ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה זוויות ✔חירות ועבדות מזווית אחרת ✔האם להיות דתי פירושו להיות אסור וכבול לחוקים שהורסים את ההתפתחות האישית והחירות... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨חירות ועבדות מזווית אחרת
האם להיות דתי פירושו להיות אסור וכבול לחוקים שהורסים את ההתפתחות האישית והחירות האנושית? מי יותר חופשי האדם הדתי או האדם החילוני? מה תכליתם של התורה והמצוות?

מאבק תרבותי

במאבק התרבותי המתנהל בין היהדות הדתית - הלכתית לתרבות החילונית - ישראלית ישנה הטענה הידועה בקרב "אנשי החופש" (קרי: היהודים שאינם מקיימים תורה ומצוות) אודות הבחירה החופשית של האדם. הם אומרים שהדת מקשה על האדם ללכת אחר לבו, להיות מודע לעצמו, לנטיותיו, שאיפותיו וחלומותיו.

אפשר לומר שהשאיפה של האדם המודרני החילוני הינה להיות כל הזמן בתחושה שהוא עושה את מה שהוא רוצה לעשות, מתקדם, יוצר וחי את הכאן ועכשיו. בעוד שהשאיפה של היהודי הדתי הינה לשמור תורה ומצוות שלא הוא קבע אותם אלא נקבעו על ידי מישהו אחר.

אם נודה על האמת ניווכח שיש הרבה מן הטענה האמורה. השאיפה לחיות חיים מלאים בתחושה שהחיים הם שלי ולא של מישהו אחר. שאני עושה את מה שאני רוצה, שאני ממלא את עצמי בעצמי ומודע לכל מחשבה, רגש ותחושה שלי ופועל לפי ראות עיני בכאן ועכשיו הינה טענה חזקה וקשה לאדם הדתי - הלכתי.

הקושי בשמירת ההלכה

במבט ראשון נראה שאין תשובה מספקת לטענה זו. בין אם נרצה בכך ובין אם לא היהודי ההלכתי כפוף לכללים חיצוניים ממנו, ההלכה (באופן כללי) אינה מתחשבת ברגשות האדם, ברצונותיו ושאיפותיו. מעשיי המצוות אינם משרתים איזה צורך של האדם או פורקן לרגשות שלו. גם אם נניח שהאורח חיים הדתי מסתדר למישהו מסוים זה לא משנה למישהו אחר שלו זה לא מסתדר.

צריך לזכור שעל היהודי הדתי לנהל אורח חיים דתי - הלכתי נוקשה לאורך כל היום כולו. בין אם זה נוח לו או לא, בין אם זה מתאים ללו"ז שלו או לא, בין אם הוא רוצה בכך או לא. זהו חובתו. עליו לקיים אורח חיים שגרתי וקבוע הפרוס על פני מעגל השנה כולה. זוהי מטרת ההלכה שהיהודי ינוע סביב קיום המצוות לאורך כל היום כולו ולאורך השנה כולה.

האלמנטים הדתיים במהותם לא באו לענות על צורך נפשי או רגשי כלשהו (כמובן אם נתעלם רגע מכל המוטיבים המערביים שנכנסו לעולמה של היהדות מ"פסיכולוגיה יהודית" ועד ה"הוכחות המדעיות" שנמצאו במצוות).

האדם החופשי

האם אדם ש"עושה את מה שהוא רוצה לעשות, מתקדם, יוצר וחי את הכאן ועכשיו" הוא אדם חופשי? אפשר לומר שכן. האדם הזה עושה את מה שהוא רוצה, חי בתחושה טובה עם עצמו, מרגיש יעיל - אין ספק שהוא מרגיש חופשי. אך יש זווית נוספת להסתכל עליו: האדם הזה הינו עבד לעצמו, לכישרונותיו, לרגשותיו, למכלול אישיותו ולהגשמתו העצמית - הוא חי בשביל עצמו ומטרתו היחידה היא הוא עצמו.

האם זה רע? בוודאי שלא. להפך, הרבה טוב יוצא לעולם ולאדם בזכות אנשים שמילאו את חובתם לעצמם, פיתחו את אישיותם וכישרונותיהם והביאו לעולם חידושים כבירים. הציוויליזציה המפותחת והמתקדמת כיום חבה את התפתחותה לאנשים אלה שלא ויתרו על חלומותיהם, על רעיונותיהם ואישיותם.

עבדות בכל מצב

האדם מושלך לעולם עם טבע, אופי וגנטיקה מסוימת. להורים ומשפחה מסוימים. למכלול נסיבות ואירועים. הוא בחר כל זאת? אני בספק גדול. בסופו של דבר נושא החירות מצומצם למדי. "הבחירה החופשית" של האדם היא סך הכל בחירה מבין מספר אפשרויות שנכפו עליו. מנקודת מבט מסוימת האדם נולד עבד וימות עבד. עליו רק לבחור את מי הוא מעוניין לעבוד? האם להיות עבד לטבעו, למישהו אחר או אפשרות שלישית עבד השם?

נחלק זאת כך:

א. עבדות האדם לעצמו, לעצמיותו, לכישרונותיו, לרגשותיו ולמכלול אישיותו.

ב. עבדות לאדם אחר, לרצונותיו, לגחמותיו ולמילוי תאוותיו של מישהו אחר.

