ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כאבים ✔גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים - 1 ✔* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים - 1
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים.

אליעד: אז מה שאת שואלת האם יש הפרדה בין בעיות מנטליות לבעיות פיזיות.

אז קודם כל כקו מנחה, זה מין טיפ כזה, אם יש לך כמה אפשרויות שאחת מהן מפרידה בין דברים, תצאי מנקודת הנחה שאין הבדל. זאת אומרת האם אני יעשה ככה או ככה, אם את רוצה טיפ, תמיד תדעי שזה לא משנה. שמצד האמת יש תמיד מכנה משותף לכל הדברים. בואי נגיד לדוגמה שכאב פיזי זה בעיה מסוג אחד וכאב מנטלי מסוג אחר, בסופו של דבר אם נכנס פנימה אנחנו נגיע לנקודה אחת. זה דבר אחד. לכן כעיקרון אם יש לך התלבטות אם לעשות הפרדה, תצאי מנקודת הנחה שאין הבדל. עכשיו השאלה: איך אין הבדל, ברמה הפרקטית אני לקחתי למעשה את הסבל הפיזי והפכתי אותו לסבל נפשי, איך זה יכול להיות, הרי כואב לך פיזי, אז איך אתה מגדיר את זה כנפשי. רבי נחמן אמר בספר שלו, כל הצרות והייסורים והגלות אינו אלא לפי ערך חיסרון הדעת. זאת אומרת תלוי בכמה שכל חסר לך, והוא ממשיך ואומר שנישלם הדעת נישלם כל החסרונות. הוא אומר אם היית יודע, מה לדעת זו שאלה אחרת, אבל אם היית יודע לא היה לך כל חיסרון. והוא אומר אפילו בנים ופרנסה ובריאות הגוף זה הכל מחמת חיסרון הדעת. למשל רבי נחמן היה רואה אדם חולה סרטן, שצועק אני כואב אני סובל, רבי נחמן היה אומר לו, תקשיב זו לא בעיה בגוף הפיזי זו בעיה בנפש. מה הרעיון. ורבי נחמן גם בעצמו סבל מספיק ובכל זאת הוא נאחז בזה. למעשה הנושא הוא פשוט, אם אני אקח את הקיר וארביץ לו, לא מפריע לו, לפחות אנחנו תופסים את זה שזה לא מפריע לו, נכון? אז מה לכאורה ההבדל בינו לבין בן האדם, מערכת העצבים? זה לא הבדל אמיתי, בתכלס אנחנו והקיר עשויים מאותם אטומים, מערכת העצבים שלנו והקיר עשויים מאותו דבר, הנושא הוא פשוט, את אמרת קודם שהאדם רוצה ליצור הנאה ולהתרחק מכאב, המכנה המשותף לשני הדברים האלו לשאול למה, למה אני רוצה הנאה. למה אני רוצה להתרחק מכאב? והמכנה המשותף של הלמה, נמצא שיש כוח אחד שמניע את הלמה. הלמה בפשיטות כי אתה רוצה למלא את רצונך, בסוף, בסוף, בסוף כי ככה אני רוצה. אני לא רוצה כאב, אני רוצה הנאה, אבל למה אני רוצה הנאה, כדי למלא את רצוני, לא בגלל ההנאה. למשל דוגמה, אדם בדיכאון, אומרים לו בוא תהנה, הוא אומר לא בא לי ליהנות, למה, כי הוא אומר אני לא רוצה הנאה, זאת אומרת שהנאה לא מחויבת המציאות. אותו דבר בכאב, יש מצבים שהאדם רוצה שיכאיבו לו, גם במזוכיזם.

שאלה: אני אומרת שאני נהנית סתם מקריאת ספר ומישהו אחר יגיד לי מה מעניין בקריאת ספר, אני נהנה לדוגמה מאוכל, לשניהם יש ביטוי שונה של הנאה, ואז הם ילכו אחורה ויבינו אולי למה אחד נהנה מספרים והשני מאוכל, אבל כשכואב לך כאב פיזי, אתה לא צריך ללכת אחורה, כולם, כל האנושות באשר היא, חוץ מהחרדים והמזוכיזם.

אליעד: אבל זה לא רק הם, אני אתן לך דוגמה, למשל בדת יש את הנושא של כפרת עוונות, מה זה יום כיפור, ועיניתם את נפשותיכם, אתה שמח שכואב לך, בסופו של תהליך השאלה: היא מה אתה רוצה, הכאב הוא רק טריגר, אתה מתמודד עם הרצון לא עם הכאב.

שאלה: אני בכוונה מדברת על כאב פיזי, שמדובר בכאב אף אחד לא רוצה אותו.

אליעד: זה לא נכון, למשל תיקחי את היוגים בהודו, זה שזה לא מקובל זה לא אומר שזה לא נכון

שאלה: הם אולי מנסים להתגבר על זה.

אליעד: מה זה משנה, היוגי שמח שהצליח להתמודד עם הכאב. אני אתן לך דוגמה, למשל את קוראת ספר ויתוש עקץ אותך ואת לא מרגישה את היתוש, האם זה מפריע לך וכואב לך? לא, כי את לא מודעת לכאב.

שאלה: עזוב יתוש, אם ידקרו אותי עכשיו בסכין.

אליעד: למשל דוגמה, אדם נפצע במלחמה וכואב לו ואפילו מדמם הוא לא שם לב לזה.

אתן לך דוגמה נוספת, אימא שמרימה את הילד שלה וזה כבד לה, אבל האהבה שלה לילד מכילה בתוכה את הכאב, היא לא מרגישה את הכאב. למשל יש עכשיו שריפה, האדם מקבל פתאום הרבה כוחות, מאיפה הכוחות האלה, האדם יכול פתאום להתמודד עם כאב, הוא מרים דבר כבד מאוד שכואב לו הגוף, אבל הרצון של האדם להרים את הדלת או הרכב הוא כל כך חזק, שאתה כולך נמצא בו ואתה לא מרגיש את הכאב שהגוף שלך כואב.

מה שאני בעצם טוען הוא מאוד פשוט, יש תודעה, את ישות מודעת לעצמה, שאת אומרת אני, על התודעה הזאת, על האני הזה, מולבשים עכשיו רצונות, רצון לחיות, רצון לשרוד, להתפתח, להיות בריא, כל שאר הרצונות, והלוגיקה היא שכאשר הרצונות מתמלאים טוב לך וכאשר הם לא מתמלאים רע לך. זה הרעיון, מצד האמת אין הבדל בין כאב פיזי לכאב מנטלי.

אני רוצה להסביר משהו, לאן מוביל התהליך של השאלה: למה, למשל אדם כואב לו הראש, ואני אומר לו אם תשאל למה כואב לך הראש, לא תהיה לך בעיה שכואב לך הראש, איך זה יכול להיות? הנושא הוא פשוט, אם הוא מספיק פעמים ישאל למה, בסוף הוא יבין שכואב לו הראש בגלל שהוא לא רוצה שיכאב לו הראש, למה אני לא רוצה, כי יש משהו בתוכי שיוצר לי את הרצון הזה, משהו בתוכך גורם לך לא לרצות את הכאב, תתחיל לחפור פנימה, בסוף תגלה שיש ישות אחרת או מציאות, לא משנה איך תקרא לה אולי אלוהים, איך שבא לך, שהיא יוצרת את הרצון שלי, קודם כל אתה מבין שהרצון שלך שלא יכאב לך זה לא הרצון שלך, זה רצון של מישהו שמלביש דרכך. דבר ראשון אתה מבין שהרצון לא שלך, זה לא אני רוצה, יש ישות שיוצרת אותי, שיוצרת את הרצון שלי, שיוצרת את הכאב שלי, ועושה ביניהם אינטרקציה. כאשר אתה נמצא במצב התודעתי הזה הרבה זמן ומתבונן, התודעה של האדם עוברת לשלב הבא שאז הוא מבין שכשהוא אומר אני, הוא מתכוון לישות הראשונה - אלוהים - המציאות. אנחנו חלק ממערכת, כל אחד הוא חלק ויש את השלם. אם אתה מתבונן פנימה, בהתחלה אתה חווה את עצמך כאני, ואחר מבין שאתה חלק ממשהו אחר, שזה כמו היד הזאת, היא גם היד וגם אליעד, היא גם אצבע, וגם יד וגם זרוע וגם גוף. אותו דבר הבן אדם, בהתחלה הוא חושב אני זה אני, ואחר הוא רואה שהוא חלק מאני קולקטיבי, ואם הוא ממשיך לחפור למה? למה? למה? הוא מגיע למצב שכאשר הוא אומר אני הוא מתכוון למציאות, ואז הוא מגיע לנקודה מסוימת בסוף התהליך, הא מגיע לפרספקטיבה מסוימת שבה הוא חווה את כל הרצונות שבעולם כביטוי של הרצון שלו.

