ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לבחור לחיות ✔אוטנטיות בהשקפת העולם של הפסיכותראפיה האקזיסטנציאליסטית - חלק 2 ✔המשך מ: אוטנטיות בהשקפת העולם של הפסיכותראפיה האקזיסטנציאליסטית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אוטנטיות בהשקפת העולם של הפסיכותראפיה האקזיסטנציאליסטית - חלק 2
המשך מ: אוטנטיות בהשקפת העולם של הפסיכותראפיה האקזיסטנציאליסטית - חלק 1.

הפנומנולוגיה של הוסלר

הפנומנולוגיה כשיטה פילוסופית הופיע בתחילת המאה העשרים כשהוסלר, מייסד הגישה, הדגיש שהידע מתחיל בהתנסות הסובייקטיבית של האדם ומכיוון שכך, התיאור וההבהרה של ההתנסות צריכים להיות בעזרת שפה יום יומית ולא בעזרת אוצר מילים מדעי (Wong, 2006). באופן זה, הוא קרא תיגר על ההנחות שהיוו את הבסיס לחקירה המדעית. במקום הנחת הפיצול הדואליסטי בין האובייקט לסובייקט, הוא הציע שכול ההשתקפויות, הניתוחים והפרשנויות הנוגעות לכל היבט בקיום האדם, הן נגזרת של הבין - יחסיות שהיא השייכות של הדברים (Spinelli, 2007).

הכוונה בכך, היא שהמחשבה אינה יכולה להיות מחשבה בלבד. במהותה, היא תמיד מופנית כלפי משהו. בהצגת דבר, ישנו הדבר שמוצג, בשפיטה של דבר, ישנו אישור או דחייה, באהבה, דבר אהוב, בשנאה, דבר שנוא וכן אלאה (Cohn, 1997). מבחינה זו, האדם ללא קשר לעד כמה הוא מנסה להיות אובייקטיבי, לעולם לא יכול להוציא עצמו מהדבר הנראה ולשקף נקודת מבט מנותקת של החקירה, שבאמצעותה יתגלה טבעה האמיתי של המציאות. כולנו לכודים במטריקס שהוא בלתי נמנע ובעל השפעה של יחסי גומלין הדדיים וגם לפעולת החקירה או ההתבוננות עצמה, השפעה על החוקר או המתבונן (Spinelli, 2007).

מכך, נגזרת ההבנה שביטוי התופעה, מציין את הדבר שמראה עצמו בעצמו, את הביטוי, את הגלוי. במילים אחרות, הכוונה היא שלא ניתן להפריד את ההכרה מהעולם (Cohn, 1997). לאדם ישנו קיום אישי בעולם ולעולם ישנו קיום, כפי שהוא נחווה, מתגלה ונחשף על ידי האדם. העולם משתנה, כשעמדתו של האדם כלפיו משתנה. האדם והעולם הם אחד, מכיוון שאינם יכולים להתקיים בנפרד (Wong, 2006). כל דבר אותו אנו חווים, נצבע על ידי הסובייקטיביות, לא קיים דבר אותו אנו חווים ודבר שנחווה (Boeree, 2006).

הפנומנה שהיא התופעה, הינה התוכן של המודעות, מערכות היחסים, האירועים, המחשבות, הזיכרונות, הרגשות, הפעולות וכן אלאה, אותם אנו חווים ושבהם אנו מתנסים. הפנומנולוגיה, הינה הניסיון לאפשר להתנסויות אלו להתגלות אלינו ולדבר אלינו, כך שנוכל לתארם (Boeree, 2006). מבחינת הפנומנולוגיה, ההכרה נפתחת כלפי התופעה, שהיא העולם והיא מראה עצמה, בפתיחותה של ההכרה. כך, שהמציאות האמיתית אינה זו המסתתרת מאחורי התופעה, במבנים פנימיים, בתת מודע או באופן שאינו נתפס בחושים, אלא זו הנראית, זו הגלויה (Cohn, 1997).

בכדי לפגוש את התופעה כשלעצמה, באופן הגלוי כפי שהיא, ישנו צורך להימנע משימוש בקטגוריות ידועות מראש ולהעיז ולהסתכל מעבר לרעיונות, לסטריאוטיפים או הייצוגים אותם אנו מביאים מעצמנו ושאותם אנו כופים על התופעה, מבלי לקחת שום דבר כמובן מאליו (Jacobsen, 2008). בכדי להצליח בכך, על הפנומנולוג להיות פתוח להתנסויות ולא להימנע מהדבר הנמצא רק מכיוון שהוא אינו מתאים לאמונה והתיאוריה הפילוסופית, מדעית, פסיכולוגית או דתית שלו (Boeree, 2006). עליו לצמצם ולהשהות כל דבר, שהוא למעשה אינו בחוויה, מלבד את המגע המיידי עם הדבר עצמו, שהוא ההתנסות (Cohn, 1997).

מנקודת מבט פנומנולוגית, כששני אנשים מדברים בדרך כלל יהיו להם הנחות לגבי השקפת העולם של האחר. במידה ואלו נמצאים במקום שונה בחייהם או שלהם רקע אחר, יכולות להתעורר אי הבנות רבות. הפנומנולוגיה, מנסה לנתק דפוס זה על ידי הקשבה, הבהרה ושאלת שאלות. שיחה פנומנולוגית, בדרך כלל תגרום לאדם האחר להרגיש מובן ושמקבלים אותו ואת עולמו ומכך, שהוא מקבל חיים. תיאורו המפורט את התנסות חייו, יוביל אותו לפתוח את עצמו ולהיות נוכח בהווה כפי שהוא באמת, באופן אוטנטי (Jacobsen, 2008).

