ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כפיפה ✔העם היהודי הוא העם הנבחר ✔במאמר זה באנו לבאר את השקפת העולם הבסיסית של אנשי הדת היהודית, שהיא 'שֹרֶשׁ... - ידע להצליח התחייבות! ל:...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 העם היהודי הוא העם הנבחר
במאמר זה באנו לבאר את השקפת העולם הבסיסית של אנשי הדת היהודית, שהיא 'שֹרֶשׁ פֹּרה ראשׁ וְלַעֲנָה' לכל ההלכות, הדינים, המצוות, הערכים והמוסר שיש בהם גזענות, אפליה וחוסר סובלנות לדעות שונות. כפי שפרסמנו במאמרנו הקודמים (המוסר היהודי, מעמד החילוני בהלכה ומעמדו של הגוי).

כל אדם שערך השוויון, חופש הדת והמצפון הם מערכי היסוד, שומה עליו לתת את הדעת על זרע הפורענות שמקורו בכתבי הקודש וכלה דרך התורה שבעל פה, משום שכתבי הקודש וההלכה מהווים השפעה רבה על הלך הרוח המוסרי והערכי של אזרחי מדינת ישראל המזהים עצמם עם הקולקטיב היהודי.

השקפת העולם הבסיסית של היהדות היא, שמטרת בריאת העולם על ידי האלוהים, נעשתה לצורך נתינת התורה לעם היהודי שהוא העם הנבחר. וכל שאר האנשים נבראו לשמש את העם הנבחר שיוכל להתפנות לקיים את מטרת הבריאה האלוהית. כמו כן התורות, המשפטים והערכים של אומות העולם בכל המקומות והזמנים הם יצירות אנושיות שאין להתייחס אליהם ברצינות אלא בזלזול ובלגלוג לעומת התורה האלוהית שהיא האמת המוחלטת שאינה משתנה.

ההשלכות מאמונה מסוכנת זו ברורה לכל בר דעת: אדם המאמין שהוא נבחר על ידי האל לקיים את תכלית הבריאה, הרי שהוא שם עצמו במרכז הבריאה וכל יתר האנשים שלא נבחרו (הגויים) או שנבחרו רק שאינם לומדים תורה ואינם מקיימים מצוות (חילוני) מעמדם פחות. ויתירה מכך, כל מי שמתנגד בהשקפתו או במעשיו לתכלית זו צריך לאבדו ולהשמידו מעל פני האדמה שכן הוא מכחיש את קיומו של אלוהי ישראל.

ולדברים אלה נביא ראיות מהכתובים.

תכלית הבריאה - כל בריאת העולם - על פי השקפת העולם התורנית - נבראה לצורך לימוד וקיום מצוות התורה בלבד. לכן, היה והעם היהודי לא ילמד תורה, הקדוש ברוך הוא יחריב את העולם ויחזירו לתוהו ובוהו. כך דרשו חז"ל בתלמוד (עבודה זרה ה ע"א): "אמר רבי שמעון בן לקיש מאי דכתיב [מדוע הוסיף הכתוב אות הא ליום ששי] 'ויהי ערב ויהי בקר יום הששי'? מלמד שהתנה הקדוש ברוך הוא עם מעשה בראשית ואמר אם מקבלין ישראל את התורה מוטב ואם לאו אחזיר אתכם לתוהו" וכן במסכת (נדרים לב ע"א) נאמרה דרשה זו: " אמר רבי אלעזר: אילמלא תורה לא נתקיימו שמים וארץ, שנאמר: 'אם לא בריתי יומם ולילה חקות שמים וארץ לא שמתי'! (ירמיהו לג, כה). כלומר רק בשביל התורה ברא האלוהים את העולם וחוקי הטבע שבו ובלעדיהם אין זכות קיום לעולם.

וכן מסכת שבת פח ע"א: "'ויתיצבו בתחתית ההר' (שמות יט, יז) [בזמן מתן תורה] אמר רב אבדימי בר חמא בר חסא מלמד שכפה הקדוש ברוך הוא עליהם את ההר כגיגית ואמר להם אם אתם מקבלים התורה מוטב ואם לאו שם תהא קבורתכם".

הרי לך שכל תכלית הבריאה היא לצורך לימוד התורה, ויתירה מכך על פי מדרש חז"ל התנה הקדוש ברוך הוא עם העם היהודי שאם יתבטלו מעיסוק בתורה הרי שהעולם יחרב ויחזור לתוהו.

משמעות הדברים ברורה, כל יהודי שאינו עוסק בתורה ובמצוות או שאינו מאמין שהתורה מן השמיים הרי הוא בבחינת מחריבי העולם. ולכן אין פלא שנמצא בפסקי הלכה של הרמב"ם יד החזקה - הלכות ממרים פרק ג הלכה ב את המסקנה הבאה: "והאומרין אין תורה מן השמים והמוסרין והמומרין שכל אלו אינם בכלל ישראל ואין צריך לא לעדים ולא התראה ולא דיינים אלא כל ההורג אחד מהן עשה מצוה גדולה והסיר המכשול".

כך ממש, ההורג את הכופר באמונה שהתורה מן השמיים, מקיים מצווה גדולה משום שביער את מחריבי העולם. וחשוב להדגיש שמסקנה זו היא בלתי נמנעת לאדם המאמין באמונה שלמה, ללא רבב, שאם לא ילמדו תורה העולם יחרב. הרי הכופר בתכלית זו הוא כאדם הרוצה לפוצץ את רחובות הערים, בניניה ומגדליה יחד עם האנשים שבתוכם.

[גם בימינו אלה, קברניטי האורתודוקסיה מנווטים את תלמידיהם וחסידיהם על פי השקפת עולם מסוכנת זו. הקונטרסים שהוציאה לאור 'דעת אמת' חולקו אף בכפר חב"ד וגרמו לתגובות אלימות מצד אנשי חב"ד. ועל תגובה אלימה זו כתב האדמו"ר מסלונים הרב אברהם וינברג: "אמרה תורה בפרשת מסית (דברים יג, ט) : 'לא תאבה לו ולא תשמע אליו ולא תחוס עינך עליו... וכתב רש"י: 'לא תאהבנו, לפי שנאמר ואהבת לרעך כמוך את זה לא תאהב... ' ואין ספק שעל מסיתים ומדיחים כגון אלו אמר נעים זמירות ישראל בספר תהילותיו, הלא משנאיך ה' אשנא ובמתקוממיך אתקוטט תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי'. וכי מה יעשה אדם הגון וישר, כאשר נחשים צפעונים חודרים אל ביתו וחרבם שלופה בידם, ומאיימים על נפשות ביתו, האם עליו לקבל זאת בשוויון נפש, או שעליו לעמוד על נפשו ונפשות ביתו? ולכן אלו שהגיבו (אנשי חב"ד) כפי שהגיבו, אינם חמומי מוח, ואין בהתנהגותם לא אלימות ולא פזיזות, אלא תגובה בריאה של אדם כאשר נוגעים בבת עינו ומתעללים בקדוש והיקר לו..." (שבועון חסידי חב"ד גליון 870 )].