בא נסביר מחדש, למשל אדם שמתעללים בו, ואני אומר שאם האדם ישאל למה, לא יפריע לו שמתעללים בו, השאלה: איך זה יכול להיות? אז קודם כל הגענו להבנה שהסיבה שרע לבן אדם כאשר כואב לו פיזי, זה לא בגלל שכואב לו פיזי, אלא בגלל שהוא לא רוצה שיכאב לו פיזי. עכשיו אם הבן אדם ישאל למה? למה אני לא רוצה שיכאב לי הראש, אז מה אם כואב לי, זה שכולם מבינים שהם לא רוצים כאב זה לא אומר שאני גם לא רוצה, מה אכפת לי מכולם? למה לקיר לא אכפת ולי אכפת? מאיפה זה בא? ואז אם הבן אדם מתבונן הוא מבין שיש תודעה, שהאדם עצמו הוא התודעה שאומרת אני, אני חושב, אני רוצה וכו, ולתודעה הזאת יש רצון שלא רוצה להרגיש כאב, אני מפרק את זה לגורמים, יש כאן תהליך, יש ישות שמודעת לעצמה, שיש לה רצון שלא יכאב לה הראש, שיש לה מודעות לכך שיש לה כאב ראש, ואז יש התנגשות בין המצב של הכאב ראש לבין הרצון שלא יהיה כאב ראש והוא למעשה יוצר את הכאב. זוהי הגדרת הרע במילון, יש התנגשות בין מה שאתה רוצה לבין מה שיש במציאות וזה הרע.

איך אנחנו מתקדמים מכאן, זה תהליך, הבן אדם שואל את עצמו מדוע אני לא רוצה שיכאב לי הראש, ובסופו של תהליך הוא מגיע להבנה שהסיבה שהוא לא רוצה שיכאב לו הראש...

שאלה: רוב האנשים שאני מכיר ימצאו את התשובה מהר מאוד, למה אני לא רוצה שיכאב לי הראש, כי זה לא נוח לי וזהו.

אליעד: טוב בא נתקדם, ולמה אני רוצה שיהיה לי נוח? כי אכלו לי כי שתו לי, אבל למה אני רוצה שיהיה לי נוח?

שאלה: כי אני לא רוצה שזה יפריע לי.

אליעד: למה אני רוצה שזה לא יפריע לי?

שאלה: כי זה עוצר אותי.

אליעד: אז מה אם זה עוצר אותך? מה הבעיה?

שאלה: יש לי תוכניות.

אליעד: אז מה? שינו לך את התוכניות, מה קרה? אני מדבר ברצינות לא צוחק איתך. בן אדם הולך עכשיו ברחוב לחתונה, בדרך בא רכב ונכנס בו, הוא סובל וכואב לו ושינו לו את התוכניות, מה הבעיה?

שאלה: יש מחויבויות

אליעד: שינו לך את המחויבויות.

שאלה: מה התשובה?

אליעד: בשלב הראשון אתה מבין שהרצון שלך הוא לא בשליטתך.

שאלה: זה אני כבר מסכים.

אליעד: אתה מסכים איתי. כמה אנשים לא היו מסכימים עם זה. בן אדם שאומר שהוא רוצה משהו, האם הוא מבין שזה לא הוא הרוצה, אלא יש משהו שגורם לו לרצות. זה אומר שאין לך בחירה חופשית, זה לא דבר קטן, אבל תבין שאם משהו מקלל אותך ואתה כועס עליו תבין שזה גם טיפשי, כי אין לו בחירה חופשית. אם אתה מבין שהרצון שלך לא בשליטתך, אז אף אחד הרצון שלו לא בשליטתו. אז אתה לא יכול להאשים את היטלר, אתה לא יכול לתת קרדיט לאדם שמציל אנשים.

אז ההבנה הראשונה שבן האדם חוקר, למה אני לא רוצה לסבול, הוא מגיע להבנה שיש משהו ששולט ברצון שלו. שמשהו זה, זה לא הוא, אם הוא יסתכל מספיק פנימה הוא יראה שמשהו שולט לו ברצון. אפשר לקרוא לזה אלוהים, היקום, המציאות, העולם, כל אחד יקרא לזה איך שהוא רוצה, זה לא משנה.

מה אתה בעצם מבין אחר כך, אתה מבין שאתה לא שונה מהכסא, מצד האמת, מצד האמת אתה לא שונה מהכסא, יש מישהו שמחליט שאתה תהיה פה והכסא שם, כאילו משהו שמחליט לא מישהו, שגורם לקיר לעמוד ולי לדבר. אין הבדל, מצד האמת אין הבדל, זה אטומים וזה אטומים.

התפיסה של האדם את עצמו משתנה, הוא מבין שהוא לא יותר מגרגיר אבק, שיקרא לעצמו הרבה גרגרי אבק זה לא משנה, הוא מבין שהרצון שלו זה לא שלו, כשהוא אומר אני רוצה, אני עשיתי, מה אתה רוצה, מה עשית? זה כמו שרובוט ינסה לקחת קרדיט על מה שהוא עשה או להאשים את עצמו על מה שהוא עשה.

זה עדיין לא פתר לו את הבעיה של הסבל אבל זה שינה לו את כל חוויית המציאות, אתה מבין שאתה לא מי שחשבת שהוא אתה, אתה לא שונה מרובוט. למשל ניקח רובוט והרובוט יסתובב, אנחנו רואים מי מפעיל את הרובוט, ולכן אומרים שהוא רובוט, אבל זה שלא נראה מי מפעיל את הרובוט זה לא אומר שהוא לא רובוט. גם הרובוט לא רואה מי מפעיל אותו, אולי מי שמפעיל אותו נמצא רחוק, ואולי בעוד מאה שנה יהיו רובוטים שיראו כמוכם ויבואו להרצאה ולא תוכל לדעת מי הם. תצטרך לחתוך אותו ולראות ממה הוא עשוי. בסוף לא יהיה הבדל.

בכל מקרה התודעה של האדם משתנה בהתאם לרצון שלו, כשהוא מבין שהרצון שלו לא שלו, כשהוא אומר אני רוצה, זה לא הוא הרוצה, זה משהו רוצה דרכי. זה קודם כל משחרר אותך מהזדהות עם הרצון. הרצון לא שלך, אלוהים רוצה דרכי.

השלב הבא, יש כאן שלבים שאני עברתי, ואני מסביר לכם איך אני הגעתי לתחנה הסופית, יש רצף ותהליך שאתה עובר משלב לשלב. אחרי שהבנת שהרצון לא שלך, אתה מגיע להבנה שגם התודעה לא שלך, כי בהתחלה אתה אומר יש אני ויש רצונות, המציאות נעשית דרכי, אבל כשאתה טיפה מתפתח אתה שואל, אבל מי זה אני בכלל, יש מישהו שעושה אותי, אדם לא יכול להתחייב שמחר ירד גשם או לא, ואתה גם לא יכול להתחייב שמחר תהיה קיים. האדם מתכנן תוכניות ותוכניות, אבל הוא לא יכול להיות בטוח שמחר הוא יהיה קיים, לא בקשר למציאות, הקיום העצמי, שמחר לא יהיה אני. יכול להיות שהגוף שלך ימשיך להסתובב אבל לא יהיה אני יותר, ידברו איתך, אבל את לא תהיי פה יותר

שאלה: לא הבנתי

אליעד: מי את? את הישות שאומרת אני, נכון? שזוכרת מה היה לה, שחווה, מאוד יכול להיות, האם יש לך תעודת ביטוח שמחר תהיי קיימת, קיימת, לא חיה

שאלה: קיימת כן

אליעד: איך את יודעת?

שאלה: מה זה קיימת?

אליעד: האם היא יכולה להיות בטוחה שהיא תהיה מודעת לעצמה? לקיום של עצמה? היא עכשיו מודעת לכך שהיא קיימת, נכון? את מודעת לכך שאת קיימת?

שאלה: כן

אליעד: האם את יכולה להתחייב שבעוד דקה תהיי קיימת, אולי בעוד דקה תהיה לך תודעה כמו של קיר, מכאן שאת לא קיימת. את אומרת אני רוצה וכו' ואולי פתאום המנגנון של האני שלך יפסיק, יהיה קצר ואין יותר אני.

