ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כאב ✔גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים - 1 ✔* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים - 1
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים.

אליעד: אז מה שאת שואלת האם יש הפרדה בין בעיות מנטליות לבעיות פיזיות.

אז קודם כל כקו מנחה, זה מין טיפ כזה, אם יש לך כמה אפשרויות שאחת מהן מפרידה בין דברים, תצאי מנקודת הנחה שאין הבדל. זאת אומרת האם אני יעשה ככה או ככה, אם את רוצה טיפ, תמיד תדעי שזה לא משנה. שמצד האמת יש תמיד מכנה משותף לכל הדברים. בואי נגיד לדוגמה שכאב פיזי זה בעיה מסוג אחד וכאב מנטלי מסוג אחר, בסופו של דבר אם נכנס פנימה אנחנו נגיע לנקודה אחת. זה דבר אחד. לכן כעיקרון אם יש לך התלבטות אם לעשות הפרדה, תצאי מנקודת הנחה שאין הבדל. עכשיו השאלה: איך אין הבדל, ברמה הפרקטית אני לקחתי למעשה את הסבל הפיזי והפכתי אותו לסבל נפשי, איך זה יכול להיות, הרי כואב לך פיזי, אז איך אתה מגדיר את זה כנפשי. רבי נחמן אמר בספר שלו, כל הצרות והייסורים והגלות אינו אלא לפי ערך חיסרון הדעת. זאת אומרת תלוי בכמה שכל חסר לך, והוא ממשיך ואומר שנישלם הדעת נישלם כל החסרונות. הוא אומר אם היית יודע, מה לדעת זו שאלה אחרת, אבל אם היית יודע לא היה לך כל חיסרון. והוא אומר אפילו בנים ופרנסה ובריאות הגוף זה הכל מחמת חיסרון הדעת. למשל רבי נחמן היה רואה אדם חולה סרטן, שצועק אני כואב אני סובל, רבי נחמן היה אומר לו, תקשיב זו לא בעיה בגוף הפיזי זו בעיה בנפש. מה הרעיון. ורבי נחמן גם בעצמו סבל מספיק ובכל זאת הוא נאחז בזה. למעשה הנושא הוא פשוט, אם אני אקח את הקיר וארביץ לו, לא מפריע לו, לפחות אנחנו תופסים את זה שזה לא מפריע לו, נכון? אז מה לכאורה ההבדל בינו לבין בן האדם, מערכת העצבים? זה לא הבדל אמיתי, בתכלס אנחנו והקיר עשויים מאותם אטומים, מערכת העצבים שלנו והקיר עשויים מאותו דבר, הנושא הוא פשוט, את אמרת קודם שהאדם רוצה ליצור הנאה ולהתרחק מכאב, המכנה המשותף לשני הדברים האלו לשאול למה, למה אני רוצה הנאה. למה אני רוצה להתרחק מכאב? והמכנה המשותף של הלמה, נמצא שיש כוח אחד שמניע את הלמה. הלמה בפשיטות כי אתה רוצה למלא את רצונך, בסוף, בסוף, בסוף כי ככה אני רוצה. אני לא רוצה כאב, אני רוצה הנאה, אבל למה אני רוצה הנאה, כדי למלא את רצוני, לא בגלל ההנאה. למשל דוגמה, אדם בדיכאון, אומרים לו בוא תהנה, הוא אומר לא בא לי ליהנות, למה, כי הוא אומר אני לא רוצה הנאה, זאת אומרת שהנאה לא מחויבת המציאות. אותו דבר בכאב, יש מצבים שהאדם רוצה שיכאיבו לו, גם במזוכיזם.

שאלה: אני אומרת שאני נהנית סתם מקריאת ספר ומישהו אחר יגיד לי מה מעניין בקריאת ספר, אני נהנה לדוגמה מאוכל, לשניהם יש ביטוי שונה של הנאה, ואז הם ילכו אחורה ויבינו אולי למה אחד נהנה מספרים והשני מאוכל, אבל כשכואב לך כאב פיזי, אתה לא צריך ללכת אחורה, כולם, כל האנושות באשר היא, חוץ מהחרדים והמזוכיזם.

אליעד: אבל זה לא רק הם, אני אתן לך דוגמה, למשל בדת יש את הנושא של כפרת עוונות, מה זה יום כיפור, ועיניתם את נפשותיכם, אתה שמח שכואב לך, בסופו של תהליך השאלה: היא מה אתה רוצה, הכאב הוא רק טריגר, אתה מתמודד עם הרצון לא עם הכאב.

שאלה: אני בכוונה מדברת על כאב פיזי, שמדובר בכאב אף אחד לא רוצה אותו.

אליעד: זה לא נכון, למשל תיקחי את היוגים בהודו, זה שזה לא מקובל זה לא אומר שזה לא נכון

שאלה: הם אולי מנסים להתגבר על זה.

אליעד: מה זה משנה, היוגי שמח שהצליח להתמודד עם הכאב. אני אתן לך דוגמה, למשל את קוראת ספר ויתוש עקץ אותך ואת לא מרגישה את היתוש, האם זה מפריע לך וכואב לך? לא, כי את לא מודעת לכאב.

שאלה: עזוב יתוש, אם ידקרו אותי עכשיו בסכין.

אליעד: למשל דוגמה, אדם נפצע במלחמה וכואב לו ואפילו מדמם הוא לא שם לב לזה.

אתן לך דוגמה נוספת, אימא שמרימה את הילד שלה וזה כבד לה, אבל האהבה שלה לילד מכילה בתוכה את הכאב, היא לא מרגישה את הכאב. למשל יש עכשיו שריפה, האדם מקבל פתאום הרבה כוחות, מאיפה הכוחות האלה, האדם יכול פתאום להתמודד עם כאב, הוא מרים דבר כבד מאוד שכואב לו הגוף, אבל הרצון של האדם להרים את הדלת או הרכב הוא כל כך חזק, שאתה כולך נמצא בו ואתה לא מרגיש את הכאב שהגוף שלך כואב.

מה שאני בעצם טוען הוא מאוד פשוט, יש תודעה, את ישות מודעת לעצמה, שאת אומרת אני, על התודעה הזאת, על האני הזה, מולבשים עכשיו רצונות, רצון לחיות, רצון לשרוד, להתפתח, להיות בריא, כל שאר הרצונות, והלוגיקה היא שכאשר הרצונות מתמלאים טוב לך וכאשר הם לא מתמלאים רע לך. זה הרעיון, מצד האמת אין הבדל בין כאב פיזי לכאב מנטלי.

אני רוצה להסביר משהו, לאן מוביל התהליך של השאלה: למה, למשל אדם כואב לו הראש, ואני אומר לו אם תשאל למה כואב לך הראש, לא תהיה לך בעיה שכואב לך הראש, איך זה יכול להיות? הנושא הוא פשוט, אם הוא מספיק פעמים ישאל למה, בסוף הוא יבין שכואב לו הראש בגלל שהוא לא רוצה שיכאב לו הראש, למה אני לא רוצה, כי יש משהו בתוכי שיוצר לי את הרצון הזה, משהו בתוכך גורם לך לא לרצות את הכאב, תתחיל לחפור פנימה, בסוף תגלה שיש ישות אחרת או מציאות, לא משנה איך תקרא לה אולי אלוהים, איך שבא לך, שהיא יוצרת את הרצון שלי, קודם כל אתה מבין שהרצון שלך שלא יכאב לך זה לא הרצון שלך, זה רצון של מישהו שמלביש דרכך. דבר ראשון אתה מבין שהרצון לא שלך, זה לא אני רוצה, יש ישות שיוצרת אותי, שיוצרת את הרצון שלי, שיוצרת את הכאב שלי, ועושה ביניהם אינטרקציה. כאשר אתה נמצא במצב התודעתי הזה הרבה זמן ומתבונן, התודעה של האדם עוברת לשלב הבא שאז הוא מבין שכשהוא אומר אני, הוא מתכוון לישות הראשונה - אלוהים - המציאות. אנחנו חלק ממערכת, כל אחד הוא חלק ויש את השלם. אם אתה מתבונן פנימה, בהתחלה אתה חווה את עצמך כאני, ואחר מבין שאתה חלק ממשהו אחר, שזה כמו היד הזאת, היא גם היד וגם אליעד, היא גם אצבע, וגם יד וגם זרוע וגם גוף. אותו דבר הבן אדם, בהתחלה הוא חושב אני זה אני, ואחר הוא רואה שהוא חלק מאני קולקטיבי, ואם הוא ממשיך לחפור למה? למה? למה? הוא מגיע למצב שכאשר הוא אומר אני הוא מתכוון למציאות, ואז הוא מגיע לנקודה מסוימת בסוף התהליך, הא מגיע לפרספקטיבה מסוימת שבה הוא חווה את כל הרצונות שבעולם כביטוי של הרצון שלו.

