ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יצור חברתי ✔תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 5 ✔* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 4. באחד הדיונים על נושא האמונה, עלתה... -...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 5
* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 4.

באחד הדיונים על נושא האמונה, עלתה השאלה: "נניח שחצי האנשים מאמינים שיש חיים על הירח וחצי אנשים מאמינים שלא, באיזה אופן אפשר לקבוע מי משני החצאים צודק? "

לדעתי, עניתי, שני החצאים אינם צריכים להוכיח את "אמונתם" כל עוד ומצהירים בפה מלא שזוהי הסברה שלהם, הדעה שלהם... כל אחד יכול לסבור מה שהוא רוצה, אין כאן כללים מחייבים.

הדבר שונה כאשר בא מישהו ומנסח את ה - "אני מאמין" שלו בלשון: "אני בטוח שיש חיים על הירח" - או אז הוא כן יידרש להביא ראייה לאמונתו, ואפילו אם הוא נמצא בחצי השני השולל קיום חיים על הירח, גם אז הוא יידרש להמציא הוכחה לגירסתו.

אם כן ישנן שתי משמעויות למונח "אמונה":

1. סברה, השקפה, דעה... ("אמונה" כזו מותרת ללא הוכחה לכל "מאמין" אשר יהיה).

2. ביטחון, החלטיות... מלשון מאמין אני / אין בלבי ספק... (נדרשת הוכחה לצד "אמונה" מהסוג הזה, כל עוד ואיכפת למאמין הזה להתרחק מרשימת התמהונים) - כלומר גם המאמין שיש חיים על הירח ואף המאמין שאין חיים - שניהם נדרשים לנמק ולהוכיח את "אמונתם" באופן חד משמעי ומספק, היינו באופן מוחשי הנתפס בחושים, שההיגיון האנושי הממוצע יכול ללעוס.

באופן טבעי עלתה לבמה שאלת המשך: הבה ניקח איפוא את אחת האמונות "הבטוחות" ביותר... אני מאמין בכל כולי במשוואה (1 + 1= 2), האם "אמונה" כזו ניתנת להוכחה?

ושוב תליתי את תשובתי בשני מצבים. תלוי לדעתי למי אני צריך להוכיח:

1. אם אני מתבקש להוכיח לך את זאת, אזי התשובה היא שלילית: אני לא יכול להוכיח לך שאחד + אחד = שניים, כי האחד "שלי" שאני מבחין בו אינו בהכרח שווה לאחד שלך, לכן לא ניתנת המשוואה הזאת להוכחה. תוכיח לי למשל שצבע האדום שאני רואה הוא אותו האדום שאתה רואה! יכול להיות שחמשה מליארד אנשים בתבל יצביעו על אותו הצבע ויזהו אותו כאדום, אבל האם ניתן להוכיח שכל אחד מחמשת המליארדים רואה את אותו הצבע? יכול להיות שהאדום שקולטות עיני הוא הכחול (שלי) בעיניך והירוק (שלי) בעיני ראובן... האם ניתן לסתור או להוכיח את זאת? מכאן גם עצם השאלה אינה תקנית.

2. כשלעצמי, אני יכול להוכיח שאחד ועוד אחד שווה שניים, ומנגד אני יכול להסתפק באמונה (סברה) שהמשוואה הזאת נכונה. השאלה אם אני כאדם חי נוטה להתפתח ומודע לקשר בין התפתחותי לבין המידע שמקנה לי התפתחות זו. השאלה אם חשוב לי להרחיב את המרחב שלי ע"י הרחבת המידע שלי אודותיו, או שמתיר לעצמי להיות עצלן שלא רוצה לשבור את הראש עם משוואות והוכחות...

השאלה אם אני איש תמהוני (מת ונושם) או אדם חושב (חי ונושם).

עם זאת, אני מרגיש שהתשובה המעשית הזו לוקה בחסר... כי ע"פ זאת התפתחותי תלויה בחקירת "האחד" הסגולי שלי ששום ישות ביקום יכולה לחלוק אותו עימי... והרי אני יצור חברתי שזקוק לחברה וצריך לנהל ייחסי גומלין איתה כדי להגדיל את משאבי ההתפתחות שלי, היינו אני אמור לתרום לחברה את המידע שבאמתחתי, ובמקביל לקחת ממנה את המידע שנצבר בסל הענק שלה, והכיצד אעשה זאת אם המידע על "האחד" שלי שייך אך ורק לי ואיני יכול לחלוק אותו עם אף ישות! הכיצד אפקיד בסל החברה את האחד "הסגולי" שלי וכיצד אשאב משם את "האחד" שאין ולא יכול להיות לי חלק בו! שהוא זר ומוזר לי...