ג. עבדות האדם לאלוקיו - קיום תורה ומצוות.

שני סוגי העבדות הראשונים שייכים לקטגוריה אחת והיא מילוי צרכים נפשיים של האדם - צרכים אנושיים - האדם ממלא את צרכיו של "העצמי" שלו או של מישהו אחר. הסוג האחרון של העבדות הינו מיוחד ויוצא דופן כיון שהאדם אינו ממלא שום צורך של "העצמי", אין מדובר במילוי צרכים אנושיים כלל אלא בקיום מצוות לשם עבודת השם. היהודי בוחר להקדיש את חייו - לא למען עצמו - אלא למען השם.

מותר האדם מהבהמה

לפי מה שכתבנו יוצא שאין הבדל מהותי בין האדם לבהמה. גם האדם וגם הבהמה עסוקים בעצמם ובתועלתם בלבד. גם האדם וגם הבהמה כבולים בגנטיקה, באופי ובטבע המולד שלהם. רוב האנשים אינם מסוגלים לחשוב מחוץ לעצמם. לעשות משהו שלא עבור אינטרס עצמי, פיתוח עצמי או תועלת עצמית (שוב זה לא רע. אולי להפך).

יוצא אם כן שדווקא האדם הדתי (במובן הזה של הדתיות כמו שמוסבר כאן. לא כמו רוב ה"דתיים", שאינם דתיים לפי הגדרה זו) הוא החופשי הגדול יותר מבין השלושה. הוא האדם שמצליח לצאת מגבולות האנושיות הסטנדרטית. למעשה הוא מקריב את עצמו וחייו למען עבודת השם. לא שיהיה לו "עולם הבא" או "גן עדן". אלא מפני שהוא מרגיש את עצמו עומד לפני האלוקים וחש את חובתו לעבוד אותו. זוהי מדרגה שלא רבים זוכים לה אלא צדיקים אמתיים מועטים.

