ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מידע אנושי - חלק 3 א ✔ראה גם: * מידע אנושי - חלק 2 ב. וכך עשיתי: עמדתי מול השם יתברך וביקשתי ממנו... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח באמת בחיים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨מידע אנושי - חלק 3 א
ראה גם: * מידע אנושי - חלק 2 ב.

וכך עשיתי: עמדתי מול השם יתברך וביקשתי ממנו את עזרתו ביישוב הסתירה הזאת: מה ההבדל אלוהי ובוראי בינך לבין גוגל? מה ההבדל בין המידע הזורם מאוצרך, מגנך, לבין המידע הזורם מגוגל? מדוע אתה אומר לי שבעיבוד המידע הזורם מאוצרך מתגלמת תכונת ההנאה והחיים - בעודי חש את הקושי ואף את השיעמום בעיבוד המידע השרוע לפני, בכל מקום לא רק מגוגל... והלא מקור כל המידע הוא מאצלך, מגנך, כולל המידע הנמצא באתר גוגל! הלא כן?

לא היגעתי חלילה לכפירה ואינני מדבר על התמודדות במישור הזה - ולא כי אינני מסוגל להגיע אל המישור הזה, אני מוכן ומזומן להתמודד ולהימצא בכל מישור נתון ובלבד שיהיה תקני, הסתירה הקטנה ביותר יכולה להביא אותי אל המישור הקיצוני ביותר - זוהי מהותי ומהזן הזה אני עשוי, אולם חשתי במקרה הזה נבוך - כי היכרתי בתוכי את מסלול הדרכים והסתעפותם, אך לא ידעתי איך עושים סדר בדברים, לא ידעתי לסדר נכונה את הדברים... במילים אחרות, ידעתי בתוכי את מהות המידע ששואבים מאוצר השם יתברך וידעתי את סוד ההנאה מהמידע הזה - הרי טעמתי לא פעם מספר טעימות שלא אשכח... ידעתי להצביע על ההבדל בין המידע הזה לבין המידע של גוגל, בין אופי עיבוד המידע הזה - לעיבוד המידע של גוגל, ידעתי את מהות העיבוד, ואף יכלתי לשייך את המידע של גוגל למקורו האין - סופי - ולא לראות בזאת סתירה... איך זה? אינני יודע להסביר! זאת היתה בעייתי: לא ידעתי לסדר את מחשבותי באופן תקין ומסודר, קיימת בעיה כזאת!

הייתי צריך סדר ומסדר, הייתי זקוק לעשות סדר בדברים ולנסח את התשובה המלאה והמסודרת, כך שתיראה ותיכתב - קודם כל בראשי, באופן מסודר, וכך באופן הזה אגיע שוב לשקט הנפשי שיצא לחופשה זמנית בעקבות המאורעות הללו... ביקשתי פשוט להבין את מהות הדברים לאשורם, לסדרם בראשי באופן תקין ולסגור את התיק הזה, זו היתה בקשתי מהשם יתברך, והפעם הוא העלים את פניו ממני למספר ימים... לא הבנתי מדוע ועל מה - הגם ובקשתי היתה תקנית...

ושוב נסיתי לגייס את הטוב שבי כל יום מחדש בחמש בבוקר... גם את מאפייני השעה הזאת הזכרתי באחד מאמריי... זו השעה בה אני יוצא מהבית בבוקר ופוסע אל עבר בית הכנסת - כ - 15 דקות הליכה יפה ומהנית... ניתן ב - 15 דקות האלו לחשוב באופן מקסימלי - אם נכון הביטוי, ולהגיע אל מעמקי הדברים הסבוכים ביותר... אולם גם כך לא היגעתי למסקנה המיוחלת, ולא נותר לי אלא לחכות...

עד שהגיעה התשובה המלאה והפשוטה... בתוך 15 הדקות הדחוקות ביותר...

אני מתעצל לפעמים וקם מאוחר... את שיא האיחור רשמתי ביום הזה דווקא... ביום רגיל ובחמש בבוקר - אני כבר ברחוב מהלך לאיטי ולהנאתי... אבל ביום ההוא השעה היתה כבר רבע לשש! רבע שעה משחרית, פשוט התעצלתי בקימה... ירדתי מהבית בריצה, ועיני מתרוצצות ימינה ושמאלה לדוג מונית שתגאל אותי ותניחיני במחוז חפצי... אך המונית בוששה להופיע כנגד התכונה המקובל עליה בשעות האלה... לא היה לי אלא לקחת את הרגליים העייפות ולרוץ... אך מי אמר שאסור לחשוב ולהפעיל את הראש בריצה?

דרך ההנאה הטבעית ניתן לפצח את קוד עיבוד המידע התקני שאני מחפש, למסקנה הזאת היגעתי בריצתי - וכתמיד, צעדים אחדים מבית הכנסת - על שום מה...

מדוע דווקא היום... זו השאלה הראשונה ששאלתי את עצמי, מדוע דווקא בדוחק, מדוע דווקא ביום שקמתי מאוחר?

אולי ביקש להבהיר לי את אחת מידותיו: הנדיב ניכר בנדיבותו דווקא בשעת דוחק, דווקא בשעה שאינך מצפה לו, כי אתה חושב שאינך ראוי כי מעמדך נחות...

ותשובתו לאדם היא: הכיוון שלך הוא זה שקובע את מעמדך, והכיוון שלי היה כנראה נכון. כן הלכתי מאוחר אך הכיוון שלי היה כנה ואמיתי, רציתי להגיע ולפגוש אותו בבית הכנסת, וגם בדרך, אפילו בריצת האמוק, ביקשתי בכנות לסדר את מחשבותי ולהגיע אל הסדר הנכון, ביקשתי את השקט הנפשי - וזו בקשה תקנית, הוא אישר את זאת.

דרך ההנאה הטבעית ניתן לפצח את קוד עיבוד המידע התקני, ואת סדר המידע עצמו, כאן נעוץ סדר הדברים שנעלם מעיני - למספר ימים כבדים, לא קלים...

ההנאה הטבעית, מהי?