אין אדם שלא פתר את הדילמה הסבוכה הזאת, ולכן הצליח להשתלב בחברה ולהתפתח, לכן הצליחה האנושות להתפתח ולשגשג.

אומנם המידע שנצבר על "האחד" הינו "למוטב בלבד" השייך "לי" ולי בלבד, אולם הכלים שעשיתי בהם שימוש בשביל להגיע אליו, יכולים לשמש גם אותך בפיתרון המשוואה הסגולית שלך. כלומר אינני צריך להעביר לך את תוצאת המשוואה (אחד + אחד = שניים) כי לתוצאה כזו אין משמעות אצלך, אבל אני יכול להעביר לך את הכלים ששימשו אותי בעיבוד המידע של המשוואה, באמצעות הכלים הללו גם אתה תפתור את המשוואה הסגולית שלך ותגיע לאחד היחודי שלך ותהנה ממנו.

על העיקרון הזה מושתת אופן העברת המידע בין כל החברה האנושית מאז היווסדה עד היום. מקנים לנו בבית "כלים", וגם בביה"ס אנו קונים "כלים". אנו לומדים את "כלי" השפה ועושים הלכה למעשה בכלי הזה שימוש יחודי, סגולי, אין אדם שמדבר כשני, אין אדם שמתבטא כמו רעיהו, אין אדם שמביע את המילים כחברו, אין אדם שמתכוון למשמעות אותה המילה כשני. בביה"ס מעבירים לנו את "כלי" האותיות בשביל שישמש אותנו באופן סגולי ביותר. אכן אנו קוראים דרך המילים את אותו הטקסט, אך הבנתו והשלכותיו ותוצאותיו הם "אחד" סגולי של כל אחד ואחד מאיתנו.

המדע התפתח דרך העיקרון הזה, כלומר אופן העברת המידע - גם המידע המדויק התבצע על אותו העיקרון: תורת היחסות שהגיע אליה איינשטיין אינה אלה כלי ששימש את המדען שבא אחריו, וגם הוא האחר יצר עוד כלי באמצעותו והפקיד אותו בסל החברה. כך היגענו אל המנורה, אל החשמל, אל הטלפון, התקשורת, אל המנוע... לא העברנו בינינו מידע - כי פעולה כזו אינה תקנית ואין לה משמעות, העברנו בינינו "כלים" ששימשו כל אחד ואחד מאיתנו בשביל לעבד את המידע (האחד) הסגולי שלו ולהתפתח דרכו.

כולנו משתמשים באותם הכלים ורק יחידי סגולה בתוכינו מנסים לפתח עוד כלים חדשים באמצעות הכלים האלה, אולם ושוב: אכן אופן השימוש בכלים הינו אחיד, אך המידע המעובד שאנו מגיעים אליו באמצעות כלים אלה - אינו אחיד ולעולם לא יהיה.

מטבע הדברים, על אותו העיקרון מתבסס אופן העברת המידע בתורה. כלומר המידע הגולמי הכתוב בתורה אומנם הוא אחיד כי הוא בנוי מאותם הכלים - אותם המושגים והמונחים, אולם המידע המעובד המתקבל מהתורה אצל כל אחד ואחד מאיתנו אינו מידע אחיד, הוא שונה אחד מהשני, לכן ישנם הרבה פירושים לתורה, וכבר הטמיעו רבותינו את האימרה: שבעים פנים לתורה...

הוא הדבר אם אני כותב ספר ומטעין אותו בכל מיני רעיונות ונוסחאות... והינה יצא לאור עוד "כלי" חדש מבריק עובר לסוחר, כל מי שיעשה בו שימוש ויקרא אותו - ישמש לו לדבר משלו... כלומר יעבד דרכו מידע אחר.

