ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אספרגר ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 6 ✔פרק 4 הטיפולים המוצעים בשוק...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 6
פרק 4

הטיפולים המוצעים בשוק

גרינספן

השיטה פותחה ע"י סטנלי גרינספן ועמיתיו. שיטת גרינספן מנסה להתבונן מעבר לתוויות שניתנו לילד. הטיפול בילד מתחיל בתצפית שמתוכה נבנית תכנית עבודה אישית. ילדים מגיעים עם אבחון מפסיכולוג, נוירולוג או אנשי מקצוע אחרים ומאבחן גרינשפן מומחה ובעל ניסיון רב שנים מתבונן בו בזמן שהוא משחק. המאבחן מתבונן בילד והוא אמור למלא דוח ולמסור לכם אותו בסיום האבחון. ההתבוננות חייבת להיות מדויקת ולקחת בחשבון את כל תחומי ההתפתחות של הילד וכן כל מה שהוזכר בפרק הקודם ("על מה להתבונן כדי לראות מה קורה עם הילד שלי"). לאחר ביצוע האבחון הזה המאבחן חושב מה הם החוסרים של הילד על פי ששת אבני הדרך אותם מציין גרינספן.

אלה הם ששת אבני הדרך על פי גרינספן:

א. ויסות עצמי ועניין בעולם - כיצד הילד מגיב לכל הצלילים, המראות, לריח, לטעם ולאור. האם הוא שקוע בעצמו או מתעניין בעולם.

ב. אינטימיות - כשהילד מתעניין בעולם הוא מטפח אהבה אליו ולתקשורת בין בני אדם. קשר עין בין הדמות המטפלת לתינוק, חיוכים ורגעים של שיתוף בחוויה כמו הנפת התינוק אל - על, הרגע לפני ההנפה כשהתינוק יודע שהוא עומד להיות מונף והוא בוטח במבוגר, מביט לעיניו והמבוגר משיב לו מבט ואומר "אחת, שתיים וש - ל - ו - ש ברגעים האלה נוצר שיתוף בחוויה בין המבוגר לפעוט וכן ברגע שנגמרת ההנפה באוויר כשהם שניהם מביטים שוב זה בזה צוחקים ומחייכים, כביכול אומרים "טוב לי איתך, תודה שאתה כאן, אנחנו משתפים פעולה ומבינים זה את זה". רגעים כאלה ואחרים שמתפתחים ומשתכללים לאורך גדילת הילד בונים יסוד חזק של אינטימיות ואהבה המעניקים יכולת למידה בסיסית ומתקדמת.

ג. תקשורת דו כיוונית - הילד לומד שהוא יכול באמצעות עשייה בעולם לגרום לאחרים להגיב. הילד צוחק וההורה מגיב אליו בחיבה, הילד מגרגר ומשמיע הברות וההורה מחקה אותו ואילו הילד בתורו שוב מחקה אותו בחזרה. הילד לומד שג'סטות (מחוות) הן בעלות כוח במציאות, הוא מצביע על דבר מה שהוא רוצה וההורה מביא לו אותו. הילד לומד שלשפה יש כוח ושמילים משרתות אותו בעולם. הילד לומד מהאינטראקציה הדו כיוונית הזו שאם הוא בוכה ינחמו אותו, אם יכה ילד אחר אז יכו אותו בחזרה. כאן זו לא רק ההשפעה על העולם אלא בניה של מי אני ויש תחילתה של עשייה ותוצאה. בניה של מי אני לעומת האחר באמצעות התקשורת הדו כיוונית.

ד. תקשורת מורכבת - בעקבות השלב הקודם הילד מתקדם לתקשורת מלאה יותר הכוללת אוצר מילים גדול והרבה יותר ג'סטות המתחברות ביניהם ולא ג'סטה אחת בלבד להבעת רצון. כאן הילד משתמש כבר במילים ובג'סטות לא רק ככלים אפקטיביים לקבל את רצונו בעולם אלא כסוג של תקשורת וכוחן של המילים הופך לדו שכבתי, בקומה הראשונה המילה והג'סטה כמפעילים בעולם ובקומה השנייה הן יוצרות תקשורת במובן המלא יותר של אינטימיות רבה יותר, הבעה עצמית, יצירתיות והכנסת סגנון אישי למה שהיה בשלב הקודם חיקוי בלבד. הדיאלוגים הופכים עשירים יותר ויש כאן שיח ולא רק שפה.

ה. רעיונות רגשיים - משחק סימבולי מתפתח ומתרחב מהסעת מכונית והתנגשות באחרת למשחק מורכב בו המכוניות משוחחות זו עם זו, מעלות קונפליקטים ומנסות לפתור אותם וכו'. כאן הילד לומד לקחת את הסיטואציות בחיי היום יום שלו ולעבוד איתן דרך המשחק. כשהילד מעמיד פנים הוא מייצר סיפור דמיוני בראשו, כלומר העניינים הקונקרטיים והמוחשיים בחייו עוברים הפשטה. בכדי להגיע למשחק דמיוני עשיר על המבוגר שמשחק עם הילד להאיר לו מספיק זמן ומקום להמציא ולהביא לידי ביטוי את רעיונותיו. כמובן שבתחילת הדרך יש לעזור לילד ע"י מתן דוגמה אישית לרעיונות. כך הילד לומד שיש דבר מה שהוא מעבר למילים, שאנשים חושבים ומחשבות אינן ניתנות לצפייה פיזית, זו עבודה שנכנסת לתחום של תיאורית המיינד.

ו. חשיבה רגשית - רגשות הילד אינן מכונסות והן נמצאות בו ללא סדר. לרוב הוא אינו יודע להביע את רגשותיו, ואם כן הוא מביא אותן לידי ביטוי באופן כללי כמו כעס, שמחה או עצב. לעיתים קרובות גם רגשות פשוטים אלה אינם מקודדים עדיין ע"י הילד. כאן הילד מתחיל לבנות את הדרכים שבין רגשותיו ולהבין מה הם הרגשות האלה, לקרוא להם בשם ולשייך אותם לסיטואציות ומחשבות. הדבר נעשה כמובן באופן הבסיסי ביותר שלו ילד מסוגל. לדוגמה אם בשלב הקודם הילד האכיל בובה והשכיב אותה לישון בשלב זה הוא יארגן לה מסיבה, יכין עוגה מבצק, יקשט את החדר וישמיע מוסיקה, יזמין את הבובות האחרות להצטרף. הבובה שמחה שבאים אליה למסיבה, הילדים צוחקים והעוגה טעימה. אם מישהו ייתן מכה לבובה במסיבה היא תיעלב ותבכה וכו'.

שיטת גרינספן היא עמוקה ורחבה. הבאתי כאן רק קצה קצהו של הדרך הטיפולית. מספר ילדים שהכרתי ועבדו על פי שיטה זו יצאו ממנה נשכרים וניתן היה לראות את הדרך שבה הם עולים ומטפסים במדרגות שלבי ההתפתחות.