האדם נמצא בגן של מידע - כולל המידע הנמצא בגוגל ובספרים ובכל האתרים שביקום, ואת המידע הזה הוזמן האדם לעבד ולהפיק מעצם עיבודו - הנאה! הנאה מבית היוצר של גן עדן... המידע הגולמי האין - סופי הניצב בגן, כולל המידע המעובד שעתיד להפיק בעצמו, חבילת מידע זו מהווה את הפלטפורמה של החיים המהנים האין - סופיים שהאדם הוזמן לצרוך אותם עד אין - סוף... הובטחה לו ההנאה הזו, הובטחו לו החיים האלה, הובטח לו היצמדות ערך האין - סוף לשניהם כאחת: הנאה אין - סופית, וחיים אין - סופיים. כל ההבטחות הללו נכתבו ותועדו כהווייתם בבראשית פרק ב', רק נותר דבר אחד: להביא את האדם אל הגן הזה, ולתת לו לקטוף, ליהנות, ולחיות. עמדנו על התיעוד הזה לעיל בהרחבה.

וכך היה: הוא הכין את הגן כפי שכתוב בתיעודו, הביא אל תוכו את האדם, ואמר לו: קטוף בני, תהנה ותחיה. אולם עליתי היום על "תקלה" שמונעת ממני לכאורה "לקבל" את מלוא רשימת ההבטחות של השם יתברך - כפי שנרשמה במקור ותועדה על ידו: הבטחת לי מידע אין - סופי ואכן ראיתי את המידע האין - סופי לנגד עיני והפנמתי את ההכרה הזאת: החומר נישא על גל המידע האין - סופי, והיקום שמייצג את החומר מסביבנו - אין לו סוף, כמובטח...

אולם מצאתי סדק בסעיף ההנאה... הובטחה הנאה אין - סופית מעיבוד המידע, ואני מוצא דווקא קושי אין - סופי בעיבוד המידע הזה! מעבר לזאת, אינני מוצא את עצמי בים המידע השרוע לפני: מהיכן להתחיל? איזה מידע לתפוס? מה לעבד? אני הולך לאיבוד... אתה אומר "קטוף" ואני קוטף ומעבד ללא כיוון וללא שום הנאה... מה פשר הדברים? זאת שאלתי.

נעניתי בנוסח הזה: חסר לך, במילים אחרות, את קוד העיבוד של המידע - היינו אופן העיבוד, סדר העיבוד, תנאי העיבוד, שיטת העיבוד... זאת ועוד: חסר לך הידע והתבונה להרכבת שרשרת המידע התקנית והמסודרת הטעונה עיבוד (מהנה), אתה תופס את השרשרת הזו באופן מוטעה - פעם מהראש פעם מהזנב ופעם באמצע או מהצדדים... אינך תופס את שרשרת המידע לפי סדר הווייתה, כל זה חסר לך ונעדר מתבונתך, זאת הסיבה שאינך נהנה מעיבוד המידע כפי שהבטחתי לך, ובשביל לעמוד על אם הדרך ולחזור אל המסלול - הינה לך המרשם: חפש את ההנאה הטבעית בהוויית הטבע כפי שקיימתי אותו - וזהה את ההנאה הזו, בזיהוי הזה טמונים שני הנעלמים שלך: קוד העיבוד ושרשרת המידע המסודרת.

הבה נלך אם - כן בעקבות ההנאה הטבעית, היכן ניתן לפגוש הנאה טבעית בטבע?

סיפוק! כל דבר שבעקבותיו יש לי סיפוק אישי - גורם לי הנאה טבעית. אני יכול לחוש סיפוק מקריאת מאמר או ספר מסויים, בתנאי שנושאו ועמדותיו קרובים אל ליבי... אני יכול לחוש סיפוק אם אני כותב מאמר, כי הוא מבטא נאמנה את עמדותי ונושאו כמובן קרוב אל ליבי - אחרת לא הייתי בוחר לכתוב עליו... פעם התבטאתי בנידון וקבעתי, שאינני מסוגל לשמש כתב - חצר או אף כתב - עיתון, זאת כי אינני מסוגל לכתוב בהזמנה... אני חייב "להתמזג" עם הנושא שאני בוחש בו... והתמזגות כזו יכולה להתרחש רק במגרש הביתי.

רמת הסיפוק הולכת ומתעצמת - ככל שטביעות אצבועותיך באובייקט ניכרות יותר. אובייקט זה - יכול להיות עבודה מסויימת שביצעת, או חומר מסויים שעמלת עליו, או בישול עם מתכון מאוד אישי שהכנת במו ידיך, ואף הבן שלך יכול למלא את משבצת האובייקט ולהביא אותך אל שיא הסיפוק, במעמד קבלת תעודת ההצטיינות ממנהל בית הספר - ואתה עם דמעות בעיניים ממלמל בתוכך: זה מעשה ידי... שווה היה להשקיע בילד הזה! זה שיא הסיפוק - שיאה של ההנאה הטבעית.

מתוך שרידת "המצבים לדוגמה" שהיצגתי אותם לעיל ושהביאו אותי לידי סיפוק, אני מזהה מכנה משותף אחד לכולם: בכל המצבים הללו - ניכרת היתה תכונת האינטימיות שלי עם האובייקט, יתכן ואני יצרתי את האינטימיות הזו במו ידי, ואולי היא נוצרה מאליה כנגזרת טבעית מרוח התנהלות הדברים... ובכל אופן, בלעדי האינטימיות הזו, ששררה ביני לבין האובייקט - לא הייתי מגיע אל רמת הסיפוק שחשתי בה עמוקות בתוכי.

ומדוע אני מתעקש על הביטוי "הנאה טבעית"... האם קיימת הנאה "לא טבעית"?

לא! אין קיום להנאה "לא - טבעית", כפי שאין קיום לאוויר ללא חמצן... אין מקום למונח האבסורדי "הנאה לא - טבעית"... המונח האבסורדי הזה נולד בתוכינו, כמוהו כהרבה מוצרים אבסורדים שהאדם יצר בדמיונו - זכורה לכם יצירת הטוב והרע...?

ובכן, אנו מנסים מידי פעם ליצור "הנאה מלאכותית" או בשמה התקני "הנאה לא - טבעית" ולפעמים מצילחים, הכיצד!

אנו מארגנים מסיבות וריקודים ומוזיקה, מייצרים סרטים ונובלות ומחזות... ישנו ענף מקצוע שנקרא "ענף הבידור" - והכוונה היא לענף שמייצר "הנאות"... הנאות מלאכותיות גרידא, בלתי טבעיות! ושוב - הכיצד?! כיצד ההנאה הלא טבעית שאין לה קיום - מתקיימת כאן בעליל?!