אולם אם הייתי רוצה לכתוב ספר מיוחד עד מאוד לארז הבן שלי ולהעביר דרכו מסר ספציפי שיש לי עניין שייקלט אצלו, אזי אצטרך פשוט לכתוב לו ספר מיוחד, ומטבע הדברים הספר יהיה עמוס במשפטים ובמסרים אינטימים שלרוב רק אני וארז מכירים... ואם ארצה להעביר עוד מסר ספציפי לשרה, אזי אצטרך לכתוב עוד ספר לשרה, אינני יכול למסור לה את הספר של ארז ולבטח לא אוכל לתת לשרה את הספר האינטימי שכתבתי לארז.

התורה שבידינו שאנו קוראים היום על שלל פרושיה שנפרשו על פני הדורות, אינה שונה מכל ספר אחר שחל עליו העיקרון שלעיל: מוצע בה מידע המשמש כלי שכל אחד יכול להשתמש בו כדרכו ולעבד באמצעותו את המידע הסגולי שלו.

ובעצם, איפוא, בשביל מה נועדה התורה? והרי היא מציעה עוד כלים וגם סופרים רבים על פני ההסטוריה הציעו כלים טובים וראויים, מה עוד והבחירה בידינו איך להשתמש בכלי של התורה ואיזה מידע נפיק ממנו...

ובעצם, בשביל מה זקוק האדם לכל כך הרבה כלים, סוגים מסוגים שונים, כולל הכלי של התורה... אני פולש קצת לפרק הבא שנושא זה יהיה מרכזו. השאלה היא עקרונית מיסודה: בכלי אחד אתה עושה אין סוף דברים ומגיע לאין - סוף מטרות... כלומר האדם זקוק להתפתחותו לכלים ספורים ומדוייקים אך לא לאין - סוף כלים... בכלים המדויקים שעומדים לרשותו יכול לעבד את המידע ולהתפתח עד אין סוף, אינו זקוק לאין - סוף כלים! אינו זקוק ליותר משפה אחת בשביל לכתוב דרכה אין - סוף ספרים...

אכן, הכלים שזקוק להם האדם אמורים להיות מוגדרים וספורים כי אינו זקוק ליותר... אך הבעיה מתחילה כאשר מתבלבלים הכלים האלה בידי האדם וכתוצאה מזאת עושה בהם שימוש בלתי תקין, ומטבע הדברים אינו מגיע איתם למחוז חפצו, מאבד את הדרך ותועה... או אז הוא מצביע על מקור "הבעיה" ותולה את זאת בחוסר הכלים...

התורה מתעדת לנו את סיפורו של הדור, ממנו התחילה "הבעיה" הזאת.

ויהי כל - הארץ שפה אחת, ודברים אחדים... - היתה להם שפה אחת, כלי אחד, לא זקוקים ליותר... ובנוסף היו להם עוד כלים ספורים ומוגדרים...

בשלב מסויים מתבלבלים להם הכלים וסימני המחלה מתגלעים... מאבדים את הדרך, מחפשים עוד כלים, יוצרים להם כלים חדשים לכאורה ומוסיפים על בילבולם...

וכך מסכמת התורה את סיפורם:

על - כן קרא שמה בבל, כי - שם בלל ה' שפת כל - הארץ, ומשם הפיצם ה' על - פני כל - הארץ - השם לכאורה בילבל אותם ואין זו אלא טעות הסטורית בקריאת השפה, ועל זאת אעמוד בפרק הבא, אבטיח לא להתחמק מזאת.

בכל אופן, מהדור ההוא התחילה "הבעיה" להתפתח ולגדול ולהתעצם... הבילבול שלט באדם, הכלים המלאכותיים נוצרו חדשות לבקרים, מימדי "הבעיה" כה גדלו עד כדי ולא נותר זכר לכלים המקוריים הספורים...

בצומת הזו נולד הצורך בתורה: להחזיר את הכלים המקוריים אל האדם.

ובכן התורה יכולה להשיג את יעודה אם תציג את הכלים המוגדרים המקוריים שבידה לכל אחד ואחד ממשפחת האדם, כלומר רק אם תכתוב ספר ספציפי עם מסר מאוד מוגדר ואינטימי לארז, לשרה, לשמעון, ליוני, ולחדוה, אחרת, ואם תשלח ספר אחד לכולם, כל מי שיעשה בו שימוש ויקרא אותו - ישמש לו לדבר משלו... כלומר יעבד דרכו מידע אחר... כל אחד מאיתנו מגיע "לאחד" משלו כי לא כולנו משתמשים בכלי שלפנינו באותה המידה, לא כולנו רואים את הכלי מאותה הזווית, וכך עם ספר וכלי אחד לכולם - הברדק יחזור לחגוג וכל אחד יראה וישתמש בכלי כראות עיניו...

