ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התפתחות ✔נושאי התודעה - כשהפסיכואנליזה פוגשת את התפתחות הרוח / רות גולן ✔תורתו של פרויד פרצה לעולם לפני כמאה שנים. הפסיכולוגיה על כל התפתחויותיה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨נושאי התודעה - כשהפסיכואנליזה פוגשת את התפתחות הרוח / רות גולן
תורתו של פרויד פרצה לעולם לפני כמאה שנים. הפסיכולוגיה על כל התפתחויותיה היו תולדה של תורתו. בין אם קיבלו אותה תלמידיו שינו אותה או התנגדו לה, כולם התייחסו לפרויד.

לאקאן חזר לפרויד. פירש שינה והרחיב את הפסיכולוגיה.

משלב מסוים הייתה תחושה שהפסיכולוגיה תהייה תשובה לכל השאלות. בני אדם יבינו את עצמם לעומק. הדת במשמעה הישן תידחק ואולי תיעלם. הפסיכולוגיה עצמה הפכה לזמן מה לדת חדשה. אלא שלרבים התשובות לא היו מספיקות. האדם חיפש משהו אחר. אפשר אולי לקרוא לו גבוה יותר.

היום יש חזרה גדולה לדתות. לא לאחת אלא לרבות. בני אדם מחפשים משמעות. חזרה בתשובה יהודית, התגברות הנצרות, אסלם קיצוני, ואחרים חיפשו רחוק יותר מעולמם הקרוב והגיעו לבודהיזם. ואם נתייחס לבודהיזם לרגע כרחוק, אנשים חיפשו רחוק יותר. תורות חדשות צצו. כתות. מורים רוחניים ומורים מוארים. הפסיכולוגיה נלחמת עדיין בשקט מלחמת קיום.

רות גולן היא פסיכולוגית קלינית. בשנת 2002 פרסמה ספר "אהבת הפסיכואנליזה" אך לא רק.

כמו כמה פסיכולוגים אחרים (מרדכי גלדמן למשל) היא גם משוררת המפרסמת שירה. גם היא הגיע תוך כדי עבודה להבנה שדבר מה חסר בתהליך הטיפול הפסיכולוגי. משהו בעולם אחר. יש כאלה הקוראים לו העולם הגבוה יותר. הרוח לא במובן הפסיכולוגי. נשמה ומשמעות.

גולן מצאה לה מורה נוסף לפרויד ולאקאן שהיו מרכז עולמה, המורה הרוחני. אנדרו כהן, מורה מואר.. כמו לרבים מהמורים הללו, יש לו עדת מעריצים ולעומתם מתנגדים. אלו שלא מאמינים בכל התורות הללו קוראים לו עוד שרלטן שאומר את מה שכל המורים האחרים אומרים במלים אחרות.

כל מה אמרתי בפתיחה בקולי, מסבירה רות גולן כהסבר לנקודת המוצא שלה לספר. היא יוצאת למסע חיבור בין עולם הפסיכולוגיה לעולם הרוחניות. את הספר היא מתחילה בהסבר משלה לפרויד וללאקאן בעיקר.

שינוי מהותי, מהפכני, החל במאה השמונה עשרה כשבני אדם החלו להכיר באני העצמי שלהם. באינדיבידואליות. זהות שעוצבה על ידי היחיד. שינוי שהתפרש על פני הפילוסופיה, ספרות, תיאטרון מוזיקה ואמנות פלסטית.

לפסיכואנליזה, בהמשך, היה חלק גדול במהפך כשחשפה את הנפש האנושית. האני של היחיד הלך ותפס את מקומו של האל.

פרויד האתיאיסט הכניס את האל בדלת האחורית כשביסס את תורתו על השילוש האדיפאלי, בו נתן לאב הסמלי את המקום שלאקאן אחריו כינה האחר הגדול. פונקציה המעמידה את החוק, האיסור והגבלת העונג.

אלא שמאז המשיכו להתרחש תהליכים ושינויים. היום אנו עומדים בפני התוצאות של מות האל. אנו עדים להתפרקות האחר הגדול ומבוכה בעקבות התרת האיסורים.

האיסור הוא הגורם הראשוני לתשוקה. אם אין איסור מנין תבוא התשוקה? תוצאת התהליך היא שקיעה בעולם של צרכנות חומרית ורוחנית וטיפוח נרקיסיזם פתולוגי.