תשובה: כי לפעמים נוצרת האינטימיות האישית בינך לבין "היצירה המלאכותית" שלהם, ואתה מוצא את עצמך בכנות ובתמימות מזוהה עם היצירה הזו עד כדי סיפוק של ממש. אתה יכול לצפות בסרט מסויים בקולנוע וליהנות ממנו ואף להזיל דמעות במהלך הצפייה, ו/או להתפקע מצחוק ו/או להזדהות עם "הקורבן" ולבקש בכל מאודך שהרוצח ייתפס ויכנס להרבה שנים מאחורי סוגר ובריח! הכיצד?

תשובה חוזרת: כי נוצרה אינטימיות אישית בינך לבין היצירה הזאת, דבר שגרם לך להזדהות עם התוכן שיתן את ביטויו בעמדה שתקח אודות היצירה הזו. בסיומו של התהליך הזה אתה מצהיר: סרט קשה אבל נהניתי ממנו! נהנתי מהמחזה! איזה סרט יפה - נהניתי ממנו! הראיה לקיום התהליך הזה שבמהלכו נוצרה האינטימיות היא, שלפעמים אתה דוחה את היצירה - ללא שום קשר לערכה הגלובלי... אתה יכול לשמוע שיר אדיר הנמצא בראש מצעד השירים, ולא לקבל אותו... לא ליהנות ממנו, אתה טוען במקרה כזה: השיר הזה לא דיבר אלי! ואם לתרגם את הצהרתך האחרונה למילים מקצועיות - הרי הצהרתך היא: "לא נוצרה אינטימיות אישית ביני עם השיר".

וכפי שהזכרתי: לפעמים נוצרת האינטימיות האישית ובעקבותיה "ההצלחה" של המאורע - דבר הגורם לתחושה המטעה, שניתן לכאורה ליצור "הנאה מלאכותית" שאינה בת הטבע...

אני חי בפנמה, ומידי פעם מתמזל מזלי ומוצא את עצמי מוזמן לחתונה או לבר מיצווה... חתונה ממוצעת כאן יכולה לעלות עשרות אלפי הדולרים, וחתונה טובה יכולה להפקיע את סף המאה אלף עד לערכים דמיוניים... זכורה לי חתונה כזו שהושקע בה מכל טוב - רק שהמוזמנים יהנו ויגרמו להם לדבר אך טוב על החתונה... זכורה לי החתונה הזו שהרגשתי בה דווקא את שיא הניכור - ההפך הגמור של ההנאה! בניגוד גמור למטרת המארחים והשקעתם... הכיצד?!

הכיצד שאלתם? מה כיצד מה למה ומה איך... פשוט לא מצאתי בחתונה הזו שום דבר שיכלתי להתחבר עימו באינטימיות... אפילו האוכל לא "דיבר" אלי - הם הגישו אוכל גורמה יוקרתי...

"ההנאה הלא טבעית" הזו איפוא לא הצליחה הפעם להערים וליצור את הרושם המטעה - וכאילו ניתן ליצור הנאה מלאכותית גרידא... - זאת כי לא נוצר התנאי היחיד לקיום המצב היחיד של ההנאה: התמזגות אינטימית שגורמת לסיפוק אישי - תהליך המתורגם בשפה האנושית: "הנאה".

לסיכום, גם תמונה יפה שראית ונהנית ממנה, או נוף מקסים שנקלעת אליו והוקסמת ממנו עד כדי הרגשת הנאה... בכל המצבים הללו ניתן לזהות בבירור את האינטימיות האישית שלך שנכנסה אל התמונה או אל הנוף והתמזגה איתם - דבר שגרם לך לחוש סיפוק ו... הנאה. אני מזהה איפוא מכנה משותף אחד לכל מצבי "ההנאה הטבעית" - שאין לה אגב תחליף מלאכותי, והמכנה המשותף הוא: אינטימיות אישית ניכרת שהתחוללה עם האובייקט, דבר שיצר תהליך של "סיפוק", המתורגם בשפה האנושית למונח: "הנאה".

מילות המפתח איפוא בתהליך ההנאה הן: אינטימיות וסיפוק.

הבה נחתור אל עומק המונח "אינטימיות" ונעמוד על מרכיביו ותכונותיו. אינטימיות נוצרה מרצון להתבודדות. אדם שמבקש להיות במצב אינטימי - מבקש למעשה להתבודד עם האובייקט שלו, או במילים אחרות - לבודד את האובייקט שלו מכל הגורמים סביבו, והשאלה היא, מדוע? מדוע הוא רואה לבודד את האובייקט שלו מהסביבה? מהו מקור החלטתו זו?

חיפשתי ומצאתי תשובה אחת לתהייה הזו: כי הסביבה מפריעה לו בתהליך הרצוי הזה שהוא חותר אליו, ולכן הוא מנטרל את ההפרעה הזו על ידי בידוד הסביבה מהתהליך שלו.

- באיזה מצב האדם מבקש להתבודד, לבודד את הסביבה ממהלך נתון? או במונח המקצועי - לנטרל את אפקט הפרעת הסביבה ממהלך נתון?

- ניתן לזהות מצב זה להתבודדות: כאשר האדם מבקש לקיים מהלך כנה ואמיתי, שאוהב וחפץ מאוד בקיומו ואף מוצא בו, מלבד הצורך, הנאה אישית, אך הוא חושש מהפרעת הסביבה למהלך האישי שלו... אדם מתבודד כאשר מבקש לחשוב על משהו באופן כנה ורציני. אדם רעב למשל - יעדיף להתבודד ולאכול, הוא יעדיף שלא יסתכל לו כל העולם בצלחת, אך לא יהיה איכפת לו לאכול בחברת אישתו ובניו...

- את כל הסביבה "המתבודד" מבקש לנטרל? כל הסביבה מפריעה לו?

- לא כל הסביבה, ובעצם, תלוי במהלך הרצוי ובעמדת הסביבה למהלך הזה - כפי שראינו בדוגמת המתבודד הרעב שמבקש לאכול. במקביל, קיים עוד "רעב" שלא איכפת לו לאכול בחברת אנשים זרים, ואף לחסל סדוויץ' באמצע הרחוב...

