ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 8 ✔פרק 6 הצעות למשחקים ופעילויות 1."המלך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 8
פרק 6

הצעות למשחקים ופעילויות

1."המלך אמר". משחק בו הילד אומר ואתם מבצעים "המלך אמר להרים ידיים" ואז עליכם להרים ידיים. בגרסה לפעוטות לא נצפה מהילד להבין שכאשר אין הוא אומר "המלך אמר" לא צריך לבצע את הפעולה שאמר. בגרסה לילדים מגיל 5-6 ומעלה אפשר לנסות זאת.

2.צאו לפיקניק. הכינו את כל האוכל לפיקניק ביחד, כריכים, פירות, או כל אוכל אחר שהילד אוהב. לכו לפארק ופרשו שמיכה על הדשא. הכריזו שזהו פיקניק. אפשר לבחור ביחד משחקים שונים ולהביאם. העיקרון הוא לתת לילד לבחור ולהעניק לו שליטה במה שמתרחש. לאחר הפיקניק ספרו מה עשיתם שם, אם יש צורך צלמו בפיקניק תמונות של הפעילויות (הגעה למקום, משחק, סידור השולחן, אכילה וכו') צרו אלבום תמונות של פעילויות האהובות על הילד וכך תוכלו לעבוד איתו על רצפים וללמד אותו לספר את חוויותיו באופן מובן.

3.קנו חבילת גירים. אם לילד קשה להחזיק גיר בקוטר רגיל כדאי לרכוש גירים בקוטר עבה יותר בצבעים שונים. אפשר לצייר על המדרכה, על לוח. מחקו את מה שציירתם עם הידיים, עם סמרטוט, עם ממחטת נייר.

4.הפריחו בועות סבון והראו לילד כיצד לפוצץ אותן. בתחילה מפוצצים עם היד, או במחיאת כף. אח"כ עוברים לפוצץ עם הרגליים, הראש, האף, הבטן, הגב.

5.קנו מספק חישוקים בגודל בינוני (קוטר של 40 ס"מ בערך). הניחו את החישוקים בשורה ועשו "מסלול" הראו לילד איך לעבור בו כשהוא מכניס כל רגל לחישוק וכך עובר את כל החישוקים, עודדו אותו, התלהבו מהצלחותיו - אפילו המזעריות ביותר.

6.קנו צינורות בקטרים שונים (יש בכל חנות לחמרי בניין) ונשפו דרכם, הפכו אותם לחצוצרות והשמיעו קולות, הראי לילד מה ארוך, מה קצר ומה בינוני דרך הצינורות באורכים השונים.

7.גלגלו את הילד בשמיכה או בתוך מזרון דק ורך כאשר רגליו וראשו מחוץ לשמיכה. (אנחנו קוראים לזה נקניקיה בלחמניה, זה משעשע את הילדים להיות הנקניקיה).

8.השכיבו את הילד על הספה הצמידו כרית גדולה של הספה לילד מתחתיו ומעליו ומיחצו אותו מעט (אנחנו צועקים "בננה מעוכה!" ומתפוצצים מצחוק מהמעיכה של "הבננה" מתחת לכרית), אח"כ גם הוא יכול לעשות לכם את אותו הטריק...

9.שולחן חול. לרובינו אין ארגז חול פרטי בבית ולכן כדאי ליצור שולחן חול באזור שאתם מייעדים לכך. אתם זקוקים לשולחן שהחלק העליון שלו שקוע מעט או לקערה שטוחה וגדולה המלאה בחול נקי. אפשר להניח מתחת לאיזור החול עיתונים או מפה מניילון כדי שהחול לא יתפזר בכל מקום. אפשר לטבול את הידיים, להכניס חיות משחק ולהרטיב את החול (החיות הולכות לים או מתרחצות). אפשר להכניס במקום חול - שעועית, אורז צבעוני (צובעים ע"י צבע מאכל, בתנאי שהילד אינו מכניס את האורז לפה), זרעים, קלקר (מהסוג הגדול והעבה ולא מהסוג הקטנטן שהילד עשוי להכניס לפיו), אפונה יבשה, אבנים בגודל בינוני שלא יכולות להזיק פיזית. תנו לילד לעזור לכם בהכנת שולחן החול. תנו לו לשפוך פנימה את החול / חומר אחר שבחרתם לעבוד איתו ותתמללו את כל הסיטואציה ("תכניס את החול לתוך הגיגית", "הנה השעועית", "הגיגית מלאה, תראה"). תנו לילד לסחוב פיזית את השולחן, גיגית. תנסו לעשות כמה שפחות עבורו במהלך המשחק. מבחינה סנסורית משחק זה עוזר מאד. אפשר להחביא חפצים קטנים בתוך החול ולחפש אותם, אפשר להכניס את הידיים והרגליים ולמשש, אפשר לבנות עם טרקטורים קטנים מבנים מחול. אפשר להוסיף מים לחול אז הוא הופך דביק ועל הילד להתמודד עם התחושה הזו תוך כדי משחק, הוא יכול ליצור נהרות והרים מהחול הרטוב. שימו לב עד כמה הילד מסוגל להכיל את המשחק הזה. כאשר אתם רואים סימנים של חוסר נחת הפסיקו את המשחק והציעו לו לסדר הכל במקום ולשטוף את ידיו. נסו לא להגיע למצב בו הילד מוצף סנסורית ומתחיל להביא התנהגויות שקשה לו ולנו להתמודד עימם.

10.עמדו עם הילד ליד חלון ואמרו: אני רואה משהו ירוק, גבוה עם עלים. הילד צריך לנחש שאתם רואים וחושבים על עץ. המשיכו כך בתחילה כשהמבוגר רואה משהו ואח"כ, כשהילד מסוגל, הפכו את המשחק למשחק בתורות.

11.ערכו לילד ספר שדומה מעט לספר קומיקס. כתבו או ערכו סיפור קצר שהילד כבר מכיר. הסיפור יהיה רובו באיורים או תמונות ופה ושם הצמידו "בועות מחשבה" מעל אחד הדמויות ובתוך בועת המחשבה הדביקו תמונה של מה שאותו אדם חושב (הוא צריך לחשוב משהו שונה מהסיטואציה המתרחשת בספר אבל קשור לסיטואציה בספר באופן כלשהו). כך הילד לומד שלבני אדם יש מחשבות שונות משלו, שמחשבות הן דבר שיכול להיות שונה ממה שקורה במציאות ושמחשבות אינן מוחשיות כמו חפצים.