אדם זה מוותר על עצמו, על התפתחותו, על נוחיותו ואפילו על משפחתו וחבריו למען עבודת השם. הערך היחיד שהוא רואה לנגד עיניו זהו עבודת השם. הוא לא מרגיש כבול או כפות. להפך "אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה" דווקא כאשר הוא עוסק בתורה והמצוות הוא מרגיש בן חורין. כי אז הוא עושה את תכלית חייו, את בחירתו והכרעתו האישית.
טענות מתנהל אדם חופשי להיות מודע לעצמך הוכחות מדעיות רגשות ותחושות הרגשה של טוב תאוותנות לפתח התפתחות ספקות זוויות
זווית הישום של הכוח, מומנט, כוח דחיסה, כוח משיכה, זוויות היישום בתנועה, עבודה מול פולי עליון, באיזה חלק המשקל הכי כבד? עבודה סביב זווית הישום של הכוח, זווית הישום של השריר
זווית הישום של הכוח, מומנט, כוח דחיסה, כוח משיכה, זוויות היישום בתנועה, עבודה מול פולי עליון, באיזה חלק המשקל הכי כבד? עבודה סביב זווית הישום של הכוח, זווית הישום של השריר
זווית הישום של הכוח, מומנט, כוח דחיסה, כוח משיכה, זוויות היישום בתנועה, עבודה מול פולי עליון, באיזה חלק המשקל הכי כבד? עבודה סביב זווית הישום של הכוח, זווית הישום של השריר מהי זווית היישום של הכוח ואיך היא משפיעה על האימון? כאשר אדם מבצע תנועה כלשהי במהלך האימון הגופני, זווית היישום של הכוח משפיעה באופן משמעותי על העומס המופעל על השרירים ועל המפרקים. אליעד כהן מסביר כי כאשר מבצעים ... המשקולת מושפע מכוח המשיכה המושך אותה כלפי מטה. אך מה שיקבע את העומס האמיתי על השריר ועל המפרק זו הזווית בין הכוח (המשקולת או הכבל) לבין הזרוע שמבצעת את התנועה. באיזו נקודה בתרגיל העומס הוא הגדול ביותר? נקודת העומס המקסימלי בתרגיל תמיד תהיה כאשר זווית היישום היא 90 מעלות. אליעד מסביר זאת עם הדוגמה הבאה: כאשר מרימים את היד לצדדים (הרחקת כתף לצדדים), אם המשקולת נמצאת במנח שבו הזווית בין הזרוע למשקולת היא 90 מעלות, זהו הרגע שהכי קשה לשריר. הסיבה לכך היא שבנקודה זו כל כוח המשיכה ... אין חלק של הכוח שמתבזבז על דחיפה פנימה או החוצה, ולכן העומס המלא מופעל על השריר עצמו. מה קורה בזוויות שונות מ - 90 מעלות? כאשר הזווית שונה מ - 90 מעלות, חלק מכוח המשיכה או כוח ההתנגדות מתבזבז על דחיפת היד פנימה (דחיסה) או משיכה החוצה (משיכה), ולכן העומס על השריר עצמו קטן משמעותית. לדוגמה, אם היד קרובה לגוף (זווית של כמעט 0 מעלות), הכוח לא מושך את היד למטה בצורה אפקטיבית אלא רק דוחף פנימה אל תוך המפרק, והעומס יהיה על המפרקים ולא על השריר. בזווית של 180 מעלות (היד מעל הראש), הכוח דוחף את היד פנימה, ולכן גם כאן העומס הוא בעיקר על המפרק ולא על השריר. כיצד הכוח מתחלק בזוויות שונות? אליעד כהן מפרט מספר דוגמאות: זווית של 0 מעלות: הכוח דוחף את המפרקים פנימה ואין כמעט עומס על השריר. זווית של 45 מעלות או 135 מעלות: חלק מהכוח דוחף את היד פנימה או החוצה וחלק מהכוח פועל ישירות על השריר, ולכן העומס בינוני. זווית של 90 מעלות: כל הכוח מופנה ישירות אל השריר, ולכן העומס הוא הגדול ביותר. דוגמה לתרגילים שונים והשפעת זווית היישום בהם אליעד מספק דוגמאות רבות להסברת העיקרון: הרחקת כתף לצדדים: הכי קשה כאשר היד מקבילה לרצפה (90 מעלות). פשיטת מרפקים בפולי עליון (יד אחורית): הנקודה הקשה ביותר תהיה כאשר זווית הכבל ביחס לזרוע היא 90 מעלות, כי אז שריר הטרייספס עובד בצורה מלאה. כפיפת מרפקים בפולי עליון (יד קדמית): שוב, נקודת הקושי תהיה בזווית 90 מעלות בין הכבל לזרוע, אז השריר מתאמץ בצורה מקסימלית. כפיפת מרפקים עם משקולת: הקושי המקסימלי כשהמשקולת בזווית של 90 מעלות מול הזרוע (כשהיד מקבילה לרצפה). כפיפת מרפקים עם כבל שמגיע מלמטה: הכי קשה כאשר היד מקבילה לרצפה (90 מעלות). כפיפת מרפקים עם כבל שמגיע מלמעלה או מאחור: הנקודה הכי קשה תהיה במקום בו הזווית הכי קרובה ל - 90 מעלות, כי לא תמיד ניתן להגיע ל - 90 מעלות בדיוק, ואז החלק שבו ... תמיד תהיה כאשר הזרוע נמצאת ב - 90 מעלות ביחס למשקולת. לעומת זאת, כאשר עובדים עם כבלים או פולי, הזווית יכולה להשתנות לפי כיוון המשיכה של הכבל, ולכן אפשר לשנות את נקודת העומס המקסימלי בהתאם למיקום הכבל. לדוגמה, תרגיל כפיפת מרפקים עם כבל מלמעלה ישנה את נקודת