ABA

שיטה התנהגותית. פותחה ע"י איבר לובאס. במקור הייתה השיטה מבוססת על שימוש שיטתי בגמול (חיזוקים) ועונש. בשלושים שנה האחרונות שונתה השיטה ועודנה וכעת היא הרבה יותר רכה מכפי שהציג אותה לובאס לראשונה בספרו (תרגום חופשי של הספר ניתן למצוא באינטרנט). השיטה ההתנהגותית מפרקת את המשימות הטיפוליות ליחידות קטנות הנשענות זו על זו מבחינת התפתחות הילד. אם בוחרים משימה טיפולית כמו מיומנות יום - יום אז מפרקים אותה לחלקים. למשל, פירוק של לימוד כיצד ללבוש מכנסיים. המטרה היא שהילד ילמד כיצד ללבוש את מכנסיו לבדו. דוגמה להבנית תכנית טיפולית שתעזור לילד להשיג את המטרה:

התלבשות

מטרה: הילד ייקח מכנסיים וילבש אותם.

תהליך: בתוכנית זו יש מספר שלבים

1. הגישי לילד את המכנסיים ואמרי לו ללבוש אותם.

2. הניחי את המכנסיים ליד הילד ובקשי שייקח אותם וילבש אותן.

3. הניחי את המכנסיים במרחק מה מהילד ואמרי לו להביא את המכנסיים וללבוש אותן.

4. הניחי את המכנסיים בארון של הילד ובקשי ממנו שיביא את המכנסיים וילבש אותן.

ההתקדמות היא בשלבים לפי קצב ההצלחה של הילד.

שלבי ההתלבשות:

1. ישיבה על כסא.

2. אחיזה במכנסיים בדרך הנכונה (לעיתים צריך מעט עזרה, נסי להמנע מעזרה כמה שניתן בלי לתסכל יתר על המידה.

3. הכנסת רגל אחת.

4. הכנסת רגל שנייה.

5. המידה ומשיכה של המכנסיים למעלה.

הקפידי להתחיל עם מכנסיים שהסיומת שלהן היא מחומר אלסטי כמו גומי ולא ממכנסיים עם רוכסן וכפתור. רכיסת רוכסן וסגירת כפתור הן לרוב מיומנויות שיש ללמד את הילד בתכנית נפרדת.

בכל שלב שהילד מצליח, אפילו הצלחה חלקית שבחי אותו על סבלנות, הצלחה, כמה הוא נהדר ומקשיב.

לימוד כזה מבוסס על פירוק כל המיומנויות שהילד צריך לרכוש בכל התחומים השונים (כולל השפתיים והתקשורתיים). התכנית הטיפולית צריכה להיבנות ע"י מנחה מנוסה ובעל ידע רב. את התכנית מעבירים מטפלים וההורים, במידה והם יכולים. הילד מתוגמל ע"י חיזוקים שונים (ממילים טובות והתפעלות המטפל ועד לצעצועים קטנים ואוכל שהילד אוהב, צריך כמובן למצוא מה מניע את הילד, מהי המוטיבציה שלו ולתת לו חיזוקים שקשורים למוטיבציה ומחזקים אותה). הילד לומד את מה שהתוכנית מבקשת ללמד אותו. הוא לומד לדעת שהוא יכול להצליח. הוא לומד ללמוד ולהתרכז. הילד לומד שהמבוגר הוא המדריך שלו ושנעים וכדאי להקשיב ולהיענות למבוגר (הענות למבוגרים היא קושי שרבים מהילדים האוטיסטים חווים). הגישה ההתנהגותית נחקרה רבות, בניגוד לגישות אחרות המבקשות לעזור לילד האוטיסט ואין עליהן מחקרים או שהמחקרים העלו תוצאות שאינן חד משמעיות. המחקרים כולם, ללא יוצא מן הכלל, מצביעים על כך שכשמתחילים את התכנית ההתנהגותית בגיל צעיר מספיק (עדיף מתחת לגיל שלוש, אך אפשר גם אח"כ), באינטנסיביות גבוהה מספיק (כ - 40 שעות בשבוע אך אפשר גם מינימום של 25) ובהכנה מוקדמת של המנחה, ההורים ושאר בעלי המקצוע המעורבים בטיפול בילד, התכנית מצליחה לקדם את הילד באופן יוצא מן הכלל. ההתקדמות תלויה בהכנת תכנית עבודה רצינית ובעלת מטרות לטווח קצר ומטרות לטווח ארוך המפורקות לאבני דרך שהם צעדים קטנים אותם הילד יכול להכיל וללמוד, אז הילד יכול להתקדם מאד מנקודת המוצא שלו. כדאי להיכנס לאינטרנט ולקרוא מחקרים המראים על אילו אחוזי הצלחה מדובר. באתר של לובאס עצמו נכתב כי שיעור הילדים היוצאים מתוך הסקאלה / הקשת האוטיסטית בעקבות טיפול התנהגותי טוב הוא כחמישים אחוזים (!). ילדים שעוברים את הסף של האוטיזם לכיוון מה שנחשב נוירו - טיפיקאלי (מח רגיל) יוכלו להשתלב במערכת החינוך הרגילה, רבים מהילדים הללו יגיעו לאקדמיה או ללימוד מקצועות הקשורים בתחומי ההתעניינות האינטנסיביים שלהם (מה שאנו קוראים בגיל צעיר קיבעונות או אובססיות) ויחיו חיים מלאי משמעות. סביר להניח שקווים אוטיסטים מסוימים יישארו גם אצל האוטיסט המבוגר שנמצא בהחלמה.

אחת המטרות החשובות ביותר בכל טיפול לילד האוטיסט היא לעזור לילד לשלוט או לשנות את התנהגותו כדי שיוכל להיכנס לעולם ולתפקד בו באופן סביר לפחות. בעיות התנהגות נובעות מהשוני הנוירולוגי במח שממנו נובע הליקוי התקשורתי, חוסר הבנה של תהליכים במציאות וכן - חשוב לא פחות - מבעיות סנסוריות שרבים מהילדים חווים. עלינו כהורים לזכור תמיד, להזכיר לכל מי שנמצא בסביבת הילד, שהתנהגותו אינה תוצאה של חוסר חינוך, רשעות או עשיית "דווקא". הגישה ההתנהגותית מתייחסת לליקוי התקשורתי ולחוסר ההבנה של הילד. במקרים רבים ראיתי שאין יחס מספיק של הגישה התנהגותית לבעיות הסנסוריות. לכן כדאי לפנות למרפאת בעיסוק מוסמכת שמתמחה בבעיות סנסוריות. גם שיטת ורדי וחדרי סנזולן מטפלים בבעיות סנסוריות וצריך לראות לאיזו גישה הילד מגיב טוב ואיזו מטפלת מצליחה לחדור לעולמו של הילד ולצעוד איתו הלאה.