12.ציירו ציורים פשוטים, או מספרים, על גבו של הילד ותנו לו לנחש מה ציירתם. אח"כ תורו לצייר עליכם.

13.קנו או הכינו בצק צבעוני וצרו ממנו צורות עם תבניות שונות. עשו ממנו צלחות מלאות "סוכריות" ועוגיות והכינו יום הולדת למישהו מהמשפחה בהפתעה.

14.צרו לילד אלבום ובו תמונות של רוב הצעצועים והמשחקים או אפשרויות הבידור שלו. תנו לילד לבחור בטיפולים או בשעות אחרות מתוך הספר.

15.אפשרות אחרת לבחירת הילד את מהלך הטיפול היא להחליט שיש תורות בין המטפל לילד ופעם המטפל מחליט במה הם ישחקו ופעם הילד מחליט. בתחילת הטיפול ניגשים לחדר הצעצועים או לאלבום תמונות בו מצולמים כל הצעצועים והפעילויות (ראו סעיף קודם) ובוחרים לפי תורות מה הולך להיות בטיפול. כל פעילות שנבחרת תמונתה יוצאת מתוך האלבום ומודבקת ע"י "סקוץ" על לוח מתאים ולפי סדר הפעילויות. כל פעילות שסיימנו הילד יכול, אם הוא רוצה, להסיר את התמונה שלה מהלוח.

16.המיסו שוקולד ביחד (הוסיפו מעט חלב לחבילת שוקולד כדי שהעיסה תצא ראויה למשחק. הניחו לשוקולד להתקרר (היזהרו, זה חם!) לרמה בה עדיין יהיה די נוזלי, אך לא נוזלי מידי, ולא רותח. שיהיה ניתן לעבוד איתו. פרסו נייר פרגמנט בתוך תבנית גדולה של תנור. הניחו על נייר הפרגמנט תבניות המיועדות ליציקת שוקולד (בניגוד לתבניות של עוגות תבניות אלה סגורות בחלקן התחתון וגמישות יותר, אפשר למצוא בחנויות בישול) הכניסו לתוך התבנית שוקולד. אפשר למלא חצי תבנית בשוקולד לבן ואח"כ כשהשוקולד מתקשה מעט (מכניסים אותו למקרר להתקשות מהירה יותר) שפכו גם שוקולד חום לאותה תבנית, כך יצא לכם ממתק שוקולד בשני צבעים. אפשר לפזר על השוקולד (לפני הכנסתו למקרר) סוכריות צבעוניות או לתקוע לתוכו פרי יבש שמתאים לילדים (תמרים וצימוקים למשל). אפשר גם לצפות פירות בשוקולד. חתיכות של תפוחים, תותים ודובדבנים שלמים, אגסים, אפילו פרחים אכילים וכו'. לאחר שהשוקולד התקשה במקרר הוציאו את התבניות בזהירות ונסו להוציא את ממתק השוקולד מבלי לפגוע בו. הניחו את כל ממתקי השוקולד על צלחת הגשה יפה וסדרו אותם באסטטיות עם הילד. הגישו לבני הבית את הקינוח בסוף ארוחה ושבחו כולכם את הילד על הממתקים הנהדרים שהכין. אפשרו לילד ללקק שוקולד בזמן העבודה וגם לאכול חלק מהממתקים.

17.שחקו עם בובות אצבע. הן דורשות מיומנות באצבעות (קצת מוטוריקה עדינה) ויש ילדים שיתקשו בכך. עבדו לאט ובסבלנות, למעט זמן בתחילה. לאחר שהמיומנות נרכשת אפשר לספר סיפורים ולהציג הצגות עם בובות האצבע.

18.נפחו כארבעה - חמישה גלגלי ים בצבעים שונים (אם אפשר שקופים, זה פחות מאיים על הילד) והראו לילד איך אתם מכניסים את גלגל הים דרך ראשכם ובונים סביבכם מעין מחילה. בדקו האם הילד רוצה עטפו גם אותו בגלגלי הים. אפשר להציץ דרך הגלגלים כאשר הם שקופים, אפשר ללכת איתם כשהם סביב הגוף.

19.בנו מאותם גלגלי ים מחילה שדרכה על הילד לזחול.

20.הפכו את גלגלי הים למסלול הליכה כשאתם מניחים אותם בשורה בזה אחר זה ועוברים בהליכה כשכל רגל שלכם בגלגל אחר על פי הסדר, בקשו מהילד לעשות זאת.

21.צבעי ידיים וקצף גילוח. בשביל פעילות זו אתם זקוקים למפת פלסטיק, צבעי ידיים (צבעים מיוחדים שנשטפים בקלות ומותאמים למשחק זה), קצף גילוח, דפי נייר (אפשר כמה דפים קטנים אך ילדים רבים אוהבים דף אחד ענק (בריסטול). נלבש בגדים שלא אכפת לנו שיתלכלכו וישמשו אותנו למשחקים מלכלכים גם בעתיד (או סינר גדול מפלסטיק). נדגים לילד כיצד טובלים את האצבעות והידיים בצבע ומציירים על הדף. אח"כ אפשר לצייר על הגוף שלנו (להישאר עם תחתונים), אפשר לטבול את כפות הרגליים בצבע ולצייר איתן. אל תנסו להדגים לילד ע"י ציור של ציורים מסובכים בעצמכם, כדי לא ליצור אצל הילד את ההרגשה שאתם יכולים והוא לא. נסו לצייר כמו ילדים, שרבוטים פשוטים, קווים ועיגולים. ככל שאתם משחקים יותר במשחק זה (פעם בשבוע למשך כמה חודשים) תוכלו לעודד את הילד ולהדגים לו כיצד מציירים קו, עיגול, פרצוף, שמש, בית.

22.לכו לבריכה ושחו. הציפה במים יכולה להיות מפחידה למדי עבור ילד שיש לו קושי להרגיש שרגליו אינן נוגעות באדמה. אחזו בילד היטב, וודאו שהוא מרגיש טוב בתנוחה מסוימת במים והפכו את העניין לכייף. זה יכול להתבצע באופן הדרגתי עד שהילד יהיה מוכן לבטוח בכם ובסיטואציה, קחו את הזמן ולכו באופן קבוע לבריכה. קחו אתכם דגים ומשחקי מים אחרים.