ובאופן מפורט יותר מסביר הרמב"ם שתכלית האדם שבשבילו נברא העולם הוא ללמוד חכמה שהיא התורה וההלכה ושאר האנשים שאינם עוסקים בתורה תכליתם לדאוג לרווחת אותם חכמים. ואלה דבריו בפירוש המשניות - הקדמת הרמב"ם לפירוש המשניות: "אך על דרך כלל יש לדעת, שכל הנמצאים שתחת גלגל הירח נמצאו בשביל האדם לבדו... ותכלית היות האדם, לצייר לנפשו המושכלות [החכמה], ואם כן מדוע המציא הקב"ה כל האנשים אשר לא יציירו מושכל לנפשם, ואנו רואים שרוב בני אדם ערומים מן הערמה, וריקים מן החכמה, מבקשים התאוה, ושהאיש החכם, המואס בעולם, הוא יחיד בין רבים, לא ימצא אלא אחד בדור מהדורות:

התשובה על זה, שהאנשים ההם נמצאים לשתי סיבות. האחת, להיותם משמשים לאחד ההוא, שאילו יהיו כל בני אדם מבקשים חכמה ופילוסופיה, נשחת תקון העולם... והסיבה השנית, במציאות מי שאין בו חכמה, מפני שאנשי החכמה הם מעטים מאד. וזה הדבר נתחייב בדרך החכמה האלוהית. ואין לומר כאשר חייבה החכמה הראשונית, מדוע היה כך, כמו שאין לשאול, למה היו הגלגלים תשעה וכוכבי לכת שבעה... ואם כן נתבאר מכל אשר אמרנו, שהכוונה בבריאת כל מה שיש בתוך העולם ההווה והנפסד, אינו אלא איש שלם, כולל החכמה והמעשה, כמו שאמרנו. וכשתתבונן ותלמד מדבריהם ע"ה (עליהם השלום - חז"ל), אלו שני הענינים, רוצה לומר החכמה והמעשה, מאשר בארוהו ורמזוהו, תדע כי על נכון אמרו, שאין לו להקב"ה בעולמו אלא ארבע אמות של הלכה" [אין חשיבות בעיני האלוהים אלא העוסק בחכמת ההלכה].

ומתוך אמונה שהעולם נברא לשמש את העוסקים בתורה ובמצוות מסיק הרמב"ם בהלכותיו שהגויים צריכים לשמש כעבדים ולשלם מיסים לעם היהודי העם הנבחר, כדי שיוכל להתפנות לעיסוק "האלוהי": "אין עושין מלחמה עם אדם בעולם עד שקוראין לו שלום אחד מלחמת הרשות ואחד מלחמת מצוה, שנאמר כי תקרב אל עיר להלחם עליה וקראת אליה לשלום, אם השלימו [הגויים] וקבלו שבע מצות שנצטוו בני נח עליהן אין הורגין מהן נשמה והרי הן למס [תשלומי מס], שנאמר יהיו לך למס ועבדוך, קבלו עליהן המס ולא קבלו העבדות או שקבלו העבדות ולא קבלו המס, אין שומעין להם עד שיקבלו שניהם, והעבדות שיקבלו הוא שיהיו נבזים ושפלים למטה ולא ירימו ראש בישראל אלא יהיו כבושים תחת ידם, ולא יתמנו על ישראל לשום דבר שבעולם" (הרמב"ם הלכות מלכים פ"ו ה"א).

ובפירוש המשניות למסכת בבא קמא פ"ד מ"ג כתב הרמב"ם דברי הסבר לאפליה משפטית בין גוי ליהודי שנפסקה במשנה 'שור של ישראל שנגח לשור של נכרי פטור. ושל נכרי שנגח לשור של ישראל, בין תם בין מועד משלם נזק שלם': "ואל יקשה בעיניך דבר זה, ואל תתמה עליו, כמו שלא תתמה על שחיטת בעלי החיים אף על פי שלא עשו שום רע, לפי שמי שלא נשלמו בו התכונות האנושיות [הגויים] אינו אדם באמת, ואין תכליתו [של האלוהים] אלא לאדם [החכם העוסק בתורה ובמצוות] ".

הרי לך דברים ברורים ומפורשים מפי הנשר הגדול (הרמב"ם), הגויים שאינם עוסקים בחכמת התורה אינם נחשבים 'אדם', משום שאינם מקיימים את תכלית הבריאה.

הפחדות ועונשים למבטלים את תכלית הבריאה - הואיל וקיום העולם הוא למען התורה לכן נמצא דברי מוסר, לקח והפחדות אצל חז"ל לחיזוק לימוד התורה: "כל שאפשר לו לעסוק בתורה ואינו עוסק הקדוש ברוך הוא מביא עליו יסורין מכוערין" (ברכות ה ע"א).

"ברית תורה נכרת בדם שנאמר: (שמות כד, ח) 'הנה דם הברית אשר כרת ה' עמכם' וכל שאינו עוסק בתורה חרב מביא לעולם" (סמ"ג - חלק מצות עשה - מצוה יב).

"התורה קשורה בשמו (של אלהים) והתורה הדרכה לאדם לעשות המצות, והמצוות גם כן קשורות בשמו נמצא שמי שאינו עוסק בתורה כאילו כופר בהקדוש ברוך הוא והיינו 'דבר ה' בזה' (במדבר טו, לא) ולכך שולט בו גיהנם כמו שנאמר: (דברים לא, יז) 'על כי אין אלהי בקרבי מצאוני הרעות האלה'" (ספר ראשית חכמה - שער התשובה - פרק שביעי).

וכך כתוב בזוהר כרך ב (שמות) פרשת משפטים דף קכד ע"א: "אורייתא כלא שמא דקודשא בריך הוא ומאן דמשתדל בה כמאן דמשתדל בשמא קדישא בגין דאורייתא כלא חד שמא קדישא הוא, שמא עלאה שמא דכליל כל שמהן " [התורה כולה היא השם של הקב"ה, ומי שעוסק בה כאלו עוסק בשם הקדוש, משום שהתורה כולה שם אחד קדוש הוא שם הכולל כל השמות - תרגום הסולם].

לכן הרב יוסף אלבו מונה את האמונה שהתורה מן השמיים כאחד משלושת עיקרי האמונה בספרו ספר העקרים מאמר שלישי.

העולה מדברינו שעל פי השקפת העולם הרבנית תכלית הבריאה הוא לימוד התורה וקיום מצוותיה, וכל מי שאינו עוסק בתורה ובמצוות כמוהו ככופר בקיום האלוהים, ועל פי יסוד אמונה זו הוסקו מסקנות הלכתיות.

וזאת מסקנתו ההלכתית של הרב ישראל מאיר הכהן מראדין (1838 - 1933) "בעל החפץ חיים" בספרו משנה ברורה סימן שכט ס"ק ט: "ישראל בעל עבירות לתיאבון כל זמן שאין כופר בתורה נראה דמחללין עליו שבת כדי להצילו, אבל אם הוא להכעיס [שכופר בתורה] אסור להצילו אף [ביום] בחול וכל שכן דאסור לחלל עליו שבת בפיקוח הגל [כוונתו לגל אבנים שנפלו על הכופר בתורה, אסור לסלק האבנים בשבת אלא ישאר שם וימות] או בשאר רפואה וההוא הדין לכל הני דאיתא [לכל ההלכות הנמצאות] ביורה דעה סימן קנ"ח ס"א וב' עיין שם".

כך נכתב בשולחן ערוך יורה דעה סימן קנח סעיף ב: והאפיקורסים, והם שכופרים בתורה (חילוני) ובנבואה מישראל, היו נוהגין בארץ ישראל להרגן. אם היה בידו כוח להרגן בסייף, בפרהסיא [בציבור], הורגו. ואם לאו, היה בא בעלילות עד שיסבב [בתחבולה] הריגתו. כיצד, ראה אחד מהם שנפל לבאר והסולם בבאר, קודם ומסלקו ואומר: הריני טרוד להוריד בני מן הגג ואחזירנו לך, וכיוצא בדברים אלו".

החשוב להדגיש שמסקנות הלכתיות אלה מוכרחות ומובנות לאדם המאמין באמונה שלמה שאלוהים התנה עם העם היהודי שאם יבטל מתורה ומצוות יחריב הוא את העולם, נמצא שראוי להרוג לאבד ולהשמיד את כל הכופרים בתורה שהם בבחינת פצצה מתקתקת.