הדתיים לדוגמה בונים על הגן עדן, מי מבטיח לך שתהיה קיים שם בכלל, אף אחד לא מתחייב שיהיה עולם, אני מדבר על הקיום העצמי של האדם. האם כולם הבינו אותי?

שאלה: הדתיים המטרה שלהם לקיים את המצוות של הקב"ה וכך הם מושכים את האור של הקב"ה לעולם הזה

אליעד: אני יזרום אתך בנושא הזה כדי לא להיכנס אליו. רבי נחמן אמר ולא תבוא עליו השמש, מה זאת אומרת, שלא יעשה את המצוות בגין ביאת שימשו, מה זאת אומרת, שלא תעשה את המצוות כדי לקבל שכר בעולם הבא.

ביומו תיתן שכרו, מה הכוונה ביומו תיתן שכרו, רבי נחמן אמר שבן אדם עושה מצוות, שיעשה אותם בצורה כזאת שכרגע יקבל שכר, כאשר בן אדם עושה מצווה לעולם הבא אף אחד לא מתחייב לו שהוא יגיע לעולם הבא. הכוונה לא דווקא לבן אדם דתי, גם אדם שאומר שהיום אני יעבוד ומחר אני אהיה מאושר, גם הוא בונה על העולם הבא, עולם הבא זה לא רק אחרי המוות, אם האדם אומר שאם הוא יקנה את הדירה הוא יהיה מאושר, זה גם נקרא שהוא בונה על העולם הבא, הוא אומר אני אתאמץ פה ומחר שאקבל את המשכורת או שאתחתן או שאתגרש יהיה לי יותר טוב, זה נקרא העולם הבא. והרעיון הוא שאף אחד לא יכול להתחייב על העולם הבא, מה הכוונה, אתה לא בטוח שיהיה מחר ואולי פתאום אלוהים יחליט שאין עולם, כי ככה בא לו, כמו שהיה מפץ גדול ככה בשנייה יכול לא להיות מפץ גדול.

שאלה: השאלה כאן למה אתה מתקשר, אם אתה מתקשר לחז"ל ולומד מה הם אמרו, אתה מבין מהו העולם הבא, אנשים יושבים ונהנים מהשגות אלוקיות, זה עולם הבא, נהנים מזיו השכינה.

אליעד: הבנתי אותך, סך הכל אמרתי שבן אדם צריך להגיע למצב שכול מה שיש בעולם הבא שיוכל לחוות כאן, זה מה שאמרתי, לא התווכחתי איתך. מה שאתה רוצה יש בעולם הבא

שאלה: עד גבול מסוים.

אליעד: כמה שאפשר, בכל מקרה אני כרגע מדבר על היבט אחר, ההיבט הוא שהתודעה של האדם היא ביטוי של משהו אחר, שבן אדם אומר אני, זה בעצם כמו שהיד הזאת היא לא ישות עצמאית אלא חלק ממשהו אחר, אתה אומר אני, הכוונה היא חלק אלוה ממעל, מה זאת אומרת חלק אלוה ממעל, אלוהים יכול להווה אותה ויכול לא להווה אותה, זה נקרא אפשרי המציאות ומחויב המציאות, רבי נחמן אומר שהאדם כל זמן שלא חזר בתשובה שלמה, אין לו הוויה כלל. מה זאת אומרת שאין לו הוויה כלל, הכוונה שהוא לא קיים כלל, ורבי נחמן אומר שבן האדם חוזר בתשובה הוא בעצם מתהווה כי יש שני דברים, יש דבר שהוא מחויב המציאות ויש דבר שהוא אפשרי המציאות. כל דבר שקיים הוא אפשרי המציאות, מה זאת אומרת אפשרי המציאות, הוא יכול להיות קיים ויכול לא להיות קיים. כל הדברים בעולם הם אפשריים. אתה יכול להיות קיים ואתה יכול לא להיות קיים, יכול להיות עולם ויכול לא להיות עולם, חוץ מדבר אחד ששמו בישראל מחויב המציאות, שזה אלוהים, הבורא, המציאות הקוסמוס, דבר אחד חייב להיות קיים בסוף ולא משנה איך תסובב את העניין, זה כמו שאלוהים חושב אותנו, אם אדם מתבונן בלמה הזה, הוא בסוף מגיע להבנה שבסוף יש משהו שחושב אותך וחושב את הרצון שלך, וחושב את הכל. ובעצם אין לך הוויה, מה זאת אומרת, אתה לא קיים בזכות עצמך, אתה רק ביטוי של משהו אחר, זה כמו נגיד שמישהו חולם חלום, ובתוך החלום מישהו בא ואומר לו אתה לא באמת קיים אתה בתוך החלום, מי שולט בך, ההוא שחולם את החלום, אם הוא מתעורר אתה לא קיים, זאת הכוונה שאמרתי שהאדם לא יכול לבטח את הקיום שלו, כי אם אלוהים יפסיק לחשוב אותך, אתה לא תהיה קיים. אתה בתוך המחשבה של אלוהים, הוא חושב אותך. הוא כרגע חושב שיהיה פה קיר, הוא כרגע חושב שאתה תבין אותי

שאלה: הוא מחייה אותי

אליעד: כן מחייה, מהווה, חולם זה הכל אותו הדבר, כל הרעיון הוא שקיומך לא תלוי בעצמך, יש משהו שמחייה אותך.

מה אחר כך קורה, התחלנו שכואב לי הראש, שאלנו למה כואב לי הראש, למה יש לי רצון כזה, למה יש לי רצון, מישהו מכניס לי את הרצון, אחר מגיע להבנה שהרצון לא שלו וגם התודעה שאומרת אני, ואני, ואני, האני לא שונה משולחן, כמו שיש שולחן יש אני, אנשים עושים הפרדה. מצד הפרספקטיבה של אלוהים, שולחן, אליעד, מצלמה - זה אחד, יש דבר שמהווה את הכל. זה כבר עשה לבן אדם ניתוק חלקי עם הרצונות שלך, זה בודד אותך מהרצונות, מה שקורה בשלב הבא בעצם, אם אתה נמצא בזה מספיק זמן אתה מגיע להבנה, מי אתה באמת, שאתה באמת אלוהים. מה הכוונה שנניח שליד הזאת יש תודעה עצמית והיא עושה פעולות, ואז פתאום היא חושבת לעצמה, מי אני, מה אני, מה מפעיל אותי? ואז היא מבינה שהיא בכלל חלק ממשהו אחר, ואז היא בשלב מסוים, כשהיא תגיד אני, היא תתכוון לאליעד, ואליעד בשלב מסוים שהוא אומר אני הוא מתכוון למציאות, להוויה הכללית, זה כמו ישות בתוך חלום, שבן אדם נמצא בתוך חלום ואומר אני, אז הוא מתכוון לאני ואתה וזה וזה, אבל אם הוא היה יודע שהוא בתוך חלום, למי הוא אמור להתכוון? לישות שחולמת את החלום, למי שחולם את החלום. זה בכלל משנה את כל תפיסת המציאות שלך. עכשיו כאשר אתה קולט שמי שאתה באמת זה בכלל ההוויה הראשונה, הכוח הראשון שמניע את הכל, א כבר יש פה משהו חדש, זה נקרא שאתה באמת קיים, כי עכשיו אתה באמת אלוהים, ואתה מתחבר לזה, ואז כל מה שקורה בעולם זה ביטוי של הרצון שלך, אם עלה נופל מהעץ הוא נופל כי אתה רוצה שהוא ייפול, אם כשאתה אומר אני, אתה מתכוון לאלוהים, יש גם אלוהים שהוא כרגע מפעיל את אליעד, ומעמיד את הקיר, יש כמה אני, יש האני הראשון, והאני הזה עושה את הגוף ואת הצמצום, וכו' ואז אתה מגיע להבנה, אם אתה באמת מבין את זה, אז החוויה היא תוצאה של הבנה. אם לבן אדם כואב הראש, זה לא יפריע לך כמו שזה יפריע לך אם לך יכאב הראש, למה? כי את אומרת זה אני, וזה לא אני, אבל אם אתה מבין באמת שאתה זה בכלל השורש, אז אתה חווה את הכאב ראש של עצמך, שזה בכלל אתה שרוצה שיכאב לו הראש, אתה עכשיו רוצה להיות קיים, ואתה רוצה שיהיה כאב ראש, ואתה רוצה שאליעד יסבול מזה וכו'. כל מה שבאתי להגיד שזה כאילו מתהפך, איך מתחיל הרע? הרע מתחיל מהתנגדות רצון, מהי התנגדות רצון? שיש מציאות שלא תלויה בך, שאין לך עליה בחירה, יש רצון שהוא שלי ואני לא רוצה אותו, ואז יש התנגשות ואתה בבלגן. אבל אם אתה חוזר לנקודת ההתחלה, לפני הבריאה, אתה כאילו מתחבר לשורש, מה שנקרא עשה רצונך כרצונו, בטל רצונך לפני רצונו, שאז אתה כאילו מזדהה עם הכוח הראשון שמניע את הכל, אז ממילא כל מה שקורה זה ביטוי של רצונך.

