ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה זוויות ✔מחלות - מדוע הן קורות? בריאות מזווית אחרת ✔הגישה הרווחת למחלות (לפחות בחברה המערבית של ימינו), בין אם הן קלות ובין אם... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨מחלות - מדוע הן קורות? בריאות מזווית אחרת
הגישה הרווחת למחלות (לפחות בחברה המערבית של ימינו), בין אם הן קלות ובין אם הן קשות, תופסת מחלות כנגרמות על - ידי גורמים שאינם בשליטתנו. לדוגמה, אנשים מייחסים הצטננויות לווירוסים שמסתובבים באוויר, להדבקה, לשינויים במזג האוויר וכיו"ב.

למדנו להשליך את כל יהבנו על רופאים. אנשים רבים מאמינים כי לרופאים התשובה וכי הם ירפאו אותם. הרופאים למדו שנים רבות, התמחו ויש להם ניסיון רב. הם יודעים להסביר מחלות ותופעות גופניות במונחים פיסיולוגיים, אולם לא פעם, גם להם אין תשובות.

גם כאשר ישנו "וירוס" באוויר, לא כל האנשים נדבקים. כשיש חיידק או כל תופעה אחרת - לא כולם נפגעים. בעבודתי אני פוגשת אנשים שמעולם לא עישנו או התקרבו לסיגריה ולמרות זאת, חלו בסרטן הריאות. פגשתי גם אחרים שעישנו שנים רבות, אך בריאותם לא הושפעה באותו אופן.

פירוש הדבר, שישנו גורם אחר למחלה.

הקינסיולוגיה בכלל והאסכולה בה "גדלתי" בפרט, מתבססות על ההנחה כי דברים שקורים בחיינו מתנהלים דרך רגשותינו. במילים אחרות, אחת מהנחות היסוד של הגישה היא שיש סיבה לסימפטום הגופני ולמרות שייתכן בסיס גופני לסימפטום (לדוגמה, אם מדובר בכאב ראש, ייתכן כי הוא נובע מחוסר נוזלים בגוף, מכת שמש וכו'), כאשר נשללת סיבה גופנית, הרי שיש לחפש את הסיבה בתחום הרגשי.

במקרה של הצטננות למשל, לפני שרצים לבלוע כדור או מדברים על הידבקות מאחרים, כדאי אולי לבדוק מהו המסר שמאחורי ההצטננות - אולי היא קרתה כדי לאותת לאדם שאולי כרגע הוא מבולבל או חלש יותר בגלל דברים אחרים שמתרחשים בחייו, אולי הוא זקוק למנוחה כיוון שהעמיס על עצמו יתר על המידה ולכן היה פגיע לווירוס שמסתובב כבר המון זמן באוויר, אך לא הזיק לו עד כה. כלומר, ייתכן שאם האדם היה מקשיב לגוף ומספק לו את המנוחה הדרושה לו, ייתכן שכלל לא היה נדבק.

בעמ' 55 בספרו המומלץ "ללא פרויד, ללא פרוזאק", מזכיר ד"ר דויד סרוואן - שרייבר מחקר שפורסם לפני יותר מעשור בכתב העת היוקרתי New England Journal of Medicine ובו מצאו החוקרים כי רמת הדחק של אנשים בישרה באופן ישיר את הסבירות לכך שילקו בהצטננות. שמחתי לגלות כי גם הרפואה הקונבנציונלית מתחילה להכיר בהשפעה המכרעת של הרגשות על הבריאות.

הקשבה לגוף

למרות הסנוניות שמבשרות על שינוי הגישה, הרפואה המערבית עדיין נוטה לתת תרופה שמתייחסת לסימפטום ונועדה להעלים אותו, אך לא בהכרח מטפלת בגורם.

למרבה הצער, התרגלנו להתעלם מגופנו ומהמסרים שלו. הגוף מדבר אלינו כל העת, אולם אנחנו לא מקשיבים. כשמשהו כואב, אנחנו לוקחים כדור נגד כאבים ובכך "פותרים" את הבעיה. בעצם מה שאנחנו לומדים לעשות הוא להשתיק את המסרים של הגוף, להתעלם ולקוות שזה יעבור.

גישה קצת אחרת לריפוי מדברת על החזרת האיזון לגוף, כך שהגוף יוכל לרפא את עצמו. זוהי גם מטרת הקינסיולוגיה בהקשר של מחלות ובכלל: החזרת האיזון לאדם ולגופו, כדי שיוכל לרפא את עצמו.

להלן מספר דוגמאות הממחישות בצורה נפלאה כיצד הגוף מדבר אלינו וכיצד התייחסות למסריו יכולה לשנות את המצב.

גב תפוס

לפני מספר חודשים שוחחתי עם חברה. דיברנו על נושא משמעותי ולאחר שסיימתי את השיחה, התחלתי להרגיש אשמה ואי נוחות. הלכתי לישון ולמחרת בבוקר, התכוננתי כרגיל להביא את בתי לגן וללכת לעבודה. בדרך לאוטו היו לי הרבה תיקים ושקיות לסחוב. ירדתי לאוטו כשאני מחזיקה על זרועותיי את בתי ואת שאר הדברים שהיה עלי לשאת. כשהגענו לאוטו, הורדתי אותה והכנסתי את התיקים לתוך האוטו. אחר כך הרמתי אותה שוב וברגע שהתכופפתי כדי להכניסה לכיסא הבטיחות - נתפס לי הגב. גבי נתפס בצורה כה חזקה וכואבת, שבקושי רב הצלחתי להתיישב במושב שליד הנהג.