מול האיש הלא - ביישן זה שמוכן לחסל - לא עלינו סנדוויץ ברבים, וכפעולת איזון - החברה האנושית סימנה איש אחד בתוכה וקראה לו "ביישן", ואני הולך להעסיק את הביישן הזה אצלי למספר דקות, ולהגדיר באמצעותו את משחק המתבודד, את הסביבה "המפריעה", ואת הייחס בין הסביבה - למתבודד והמהלך שלו.

ביישן, זה אחד שלא מצליח לדבר ברבים או לעשות דבר מסויים ברבים. ישנן רמות לביישן: אם אני "מתבייש" לעשות את צרכי ברבים - האם אני נקרא ביישן?

- כן! בדירוג המקצועי אני תופס את הרמה הקטנה ביותר של הביישן. ומדוע? מדוע גם אני נקרא "ביישן"?!

- כי הייחס של הסביבה למהלך של "הביישן" - הוא אשר קובע את רמת הביישן, לא הוא בעצמו ולא מהלכו. זוהי הטעות ההסטורית של החברה האנושית מימים ימימה: החברה הדביקה את אות הביישנות לביישן - וכאילו הוא סובל ממחלה חברתית או נפשית מסויימת, ולמעשה המחלה הינה מחלת החברה עצמה, וסממני המחלה ורמתה - נמצאים בחברה "שהביישן" חי בתוכה.

במילים אחרות שיישמעו מוזרות בשלב זה, הביישן הוא אדם שביקש לקיים מהלך אישי רצוי באופן כנה, בתוך סביבה מפריעה. הוא ביקש להציג ציור שצייר או לקרוא שיר שכתב, או ביקש לאמר דעה מאוד כנה - בתוך סביבה מפריעה, שדוחה ברמה זו או אחרת את הכנות שלו. רמת דחייתה לכנות בכלל ולכנות חברינו בפרט, היא אשר תקבע את רמת הביישנות של הביישן. לכן "ביישן" הוא פחות ביישן בסביבה קרובה (שפחות או יותר מקבלת את כנותו), יותר ביישן בסביבה רחוקה (שמפריעה לכנותו), וביישנותו כמעט נעלמת בסביבה שמקבלת את כנותו מאליה.

אכן, אנו מגלים סממנים פנימיים אצל הביישן שיש להם קשר ישיר עם תופעת הבושה, והדבר מחזק בנו את הקביעה החברתית המקובלת, המאשימה את הביישן במחלתו לכאורה... כמו הזעת - יתר, הקול נעלם כאשר מתבקש לדבר בציבור, פעימות הלב מוכפלות, חוסר אוויר בריאות, ואף ישנן תופעות קיצונייות של רעידת הגוף ואולי התעלפות...

ועוד, אנו מגלים סממנים גופניים פנימיים זהים לסממנים האלה של "הביישן" - אך בסיטואציות אחרות: כאשר מישהו מאיים עליך ונוצרת סכנה ממשית לחייך - מופיעים אותם הסממנים ואותן התופעות: הזעת - יתר, הקול עלול להעלם, חוסר אוויר בריאות, תאוצת פעימות הלב, רעידה בגוף ואולי אף התעלפות. מעבר לשאלת "המדוע" שהמדע ניסה להתמודד איתה, על שאלה אחת אין וויכוח: הסכנה החיצונית הנשקפת היא אשר גרמה לגוף להגיב באופן זה - ולא תקלה מחלה או חוסר יציבות בגוף עצמו.

אשר על כן, ניתן לזהות את הביישן והלכה למעשה, כחיישן של הבעיה התפקודית המוגדרת זו של החברה: הסביבה הזאת אינה מקבלת את הכנות הרציונלית, דוחה אותה ומפריעה במהלך יישומה: זו ההגדרה של הבעיה התפקודית - או אם תרצה של המחלה התברואתית של החברה, והביישן שלנו משמש במקרה זה כחיישן חיצוני למחלה הזו - ולא במקרה: כי הוא אדם רגיש במיוחד, שחש את ההפרעה הקטנה ביותר ומסמן אותה, כמו שאנו חשים את הקור העז והגוף שלנו מתקווץ...

בנוסף, ביישן הוא גם איש כנה שלא מסוגל לעבור דרך המלך על שום סטיה, ולכן הוא מאתר את הסטיה החברתית של הסביבה בה הוא חי ואף מתמודד איתה, מפענח אותה, וסממניה המדוייקים ורמתן - מתועדים דרך התופעות הנרשמות בגופו.

ישנם גם כאלה שלא מתביישים - ולא מזיעים גם לא מכפילים פעימה... מה פשר הדבר? האם הדבר מעיד שהפסיקו האנשים האלה להיות כנים?

לא! וגם כן! הם הדחיקו את הכנות שלהם באופן טכני גרידא, אם זה באופן מודע רציונלי ע"י תירגול פיזי ממשי - וישנם מכונים שמלמדים את הטכניקה הזו, כמו איך לדבר בציבור... איך לנטרל את חיישני הגוף...

או באופן בלתי מודע... פשוט התרגלו לפעול בלעדי מנגנון הכנות שלהם, וכך נעלמת מאליה תופעת הביישנות וכל הנלווה אליה... והם מרגישים טוב עם התנהלותם החדשה... הם כבר מדברים שוטף ולא מזיעים ולא רועדים... התכונה המגבילה לכאורה מנוטרלת, הם מרגישים מצויין... וכאן טמונה הסכנה החברתית, כי חיישניה נעלמו בתהליך טבעי מבלי להשאיר עקבות... וכך נוצרת מוטציה חברתית חדשה של מציאות חיובית מדומה, בה אין בושה ואין ביישנים, ולמעשה המדובר באותה החברה שנושאת את אותה המחלה, אך ללא חיישנים בתוכה. תהליך ההדחקה הטכני נעלם, וממלאת את מקומו מציאות מדומה שמקבעת את המחלה ללא שום נוגדנים.

ושלא נשכח: המדובר במחלת המחלות, המדובר בתחלואה חברתית שבכוחה לרוקן את החברה מכל תוכן: תיארתם לעצמכם חברה שלימה שאין לה ולכנות שום קשר? תיארתם לעצמכם חברה שלימה שכל רובדי חייה משתקפים כמשחק על במת תיאטרון? תיארתם לעצמכם חברה שאיננה מבינה את מהות הכנות? שאיננה מבינה מה זו החיה הזו? תיארתם לכם מחלה סופנית אכזרית כזו, שהולכת ומעששת בגוף החברה ללא שום אזהרות וסימנים? חברה ללא חיישנים (ביישנים) היא כגוף שלא מעלה חום משום מחלה - תמיד הוא נראה בריא ויפה... עד שמגיע החיידק הטורף ו... קורס. גוף כזה נותר כל החיים שלו ללא נוגדנים, ולא טעם תרופה מעודו, גם לא יטעם - למזלו הרע...