האוטנטיות האקזיסטנציאליסטית של היידיגר וסארטר

בבסיס הפילוסופיה האקזיסטנציאליסטית, עומדת הקביעה שישנה זהות מוחלטת בין האדם לעולם ושלמעשה כל אדם, הוא עולם ומלואו (להב ופוך, 1992). קביעה זו, מביאה לביטוי את המחשבה הפנומנולוגית אותה הביא היידיגר לאקזיסטנציאליזם. הוא מבחין שלא קיים סובייקט או יודע, בהתנסותנו וכמו כן, גם לא עולם שהוא נפרד מהדבר הנחווה על ידינו. לפיו, בהתנסות הרגשית והמחשבתית, אנו נקלטים על ידי ולתוך הדבר אותו אנו חווים, מרגישים או חושבים (Lieberman, & Havens, 2002).

כאקזיסטנציאליסט, נקודת המוצא שלו היא קיום האדם וההיבטים המהותיים שבחייו. אולם, התעסקותו העיקרית היא בשאלת הקיום עצמו, הקיום כקיום. מבחינתו, מבין כל הישויות שניתן לצפות בהם בעולם, האדם יוצא דופן מכיוון שהוא היחיד השולט בקיומו בהכרה. הוא היחיד היכול לשאול, של מי או מה הדבר ושל מי או מה שאליו, יכול הדבר להיהפך (Cohn, 1997). את הקיום, הוא מתאר כתנועה קדימה המתגלה באמצעות פעולותינו שהן מכוונות לעתיד ושהן הביטוי לפרשנותנו העצמית (Lieberman, & Havens, 2002).

לפיו, האדם הוא זה הבורא את עולמו. הוא זה הנותן את המשמעות לדברים לגביו ולכן, זו משקפת את האדם עצמו. מכך, אין צורך וגם אין אפשרות לבחון את המציאות עצמה מחוץ לאדם (להב ופוך, 1992). הוא מתאר את טבעו של האדם ככזה הנחשף, מתעצב ומוגדר על ידי מעשיו, אולם מבחינתו לא רק שאנו מוגדרים על ידי מעשינו, אנו כבר מה שאנו עושים. הפעולות, משקפות את האופן בו אנו משתמשים בדברים, מתנהגים ומתייחסים לאחר וממחישים את עצמנו בעולם. הן מראות מה הדבר החשוב, מה הדבר הנחשק וזה שאותו האדם מאמין כאפשרי (Lieberman, & Havens, 2002).

סארטר, מציג לכך התייחסות קיצונית יותר כשהוא אומר שתמצית האדם הינה קיומו. מבחינתו, לאדם אין תמצית אותה ניתן לאשר מכיוון שתמצית שכזו, תציג אלמנט קבוע שהוא בניגוד לכוח השינוי האין סופי שבאדם. לפיכך, לפיו האדם הינו מה שהאדם מציג (Sommers - Flanagan, & Sommers - Flanagan, 2004). הוא גם לא מזהה כלל משמעות לחיים. לפיו, כל הדברים נבראים ללא היגיון וממשיכים ללא היגיון. הדבר חסר משמעות שאנו נולדים וחסר משמעות שאנו מתים. תפקידו של האדם, יהיה להמציא את המשמעות ואז להתחייב אליה באופן מלא, בכדי למלאה (Yalom, 1980).

את יכולת האדם לשקף את מציאותו ואת הקיום, מגדיר היידיגר במושג ה - היות - שם. כוונתו היא, שטבעו של האדם הוא תמיד מחוץ לעצמו, תמיד שם וכל פעולותיו, וגם הטריוויאליות שביניהן, הן ביטוי לאי שלמותו ולניסיונו להשיג שלמות (להב ופוך, 1992). זהו תיאור התפתחותו הבלתי נמנעת של האדם, עם כל שישנו. איננו נכנסים לעולם מחוצה לו, אנו תמיד חלק ממנו (Cohn, 1997). זהו מצב קיומי של כבר להיות בין הדברים ולרוב, מכיוון שמעורבותנו עם העולם היא קדם מודעותית, מכאנית ומחוץ להכרה, איננו עורכים חזרות או חושבים על שאנו עושים, אנו כבר שם (Lieberman, & Havens, 2002).

מבחינתו, ה - היות - שם מאפשר לעולם להתגלות. הוא מתייחס לכך כמקום בו הקיום חושף את עצמו והוא מתאר זאת כתחושת פתיחות (Boeree, 2006). כשהאדם מגדיר אפשרות אחת או יותר, הוא נאטם לאין סוף האפשרויות האחרות הגלומות בדבר וכשהוא אינו תופס את העולם שמסביבו כעולם של אפשרויות, הוא עצמו מפסיק להיות אפשרות חיה שמתהווה ומשתנה. לפיו, תחושת פתיחות זו של הגילוי האינסופי של האפשרויות הגלומות הקיימות בעולם, היא האוטנטיות (להב ופוך, 1992) והדבר שהוא החיוני בשביל האדם, מבטא את ההבחנה בין האוטנטיות לאי אוטנטיות, את ה - איך צריך לחיות (Lieberman, & Havens, 2002).

בלחיות באוטנטיות, כוונתו היא להיות בעל היכולת לעשות החלטות בהירות שהם בהתאמה עם הערכים, שהן מזוהות כמתגמלות ושלאדם שווה להתחייב בשבילן. זו היא לא ההכרה בדחפיו או רצונותיו של האדם, אלא הערכה של ה - להיות - בקיום (Van Deurzen - Smith, 2002). האדם האוטנטי, תופס את העולם ככזה הנברא על ידו ולכן, הוא גם יכול לשנותו. עולם זה מתואר כעולם שאין בו שום דבר קבוע, כעולם בו המוכרות היום יומית הופכת ונעלמת והכל נהיה חדש ומקורי ומכיוון שכך, זהו עולם בו אין לאדם הגנה בשום מקום (להב ופוך, 1992).