הקושי לעומת אותו תרגיל עם משקולת, כי הכבל מושך מזווית שונה, ולכן יש לשים לב לזווית המשיכה המדויקת כדי להבין איפה השריר מתאמץ בצורה המיטבית. מהן המשמעויות המעשיות להבנת זווית היישום? להבנת העיקרון של זווית היישום יש משמעויות חשובות באימון. למשל, אפשר להשתמש בידע הזה כדי: להגביר את האפקטיביות של האימון על ידי מיקוד בעומס המקסימלי בנקודה שבה השריר עובד בצורה מיטבית. להפחית עומס על המפרקים על ידי בחירת זוויות שבהן הכוח לא מפעיל לחץ מיותר על המפרק. לשנות את נקודת העומס בקלות על ידי שינוי זווית הכבל או המנח של הגוף ביחס למשקולת, וכך לעבוד על טווחי תנועה שונים בצורה יעילה. למקד את האימון בנקודות חלשות ספציפיות בתנועה על ידי יצירת מצב בו זווית הכוח היא בדיוק 90 מעלות בנקודה שבה רוצים לחזק את השריר. אליעד מסכם בכך שהבנת זווית היישום של הכוח קריטית לאימון נכון ויעיל, ומאפשרת למתאמנים לא רק לשפר ביצועים אלא גם להימנע מפציעות. מהי זווית היישום של הכוח? איך משפיעה זווית הכוח על השריר? מתי המשקל הכי כבד בתרגיל? כיצד להפחית עומס על מפרקים? מה ההבדל בין עבודה עם פולי לעבודה עם משקולות? באיזו זווית השריר מתאמץ הכי הרבה? איך לשנות את נקודת הקושי בתרגילים? זווית של 90 מעלות, זווית של 0 מעלות, זווית של 45 מעלות, זווית של 180 מעלות, זווית של 135 מעלות, כפיפת מרפקים בשיפוע חיובי, כפיפת מרפקים בפולי עליון, פשיטת מרפקים בפולי עליון, הרחקת כתף לצדדים, תרגילי ...
הזווית האופטימאלית של השריר, זווית היישום של השריר, זוויות, מומנטים, איפה הכי קל לשריר? באיזו זווית השריר הכי חזק? הזווית של השריר ביחס למפרק, זווית אופטימאלית של השריר, איפה השריר הכי חזק?
הזווית האופטימאלית של השריר, זווית היישום של השריר, זוויות, מומנטים, איפה הכי קל לשריר? באיזו זווית השריר הכי חזק? הזווית של השריר ביחס למפרק, זווית אופטימאלית של השריר, איפה השריר הכי חזק?
הזווית האופטימאלית של השריר, זווית היישום של השריר, זוויות, מומנטים, איפה הכי קל לשריר? באיזו זווית השריר הכי חזק? הזווית של השריר ביחס למפרק, זווית אופטימאלית של השריר, איפה השריר הכי חזק? מהי הזווית האופטימלית שבה השריר הכי חזק? בהרצאה זו, אליעד כהן מסביר בהרחבה ובפירוט את המושגים הבאים: הזווית האופטימלית של השריר, זווית היישום של הכוח, מומנטים, איפה הכי קל לשריר, ובאיזו זווית השריר הכי חזק. אליעד מציג בצורה מפורטת ומלאת דוגמאות את ההבדלים בין ביצוע תרגילים עם משקולת חופשית לעומת ביצוע עם כבלים (פולי), ומבהיר לעומק את מושגי המומנטים והכוחות הפועלים על השריר. מה משמעות הזווית האופטימלית של השריר? אליעד כהן מסביר שהזווית האופטימלית היא הזווית שבה לשריר יש הכי הרבה כוח. ההסבר המרכזי הוא שהשריר חזק יותר בזווית מסוימת של מפרק, וזה משתנה לפי אופי השריר, נקודות החיבור שלו ותפקידו התנועתי. כדוגמה ספציפית, הוא משתמש בשריר הדו - ראשי (בייספס) של הזרוע. באיזו זווית התרגיל הכי קשה מבחינת המשקל? כאשר מבצעים תנועה של הרמת זרוע עם משקולת חופשית, המשקל מושך כלפי מטה ולכן החלק הכי קשה בתרגיל יהיה כאשר נוצרת זווית של 90 מעלות בין הזרוע לבין כיוון המשיכה של המשקל. למשל, כשמישהו עושה כפיפת מרפק עם משקולת, החלק הכי קשה הוא כאשר הזרוע נמצאת בזווית של 90 מעלות ביחס לכוח הכובד המושך כלפי מטה. לעומת זאת, אם עושים את אותו תרגיל עם כבל (פולי), המצב שונה לגמרי, כי זווית היישום של הכוח (כיוון המשיכה של הכבל) משתנה בהתאם למיקום הכבל. לכן, כאשר עושים את התרגיל בפולי מהצד, הנקודה הקשה ביותר מבחינת המשקל תהיה שונה לחלוטין. מדוע הזווית של השריר משפיעה על הכוח? אליעד כהן מפרט ומסביר שהסיבה שלשריר קל או קשה יותר בנקודות מסוימות קשורה לכיוון הכוח שהשריר מפעיל. כאשר השריר נמצא בזווית אופטימלית (בדרך כלל סביב 90 מעלות בזווית המפרק), כל הכוח מופנה לתנועת הכפיפה או הפשיטה של המפרק. במצב זה, הכוח שהשריר מפיק אינו מתבזבז על דחיסה ... דוגמה מוחשית - שריר הדו - ראשי של הזרוע: אליעד מדגים באמצעות שריר הבייספס, שברגע שהמפרק של המרפק נמצא בזווית של כ - 90 מעלות, הכוח של השריר מופנה בצורה מיטבית לכיוון הרמת הזרוע, בלי