יש להבטיח איפוא קודם כל את הצגת הכלי המקורי לאדם שאיבד אותו, ורק לאחר מכאן לתת לו להשתמש בו כראות עיניו, ומשימה מעין זו ניתן לעשותה רק באופן אישי, אינטימי... רק ע"י מכתב או ספר אישי לכל אחד ואחד ממשפחת האדם, מחמשת המליארדים...

מצד שני יש לנו תורה אחת, רק אחת. בפרק הבא נעמיק בדילמה הזאת ולא נרפה.

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 6.
ספק מדענים מסר עצלנות יכולת אין משמעות נולד מה היא רוצה ייעוד חקירות לדבר עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 2
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 2
...סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 2 מה מקיף את כל הדברים בעולם? אליעד מתחיל בשאלה מה מקיף את כל הדברים בעולם. הוא מציין שמה שמקיף את כל הדברים הוא מקום וזמן, כי כל דבר בעולם נמצא במקום ובזמן. אפילו מחשבות, רצונות ותחושות קיימות במציאות בתנאים של מקום וזמן. ואז הוא שואל מהו המקיף האמיתי של כל הדברים, ולדבריו, הכלום הוא המקיף האמיתי. כל דבר בעולם משתייך למציאות שיש לה מקום וזמן, אולם, כשהולכים אחורה במחשבה...
איך לקבל העלאה בשכר? מפחד לאבד את כספי הפיצויים, רוצה להתפטר, איך לקבל העלאה במשכורת? איך לבקש העלאה בשכר? מתי לבקש העלאה במשכורת? כמה לבקש העלאה במשכורת? איך לשכנע את הבוס?
איך לקבל העלאה בשכר? מפחד לאבד את כספי הפיצויים, רוצה להתפטר, איך לקבל העלאה במשכורת? איך לבקש העלאה בשכר? מתי לבקש העלאה במשכורת? כמה לבקש העלאה במשכורת? איך לשכנע את הבוס?
...איך לקבל העלאה במשכורת? איך לבקש העלאה בשכר? מתי לבקש העלאה במשכורת? כמה לבקש העלאה במשכורת? איך לשכנע את הבוס? איך לבקש העלאה בשכר בלי להפסיד פיצויים? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן להתמודד עם מצב שבו עובד רוצה לקבל העלאה בשכר אך חושש לאבד את כספי הפיצויים במקרה שיעזוב. הוא מסביר שהחשש להפסיד את הפיצויים כאשר נשארים בעבודה הוא לא הגיוני, מפני שבין אם העובד נשאר ובין אם הוא מתפטר, הוא ממילא לא יקבל את הפיצויים. פיצויים מתקבלים רק במקרה של פיטורים, ולכן...
חיפוש האמת, פחד להפסיק לחפש את האמת, חיפוש יוצר משמעות של שקר
חיפוש האמת, פחד להפסיק לחפש את האמת, חיפוש יוצר משמעות של שקר
...פחד להפסיק לחפש את האמת, חיפוש יוצר משמעות של שקר מהו חיפוש האמת ומדוע אנשים מפחדים להפסיק לחפש אותה? חיפוש האמת הוא תהליך שבו האדם מנסה להבין את המציאות כפי שהיא, מבלי עיוותים או פרשנויות שגויות. אך הרצון העז למצוא את האמת יכול להוות מלכודת, שכן רבים מפחדים מהשלכותיו. הפחד להפסיק לחפש את האמת קשור באופן עמוק לשאלת המשמעות - האם המשמעות של החיים תלויה בעצם החיפוש? כאשר אדם נמצא במסע לחיפוש האמת, פעמים רבות הוא מרגיש תחושת משמעות וחשיבות. עצם העיסוק...
איך לעשות כסף וליהנות מהעבודה? איזה מקצוע מתאים לי? איזו קריירה מתאימה לך? באיזה מקצוע תרוויח הכי הרבה כסף? איך לבחור קריירה? איך לבחור מקצוע? באיזה תפקיד אפשר לעשות הכי הרבה כסף? באיזה מקצוע עושים הכי הרבה כסף? פיתוח קריירה