סארטר מוסיף ואומר, שזוהי הערכה של האפשרויות והסיכונים וקבלה של המצב ושקיום אוטנטי, דורש עמידה מול המציאות במודעות צלולה ואמיתית. לפיו, האוטנטיות דורשת העזה רבה והיא נדירה למציאה אצל האדם (Van Deurzen - Smith, 2004). הוא גם מכיר בתחושת הפתיחות עלייה מדבר היידיגר, אולם הוא מתייחס אליה כאל הכלום. מבחינתו, התמצית של האנושיות, הדבר אותו אנו חולקים ושהופך אותנו לייחודיים, הינו הכלום שלנו, היעדר התמצית שלנו, החופש שלנו (Boeree, 2006).

לפיהם, ניתן לממש חיים אוטנטיים, רק על ידי הגשמת האפשרויות הנמצאות במסגרת מוגבלויות הקיום. חיינו מותנים בדרכים רבות ואנו מוגבלים מעצם השתייכותנו לעולם ולעולם איננו בעלי שליטה מלאה (Wong, 2006). מלידה ואלאה, אנו מוצאים עצמנו במצבים שאינם בבחירתנו, איננו יכולים לבחור עולם ללא אנשים אחרים ולא ניתן לבחור היכן נולדנו, או לבחור לחיות לעד (Cohn, 1997). האופן בו תבוא לביטוי המשמעות של להיות חופשי, יהיה בקבלת ההחלטות. מבחינה זו, ישנו דגש על הבחירה האישית, המודעות העצמית והאחריות האישית (Sommers - Flanagan, & Sommers - Flanagan, 2004).

היידיגר מתייחס לכך ואומר שלכל בני האדם הבנה בסיסית של היבטים אלו, אולם רוב הזמן אנו נמלטים מהם לכיוון הדאגות שבתיאור החוויה (Cohn, 1997). כשהוא מדבר על החופש, הוא מדבר על האדם האוטנטי שניצב בפני בדידות מוחלטת ואחריות מוחלטת, לכל אחת מבחירותיו ולכל אחד ממעשיו. הוא חופשי לברוא את עולמו בכל דרך שיבחר ואחריות זו, תמידית ויוצרת עייפות קיומית בלתי נסבלת (להב ופוך, 1992). לפיו, משמעות האחריות שבקיום היא ב - היות - שם. היא לא בעצמי, באני, באגו או באדם, אלא בחוויית השייכות עם העולם (Yalom, 1980).

סארטר, מוסיף ואומר שהתנהגותנו אינה נקבעת על ידי גורמים, אירועים או תהליכים מנטאליים ספציפיים ולכן, אין לאדם את מי להאשים עבור טעויותיו (Sommers - Flanagan, & Sommers - Flanagan, 2004). הוא לוקח את מושג החופש לקיצוניות שלו וטוען שאנו נידונים לחופש מוחלט. אנו נידונים לבחירה חופשית והדבר היחיד אותו אנו לא יכולים לבחור, הוא לא לבחור (Boeree, 2006). לפיו, בכל החלטה ישנו סיכון, אף אחת אינה יכולה להיות מובטחת להיות הנכונה והדבר אינו אפשרי להימנע מההחלטה על ידי הסירוב להחליט, מכיוון שזו החלטה בפני עצמה (Cohn, 1997).

לאחריות על חייו של האדם, הוא מתייחס לא רק מבחינת הפעולה, אלא גם מבחינת הכישלונות לפעולה. זו האחריות של ה - להיות ללא התנגדות, להיות המקור, האוטנטי, להיות ער ביצירת העצמי, ביצירת הייעוד, יצירת המצבים הקשים, הרגשות השונים ובהכרח גם הסבל (Yalom, 1980). מבחינתו, לא קיימות אמיתיות מוחלטות ומהותיות, מלבד אותם מציאויות ואמיתיות שהאדם יוצר והוא מניח את הטענה לאחריות האדם על מציאותו באמרה, שהאדם הינו סך בחירותיו (Sommers - Flanagan, & Sommers - Flanagan, 2004).

מכך, שאנו נזרקים אל העולם שלא מבחירתנו וכשאנו מתחילים את חיינו, בחירות רבות, כבר נעשו בשבילנו. כל אדם, יוצר את עולמו הפנימי מכלל היקפו של הקיים ומגיב לניתנים אלו של הקיום באופן שונה (Cohn, 1997). ניתנים אלו, שונים מאדם לאדם באופן מהותי והם יכולים לשמש כחומרים גסים בהם אנו מתנסים ולאדם, תמיד ישנה האפשרות לקחת תנאים ההתחלתיים אלו ולעצב את עצמו באמצעות בחירותיו. מבחינה זו, ישנם מספר דרכים להיות אוטנטיים כמספר האנשים וכמו כן אותו מספר דרכים להיות אי אוטנטיים (Boeree, 2006).

היידיגר אומר שהאדם יבחר בחיים שאינם אוטנטיים, מכיוון שהחיים האוטנטיים מפחידים וקשים (להב ופוך, 1992). עצם הרעיון של להיות אחראי על עצמי ועל העולם, ההבנה ששום דבר ביקום אינו בעל חשיבות אלא במידה אותה מבנה האדם, הינו תובנה מעוררת חרדה (Yalom, 1980). כך, שמבחינתו מקור החרדה הינו בייסורים והייאוש היכולים להגיע עם הצורך בקבלת ההחלטות או מהדאגה והחשש הנחווים, כשאנו נעים לעבר אי הודאות שבעתידנו (Boeree, 2006). יתרה מזאת, לפיו החרדה אינה רק התגובה להיותנו נזרקים לעולם, אלא שדרך החרדה עצמה, אנו נעשים ערים לעובדה זו (Cohn, 1997).

