ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להסתכל בעיניים ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9 ✔פרק 7 מכיוון שראיתי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9
פרק 7

מכיוון שראיתי כיצד תכניות ABA ו - VBA מקדמות מאד את הילד ולצערי לא מצאתי, מלבד ספרו הראשון של לובאס, תכנית עבודה מפורטת של גישת ABA החלטתי כי מן הראוי שיהיה בנמצא עבור ההורים דוגמאות של תכניות טיפוליות.

דוגמאות של תכניות טיפוליות

לאחר שקבענו מה היא מטרת העל, מהן המטרות המשניות, איזו שיטת טיפול מתאימה לילד (או שיטות טיפול), מצאנו תרפיסטיות להכשיר ומנחה שינחה אותן יש לגשת לבניית התכנית. את התוכנית בונה המנחה. לפני הפעלת התכנית יסביר המנחה להורים ולתרפיסטיות כיצד הוא רואה את מצבו של הילד, מה צריך הילד כרגע וכיצד נעזור לו להגיע לשם. על ההורים לזכור תמיד לשאול את השאלות הנכונות ועל פיהן לדרוש את הדרישות הנכונות - גם לגבי התכנית הטיפולית וגם בסיטואציות אחרות הקשורות בילד:

1.תמיד לשאול את עצמך כהורה ואת המנחה: למה בחרת בתכנית הספציפית הזו כרגע עבור הילד? מה המטרה של התכנית?

2.איך המטפלות יעבירו את המטרות של תכנית ספציפית? (לא מספיק לכתוב את התכנית, צריך להסביר למטפלות כיצד לעשות את הדברים בשטח כדי שלא יגרמו לנזק).

לפני שניגש לתכניות עצמן אני רוצה להזכיר ולהדגיש שבכל מקרה אין כאן המלצה ליישם את הדוגמאות לתכניות הללו לבדכם על ילדכם. רק מנחה בעל ניסיון רב המכיר את התכניות הטיפוליות השונות ומכיר את האוטיזם על מגוון הפנים שהוא מציג יכול להתאים תכנית טיפולית מלאה ואחראית לילדכם. העתקת תכנית זו או אחרת ויישומה על ילדכם עשויה לגרום לו נזק במקום תועלת. יש "לתפור" את התכנית הטיפולית כחליפה או ככפפה ליד ספציפית של כל ילד וילד.

מטרתי בהצגת תכניות לדוגמה היא שתוכלו כהורים להבין את רוח הדברים, מניין הם באים ולאן הם לוקחים את הילד בטיפול.

התנהגות - תכנית רוגע

מטרה: הילד יבין מהו מצב של היות רגוע ויוכל להיות רגוע יותר ככל שהטיפול ימשיך

1.תהליך: ספרו לילד סיפור בטון רגוע, סיפור עם מסר של רוגע ושלווה. בכל פעם שהילד יושב וגופו רגוע ונינוח (שימו לב שהגוף והבעות הפנים רגועים, אל תחזקו בטעות על גוף שנראה רגוע אבל רגליים מקפצות או ראש שזז מצד לצד) חזקו את הילד ע"י ליטוף של גבו או ידיו בעדינות ואמרו "אתה רגוע עכשיו, איזה יופי" או "אתה רגוע עכשיו, זה נעים לי לקרוא לך ככה".

2.תהליך: במידה והכנתם פינה עם כריות ופוף אפשר לשבת שם ולתרגל נשימות (עמוקות ורגועות). לבצע תרגיל נשימות רק כשהילד נראה לכם רקוע למדי יחסית ליכולתו להירגע. התרגיל אינו פשוט וצריך לוודא שמבצעים אותו נכון. במידה ואתם רואים שהילד אינו מצליח לבצעו נכון הפסיקו ונסו תכנית זו בעוד חודש. יש לשבת מול הילד כששניכם ישובים על כסא. אומרים לילד:

a.תעשה כמוני.

b.במידה האפשר יוצרים קשר עין עם הילד.

c.מדגימים נשימה עמוקה. שואפים באופן מופגן עמוק וארוך אוויר לריאות ואח"כ נושפים באופן מופגן באותה דרך.

d.תעשה כמוני.

e.אם הילד מצליח רק לשאוף ולא לנשוף רגוע מנסים שוב להראות לו מה הדרך הנכונה, "תראה, תעשה כמוני, ככה" (נסו לא לומר "לא, זה לא נכון ככה").

f.אם הילד מתחיל להתנשף מהר (היפר - וונטילציה) עצרו את התרגיל ועברו למשהו אחר.

g.במידה והילד ישב בכל אחד מהשלבים (אפילו אם לא הצליח לעשות את התרגיל עצמו של הנשיפה ושאיפה ברוגע) שבחו אותו מאד - "כל הכבוד, אתה מנסה, אתה רגוע" (בקול לוחש) או "נהדר, איך אתה רגוע, תענוג" או "נעים לי שאתה רגוע". בכל מחמאה יש להכניס את המילה רגוע, כך הילד יבין לאט מהי הכוונה במצב רוגע וידע להתכוונן לשם במהלך הזמן כשנבקש ממנו להירגע.

תכנית חיקוי מוטורי

מטרה: הילד יחקה את תנועותיו של המטפל.

תהליך:

1.אמרי לילד "עשה כמוני".

2.אמרי לילד "ידיים למעלה" והרימי את ידייך למעלה. אם הילד אינו מבצע אמרי שוב "עשה כמוני חמוד".