לאבד כוח על משיכה או דחיסה של המפרק פנימה או החוצה. כלומר, בנקודה זו יש התאמה בין הזווית שבה השריר הכי חזק, לזווית שבה המשקל הכי מכביד, וכך מתאפשרת הפקת כוח מקסימלית ביעילות גבוהה. איך הזווית משתנה בין משקולת חופשית לפולי? כאשר מבצעים תרגיל במשקולת חופשית, נקודת העומס המרבית היא תמיד כאשר המשקל פועל כלפי מטה בזווית של 90 מעלות ביחס לזרוע. לעומת זאת, כאשר מבצעים תרגיל עם כבלים (פולי), הזווית משתנה בהתאם למיקום הכבל. אם למשל הכבל נמצא מהצד, הנקודה הקשה ביותר יכולה להיות דווקא כאשר הזרוע צמודה לגוף, שם נוצרות 90 מעלות בין הכבל לזרוע. מכאן שאליעד מדגיש את החשיבות של הבנת זוויות המשיכה השונות ואת ההשפעה שלהן על הקושי בתרגילים. מה קורה לשריר במצבי מתיחה וקיצור שונים? אליעד כהן מסביר כי ... יהיה בשיא הכוח כי סיבי השריר כבר מקוצרים מדי ואינם יכולים להפיק את הכוח האופטימלי. מה החשיבות של הבנת הזווית האופטימלית באימון? ההבנה של זווית אופטימלית מאפשרת תכנון יעיל יותר של אימונים. אליעד נותן דוגמה, שאם אדם רוצה להראות חזק או להרים את המשקל הכבד ביותר, הוא יבחר לבצע את התרגיל בצורה שבה הזווית האופטימלית של השריר תואמת לנקודה בה המשקל מפעיל הכי הרבה עומס. כלומר, התזמון של הזווית בה השריר הכי חזק עם הנקודה שהכי קשה במשקל הוא קריטי ליעילות באימון. מה לסיכום צריך לזכור מההסבר? אליעד מדגיש כמה עקרונות שצריך לזכור: לכל שריר יש זווית אופטימלית שונה, בה הוא הכי חזק. הקושי של תרגיל לא נקבע רק לפי המשקל, אלא גם לפי הזווית שבה מופעל העומס. השילוב של זווית היישום של הכוח וזווית השריר הוא קריטי לביצוע יעיל של תרגילים. שרירים מסוימים יכולים להיות חלשים או חזקים יותר בהתאם לאורכם, מתיחתם ומצב המפרקים. אליעד ממליץ על הבנה עמוקה של הזוויות השונות הללו, כדי לנצל נכון את יכולת השריר באימון ולמנוע בזבוז כוח על תנועות לא יעילות. מהי זווית אופטימלית של שריר? איך משפיעה זווית יישום הכוח? מתי השריר הכי חזק? הבדל בין משקולת חופשית לפולי מה זה מומנט באימון כוח? הרחקת כתף הצידה עם כבל, הרחקת כתף הצידה בפולי, זווית הישום של הכוח, מומנט, כוח דחיסה, כוח משיכה, איפה לשריר הכי קשה? איפה השריר הכי מתאמץ? איפה הכי קשה ...
לסבול בכיף, הסיפור של אליעד כהן, הסבל האנושי, איך לא לסבול, סבל בחיים, ליהנות מהסבל, להעלים את עצמך, סבל אין סופי, להגיע להארה רוחנית, אמת מוחלטת, בטוח במאה אחוז
לסבול בכיף, הסיפור של אליעד כהן, הסבל האנושי, איך לא לסבול, סבל בחיים, ליהנות מהסבל, להעלים את עצמך, סבל אין סופי, להגיע להארה רוחנית, אמת מוחלטת, בטוח במאה אחוז
... ניתן להיות בטוח במאה אחוז? אליעד מלמד שכדי להגיע לביטחון מוחלט באמת כלשהי, על האדם לבדוק את העניין מכל זווית אפשרית. רק אם לא נשארו זוויות נוספות לבדוק, אפשר לומר בביטחון מלא שמדובר באמת מוחלטת. בפועל, הוא מסביר, לא קיימות אינסוף זוויות, אלא רק שתי זוויות בסיסיות: זו של ההיגיון (שיש הבדל בין יש לאין) וזו של אי - היגיון (שאין שום הבדל בין יש ... ומהרצון. איך משתמשים בפרקטיקה בחיי היומיום כדי להקטין את הסבל? אליעד מציע פרקטיקה מעשית: אדם יכול ללמוד ולתרגל את זווית ההסתכלות הזו - שלפיה אין הבדל אמיתי בין מה שיש למה שאין. כך, כאשר הוא נתקל בבעיות או בסבל ... את הפרספקטיבה הזו לדרך חיים? לפי אליעד, כדי להפוך את הפרספקטיבה הזאת לדרך חיים, יש לתרגל בקביעות את ההסתכלות מהזווית של זה לא משנה. כשאדם מצליח לתרגל באופן שיטתי ולאורך זמן את נקודת המבט הזו, הוא מפתח יכולת נפשית ...
שינוי זווית במפרק, כל תנועה משנה זווית במפרק, תנועות חד מפרקיות, תנועות רב מפרקיות, איזה מפרקים משתתפים בתנועה? זווית קטנה במפרק, זווית גדלה במפרק, שינוי הזווית במפרק במהלך התנועה, ריצה
שינוי זווית במפרק, כל תנועה משנה זווית במפרק, תנועות חד מפרקיות, תנועות רב מפרקיות, איזה מפרקים משתתפים בתנועה? זווית קטנה במפרק, זווית גדלה במפרק, שינוי הזווית במפרק במהלך התנועה, ריצה