23.קנו דבק שצריך למרוח באצבעות. נסו להדביק ניירות צבעוניים זה לזה. ציירו על דף נייר ציור פשוט ומלאו את הציור בפיסות נייר שהודבקו, או בשעועית, אפונה יבשה וכו'. אפשר להדביק בכל חלק של הציור חומר שונה.

24.לעבודה על איזור הפה אפשר לקחת קערה ולמלא במים עם מעט סבון. כדאי לקנות צינורות בעוביים וטקסטורות שונות בחנויות לחומרי בניין, בנוסף יש קשים באורכים וצורות שונות. הראו לילד כיצד אתם נושפים לתוך המים ונוצרות בועות. עזרו לו לנשוף. שימו לב שלא ישאף את המים, עשו זאת בזהירות ולאט, עם המון סבלנות. לילדים רבים בספקטרום קשיים סביב איזור הפה ובתוכו, קשיי לעיסה, בליעה, נשיפה ושאיפה.

25.לאחר שהילד למד לנשוף למדו אותו למצוץ מתוך קש. נסו למצוא כוסות בצבעים וצורות שהילד ימשך אליהן, כך גם הקשים. ישנם קשים מפותלים, בצבעים וצורות שונות. הכינו שייק - פירות מתוק וטעים (נסו מהפרי האהוב עליו עם מעט מים, חלב וסילאן או ממתיק טבעי אחר). הכינו רק לעצמכם משקה. עשו קולות מוגזמים של הנאה. אל תשאלו את הילד אם הוא רוצה. לעיתים קרובות הוא יבקש לטעום או ינסה לחטוף את הכוס כדי לטעום. תנו לו. אם אינו מבקש או מתעניין הציעו לו באופן מתחכם "המיץ הזה הכי טעים בעולם! מי רוצה מיץ?!" (אל תאמרו "קח, תטעם. הכנתי בשבילך" משום שאז בד"כ התשובה תהיה שלילית). כשהילד מנסה לטעום קחו בחשבון שהוא עלול ללכלך את עצמו ואת הסביבה בפעמים הראשונות שהוא מנסה לאכול דרך קש. היו סבלניים. אם הוא מתלכלך קחו לכם גם "שלוק" ולכלכו מעט את עצמכם, צחקו על עצמכם ליד הילד, אימרו "אוי, איזה אבא מבולבל יש לך, תראה, התלכלכתי. לא נורא. בוא ננגב". תינוקות קטנים שמראים סימני בעיות עם אוכל ניתן "לשכנעם" ע"י שייקים טעימים כאלה (לא על בסיס חלב פרה) ולתת לטעום כשלוקחים על קצה הזרת מעט פירות מרוסקים (רחצו ידיים לפני) ומורחים קלות על שפתי הילד. אם ילדכם אינו מתנגד לכך אפשר לנסות לתת לו לטעום כך, במידה וקשה לו להתרגל לרעיון של אכילה דרך קש. אם הילד נושף לתוך הקש במקום למצוץ דרכו צחקו איתו ונסו בכל זאת ללמד אותו לאט לאט את הדרך לאכילה דרך הקש. אם תכינו כל יום שייק כזה יחד עם הילד כשהוא בוחר את הפירות יכול להיות שגם תרוויחו ילד שצורך פירות מבלי לשים לב...

26.אפשר לשחק בתחרות נשיפות. צרו כדורים בגודל בינוני ממטפחות נייר בצבעים שונים. כל כדור מייצג חתול (אפשר לצייר לו בטוש פרצוף). הילד הוא הכלב שרודף אחרי החתולים. תנו לו קש ועליו לנשוף בחתולים (כדורים) כדי להזיזם. הכלב גם יכול להשיג את החתול ולתפוס אותו ע"י החזקת כדור הנייר בקצה הקש באמצעות שאיפת האוויר פנימה כשהקש קרוב לכדור ואז הכדור ייצמד לקש. ציירו קו סיום על הדף כדי שידע מתי הגיע לסוף. אפשר לשחק כך גם על בסיס של מכוניות מרוץ וכו'. אם לילד קשה מידי לשחק עם הקש ולנשוף ולשאוף דרכו אפשר לשחק בנשיפות ושאיפות בלי הקש.

27.סעו לים. קחו איתכם סירה, גלגל, גלשן קטן, דלי וכפות לחול. בתחילה הילד עשוי לעמוד בחול או להתגלגל בו. תנו לו זמן ותראו שהוא מתקרב למים. אפשר לחפור ביחד בור שיתמלא במים בכל פעם שהגלים מתקרבים לחוף. זה יוצר מעין "בריכה" קטנה שנראית בטוחה יותר לילד מאשר הים הרחב. לאחר זמן מה (אפילו כמה פעמים של ביקור בים) הילד עשוי לרצות להיכנס אתכם למים. בתחילה שבו איתו ממש על קו המים, אח"כ אפשר לנסות להיכנס מעט כשהים רגוע ושקט (אל תנסו זאת כשהים עם גלים גבוהים, זה עלול ליצור אצל הילד התנגדות גם לעתיד). קחו פיסת לחם ונסו לזרוק אותה למים ולראות האם הדגים באים, הראו לילדכם את הדגים. נסו לחפש בין הסלעים יצורי מים כמו סרטנים ורכיכות והכניסו אותם לדלי (אנא החזירו אותם למקומם לפני שאתם הולכים הביתה)... אם אתם נשארים עד לחשכה בנו מדורה ושירו עם הילד שירי אש של ילדות.

28.תנו לילד לנפח בלון (במידה והוא יכול) ואז שחררו אותו בחדר (מבלי לקשור אותו) התגלגלו מצחוק מהרעש שזה מפיק.

29.התגלגלות. תתגלגלו על מזרון, על דשא. תמיד בעזרת מבוגר ובהשגחתו. התגלגלו על דשא ובמדרון וזחלו בחזרה למעלה. זחלו והתגלגלו כשאתם עטופים בסדין.