בא נסביר מחדש, למשל אדם שמתעללים בו, ואני אומר שאם האדם ישאל למה, לא יפריע לו שמתעללים בו, השאלה: איך זה יכול להיות? אז קודם כל הגענו להבנה שהסיבה שרע לבן אדם כאשר כואב לו פיזי, זה לא בגלל שכואב לו פיזי, אלא בגלל שהוא לא רוצה שיכאב לו פיזי. עכשיו אם הבן אדם ישאל למה? למה אני לא רוצה שיכאב לי הראש, אז מה אם כואב לי, זה שכולם מבינים שהם לא רוצים כאב זה לא אומר שאני גם לא רוצה, מה אכפת לי מכולם? למה לקיר לא אכפת ולי אכפת? מאיפה זה בא? ואז אם הבן אדם מתבונן הוא מבין שיש תודעה, שהאדם עצמו הוא התודעה שאומרת אני, אני חושב, אני רוצה וכו, ולתודעה הזאת יש רצון שלא רוצה להרגיש כאב, אני מפרק את זה לגורמים, יש כאן תהליך, יש ישות שמודעת לעצמה, שיש לה רצון שלא יכאב לה הראש, שיש לה מודעות לכך שיש לה כאב ראש, ואז יש התנגשות בין המצב של הכאב ראש לבין הרצון שלא יהיה כאב ראש והוא למעשה יוצר את הכאב. זוהי הגדרת הרע במילון, יש התנגשות בין מה שאתה רוצה לבין מה שיש במציאות וזה הרע.

איך אנחנו מתקדמים מכאן, זה תהליך, הבן אדם שואל את עצמו מדוע אני לא רוצה שיכאב לי הראש, ובסופו של תהליך הוא מגיע להבנה שהסיבה שהוא לא רוצה שיכאב לו הראש...

שאלה: רוב האנשים שאני מכיר ימצאו את התשובה מהר מאוד, למה אני לא רוצה שיכאב לי הראש, כי זה לא נוח לי וזהו.

אליעד: טוב בא נתקדם, ולמה אני רוצה שיהיה לי נוח? כי אכלו לי כי שתו לי, אבל למה אני רוצה שיהיה לי נוח?

שאלה: כי אני לא רוצה שזה יפריע לי.

אליעד: למה אני רוצה שזה לא יפריע לי?

שאלה: כי זה עוצר אותי.

אליעד: אז מה אם זה עוצר אותך? מה הבעיה?

שאלה: יש לי תוכניות.

אליעד: אז מה? שינו לך את התוכניות, מה קרה? אני מדבר ברצינות לא צוחק איתך. בן אדם הולך עכשיו ברחוב לחתונה, בדרך בא רכב ונכנס בו, הוא סובל וכואב לו ושינו לו את התוכניות, מה הבעיה?

שאלה: יש מחויבויות

אליעד: שינו לך את המחויבויות.

שאלה: מה התשובה?

אליעד: בשלב הראשון אתה מבין שהרצון שלך הוא לא בשליטתך.

שאלה: זה אני כבר מסכים.

אליעד: אתה מסכים איתי. כמה אנשים לא היו מסכימים עם זה. בן אדם שאומר שהוא רוצה משהו, האם הוא מבין שזה לא הוא הרוצה, אלא יש משהו שגורם לו לרצות. זה אומר שאין לך בחירה חופשית, זה לא דבר קטן, אבל תבין שאם משהו מקלל אותך ואתה כועס עליו תבין שזה גם טיפשי, כי אין לו בחירה חופשית. אם אתה מבין שהרצון שלך לא בשליטתך, אז אף אחד הרצון שלו לא בשליטתו. אז אתה לא יכול להאשים את היטלר, אתה לא יכול לתת קרדיט לאדם שמציל אנשים.

אז ההבנה הראשונה שבן האדם חוקר, למה אני לא רוצה לסבול, הוא מגיע להבנה שיש משהו ששולט ברצון שלו. שמשהו זה, זה לא הוא, אם הוא יסתכל מספיק פנימה הוא יראה שמשהו שולט לו ברצון. אפשר לקרוא לזה אלוהים, היקום, המציאות, העולם, כל אחד יקרא לזה איך שהוא רוצה, זה לא משנה.

מה אתה בעצם מבין אחר כך, אתה מבין שאתה לא שונה מהכסא, מצד האמת, מצד האמת אתה לא שונה מהכסא, יש מישהו שמחליט שאתה תהיה פה והכסא שם, כאילו משהו שמחליט לא מישהו, שגורם לקיר לעמוד ולי לדבר. אין הבדל, מצד האמת אין הבדל, זה אטומים וזה אטומים.

התפיסה של האדם את עצמו משתנה, הוא מבין שהוא לא יותר מגרגיר אבק, שיקרא לעצמו הרבה גרגרי אבק זה לא משנה, הוא מבין שהרצון שלו זה לא שלו, כשהוא אומר אני רוצה, אני עשיתי, מה אתה רוצה, מה עשית? זה כמו שרובוט ינסה לקחת קרדיט על מה שהוא עשה או להאשים את עצמו על מה שהוא עשה.

זה עדיין לא פתר לו את הבעיה של הסבל אבל זה שינה לו את כל חוויית המציאות, אתה מבין שאתה לא מי שחשבת שהוא אתה, אתה לא שונה מרובוט. למשל ניקח רובוט והרובוט יסתובב, אנחנו רואים מי מפעיל את הרובוט, ולכן אומרים שהוא רובוט, אבל זה שלא נראה מי מפעיל את הרובוט זה לא אומר שהוא לא רובוט. גם הרובוט לא רואה מי מפעיל אותו, אולי מי שמפעיל אותו נמצא רחוק, ואולי בעוד מאה שנה יהיו רובוטים שיראו כמוכם ויבואו להרצאה ולא תוכל לדעת מי הם. תצטרך לחתוך אותו ולראות ממה הוא עשוי. בסוף לא יהיה הבדל.

בכל מקרה התודעה של האדם משתנה בהתאם לרצון שלו, כשהוא מבין שהרצון שלו לא שלו, כשהוא אומר אני רוצה, זה לא הוא הרוצה, זה משהו רוצה דרכי. זה קודם כל משחרר אותך מהזדהות עם הרצון. הרצון לא שלך, אלוהים רוצה דרכי.

השלב הבא, יש כאן שלבים שאני עברתי, ואני מסביר לכם איך אני הגעתי לתחנה הסופית, יש רצף ותהליך שאתה עובר משלב לשלב. אחרי שהבנת שהרצון לא שלך, אתה מגיע להבנה שגם התודעה לא שלך, כי בהתחלה אתה אומר יש אני ויש רצונות, המציאות נעשית דרכי, אבל כשאתה טיפה מתפתח אתה שואל, אבל מי זה אני בכלל, יש מישהו שעושה אותי, אדם לא יכול להתחייב שמחר ירד גשם או לא, ואתה גם לא יכול להתחייב שמחר תהיה קיים. האדם מתכנן תוכניות ותוכניות, אבל הוא לא יכול להיות בטוח שמחר הוא יהיה קיים, לא בקשר למציאות, הקיום העצמי, שמחר לא יהיה אני. יכול להיות שהגוף שלך ימשיך להסתובב אבל לא יהיה אני יותר, ידברו איתך, אבל את לא תהיי פה יותר

שאלה: לא הבנתי

אליעד: מי את? את הישות שאומרת אני, נכון? שזוכרת מה היה לה, שחווה, מאוד יכול להיות, האם יש לך תעודת ביטוח שמחר תהיי קיימת, קיימת, לא חיה

שאלה: קיימת כן

אליעד: איך את יודעת?

שאלה: מה זה קיימת?

אליעד: האם היא יכולה להיות בטוחה שהיא תהיה מודעת לעצמה? לקיום של עצמה? היא עכשיו מודעת לכך שהיא קיימת, נכון? את מודעת לכך שאת קיימת?