שינוי זווית במפרק, כל תנועה משנה זווית במפרק, תנועות חד מפרקיות, תנועות רב מפרקיות, איזה מפרקים משתתפים בתנועה? זווית קטנה במפרק, זווית גדלה במפרק, שינוי הזווית במפרק במהלך התנועה, ריצה מה זה שינוי זווית במפרק ואיך הוא מתבטא בתנועה? שינוי זווית במפרק הוא עיקרון יסודי בהבנת תנועות הגוף, ומשמעותו שבכל פעולה גופנית שבה מתקיימת תנועה של איבר, זווית המפרק המעורב בתנועה משתנה בהכרח. כאשר מדברים על שינוי זווית, הכוונה היא לכך שהזווית במפרק מסוים יכולה לגדול או להקטין במהלך אותה התנועה. לדוגמה, כאשר אדם מבצע כפיפה של המרפק, קיימות למעשה שתי זוויות שניתן למדוד - זווית פנימית וזווית חיצונית. הזווית הפנימית מתקטנת כאשר האדם מקרב את האמה אל הזרוע, ואילו הזווית החיצונית מתרחבת במקביל. חשוב להבין כי בכל מפרק שמשתתף בתנועה קיימות תמיד שתי זוויות נגדיות: כאשר אחת גדלה, השנייה בהכרח קטנה, ולהפך. לדוגמה, אם אדם מכופף את המרפק שלו, הזווית הפנימית קטנה, בעוד הזווית החיצונית גדולה. לעומת זאת, כאשר הוא מיישר את המרפק, הזווית הפנימית הופכת להיות גדולה יותר והחיצונית מתקטנת. מה ההבדל בין תנועות חד - מפרקיות לרב - מפרקיות? כאשר אדם ... הבחנה ברורה בין תנועות חד - מפרקיות לתנועות רב - מפרקיות: תנועה חד - מפרקית - תנועה שבה משתנה הזווית במפרק אחד בלבד, בעוד ששאר מפרקי הגוף נותרים במצב קבוע ולא משתנים. דוגמה קלאסית לכך היא תרגיל של כפיפת ... זז וכל יתר המפרקים, כגון כתפיים, אגן וברכיים, אינם נעים כלל. תנועה רב - מפרקית - תנועה שבה משתנים הזוויות של מספר מפרקים במקביל, כמו בריצה או בתרגיל סקווט. לדוגמה, בריצה משתנים בו זמנית הזוויות במפרק הקרסול, הברך, האגן, המרפק והכתף. כך, בריצה, משתתפים מספר שרירים ומפרקים הפועלים בהרמוניה. אילו דוגמאות הוצגו לתנועות חד ... ורב - מפרקיות? הוצגו כמה דוגמאות ספציפיות: כפיפת מרפק - תנועה חד - מפרקית קלאסית. רק מפרק המרפק משנה זווית, בעוד מפרקים אחרים כמו הכתף או הברך אינם זזים. ריצה - תנועה רב - מפרקית מורכבת. בזמן הריצה משתנים זוויות במספר רב של מפרקים, כולל: מפרק הקרסול - זווית כף הרגל משתנה תוך כדי מגע עם הקרקע. מפרק הברך - הזווית בברך מתכופפת ומתיישרת לסירוגין. מפרק האגן - הזווית בין הגב התחתון והירך משתנה במהלך הצעד. מפרק הכתף - משתנה הזווית בין הזרוע והגוף במהלך תנועת הידיים. מפרק המרפק - משתנה זווית המרפק בעת תנועת הידיים. למה חשוב להבחין בין תנועות חד - מפרקיות לרב - מפרקיות? חשיבות ההבחנה בין תנועות ... מספר שרירים ומפרקים בו זמנית, ולכן הן יעילות יותר להפעלת קבוצות שרירים גדולות, לשיפור כוח כללי וקואורדינציה. איך שינוי הזווית במפרק עוזר לזהות אילו שרירים פועלים? לפי העיקרון שתנועה היא שינוי זווית, ניתן להבין שכאשר יש תנועה, יש שרירים שפועלים כדי לאפשר את אותה תנועה. לדוגמה, בתנועת הריצה, הזווית במפרק הקרסול משתנה ולכן ברור שיש שרירים באזור השוק שפועלים. באותה מידה, שינוי הזווית במפרק הברך מעיד על פעילות של השרירים הקדמיים והאחוריים של הירך. ככלל, כשמפרק זז והזווית משתנה, ניתן להסיק אילו שרירים עובדים על פי המיקום והתפקיד שלהם בגוף. מהן המשמעויות הנוספות של שינוי זווית במפרק? לשינוי זווית במפרק יש השלכות על אופן הניתוח של התנועות הגופניות. הוא משפיע על: זיהוי איזה שריר מתאמץ יותר או פחות ... של תנועות בספורט ובחיי היום - יום לשם הגברת היעילות האנרגטית ומניעת עייפות או פציעות. איך אפשר לקבוע איזו זווית להתמקד בה בניתוח תנועה? קביעת הזווית שבה יש להתמקד תלויה במטרה ובסוג התנועה הנבדקת. כאשר רוצים לזהות מאמץ של שרירים ספציפיים, יש לבחור בזווית המייצגת בצורה הטובה ביותר את פעולת אותו השריר. כך למשל, כשמסתכלים על כפיפת המרפק, הבחירה להתמקד בזווית הפנימית או החיצונית תלויה בשאלה איזה שריר רוצים לבדוק מבחינת המאמץ שלו (שריר קדמי או אחורי). מהי תנועה חד - מפרקית? מהי תנועה רב - מפרקית? איך לזהות שרירים פעילים בתנועה? מה זה שינוי זווית במפרק? מה ההבדל בין תרגיל מורכב לתרגיל מבודד? איך מפרקים משפיעים על פעילות השרירים? איך משתנה זווית במפרק במהלך ריצה? תנועה חד מפרקית, תנועה דו מפרקית, תנועה רב מפרקית, תרגילים מבודדים, תרגילים מורכבים