כמו כן, ההבנה שהחיים הם סופיים ויכולים להיגמר בכל רגע ורגע מעוררת חרדה. ידיעה זו מערערת את כל המשמעויות שניתנו לדברים ותחושה זו של ערעור האמיתיות והערכים האוניברסאליים, יכולה להסתיים בייאוש ובהרגשה של חוסר תכלית (להב ופוך, 1992). מעצם היותנו הישויות היחידות המודעות לכך שאנו בני תמותה, נוצרת האפשרות שנתכווץ וננסה להימנע, להדחיק או להכחיש עובדה זו (Boeree, 2006).

לדבריו, בכדי להימנע מהחרדה מנסה האדם להתעלם מהיבטים שונים של פעולתו בעולם. הוא נעשה מחויב יתר על המידה למצב העכשווי, עד שהוא נכשל בזיהוי מאפיינים כגון מקריותו, האפשרויות האלטרנטיביות הקיימות או אי אפשרות להוכחה המוחלטת, שהם תוצאה של אי הודאות והשייכות לעולם (Lieberman, & Havens, 2002). את המפלט, הוא מוצא בזולת, בו הוא משתמש בכדי להסתיר את עצמו מעצמו. כך, באמצעות ההתקשרות עימו, הוא משתחרר מהאחריות של הבחירה החופשית, כשהוא מאמץ אמת כללית ואוניברסאלית המקלה על האי ודאות שבקיום (להב ופוך, 1992). בכל מקרה שימוש בהגנה או בריחה מהחופש או מהאחריות, יביאו לכך שהאדם יחיה באופן לא אוטנטי, או בגורל רע, כפי שאמר סארטר (Yalom, 1980).

כשהאדם מתפתה על ידי הנוחות והחיים הפשוטים, הוא מתנכר לעצמו בכך שהוא בוחר לחיות על אוטומט ולא להכיר, בזה שהוא זה הבורא את עולמו. עם זאת, כשהוא חי באופן זה מוצעת לו מציאות שהיא פשוטה ולא בעייתית, מציאות שהיא בנויה מעצמים שאינם יכולים להיות אחרת ממה שהם ושלהם אפשרויות שימוש מוגדרות (להב ופוך, 1992). לדברי היידיגר, רוב האנשים מאבדים את עצמם, הם מאבדים את הערכה והמודעות ולטבעם האמיתי ופועלים באי אוטנטיות. יתרה מזאת, רוב התקשורת מתעסקת במשמעות המשותפת בתחום הכללי ומכיוון שכך, היא בהכרח לא אוטנטית (Lieberman, & Havens, 2002)

היידיגר מסביר שהחוויה היחידה היכולה להוציא את האדם ממצב זה ולו באופן זמני, הינה חוויית האימה הנובעת מהמודעות למוות ולאפשרות שבאי קיום. זו, יכולה להוציא את האדם מאדישותו ולהחזירו אל החיים בכוח, להחזירו לעצמו ולאלץ אותו לשאול כיצד היה יכול לחיות חיים אוטנטיים, כיצד הוא יכול להימנע מלאבד עצמו במציאות האנושית הכללית (להב ופוך, 1992). לפיו, ההימנעות מהמוות, משולה להימנעות מהחיים וכשהאדם מתמודד עם עובדת היותו בן תמותה, הוא יכול להבין את החיים באופן עמוק יותר ולחוותם במלואם (Boeree, 2006).

סארטר אומר שלמרות החרדה אותה חווה האדם, בשורש היצירתיות שלו קיים החופש לבחור כיצד להגיב. לגביו, ההכרה במשמעותו של ה - היות - שם, על כל קשייו, אינה באדישות אלא בהבנה שאנו בחיים (Cohn, 1997). לפיו, החופש הינו מעיין התקווה, הבסיס לכל ערכיו של האדם. באמצעות האימון שבחופש, אנו יכולים להתעלות מעל הגנים, מעל עברנו, ההיסטוריה שלנו והסביבה ולבחור את קיומנו. מכך, למרות שקיומו של האדם נעדר משמעות, האינדיבידואל יכול ליצור את משמעות ובכך, לחיות באופן אוטנטי באמצעות הבחירות אותן הוא עושה (Sartre, 1946 מתוך Wong, 2006).