ממול עומדת חזרה לדתות והופעת אבות ממשיים או דמיוניים והחזרת אלוהים בדמות טוטליטרית.

חוקי הרייטינג והציווי להתענג. לאקאן חזה את הפיכתה של הפסיכואנליזה לדת.

אנו מקבלים את תורת האבולוציה הדארווינית, הפיזית, קשה יותר לקבל את העובדה שהתהליך האבולוציוני מתרחש גם בנפש. הראיה של חוץ ופנים כמערכות נפרדות היא מוטעית. האבולוציה כוללת גם את ההתפתחות הפנימית. בני אדם נמצאים בדרגה הגבוהה ביותר של התפתחות זו בטבע, לכן, כך קוראת לנו גולן אנו "נושאי התודעה".

ככל שרמת התודעה נמוכה יותר היא אגוצנטרית. שאינה מבדילה בינה ובין העולם. כשהתודעה מתרחבת היא הופכת אתנוצנטרית, מחברת את האדם

למשפחה, לשבט לאומה או מסורת רוחנית. היום ההתפתחות הולכת לכיוון עולם - צנטרי. גלובלית. בה אנו אזרחי כדור הארץ ורק אחר כך חברים באומה או דת. מעבר לזה עולה התודעה הקוסמית. שהיא חדשה לגמרי.

מי שבא לפסיכואנליזה בא כדי לדעת על עצמו ועל מקומו בעולם. ידע אותו מכנה גולן ידע חי, ידע ארוטי העומד בניגוד לידע אקדמי. הוא חווה רעב שמקורו בחוסר הסיפוק מהקיים ורצון לעומק רב יותר בהווייתו.

הפסיכואנליזה היא אופן של תנועה נפשית בין הקדימה, אחורה ומעגלית. תנועה המבוססת על הליבידו.

התפתחות הליבידו נתנה ללאקאן דרך להבנת שלב המראה שבו מתקבע האני. הליבידו נע ביו האני לזולת.

לאקאן מנגיד שני סוגי ליבידו. זה הנע מהאני לעולם שבא מהנרקיסיזם, זה ליבידו שניתן להעבירו, חלק אחר הוא הליבידו מקובע, זה שהוא מכנה ליבידו של אוטו - ארוטיזם פאלי. בתוך הפער בין שתי התנועות ממקם לאקאן את הליבידו של פרויד.

לפי גולן, בדרך דומה להפתיע ממוקם הליבידו הפרוידיאני - לאקניאני למה שמורה הבודהיזם. האגו מובנה כאובייקט מתוך הזדהויות ומהווה מסך מגן מול הגוף והעולם.

למה שאנו קוראים קיבעון האגו המזרחיים קוראים היקשרות. האגו מתנגד לשינוי, כך שבאנליזה הוא נחשב למקור התנגדות וקיבעון. זה המקום שבו הסובייקט נעשה מנוכר לעצמו והופך את עצמו לזולת.

לאקאן מתנגד לתיאוריה שפסיכואנליזה אמורה לחזק את האגו. יש לנו שני גופים הוא אומר, זה המוגדר על ידי השפה, על ידי מי שאומרים עליו, גוף מיני שנמצא בתהליך לידה ומוות. השני הוא האורגניזם. גוש בשר שיש בו חיים. השפה היא מעין טפיל על האורגניזם. יש לנו שני גופים ושתי שפות. יש שפה ויש LALANGUE ׁ (שפה צלילית המורכבת מהברות, כמו שפת תינוק) הדיבור העולה מן האגו שלאקאן מכנה בלה בלה היא שפה שלישית.

הטיפול הפסיכואנליטי הוא מסע. הוא מתחיל באישי, עובר באוניברסאלי ומגיע אל הייחודי. פרויד מבקש להרחיב את נקודת המבט, לצמצם את צרות העין.

ז'יז'ק אומר שהפסיכואנליזה פועלת בתחום הביניים בין ידע ואמת. אובייקטיבי סובייקטיבי. מה שחשוב איננו האמת כערך אלא הדרך שבה המעבר בין אמת לשקר חושף את האיווי של המטופל.