30.בשלו ביחד - הכינו ג'לי בתבניות עם צורות מצחיקות. אפו עוגיות ועוגות שצריך רק לערבב את החומרים ולאפות מבלי להתעסק עם בלנדרים וכו'. הכינו פופ קורן יחד. קנו מרציפן בצבעים שונים ופסלו ממנו פסלונים וזללו אותם. הכינו כריכים עם פרצופים עליהם מירקות, גבינות או נקניקים. הכינו גבינה מיוגורט (בתוך חיתול - מצאו מתכונים באינטרנט). צרו בצק בידיכם ואפו ממנו לחם או חלה. כך במקום לקנות לילד מטבח צעצוע אתם משחקים במטבח "של הגדולים" ומייצרים תוצאות שהילד גאה בהם. תוצאות מעניקות לילד את התחושה שהוא גדול והוא יכול לפעול בעולם. עוד יותר טוב להחליט על יום קבוע בשבוע בו אתם אופים חלה או לחם עם הילד, כך שאם הילד לא יאפה לא יהיה לדיירי הבית מה לאכול. מגיל 5 או 6 הילד יבין שיש לו תפקיד בחיי הבית ושאם הוא לא ידאג לכך (איתכם ביחד) שיהיה לחם, המשפחה לא תאכל לחם באותו יום. כך הילד מרגיש שהוא נחוץ לבני האדם סביבו, לעולם. אל תשכחו לשבח את הילד על הדרך שהוא עושה כשהוא עובד במטבח, על זה שהוא מנסה - ולא רק על התוצאה. אל תתרכזו בתוצאה, התרכזו בדרך ובביטחון שהילד מקבל ככל שהוא מנסה ואתם משבחים אותו (אפילו אם הילד ניסה לחתוך מלפפון ולא הצליח שבחו אותו על עצם הניסיון).

31.צאו לחצר או לאזור פתוח, אספו קרשים למדורה, הדליקו אותה ביחד, אפו בגחלים תפוחי אדמה וצלו מרשמלו על שיפוד. ספרו לילד סיפור פשוט, אך קסום, על אש. אפשר להמציא סיפורים.

32.תנו לילד לסחוב ולדחוף חפצים בעלי משקל סביר. ילדים עם אוטיזם זקוקים פעמים רבות להרגשה חזקה יותר של מגע כדי שמוחם יקלוט שנוגעים בהם. אפשר לסחוב תיק גב בדרך לגן. לסחוב כביסה. תנו לילד לדחוף את העגלה בסופר. שיסחוב או ידחוף את שק האוכל של הכלב / חתול. שיעבוד בגינה, יחפור, ישתול וידאג להשקות את הצמחים. שינפח את גלגלי האופניים. שיסחוב מצרכים מהרכב לבית. בנוסף לעבודה עם כוח שהילד זקוק לה הוא מקבל כאן גם הרגשה שהוא עוזר בבית ושהוא נחוץ.

33.אם יש לכם גינה השאירו מקום עם חול ללא דשא והרטיבו אותו בקיץ. יש ילדים שיהנו להתפלש בבוץ כשאתם מעודדים אותם.

34.אם אין לכם אפשרות להציב בריכה קטנה (מתנפחת) בחצר - קחו גיגית, מלאו אותה במים ותנו לילד לקפוץ ולהשתולל בהם. אפשר להוסיף קצף אמבט. להזהר לא להחליק.

35.שיטפו את הרכב, הכלב, האופניים ביחד.

36.תנו לילד לרוץ בין הממטרות שפועלות בגינה.

37.בזמן האמבטיה תנו לילד משחקים שונים מפלסטיק שהוא יכול להסיע, להטביע, למרוח בקצף.

38.כנסו עם הילד לאמבטיה (אפשר גם להכניס רק את כפות הרגליים).

39.ספרו לילד שאתם רוצים להכין מאכל מאפונה. צאו לקנות ביחד אפונה לא מקולפת אצל הירקן. קלפו עם הילד ביחד את תרמיל האפונה ותנו לו להוציא את האפונה מתוך התרמיל. מצוין למוטוריקה עדינה ולהכנת ארוחת הצהריים.

40.הקליטו רעשים שילדכם אינו סובל (צפירה של כבאית, אוטובוס עובר, מכסחת דשא, שואב אבק וכו'). הסבירו לילד שאתם עומדים לשמוע רעשים שהוא לא כל כך אוהב, אבל הוא יחליט כמה חזק לשמוע אותם. השמיעו לילד במערכת שמע את הרעשים בווליום נמוך מאד. תנו לילד לשלוט בווליום. צחקו איתו על הרעשים. תסכימו איתו שהם לא נעימים, אבל כשהם לא חזקים מידי אפשר לסבול אותם. תנו לילד להגביר לאט לאט את הווליום. כשאתם פוגשים את הרעש הזה במציאות הזכירו לילד שהוא כבר שמע את זה ושהוא יכול להתמודד.

41.משחקי תחרויות ריצה. למדו את הילד את המילים "היכון, הכן, צא!" ופרצו בתחרות ריצה. משחק זה יכול גם לשמש אתכם ביום יום כשאתם מאחרים למקום כלשהו והילד לא מבין את הסיטואציה אפשר לזרז אותו בדרך הזו.

42.בכל מקום שיש בו גדר רחבה מבטון בגובה סביר שהילד יכול ללכת עליה כמו על קורה החזיקו את ידו ועודדו אותו לעשות זאת ולקפוץ בסוף הגדר. זה עובד על שיווי המשקל.

43.עודדו את הילד לנסוע אחורה, ללכת אחורה ע"י נסיעה על בימבה או תלת אופן. ילדים אוטיסטים לא תמיד שמים לב שיש עוד כיוונים מלבד קדימה, הם לא מודעים למרחב האחורי או הצידי שלהם.

44.למדו את הילד לבעוט בכדור ולשחק כדורגל או מסירות באופן הכי בסיסי. לא חייבים שערים, צריך רק למסור זה לזה בבעיטות את הכדור. עשו זאת בשמחה גדולה ובהתלהבות.

45.קחו את הילד מידי פעם לשיט בסירה (יש בפארקים מסוימים בארץ). הפכו את השייט לחוויה. צלמו את מהלך העניינים והכניסו את התמונות לאלבום, דברו על כך אח"כ בבית, ספרו את החוויה שוב.

46.צאו לטיולים רגליים בסביבת מגוריכם. נעלו נעליים מתאימות, קחו את הכלב, אם יש, וטיילו יחד. תנו לילד להוביל לעיתים ודברו איתו על מה שאתם רואים סביבכם. עצרו להסתכל בקיני נמלים, בציפורים, עצים חתולים ואנשים. העבירו לילד את החוויה, באופן לא מילולי, שהעולם יפה וכדאי להיות בו שותף.