3.אם הילד עדיין אינו מבצע בצעי שוב את המטלה בעצמך.

4.אמרי לילד "ידיים למעלה" והרימי את ידייך למעלה.

5.אם הילד אינו מבצע סייעי לו פיזית. קחי את ידיו של הילד והרימי אותן למעלה, הכל בעדינות. ואז אמרי "הידיים למעלה, איזה יופי, כל הכבוד, עשית כמוני!". דברי באינטונציה שמחה, בקול גבוה יחסית ובהתלהבות. הביטי לעיניו של הילד.

6.את החיזוק המילולי החיובי אמרי מהר ועוד לפני שידיו של הילד ממש למעלה, כך תמנעי לעיתים קרובות מזעמו של הילד על כך שהפעלת אותו פיזית ללא רשותו ורצונו. החיזוק החיובי המיידי (שניתן עוד באמצע הדרך להשלמת משימת הרמת הידיים) עשוי לשמח את הילד ולנטרל את תגובת הנגד שלו.

תכנית חיקוי אורלי

מטרה: הילד יחקה הברות או מילים.

תהליך:

1.בתחילת העבודה בחרי הברה או מילה שהילד יודע לומר אותה.

2.למדי את הילד לומר את ההברה על פי בקשתך (ולא רק כשהיא יוצאת מפיו באופן ספונטאני ולא מתוכנן דווקא).

3.מצאת שהילד יודע לומר את ההברה "אה".

4.אימרי לילד "תגיד אה".

5.הדגישי את ההברה אה והאריכי אותה.

6.שימי לב שהילד מסתכל על פניך, או טוב יותר, על פיך כשאת מבצעת את ההברה.

7.במידה והילד אינו מבצע בקשי ממנו שוב עד שינסה לפחות.

8.אם הילד ניסה (אפילו אם לא הצליח באופן מלא לומר את ההברה) מחאי לו כפיים, דגדגי אותו (במידה והדבר נעים לו) צחקי ואמרי לו כמה הוא נפלא, "כמה יפה אמרת אה (או ניסית להגיד אה), כל הכבוד לך, אני יודעת שזה קשה".

לימוד הצבעה

מטרה: הילד ילד להצביע על עצמים.

תהליך: הוציאו 2 חפצים מעניינים (אבל לא מעניינים מידי כדי שהילד לא יחטוף אותם). הניחו על השולחן. בקשו מן הילד להצביע על אחד מהחפצים: "תצביע בבקשה על הכדור" והצביעו אתם על הכדור לשם הדגמה. אם הילד אינו מצביע סייעו לו פיזית, קחו בעדינות את ידו ועזרו לו להצביע.

שבחו אותו בכל דרך אפשרית. נסו את התרגיל הזה מספר פעמים בכל טיפול, עם אותם חפצים בהתחלה, אח"כ שנו חפצים, אח"כ הרחיבו את ההצבעה לדברים מעט יותר רחוקים (על המדף למשל).

ברגע שההצבעה מופיעה ספונטנית (ללא בבקשה או עזרה של המטפל) יש לחזק מאד את הילד, בחיבוקים, קפיצות שמחה ועידוד מילולי.

תכנית התחלתית לחיזוק קשר עין

הכירי את הילד היטב ודעי אילו צעצועים הוא אוהב ורוצה.

הניחי לידך בקופסא סגורה את הצעצועים האהובים עליו.

שחקי עם הילד במשחקים אחרים כאשר המשחק נעים לשניכם.

הוציאי בשקט צעצוע אהוב על הילד מתוך הקופסא. אם הילד מבחין בכך ומנסה לקחת ממך את הקופסא או את הצעצוע אמרי: "רק אני יכולה לגעת בקופסא עכשיו, תחכה בסבלנות".

אחזי בצעצוע ביד אחת והניחי אותו מעל אפך, בין עיניך.

אמרי "תראה, הנה הברווז!" אם הילד עדיין אינו מביט בך הכניסי את ראשך עם הצעצוע מוחזק בין עיניך למרחב הפרטי של הילד והתקרבי אל ראשו מאד. (אם אפשר אז רצוי ליישם תכנית טיפולית זו על השטיח).

כאשר הילד מבקש את הצעצוע במילים, תנועות או מחוות אל תתני לו את הצעצוע עד שהוא יוצר קשר עין איתך.

אם הילד לא מצליח ליצור קשר עין לבדו סייעי לו ע"י אמירה: "תסתכל בעיניים שלי בבקשה".

ברגע שהילד מסתכל לעיניך אפילו לשבריר שנייה אמרי "הסתכלת לי בעיניים! כל הכבוד, נעים לי לשחק איתך" ותני לו את הצעצוע בחיוך.

התנהגות - תכנית לויתורים

מטרה: הילד יוותר על צעצועים, רצון לקום מהשולחן וכו'.

תהליך:

שחקי עם הילד בצעצוע שאינו אהוב עליו באופן מיוחד, לדוגמה דובון.

בקשי מהילד לשחק במשהו אחר, שאהוב עליו מעט יותר. "בוא נשחק ברכבת עכשיו".

כשהילד מוותר על הצעצוע הקודם (הדובון) כדי לשחק בדבר מה אחר אמרי "אתה מוותר על הדובון, כל הכבוד לך, איזה בוגר!".

