ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לשמור על שיווי משקל ✔כשמבינים שמשהו מוכרח להשתנות ✔גם אם אתה נמצא על המסלול הנכון, משהו ידרוס אותך אם רק תשב שם (ווילאם רוג'רס)... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨כשמבינים שמשהו מוכרח להשתנות
גם אם אתה נמצא על המסלול הנכון, משהו ידרוס אותך אם רק תשב שם (ווילאם רוג'רס)

התפתחות וצמיחה עוברים דרך הסכמה לצאת ולצאת מאזורי הנוחות המוכרים, ולצעוד לעבר הלא נודע.

על הפחד מהשינוי והדרכים לצלוח אותו.

החיים מצויים בתנועה מתמדת, במציאות שמשתנה מידי רגע ואנחנו בתוכה. ההשתנות הטבעית והנכונה ביותר היא זו שבה אנחנו זורמים עם גלי החיים, פתוחים לספוג מה שיש להם לתת לנו.

ילדים קטנים חווים את העולם בדרך הזו, קולטים גירוים סביבם, מגיבים אליהם, וכך משתנים כל הזמן, עם המציאות סביבם. קצב השינוי בשנות החיים הראשונות הוא מדהים, מכיוון שהוא קורה מתוך גמישות, סקרנות ופתיחות, וכמעט ללא הפרעות פנימיות. נכון, גם לילדים קשה לעזוב את הבית לטובת גן וחברה חדשים, אבל, כשזה נעשה מתוך הקשבה של ההורים ובזמן של בשלות להתערות חברתית, המשיכה להרפתקה החדשה גוברת על הקושי להתנתק מהקן.

החברה אינה מעודדת אצל אותם ילדים את הדחף הטבעי להשתנות. ההפך הוא הנכון. המסרים שגדלנו עליהם כיוונו למציאת עבודה קבועה ומסודרת, מערכת נישואים יציבה, משכרות ממקור בטוח וידוע שנכנסת מידי חודש, ומבנים נוספים שיוצרים ביטחון, וסביבה נטולת זעזועים.

בעידן של השתנות בתפיסות החברתיות והאישיות והתפתחות מואצת בכל התחומים, היכולות לזרום ולהסתגל בקלות לשינויים הם כישורים חשובים לא פחות, ואליהם לא הכינו אותנו בילדות.

אחוז מסוים באוכלוסייה בורך באינטליגנציה רגשית טבעית שמאפשרת התחדשות בפשטות יחסית. גם הם חוששים, אולם הצורך בהתפתחות הוא מניע חזק יותר עבורם מה אפשר להם לפתח מיומנויות ואמונה שמקלים בהתמודדות עם אי הוודאות שאורבת בפתחו של כל תהליך שינוי.

בקיצוניות השניה מצויים מי שיוצקים את החיים לתבניות ומבנים ברורים מבלי להשאיר הרבה מרחב למקריות וספק. הם יודעים בכיתה א' מה יעשו כשיהיו גדולים, ומצוידים בתוכנית פעולה ברורה הם כובשים יעדים ומתמקמים בהם. היציבות הזו היתה תמיד מושא קנאה בעיני. הם נראו לי בטוחים בדרכם, עם אמירות נחרצות וברורות על החיים. פגשתי חלק מהם במצבים שהמציאות שינתה עבורם כיוון והם נאלצו לזוז, ומכיוון שהם פחות מיומנים בתנועה, התהליך הזה עבר לרוב דרך משברים גדולים במיוחד.

אנחנו לא באמת משתנים מבפנים

זמני השינוי מגיעים כשאנחנו מזהים ששקענו בעולם פנימי וחיצוני שלא משרת אותנו עוד. במצבים כאלה מודגש הקונפליקט בין הדחף להתחדש ולנוע, ובין הרצון להתחפר במוכר, שכבר לא מתאים, אבל הוא נוח, ולו רק בשל היותו מוכר.

השינויים המתבקשים יכולים להיות בסביבתנו: האנושית, החברתית, זו של העבודה וזו של מרחב המחיה. שינוי יכול להתבטא גם במטענים שאנו אוחזים בהם בתוכנו כמו: אמונות, דעות, מחשבות ופנטזיות.

אני סבורה שבמהות אנחנו לא משתנים, משמע הופכים לאחרים ממי שאנחנו. מה שמוגדר כשינוי חיובי הוא מתן לגיטימיות לעוד רבדים בנו להתבטא, ושינוי שלילי הוא בלימה של עוד יכולות ואיכויות בנו מתוך פחד.