המשך: אוטנטיות בהשקפת העולם של הפסיכותראפיה האקזיסטנציאליסטית - חלק 3.
תקווה אין סוף פסיכולוגיה הימנעות אשמה מה זה קיום הרגשת פתיחות לקבל החלטה בחירות להקצין פתיחות אוטנטיות אקזיסטנציאליזם פסיכותראפיה אקזיסטנציאליסטית פסיכותרפיה תרפיה
איזה שאלות לשאול? בשביל מה לשאול שאלות? לשאול שאלות קטנות, אני יודע את התשובה, מה אפשר לחדש לי? איך להתקדם? איזה נושאים לברר? מודעות עצמית, התפתחות אישית
איזה שאלות לשאול? בשביל מה לשאול שאלות? לשאול שאלות קטנות, אני יודע את התשובה, מה אפשר לחדש לי? איך להתקדם? איזה נושאים לברר? מודעות עצמית, התפתחות אישית
...לשאול? בשביל מה לשאול שאלות? לשאול שאלות קטנות, אני יודע את התשובה, מה אפשר לחדש לי? איך להתקדם? איזה נושאים לברר? מודעות עצמית, התפתחות אישית למה כדאי לשאול שאלות גם כשחושבים שיודעים את התשובה? אליעד כהן מסביר שכאשר אדם מרגיש שיש לו שאלות, אך הוא מניח מראש שהוא כבר יודע את התשובה או שלא יוכל לקבל תשובה חדשה או שונה, הוא בעצם מגביל את האפשרות שלו ללמוד ולהתפתח. לדוגמה, נניח שמישהו מגיע ואומר יש לי שאלות, אבל אני כבר יודע מה תענה, או שאני יודע שלא אבין את מה שתסביר לי. במקרה כזה, אליעד אומר שהדרך...
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
...כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? אליעד כהן מדבר על כך שהכישלון הוא לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. כאן הוא מציע כלים לשיפור והתמודדות עם כישלון. מהו כישלון?...
יקומים מקבילים / חיים מחוץ לכדור הארץ - האם יש?
...מקבילים / חיים מחוץ לכדור הארץ - האם יש? ובו יתבאר העניין, של קיומם של היקומים המקבילים. וגם האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ? ובטרם נסביר, האם יש או אין יקומים מקבילים? נסביר, כי יקומים מקבילים, אין פירושו עוד כוכבי לכת אחרים, שבהם גם יש חיים שונים ודומים, לחיים שלנו כאן בכדור הארץ, כי אלו לא יקומים מקבילים כלל. אלא זה נכלל בהגדרה של חיים מחוץ לכדור הארץ, בעולמות מקבילים. וכאשר מדברים על יקומים מקבילים, מתכוונים לומר שיש עוד מרחבי מקום וזמן, שהם מקבילים למרחב המקום והזמן שלנו. ולצורך ההמחשה נאמר, כי...
העצמה אישית, העצמה נשית, נשים מוכות, נפגעי כתות, ניצול נשים על ידי גברים, מעמד האישה, ניצול נשים בחברה, מניעת אלימות נגד נשים, שוויון בין נשים לגברים, מוטיבציה לנשים, נשים המין החלש, למה נשים נרצחות? רצח נשים על ידי גברים
העצמה אישית, העצמה נשית, נשים מוכות, נפגעי כתות, ניצול נשים על ידי גברים, מעמד האישה, ניצול נשים בחברה, מניעת אלימות נגד נשים, שוויון בין נשים לגברים, מוטיבציה לנשים, נשים המין החלש, למה נשים נרצחות? רצח נשים על ידי גברים
...נשים מוכות, נפגעי כתות, ניצול נשים על ידי גברים, מעמד האישה, ניצול נשים בחברה, מניעת אלימות נגד נשים, שוויון בין נשים לגברים, מוטיבציה לנשים, נשים המין החלש, למה נשים נרצחות? רצח נשים על ידי גברים מהם הגורמים לשליטה תודעתית של גברים בנשים? הרצאה זו עוסקת בתופעה של שליטה תודעתית של גברים בנשים, תופעה שבה גברים מנצלים את הנשים דרך מנגנונים נפשיים ורגשיים, ולא באמצעות כוח פיזי ישיר. אליעד כהן מסביר את המכניזם של שליטה מנטלית, שבו הגבר מציג את עצמו כדמות בעלת כוחות מיוחדים או כגורו, ומצליח להשפיע על...
טווחי תנועה של השריר, איך לדעת מהם טווחי התנועה של השריר? איך לדעת מה טווח התנועה המלא של שריר? איך למתוח שריר מתיחה מלאה? איך לכווץ שריר כיווץ מלא? אחז של שריר, תחל של שריר, שריר דו מפרקי, טווחי תנועה מלאים, טווח תנועה חלקי
טווחי תנועה של השריר, איך לדעת מהם טווחי התנועה של השריר? איך לדעת מה טווח התנועה המלא של שריר? איך למתוח שריר מתיחה מלאה? איך לכווץ שריר כיווץ מלא? אחז של שריר, תחל של שריר, שריר דו מפרקי, טווחי תנועה מלאים, טווח תנועה חלקי
...של השריר, איך לדעת מהם טווחי התנועה של השריר? איך לדעת מה טווח התנועה המלא של שריר? איך למתוח שריר מתיחה מלאה? איך לכווץ שריר כיווץ מלא? אחז של שריר, תחל של שריר, שריר דו מפרקי, טווחי תנועה מלאים, טווח תנועה חלקי מהו טווח תנועה מלא של שריר? כאשר רוצים להבין מהו טווח התנועה המלא של שריר בגוף האדם, חשוב לדעת תחילה על איזה שריר או קבוצת שרירים מדובר. כדי למצוא את הטווח המלא, חייבים להכיר באופן מדויק את נקודות התחל והאחז של השריר. תחל הוא הנקודה שבה השריר מתחיל, ואחז הוא הנקודה שבה הוא מסתיים. טווח...