לגבי חששם של הורים מתכנית התנהגותית. בארץ לא פגשתי מנחות של תכניות ABA שהמליצו על עונש פיזי לילד. התכניות עובדות על בסיס תגמול. במידה והילד מבצע מה שאנו מבקשים ללמד אותו נעניק לו חיזוק - תגמול. אם הילד אינו מבצע לא נעניק לו תגמול. התגמול יכול להיות גם חיוך וחיבוק שלנו או של המטפל. המטרה היא להפוך את ביקור המטפל והמשחק עימו לתגמול. לעיתים קרובות נראה להורים אכזרי להכניס את ילדם למסגרת טיפולים שגבולותיה וחוקיה ברורים וזה כשלעצמו נראה להם לא מוסרי. מנסיוני, הכל תלוי כיצד אתה עושה את הדברים. פילוסופיות חינוכיות יכולות להיות נפלאות או מרתיעות על הנייר. מה שחשוב הוא כיצד מורידים אותן לרמת השטח ומי מטפל בילד ביום יום ואיפה הוא שם את הגבול למנחה ולמטפלים. צריך להיזהר מלהתנגד באופן כללי ונחרץ לתכנית התנהגותית או כל תכנית אחרת מתוך חוסר ידע, ניסיון דל, שמועות או אידיאולוגיות ואמונות בתכניות אחרות. מצחיק ומעציב אותי כאחד כשאני שומעת הורה אומר שהוא "מאמין" בתכנית מסוימת ולכן לא ינסה תכנית שונה. אני חושבת שאת האמונה כדאי להשאיר בבקשה למערכת היחסים שלכם עם אלוהים. אין קשר בין אמונה לבין תכנית טיפולית. הפרמטר היחיד שצריך לעמוד לנגד עיניכם הוא האם הילד מתקדם, האם הילד מרגיש טוב רוב הזמן בטיפול (כל אחד מרגיש פחות טוב לגבי משהו לעיתים וזה לגיטימי) האם הילד חוצה את גבולותיו שלו ומצליח לעשות דברים קצת אחרת מאשר ביצע אותם לפני הטיפול. האם הילד מפתח יחסים טובים ומקדמים עם המטפל? למרות החששות, נסו לשמור על מחשבה פתוחה ולבחון דברים לעומק ובעיקר ע"י מחקרים מוכחים ובעיקר ניסיון אישי שלכם ושל הורים אחרים לילדים אוטיסטים הקרובים לכם, כך תוכלו להחליט איזו תכנית טיפולית מתאימה לילדכם. מומלץ לעצור כל מספר חודשים ולחשוב כיצד הילד מרגיש, האם הוא התקדם בכיוון שציפיתי, מה צריך לשנות בתכנית באופן מהותי וכיצד. חשוב מאד להתייעץ עם בעלי מקצוע, אך לא לתת בידם את ההחלטה האחרונה לגבי מה מתאים לילד. כהורים עלינו לפתח מצפן כלפי הילד ולדעת מה הכיוון הנכון עבורו. אין אנו יכולים להשאיר את קבלת ההחלטות בידי אדם מקצועי זה או אחר שבאופן אנושי ביותר יכול להיות בעל דעות מגובשות ונחרצות עקב ניסיון חיים מסויים שאינו דווקא תואם את צרכי הילד, או במקרה החמור יותר, יכול להיות בעל אג'נדה אישית ואינטרסים שאינם תואמים את צרכי הילד והמשפחה. תכנית טיפולית, לאחר דיונים ושיחות עם אנשי המקצוע, צריכה להיות כתובה וברורה. במהלך התכנית יש לדרוש מהמטפלים לכתוב בסיום כל מפגש עם הילד מידע ספציפי שיעזור למנחה ולהורים לראות האם התכנית שכתבנו מתאימה למצבו של הילד כרגע או שיש לשנות אותה. יש לבקש מהמנחה לכתוב סיכום לכל ישיבת צוות (ישיבת נערכות בין פעם בשבוע לפעם בשבועיים עם המטפלים השונים). המנחה צריכה לכתוב גם סיכום עבודת תכנית בכל כמה חודשים בכדי שנוכל לראות מניין באנו ולאן אנו הולכים מכאן. המנחה צריך לתכנן את הפגישות בינו למטפלים ובעיקר את הפגישות הטיפוליות עם הילד. מטפל צריך לדעת מהם המטרות שלו וכיצד הוא מיישם אותם, אין להתחיל טיפול בלי שאתה כמטפל יודע מה מטרתו וכיצד תשיג אותה או תנסה להשיגה בטיפול הספציפי. יש לחשוב על דרכים רבות ויצירתיות של יישום כדי לא להגיע למצב בו המטפל הציע פעילות מסוימת לילד ונענה בשלילה ואין לו פעילות חלופית לעניין. גבולות הטיפול צרכים להיות ברורים לילד. יש להחליט האם יושבים ליד שולחן, על הרצפה, כל כמה זמן הילד מקבל הפסקה, האם מחזקים מילולית או גם ע"י הפתעות קטנות ואולי ע"י כלכלת אסימונים (לוח עליו מודבקים אסימונים שיכולים להיות כל סמל או תמונה שהילד אוהב ושהוא מקבל אותם בתמורה על עמידה בציפיות המטפל מהילד במהלך הטיפול, כשהציפיות ידועות מראש לילד), האם הטיפול נערך רק בבית או גם במקומות מחוצה לו. על המנחה והמטפלים לחשוב על הילד מחוץ לשעות הטיפול וההנחיה, לחשוב כיצד להמשיך את הטיפול, מה קשה לילד ובה הוא מצליח, מה הילד מביא איתו עכשיו ואיך כדאי להתייחס לזה. מצאתי שהזמן הטוב ביותר לחשוב על הילד (מבלי להגיע דווקא לפתרונות) הוא לפני השינה. אני מחזיקה בתוכי לפני השינה תמונה של הילד כפי שהתבוננתי בו היום, כך לעיתים קרובות אני קמה בבוקר כשהתשובה או מענה חלקי לבעיה שעלתה במהלך היום הופכת ברורה יותר. כהורה מצאתי שעל הילד שלי להיות עסוק כל שעות היום. במידה והילד אינו עסוק הוא חוזר להתעסק בתחומי העניין האוטיסטיים שלו (קבעון סביב רכבות, תמרורים, שערים, פחי זבל וחרקים) או מביא התנהגויות לא רצויות. ברגע שהילד עסוק בטיפולים ובמטלות שנקבעו מראש רוב שעות היום (מטלה יכולה להיות גם לנוח או לצפות בטלוויזיה זמן מוגבל) הזמן המשפחתי יחד הופך להיות נעים יותר ואפקטיבי מבחינת המקום שאנו מובילים את הילד אליו. בתוך הטיפולים עצמם, וכן בחלק מהזמן שהילד נמצא במסגרת המשפחתית ובגן, כדאי שיהיו כללים וחוקים דומים מאד, משום שהילד האוטיסט זקוק לגבולות ושיטתיות המעניקים לו ביטחון יחסי בעולם.