לדוגמה מביאה גולן ציטוט משל הגל

"כאשר הפרח בוקע נעלם הניצן ואפשר לומר שהפרח סותר את הניצן. באותו אופן הפרי מכריז על הפרח שהוא מציאות שיקרית. צורות אלו אינן רק נבדלות, הן דוחקות זו את זו כבלתי מתיישבות. אך טבען עושה אותן לאחדות אורגנית... ".

פרויד אומר שהזדהות היא תחליף למיניות ורצחנות. מנגנון שאינו מיני ואינו אגרסיבי. לאקאן מגדיר זאת כטרנספורמציה המתרחשת בסובייקט כשהוא מאמץ לעצמו דימוי. פרויד מרחיב, בחירת האובייקט מתכונן לרוב לפי הוריו. האני והעל אני נבנים באמצעות הזדהות.

כאן נכנסים לרגע ורק לצרכי הכרות עוד שני שמות. כל אחד משטח אחר. האחר קן וילברף פילוסוף.

לטענתו התודעה מורכבת מכל התובנות שעולות מהפסיכולוגיה, הפילוסופיה הפוסט מודרנית, הרוחניות והמדע, למערכת מורכבת אחת המייצגת מיפוי של מושג התודעה. הוא מציג תיאוריה יורשת לפוסט מודרניזם.

השני הוא אנדרו כהן. פילוסוף ומורה רוחני המלמד על תורת ההארה האבולוציונית של התודעה. הארה בהקשר של 14 מיליארד שנים של אבולוציה קוסמית. הוא מבקש ליישם את הפרקטיקה במאה העשרים. תכלית החיים היא התעלות מעל לנרקיסיזם הפתולוגי ומחויבות מוסרית להשתתף בקידום התפתחות התודעה.

מהו הקשר בין אובייקטים חיצוניים והתודעה היכולה לחשוב אותם שואלת גולן. האם זו השלכה של העצמי על המציאות על פי עקרון העונג. מה שנעים לי אני מפנים מה שלא נעים אני משליך אל העולם בחוץ.

העולם בחוץ קובע את זהותנו. אין אנו נפרדים מהעולם. איננו באים אל העולם, אנו באים מתוך היקום.

אין חוויה חיצונית ליקום. ייחודיותנו כבני אדם מתבטאת בהיותנו ערים לממד חיצוני של חומר העולם ופנימי סובייקטיבי של מחשבה ורגש.

דקרט טבע את המפתח שפתח את העידן המודרני. "אני חושב משמע אני קיים" חיבור בין זהות להכרה. אחרי אלפי שנים של בלבול בין פנים וחוץ התפתחה קוטביות של סובייקט - אובייקט. הסובייקט יכול לתפוס את האובייקט ביתר אובייקטיביות. להבין את האינסופי של הידע, כלומר של התודעה.

הלא מודע הוא מבנה של זיכרון שנוצר על ידי מספר מוגבל של מרכיבים בשפה. ייצוגים ומסמנים.

הם הקובעים את יחסו של הסובייקט לאחר. הם באים קודם לאחר.

כשילד נכנס לעולם, משמעות החיים ניתנת לו על ידי כך שהוא הופך לחלק מאותו עולם סמלי של תרבות. ההורים מכניסים אותו לעולם המסמנים, הם נותנים לו מקום כהוויה מדברת. הם נותנים לו שם. לעתים כזה המזהה אותו עם אבות קדומים במשפחה או מייעד אותנו לעתיד אידיאלי.

בשיח ההורים על הילד הם מסמנים אותו בשיחה עליו עוד לפני לידתו בחותמת התרבות. הם נותנים לו מקום בתוך המשפחה ובתוך הקבוצה.

הסובייקט מזדהה עם השפה בה מדברים עליו ואליו. אנו חיים בתוך מעטפת של שפה. לאקאן הדגיש שהשפה מקדימה אותנו. השפה משרטטת מראש את דמות הסובייקט. הסובייקט נתון בזמן עתיד כשמתחילים לדבר עליו. הוא יהיה...

על הווייתו של הסובייקט איננו יודעים דבר. הוא נעלם, לתוך נעלם זה אפשר להכניס את מה ששיח האחר משייך אליו. שיח שאיננו עוסק בעצם טבעו או מהותו של התינוק. הוא בונה סביבו מבנה פנטזמתי של זהות.