טיפול בחרדה, פחד שיקרה משהו רע לילדים, פחד מתאונות דרכים, אהבה לילדים, הורים וילדים, פחד ממוות של ילדים, לא רוצה שהילד ימות, להתמודד עם פחד, למה אתה מפחד, טיפול בפחד
טיפול בחרדה, פחד שיקרה משהו רע לילדים, פחד מתאונות דרכים, אהבה לילדים, הורים וילדים, פחד ממוות של ילדים, לא רוצה שהילד ימות, להתמודד עם פחד, למה אתה מפחד, טיפול בפחד
...פחד שיקרה משהו רע לילדים, פחד מתאונות דרכים, אהבה לילדים, הורים וילדים, פחד ממוות של ילדים, לא רוצה שהילד ימות, להתמודד עם פחד, למה אתה מפחד, טיפול בפחד למה אתם מפחדים שיקרה משהו רע לילדים שלכם? אליעד כהן מסביר באופן מפורט כיצד להתמודד עם פחדים וחרדות של הורים שמפחדים שיקרה משהו רע לילדים שלהם, במיוחד פחד מתאונות דרכים או מוות. אליעד מדגיש כי הפחד נובע משילוב של שלושה גורמים מרכזיים: ההורים אוהבים את הילד שלהם באופן מיוחד, יותר מאשר ילדים אחרים. ההורים חושבים שתאונת דרכים או מוות זה דבר רע מאוד...
האמת / אמת מוחלטת / לדעת את האמת / חיפוש האמת האחת / מהי האמת? חלק 2
.../ לדעת את האמת / חיפוש האמת האחת / מהי האמת? חלק 2 כי לאדם נדמה לו שהשכל האנושי הוא מאוד חכם. למרות שמצד האמת השכל האנושי של האדם, הוא לא יותר חכם מאשר טיפש. והשכל האנושי טיפש בדיוק ולפחות כמו שהוא חכם. והשכל האנושי, יש יותר דברים שהוא לא מבין מאשר מבין. ולבסס אמת אבסולוטית כלשהי, על שכל רעוע כמו של האדם, זה כמו לנסות לבנות בניין באוויר ללא יסודות. כי כל השכל כולו מוגבל, ואי אפשר לבנות עליו שום דבר. ובשכל האנושי אי אפשר להגיע לשום וודאות. כי כל דבר בעולם, תמיד אפשר לשאול, אולי ההפך המוחלט הוא הנכון...
2 דרכים להתמודדות, טיפול בעצלנות, טיפול בדחיינות, מהי עצלנות כרונית? איך להתמודד עם עצלנות? איך להיפטר מעצלנות? מתעצל להתאמן, מתעצל ללמוד, איך להפסיק לדחות? איך להתמודד עם דחיינות? איך לא להתעצל? להפסיק להיות עצלן
2 דרכים להתמודדות, טיפול בעצלנות, טיפול בדחיינות, מהי עצלנות כרונית? איך להתמודד עם עצלנות? איך להיפטר מעצלנות? מתעצל להתאמן, מתעצל ללמוד, איך להפסיק לדחות? איך להתמודד עם דחיינות? איך לא להתעצל? להפסיק להיות עצלן
...מהי עצלנות כרונית? איך להתמודד עם עצלנות? איך להיפטר מעצלנות? מתעצל להתאמן, מתעצל ללמוד, איך להפסיק לדחות? איך להתמודד עם דחיינות? איך לא להתעצל? להפסיק להיות עצלן מה זה עצלנות ואיך היא נוצרת? אליעד כהן מסביר שאין באמת בן אדם עצלן. כל מי שמוגדר כעצלן, הוא למעשה חרוץ מאוד בלהיות עצלן. כלומר, הוא לא מתעצל בכלל, הוא משקיע מאמצים רבים בלדחות או להימנע מפעולות מסוימות. למשל, מישהו שמתעצל לקום מוקדם לעבודה, מאוד חרוץ בלישון עד מאוחר, או חרוץ בלצפות בטלוויזיה במקום לעשות את המטלות שלו. לכן, השאלה הראשו
האם מילוי רצון זה טוב או רע? האם רק טוב זה טוב או רע? האם למלא את הרצון זה טוב או רע? האם להיות אלוהים זה טוב או רע? האם כדאי להרגיש רק טוב? המרדף אחרי מילוי הרצון, האם כדאי שיהיה את כל מה שאני רוצה? הפער בין הרצוי למצוי
האם מילוי רצון זה טוב או רע? האם רק טוב זה טוב או רע? האם למלא את הרצון זה טוב או רע? האם להיות אלוהים זה טוב או רע? האם כדאי להרגיש רק טוב? המרדף אחרי מילוי הרצון, האם כדאי שיהיה את כל מה שאני רוצה? הפער בין הרצוי למצוי
...או רע? האם רק טוב זה טוב או רע? האם למלא את הרצון זה טוב או רע? האם להיות אלוהים זה טוב או רע? האם כדאי להרגיש רק טוב? המרדף אחרי מילוי הרצון, האם כדאי שיהיה את כל מה שאני רוצה? הפער בין הרצוי למצוי האם מילוי הרצונות תמיד מוביל לאושר? אחד הדברים הבסיסיים ביותר שאנשים מאמינים בו, הוא שכאשר ימלאו את רצונם, הם ירגישו טוב יותר. כולנו פועלים מתוך התפיסה שאם יש משהו שאנחנו רוצים, אז ברגע שהוא יקרה, נרגיש מאושרים ומסופקים. אך האם זה באמת נכון תמיד? אליעד כהן מציג שאלה עמוקה יותר: אם מילוי רצונות זה דבר...
המתחזים, איך לא ליפול עם מתחזים? אהבה ממבט ראשון, גברים מתחזים, נשים מתחזות, איך להישמר ממתחזים? איך להיזהר ממתחזים? מה האינטרס של מי שאוהב אותך? לקבל אהבה לא הגיונית, להעניק אהבה לא הגיונית, התאהבות מהירה, זהירות בדייטים
המתחזים, איך לא ליפול עם מתחזים? אהבה ממבט ראשון, גברים מתחזים, נשים מתחזות, איך להישמר ממתחזים? איך להיזהר ממתחזים? מה האינטרס של מי שאוהב אותך? לקבל אהבה לא הגיונית, להעניק אהבה לא הגיונית, התאהבות מהירה, זהירות בדייטים