עברי כך ממשחק למשחק. וודאי שעל הילד לוותר בתחילה על צעצועים שאינם משאת נפשו ולאט מאד במהלך מספר פגישות בקשי ממנו לוותר על צעצועים שהוא אוהב יותר. תני חיזוק מילולי קונקרטי לכל וויתור ושבחי אותו מאד.

התנהגות - תכנית סבלנות

מטרה: הילד ימתין בסבלנות לדבר מה שהוא רוצה.

תהליך: כשמתחילים בתכנית טיפולית עובדים בקצב של הילד מבחינת יכולת הסבלנות שלו. אם הוא רוצה דבר מה ואינו מסוגל לחכות אפילו רגע בסבלנות, נותנים לו את מה שהוא רוצה באותו רגע. במהלך הפגישות מאריכים את הזמן שעל הילד להמתין כדי לקבל את מה שהוא רוצה, בתחילה לכמה שניות ואח"כ אפשר להגיע לכמה דקות ספורות. תלוי בגיל הילד. כך מלמדים את הילד שאי אפשר לקבל סיפוק מיידי ברוב תחומי החיים (כשילדי מתלוננים על כך אני נוהגת לומר "רק חיבוק אפשר לקבל עכשיו, כל השאר לוקח זמן" ואז מחבקים אותם כמובן).

מהלך העבודה:

שחקי עם הילד עד שהוא בעצמו יבקש דבר מה.

למרות שאת יכולה להביא לילד את מה שהוא מבקש באותו רגע, הימנעי מכך והביאי לו את מה שביקש לאחר כ - 10 שניות.

העבירי את 10 השניות הללו בשאלות שתשאלי את הילד.

לדוגמה: הילד אומר "משאית". או רק "אית" ואת יודעת שזו דרכו לבקש את המשאית הכחולה שנמצאת על המדף העליון. למרות כל זאת עשי את עצמך שאינך מבינה. אמרי "מה אתה רוצה, תסביר לי".

הילד ינסה לומר שוב משאית או "את זה". שאלי אותו "אתה מתכוון למשאית?"

הילד יענה כן, או ינדנד בראשו, או יביט לעבר המיקום בו המשאית נמצאת.

שאלי את הילד, "יש כאן הרבה משאיות, איזו מהן אתה רוצה? תראה לי"

הילד יצביע על המשאית שהוא רוצה, יאמר את צבעה וכו'.

נסי לא למתוח את סבלנותו של הילד יותר מידי. כשאת רואה ששאלותיך מתחילות להביא אותו למצב שהוא כבר לא יכול להכיל אותן ואותך אמרי "אה, אתה רוצה את המשאית הכחולה שעל המדף? איזו מבולבלת אני, הבנתי!"

"בוא, נלך להביא אתה משאית". גשי עם הילד למדף והושיטי לו את המשאית שביקש, השתדלי שהילד יצור קשר עין איתך (לא עם המשאית) לפני שאת מגישה לו אותה. ואמרי "חיכית כל כך בסבלנות, אתה נהדר!" (הדגישי את המילה בסבלנות והאריכי אותה מעט שהילד יבין שזה הדבר שאת מבקשת ממנו).

יש עוד תכניות רבות להארכת סבלנותו של הילד וללמדו מהי סבלנות. את התכנית הנ"ל אפשרות לבצע גם במהלך היום יום כאשר הילד מבקש דבר מה, אוכל למשל. בכל התכניות הללו חשוב מאד לא לשכוח לחזק את הילד בחיזוק חיובי מילולי, ואם החלטתם עם המנחה, גם בחיזוקים חיוביים פיזיים (מתנות קטנות, אוכל שהילד אוהב במיוחד וכו').

קשב - מה חסר?

המטרה - להעמיק את הקשב של הילד ולהאריכו.

התהליך:

שבי ליד שולחן מול הילד. הניחי שלושה פריטים (או שני פריטים, תלוי מה הילד מסוגל, על פי הוראות המנחה) מול הילד. בחרי פריטים לא מסובכים שאת יודעת שהילד מכיר היטב ויודע לומר את שמם (או ידע להצביע על לוח תקשורת כדי להביע מה שמם).

אמרי לילד "תראה!".

הצביעי עם אצבעך על כל אחד מהחפצים ואמרי את שמם. עשי זאת לאט כשאת ממתינה 2-3 שניות בין אמירת שמו של כל אחד מהחפצים.

לאחר שאת בטוחה שהילד ראה את הצבעתך ושמע כשאת אומרת בקול את שמות החפצים העלימי לתוך כף ידך אחד מהחפצים.

אמרי לילד: "תראה! משהו חסר כאן. מה חסר ?"

אם הילד אינו מצליח לאחר שתי ניסיונות כאלה (עברי שוב את כל השלבים עד כה), נסי דרך נוספת.

בפעם השלישית, כאשר את מגיעה לשלב שבו את אמורה להצביע על החפצים סייעי לילד פיזית. קחי בעדינות את ידו של הילד, צרי מכף ידו ג'סטה של הצבעה (בעדינות)... ועם אצבעו של הילד הצביעי על כל אחד מהחפצים כאשר את אומרת את שמם.

שוב החביאי אחד החפצים (כאשר הילד אינו מצליח כדאי להחביא כל הזמן את אותו חפץ כדי למנוע ממנו בלבול מיותר בשלב זה).

אמרי: "אוי... משהו חסר כאן. מה חסר?"

כאשר הילד יענה לך מה חסר התפעלי מאד ממנו, חייכי, הביעי בשפת גופך שמחה ואמרי "מדהים! אתה מצאת מה חסר! כל הכבוד חמוד".