המלצות לקריאה -

בכדי ללמוד יותר לעומק מהי תכנית התנהגותית מומלץ לקרוא את הפרק "יישום עקרונות הגישה ההתנהגותית בתכנית החינוכית" בספר אוטיזם וליקויי תקשורת מאת עדנה מישורי (הוצאת אלו"ט).

בכדי להכיר את סיפור הצלחתה של ילדה שטופלה בגישה ההתנהגותית כדאי מאד לקרוא את הספר "השמיעי קולך" מאת קת'רין מוריס (הוצאת ספרית פועלים).

3. DIR -שיטה שנכתבה ע"י סטיבן גוטסטיין. השיטה מפרקת מיומנויות שונות, בעיקר תקשורתיות וחברתיות ומצריכה התמסרות של הורה והכשרה של מטפל או שניים. על ההורה ללמוד את השיטה היטב ואז לנסות ולהכשיר מטפלים. השיטה עדיין אינה מפותחת בארץ. גוטסטיין מפרט בספרו "Relationship Development Intervention" כיצד ליישם את שיטתו צעד אחר צעד ומפרט את המשחקים השונים והדרכים לחדור לעולמו של הילד. השיטה כוללת 24 שלבים הבנויים באופן היררכי. בכל שלב מפורטים לפרטי פרטים הפעילויות שצריך לבצע עם הילד, האביזרים הנחוצים לכך והדרך הנכונה לעשות זאת, כולל טיפים להורה המתחיל.

4. רכיבה טיפולית - דרך התקרבות לבעל חיים והרכיבה עליו הילד מקבל ביטחון, נהנה ונפתח לעולם.. הטיפול עובד יכול לעבוד על אלמנטים טיפוליים שונים כמו שיווי משקל, מוטוריקה גסה ועדינה, קשב, תקשורת (עם המדריך ועם ילדים אחרים כשמדובר ברכיה טיפולית בקבוצה), שליטה בגוף, פיתוח שרירי הגוף, עבודה על קצב, חוש כיוון, גרייה חושית ועוד. בנוסף, וחשוב יותר, הילד מפתח קשר אישי עם הסוס עליו הוא רוכב ולכן מומלץ לבקש שהילד ירכב בד"כ על אותו סוס.

5. טיפול באמנות - טיפול רגשי המבוסס פחות על מילים ויותר על עשייה אומנותית והקשר הלא מילולי של הילד בינו לבין המטפל ובינו לבין היצירה. ילדים שאינם מדברים או שיש להם ליקוי שפתי ייהנו מאד מטיפול זה. ילדים ששפתם מפותחת ייהנו גם הם. פחדים, רגשות, מחשבות, אובססיות וקיבעונות שמפריעים בחיי היום יום יקבלו במה בטיפול, כל אלה עוברים תהליך של פירוק ואז בניה עד לאיזון מחדש.

6. טיפול במוסיקה - ילדים אוטיסטים רבים חווים מוסיקה באופן שונה. אם ילדכם נמשך למוסיקה כדאי לנסות לחבר אותו עם מטפלת מוסמכת ובעלת ניסיון. הטיפול במוסיקה נוגע בנפש הילד ומכיל אותו במקום שהוא בוחר לפתוח והתבונן פנימה, לגעת בפחדים, בשמחה, בעצב ובכל רגש אחר שעולה אצל הילד ואינו מאוזן. דרך הטיפול לומד הילד להכיר את עצמו טוב יותר ולהתמודד עם רגשותיו.

7. טיפולים אלטרנטיביים שונים (הילינג, שיאצו, מסג', טיפולים בתוספי מזון, שיטת אמנה, שינוי תזונה, מח אחד, וכו') - ישם טיפולים אלטרנטיביים מסוגים שונים בשוק. הורים רבים מדווחים על שיפור אצל הילד בתחומים שונים ואילו הורים אחרים מדווחים שאין שינוי אצל הילד. כל ילד יגיב בדרך שונה לכל אחד מהטיפולים המוצעים בשוק, והם רבים. הצעתי לכם היא לבחור בזהירות את המטפל, שצריך להיות מטפל מוסמך שלמד אצל אדם או מוסד מוסמך, כן עליו להיות בעל ניסיון בעבודה עם ילדים אוטיסטים. אל תהססו לבקש המלצות מהורים אחרים. אל תהססו להיות במפגשים של המטפל עם הילד. אל תהססו לשאול למה הוא עושה את מה שהוא עושה בטיפול. קראו על השיטה, היו חוקרים. במידה והילד חווה שינוי עקב הטיפול יהיה זה נבון להמשיך אותו. במידה ואין תוצאות לאחר כ - 3 חודשים באופן אישי הייתי ממליצה שלא להמשיך. ישנם טיפולים הנעימים לילד וישנם טיפולים שהילד חווה כקשים ולא נעימים (למשל הסרת סוגי מזון שונים ודיאטות קיצוניות), היו ערים לרווח מול ההפסד שהילד חווה והיו זהירים בבחירותיכם.

8. השיטה האקלקטית -

כל ילד, וכך גם ילד על הקשת האוטיסטית, כדאי שיקבל את התכנית הטיפולית המתאימה לו ביותר. יכול להיות ששיטת גרינספן באופן גורף אינה מה שהילד זקוק לו כרגע, אך עקרונות אחדים מגישה זו יכולים להעניק לילד את הכלים להם הוא זקוק בהתמודדות שלו בנקודת זמן ספציפית לגבי ליקוי מסויים. כך גם לגבי גישות אחרות. עיקרון חשוב ביותר הוא לדעת לראות את הילד בכל נקודת זמן ולתת לו את המענה לו הוא זקוק מתוך הגישות השונות. לכן אני לא ממליצה על טיפול דרך גישה אחת בלבד אלא על גישה אקלקטית יותר הבונה תכנית אישית, שמשתנה עם השתנותו של הילד, צרכיו ועומק הליקויים שלו. פגשתי מנחים שונים מגישות שונות שמתנגדים לגישה האקלקטית מסיבות שונות, חלקן רלוונטיות יותר וחלקן פחות. יש המתנגדים לגישה נוספת משום שגישתם אינה משאירה זמן לעוד טיפולים (למשל ABA כתכנית מקסימאלית של קרוב ל - 40 שעות בשבוע). יש המתנגדים לגישה נוספת משום שהגישה בה הם נוקטים שונה באופן פילוסופי מהותי מגישות אחרות. נטען בפני כי ילד שמטופל בגישת ABA לא יכול להיות מטופל בו זמנית בגישת גרינספן. מניסיוני, לא תמיד הדבר נכון. הכל תלוי בצרכיו של הילד ועד כמה הוא מסוגל להכיל שונות בטיפול ובסוגי המטפלים. נושא חשוב מאד הוא לשים לב שהמנחה אכן רגיש מספיק והוא מתאים את התכנית הטיפולית לילד ולא את הילד לתכנית הטיפולית. יש מנחים העובדים "לפי הספר", עבודה כזו יכולה לפגוע בילד ולגרום לו למצוקה. כהורים אני מאמינה שתפקידנו לשמוע את כל הרופאים, המנחים והמטפלים, דעותיהם ואמונותיהם, אך בסופו של דבר התפקיד שלנו בקביעת המסגרת הטיפולית הוא לדעת למה באמת הילד שלנו זקוק ולהתאים את כל הטיפולים כך שתהיה הרמוניה מבחינת הילד באופן כזה שהטיפולים יתאימו למה שהוא זקוק לו ברגע זה ובחודשים הקרובים.