איך לעשות כסף וליהנות מהעבודה? איזה מקצוע מתאים לי? איזו קריירה מתאימה לך? באיזה מקצוע תרוויח הכי הרבה כסף? איך לבחור קריירה? איך לבחור מקצוע? באיזה תפקיד אפשר לעשות הכי הרבה כסף? באיזה מקצוע עושים הכי הרבה כסף? פיתוח קריירה
...מתאימה לך? באיזה מקצוע תרוויח הכי הרבה כסף? איך לבחור קריירה? איך לבחור מקצוע? באיזה תפקיד אפשר לעשות הכי הרבה כסף? באיזה מקצוע עושים הכי הרבה כסף? פיתוח קריירה איך לבחור מקצוע שתהנה ממנו ותרוויח בו הרבה כסף? כדי לבחור עבודה שגם תהנה ממנה וגם תרוויח בה סכומי כסף גבוהים, צריך קודם להבין את שני הגורמים המרכזיים שמשפיעים על ההנאה וההכנסה שלך: התאמה בין הכישורים שלך לבין דרישות העבודה, ועקרונות ההיצע והביקוש בשוק העבודה. אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת...
ספקות וחוסר וודאות, איך לא להרגיש מהם רע, ליהנות מחוסר וודאות בקבלת החלטות
ספקות וחוסר וודאות, איך לא להרגיש מהם רע, ליהנות מחוסר וודאות בקבלת החלטות
...וחוסר וודאות, איך לא להרגיש מהם רע, ליהנות מחוסר וודאות בקבלת החלטות איך אפשר ליהנות מספקות וחוסר וודאות בקבלת החלטות? אליעד כהן מסביר שיש מצבים רבים בחיים בהם אדם נתקל בספקות ובחוסר וודאות, וחווה אותם כתחושות שליליות הגורמות ללחץ, פחד וחרדה. עם זאת, אליעד מבהיר שניתן לשנות את הגישה שלנו כלפי חוסר הוודאות, וללמוד כיצד ליהנות דווקא מהמקום של ספק והתלבטות. לדבריו, עצם הקיום של ספק יכול להיות חיובי, ואפילו מהנה, בדיוק כפי שחוסר הידיעה יוצר את ההנאה...
2 סיבות למה מאמץ לא מביא תוצאות, התמדה לאורך זמן, למה אני מתמיד ולא רואה תוצאות? האם אני בדרך הנכונה? האם לוקח זמן להשגת המטרה? האם להחליף דרך? האם להמשיך להתמיד? האם אני בדרך האידיאלית? מוטיבציה להתמדה, איך להשיג מטרות?
2 סיבות למה מאמץ לא מביא תוצאות, התמדה לאורך זמן, למה אני מתמיד ולא רואה תוצאות? האם אני בדרך הנכונה? האם לוקח זמן להשגת המטרה? האם להחליף דרך? האם להמשיך להתמיד? האם אני בדרך האידיאלית? מוטיבציה להתמדה, איך להשיג מטרות?
...ולא רואה תוצאות? האם אני בדרך הנכונה? האם לוקח זמן להשגת המטרה? האם להחליף דרך? האם להמשיך להתמיד? האם אני בדרך האידיאלית? מוטיבציה להתמדה, איך להשיג מטרות? למה אני מתמיד ולא רואה תוצאות? אליעד כהן מציג בהרצאתו שתי סיבות עיקריות לכך שאדם משקיע מאמצים לאורך זמן אך אינו רואה תוצאות. השאלה המרכזית שמעסיקה אנשים רבים היא מדוע הם מתמידים בפעולות, מתאמצים ומשקיעים אנרגיה רבה, אך בכל זאת אינם מצליחים להשיג את המטרה שהציבו לעצמם. האם אני בכלל בדרך הנכונה...
לא רוצה אבל עושה, חופש הבחירה, ללא בחירה חופשית, לעשות דברים נגד רצונך, לעשות בלי לרצות, רצון חופשי, בלי בחירה חופשית, התנהגות כפייתית, לבחור מה לעשות, לעשות את מה שאתה רוצה
לא רוצה אבל עושה, חופש הבחירה, ללא בחירה חופשית, לעשות דברים נגד רצונך, לעשות בלי לרצות, רצון חופשי, בלי בחירה חופשית, התנהגות כפייתית, לבחור מה לעשות, לעשות את מה שאתה רוצה
