ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חוויה אנושית ✔ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 4 ✔ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 3. הדגש הוא...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 4
ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 3.

הדגש הוא בכאן ועכשיו, אולם יחד עם זאת, אין הגישות מזניחות את העבר והן מכירות בחשיבותו ובהימצאותו הבלתי נמנעת בהווה. הן מכירות בכך שהעבר קם לתחייה ביחסים המסוימים ושבאינטראקציה האמיתית המתרחשת, הצטלבות קיומם של המטפל והקליינט לעולם לא תתמצה בדבר שקרה בעברו של אחד מהם. לכן הדגש מופנה כלפי ההתנסויות הנחוות ולא כלפי פרשנויות העבר. המטפל והקליינט מובנים כמעורבים באופן מוחשי, כשני אנשים הנאבקים להישאר בפתיחות אחד כלפי השני, כשני אנשים הנאבקים בכדי לארגן משמעות למתרחש.

כפי שנראה, מבחינות רבות רב הדמיון מהשונה בהבנתם והמשגתם של שתי הגישות את התהליכים העברתיים. אמנם, שורשיה של האחת נעוצים בפילוסופיה באופן כמעט בלעדי ושל השנייה בניסיון הפרוידיאני לאמפיריות המדעית ולעיתים, נראה שלא ניתן לגשר על פער זה. אולם יחד עם זאת, כשמצליחים להתגבר על עולם ההמשגה השונה ולהתבונן ברעיון שמעבר למסכה שעוטה כל גישה, הבדלים רבים מתבטלים ומתגלה בסיס הבנתי שהוא בעל מכנה משותף.

אף על פי כן, חשוב להבין שישנו שוני מהותי באופן בו בוחרת כל אחת מהגישות להתייחס ולפעול אל מול הבנות אלו. יתרה מזאת, נראה שהגישה הפנומנולוגית אקזיסטנציאליסטית נוקטת עמדה שהיא קיצונית יותר מהפסיכואנליזה. לטענתה, במידה ואנו מתקיימים באופן בלתי נמנע ביחסיות, הרי שהדבר מאבד את המשמעות להבדיל בין יחסים אמיתיים או יחסי העברה. התנסויות אלו, פשוט מובנות כהיבטים בקיומם של המטפל והקליינט כבני אדם, כתהליכים טבעיים, המשקפים מערכת יחסים שהיא תמיד כנה ואמיתית. הגישה, מבטלת לחלוטין את ההתייחסות להתנסויות אלו כאל תהליכים העברתיים ומציגה אותם במונחים המשקפים את המאבק המתמיד שבין הפתיחות לסגירות של האדם.

היבט אישי

נקודת מבטי האישית מושפעת באופן עמוק מהעמדה של הפסיכותרפיה הפנומנולוגית אקזיסטנציאליסטית ומשורשיה הפילוסופים. לכן, אני מוצא שנקודת המוצא ההולמת ביותר לפתיחת מהלך שישקף את הבנתי, תהיה בהצהרה האקזיסטנציאליסטית פנומנולוגית, שהתהליכים העברתיים הינם אך ביטוי לשייכות הקיומית, לבין יחסיות הבלתי נמנעת המתרחשת באופן נצחי. הצהרה זו, מאפשרת להניח כל התרחשות מעצם התרחשותה, כאמת מוחלטת וכל ביטוי שבמפגש האנושי, כטבעי כשלעצמו, מעצם הימצאותו. ההשלכה לכך, הינה שבעצם הצהרת טבעיותם של כל ההתרחשויות, נפרצים גבולות המסגרת הטיפולית בכדי להכיל בתוכם את החיים במלואם. לכן, באופן זה גם אתייחס לכך.

הרי הדבר אינו משנה היכן אני, בשום אינטראקציה בין אישית באשר היא, איני יכול לפסוע אל מחוץ לחיים. במידה והדברים קורים, הרי לבטח הם משקפים את ביטויי בקיום. כל התעלמות מהם, מעצם בין היחסיות שבדברים, מרחיקה אותי מלראות את הדברים כפי שהם. כל התעלמות, היא כהתעלמות מעצמי, מעצם השתייכותי לעולם. זו היא אי הברירה הנותרת של להיות בפתיחות אל מול המציאות האמיתית עם כל המתרחש בה, כשאני חשוף, ערום וכנה למגוון ביטויי. האלטרנטיבה, לוודאי תשקף את הסתתרותי מפן מסוים של ביטויי בקיום, מאותו הדבר שאיני רוצה להכיר, לקבל או לראות.

נקודת מבט זו, מותירה אותי נפעם וחסר אונים בו זמנית. כשאני מעז להסתכל בכנות אמיצה באמת זו, המטיחה בפניי את העובדה הפשוטה המשקפת את אוזלת ידי, אני מבין שהאחריות לקיומי היא תמיד שלי. אין לאן לברוח ואין היכן להתחבא. אני מבין שאיני יכול לצאת מהדבר ושבעל כורכי אני תמיד משפיע ומושפע ובחירותי לנוכח השפעה זו, באופן בלתי נמנע, הן שמעצבות את מערכות יחסיי. כשהכרה זו איתי, אני מוצא עצמי עומד נוכחה אל מול פאר החיים כשתחושת עוצמתם כצמרמורת, מחלחלת לעצמותיי, מתגנבת ועולה לאורך גבי ומעוררת בי אימה עמוקה.