בתחילת הדרך יש לבצע את התרגיל לא יותר משלוש פעמים. במידה והילד לא מצליחה לאחר שלוש פעמים (כאשר הפעם השלישית היא עם סיוע פיזי) יש לומר לילד מה חסר ולעשות זאת בעדינות ובחיוך.

אל תאמרי בשום אופן "לא הצלחת". אם הילד מנחש לא נכון ואומר שדבר מה אחר חסר אפשר לאמר "חמוד, התבלבלת. תנסה שוב. מה חסר?". בכל אחת מהתוכניות המוצגות כאן אין לתת לילד הרגשה שהוא אינו מצליח. זהו משחק עבור הילד ולכן הוא אמור ליהנות ממנו. במידה ואת נתקלת בקשיים הפסיקי את המשחק ביוזמתך לפני שהילד יכנס להתנהגות לא נאותה או יסתגר בעצמו ושאלי את המנחה כיצד לבצע זאת נכון יותר עבור הילד.
מחמאה יכולת הכלה להרגיע חיקוי לפרגן קושי לא יכול להכיל כיעור לשאוף איך לחנך ילדים טיפולים pdd אוטיזם איך לחנך ילדים אספרגר בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
הכל יחסי בחיים, הכל סובייקטיבי, סובייקטיביות, אובייקטיביות, מוחלט או יחסי, יחסי או מוחלט, אחדות ההפכים, חשיבה מוחלטת, חשיבה יחסית, אמת מוחלטת, אמת יחסית
הכל יחסי בחיים, הכל סובייקטיבי, סובייקטיביות, אובייקטיביות, מוחלט או יחסי, יחסי או מוחלט, אחדות ההפכים, חשיבה מוחלטת, חשיבה יחסית, אמת מוחלטת, אמת יחסית
...סובייקטיביות, אובייקטיביות, מוחלט או יחסי, יחסי או מוחלט, אחדות ההפכים, חשיבה מוחלטת, חשיבה יחסית, אמת מוחלטת, אמת יחסית מהו הקשר בין סובייקטיביות לאובייקטיביות? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בהבנת מושגים של סובייקטיביות ואובייקטיביות בחיים, תוך התמודדות עם השאלה האם כל דבר בעולם הוא יחסי או שמא ישנם עקרונות מוחלטים. כל התפיסה של אליעד נובעת מהשאלה הפילוסופית של האם ישנם מצבים או עקרונות שמוגדרים באופן מוחלט, או האם כל דבר נתון להסתכלות ופרשנות סובייקטיבית. הוא מתחיל בהסבר על המושג של סובייקטיביות...
שאלות מופשטות, פיתוח החשיבה, שאלות פילוסופית, שאלות למחשבה, חשיבה פילוסופית, חשיבה מופשטת, שאלות פרקטיות, שאלות לא פרקטיות, פיתוח השכל, לימודי פילוסופיה
שאלות מופשטות, פיתוח החשיבה, שאלות פילוסופית, שאלות למחשבה, חשיבה פילוסופית, חשיבה מופשטת, שאלות פרקטיות, שאלות לא פרקטיות, פיתוח השכל, לימודי פילוסופיה
...פילוסופית, שאלות למחשבה, חשיבה פילוסופית, חשיבה מופשטת, שאלות פרקטיות, שאלות לא פרקטיות, פיתוח השכל, לימודי פילוסופיה מה היתרון של שאלות מופשטות? אליעד כהן דן בנושא של שאלות מופשטות מול שאלות פרקטיות, ומסביר שיש יתרון משמעותי בחקירת שאלות מופשטות. לדוגמה, שאלות כמו האם יש הבדל בין אין הבדל ליש הבדל? יכולות להיראות חסרות תכלית או משחקי מילים, אך אליעד מסביר שהשאלות האלו מאפשרות חקירה אובייקטיבית ונטולת חיבור רגשי. בשאלות מסוג זה, החוקר יכול להתרחק מהרגשות והאינטרסים האישיים שלו, ובכך להסתכל על הדברים...
איך לגשר בין אנשים? איך לגשר בין בני זוג? גישור משפחתי, גישור גירושין, גישור לפני גירושין, גישור זוגי, גישור לשלום בית, גישור בין ילדים, גישור בין תלמידים, גישור בין שכנים, גישור בין אחים, ייעוץ זוגי
איך לגשר בין אנשים? איך לגשר בין בני זוג? גישור משפחתי, גישור גירושין, גישור לפני גירושין, גישור זוגי, גישור לשלום בית, גישור בין ילדים, גישור בין תלמידים, גישור בין שכנים, גישור בין אחים, ייעוץ זוגי
...גישור משפחתי, גישור גירושין, גישור לפני גירושין, גישור זוגי, גישור לשלום בית, גישור בין ילדים, גישור בין תלמידים, גישור בין שכנים, גישור בין אחים, ייעוץ זוגי איך לגשר בין אנשים ולפתור סכסוכים? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא כיצד לגשר בין אנשים בסכסוכים שונים: סכסוכים זוגיים, סכסוכים בין שכנים, סכסוכים במשפחה, גישור בגירושין, גישור בין ילדים, בין אחים ובין אנשים בכלל. אליעד מדגיש שהיסוד לכל סוג של סכסוך הוא אותו יסוד, ואין הבדל מהותי בין סוגי הסכסוכים השונים. אליעד מסביר שתהליך הגישור מתמקד תמיד...