ניתוח תנועתי של הרמת משקל מהרצפה, באיזה מפרקים אפשר להשתמש כדי להרים משקל מהרצפה? האם באמת אפשר לשמור על גב ישר בהרמת חפצים מהרצפה? למה קשה לשמור על גב ישר? צורות שונות לעשות סקוואט, מהי הרמה לא נכונה? ארגונומיה
ניתוח תנועתי של הרמת משקל מהרצפה, באיזה מפרקים אפשר להשתמש כדי להרים משקל מהרצפה? האם באמת אפשר לשמור על גב ישר בהרמת חפצים מהרצפה? למה קשה לשמור על גב ישר? צורות שונות לעשות סקוואט, מהי הרמה לא נכונה? ארגונומיה
... לתוצאה שונה ולמעמסה שונה על הגב והמפרקים. הסבר נוסף שניתן הוא כיצד השמירה על גב ישר מתבצעת באמצעות שינוי זוויות במפרקים שונים. לדוגמה, אם אדם מתכופף מהרצפה באמצעות הברכיים, הוא יפעיל את הברכיים, אך גם את הקרסול ואת האגן. ... מתארת מצב שבו הגב התחתון מתכופף בעת ירידה עמוקה בסקוואט, מצב שגורם לעומס נוסף על הגב. אליעד מסביר מדוע זוויות גמישות שונות במפרקים, כמו הקרסול, הברך והאגן, יכולות להשפיע על התנועה ולהוביל לכפיפה לא נכונה. כיצד להימנע מטעויות בזמן ... את הצורך בשמירה על שיווי משקל ומציע דרכים לשיפור טכניקת הרמת המשקל, כמו סידור הרגליים בצורה נכונה או קיום זוויות גמישות במפרקים השונים. מהי הדרך הנכונה להרים משקל מהרצפה? הסיום של ההרצאה עוסק בדרך הנכונה להרים משקל מהרצפה. אליעד ... היא באמצעות שילוב של כפיפות במפרקי הקרסול, הברך והאגן תוך שמירה על גב ישר. הוא מציין כי כל אחד מהזוויות הללו חשוב וצריך להיות מכוון בצורה נכונה, ושהרמה נכונה תתבצע רק כאשר כל המפרקים מעורבים בתנועה. האם אפשר לשמור ...
הספר להיות אלוהים - איך תדע שהספר להיות אלוהים הוא אמיתי
הספר להיות אלוהים - איך תדע שהספר להיות אלוהים הוא אמיתי
... אלוהים הוא אמיתי, ולא סתם טקסט שיכול לבלבל או להטעות. השאלה הזאת אינה פשוטה כלל, ואליעד מציג אותה דרך זוויות שונות, עם דוגמאות והסברים רבים, כדי להמחיש את המורכבות שלה ואת האופן שבו אדם צריך להתמודד איתה. מה זה ... אומר שאם אתה מרגיש שהספר נותן לך משמעות חדשה, שהוא מפתח אצלך שאלות חשובות, או שהוא מסייע לך לראות זוויות חדשות על החיים, אז סימן שהספר מתאים לך כרגע. אם לא, אפשר להניח אותו בצד ולחזור אליו אולי בהמשך, ...
כעס בחיק כסילים ינוח, מהי חוכמה? מהי טיפשות? איך נוצר כעס? איך נוצרת שמחה? שלמה המלך, החכם באדם, שפת החיות, אין שכל אין דאגות
כעס בחיק כסילים ינוח, מהי חוכמה? מהי טיפשות? איך נוצר כעס? איך נוצרת שמחה? שלמה המלך, החכם באדם, שפת החיות, אין שכל אין דאגות
... כעס באופן מדויק. אליעד מציע הגדרות שונות למושג טיפש: אדם שרוצה שהכל יהיה בדיוק כפי רצונו. אדם שרואה רק זווית אחת של המציאות ולכן מתקשה להתמודד עם מצבים שאינם לפי רצונו. אדם שפשוט לא יודע איך לא לכעוס, כלומר, ... אליעד מסביר שאין הכרח שזה אומר שהוא ממש דיבר עם חיות בשפתן, אלא שהוא ידע לראות ולהבין את המציאות מזוויות שונות ובלתי שגרתיות, ממש כפי שאדם שמבין שפה אחרת יכול לראות את המציאות אחרת. הוא הבין את ההפך בכל דבר, וזו היא החוכמה - היכולת לראות מציאות אחת מהרבה זוויות, כולל הזוויות ההפוכות לה. לדוגמה, אם שלמה המלך היה רואה חתול ופונה אליו בשפתו, והחתול היה מבצע פעולה מסוימת שהוא ביקש, זה היה מוכיח שלשלמה הייתה חוכמה ויכולת לתקשר ולהבין זוויות נוספות של המציאות. אליעד מסביר שהחוכמה האמיתית של שלמה הייתה היכולת להבין תמיד את הצד ההפוך של כל דבר, ... שהמשפט כעס בחיק כסילים ינוח אינו פשוט כלל. הכעס יכול לנבוע מטיפשות, אבל באותה מידה גם מחוכמה. הכל תלוי בזווית שממנה מסתכלים על הדברים וביכולת של האדם להתמודד עם המציאות או לקבל אותה כמו שהיא. הטיפשות והחוכמה הן יחסיות ...
איך לא להשתגע? איך לא לאבד שליטה? פחד להשתגע, פחד לאבד שליטה, לפעול בלי היגיון, אני מתחיל לאבד שליטה, פחד מאיבוד שליטה, איבוד שליטה עצמית, חרדה מפני איבוד שליטה, תחושת אובדן שליטה
איך לא להשתגע? איך לא לאבד שליטה? פחד להשתגע, פחד לאבד שליטה, לפעול בלי היגיון, אני מתחיל לאבד שליטה, פחד מאיבוד שליטה, איבוד שליטה עצמית, חרדה מפני איבוד שליטה, תחושת אובדן שליטה
