ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ויסות עצמי ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 6 ✔פרק 4 הטיפולים המוצעים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 6
פרק 4

הטיפולים המוצעים בשוק

גרינספן

השיטה פותחה ע"י סטנלי גרינספן ועמיתיו. שיטת גרינספן מנסה להתבונן מעבר לתוויות שניתנו לילד. הטיפול בילד מתחיל בתצפית שמתוכה נבנית תכנית עבודה אישית. ילדים מגיעים עם אבחון מפסיכולוג, נוירולוג או אנשי מקצוע אחרים ומאבחן גרינשפן מומחה ובעל ניסיון רב שנים מתבונן בו בזמן שהוא משחק. המאבחן מתבונן בילד והוא אמור למלא דוח ולמסור לכם אותו בסיום האבחון. ההתבוננות חייבת להיות מדויקת ולקחת בחשבון את כל תחומי ההתפתחות של הילד וכן כל מה שהוזכר בפרק הקודם ("על מה להתבונן כדי לראות מה קורה עם הילד שלי"). לאחר ביצוע האבחון הזה המאבחן חושב מה הם החוסרים של הילד על פי ששת אבני הדרך אותם מציין גרינספן.

אלה הם ששת אבני הדרך על פי גרינספן:

א. ויסות עצמי ועניין בעולם - כיצד הילד מגיב לכל הצלילים, המראות, לריח, לטעם ולאור. האם הוא שקוע בעצמו או מתעניין בעולם.

ב. אינטימיות - כשהילד מתעניין בעולם הוא מטפח אהבה אליו ולתקשורת בין בני אדם. קשר עין בין הדמות המטפלת לתינוק, חיוכים ורגעים של שיתוף בחוויה כמו הנפת התינוק אל - על, הרגע לפני ההנפה כשהתינוק יודע שהוא עומד להיות מונף והוא בוטח במבוגר, מביט לעיניו והמבוגר משיב לו מבט ואומר "אחת, שתיים וש - ל - ו - ש ברגעים האלה נוצר שיתוף בחוויה בין המבוגר לפעוט וכן ברגע שנגמרת ההנפה באוויר כשהם שניהם מביטים שוב זה בזה צוחקים ומחייכים, כביכול אומרים "טוב לי איתך, תודה שאתה כאן, אנחנו משתפים פעולה ומבינים זה את זה". רגעים כאלה ואחרים שמתפתחים ומשתכללים לאורך גדילת הילד בונים יסוד חזק של אינטימיות ואהבה המעניקים יכולת למידה בסיסית ומתקדמת.

ג. תקשורת דו כיוונית - הילד לומד שהוא יכול באמצעות עשייה בעולם לגרום לאחרים להגיב. הילד צוחק וההורה מגיב אליו בחיבה, הילד מגרגר ומשמיע הברות וההורה מחקה אותו ואילו הילד בתורו שוב מחקה אותו בחזרה. הילד לומד שג'סטות (מחוות) הן בעלות כוח במציאות, הוא מצביע על דבר מה שהוא רוצה וההורה מביא לו אותו. הילד לומד שלשפה יש כוח ושמילים משרתות אותו בעולם. הילד לומד מהאינטראקציה הדו כיוונית הזו שאם הוא בוכה ינחמו אותו, אם יכה ילד אחר אז יכו אותו בחזרה. כאן זו לא רק ההשפעה על העולם אלא בניה של מי אני ויש תחילתה של עשייה ותוצאה. בניה של מי אני לעומת האחר באמצעות התקשורת הדו כיוונית.

ד. תקשורת מורכבת - בעקבות השלב הקודם הילד מתקדם לתקשורת מלאה יותר הכוללת אוצר מילים גדול והרבה יותר ג'סטות המתחברות ביניהם ולא ג'סטה אחת בלבד להבעת רצון. כאן הילד משתמש כבר במילים ובג'סטות לא רק ככלים אפקטיביים לקבל את רצונו בעולם אלא כסוג של תקשורת וכוחן של המילים הופך לדו שכבתי, בקומה הראשונה המילה והג'סטה כמפעילים בעולם ובקומה השנייה הן יוצרות תקשורת במובן המלא יותר של אינטימיות רבה יותר, הבעה עצמית, יצירתיות והכנסת סגנון אישי למה שהיה בשלב הקודם חיקוי בלבד. הדיאלוגים הופכים עשירים יותר ויש כאן שיח ולא רק שפה.

ה. רעיונות רגשיים - משחק סימבולי מתפתח ומתרחב מהסעת מכונית והתנגשות באחרת למשחק מורכב בו המכוניות משוחחות זו עם זו, מעלות קונפליקטים ומנסות לפתור אותם וכו'. כאן הילד לומד לקחת את הסיטואציות בחיי היום יום שלו ולעבוד איתן דרך המשחק. כשהילד מעמיד פנים הוא מייצר סיפור דמיוני בראשו, כלומר העניינים הקונקרטיים והמוחשיים בחייו עוברים הפשטה. בכדי להגיע למשחק דמיוני עשיר על המבוגר שמשחק עם הילד להאיר לו מספיק זמן ומקום להמציא ולהביא לידי ביטוי את רעיונותיו. כמובן שבתחילת הדרך יש לעזור לילד ע"י מתן דוגמה אישית לרעיונות. כך הילד לומד שיש דבר מה שהוא מעבר למילים, שאנשים חושבים ומחשבות אינן ניתנות לצפייה פיזית, זו עבודה שנכנסת לתחום של תיאורית המיינד.

ו. חשיבה רגשית - רגשות הילד אינן מכונסות והן נמצאות בו ללא סדר. לרוב הוא אינו יודע להביע את רגשותיו, ואם כן הוא מביא אותן לידי ביטוי באופן כללי כמו כעס, שמחה או עצב. לעיתים קרובות גם רגשות פשוטים אלה אינם מקודדים עדיין ע"י הילד. כאן הילד מתחיל לבנות את הדרכים שבין רגשותיו ולהבין מה הם הרגשות האלה, לקרוא להם בשם ולשייך אותם לסיטואציות ומחשבות. הדבר נעשה כמובן באופן הבסיסי ביותר שלו ילד מסוגל. לדוגמה אם בשלב הקודם הילד האכיל בובה והשכיב אותה לישון בשלב זה הוא יארגן לה מסיבה, יכין עוגה מבצק, יקשט את החדר וישמיע מוסיקה, יזמין את הבובות האחרות להצטרף. הבובה שמחה שבאים אליה למסיבה, הילדים צוחקים והעוגה טעימה. אם מישהו ייתן מכה לבובה במסיבה היא תיעלב ותבכה וכו'.

