... כך שהוא עדיין לא מבין בעצמו, שאמתי, ומזויף זה אותו הדבר בדיוק, ופשוט ביטוי לרמת הבנתו של האדם את עצמו. וברגע שהאדם
מבין את האמת על עצמו, אז ממילא הוא הופך לאמתי, והוא הופך לאמתי עקב הבנה של האמת, ועד שהאדם הגיע להבנה של האמת, אז איך יוכל להיות אמתי? איך אדם יכול לקרוא לעצמו אמתי, אם הוא לא
מבין את האמת על עצמו? זא שמי שטוען שהוא אמתי, אז הוא כבר משקר, ומי שמגיע לאמת, אינו מרגיש ... לי לגלות לו את האמת עליו. כי אם אני מגלה לו את האמת עליו, אז הוא עלול לחשוב שאני משקר לו מכיוון שאם הוא לא מנסה
להבין את האמת בעצמו, אז הרי שהוא יוצא מנק הנחה שהוא כבר
מבין את האמת על עצמו, ולכן הוא עלול לחשוב שאני בא לשקר אותו ובכך לחלל את המהות שלו. אדם ... לכל דבר, ולכן האמת הופכת עבורו לשקר. אז אם ברצוני לבאר לאדם את האמת, אז עלי פשוט לדבר לאדם אמת באופן כללי, ואם האדם
יבין את האמת, אז ממילא הוא
יבין את האמת על עצמו, ויסיק את המסקנה על עצמו בעצמו ויתקרב אל האמת על דעת עצמו. למה אם בן אדם טוען שהוא
יודע את האמת אז הוא משקר ממילא, ולמה שקר ואמת הם אחד. וממילא על מנת לטעון שאני אומר את ... אומר שקר ואם אני מסוגל לזהות שהאחר אומר שקר אז אני בעצמי משקר ולכן אני משקר כאשר אני טוען שאני אומר אמת. ואם הייתי
מבין את האמת באמת אז הייתי יוצא מנק הנחה שהאחר אומר רק אמת וזה מכיוון שהייתי מבין את שורש מחשבותיו ושורש מחשבותיו הוא אמתי בדיוק כמו האמת שאני מכיר בתור אדם
שיודע את האמת, ובסוף של הדברים כשה האדם מבין את שורש כל הדברים אז איך הוא יכול לטעון ... כל אותם הדמיונות והרצונות הסתמיים של האדם שעולים בו, ומציקים לו, ומשקרים לו, הרי שהם כולם ביטוי לכך שהוא עדיין לא
הבין את האמת עד הסוף, ובמקום שהאדם ישפוט את עצמו על כך שהוא בסך הכל מבטא את רמת ההבנה שלו ...