אני מסתכל בכנות אמיתית על מערכות יחסיי, מהן גם אם ארצה לא אוכל לצאת ובוחן את מידת הפתיחות אותה אני מביא ושלוודאי, מעצבת את קיומי בעולם. אני מרגיש התכווצות, הדבר אותו אני מוצא, פעמים רבות אינו מחמיא. אז, במהרה מתגנבים ועולים בי הסברים רבים ותשובות מסנוורות שבכוחן להביא משמעויות מפתות. משמעויות אלו, כעננים רכים, תלויות באוויר בכדי לרכך נפילתי. ממלאות את החלל, בכדי שאוכל להיתלות בנוחות מרגיעה ומניחה את הדעת, בכדי שאוכל לנוח על כנפי הקלות המסמאת שבנחמה, שבהסבר החלקי והמרגיע.

אני מרגיש, שאלו אך שקרים מערפלים. הרי הביטוי כשלעצמו, ההתנסות כשלעצמה, כפעולה ותו לא, לפני כל פרשנות ודעה, הם אלו המשקפים את המציאות האמיתית, את החיים עימם ארצה להיות. לעומתם, הניסיון לאילוף וריסון ההתנסות מאחורי גבולות נכפים המבטאים את כלובי הגדרתה, לעולם ישקף פרשנות חלקית. מורכבותם ועומקם של האדם, ההתנסות או הקיום, אינם ניתנים לרפלקציה והגדרה שלמה. כל ניסיון לעשות זאת, יצמצם את ההתנסות הנחוות ותמיד יסתיים בהפחתה ואף יצטייר כמעשה עוול, בהשוואה לעושרה ומורכבותה של המציאות.

ביטויה של הפתיחות להתנסויות, כפי שאפשרויותיו של האדם, היא לוודאי אינסופית. לכן, היא מאלצת גבולות של סגירות כך שתוכל להכיר את עצמה. זהו מחול האלים הדיוניסי - אפולוני השובב המבטא את האחדות, את טבעו חסר הצורה של הקיום המשתוקק להתגלות ולהיחשף על ידי הגדרתו. הבנה זו מעציבה אותי, היא מצביעה על כך שלעולם לא אוכל להגיע לפתיחות מוחלטת. הרי הפתיחות שבפעולה ההדדית, לעולם תחווה עד לגבול מסוים וגבול זה, לעולם יבטא את הסגירות שביחסים. ללא גבולות הסגירות, הרי שהחוויה אינה מוגדרת, כלומר אינה קיימת. אני מתמלא ביראה ומבין שבכדי להיות עם החיים במלואם, עלי להכיר במגבלותיי אשר נוכחים בוודאות בכל התנסויותיי באשר הן. אני מכיר בסגירות הנוכחת בהגדרתה של כל פתיחות.

עם זאת, מחווייתי האישית, קיימות אותם הפעמים שכשאיני שם לב, חוויה של פתיחות אמיתית ונצחית מתגנבת אליי. אז, לרגע, אל מול אדם מסוים נעלם קיומי ושוב איני כאן. אין לי דרך אחרת לתאר זאת, מלבד כחוויה של התמוססות ואיבוד העצמי אל תוך האחר. אולם כשהכרתי חוזרת ומודעותי מתערבת, שוב מתהווים גבולותיי ואני מזהה מחדש את עצמי. למרות שתחושות של כמיהה לשוב שוב הביתה, אל האחדות, אופפות אותי. שוב איני שם.

במידה ואנו קיימים בעולם של שייכות, במידה ואיננו באמת נפרדים, אזי שתפיסתנו את עצמנו, כעצמיים, כאינדיבידואלים, מרחיקה אותנו מהמציאות האמיתית המשותפת של האחדות. במידה ובשלבי ההתפתחות, כשגרעין העצמי החל להתגבש ולממש את גבולות ההכרה המודעת, התרחקנו מחוויית השייכות לתוכה נולדנו, הרי שהדבר יהיה רק טבעי שנערוג לאיחוד מחודש. אין הדבר מפליא שהאינטימיות הינה היבט נחשק במערכות יחסינו.

יחד עם זאת, משמעותה של החזרה לאחדות, הינה ביטול העצמי הנתפס, התפרקות גבולותינו ואיבוד חוויית היחיד הנפרד. משמעו אי קיום והדבר יכול לעורר חרדה עמוקה. זהו הקונפליקט המבטא את התשוקה העזה לאינטימיות הקדומה הבוערת בישותנו, אל מול חרדתנו מאותו המקום בדיוק. נגזר מכך, שבמידה מסוימת, לעולם נהיה במאבק מתמיד אל מול כל אדם. זהו הביטוי לניסיוננו להתגברות העצמית, על אותו הדבר המבעית ולקראת הדבר הנחשק.

הקיום, כמתהווה באופן נצחי, אינו מאפשר רפלקציה. הניסיון לעשות זאת, מאלץ הקפאה של נקודת זמן בכדי לתארה והדבר סותר את ההתהוות הבלתי פוסקת של הדברים. כל רגע, הינו חדש ומכך, כל מפגש עם אדם אחר, כאילו מתרחש בפעם הראשונה גם הוא. אי יציבות זו, גם היא יכולה להיות בלתי אפשרית, בלתי נסבלת ומעוררת חרדה. לכן, אנו מביאים את הידוע, את התנסויותינו ממערכות היחסים הקדומות, אל המפגש העכשווי. אנו מחזיקים ברגשות, דעות, מחשבות וייצוגים, שלהם השפעה על מערכות יחסינו בהווה ואיננו יכולים להימנע מכך.

עם זאת, עלינו להחשיב את האפשרות שרגשותינו כלפי התנסויות העבר, הן שזולגות להתנסויותינו החברתיות בהווה ולא רגשותינו כלפיי הדמויות המשמעותיות בעברנו. במידה מסוימת, ניתן להגיד שהורינו פשוט היו שם על דרך המקרה, מעצם תפקידם ובאותה הקלות, היו יכולים להיות אחרים. המשמעות עצמה, שייכת לאדם הפרטי ולא לדמויות שחלקו אותה עימו. האחריות לקיום, אינה יכולה להיות תלויה ברוחות רפאים ואיננו יכולים להתכחש לתרומתנו בהווה. בהתנסות היום יומית המחודשת שלנו עם, חברינו, הורינו או עם אותו זר מזדמן, תמיד קיימת האפשרות לפעול אחרת.