הדיבור מקדים במובן מסוים את עצם הקיום. הדבר בא מתוך האפשרות שקיימת בשפה, היכולת לדבר על מה שלא קיים. כשהורים מדברים על הילד שהם חולמים עליו, הם מדברים על מה שלא קיים.

אנו חולקים אשליה משותפת במה שקשור לשפה. יש לנו את התחושה שהיא כלי בו נוכל להתבטא. לקיים תקשורת. אלא שהשפה עוטפת אותנו מלכתחילה. היא שיח הבא מן האחר. אשליה שהשפה היא כלי תקשורת. לעתים אנו חשים שאיננו שולטים בשפה. שאיננו מצליחים להתבטא נכון. יש לנו מחסור במלים. אך לעתים זה גם להפך. מילים שכופות עצמן עלינו. למשל בכתיבת שירה. למה שאנו קוראים השראה. כשהכותב חווה הצפה. כאלו יש מישהו בתוכו. אולי אלוהים.

אנדרו כהן אומר "ממד ההוויה מייצג את הלא נגלה, חסר הזמן, חסר צורה, קרקע הוויה חסרת מרחב שממנה כל התהליך הגלוי והיצירתי הופיע לפני 14 מיליארד שנה... התהוות מתרחשת בתוך הזמן ודרכו. "

ההתייחסות למציאות כוללת גם את הממד היחסי ואת המוחלט. המוחלט כולל את מה שקיים. את היקום, וגם את מה שלא קיים.. ממש שהיה קיים לפני הופעת היקום ויתקיים גם לאחר היעלמותו.

איינשטיין היה משוכנע שההופעה המידית של חוקי הפיזיקה עם היווצרות היקום משמעה קיום של מוח על לא חומרי.

הביולוג רופרט שלדריק אמר "אם חוקי הטבע היו לפני המפץ הגדול, מן ההכרח שהיו הוויות לא פיזיות השוכנות באיזה סוג של שכל מתמטי קבוע, יהיה זה מוחו של האל או של השכל הקוסמי או השכל של מתמטיקאי חסר גוף"

אורובינדו אומר "ממבט ראשון נראה כאילו לידה ומוות הם תכונות של החיים. אבל אין זה באמת כך. לידה ומוות הם תהליכים של החומר, של הגוף... החיים יוצרים גוף ולא נוצרים על ידו". האדם נברא בחסר אלוהי. בצלמו אך לא לחלוטין, הוא נולד בחסר. במקום החסר באה השפה. האדם הוא שנתן שמות לכל הבריאה סביבו. את החוסר המבני מנסה האדם להשלים בעזרת כינונו של האחר הגדול, הזדהות או התאהבות. סימפטומים שיסתמו את החור, כפקק.

אנדרו כהן רואה את מהות החקירה הרוחנית כעיסוק בקשרים שבין המוחלט ליחסי, בין המודעות המוארת הנמצאת בתחום האלוהי מעבר לזמן ולהיסטוריה ובין העולם היחסי של לידה ומוות. זמן התהוות.

תפיסת האבולוציה החלה לפני כ150 שנה. האבולוציה אינה מתקיימת רק בחומר אלא גם ברוח. התפתחות האבולוציה היא התפתחות ברמת המודעות. החומר נעשה מודע יותר לעצמו.

האבולוציה היא תנועה התפתחותית שהחלה עם המפץ הגדול ונמשכת עד היום ולעתיד. אנו מכירים באבולוציה שתי תנועות מקבילות. תנועה רטרוספקטיבית, מכירים בהתפתחות לאורך הזמן, מרגע יצירת היקום. ובו בזמן מתקיימת תנועה קדימה. המשך תנועה בעתיד.

אני מדלג על חלק שלם מהספר, רובו ככולו עוסק במשנתו של אנדרו כהן ויומן סדנה שעברה רות גולן במרכז שלו. ולא שזה לא מעניין אלא שצריך לכתוב מאמר ארוך מלא ציטוטים כדי לנסות להסביר את מה שאומר כהן.