העם היהודי הוא העם היחידי שנועד לקיים את תכלית הבריאה

הדבר המשונה והמוזר ביותר שהתורה הנחשבת לספר החוקים והמצוות של אלוהים, ניתנה לקומץ אנשים קטן מכלל האוכלוסייה העולמית. כלומר ספר האמור להראות את הדרך הישרה שאדם צריך לבחור בה, מן הראוי היה שיימסר וייודע לכל בני האדם ללא צורך של גיור והצטרפות לעם היהודי וכן ללא הבחנה בין לאום ללאום ובין גזע לגזע וכל אשר נברא בצלם היה צריך להכיר ולדעת את ספר חוקי האלוהים, בין שהוא יהודי בין שהוא סיני או יפני או אירופאי, האינדיאנים שבאמריקה, ילידי אוסטרליה, (אבוריג'ינים) האוכלוסייה השבטית באפריקה וכיו"ב.

משום מה מסרה אלוהים לקומץ קטן מכלל יצורי אנוש עלי אדמות. ולא מסרה לכל באי עולם.

ומיהו אותו עם שנבחר לקיים וללמוד את משנתו ותורתו של האלוהים?

העם היהודי לדורות עולם הוא העם הנבחר או כלשון הכתובים "עם סגולה".

דברים פרק ז, ו: " כי עם קדוש אתה לה' אלהיך בך בחר ה' אלהיך להיות לו לעם סגלה מכל העמים אשר על פני האדמה". וכתב הרמב"ן דברים ז, ח: "כי מאהבת ה' אתכם - בחר בכם, שראה אתכם ראויים להתאהב לפניו ונבחרים לאהבה יותר מכל העמים. ולא הזכיר בזה טעם מן הבחירה, כי הנבחר לאוהב הידוע לסבול את אוהבו בכל הבא עליו ממנו, וישראל ראויים לכך מכל עם".

וכן בשמות פרק יט, ה: "ועתה אם שמוע תשמעו בקלי ושמרתם את בריתי והייתם לי סגלה מכל העמים כי לי כל הארץ".

וכתב רש"י (שמות יט, ה): "סגלה - אוצר חביב, כמו (קהלת ב, ח) וסגלת מלכים, כלי יקר ואבנים טובות שהמלכים גונזים אותם. כך אתם תהיו לי סגולה משאר אומות... כי לי כל הארץ - והם [אומות העולם] בעיני ולפני לכלום". וכך תרגם אונקלוס את המילה סגלה - 'חביב'.

ובמשנה מבואר במפורש שאלוהים מתייחס ליהודים כבנים ושלהם בלבד ניתנה התורה: "הוא היה אומר [ר' עקיבא] חביב אדם שנברא בצלם... חביבין ישראל שנקראו בנים... חביבין ישראל שניתן להם כלי חמדה [התורה] חיבה יתירה נודעת להם שניתן להם כלי חמדה שבו נברא העולם שנאמר (משלי ד) 'כי לקח טוב נתתי לכם תורתי אל תעזובו'" (אבות פרק ג משנה יד).

ובמגן אבות לרשב"ץ בפירושו את המשנה לעיל כתב: "וכשהבדיל הקב"ה לישראל מבין העמים וקדשם בקדושתו, הראה להם חיבה יתירה, ועל זה נקראו בנים, כמו שהאב מקרב את בנו אליו יותר מעבדיו... וכיון שאתם קדושים בקדושתו במה שקרב אתכם ועשה אתכם סגולה מכל העמים... כי לזה הבדיל אתכם הקב"ה מבין העמים, שתהיו נבדלים מהבהמות יותר מהם (מהגויים) ".

הדברים נאמרים באופן ברור ונחרץ מפי רבותינו: 'עם ישראל הוא העם הנבחר שניתנה לו התורה, ובכך מעלתו גבוהה משאר אומות העולם', וכל החפץ שוויון צריך להוקיע אמונה גזענית ונתעבת זו.

וכדי להבדיל את העם היהודי הנבחר משאר העמים ציוה האלוהים את העם הנבחר לעשות ברית מילה כדי שיהיו מובדלים משאר אומות העולם.

וכך כתוב (ספר החינוך מצוה ב) בהסברו את טעם מצוות ברית מילה: "משרשי מצוה זו, לפי שרצה השם יתברך לקבוע בעם אשר הבדיל להיות נקרא על שמו אות קבוע בגופם, להבדילם משאר העמים בצורת גופם כמו שהם מובדלים מהם בצורת נפשותם, אשר מוצאם ומובאם איננו שוה, ונקבע ההבדל בגולת הזהב (איבר המין הזכרי) לפי שהוא סיבה לקיום המין, מלבד שיש בו תשלום צורת הגוף, כמו שאמרנו. והעם הנבחר חפץ השם יתברך להשלים תכונתו (באמצעות הסרת העורלה) ".

עינך רואות שהשקפת העולם הרבנית בעלת יחס גזעני באופן החמור ביותר, העם הנבחר נבדל משאר אומות העולם על ידי סימון בגופו באשר 'מוצאו ומובאו איננו שווה' לשאר העמים וזה כדי להשלים את תכונתו ושלמותו הגופנית.

השקפת עולם זו שהעם היהודי הוא העם הנבחר היא נחלת כל הרבנים כפי שמוצג בכתבי הקודש בכלל ובתורה בפרט.

אמונה זו גורמת למסקנה אחת ויחידה. העם היהודי טוב ומעולה משאר אומות העולם, מסקנה גזענית שתקומם כל נפש הגונה ותזעזע את אמות הסיפים של כל שוחר שוויון.

ולכן אל יפלא בעיניך כשתקרא את דבריו הגזעניים והמקוממים של ר' יהודה הלוי בספרו 'הכוזרי' (מאמר ה אות כ): "הפחות שבבהמה יותר מעולה במדרגה מן המעולה שבצמח, והפחות שבאדם יותר מעולה במדרגה מן המעולה שבבהמה. וכן הפחות שבבני תורת האלהים (היהודים) יותר מעולה במדרגה מן המעולה שבאומות (הגויים) שאין להם תורת האלהים, כי התורה שהיא מאת האלהים מקנה הנפשות מנהג המלאכים ותכונתם".

כמו כן את דברי הראי"ה קוק בספר 'אורות ישראל' פרק ה פיסקה י: "ההבדל שבין הנשמה הישראלית... ובין נשמת הגוים כולם, לכל דרגותיהם, הוא יותר גדול ויותר עמוק, מההבדל שבין נפש האדם ונפש הבהמה, שבין האחרונים [אדם ובהמה] רק הבדל כמותי נמצא, אבל בין הראשונים [יהודי וגוי] שורר הבדל עצמי איכותי". וכאלה רבים בספרות הרבנית.

אמונת העם היהודי העם הנבחר גורמות למסקנות הלכתיות מקוממות, אך חשוב להזכיר שהנם מסקנות בלתי נמנעות מאמונה עמוקה ושורשית שהעם היהודי הוא העם הנבחר.

העם היהודי התחייב תרי"ג (613) מצוות ושאר אומות העולם רק 7 מצוות - התורה והמצוות שלמענם נברא העולם על ידי האלוהים. ניתנו אך ורק לעם היהודי הנבחר כפי שכתב רמב"ם: "משה רבינו לא הנחיל התורה והמצות אלא לישראל, שנאמר: 'מורשה קהלת יעקב' (דברים לג, ד), ולכל הרוצה להתגייר משאר האומות, שנאמר: 'ככם כגר' (במדבר טו, טו), אבל מי שלא רצה אין כופין אותו לקבל תורה ומצות (613 מצוות), וכן צוה משה רבינו מפי הגבורה לכוף את כל באי העולם לקבל מצות שנצטוו בני נח, וכל מי שלא יקבל יהרג" (הלכות מלכים פ"ח ה"י).

כלומר רק היהודי או מי שהצטרף לעם היהודי (הגר) מחויב במצוות האלוהים אך שאר אומות העולם רק ב 7 מצוות ואם אינם מקיימים זאת, אחת דתם להיהרג.