העניין הוא, שהייתה לי תחושה חזקה שהדבר קשור לרגשות האשם שהיו לי בערב הקודם. הרגשתי כאילו איכשהו, הענשתי את עצמי על הדברים שאמרתי וחשבתי באותה שיחה. זו הייתה תקופת הלימודים בקינסיולוגיה וכששאלתי את המורה שלי מה מייצג אותו אזור בגבי שנתפס, אמרה (מבלי לדעת מה הרגשתי) שאזור זה מייצג נושא של אשמה! למרות שאני לא חדשה בתחום וראיית עולם זו מלווה אותי זה זמן מה, עדיין הייתי המומה לגלות את העוצמה שבה הדברים פועלים!

להשתחרר מהתקיעות

בפגישה שהייתה לי עם מטופל, עבדנו על נושא מסוים באמצעות הקינסיולוגיה. בסוף התהליך הסתבר שיש צורך לעשות "תיקון" נוסף שקשור לנושא של ביטוי. עשינו את התיקון, אולם אז ראיתי שהמטופל מתחיל להתפתל: הוא ציין שמרגע שסיימנו, גבו החל לכאוב.

הצעתי לו להתייחס לעניין בדרך קצת אחרת. "מה הכאב הזה מנסה לומר לך?" שאלתי. הוא שתק לרגע וחשב. "משהו תקוע שם", אמר. "אוקייקודם היינו צריכים לעבוד על משהו שקשור לביטוי ועכשיו אתה אומר שמשהו תקוע שם. מה דעתך, יש קשר בין הדברים?" שאלתי. הוא חייך והחל לספר לי משהו עליו רצה לדבר בתחילת הפגישה בינינו. כבר תוך כדי דיבור נראה נינוח יותר וכששאלתי מה עם הכאב, אמר שהכאב נעלם מזמן, קצת אחרי שהחל לדבר

השפעת הרגשות

הדוגמאות שנתתי עד כה קשורות לכאבים או לתופעות חולפות, אולם העיקרון זהה ופועל גם במחלות אחרות, קשות יותר. אין בכך להבטיח כי אדם שחלה במחלה כרונית או אחרת יבריא באורח פלא לאחר מספר טיפולים בקינסיולוגיה. אולם, הגישה יכולה להעלות דברים למודעות ולשחרר מטענים, כך שחייו עם המחלה יהיו קלים יותר, כך שגופו יגיב בצורה טובה יותר לתרופות (אם הוא נוטל כאלה) וכן הלאה.

גם כאן ההנחה היא שנושאים רגשיים שלא טופלו ולא עובדו, יוצרים מעין חסימה בזרימה האנרגטית התקינה שבגוף. בתחילה החסימות יכולות להיות ברמה האנרגטית בלבד, אולם כאשר הנושאים הרגשיים הולכים ומצטברים, בעיקר כאשר הם ממוקדים סביב תחום מסוים, הם מתחילים להתממש ולהשפיע גם ברמה הגופנית ואז, התוצאה היא מחלה.

כבודן של הנטיות הגנטיות במקומן מונח. אולם, נטייה גנטית אין פירושה ודאות מוחלטת והאדם עדיין יכול להשפיע על המצב. לדוגמה, במשפחות בהן ההורים שמנים מאוד, לא תמיד הילדים שמנים, או לפחות לא כל הילדים שמנים. באופן דומה, גם אם יש נטייה גנטית להתקרחות או ללחץ דם גבוה, אין פירוש הדבר בהכרח שהאדם יסבול מתופעה זו. אתם בוודאי מכירים משפחות בהן יש תופעה משפחתית מסוימת, שקיימת רק אצל חלק מבני המשפחה ולא אצל כולם. אחת הסיבות לכך היא המארג הרגשי של כל אדם.

אנשים רבים אינם מודעים כלל להשפעה המכרעת של רגשות ומחשבות על בריאותם והם מחפשים את הפתרונות מחוץ להם. איש לא לימד אותם את ההקשבה לגוף ורוב האנשים בסביבתם גם הם לא מקשיבים לגופם, כך שגישה זו כלל אינה עולה על דעתם.

מצד שני, רבים הסיפורים על אנשים שבעקבות מחלה קשה, התעוררו. הם תפסו את המחלה כתמרור אזהרה - כמסר חשוב שעליהם לערוך שינוי מהותי בחייהם. רבים מהם, שהבינו את המסר וערכו את השינוי, עצרו את התפשטות המחלה וישנם גם כאלה שנרפאו.

ברצוני להביא כמה דוגמאות למפגשים עם אנשים, במהלכם הם הגיעו לתובנה בנוגע למסר הטמון במצבם וכיצד הדבר השפיע עליהם (השמות וכל הפרטים המזהים שונו בכדי להגן על פרטיותם).