מי שמתעניין ברוחניות יצטרך לקרוא את הספר וימצא בו עניין רב. החיבור פסיכולוגיה רוחניות מעניין כמה שקורה סביבנו.. בקושי הצלחתי להיכנס לעולם הפסיכולוגיה פרוידיאנית - לאקאניאנית. זה לא אומר שאין עניין לי אמיתי ברוח.

לחלק השלישי של הספר היא קוראת "מה רוצה האישה" אותו משפט סתום של פרויד. כאן היא כותבת על סרטי קולנוע. לא ניתוח אמנותי אלא ניתוח פסיכולוגי בעיקר של דמות האישה בסרטים שונים. זהו פרק מרתק. חובבי קולנוע ימצאו בו דרך לקריאה נוספת בסרטים שראו. גולן מביאה הבחנות וציטוטים ממקורות שונים העוסקים באהבה, כי הרי ברוב הסרטים יש נגיעה באהבה. מה היו כללי האהבה החצרונית ואיך הם מופיעים ומשפיעים על האהבה בימינו. אם אתם רוצים לדעת מהו פאלוס, לא האיבר עצמו, ואיך אישה יכולה להפוך לסמל פאלי, זה הפרק שיסביר. היא מנתחת את האישה לפי לאקאן.

הסרטים שהיא מנתחת הם הפסנתר, עידן התמימות, עקבים גבוהים, בטי בלו, אושר, גם מועדון קרב, באנטיתזה לאישה, והסתכלות בגבר הפאלי. ועוד ועוד מטובי הסרטים.

אולי אין זה מסוג העניין להיכנס לרגע לחייה הפרטיים של רות גולן. כבר לפני זמן רב התחלתי לזהות אצל אנשים שהכרתי וחזרו בתשובה או חיפשו גירויים כאלה ואחרים שאחד המניעים היו תלויים בקשרים עם האב. אנשים חיפשו מישהו שיהיה אב גדול. אולי טוב יותר. אולי שקט יותר. רות גולן היא בתו של הקולנוען מנחם גולן. סיפור חייו מוכר למדי, העלייה המטאורית בהוליווד הנפילה וחזרה ארצה. אני מניח שלא היה קל לגדול בצל אב שכזה. זה יומרני מצדי להוסיף את רות לסטטיסטיקה הפרטית שלי של ה"מחפשים תשובה"