[ואל תתמה מדוע לא הורגים היום? התשובה לכך: שהעם היהודי המייצג את התורה וההלכה אינו שולט על אומות העולם, אך בזמן שישלוט יצטרך להרוג כל גוי שאינו מקבל 7 מצוות בני נח, כפי שכתב הרמב"ם: "אין כל הדברים האלו [להקל על הגויים מפני דרכי שלום] אמורים אלא בזמן שגלו ישראל לבין העובדי כוכבים או שיד עכו"ם [גויים] תקיפה על ישראל אבל בזמן שיד ישראל תקיפה [חזקה ושולטת] עליהם אסור לנו להניח עובדי כוכבים בינינו, ואפילו יושב ישיבת עראי או עובר ממקום למקום בסחורה לא יעבור בארצנו אלא עד שיקבל עליו שבע מצות שנצטוו בני נח [גויים] שנאמר לא ישבו בארצך אפילו לפי שעה"].

ואלה הם שבע המצוות שהתחייבו הגויים: 1. איסור לעבוד עבודה זרה. 2. איסור לקלל את אלוהים. 3. לא תרצח. 4. גילוי עריות. 5. לא לגזול. 6. שיקימו דינים ומערכת משפט. 7. איסור אכילת אבר מן החי. [יש עוד שני איסורים שחלים על הגויים והם הרבעת בהמה והרכבת אילן (רמב"ם הלכות מלכים פ"י ה"ה)].

ההלכה עושה הבחנה בין אדם לאדם לגבי הכרעת הדין, העונשים החלים על העובר את החוקים והמצוות אינם שווים לכל נפש. עונשו של היהודי אינו כעונשו של הגוי הנה כמה דוגמאות: "בן נח [גוי] שהרג נפש אפילו עובר במעי אמו נהרג עליו [חייב גזר דין מוות], וכן אם הרג טריפה (חולה שימות תוך שנה) או שכפתו ונתנו לפי ארי או שהניחו ברעב עד שמת, הואיל והמית מכל מקום נהרג, וכן אם הרג רודף שיכול להצילו באחד מאיבריו נהרג עליו, מה שאין כן בישראל [שפטורים מעונש מוות אם הרג עובר או אדם טריפה] (רמב"ם הלכות מלכים פ"ט ה"ד) ".

"בן נח חייב על הגזל, בין שגזל עכו"ם (גויים) בין שגזל ישראל, ואחד הגוזל או הגונב ממון או גונב נפש, או הכובש שכר שכיר וכיוצא בו, אפילו פועל שאכל שלא בשעת מלאכה, על הכל הוא חייב, והרי הוא בכלל גזלן, מה שאין כן בישראל, וכן חייב על פחות משוה פרוטה [מטבע בעל ערך ממוני נמוך], ובן נח שגזל פחות משוה פרוטה ובא אחר וגזלה ממנו, שניהן נהרגין עליה". (רמב"ם הלכות מלכים פ"ט ה"ט)

הרי לך 'איפה ואיפה' במערכת המשפט ההלכתית, הכרעת הדין על אותו מעשה, שונה היא בין אדם שמוצאו האתני אינו יהודי לבין אדם שמוצאו האתני יהודי. ולכן גוי שגזל חייב מיתה והורגים אותו ואילו יהודי שגזל אינו נהרג אלא צריך להשיב את הגזלה בלבד.

עד כמה מגוחכת התנשאותם של רבנים שרוצים הם להקים את "מדינת ההלכה" כאילו מערכת ההלכתית מוסרית יותר, הרי אין לך אפליה ונבזות יותר מאשר להבדיל בין אזרח לאזרח בגלל מוצאו האתני, ומעניין מה היו תגובות מדינות המערב אילו מדינת ישראל הייתה מחייבת את אזרחיה הגויים עונש מוות על גזילה ואפילו על פחות משווה פרוטה ואילו את היהודי פותרת מעונש מוות ואף מהשבת הגזילה במקרה של גזילה פחות משווה פרוטה.

בוא וראה איך שאלוהי ישראל לא רצה בשלמותם של הגויים ופטר אותם מ 613 מצוות. לאחר שמנתה התורה את איסורי אכילת העופות הטמאות ואת איסור אכילת הנבלה, מנמקת היא את דבר האיסור: " לא תאכלו כל נבלה, לגר אשר בשעריך תתננה ואכלה או מכר לנכרי כי עם קדוש אתה לה' אלהיך" (דברים פרק יד, כא).

וכך כתב הספורנו (מפרשני המקרא): "אף על פי שהנבלה היא נאותה למזון אנושי כמו לגר או לנכרי, אינה נאותה למזון עם קדוש, מוכן לשלמות המכוון מאת האל יתברך", הרי לך שאיסור אכילת נבלה אינו מטעמי בריאות אלא מטעם רוחני, לאנשים הראויים לשלמות אלוהית והם העם הנבחר, העם היהודי.

אסור לגויים לעסוק בתורה ולשמור שבת - הגויים, לא רק שאינם מצווים בכל חוקי האלוהים, אלא שאסור להם לעסוק בתורה האלוהית שהיא 'תמימה משיבת נפש' (תהלים יט, ח) ואם יעסקו בתורה יתחייבו מיתה כדברי התלמוד: "אמר רבי יוחנן: נכרי שעוסק בתורה חייב מיתה, שנאמר (דברים ל"ג) 'תורה צוה לנו משה מורשה' - לנו מורשה ולא להם. (סנהדרין נט ע"א).

וכן אסור לגוי לשמור שבת, כמבואר בתלמוד: "אמר ריש לקיש: נכרי ששבת - חייב מיתה" (סנהדרין נח ע"ב) וזאת למרות שהשבת נחשבת 'מתנה טובה' בכל זאת האלוהים - 'הטוב והמטיב לכל בריותיו' - החליט למוסרה אך ורק לישראל כמבואר בתלמוד: "מתנה טובה יש לי בבית גנזי ושבת שמה, ואני מבקש ליתנה לישראל" (שבת דף י ע"ב).

ועל פי שתי סוגיות תלמודיות אלה פסק הרמב"ם הלכות מלכים פרק י הלכה ט: "עכו"ם [גוי] שעסק בתורה חייב מיתה, לא יעסוק אלא בשבע מצות שלהן בלבד, וכן עכו"ם ששבת אפילו ביום מימות החול, אם עשאהו לעצמו כמו שבת חייב מיתה, ואין צריך לומר אם עשה מועד לעצמו, כללו של דבר אין מניחין אותן לחדש דת ולעשות מצות לעצמן מדעתן, אלא או יהיה גר צדק ויקבל כל המצות, או יעמוד בתורתו ולא יוסיף ולא יגרע, ואם עסק בתורה, או שבת, או חדש דבר, מכין אותו ועונשין אותו, ומודיעין אותו שהוא חייב מיתה על זה אבל אינו נהרג".

ובתלמוד (ברכות ז ע"א) נמצא מדרש אגדה המבטא היטב את השקפת עולם של חז"ל ביחסם אל הגויים: "אמר רבי יוחנן משום רבי יוסי: שלשה דברים בקש משה מלפני הקדוש ברוך הוא ונתן לו, בקש שתשרה שכינה על ישראל ונתן לו, שנאמר: (שמות ל"ג) 'הלא בלכתך עמנו', בקש שלא תשרה שכינה על אומות העולם ונתן לו, שנאמר: (שמות ל"ג) 'ונפלינו אני ועמך'".

וזו אחת התמיהות הגדולות על תורת האלוהים, אם רצונו להטיב עם ברואיו על ידי קיום תורה ומצוות מדוע שלא יקיימו זאת כולם? מדוע צריך האלוהים להתנות את שמירת מצוותיו בגיור? אם חושב הוא שרפואה היא לנפש, מדוע מחייב מיתה את השומר שבת והעוסק בתורה. ועל מה ולמה הסכים הקב"ה לבקשת משה שלא להשרות שכינתו על שאר העמים?

ואפשר לכנות מעשה זה כמעשה סדום: שזה [הגויים] נהנה וזה [היהודים] לא חסר.

העולם נברא בשביל התורה וישראל.