שיטת גרינספן היא עמוקה ורחבה. הבאתי כאן רק קצה קצהו של הדרך הטיפולית. מספר ילדים שהכרתי ועבדו על פי שיטה זו יצאו ממנה נשכרים וניתן היה לראות את הדרך שבה הם עולים ומטפסים במדרגות שלבי ההתפתחות.

ABA

שיטה התנהגותית. פותחה ע"י איבר לובאס. במקור הייתה השיטה מבוססת על שימוש שיטתי בגמול (חיזוקים) ועונש. בשלושים שנה האחרונות שונתה השיטה ועודנה וכעת היא הרבה יותר רכה מכפי שהציג אותה לובאס לראשונה בספרו (תרגום חופשי של הספר ניתן למצוא באינטרנט). השיטה ההתנהגותית מפרקת את המשימות הטיפוליות ליחידות קטנות הנשענות זו על זו מבחינת התפתחות הילד. אם בוחרים משימה טיפולית כמו מיומנות יום - יום אז מפרקים אותה לחלקים. למשל, פירוק של לימוד כיצד ללבוש מכנסיים. המטרה היא שהילד ילמד כיצד ללבוש את מכנסיו לבדו. דוגמה להבנית תכנית טיפולית שתעזור לילד להשיג את המטרה:

התלבשות

מטרה: הילד ייקח מכנסיים וילבש אותם.

תהליך: בתוכנית זו יש מספר שלבים

1. הגישי לילד את המכנסיים ואמרי לו ללבוש אותם.

2. הניחי את המכנסיים ליד הילד ובקשי שייקח אותם וילבש אותן.

3. הניחי את המכנסיים במרחק מה מהילד ואמרי לו להביא את המכנסיים וללבוש אותן.

4. הניחי את המכנסיים בארון של הילד ובקשי ממנו שיביא את המכנסיים וילבש אותן.

ההתקדמות היא בשלבים לפי קצב ההצלחה של הילד.

שלבי ההתלבשות:

1. ישיבה על כסא.

2. אחיזה במכנסיים בדרך הנכונה (לעיתים צריך מעט עזרה, נסי להמנע מעזרה כמה שניתן בלי לתסכל יתר על המידה.

3. הכנסת רגל אחת.

4. הכנסת רגל שנייה.

5. המידה ומשיכה של המכנסיים למעלה.

הקפידי להתחיל עם מכנסיים שהסיומת שלהן היא מחומר אלסטי כמו גומי ולא ממכנסיים עם רוכסן וכפתור. רכיסת רוכסן וסגירת כפתור הן לרוב מיומנויות שיש ללמד את הילד בתכנית נפרדת.

בכל שלב שהילד מצליח, אפילו הצלחה חלקית שבחי אותו על סבלנות, הצלחה, כמה הוא נהדר ומקשיב.

לימוד כזה מבוסס על פירוק כל המיומנויות שהילד צריך לרכוש בכל התחומים השונים (כולל השפתיים והתקשורתיים). התכנית הטיפולית צריכה להיבנות ע"י מנחה מנוסה ובעל ידע רב. את התכנית מעבירים מטפלים וההורים, במידה והם יכולים. הילד מתוגמל ע"י חיזוקים שונים (ממילים טובות והתפעלות המטפל ועד לצעצועים קטנים ואוכל שהילד אוהב, צריך כמובן למצוא מה מניע את הילד, מהי המוטיבציה שלו ולתת לו חיזוקים שקשורים למוטיבציה ומחזקים אותה). הילד לומד את מה שהתוכנית מבקשת ללמד אותו. הוא לומד לדעת שהוא יכול להצליח. הוא לומד ללמוד ולהתרכז. הילד לומד שהמבוגר הוא המדריך שלו ושנעים וכדאי להקשיב ולהיענות למבוגר (הענות למבוגרים היא קושי שרבים מהילדים האוטיסטים חווים). הגישה ההתנהגותית נחקרה רבות, בניגוד לגישות אחרות המבקשות לעזור לילד האוטיסט ואין עליהן מחקרים או שהמחקרים העלו תוצאות שאינן חד משמעיות. המחקרים כולם, ללא יוצא מן הכלל, מצביעים על כך שכשמתחילים את התכנית ההתנהגותית בגיל צעיר מספיק (עדיף מתחת לגיל שלוש, אך אפשר גם אח"כ), באינטנסיביות גבוהה מספיק (כ - 40 שעות בשבוע אך אפשר גם מינימום של 25) ובהכנה מוקדמת של המנחה, ההורים ושאר בעלי המקצוע המעורבים בטיפול בילד, התכנית מצליחה לקדם את הילד באופן יוצא מן הכלל. ההתקדמות תלויה בהכנת תכנית עבודה רצינית ובעלת מטרות לטווח קצר ומטרות לטווח ארוך המפורקות לאבני דרך שהם צעדים קטנים אותם הילד יכול להכיל וללמוד, אז הילד יכול להתקדם מאד מנקודת המוצא שלו. כדאי להיכנס לאינטרנט ולקרוא מחקרים המראים על אילו אחוזי הצלחה מדובר. באתר של לובאס עצמו נכתב כי שיעור הילדים היוצאים מתוך הסקאלה / הקשת האוטיסטית בעקבות טיפול התנהגותי טוב הוא כחמישים אחוזים (!). ילדים שעוברים את הסף של האוטיזם לכיוון מה שנחשב נוירו - טיפיקאלי (מח רגיל) יוכלו להשתלב במערכת החינוך הרגילה, רבים מהילדים הללו יגיעו לאקדמיה או ללימוד מקצועות הקשורים בתחומי ההתעניינות האינטנסיביים שלהם (מה שאנו קוראים בגיל צעיר קיבעונות או אובססיות) ויחיו חיים מלאי משמעות. סביר להניח שקווים אוטיסטים מסוימים יישארו גם אצל האוטיסט המבוגר שנמצא בהחלמה.

אחת המטרות החשובות ביותר בכל טיפול לילד האוטיסט היא לעזור לילד לשלוט או לשנות את התנהגותו כדי שיוכל להיכנס לעולם ולתפקד בו באופן סביר לפחות. בעיות התנהגות נובעות מהשוני הנוירולוגי במח שממנו נובע הליקוי התקשורתי, חוסר הבנה של תהליכים במציאות וכן - חשוב לא פחות - מבעיות סנסוריות שרבים מהילדים חווים. עלינו כהורים לזכור תמיד, להזכיר לכל מי שנמצא בסביבת הילד, שהתנהגותו אינה תוצאה של חוסר חינוך, רשעות או עשיית "דווקא". הגישה ההתנהגותית מתייחסת לליקוי התקשורתי ולחוסר ההבנה של הילד. במקרים רבים ראיתי שאין יחס מספיק של הגישה התנהגותית לבעיות הסנסוריות. לכן כדאי לפנות למרפאת בעיסוק מוסמכת שמתמחה בבעיות סנסוריות. גם שיטת ורדי וחדרי סנזולן מטפלים בבעיות סנסוריות וצריך לראות לאיזו גישה הילד מגיב טוב ואיזו מטפלת מצליחה לחדור לעולמו של הילד ולצעוד איתו הלאה.