מה רע במנטרות חיוביות? מה רע במשפטי העצמה אישית? מה רע במשפטים חיוביים? איך לא להאמין בעצמך? איך לא לאהוב את עצמך? חיזוק הביטחון העצמי, איך לא לחזק את הביטחון העצמי? העלאת הערך העצמי, משפטים של אמונה עצמית, ביטחון עצמי מופרז, ערך עצמי גבוה מידי, אהבה עצמית שקרית, fake it till you make it, מצא את ההבדלים, 2 שיטות לאהבה עצמית, 2 שיטות לביטחון עצמי, 2 שיטות לערך עצמי, 2 שיטות לטיפול בפחד, טעויות של מטפלים, לרכוש ביטחון עצמי, איך נוצרת מאניה דיפרסיה?
...חיוביות? מה רע במשפטי העצמה אישית? מה רע במשפטים חיוביים? איך לא להאמין בעצמך? איך לא לאהוב את עצמך? חיזוק הביטחון העצמי, איך לא לחזק את הביטחון העצמי? העלאת הערך העצמי, משפטים של אמונה עצמית, ביטחון עצמי מופרז, ערך עצמי גבוה מידי, אהבה עצמית שקרית, fake it till you make it, מצא את ההבדלים, 2 שיטות לאהבה עצמית, 2 שיטות לביטחון עצמי, 2 שיטות לערך עצמי, 2 שיטות לטיפול בפחד, טעויות של מטפלים, לרכוש ביטחון עצמי, איך נוצרת מאניה דיפרסיה? וכאן אני אסביר מה הבעיה בגישה של חיזוק הביטחון העצמי באמצעות משפטי...
טיפים להעברת מסרים, לקצר מילים רעות, להאריך מילים טובות, טיפים לשכנוע, העברת מסרים בעייתיים, התחמקות אלגנטית, התחמקות מתשובות, איך להתחמק מתשובות? איך להסתיר מידע? הסתרת מידע בעייתי
טיפים להעברת מסרים, לקצר מילים רעות, להאריך מילים טובות, טיפים לשכנוע, העברת מסרים בעייתיים, התחמקות אלגנטית, התחמקות מתשובות, איך להתחמק מתשובות? איך להסתיר מידע? הסתרת מידע בעייתי
...מילים טובות, טיפים לשכנוע, העברת מסרים בעייתיים, התחמקות אלגנטית, התחמקות מתשובות, איך להתחמק מתשובות? איך להסתיר מידע? הסתרת מידע בעייתי איך למסור מידע לא נעים מבלי לפגוע ברושם החיובי? לעתים קיימות סיטואציות שבהן חייבים להעביר מידע שלילי או לחשוף חיסרון של מוצר, גם אם לא רוצים לעשות זאת. אליעד כהן מסביר שישנן דרכים ספציפיות להעברת המסר בצורה שתקטין את ההשפעה השלילית שלו, מבלי לשקר ומבלי להתחמק לגמרי מהתשובה. אפשרויות אלה נעות בין העצמת החיסרון באופן מוגזם ואבסורדי, לבין הקטנת החיסרון באופן עדין...
מאמץ יוצר אהבה, מאמץ יוצר שנאה, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? לגרום למישהו לשנוא אותך, לגרום למישהו להפסיק לאהוב אותך, ליצור אהבה, ליהנות ממאמץ, ems אימון, ems club
מאמץ יוצר אהבה, מאמץ יוצר שנאה, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? לגרום למישהו לשנוא אותך, לגרום למישהו להפסיק לאהוב אותך, ליצור אהבה, ליהנות ממאמץ, ems אימון, ems club
...יוצר שנאה, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? לגרום למישהו לשנוא אותך, לגרום למישהו להפסיק לאהוב אותך, ליצור אהבה, ליהנות ממאמץ, ems אימון, ems club איך מאמץ יכול ליצור אהבה ושנאה? בהרצאה הזו, אליעד דיבר על איך מאמץ יכול להשפיע על רגשות כמו אהבה ושנאה. הוא הסביר שבני אדם נוטים להרגיש אהבה כלפי דברים ומטרות שהם משקיעים בהם מאמצים. כאשר אתה מתאמץ להשיג משהו, המוח שלך עשוי לשכנע אותך כי המטרה או הדבר הזה חשוב לך, וזה יכול להוביל לרגש של אהבה כלפיו. הוא שיתף דוגמאות כמו מאמץ בעבודה: ככל שאתה מתאמץ יותר בעבודתך...
החלטות מאושרות, איך לדעת מה עושה לי טוב? איך להחליט מה אני רוצה? איך להחליט מה לעשות? איך לדעת מה אני רוצה? לעשות למען העתיד, אם היית מת מחר, הרגע האחרון של החיים, ביומו תתן שכרו, ליהנות מהרגע הזה, להשיג את השלמות בכל דבר
החלטות מאושרות, איך לדעת מה עושה לי טוב? איך להחליט מה אני רוצה? איך להחליט מה לעשות? איך לדעת מה אני רוצה? לעשות למען העתיד, אם היית מת מחר, הרגע האחרון של החיים, ביומו תתן שכרו, ליהנות מהרגע הזה, להשיג את השלמות בכל דבר