לאור האמור לעיל נמצא שתכלית הבריאה היא למען התורה שיקיימוה ישראל ולכן נמצא בכתובים ובמפרשים התבטאויות המראות השקפת עולם זו בבהירות: "בראשית ברא - אין המקרא הזה אומר אלא דרשני, כמו שדרשוהו רבותינו ז"ל [העולם נברא] בשביל התורה שנקראת (משלי ח, כב) 'ראשית דרכו', ובשביל ישראל שנקראו (ירמיה ב ג) 'ראשית תבואתו' (רש"י בראשית א, א).

וכן הוא במדרש אליהו רבה (איש שלום) פרשה יח: "'שפכי כמים לבך', מה [כמו ש] מים חיים לעולם, כך דברי תורה חיים לעולם, מה מים [הללו], אין בניינו של עולם אלא במים, אין העולם מתגדל אלא במים, ואילמלי מים אין העולם עומד, כן אלמלא ישראל ודברי תורה לא נתקיימו שמים וארץ, שנאמר: 'כה אמר ה' אם לא בריתי יומם ולילה וגו' (ירמיה ל"ג כ"ה) ".

ודברים מפורשים כתב הרד"ק (ישעיהו כב, יא): "ז' [7] דברים נבראו קודם שנברא העולם ואלו הן גן עדן ותורה וצדיקים וישראל וכסא הכבוד וירושלם ומשיח בן דוד, ואין משמעות הדרש הזה כמו שמבינים אותו המון התלמידים אלא פירוש שעמדו בכח (כאידאה) להבראות קודם שנברא העולם לפי שהדברים האלה הם תכלית בריאת העולם".

ואחר דברים אלו לא יפלא בעיניך שתמצא ביטויים של שילוש הקדוש של תורה ישראל ואלוהים.

זוהר כרך ג (ויקרא) פרשת אחרי מות דף עג עמוד א: "ג' דרגין אינון מתקשרן דא בדא קודשא בריך הוא אורייתא וישראל, וכל חד דרגא על דרגא סתים וגליא, [שלוש מדרגות הן, המתקשרות זו בזו, שהן הקב"ה, התורה וישראל. וכל אחת מהן היא מדרגה על מדרגה סתומה וגלויה - תרגום הסולם].

והמסקנה ההלכתית הנובעת מהשקפת עולם מסוכנת זו באה לידי ביטוי בדברי הרב אליעזר יהודה ולדנברג, (יליד שנת 1917, כיהן כאב בית דין בירושלים) בפסיקתו שמותר להרוג - שלא על פי דיני התורה - כדי להגן על 'השילוש הקדוש' אלוהים תורה וישראל: "ועצם יסוד זה של עמידת בית דין בפרץ להתנהג בכל חומר הדין אף שלא מן התורה כשנוגע הדבר ביסוד היסודות של האמונה "בקוב"ה [אלוהים], וישראל, ואורייתא", מצינו ברמב"ם בפירוש המשניות בפ"ק [בפרק ראשון] דחולין שכותב וזה לשונו: "ודע שמסורת בידינו מרבותינו בקבלת דברים מרבים שזמנינו זה זמן הגלות שאין בו דיני נפשות [בזמן הגלות שאין בתי דין מוסמכים אין סמכות להוציא גזר דין מוות הקבוע בתורה כמו אשת איש שנאפה שדינה על פי התורה מוות] אין זה אלא בישראל שעבר עבירת מיתה [חילול שבת, ניאוף, וכיו"ב] אבל האפיקורסין [חילונים] והצדוקים והבייתוסים כפי רוב רעותיהן הורגים אותן לכתחילה כדי שלא יפסידו את ישראל ויאבדו האמונה וכבר יצא מזה הלכה למעשה באנשים הרבה בארצות המערב כולן". (שו"ת ציץ אליעזר חלק י"ט סימן נא).

הרי לך שכל הפוגע "באלהים, ישראל והתורה" מותר להורגו אף בזמן הזה אף שאין לנו סנהדרין שבסמכותה לדון דיני נפשות.

דברי סיכום:

כל הקורא את דברינו יבין מיד שהאידיאולוגיה הליברלית אינה יכולה לדור בכפיפה אחת עם האידאולוגיה הדתית היהודית.

הרוצה בכל מאודו שוויון בין כל הברואים הן ברמה המשפטית והן ברמה התודעתית, חייב להוקיע את האמונה בדבר "העם הנבחר" לקיום תכלית הבריאה. הדבר ברור לכל בר דעת, אם היהודים נבחרו לקיים את רצון האלהים הרי שהגויים לא נבחרו לכך, ולכן אינם נחשבים בדרגת האדם השלם. אפשר להפקיר את ממונם, אסור להשיב להם אבידה, אסור לחלל שבת כדי להצילם מסכנת נפשות ומותר להורגם.

דבר נוסף שיש ליתן עליו את הדעת, כאשר אדם מאמין שהטקסט התורני נכתב על ידי האלהים או בהשראת האלהים, הרי שכל טקסט אנושי או מערכת משפט אנושית נחשבים כאין וכאפס ואינם ראויים להתייחסות.

ויתירה מכך הדן על פי חוקים אנושיים מביא פורענות לעולם כפי שכתב הרב עובדיה יוסף: "כעת כאשר עם ישראל שוכן בארצו, ולדאבון לבנו הוא דן על פי חוקים זרים, הדבר חמור אלף פעמים יותר מיחיד או קהלה בישראל שהולכים לדון בערכאות של גוים, כי המבלי אין אלקים בישראל... הרי הם בכלל מה שאמרו לפניהם ולא לפני עכו"ם [גויים], שכיון שאינם מכירים בחוקי התורה, וטוענים שכבר פקע תוקף דת משה, ולכן דנים הם על פי משפטי נביאי השקר שלהם, ההולך לדון בפניהם הרי הוא כבועט בתורת אלקים חיים כפי שקבלנו מדורו דורות עד משה רבינו, ותוצאות מצב מחפיר ומביש זה מי... וכבר אמרו חז"ל (שבת קל"ט ע"א) כל פורענות הבאה על ישראל צא ובדוק בשופטי ישראל... ואנו רואים לצערינו כמה קשה המצב הבטחוני והכלכלי כיום, שאין לך יום שאין קללתו מרובה מחבירו (שו"ת יחווה דעת חלק ד סימן סה).