שאלה: כן

אליעד: האם את יכולה להתחייב שבעוד דקה תהיי קיימת, אולי בעוד דקה תהיה לך תודעה כמו של קיר, מכאן שאת לא קיימת. את אומרת אני רוצה וכו' ואולי פתאום המנגנון של האני שלך יפסיק, יהיה קצר ואין יותר אני.

הדתיים לדוגמה בונים על הגן עדן, מי מבטיח לך שתהיה קיים שם בכלל, אף אחד לא מתחייב שיהיה עולם, אני מדבר על הקיום העצמי של האדם. האם כולם הבינו אותי?

שאלה: הדתיים המטרה שלהם לקיים את המצוות של הקב"ה וכך הם מושכים את האור של הקב"ה לעולם הזה

אליעד: אני יזרום אתך בנושא הזה כדי לא להיכנס אליו. רבי נחמן אמר ולא תבוא עליו השמש, מה זאת אומרת, שלא יעשה את המצוות בגין ביאת שימשו, מה זאת אומרת, שלא תעשה את המצוות כדי לקבל שכר בעולם הבא.

ביומו תיתן שכרו, מה הכוונה ביומו תיתן שכרו, רבי נחמן אמר שבן אדם עושה מצוות, שיעשה אותם בצורה כזאת שכרגע יקבל שכר, כאשר בן אדם עושה מצווה לעולם הבא אף אחד לא מתחייב לו שהוא יגיע לעולם הבא. הכוונה לא דווקא לבן אדם דתי, גם אדם שאומר שהיום אני יעבוד ומחר אני אהיה מאושר, גם הוא בונה על העולם הבא, עולם הבא זה לא רק אחרי המוות, אם האדם אומר שאם הוא יקנה את הדירה הוא יהיה מאושר, זה גם נקרא שהוא בונה על העולם הבא, הוא אומר אני אתאמץ פה ומחר שאקבל את המשכורת או שאתחתן או שאתגרש יהיה לי יותר טוב, זה נקרא העולם הבא. והרעיון הוא שאף אחד לא יכול להתחייב על העולם הבא, מה הכוונה, אתה לא בטוח שיהיה מחר ואולי פתאום אלוהים יחליט שאין עולם, כי ככה בא לו, כמו שהיה מפץ גדול ככה בשנייה יכול לא להיות מפץ גדול.

שאלה: השאלה כאן למה אתה מתקשר, אם אתה מתקשר לחז"ל ולומד מה הם אמרו, אתה מבין מהו העולם הבא, אנשים יושבים ונהנים מהשגות אלוקיות, זה עולם הבא, נהנים מזיו השכינה.

אליעד: הבנתי אותך, סך הכל אמרתי שבן אדם צריך להגיע למצב שכול מה שיש בעולם הבא שיוכל לחוות כאן, זה מה שאמרתי, לא התווכחתי איתך. מה שאתה רוצה יש בעולם הבא

שאלה: עד גבול מסוים.

אליעד: כמה שאפשר, בכל מקרה אני כרגע מדבר על היבט אחר, ההיבט הוא שהתודעה של האדם היא ביטוי של משהו אחר, שבן אדם אומר אני, זה בעצם כמו שהיד הזאת היא לא ישות עצמאית אלא חלק ממשהו אחר, אתה אומר אני, הכוונה היא חלק אלוה ממעל, מה זאת אומרת חלק אלוה ממעל, אלוהים יכול להווה אותה ויכול לא להווה אותה, זה נקרא אפשרי המציאות ומחויב המציאות, רבי נחמן אומר שהאדם כל זמן שלא חזר בתשובה שלמה, אין לו הוויה כלל. מה זאת אומרת שאין לו הוויה כלל, הכוונה שהוא לא קיים כלל, ורבי נחמן אומר שבן האדם חוזר בתשובה הוא בעצם מתהווה כי יש שני דברים, יש דבר שהוא מחויב המציאות ויש דבר שהוא אפשרי המציאות. כל דבר שקיים הוא אפשרי המציאות, מה זאת אומרת אפשרי המציאות, הוא יכול להיות קיים ויכול לא להיות קיים. כל הדברים בעולם הם אפשריים. אתה יכול להיות קיים ואתה יכול לא להיות קיים, יכול להיות עולם ויכול לא להיות עולם, חוץ מדבר אחד ששמו בישראל מחויב המציאות, שזה אלוהים, הבורא, המציאות הקוסמוס, דבר אחד חייב להיות קיים בסוף ולא משנה איך תסובב את העניין, זה כמו שאלוהים חושב אותנו, אם אדם מתבונן בלמה הזה, הוא בסוף מגיע להבנה שבסוף יש משהו שחושב אותך וחושב את הרצון שלך, וחושב את הכל. ובעצם אין לך הוויה, מה זאת אומרת, אתה לא קיים בזכות עצמך, אתה רק ביטוי של משהו אחר, זה כמו נגיד שמישהו חולם חלום, ובתוך החלום מישהו בא ואומר לו אתה לא באמת קיים אתה בתוך החלום, מי שולט בך, ההוא שחולם את החלום, אם הוא מתעורר אתה לא קיים, זאת הכוונה שאמרתי שהאדם לא יכול לבטח את הקיום שלו, כי אם אלוהים יפסיק לחשוב אותך, אתה לא תהיה קיים. אתה בתוך המחשבה של אלוהים, הוא חושב אותך. הוא כרגע חושב שיהיה פה קיר, הוא כרגע חושב שאתה תבין אותי

שאלה: הוא מחייה אותי

אליעד: כן מחייה, מהווה, חולם זה הכל אותו הדבר, כל הרעיון הוא שקיומך לא תלוי בעצמך, יש משהו שמחייה אותך.

מה אחר כך קורה, התחלנו שכואב לי הראש, שאלנו למה כואב לי הראש, למה יש לי רצון כזה, למה יש לי רצון, מישהו מכניס לי את הרצון, אחר מגיע להבנה שהרצון לא שלו וגם התודעה שאומרת אני, ואני, ואני, האני לא שונה משולחן, כמו שיש שולחן יש אני, אנשים עושים הפרדה. מצד הפרספקטיבה של אלוהים, שולחן, אליעד, מצלמה - זה אחד, יש דבר שמהווה את הכל. זה כבר עשה לבן אדם ניתוק חלקי עם הרצונות שלך, זה בודד אותך מהרצונות, מה שקורה בשלב הבא בעצם, אם אתה נמצא בזה מספיק זמן אתה מגיע להבנה, מי אתה באמת, שאתה באמת אלוהים. מה הכוונה שנניח שליד הזאת יש תודעה עצמית והיא עושה פעולות, ואז פתאום היא חושבת לעצמה, מי אני, מה אני, מה מפעיל אותי? ואז היא מבינה שהיא בכלל חלק ממשהו אחר, ואז היא בשלב מסוים, כשהיא תגיד אני, היא תתכוון לאליעד, ואליעד בשלב מסוים שהוא אומר אני הוא מתכוון למציאות, להוויה הכללית, זה כמו ישות בתוך חלום, שבן אדם נמצא בתוך חלום ואומר אני, אז הוא מתכוון לאני ואתה וזה וזה, אבל אם הוא היה יודע שהוא בתוך חלום, למי הוא אמור להתכוון? לישות שחולמת את החלום, למי שחולם את החלום. זה בכלל משנה את כל תפיסת המציאות שלך. עכשיו כאשר אתה קולט שמי שאתה באמת זה בכלל ההוויה הראשונה, הכוח הראשון שמניע את הכל, א כבר יש פה משהו חדש, זה נקרא שאתה באמת קיים, כי עכשיו אתה באמת אלוהים, ואתה מתחבר לזה, ואז כל מה שקורה בעולם זה ביטוי של הרצון שלך, אם עלה נופל מהעץ הוא נופל כי אתה רוצה שהוא ייפול, אם כשאתה אומר אני, אתה מתכוון לאלוהים, יש גם אלוהים שהוא כרגע מפעיל את אליעד, ומעמיד את הקיר, יש כמה אני, יש האני הראשון, והאני הזה עושה את הגוף ואת הצמצום, וכו' ואז אתה מגיע להבנה, אם אתה באמת מבין את זה, אז החוויה היא תוצאה של הבנה. אם לבן אדם כואב הראש, זה לא יפריע לך כמו שזה יפריע לך אם לך יכאב הראש, למה? כי את אומרת זה אני, וזה לא אני, אבל אם אתה מבין באמת שאתה זה בכלל השורש, אז אתה חווה את הכאב ראש של עצמך, שזה בכלל אתה שרוצה שיכאב לו הראש, אתה עכשיו רוצה להיות קיים, ואתה רוצה שיהיה כאב ראש, ואתה רוצה שאליעד יסבול מזה וכו'. כל מה שבאתי להגיד שזה כאילו מתהפך, איך מתחיל הרע? הרע מתחיל מהתנגדות רצון, מהי התנגדות רצון? שיש מציאות שלא תלויה בך, שאין לך עליה בחירה, יש רצון שהוא שלי ואני לא רוצה אותו, ואז יש התנגשות ואתה בבלגן. אבל אם אתה חוזר לנקודת ההתחלה, לפני הבריאה, אתה כאילו מתחבר לשורש, מה שנקרא עשה רצונך כרצונו, בטל רצונך לפני רצונו, שאז אתה כאילו מזדהה עם הכוח הראשון שמניע את הכל, אז ממילא כל מה שקורה זה ביטוי של רצונך.