...מאושרות, איך לדעת מה עושה לי טוב? איך להחליט מה אני רוצה? איך להחליט מה לעשות? איך לדעת מה אני רוצה? לעשות למען העתיד, אם היית מת מחר, הרגע האחרון של החיים, ביומו תתן שכרו, ליהנות מהרגע הזה, להשיג את השלמות בכל דבר איך לדעת מה באמת עושה לי טוב? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו על החלטות מאושרות ואיך לדעת מה באמת עושה לנו טוב בחיים. כל אדם רוצה ליהנות כמה שיותר, ולפעמים נמצא בהתלבטות בין אפשרויות שונות - ללכת לים או לישון, לקרוא ספר או לצפות בטלוויזיה, וכדומה. אליעד מציע שיטה פשוטה ויעילה שעוזרת לגלות מה...
בעיות חוזרות, האם הבעיה תחזור? איך לפתור בעיה שהיא לא תחזור? איך לגרום לבעיה לא לחזור? איך לפתור בעיה בצורה נכונה? להבין את הפתרון של הבעיה, מה הסיכוי שהבעיה תחזור שוב? מה הסיכוי שהמחלה תחזור? מה הסיכוי שתהיה שוב בעיה? ניתוח בעיות
בעיות חוזרות, האם הבעיה תחזור? איך לפתור בעיה שהיא לא תחזור? איך לגרום לבעיה לא לחזור? איך לפתור בעיה בצורה נכונה? להבין את הפתרון של הבעיה, מה הסיכוי שהבעיה תחזור שוב? מה הסיכוי שהמחלה תחזור? מה הסיכוי שתהיה שוב בעיה? ניתוח בעיות
...שהיא לא תחזור? איך לגרום לבעיה לא לחזור? איך לפתור בעיה בצורה נכונה? להבין את הפתרון של הבעיה, מה הסיכוי שהבעיה תחזור שוב? מה הסיכוי שהמחלה תחזור? מה הסיכוי שתהיה שוב בעיה? ניתוח בעיות מה הסיכוי שבעיה שפתרת תחזור שוב? אליעד כהן מתייחס בהרצאה לשאלה החשובה - מה הסיכוי שבעיה שפתרת תחזור בעתיד? שאלה זו רלוונטית בין אם כבר פתרת את הבעיה ובין אם אתה עדיין מתכוון לפתור אותה. חשוב להבין את הסיכוי לחזרת הבעיה, כדי להבטיח שהפתרון שלך אכן יעיל. כדי לדעת מה הסיכוי שהבעיה תחזור, אליעד מציג שלושה צעדים מרכזיים:...
להיצמד לאמת, לאיזה אמת להיצמד? איך לדעת מה האמת? לא יודע מה להרגיש, לא יודע מה האמת, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, ללכת אחרי האמת שלך, הכל סובייקטיבי, חיפוש האמת
להיצמד לאמת, לאיזה אמת להיצמד? איך לדעת מה האמת? לא יודע מה להרגיש, לא יודע מה האמת, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, ללכת אחרי האמת שלך, הכל סובייקטיבי, חיפוש האמת
...לדעת מה האמת? לא יודע מה להרגיש, לא יודע מה האמת, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, ללכת אחרי האמת שלך, הכל סובייקטיבי, חיפוש האמת לאיזו אמת להיצמד? אליעד כהן פותח בהסבר על השאלה לאיזו אמת להיצמד? ואיך האדם יכול לדעת מה האמת שלו. הוא מציג בעיה ראשונה מרכזית: אנשים רבים שומעים את העצה תיצמד לאמת, אבל לא יודעים לאיזו אמת להתכוון. הוא מציע שאם אדם לא יודע מה האמת, האמת שלו היא שהוא פשוט לא יודע. כלומר, לומר אני לא יודע זו גם אמת לגיטימית. זה יכול להיות משפט אמיתי ונכון בפני עצמו, כי אם באמת אתה לא...
סכיזופרניה פרנואידית, איך נוצרת פסיכוזה פרנואידית? איך נוצרת הפרעת אישיות פרנואידית? רוצים לפגוע בי, איך נוצרת פסיכוזה פרנואידית? איך נוצרת אישיות פרנואידית? טיפול בסכיזופרניה פרנואידית, מחשבות שווא, פחד שיפגעו בי, מחלת הרדיפה
סכיזופרניה פרנואידית, איך נוצרת פסיכוזה פרנואידית? איך נוצרת הפרעת אישיות פרנואידית? רוצים לפגוע בי, איך נוצרת פסיכוזה פרנואידית? איך נוצרת אישיות פרנואידית? טיפול בסכיזופרניה פרנואידית, מחשבות שווא, פחד שיפגעו בי, מחלת הרדיפה
...איך נוצרת פסיכוזה פרנואידית? איך נוצרת הפרעת אישיות פרנואידית? רוצים לפגוע בי, איך נוצרת פסיכוזה פרנואידית? איך נוצרת אישיות פרנואידית? טיפול בסכיזופרניה פרנואידית, מחשבות שווא, פחד שיפגעו בי, מחלת הרדיפה איך נוצרת סכיזופרניה פרנואידית ומה גורם לפסיכוזה של רדיפה? סכיזופרניה פרנואידית או פסיכוזה פרנואידית נוצרת כאשר בן אדם מתחיל לדמיין שמשהו רע עומד להתרחש כלפיו או כלפי אנשים הקרובים לו, למשל המשפחה שלו. אליעד כהן מסביר שמקור ההפרעה הזו נמצא בעיקר במחשבה אובססיבית שהאדם מחזיק בה: אסור בשום אופן שדבר...
הסוד לשינוי בחיים - כיצד תעשו את זה?