ההבדל הוא סמנטי, אולם יש לו חשיבות עצומה בקבלת עצמנו כפי שאנחנו. הרצון להשתנות ולהפוך למשהו אחר, נטוע בתפיסה שאנחנו לא טובים מספיק, חסרים לנו דברים, ורק אם נשיג אותם ונשתפר, נהיה באמת מאושרים. כשאנו פועלים ממקום כזה של חסר, נכבוש את האתגר הבא, ועדין לא נהיה מסופקים כי אז נתמקד בדברים האחרים שעדין אין בנו ולנו. לעומת זאת, הגישה שאנחנו נפלאים בדיוק כמו שאנחנו ואין מה להשתנות, רק לבטא יותר מהנפלאות הזו, יוצרת מרחב פנימי לקבלה אוהבת. היא מאפשרת לנו להביא יותר מעצמנו, ומתוך שמחה. מתוך תחושה של ביטחון גדל והולך.

השלב הראשוני בתהליכי התחדשות הוא זיהוי. סדנת דרך האמן אותה אני מנחה, מאפשרת באמצעות כלים חווייתיים חיבור מהיר ומדויק לאותנטיות שבנו, לחלומות, הרצונות, ולתשוקה הטבעית להתפתחות. המפגש הזה עם עצמנו יוצר אבחנה ברורה בין מקורות העוצמה, שאותם נעצים ונפתח, ובין מה שבשלב הזה בחיים מהווה חסימה. ההפרדה הזו חיונית בתוך תהליכי שינוי. נתקלתי באנשים לא מסופקים שמבינים שמשהו חייב לזוז, ומתוך ייאוש וחיפזון מסלקים מהחיים דברים שכן טובים להם, פשוט כי אותם קל להם יותר לשחרר. הם חווים חנק וחוסר התפתחות בעבודה ונוטשים מערכת יחסים, או יוצרים בה דרמה, ובלבד שיחוו שינוי כל שהוא.

מעבר אל הלא נודע

שינוי משמעו מעבר אל אירועים, חוויות, אנשים ונופים חדשים שאינם מוכרים לנו. התחדשות כזו מכריחה לחרוג מגבולות הנוחות שבהם אנחנו יכולים לצפות את המהלכים הבאים, והאוטומט שבנו יודע בדיוק איך להגיב אליהם. מעברו השני של השינוי נפגוש מצבים שהמערכות שלנו לא מיומנות בהם, מה שיוצר תחושת חוסר שליטה. המצבים האלה יכריחו אותנו ליצור התנהגויות וחוויות חדשות, והמבנה הפנימי מתנגד לכך.

ההצמדות למוכר היא האויב הגדול של השינוי, אולם מבטאת צרכים בסיסיים שטבועים במוח העתיק. המונח הביולוגי שמתאר את המצב הוא הומאוסטזיס - תכנות גנטי שנועד לשמור על שיווי משקל פנימי בתנאים משתנים. המונח הושאל גם לתחום הפסיכולוגיה בכדי לתאר הצמדות למצבים לצורך יצירת יציבות וביטחון. הבעיה היא שהמוח מתוכנת להישאר בקיים גם כשקיימות אפשריות טובות יותר.

יש תחושה שאם נוכל לדעת מה יקרה לאחר השינוי נסכים להעיז יותר, והצורך הזה הופך את מגידי העתידות לכה פופולאריים בזמן מהפכים. ההיאחזות במישהו שיספר מה מחכה לנו מעברו השני של השינוי, יוצרת תחושה מדומה של ביטחון. גם אני מצאתי את עצמי לא אחת פונה לידעונים שיחזו את המהלכים הבאים ויתנו בהירות לגבי אותו עתיד בלתי נודע. "שחררתי" כמה מאות שקלים בכל פעם בכדי להשתכנע במה שאני מאמינה בו ממילא: לאף אדם חיצוני אין יכולת לדעת מה יתרחש לאחר ההסכמה לשינוי. העתיד הוא פונקציה של המהלכים שלנו בתוכו.

להגדיר את עצמנו מחדש

שינוי מקושר בתוכנו עם כאב, וזו סיבה נוספת לכך שנחשוש ממנו. אני מציעה לבחון את נכונותה של האקסיומה הזו מול אירועי העבר. סקירת השינויים שעשיתי בחיי מובילה אותי לתשובה חד משמעית - הם תמיד הביאו שמחה וצמיחה. השלב הכואב והקשה הוא זה של ההתחבטויות שקודמות לתנועה. תהליך שבדיעבד תמיד נראה ארוך יותר ממה שהיה צריך ונכון.

כשלבסוף אוזרים את האומץ והאמונה להשליך מה שאינו שלנו עוד ובוחרים בחדש מאתגר, מופיעה התרגשות מהולה בפחד, אולם מאד חיובית ומספקת. (הכוונה כמובן לשינויים שאנחנו בחרנו, ולא לאלה שנכפו עלינו, אם כי לעיתים גם הם מאלצים אותנו להתחדשות שלא יכולנו להחליט עליה בכוחות עצמנו, והיא חיובית לנו).