רוזי

היא מטופלת בשנות העשרים לחייה, החולה במחלה כרונית. באחת הפגישות שלנו, שוחחנו על משמעות המחלה בחייה. באותה פגישה סיפרה רוזי כי המחלה גרמה לה להפוך לאדם מודע יותר, שדואג יותר לעצמו, אדם שמנהל את חייו מתוך שיקול דעת ובחירה, ולא מתוך אדישות וחוסר אכפתיות. צמרמורת חלפה בגופי כשבתשובה לשאלתי - אם הייתה ניתנת לה הבחירה, האם עדיין הייתה בוחרת לחלות - ענתה בחיוב. רוזי הדגישה כי היא לא נהנית מהיותה חולה, אולם היא יכולה הייתה לראות כי המחלה לימדה אותה שיעורים חשובים שלא הייתה לומדת אחרת (או שהייתה לומדת בשלבים מאוחרים הרבה יותר בחייה).

אילנה

היא אישה בסוף שנות החמישים לחייה, הסובלת ממחלה כרונית. אילנה התקשתה מאוד לקבל את מחלתה לאור עברה כאישה בריאה לחלוטין, פעילה ונמרצת. היא דיברה רבות על המחלה שהרסה את חייה, עד שפעם אחת החלטתי לנקוט בגישה שונה וביקשתי ממנה לנסות לשוחח עם המחלה ולברר מה היא רוצה ממנה ומה היא מנסה להגיד לה. "היא מנסה להרוס לי את החיים", קבלה אילנה. אולם אט אט ניאותה לנסות לראות את הדברים בצורה אחרת. לבסוף אמרה, "היא מכריחה אותי להאט את הקצב". ואכן, אילנה העמיסה על עצמה יתר על המידה, בניסיון להוכיח לעצמה ולסביבתה שהיא עדיין פעילה כתמיד. מלבד זאת, לא פעם דיברנו על תחושת המחנק שהמחלה מסבה לה, כשאחד הנושאים המרכזיים שעלו בפגישותינו היה המחנק הנפשי שחשה כתוצאה ממצב מסוים ממנו לא יכלה להיחלץ בחייה האישיים. המחלה לא נעלמה, אולם אילנה מנסה כעת להקשיב יותר לגופה ולתת לעצמה את המרחב האישי לו היא זקוקה.

מיכאלה

אישה בשנות הארבעים לחייה, סובלת ממחלה אוטואימונית (מחלה בה הגוף תוקף את עצמו). היא סבלה מכאבים רבים והתקשתה מאוד לתפקד ולבצע אפילו פעולות פשוטות ביותר. לאחרונה גם סבלה מבחילות ושלשולים רבים.

כבר מן הרגע הראשון הבהירה מיכאלה שאין בכוונתה לדבר על ילדותה. היא סיפרה שהייתה אצל מספר פסיכולוגים ובטיפולים רבים והנושא לא נפתר. ילדותה הייתה לא פשוטה והיא לא רצתה להמשיך לשפוך דמעות מיותרות על דברים שהיו וחלפו.

באחת הפגישות מיכאלה פתחה בכך שהייתה רוצה להבין מה פשר התופעות הגופניות הקשות מהן היא סובלת לאחרונה. שאלתי מה היה גופה אומר לו יכלה לשאול אותו ישירות, או מה המסר שהמחלה מנסה להעביר לה, אולם היא לא הצליחה להגיע לתשובה כלשהי.

במהלך עבודה קינסיולוגית שעשינו, עלה אירוע לא נעים מילדותה. כלפי חוץ מיכאלה הילדה לא הגיבה ונראה היה שהכל בסדר. לאחר מכן, כשדיברנו על הנושאים שעלו, הודתה מיכאלה שאולי אחת הסיבות לכל הבעיות הבריאותיות מהן היא סובלת קשורה לכך שנהגה להפנים את הדברים. כשעמדנו להיפרד אמרה לי, "את יודעת, באתי אלייך עם הכוונות הכי טובות לא לדבר על הילדות שלי והנה, בסופו של דבר, שוב אני מדברת עליה". הסברתי שלא ניתן להתעלם מדברים שמפריעים ושיש לשחרר את מה שמבקש לצאת. הוספתי שייתכן כי כל הבעיות מהן היא סובלת הן חלק מהניסיון של הגוף לנקות את עצמו, והוא פשוט מנסה נואשות לעשות זאת. מיכאלה הסכימה לחשוב על אפשרות זו ברצינות.

אז מה עושים? מתחילים להקשיב לגוף! כשיש כאב או משהו אחר קורה בגוף - הולכים לרופא לבדוק. אם אין שום דבר או שזה לא חמור עד כדי כך שצריך ללכת לרופא, נכנסים למצב של שקט ומתחילים "לדבר" עם הגוף. אפשר לשאול, "מה אתה מנסה לומר לי?", "מה אני אמורה להבין / ללמוד מכך?". תנו לדברים זמן לעלות וקבלו את כל מה שעולה בלי לשפוט. התחילו להתייחס למסרים שאתם מקבלים ונסו לתקן את מה שדרוש תיקון בחייכם. ככל שתתאמנו יותר בהקשבה זו, כך תהפכו להיות מיומנים יותר וההקשבה תהיה קלה יותר - היא תהפוך לחלק מחייכם.