...כיצד תעשו את זה? מה בן האדם מחפש? כל דפוסי הפעולה והחשיבה שלנו הם תוצר של כאב ועונג אשר חווינו בעבר. כל פעם שאנחנו חווים שעמום, כעס, חוסר אונים וכד אנחנו מחפשים דרך שתוציא אותנו מהמצב הרגשי הזה של כאב ותוביל אותנו למצב רגשי אחר של עונג. בן האדם מחפש משהו שיביא לו עונג ולו עונג רגעי בלבד. זו יכולה להיות פעילות חיובית כמו: עזרה לאנשים, עבודה על פרויקט מעניין, תחביב, סקס. או פעילות שלילית, שמזיקה בטווח הארוך כמו: אכילה, אלכוהול או אפילו התעללות במישהו אחר שלא בכוונה. מתי בן האדם רוצה ליצור שינוי? מתי...
דיכאון - כתובנה והבנה לשינוי כאן ועכשיו
...לשינוי כאן ועכשיו מ. הגיעה אלי מוטשת, קולה הרך והעדיין כמעט לא נישמע, כל גופה שידר כובד למרות רכות ועדינות אבריה, שידרה סקסיות מופנמת ובעיקר חדות מחשבה ותאור מדוייק של מאפייני מצבה הדיכאוני ועם רצון עז לגלות את שורש הבעיה וזאת למרות התעקשותה לשים את הדגש על ההקשר הזוגי בחייה. ישנם לפחות 5 פרמטרים לזיהוי המקור, לעתים כולן לעיתים חלקם. 1. זה הראשוני והקל לזיהוי - חסר ממשפחת ויטמין b על ניגזרותיו / סירוטינין / חוסר איזון במערכת הורמונאלית / וחסר בפעילות פיזית. 2. ברבדים עמוקים ורחבים יותר בתוך השדות...
מי ברא את אלוהים של היהודים? האם יש שני אלוהים? מי ברא את הבורא? וממה החרדים חרדים?
...את אלוהים של היהודים? האם יש שני אלוהים? מי ברא את הבורא? וממה החרדים חרדים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: מי ברא את אלוהים של היהודים? האם יש שני אלוהים? מי ברא את הבורא? וממה החרדים חרדים?. הפעם אני רוצה לבאר את העניין של השני אלוהים, שעליהם אני מדבר, אני בעצם מסביר שגם את האלוהים היהודי, ברא מישהו. ויש את האלוהים היהודי שכולנו כבר מכירים את המעללים והסיפורים שלו. לפחות היהודים מכירים, וגם הנוצרים והאסלאם מכירים. ושואלים מה זאת אומרת שאתה אומר שיש שני אלוהים? הרי יש אלוהים אחד!! אלוהים...
חשיבה בריאה - לבחון את הדרך בה הולכים
...בה הולכים המאמר עוסק בהבנת האלטרנטיבות, כדי לבחון את הדרך בה הולכים ולשפר את הנוסחאות הקיימות שהאדם משתמש בהן בחיי היום יום, עמ לקבל את הטוב ביותר. חשיבה בריאה מגנה על האדם מפני דברים שליליים מעין מחסום בפניהם בדרך בחיי היום יום. וכאשר מדובר על חשיבה בריאה, אין הכוונה רק לא לאכול דברים לא בריאים שכמובן מזיקים לאדם. בנוסף לכך, הכוונה היא שהאדם יחשוב דברים שמקדמים אותו ויתעלם במקרים מסויימים לפי שיקול דעת אמיתי מכל מה שמוריד אותו למטה. ויש מצבים שהאדם לא צריך להתעלם מדברים מסויימים וכאמור לטפל בהם...
אושר. האם אושר היא תכונה מולדת? האם יש לך את ה DNA של האושר? חלק 4
...של האושר? חלק 4 המשך מכאן אושר. אושר. האם אושר היא תכונה מולדת ? האם יש לך את ה DNA של האושר ? חלק 3. מה עליך לעשות בפועל? תשובה, אתה לא צריך לעשות שום דבר חוץ מאשר להתחיל לחשוב טיפונת יותר נכון מאשר אתה חושב היום. מעט גם כן טוב. כל טיפה קטנה של אור מעלימה ללא מאמץ המון חושך. פשוט תתחיל מהיום, לעשות בכל יום התחלה חדשה. ובכל יום תחשוב כאילו הרגע הזה נולדת, כאילו הכל חדש. תחשוב בדעה צלולה. ואת הפתרונות וגם את האושר תמצא בוודאות. בהצלחה. ציטוטים: רבי נחמן מברסלב לחיות כמו תינוק שנולד היום פעם אחת.
תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) 1
...רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן חא יח (ברסלב) 1 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן חא יח (ברסלב) 1. שאלה: כאשר חשבתי על הסיבה הראשונה, הבנתי שלא יכולה להיות סיבה כל עוד אין מצב שיש תוצאה. אליעד: אתה צריך לחשוב על זה שאם אין שתי ישויות, ויש רק ישות אחת אז אי אפשר להגיד שיש תוצאה, כי אין שינוי. אם בהתחלה הכל אחד, אז לא שייך להגיד שיהיה ככה, אין ככה, אין תכליתיות. זה לא...
פרשת תולדות