47.קיפצו על טרמפולינה. ילדים אוטיסטים רבים אוהבים מאד לקפוץ על טרמפולינה ומרפאים בעיסוק מעודדים זאת באופן כללי משום שקפיצות על טרמפולינה משפרים את הוויסות החושי ועוזרים לילדים הזקוקים למגע עמוק ולתחושת יציבות גדולה יותר לאחר שיורדים מהטרמפולינה. יש להשגיח על הילד בכל רגע שהטרמפולינה בסביבה. (כדאי למצוא מקום גבוה להניח את הטרמפולינה כשלא משתמשים בה, או לתלות אותה על וו גבוה, ולהורידה משם רק כשרוצים לשחק). אל תשאירו טרמפולינה ללא השגחה כשילדים בסביבה. לילדים גדולים יותר: כשקופצים על הטרמפולינה אפשר לספור תוך כדי, אפשר לעשות תרגילי חיבור וחיסור של מספר קפיצות מסוים. אפשר לומר את האלף בית תוך כדי קפיצה. אפשר לקפוץ ולשיר שירים.

48.הכינו עם הילד עץ משפחה. קנו בריסטול גדול, ציירו עליו עץ והדביקו על הענפים באופן הנכון את תמונות בני המשפחה לדורותיה. כתבו מתחת לכל תמונה את שם האדם המצולם בה. הסבירו לילד את היחסים המשפחתיים בין כולם. צבעו וקשטו את הבריסטול. כתבו למעלה כותרת "המשפחה שלי". תלו את הבריסטול המוכן בחדרו של הילד בגובה עיניו, אפשר גם לתלות בסלון ולהשוויץ בעבודה הזו כשבאים אורחים. שאלו את הילד שאלות הקשורות ביחסים בין בני המשפחה (כשאתם לבד, כדי לא להביכו אם הוא לא זוכר).

49.קנו שמונה כדורים מתנפחים (כאלה שלוקחים לים ולבריכה) בצבעים עליזים ונפחו אותם. קחו ציפת שמיכה שאינכם זקוקים לה יותר, נסו שהציפה תהיה בצבע כהה. הכניסו את הכדורים פנימה וסגרו את הציפה בעזרת ידיכם. תנו לילד לקפוץ על הכדורים שבתוך הציפה, להתחכך בהם ולהשתולל, אח"כ פתחו את הציפה וכנסו עם הילד לתוכה עם הכדורים, השתוללו ושחקו משחקים בפנים.