...חופש הבחירה, ללא בחירה חופשית, לעשות דברים נגד רצונך, לעשות בלי לרצות, רצון חופשי, בלי בחירה חופשית, התנהגות כפייתית, לבחור מה לעשות, לעשות את מה שאתה רוצה האם אפשר לעשות משהו נגד רצונך או שתמיד יש רצון נסתר? הרבה פעמים אנשים מוצאים את עצמם עושים פעולות שהם בטוחים לחלוטין שאינם רוצים לעשות. הם טוענים שהם פועלים נגד רצונם ומביעים פליאה או אכזבה מהעובדה הזאת, ואף שואלים מדוע הם עושים זאת בכל זאת. אליעד כהן מסביר כי כאשר אדם עושה משהו שהוא חושב שהוא...
תחרותיות, להיות תחרותי, אלוהים לא בתחרות, להיות אלוהים ולשתף אחרים, שיתוף, לשלוט על אחרים
תחרותיות, להיות תחרותי, אלוהים לא בתחרות, להיות אלוהים ולשתף אחרים, שיתוף, לשלוט על אחרים
...על אחרים מה גורם לאדם להיות תחרותי? אנשים רבים חווים את עצמם כתחרותיים מאוד. לפי אליעד כהן, הסיבה לכך שאדם נעשה תחרותי היא מפני שבתוך תוכו הוא שואף להיות אלוהים, כלומר, הוא רוצה להיות במעמד הגבוה ביותר האפשרי, להיות המנצח, השליט, החזק ביותר, זה שמנצח את כל האחרים. אליעד מסביר שהתחרותיות מבוססת על הצורך להיות המלך או האלוהים של המציאות של עצמך. האדם התחרותי רוצה לחוות את עצמו כבעל הכוח המוחלט, זה שכולם מסתכלים עליו מלמטה כלפי מעלה. האם אלוהים יכול...
מה הסיכוי של גבר נמוך שרוצה בחורה גבוהה ויפה להשיג בחורה יותר יפה ממנו? מה הסיכוי שלך להשיג בחורה יפה? האם צריך לבחור בין אופי לבין יופי? האם בחורות יפות הן פחות חכמות? האם בחורות יפות רוצות רק גברים יפים או גברים עם כסף?
מה הסיכוי של גבר נמוך שרוצה בחורה גבוהה ויפה להשיג בחורה יותר יפה ממנו? מה הסיכוי שלך להשיג בחורה יפה? האם צריך לבחור בין אופי לבין יופי? האם בחורות יפות הן פחות חכמות? האם בחורות יפות רוצות רק גברים יפים או גברים עם כסף?
...ממנו? מה הסיכוי שלך להשיג בחורה יפה? האם צריך לבחור בין אופי לבין יופי? האם בחורות יפות הן פחות חכמות? האם בחורות יפות רוצות רק גברים יפים או גברים עם כסף? מה הסיכוי של גבר נמוך ולא יפה להשיג בחורה יפה? גברים רבים, במיוחד אלו שמרגישים שהם לא מספיק אטרקטיביים או נמוכים ביחס לנשים שמוצאות חן בעיניהם, תוהים מה הסיכוי שלהם להשיג בחורה יפה וגבוהה. לפי אליעד כהן, שורש הבעיה מתחיל מהאופן שבו הגבר מעריך את עצמו ואת סיכוייו מול הבחורה. כאשר גבר מעוניין בבחורה...
איך להגיע לטווח תנועה מלא של השריר?
...לאמן את השריר בטווחי תנועה מלאים. יחד עם זאת, אם יש לך בעיה כלשהי של גמישות, ואתה רוצה לאמן את השריר בטווח תנועה יותר גדול ממה שאתה מסוגל לעשות כעת, עליך לעבוד על הגמישות שלך, בלי משקל!. דהיינו, בשום פנים ואופן, אל תיתן למשקל להגדיל את טווח התנועה שלך. אל תיתן למשקל למתוח את השריר שלך. כמובן שכן אפשרי לתת לקצת משקל למתוח את השריר שלך. אבל תיזהר ביותר, שלא לגרום למשקל למתוח את השריר יותר מידי שלך ושלא המשקל יגדיל את טווח התנועה שלך, בצורה שאינה נשלטת...
למה כדאי להפסיק לרצות להיות מאושר? למה *לא* כדאי לחפש את האושר?