...לא ליפול עם מתחזים? אהבה ממבט ראשון, גברים מתחזים, נשים מתחזות, איך להישמר ממתחזים? איך להיזהר ממתחזים? מה האינטרס של מי שאוהב אותך? לקבל אהבה לא הגיונית, להעניק אהבה לא הגיונית, התאהבות מהירה, זהירות בדייטים איך לזהות מתחזים ולהימנע מנפילות באהבה? אנשים רבים מוצאים את עצמם נופלים קורבן למתחזים, במיוחד בעולם הזוגיות. אליעד כהן מסביר לעומק איך לזהות מקרים כאלה ואיך להיזהר בצורה מעשית מאנשים שמנסים לנצל אותנו רגשית או כלכלית. מה המניע של מתחזים לאהוב דווקא אותך? הדרך החשובה ביותר לזהות אדם שמנסה לרמות...
4 טכניקות לתקשורת יעילה עם בן הזוג
...האנשים, הנישואין אינם ויכוח אחד ארוך ומתמשך. אבל יש זמנים בכל חיי נישואין, שבהם חשים בני הזוג שהם לא מתקשרים בצורה אפקטיבית זו עם זה. מאת דר מאיר ויקלר לפני מספר שנים ראיתי סרט מצויר שתיאר את הסצינה הבאה: שני גברים יושבים בבאר ושותים בירה. האחד מקשיב בעניין רב, כשחברו משתף אותו בגילוי אישי אחרון: אם הייתי יודע איך הולכים להיות הנישואין, הייתי מצטרף למועצת התלמידים בתיכון, כדי ללמוד איך להתווכח... למזלנו, למרבית האנשים, הנישואין אינם ויכוח אחד ארוך ומתמשך. אבל יש זמנים בכל חיי נישואין, שבהם חשים...
להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 3
.../ אסתר פלד - חלק 3 להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 2. האני והסביבה בתפיסה המערבית, התלות איננה נתפסת כדבר טוב. היא מתחילה, לפי פרשנויות פסיכולוגיות, בתלות של הילד בשד אמו. זו, לפי מלאני קליין, תחילת רגש האהבה, הכרת הטובה לגורם ההנאה הראשונית. אם האם תאחר להאכיל את תינוקה, הוא ירגיש זנוח ומשם - סובל וכואב. תינוק שהיחס אליו טוב, יידע שבסופו של דבר תבוא הנחמה והגמול. האחר המפתח חוסר סובלנות לתסכול, מפתח אי אמון בטענה לפיה בסופו של דבר הטוב קיים. רבים אינם מצליחים לעבד...
מנטור מדבר על החוקים - מנטור מדבר על החוק הגדול
...סדרת המאמרים בה מנטור מדבר על החוקים מאמר זה הינו הראשון בסדרת שמונה מאמרים בהם מנטור מדבר על החוק הגדול ועל שבעת החוקים שמנהלים את היקום. מנטור ממליץ לחיות בהרמוניה עם החוקים לא פעם אחת הזכרתי כי היקום שלנו הוא בעצמו מנטור ולדעתי הוא ה - מנטור הגדול מכולם. הוא מתפקד בצורה מושלמת ומדויקת, תחשבו על היופי של הבריאה, על הים, על המדבר, על ההרים והעמקים. תחשבו על נפלאות הטבע, הפרחים, החיות, האדמה והרוח. תחשבו על נפלאותיו של גוף האדם ועל איך כל חלק וחלק בגוף שלכם פועל בצורה מושלמת ובשילוב עם כל החלקים...
דיי לרצות את כולם, עכשיו - מגיע לי!
...מתקתקת את העבודה במסעדה - פשוט להתמוגג. הכל נקי ומצוחצח. השרות, אדיב. החיוך, האמפתיה והנתינה - השתקפו בפניה היפות. לבושה בקפידה ובטוב טעם. יופי של אישה. כן... ויש אבל: (רק מי שיש לו עיין חדה יכול לגלות את העצב הנשקף בעיניה. דבר אחד חסר לה - היא לא הייתה מאושרת. כל שנות חייה חיה בשביל לרצות את כולם. היום, התעוררה לחיים. דיי לרצות. עכשיו מגיע לי ! אמרה לי בנחישות. ואת כל האמת על הזוגיות שלה היא סיפרה לי. כבר כמעט שנתיים מאז שיצא לפנסיה - אין לי זוגיות. היא מתה! אין סקס. כל אחד ישן בחדר אחר. כמעט ו...
סרטן העצמות - הבנות מהפכניות לפי הרפואה החדשה - חלק 2
...הרפואה החדשה - חלק 2 סרטן העצמות - הבנות מהפכניות לפי הרפואה החדשה - חלק 1. שלב הריפוי: ברגע שנפתר הקונפליקט או עברה השפעת הטראומה נפסק תהליך פרוק תאי העצם ומתחיל שלב הריפוי, הכולל תהליך בניה מחדש של העצם או העצמות שנפגעו. השחקנים העיקריים בתהליך שיקום העצם הם חיידקים וכן תאי דם לא בשלים (בתחילה לויקוציטים ואחכ גם אריתרוציטים) המיוצרים בכמויות גדולות עי מח העצם. תאים אלה אינם מסוגלים להתחלק ולהתרבות בעצמם ולכן הם אינם יכולים להיות תאים סרטניים. תאים אלה מתפרקים בקלות עי הכבד וכל כמות עודפת שלהם...
שיקול דעת נכון - לעשות את המקסימום
...דעת נכון - לעשות את המקסימום החשיבות בהפעלת שיקול דעת נכון - לעשות את המקסימום יש מצבים בחיים שאדם רוצה לעשות כמה דברים אבל, לממש בהם את האופטימום, והוא מחפש שיטות ודרכים איך לעשות זאת, אבל תמיד נתקל בקשיים של אם הוא עושה דבר אחד, את השני הוא לא עושה במאה אחוז, וכן את השלישי והלאה על זו הדרך. ומה הכוונה שהוא מחפש להצליח בכמה דברים? לדוגמה, יש נושאים שהוא רוצה ללמוד, אבל הוא חושש שאם ישקיע באחד הוא יאבד אחוזים משאר הנושאים אותם הוא רוצה ללמוד. ובעצם כאן, האדם בשיקול הדעת מפעיל הנחת יסוד שגויה, שאם...