50.הכניס לשקית צבעונית חיזוקים עבור הילד. בכל פעם שאתם רוצים לחזק התנהגות או עשייה של הילד השתמשו באחד מהחיזוקים. אפשרויות לחיזוקים: בובת כפפה שהילד אוהב, חצוצרה קטנה שעובדת, בועות סבות, נוצה צבעונית וארוכה, "דביקי" (כל הצעצועים הנדבקים למיניהם יעשו את העבודה), כדור שמהבהב ומשמיע קולות, פנס מעניין, וכל צעצוק קטן אחר שהילד אוהב מאד). ערכת חיזוקים זו עוזרת מאד בעבודה עם הילד, צריך ללמוד לשלוף ממנה חיזוק בזמן ובדרך הנכונה.
להשיג עדינות להימשך אליה צבעים סיטואציות חיבור וחיסור חתול הורים שליליות שם האדם רגוע pdd אוטיזם אספרגר בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
סיבה לחיות, משמעות החיים, איך משהו הופך לסיבה לחיות? איך משהו הופך למשמעות החיים? איך נוצרת התאהבות? איך מישהו הופך לסיבת החיים? התמודדות עם פרידה, התמודדות עם שכול, התמודדות עם אובדן, אין לי טעם בחיים, אני לא מוצא טעם לחיות
סיבה לחיות, משמעות החיים, איך משהו הופך לסיבה לחיות? איך משהו הופך למשמעות החיים? איך נוצרת התאהבות? איך מישהו הופך לסיבת החיים? התמודדות עם פרידה, התמודדות עם שכול, התמודדות עם אובדן, אין לי טעם בחיים, אני לא מוצא טעם לחיות
...הופך למשמעות החיים? איך נוצרת התאהבות? איך מישהו הופך לסיבת החיים? התמודדות עם פרידה, התמודדות עם שכול, התמודדות עם אובדן, אין לי טעם בחיים, אני לא מוצא טעם לחיות למה מישהו הופך להיות הסיבה שלך לחיות? אליעד מסביר בהרצאה כיצד אדם מגיע למצב שבו הוא מרגיש שמישהו אחר, כגון בן זוג, ילדים או אדם אהוב, הוא הסיבה האמיתית שבגללה הוא חי. מה בעצם מתרחש במוח של האדם כשהוא אומר לעצמו משפט כמו את הסיבה שלי לחיות, את משמעות החיים שלי, או בלעדייך אין לי טעם לחיות...
ראש השנה, שנה חדשה, איך להתחדש? למות משעמום, התחדשות פנימית, התפתחות אישית, איך לעשות התחלה חדשה? איך להתחיל מחדש? התחדשות רוחנית, להטיל ספק, איך לא להשתעמם, חיים משעממים, למצוא עניין, איך לא להיות זקן?
ראש השנה, שנה חדשה, איך להתחדש? למות משעמום, התחדשות פנימית, התפתחות אישית, איך לעשות התחלה חדשה? איך להתחיל מחדש? התחדשות רוחנית, להטיל ספק, איך לא להשתעמם, חיים משעממים, למצוא עניין, איך לא להיות זקן?
...התפתחות אישית, איך לעשות התחלה חדשה? איך להתחיל מחדש? התחדשות רוחנית, להטיל ספק, איך לא להשתעמם, חיים משעממים, למצוא עניין, איך לא להיות זקן? מהי התחדשות פנימית ואיך אנחנו יכולים להתחדש כל הזמן? בהרצאה נדונה השאלה כיצד ניתן להרגיש התחדשות בחיים, במיוחד בתקופות של שינוי כמו ראש השנה. אליעד דיבר על ההתחדשות הפנימית של האדם, והסביר איך ניתן להתחדש ולחוות כל יום כתחילתו של פרק חדש. הוא הציע כי התחדשות אינה מתרחשת רק דרך השגת מטרות או רצונות, אלא דרך...
מוטיבציה לפתח את השכל, מוטיבציה לפיתוח החשיבה, למה לפתח את השכל? למה לפתח את המוח? למה לשפר את היכולת השכלית? להקדים תרופה למכה, איך לפתח את המוח? איך לשפר את יכולת החשיבה? שיפור יכולות חשיבה, איך להיות יותר חכם?
מוטיבציה לפתח את השכל, מוטיבציה לפיתוח החשיבה, למה לפתח את השכל? למה לפתח את המוח? למה לשפר את היכולת השכלית? להקדים תרופה למכה, איך לפתח את המוח? איך לשפר את יכולת החשיבה? שיפור יכולות חשיבה, איך להיות יותר חכם?
...החשיבה, למה לפתח את השכל? למה לפתח את המוח? למה לשפר את היכולת השכלית? להקדים תרופה למכה, איך לפתח את המוח? איך לשפר את יכולת החשיבה? שיפור יכולות חשיבה, איך להיות יותר חכם? למה חשוב לפתח את השכל? איך לפתח את המוח? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מציג את רעיון החשיבות הרבה לפתח את השכל והיכולת החשיבתית, אף כשהאדם לא נתקל בבעיה מיידית. הוא מדגיש את הצורך בהשקעה מתמשכת בשכל, כמו שמשקיעים בגורמים אחרים בחיים כמו בריאות פיזית או מראה חיצוני. מהו הטיפ של אליעד...
הסוד לאנשי מכירות, הדרכת אנשי מכירות, חוק המשיכה, חוק ההימשכות, להאמין בעצמך, אמונה עצמית, ביטחון עצמי, ערך עצמי, הספר הסוד, ביקורת על הסוד, הסרט הסוד, The secret, אימון למכירות
הסוד לאנשי מכירות, הדרכת אנשי מכירות, חוק המשיכה, חוק ההימשכות, להאמין בעצמך, אמונה עצמית, ביטחון עצמי, ערך עצמי, הספר הסוד, ביקורת על הסוד, הסרט הסוד, The secret, אימון למכירות
...בעצמך, אמונה עצמית, ביטחון עצמי, ערך עצמי, הספר הסוד, ביקורת על הסוד, הסרט הסוד, The secret, אימון למכירות מה הבעיה המרכזית של שיטת הסוד במכירות ובחיים? אליעד כהן דן בהרצאתו בשיטת הסוד, המוכרת גם בשם חוק המשיכה או חוק ההימשכות, שעיקרה האמונה שאם תאמין חזק במשהו ותדמיין את עצמך משיג אותו, בסוף הוא יתגשם במציאות. הוא מדגיש שהסוד אכן עשוי לעבוד בחלק מהמקרים, אבל הוא מתמקד בעיקר בבעיות ובחסרונות של השיטה הזו. הבעיה המרכזית שאליעד מצביע עליה היא, ששיטת...
איך להיות נאהב? איך לגרום לאנשים לאהוב אותך? איך לגרום לאנשים להעריץ אותך? איך להיות נערץ? איך להיות מחוזר? איך להשיג חברים? איך לגרום לאנשים לרצות להיות חברים שלך? איך לגרום לאנשים ללכת אחריך? איך להיות האידיאל של אנשים?
איך להיות נאהב? איך לגרום לאנשים לאהוב אותך? איך לגרום לאנשים להעריץ אותך? איך להיות נערץ? איך להיות מחוזר? איך להשיג חברים? איך לגרום לאנשים לרצות להיות חברים שלך? איך לגרום לאנשים ללכת אחריך? איך להיות האידיאל של אנשים?