מה שרבי נחמן באותו הקשר אמר שלא תבוא עליו השמש, אל תעשה את המצוות בשביל העולם הבא, ביומו תעשה שכרו, תנסה לעשות את המצוות בשמחה כזאת שתהנה מעצם קיום המצווה. ורבי נחמן מסביר מהי דרגת השמחה, ישמח ישראל בעושיו, מה זאת אומרת, כמו שבן אדם יוצר כלי, אז האומן שמח בכלי שהוא יצר, אז אתה צריך להגיע לחוויית מציאות כזאת, שאת כל המציאות אתה תחווה שאתה זה שיוצר אותה.

מה שאני אומר בסופו של התהליך, שאם עכשיו את הבמאית של הסרט טום וג'רי, שאני מאוד אוהב אותם, למה אני אוהב אותם, כי הם כל הזמן רבים אבל אוהבים אחד את השני, וזה הכי יפה בעולם, אין יותר יפה מזה, בעצם כל הרעיון הוא שאין מריבות אלא אהבה, אז אם את הבמאית של הסרט ואת רואה שמתעללים בתום או בג'רי את מרוצה מזה, למה? כי זה ביטוי של הרצון שלך, אני רוצה שתום יסבול, אני רוצה שג'רי יסבול, אם את מספיק מתבוננת פנימה את מצליחה להגיע למצב שבו את מסתכלת על כאב ראש כמו להסתכל על דמות בסרט מצויר. זה הרעיון, זה נקרא ביטול, מעל זה יש עוד דברים, אבל זה הבסיס.

שאלה: אנחנו לא שמה בחוויה

אליעד: כל מה שטענתי בסיכום, הכאב הפיזי הוא לא בעיה בכאב הפיסי הוא בגלל חוסר התאמה בין הרצון שלך לבין המציאות. ואם היית בהבנה אמיתית מי את, ומה את, ומה את רוצה, היית מגיעה לחוויית מציאות כזאת שכל מה שהיית רואה, היית חווה שזה ביטוי של רצונך. אם זה ביטוי של רצונך, זה נקרא ביטול מוחלט, ביטול כל הרגשותיו, מה שנקרא התפשטות הגשמיות.

רבי נחמן אומר בביטול כל הרגשותיו, שלא תרגיש שאתה קיים כישות נפרדת, שתגיד אני תתכוון לאלוהים הראשון, למציאות, הוויה הראשונה, ואז אתה לא יכול להיות בהתנגדות עם העולם, כי אתה עושה את העולם.

