ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פיזיקה / פילוסופיה - על טבע הזמן בפיזיקה של המאה העשרים ואחת - חלק 2 ✔* פיזיקה / פילוסופיה - על טבע הזמן בפיזיקה של המאה העשרים ואחת - חלק 1. תמונה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨פיזיקה / פילוסופיה - על טבע הזמן בפיזיקה של המאה העשרים ואחת - חלק 2
* פיזיקה / פילוסופיה - על טבע הזמן בפיזיקה של המאה העשרים ואחת - חלק 1.

תמונה 4

מה יקרה בזמן נסיעתו של שמעון הלאה מראובן? אם יציץ אחורנית אל שעון ראובן, יראה שזה האט את מהלכו. תלונה דומה ישמיע ראובן על שעונו של שמעון המתרחק. לכאורה אלה הן סתם אשליות אופטיות: כשאדם בורח מפני שעון, רק טבעי הדבר שאותות האור הרודפים אחריו ישיגו אותו בתדירות נמוכה יותר וכך יהיה נדמה לו שהשעון מאט. וכן להיפך: כשהוא רץ לקראת השעון, אותות האור מהשעון יגיעו לעיניו בתדירות גבוהה יותר ולכן יהיה נדמה לו שהשעון ממהר. הוא הדבר כשהצופה עומד והשעון בורח ממנו או רודף אחריו: השעון ייראה מאיט או ממהר.

בשביל זה צריך את תורת היחסות? כן, כי תורה זו מודיעה: כשמדובר במהירויות קרובות - אור, זו כבר לא אשליה אופטית - השעונים באמת ימהרו ויפגרו בצורה מורגשת! רוצים הוכחה? בבקשה: כשיהפוך שמעון את ההגה וישוב אל ראובן, תתהפך התופעה ושעון ראובן יחל למהר בעיניו. ראובן, מצדו, יודיע גם הוא ששעונו של שמעון החל למהר בעיניו. לכאורה הכל יתאזן, אבל לא: התמונה אינה סימטרית מפני שרגע המעבר מ"איטי" ל"מהיר" לא יופיע אצל שני הצופים באותו רגע. שמעון יראה את שעון ראובן עובר מ"איטי" ל"מהיר" הרבה לפני שראובן יראה שינוי זו בשעונו של שמעון. ולכן, הֵחשת שעון ראובן בעיני שמעון בחלק השני של מסעו (החזרה הביתה) תארך יותר מהפיגור שפיגר בחלק הראשון (היציאה לחלל). עשו בבקשה גם אתם את החישוב ותגלו אסימטרייה זו בעצמכם. התוצאה: סך - כל שינויי הזמן היחסיים האלה של שני הצופים צריך להסתכם בפיגור "נטו" בשעונו של שמעון. אשליה אופטית? ממש לא - המדובר בתוצאה פיזיקלית: כשיחזור שמעון ויפגוש את ראובן, יגלה ששעונו מפגר "על באמת" ביחס לשעון חברו. וכמובן שלא מדובר כאן רק בשעונים אלא גם בזמן עצמו: בשובו יגלה שמעון שראובן, הצעיר ממנו, הוא כבר ישיש מופלג ואילו לגבי שמעון נמשך כל המסע לחלל רק כמה ימים! את הניסוי הזה כבר הצליחו לעשות - אמנם לא עם אנשים, כי עוד לא קיימת הטכנולוגיה המאפשרת מסע במהירויות כאלה, אלא עם חלקיקים הנעים במהירויות קרובות - אור - והאטת הזמן היחסותית הוּכחה בדיוק מלא.

אם צופה כלשהו יכול לטעון שה"עכשיו" שלו חל בו - זמנית עם העבר של צופה מרוחק, יש כאן הזמנה לכל מיני פרדוקסים. אפשר למשל, שלוי ישלח לראובן הילד מסר ובו הוא מספר לו בלגלוג כי חטף אותו בבגרותו ומכר אותו לשודדים בירכתי הגלקסיה, מה שיגרום לינוקא לשלוח טיל שיחסל מראש את החוטף המרושע, ובכך ליצור תסבוכת לוגית: מי לגלג על ראובן?

אל תסתבכו, משיבה תורת היחסות, כי אני פשוט לא מאפשרת מצבים כאלה. כדי שמישורי ה"עכשיו" של שמעון ולוי יהיו שונים לגבי ראובן, צריכים שמעון ולוי להיות רחוקים מראובן הרבה שנות אור. במצב זה, אמנם לוי יידע לחשב כי "עכשיו" ראובן עודו ילד, אך אם ירצה לשלוח אליו מסר, המסר יגיע לא לראובן הילד אלא לראובן הזקן. הוא הדבר לגבי שמעון: מבחינתו, "עכשיו" ראובן ישיש מופלג, אך הוא ייאלץ לחכות שנים רבות עד שיגיעו אותות האור מישיש זה. בדרך זו, למרות כל האפקטים המוזרים המתחייבים ממנה, שומרת היחסות על שפיות בסיסית של היקום. בשפה המקצועית: היא משמרת את יחסי הסיבה - תוצאה, וזו בהחלט התחשבות נחמדה מצידה.