...איך לגרום לאנשים להעריץ אותך? איך להיות נערץ? איך להיות מחוזר? איך להשיג חברים? איך לגרום לאנשים לרצות להיות חברים שלך? איך לגרום לאנשים ללכת אחריך? איך להיות האידיאל של אנשים? איך לגרום לאנשים לאהוב אותך? אליעד כהן מציג בהרצאה את השאלה כיצד לגרום לאנשים לאהוב אותך, להעריץ אותך ולהיות מחוזר. הוא מדבר על איך להשפיע על אחרים ולהיות נאהב ומוערך בסביבות חברתיות. התשובה, לפי אליעד, היא פשוטה: אם אתה רוצה שאנשים יאהבו אותך, עליך לשדר להם שאתה מה שהם רוצים...
טוב ורע - תמיד יהיה גם רע, ולעולם אין שום רע - מעל השכל האנושי
...שיהיה לאדם רע. ומצד שני מחויב המציאות שאין שום רע כלל (באנלוגיה ל: מחויב שיש נפרדות, ומחויב שאין נפרדות, אלא הכל אחד). כי הרע קיים, רק כאשר האדם חושב, שהרע, הוא רק אפשרי ולא מחויב. דהיינו, אין האדם מרגיש רע, אאכ יש לו תקווה שיהיה טוב. כי כדי להרגיש רע, לשם כך צריך האדם לרצות דבר אחר שלא קיים במציאות כרגע. כגון לדוגמה, כאשר האדם סובל מכאבים, שכדי שהאדם ירגיש מכך רע, לשם כך צריך האדם לרצות לא להרגיש כאבים, דהיינו, לרצות להיות במצב שבו הגוף שלו לא כ
פחד להירדם, אולי אני לא אתעורר? פחד לישון, פחד ללכת לישון, מפחד לא להתעורר מהשינה, שיתוק שינה, פחד לא לקום בבוקר, פחד למות בשינה, פחד ממוות בשינה, קושי ללכת לישון, מה קורה בזמן השינה? איך הגוף נרדם? מה קורה לנשמה בלילה?
פחד להירדם, אולי אני לא אתעורר? פחד לישון, פחד ללכת לישון, מפחד לא להתעורר מהשינה, שיתוק שינה, פחד לא לקום בבוקר, פחד למות בשינה, פחד ממוות בשינה, קושי ללכת לישון, מה קורה בזמן השינה? איך הגוף נרדם? מה קורה לנשמה בלילה?
...פחד לא לקום בבוקר, פחד למות בשינה, פחד ממוות בשינה, קושי ללכת לישון, מה קורה בזמן השינה? איך הגוף נרדם? מה קורה לנשמה בלילה? מה עושים כאשר מפחדים ללכת לישון כי אולי לא נתעורר? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בבעיה של פחד להירדם בעקבות חשש לא להתעורר. פחד זה עלול להיווצר בעקבות מחשבה שבלילה, כאשר אנחנו ישנים, אנו עלולים לא להתעורר יותר. אליעד כהן מציין שהפחד הזה, כמו פחדים רבים אחרים, נובע מהתמקדות בתסריטים שליליים ולא בהבנה רציונלית של המציאות. אליעד מ...
סרטים מצוירים ומדע בדיוני - המחויב הוא אפשרי
...הוא אפשרי מי שרוצה לעורר אצל עצמו את חוויית האחדות של המציאות, שיצפה בסרטים מצוירים ובסרטי מדע בדיוני. כאשר הדגש הוא, על סרטים שבהם חוויית המציאות שבסרט, שונה מהמציאות שלנו. כגון לדוגמה סרט מצויר, שבו האנשים והישויות הפועלות בו, נראות אחרת מתנהגות אחרת, מאשר מה שקורה במציאות שלנו. והכוונה היא לסרטים, שבהם הדמיון יוצא מהכוח אל הפועל, סרטים ותכנים, שבהם המציאות שלנו והחוקים שלה, משנים את הצורה שלהם. ועל ידי צפייה של האדם בתכנים כאלו, על ידי זה האדם...
בעיות במשפחה, בעיות עם ההורים, יחסי הורים וילדים, שקרים במשפחה, כיבוד הורים, מערכות יחסים, טיפול משפחתי, כיבוד אב ואם, בעיות עם אמא, מריבות עם אמא, לקבל את עצמך, לעשות שלום בית
בעיות במשפחה, בעיות עם ההורים, יחסי הורים וילדים, שקרים במשפחה, כיבוד הורים, מערכות יחסים, טיפול משפחתי, כיבוד אב ואם, בעיות עם אמא, מריבות עם אמא, לקבל את עצמך, לעשות שלום בית
...כיבוד אב ואם, בעיות עם אמא, מריבות עם אמא, לקבל את עצמך, לעשות שלום בית כיצד נוכל להתמודד עם בעיות במשפחה ויחסי הורים וילדים? ההרצאה של אליעד עוסקת בשורה של נושאים הקשורים לבעיות במשפחה, במיוחד ביחסי הורים וילדים. במהלך השיחה, אליעד נוגע בכמה בעיות המרכזיות שיכולות להיווצר בתוך משפחות, כולל קונפליקטים עם ההורים, כיבוד הורים, בעיות עם אמא, שקרים במשפחה, וכן התמודדות עם עצמך ושלום בית. כיצד ניתן להתמודד עם מריבות עם אמא ולשמור על כיבוד הורים?...
מה חושבים עליך? דימוי עצמי, דימוי חברתי, דימוי סביבתי, לאהוב את עצמך, אהבה עצמית, לקבל את עצמך, להיות שמן, אמיר חצרוני, ירידה במשקל, אהבה בלי תנאים, קבלה בלי תנאים
מה חושבים עליך? דימוי עצמי, דימוי חברתי, דימוי סביבתי, לאהוב את עצמך, אהבה עצמית, לקבל את עצמך, להיות שמן, אמיר חצרוני, ירידה במשקל, אהבה בלי תנאים, קבלה בלי תנאים
...דימוי סביבתי, לאהוב את עצמך, אהבה עצמית, לקבל את עצמך, להיות שמן, אמיר חצרוני, ירידה במשקל, אהבה בלי תנאים, קבלה בלי תנאים במהלך ההרצאה, נדונה השאלה מה חושבים עלינו וההשפעה שיש לדימוי העצמי שלנו על חיינו. הנושא המרכזי היה איך הדימוי העצמי, הדימוי החברתי והדימוי הסביבתי משפיעים על האדם, וכיצד ניתן לפתח אהבה עצמית וקבלה ללא תנאים. בהתחלה, אליעד הסביר כי השאלה המרכזית היא לא מה חושבים עליך? אלא איך אנחנו עצמנו רואים את עצמנו. הבעיה מתחילה כאשר אנו מצפים...
קואצ'ינג - לשנות את התמונה בעזרת קואצ'ינג / Coaching
...קואצינג Coaching השם של המאמר הזה מאלץ אותי כמעט באופן בלתי נמנע להגדיר קודם כל מהי התמונה, לפני שאתחיל בכלל לדבר על קאוצינג (Coaching). ובכן, התמונה היא אותו צילום של חייך בנקודת זמן כלשהי. הצילום הזה כולל בתוכו את המצב בכל תחום ותחום בחייך, הוא עונה על השאלות הבאות: מי אתה? איפה אתה גר? מה לגבי חיי האהבה שלך? האם יש לך בן או בת זוג? מה טיב היחסים ביניכם? מה טיב מערכות היחסים האחרות בחייך? כמה כסף יש לך? האם אתה מנהל כסף בחוכמה? מה אתה עושה בחיים...
פילוסופיה של החינוך - מבוא
...ודרכי הפעולה שלו. התחום האקדמי עוסק בחקר החינוך כתופעה חברתית, אך הוא משתמש בכלים וצורות חשיבה מתחום הפילוסופיה. ההפרדה בין חוקר חינוך לפילוסוף העוסק בחינוך אינה תמיד קבועה וברורה, ויש הסוברים שכל איש חינוך נאלץ לעסוק בפילוסופיה במסגרת עבודתו. באוניברסיטאות, הפילוסופיה של החינוך לרוב אינה נלמדת בחוגים לפילוסופיה, אלא בחוגים ובמכללות לחינוך. בשנות ה - 40 של המאה ה - 20 הוקמה לראשונה אגודת הפילוסופים החינוכיים של ארצות הברית. כיום ישנן עשרות אגודות...