הייתי רוצה להאמין שאנו מנצלים אפשרויות אלו כל עת שהדבר מזדמן, אולם איני יכול לעשות זאת. אמנם ההזדמנות להרחבת גבולות הפתיחות תמיד נמצאת, אולם נראה שלעיתים תחושות ככעס, אשמה, תסכול וחרטה, הנובעות מהסגירות אותה אנו מביאים לאותו הרגע, לסיטואציה עם האחר, משתלמות יותר מאי הודאות שבפתיחות. כנראה שלתחושות הפחד והבעתה המתעוררות עם ההתרחקות מאותו הדבר המוכר, יכולה להיות אחיזה אימתנית. זו החרדה העצומה המתעוררת כשאנו ניצבים בפני האפשרות של ההרס העצמי, שהוא המחיר לשינוי.

באותה החוויה הרגשית, מטבעו הבין יחסי של המפגש, תמיד נמצאת תרומתם של כל הנוכחים והתנסויותיהם. לא ניתן לבטל הקשרים אלו. מעצם נוכחותו של העבר, מעצם נוכחותו של האחר ומעצם ההקשר שבעצם הנוכחות, מוגדרת החוויה אצל כל אחד מהנוכחים. במפגש הטיפולי לא קיים מטפל וקליינט, תפיסה זו מצמצמת את החוויה האנושית המתרחשת בלאו הכי. קיימים שם רק שני בני אדם הנאבקים בכדי להתגבר על עצמם ומבחינה זו הם שווים.

שניהם, תמיד חווים בתוכם רגשות ומחשבות ושניהם תמיד משפיעים ומושפעים. למרות שהם יכולים לחוות את עצמם כאינדיבידואלים נפרדים, המפגש הוא תמיד ביניהם, תמיד מחוץ לעצמם. מכיוון שהם אינם יכולים לצאת מעצמם, הדבר המתרחש באמת יהיה נסתר אלא במידה ויבחנו ויבהירו יחדיו את חווייתם. הקליינט, יחשוף עצמו בגבולות יכולתו והמטפל, באחריותו לחשוף את כל מגוון ביטויי אישיותו, כי הרי השפעתם על המפגש נוכחת. אין הדבר אומר שכעת הוא מקבל אישור לפרוק את קשייו שלו ותסכוליו האישיים, אלא שעליו לאפשר לכל מכלול אישיותו להיות זמין למפגש.

מבחינת המטפל, המסגרת היחידה ההכרחית למפגש הינה מודעותו לחוויה ככוללת את כל התנסויותיו כפי שהן נוכחות. למעשה, זהו המקום היחיד בו המטפל והקליינט אינם שווים. באחריותו של המטפל להביא מודעות רחבה ופתוחה לחווייתו שלו את עצמו וזאת לעומת הקליינט, שאחריותו אינה מחויבת בהכרח. הימצאותו של המטפל עם כל אשר ישנו, שומרת עליו מלאבד את עצמו ולהיסחף למרכז ההתמקדות של הטיפול. מודעות זו, יכולה לאפשר לו לבחון את עצמו ואת הדבר אותו הוא מנסה לקדם או להשיג. באופן זה, הוא יכול להישאר ממוקד בתועלתו וטובתו של הקליינט.

איני רואה כל דרך אחרת מאשר להניח את כל התנסויותיי הנחווים בכאן ועכשיו כאדם, ללא יוצא מן הכלל, כמסגרת למפגש הטיפולי. רק ההתכוונות למודעות הערה לדבר המתרחש כשלעצמו ולכל שהוא נושא בחובו אפשרית ולכל השאר איכות סיזיפית. עם זאת, הדבר אינו קל ולעיתים ניתן ליפול לרגעים של שאננות המאפשרת מנוחה מהאמת המטרידה שהמפגש האמיתי יכול לעורר, הדבר רק אנושי. אולם לא השאיפה להצלחה מוחלטת צריכה להיות נוכחת, זו אינה אפשרית. זו ההתכוונות למודעות הערה ולהכרה בפתיחות ובמגבלותיה היא שנכספת.

ההכרה זו, היא שמאפשרת לנו להמשיך ולהתרחב עוד ועוד, כשאנו צוללים אל המעמקים האינסופיים של מערכות יחסינו. הכרה זו מבטאת את החיוביות, לא של הפתיחות או הסגירות, אלא של החיים במציאות השלמה המזהה את כל שישנו. זהו הניצחון שבהתגברות העצמית, ההתגברות על הידוע והחלקי שטבעו להסתיר, לשם קבלת החדש שבכל רגע ורגע. זו ההתגברות העצמית על כל ערך פרטי וחלקי שטבעו להיות משועבד לדימויים הנוכחים שבהתנסויותינו המופנמות. כניעה זו למכלול החיים וקבלתם על כל ביטוייהם באשר הם, היא אהבת הגורל.

מנקודת מבט זו, הסגירות אינה מייצגת את החוויה כמתסכלת, למרות שלעיתים זו יכולה להיחוות ככזאת והפתיחות, אינה מייצגת את החוויה כנעימה, אלא פשוט מגדירה את גבולות ההתנסות לאותו הרגע. זהו הביטוי לעקרון השייכות, אנו לעולם לא פתוחים לחלוטין ולעולם לא סגורים לחלוטין. בהרגשת הסגירות, הרי שאנו פתוחים עד לאותו המקום שנחשף ובהרגשת הפתיחות, הרי שאנו סגורים מאותו המקום ואל האפשרויות שמעבר לו. קביעתנו את הפתיחות או הסגירות כשליליות או חיוביות, מבטאת את היחסיות הערכית לפיה אנו תופסים את העולם ובאותה המידה היינו יכול להחליט גם אחרת. זהו הביטוי לחופש המוחלט שבמסגרתו אחריותנו לממש את עצמנו על ידי בחירותנו.

