... למורים, ילד עם קשיי
למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד
ללמוד? ילד שלא רוצה
ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות
למידה, ילד עם קושי רגשי
ללמוד מהם הגורמים המשפיעים על למידת ילדים עם קשיים רגשיים וקשיי
למידה? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק במגוון רחב של קשיים איתם מתמודדים ילדים עם בעיות
למידה. הוא מתחיל בסיפור של מורה או מדריכה שמנסה לעזור לילד
ללמוד קרוא וכתוב. המורה פונה בשאלה מה היא צריכה לעשות כדי לשפר את תהליך
הלמידה, וכיצד להבין את הקושי של הילד. אליעד מציין שמורה לא צריכה להניח את הסיבות לקשיים אלא קודם כל להבין מהו הקושי האמיתי. איך ... הקשיים בדרכים שונות, וחשוב לדעת לזהות את הגורמים המהותיים ולא להסתפק בהסברים שטחיים. האם שיטות
למידה אחידות מתאימות לכל הילדים? לפי אליעד, כל ילד יש לו את השיגונות והקשיים האישיים שלו. לכן, אם שיטה אחת לא עובדת עם ילד מסוים, ... עשוי להגיב אחרת לאותה שיטה, ולכן חייבים לבדוק את ההתאמה בין הילד לבין השיטה ולמצוא דרכים שונות
ללמד אותו. מהו קשר רגשי ולמה הוא חשוב? אליעד מציין שלילד עם קשיים רגשיים או קוגניטיביים קשה יותר
ללמוד אם אין קשר רגשי חזק עם המורה או המדריך. יש צורך במערכת יחסים שתאפשר לילד להרגיש בטוח ולהתמסר לתהליך
הלמידה. לעיתים, הציפיות הרגשיות של המורה כלפי הילד יכולות להשפיע על הצלחת
הלמידה. קשר רגשי חיובי הוא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר להצלחה. האם כל ילד באמת לא רוצה
ללמוד? אחת השאלות הגדולות אליעד שואל היא האם ילד שלא רוצה
ללמוד, אכן לא רוצה
ללמוד, או שמא יש משהו חוסם אותו מלהתעניין
בלמידה. הוא מדבר על כך שלפעמים התסכול והכישלונות הקודמים יכולים להוביל לילד לחשוב שהוא לא יכול
ללמוד, ואולי זו הסיבה שהוא לא מעוניין להשתתף
בלמידה. אליעד טוען שצריך לחשוב גם על האופן שבו מציגים לילד את
הלמידה, ולא להניח שהוא לא רוצה. מהי החשיבה הנכונה להצלחה
בלמידה? בסוף, אליעד מציין שמי שמניח שכל ילד יכול
ללמוד אם הוא רוצה
ללמוד - טועה. לפעמים, ילדים נדרשים להתגבר על חלקים בתוכם שמונעים מהם
ללמוד. הם יכולים להתפתח, גם אם זה לא מה שהם רוצים
ללמוד . הוא מדגים זאת בדימוי של אימון בחדר כושר: התוצאה לא תלויה בהנאה ממה שעושים, אלא בפעולה עצמה, גם אם היא קשה. אם הילד מבצע את הפעולות הדרושות, הוא יוכל
ללמוד ולהתפתח. האם יש מקום לעקוב אחרי שיטות
למידה שונות? אליעד מסביר כי יש מקום להתאים את השיטות
למידה לפי הילד. לא תמיד יש שיטה אחת שמתאימה לכל הילדים, וצריך להיות יצירתיים ולמצוא את הדרך שתעבוד עם כל ילד בנפרד. במקרה של ילד שמפגין התנגדות
ללמידה, הוא ממליץ למצוא שיטה שתהיה בו שימושית, כמו למשל משחקים או דרכים שיגרמו לו להתנסות במיומנויות בצורה כיפית ועם פחות התנגדות. ...