סיבה נוספת להצמדות למוכר היא שאנו מזוהים אתו, מול עצמנו ומול שאר העולם, והרבה מהרגלי חיינו התייצבו סביבו. לשם דוגמה, אם השיחה הקבועה עם חברנו הקרובים עוסקת בחוסר המרוצות מתחום העבודה, תוך האשמת המצב הפוליטי, הכלכלי והמדיני, אם נשחרר עבודה בלתי מספקת זו, על מה נדבר עם אותם אנשים? מי נהיה בלי אותן שיחות מוכרות עם עצמנו ועם האחרים? דפוסי החיים הבטוחים והנוחים שלנו מותאמים למי שאנחנו כרגע ושינוי מחייב הגדרה עצמית וחברתית מחודשת.

לאמן את גמישות שרירי השינוי

מיומנות היכולת לשינוי, כמו כל דבר בחיים, משתפרת עם האימונים. אני משווה את ההתמודדות הזו למרוץ מכשולים. בפעמים הראשונות שנתנסה בו, נפיל את המשוכות וניפול יחד איתן אי אילו פעמים. ככל שנתאמן נפתח גמישות שמאפשרת לדלג בקלילות וביטחון, וגם נלמד ליפול נכון. אלה המיומנויות החשובות בענפי ספורט שונים ובאומנות השינוי.

שינוי לעולם יפחיד. בכל התמודדות כזו יהיה בנו צד מבוהל שיאחז במוכר תוך הסבר שהמצב לא עד כדי כך גרוע, וניתן להמשיך גם כך בינתיים. אולם, ככל שנצבור עוד התנסויות חיוביות ב"קפיצות" אל הלא נודע עם כל הבונוסים שבעקבותיהן, יתחזק בנו צד בטוח שיאזן את זה הפוחד. גמישות ומיומנות הופכים את התהליך לקל ומוכר יותר.

בזמן שינוי כדאי קודם לשחרר את מה שבאופן ברור וודאי אינו מתאים. כשמתחילים בצעדים קטנים, מדרגה אחר מדרגה, קל יותר לטפס ולהתקדם. זה נשמע ברור מאליו, אולם מה שאנו עושים לרוב הוא לנסות לדמיין את כל המהלכים ולצפות מה יקרה בעקבותיהם ומשתקים את עצמנו מול אתגר שהופך להיות מאיים מידי.

חשוב לראות שרוב השינויים הפיכים, ונוכל לחזור, אם לא בדיוק לאותו מקום, למצב דומה. בזמן שינוי הדברים תמיד נראים גורליים וחד כיווניים וגם מי שמעורבים אתנו בתהליך יאותתו לנו שאין דרך חזרה. לחלק מהאנשים, אלה שצריכים לראות את אפשרות הנסיגה, כדאי ליצור עוגנים מאפשרי חרטה, כמו חופשה ללא תשלום בכדי לבדוק תחום חדש של עבודה. הידיעה שהדברים הפיכים מרגיעה ומאפשרת תנועה משוחררת יותר.

בנוסף, ניתן לשלב חלק מן השינויים בשגרה הקיימת ולהתנתק ממנה בהדרגה. פעמים רבות אנו מתנים התחדשות בשינוי טוטאלי שכולל עזיבה ברורה ומוחלטת של הישן ויצירת עולמות חדשים. לחלק מהאנשים המוחלטות הזו הכרחית והם מעדיפים ליצור נתק ברור בכדי להתחיל מחדש וממקום נקי. לאחרים יהיה נכון ליצור מעבר הדרגתי שבו שילוב בין הישן והחדש. עלול להיווצר עומס בתקופת הביניים שבה מנווטים בין עולמות שונים, ולעיתים מנוגדים. אולם שחרור הישן יהיה קל יותר ככל שמכירים ובטוחים בחדש.

ויש מי שעבורם הדרך הנכונה לשינוי היא יצירת דד ליין ברור ומוחלט ללקיחת החלטות שרק עד אליו מותר להתחבט ולשקול. הפחד גורם לכך שבוחנים את הדברים שוב ושוב, ובכל פעם נמצא טיעונים משכנעים שמטים את הכף לצד אחר. הרצון להגיע להחלטה שקולה, אחראית והנכונה ביותר יותיר אותנו שנים רבות מידי על הגדר, וזו הטעות הגדולה מכולן. במצבים כאלה כל החלטה תהיה טובה יותר מההמתנה, וכפי שאמר וויליאם רוג'רס: "גם אם אתה נמצא על המסלול הנכון בסופן של דבר משהו ידרוס אותך אם רק תשב שם".