מה שרבי נחמן באותו הקשר אמר שלא תבוא עליו השמש, אל תעשה את המצוות בשביל העולם הבא, ביומו תעשה שכרו, תנסה לעשות את המצוות בשמחה כזאת שתהנה מעצם קיום המצווה. ורבי נחמן מסביר מהי דרגת השמחה, ישמח ישראל בעושיו, מה זאת אומרת, כמו שבן אדם יוצר כלי, אז האומן שמח בכלי שהוא יצר, אז אתה צריך להגיע לחוויית מציאות כזאת, שאת כל המציאות אתה תחווה שאתה זה שיוצר אותה.

מה שאני אומר בסופו של התהליך, שאם עכשיו את הבמאית של הסרט טום וג'רי, שאני מאוד אוהב אותם, למה אני אוהב אותם, כי הם כל הזמן רבים אבל אוהבים אחד את השני, וזה הכי יפה בעולם, אין יותר יפה מזה, בעצם כל הרעיון הוא שאין מריבות אלא אהבה, אז אם את הבמאית של הסרט ואת רואה שמתעללים בתום או בג'רי את מרוצה מזה, למה? כי זה ביטוי של הרצון שלך, אני רוצה שתום יסבול, אני רוצה שג'רי יסבול, אם את מספיק מתבוננת פנימה את מצליחה להגיע למצב שבו את מסתכלת על כאב ראש כמו להסתכל על דמות בסרט מצויר. זה הרעיון, זה נקרא ביטול, מעל זה יש עוד דברים, אבל זה הבסיס.

שאלה: אנחנו לא שמה בחוויה

אליעד: כל מה שטענתי בסיכום, הכאב הפיזי הוא לא בעיה בכאב הפיסי הוא בגלל חוסר התאמה בין הרצון שלך לבין המציאות. ואם היית בהבנה אמיתית מי את, ומה את, ומה את רוצה, היית מגיעה לחוויית מציאות כזאת שכל מה שהיית רואה, היית חווה שזה ביטוי של רצונך. אם זה ביטוי של רצונך, זה נקרא ביטול מוחלט, ביטול כל הרגשותיו, מה שנקרא התפשטות הגשמיות.

רבי נחמן אומר בביטול כל הרגשותיו, שלא תרגיש שאתה קיים כישות נפרדת, שתגיד אני תתכוון לאלוהים הראשון, למציאות, הוויה הראשונה, ואז אתה לא יכול להיות בהתנגדות עם העולם, כי אתה עושה את העולם.