לסיכום, חשוב שנתחיל להקשיב למסרים של גופנו ולפעול על פיהם. לדברים שקורים יש סיבה ואם נגלה אותה, גדולים הסיכויים לכך שנוכל לחיות חיים בריאים והרמוניים.
להשתחרר לשאול אכפתיות כבוד בעיות בריאות הורים פסיכולוגיה השתחררות תשובה שיקול דעת זוויות בריא בריאות זוויות
זווית הישום של הכוח, מומנט, כוח דחיסה, כוח משיכה, זוויות היישום בתנועה, עבודה מול פולי עליון, באיזה חלק המשקל הכי כבד? עבודה סביב זווית הישום של הכוח, זווית הישום של השריר
זווית הישום של הכוח, מומנט, כוח דחיסה, כוח משיכה, זוויות היישום בתנועה, עבודה מול פולי עליון, באיזה חלק המשקל הכי כבד? עבודה סביב זווית הישום של הכוח, זווית הישום של השריר
זווית הישום של הכוח, מומנט, כוח דחיסה, כוח משיכה, זוויות היישום בתנועה, עבודה מול פולי עליון, באיזה חלק המשקל הכי כבד? עבודה סביב זווית הישום של הכוח, זווית הישום של השריר מהי זווית היישום של הכוח ואיך היא משפיעה על האימון? כאשר אדם מבצע תנועה כלשהי במהלך האימון הגופני, זווית היישום של הכוח משפיעה באופן משמעותי על העומס המופעל על השרירים ועל המפרקים. אליעד כהן מסביר כי כאשר מבצעים ... מה שיקבע את העומס האמיתי על השריר ועל המפרק זו הזווית בין הכוח (המשקולת או הכבל) לבין הזרוע שמבצעת את התנועה. באיזו נקודה בתרגיל העומס הוא הגדול ביותר? נקודת העומס המקסימלי בתרגיל תמיד תהיה כאשר זווית היישום היא 90 מעלות. אליעד מסביר זאת עם הדוגמה הבאה: כאשר מרימים את היד לצדדים (הרחקת כתף לצדדים), אם המשקולת נמצאת במנח שבו הזווית בין הזרוע למשקולת היא 90 מעלות, זהו הרגע שהכי קשה לשריר. הסיבה לכך היא שבנקודה זו כל כוח המשיכה של המשקולת ... ולכן העומס המלא מופעל על השריר עצמו. מה קורה בזוויות שונות מ - 90 מעלות? כאשר הזווית שונה מ - 90 מעלות, חלק מכוח המשיכה או כוח ההתנגדות מתבזבז על דחיפת היד פנימה (דחיסה) או משיכה החוצה ... עצמו קטן משמעותית. לדוגמה, אם היד קרובה לגוף (זווית של כמעט 0 מעלות), הכוח לא מושך את היד למטה בצורה אפקטיבית אלא רק דוחף פנימה אל תוך המפרק, והעומס יהיה על המפרקים ולא על השריר. בזווית של 180 מעלות (היד מעל הראש), הכוח דוחף את היד פנימה, ולכן גם כאן העומס הוא בעיקר על המפרק ולא על השריר. כיצד הכוח מתחלק בזוויות שונות? אליעד כהן מפרט מספר דוגמאות: זווית של 0 מעלות: הכוח דוחף את המפרקים פנימה ואין כמעט עומס על השריר. זווית של 45 מעלות או 135 מעלות: חלק מהכוח דוחף את היד פנימה או החוצה וחלק מהכוח פועל ישירות על השריר, ולכן העומס בינוני. זווית של 90 מעלות: כל הכוח מופנה ישירות אל השריר, ולכן העומס הוא הגדול ביותר. דוגמה לתרגילים שונים והשפעת זווית היישום בהם אליעד מספק דוגמאות רבות להסברת העיקרון: הרחקת כתף לצדדים: הכי קשה כאשר היד מקבילה לרצפה (90 ... עליון (יד אחורית): הנקודה הקשה ביותר תהיה כאשר זווית הכבל ביחס לזרוע היא 90 מעלות, כי אז שריר הטרייספס עובד בצורה מלאה. כפיפת מרפקים בפולי עליון (יד קדמית): שוב, נקודת הקושי תהיה בזווית 90 מעלות בין הכבל לזרוע, אז השריר מתאמץ בצורה מקסימלית. כפיפת מרפקים עם משקולת: הקושי המקסימלי כשהמשקולת בזווית של 90 מעלות מול הזרוע (כשהיד מקבילה לרצפה). כפיפת מרפקים עם כבל שמגיע מלמטה: הכי קשה כאשר היד מקבילה לרצפה ... מלמעלה או מאחור: הנקודה הכי קשה תהיה במקום בו הזווית הכי קרובה ל - 90 מעלות, כי לא תמיד ניתן להגיע ל - 90 מעלות בדיוק, ואז החלק שבו הכי קשה הוא הנקודה הקרובה ... לעומת זאת, כאשר עובדים עם כבלים או פולי, הזווית יכולה להשתנות לפי כיוון המשיכה של הכבל, ולכן אפשר לשנות את נקודת העומס המקסימלי בהתאם למיקום הכבל. לדוגמה, ... הקושי לעומת אותו תרגיל עם משקולת, כי הכבל מושך מזווית שונה, ולכן יש לשים לב לזווית המשיכה המדויקת כדי להבין איפה השריר מתאמץ בצורה המיטבית. מהן המשמעויות המעשיות להבנת זווית