העובדה שמישור ה"עכשיו" מוטה בהתאם למהירותו של הצופה אומרת משהו חשוב על החלל והזמן: הם יכולים להתערבב זה בזה. חשבו, לדוגמה, על האורך והרוחב של עצם כלשהו. הרי "אורך" ו"רוחב" הם, בסך הכל, ממדים שרירותיים: רשאי אדם להטות את סרגלו לכל כיוון שיתחשק לו ולהכריז עליו כ"אורך, " בתנאי שה"רוחב" יהיה מאונך לו. ה"אורך" של צופה אחד הוא, אם כן, תערובת של ה"אורך וה"רוחב" של צופה שני. באופן דומה, ה"זמן" של צופה אחד הוא תערובת של ה"זמן" וה"חלל" של חברו הנע לעומתו. חשוב לזכור, עם זאת, כי תערובת הזמן והחלל בתורת היחסות אינה תערובת פשוטה של מימדים: הזווית בין צירי הזמן והחלל, שבמערכת נחה נראית לצופה זווית של 90 מעלות, נעשית זווית חדה או קהה יותר לפי תנועת העצם או הצופה. לכן, בתמונה 4 הוספנו לצד קו - העולם של שמעון את מערכת הצירים שלו (בהקטנה), השונה בבירור מזו של ראובן המצוי במצב מנוחה.

מה, בסופו של יום, הרווחנו מהוספת הממד הרביעי לשלושת ממדי היקום? איינשטיין עצמו שאל שאלה זו, ובנימה לגלגנית, כששמע על התיאוריה של מורו לשעבר: "שמעתי שמתמטיקאי אחד הצליח לעשות את תורת היחסות שלי בלתי - מובנת. " לא מדויק: מינקובסקי טען שבדרך זו ניתן להראות בצורה ברורה יותר את האפקטים היחסותיים המופיעים כשגוף נע במהירות קרובת - אור, כמו התקצרות הסרגלים או האטת השעונים. כפי שיתברר מיד, הצדק היה אתו: הייצוג הגאומטרי הוא חיוני לתורת היחסות.

כמה שנים חלפו (סליחה: על - פי שני מורינו המכובדים, נדמה היה שחלפו). מינקובסקי, כמה חבל, נפטר צעיר, ואיינשטיין מצא את עצמו עובד ממש בפרך על פיתוח תורה רחבה יותר, שתוכל לטפל בתנועות שלגביהן לא ידעה תורת היחסות הפרטית מה לומר. היחסות הפרטית עוסקת רק בתנועות קבועות. עכשיו דרש איינשטיין לדעת מה קורה כשיש תאוצות, כלומר תנועות שבהן המהירות או הכיוון משתנים. רק אחרי עבודה של הרבה שנים שהיו בה הרבה נפילות ועליות, למד איינשטיין להעריך את ההישג של מורו. הוא הבין שהכבידה היא עיקום של החלל - זמן הארבע - ממדי סביב המאסה. אם עזבתם משהו והוא נפל לרצפה, המשהו הזה לא באמת נפל. הוא נשאר במקומו כפי שמורה החוק הראשון של ניוטון. אולם, בשל עיקום החלל - זמן, ה"במקומו" הזה קרוב יותר לאדמה בכל רגע וכך מתקבלת התנועה המואצת של נפילה. הציצו בקווי - העולם בתמונות הקודמות ודמיינו שהנייר או המסך שעליו אתם קוראים מאמר זה נעשה קצת שקוע משני צדי קו - העולם. בדרך זו נוצר שקע מוארך, שקו - העולם עובר במרכזו, ושקע זה מעקם קווי - עולם אחרים כלפי מרכזו. כך תקבלו מושג אינטואיטיבי על הרעיון המדהים של איינשטיין בנוגע לכבידה. כך נולדה תורת היחסות הכללית.

אגב, יש פיזיקאים, כמו ג'ון וילר המנוח, שמאוד כועסים כשמישהו מדמיין ממד נוסף כדי להסביר את עיקום ארבעת הממדים של החלל - זמן: "שיהיה ברור, " הם מזהירים, "אין ממד חמישי! " אפילו היום, כשתורת המיתרים ממציאה כל מיני ממדים חדשים, אלה הם ממדים "מכורבלים" (אל תבקשו מאתנו להסביר את זה, אנחנו ממילא לא מתפעלים מהתורה הזאת) ואין יותר משלושה ממדי חלל. בכל זאת, לצרכי ההבנה, לא יקרה שום אסון אם תסביר לעצמכם בדיוק בדרך זו את הרעיון המרכזי של היחסות הכללית: דמיינו את החלל - זמן כציור דו - ממדי שהמשטח עליו ציירתם נעשה שקוע בכל מקום בו ציירתם קו - עולם.

