחשבה שלילית? איך נוצרת התנהגות שלילית? איך נוצר פחד לא הגיוני? איך נוצר חוסר ביטחון עצמי? איך נוצרת הפרעת אישיות? אין רע בלי טוב, מאניה דיפרסיה, איך לקרוא אנשים?
הנוסחה הסודית של אליעד כהן, איך לגלות למה רע לך? איך נוצרת מחשבה שלילית? איך נוצרת התנהגות שלילית? איך נוצר פחד לא הגיוני? איך נוצר חוסר ביטחון עצמי? איך נוצרת הפרעת אישיות? אין רע בלי טוב, מאניה דיפרסיה, איך לקרוא אנשים?
... הנוסחה של אליעד כהן? מהי השיטה הסודית של אליעד כהן? מצבי רוח קיצוניים, מצבי רוח משתנים בקיצוניות, איך לדעת למה רע למישהו? אין חיובי בלי שלילי, אין שלילי בלי חיובי, איך לא להרגיש רע אף פעם? איך נוצרת מחשבה רעה? איך מחשבה טובה יוצרת מחשבה רעה? חשיבה שלילית, עודף ביטחון עצמי, יותר מידי ביטחון עצמי, עודף אהבה עצמית, אין לי ביטחון עצמי, סובל מחוסר ביטחון עצמי, מרגיש שכולם נגדי, ...
לשנוא את הטוב, לאהוב את הרע, הנאה יוצרת סבל, סבל יוצר הנאה, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, איך לא להרגיש רע? איך להרגיש טוב? לוותר על הטוב, טוב יוצר רע, רע יוצר טוב, התמודדות עם חרדה
לשנוא את הטוב, לאהוב את הרע, הנאה יוצרת סבל, סבל יוצר הנאה, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, איך לא להרגיש רע? איך להרגיש טוב? לוותר על הטוב, טוב יוצר רע, רע יוצר טוב, התמודדות עם חרדה
... לסבול. מהן הדרכים הפרקטיות שאליעד מציע להפסקת הסבל? כדי להפסיק לסבול, אליעד מציע כמה שיטות מעשיות: לשנוא את המחשבה הטובה - כלומר, להבין שכל מחשבה כמו איזה כיף שיש לי כסף או איזה טוב שאני בריא, מייצרת בהכרח את הפחד לאבד את הטוב הזה. ברגע שאדם מבין שהמחשבה הטובה הזאת אחראית לסבל שלו, הוא יכול לבחור לשנוא אותה ולהפסיק להזדהות איתה. להפסיק להאמין במחשבה שגורמת לסבל - אם אדם סובל מחרדה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מחשבה טובה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מחשבה טובה, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מחשבה טובה, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לחיים, אימון אישי להפרעות קשב, אימון אישי לילדים בתחום מחשבה טובה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 01_07_2025 השעה 12:29:27 - wesi4