...ללדת והנה תומים בבטנה ויצא הראשון אדמוני כולו כאדרת שער ואחרי כן יצא אחיו וידו אוחזת בעקב עשו ויקרא שמו יעקב. ויצא הראשון אדמוני, גם על דוד המלך נאמר דוד אדמוני עם יפה עיניים. [ עשו הינו אדמוני, דוד המלך הינו אדמוני אבל עם יפה עיניים. האדמוניות הינה תכונה של עזות, עזות הנובעת מהתגברות הדמים. לעזות שני פנים, פן דקדושא ופן דסיטרא אחרא. עשו היתה בו התגברות עזות דסיטרא אחרא, בכך טעה יצחק בחושבו שעזותו של עשו הינה עזות דקדושא. דוד המלך היה אדמוני, היתה בו עזות אך היתה בו גם יפה עיניים היינו היתה בו היכולת...
מושגי יסוד בקבלה - מבוא
...יסוד בקבלה - מבוא הקבלה היא תורת הסוד והמיסטיקה היהודית אשר לפי המסורת הועברה ממורה לתלמידיו למן האדם הראשון. מאחר שהקבלה עוסקת בעניינים רוחניים, אלוקיים, מופשטים מזמן מקום ותנועה, נדרשו המקובלים לשפה ייחודית, שבאמצעותה יעבירו הלאה את חכמת הנסתר שהשכל הפשוט אינו יכול להשיגה. השפה בה משתמשים המקובלים מכונה לא פעם שפת הענפים, שם המעיד על רעיון יסודי מן הקבלה: על כך שכל מהות או הנהגה מן העולם הזה נמשכת מטה מעולם גבוה יותר, בענפים המשתלשלים למן מקורה - שורשה בעולם העליון ביותר. לא מעט מושגים ומונחים...
השימוש בדמיון מודרך לזימון "חוויית לידה מעצימה"
...בדמיון מודרך לזימון חוויית לידה מעצימה נשים רבות, לפני לידה, חוות את הפחד מהלידה הצפויה, בין אם משום שעדיין לא חוו לידה, ובין אם משום שחוו לידה קשה בעבר. ישנה הרגשה שהכל לא ידוע, והכל לא בשליטתנו. לדעתי, למעשה אין זה לגמרי כך. אמנם, ישנם הרבה דברים במהלך הלידה שאינם בשליטתנו, אולם בידנו להשפיע בצורה משמעותית על חוויית הלידה, באמצעות שימוש פשוט בתרגול הזמנת לידה באמצעות דמיון מודרך. כמי שמאמינה בכך, שמחשבותינו יוצרות את מציאות חיינו, וכמי שתרגלה בסיטואציות שונות ומגוונות בחיי ובחיי מטופלי, את האפשרות...
זן בודהיזם / זאזן - עדיין דבר מה חסר? / מוהו נולקה
...זאזן - עדיין דבר מה חסר? / מוהו נולקה בחודש שעבר הסברתי מהו תרגול למבוגרים בעזרת שתי ההכרות הראשונות של מבוגר אמתי, שהן תשוקה מועטה ו - הידיעה שדי במה שיש. מה שכתבתי הוא שלהיות מבוגר פירושו להיווכח שדי לך במה שהחיים מציעים לך ברגע זה, ושאין לך צורך לחפש דבר - מה טוב יותר במקום אחר. ככל שתשוקתך תגבר כך יחסר לך דבר - מה, וייגרם לך סבל. ולכן מבוגר פשוט מפסיק להשתוקק ליותר ממה שיש לחיים להציע כאן ועכשיו. כל זה טוב ויפה, אבל האם לא עלה בדעתכם שאולי מדובר ברעיונות חלולים שאין להם נגיעה למציאות שבה אנחנו...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על להסתכל בעיניים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: להסתכל בעיניים, כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להסתכל בעיניים, איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך נוצרת משיכה מינית למראה מסוים? ילד רגיש מאוד לרעש מערכת יחסים עם בת זוג נרקיסיסטית מקצוע מבוקש ניסוח שאלה חוקי הטבע פחד של ילדים מצב של חרדות לאהוב את עצמך איך לא לשנוא את עצמך על טעויות? למה אתה לא אוהב? לאהוב את איך שאני נראה בלי תנאים חיפוש האושר השגת אושר גירוי מיני טוב לבד בלי בת זוג תהליך קבלת החלטות קבלת החלטות בתהליך רכישה להתמודד עם רגשות אשם התמודדות עם רגשות שליליים איך לגרום למישהו לא להרגיש שהוא כישלון? להיכשל בעסקים להפחיד לקוח איך לדבר עם לקוח? דוגמה אישית לילדים ליצור טראומה אצל ילדים השפעת התת מודע על המודע ילדים רוחניים איך להפסיק כדורים נוגדי דיכאון וחרדה? הפרעת חרדה להפסיק להתגעגע לאקס לחזור לאקסית להיפצע בתרגיל דדליפט לעבוד עד לכשל שרירי שונא את אלוהים הבטחה של אלוהים איך להגיע להארה? מואר למה לרצות להיות אלוהים? לחזור להיות אלוהים איך לנהל נכון את הכסף? לעשות כסף זריז להתמודד עם שאלות משמעות החיים מה התכלית של החיים אחרי החיים? איך לשנות מחשבות שליליות? הנאה ממין קארמה פרדוקס הבחירה חופשית נוח לו לאדם שנברא הבריאה מעידה עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בטלפון, אימון אישי למציאת זוגיות, אימון אישי להפרעות קשב בנושא להסתכל בעיניים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 06_10_2025 השעה 13:21:56 - wesi4