הבה נסכם: תורת היחסות הכללית מראה שהחלל - זמן הוא לא סתם מין לא - כלום כזה שדברים קורים בו. החלל - זמן הוא עצמו משהו, שנעשה עקום במקומות בהן יש מאסה ומשפיע על תנועתן של מאסות אחרות. דומה הדבר לבמה השוקעת או מתרוממת מתחת לרגלי השחקנים המציגים עליה. כך הופך החלל - זמן אף הוא לשחקן פעיל במחזה ששמו "היקום. "

ג. מדוע הזמן לא עובר

ברור, אם כן, איך ההצגה הגאומטרית של החלל - זמן בתורת היחסות מסלקת לחלוטין את מהותו החולפת של הזמן. ביחסות הפרטית מתואר היקום כאוסף של מצבים, מימי קדם ועד העתיד הרחוק, שכולם קיימים "עכשיו" באותה מידה. באה היחסות הכללית ומחמירה עוד יותר את ביטול זרימת הזמן: החלל - זמן הארבע - ממדי הוא לא סתם הפשטה מתמטית אלא מין "יריעה" ממשית, שמתעקמת סביב מאסות, "מתנקבת" בלב חורים שחורים, ומי - יודע, אולי גם יוצרת מנהרות ממקום וזמן אחד למקום וזמן אחר.

לכן, למרות שהיחסות אינה מאפשרת פרדוקסים של נסיעה בזמן, כמה פיזיקאים ידועים חיפשו דרכים מתוחכמות לעשות מסעות כאלה. כך, למשל, מצא המתמטיקאי קורט גדל (מגלה משפט אי - השלמות הידוע) פתרונות לתורת היחסות הכללית שבהם החלל - זמן מתעקם סביב עצמו בצורה המאפשרת לאדם לחזור לעברו. עתה החל גדל להוגיע את מוחו בשאלה מה יקרה, למשל, אם יחזור אדם לעבר ויהרוג את אביו. הוא "פתר" את הבעיה פשוט ע"י הנחה שרירותית שאדם כזה תמיד ייכשל, למשל, שהכדור ייתקע לו באקדח וכדומה. הסיפור, כידוע, נגמר לא טוב: גדל סיים את חייו באופן טראגי אחרי שאיבד את שפיותו, עם או בלי קשר לאובססיה על אנשים המחוסלים בידי צאצאיהם. סטיבן הוקינג וקיפ ת'ורן הציעו גם הם תרחישים פנטסטיים המבוססים על תורת היחסות הכללית. לכאורה, אלה מודלים נועזים, אבל בכל הקשור לשאלת מעבר הזמן הם שמרניים עד שיעמום. מי שטוען שניתן לנסוע אל העבר כשם שניתן לנסוע להודו, מניח שאירועי העבר קיימים לצד אירועי ההווה כשם שהודו קיימת לצד ישראל. חזרנו, אם כן, לתמונת היקום הקפוא של איינשטיין ומינקובסקי.

פילוסוף נודע, הנס רייכנבאך, סיפר איך באמצע הסרט "רומיאו ויוליה, " לפני שיוליה שתתה את הרעל, צעק אליה מישהו מהקהל: "אל תעשי את זה! " כולנו מגחכים על טעות כזאת, אמר רייכנבאך, אבל אנחנו צריכים להבין שגם העולם הממשי שלנו הוא כמו הסרט. כל מה שיהיה בעתיד "כבר" קיים, לצד מה שקורה עכשיו ולצד מה שכבר קרה בעבר. כל המצבים קיימים יחד לאורך ממד הזמן, כשם שכל המקומות קיימים יחד לאורך ממדי החלל, כמו תמונות בסרט.

הקץ, אם כן, למושג ה"אני" היחיד. אם יאמר מישהו "הבוקר אכלתי דייסה ובערב אוכַל שניצל" נצטרך לומר לו כי אותו אדם שאכל דייסה "עודו" אוכל אותה, זה שיאכל שניצל "כבר" אוכל אותו, ואילו זה המדבר אלינו הוא קטע אחר מקו - העולם של אותו אדם. אם ניקח אמירה זו ונפַתח ממנה תמונת עולם עקבית, נגיע למסקנה הבאה: כל אחד מאתנו איננו "אני" אחד, אלא הרבה "אני"ים. בכל רגע ורגע של חיינו קיים "אני" אחר, דומם וקפוא, כמו תמונה בודדת בסרט, החווה את מה שקורה באותו רגע.

מהיכן, אם כן, האשליה שהזמן עובר? גם לכך יש לפיזיקה תשובה משכנעת. החוק השני של התרמודינמיקה, שעוד נתעמק בו בהמשך, גורם לכך שהזיכרונות האגורים במוחם של ה"אני"ים הרגעיים האלה מסודרים כך שכל אחד מהם נושא זיכרונות של ה"אני"ים הנמצאים בעבר ולא של אלה הנמצאים בעתיד. מכאן האשליה שאנו "אני" אחד: כל "אני" רגעי נושא את הזיכרונות של קודמיו. לא לחינם אמר הפיזיקאי הנודע אדינגטון כי המשפט "כל יום אני מרגיש טוב יותר" צריך, על פי תורת היחסות, להתנסח כך: "הצד של קו - העולם שלי הפונה לעתיד מרגיש יותר טוב מהצד הפונה לעבר. " כך מקיץ גם הקץ לרעיון הבחירה החופשית: העתיד לא ניתן לשינוי יותר מאשר העבר. שימו לב שזוהי טענה שאי - אפשר להוכיח או להפריך אותה. אם יחליט אדם סתם כך לנגוח את הקיר כדי להוכיח שיש לו רצון חופשי, נסביר לו באדיבות כי גם ההחלטה לנגוח את הקיר, שבאה בעקבות ההתמרמרות על הידיעה שהעתיד כבר קיים, הייתה אף היא "כבר" קיימת בזמן.