אם כן, בדרך להנאה הטבעית עברנו דרך האינטימיות והסיפוק, מתחנת האינטימיות היגענו להתבודדות, ועל ידי פיענוח מרכיבי ההתבודדות היגענו אל הכנות והרצינות, אדם מתבודד כאשר מבקש לחשוב על משהו באופן כנה ורציני.

הבחנתי בעוד תכונה אחת בדרך להנאה - היא התכונה האחרונה החסרה להשלמת הרשימה: מועקה פנימית בלתי מוסברת המבשרת את תום תהליך ההנאה. עוד לא התחלת את התהליך - וכבר אתה מרגיש במועקה כזאת... את הנגיסה בשלמות השמחה... זה כמו המס שעליך לשלם עבור עסקה טובה...

מהו מקור התחושה המוזרה הזאת? - אולי המודעות שלכל הנאה התחלה וסוף? אולם מדוע אינך יכול להדחיק את התחושה הזאת - עד שיגיע תורה בסיום ההנאה...?

הטבע - אם תרצה, התעקש להטמיע בנו את המודעות - שלכל הנאה מחזוריות מוגדרת, בעלת קו התחלה וסיום, אין הנאה מושלמת... את זאת התבקשנו להפנים דווקא בהתחלת תהליך ההנאה, ואף על חשבון קילקול השמחה... אולם ושוב, מדוע ההתעקשות התמוהה להחדיר בנו את התחושה הזאת - דווקא בהתחלת התהליך המהנה ולא בסיומו? מדוע לא לפי הסדר המקובל...