שיטות נוספות שניתן למצוא עליהן מידע מפורט באינטרנט:

שיטת טומטיס, שיטת אלבאום, שיטת ורדי, הומאופטיה ועוד שיטות שתוכלו ללמוד עליהן דרך חיפוש פשוט באינטרנט.
אינטרנט השגת מטרה לתכנן פיתוח שרירי הגוף לשנות אותה להחליט תוצאות התקרבות אוטיסט איך לחנך ילדים הדרכת הורים pdd אוטיזם איך לחנך ילדים אספרגר בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
שינוי בחיים, האם לעשות שינוי בחיים? האם להשתנות? האם לעשות שינוי במראה? האם לעשות שינוי בקריירה? האם לעשות שינוי עצמי? האם לעשות שינוי בעבודה? האם לעשות שינוי בגישה? האם לעשות שינויים בחיים? לעשות התחלה חדשה, להתחיל מחדש, שינוי הרגל
שינוי בחיים, האם לעשות שינוי בחיים? האם להשתנות? האם לעשות שינוי במראה? האם לעשות שינוי בקריירה? האם לעשות שינוי עצמי? האם לעשות שינוי בעבודה? האם לעשות שינוי בגישה? האם לעשות שינויים בחיים? לעשות התחלה חדשה, להתחיל מחדש, שינוי הרגל
...בחיים, האם לעשות שינוי בחיים? האם להשתנות? האם לעשות שינוי במראה? האם לעשות שינוי בקריירה? האם לעשות שינוי עצמי? האם לעשות שינוי בעבודה? האם לעשות שינוי בגישה? האם לעשות שינויים בחיים? לעשות התחלה חדשה, להתחיל מחדש, שינוי הרגל האם כדאי לעשות שינוי בחיים או להמשיך במצב הקיים? השאלה האם כדאי לעשות שינוי בחיים מעסיקה אנשים רבים בכל תחומי החיים, בין אם מדובר בשינוי בקריירה, בזוגיות, בתזונה, במראה החיצוני או בכל תחום אחר. אליעד כהן מסביר, שכאשר אדם שואל את עצמו האם כדאי לו לעשות שינוי כלשהו, עליו להתחיל...
המחיר של ההצלחה, מה המחיר של ההצלחה? למה קשה להצליח בחיים? איך להתמודד עם קשיים בדרך להצלחה? האם חייבים להתמודד עם קושי כדי להצליח? האם אפשר להצליח בקלות? הצלחה אקראית, הצלחה סיבתית, להתאמץ ולהצליח, מצליחנות, ווינריות
המחיר של ההצלחה, מה המחיר של ההצלחה? למה קשה להצליח בחיים? איך להתמודד עם קשיים בדרך להצלחה? האם חייבים להתמודד עם קושי כדי להצליח? האם אפשר להצליח בקלות? הצלחה אקראית, הצלחה סיבתית, להתאמץ ולהצליח, מצליחנות, ווינריות
...המחיר של ההצלחה? למה קשה להצליח בחיים? איך להתמודד עם קשיים בדרך להצלחה? האם חייבים להתמודד עם קושי כדי להצליח? האם אפשר להצליח בקלות? הצלחה אקראית, הצלחה סיבתית, להתאמץ ולהצליח, מצליחנות, ווינריות מה המחיר של ההצלחה? איך להתמודד עם קשיים בדרך להצלחה? בהרצאה הזו, אליעד כהן מציין כי כל הצלחה בחיים כרוכה בתשלום מחיר מסוים. הוא מתחיל בכך ששואל אם כדי להצליח בחיים, בייחוד להצליח בצורה משמעותית ובגדול, חייבים לשלם מחיר. התשובה לכך, לפי אליעד, היא שהצלחה אינה חייבת להיות בהישג יד של כולם, ורוב האנשים...
אמונות תפלות, איך לגרום למישהו לא להאמין באמונה תפלה? איך לגרום למישהו להפסיק להאמין באמונות תפלות? איך נוצרות אמונות תפלות? למה אנשים מאמינים באמונות תפלות? איך לרפא מחלות נפש? טיפול בהזיות, איך לטפל בהפרעות נפשיות?
אמונות תפלות, איך לגרום למישהו לא להאמין באמונה תפלה? איך לגרום למישהו להפסיק להאמין באמונות תפלות? איך נוצרות אמונות תפלות? למה אנשים מאמינים באמונות תפלות? איך לרפא מחלות נפש? טיפול בהזיות, איך לטפל בהפרעות נפשיות?
...לא להאמין באמונה תפלה? איך לגרום למישהו להפסיק להאמין באמונות תפלות? איך נוצרות אמונות תפלות? למה אנשים מאמינים באמונות תפלות? איך לרפא מחלות נפש? טיפול בהזיות, איך לטפל בהפרעות נפשיות? מהם אמונות תפלות ואיך ניתן לשנותן? אמונות תפלות הן אמונות שלא מבוססות על היגיון או ראיות אמיתיות, אך יש לאנשים נטייה להאמין בהן בצורה עיוורת. לעיתים מדובר באמונות אשר קשורות לדרך בה אנשים מפרשים את המציאות או חווים אותה באופן סובייקטיבי, במקרים מסוימים הן מסייעות להם להתמודד עם פחדים או חוסר וודאות. לדוגמה, אנשים...
איך לבקש הנחה על מוצר? איך לקבל הנחה על מוצר? איך לשכנע מוכר לתת לך הנחה? איך לגרום למוכר לתת לך הנחה? איך לבקש הנחה בצורה נכונה? המוצר יקר, אין לי כסף, המוצר לא שווה את הכסף, לקוח מבקש הנחה, טיפים לתקשורת בין אישית, בקשת הנחה
איך לבקש הנחה על מוצר? איך לקבל הנחה על מוצר? איך לשכנע מוכר לתת לך הנחה? איך לגרום למוכר לתת לך הנחה? איך לבקש הנחה בצורה נכונה? המוצר יקר, אין לי כסף, המוצר לא שווה את הכסף, לקוח מבקש הנחה, טיפים לתקשורת בין אישית, בקשת הנחה
...הנחה על מוצר? איך לשכנע מוכר לתת לך הנחה? איך לגרום למוכר לתת לך הנחה? איך לבקש הנחה בצורה נכונה? המוצר יקר, אין לי כסף, המוצר לא שווה את הכסף, לקוח מבקש הנחה, טיפים לתקשורת בין אישית, בקשת הנחה איך לבקש הנחה בצורה נכונה? כאשר אדם מעוניין לרכוש מוצר או שירות, פעמים רבות עולה הצורך לבקש הנחה על המחיר. השאלה היא, איך נכון לבקש הנחה כך שמסבכים את הסיכוי להשיג אותה, מבלי לפגוע במערכת היחסים עם המוכר? ישנן שתי דרכים עיקריות לבקש הנחה, כאשר אחת עשויה להוביל לתוצאה הרצויה ואילו השנייה עשויה להחמיר את המצב...