שינויים קל לעשות ממקום פתוח ויצירתי. לכן, אם יש לנו כיוון מסוים, ניתן למקד לעברו, ויחד עם זאת להיות פתוחים למגוון אפשרויות. כשאנחנו פתוחים וזורמים סביר שיגיעו הצעות והפתעות טובות אפילו מאלה שיכולנו לתכנן בעצמנו. כל השינויים המקצועיים בחיי קודם קרו לי, ורק אחר כך הבנתי עד כמה באמת רציתי בהם. הגישה בעיני היא לשמור על ראש פתוח וגישה חיובית, ולומר כן לדברים, תמיד נוכל לנפות מאוחר יותר.

הקשבה יומיומית לקולות שעולים מתוכנו וקבלה של מתנות שמונחות שם, לאורך הדרך, הם אלה שמאפשרים תנועה קבועה והרמונית. אם נאתגר את עצמנו מידי יום להתנסות במשהו חדש, ללמוד משהו בלתי מוכר, נוכל לחוות את החיים כרצף שינויים קטנים שיוצרים את אלה הגדולים. כך לא נתקבע במצבים לאורך זמן ונידרש לשינויים שדורשים התנתקות משמעותית. ככל שאנחנו מיומנים ביצירת שינויים קטנים וגדולים החיים הופכים להרפתקה מרגשת של גילוי וצמיחה יומיומיים, וכפי שאמר צ'ארלס דרווין: "לא החזקים ביותר או האינטיליגנטים ביותר הם ששורדים, אלא אלה המגיבים טוב יותר לשינוי".
מוח לדעת מה יקרה בעתיד בקלות תחושת ביטחון לגיטימציה אקסיומה להרגשת ביטחון טוטאלי זיהוי למידה היאחזות להשתנות מוכרח שינויים
לא אוהב שמסתכלים עלי, לא אוהב שנועצים בי מבטים, מה חושבים עלי? מה אני חושב על עצמי? חרדה חברתית, לא מרגיש בנוח עם אנשים, לא רוצה שיסתכלו עלי, מרגיש לא בנוח ליד אנשים, לחץ חברתי
לא אוהב שמסתכלים עלי, לא אוהב שנועצים בי מבטים, מה חושבים עלי? מה אני חושב על עצמי? חרדה חברתית, לא מרגיש בנוח עם אנשים, לא רוצה שיסתכלו עלי, מרגיש לא בנוח ליד אנשים, לחץ חברתי
...שנועצים בי מבטים, מה חושבים עלי? מה אני חושב על עצמי? חרדה חברתית, לא מרגיש בנוח עם אנשים, לא רוצה שיסתכלו עלי, מרגיש לא בנוח ליד אנשים, לחץ חברתי למה לא נעים לי שמסתכלים עלי ברחוב? אליעד כהן מסביר תופעה נפוצה שבה אדם מרגיש לא בנוח כאשר אנשים ברחוב מסתכלים עליו או נועצים בו מבטים. תחושה זו קשורה לתפיסות ולמשמעויות שהאדם מייחס למבטי הזולת, ולא בהכרח למעשה ההסתכלות עצמו. כאשר אדם מרגיש שרע לו שמסתכלים עליו, מדובר בחיסרון שנוצר אצלו, חיסרון הנובע ממשמעות...
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5
...חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5 האם יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית? ההרצאה עוסקת בנושאים מורכבים של בחירה חופשית, חופש הרצון והקיום העצמי, תוך שמירה על גישה פילוסופית מעמיקה שמחייבת הבנה של כמה רבדים במציאות ובקיום האנושי. ההסברים שנמסרו מתמקדים בהבנה של האדם את מהות הזמן, המקום והקיום ואת מערכת היחסים ביניהם, שבסופו של דבר מובילים להסבר על ביטול הבחירה החופשית. בסיס הרעיון שמוצג הוא שהמציאות, הזמן והמקום הם חלק ממערכת...
מחיקת זיכרון, מחיקת מחשבה, מחיקת רגש, איך למחוק זיכרון? איך למחוק מישהו מהראש? איך לשכוח מישהו? איך לשכוח משהו שקרה? איך לא לזכור את מה שקרה? איך לשכוח אירוע טראומטי? איך לשכוח טראומה? איך להוציא מישהו מהראש?
מחיקת זיכרון, מחיקת מחשבה, מחיקת רגש, איך למחוק זיכרון? איך למחוק מישהו מהראש? איך לשכוח מישהו? איך לשכוח משהו שקרה? איך לא לזכור את מה שקרה? איך לשכוח אירוע טראומטי? איך לשכוח טראומה? איך להוציא מישהו מהראש?