היישום? להבנת העיקרון של זווית היישום יש משמעויות חשובות באימון. למשל, אפשר להשתמש בידע הזה כדי: להגביר את האפקטיביות של האימון על ידי ... בצורה מיטבית. להפחית עומס על המפרקים על ידי בחירת זוויות שבהן הכוח לא מפעיל לחץ מיותר על המפרק. לשנות את נקודת העומס בקלות על ידי שינוי זווית הכבל או המנח של הגוף ביחס למשקולת, וכך לעבוד על טווחי תנועה שונים בצורה יעילה. למקד את האימון בנקודות חלשות ספציפיות בתנועה על ידי יצירת מצב בו זווית הכוח היא בדיוק 90 מעלות בנקודה שבה רוצים לחזק את השריר. אליעד מסכם בכך שהבנת
הזווית האופטימאלית של השריר, זווית היישום של השריר, זוויות, מומנטים, איפה הכי קל לשריר? באיזו זווית השריר הכי חזק? הזווית של השריר ביחס למפרק, זווית אופטימאלית של השריר, איפה השריר הכי חזק?
הזווית האופטימאלית של השריר, זווית היישום של השריר, זוויות, מומנטים, איפה הכי קל לשריר? באיזו זווית השריר הכי חזק? הזווית של השריר ביחס למפרק, זווית אופטימאלית של השריר, איפה השריר הכי חזק?
הזווית האופטימאלית של השריר, זווית היישום של השריר, זוויות, מומנטים, איפה הכי קל לשריר? באיזו זווית השריר הכי חזק? הזווית של השריר ביחס למפרק, זווית אופטימאלית של השריר, איפה השריר הכי חזק? מהי הזווית האופטימלית שבה השריר הכי חזק? בהרצאה זו, אליעד כהן מסביר בהרחבה ובפירוט את המושגים הבאים: הזווית האופטימלית של השריר, זווית היישום של הכוח, מומנטים, איפה הכי קל לשריר, ובאיזו זווית השריר הכי חזק. אליעד מציג בצורה מפורטת ומלאת דוגמאות את ההבדלים בין ביצוע תרגילים עם משקולת חופשית ... ביצוע עם כבלים (פולי), ומבהיר לעומק את מושגי המומנטים והכוחות הפועלים על השריר. מה משמעות הזווית האופטימלית של השריר? אליעד כהן מסביר שהזווית האופטימלית היא הזווית שבה לשריר יש הכי הרבה כוח. ההסבר המרכזי הוא שהשריר חזק יותר בזווית מסוימת של מפרק, וזה משתנה לפי אופי השריר, נקודות החיבור שלו ותפקידו התנועתי. כדוגמה ספציפית, הוא משתמש בשריר הדו - ראשי (בייספס) של הזרוע. באיזו זווית התרגיל הכי קשה מבחינת המשקל? כאשר מבצעים תנועה של הרמת זרוע עם משקולת חופשית, המשקל מושך כלפי מטה ולכן החלק הכי קשה בתרגיל יהיה כאשר נוצרת זווית של 90 מעלות בין הזרוע לבין כיוון המשיכה של המשקל. למשל, כשמישהו עושה כפיפת מרפק עם משקולת, החלק הכי קשה הוא כאשר הזרוע נמצאת בזווית של 90 מעלות ביחס לכוח הכובד המושך כלפי מטה. לעומת זאת, אם עושים את אותו תרגיל עם כבל (פולי), המצב שונה לגמרי, כי זווית היישום של הכוח (כיוון המשיכה של הכבל) משתנה בהתאם למיקום הכבל. לכן, כאשר עושים את התרגיל בפולי מהצד, הנקודה הקשה ביותר מבחינת המשקל תהיה שונה לחלוטין. מדוע הזווית של השריר משפיעה על הכוח? אליעד כהן מפרט ומסביר שהסיבה שלשריר קל או קשה יותר בנקודות מסוימות קשורה לכיוון הכוח שהשריר מפעיל. כאשר השריר נמצא בזווית אופטימלית (בדרך כלל סביב 90 מעלות בזווית המפרק), כל הכוח מופנה לתנועת הכפיפה או הפשיטה של המפרק. במצב זה, הכוח שהשריר מפיק אינו מתבזבז על דחיסה ... - שריר הדו - ראשי של הזרוע: אליעד מדגים באמצעות שריר הבייספס, שברגע שהמפרק של המרפק נמצא בזווית של כ - 90 מעלות, הכוח של השריר מופנה בצורה מיטבית לכיוון הרמת הזרוע, בלי לאבד כוח על משיכה או דחיסה של המפרק פנימה או החוצה. כלומר, בנקודה זו יש התאמה בין הזווית שבה השריר הכי חזק, לזווית שבה המשקל הכי מכביד, וכך מתאפשרת הפקת כוח מקסימלית ביעילות גבוהה. איך הזווית משתנה בין משקולת חופשית לפולי? כאשר מבצעים תרגיל במשקולת חופשית, נקודת העומס המרבית היא תמיד כאשר המשקל פועל כלפי מטה בזווית של 90 מעלות ביחס לזרוע. לעומת זאת, כאשר מבצעים תרגיל עם כבלים (פולי), הזווית משתנה בהתאם למיקום הכבל. אם למשל הכבל נמצא מהצד, הנקודה הקשה ביותר יכולה להיות דווקא כאשר הזרוע צמודה לגוף, שם נוצרות 90 מעלות בין הכבל לזרוע. מכאן שאליעד מדגיש את החשיבות של הבנת זוויות המשיכה השונות ואת ההשפעה שלהן על הקושי בתרגילים. מה קורה לשריר במצבי מתיחה וקיצור שונים? אליעד כהן ... כי סיבי השריר כבר מקוצרים מדי ואינם יכולים להפיק את הכוח האופטימלי. מה החשיבות של הבנת הזווית האופטימלית באימון? ההבנה של זווית אופטימלית מאפשרת תכנון יעיל יותר של אימונים. אליעד נותן דוגמה, שאם אדם רוצה להראות חזק או להרים את ...