השקפה זו ידועה כהשקפת "היקום הקפוא" (Block Universe) והיא מקובלת על הרוב הגדול של הפיזיקאים. שיהיה ברור: הדברים הללו אינם פרשנות מסוימת לתורת היחסות. הם נובעים ממנה באופן לוגי. איינשטיין עצמו היה מוטרד מכך שבפיזיקה אין מקום למעבר הזמן. הפילוסוף רודולף קרנאפ, ששוחח אתו בנושא זה, סיפר שאי - יכולתו של המדע להסביר את ההתנסות שלנו, שלפיה ה"עכשיו" שונה מן העבר ומן העתיד, הייתה בעיני איינשטיין "עניין של ויתור כאוב. " "יש משהו ב'עכשיו', " אמר איינשטיין, "שפשוט נמצא מחוץ לתחום המדע. "

* פיזיקה / פילוסופיה - על טבע הזמן בפיזיקה של המאה העשרים ואחת - חלק 3.
להתנסח להוכיח איך לטפל הצופה להביא הוכחות טרוד הבחירה החופשית ותרנות העתיד הרחוק אין מקום טכנולוגיה טבע פיזיקה פילוסופיה
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
...של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות איך מלמדים ילד לכתוב כשהוא לא מצליח ללמוד בדרכים רגילות? אליעד כהן מציג בהרצאתו גישה ללימוד ילדים הסובלים מלקויות למידה או הפרעות למידה, במיוחד במקרים בהם שיטות הלימוד הרגילות של כתיבה אינן יעילות. הדוגמה המרכזית היא ילדה שניסו ללמד אותה לכתוב אותיות באמצעות דרכים רגילות כמו אחיזת עיפרון, חזרה על תנועות כתיבה, ומשחקים רגילים - אך היא לא הצליחה לקלוט את האותיות בדרך הזו. במקום זאת, היא...
חוקי הכסף - היצע וביקוש, סיכוי וסיכון, האם בלי סיכון אין סיכוי? האם אין סיכוי בלי סיכון? האם יש סיכוי בלי סיכון? האם קיים כסף קל? מהי פרמיית סיכון? איך להתעשר? סודות העושר, כלכלת הכסף, מבוא לכלכלה, לימודי כסף, סודות האנשים העשירים, איך עושים כסף? שוק תחרותי, הגבלים עסקיים, מונופול עסקי, טרנדים עסקיים, יותר מזל משכל בעסקים, תחרות בעסקים, איך לשמור על רווחיות גבוהה? איך לעשות הרבה כסף בקלות? סיכון וסיכוי, ביקוש והיצע
...- היצע וביקוש, סיכוי וסיכון, האם בלי סיכון אין סיכוי? האם אין סיכוי בלי סיכון? האם יש סיכוי בלי סיכון? האם קיים כסף קל? מהי פרמיית סיכון? איך להתעשר? סודות העושר, כלכלת הכסף, מבוא לכלכלה, לימודי כסף, סודות האנשים העשירים, איך עושים כסף? שוק תחרותי, הגבלים עסקיים, מונופול עסקי, טרנדים עסקיים, יותר מזל משכל בעסקים, תחרות בעסקים, איך לשמור על רווחיות גבוהה? איך לעשות הרבה כסף בקלות? סיכון וסיכוי, ביקוש והיצע וכאן נסביר את אחד החוקים החשובים ביותר של הכסף, והוא החוק של בלי סיכון אין סיכוי או באנגלית...
OCD חזרתיות, התנהגות חזרתית, למה אני חוזר על אותה הפעולה שוב ושוב? למה יש לי צורך לחזור שוב ושוב? אובססיה חוזרת ונשנית, שטיפת ידיים חוזרת ונשנית, חשיבה כפייתית, איך להפסיק לסגור את הדלת? טיפול ב OCD של חזרתיות, OCD אצל ילדים
OCD חזרתיות, התנהגות חזרתית, למה אני חוזר על אותה הפעולה שוב ושוב? למה יש לי צורך לחזור שוב ושוב? אובססיה חוזרת ונשנית, שטיפת ידיים חוזרת ונשנית, חשיבה כפייתית, איך להפסיק לסגור את הדלת? טיפול ב OCD של חזרתיות, OCD אצל ילדים
...חזרתיות, התנהגות חזרתית, למה אני חוזר על אותה הפעולה שוב ושוב? למה יש לי צורך לחזור שוב ושוב? אובססיה חוזרת ונשנית, שטיפת ידיים חוזרת ונשנית, חשיבה כפייתית, איך להפסיק לסגור את הדלת? טיפול ב OCD של חזרתיות, OCD אצל ילדים מה הסיבה האמיתית לפעולות חוזרות ונשנות (OCD)? אליעד כהן מסביר שאנשים הסובלים מ - OCD עם חזרתיות, נוטים לחזור על פעולות מסוימות שוב ושוב מתוך צורך בוודאות. כאשר אדם סוגר דלת פעם אחר פעם, שוטף ידיים שוב ושוב, או בודק דברים פעמים רבות, הפעולה נובעת מהצורך להשיג ודאות מוחלטת לגבי הפעולה...