...לשכוח מישהו? איך לשכוח משהו שקרה? איך לא לזכור את מה שקרה? איך לשכוח אירוע טראומטי? איך לשכוח טראומה? איך להוציא מישהו מהראש? האם אפשר למחוק לגמרי מישהו מהראש? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת ומעמיקה כיצד אפשר להגיע למצב שבו שוכחים לחלוטין מישהו או משהו שקרה לנו, עד לרמה של לא לזכור אפילו את השם של האדם או את פרטי האירוע. הנושא רלוונטי לא רק לזוגיות ולאקסים, אלא גם למצבים קשים וטראומטיים כמו התעללות מינית בילדות, סכסוכים משפחתיים, מריבות עם שכנים או...
איך המוח חושב? איך המוח עובד? מה זה כלום? מה זה אין סוף? מה זה אפס? כלום יחסי, כלום מוחלט, מה זה אלוהים? פרדוקס המהות והצורה, איך נוצר רצון? מהו הרצון הראשון? ההגדרה של אלוהים
איך המוח חושב? איך המוח עובד? מה זה כלום? מה זה אין סוף? מה זה אפס? כלום יחסי, כלום מוחלט, מה זה אלוהים? פרדוקס המהות והצורה, איך נוצר רצון? מהו הרצון הראשון? ההגדרה של אלוהים
...עובד? מה זה כלום? מה זה אין סוף? מה זה אפס? כלום יחסי, כלום מוחלט, מה זה אלוהים? פרדוקס המהות והצורה, איך נוצר רצון? מהו הרצון הראשון? ההגדרה של אלוהים איך המוח חושב על דברים מופשטים? אליעד כהן מסביר כיצד המוח שלנו תופס מושגים מופשטים כמו כלום, אינסוף, אפס או אלוהים, ומדגיש שהמוח מסוגל לתפוס דברים בשתי דרכים עיקריות: ישירה ועקיפה. תפיסה ישירה מתרחשת כשאנחנו רואים עצם ממשי כמו כיסא או שולחן. לעומת זאת, תפיסה עקיפה היא כאשר מנסים להבין משהו שאינו מוגדר...
גארי יורופסקי / בעד ונגד צמחונות / טבעונות / אכילת בשר / שיטות שכנוע - ביקורת על גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי טועה? למה גארי יורופסקי משקר? הפרכה של גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי דמגוג? מהי שטיפת המוח של גארי יורופסקי? תגובה לגארי יורופסקי, אי דיוקים של גארי יורופסקי - חלק 9
...יורופסקי טועה? למה גארי יורופסקי משקר? הפרכה של גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי דמגוג? מהי שטיפת המוח של גארי יורופסקי? תגובה לגארי יורופסקי, אי דיוקים של גארי יורופסקי - חלק 9 אני רוצה לסכם את ההרצאה הזו, כדי שנוכל לקיים את חלק השאלות והתשובות. אתה מתכוון, כדי שתוכל להמשיך לזבל את המוח לאנשים ולשטוף להם את המוח. נכון?! תנו לי בערך 6 דקות נוספות לומר משהו על תעשיית החלב ולהתמקד במה שהפרות עוברות. עוברות תמיד, או לפעמים עוברות? שוב פעם חוסר דיוקים...
מה אני רוצה מעצמי, מה אתה רוצה מעצמך, לזרוק את הספרים הרוחניים לפח, מודעות עצמית, להיות מאושר, רוחניות, מה חשוב לי בחיים, מה חשוב לך בחיים, קליפה של גרעין
מה אני רוצה מעצמי, מה אתה רוצה מעצמך, לזרוק את הספרים הרוחניים לפח, מודעות עצמית, להיות מאושר, רוחניות, מה חשוב לי בחיים, מה חשוב לך בחיים, קליפה של גרעין
...מה חשוב לי בחיים, מה חשוב לך בחיים, קליפה של גרעין איך לדעת מה אני באמת רוצה מעצמי? בשיחה עם אליעד כהן עולה השאלה המרכזית: איך לדעת מה אני באמת רוצה מעצמי? האדם שנמצא במצב של חיפוש עצמי נוטה להגדיר את רצונותיו בדרכים לא ברורות או סותרות. אליעד מדגיש שאם אתה לא מצליח להגדיר בצורה ברורה את מה שאתה רוצה, אתה למעשה מבלבל את עצמך וממשיך להסתובב במעגל סגור בלי התקדמות אמיתית. הוא נותן דוגמה של אדם שדופק על דלת ביתך, שואל מה אתה רוצה, ואתה לא מסוגל...
איך לדעת למה רע לי? איך לדעת מה אני מדחיק? איך לגלות את הסיבה שרע לי? איך נוצרת תחושה רעה? איך לדעת למה אני מרגיש רע בלי סיבה? סיבות למה רע לי, הדרכת מטפלים, למה אני בדיכאון? למה אני עצוב? למה אני בחרדה? למה אני לא שמח?