לסבול בכיף, הסיפור של אליעד כהן, הסבל האנושי, איך לא לסבול, סבל בחיים, ליהנות מהסבל, להעלים את עצמך, סבל אין סופי, להגיע להארה רוחנית, אמת מוחלטת, בטוח במאה אחוז
לסבול בכיף, הסיפור של אליעד כהן, הסבל האנושי, איך לא לסבול, סבל בחיים, ליהנות מהסבל, להעלים את עצמך, סבל אין סופי, להגיע להארה רוחנית, אמת מוחלטת, בטוח במאה אחוז
... תזעזע את עולמם. איך ניתן להיות בטוח במאה אחוז? אליעד מלמד שכדי להגיע לביטחון מוחלט באמת כלשהי, על האדם לבדוק את העניין מכל זווית אפשרית. רק אם לא נשארו זוויות נוספות לבדוק, אפשר לומר בביטחון מלא שמדובר באמת מוחלטת. בפועל, הוא מסביר, לא קיימות אינסוף זוויות, אלא רק שתי זוויות בסיסיות: זו של ההיגיון (שיש הבדל בין יש לאין) וזו של אי - היגיון (שאין ... מהקיום ומהרצון. איך משתמשים בפרקטיקה בחיי היומיום כדי להקטין את הסבל? אליעד מציע פרקטיקה מעשית: אדם יכול ללמוד ולתרגל את זווית ההסתכלות הזו - שלפיה אין הבדל אמיתי בין מה שיש למה שאין. כך, כאשר הוא ... כיצד להפוך את הפרספקטיבה הזו לדרך חיים? לפי אליעד, כדי להפוך את הפרספקטיבה הזאת לדרך חיים, יש לתרגל בקביעות את ההסתכלות מהזווית של זה לא משנה. כשאדם מצליח לתרגל באופן שיטתי ולאורך זמן את נקודת המבט ...
שינוי זווית במפרק, כל תנועה משנה זווית במפרק, תנועות חד מפרקיות, תנועות רב מפרקיות, איזה מפרקים משתתפים בתנועה? זווית קטנה במפרק, זווית גדלה במפרק, שינוי הזווית במפרק במהלך התנועה, ריצה
שינוי זווית במפרק, כל תנועה משנה זווית במפרק, תנועות חד מפרקיות, תנועות רב מפרקיות, איזה מפרקים משתתפים בתנועה? זווית קטנה במפרק, זווית גדלה במפרק, שינוי הזווית במפרק במהלך התנועה, ריצה
... זווית במפרק, כל תנועה משנה זווית במפרק, תנועות חד מפרקיות, תנועות רב מפרקיות, איזה מפרקים משתתפים בתנועה? זווית קטנה במפרק, זווית גדלה במפרק, שינוי הזווית במפרק במהלך התנועה, ריצה מה זה שינוי זווית במפרק ואיך הוא מתבטא בתנועה? שינוי זווית במפרק הוא עיקרון יסודי בהבנת תנועות הגוף, ומשמעותו שבכל פעולה גופנית שבה מתקיימת תנועה של איבר, זווית המפרק המעורב בתנועה משתנה בהכרח. כאשר מדברים על שינוי זווית, הכוונה היא לכך שהזווית במפרק מסוים יכולה לגדול או להקטין במהלך אותה התנועה. לדוגמה, כאשר אדם מבצע כפיפה של המרפק, קיימות למעשה שתי זוויות שניתן למדוד - זווית פנימית וזווית חיצונית. הזווית הפנימית מתקטנת כאשר האדם מקרב את האמה אל הזרוע, ואילו הזווית החיצונית מתרחבת במקביל. חשוב להבין כי בכל מפרק שמשתתף בתנועה קיימות תמיד שתי זוויות נגדיות: כאשר אחת גדלה, השנייה בהכרח קטנה, ולהפך. לדוגמה, אם אדם מכופף את המרפק שלו, הזווית הפנימית קטנה, בעוד הזווית החיצונית גדולה. לעומת זאת, כאשר הוא מיישר את המרפק, הזווית הפנימית הופכת להיות גדולה יותר והחיצונית מתקטנת. מה ההבדל בין תנועות חד - מפרקיות לרב - מפרקיות? כאשר אדם מבצע תנועות גופניות, יש הבחנה ברורה בין תנועות חד - מפרקיות לתנועות ... חד - מפרקית - תנועה שבה משתנה הזווית במפרק אחד בלבד, בעוד ששאר מפרקי הגוף נותרים במצב קבוע ולא משתנים. דוגמה קלאסית לכך היא תרגיל של כפיפת מרפק (למשל תרגיל בייספס). במצב זה, רק מפרק המרפק זז וכל יתר המפרקים, ... - מפרקית - תנועה שבה משתנים הזוויות של מספר מפרקים במקביל, כמו בריצה או בתרגיל סקווט. לדוגמה, בריצה משתנים בו זמנית הזוויות במפרק