שאלה: האם אפשר להגיע לזה?
הקיום העצמי אלוהים להתמודד עם כאבים חומריות רצון אני יותר לשנוא את עצמי מודעות מציאות טריגרים עבירות אושר אלוהות אלוהים בעיה בעיה נפשית בעיות בעיות בריאות בעיות בריאותיות בעיות נפשיות בעיית בריאות בריא בריאות ברסלב גוף ונפש גוף נפש הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות אישיות הפרעות נפשיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעת אישיות התמודדות התמודדות עם כאב התמודדות עם כאבים חולה נפש חולי נפש טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח כאב כאב גופני כאבים כאבים בגוף להתמודד להתמודד עם כאב להתמודד עם כאבים לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח מחלה נפשית מחלות נפש מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח נחמן נפש פסיכיאטר פסיכיאטריה רבי נחמן רבי נחמן מברסלב
פחד מכאבים, כאב לא כואב, התמודדות עם כאב, כאב לא רע, כאב טוב, לרצות להרגיש כאב, לרצות כאב, לבחור להרגיש כאב, להתמודד עם כאב, תחושת כאבים גופניים, סובל מכאבים קשים, חרדה מכאב
פחד מכאבים, כאב לא כואב, התמודדות עם כאב, כאב לא רע, כאב טוב, לרצות להרגיש כאב, לרצות כאב, לבחור להרגיש כאב, להתמודד עם כאב, תחושת כאבים גופניים, סובל מכאבים קשים, חרדה מכאב
... מכאבים, כאב לא כואב, התמודדות עם כאב, כאב לא רע, כאב טוב, לרצות להרגיש כאב, לרצות כאב, לבחור להרגיש כאב, להתמודד עם כאב, תחושת כאבים גופניים, סובל מכאבים קשים, חרדה מכאב מה עומד מאחורי הפחד מכאב? האם כאב הוא באמת רע? ההרצאה עוסקת בניתוח של פחד מכאב, התמודדות עם כאב ותחושת סבל, תוך התמקדות בשאלות פילוסופיות ופסיכולוגיות שמטרידות את המאזינים. ההרצאה מתחילה בדיון על הפחד מכאב, שבו הוצג מדוע אנשים נמנעים מכאב פיזי, למרות שהכאב עצמו לא בהכרח רע או מסוכן. אליעד כהן מציין כי הפחד מכאב נובע בעיקר ממחשבה על הסבל הכרוך בו. ישנה אמונה שטבועה באנשים שכאב שווה לסבל, אך זהו רק חלק מהסיפור. הפחד מכאב, כפי שהוא מוסבר, לא נובע מהכאב עצמו, אלא מההשלכות שהכאב מביא עמו. האם כאב באמת רע? האם כל כאב הוא סבל? בהמשך, נדונה השאלה האם כאב תמיד רע. אליעד טוען כי הכאב עצמו הוא בסך הכל תחושה, ואין סיבה לפחד ממנו באופן אוטומטי. פעמים רבות, לפי התיאוריה שמוצגת בהרצאה, אנשים רואים בכאב דבר שלילי רק כי הם התרגלו לחשוב כך. ההרצאה מציינת גם את הרעיון שכאב יכול להניע אותנו לפעולה או לשינוי. למשל, כשמישהו חווה כאב, זה עשוי לעורר אותו להימנע ממעשים שיכולים להחמיר את ה
כאב, למה כאב זה רע? למה אני לא רוצה להרגיש כאב? למה כאב עושה רע? התמודדות עם כאבים פיזיים, תחושות של כאבים, התאבדות בגלל כאבים, רצון למות בגלל כאב פיזי, תחושות נעימות, תחושות טובות, טיפול רגשי בכאבים גופניים, לרצות כאב
כאב, למה כאב זה רע? למה אני לא רוצה להרגיש כאב? למה כאב עושה רע? התמודדות עם כאבים פיזיים, תחושות של כאבים, התאבדות בגלל כאבים, רצון למות בגלל כאב פיזי, תחושות נעימות, תחושות טובות, טיפול רגשי בכאבים גופניים, לרצות כאב
כאב, למה כאב זה רע? למה אני לא רוצה להרגיש כאב? למה כאב עושה רע? התמודדות עם כאבים פיזיים, תחושות של כאבים, התאבדות בגלל כאבים, רצון למות בגלל כאב פיזי, תחושות נעימות, תחושות טובות, טיפול רגשי בכאבים גופניים, לרצות כאב מה הקשר בין כאב פיזי לרצון לחיות? כאשר מדובר בכאב פיזי, אחד הגורמים העיקריים לכך שאנשים מונעים ממנו הוא הרצון הבסיסי לחיות ולהימנע ממוות. המוח שלנו מפעיל מנגנון הגנה שמנחה אותנו להימנע ממצבים שעלולים לסכן את חיינו, וכאב פיזי נתפס כאות לכך שמשהו לא בסדר בגוף. תחושת הכאב מלווה בחשש ממות, ולכן המוח שולח את המסר להימנע ממצבים שבהם עלול להיגרם נזק גופני. איך כאב פיזי נתפס כמשמעות של סכנה? כאשר אדם חווה כאב פיזי, המוח לא רק מראה לו שהוא צריך להימנע מהכאב , אלא גם חושש כי הכאב הוא סימן למוות או לנזק גופני משמעותי. הכאב נתפס כאות של סכנה, ולכן המוח מורה לנו להתרחק ממנו ולמנוע את תחושת הסבל שנלווית אליו. חוויית הכאב מכילה בתוכה את פחד המוות או את הפחד ממות, דבר שמוביל אותנו לרצות להימנע ממצבים כאלו בכל מחיר. האם אפשר להימנע לחלוטין מכאב פיזי? לא ניתן להימנע לחלוטין מכאב פיזי אם אנחנו רוצים להמשיך ולהתנסות בחוויות החיים. הכאב הוא חלק בלתי נפרד מההנאה שאנחנו חווים. לדוגמה, תחושות נעימות כמו רוגע ושלווה בחיים הפיזיים גם הן עלולות לכלול בתוכן תחושת כאב כלשהו. כיוון שכך, כל חוויה פיזית, בין אם נעימה או לא, כוללת בתוכה גם את האפשרות לכאב. אם ננסה להימנע מכל תחושת כאב, נצטרך לוותר על התחושות הטובות שמגיעות יחד איתו. מה הקשר בין תחושות נעימות וכאב? כאשר אנו חווים תחושות נעימות כמו שקט פנימי או רוגע, אנו לרוב נוטים לקשר תחושות אלו עם החיים עצמם. תחושות נעימות קשורות לחוויית חיים חיובית ולתחושות של רוגע. מהצד השני, תחושות כאב לא נעימות נתפסות פעמים רבות כקשר למוות או למצב של פגיעה קשה בגוף. הכאב הפיזי יכול להיחשב כתשלום או מחיר שאנחנו משלמים על כך שאנחנו נהנים מחוויות חיוביות ומחיים מלאים. איך להתמודד עם כאב פיזי? ההמלצה להתמודדות עם
האם כאב זה רע? למה כאב יוצר תחושה רעה? האם בן אדם חייב לא לרצות להרגיש כאב? האם אפשר לרצות להרגיש כאב פיזי? האם יש רצונות מולדים? למה תינוק לא רוצה להרגיש כאב? רצונות של תינוק, רצונות פיזיים, צרכים פיזיים של הגוף
האם כאב זה רע? למה כאב יוצר תחושה רעה? האם בן אדם חייב לא לרצות להרגיש כאב? האם אפשר לרצות להרגיש כאב פיזי? האם יש רצונות מולדים? למה תינוק לא רוצה להרגיש כאב? רצונות של תינוק, רצונות פיזיים, צרכים פיזיים של הגוף
... כאב זה רע? למה כאב יוצר תחושה רעה? האם בן אדם חייב לא לרצות להרגיש כאב? האם אפשר לרצות להרגיש כאב פיזי? האם יש רצונות מולדים? למה תינוק לא רוצה להרגיש כאב? רצונות של תינוק, רצונות פיזיים, צרכים פיזיים של הגוף האם כאב הוא רע באופן מוחלט? אליעד כהן מסביר שכאב הוא תחושה פיזית מסוימת שמוגדרת ככאב, אך התחושה עצמה אינה רעה או טובה בפני עצמה. כאב מוגדר כתחושה ספציפית שהאדם מרגיש בגוף כאשר מתרחש משהו כמו צביטה או שריפה. האדם אינו שולט בתחושה עצמה, אלא רק בפרשנות שלו אליה. כאב הופך לרע רק אם האדם אינו רוצה את התחושה הזאת. לדוגמה, אם אדם נצבט, הוא חווה תחושה שמוגדרת ככאב. אדם אחר, שנצבט באותה עוצמה, יחוש בדיוק את אותה תחושה, אך ייתכן והתגובה שלו תהיה שונה לחלוטין. אחד עשוי לסבול מאוד כי הוא אינו רוצה את התחושה, בעוד האחר עשוי להיות אדיש אליה או אפילו ליהנות ממנה מסיבות מסוימות. האם אפשר לרצות כאב פיזי באופן אמיתי? אליעד כהן מדגיש שאנשים שלכאורה רוצים כאב, אינם באמת רוצים את הכאב עצמו, אלא משהו שהכאב מביא