להשתנות, לעשות שינוי בחיים, האם אני צריך להשתנות? האם אני צריך לעשות שינוי? האם לעשות שינוי בעצמי? האם אני רוצה להשתנות? האם כדאי לא לעשות שינוי? האם לשנות משהו בעצמי? האם לשנות את ההתנהגות? האם לשנות את החשיבה? שינוי חשיבה
להשתנות, לעשות שינוי בחיים, האם אני צריך להשתנות? האם אני צריך לעשות שינוי? האם לעשות שינוי בעצמי? האם אני רוצה להשתנות? האם כדאי לא לעשות שינוי? האם לשנות משהו בעצמי? האם לשנות את ההתנהגות? האם לשנות את החשיבה? שינוי חשיבה
...אני צריך להשתנות? האם אני צריך לעשות שינוי? האם לעשות שינוי בעצמי? האם אני רוצה להשתנות? האם כדאי לא לעשות שינוי? האם לשנות משהו בעצמי? האם לשנות את ההתנהגות? האם לשנות את החשיבה? שינוי חשיבה האם אני צריך להשתנות או לעשות שינוי בחיים שלי? אחת השאלות המרכזיות שרבים שואלים את עצמם היא: האם אני צריך להשתנות? האם כדאי לי לעשות שינוי בחיים? האם נכון לי לשנות משהו בעצמי, בהתנהגות או בחשיבה שלי? בהרצאה זו, אליעד כהן מסביר את הדרך הפשוטה והברורה ביותר לדעת אם האדם צריך או לא צריך להשתנות בחייו. איך אפשר...
טוב בלי רע, איך אפשרי שיהיה לך טוב בלי רע? האם אפשרי ליהנות בלי לסבול? האם אפשרי להרגיש טוב בלי להרגיש רע? למה אין טוב בלי רע? למה אין רע בלי טוב? איך נוצרת תחושה רעה? איך נוצרת תחושה טובה? לא לקנא באחרים, לא לרחם על אחרים
טוב בלי רע, איך אפשרי שיהיה לך טוב בלי רע? האם אפשרי ליהנות בלי לסבול? האם אפשרי להרגיש טוב בלי להרגיש רע? למה אין טוב בלי רע? למה אין רע בלי טוב? איך נוצרת תחושה רעה? איך נוצרת תחושה טובה? לא לקנא באחרים, לא לרחם על אחרים
...טוב בלי רע? האם אפשרי ליהנות בלי לסבול? האם אפשרי להרגיש טוב בלי להרגיש רע? למה אין טוב בלי רע? למה אין רע בלי טוב? איך נוצרת תחושה רעה? איך נוצרת תחושה טובה? לא לקנא באחרים, לא לרחם על אחרים האם אפשר לחיות חיים טובים בלי להרגיש רע בכלל? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו את השאלה: האם אפשרי שיהיו לאדם חיים טובים ללא תחושות רעות בכלל? לכאורה, נדמה שהתשובה חיובית, הרי מה יכול למנוע מאדם שיש לו כל מה שהוא רוצה להיות מאושר לחלוטין? אך אליעד מבהיר שהתשובה מורכבת יותר: כן, אפשר שיהיו לאדם חיים טובים בלי שהוא...
ניתוח תשדירי בחירות 2015, קמפיין פוליטי, לגרום לאנשים לבחור בך, לשכנע אנשים, איך לעשות קמפיין מנצח? איך להעביר מסרים? איך להשפיע על אנשים? טעויות בשכנוע, שגיאות בשכנוע, יעוץ פוליטי
ניתוח תשדירי בחירות 2015, קמפיין פוליטי, לגרום לאנשים לבחור בך, לשכנע אנשים, איך לעשות קמפיין מנצח? איך להעביר מסרים? איך להשפיע על אנשים? טעויות בשכנוע, שגיאות בשכנוע, יעוץ פוליטי
...תשדירי בחירות 2015, קמפיין פוליטי, לגרום לאנשים לבחור בך, לשכנע אנשים, איך לעשות קמפיין מנצח? איך להעביר מסרים? איך להשפיע על אנשים? טעויות בשכנוע, שגיאות בשכנוע, יעוץ פוליטי מהן הטעויות המרכזיות בתשדירי הבחירות של 2015? בניתוח תשדירי הבחירות של שנת 2015, אליעד כהן מסביר על טעויות נפוצות שנעשו בקמפיינים של מפלגות שונות. ההרצאה עוסקת בתחום השכנוע, המכירות והקמפיינים הפוליטיים, ואליעד מדגיש כיצד שגיאות במסרים ובניסוח יכולות לגרום לתוצאות לא רצויות. מה הייתה הטעות המרכזית בקמפיין של הליכוד? אחת הטעויות...
כסף בלי לעבוד, לשנות מקצוע, לשנות מסלול לימודים, להרוויח כסף בקלות, שכיר או עצמאי, יזמות, איך לעשות כסף, קבלת החלטות
כסף בלי לעבוד, לשנות מקצוע, לשנות מסלול לימודים, להרוויח כסף בקלות, שכיר או עצמאי, יזמות, איך לעשות כסף, קבלת החלטות