* מידע אנושי - חלק 3 ב.
מוזיקה רציונאליות אני מתעצל הסביבה רצינות איך להגדיר שלמות להירגע התבודדות רצח ליהנות אנושיות
בכל דבר יש יתרונות וחסרונות, איך לראות את הטוב? איך להפוך רע לטוב? איך למצוא יתרונות? איך למצוא דברים טובים? יתרונות וחסרונות באופן שווה, הכל אחד
בכל דבר יש יתרונות וחסרונות, איך לראות את הטוב? איך להפוך רע לטוב? איך למצוא יתרונות? איך למצוא דברים טובים? יתרונות וחסרונות באופן שווה, הכל אחד
...לראות את הטוב? איך להפוך רע לטוב? איך למצוא יתרונות? איך למצוא דברים טובים? יתרונות וחסרונות באופן שווה, הכל אחד האם באמת בכל דבר יש יתרונות וחסרונות באופן שווה? אליעד כהן מסביר שכשאומרים שלכל דבר יש יתרונות וחסרונות, אנשים בדרך כלל מסכימים באופן כללי. אך כאשר יורדים לפרטים ודוגמאות ספציפיות, מתחילות ההתנגדויות. למשל, אנשים מתקשים להסכים עם הטענה שהיתרונות בלהיות מלך זהים ליתרונות בלהיות חולה סרטן. הוא מסביר שהמטרה היא להבין לעומק כיצד כל דבר בעולם מכיל יתרונות וחסרונות באופן שווה, אף על פי שלעיתים...
למה אנשים נמשכים לאנשים חזקים? למה אנשים נמשכים לאנשים חלשים? למה אנשים אוהבים אנשים מוצלחים? איך נוצרת משיכה בין אנשים? למה אנשים מעריצים אנשים חזקים? יצירת ערך חברתי, איך להשיג חברים? למה אין לי חברים? טיפים לדייט
למה אנשים נמשכים לאנשים חזקים? למה אנשים נמשכים לאנשים חלשים? למה אנשים אוהבים אנשים מוצלחים? איך נוצרת משיכה בין אנשים? למה אנשים מעריצים אנשים חזקים? יצירת ערך חברתי, איך להשיג חברים? למה אין לי חברים? טיפים לדייט
...לאנשים חזקים? למה אנשים נמשכים לאנשים חלשים? למה אנשים אוהבים אנשים מוצלחים? איך נוצרת משיכה בין אנשים? למה אנשים מעריצים אנשים חזקים? יצירת ערך חברתי, איך להשיג חברים? למה אין לי חברים? טיפים לדייט למה אנשים נמשכים לאנשים חזקים ולמה לפעמים נמשכים דווקא לאנשים חלשים? המשיכה בין אנשים תלויה במניעים רגשיים עמוקים. אנשים נמשכים לאחרים שמספקים להם ערך רגשי, פיזי או פסיכולוגי. כאשר אדם נתפס כחוזק, הוא מוערך משום שהוא יכול להעניק את הערך הזה לאחרים. תכונות כמו ביטחון עצמי, הצלחה חומרית או רגשית וסטטוס...
פרסום באמצעות מפורסמים, איך המוח משתכנע מפרסומות? איך פרסומות של מפורסמים מוכרות? מכירה באמצעות סלבריטאים, למה מעריצים אנשים מפורסמים? למה אוהבים סלבריטאים? הערצה למפורסמים, פרסומות של מפורסמים, השתוות רצונות, הזדהות רצון
פרסום באמצעות מפורסמים, איך המוח משתכנע מפרסומות? איך פרסומות של מפורסמים מוכרות? מכירה באמצעות סלבריטאים, למה מעריצים אנשים מפורסמים? למה אוהבים סלבריטאים? הערצה למפורסמים, פרסומות של מפורסמים, השתוות רצונות, הזדהות רצון
...איך פרסומות של מפורסמים מוכרות? מכירה באמצעות סלבריטאים, למה מעריצים אנשים מפורסמים? למה אוהבים סלבריטאים? הערצה למפורסמים, פרסומות של מפורסמים, השתוות רצונות, הזדהות רצון איך פרסום באמצעות סלבריטאים משפיע על הקהל? ההיגיון מאחורי פרסום מוצרים באמצעות אנשים מפורסמים טמון בהבנה של איך המוח האנושי פועל. פרסום עם סלבריטאים פועל על הקשר הרגשי שיש לציבור עם המפורסם, והקשר הזה גורם לאנשים לשים לב להמלצותיו ולפעול לפיהן, בין אם הם מודעים לכך ובין אם לא. במילים אחרות, ברגע שסלבריטאי מפרסם מוצר מסוים, המו
בעלי חושד שאני בוגדת בו, אשתי חושדת שאני בוגד בה, האם להיפרד בגלל בגידה? מפחד שאשתי בוגדת בי, מפחדת שבעלי בוגד בי, לסלוח על בגידה, בעלי חושד בי, אשתי חושדת בי, חשדות לבגידה, חשד לבגידה, האשמה, למה מאשימים אותי?
בעלי חושד שאני בוגדת בו, אשתי חושדת שאני בוגד בה, האם להיפרד בגלל בגידה? מפחד שאשתי בוגדת בי, מפחדת שבעלי בוגד בי, לסלוח על בגידה, בעלי חושד בי, אשתי חושדת בי, חשדות לבגידה, חשד לבגידה, האשמה, למה מאשימים אותי?
...בוגדת בו, אשתי חושדת שאני בוגד בה, האם להיפרד בגלל בגידה? מפחד שאשתי בוגדת בי, מפחדת שבעלי בוגד בי, לסלוח על בגידה, בעלי חושד בי, אשתי חושדת בי, חשדות לבגידה, חשד לבגידה, האשמה, למה מאשימים אותי? מה עושים כשיש חשד לבגידה בזוגיות? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בשאלה כיצד להתמודד עם חשדות לבגידה במערכות זוגיות. הוא מציג סיטואציות שונות שבהן בני זוג מאשימים אחד את השני בבגידה, למרות שאין לכך הוכחות או היסקים ברורים. אליעד מדגיש את החשיבות של הבנת המהות מאחורי הצהרות אלו, ולא את הצורה בלבד. מה זה בגידה...
הניגון של הצדיק, איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ספרי ברסלב כמשל ונמשל, תורת רבי נחמן מברסלב כמטאפורה, הניגון של החכם, המורה של אליעד כהן, שיחת חולין של הצדיק
הניגון של הצדיק, איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ספרי ברסלב כמשל ונמשל, תורת רבי נחמן מברסלב כמטאפורה, הניגון של החכם, המורה של אליעד כהן, שיחת חולין של הצדיק
...של רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ספרי ברסלב כמשל ונמשל, תורת רבי נחמן מברסלב כמטאפורה, הניגון של החכם, המורה של אליעד כהן, שיחת חולין של הצדיק איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ההרצאה עוסקת בהבנת ספרי רבי נחמן מברסלב, תוך התמקדות בניגון ובפנימיות של דבריו. אליעד כהן מדבר על איך לקרוא ולהבין את הספרים של רבי נחמן בצורה מעמיקה, מעבר לקריאה הפשוטה. הוא מבהיר שהגישה ההולמת ביותר היא לא להתמקד במשמעות המילולית בלבד, אלא לחפש את המשמעות העמוקה והפנימית שמאחורי הדברים....
פיתוח מיומנויות שיחה, חוסר פוקוס, חוסר ריכוז, יכולת שיחה, לפתח שיחה, להתרכז בשיחה, פחד קהל, חרדת קהל, טבע שני, ללמוד לדבר, לדבר מול קהל, כושר ניהול שיחה, לא לפחד לדבר
פיתוח מיומנויות שיחה, חוסר פוקוס, חוסר ריכוז, יכולת שיחה, לפתח שיחה, להתרכז בשיחה, פחד קהל, חרדת קהל, טבע שני, ללמוד לדבר, לדבר מול קהל, כושר ניהול שיחה, לא לפחד לדבר