השאיפה להביא כוונה זו לחיים ולמערכות היחסים הנחשפות דרכם יכולה לאפשר לכל אדם להעצים את יכולתו להיות נוכח באמת בכל מפגש אנושי והדבר לוודאי יועיל ויתרום גם למפגש הטיפולי. הרי בכל רגע ורגע, לפני הפרשנות האישית, כל התרחשות מעצם התרחשותה היא כאמת מוחלטת וכל ביטוי שבמפגש האנושי, טבעי כשלעצמו, מעצם הימצאותו. המפגש הטיפולי אינו יוצא אל מחוץ לחיים, הם אלו שפוסעים לתוכו במלואם והוא כבבואה להם בשלמותם.

ביבליוגרפיה

מיטשל, ס' א' ובלאק, מ' ג' (2006). פרויד ומעבר לו: תולדות החשיבה הפסיכואנליטית המודרנית. תורגם לעברית על ידי עמית פכלר. הוצאת תולעת ספרים.

מיי, ר. (1983). גילוי ההוויה: על הפסיכולוגיה האקזיסטנציאליסטית. תורגם לעברית על ידי ספן, ש. (1985). הוצאת ספרים רשפים.

מירון, ר. (2006). קרל יאספרס: מהעצמיות אל ההוויה. הוצאת אוניברסיטת בר אילן.

פרלוב, מ' (2009). העברה נגדית: סקירה היסטורית. נצפה והוצא מהאתר לפסיכולוגיה עברית בתאריך 02 / 09 / 09

Boeree, C. G. (2006),. Personality Theories. Original E -Text - Site, Can be sited at http:/ / webspace.ship.edu/cgboer/perscontents.html

Cohn, H. W. (1997). Existential thought and therapeutic practice: an introduction to existential psychotherapy. London: Sage.

Cooper, M. (2003). Existential Therapies. Sage Publications Ltd.

Jacobsen, B. (2008). Invitation to Existential Psychology: A Psychology for the Unique Human Being and its Applications in Therapy. John Wiley & Sons Publications, Ltd.

Lieberman, P. B., & Havens, L. L. (2002). Existential Psychotherapy. in M. Hersen & W. Sledge (Eds).. Encyclopedia of Psychotherapy, (pp. 741 - 754). Elsevier Science. USA.

Marcus, E. R. (2002). Tertransference. In M. Hersen & W. H. Sledge (Eds). Encyclopedia of psychotherapy (Vol. 2, pp. 851 - 854). Academic Press.

Orfanos, S. D. (2002). Relational Psychoanalysis. In M. Hersen & W. Sledge (Eds). Encyclopedia of psychotherapy. Academic Press.

Sommers - Flanagan, j., & Sommers - Flanagan, R. (2004). Counseling and Psychotherapy theories in context and practice: Skills, strategies and techniques. John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.

Spinelli, E. (2007). Practicing Existential Psychotherapy: The Relational World. Sage Publications Ltd.

Strickland, B. R. (2001). The Gale Encyclopedia of Psychology: Second Edition. Gale Group.

Summers, F. (2002). Object relations psychotherapy. In M. Hersen & W. Sledge (Eds). Encyclopedia of psychotherapy. Academic Press.

Van Deurzen, E. & Kenward, R. (2005). The Dictionary of Existential Psychotherapy and Counselling. Sage Publications Ltd.

Van Deurzen - Smith, E. (2002). Existential counselling and psychotherapy in practice. London: Sage

Van Deurzen - Smith, E. (2004). Everyday mysteries: existential dimensions of psychotherapy. New York: Routledge.

Wong, P. T. P. (2006). Existential and Humanistic Theories. In J. C., Thomas & D. L., Segal (Eds).. Comprehensive handbook of personality and psychopathology: Volume 1 Personality and Everyday Functioning, (pp. 192 - 211). John Wiley & Sons, Inc. Hoboken, New Jersey.