לגבי חששם של הורים מתכנית התנהגותית. בארץ לא פגשתי מנחות של תכניות ABA שהמליצו על עונש פיזי לילד. התכניות עובדות על בסיס תגמול. במידה והילד מבצע מה שאנו מבקשים ללמד אותו נעניק לו חיזוק - תגמול. אם הילד אינו מבצע לא נעניק לו תגמול. התגמול יכול להיות גם חיוך וחיבוק שלנו או של המטפל. המטרה היא להפוך את ביקור המטפל והמשחק עימו לתגמול. לעיתים קרובות נראה להורים אכזרי להכניס את ילדם למסגרת טיפולים שגבולותיה וחוקיה ברורים וזה כשלעצמו נראה להם לא מוסרי. מנסיוני, הכל תלוי כיצד אתה עושה את הדברים. פילוסופיות חינוכיות יכולות להיות נפלאות או מרתיעות על הנייר. מה שחשוב הוא כיצד מורידים אותן לרמת השטח ומי מטפל בילד ביום יום ואיפה הוא שם את הגבול למנחה ולמטפלים. צריך להיזהר מלהתנגד באופן כללי ונחרץ לתכנית התנהגותית או כל תכנית אחרת מתוך חוסר ידע, ניסיון דל, שמועות או אידיאולוגיות ואמונות בתכניות אחרות. מצחיק ומעציב אותי כאחד כשאני שומעת הורה אומר שהוא "מאמין" בתכנית מסוימת ולכן לא ינסה תכנית שונה. אני חושבת שאת האמונה כדאי להשאיר בבקשה למערכת היחסים שלכם עם אלוהים. אין קשר בין אמונה לבין תכנית טיפולית. הפרמטר היחיד שצריך לעמוד לנגד עיניכם הוא האם הילד מתקדם, האם הילד מרגיש טוב רוב הזמן בטיפול (כל אחד מרגיש פחות טוב לגבי משהו לעיתים וזה לגיטימי) האם הילד חוצה את גבולותיו שלו ומצליח לעשות דברים קצת אחרת מאשר ביצע אותם לפני הטיפול. האם הילד מפתח יחסים טובים ומקדמים עם המטפל? למרות החששות, נסו לשמור על מחשבה פתוחה ולבחון דברים לעומק ובעיקר ע"י מחקרים מוכחים ובעיקר ניסיון אישי שלכם ושל הורים אחרים לילדים אוטיסטים הקרובים לכם, כך תוכלו להחליט איזו תכנית טיפולית מתאימה לילדכם. מומלץ לעצור כל מספר חודשים ולחשוב כיצד הילד מרגיש, האם הוא התקדם בכיוון שציפיתי, מה צריך לשנות בתכנית באופן מהותי וכיצד. חשוב מאד להתייעץ עם בעלי מקצוע, אך לא לתת בידם את ההחלטה האחרונה לגבי מה מתאים לילד. כהורים עלינו לפתח מצפן כלפי הילד ולדעת מה הכיוון הנכון עבורו. אין אנו יכולים להשאיר את קבלת ההחלטות בידי אדם מקצועי זה או אחר שבאופן אנושי ביותר יכול להיות בעל דעות מגובשות ונחרצות עקב ניסיון חיים מסויים שאינו דווקא תואם את צרכי הילד, או במקרה החמור יותר, יכול להיות בעל אג'נדה אישית ואינטרסים שאינם תואמים את צרכי הילד והמשפחה. תכנית טיפולית, לאחר דיונים ושיחות עם אנשי המקצוע, צריכה להיות כתובה וברורה. במהלך התכנית יש לדרוש מהמטפלים לכתוב בסיום כל מפגש עם הילד מידע ספציפי שיעזור למנחה ולהורים לראות האם התכנית שכתבנו מתאימה למצבו של הילד כרגע או שיש לשנות אותה. יש לבקש מהמנחה לכתוב סיכום לכל ישיבת צוות (ישיבת נערכות בין פעם בשבוע לפעם בשבועיים עם המטפלים השונים). המנחה צריכה לכתוב גם סיכום עבודת תכנית בכל כמה חודשים בכדי שנוכל לראות מניין באנו ולאן אנו הולכים מכאן. המנחה צריך לתכנן את הפגישות בינו למטפלים ובעיקר את הפגישות הטיפוליות עם הילד. מטפל צריך לדעת מהם המטרות שלו וכיצד הוא מיישם אותם, אין להתחיל טיפול בלי שאתה כמטפל יודע מה מטרתו וכיצד תשיג אותה או תנסה להשיגה בטיפול הספציפי. יש לחשוב על דרכים רבות ויצירתיות של יישום כדי לא להגיע למצב בו המטפל הציע פעילות מסוימת לילד ונענה בשלילה ואין לו פעילות חלופית לעניין. גבולות הטיפול צרכים להיות ברורים לילד. יש להחליט האם יושבים ליד שולחן, על הרצפה, כל כמה זמן הילד מקבל הפסקה, האם מחזקים מילולית או גם ע"י הפתעות קטנות ואולי ע"י כלכלת אסימונים (לוח עליו מודבקים אסימונים שיכולים להיות כל סמל או תמונה שהילד אוהב ושהוא מקבל אותם בתמורה על עמידה בציפיות המטפל מהילד במהלך הטיפול, כשהציפיות ידועות מראש לילד), האם הטיפול נערך רק בבית או גם במקומות מחוצה לו. על המנחה והמטפלים לחשוב על הילד מחוץ לשעות הטיפול וההנחיה, לחשוב כיצד להמשיך את הטיפול, מה קשה לילד ובה הוא מצליח, מה הילד מביא איתו עכשיו ואיך כדאי להתייחס לזה. מצאתי שהזמן הטוב ביותר לחשוב על הילד (מבלי להגיע דווקא לפתרונות) הוא לפני השינה. אני מחזיקה בתוכי לפני השינה תמונה של הילד כפי שהתבוננתי בו היום, כך לעיתים קרובות אני קמה בבוקר כשהתשובה או מענה חלקי לבעיה שעלתה במהלך היום הופכת ברורה יותר. כהורה מצאתי שעל הילד שלי להיות עסוק כל שעות היום. במידה והילד אינו עסוק הוא חוזר להתעסק בתחומי העניין האוטיסטיים שלו (קבעון סביב רכבות, תמרורים, שערים, פחי זבל וחרקים) או מביא התנהגויות לא רצויות. ברגע שהילד עסוק בטיפולים ובמטלות שנקבעו מראש רוב שעות היום (מטלה יכולה להיות גם לנוח או לצפות בטלוויזיה זמן מוגבל) הזמן המשפחתי יחד הופך להיות נעים יותר ואפקטיבי מבחינת המקום שאנו מובילים את הילד אליו. בתוך הטיפולים עצמם, וכן בחלק מהזמן שהילד נמצא במסגרת המשפחתית ובגן, כדאי שיהיו כללים וחוקים דומים מאד, משום שהילד האוטיסט זקוק לגבולות ושיטתיות המעניקים לו ביטחון יחסי בעולם.