קבלה - תורת הקבלה - מבוא
...- מבוא הקבלה היא תורת הסוד והמיסטיקה היהודית. לתורה זו יש שורשים עמוקים במחשבה היהודית והיא נמשכת מהמיסטיקה העברית הקדומה, קרי ספרות ההיכלות והמרכבה, אולם, עיקר גיבושה ופרסומה ראשיתם בפרובאנס (דרום צרפת) ובצפון ספרד בשלהי המאה ה - 12 ובראשית המאה ה - 13. לקבלה הייתה השפעה גדולה מאוד על חיי הרוח היהודיים, והתבססו עליה תנועות רוחניות שונות, כגון השבתאות והחסידות. כמו כן, השפיעה הקבלה על תחומים רבים ביהדות, ובהם ההלכה והמנהגים, פרשנות המקרא, ספרות התפילה והפיוט, ספרות המוסר ועוד. מחשבות היסוד בקבלה...
על זוג אוהבים, כעסים ומריבות בראי הנומרולוגיה והקבלה
...זוג אוהבים, כעסים ומריבות בראי הנומרולוגיה והקבלה קוראת בקלפים אמרה לי: אתם לא מתאימים. צפוי שתתגרשו מיד אחרי החתונה! האמת, נבהלתי... מאז זה מנקר לי בראש. אנחנו מאד אוהבים אחד את השני. המיניות בינינו טובה ויש בינינו הערכה הדדית. לצערי, אחרי שנתיים של נישואין התחילו כעסים ומריבות בינינו. שנינו עקשנים ומאשימים זה את זו בכישלון הזוגיות. אני חייב לשנות את הגישה שלי אליה ובהחלט מכיר בעובדה, שאני לא טלית שכולה תכלת. נמאס לי! אני רוצה לחיות בשלום, באהבה ובלי מריבות. למה זה קורה לנו? כעסים! זאת הבעיה. הבה...
אסטרולוגיה - מעל המזל או מתחתיו?! חלק 6
...! חלק 6 אסטרולוגיה - מעל המזל או מתחתיו ?! חלק 5. בני מזל גדי נוטים לעתים קרובות להיות רוחניים מאוד, גם אם לרוב קשה להבחין בכך במבט ראשון בגלל החיבור החזק שלהם לחומר. כבר מגיל צעיר ביותר חשים הגדיים באחריות כבדה מאוד הרובצת על צווארם. התחושה היא סובייקטיבית בעיקרה, אך במקרים רבים אכן ייאלצו לקחת אחריות מעשית ולפרנס את משפחתם מגיל צעיר מאוד. בין אם האחריות שבה נושאים הגדיים מילדות הינה סובייקטיבית ובין אם לאו, רבים מהם חשים כי ילדותם נעשקה מהם, ואין זה הנכס היחיד שלתחושתם נלקח מהם. לכן נתפסים הגדיים...
הגיע הזמן לקפוץ למים העמוקים
...אתם זוכרים איך למדתם לרכב על אופניים? האם אתם זוכרים איך לימדו אתכם לשחות? האמת שאני זוכר את זה טוב מאוד ואני רוצה לספר לכם על החוויה האישית שלי, לא בגלל שהיא החוויה שלי, אלא בגלל שיש בה מסר יקר (ואולי אפילו כמה מסרים) בנושא הצלחה, שחשוב לי להעביר לכם! אני לא זוכר מה למדתי קודם... לרכב על אופניים או לשחות, אבל בחרתי להתחיל מהסיפור על האופניים. אני זוכר את אותם ימים, ימי קיץ, אבא שואל: אתה מוכן? מקפלים ביחד את האופניים (היו לי אופניים מוזרות, אופניים מתקפלות בצבע תכלת), מכניסים לבגאז של האוטו ונוסעים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לבחור לחיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לבחור לחיות, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לבחור לחיות, איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך להתמודד עם התנגדות מכירה שאין לה פתרון? החלשת החשק המיני מאמץ ויכולת שכלית להגיע לוודאות להסתכל על המציאות הבעיה הפסיכופיזית לא לפחד להתמסר רגשית למה אנשים מפחדים מגוקים? למה כדאי לשנוא את עצמי? בחורה עם חרדה חברתית להתאהב בנשים ריבאונד אהבה איך המרדף אחרי הכסף יעשה אותך מאושר? אושר יציב יצירת קשר עם האקסית להיפגע מבחורה קבלת החלטות מתוך אי וודאות החלטות נכונות איך להתמודד עם בזיונות? התמודדות עם התנהגות טורדנית כישלון בחיים למה אני לא מצליח לשנות הרגלים? ממי ללמוד שיווק? לגרום למישהו לסגור עסקה ילדים זה אושר אמיתי חרדה אצל ילדים מה הוא התת מודע? רוחנית ושלמות חכם הופך למשוגע מחשבות שווא גרנדיוזיות האקסית כמראה לבד בלי האקסית תרגיל לחיצת חזה למה תזונת ספורט חשובה? מורה רוחני אלוהי למה רבי נחמן מברסלב האמין באלוהים? הארה של מורים רוחניים התעוררות והארה איך זה מרגיש להיות אלוהים? האם להיות אלוהים זה טוב או רע? העלאת שכר דירה שיטות איך להתעשר מהר בחירת משמעות החיים אין תשובה לשאלה מהי משמעות החיים הנאה יוצרת סבל ביקורות שליליות באינטרנט לבחור בחירה ביטול הבחירה החופשית העולם מתנהל בורא לעולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לחיים, הדרכה, מאמן אישי לאורח חיים בריא בנושא לבחור לחיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.4375 שניות - עכשיו 06_10_2025 השעה 07:13:09 - wesi4