להם. למשל, אדם דתי שמכאיב לעצמו ביום כיפור אינו רוצה את הכאב, אלא את התוצאה הרוחנית שהכאב מביא איתו. גם אדם שאוהב תחושה של כאב פיזי בדרך כלל אוהב משהו שהכאב מאפשר לו לחוות, ולא את התחושה עצמה. אם מישהו באמת ירצה את תחושת הכאב עצמה, זה נדיר מאוד, אך גם אם כן, זו עדיין לא עדות לכך שהכאב עצמו הוא טוב או רע בפני עצמו, אלא רק שלרוב בני האדם הוא נתפס כרע. האם רצונות מולדים הם הכרחיים? אליעד כהן מסביר כי ישנם רצונות ותחושות מולדים שמנחים את האדם בחייו, למשל הרצון להימנע מכאב. הוא נותן דוגמה לתינוק שנולד עם רצון מובנה להתרחק מכאב, כלומר, אם יכאיבו לתינוק, הוא ינסה להימנע או להתרחק. אף על פי שהרצון להימנע מכאב מולד, הדבר לא הופך אותו להכרחי לחלוטין ברמה המוחלטת, כי אפשר, לפחות באופן תאורטי, לשנות את הפרשנות ואת היחס לתחושת הכאב. האם כאב נוצר כדי לשמור על הגוף? אליעד כהן מתייחס לטענה שכאב נוצר בכדי לשמור על הגוף, ומסביר כי זו טעות נפוצה. הכאב לא נוצר במטרה לשמור על הגוף, אלא שהוא פשוט שרד אבולוציונית כי יצורים שחוו כאב שמרו טוב יותר על גופם. הכאב לא נועד מראש למטרה מסוימת, אלא שרד כי הוא היה מועיל מבחינה הישרדותית. הוא נותן דוגמה שמי שלא מרגיש
כאבים, כאב גופני, כאב פיזי, כאב נפשי, התמודדות עם כאב, סבל מכאבים, כאבים טובים, כאבים רעים, גיהנום = גן עדן
כאבים, כאב גופני, כאב פיזי, כאב נפשי, התמודדות עם כאב, סבל מכאבים, כאבים טובים, כאבים רעים, גיהנום = גן עדן
כאבים, כאב גופני, כאב פיזי, כאב נפשי, התמודדות עם כאב, סבל מכאבים, כאבים טובים, כאבים רעים, גיהנום = גן עדן איך מתמודדים עם כאב גופני ונפשי עד הסוף? כאשר אדם מתמודד עם כאבים פיזיים או נפשיים, התגובה הראשונית והטבעית שלו היא לנסות לברוח מהכאב, להיפטר ממנו, או לראות בו דבר רע. אליעד כהן מציג גישה שונה להתמודדות עם כאב, וטוען שהדרך הנכונה היא לא לברוח, אלא דווקא להתעמק ולבדוק מדוע אנו תופסים את הכאב כדבר שלילי. אליעד מסביר שכדי להגיע לאמת ולחיות בשלמות עם עצמך, עליך ללכת עד הסוף עם מה שנראה לך אמיתי. אם יש בך ספקות לגבי כל דבר, כולל הכאב, זה סימן שאתה עדיין לא שלם עם האמת הפנימית שלך. הוא מציע לבדוק כל מחשבה, כל אמונה וכל תחושה לעומק, לשאול שאלות יסודיות, כגון: האם אני בטוח בכך? האם ייתכן שזה הפוך ממה שאני חושב? האם הכאב שאני חווה הוא באמת רע או אולי הוא בעצם טוב? לדוגמה, אם יש לך כאבי גב ואתה מרגיש רע בגללם, אליעד אומר שאתה משקר לעצמך אם אתה חושב שרע לך בגלל כאבי הגב. הסיבה האמיתית שרע לך היא שאתה לא רוצה את כאבי הגב. כלומר, הבעיה אינה הכאב עצמו, אלא חוסר הרצון שלך בו. במקום להתמקד בכאב עצמו, אליעד ממליץ לשאול את עצמך שאלות מדויקות: למה אני לא רוצה את הכאב? למה נדמה לי שזה רע? אולי יש גם צדדים חיוביים לכאב הזה? ההתמקדות בשאלות אלה עוזרת לך לגלות את האמת, והיא תסיט את המיקוד שלך מן הכאב החיצוני אל הסיבות הפנימיות הגורמות לך להרגיש רע. אליעד מדגיש שכאשר אדם חווה כאב בלתי נסבל (לדוגמה כאב שיניים), המחשבות משתלטות עד כדי כך שהוא אפילו לא מסוגל לחשוב או לשאול שאלות. במקרים ... תשתית פנימית חזקה. כלומר, האדם צריך לתרגל את השאלות והבדיקות הללו כל הזמן, ביום - יום, כך שבזמן אמת, כשהכאב בלתי נסבל, יהיה לו קל יותר להטיל ספק במה שהוא חווה. אליעד נותן דוגמה פרקטית: אם אדם ... את מה שקרה. על ידי תרגול יומיומי של ההבנה הזאת, אדם יכול לחזק את עצמו מבפנים ולהיות מסוגל להתמודד עם כאבים חמורים יותר בעתיד. מה הקשר בין כאב, גיהנום וגן עדן? בהקשר של כאב וסבל, אליעד מעלה את הדימוי של גיהנום וגן עדן. הוא מסביר שכדי שיהיה לך רע באמת ... זאת, מי שיהיה רק בגן עדן כל הזמן לא יחוש כמעט הנאה, כי הוא לא יודע מה חסר לו. באופן דומה, מי שחווה תמיד כאב יכול לחוש הקלה גדולה אפילו מ
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים האם יש הבדל בין כאב פיזי לכאב נפשי? לפי אליעד כהן, ההבחנה בין כאב נפשי לכאב גופני היא מלאכותית ואינה משקפת את המציאות האמיתית. הוא מסביר כי לכאורה אנו חווים כאב גופני כמוחשי ונפרד מכאב נפשי, אך בפועל, שני סוגי הכאב נובעים מאותה בעיה בדיוק: חוסר התאמה בין הרצון שלנו לבין המציאות. אליעד מדגים כי כל החוויה של כאב, הן פיזי והן נפשי, תלויה ברצון ובמודעות שלנו. למשל, אדם שקורא ספר ולא שם לב שעקץ אותו יתוש לא יחווה כאב, למרות הפגיעה הפיזית, וחייל שנפצע במהלך קרב עשוי שלא להרגיש כאב בשל הסיטואציה האינטנסיבית. כמו כן, אימא שמרימה ילד כבד אינה מרגישה את כאב הגוף בזכות האהבה וההזדהות עם הילד, ואדם שמציל מישהו בשריפה מסוגל להתעלם מהכאב הפיזי בזכות הרצון החזק להציל חיים. הדוגמאות הללו מוכיחות כי הכאב אינו מוחלט, אלא תלוי ברצון ובתודעה של האדם. מה רבי נחמן מברסלב אומר על מקור הכאב והסבל? רבי נחמן מברסלב טוען שכל הסבל והכאב בעולם מקורם בחיסרון דעת. כלומר, האדם סובל משום שאינו מבין את המציאות לעומקה. לדעת רבי נחמן, אם לאדם הייתה דעת שלמה, הוא לא היה חווה כלל סבל, אפילו לא ברמה הגופנית. רבי נחמן מביא כדוגמה אדם שחולה בסרטן וטוען שהבעיה אינה בגופו אלא בנפשו, משום שהכאב והסבל נובעים מחוסר ההבנה שהכל הוא ביטוי לרצון האלוהי, הרצון הראשוני. רבי נחמן, שסבל בעצמו רבות, המשיך לדבוק בתפיסה שהבעיה אינה פיזית אלא תמיד נפשית - בעיה בתפיסת המציאות וביכולת להזדהות עם הרצון של אלוהים. מדוע אנו מרגישים כאב, והאם ניתן להתגבר עליו? אליעד כהן מסביר שהכאב, בין אם נפשי או גופני, תלוי ברצון שלנו שהחוויה תהיה אחרת. אנו לא סובלים מעצם הכאב, אלא משום שאנו מתנגדים לו ואיננו רוצים אותו. אליעד מציע שהדרך להתמודד עם הכאב היא לשאול באופן מתמיד למה אני לא רוצה שיכאב לי? וכך להבין שהרצון שלנו אינו באמת שלנו, אלא מופעל על ידי כוח גבוה יותר (אלוהים או המציאות). בסופו של דבר, האדם מבין שהוא אינו יותר מרובוט שמופעל על ... כביטוי לרצונו, ובכך הוא משתחרר מהסבל ומגיע לשלמות מוחלטת. לסיכום, לפי אליעד כהן אין הבדל אמיתי בין כאב פיזי לכאב נפשי, כי מקור הכאב הוא תמיד חוסר התאמה בין הרצון למציאות. אם האדם יבין שהוא עצמו הוא הכוח היוצר את המציאות, הוא יפסיק להתנגד לסבל ויחווה שלמות מוחלטת. איך להתמודד עם כאב פיזי? כיצד להפוך כאב נפשי לאושר? מהי חוויית האחדות? איך להשתחרר מהסבל לפי רבי נחמן מברסלב? איך להבין שהכל אחד? האם אפשר להשתחרר מרצונות? כיצד לשנות את חוויית המציאות? האם יש הבדל בין כאב גופני לכאב נפשי? לפי אליעד כהן, הנושא של הפרדה בין
איך נוצרת תחושה רעה? למה רע מתחושת כאב? האם רצון הוא עובדה או פירוש? למה כאב רע? למה אני לא רוצה כאב? התמודדות עם כאב, הצורה מחויבת מצד עצמה, רע מצד עצמו, רצון כעובדה, רצון כפירוש, הצורה מחייה את עצמה