...לחפש את האושר? מיהו אדם שמאושר באמת? אדם שמאושר באמת זה אדם שמאושר בכל מקום ובכל זמן. זה אדם שיודע להיות מאושר מכל דבר, שהוא שולט בעצמו בצורה כזו שהוא יודע להיות מאושר מכל דבר כפי שהוא. אם האושר שלך תלוי במקום או בזמן, אם משהו גורם לך להיות לא מאושר, אם אתה לא מאושר גם מהדרך כשאתה מנסה להשיג דברים אלא רק מהתוצאה אתה עדיין לא מאושר באמת אתה לא מאושר בשלמות. מי שמאושר באמת נהנה גם תוך כדי ומהדרך להשיג את הדברים שהוא רוצה, מי שמאושר באמת גם אם ייקחו...
פרשת בא: מנהיג בשעת מבחן
...העת מגיעה, הזמן מתדפק על השער. עם בני ישראל עומד בפני המעבר המשמעותי ביותר, היציאה ממצרים, מעבדות לחירות. איך ראוי שמנהיג יתנהג בשעה כזו? לקראת השינוי המשמעותי הזה: וילכו ויעשו, בני ישראל: כאשר צוה ה את - משה ואהרן, כן עשו. כן עשו. האמנם, כן עשו כאשר צוה ה את - משה ואהרן? ה מנחה את משה ואהרון, מנהיגי העם המתהווה, לשלבי ההתארגנות לקראת היציאה ממצרים. ראשית הוא מנחה אותם להעביר את תוכן האמירות אל כל עדת ישראל. ה מעביר למשה ולאהרון, מספר מסרים: המועד...
אימון אישי - מאמן אישי או רקדן ברחבת הלא נודע?
...מאמן אישי במטרה למצוא תשובות, ידע, עצות ופתרונות. אם אותו מאמן אישי הוא מקצועי מספיק, הם מגלים להפתעתם שהתשובות האמיתיות לשאלות הכי גדולות בחייהם, נמצאות אצלם בפנים. הם מגיעים אל מאמן אישי כמו בצל שעטוף בשכבות רבות וממפגש אימון אחד לשני, הם מסירים מעצמם בעזרת אותו מאמן אישי, קליפה אחר קליפה שוב ושוב עד שמגיעים לגרעין. הגרעין משקף את מי שהם באמת, או יותר נכון, את מי שהם נועדו להיות. מאמן אישי במובן הבסיסי והקלאסי של מקצועו, לא אמור לספק למתאמנים את...
הכרת תודה, אסירות תודה, הודיה, הערכה - מבוא
...תודה, תודה, אסירות תודה, הודיה או הערכה היא רגש או עמדה המכירה בתועלת שהתקבלה או תתקבל, או הבעתם של רגש או עמדה אלה. הבעת תודה נחשבת לאחד מכללי הנימוס בחברות רבות. תודה בתרבות תודה היא אחד המושגים או אחת החוויות המשמעותיות והמוערכות ביותר בדת בפילוסופיה ובספרות, ונחשבת כבר מאות שנים למידה טובה, לפעילות רצויה או הכרחית מבחינה מוסרית או למצווה דתית. חקר התודה בפסיכולוגיה בשנים האחרונות החלו לחקור את חוויית התודה באופן מדעי, במסגרת הפסיכולוגיה החיובית...
אילו שאלות לשאול בראיון עבודה? מה חשוב יותר לדעת על המרואיין?
...ראיון עבודה. בהמשך למאמר כיצד לראיין עובדים (בעיקר לתפקיד ניהולי) ? אילו שאלות הכי חשוב לשאול ואיך בדיוק? אוסיף כי בדרך כלל בראיונות עבודה המרואיין מספר על הצלחותיו. הפעם היחידה שבה בדרך כלל מעלים את החסרונות של המרואיין היא כאשר שואלים אותו את השאלה השבלונית הנצחית מהם החסרונות שלך או אמור 3 דברים שבהם אתה חלש. כל מרואיין כמובן שהתראיין יותר מפעם אחת, כבר יש לו בראש תשובה מוכנה לכל השאלות האלו. בדרך כלל רוב ככל הראיון עבודה ממוקד בכך שהמרואיין מספר...
שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
...הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי הפרעת קשב וריכוז adhd הוראה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז או ו לקויות למידה היא מאתגרת מאוד את המורה. על המורה לעביר את תכני הלמידה כנדרש, ליצור מרחב לימודי המאפשר לתלמידים ללמוד, לשים לב לאווירה החברתית בכיתה וליצור אצל התלמידים מוטיבציה ללמידה. בנוסף, לכל מורה בכיתה יש לפחות תלמיד אחד בעל הפרעות קשב וריכוז. התנהגותו האימפולסיבית ולעיתים ההיפראקטיבית של ילד זה מפריע לו עצמו ויכולה להפריע גם לכל...