שאלה: האם אפשר להגיע לזה?
לא להאשים את עצמך נמצא בתוך חלום למה אני לא רוצה לסבול למה אני רוצה כפרת עוונות קיום עצמי לכעוס על עצמי טריגרים התמודדות עם כאבים ישויות התנגדות אושר אלוהות אלוהים בעיה בעיה נפשית בעיות בעיות בריאות בעיות בריאותיות בעיות נפשיות בעיית בריאות בריא בריאות ברסלב גוף ונפש גוף נפש הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות אישיות הפרעות נפשיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעת אישיות התמודדות התמודדות עם כאב התמודדות עם כאבים חולה נפש חולי נפש טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח כאב כאב גופני כאבים כאבים בגוף להתמודד להתמודד עם כאב להתמודד עם כאבים לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח מחלה נפשית מחלות נפש מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח נחמן נפש פסיכיאטר פסיכיאטריה רבי נחמן רבי נחמן מברסלב
פיברומיאלגיה, תסמונת הכאב הכרוני, התמודדות עם כאבים, כאבים לא ברורים, כאבים לא מוסברים, כאבים לא הגיוניים, כאבים בכל הגוף, כאבים ללא סיבה, סובל מכאבים, הדרכת מטפלים, אימון אישי למטפלים
פיברומיאלגיה, תסמונת הכאב הכרוני, התמודדות עם כאבים, כאבים לא ברורים, כאבים לא מוסברים, כאבים לא הגיוניים, כאבים בכל הגוף, כאבים ללא סיבה, סובל מכאבים, הדרכת מטפלים, אימון אישי למטפלים
... תסמונת הכאב הכרוני, התמודדות עם כאבים, כאבים לא ברורים, כאבים לא מוסברים, כאבים לא הגיוניים, כאבים בכל הגוף, כאבים ללא סיבה, סובל מכאבים, הדרכת מטפלים, אימון אישי למטפלים מהי פיברומיאלגיה ואיך מתמודדים עם הכאב הכרוני? פיברומיאלגיה היא תסמונת של כאבים כרוניים, כאבים לא ברורים ולא מוסברים, המתבטאים בתחושות כאב בכל הגוף, וללא סיבה רפואית ברורה. אנשים הסובלים מפיברומיאלגיה מתמודדים עם כאבים שאינם הגיוניים לכאורה, והם מתקשים לתפקד ולנהל שגרת חיים תקינה. אליעד כהן מתייחס בהרצאתו לאנשים שסובלים ממצב זה ומסביר באופן מקיף כיצד להתמודד עם כאבים אלו, תוך מתן דוגמאות והסברים מעמיקים ומפורטים. האם הכאב הוא אובייקטיבי או פירוש סובייקטיבי? אליעד כהן מציג את השאלה המרכזית: האם הכאב שאותו האדם מרגיש הוא אכן אובייקטיבי או שהוא פירוש סובייקטיבי שהמוח מעניק לתחושות. הוא נותן דוגמה שאדם יכול להרגיש כאב באופן מוחשי, למרות שאין לו שום פציעה או בעיה רפואית ממשית, כמו למשל תחושת כאב שרירים למרות שאין באמת פגיעה גופנית. מה המשמעות של כאב אמיתי מול כאב מדומה? אליעד מדגיש שיש הבדל בין כאב אמיתי (פיזיולוגי ברור ומוכח) לבין כאב מדומה, שהוא תחושה שהמוח מייצר בלי שקיימת סיבה רפואית ברורה. כדוגמה לכך הוא מתאר אדם שיכול לחלום שכואב לו, ולמרות שבחלום לא קורה לו שום נזק פיזי, התחושה היא אמיתית מבחינתו. כך, אנשים הסובלים מפיברומיאלגיה עלולים לחוות כאב ללא הסבר רפואי. מה לעשות כאשר אדם סובל מכאב בלתי מוסבר? אליעד כהן מתאר מספר כיוונים להתמודדות: הכיוון הראשון הוא בדיקה האם הכאב באמת מגביל את האדם או שרק נדמה ... לדוגמה, אם האדם אומר שהוא לא מסוגל להרים תיק מהרצפה, אפשר לבקש ממנו להרים את התיק מספר פעמים ולראות האם באמת הכאב מתחזק או נשאר אותו דבר. כאשר הכאב הוא מדומה, הוא לא בהכרח יחמיר בעקבות הפעולה. לעומת זאת, כאב אמיתי שנגרם מפציעה או מנזק פיזיולוגי ... שהתחושה של מוגבלות נוצרת מהשוואה ליכולת אחרת או לרצון אחר, ולא מעצם חוסר היכולת. כיצד לבדוק את התחושה של הכאב? אליעד כהן מציע לבדוק את ההבחנה בין ...
כאבים, כאב גופני, כאב פיזי, כאב נפשי, התמודדות עם כאב, סבל מכאבים, כאבים טובים, כאבים רעים, גיהנום = גן עדן
כאבים, כאב גופני, כאב פיזי, כאב נפשי, התמודדות עם כאב, סבל מכאבים, כאבים טובים, כאבים רעים, גיהנום = גן עדן
כאבים, כאב גופני, כאב פיזי, כאב נפשי, התמודדות עם כאב, סבל מכאבים, כאבים טובים, כאבים רעים, גיהנום = גן עדן איך מתמודדים עם כאב גופני ונפשי עד הסוף? כאשר אדם מתמודד עם כאבים פיזיים או נפשיים, התגובה הראשונית והטבעית שלו היא לנסות לברוח מהכאב, להיפטר ממנו, או לראות בו דבר רע. אליעד כהן מציג גישה שונה להתמודדות עם כאב, וטוען שהדרך הנכונה היא לא לברוח, אלא דווקא להתעמק ולבדוק מדוע אנו תופסים את הכאב כדבר שלילי. אליעד מסביר שכדי להגיע לאמת ולחיות בשלמות עם עצמך, עליך ללכת עד הסוף עם מה שנראה לך אמיתי. אם יש בך ספקות לגבי כל דבר, כולל הכאב, זה סימן שאתה עדיין לא שלם עם האמת הפנימית שלך. הוא מציע לבדוק כל ... תחושה לעומק, לשאול שאלות יסודיות, כגון: האם אני בטוח בכך? האם ייתכן שזה הפוך ממה שאני חושב? האם הכאב שאני חווה הוא באמת רע או אולי הוא בעצם טוב? לדוגמה, אם יש לך כאבי גב ואתה מרגיש רע בגללם, אליעד אומר שאתה משקר לעצמך אם אתה חושב שרע לך בגלל כאבי הגב. הסיבה האמיתית שרע לך היא שאתה לא רוצה את כאבי הגב. כלומר, הבעיה אינה הכאב עצמו, אלא חוסר הרצון שלך בו. במקום להתמקד בכאב עצמו, אליעד ממליץ לשאול את עצמך שאלות מדויקות: למה אני לא רוצה את הכאב? למה נדמה לי שזה רע? אולי יש גם צדדים חיוביים לכאב הזה? ההתמקדות בשאלות אלה עוזרת לך לגלות את האמת, והיא תסיט את המיקוד שלך מן הכאב החיצוני אל הסיבות הפנימיות הגורמות לך להרגיש רע. אליעד מדגיש שכאשר אדם חווה כאב בלתי נסבל (לדוגמה כאב שיניים), המחשבות משתלטות עד כדי כך שהוא אפילו לא מסוגל לחשוב או לשאול ... פנימית חזקה. כלומר, האדם צריך לתרגל את השאלות והבדיקות הללו כל הזמן, ביום - יום, כך שבזמן אמת, כשהכאב בלתי נסבל, יהיה לו קל יותר להטיל ספק במה שהוא חווה. אליעד נותן ... מה שקרה. על ידי תרגול יומיומי של ההבנה הזאת, אדם יכול לחזק את עצמו מבפנים ולהיות מסוגל להתמודד עם כאבים חמורים יותר בעתיד. מה הקשר בין כאב, גיהנום וגן עדן? בהקשר של כאב וסבל, אליעד מעלה את הדימוי של גיהנום וגן עדן. הוא מסביר שכדי שיהיה לך ... מי שיהיה רק בגן עדן כל הזמן לא יחוש כמעט הנאה, כי הוא לא יודע מה חסר לו. באופן דומה, מי שחווה תמיד כאב יכול לחוש הקלה גדולה אפילו מ
כאב, למה כאב זה רע? למה אני לא רוצה להרגיש כאב? למה כאב עושה רע? התמודדות עם כאבים פיזיים, תחושות של כאבים, התאבדות בגלל כאבים, רצון למות בגלל כאב פיזי, תחושות נעימות, תחושות טובות, טיפול רגשי בכאבים גופניים, לרצות כאב
כאב, למה כאב זה רע? למה אני לא רוצה להרגיש כאב? למה כאב עושה רע? התמודדות עם כאבים פיזיים, תחושות של כאבים, התאבדות בגלל כאבים, רצון למות בגלל כאב פיזי, תחושות נעימות, תחושות טובות, טיפול רגשי בכאבים גופניים, לרצות כאב