Yalom, I. D. (1980). Existential Psychotherapy. Basic Books.
הצלחה מוחלטת להתייחס איך להאמין ערכים הגזמה איך לקבל החלטה אחריות אישית פחד להתבונן הצהרות סיטואציות אקזיסטנציאליזם העברה והעברה נגדית העברה נגדית פסיכותרפיה תרפיה
האם הכל הגיוני? האם השכל מוגבל? האם ניתן להבין כל דבר? איך להבין כל דבר? איך להבין את אלוהים? האם ניתן להבין את אלוהים? איך להבין דברים? האם ניתן להבין את המציאות?
האם הכל הגיוני? האם השכל מוגבל? האם ניתן להבין כל דבר? איך להבין כל דבר? איך להבין את אלוהים? האם ניתן להבין את אלוהים? איך להבין דברים? האם ניתן להבין את המציאות?
...הגיוני? האם השכל מוגבל? האם ניתן להבין כל דבר? איך להבין כל דבר? איך להבין את אלוהים? האם ניתן להבין את אלוהים? איך להבין דברים? האם ניתן להבין את המציאות? האם הכל הגיוני? האם השכל מוגבל? איך להבין את המציאות? ההרצאה עוסקת בשאלות העמוקות לגבי המציאות, השכל האנושי, והבנת העולם. אחת השאלות המרכזיות היא אם ניתן להבין את כל מה שקורה בעזרת השכל האנושי. האם השכל שלנו מוגבל או שאנו יכולים להבין את כל התופעות והמציאות שסובבת אותנו? במהלך ההרצאה נבחנות אפשרויות שונות להבנת המציאות ולגבי הדרך בה השכל יכול...
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים - חלק 6
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים - חלק 6
...אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים - חלק 6 מהם עקרונות המקום והזמן ומה משמעותם בקיום? ההרצאה עוסקת בהבנה עמוקה של הזמן והמקום כיסודות המציאות והקיום. אליעד מסביר שהמקום והזמן הם מצבים אינסופיים, שמכילים את כל האפשרויות והצורות הקיימות, ושלא ניתן להצביע על התחלה או סוף למקום ולזמן. הוא מציין שכאשר אנו חושבים על זמן ומקום, אנו מדמיינים אותם כמשהו שיכול להיגמר או להתחיל, אך למעשה הם אינסופיים ומכילים את כל האפשרויות. מהו הקשר בין יש לאין במציאות? אליעד מציין כי קיום המקום והזמן...
ניחום אבלים, לנחם אבלים, עולם שכולו טוב, חיים אחרי המוות, חיים אחרי החיים, לחיות אחרי המוות, לחיות לנצח, חיים נצחיים, עולם הבא, גן עדן, גיהנום
ניחום אבלים, לנחם אבלים, עולם שכולו טוב, חיים אחרי המוות, חיים אחרי החיים, לחיות אחרי המוות, לחיות לנצח, חיים נצחיים, עולם הבא, גן עדן, גיהנום
...אבלים, עולם שכולו טוב, חיים אחרי המוות, חיים אחרי החיים, לחיות אחרי המוות, לחיות לנצח, חיים נצחיים, עולם הבא, גן עדן, גיהנום האם יש חיים אחרי המוות? אליעד כהן דן בנושא ניחום אבלים, חיים אחרי המוות, והדרך הנכונה לנחם מישהו שאיבד אדם קרוב. הוא מציג סיטואציה שבה אדם רוצה לנחם אישה שאביה נפטר, ומטרתו לגרום לה לחשוב שלאביה טוב יותר בעולם הבא, זאת כדי להפיג את צערה. אך אליעד מעלה מיד את הבעיה הפוטנציאלית - אם ישכנעו אותה שלמתים באמת טוב יותר בעולם הבא, אולי זה יעודד אותה להתאבד. הוא מסביר שצריך למצוא...
אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל
אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל
...קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל האם יש או אין אלוהים? השאלה הראשונה שאליעד כהן דן בה היא מי זה אלוהים?. הוא מיד מסביר שהשאלה מי זה אלוהים? מניחה מראש שיש אלוהים, ושאלות מסוג זה מגיעות מתפיסות מעוותות, שכן אדם שמבין מהו אלוהים באמת, יראה שכל השאלות הללו נעלמות מעצמן. לכן אליעד מציע לשאול במקום זאת, האם יש אלוהים?, ומכאן מתחיל הדיון לעומקו של הנושא. השואל מציע הגדרה לאלוהים כישות אינסופית שיצרה את הבריאה. אליעד מזהה מיד את הקושי בהגדרה זו, שכן אם אלוהים...
רצון להשפיע, רצון לתת, רצון לקבל, לתת שלא על מנת לקבל, הרצון של אלוהים, לתת ללא צפייה לקבלת תמורה, לשמור מצוות לשם שמים, שמירת מצוות לשם העולם הבא, נתינה ללא תמורה, אהבה ללא תמורה
רצון להשפיע, רצון לתת, רצון לקבל, לתת שלא על מנת לקבל, הרצון של אלוהים, לתת ללא צפייה לקבלת תמורה, לשמור מצוות לשם שמים, שמירת מצוות לשם העולם הבא, נתינה ללא תמורה, אהבה ללא תמורה
...רצון לתת, רצון לקבל, לתת שלא על מנת לקבל, הרצון של אלוהים, לתת ללא צפייה לקבלת תמורה, לשמור מצוות לשם שמים, שמירת מצוות לשם העולם הבא, נתינה ללא תמורה, אהבה ללא תמורה האם אפשר לתת בלי לרצות לקבל משהו בתמורה? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא האם אדם יכול באמת לתת לאחרים מבלי לצפות לתמורה כלשהי. התשובה הראשונית היא שנראה שכן, לדוגמה, אדם שנותן צדקה ברחוב לא תמיד מצפה לקבל משהו מהאדם הספציפי שלו הוא נותן את הכסף. אך אליעד מסביר שאין פעולה בעולם שנעשית באמת בלי ציפייה כלשהי לקבל משהו. כאשר אדם נותן...