איך נוצרת תחושה רעה? למה רע מתחושת כאב? האם רצון הוא עובדה או פירוש? למה כאב רע? למה אני לא רוצה כאב? התמודדות עם כאב, הצורה מחויבת מצד עצמה, רע מצד עצמו, רצון כעובדה, רצון כפירוש, הצורה מחייה את עצמה
... תחושה רעה? למה רע מתחושת כאב? האם רצון הוא עובדה או פירוש? למה כאב רע? למה אני לא רוצה כאב? התמודדות עם כאב, הצורה מחויבת מצד עצמה, רע מצד עצמו, רצון כעובדה, רצון כפירוש, הצורה מחייה את עצמה איך נוצרת תחושה רעה מכאב? תחושה רעה נוצרת כאשר אדם חווה מצב שבו יש כאב, והוא אינו רוצה אותו. אליעד כהן מסביר כי התחושה של רע לי היא תוצאה של שני מרכיבים בסיסיים: ההכרה במציאות הכואבת, וההכרה בכך שהאדם אינו רוצה את הכאב הזה. כלומר, אדם חווה כאב כלשהו, בין אם פיזי או נפשי, ואחר כך, באופן כמעט מיידי, מופיעה מחשבה נוספת האומרת אני לא רוצה את הכאב הזה. התחושה הרעה נובעת משילוב של שתי המחשבות האלו: זיהוי הכאב מצד אחד ואי - הרצון לחוות אותו מצד שני. האם תחושת כאב היא אחת או מורכבת מכמה חלקים? תחושת כאב איננה מורכבת מרכיב אחד בלבד אלא מכמה חלקים. אליעד כהן מפרק את התחושה לשלוש מחשבות נפרדות: הזיהוי - התחושה שכואב לי. אי - רצון - אני לא רוצה ... שבה האדם מזהה את תחושת הכאב ברגלו. זו המהות, כואבת לי הרגל. לאחר מכן, יש מחשבה נפרדת לגמרי שבה האדם אומר אני לא רוצה את התחושה הזאת של כאב. המחשבה השלישית, רע לי, היא תוצאה של החיבור בין שתי המחשבות האלו, למרות שהיא קיימת לכאורה בפני עצמה. האם רצון הוא עובדה או פירוש? אליעד ... עובדתי לחלוטין. האדם לא רוצה כאב כי זו עובדה שהוא לא רוצה אותו. מה שמוביל לרצון עשוי להיות פירוש, אבל הרצון עצמו הוא לא פירוש אלא עובדה עצמאית. מדוע קשה לדמיין את ההיפך ממה ... למשל, כשאדם אומר שהוא לא רוצה כאב , הוא למעשה חייב להיות מסוגל גם לדמיין מצב הפוך - שהוא כן רוצה כאב. אבל לרוב האנשים מאוד קשה או בלתי אפשרי ממש לדמיין שהם רוצים כאב, וכתוצאה מכך הם מתקשים לתפוס באופן מלא את התחושה של לא רוצה כאב. כדי להבין לעומק תחושה מסוימת, אליעד אומר שעל האדם לדמיין את ההיפך שלה. רק דרך הדמיון של ההיפך, ניתן באמת להבין תחושה מסוימת. מה המשמעות של ... אחרות, העובדה שהאדם חווה כאב כרגע אינה בהכרח תוצאה של משהו שהיה קודם, אלא יכולה להיות חוויה בפני עצמה ללא שום קשר לסיבה כלשהי מהעבר. אליעד מדגיש שזה רעיון שהוא גם חיובי ... לכאורה מקשה על ההתמודדות עם הכאב. כיצד ניתן להתמודד עם תחושה רעה? אליעד כהן נותן כלים מעשיים להתמודדות עם תחושה רעה: קודם כל לזהות בבירור מה קורה במציאות ומה אתה לא רוצה ... תוכל להתמודד טוב יותר עם הכאב. להבין שגם אם המציאות והרצון הם דברים נפרדים, החיבור ביניהם לא מחויב, ואז תהיה מסוגל לשלוט בתחושה הרעה בצורה טובה יותר. לדוגמה, כאשר האדם ... אפקטיבי יותר. לסיכום, מדוע כאב מרגיש רע? בסופו של דבר, אליעד כהן מסביר שהסיבה שכאב מרגיש רע היא אך ורק כי האדם מזהה כאב והוא לא רוצה אותו. התחושה של רע לי אינה מחויבת מעצמה, אלא נוצרת משילוב של שתי מחשבות נפרדות. כדי להתמודד עם הכאב , חשוב לזהות את החלקים האלו בנפרד ולהבין שהחוויה של רע אינה מוחלטת ומחויבת, אלא אפשרית לשינוי ברגע שתבין כיצד היא נוצרת באמת. למה כאב גורם להרגשה רעה? האם רצון הוא עובדה או פירוש? איך להתמודד עם תחושת כאב? האם הצורה מחויבת מצד עצמה? האם אפשר להרגיש טוב בלי סיבה? מה המשמעות של הצורה מחייה את עצמה? ...
אני מרגיש כאב במהלך האימון, מה לעשות? האם להפסיק את האימון? [כאב טוב / כאב רע] כאבים במהלך האימון, כאב בשריר, כאב במפרק
... מרגיש כאב במהלך האימון, מה לעשות? האם להפסיק את האימון? (כאב טוב כאב רע) כאבים במהלך האימון, כאב בשריר, כאב במפרק תשובה: אם יש לך ספק, אז אין ספק. או במילים אחרות, תפסיק את האימון! יחד עם זאת, עליך להבין שהכאב שמופיע אצלך באימון, הוא לא בהכרח רע, אלא לפעמים אפילו טוב מאוד, שלפעמים אפילו אתה אמור לרצות להרגיש את הכאב הזה. רק שאתה צריך עם הזמן לדעת ולהבין, מהו כאב רצוי של שריר? ומהו כאב לא רצוי של שריר מפרק. ועם הזמן, תרגיש את השרירים שלך (עע איך להרגיש את השריר), ואז תדע להבדיל יותר טוב, בין הסוגים השונים של הכאבים ובין הסוגים השונים של המאמץ. ...
ערנות רוחנית, כאב פיזי, כאב נפשי, התמודדות עם כאב, להתמודד עם כאב, ליהנות מהסבל, דריכות, להיות מוכן, להיות דרוך, להיות עירני, מודעות עצמית, להיות מודע לעצמך
ערנות רוחנית, כאב פיזי, כאב נפשי, התמודדות עם כאב, להתמודד עם כאב, ליהנות מהסבל, דריכות, להיות מוכן, להיות דרוך, להיות עירני, מודעות עצמית, להיות מודע לעצמך
... רוחנית, כאב פיזי, כאב נפשי, התמודדות עם כאב, להתמודד עם כאב, ליהנות מהסבל, דריכות, להיות מוכן, להיות דרוך, להיות עירני, מודעות עצמית, להיות מודע לעצמך מהי ערנות רוחנית וכיצד היא קשורה לכאב פיזי ונפשי? ההרצאה עוסקת בתפיסה של ערנות רוחנית, התמודדות עם כאב פיזי ונפשי, ומודעות עצמית. אליעד כהן מתאר את הדרך בה אדם יכול להתמודד עם כאב ולהיות ערני, מודע לעצמו ולסבלו, תוך חיבור לרוחניות ולהכנה מראש למצבים קשים. הכאב, לטענתו, הוא חלק בלתי נפרד מהחיים, ואין אפשרות להימנע ממנו לחלוטין. עם זאת, אפשר ללמוד כיצד להתמודד איתו בצורה בריאה ומועילה. איך מתמודדים עם כאב פיזי ונפשי? המרצה מסביר שמודעות עצמית וערנות רוחנית הם כלים מרכזיים להתמודדות עם כאב. הכאב הפיזי, לדעתו, יכול להפוך לעניין של הרגל או סוג של תרגול. כאשר אדם מתרגל להתמודדות עם כאב, הוא יכול להיות מוכן מבחינה מנטלית לשאת אותו, ולהתמודד בצורה רגועה וממוקדת. דוגמה שניתנה בהרצאה הייתה של אנשים שמתרגלים שהייה בסאונה חמה, תהליך שבו הם לומדים איך להתמודד עם כאב הפיזי שנגרם על ידי חום קיצוני. תהליך זה, שמתחיל בתשישות ובתחושת סבל, הופך בהדרגה ליכולת להכיל את הכאב ולהתמודד איתו בצורה טובה יותר. מהו תהליך הכנה מראש לכאב? לפי אליעד, אדם יכול ללמוד להיות מוכן לכאב, ולפתח את היכולת להתמודד עם סיטואציות בלתי צפויות. לדוגמה, אם אדם נמצא בסיטואציה שבה הוא רואה מכה מתקרבת אל פניו, הוא לא יופתע, כי הוא כבר מכין את עצמו ... פועל באופן אינסטינקטיבי או מתוך פחד. הוא מפתח מודעות גבוהה למה שקורה סביבו ובתוכו, כך שבמקום להימנע מכאב או סבל, הוא לומד לחיות איתם. המודעות הזו מאפשרת לאדם להיות חזק יותר בפני כאב פיזי ונפשי, ולהתמודד עם אתגרים בצורה יותר נינוחה ומפוקסת. האם ניתן ליהנות מהסבל? אליעד מסביר שברוב המקרים, אנשים לא מחפשים לסבול. אולם, כאשר אדם יכול להבין ... ולהתמודד איתו בצורה נכונה, הוא יכול ללמוד להפיק ממנו תועלת. הוא יכול להגיע למקום שבו הוא לא רק שורד את הכאב, אלא אף מפתח בו משאבים פנימיים שמסייעים לו להרגיש עוצמתי יותר. את המודעות הזאת אפשר לפתח תוך כדי עבודה עצמית ממושכת. איך לומדים להיות דרוכים ומוכנים? ... מודע לעצמו, הוא לא תוקף או נמנע באופן אוטומטי, אלא בוחר כיצד לפעול מתוך מקום של שליטה. ערנות רוחנית כאב פיזי ונפשי מודעות עצמית איך להתמודד עם כאב ליהנות מהסבל להיות דרוך ומוכן איך להיות מודע לעצמך ...