כאב, למה כאב זה רע? למה אני לא רוצה להרגיש כאב? למה כאב עושה רע? התמודדות עם כאבים פיזיים, תחושות של כאבים, התאבדות בגלל כאבים, רצון למות בגלל כאב פיזי, תחושות נעימות, תחושות טובות, טיפול רגשי בכאבים גופניים, לרצות כאב מה הקשר בין כאב פיזי לרצון לחיות? כאשר מדובר בכאב פיזי, אחד הגורמים העיקריים לכך שאנשים מונעים ממנו הוא הרצון הבסיסי לחיות ולהימנע ממוות. המוח ... אותנו להימנע ממצבים שעלולים לסכן את חיינו, וכאב פיזי נתפס כאות לכך שמשהו לא בסדר בגוף. תחושת הכאב מלווה בחשש ממות, ולכן המוח שולח את המסר להימנע ממצבים שבהם עלול להיגרם נזק גופני. איך כאב פיזי נתפס כמשמעות של סכנה? כאשר אדם חווה כאב פיזי, המוח לא רק מראה לו שהוא צריך להימנע מהכאב, אלא גם חושש כי הכאב הוא סימן למוות או לנזק גופני משמעותי. הכאב נתפס כאות של סכנה, ולכן המוח מורה לנו להתרחק ממנו ולמנוע את תחושת הסבל שנלווית אליו. חוויית הכאב מכילה בתוכה את פחד המוות או את הפחד ממות, דבר שמוביל אותנו לרצות להימנע ממצבים כאלו בכל מחיר. האם אפשר להימנע לחלוטין מכאב פיזי? לא ניתן להימנע לחלוטין מכאב פיזי אם אנחנו רוצים להמשיך ולהתנסות בחוויות החיים. הכאב הוא חלק בלתי נפרד מההנאה שאנחנו חווים. לדוגמה, תחושות נעימות כמו רוגע ושלווה בחיים הפיזיים גם הן עלולות לכלול בתוכן תחושת כאב כלשהו. כיוון שכך, כל חוויה פיזית, בין אם נעימה או לא, כוללת בתוכה גם את האפשרות לכאב. אם ננסה להימנע מכל תחושת כאב, נצטרך לוותר על התחושות הטובות שמגיעות יחד איתו. מה הקשר בין תחושות נעימות וכאב? כאשר אנו חווים תחושות נעימות כמו שקט פנימי או רוגע, אנו לרוב נוטים לקשר תחושות אלו עם החיים ... חיים חיובית ולתחושות של רוגע. מהצד השני, תחושות כאב לא נעימות נתפסות פעמים רבות כקשר למוות או למצב של פגיעה קשה בגוף. הכאב הפיזי יכול להיחשב כתשלום או מחיר שאנחנו משלמים על כך שאנחנו נהנים מחוויות חיוביות ומחיים מלאים. איך להתמודד עם כאב פיזי? ההמלצה להתמודדות עם
כאבים, התמודדות עם כאב כרוני, התמודדות עם מחלה כרונית, כאבי גב, להתמודד עם כאב, להתמודד עם מחלה, כאבים בגוף
כאבים, התמודדות עם כאב כרוני, התמודדות עם מחלה כרונית, כאבי גב, להתמודד עם כאב, להתמודד עם מחלה, כאבים בגוף
כאבים, התמודדות עם כאב כרוני, התמודדות עם מחלה כרונית, כאבי גב, להתמודד עם כאב, להתמודד עם מחלה, כאבים בגוף איך אפשר להתמודד עם כאב כרוני ומוגבלות פיזית? אליעד מסביר כיצד להתמודד עם כאב כרוני, מוגבלות פיזית, או מחלה שמגבילה אותך לבצע פעולות. הוא מתחיל בהסבר שההתמודדות עם הכאב או עם המוגבלות דומה להתמודדות עם כל מצב אחר שבו אדם מוגבל או לא יכול לעשות משהו שהיה רוצה לעשות. לדוגמה, אדם שיש לו כאב גב ולא מסוגל לרוץ במהירות שהוא היה רגיל לרוץ בה בעבר, סובל מהתחושה שהוא מוגבל. אבל אליעד טוען שבעצם כל אדם מוגבל במשהו. ... ישתווה נפשית למצב החדש שלו ויקבל אותו כעובדה קיימת. מהי השיטה להתמודד עם כאב שמגביל את התפקוד? אליעד מסביר שכאב שמגביל את התפקוד הוא מצב שבו האדם חווה קונפליקט בין שני דברים מנוגדים - המציאות שאומרת לו כואב לך, לבין הרצון שאומר אני לא רוצה שיכאב לי. הקונפליקט הזה יוצר סבל נפשי, מכיוון שהתודעה ממוקדת בשתי מחשבות סותרות. הפתרון שאליעד מציע הוא להעביר את המיקוד הנפשי ... ככל שתתרכז יותר בדבר נייטרלי או חיובי, התודעה תסבול פחות מהקונפליקט סביב הכאב. לדוגמה, אם כואב לך הגב, ואתה מתרכז בכך שכואב לך, אתה סובל יותר. אך אם תתרכז יותר בכך שיש לך בית מסודר, ותתעסק יותר בסידור הבית, הכאב בגב יהיה פחות דומיננטי במודעות שלך. איך להתמודד עם מצב שבו קשה להעביר את המחשבה מהכאב? אם אתה לא מצליח להעביר את המחשבה שלך מהכאב למשהו אחר, אליעד אומר שצריך פשוט לבדוק האם באמת ניסית בכל כוחך לשנות את הפוקוס הנפשי שלך. אם ניסית ולא הצלחת, אז המשמעות היא שאתה חייב לקבל את הכאב ולהפסיק לנסות לשנות את המצב, כי אם באמת אין אפשרות לשנות את המצב, אז עצם הניסיון לשנות אותו הוא מקור הסבל שלך. אליעד מסביר בפירוט שאם לא תצליח להעביר את התודעה מהקונפליקט בין כואב לי לאני לא רוצה שיכאב לי, אז בסופו של דבר, פשוט תגיע למסקנה שחייבים לקבל את המצב, כי הוא בלתי ניתן לשינוי. אם תגיע להכרה כזו באופן מלא, גם אז הסבל ייפסק. כיצד עובד מנגנון הסבל בהקשר של כאב כרוני? אליעד מסביר את המנגנון של הסבל באופן מפורט ביותר. הוא טוען שהסבל לא נובע מהכאב עצמו, אלא מהקונפליקט שבין שתי מחשבות מנוגדות: מחשבה אחת אומרת: כואב לי, והמציאות הזו לא טובה. מחשבה שנייה אומרת: המציאות היא שכואב לי, וזה מה שיש. הסבל קיים אך ורק בגלל שהאדם מחובר בו - זמנית לשתי המחשבות האלה. אם האדם היה מחובר רק לאחת מהמחשבות, הוא לא היה סובל. לדוגמה, אם היה חושב רק כואב לי ולא אני לא רוצה שיכאב לי, הוא לא היה סובל, כי לא היה נוצר קונפליקט פנימי. אליעד מדגיש שהפתרון הוא פשוט לצאת מהקונפליקט - או על ידי מעבר לתודעה ... של המצב. כל עוד אתה במצב של קונפליקט, אתה סובל. איך להתמודד עם המחשבות כשהכאב לא עובר? אליעד טוען שבמקרה שהכאב לא עובר ואתה לא מצליח להעביר את המחשבות למקום אחר, כדאי שתנסה בכל הכוח לשנות את המחשבות שלך. אם לא תצליח, אז בהכרח תגיע למצב ...
סוגים של כאבים אחרי אימון, למה כואב אחרי אימון כושר? איך לא להיפצע באימון? מתיחת יתר של השריר במהלך אימון, הגדלת טווח התנועה במהלך אימון, חימום לפני אימון, מתיחות לפני אימון, מתיחות אחרי אימון, פיתוח גוף
סוגים של כאבים אחרי אימון, למה כואב אחרי אימון כושר? איך לא להיפצע באימון? מתיחת יתר של השריר במהלך אימון, הגדלת טווח התנועה במהלך אימון, חימום לפני אימון, מתיחות לפני אימון, מתיחות אחרי אימון, פיתוח גוף
... של כאבים אחרי אימון, למה כואב אחרי אימון כושר? איך לא להיפצע באימון? מתיחת יתר של השריר במהלך אימון, הגדלת טווח התנועה במהלך אימון, חימום לפני אימון, מתיחות לפני אימון, מתיחות אחרי אימון, פיתוח גוף מהם הסוגים השונים של כאבים אחרי אימון, ואיך ניתן למנוע אותם? אחד הנושאים המרכזיים שהועלו במהלך ההרצאה הוא הסוגים השונים של הכאבים שאדם עשוי לחוות לאחר אימון כושר, והדרכים להימנע מהם או להתמודד איתם. אליעד כהן מסביר ומפרט על תופעות שונות של כאב שמקורן באימון יתר, ומתן פתרונות עבור כל אחת מהן. כיצד נגרמים כאבים אחרי אימון? הכאב שנחווה אחרי אימון עשוי להיות תוצאה ממספר גורמים. אליעד פותח את הדיון בשאלה האם הכאב לאחר האימון תמיד מצביע על פציעה. הוא מסביר כי לא תמיד מדובר בכאב חמור, אלא פעמים רבות מדובר בכאב שהשריר חווה לאחר שנמצא במצב של מתיחה יתרה או עבודה אינטנסיבית מחוץ לטווח התנועה הרגיל שלו. לעיתים, כאב כזה עובר מעצמו תוך זמן קצר ללא צורך בטיפול מיוחד. הוא מסביר גם את הסיבות לכאב בשריר, אשר יכול להיגרם ממספר תרחישים: 1. עבודה עם השריר בטווח תנועה שאינו טבעי לו: כאשר השריר מתוח מעבר למה שהוא רגיל אליו, לדוגמה בזמן ביצוע תרגילים על מכונות או בעבודה עם משקלים שאינם שגרתיים ביום - יום, השריר עשוי להימתח מעבר לטווח התנועה הרגיל שלו, מה שגורם לכאב שמרגישים לאחר מכן. 2. כאב הנגרם מעבודת יתר: לעיתים, כאשר אדם מבצע אימון אינטנסיבי מדי, השריר עשוי להיפגע ממאמץ יתר, התוצאה היא כאב או חומציות חלב הנקראת גם חומצת חלב, שגורמת לעיתים לכאבים שיכולים להימשך מספר ימים. 3. פציעה כתוצאה מהשפעת משקל כבד מדי או חפיפות בתרגילים: אליעד מציין גם את האפשרות לפציעה כתוצאה מעומס יתר או מחוסר