איך לדעת למה רע לי? איך לדעת מה אני מדחיק? איך לגלות את הסיבה שרע לי? איך נוצרת תחושה רעה? איך לדעת למה אני מרגיש רע בלי סיבה? סיבות למה רע לי, הדרכת מטפלים, למה אני בדיכאון? למה אני עצוב? למה אני בחרדה? למה אני לא שמח?
...איך לגלות את הסיבה שרע לי? איך נוצרת תחושה רעה? איך לדעת למה אני מרגיש רע בלי סיבה? סיבות למה רע לי, הדרכת מטפלים, למה אני בדיכאון? למה אני עצוב? למה אני בחרדה? למה אני לא שמח? איך לזהות מה גורם לי לתחושה רעה? כאשר אדם מרגיש רע, הוא בדרך כלל רוצה לדעת ממה נובעת התחושה הזו. לפעמים לא ברור למה רע לו, או מה בדיוק גורם לו להרגיש כך. אליעד כהן מציע סדרת שאלות שיכולות לעזור למישהו לזהות את הגורמים לתחושות הרעות והשליליות. התחושות הרעות נובעות, בדרך כלל...
התאבדות ילדים, למה ילדים מתאבדים? איך למנוע התאבדות ילדים? מניעת התאבדות בגלל חרם, ילד התאבד בגלל חרם, מה אומרים לילד שרוצה למות? מחשבות אובדניות אצל ילדים, סיבות להתאבדות ילדים, הורים לילדים אובדניים, סימנים להתאבדות ילדים
התאבדות ילדים, למה ילדים מתאבדים? איך למנוע התאבדות ילדים? מניעת התאבדות בגלל חרם, ילד התאבד בגלל חרם, מה אומרים לילד שרוצה למות? מחשבות אובדניות אצל ילדים, סיבות להתאבדות ילדים, הורים לילדים אובדניים, סימנים להתאבדות ילדים
...בגלל חרם, ילד התאבד בגלל חרם, מה אומרים לילד שרוצה למות? מחשבות אובדניות אצל ילדים, סיבות להתאבדות ילדים, הורים לילדים אובדניים, סימנים להתאבדות ילדים למה ילדים מתאבדים ואיך הורים קשורים לכך? אחת התופעות המדאיגות ביותר בקרב ילדים ובני נוער היא תופעת ההתאבדות. אליעד כהן מסביר בהרצאתו בפירוט את הסיבות להתאבדות ילדים, כיצד למנוע זאת, ומה תפקיד ההורים במניעת או בהעצמת התופעה. האם הרצון למות אצל ילדים הוא מולד? אליעד כהן מדגיש באופן ברור שהרצון להתאבד...
טראומה זה לא תירוץ, טריגרים של טראומה, טראומה של בגידה, למה יש טראומה? החוקיות של הטראומה, איך להשתחרר מטראומה? איך לטפל בטראומה? ממה נובעת טראומה, האם אפשר להתגבר על טראומה? טיפול בטראומה, חלק 2
טראומה זה לא תירוץ, טריגרים של טראומה, טראומה של בגידה, למה יש טראומה? החוקיות של הטראומה, איך להשתחרר מטראומה? איך לטפל בטראומה? ממה נובעת טראומה, האם אפשר להתגבר על טראומה? טיפול בטראומה, חלק 2
...של הטראומה, איך להשתחרר מטראומה? איך לטפל בטראומה? ממה נובעת טראומה, האם אפשר להתגבר על טראומה? טיפול בטראומה, חלק 2 למה יש טראומה ואיך היא נוצרת? כאשר אדם חווה אירוע טראומטי, כמו לדוגמה אדם שאכל ביצה עם תולעים, נוצרת אצלו תגובה רגשית חזקה וזיכרון שלילי מאוד משמעותי. הטראומה לא נוצרת רק מהחוויה עצמה, אלא בעיקר מהמשמעות שהאדם נותן לחוויה הזאת ומההשלכות שהוא חושב שעלולות לנבוע ממנה בעתיד. לדוגמה, אדם שאכל ביצה עם תולעים ומאז מסרב לאכול ביצים נוספות...
חופש ומוטיבציה לעבוד, יציאה לחופשה ומוטיבציה לעבוד, איך יציאה לחופש משפיעה על החשק לעבוד? למה קשה לחזור לעבוד אחרי חופשה? למה קשה לעבוד ביום ראשון? איך לשמור על מוטיבציה לעבוד? האם לצאת לחופש? השפעת היציאה לחופש על המוטיבציה לעבוד
חופש ומוטיבציה לעבוד, יציאה לחופשה ומוטיבציה לעבוד, איך יציאה לחופש משפיעה על החשק לעבוד? למה קשה לחזור לעבוד אחרי חופשה? למה קשה לעבוד ביום ראשון? איך לשמור על מוטיבציה לעבוד? האם לצאת לחופש? השפעת היציאה לחופש על המוטיבציה לעבוד