המלצות לקריאה -

בכדי ללמוד יותר לעומק מהי תכנית התנהגותית מומלץ לקרוא את הפרק "יישום עקרונות הגישה ההתנהגותית בתכנית החינוכית" בספר אוטיזם וליקויי תקשורת מאת עדנה מישורי (הוצאת אלו"ט).

בכדי להכיר את סיפור הצלחתה של ילדה שטופלה בגישה ההתנהגותית כדאי מאד לקרוא את הספר "השמיעי קולך" מאת קת'רין מוריס (הוצאת ספרית פועלים).

3. DIR -שיטה שנכתבה ע"י סטיבן גוטסטיין. השיטה מפרקת מיומנויות שונות, בעיקר תקשורתיות וחברתיות ומצריכה התמסרות של הורה והכשרה של מטפל או שניים. על ההורה ללמוד את השיטה היטב ואז לנסות ולהכשיר מטפלים. השיטה עדיין אינה מפותחת בארץ. גוטסטיין מפרט בספרו "Relationship Development Intervention" כיצד ליישם את שיטתו צעד אחר צעד ומפרט את המשחקים השונים והדרכים לחדור לעולמו של הילד. השיטה כוללת 24 שלבים הבנויים באופן היררכי. בכל שלב מפורטים לפרטי פרטים הפעילויות שצריך לבצע עם הילד, האביזרים הנחוצים לכך והדרך הנכונה לעשות זאת, כולל טיפים להורה המתחיל.

4. רכיבה טיפולית - דרך התקרבות לבעל חיים והרכיבה עליו הילד מקבל ביטחון, נהנה ונפתח לעולם.. הטיפול עובד יכול לעבוד על אלמנטים טיפוליים שונים כמו שיווי משקל, מוטוריקה גסה ועדינה, קשב, תקשורת (עם המדריך ועם ילדים אחרים כשמדובר ברכיה טיפולית בקבוצה), שליטה בגוף, פיתוח שרירי הגוף, עבודה על קצב, חוש כיוון, גרייה חושית ועוד. בנוסף, וחשוב יותר, הילד מפתח קשר אישי עם הסוס עליו הוא רוכב ולכן מומלץ לבקש שהילד ירכב בד"כ על אותו סוס.

5. טיפול באמנות - טיפול רגשי המבוסס פחות על מילים ויותר על עשייה אומנותית והקשר הלא מילולי של הילד בינו לבין המטפל ובינו לבין היצירה. ילדים שאינם מדברים או שיש להם ליקוי שפתי ייהנו מאד מטיפול זה. ילדים ששפתם מפותחת ייהנו גם הם. פחדים, רגשות, מחשבות, אובססיות וקיבעונות שמפריעים בחיי היום יום יקבלו במה בטיפול, כל אלה עוברים תהליך של פירוק ואז בניה עד לאיזון מחדש.

6. טיפול במוסיקה - ילדים אוטיסטים רבים חווים מוסיקה באופן שונה. אם ילדכם נמשך למוסיקה כדאי לנסות לחבר אותו עם מטפלת מוסמכת ובעלת ניסיון. הטיפול במוסיקה נוגע בנפש הילד ומכיל אותו במקום שהוא בוחר לפתוח והתבונן פנימה, לגעת בפחדים, בשמחה, בעצב ובכל רגש אחר שעולה אצל הילד ואינו מאוזן. דרך הטיפול לומד הילד להכיר את עצמו טוב יותר ולהתמודד עם רגשותיו.

7. טיפולים אלטרנטיביים שונים (הילינג, שיאצו, מסג', טיפולים בתוספי מזון, שיטת אמנה, שינוי תזונה, מח אחד, וכו') - ישם טיפולים אלטרנטיביים מסוגים שונים בשוק. הורים רבים מדווחים על שיפור אצל הילד בתחומים שונים ואילו הורים אחרים מדווחים שאין שינוי אצל הילד. כל ילד יגיב בדרך שונה לכל אחד מהטיפולים המוצעים בשוק, והם רבים. הצעתי לכם היא לבחור בזהירות את המטפל, שצריך להיות מטפל מוסמך שלמד אצל אדם או מוסד מוסמך, כן עליו להיות בעל ניסיון בעבודה עם ילדים אוטיסטים. אל תהססו לבקש המלצות מהורים אחרים. אל תהססו להיות במפגשים של המטפל עם הילד. אל תהססו לשאול למה הוא עושה את מה שהוא עושה בטיפול. קראו על השיטה, היו חוקרים. במידה והילד חווה שינוי עקב הטיפול יהיה זה נבון להמשיך אותו. במידה ואין תוצאות לאחר כ - 3 חודשים באופן אישי הייתי ממליצה שלא להמשיך. ישנם טיפולים הנעימים לילד וישנם טיפולים שהילד חווה כקשים ולא נעימים (למשל הסרת סוגי מזון שונים ודיאטות קיצוניות), היו ערים לרווח מול ההפסד שהילד חווה והיו זהירים בבחירותיכם.