כיוון ותנוחה לא נכונה תוך כדי ביצוע התרגילים. מה ניתן לעשות כדי למנוע כאבים אחרי אימון? ההרצאה מציינת מספר שיטות ומדריכים שנועדו למנוע כאבים פיזיים שיכולים להתרחש אחרי אימון כושר. אליעד מציין את הצורך בהכנה מראש (חימום) והפסקות במהלך האימון: 1. חימום לפני אימון: לפני שמתחילים את האימון יש צורך בחימום נכון, שמסייע להפעיל את השרירים בצורה נכונה ולהכינם לעומס הצפוי. חימום נכון יכול למנוע חבלות מיותרות ולהפחית את הסיכון לכאב לאחר מכן. 2. מתיחות לפני ואחרי אימון: אליעד מציין את הצורך במתיחות לפני ואחרי האימון. המתיחות לפני אימון מאפשרות לשרירים להתרגל לטווחי תנועה שעתידים להיות מוערכים באימון, ובכך למנוע פציעות ומתח יתר של השרירים. המתיחות לאחר האימון מסייעות לשחרור השרירים ולעיתים אף עשויות להפחית את כאב השרירים לאחר אימון קשה. 3. חזרה על תרגילים בצורה הדרגתית: אליעד ממליץ להתחיל כל אימון במשקלים קלים יותר ולהעלות אותם בצורה ... על ביצוע נכון של התרגילים: יש לשים לב לכך שהתנוחות והביצועים של כל תרגיל יהיו נכונים ומדויקים. תנועות לא נכונות יכולות להוביל לפציעות מיותרות, שהן גורם מרכזי לכאב שלאחר האימון. 5. מנוחה: מנוחה היא אחד המרכיבים החשובים בהתמודדות עם כאבים לאחר האימון. המנוחה מאפשרת לשרירים להתאושש ולהתחדש. כיצד ניתן להתמודד עם כאבים אחרי אימון? לא כל כאב לאחר האימון מצריך טיפול רפואי או מנוחה ממושכת. הכאבים שציינו, הנגרמים ממאמץ יתר או עבודה בשרירים מעבר לטווח התנועה הרגיל, בדרך כלל חולפים מעצמם. אליעד מציין מספר פעולות שיכולות להקל על הכאב: 1. עיסוי: עיסוי או מסאז עשויים לעזור בהפגת מתח מהשרירים ולהגביר את זרימת הדם, מה שיכול להקל על הכאב. 2. שימוש במים חמים או קרים: טבילה במים חמים עשויה להקל על הכאב ולהרגיע את השרירים, בעוד שימוש במים קרים יכול לעזור בהפחתת דלקת, במקרים של פציעות או כאבים חריפים. 3. שמירה על תזונה נכונה: שתייה מרובה והקפדה על תזונה מאוזנת עם חלבונים, פחמימות ושומנים בריאים יכולים לתרום לשיקום השרירים ולהפחית את זמן ההתאוששות לאחר אימון. 4. מנוחה מתוזמנת: אם הכאב לא חולף, חשוב להימנע ממאמץ נוסף ולתת לשרירים את הזמן הדרוש להתאוששות. מה לעשות במקרה של
רע / כאבים - כיצד יכול האדם לבטל את כל הרע ואת כל הכאבים שיש בעולם?
... כאבים - כיצד יכול האדם לבטל את כל הרע ואת כל הכאבים שיש בעולם? ובו יתבאר, כי האדם יכול בפחות מרגע אחד לבטל מעצמו את כל תחושת הרע, על ידי זה שהוא ... רע כלל. כגון לדוגמה, אדם שסובל מכאבים ומרגיש מכך רע, שאם הוא ירצה, הוא יכול בפחות מרגע אחד, לבטל מעצמו את כל תחושת הרע שיש לו מהכאבים שלו. עד כדי כך, שהאדם יכול לבטל גם את הכאבים עצמם, אם הוא רק ירצה בכך. ואיך? על ידי התבוננות על מהות הכאבים עצמם. זא, שכאשר יש לאדם כאבים והאדם מרגיש מהם רע, אם האדם יבחר לשאול את עצמו, למה אני לא רוצה להרגיש את הכאבים האלו? ולמה אני שונא את הכאבים האלו? ולמה אני רוצה להרגיש טוב ולא רוצה להרגיש רע? ולמה אני רוצה להרגיש טוב, דווקא בלי כאבים? אם האדם ישאל את השאלות האלו באמת, הוא יגלה את האחדות של המציאות. וממילא כל תחושת הרע תתבטל. ... טוב? ולמה אני לא רוצה להרגיש כאבים? ולמה אני חושב שכאבים זה רע? וכיוב, מי שיכריח את עצמו להתבונן על השאלה הזאת עד סופה, השאלה עצמה תעביר את האדם, אל ... טוב לבין רע, ואין שום הבדל בין כאב לבין רוגע ובריאות. כי התודעה של האדם, מזדהה עם נקודת מבט, שנמצאת, אחרי ההגדרה הסופית של הרצון של האדם, שהוא לא ירגיש רע מכאבים. כי הרצון הסופי של האדם, הוא רצון מוגדר. שהאדם לא רוצה צורה מסוימת מוגדרת. שעל ידי זה, האדם ... המציאות, שהאדם לא ירצה להרגיש כאבים. אלא, זו רק אפשרות בלבד. כי מצד הפוטנציאל של המציאות, קיימת האפשרות, שהאדם כן ירצה להרגיש רע, ושהאדם כן יאהב את הכאבים. וכפי שזה אכן בא לידי ביטוי במקרים שונים (סאדו מאזו מזוכיזם וכיוב). והמציאות אצל האדם שמרגיש רע מכאבים, היא בצורה סופית כזו, שבה, האדם לא רוצה להרגיש רע מכאבים. אבל זו רק אפשרות של המציאות בלבד. כי המציאות הייתה יכולה להיות גם אחרת. והמציאות שבה האדם לא רוצה להרגיש כאבים, היא רק אפשרית בלבד, אך היא אינה מחויבת. וכאשר האדם מתבונן בדבר הזה לעומקו, דהיינו, כאשר האדם ... כזו, שבה הוא לא רוצה להרגיש רע מכאבים? על ידי זה האדם מתחבר לנקודת המבט, שקיימת לפני הצורה שבה הוא לא רוצה להרגיש רע מכאבים . כי השאלה למה, היא הופכת את המחויב, לאפשרי. כי בעיני האדם, נדמה לו שזה מחויב המציאות שהוא לא ירצה את הכאבים. והשאלה למה אני לא רוצה את הכאבים, היא גורמת לאדם להתחבר אל נקודת המבט, שבה, זה שהוא לא רוצה את הכאבים, זה רק אפשרי בלבד, אך לא מחויב כלל. ובנקודת המבט שבה הרצון של האדם, לא מוגדר לכך שהוא לא ירצה את הכאבים, בנקודת המבט הזו, אין שום הגדרת רצון כלל. כי שום רצון מוגדר של האדם, קיומו הוא אינו מחויב ... שלו מתבטלת, וממילא, גם כל הכאבים מתבטלים גם הם. כי האדם מרגיש רע מכך שיש לו כאבים, רק משום שהוא יודע שהוא קיים, ושהוא יודע שהגוף שלו כואב, ושהוא יודע שהוא לא רוצה להרגיש את הכאבים וכולי, שעל ידי זה נוצרת תחושת הרע. ומי שרוצה, יכול לבחור ללכת עם האמת עד הסוף ועד הקצה האחרון ... כך ולא אחרת, ושבה, יש לאדם כאב כזה או אחר וכולי. אבל אם האדם יטיל ספק באמת, בכל הידיעות שלו, דהיינו, שהאדם ישאל את עצמו, במה ...
עישון, להפסיק לעשן, הפסקת עישון, איך לשנות הרגלים, כאבים, סיבת הרצון, ביטול הרצון, שינוי הרגלים, למה אתה רוצה
עישון, להפסיק לעשן, הפסקת עישון, איך לשנות הרגלים, כאבים, סיבת הרצון, ביטול הרצון, שינוי הרגלים, למה אתה רוצה
... להפסיק לעשן, הפסקת עישון, איך לשנות הרגלים, כאבים, סיבת הרצון, ביטול הרצון, שינוי הרגלים, למה אתה רוצה למה קשה להפסיק לעשן גם כשלא יודעים למה רוצים לעשן? הסיבה המרכזית ... לא היה קיים, למצב של אפשרות בלבד. לדוגמה, אם לאדם כואבת הרגל, והוא רוצה להפסיק לסבול מהכאב, עליו לשאול את עצמו למה אני לא רוצה לסבול כאבים? וכך לחזור למצב שלפני הגדרת הרצון, מצב שבו לא הייתה לו העדפה ברורה להימנע מכאב , וכך יוכל להפוך את הכאב עצמו לפחות משמעותי עבורו. מדוע שאלת למה אני רוצה לא תמיד עובדת? אליעד מסביר שהסיבה לכך ששאלת למה אני רוצה? לא תמיד ... האם אפשר להתגבר על התמכרות לעישון? איך להתמודד עם כאבים באמצעות חשיבה? כיצד לבטל רצונות לא רצויים? איך להפוך רצון מחויב לאפשרי? ...