מעשה מזבוב ועכביש, הדרך של אליעד כהן, לגלות את סוד החיים, למצוא את משמעות החיים, השיטה של אליעד כהן, מורה דרך רוחני, הכל הקדמות, הסוד של החיים, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב
מעשה מזבוב ועכביש, הדרך של אליעד כהן, לגלות את סוד החיים, למצוא את משמעות החיים, השיטה של אליעד כהן, מורה דרך רוחני, הכל הקדמות, הסוד של החיים, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב
...לגלות את סוד החיים, למצוא את משמעות החיים, השיטה של אליעד כהן, מורה דרך רוחני, הכל הקדמות, הסוד של החיים, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב מה אפשר ללמוד מסיפור הזבוב והעכביש של רבי נחמן? אליעד כהן מספר שיש סיפור מפורסם של רבי נחמן מברסלב שנקרא מעשה מזבוב ועכביש. בסיפור מסופר על מלך שחלם חלום מסתורי שהוא לא הצליח להבין, ואף אחד מהמפרשים או החכמים לא הצליח לתת לו פירוש. המלך, לאחר שנכשל בניסיונות לקבל פירוש לחלומו, התחפש לאדם פשוט והגיע לאיש מיוחד שטען שהוא יודע את פירוש החלום. אך במקום לתת לו את הפירוש...
מועקה מוחלטת, מועקה יחסית, מה לעשות כשאין פתרון? איך להתמודד עם מועקה? מה לעשות עם תחושה רעה? איך לפתור כל בעיה? תחושות רעות, תחושות טובות, התמודדות עם מועקה
מועקה מוחלטת, מועקה יחסית, מה לעשות כשאין פתרון? איך להתמודד עם מועקה? מה לעשות עם תחושה רעה? איך לפתור כל בעיה? תחושות רעות, תחושות טובות, התמודדות עם מועקה
...איך להתמודד עם מועקה? מה לעשות עם תחושה רעה? איך לפתור כל בעיה? תחושות רעות, תחושות טובות, התמודדות עם מועקה מה עושים כשמרגישים מועקה ואין לה פתרון? כאשר יש תחושה של מועקה או תחושה רעה, והאדם לא מצליח למצוא פתרון או להבין את מקור התחושה, אליעד כהן מסביר מהי הגישה שיש לנקוט. במצב כזה, האדם חייב לבדוק קודם כל האם הוא באמת בטוח שיש לו מועקה. לאחר מכן עליו לברר אם הוא באמת ובאופן חד - משמעי לא רוצה את המועקה. התשובות לשאלות אלה הן חיוניות, משום שייתכן שהאדם לא באמת סובל, או שהוא סובל אבל לא באמת רוצ...
המלון של הילברט, גדלים של אין סוף, סוגים של אין סוף, חידות מתמטיות, חידות מתחכמות, חידות קשות, חידות היגיון, מתמטיקה, קבוצות אין סופיות, פרדוקסים במתמטיקה, ניסוי מחשבתי
המלון של הילברט, גדלים של אין סוף, סוגים של אין סוף, חידות מתמטיות, חידות מתחכמות, חידות קשות, חידות היגיון, מתמטיקה, קבוצות אין סופיות, פרדוקסים במתמטיקה, ניסוי מחשבתי
...סוף, חידות מתמטיות, חידות מתחכמות, חידות קשות, חידות היגיון, מתמטיקה, קבוצות אין סופיות, פרדוקסים במתמטיקה, ניסוי מחשבתי מהו המלון של הילברט ומה ההפתעות שמביאות קבוצות אינסופיות? המלון של הילברט הוא ניסוי מחשבתי, שהומצא על ידי המתמטיקאי דוד הילברט, שמטרתו להמחיש את התופעות המוזרות והלא אינטואיטיביות הקשורות בקבוצות אינסופיות. ניסוי זה מתאר מלון שמכיל אינסוף חדרים, כאשר כל חדר ממוספר במספר טבעי (1, 2, 3, 4.)... הכוונה כאן היא להדגים את ההתנהגות של קבוצות אינסופיות, שעלולות להיראות בלתי הגיוניות ע...
איך לצאת מגבולות המציאות? איך לצאת מכלא המציאות? איך להשתחרר מהמטריקס? איך להיות אלוהים? איך לשלוט במציאות? לשנות את עצמך, לשנות את התפישה שלך, איך להשתחרר מהחושים? איך לשנות את המציאות?
איך לצאת מגבולות המציאות? איך לצאת מכלא המציאות? איך להשתחרר מהמטריקס? איך להיות אלוהים? איך לשלוט במציאות? לשנות את עצמך, לשנות את התפישה שלך, איך להשתחרר מהחושים? איך לשנות את המציאות?
...איך להשתחרר מהמטריקס? איך להיות אלוהים? איך לשלוט במציאות? לשנות את עצמך, לשנות את התפישה שלך, איך להשתחרר מהחושים? איך לשנות את המציאות? איך לשנות את המציאות בעזרת שינוי עצמי? אליעד כהן מסביר בהרצאה באופן מפורט כיצד אדם יכול לשנות את המציאות שלו, לא דרך ניסיון לשנות את המציאות החיצונית, אלא על ידי שינוי של עצמו ושל תפיסתו את המציאות. כל עוד האדם לא משנה את עצמו, הוא ימשיך להיתקל באותן בעיות ובאותן מגבלות, מכיוון שהתשובות שהמציאות מספקת לו הן תוצאה ישירה של הדרך שבה הוא שואל שאלות ומפרש את הדברי...
למה הפחד מהמוות קשה מהמוות עצמו? איזה פחד הכי קשה? איך עובד מנגנון הפחד? פחד עתידי מול פחד בהווה, חרדה עתידית מול חרדה בהווה, פחד מהעתיד מול פחד מההווה, 2 סוגים של פחדים, פחד דמיוני, פחד ממשי, חרדה דמיונית, חרדה ממשית