...שיחה, חוסר פוקוס, חוסר ריכוז, יכולת שיחה, לפתח שיחה, להתרכז בשיחה, פחד קהל, חרדת קהל, טבע שני, ללמוד לדבר, לדבר מול קהל, כושר ניהול שיחה, לא לפחד לדבר כיצד לפתח מיומנויות שיחה ולהתגבר על חוסר ריכוז בשיחות? בשיחה שמתקיימת בין שני אנשים, אחד מהם מציין שהיא חווה קושי בהעברת מחשבות ורעיונות בשיחה עם אחרים, למרות שהיא לא חווה בעיה כזו בשיחה עם עצמה. היא מרגישה שהמחשבות שלה מבולבלות כאשר היא מדברת עם מישהו, ולא מצליחה להוציא את כל מה שהיא חושבת ומבינה בצורה מסודרת. הבעיה הזו קשורה במידה רבה לפוקוס שלה...
שיגעון - השכל המשוגע - למה כולם משוגעים? למה אתה משוגע? ומה משמעות העניין?
...המשוגע - למה כולם משוגעים? למה אתה משוגע? ומה משמעות העניין? והעניין הוא, כי האדם מנסה לחיות טוב. וכדי לחיות טוב, לשם כך אין לאדם ברירה והוא מוכרח להבין את המציאות שלנו. כי בלי להבין את מנגנון המציאות, האדם לא יכול להשתמש, באפשרויות שהמציאות נותנת לו להיות מאושר. ומצד האמת, הבנת מנגנון המציאות, היא עצמה האושר. כי ברגע שהאדם מבין את המציאות, הוא מאושר, מיד וללא כל מאמץ, והוא לא צריך לעשות שום דבר, כדי להיות מאושר. כי חיפוש האושר וחיפוש הטוב של האדם שגורם לו להרגיש רע, הוא רק משום שהאדם לא מבין את...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 5 - הלב והמעיין, לפני הבריאה, הקבצן כבד הפה מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 5 - הלב והמעיין, לפני הבריאה, הקבצן כבד הפה מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)
...בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 5 - הלב והמעיין, לפני הבריאה, הקבצן כבד הפה מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב) מה גורם לתחושת רע וסבל אצל האדם? אליעד כהן מסביר בתחילת הדברים שהאדם סובל כאשר הוא חווה רצונות מנוגדים. למשל, אם האדם רוצה דבר אחד ובמקביל אינו רוצה אותו, נוצרת בתוכו תחושה של רע וסבל. הוא מדגים זאת בכך שאדם רוצה לנוח, אך במקביל אינו רוצה לנוח, או רוצה לעבוד אך אינו רוצה לעבוד. עצם הניגודיות בין הרצונות השונים גורמת לאדם תחושת מצוקה פנימית. אליעד מבהיר שכל תחושת הסבל נובעת רק מתוך ניגודים פנימיים...
ידיעת האושר - מהם 2 הדברים שאותם אי אפשר לזייף?
...הדברים שאותם אי אפשר לזייף? בחיים יש שני דברים שאי אפשר לזייף אותם. והדבר הראשון שאותו אי אפשר לזייף, הוא את האושר. כי האדם לא יכול לזייף את האושר. והאדם בהחלט יכול לנסות לרמות את עצמו ואת סביבתו לגבי מצב הרוח שלו, והאדם יכול להיראות שמח וכיוב כלפי חוץ, אבל לב יודע מרת נפשו, והאדם בתוך תוכו מרגיש את תחושת החיסרון ואת חוסר השלמות שמלווה אותו כל החיים. כי מי שהוא כנה ואמיתי עם עצמו, הוא יודע את האמת, שלא משנה מה שהוא עושה ולא משנה מה שהוא יעשה ולא משנה מה שיש או שאין לאדם, לעולם האדם לא מרגיש שביעות...
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים - חלק 1
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים - חלק 1
...אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים - חלק 1 איך להגיב לילד שמתנהג באלימות כדי להגן על משהו חשוב לו? כאשר ילד פועל באלימות כדי להגן על משהו חשוב לו, חשוב להבין תחילה מדוע הוא בחר בדרך זו. למשל, אם ילד רואה שמישהו מתכנן לפגוע בו, בחברו או אפילו בחיה שהוא אוהב, הוא עשוי לבחור באלימות מתוך אמונה שזה הפתרון הטוב ביותר לסיטואציה באותו רגע. אליעד מסביר כי ברגע האמת, הילד מגיב לפי הדחף האינסטינקטיבי...
רוחניות - מיתוס ההרפייה מתפיסות
...מתפיסות קיימת הגישה הרוחנית שלפיה יש חשיבות עליונה ללהרפות מכל התפיסות, מהלוגיקה ומהשכל, ומי שלא עושה זאת ו\או חי כך לא מבין דבר ובטח שלא את האמת לגבי טבע המציאות. תרגולים מדיטטיביים שונים הן דוגמה למימוש של הגישה הזאת. בפועל, יש איתה בעיות כל - כך מהותיות שהיא הופכת מהר מאוד לשטות גמורה: 1- הגישה לא נתמכת על - ידי שום עדות שהיא, אף לא אחת בכל ההיסטוריה האנושית, ונובעת מעיוות חשיבה מוכר בשם mind projection fallacy. אין שום קשר בין המצב המנטלי של האדם לבין הכרתו בטבע המציאות - מצבים תודעתיים לא מעידים...
הפרעת קשב וריכוז בלי או עם היפראקטיביות ADD\ADHD
...קשב וריכוז בלי או עם היפראקטיביות ADD\ADHD הפרעת קשב וריכוז בלי או עם היפראקטיביות ADD\ADHD מאת דר יגאל גליקסמן מכל ההפרעות השכיחות בתחומי הפסיכיאטריה והנוירולוגיה במיוחד של ילדים ומתבגרים, מדורגת כיום הפרעת הקשב והריכוז עם או בלי היפראקטיביות בין המקומות הגבוהים והשכיחים ביותר. מחקרים הוכיחו כי מדובר ב כ 10% מהילדים ו כ 6% מהמבוגרים. הסטטיסטיקה מצביעה על כך שרוב הסובלים מהפרעה זו הם בנים בנות נמצאות ביחס של 5:1 מהבנים. ההפרעה גורמת לסובלים ממנה להשלכות ולקשיים רבים בתחומים האישיים, ההתנהגותיים...
אחדות - מהי תפישת אחדות אמיתית?
...ולומר שאין הבדל בין אחדות לנפרדות כי הכל אחד ממש. והרעיון מסביב לרעיון של לדמיין את כל המציאות בנק אחת וכו היא רק כדי להמחיש לאדם שאין זמן ומקום כלל. ואין האדם יכול לדמיין ממש אין מקום ואין זמן ואלה רק עזרים להגיע להבנת המציאות למרות המגבלות שהוא חי בהן בזעיר אנפין. ולמרות המגבלה שלו כאדם, הוא יכול להבין את הדברים טוב ביותר. ומצד האמת, אין למציאות שם אחדות ונפרדות כי היא אחת ממש. ללא חיבור, ללא פירוד, ללא שינוי וללא תמורה. המציאות אחת. המציאות נטולת כל הגדרות, כי אם תביא הגדרה אחת תתקל בניגוד שלה...
קשר השתיקה: הפחד שלא מדברים עליו