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים האם יש הבדל בין כאב פיזי לכאב נפשי? לפי אליעד כהן, ההבחנה בין כאב נפשי לכאב גופני היא מלאכותית ואינה משקפת את המציאות האמיתית. הוא מסביר כי לכאורה אנו חווים כאב גופני כמוחשי ונפרד מכאב נפשי, אך בפועל, שני סוגי הכאב נובעים מאותה בעיה בדיוק: חוסר התאמה בין הרצון שלנו לבין המציאות. אליעד מדגים כי כל החוויה של כאב, הן פיזי והן נפשי, תלויה ברצון ובמודעות שלנו. למשל, אדם שקורא ספר ולא שם לב שעקץ אותו יתוש לא יחווה כאב, למרות הפגיעה הפיזית, וחייל שנפצע במהלך קרב עשוי שלא להרגיש כאב בשל הסיטואציה האינטנסיבית. כמו כן, אימא שמרימה ילד כבד אינה מרגישה את כאב הגוף בזכות האהבה וההזדהות עם הילד, ואדם שמציל מישהו בשריפה מסוגל להתעלם מהכאב הפיזי בזכות הרצון החזק להציל חיים. הדוגמאות הללו מוכיחות כי הכאב אינו מוחלט, אלא תלוי ברצון ובתודעה של האדם. מה רבי נחמן מברסלב אומר על מקור הכאב והסבל? רבי נחמן מברסלב טוען שכל הסבל והכאב בעולם מקורם בחיסרון דעת. כלומר, האדם סובל משום שאינו מבין את המציאות לעומקה. לדעת ... נחמן, אם לאדם הייתה דעת שלמה, הוא לא היה חווה כלל סבל, אפילו לא ברמה הגופנית. רבי נחמן מביא כדוגמה אדם שחולה בסרטן וטוען שהבעיה אינה בגופו אלא בנפשו, משום שהכאב והסבל נובעים מחוסר ההבנה שהכל הוא ביטוי לרצון האלוהי, הרצון הראשוני. רבי נחמן, שסבל בעצמו רבות, המשיך לדבוק בתפיסה שהבעיה אינה פיזית אלא תמיד נפשית - בעיה בתפיסת המציאות וביכולת להזדהות עם הרצון של אלוהים. מדוע אנו מרגישים כאב, והאם ניתן להתגבר עליו? אליעד כהן מסביר שהכאב, בין אם נפשי או גופני, תלוי ברצון שלנו שהחוויה תהיה אחרת. אנו לא סובלים מעצם הכאב, אלא משום שאנו מתנגדים לו ואיננו רוצים אותו. אליעד מציע שהדרך להתמודד עם הכאב היא לשאול באופן מתמיד למה אני לא רוצה שיכאב לי? וכך להבין שהרצון שלנו אינו באמת שלנו, אלא מופעל על ידי כוח גבוה יותר (אלוהים או ... מבין שהוא עצמו הישות הראשונה, אז הוא חווה את כל המציאות כביטוי לרצונו, ובכך הוא משתחרר מהסבל ומגיע לשלמות מוחלטת. לסיכום, לפי אליעד כהן אין הבדל אמיתי בין כאב פיזי לכאב נפשי, כי מקור הכאב הוא תמיד חוסר התאמה בין הרצון למציאות. אם האדם יבין שהוא עצמו הוא הכוח היוצר את המציאות, הוא יפסיק להתנגד לסבל ויחווה שלמות מוחלטת. איך להתמודד עם כאב פיזי? כיצד להפוך כאב נפשי לאושר? מהי חוויית האחדות? איך להשתחרר מהסבל לפי רבי נחמן מברסלב? איך להבין שהכל אחד? האם אפשר להשתחרר מרצונות? כיצד לשנות את חוויית המציאות? האם יש הבדל בין כאב גופני לכאב נפשי? לפי אליעד כהן, הנושא של הפרדה בין
שמירת מתח בשריר, לשמור על מתח בשריר, אימוץ השרירים או אימוץ המפרקים, time under tension, tut של שרירים, squat box, pause squat, איך לא להיפצע באימון משקולות? איך להתאמן בלי להיפצע? כאבים אחרי אימון, נעילת מפרקים
שמירת מתח בשריר, לשמור על מתח בשריר, אימוץ השרירים או אימוץ המפרקים, time under tension, tut של שרירים, squat box, pause squat, איך לא להיפצע באימון משקולות? איך להתאמן בלי להיפצע? כאבים אחרי אימון, נעילת מפרקים
... משקולות? איך להתאמן בלי להיפצע? כאבים אחרי אימון, נעילת מפרקים מה המשמעות של שמירת מתח בשריר (Time Under Tension)? שמירת מתח בשריר, או באנגלית Time Under Tension ... להוביל לפציעות כמו שברי מאמץ, כאבי גב, כאבי ברכיים ובעיות נוספות. מדוע העומס עובר למפרקים ולא לשרירים? הסיבה העיקרית לכך שהעומס עובר למפרקים היא שבמנחים מסוימים, השריר מאבד ... לבעיות רציניות כמו שברי מאמץ, כאבי גב תחתון, כאבים בברכיים , ובעיות בגידים וברצועות. הוא נותן דוגמה לכך שאנשים עושים סקוואט מהר מדי, או נותנים לעצמם ליפול למטה בכוונה כדי ... המפרקים ועל הגידים שגורם לפציעות וכאבים. איך נכון לבצע את התרגילים כדי לשמור על מתח בשריר? כדי לשמור על מתח בשריר, חשוב לבצע תנועות בצורה איטית ומבוקרת. במקום להגיע ... התנועה, מה שעלול להוביל לפציעות וכאבים. האם שמירת מתח בשריר תורמת לגדילת שרירים (היפרטרופיה)? כן, שמירת מתח רציף בשריר (TUT גבוה) תורמת להיפרטרופיה ולגדילת השריר, ... האם לנעול מפרקים באימון? למה כואבות הברכיים אחרי סקוואט? איך לעשות סקוואט בצורה נכונה? מה ההבדל בין פאוז סקוואט לבוקס סקוואט? בוקס סקוואט, סקוואט בוקס, פאוז סקוואט, ... באימונים, פציעות בחדר כושר, כאבי ברכיים אחרי סקוואט, כאבי גב אחרי סקוואט, כאבי ברכיים אחרי דדליפט, כאבי גב אחרי דדליפט, האם לנעול מפרקים? האם להגיע למפרקים נעולים? לנעול או לא לנעול מפרקים, טווח התנועה של התרגיל, איך לעשות את ... בלימה באמצעות הגידים, למה כואבות הברכיים אחרי סקוואט? למה קורים שברי מאמץ? איך למנוע שברי מאמץ? למה נוצרים שברי מאמץ? איך להימנע משברי מאמץ? סקוואט לאט מול ...
חרדות ופחדים, פסיכולוגים נמצאים בחרדות, טיפול בחרדות, לא להיות בחרדה מהחרדה, לא לפחד מהפחד, כאבים
חרדות ופחדים, פסיכולוגים נמצאים בחרדות, טיפול בחרדות, לא להיות בחרדה מהחרדה, לא לפחד מהפחד, כאבים
... ופחדים, פסיכולוגים נמצאים בחרדות, טיפול בחרדות, לא להיות בחרדה מהחרדה, לא לפחד מהפחד, כאבים איך להשתחרר מחרדה על ידי קבלת ... בדיוק כמו שאדם נהנה מסרט אימה או מתקן מפחיד בלונה פארק, הוא יכול ללמוד ליהנות גם מתחושת החרדה עצמה. חרדה היא סוג של כאב נפשי, וכאב נפשי קשה הרבה יותר מכאב פיזי, אבל זה רק משום שאין לאדם ... פיזיים קשים יכול לא לסבול אם יש לו תחושת מטרה חזקה. לעומת זאת, אדם שחווה חיים ללא משמעות יסבול מאוד גם ללא שום כאב פיזי. לכן, כשאדם לומד ליהנות ... פנימית מלאה עם כל מצב, כולל מצב של חרדה או סבל, הוא כבר לא חווה סבל נפשי. איך להתמודד עם חרדות? מה ההבדל בין חרדה לכאב נפשי? למה טיפול פסיכולוגי רגיל לא ... ממנה כמו שהוא נהנה מהתרגשות, שמחה או חוויות עוצמתיות אחרות, הוא יוכל להפוך אותה לחלק מהחוויה החיובית שלו. מה הקשר בין כאב פיזי ונפשי לחרדה? חרדה היא סוג של כאב נפשי, וכאב נפשי קשה יותר מכאב פיזי. לדוגמה, אדם שמאמין במשהו או חש תחושת מטרה גדולה יכול לסבול מכאב פיזי קשה ועדיין לא לחוות סבל נפשי. לעומת זאת, אדם שאין לו תחושת משמעות או תקווה, יחווה סבל נפשי קשה גם ללא כאב פיזי. לכן, הדרך להתמודד עם ... פנימית לדבר, כלומר, מצב שבו אין רצון לברוח מהחרדה - ואז ממילא היא נעלמת. איך להתמודד עם חרדות? מה ההבדל בין חרדה לכאב נפשי? מדוע טיפול קלאסי בחרדה לא ... הרעיון הוא שאם אתה תצליח, עכשיו איך אתה יכול ליהנות מחרדה כמו שאתה נהנה מהדבר הכי טוב בעולם בדיוק כמו שדיברנו על הכאב חרדה זה כאב, כאב והוא כואב הרבה יותר מאשר פיזי לכן כשאמרתי לך ... בן אדם יכול להיות על הכבשן אם הוא חושב שהוא עושה את זה למען איזה אידיאל כלשהו, האהבה שלו לאידיאל יותר חזקה מעוצמת הכאב, למרות שתסרוק את בשרו במסרקות של ברזל אבל ההבנה שהוא עושה את זה למען מטרה נעלה היא ממלאת אותו עד כדי כך שהכאב מצטמצם אצלו. הבעיה האמיתית היא כאשר אין לך את האידיאל ואתה סובל זאת הבעיה, זאת אומרת הכאב הנפשי שאין לך בשביל מה זה הסבל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים - 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: כאבים, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: כאבים, איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצינג, מאמן אישי לעסקים, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז בנושאי כאבים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 10:36:44 - wesi4