למה הפחד מהמוות קשה מהמוות עצמו? איזה פחד הכי קשה? איך עובד מנגנון הפחד? פחד עתידי מול פחד בהווה, חרדה עתידית מול חרדה בהווה, פחד מהעתיד מול פחד מההווה, 2 סוגים של פחדים, פחד דמיוני, פחד ממשי, חרדה דמיונית, חרדה ממשית
...פחד הכי קשה? איך עובד מנגנון הפחד? פחד עתידי מול פחד בהווה, חרדה עתידית מול חרדה בהווה, פחד מהעתיד מול פחד מההווה, 2 סוגים של פחדים, פחד דמיוני, פחד ממשי, חרדה דמיונית, חרדה ממשית למה הפחד מהמוות קשה מהמוות עצמו? הפחד ממצבים עתידיים יכול להיות חוויה קשה יותר מהמצב עצמו. אחת הדוגמאות לכך היא פחד מפרידה, פחד ממחלה או פחד מהמוות - לפעמים הפחד מהמצב האופציונלי משפיע יותר על האדם מאשר אם המצב אכן יתרחש. איך יכול להיות שהפחד מהעתיד קשה יותר מהמציאות? אליעד כהן מסביר את ההיגיון מאחורי הפער הזה. איך יכול...
תקשור - מהו בעצם תקשור?
...- מהו בעצם תקשור? בעבר, כמו היום חיו אנשים אשר חשו שהעולם הוא יותר ממה שהם מסוגלים לתפוס בעזרת חמשת החושים הבסיסיים. היום המדע מתחיל להסיר את המחסומים והמגננות ולהתייחס בצורה רצינית ומדעית לאפשרות קיומן של תופעות על חושיות, תוך ניסיון להבין באופן מדעי את דרכי ההתרחשות, ומתוכן להסיק ולהבין את אופן פעילותו של היקום. בעבר האמנו שככל שהטכנולוגיה והמדע יתקדמו כך ייענו יותר שאלותינו ומשאלות לבנו. היום אנו עומדים מול פרדוקס, אף על פי שאנו חיים בעולם פוסט מודרני, סופר טכנולוגי, עתיר תגליות וחידושים אין...
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 2
...בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 2 פרק 2 כשיש לך תחושה אינטואטיבית שהתפתחות ילדך אינה תקינה כדאי לעבור על השאלות וההצהרות בהמשך כדי לדעת פחות או יותר באיזה תחום ממוקמת בעייתו של הילד והאם כדאי לגשת לאבחון, איזה אבחון, אצל איזה מומחה. לגשת עם הילד לאבחון זוהי סיטואציה קשה ומלחיצה (בעיקר עבור ההורים). מניסיוני אני ממליצה בחום לאבחן את הילד (את אייל לא אבחנתי בגלל פחדים שונים והכחשה ולכן לא קיבל תמיד טיפולים מתאימים ואילו את אדם אבחנתי בגיל צעיר מאד ולכן גם הטיפולים התאימו והת...
קואצ'ינג - לשנות את התמונה בעזרת קואצ'ינג / Coaching
...- לשנות את התמונה בעזרת קואצינג / Coaching השם של המאמר הזה מאלץ אותי כמעט באופן בלתי נמנע להגדיר קודם כל מהי התמונה, לפני שאתחיל בכלל לדבר על קאוצינג (Coaching). ובכן, התמונה היא אותו צילום של חייך בנקודת זמן כלשהי. הצילום הזה כולל בתוכו את המצב בכל תחום ותחום בחייך, הוא עונה על השאלות הבאות: מי אתה? איפה אתה גר? מה לגבי חיי האהבה שלך? האם יש לך בן או בת זוג? מה טיב היחסים ביניכם? מה טיב מערכות היחסים האחרות בחייך? כמה כסף יש לך? האם אתה מנהל כסף בחוכמה? מה אתה עושה בחיים? האם יש לך תחביבים? האם...
פילוסופיה של החינוך - מבוא
...של החינוך - מבוא פילוסופיה של החינוך היא תחום בפילוסופיה, העוסק בחינוך, מטרותיו ודרכי הפעולה שלו. התחום האקדמי עוסק בחקר החינוך כתופעה חברתית, אך הוא משתמש בכלים וצורות חשיבה מתחום הפילוסופיה. ההפרדה בין חוקר חינוך לפילוסוף העוסק בחינוך אינה תמיד קבועה וברורה, ויש הסוברים שכל איש חינוך נאלץ לעסוק בפילוסופיה במסגרת עבודתו. באוניברסיטאות, הפילוסופיה של החינוך לרוב אינה נלמדת בחוגים לפילוסופיה, אלא בחוגים ובמכללות לחינוך. בשנות ה - 40 של המאה ה - 20 הוקמה לראשונה אגודת הפילוסופים החינוכיים של ארצות...
פרפרים הם חופשיים
...כולנו מפחדים מאובדן ומנטישה. אנחנו מנסים לתפוס כל דבר יפה וטוב, שעובר בחיינו, מתוך חשש שאם לא נאחז בו הוא יאבד. מתאמצים לאחוז בעבודה שלנו, במשפחה, בחברים, במכרים, במחשבות שלנו, בדרך שבה בחרנו ללכת, באמונות שלנו ואפילו בתחושות שלנו. אך האם אנו יכולים לאחוז בכל אלו? ואף יותר מכך, האם אנו באמת רוצים לשמור ולשלוט בכל אלו? חישבו רגע על פרפר מרהיב שחולף לידכם, פרפר מלא בצבעים, בעדינות, ביופי, בתחושה של חופש ושל רוגע. אם תתפסו את הפרפר בידכם מה יקרה לו לפרפר? מה יקרה לאותם דברים שראיתם בו? פשוט, הפרפר...
אינטימיות - הגשר לעצמי ולאחר
...היא מילה עם קונוטציות שונות ומשונות. היא מחברת אותנו למרכיב חיוני ביחסים רומנטיים, היא מחברת אותנו ליכולת שלנו להיות פגיעים, כנים ואמיתיים בכל מערכות היחסים שלנו - בזוגיות, במשפחה ועם חברינו הקרובים. קיים הקשר קרוב הרבה יותר של אינטימיות. האינטימיות שלנו עם עצמנו. הכוונה אינה רק בהקשר המיני והמקובל של עינוג עצמי, בשלל צורותיו, שמהווה נושא בפני עצמו, סביבו קיימות שלל התניות חברתיות וגם מרכיב אשם חברתי כבד - במיוחד בקרב נשים, ושאלת מתן הלגיטימציה או האי לגיטימציה למיניות שלנו, כאשר אינה באה לידי ביטוי...