...אני יודעת על עצמי לפחות, שאני לא פעם עסוקה בפחד מכישלון. מה יקרה אם זה לא יצליח, אם לא יקבלו אותי, אם לא יבואו אליי, אם לא ייצא לי וכו. אבל היום פגשתי בפחד אחר, שהתגלה כמשמעותי יותר, עבורי לפחות, מאשר הפחד מכישלון. אולי כבר ניחשתם - הפחד מהצלחה. זה קרה כשעמדתי לשלוח מייל לשלושה אנשים ולהציע להם את הסדנה שלי - סדנת העצמה נשית בנושא של לאהוב את הגוף. והנה, בתחילה צץ ועלה לו הפחד מכישלון - מה אם הם לא יענו, הם לא יתייחסו בכלל, הם יגידו שזה לא מספיק טוב, שאין לי מספיק ניסיון וכו. ואז לפתע, שמתי...
הכרה פנימית בתפישת האדם
...היא בהכרת הנפש, אדם שמכיר את נפשו ברור לו באופן מוחלט שכל מציאות הנפש שלו מתנועעת, לא כתופעת לואוי אלה שזוהי עצם תכונה טיבה ומהותה של הנפש. יסוד הנפש היא תנועה, מציאות האדם היא תנועה, ואנו חיים בעולם שמתנועע ללא הרף ומכירים את הנפש מההכרה היום יומית שבה אנו חיים כבר עשרות שנים. אנו חווים תחושות בכל מיני הזדמנויות ומהן אנו מכירים את עצמינו פעם שמחים, פעם עצובים, אך זהו רק מהנסיון החיצוני מהרובד החיצוני, כלומר היות והאדם מכיר את עצמו ברובד החיצוני הוא לא למד {הנפש] ולכן הוא גם לא יכול להבחין מיהו
על גלגול קודם, תוקפנות והרכות שביניהם
...תוקפנות והרכות שביניהם כמה שניסו למצוא לי שידוך - זה לא עבד! בטלפון אחד לתוכנית שיחות לילה עם אבי כץ - רדיו ללא הפסקה - מצאתי את אביר חלומותיי... את לא מבינה כמה שנים חיפשתי את האדם הזה. כמה רוך יש בקול שלו. איזה נועם. ככ דאגן. פתאום יש משמעות לחיים שלי. הכל כמעט מושלם - ואני אומרת כמעט כי בכל זאת בין המשפטים - פתאום אני מרגישה מן תוקפנות. לא נעים לי. משהו אגרסיבי שלא מתאים לנעימות שהוא משדר. אז לפני שאני הולכת להיפגש איתו - מאד מסקרן אותי לדעת: מאיפה זה בא, ובכלל לדעת אם שווה להשקיע בקשר? תוקפנות...
אקסטזה - מבוא
...מבוא אקסטזה היא חוויה אישית סובייקטיבית. מקור המונח יווני, והוא מתורגם לשתי המילים מחוץ לגוף, או יציאה מהגוף, ומשמעותו להיות מחוץ לעצמך. זהו מצב שבו האדם נמצא כביכול מחוץ לגופו. מצב שבו התחושה היא התעלות או שמחה מוקצנת. מקורה של האקסטזה יכול להגיע מתפיסה מיסטית או אירוע שכזה, זיכרון חזק, או תנאים מתאימים לכך. במהלך האקסטזה, האדם מנתק קשר עם חייו הרגילים ואינו מסוגל לתקשר עם אחרים או לבצע פעולות רגילות. החוויה האקסטטית עשויה להיות קצרה (רגע חולף) או ארוכה (מספר שעות או ימים ואף יותר). במהלך האקסטזה...
אם ה' כבר יודע מה יהיה מחר, אז איך יש לך זכות בחירה בכלל?
...איך יש לך זכות בחירה בכלל? ה יודע מה יהיה מחר... אבל זה לא אומר שזה כבר קרה וה רואה את זה בהווה... ה צופה בתוצאה תאורטית במה שאמור לקרות. כמו שמדען לא צופה בעתיד ויודע איפה אסטרואידים יתנגשו עוד 1000 שנה, הוא פשוט צופה במסלול שלהם ומחשב את נקודת המפגש שלהם ואת הזמן לפי המסלול והחוקיות שהם מצייתים להם. לכן כאן נכנסת זכות הבחירה. האסטרואיד לא ישנה את מסלולו על דעת עצמו אלא רק המפעיל שלו יכול, כי לאסטרואיד אין דעת. ולכן ניתן לחשב במדויק את עתידו. אבל אנחנו כן יכולים לשנות את מסלולנו. ולכן אם ה צופה...
הפרעת חרדה מוכללת - מבוא
...חרדה מוכללת (באנגלית: Generalized Anxiety Disorder, בראשי תיבות: GAD) היא הפרעת חרדה המאופיינת בדאגה רבה, בלתי נשלטת ולרוב בלתי רציונלית, המופיעה באופן בלתי פרופורציונלי בתגובה לאירועים רבים ושונים בחיי היומיום של האדם. חרדה רגילה יכולה להיות תגובה נורמלית וסתגלנית של אנשים לאיום, המכינה את האורגניזם לתגובת הילחם או ברח, עם זאת, אנשים המגיבים בחרדה כמעט על כל אירוע, עשויים להיות מאובחנים כסובלים מהפרעת חרדה מוכללת. על פי מדריך האבחנות הפסיכיאטרי DSM IV TR, הפרעת חרדה מוכללת כוללת חרדה ודאגה מוגזמות...
זן בודהיזם / זאזן - אודות המושג "תרגול"
...משתמש הרבה במילה תרגול בשביל לתאר את העבודה הבודהיסטית. אחרים משתמשים במילה אימון. הסימנייה הסינית שהמילה הזו מתרגמת היא שנקראת Syu או Shu. הסימנייה שבכתביו של דוגן בדרך כלל צמודה לסימנייה הזו היא שנקראת Syo או Sho. הפירוש של הוא טיפוח וגם תרגול שחוזר על עצמו והפירוש של הוא מימוש או הגשמה. את הצירוף הזה תרגמתי עד כה כתרגול / התעוררות. לאחר מחשבה ארוכה ובחינה נוספת של המשמעות של הסימניות האלה החלטתי לשנות את התרגום הזה לתרגול והגשמה - במובן העמוק קל יותר להבין באמצעות המילים האלה את הכוונה של דוגן...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מונח מקצועי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מונח מקצועי, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מונח מקצועי, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
בית המקדש השלישי בעיות אחרי בגידה להיות במוד הנכון בעיה ללא פתרון המהות היא אחת איך לאהוב? פחד מהתמודדות חרדת בגידה חוסר ביטחון עצמי בעבודה איך למכור בלי ביטחון עצמי? האם לאהוב בחינם? להחזיר את האהבה מינימליזם ואושר תחושת עצבות רצון לזוגיות גורם לזוגיות להיכשל רגשות אשם אחרי בגידה איך המוח מחליט מה לעשות? להחליט להיפרד להתמודד עם פחדים לא הגיוניים להתמודד עם מחלות איך להצליח לשכנע? איך לתת מוטיבציה? שאלה משכנעת לגרום ללקוח לרצות לפנות רק אליך לגדל ילד מכור להיות בזוגיות רעה כדי שהילדים לא יסבלו צורך במורה רוחני אנלוגיה רוחנית הפרעת אישיות גבולית של ילדים התמודדות עם טראומה מחשבות על האקס הרצונות שיש לאקסית אימון בלי חדר כושר פרדוקס הסקוואט להתפלל לאלוהים הגוף של אלוהים מהות ההארה הארה מלאה להיות אלוהים בדמיון להיות אלוהים דרך כל רצון ופעולה לקבל כסף בלי לעבוד כלכלת הכסף מטרת החיים היא גן עדן משמעות החיים ללא רצון מטרה חיובית חשיבה חיובית היא שקר שאלת הבחירה תחושה של הבחירה החופשית איך המהות של העולם נוצרה? היקום מתפשט עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן מנטלי, מאמן משפחתי, אימון אישי לתזונה נכונה בנושא מונח מקצועי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.9219 שניות - עכשיו 05_12_2025 השעה 05:37:07 - wesi4