8. השיטה האקלקטית -

כל ילד, וכך גם ילד על הקשת האוטיסטית, כדאי שיקבל את התכנית הטיפולית המתאימה לו ביותר. יכול להיות ששיטת גרינספן באופן גורף אינה מה שהילד זקוק לו כרגע, אך עקרונות אחדים מגישה זו יכולים להעניק לילד את הכלים להם הוא זקוק בהתמודדות שלו בנקודת זמן ספציפית לגבי ליקוי מסויים. כך גם לגבי גישות אחרות. עיקרון חשוב ביותר הוא לדעת לראות את הילד בכל נקודת זמן ולתת לו את המענה לו הוא זקוק מתוך הגישות השונות. לכן אני לא ממליצה על טיפול דרך גישה אחת בלבד אלא על גישה אקלקטית יותר הבונה תכנית אישית, שמשתנה עם השתנותו של הילד, צרכיו ועומק הליקויים שלו. פגשתי מנחים שונים מגישות שונות שמתנגדים לגישה האקלקטית מסיבות שונות, חלקן רלוונטיות יותר וחלקן פחות. יש המתנגדים לגישה נוספת משום שגישתם אינה משאירה זמן לעוד טיפולים (למשל ABA כתכנית מקסימאלית של קרוב ל - 40 שעות בשבוע). יש המתנגדים לגישה נוספת משום שהגישה בה הם נוקטים שונה באופן פילוסופי מהותי מגישות אחרות. נטען בפני כי ילד שמטופל בגישת ABA לא יכול להיות מטופל בו זמנית בגישת גרינספן. מניסיוני, לא תמיד הדבר נכון. הכל תלוי בצרכיו של הילד ועד כמה הוא מסוגל להכיל שונות בטיפול ובסוגי המטפלים. נושא חשוב מאד הוא לשים לב שהמנחה אכן רגיש מספיק והוא מתאים את התכנית הטיפולית לילד ולא את הילד לתכנית הטיפולית. יש מנחים העובדים "לפי הספר", עבודה כזו יכולה לפגוע בילד ולגרום לו למצוקה. כהורים אני מאמינה שתפקידנו לשמוע את כל הרופאים, המנחים והמטפלים, דעותיהם ואמונותיהם, אך בסופו של דבר התפקיד שלנו בקביעת המסגרת הטיפולית הוא לדעת למה באמת הילד שלנו זקוק ולהתאים את כל הטיפולים כך שתהיה הרמוניה מבחינת הילד באופן כזה שהטיפולים יתאימו למה שהוא זקוק לו ברגע זה ובחודשים הקרובים.

שיטות נוספות שניתן למצוא עליהן מידע מפורט באינטרנט:

שיטת טומטיס, שיטת אלבאום, שיטת ורדי, הומאופטיה ועוד שיטות שתוכלו ללמוד עליהן דרך חיפוש פשוט באינטרנט.
תיעדוף איך לתכנן שיאצו תוצאות כישורים לגרום לבחור מיומנויות איך להתרכז אובססיביות להתבונן פנימה להתייחס pdd אוטיזם איך לחנך ילדים אספרגר בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
נוסחאות להצלחה בזוגיות, ממה נובעות בעיות בזוגיות, קשיים בזוגיות, שגרה בזוגיות, בגידות בזוגיות, טעויות בזוגיות, להצליח בזוגיות, פרידה בזוגיות, טיפול זוגי, מטפל זוגי, איך לשכוח מישהו? גישור זוגי, מריבות בזוגיות, יעוץ גירושין
נוסחאות להצלחה בזוגיות, ממה נובעות בעיות בזוגיות, קשיים בזוגיות, שגרה בזוגיות, בגידות בזוגיות, טעויות בזוגיות, להצליח בזוגיות, פרידה בזוגיות, טיפול זוגי, מטפל זוגי, איך לשכוח מישהו? גישור זוגי, מריבות בזוגיות, יעוץ גירושין
...בזוגיות, ממה נובעות בעיות בזוגיות, קשיים בזוגיות, שגרה בזוגיות, בגידות בזוגיות, טעויות בזוגיות, להצליח בזוגיות, פרידה בזוגיות, טיפול זוגי, מטפל זוגי, איך לשכוח מישהו? גישור זוגי, מריבות בזוגיות, יעוץ גירושין למה זוגות מפסיקים להעריך אחד את השני לאורך זמן? אחד הגורמים המרכזיים לבעיות בזוגיות, על פי אליעד כהן, קשור לעניין הקרבה. בשלבים הראשונים של קשר, כאשר בני הזוג עדיין רחוקים, הם מתנהגים בנימוס מוגבר, עם ביטויים כמו בבקשה, תודה וסליחה. הביטויים האלו נאמרים מתוך ניסיון ליצור אווירה טובה ונעימה,...
הספר להצליח בכוח המחשבה - אגו + רצון עצמי + ישות עצמית + האני של האדם, האם ואיך אפשר לבטל אותם?
הספר להצליח בכוח המחשבה - אגו + רצון עצמי + ישות עצמית + האני של האדם, האם ואיך אפשר לבטל אותם?
...ישות עצמית + האני של האדם, האם ואיך אפשר לבטל אותם? האם אפשר באמת לבטל את האגו ואת הרצון העצמי לגמרי? אליעד כהן מסביר על הספר להצליח בכוח המחשבה מהו אגו, מהו רצון עצמי, והאם אפשר בכלל להעלים אותם. הרצון העצמי של האדם, שנקרא גם אגו, יכול לשמש כאויב או כאוהב, והדבר תלוי כולו בגישתו של האדם למציאות. אם המציאות מתאימה תמיד לרצונו של האדם, הוא נהנה ממנה. אך כאשר המציאות אינה כרצונו, האגו הופך לאויבו וגורם לסבל. מהן הדרכים השונות לבטל את האגו ולמה הן לא עובדות? אליעד מסביר שיש כמה דרכים נפוצות שהן לכאורה...
מתי להמליץ על המתחרים? מתי לשלוח לקוח לקנות אצל המתחרים? סוגים של מתחרים עסקיים, מתי להמליץ ללקוח על המתחרים? מתחרה קרוב, מתחרה רחוק, כמה המתחרה שלך דומה לך? מתי להמליץ ללקוח לרכוש אצל המתחרים? איך להמליץ על המתחרים יגרום ללקוח לרכוש ממך? מתי צריך להמליץ על המתחרים שלך? איך לשתול מחשבה ללקוח? סוגים של תחרות עסקית, מי המתחרים שלך? סוגים של המתחרים העסקיים שלך, טיפול בהתנגדויות מכירה, הדרכת אנשי מכירות, שיטות מכירה למתקדמים, להמליץ על מתחרה עסקי
...המתחרים? מתי לשלוח לקוח לקנות אצל המתחרים? סוגים של מתחרים עסקיים, מתי להמליץ ללקוח על המתחרים? מתחרה קרוב, מתחרה רחוק, כמה המתחרה שלך דומה לך? מתי להמליץ ללקוח לרכוש אצל המתחרים? איך להמליץ על המתחרים יגרום ללקוח לרכוש ממך? מתי צריך להמליץ על המתחרים שלך? איך לשתול מחשבה ללקוח? סוגים של תחרות עסקית, מי המתחרים שלך? סוגים של המתחרים העסקיים שלך, טיפול בהתנגדויות מכירה, הדרכת אנשי מכירות, שיטות מכירה למתקדמים, להמליץ על מתחרה עסקי והפעם נסביר, באיזה מקרה הגיוני להמליץ ללקוח שלך, לרכוש אצל המתחרה...
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים - חלק 8
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים - חלק 8
...המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים - חלק 8 מה משמעות האחדות של המציאות והקשר בין יש לאין? ההבנה שמציאות האחדות היא הבנת זמן ומקום כיחידה אחת. כל מה שקשור לזמן ולמקום מתנקז לרגע ולנקודה, ומתאחדים לאחדות שלמה. הכוונה היא שבשורש הכל מתאחד, וזה בא לידי ביטוי בתודעה היומיומית. כל סיטואציה שבה אדם חווה ספק או בלבול, ואחר כך מבין שאין הבדל בין אפשרויות שונות, הוא חווה את התגלות האחדות בתוך הנפרדות. דוגמה לכך אפשר למצוא בשיחה בין קונה למוכר: כאשר הקונה...
מה כן ולא מה לא? תקיעות בחיים, למה אני מרגיש תקוע? למה אני לא מתקדם בחיים? חוסר התקדמות בחיים, לא מצליח להתקדם בחיים, לא מצליח להפסיק התמכרות, לא מצליח למצוא את עצמי, מרגיש אבוד, שום דבר לא כמו שאני רוצה, המציאות נגד רצוני, לא מצליח להפסיק להרגיש רע, מה אני כן רוצה שיהיה? מה אתה כן רוצה שיהיה? להתמקד במה כן ולא במה לא, לחשוב בצורה חיובית, לא לחשוב בצורה שלילית
...למה אני מרגיש תקוע? למה אני לא מתקדם בחיים? חוסר התקדמות בחיים, לא מצליח להתקדם בחיים, לא מצליח להפסיק התמכרות, לא מצליח למצוא את עצמי, מרגיש אבוד, שום דבר לא כמו שאני רוצה, המציאות נגד רצוני, לא מצליח להפסיק להרגיש רע, מה אני כן רוצה שיהיה? מה אתה כן רוצה שיהיה? להתמקד במה כן ולא במה לא, לחשוב בצורה חיובית, לא לחשוב בצורה שלילית לפעמים המציאות נגד רצונו של האדם והאדם מסובך בדברים שהוא לא רוצה, בגלל שהוא לא יודע להגדיר בצורה ברורה מה הוא כן רוצה שיהיה. דהיינו, לפעמים האדם יודע להגדיר מצוין מה הוא...
ניהול עובדים, יעוץ למנהלים, איך לנהל עובדים? עובדים מלשינים, הלשנת עובדים, פייסבוק בעבודה, לגלוש בעבודה, לשון הרע בעבודה, גניבה בעבודה, הלשנה בעבודה, אימון מנהלים
ניהול עובדים, יעוץ למנהלים, איך לנהל עובדים? עובדים מלשינים, הלשנת עובדים, פייסבוק בעבודה, לגלוש בעבודה, לשון הרע בעבודה, גניבה בעבודה, הלשנה בעבודה, אימון מנהלים
...למנהלים, איך לנהל עובדים? עובדים מלשינים, הלשנת עובדים, פייסבוק בעבודה, לגלוש בעבודה, לשון הרע בעבודה, גניבה בעבודה, הלשנה בעבודה, אימון מנהלים האם נכון לעודד עובדים לדווח על אחרים במקום העבודה? אחת השאלות החשובות שעלו בשיחה היא האם נכון וכדאי לעודד עובדים לדווח על עבירות והתנהגות לא ראויה של עובדים אחרים. אליעד כהן מתייחס לנושא זה לעומק, ומסביר שביסוד השאלה עומדים מספר שיקולים: ראשית, אליעד מבהיר שיש להבחין בין המונח הלשנה למונח דיווח. המילה הלשנה נושאת קונוטציה שלילית, לעומת דיווח שנשמעת אובייקטיבית...