לקיחת אחריות, הסרת אחריות, זה לא אתה זה אני, זה לא אני זה אתה, למה מישהו לא רוצה אותך? למה לא רוצים אותך? לגרום למישהו לרצות אותך, התמודדות עם פרידה, למה לא רוצים אותי?
לקיחת אחריות, הסרת אחריות, זה לא אתה זה אני, זה לא אני זה אתה, למה מישהו לא רוצה אותך? למה לא רוצים אותך? לגרום למישהו לרצות אותך, התמודדות עם פרידה, למה לא רוצים אותי?
...לא אני זה אתה, למה מישהו לא רוצה אותך? למה לא רוצים אותך? לגרום למישהו לרצות אותך, התמודדות עם פרידה, למה לא רוצים אותי? האם המשפט זה לא אתה זה אני הוא אמיתי? כאשר אדם אומר זה לא אתה, זה אני במהלך פרידה, עולה השאלה האם המשפט הזה משקף אמת או שהוא רק דרך מנומסת לסיים קשר מבלי להאשים את הצד השני. אליעד כהן מנתח לעומק את המשפט הזה, ומציג שתי אפשרויות מרכזיות להסביר את הסיטואציה שבה אדם אינו רוצה להמשיך בקשר או במקום עבודה: אפשרות אחת: האדם השני הוא הבעייתי. כלומר, האדם האחר אינו מבין או אינו מתאים לך...
געגועים ואקסים, האם מישהו מתגעגע אליך? האם מישהו שכח אותך? האם מישהו זוכר אותך? מחשבות על האקסים, האם האקסית זוכרת אותי? כמה זמן לוקח לשכוח מישהו? כמה זמן לוקח להפסיק לאהוב? האם האקס חושב עלי? האם האקס זוכר אותי?
געגועים ואקסים, האם מישהו מתגעגע אליך? האם מישהו שכח אותך? האם מישהו זוכר אותך? מחשבות על האקסים, האם האקסית זוכרת אותי? כמה זמן לוקח לשכוח מישהו? כמה זמן לוקח להפסיק לאהוב? האם האקס חושב עלי? האם האקס זוכר אותי?
...שכח אותך? האם מישהו זוכר אותך? מחשבות על האקסים, האם האקסית זוכרת אותי? כמה זמן לוקח לשכוח מישהו? כמה זמן לוקח להפסיק לאהוב? האם האקס חושב עלי? האם האקס זוכר אותי? מהם הגורמים שמשפיעים על הגעגועים אחרי פרידה? לאחר פרידה, אחת השאלות הנפוצות שמעסיקות את בני הזוג היא אם הצד השני עדיין חושב עליהם או זוכר אותם. נושא זה מלווה בהרבה תהיות ושאלות, כמו האם הוא חושב עליי?, האם היא שכחה אותי?, ו - כמה זמן ייקח עד שהאדם השני ישכח אותי?. אליעד מציין כי תחושת געגוע לא תמיד תלויה במציאות החיצונית, כמו אם מישהו...
התפרצויות זעם, התקף זעם פסיכוטי, התפרצות רגשית, טיפול בהתקפי זעם, התפרצות רגשית מוגזמת, התפרצות רגשות, התפרצויות כעס, התקפי זעם, התקפי חרדה, התקף דיכאון פסיכוטי, התמוטטות עצבים, התקף עצבים, התקפי עצבים, הדחקה
התפרצויות זעם, התקף זעם פסיכוטי, התפרצות רגשית, טיפול בהתקפי זעם, התפרצות רגשית מוגזמת, התפרצות רגשות, התפרצויות כעס, התקפי זעם, התקפי חרדה, התקף דיכאון פסיכוטי, התמוטטות עצבים, התקף עצבים, התקפי עצבים, הדחקה
...התפרצות רגשית, טיפול בהתקפי זעם, התפרצות רגשית מוגזמת, התפרצות רגשות, התפרצויות כעס, התקפי זעם, התקפי חרדה, התקף דיכאון פסיכוטי, התמוטטות עצבים, התקף עצבים, התקפי עצבים, הדחקה מה גורם להתפרצויות זעם? התפרצויות זעם הן מצב שבו אדם חווה כעס שמתפרץ בצורה לא הגיונית ולא פרופורציונלית למצב. כאשר מדובר בהתפרצות זעם, אין הכוונה לכעס נורמלי או מוצדק, למשל במצב שבו מישהו מרביץ לאדם והוא מתעצבן - זהו כעס הגיוני ולכן לא מוגדר כהתפרצות זעם. התפרצות זעם מתארת מצב שבו אירוע קטן וזניח מעורר תגובה חריפה ובלתי נשלטת...
איך לצאת מגבולות המציאות? איך לצאת מכלא המציאות? איך להשתחרר מהמטריקס? איך להיות אלוהים? איך לשלוט במציאות? לשנות את עצמך, לשנות את התפישה שלך, איך להשתחרר מהחושים? איך לשנות את המציאות?
איך לצאת מגבולות המציאות? איך לצאת מכלא המציאות? איך להשתחרר מהמטריקס? איך להיות אלוהים? איך לשלוט במציאות? לשנות את עצמך, לשנות את התפישה שלך, איך להשתחרר מהחושים? איך לשנות את המציאות?
...איך להשתחרר מהמטריקס? איך להיות אלוהים? איך לשלוט במציאות? לשנות את עצמך, לשנות את התפישה שלך, איך להשתחרר מהחושים? איך לשנות את המציאות? איך לשנות את המציאות בעזרת שינוי עצמי? אליעד כהן מסביר בהרצאה באופן מפורט כיצד אדם יכול לשנות את המציאות שלו, לא דרך ניסיון לשנות את המציאות החיצונית, אלא על ידי שינוי של עצמו ושל תפיסתו את המציאות. כל עוד האדם לא משנה את עצמו, הוא ימשיך להיתקל באותן בעיות ובאותן מגבלות, מכיוון שהתשובות שהמציאות מספקת לו הן תוצאה ישירה של הדרך שבה הוא שואל שאלות ומפרש את הדברי...
כתות כהתמכרות, התמכרות לכת, למה קשה לעזוב כת? התמכרות להיות בכת, למה אנשים נמצאים בכתות? למה אנשים לא עוזבים את הכת? למה אנשים נכנסים לכתות? בחירה חופשית של נפגעי כתות, תסמונת שטוקהולם, איך לעזור למישהו לעזוב כת? כת כהתמכרות
כתות כהתמכרות, התמכרות לכת, למה קשה לעזוב כת? התמכרות להיות בכת, למה אנשים נמצאים בכתות? למה אנשים לא עוזבים את הכת? למה אנשים נכנסים לכתות? בחירה חופשית של נפגעי כתות, תסמונת שטוקהולם, איך לעזור למישהו לעזוב כת? כת כהתמכרות