...ומוטיבציה לעבוד, יציאה לחופשה ומוטיבציה לעבוד, איך יציאה לחופש משפיעה על החשק לעבוד? למה קשה לחזור לעבוד אחרי חופשה? למה קשה לעבוד ביום ראשון? איך לשמור על מוטיבציה לעבוד? האם לצאת לחופש? השפעת היציאה לחופש על המוטיבציה לעבוד האם יציאה לחופש מגבירה או מפחיתה את המוטיבציה לעבוד? אנשים רבים תוהים האם יציאה לחופשה תגרום להם לחזור לעבוד עם יותר מוטיבציה, או אולי דווקא תגרום להם לאבד את החשק לעבוד. אליעד כהן מציג את הנושא ומסביר שזה לא חד - משמעי, והתוצאה...
הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3
...- חלק 3 הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 2. מערכת היחסים הרפואית והשפעותיה על הרופא והחולה נאמר, שרוב החולים החווים סימפטומים רפואיים, מפתחים מודל הסברי למחלתם ושבפועל, רק מיעוט מהחולים משתף או מציע את עמדתם, דאגתם וציפיותיהם וזאת, בדרך כלל באופן ספונטאני. ייחוסים אלו, פעמים רבות תורמים למצבים רפואיים באופן רב יותר מאשר נותן השירות הרפואי מבין זאת (Lang, Floyd & Beine, 2000). כמו כן, במערכת זו באים לביטוי בנוסף לידע ולמומחיות אותם מביאים הרופא והחולה...
קואצ'ינג - לשנות את התמונה בעזרת קואצ'ינג / Coaching
...הזה מאלץ אותי כמעט באופן בלתי נמנע להגדיר קודם כל מהי התמונה, לפני שאתחיל בכלל לדבר על קאוצינג (Coaching). ובכן, התמונה היא אותו צילום של חייך בנקודת זמן כלשהי. הצילום הזה כולל בתוכו את המצב בכל תחום ותחום בחייך, הוא עונה על השאלות הבאות: מי אתה? איפה אתה גר? מה לגבי חיי האהבה שלך? האם יש לך בן או בת זוג? מה טיב היחסים ביניכם? מה טיב מערכות היחסים האחרות בחייך? כמה כסף יש לך? האם אתה מנהל כסף בחוכמה? מה אתה עושה בחיים? האם יש לך תחביבים? האם יש מקום...
פילוסופיה של החינוך - מבוא
...פילוסופיה של החינוך היא תחום בפילוסופיה, העוסק בחינוך, מטרותיו ודרכי הפעולה שלו. התחום האקדמי עוסק בחקר החינוך כתופעה חברתית, אך הוא משתמש בכלים וצורות חשיבה מתחום הפילוסופיה. ההפרדה בין חוקר חינוך לפילוסוף העוסק בחינוך אינה תמיד קבועה וברורה, ויש הסוברים שכל איש חינוך נאלץ לעסוק בפילוסופיה במסגרת עבודתו. באוניברסיטאות, הפילוסופיה של החינוך לרוב אינה נלמדת בחוגים לפילוסופיה, אלא בחוגים ובמכללות לחינוך. בשנות ה - 40 של המאה ה - 20 הוקמה לראשונה אגודת...
כיצד תזכור את מה שאתה לומד? כיצד לפתח חשיבה פרקטית ומעשית?
...כיצד לפתח חשיבה פרקטית ומעשית? עליך להתרגל לעשות יותר ממה שאתה יודע. עליך להיות תמיד במצב שחסר לך ידע ולא במצב שחסרה לך עשייה, כי כל הידע שקיים אצלך חייב להיות מעשי. אתה צריך לקחת את כל הדברים שאתה יודע שאתה צריך לעשות ולעשות אותם, לעשות אותם ככ טוב עד כדי כך שהם יהפכו לחלק ממך. אתה צריך לוודא שההתקדמות שלך תלויה אך ורק בידע שחסר לך ולא בעשייה שחסרה לך. שים לב שאתה לא עושה פחות ממה שאתה יודע, דהיינו שאתה לא במצב שאתה יודע המון דברים שאתה צריך לעשות...
מה הקשר בין אמונה לבין הצלחה? חלק ג'
...של המאמר מה הקשר בין אמונה לבין הצלחה? . החלק שבו נבדוק מהן הדרכים שבאמצעותן ניתן לשנות אמונות. אילו פעולות ביכולתנו לעשות על מנת לשנות את האמונה המגבילה שלנו באמונה חיובית שתקדם אותנו למחוז חפצנו? חלק זה מציע כמה רעיונות טובים שהוכיחו את עצמם כעובדים: 6 דרכים עיקריות לשינוי אמונה בדרך אל הצלחה גדולה יותר: איך משנים אמונה בדרך אל הצלחה? 1. הצהרות לאחר שהפכנו להיות מודעים לאמונתו המגבילה והחלטנו לוותר על הרווח שלנו מלהחזיק בה, עלינו להצהיר על אמונה...