...לעבוד, לשנות מקצוע, לשנות מסלול לימודים, להרוויח כסף בקלות, שכיר או עצמאי, יזמות, איך לעשות כסף, קבלת החלטות איך לבחור נכון בין שכיר לעצמאי? אליעד כהן מסביר שלרבים יש דילמה בין להיות שכיר או עצמאי, וכדי לקבל החלטה נכונה, האדם צריך קודם כל לבדוק היטב מה המטרות שלו. אם המטרה המרכזית היא להרוויח כסף בלי להתאמץ, האדם חייב להבין שלכל אופציה יש יתרונות וחסרונות, ואין תשובה אחת שנכונה לכולם. לדוגמה, אדם יכול להרוויח כסף בצורה פסיבית אם הוא המציא רעיון שמכניס לו כסף לאורך זמן, או אם יש לו עסק שמנוהל על...
אמונה = סבל - מי אמר ש... - כל אמונה = סבל נצחי?
אמונה = סבל - מי אמר ש... - כל אמונה = סבל נצחי?
...= סבל נצחי? האם אמונה בהכרח גורמת לסבל נצחי? הטענה המרכזית שאליעד כהן מציג היא שכל אמונה, ללא יוצאת מהכלל, גורמת לסבל מתמשך, אפילו נצחי. הוא מבהיר זאת בצורה פשוטה: לא משנה במה האדם מאמין - בין אם זו אמונה דתית כמו אמונה בביאת המשיח, אמונה בקיום חייזרים, אמונה בקיומו של אלוהים, או כל אמונה אחרת, אפילו קטנה וזניחה - האדם יסבול ממנה. הסיבה לכך פשוטה אך עמוקה: בכל אמונה טמונה תחושה תמידית שיש אפשרות טובה יותר, שתמיד ניתן להרגיש או לחוות יותר טוב. גם אם אדם ישב בגן עדן, וממש יראו לו שלטים ברורים מהשמיים...
איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה
איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה
...איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה איך המוח יודע דברים חדשים? הנושא שאליעד כהן דן בו בהרצאה הוא שאלת הידיעה, כלומר: איך המוח יודע? איך אנחנו לומדים דברים חדשים? ואיך בכלל מתרחשת הלמידה של תינוק? אליעד פותח את הנושא בשאלה הבסיסית והעמוקה ביותר: איך תינוק יודע? השאלה פשוטה לכאורה, אבל עומק הבעיה מגיע דווקא מהדוגמאות והפרטים שאליעד מספק. נתחיל לפרט את כל הדוגמאות וההסברים שהוצגו בהרצאה. איך תינוק...
איך להיות אלוהים? איך להפוך את החיים למשחק? איך ליהנות בחיים? איך להפוך להיות אלוהים? איך להתפתח בחיים? איך להיות מאושר? איך לשלוט בחיים? איך לשנות את החיים? התפתחות אישית
איך להיות אלוהים? איך להפוך את החיים למשחק? איך ליהנות בחיים? איך להפוך להיות אלוהים? איך להתפתח בחיים? איך להיות מאושר? איך לשלוט בחיים? איך לשנות את החיים? התפתחות אישית
...למשחק? איך ליהנות בחיים? איך להפוך להיות אלוהים? איך להתפתח בחיים? איך להיות מאושר? איך לשלוט בחיים? איך לשנות את החיים? התפתחות אישית איך להפוך את החיים למשחק ולהשיג שליטה על המציאות? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בהבנה מעמיקה של מושג המחויבים ואיך ניתן להשתמש בו כדי להפוך את החיים למשחק ולחוות תחושה של אלוהים. על פי אליעד כהן, כל תחושה, רצון או מציאות שאנחנו חווים נובעים מאמונה פנימית שדברים מסוימים הם מחויבים - כלומר, אנו מרגישים שהם חייבים להיות נכונים או מחויבים להתקיים בדרך מסוימת. לדוגמה, אליעד...
היכולת שלך לפתור בעיות תלויה ביכולת שלך לאבחן את מקורן.
...לאבחן את מקורן. כאשר יש לך בעיה ואתה מבין שיש לך בעיה ואתה גם מבין את הפתרון לבעיה... אבל קשה ליישם את הפתרון בפועל או זה לוקח המון זמן ליישם וכו... זה אומר שלא הבנת את הבעיה מהשורש. ככל שתבין יותר את החוקיות של הדבר, ככה הפעולה המעשית תהיה קלה יותר. כאשר יש לך בעיה ואתה נלחם איתה כדי להגיע לפתרון, אתה עושה את זה לא נכון. במקום להשקיע את האנרגיות של בשביל להילחם בבעיה עד שתגיע לפתרון... תשקיע את האנרגיות שלך לחקור את שורש הבעיה. תנסה להבין את החוקיות מהיסוד. אחרי שתבין את השורש ולאיזו חוקיות הבעיה...
נס חנוכה - האם אתם "דלוקים על החיים.. ודואגים לחולל בהם ניסים"?