ההימור של פסקל, גן עדן + גיהנום - הדתיים לגיהנום והכופרים לגן עדן - למה?
...של פסקל, גן עדן + גיהנום - הדתיים לגיהנום והכופרים לגן עדן - למה? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: ההימור של פסקל, גן עדן + גיהנום - הדתיים לגיהנום והכופרים לגן עדן - למה?. הפעם אדבר על ההימור של פסקל, שזה בעצם ההימור של גן עדן וגיהינום, ואסביר את העניין. אחד הטיעונים שניתנים מחכמים, שזה אחד הטיעונים הטיפשיים ביותר: הטיעון, אם יש אלוהים שזה יכול להיות 50 אחוז 50 אחוז, אז יכול להיות שתידפק בגיהינום אם התורה נכונה, ואם אין אלוהים אז הרווחת חיי עולם בעולם הזה. ונניח שאתה לא יודע, אז מה עדיף...
כיצד להיות מאושר ולשמוח מכל מה שקורה לך?
...מה שקורה לך? השלמות והאושר היא שתדע לשמוח מכל דבר שקורה לך טוב ורע כאחד. אתה מאושר כאשר יש אחדות של הרצון שלך עם המציאות שלך, כאשר אתה רוצה את המציאות שלך ללא שום רצון לשנות בה משהו, כשאתה לא רוצה שום דבר שאין לך ולא מתנגד לשום דבר שיש לך, זה בעצם האושר ואז אתה מאושר. במצב כזה אתה והמציאות שלך אחד. במצב כזה כל מה שקורה לך זה טוב. אתה רוצה את המציאות שיש לך כפי שהיא ללא שום שינוי. כאשר תבין את זה, אתה בעצם תהיה רגוע יותר ומאושר יותר, כי אתה תפסיק לתלות את האושר שלך בכל מיני מאורעות או בדברים שאינם...
דיכאון עונתי - מבוא
...עונתי או דיכאון חורף (ובלשון המקצועית SAD - ראשי תיבות באנגלית של הפרעה רגשית עונתית) הוא דיכאון המופיע בעיקר בעונת החורף. אנשים מוגדרים כלוקים בהפרעה זו, אם לקו בה במהלך השנתיים הקודמות לאירוע, ובתנאי שהדיכאונות חלפו בתקופת האביב ונשללו אירועי דיכאון שאינם עונתיים. מחקרים הראו כי קיים קשר בין אור לבין מצב הרוח, והוא מושפע לרעה משעות חושך ארוכות וחשיפה פחותה לאור השמש. ההפרעה נפוצה יותר אצל אנשים צעירים בשנות העשרים לחייהם. התופעה אינה שכיחה בישראל ומקיפה רק כאחוז אחד מהאוכלוסייה, אלא שכיחה יותר...
המוסר היהודי בהלכה
...המוסר של הדת היהודית. ראשית נקדים ונאמר שענייני המוסר של כל חברה בכלל וכל אדם בפרט הם, ככל הנראה, טבועים בנו כיצורי אנוש ואין נימוק ראציונלי לקיומם. רוב רובם של האנשים בעולם מסכימים ותומכים בעשיית צדק וחסד כמו שכתב הכוזרי מאמר ב אות מז ואות מח: מה ה דורש ממך כי אם עשות משפט ואהבת חסד, וזולת זה הרבה. אלה והדומה להם הם החקים השכליים, והם הקדמות והצעות לתורה האלהית, קודמות לה בטבע ובזמן, אי אפשר בלעדיהם בהנהגת איזו קהלה שתהיה מבני אדם, עד שקהל הלסטים אי אפשר שלא יקבלו הצדק ביניהם, ואם לא, לא היתה מ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חוויה אנושית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: חוויה אנושית, מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: חוויה אנושית, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
הפרדה בין דבר להיפוכו מדוע כולם רוחניים? איך לתמחר עלות הצעת מחיר? משמעות חיובית חסך רגשי בילדות טווינה פחד להחליט להיפרד פחד לגלות איך לפתח ביטחון עצמי בזוגיות? חוסר הערכה עצמית מודחקת אהבה לא הדדית בגידה זאת חוסר אהבה להיות מאושר בלי תנאים אושר החשק המיני של רבי נחמן מברסלב איך למנוע בגידה? החלטות הקורונה החלטות במשא ומתן איך להתמודד עם מחשבות רעות? להתמודד עם גירושין הצבת גבולות איך לעשות דייט מוצלח? סדנא למכירות מוצר בינוני להעניש ילד אוטיסט לגרום לילד להיות בוגר לתכנת את התת מודע השפעת תת המודע דיכאון ו ocd טיפול רגשי במחלות נפש שיקולים לחזור לאקסית לשכוח את האקס או לחזור לאקס hip hinge האם צריך להוריד משקל עבודה? הוכחת קיומו של אלוהים האם יכול להיות אלוהים? הארה רוחנית ושלמות אדם מואר מילון מושגים בספר להיות אלוהים מה מיוחד בספר להיות אלוהים? לרצות פחות כסף כסף באינטרנט ללא השקעה למה אין תשובה לשאלה מהי משמעות החיים? למצוא את משמעות החיים ליהנות מהנאה אמיתית שורש ההנאה האם יש בחירה חופשית על הרצון? לסבול בלי בחירה חופשית צורת היקום האם העולם תמיד היה קיים? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מנטורינג, אימון אישי לקשב וריכוז, רטוריקה בתחום חוויה אנושית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 05_10_2025 השעה 15:31:07 - wesi4