למה - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?
...- עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?. למה - עד מתי צריך האדם לשאול את עצמו למה, ומה הסיבה? היום אשיב על השאלה, עד מתי, צריך האדם לשאול את עצמו למה? ומה הסיבה? כפי שהסברתי, אדם הרוצה להיות מאושר, האדם צריך להתבונן ולהבין את עצמו. והיה והאדם ישאל את עצמו מספיק פעמים, למה? ומה הסיבה? הוא יבין האם זה מחויב המציאות, או לא מחויב. כל שאלה אחרת, כל נושא לבדוק אותו, האם הוא האמת? האם זה יכול להיות אחרת? והרבה פעמים האדם מגיע לנקודה שאין לו תשובה שזה אמור להיות...
כעס עצמי - הכעס אכל אותי במשך שנים
...לא מצליחה ללדת, על זה שלא מעריכים ולא מבינים אותי וחושבים שאני פריק. אז הסתובבתי לי כועסת ורוטנת בטוחה שלכולם יש משהו נגדי. השיא היה בסדנא שעברתי, המורה בקשה רשות לעבוד איתי, הרשיתי לה ודקה אחר כך מצאתי את עצמי שוברת את החדר, העפתי כיסאות, קרעתי ניירות, שאגתי וצרחתי עד שלא נותר לי קול, ואז ברחתי מהחדר מבושה. ואז באה המודעות: כעס הוא בעצם מסווה לדברים עמוקים יותר, הוא כמו כאב ראש, או פריצת דיסק, כעס הוא סמפטום לבעיות גדולות שאת מרגישה שאת עדיין לא...
שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
...כתה ז, אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים בוקר טוב המורה ענת. לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא שאני יודעת לבצע אותו כהלכה. שלב 1 ביצוע הניסוי. בשקט, ללא מילים. שריפת חומר...
אמונות, דפוסים ומציאות
...שלנו. אותם רעיונות אישיים באשר לעצמנו ובאשר לטבע המציאות משפיעים על מחשבותינו ורגשותינו. לרוב, איננו מטילים ספק באמונותינו לגבי המציאות ואנו רואים בהן אמת! לפיכך, לעתים קרובות מדי הן מתקבלות מבלי שבחנו אותן. איננו מזהים אותן כאמונות לגבי המציאות אלא כמאפייני המציאות עצמה. רעיונות אלה כל כך ודאיים נראה שלא עולה על דעתנו לתהות על מידת תקופתם. קל הרבה יותר לזהות אמונות לגבי דת פוליטיקה מאשר להצביע במדויק על האמונות העמוקות ביותר בנוגע לעצמנו. ההכרה...
איך ניתן להחזיר את הגלגל אחורה? כיצד אפשר לשנות את העבר?
...האם ניתן להחזיר את הגלגל אחורה? האם ניתן לשנות את העבר? נחדד את השאלה: כאשר אדם חי בהווה בצורה שונה מאשר בעבר, אז למרות שמצד אחד ההווה ואולי אף העתיד שלו שונים מהעבר, עדיין את הנעשה על פניו אין להשיב ומה שקרה כבר קרה ולא יוכל להשתנות. אך האם בכל זאת ניתן להחזיר את הגלגל אחורה, דהיינו לשנות את מה שכבר קרה לנו בעבר? האם ישנה דרך להשיב את אשר כבר נעשה בעבר? התשובה על כך היא כי אכן ניתן לשנות את מה שכבר קרה בעבר ולהחזיר את הגלגל אחורה מבחינה מסוימת כדלהלן...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לשמור על שיווי משקל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לשמור על שיווי משקל, דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לשמור על שיווי משקל, איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מומחה, מאמן אישי להרזייה, אימון אישי למתבגרים בנושא לשמור על שיווי משקל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3594 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 20:12:24 - wesi4