...כהתמכרות, התמכרות לכת, למה קשה לעזוב כת? התמכרות להיות בכת, למה אנשים נמצאים בכתות? למה אנשים לא עוזבים את הכת? למה אנשים נכנסים לכתות? בחירה חופשית של נפגעי כתות, תסמונת שטוקהולם, איך לעזור למישהו לעזוב כת? כת כהתמכרות למה קשה לעזוב כת? הסיבה המרכזית שבגללה אנשים מתקשים לעזוב כתות, היא מכיוון שהשהות בכת מתפקדת בדיוק כמו התמכרות לכל דבר ועניין. אליעד כהן מדגיש כי קושי זה אינו שונה מקושי להתגבר על התמכרויות אחרות כמו עישון, סוכר או סמים. ההתמכרות להיות בכת מבוססת על תועלת רגשית שהאדם מקבל, ולכן הבעיה...
אובייקטיבי וסובייקטיבי, האגו שגורם לאדם לחשוב שהוא בלי אגו
אובייקטיבי וסובייקטיבי, האגו שגורם לאדם לחשוב שהוא בלי אגו
...שגורם לאדם לחשוב שהוא בלי אגו מהו ההבדל בין אובייקטיבי לסובייקטיבי? אליעד כהן מסביר את ההבדל בין אובייקטיבי לסובייקטיבי. לדבריו, משהו שנחשב לאובייקטיבי הוא בעצם רק אובייקטיבי באופן יחסי. לדוגמה, כאשר בני אדם רואים שולחן, זה נתפס עבורם כאובייקטיבי שהשולחן קיים. אבל הוא מסביר שאותו שולחן, עבור יצורים אחרים או ישויות אחרות, עשוי בכלל לא להיות נתפס כאובייקטיבי. כלומר, מה שנתפס כאמת מוחלטת עבור האדם, הוא למעשה אמת יחסית מאוד, ומוגבל לפרספקטיבה של האדם בלבד. ההסבר ממחיש כיצד ההבנה האנושית את המושגים אובייקטיבי...
הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3
..... את הפער - חלק 3 הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 2. מערכת היחסים הרפואית והשפעותיה על הרופא והחולה נאמר, שרוב החולים החווים סימפטומים רפואיים, מפתחים מודל הסברי למחלתם ושבפועל, רק מיעוט מהחולים משתף או מציע את עמדתם, דאגתם וציפיותיהם וזאת, בדרך כלל באופן ספונטאני. ייחוסים אלו, פעמים רבות תורמים למצבים רפואיים באופן רב יותר מאשר נותן השירות הרפואי מבין זאת (Lang, Floyd & Beine, 2000). כמו כן, במערכת זו באים לביטוי בנוסף לידע ולמומחיות אותם מביאים הרופא והחולה, גם התנסותם, הבעותיהם ותפיסתם, את...
פחד מוות - פחד מהמוות - ממה נובע פחד ממוות?
...כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על פחד מוות - פחד מהמוות - ממה נובע פחד ממוות?. למה אנשים מפחדים מהמוות? ולכאורה אין מה לפחד מהמוות, כי כל אחד ואחד ימות, וכמו כן היית שם כבר, לפני שנולדת, היית שם במוות. מה הלחץ? ממה אתה כל כך פוחד? בחדר יולדות אפשר לתלות שלט: עכשיו נולד עוד חולה סופני, ולמה? כי כל אחד שנולד הולך למות. כמובן שיש עניינים רבים מפחד מוות, עכשיו נדבר על אחד ההיבטים, והסיבה היא, בגלל שהאדם אינו מסוגל ליהנות מהחיים. הפחד מהמוות, נותן לאדם משמעות ונותן לו ליהנות מהחיים. טוב...
הישרדות - החיים האמיתיים
...החיים האמיתיים אם אתם מרגישים שאתם במאבק בלתי פוסק להתקיים? אם אתם מרגישים שאתם נאבקים בכוחות ובאנשים שמנסים לשמור עליכם למטה, אני כאן בשביל להגיד לכם: תמשיכו הלאה, אתם צומחים! הדרך להצלחה היא לא ורודה. סיפורי הצלחה של רבים מראים שאנחנו צומחים במצוקה, בקושי, בכאב, בהישרדות. ממחקר שבוצע לפני כ - 20 שנה, בקרב 300 מהאנשים המשפיעים ביותר בעולם, גילו כי 75% מהם גדלו בעוני או חוו התעללות פיזית או מינית, או חוו קשיים פיזיים כאלה ואחרים. ואני מדבר על מנהיגים דגולים, יזמים, אנשי עסקים, פוליטיקאים, אנשי רוח...
איך להפוך מחשבה למעשה?
...למעשים. הפוך את המחשבות שלך לדברים מוחשיים, גם דברים קטנים העיקר שיהיו מוחשיים. בסופו של דבר הרצונות שלך יהפכו למציאות שלך שאליה אתה רוצה להגיע. אם אתה רוצה משהו וחושב על משהו, אל תסתפק בכך, הפוך אותו למוחשי, אפילו בדבר הקטן ביותר. רשום אותו לעצמך, דבר עליו, חשוב עליו יותר, פרק אותו לגורמים ונסה לעשות כל חלק קטן ממנו, קרא עליו מידע נוסף, דבר עליו עם אחרים, קבע לך זמן קבוע במשך היום שבו אתה עוסק באותו רצון. אפילו דקה בודדת, אפילו תוך כדי משהו אחר. העיקר שתהפוך את המחשבה למעשה. מעשה אחד קטן גורר אחריו...
בודהיזם - ארבעת מוקדי הקשב - סטיפטהנה
...הקשב Maha Satipatthana Sutta Digha Nikya, 22 כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה התגורר בין בני הקורו. להם יש עיר מסחר בשם קמסדהמה ושם פנה הבודהה אל הנזירים: נזירים! , - אדוני, הם השיבו. והבודהה אמר: נזירים, קיימת דרך אחת זו לטיהור התודעה, להתגברות על צער וייאוש, להעלמות כאב ועצב, להגיע אל הדרך הנכונה, להגשמת ניבאנה - וזו היא ארבעת היסודות למודעות. מהם הארבעה? הנה, נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף, במרץ, במודעות ובהכרה בהירה, לאחר שהניח לתשוקות ומאווים כלפי העולם. הוא מתבונן בהרגשות כהרגשות במרץ, במודעות ובה
אומץ להתמודד, איך משיגים את האומץ להתמודד?