לימוד - מה עושים כאשר לא מסכימים עם מה שקוראים?
...- מה עושים כאשר לא מסכימים עם מה שקוראים? לימוד. מה לעשות כאשר אינך מבין / מסכים עם מה שאתה קורא? תשובה: חפש תמיד את נקודת האמת שיש בדבר שקראת ותתעלם מכל השאר. אם תחפש את האמת, לבסוף תגיע אליה. אם תמיד תחפש את האמת, בסוף תדע אותה. העיקר שתיצמד אליו הוא אל האמת. חפש תמיד את נקודת האמת במה שקראת. נסה להבין מהו החלק האמיתי במה שקראת. מכל השאר תתעלם. אל תפחד לאבד את האמת, כי אם תחפש אותה, לבסוף תמצא אותה גם אם זה יהיה ממקום אחר. אל תפחד להתעלם ממשהו שאינו נראה לך כאמת. אם זו האמת, אתה תגיע אליה גם אם...
לרדת על אנשים, לקרוא למישהו מפגר, להשפיל אנשים, מורים רוחניים, הגישה של אליעד כהן, להבין שאתה טיפש, התנשאות של מורה רוחני, הגאווה של רבי נחמן מברסלב, שחצנות, יוהרה, יהירות, יחסי מורה ותלמיד, המחלוקת על רבי נחמן
לרדת על אנשים, לקרוא למישהו מפגר, להשפיל אנשים, מורים רוחניים, הגישה של אליעד כהן, להבין שאתה טיפש, התנשאות של מורה רוחני, הגאווה של רבי נחמן מברסלב, שחצנות, יוהרה, יהירות, יחסי מורה ותלמיד, המחלוקת על רבי נחמן
...למישהו מפגר, להשפיל אנשים, מורים רוחניים, הגישה של אליעד כהן, להבין שאתה טיפש, התנשאות של מורה רוחני, הגאווה של רבי נחמן מברסלב, שחצנות, יוהרה, יהירות, יחסי מורה ותלמיד, המחלוקת על רבי נחמן מה היתרון בלרדת על אנשים ולקרוא להם מפגרים? אליעד כהן מסביר בהרצאה את הגישה יוצאת הדופן שלו שלפעמים זה מועיל לקרוא לאדם מפגר, טיפש או מטומטם. תחילה, הוא מדגיש שהפעולה הזו נחשבת לרעה ולפסולה כי היא פוגעת באנשים, משפילה אותם, ועלולה לגרום להם לדיכאון ואף להרס הביטחון העצמי. לכאורה, לקרוא למישהו מפגר הוא דבר שלילי...
חוסר אונים, פחד מחוסר אונים, מפחד להיות חסר אונים, מפחד לאבד שליטה, מפחד מפני חוסר אונים, מפחד להיות תלוי באחרים, התמודדות עם חוסר אונים, טיפול בחוסר אונים, פחד ממחלה, פחד מזקנה, פחד מאובדן שליטה, חרדת חוסר אונים, איבוד שליטה
חוסר אונים, פחד מחוסר אונים, מפחד להיות חסר אונים, מפחד לאבד שליטה, מפחד מפני חוסר אונים, מפחד להיות תלוי באחרים, התמודדות עם חוסר אונים, טיפול בחוסר אונים, פחד ממחלה, פחד מזקנה, פחד מאובדן שליטה, חרדת חוסר אונים, איבוד שליטה
...פחד מחוסר אונים, מפחד להיות חסר אונים, מפחד לאבד שליטה, מפחד מפני חוסר אונים, מפחד להיות תלוי באחרים, התמודדות עם חוסר אונים, טיפול בחוסר אונים, פחד ממחלה, פחד מזקנה, פחד מאובדן שליטה, חרדת חוסר אונים, איבוד שליטה איך להתמודד עם פחד מחוסר אונים ואובדן שליטה? פחד מחוסר אונים נוגע לחשש מהמקרים בהם אדם ירגיש חסר שליטה, תלוי באחרים, חולה או חסר אונים. אנשים פוחדים ממצבים בהם הם לא יכולים לשלוט בעצמם, כגון מחלה קשה, הזדקנות או אובדן יכולות פיזיות. השאלה המרכזית היא: איך להתמודד עם הפחד הזה? מהו חוסר...
רגש או שכל, חוויה רגשית והתבוננות שכלית, אין חוויה, אין כלום, הבנת הספר להיות אלוהים
רגש או שכל, חוויה רגשית והתבוננות שכלית, אין חוויה, אין כלום, הבנת הספר להיות אלוהים
...שכלית, אין חוויה, אין כלום, הבנת הספר להיות אלוהים האם אפשר להגיע להבנה רוחנית רק דרך השכל? אליעד כהן מסביר כי כל תהליך רוחני אמיתי חייב לכלול גם את המימד הרגשי וגם את המימד השכלי. אין אפשרות להבין משהו באמת, אם לא מרגישים אותו. כלומר, גם אם האדם מבין בשכל את הרעיון שהוא לומד, זה לא יספיק כדי שירגיש טוב או יהיה מאושר. הרגש חייב להיות נוכח, וכל הלימוד בסופו של דבר הוא למעשה לימוד רגשי. אליעד מדגיש שאין משמעות למה שלמדת אם לא הרגשת את זה. למשל, אפשר להבין בשכל שאתה אלוהים, אך השאלה החשובה היא האם...
חוט כסף רוחני לאדם וחבל הטבור
...וחבל הטבור דמיינו לעצמכם שני תאומים שנמצאים ברחם אימם. שניהם מכירים רק את העולם בו הם נמצאים וחושבים שזה העולם היחיד שקיים. שניהם חיים שם מחזור של חיים שלמים כפי שהם מבינים עד שאחד מהם נולד. מה חושב האח התאום לאחר שאחיו יוצר מהרחם? הוא חושב שהאחיו עזב אותו והלך לעולם אחר. הוא חושב שאחיו בעצם מת. הוא נפרד מהעולם שבו הם חיו עד עתה והאח התאום נותר לבדו מבכה על מר גורלו. כמובן שהוא אינו יודע שבחוץ, בעולם האחר, שהוא בעצם העולם שאמיתי - מחכים לו בני משפחה ומקבלים אותו בזרועות פתוחות ובאהבה רבה. כך אנו...
אפשר גם אחרת - שינויים קטנים לאיכות חיים
...- שינויים קטנים לאיכות חיים למה אנחנו עסוקות כל כך? לאן אנחנו רצות? מה אנחנו מנסות להשיג? כולן רוצות לחיות חיים אידיאליים, מושלמים. מה זה אומר? נסו להגדיר לעצמכן מהם חיים אידיאלים עבורכן ותופתעו לגלות שאתן לא רחוקות מהחיים שאתן רוצות בהן, ואולי אתן כבר חיות אותם. נשים שלא מגדירות את האידיאל שלהן או את המטרות שלהן ומצפות להגיע לדבר המושלם נשמעות כך: החיים בזבל, הכל חראגיל, סוחבים, יהיה טוב, בסדר. למה הן נשמעות כך? תשאלו, והתשובה היא: כי הן חושבות שהמקום בו הן נמצאות רחוק מאוד מהאידיאל שלהן. הם לא...
אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל
...העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל. שאלה: מי זה אלוהים? אליעד: אם אתה רוצה את האמת, אתה לא יכול לשאול מי זה אלוהים, כי למעשה אתה מניח שיש אלוהים, ואולי אין אלוהים בכלל. למה אני באתר שואל שאלות על אלוהים, ומנסה להוכיח שיש למשל שני אלוהים, אז למה אני עושה את כל הבלגן הזה? כי כשאתה מאמין באלוהים, ומאמין שיש אלוהים, התפיסה שלך את...
כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? חלק 2
...ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? חלק 2 המשך מ: כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם ? כיצד להבין דברים לעומק ? חלק 1. דוגמה נוספת מהחיים. כולנו לדוגמה יודעים שניתן לבקש הנחה כספית מבעל מקצוע שמבצע עבורנו עבודה מסוימת. כולנו יודעים גם כי ככל שמתח הרווחים של בל המקצוע גדול יותר, כך ניתן להתווכח איתו ולקבל ממנו הנחה גדולה יותר. כיצד אנו יודעים זאת? אנו יודעים את זה הן מנסיון אישי שלנו והן מניסיונם של אנשים אחרים שידוע לנו שקיבלו הנחה כזו או אחרת לאחר מיקוח עם בעל המקצוע...
בודהיזם - החיפוש האצילי
...Ariyapariyesan Sutta Majjhima Nikya 26 כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה התגורר בסאווטהי בחורשת גטה, בפארק של אנאטהפינדיקה. באותו בוקר הבודהה התלבש, לקח את קערתו וגלימתו העליונה והלך לסאווטהי לסבב נדבות מזון. באותה העת מספר נזירים הלכו אל המכובד אננדה ואמרו לו: החבר אננדה, עבר זמן רב מאז שמענו שיחה על הדהמה מפיו הבודהה. יהיה טוב אם נוכל לשמוע שיחה כזו, החבר אננדה. - אם כך, ילכו המכובדים אל מעונו של הברהמין רמקה. אולי יזדמן לכם לשמוע שיחה על הדהמה מפיו של הבודהה. - כן, חבר, הם השיבו. לאחר שהבודהה שוטט בחיפוש...
אהבה עצמית - למה זה הגיוני לאהוב את עצמנו, ולמה זה לא הגיוני לא לאהוב את עצמנו?
...את עצמנו, ולמה זה לא הגיוני לא לאהוב את עצמנו? רק אצלנו בני האדם משפט כמו אז אתה אוהב את עצמך נשמע כמו עלבון. בתפישה שלנו אנחנו צריכים להקריב את עצמנו בשביל האהבה, בשביל הילדים, בשביל הבעל, בשביל ההורים. אדם שאוהב את עצמו, מטפל בעצמו או שם את עצמו בראש סדר העדיפויות נתפש כאגואיסט. נשים מקריבות את עצמן יום יום בשביל שהכלים יהיו שטופים, הבית יהיה נקי והמקרר יהיה מלא, כדי שזה יהיה ברור גם במאדים, שהם מקריבות את עצמם. המחיר שהמשפחה שלהם משלמת על ההקרבה הזו הוא מחיר שלגיטימי לשלם, כי הזהות שלהם כקורבן...
אומץ להתמודד, איך משיגים את האומץ להתמודד?
...האדם מקבל את עצמו ואת המציאות ללא תנאים, אז קל לו להתמודד עם כל מיני אתגרים כי זה האב של הדרך והאדם יכול להתמודד בדרך באופן הטוב ביותר שלו עם הדברים. וכאשר הוא אוהב את עצמו ללא תנאים ומבין שהוא שולט במצב בכל מצב, ויכול לשנות כל דבר שהוא רוצה, ולהשיג את כל מה שהוא רוצה בחיים, אז הוא לא פוחד מכלום. הוא מרגיש תחושת ביטחון הוא מבין שאין שום כוח שיעמוד בדרכו, והאדם יכול להנחות את עצמו בשיא הכוח למטרה. וכאשר האדם רגוע שהכל בסדר, אז המחשבה מובילה את האדם לסיטואציות שהכל בסדר בהן, ואז הוא מרגיש שהכל בסד...
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 1
...עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 1 הקדמה ספר זה מתמקד בדרכי ההתערבות, השיקום והחינוך שדרכם יוכל הורה לעזור ולקדם את ילדו בעל עיכוב התפתחותי או שאובחן על הקשת האוטיסטית. הספר אינו מגדיר את האוטיזם או מביא את המחקרים והגישות השונות הגורסות כי מצאו את הגורם לאוטיזם. אנסה לפרוש את דרכי ההתערבות לקידום הילד וכיצד המטפלים, ובעיקר ההורים, יכולים לכוון ולעיתים לשנות את מסלול חייו של הילד על ידי התבוננות עמוקה בילד, לימוד שיטות טיפול שונות, חקר הנושא ולמידה של דרכים...
אושר - האם אתה מאושר באמת?
...לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על אושר - האם אתה מאושר באמת?. אדם שואל, איך אדע האם אני מאושר כן או לא? הרבה אנשים מבטיחים, תעשה כך תהיה מאושר, האם באמת אני מאושר או לא? והשאלה החדה יותר, היא כיצד אפשר לדעת האם האדם מאושר כן או לא? מהו המבחן לאושר? נתחיל מהסוף, אם יש שאלה כזו הרי שאינך מאושר מספיק, אולי בדרך להיות מאושר, אך אם היית מאושר לא היית מחפש אותו. כמו אדם שצמא ורעב, ברגע שהרווה את צימאונו, הרי שמפסיק לחפש את האוכל והשתייה. בפועל, יתכן שהאדם יחווה שחסר לו משהו, ואף על פי...
חשיבות יישום עקרון הביזור בארגונים - מחשבות מקריאת הספר "חכמת ההמונים" של ג'יימס סורוביצקי
...- מחשבות מקריאת הספר חכמת ההמונים של גיימס סורוביצקי האם ביזור הנו דבר מועיל? מדוע קשה לנו כל כך לבזר פעולות בארגונים? מה היא חשיבות הביזור בארגונים פורמאליים ובלתי פורמאליים? מקריאת הספר חכמת ההמונים של גיימס סורוביצקי, ולאחר מחשבות ויישום של עקרון הביזור, הבנתי כי יש משמעויות רבות לעקרון זה. ניתן ליישם עקרון זה בפעולות כמו קבלת החלטות, יישום החלטות, פעולות של תחזוקת הארגון, פעולות פיתוח והרחבת הארגון, חשיבה משותפת לפני קבלת החלטות, ניתוח בעיה והעלאת פתרונות לבעיה ועוד. מה זה ביזור? ביזור הנה פעולה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ויסות עצמי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ויסות עצמי, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ויסות עצמי, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
חשיבה לא לוגית להיות מחוזר תרגול עצמי תחושת יכולת אובדן משפחה לקבל בתמורה טיפול בהתקף חרדה פחד מדעות של אחרים חוסר ביטחון עצמי עובדות ופירושים לשנוא את עצמך יעשה לך טוב לאהוב מוצר איך לדעת מה מישהו לא אוהב? זוגיות מאושרת לאורך זמן מבחן האושר רצון לזוגיות בחורה סמרטוט גורמים לקושי להחליט להחליט משהו להתמודד עם התנגדות לקוח התמודדות עם גברים מתחזים לא מצליח להשתנות בחורה מצליחה מה לענות ללקוח? איך להשפיע על התת מודע? לחנך ילדים בצורה נכונה חינוך ילדים אלימים רוחניות אקראית טנטרה רוחנית סכיזופרניה פרנואידית תורשה לטפל באוטיזם קל לרצות את האקס למה לא כדאי להוציא מהראש את האקסית? פול אובר הוא טוב לשרירי הגב בטן מוצקה השכל של הספר להיות אלוהים לקחת אחריות של אלוהים הרגשה של הארה לזהות הארה טוב להיות אלוהים האם הספר להיות אלוהים? מורה רוחני לוקח כסף כסף בלי לעבוד קשה חיפוש משמעות החיים הסוד של תכלית החיים לעשות כסף וליהנות מהעבודה אני שלילי איך יש בחירה חופשית? בחירה בין טוב לרע בריאת העולם האמיתית להציל את העולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בסקייפ, מטפל, מגשר בתחום ויסות עצמי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 19_11_2025 השעה 17:44:41 - wesi4