כל שוחר דמוקרטיה וליברליות צריך לברוח מאמונות "העם הנבחר", "אור לגויים" "תורת האלהים" כמי שבורח מאש.
אפיקורוס אחדות הנשמה גזענות מעמד החילוני בהלכה ההבדל שבין קיום העולם דברי תורה נבואות אמת מדינת הלכה היהודים העם היהודי העם היהודי הוא העם הנבחר העם הנבחר יהדות יהודי יהודים עם ישראל עם נבחר
מרחק המשקל מהגוף, מומנט, השפעת המרחק של המשקולת מהגוף, תרגילים עם מרפק ישר, תרגילים עם כפיפה במרפק, הרחקת כתפיים לצדדים, פרפר לחזה, פול אובר עם מרפק ישר, פול אובר עם כפיפה במרפק, זווית הישום של הכוח
מרחק המשקל מהגוף, מומנט, השפעת המרחק של המשקולת מהגוף, תרגילים עם מרפק ישר, תרגילים עם כפיפה במרפק, הרחקת כתפיים לצדדים, פרפר לחזה, פול אובר עם מרפק ישר, פול אובר עם כפיפה במרפק, זווית הישום של הכוח
... המשקל מהגוף, מומנט, השפעת המרחק של המשקולת מהגוף, תרגילים עם מרפק ישר, תרגילים עם כפיפה במרפק, הרחקת כתפיים לצדדים, פרפר לחזה, פול אובר עם מרפק ישר, פול אובר עם כפיפה במרפק, זווית הישום של הכוח למה מרחק המשקולת מהגוף משפיע על הקושי של התרגיל? כאשר מבצעים תרגילים עם משקולות, מרחק המשקל מהגוף הוא אחד ... מציין שבזווית הזו, הכוח שמפעילה המשקולת הוא היעיל ביותר, ולכן גם המאמץ של השריר יהיה הכי גבוה בנקודה זו. מה ההבדל בין ביצוע תרגילים עם מרפק ישר לבין תרגילים עם כפיפה במרפק? אליעד מסביר כי כאשר מבצעים תרגיל עם מרפק ישר, המשקל נמצא רחוק יותר מהגוף, מה שגורם לתרגיל להיות קשה יותר. מנגד, כאשר מתאמנים מבצעים כפיפה במרפק, הם בעצם מקטינים את המרחק של המשקל מהציר, וכך התרגיל הופך לקל יותר. לדוגמה, בתרגיל פרפר לחזה אנשים נוטים לקפל מעט את המרפקים, ... כאשר המרפקים ישרים, גורם לעומס רב יותר על השרירים, במיוחד על שרירי הגב (בעיקר הרחב גבי). כאשר מתאמנים מתעייפים במהלך התרגיל, הם יכולים להפחית מעט מהקושי על ידי כפיפה קלה של המרפקים, פעולה שמקרבת את המשקל לגוף ומפחיתה את העומס באופן משמעותי. זוהי דרך מעשית ופשוטה להפחתת עומס בזמן תרגיל ללא החלפת ... ניתן ליישם את ההבנה הזו באימון כוח? אליעד כהן ממליץ למתאמנים להיות מודעים להשפעה של מרחק המשקל מהגוף. אם מתאמנים רוצים להקל על עצמם במהלך אימון, הם יכולים לבצע כפיפה קלה של המרפק או להתקרב אל המשקל, וכך להפחית את העומס. מצד שני, מתאמנים שרוצים להגביר את דרגת הקושי יכולים לשמור על מרפק ישר או ... גורמים אלו משפיעים באופן משמעותי על איכות האימון, רמת הקושי והאפקטיביות של התרגילים. איך משפיע מרחק המשקולת על אימון כוח? למה תרגילים עם מרפק ישר קשים יותר? איך כפיפה במרפק משפיעה על קושי התרגיל? מהי זווית היישום של הכוח בתרגילים? מתי תרגילי כוח הכי קשים? כיצד להקל על עומס במהלך תרגילים? איפה לשריר ...
מה הם השרירים? למה בעצם יש לנו שרירים? איך השרירים עובדים? [שריר / שריר נגדי / פשיטה / כפיפה במפרק]
... הם השרירים? למה בעצם יש לנו שרירים? איך השרירים עובדים? (שריר שריר נגדי פשיטה כפיפה במפרק) בעיקרון בגוף שלנו חלקים רבים, ... פינוקיו, ויסתיים במפרק המרפק של פינוקיו. ובכל פעם שפינוקיו ירצה לבצע פעולה של כפיפה במפרק המרפק (תנועה של לגעת עם כף היד, ... (שריר הטרייספס). שבעצם, כאשר פינוקיו ביצע פעולה של קירוב כף היד אל הכתף (כפיפה במפרק המרפק), אז אומנם שריר היד הקדמית ... את כף היד מהכתף כמה שיותר רחוק. שזאת נקראת תנועה של פשיטה במפרק המרפק. (כפיפה פשיטה) בדוק עם עצמך: עמוד בצורה רגילה ...
תרגילי גמישות לירך אחורית, איך להגמיש את ההמסטרינג? טעויות בהגמשת שריר ההמסטרינג, איך לא להגמיש את ההמסטרינג? תרגילי יוגה שגויים, טעויות בתרגילי יוגה, איך להגמיש את ההמסטרינג נכון? התרגיל סטיפ לג דדליפט
תרגילי גמישות לירך אחורית, איך להגמיש את ההמסטרינג? טעויות בהגמשת שריר ההמסטרינג, איך לא להגמיש את ההמסטרינג? תרגילי יוגה שגויים, טעויות בתרגילי יוגה, איך להגמיש את ההמסטרינג נכון? התרגיל סטיפ לג דדליפט
... הם בעצם לא מבצעים את המתיחה הנכונה להמסטרינג, אלא משאירים את הגב כפוף ומעמיסים על החוליות. כפיפה בתרגול יוגה: גם בתרגילים כמו אוטנאסנה או פשימוטנאסנה, המתיחה נעשית באופן לא נכון כשעוברים מכפיפה בעמוד השדרה במקום להתרכז בהגמשת ... בעמוד השדרה. כיצד עובדים עם ברכיים כפופות בתרגילים? בעבודת גמישות בהמסטרינג, מומלץ לעבוד עם כפיפה קלה בברכיים כדי למנוע עומס יתר ... איך לטפל בקיצור בשרירי הירך האחורית? מתיחת שרירי ההמסטרינגס, מתיחת שרירי הירך האחורית, איך למנוע כפיפה בעמוד השדרה? איך למנוע כפיפה בחוליות עמוד השדרה? איך לשמור ... לגרום לגמישות השרירים? איך להשיג גמישות בשרירים? תרגילי יוגה, אוטנאסנה, Uttanasana, פשימוטנאסנה, כפיפה קדימה, כפיפה לפנים עם רגלים ישרות בעמידה, כפיפה לפנים בישיבה, איך לגרום ... להיות גמיש? גמישות ירך אחורית, תרגילי יוגה מסוכנים, למה חשוב לכופף את הברך? למה חשוב לבצע כפיפה בברך במתיחת ההמסטרינג? למה חשוב שתהיה כפיפה בברך בתרגילי גמישות הירך ...
מהי הדרך האידיאלית להרמת משא כבד? מהי הדרך הנכונה ביותר להרים דברים כבדים? איך הכי נכון להתכופף כדי להרים דברים כבדים מהרצפה? ארגונומיה, deadlift vs squat, high bar squat vs low bar squat vs front squat
מהי הדרך האידיאלית להרמת משא כבד? מהי הדרך הנכונה ביותר להרים דברים כבדים? איך הכי נכון להתכופף כדי להרים דברים כבדים מהרצפה? ארגונומיה, deadlift vs squat, high bar squat vs low bar squat vs front squat