...האומץ להתמודד? כאשר האדם מקבל את עצמו ואת המציאות ללא תנאים, אז קל לו להתמודד עם כל מיני אתגרים כי זה האב של הדרך והאדם יכול להתמודד בדרך באופן הטוב ביותר שלו עם הדברים. וכאשר הוא אוהב את עצמו ללא תנאים ומבין שהוא שולט במצב בכל מצב, ויכול לשנות כל דבר שהוא רוצה, ולהשיג את כל מה שהוא רוצה בחיים, אז הוא לא פוחד מכלום. הוא מרגיש תחושת ביטחון הוא מבין שאין שום כוח שיעמוד בדרכו, והאדם יכול להנחות את עצמו בשיא הכוח למטרה. וכאשר האדם רגוע שהכל בסדר, אז המחשבה מובילה את האדם לסיטואציות שהכל בסדר בהן, ואז...
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 1
...התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 1 הקדמה ספר זה מתמקד בדרכי ההתערבות, השיקום והחינוך שדרכם יוכל הורה לעזור ולקדם את ילדו בעל עיכוב התפתחותי או שאובחן על הקשת האוטיסטית. הספר אינו מגדיר את האוטיזם או מביא את המחקרים והגישות השונות הגורסות כי מצאו את הגורם לאוטיזם. אנסה לפרוש את דרכי ההתערבות לקידום הילד וכיצד המטפלים, ובעיקר ההורים, יכולים לכוון ולעיתים לשנות את מסלול חייו של הילד על ידי התבוננות עמוקה בילד, לימוד שיטות טיפול שונות, חקר הנושא ולמידה של דרכים שעשויות לעזור לילד ללכ
פיזיקה / פילוסופיה - הרומן המוזר בין יופי ואמת - חלק 2
...- הרומן המוזר בין יופי ואמת - חלק 2 פיזיקה / פילוסופיה - הרומן המוזר בין יופי ואמת - חלק 1. רמזים מעולם האמנות כדי להעמיק את חקירתנו בואו נלך אל האנשים שיצירת יופי היא פרנסתם. מה אומרים האמנים על עבודתם שיוכל להועיל לנו במדע? א. הכיעור שותף ליצירה. נתחיל מנקודת - מבט לא שגרתית. שום מושג אינו ניתן להבהרה מספקת בלי ניגודו, ועל כן נצטרך לדון גם בהיפוכו של הנושא שלנו. ואכן, האמנות עוסקת לא רק ביופי אלא גם בכיעור: בספרות ובציור, למשל, מופיעים לפעמים דברים ממש דוחים. ובכל זאת, ככל שאנחנו מזדעזעים מהכיעור...
כיצד ליצור לעצמך משהו להאחז בו בעת משבר?
...משבר? טוב שתהיה לכל אדם נקודה שבכל פעם שמשהו ינסה לשבור אותו הוא יוכל לברוח אליה להיאחז בה ולהמשיך להתקדם. כדאי שיהיה לך כאדם משהו שתוכל להתחזק ממנו בכל מצב, לדוגמה רעיון חיובי שמחזק אותך, ספר שמחזק אותך, משפט אופטימי שמחזק אותך. ראוי שיהיה לך דבר כזה שבכל פעם שיהיה משהו שינסה לשבור אותך ולהפיל אותך לייאוש שתמיד תוכל לרוץ אליו ולהתחזק ממנו. ברגע שלמדת משהו חיובי, רשום אותו לפניך במחברת או ספר קטן. כתוב לך את הדברים שאתה לומד ושמור אותם במקום נגיש. במקרה ועובר עליך משהו, במקרה ומצב הרוח שלך מתערער...
דימוי גוף
...אוהבים את מה שאתם רואים? האם אי פעם הרגשתם שאם תשנו את גופכם כל חייכם ישתנו? שאלות כאלו ואחרות עולות במחשבות שלנו לא פעם ולא פעמיים במשך חיינן המאמר הבא נותן הבנה נוספת לגבי גופנו. דימוי גוף הוא תחושה סובייקטיבית בה האדם תופס וחווה את גופו, הוא רק חלק מהדימוי העצמי והאני האמיתי. החשיבה על הגוף שונה מאדם לאדם והיא משתנה לאורך החיים בהתאם לשינויים הפיזיולוגים שאנו עוברים בתקופות שונות של חיינו. דימוי גוף מחולק לשלושה חלקים: אנו - אשר חווים את הרגש כלפי גופנו. גופנו - שאותו אנו אוהבים \ לא אוהבים....
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אספרגר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אספרגר, למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אספרגר, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לא לפחד להתחיל איתה איך לתת הנחה ללקוח? איך להתחמק משאלה מאתגרת? להבין שהכל אחד אוכל לא טעים תובנה של מנטור פחד ממוות בגלל הקורונה להתמודד עם פחד מזקנה למה אני לא מאמין בעצמי? לבנות ביטחון עצמי אוהבת גבר נשוי למה התאהבתי בה? אושר בכל רגע האם תינוק מאושר? למה לא להאשים את האקס? בחורה שנראית טוב מידי אלוהים מחליט אלוהים מקבל החלטות איך להתמודד בקלות? איך להתמודד עם התנגדות יקר לי? סדר והצלחה להתאמץ כדי להצליח למה ללקוח קשה לקבל החלטה? לשכנע מישהו לשנות את דעתו עליך לעזור לילד להפסיק להשתמש בסמים טעויות בחינוך הילדים להאמין במורה רוחני מודעות עצמית גבוהה פסיכיאטר מוסמך מה יוצר הפרעה נפשית? למה קשה להחזיר אקסית? מומחה להחזרת אהבה סוג אימון כושר תוכנית אימון full body לקבל את השכל של אלוהים הכל מאלוהים לשחזר רגע של הארה רוחנית הדרך אל ההארה הרוחנית האם יכול להיות אלוהים? לחזור להיות אלוהים פיזור השקעות כסף מקורסים למה היא משמעות החיים שלי? למצוא את מטרת החיים חשיבה חיובית אופטימיות איך סרטי סקס יוצרים הנאה מינית? מי בוחר לך? טיפול בלי בחירה חופשית תכלית בריאת העולם למה העולם נברא? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לזוגיות, קואצ'ר לילדים, ייעוץ אישי בתחום אספרגר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6563 שניות - עכשיו 06_10_2025 השעה 20:58:29 - wesi4