הארה - מבוא
...דתי שמקורו בבודהיזם ומתאר את יציאתו של האדם ממחזור הלידה והמוות הניצחי המקובל בדתות הודו. שבירה זו של המעגל הניצחי של גלגול הנשמות נובע משינוי אישיות חריף (בדרך כלל גם פתאומי ומיידי) המעביר את האדם ממצבו הרגיל למצב תודעתי עליון ונשגב שהינו המושא המרכזי של הדת הבודהיסטית. אדם שעבר הארה מכונה נאור או מואר. ברבות השנים הועתק מושג ההארה ממקורו, אל דתות מזרחיות אחרות כמו ההינדואיזם והגייניזם ובשנים האחרונות הפך מושג זה למקובל מאוד בספרות העידן החדש. הגדרת...
תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?
...+ MP3 בנושא: הרצאה על תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?. תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות? הפעם אני רוצה להשיב לשאלה, מהו הקו המנחה שצריך להיות כדי להשיב תשובות לשאלות. ולכל דבר בעולם יש שיטה, ונשאלתי מה ה השיטה למציאת תשובות לשאלות והרבה פעמים, עדיף בכלל לא לדעת את התשובות לכל השאלות, לא על הכל צריך לקבל תשובה ולדעת. ואני אומר שאחרי שתבין את התשובות לכל השאלות, שהכל טוב והכל אחד, אז האדם יכול להגיד עזוב, עכשיו אני לא רוצה לדעת תשובה...
טעויות. כיצד לטפל בהן? כיצד להפוך טעות לרצף של הצלחות או כישלונות כבחירתך?
...כיצד אמורים לטפל בטעויות? כיצד באפשרותך להפוך טעות לרצף של הצלחות או כישלונות כבחירתך? טעויות קורות לנו כל הזמן, מהסיבה הפשוטה שאנחנו לא מושלמים וגם לעולם לא נהיה מושלמים. כשם שחשוב לטעות כמה שפחות כך גם חשוב לדעת מה לעשות אחרי שהטעות כבר קרתה. בהמשך למה שהתבאר במאמר כיצד לטעות בצורה נכונה ובהצלחה? כיצד לטעות כמה שפחות? אוסיף ואומר כי גם הטיפול בטעויות חייב להיעשות אך ורק עם חשיבה חיובית בלבד. אם מטפלים בטעויות בצורה לא חיובית זה הופך את הביקורת...
חרדה - הגדרת חרדה - למה שאדם יחשוש שמשהו רע עומד לקרות?
...משפחתי או סתם להיות בבית ולפתע להרגיש חרדה בלתי נשלטת. להרגיש מאוים, לחוץ, מפוחד וחסר אונים. בנוסף לכל אלו יש גם ביטויים פיזיולוגיים וגופניים המעידים על מצוקה נפשית המתרחשת כעת. ממה זה נובע? מה עושים? ואיך נפטרים מהסבל הנורא הזה אחת ולתמיד? הגדרת חרדה חרדה היא מצב פסיכולוגי או פיזיולוגי בו האדם חש אי שקט פיזי ונפשי, בשל מחשבה שמשהו רע עומד לקרות. מחשבות מעוררות חרדה עשויות להיות מחשבות הן על איום וסכנה ממשיים והן על דמיוניים, ועשויות להופיע באופן...
לחיות טוב
...מקצה אל הקצה. כאשר אדם חושב על משהו שהוא חושב שעשה בטעות = לא דבר נכון = אי אפשר לעשות מזה כלום = אי אפשר לתקן = פחות חשק לעשות דבר חדש = דעיכה. לעומת זאת כאשר אדם חושב על הדברים הטובים שבכל דבר = הוא לומד מהדבר = הוא מבין שזה הצמיח לו תועלת = הוא מבין שבזכות הטעות הוא יכול להתקדם לאן שלא היה יכול אם לא היה טועה = הוא מבין שלא משנה מה הדרך שהוא יעשה הוא ילמד תמיד משהו שצריך ללמוד בדרך = כל דבר שהוא יעשה (ללא מטרה לפגוע) או יטעה במשהו הוא תמיד ילמד...
לוגיקה / פילוסופיה - תורת ההיגיון
...היא תורה העוסקת בהבחנה בין הסקה נכונה להסקה לא נכונה. התרגום העברי הוא תורת ההיגיון. מוצאו מהמילה היוונית לוגוס שלה פירושים שונים כגון מילה או מחשבה ותרגומה הלטיני הוא רציו. הלוגוס הוא המבדיל בין האדם ליצורים אחרים בהיותו מדבר, חושב ורציונלי. על כן יש צורך בתורה מיוחדת - לוגיקה - המלמדת אותנו את צורת הדיבור והחשיבה התקפה לפי חוקי תורה זו. מכאן שהלוגיקה היא הבסיס עליו מושתתת כל חשיבה מדעית והמלכה השולטת בעזרת חוקיה על מחשבה זו. תקופת אפלטון בתחילת...
מהות הקשר הזוגי / אמונות על זוגיות / טיפול זוגי - טיפול בזוגיות / בחירת בן זוג - בת זוג
...על זוגיות כולנו מטפחים במרוצת חיינו רעיונות לגבי מהי זוגיות בריאה, מהי הזוגיות שאנו רוצים להיות בה, מה ראוי שיהיה ומה לא בקשר זוגי ועוד. הדבר שבפועל מנהל אותנו בזוגיות, אלו אמונות רגשיות.. חותמות רגש. איתור אמונות אלו, והאופן בו הן מתנגשות (מול בן הזוג או מול המציאות) ומפעילות אותך, הוא המשימה הראשונה בתהליך שמטרתו שיקום זוגיות קיימת או יצירת זוגיות חדשה. השלב הבא יהיה הגמשתן, פירוקן, עד לשינוי - התאמת העוצמות הרגשיות לרצוי. מהות הקשר הזוגי לקשר...
שאלות ותשובות - התקשורת שלנו מבוססת על שאלות ותשובות...
...שלנו מבוססת על שאלות ותשובות... כל התקשורת שלנו מבוססת על שאלות ותשובות... הכל הכל סובב סביב השאלות שאנו שואלים. שאלות שאנו שואלים אחרים. ושאלות שאנו שואלים את עצמנו. תקשורת היא אומנות שאילת השאלות הן את עצמנו והן את הסביבה. לפי התשובות שאנו עונים לעצמנו כך נרגיש ונתנהל. לפי התשובות שאנו נקבל מהסביבה אנו נדע יותר על סוג הקשר שלנו עם הזולת. שאילת השאלות הנכונות יכולה לגרום לנו לחיים נפלאים מהנים ומספקים יותר. ככל שנאתגר את המוח שלנו בשאלות מקדמות...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לילד קשה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לילד קשה, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לילד קשה, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למנהלים, אימון אישי למציאת זוגיות, אימון אישי קואצ'ינג בתחום לילד קשה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 12_08_2025 השעה 14:59:15 - wesi4