... להרים דברים כבדים תלויה בשימוש נכון במפרקים, בהקפדה על גב ישר ובהימנעות מוחלטת מכפיפה מוגזמת של עמוד השדרה. מהי הטעות הגדולה ביותר שעושים כשמרימים דברים מהרצפה? כאשר מרימים חפצים, הגוף משתמש בעיקר בארבעה מפרקים עיקריים: מפרק הקרסול מפרק הברך מפרק הירך (האגן) חוליות עמוד השדרה אליעד מדגיש שיש טעות נפוצה שהרוב מסכימים שיש להימנע ממנה בכל מחיר: כפיפה בעמוד השדרה, או גב עקום. כאשר מתכופפים עם עמוד שדרה עקום, נוצרת כפיפה שמעמיסה על החוליות באופן שעלול לגרום לפריצת דיסק, כאבי גב ובעיות בריאותיות ארוכות טווח. מה ההבדל בין גב ישר לגב זקוף? אליעד מסביר שקיים הבדל חשוב בין גב ישר לגב זקוף: גב ישר: ... זקוף אבל בפועל עמוד השדרה שלהם כפוף או עקום: אדם שחושב שהוא עומד ישר אבל בפועל יש לו כפיפה בחלק התחתון של הגב. אדם שמנסה להיות זקוף ובכל זאת חוליות הגב התחתון שלו כפופות. אדם שמרגיש שהוא שומר על גב ישר, אבל מתרחשת תופעה הנקראת Butt Wink - כיפוף לא רצוני של האגן בזמן ירידה נמוכה (כמו בדיפ סקוואט). אליעד מזכיר שגם אם מדובר בכפיפה קטנה, לאורך זמן היא עלולה לגרום לנזק משמעותי. לכן חשוב להקפיד על גב ישר באופן עקבי. איך מזהים שהגב באמת ישר? דוגמאות למצב תקין של גב ישר כוללות: האדם מתכופף דרך מפרק הירך ... hinge) בלי לכופף את הגב. שמירה על עמוד השדרה במצב נייטרלי גם אם הגוף מוטה קדימה. תנועת כפיפה שמגיעה מהברכיים ומהירכיים, ללא כפיפה מוגזמת בעמוד השדרה. מהי השיטה הטכנית להרמה נכונה מהרצפה? אחרי שמבינים שצריך לשמור על גב ישר, אליעד מדגים כיצד לבצע זאת: יש לבצע את הכפיפה מהאגן ומהברכיים, תוך שמירת הגב ישר במצב נייטרלי. הרמה נכונה נעשית באמצעות שימוש מרכזי בירכיים (Hip hinge) ובברכיים (Squat), ומינימום עומס על החוליות. חשוב להבין שאומנם ניתן ... סקוואט עמוק (deep squat). לסיכום, כיצד יש להרים דברים כבדים בצורה נכונה? הימנע תמיד מכפיפה של עמוד השדרה (גב עקום). שמור על גב ישר באמצעות כפיפה נכונה בירכיים ובברכיים. הקפד לעבוד על הגמישות של ההמסטרינג כדי להצליח לשמור על עמוד השדרה במצב נייטרלי. זכור שיש הבדל בין גב ישר לבין גב זקוף. איך להרים משקל כבד נכון? למה ...
ניתוח תנועתי של הרמת משקל מהרצפה, באיזה מפרקים אפשר להשתמש כדי להרים משקל מהרצפה? האם באמת אפשר לשמור על גב ישר בהרמת חפצים מהרצפה? למה קשה לשמור על גב ישר? צורות שונות לעשות סקוואט, מהי הרמה לא נכונה? ארגונומיה
ניתוח תנועתי של הרמת משקל מהרצפה, באיזה מפרקים אפשר להשתמש כדי להרים משקל מהרצפה? האם באמת אפשר לשמור על גב ישר בהרמת חפצים מהרצפה? למה קשה לשמור על גב ישר? צורות שונות לעשות סקוואט, מהי הרמה לא נכונה? ארגונומיה
... ישר בהרמת משקל מהרצפה? ההסבר הראשון של אליעד עוסק בשאלה אם ניתן לשמור על גב ישר בהרמת משקל. הוא מציין כי ישנם כמה דרכים בהן ניתן להרים משקל מהרצפה, ואלה כוללות: כפיפה בחוליות בעמוד השדרה, כפיפה במפרק האגן, וכפיפה במפרק הברך. כל אחת מהתנועות הללו מביאה לתוצאה שונה ולמעמסה שונה על הגב והמפרקים. הסבר נוסף שניתן הוא כיצד השמירה על ... המפרקים האחרים יישארו לא מעורבים, דבר שלא ניתן לבצע מבלי ליפול אחורה. מהם היתרונות והחסרונות של כל שיטה? אליעד מסביר גם את היתרונות והחסרונות של כל שיטה. למשל, כפיפה בחוליות בעמוד השדרה יכולה להיות מסוכנת משום שהיא עלולה להעמיס על הגב התחתון. לעומת זאת, כפיפה במפרק האגן יכולה לאפשר שמירה על גב ישר, אך היא לא תמיד נוחה או אפשרית לכל אחד, במיוחד לאנשים עם גמישות מוגבלת. האם ... לשמור על גב ישר במהלך הרמת משקל? במהלך ההרצאה, אליעד מבהיר כי שמירה על גב ישר חשובה אך קשה מאוד במצבים מסוימים. הוא מתאר כיצד, בזמן הרמת משקל, לעיתים יש צורך בכפיפה של עמוד השדרה. החלק החשוב הוא להבין כי שמירה על גב ישר עלולה לגרום לבעיות אחרות, כמו כפיפה לא נכונה במפרק הקרסול או הברך, דבר שיכול להוביל לפציעות. הסברים על בעיות גמישות וכפיפה בגב אחת התופעות הנפוצות שנזכרות במהלך ההרצאה היא תופעת ה - butt wink במהלך ביצוע סקוואט. תופעה זו מתארת מצב שבו הגב ... בעת ירידה עמוקה בסקוואט, מצב שגורם לעומס נוסף על הגב. אליעד מסביר מדוע זוויות גמישות שונות במפרקים, כמו הקרסול, הברך והאגן, יכולות להשפיע על התנועה ולהוביל לכפיפה לא נכונה. כיצד להימנע מטעויות בזמן הרמת משקל? ההרצאה כוללת הסברים כיצד ניתן להימנע מטעויות במהלך הרמת משקל, כמו הכפיפה הלא נכונה של הגב או של המפרקים. הוא מדגיש את הצורך בשמירה על שיווי משקל ומציע דרכים לשיפור טכניקת הרמת המשקל, כמו ... תתבצע רק כאשר כל המפרקים מעורבים בתנועה. האם אפשר לשמור על גב ישר בהרמת משקל? כיצד למנוע טעויות בהרמת משקל? מהן דרכי הרמת משקל נכונה? מהם היתרונות והחסרונות של כפיפה במפרקים שונים? תופעת butt wink והשלכותיה 3 דרכים להרים משקל, הארגונומיה של ניטול ידני - הרמת משאות בצורה נכונה! ... בשמירה על גב זקוף, איך להתכופף נכון? איך להרים בצורה נכונה משא? למה קשה לשמור על גב זקוף? איך מרימים דברים נכון? שמירה על שיווי משקל, למה קשה לשמור על גב ישר? כפיפה במפרק הקרסול, איך לשמור על גב ישר? בעיות גמישות בקרסול, כפיפה בברך, סקוואט עמוק, איך להרים משקל מהרצפה? איך להרים בצורה נכונה חפצים כבדים? איך מרימים משא כבד בצורה נכונה? איך להרים משא נכון? כפיפה בגב, טעויות בהרמת חפצים, סוגים של סקוואט, למה לא לשמור על גב זקוף? אילו מפרקים פועלים בהרמת חפצים? דרכים שונות להרים משקל מהרצפה, איך לשמור על שיווי משקל? סקוואט עם רגליים רחוקות, הרמה נכונה, כפיפה בירך, גב עקום בתרגיל סקוואט, כפיפה בעמוד השדרה, איך למשוך דברים נכון? דרכים לביצוע סקוואט, הרמת חפצים מהרצפה בצורה נכונה, סוגים של שפיפה, איך לבצע ... להרים משקל מהרגליים, איזה מפרקים משתתפים בהרמת משקל? איך לשמור על גב זקוף? איך להרים בצורה נכונה חפצים? איך לא להעמיס על עמוד השדרה? שמירה על מרכז הכובד, כפיפה בגב במהלך סקוואט, ברכיים שעוברות את קצות האצבעות, סקוואט בעמידה רחבה, בריאות הגב, butt wink, איך להרים נכון משא? ...
שרירים דו מפרקיים, שרירים רב מפרקיים, כמה מפרקים חוצה השריר? אי ספיקה אקטיבית, אי ספיקה פאסיבית, מתיחה מלאה של השריר דרך 2 מפרקים, כיווץ מקסימאלי של השריר דרך 2 מפרקים, שריר הבייספס, שריר הטרייספס
שרירים דו מפרקיים, שרירים רב מפרקיים, כמה מפרקים חוצה השריר? אי ספיקה אקטיבית, אי ספיקה פאסיבית, מתיחה מלאה של השריר דרך 2 מפרקים, כיווץ מקסימאלי של השריר דרך 2 מפרקים, שריר הבייספס, שריר הטרייספס