הקרסול, הברך, האגן, המרפק והכתף. כך, בריצה, משתתפים מספר שרירים ומפרקים הפועלים בהרמוניה. אילו דוגמאות הוצגו לתנועות חד - מפרקיות ורב - מפרקיות? הוצגו כמה דוגמאות ... קלאסית. רק מפרק המרפק משנה זווית, בעוד מפרקים אחרים כמו הכתף או הברך אינם זזים. ריצה - תנועה רב - מפרקית מורכבת. בזמן הריצה משתנים זוויות במספר רב של מפרקים, כולל: מפרק הקרסול - זווית כף הרגל משתנה תוך כדי מגע עם הקרקע. מפרק הברך - הזווית בברך מתכופפת ומתיישרת לסירוגין. מפרק האגן - הזווית בין הגב התחתון והירך משתנה במהלך הצעד. מפרק הכתף - משתנה הזווית בין הזרוע והגוף במהלך תנועת הידיים. מפרק המרפק - משתנה זווית המרפק בעת תנועת הידיים. למה חשוב להבחין בין תנועות חד - מפרקיות לרב - מפרקיות? חשיבות ההבחנה בין תנועות חד - מפרקיות לתנועות רב - מפרקיות נובעת מכך שלכל סוג תנועה יש השפעה ... כללי וקואורדינציה. איך שינוי הזווית במפרק עוזר לזהות אילו שרירים פועלים? לפי העיקרון שתנועה היא שינוי
ניתוח תנועתי של הרמת משקל מהרצפה, באיזה מפרקים אפשר להשתמש כדי להרים משקל מהרצפה? האם באמת אפשר לשמור על גב ישר בהרמת חפצים מהרצפה? למה קשה לשמור על גב ישר? צורות שונות לעשות סקוואט, מהי הרמה לא נכונה? ארגונומיה
ניתוח תנועתי של הרמת משקל מהרצפה, באיזה מפרקים אפשר להשתמש כדי להרים משקל מהרצפה? האם באמת אפשר לשמור על גב ישר בהרמת חפצים מהרצפה? למה קשה לשמור על גב ישר? צורות שונות לעשות סקוואט, מהי הרמה לא נכונה? ארגונומיה
... הסבר נוסף שניתן הוא כיצד השמירה על גב ישר מתבצעת באמצעות שינוי זוויות במפרקים שונים. לדוגמה, אם אדם מתכופף ... עמוקה בסקוואט, מצב שגורם לעומס נוסף על הגב. אליעד מסביר מדוע זוויות גמישות שונות במפרקים, כמו הקרסול, ... לשיפור טכניקת הרמת המשקל, כמו סידור הרגליים בצורה נכונה או קיום זוויות גמישות במפרקים השונים. מהי הדרך ... הקרסול, הברך והאגן תוך שמירה על גב ישר. הוא מציין כי כל אחד מהזוויות הללו חשוב וצריך להיות מכוון בצורה ...
הספר להיות אלוהים - איך תדע שהספר להיות אלוהים הוא אמיתי
הספר להיות אלוהים - איך תדע שהספר להיות אלוהים הוא אמיתי
... המרכזי שאליעד כהן מציג בהרצאה הוא השאלה החשובה: איך אפשר לדעת שהספר להיות אלוהים הוא אמיתי, ולא סתם טקסט שיכול לבלבל או להטעות. השאלה הזאת אינה פשוטה כלל, ואליעד מציג אותה דרך זוויות שונות, עם דוגמאות והסברים ... אם הספר מתאים לך, אליעד כהן מציע גישה מעשית מאוד - פשוט לנסות לקרוא אותו. הוא אומר שאם אתה מרגיש שהספר נותן לך משמעות חדשה, שהוא מפתח אצלך שאלות חשובות, או שהוא מסייע לך לראות זוויות חדשות על החיים, אז סימן שהספר ...
כעס בחיק כסילים ינוח, מהי חוכמה? מהי טיפשות? איך נוצר כעס? איך נוצרת שמחה? שלמה המלך, החכם באדם, שפת החיות, אין שכל אין דאגות
כעס בחיק כסילים ינוח, מהי חוכמה? מהי טיפשות? איך נוצר כעס? איך נוצרת שמחה? שלמה המלך, החכם באדם, שפת החיות, אין שכל אין דאגות
... אליעד מציע הגדרות שונות למושג טיפש: אדם שרוצה שהכל יהיה בדיוק כפי רצונו. אדם שרואה רק זווית אחת של המציאות ולכן מתקשה להתמודד עם מצבים ... מסביר שאין הכרח שזה אומר שהוא ממש דיבר עם חיות בשפתן, אלא שהוא ידע לראות ולהבין את המציאות מזוויות שונות ובלתי שגרתיות, ממש כפי שאדם שמבין שפה ... את המציאות אחרת. הוא הבין את ההפך בכל דבר, וזו היא החוכמה - היכולת לראות מציאות אחת מהרבה זוויות, כולל הזוויות ההפוכות לה. לדוגמה, אם שלמה המלך היה רואה ... והחתול היה מבצע פעולה מסוימת שהוא ביקש, זה היה מוכיח שלשלמה הייתה חוכמה ויכולת לתקשר ולהבין זוויות נוספות של המציאות. אליעד מסביר שהחוכמה ... כסילים ינוח אינו פשוט כלל. הכעס יכול לנבוע מטיפשות, אבל באותה מידה גם מחוכמה. הכל תלוי בזווית שממנה מסתכלים על הדברים וביכולת של האדם ...