תחושת רעב, למות מרעב, התמודדות עם רעב, התמודדות עם כאב, בשביל מי האדם עובד? למה אתה עובד? קונפליקט רגשי, כאב גופני, להתמודד עם כאב
תחושת רעב, למות מרעב, התמודדות עם רעב, התמודדות עם כאב, בשביל מי האדם עובד? למה אתה עובד? קונפליקט רגשי, כאב גופני, להתמודד עם כאב
... רעב, למות מרעב, התמודדות עם רעב, התמודדות עם כאב, בשביל מי האדם עובד? למה אתה עובד? קונפליקט רגשי, כאב גופני, להתמודד עם כאב למה אדם סובל כשהוא רעב ואיך להתמודד ... הרעב, אלא ההתנגדות לתחושת הרעב. הוא מציע לשאול את עצמך: למה רע לי מזה שאני רעב? האם אני חייב להרגיש רע כשאני רעב? ומסביר שהבעיה היא התפיסה האוטומטית של האדם, שהכאב או הרעב הם דבר רע. אליעד טוען שאין שום דבר רע באופן מוחלט בתחושת רעב או כאב, זהו רק מצב גופני שבו נוירונים במוח ... מדגים את זה בצורה פשוטה: במקום שאטומים ינועו לכיוון אחד, הם נעים לכיוון אחר, והאדם באופן אוטומטי מגדיר זאת כרע או טוב. האם אפשר להרגיש טוב כשאתה רעב או כשאתה חווה כאב? אליעד נותן דוגמה נוספת על צום ביום כיפור, שבו אנשים רבים מרגישים רעב, אך חלקם דווקא שמחים בתחושה הזאת ומרגישים התעלות רוחנית. כלומר, אותו רעב, אותה תחושה של כאב גופני, יכולה להיחוות על ידי האדם כדבר חיובי, או לפחות לא שלילי. דוגמה נוספת היא אימון בחדר כושר: אנשים חשים כאב בעקבות האימון, אך הם נהנים מהתחושה הזאת כי היא מסמלת עבורם חיוניות והתחזקות. מה המשמעות של הטלת ספק בתחושת הרעב והכאב? לגבי הטלת ספק בתחושות אלה, אליעד ... הזה: האדם צריך להזכיר לעצמו לפני שהוא הולך לעבודה שלא באמת משנה אם הוא יהיה רעב או לא. האדם צריך לומר לעצמו: לא אכפת לי אם אני ארגיש רעב, לא אכפת לי אם יהיה לי כאב, לא אכפת לי אם אהיה בריא או חולה. ... ממנה באותה מידה. כיצד להפוך את הסבל מתחושת הרעב לפחות משמעותי? אליעד מסכם ואומר שכדי להפוך את הסבל לפחות משמעותי, האדם צריך לשנות את הגישה שלו כלפי תחושת הרעב והכאב. אם האדם יזכור שהמציאות היא לא טובה ולא רעה באופן מוחלט, אלא גם וגם, הוא לא יהיה כל כך מוטרד מתחושות כמו רעב וכאב. במצב כזה, הוא יכול להמשיך בפעולות ... אני הולך לעבוד כי יש בזה יתרונות יחסיים, אך מצד האמת זה לא משנה בכלל. גישה זו מאפשרת לאדם לפעול בעולם בלי פחד וסבל מיותרים, גם כאשר הוא נתקל בתחושות של רעב או כאב. איך להתמודד עם רעב? למה אנשים עובדים? האם כאב זה דבר רע? איך להפסיק לסבול מתחושת רעב? האם אפשר ליהנות מכאב? מהי הדרך להתמודד עם כאב גופני? איך לא לסבול מרעב בזמן העבודה? ...
קינסיולוגיה, שכיבה על שזלונג, למה כואב לי הגב? למה כואב לי הגוף? איך נוצרים כאבי הגב? ניתוח תנועה, ניתוח תהליך, כאבי גב, כאב בעמוד שדרה, כאב בחוליות, כאב בירך אחורית, ישיבה על שזלונג, כאבי ברכיים, ספורט, פיתוח גוף
קינסיולוגיה, שכיבה על שזלונג, למה כואב לי הגב? למה כואב לי הגוף? איך נוצרים כאבי הגב? ניתוח תנועה, ניתוח תהליך, כאבי גב, כאב בעמוד שדרה, כאב בחוליות, כאב בירך אחורית, ישיבה על שזלונג, כאבי ברכיים, ספורט, פיתוח גוף
... שכיבה על שזלונג, למה כואב לי הגב? למה כואב לי הגוף? איך נוצרים כאבי הגב? ניתוח תנועה, ניתוח תהליך, כאבי גב, כאב בעמוד שדרה, כאב בחוליות, כאב בירך אחורית, ישיבה על שזלונג, כאבי ברכיים, ספורט, פיתוח גוף למה כואב הגב כששוכבים על שזלונג? אליעד כהן מסביר לעומק בהרצאה שלו את הסיבות להיווצרות כאבי גב וכאבי גוף, במיוחד בזמן שכיבה על שזלונג. לפי אליעד, כדי להבין למה כואב הגב או מדוע מופיעים כאבי גוף, צריך קודם להבין מהו המנח הטבעי והנוח ... הגוף. אליעד מתחיל את ההסבר בדוגמה פשוטה: אם אדם עומד ומרגיש נוח, אין שום סיבה הגיונית שבשכיבה הוא יחווה כאב. למעשה, הגיוני יותר לחוש אי נוחות בעמידה, כי ... בשכיבה הגוף מתאמץ יותר מאשר בעמידה? אליעד מסביר, שבעמידה העמוד שדרה נמצא במנח טבעי וישר יחסית, ולכן אין כאב. בשכיבה על שזלונג, הגוף נכנס למנח מכופף מעט. ... ידי השרירים הזוקפים החלשים, ולכן החוליות מתאמצות יתר על המידה כדי למנוע קריסה פנימה. תהליך זה גורם להרגשת כאב בעמוד השדרה, כי החוליות לוקחות על עצמן את כל הלחץ. מדוע מופיע כאב בירך האחורית בשכיבה על שזלונג? אליעד מסביר ... המתיחה הזו היא תוצאה של כיפוף קל שנוצר במפרק האגן בגלל הזווית של השזלונג. המתיחה עצמה כבר יוצרת תחושה של כאב, מכיוון שהשריר נמצא במתח לאורך זמן רב מדי. כדי להפחית את הכאב ואת המתיחה הזו, האדם באופן אינסטינקטיבי מנסה לקצר את שרירי ההאמסטרינג על ידי כיפוף הברך. למה יש כאב בברכיים ובשרירי הארבע ראשי בשכיבה על שזלונג? אליעד מפרט שהניסיון של הגוף להקל על הכאב בהאמסטרינג על ידי כיפוף הברך מוביל להפעלת השרירים בארבע ראשי. המאמץ המתמשך של שרירי הארבע ראשי לשמור על הכיפוף בברך כדי להקל על ההאמסטרינג, גורם לכאב בברכיים. כך נוצר מצב של מאמץ מתמשך שגורם לכאב נוסף במקום אחר בגוף. הכאב באזור הברכיים נובע מהמאמץ של הגוף להחזיק את ... האפשר. כל כיפוף, אפילו קטן, יכול ליצור עומס רב על החוליות ועל השרירים התומכים. כדי לשמור על הגוף ולמנוע כאבים, יש לוודא שעמוד השדרה תמיד ישר ככל האפשר, ולחזק את השרירים הזוקפים שיאפשרו לעמוד השדרה לשמור על יציבותו ללא כאבים. מהי הסיבה העמוקה לכאב לפי הניתוח הקינסיולוגי של אליעד כהן? לפי ההסבר של אליעד, הכאב נובע תמיד משינוי במנח של הגוף. כאשר הגוף נמצא במצב טבעי וישר, ללא מאמצים מיותרים, אין סיבה להיווצרות כאבים. הכאב הוא תוצאה של שינוי בזוויות הגוף, שיוצר עומס לא טבעי על השרירים, החוליות, או המפרקים. הדרך לפתור את הכאב היא לנתח לעומק את התנועה והמנח, להבין בדיוק ... נמתח ואיזה מתכווץ, ואז לתקן את המנח או לחזק את השרירים הרלוונטיים. למה כואב לי הגב בשכיבה? איך נוצרים כאבי גב? כאבי גב בשכיבה על שזלונג איך לחזק שרירי זוקפי גב? מה גורם לכאבים בהאמסטרינג? כיצד לשבת נכון בלי
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים - 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: כאב, איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: כאב, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לילדים נוער והורים, אימון אישי מומלץ, אימון אישי לביטחון עצמי בנושאי כאב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2109 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 09:44:18 - wesi4