... המרפק, ולכן משפיע רק על כפיפה במרפק. לעומתו, שריר דו מפרקי הוא שריר שחוצה שני מפרקים, ולכן יכול לבצע תנועה בשני המפרקים, כמו שריר הבייספס החוצה את ... מבצע פעולה אחת בלבד - כפיפה של המרפק. לעומת זאת, שריר הבייספס הוא דו מפרקי, ולכן מחובר גם למרפק וגם לכתף. בשל כך, הבייספס מסוגל לבצע שתי פעולות שונות - כפיפה במרפק וכפיפה בכתף. כיצד משפיע מיקום מפרק הכתף על פעילות שריר הבייספס? כיוון ששריר הבייספס חוצה גם את מפרק הכתף, מיקומה של הכתף ... כאשר הכתף נמצאת במצב כפיפה לפנים, הבייספס יהיה מקוצר יותר ופחות מתוח, ולכן מתיחתו וקיצורו תלויים בשני מפרקים אלה. מהי אי - ספיקה פסיבית ואיך היא ...
11 טיפים איך להרים משקל בצורה נכונה, 11 שיטות איך להרים חפצים מהרצפה, 11 שיטות איך לשמור על גב ישר, 11 טריקים איך לשמור על בריאות הגב ואיך להרים דברים כבדים מהרצפה, 11 עצות איך להרים משא בצורה נכונה, ארגונומיה
11 טיפים איך להרים משקל בצורה נכונה, 11 שיטות איך להרים חפצים מהרצפה, 11 שיטות איך לשמור על גב ישר, 11 טריקים איך לשמור על בריאות הגב ואיך להרים דברים כבדים מהרצפה, 11 עצות איך להרים משא בצורה נכונה, ארגונומיה
... שמירה על גב ישר תוך שמירה על יציבות הגוף. כיפוף ברך משמעותי יקל על הכפיפה ויעזור לשמור על גב ישר מבלי לגרום לעיוות בעמוד השדרה. 2. לקחת רגל אחת אחורה טיפ נוסף שמציע אליעד הוא לקחת רגל אחת אחורה ... תרגול התנועה אליעד מציע לתרגל את התנועה המיועדת להרמה, במיוחד את תנועת הכפיפה בירך תוך שמירה על גב ישר. תרגול זה עוזר להתרגל לתנועה בצורה נכונה, מבלי להעמיס על הגב או המפרקים. 10. שימוש בכיווץ ... גורמת לכאב, אלא בשיטה טבעית שמסייעת להקפיד על יציבה נכונה. 11. העדפת כפיפה במפרק הירך אליעד מציין שלפעמים עדיף להעדיף כפיפה במפרק הירך (האגן) כאשר מבצעים הרמת משקל, ולא רק להסתמך על כפיפה בברך. פעולה זו מאפשרת לעומס להיכנס לשרירים החזקים יותר כמו הישבן וההמסטרינגים, ומפחיתה את הלחץ על הגב התחתון. איך לשמור ...
2 דרכים לקום מכסא, איך לקום מכסא בצורה נכונה? מה לעשות אם קשה לקום מהכסא? ניתוח קינסיולוגי, קינסיולוגיה ניתוח תנועה, איזה שרירים פועלים בקימה מכסא? 2 צורות לעשות סקוואט, שריר הארבע ראשי, שריר הירך האחורית
2 דרכים לקום מכסא, איך לקום מכסא בצורה נכונה? מה לעשות אם קשה לקום מהכסא? ניתוח קינסיולוגי, קינסיולוגיה ניתוח תנועה, איזה שרירים פועלים בקימה מכסא? 2 צורות לעשות סקוואט, שריר הארבע ראשי, שריר הירך האחורית
... שלוש נקודות שבהן מתרחשת תנועה משמעותית בעת הקימה: מפרק הברך - מתיישר מפוזיציה של כפיפה לפשיטה. מפרק הירך (המותניים) - נע מתנוחת כפיפה ליישור. מפרק הקרסול - משתנה בהתאם למיקום כפות הרגליים. אליעד כהן מבהיר שכל מפרק משפיע על מתיחות השרירים ועל המאמץ הנדרש לפעולה. ... כאשר אדם יושב, יש זווית מסוימת בין הגוף לרגליים, בזווית זו מפרק הירך והברך נמצאים בכפיפה (מכופפים), וגם הקרסול יכול להיות כפוף בהתאם למיקום הרגליים. בתהליך הקימה, הברך עוברת מפוזיציה של כפיפה לפשיטה (מתיישרת), הירך עוברת גם היא ממצב כפוף ליישור, וגם הקרסול עובר תנועה בהתאם למיקום כפות הרגליים ביחס לכיסא. כיצד מיקום ...
פרפר לשרירי החזה - האם התרגיל מסוכן? מתי התרגיל מסוכן? איך לבצע אותו בצורה נכונה? איך לעשות שכיבות סמיכה בצורה נכונה, בלי לפצוע את הכתף? ניתוח של התרגילים dumbbells fly, פרפר בכבלים, פרפר חזה, פרפר עם משקולות יד, פרפר בשכיבה עם משקולות יד, cable flyes, לחיצת חזה, שכיבות סמיכה, פרפר בקרוס כבל
... לשם כך עלינו פשוט לכופף את המרפק ולעשות את התרגיל של הפרפר לחזה, עם מרפק כפוף (כפיפה במפרק המרפק), כאשר המשקל יותר קרוב לגוף שלנו בגלל שהמרפק כפוף. כי ככל שמפרק המרפק יותר כפוף ... משריר היד הקדמית. וזה משום שהוא אומנם מתארך ונמתח דרך מפרק הכתף, אבל הוא מתקצר דרך הכפיפה במפרק המרפק. וכמובן שאת הבעיה הספציפית הזאת, של העמסה על שריר היד הקדמית, את הבעיה הספציפית ... פרפר לחזה, שבו תוך כדי קירוב הידיים, הרי שיתכן שגם שרירי היד הקדמית יעבדו, בביצוע כפיפה וקירוב של מפרק המרפק. ובכל מקרה, כדי להוריד עומס מהיד הקדמית, פשוט צריך לקרב את המשקל לגוף (ולהעלות משקל עבודה בהתאם) ולבצע כפיפה במפרק המרפק. זה הכל. ועכשיו עלינו לנסות גם להוריד עומס משריר הכתף הקדמית. ואת זה אפשרי ...
המפרקים בגוף האדם, מהם המפרקים? אילו מפרקים יש בגוף האדם? מפרק הקרסול, מפרק הברך, מפרק הירך, מפרק האגן, מפרק שורש כף היד, מפרק המרפק, מפרק הכתף, בית החזה, הבטן, השכמות, עמוד השדרה
המפרקים בגוף האדם, מהם המפרקים? אילו מפרקים יש בגוף האדם? מפרק הקרסול, מפרק הברך, מפרק הירך, מפרק האגן, מפרק שורש כף היד, מפרק המרפק, מפרק הכתף, בית החזה, הבטן, השכמות, עמוד השדרה
... תנועות של הרגל למעלה, למטה, ימינה, שמאלה, אחורה וקדימה. מפרק הברך: מאפשר כפיפה ופשיטה של הרגל קדימה ואחורה. מפרק הירך ומפרק האגן: מאפשרים תנועות מורכבות יותר כמו סיבוב, הרמה והורדה של הרגל, ... רחבה מאוד - למעלה, למטה, קדימה, אחורה ולצדדים. מפרק המרפק: מאפשר תנועת כפיפה ופשיטה של היד. מפרק שורש כף היד: מאפשר מגוון רחב של תנועות סיבוביות ומרחביות של כף היד. כל אחד מהמפרקים הללו ... וסגירה של בית החזה, קירוב והרחקת שכמות, וכן תנועות שונות של עמוד השדרה כמו כפיפה ומתיחה. אילו עוד מפרקים יש בגוף האדם שלא הזכרנו? מלבד המפרקים המרכזיים, קיימים בגוף עוד מפרקים קטנים רבים. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על כפיפה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: כפיפה, האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: כפיפה, איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קשב וריכוז, מאמן אישי טלפוני, מטפל קוגניטיבי התנהגותי בנושא כפיפה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2148 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 15:13:07 - wesi4