.... ודואגים לחולל בהם ניסים? כולנו מחכים לניסים ונס פח השמן הוא דוגמה ואיתות לכך שניסים אכן קורים, אבל בדרך כלל הם קורים בסיפורים ובאגדות. חלק מאיתנו מתפללים לנסים בעקר בזמני מצוקה ותחושת חוסר אונים. אך מי שמעוניין לקחת אחריות על עצמו ועל מהלך חייו ולהגשים מטרות מוטב שלא ימתין לנס אלה יתנהל באופן פרו אקטיבי. התנהלות פרואקטיבית הוא מונח מקובל בעולם הניהול והאימון ומשמעותו: לקיחת יוזמה והכרה באחריותנו לגרום לדברים להתרחש. סטיבן קובי מגדיר פרואקטיביות בספר שבעה ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד - גילוי...
מהי אהבה? במה היא מתבטאת? כיצד תגרום לאהבה?
...במה היא מתבטאת? כיצד תגרום לאהבה? אהבה, זוגיות. מהי אהבה? כיצד תדע שאתה אוהב באמת? האם אתה באמת אוהב מישהו? האם באמת אוהבים אותך? האם האהבה שאתה מקבל היא אכן אמיתית? האם ניתן לגרום לעצמך לאהוב מישהו? איך תוכל לגרום לעצמך לאהוב מישהו? האם ניתן לגרום לילד לאהוב את אחיו? האם ואיך ניתן לגרום למישהו לאהוב משהו? האם אתה בטעות דוחה אהבה? ממה עליך להיזהר שלא לעשות כדי לא לדחות אהבה שאוהבים אותך? איך תגרום למישהו לא לאהוב אותך? איך תגרום לעצמך להפסיק לאהוב? איך תגרום למישהו לאהוב מישהו אחר? כיצד תדע האם...
אין אלוהים! אלוהים לא קיים! הוכחות שאין אלוהים! מהי הוכחה שאין אלוהים? האם יש או למה אין אלוהים?
...מהי הוכחה שאין אלוהים? האם יש או למה אין אלוהים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אין אלוהים! אלוהים לא קיים! הוכחות שאין אלוהים! מהי הוכחה שאין אלוהים? האם יש או למה אין אלוהים?. הפעם אני רוצה להוכיח באופן חד משמעי, שאין אלוהים, כולם מתווכחים כל הזמן אם יש או אין, ויש שאומרים שאפשר להוכיח שיש, ולהפך, ויש שאומרים שאי אפשר להוכיח שאין... ואני עכשיו רוצה להוכיח בצורה לוגית פשוטה שזה אפילו בושה שצריך לומר שצריך להוכיח את זה כי זה ברור מאליו שאין אלוהים, ואסביר ואתן את ההוכחה לכך שאין אלוהים...
מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 1
...בצורה מבוגרת? חלק 1 מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חינוך ילדים. מאמר זה עוסק ב: האם הילד שלך מחונך או מאולף? למה ילדים לא מקשיבים למה שאומרים להם לעשות? מה לעשות כדי שהילד יעשה את הדברים הנכונים עבורו? ועוד. לעיתים די קרובות אנו נתקלים בילדים שמקבלים חינוך טוב, ובכל זאת הילד עושה מעשים שלא יעשו. ונשאלת השאלה כיצד דבר כזה יכול לקרות, שילד יבוא ממשפחה טובה ויקבל חינוך טוב ובכל זאת יתנהג בצורה כזאת? התשובה הנפוצה היא, שדבר זה קורה בגלל השפעת הסביבה. דהיינו שאכן הילד קיבל חינוך טוב, אך הסביבה...
למה בני האדם לא אוהבים שחצנים \ מתנשאים \ נרקיסיסטים וכו'?
...\ נרקיסיסטים וכו? מהי אהבה בעצם? כשאנחנו אוהבים מישהו \ משהו, אנחנו רוצים להתחבר אליו. אהבה היא כוח שמניע אותנו להתאחד \ להתחבר לאחר. מה היא נרקיסיזם? אהבה עצמית שמניעה את האדם להפריד את עצמו מהאחר. לנרקיסיסט יש יכולת נמוכה לגלות אמפתיה לאחר ואהבה העצמית שלו מציבה חומות שחוסמת מאיתנו להתחבר אליו. נרקיסיזם היא הפרעה \ כוח שמניע אותנו לנפרדות. אז למה אנחנו לא אוהבים תכונת אופי של יהירות \ שחצנות \ התנשאות \ נרקיסיזם וכו? אהבה = רצון להתחבר לאחר נרקיסיזם = רצון לחסום מהאחר להתחבר אתם לעולם לא תאהבו...
חתירה למגע - להגיע לעימות עם מה שמטריד אותנו
...מה שמטריד אותנו לפני כמה ימים קיבלתי אימון טוב מידיד. הידיד הזה לא אוהב אימון ולא מאמין בו. הוא סקפטי לחלוטין לכל העיסוק שלי. אימון עסקי? אם יש לך מוצר טוב, תמכור. אם לא, לא. אימון להרזיה? הכל גנים. אימון אקדמי? אם אתה גאון, אתה מסיים מהר. אם לא, חבל על הזמן. וכך הלאה. דיבורים? זה רק לנשים, והם חסרי תועלת. ואכן הוא ידיד מאוד שתקן. הוא לא אוהב להשוויץ, ולא אוהב להתלונן, מה שמשאיר לו מעט מאוד לומר. אבל פה ושם יש לו משהו מעניין לומר. לפני כמה ימים נפגעתי ממשהו שאישה אמרה לי. היא האשימה אותי במשהו שלדעתי...