... פעולות לא הגיוניות? כאשר מתמודדים עם פחד מפני ביצוע פעולה לא הגיונית, אליעד כהן מסביר שצריך להתייחס לפחד מכמה זוויות אפשריות: ראשית, לבדוק את ההסתברות לכך שהפעולה באמת תתבצע. פעמים רבות, כשבודקים באופן הגיוני, ניתן להיווכח שמדובר באירוע שהסיכוי ... לא הגיוני ויעשה זאת. התמודדות עם הפחד כאשר אדם מפחד מהאפשרות שיבצע פעולה חסרת היגיון, ניתן להתייחס לכך מכמה זוויות: לשאול: מה ההסתברות שזה יקרה? ולהבין שמדובר באירוע נדיר מאוד. לבדוק: מה יקרה אם זה כן יקרה? ולנסות להמעיט ...
שאלות הבהרה, איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להסביר את עצמך למישהו? איך לגרום למישהו לשאול אותך שאלות הבהרה? איך לגרום למישהו לא להתבייש לשאול שאלות? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות? לא הביישן למד, לא הקפדן מלמד
שאלות הבהרה, איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להסביר את עצמך למישהו? איך לגרום למישהו לשאול אותך שאלות הבהרה? איך לגרום למישהו לא להתבייש לשאול שאלות? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות? לא הביישן למד, לא הקפדן מלמד
... הבנת ממה שאמרתי? יכולות לעזור לשמוע את דעתו ולהבין אם המסר עבר בצורה נכונה. דוגמאות מגוונות: תן דוגמאות ממספר זוויות שונות כדי להמחיש את הרעיון. הדגשת חשיבות השאלות: הדגש את החשיבות של שאילת שאלות כך שהשיחה תהיה מועילה לשני ... מנחות כמו: זה היה ברור?, רוצה שאסביר שוב?, מה הבנת ממה שאמרתי? לתת דוגמאות מגוונות שממחישות את הרעיון מכמה זוויות. להדגיש את החשיבות של שאילת שאלות כדי שהשיחה תהיה מועילה לשני הצדדים. מדוע חשוב ליצור אווירה נוחה לשאילת שאלות? ...
חוויית הלקוח, מסע לקוח, 3 מחשבות לשתול במוח של הלקוח, 3 מטרות למסע הלקוח, 3 רצונות לשתול בתת המודע של הלקוח, בניית מסע לקוח, תכנון מסע לקוח, יצירת חומרי שיווק, תכנון תסריט שיחה, בניית תסריט שיחה, הצגת מידע ללקוח, הצגת פרזנטציה ללקוח, איך להציג ללקוח מוצר לדוגמה? איך להציג ללקוח דירה לדוגמה? איך להציג ללקוח שירות לדוגמה? איך ליצור ללקוח חוויית רכישה? איך לגרום ללקוח לרצות לרכוש ממך? איך לתכנן את מסע הלקוח? איך לבנות משפך שיווקי?
... ליצור בתת המודע של הלקוח, כאשר איש המכירות עושה פרזנטציה ללקוח. דהיינו, שאיש המכירות מציג ללקוח מידע. ויש 3 זוויות שונות למה התכלית ומה המטרה שלשמה איש המכירות מציג את המידע ללקוח. אז כאשר אנחנו עושים ללקוח פרזנטציה, הרי ... רוצה מוצר כזה. המטרה ה 3 - היא שאנחנו רוצים לגרום ללקוח לומר אני רוצה מוצר ממך. ואלו 3 זוויות שונות ואני אסביר. נניח לדוגמה שאנחנו חברת מטבחים ואנחנו רוצים למכור ללקוח מטבח שלנו. אז לצורך העניין אנחנו מראים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על זוויות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: זוויות, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: זוויות, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
משחק של מחויב ואפשרי לא לסמוך על מישהו הדרך של החתול לשפר את המהות להבין בשכל שיפור מצב הרוח קורונה וחרדות של ילדים טיפול בפחד מכישלון שיפור ביטחון עצמי איך לאהוב את עצמי? לשכנע מישהו להפסיק לאהוב לאהוב מחדש אושר לא אמיתי האושר של ההפכים יעוץ זוגי טיפשי לגרום למישהו לרצות אותך אחרי בגידה איך לוקחים החלטות? מתקשה להחליט איך להתמודד עם קונפליקט? להתמודד עם בעיית בריאות אופי של אנשים מצליחנים לא מוכן להיכשל שיווק סמוי לשכנע אנשים לא חכמים ילדים כראי של ההורים לגרום לילד לא להרגיש רע עליה רוחנית חסימות בתת מודע לטפל במשוגעים הפרעות קשורות לשימוש בסמים האם אפשרי להחזיר את האקס? לגרום לאקסית להקשיב לך גישות אימון ללכת עם גב זקוף אלוהים יעזור האם לאלוהים יש משמעות לחיים של עצמו? איך לשחזר הארה רוחנית? האם אני מואר רוחנית? איך להיות אלוהים בדמיון? האם אפשר להיות אלוהים? השקעה בשוק ההון להרוויח כסף במהירות משמעות החיים כמשחק משמעות החיים שגויה יצירת התניה שלילית ליהנות ממכירה למה אין בחירה חופשית? סבל והעדר בחירה חופשית בריאת העולם לעולם יש מסדר עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להפרעות קשב, אימון אישי לחיים, אימון אישי רוחני בנושאי זוויות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 05_10_2025 השעה 19:27:11 - wesi4