מה בין נרות החנוכה והצ'אקרות?
...וניסים. חודש של מסירות נפש. האות ס בשמו של החודש היא אות עגולה וסגורה, ומרמזת על אדם שנמצא מוגן מכל הצדדים. אדם כזה מסוגל לעשות עבודה אישית ומתפתח אצלו חוסן פנימי, חוסן נפשי ותחושה פנימית ואופטימית חזקה מאוד בנפש.. בתקופה זו קיימת היכולת לזרוע את האנרגיה לחולל ניסים להמשך הדרך. ישנו חיבור לשמחה, לקלילות, לילדותיות ולנדיבות, ישנו חיבור של האור החיצוני לאור הפנימי. אנו יכולים להעצים את חיבור האור החיצוני והפנימי ואף להעצימו בעזרת צבעי נרות החנוכה,...
חרדת נטישה - מבוא
...חרדת פרידה היא מצב פסיכולוגי שבו אדם חש חרדה קיצונית הנובעת מפרידה של הפרט ממושא הקשר הרגשי וההתקשרות שלו (לדוגמה: בית, חפץ, או אדם כלשהו כמו אב, אם, אהוב או בן זוג). חרדה זו שכיחה מאוד בקרב תינוקות וילדים צעירים, ומהווה חלק מהתפתחותם התקינה. אך כאשר היא מופיעה בגילאים בוגרים יותר, ובמצבים בהם החרדה מוגברת או פוגעת בתפקוד התקין של האדם - היא נקראת הפרעת חרדת פרידה. פחד פתולוגי מפני נטישה עשוי להופיע גם אצל אנשים הסובלים מהפרעת אישיות גבולית או מהפרעת...
אהבה - הצורך האנושי להיות אהוב והצורך באהבה
...האנושי להיות אהוב עי אחרים והצורך באהבה הוא חוק אוניברסלי וצורך עמוק לכל באי הבריאה. כולנו זקוקים לאהבה כמו אוויר לנשימה, כך ברא אותנו הבורא, אך מה עלינו לעשות כדי שיאהבו אותינו ובאיזה אמצעים ננקוט כדי שנהיהי אנו אהובים על אחרים, שלמה המלך החכם באדם כבר אמר... כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם {משלי כז יט} כלומר כפי שהפנים משתקפות על פני המים כך משתקף ליבנו בליבו של השני, כלומר יש משקל למה שאני מקרין מתוכי לשני, אדם חייכן, מוכר חיוך ומעלה אצל המקבל...
כוסמת - הכוסמת לשובע ולרזון
...דגן, מוצאה ממשפחת הארכוביתיים, היא אינה מכילה גלוטן ומצויינת עבור חולי צליאק הרגישים לגלוטן החיטה. הכוסמת מכילה סיבים תזונתיים, חלבונים ומינרלים חיוניים כמו ברזל, מגנזיום, זרחן אשלגן, ואבץ. מינרלים המעורבים בתהליכים ביוכימיים שונים בגופינו ואחראים על תפקוד תקין של המערכת החיסונית. כמו כן הכוסמת מכילה חומצות אמינו חשובות ועוד ויטמינים החשובים לבריאותינו. בכוסמת נמצאים חומרים אנטי אוקסידנטים לדוג חומר בשם רוטין המונע דלקות, מגן על כלי הדם ועל התאים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יצור חברתי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: יצור חברתי, כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יצור חברתי, איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול נפשי, אימון אישי למציאת זוגיות, טיפול אישי בתחום יצור חברתי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2617 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 14:47:58 - wesi4