איך לא להשתגע? איך לא לאבד שליטה? פחד להשתגע, פחד לאבד שליטה, לפעול בלי היגיון, אני מתחיל לאבד שליטה, פחד מאיבוד שליטה, איבוד שליטה עצמית, חרדה מפני איבוד שליטה, תחושת אובדן שליטה
איך לא להשתגע? איך לא לאבד שליטה? פחד להשתגע, פחד לאבד שליטה, לפעול בלי היגיון, אני מתחיל לאבד שליטה, פחד מאיבוד שליטה, איבוד שליטה עצמית, חרדה מפני איבוד שליטה, תחושת אובדן שליטה
... עם פחד מפני ביצוע פעולה לא הגיונית, אליעד כהן מסביר שצריך להתייחס לפחד מכמה זוויות אפשריות: ראשית, לבדוק את ההסתברות לכך שהפעולה באמת תתבצע. פעמים רבות, כשבודקים באופן הגיוני, ניתן להיווכח שמדובר באירוע שהסיכוי שיתרחש הוא נמוך מאוד. שנית, ... עם הפחד כאשר אדם מפחד מהאפשרות שיבצע פעולה חסרת היגיון, ניתן להתייחס לכך מכמה זוויות: לשאול: מה ההסתברות שזה יקרה? ולהבין שמדובר באירוע נדיר מאוד. לבדוק: מה יקרה אם זה כן יקרה? ולנסות להמעיט מחשיבות הפחד בכך שמקבלים את האפשרות שזה יקרה. ...
שאלות הבהרה, איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להסביר את עצמך למישהו? איך לגרום למישהו לשאול אותך שאלות הבהרה? איך לגרום למישהו לא להתבייש לשאול שאלות? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות? לא הביישן למד, לא הקפדן מלמד
שאלות הבהרה, איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להסביר את עצמך למישהו? איך לגרום למישהו לשאול אותך שאלות הבהרה? איך לגרום למישהו לא להתבייש לשאול שאלות? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות? לא הביישן למד, לא הקפדן מלמד
... להשתמש בשיטות הבאות: שאלות מנחות: שאלות כמו: זה היה ברור?, רוצה שאסביר שוב?, מה הבנת ממה שאמרתי? יכולות לעזור לשמוע את דעתו ולהבין אם המסר עבר בצורה נכונה. דוגמאות מגוונות: תן דוגמאות ממספר זוויות שונות כדי להמחיש את הרעיון. ... ברורה? כדי לוודא שהאדם שמולך מבין אותך, אפשר גם לשלב את השיטות הבאות: להשתמש בשאלות מנחות כמו: זה היה ברור?, רוצה שאסביר שוב?, מה הבנת ממה שאמרתי? לתת דוגמאות מגוונות שממחישות את הרעיון מכמה זוויות. להדגיש את החשיבות של שאילת ...
חוויית הלקוח, מסע לקוח, 3 מחשבות לשתול במוח של הלקוח, 3 מטרות למסע הלקוח, 3 רצונות לשתול בתת המודע של הלקוח, בניית מסע לקוח, תכנון מסע לקוח, יצירת חומרי שיווק, תכנון תסריט שיחה, בניית תסריט שיחה, הצגת מידע ללקוח, הצגת פרזנטציה ללקוח, איך להציג ללקוח מוצר לדוגמה? איך להציג ללקוח דירה לדוגמה? איך להציג ללקוח שירות לדוגמה? איך ליצור ללקוח חוויית רכישה? איך לגרום ללקוח לרצות לרכוש ממך? איך לתכנן את מסע הלקוח? איך לבנות משפך שיווקי?
... איך לבנות משפך שיווקי? וכאן נדבר על 3 נקודות מבט, של המשמעות שאיש המכירות יכול ליצור בתת המודע של הלקוח, כאשר איש המכירות עושה פרזנטציה ללקוח. דהיינו, שאיש המכירות מציג ללקוח מידע. ויש 3 זוויות שונות למה התכלית ומה המטרה שלשמה איש המכירות מציג את המידע ללקוח. אז כאשר אנחנו עושים ללקוח פרזנטציה, הרי שיש כאן 3 מטרות אפשריות. מטרה 1 - היא שאנחנו רוצים לגרום ללקוח לומר, אני רוצה את המוצר הזה. המטרה ה 2 - היא שאנחנו רוצים לגרום ללקוח לומר, אני רוצה מוצר כזה. המטרה ה 3 - היא שאנחנו רוצים לגרום ללקוח לומר אני רוצה מוצר ממך. ואלו 3 זוויות שונות ואני אסביר. נניח לדוגמה שאנחנו חברת מטבחים ואנחנו רוצים למכור ללקוח מטבח שלנו. אז לצורך העניין אנחנו מראים לו מטבח לדוגמה ומספרים לו על החברה שלנו ועל תהליכי הייצור ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על זוויות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: זוויות, איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: זוויות, איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מגשר, מאמן אישי קריירה, מאמן אישי להרזיה בנושאי זוויות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 21:26:13 - wesi4