איך לחפש את האמת והטוב מתוך השקר והרע?
...לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על איך לחפש את האמת והטוב מתוך השקר והרע?. הרצאה על איך לחפש את האמת הפנימית ואת הטוב הפנימי, למרות שהשכל של האדם נחלש והתערבבו אצלו האמת והשקר והטוב והרע. והתבאר מה לעשות כאשר כושר השיפוט של האדם נחלש. והתבאר שמי שרוצה להיות מאושר, עליו לחפש את האמת. כי האדם עושה את כל מעשיו כדי להרגיש טוב ולהיות מאושר. ומי שרוצה להרגיש טוב, עליו להבין את מערכת החוקים שבה הוא מנסה להרגיש טוב. ולחפש את האמת, פירושו לברר את האמיתות של תפישת המציאות. האם מערכת הערכים...
המשמעות הפסיכולוגית והרוחנית של הזוגיות
...בין גבר לאישה אינו מקרי, למרות שלפעמים נדמה שכך. ההיקשרות בין בני זוג, היא מופלאה וקסומה וכוחה ממש מגנטי. כגרפולוגית, אני נתקלת יום יום במאות כתביי יד וב - 99% מהמקרים, יש בעיה בזוגיות - או שלא שלמים עם הקשר, או שיש חיכוכים ובעיות או שאין זוגיות בכלל. בתהליך הצמיחה האישי שלי זה גרם לי לתהות - למה זה כל - כך קשה לכל כך הרבה אנשים. מה קורה שם? ומצאתי את התשובות בפסיכולוגיה מדברים על כך שהכל קשור איכשהו להורים. אם הבן עד גיל 7 וחצי אינו עובר בהצלחה את השלב האדיפלי שלו (השלב בו הוא מתאהב באם ומשחרר...
מהם היתרונות של דמיון מודרך ככלי עזר להתמודדות עם בעיות?
...עזר להתמודדות עם בעיות? כפי שכבר התבאר אחד מהכלים שבאפשרותך להשתמש בהם כדי להתמודד עם בעיות בצורה טובה הוא הדמיון המודרך. חכם רואה את הנולד וגם אתה בוודאות בהמון מקרים מתכנן מראש מה תעשה אם יקרה כך או אחרת בעתיד במצבים שאליהם אתה נכנס. נניח שאתה הולך לנהל משא ומתן עם מישהו אתה בוודאי עושה מעין דמיון מודרך עם עצמך ומדמיין את המשא ומתן וחושב על מה תאמר אתה, מה יענו לך, מה תענה אתה וכן הלאה. כפי שניתן להבין ככל שהדמיון המודרך שאתה עושה לעצמך מראש יהיה קרוב יותר למציאות כך אתה מגדיל את הסיכוי שלך להתמודד...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על זווית חדה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: זווית חדה, למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: זווית חדה, איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך לכתוב מאמר? האם אתה שלם עם התמחור? תפיסה עצמית ביחס לאחרים נפטר בחלום רמת ביטחון חוסר יכולת צפייה בפורנו ודיכאון פחד ממחלות מדומות לחזק ביטחון עצמי אצל ילד מבוא לאהבה עצמית אהבה נכזבת תנאים לאהבה תחושה של עצבות אושר וסדר האם ליצור קשר עם האקס? בחורה יפה עם גבר מכוער החלטה בלתי חוזרת שיפור קבלת החלטות התמודדות עם מריבות התמודדות עם דחייה להפסיק לפחד מכישלון הצבת מטרות אישיות איזה מוצרים לא למכור? שכר איש מכירות ללמד ילדים למה הילד לא יודע לקבל לא... חלומות ותת מודע לעבור מחסום רוחני הפרעות קשב וריכוז זה גנטי סובל מניתוק רגשי האקסית לא רוצה לשכנע אקסים לחזור להתאמן כל יום בחדר כושר תרגילי כוח האם אני אלוהים? הוכחה שאלוהים כל יכול הארה שנעלמה הדרך אל ההארה להבין את הספר להיות אלוהים האם אפשר להיות אלוהים? השקעות קטנות עם רווח גדול לתת ערך בתמורה לכסף מטרת החיים מה התכלית של החיים? הנאה או סבל תכונות אופי חיוביות מרגיש רע מכך שאין בחירה חופשית הגדרה של רצון חופשי איך לדעת האם אלוהים ברא את העולם? אלוהים ברא עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למתבגרים, מורה רוחני מומלץ, ייעוץ אישי בנושא זווית חדה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 04_11_2025 השעה 07:21:00 - wesi4