הספר נותן אפשרות לבחון דרכי מחשבה אחרת. הוא מעניין וקל לקריאה. הכל ברור. השפה איננה מתחפשת לשפה אקדמית בלתי מובנת למרות שהוא עוסק בדברים לא פשוטים..
פסיכולוגים נמשך ציטוטים שינוי מהותי להתבטא מדברים עלי חרמן תואר אקדמי להסביר מוח מבוכה אנליזה התודעה התפתחות פסיכואנליזה תודעה
התפתחות אישית והתמודדות עם קשיים, למה חייב להתמודד עם קושי כדי להתפתח? למה בלי קושי אין התפתחות אישית? איך להתפתח ברמה האישית? קשיים והתפתחות אישית, איך להתפתח אישית? פיתוח אישיות, התפתחות מקצועית, עצלנות והתפתחות אישית
התפתחות אישית והתמודדות עם קשיים, למה חייב להתמודד עם קושי כדי להתפתח? למה בלי קושי אין התפתחות אישית? איך להתפתח ברמה האישית? קשיים והתפתחות אישית, איך להתפתח אישית? פיתוח אישיות, התפתחות מקצועית, עצלנות והתפתחות אישית למה התפתחות אישית חייבת להיות כרוכה בקושי? התפתחות אישית היא תהליך של שינוי שבו האדם עובר ממצב אחד למצב אחר, שנתפס בעיניו כטוב ... מסביר שכדי שתהיה התפתחות, חייב להתקיים שינוי, וכדי ששינוי יתרחש חייב להיות קונפליקט כלשהו. הקונפליקט ... יהיה קושי, לא תהיה התפתחות. המשמעות של התפתחות היא מעבר ממצב נתון למצב חדש, וכדי להגיע למצב הזה, האדם חייב להרגיש שהמצב ... הקושי בתהליך ההתפתחות האישית? אליעד כהן מדגים זאת באמצעות דוגמה מעולם הספורט: אדם שמנסה להרים ... שריר, ואז לא תהיה התפתחות, אלא דווקא הידרדרות במצבו. למה עצלנות מונעת התפתחות אישית? אחד הרעיונות המרכזיים שאליעד כהן מדבר עליהם הוא שעצלנות וחוסר רצון ... הגדולים ביותר להתפתחות אישית. מי שמתעצל ולא מעוניין להתאמץ ולהתמודד עם קשיים, בעצם נשאר במקום. האדם ... אין שום סיכוי להתפתחות אמיתית. כיצד ניתן למצוא את הקושי שיקדם התפתחות אישית? ההנחיה המעשית של אליעד כהן היא פשוטה: אם אדם רוצה התפתחות, הוא חייב לחפש משהו קשה שיאתגר אותו. האתגר חייב להיות משהו שדורש מאמץ ... ולצמוח. אם אדם יחפש התפתחות אישית בלי אתגרים ובלי קושי, הוא פשוט יגלה שאין דבר כזה. המפתח הוא המוכנות ... בין קונפליקט לבין התפתחות? כדי להבהיר את הרעיון, אליעד כהן חוזר על כך שכל שינוי כרוך בקונפליקט פנימי ... הוא הבסיס לכל התפתחות. הקונפליקט הזה יכול להיות רגשי, פיזי או מנטלי, אך הוא חייב להתקיים. ללא ... את השינוי הדרוש להתפתחות. האם כל התמודדות עם קושי מובילה להתפתחות? אליעד כהן מציין שלא כל התמודדות עם קושי מובילה בהכרח לתוצאה חיובית או להתפתחות. לפעמים ההתמודדות מסתיימת דווקא בכישלון או בנזק, כמו בדוגמה של פציעת השריר. ... שהמאמץ יוביל באמת להתפתחות חיובית ולא לתוצאה הפוכה. מה המסקנה המעשית לתהליך ההתפתחות האישית? אליעד כהן מסכם את דבריו בצורה ברורה מאוד: מי שמחפש התפתחות אישית חייב להבין שהדרך היחידה להגיע לכך היא באמצעות קושי. אם אדם לא רוצה ... פשוט לא רוצה באמת להתפתח. הקושי הוא לא משהו שלילי, אלא להיפך - הוא ההזדמנות האמיתית לגדול, להשתפר ולהגיע ...
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם האם העולם מתקדם לקראת שינוי תודעתי ורוחני? ... שהוא מציע מורכבת: מצד אחד, התודעה תמיד משתנה ומתפתחת, אך מצד שני, המהות הבסיסית שלה לעולם אינה משתנה. ... שמחליט להפוך לחילוני. גם כאן, למרות שזה נתפס כהתפתחות או כשינוי משמעותי, זה למעשה מעבר מצורה אחת ... רובד מוחלט של אחדות, שם אין משמעות למושגים כמו התפתחות או התדרדרות, משום שאין שום שינוי. ברובד של נפרדות, כל שינוי נתפס בעיני המתבונן כהתקדמות או כהתפתחות, אבל מנקודת מבט מוחלטת, ההפך גם יכול להיחשב כהתפתחות. אליעד מביא כדוגמה את נקודת המבט של אלוהים: ... מצליח לשכוח שהוא אלוהים ולהפוך לנפרד היא אולי ההתפתחות הגדולה ביותר. האם מערכת החינוך מתדרדרת או מתפתחת? השיחה עוברת לנושא של מערכת החינוך. יש טענה נפוצה ... חשיבה עצמאית. כך החוכמה של הרב דווקא עוצרת את ההתפתחות של התלמיד. אליעד אומר שאם הרב היה פחות חכם, ... ושל סיפוק, ואולי גם להבין את המציאות באופן שונה. התפתחות רוחנית וההבדל בין אחדות לנפרדות שיטות ... מתקדמת לכיוון שינוי תודעתי ומה המשמעות של התפתחות רוחנית ותודעתית בעולם. אליעד מסביר שיש ... או להיפך. אליעד מחדד שתמיד אפשר להתייחס לזה כהתפתחות או כהתרחקות, תלוי בפרספקטיבה: מנקודת מבט של ... עולם הצורות יש תנועה והתחדשות. האם יש משמעות להתפתחות רוחנית או למעבר לרוחניות? השואל מציין ... יש נקודה מוחלטת של אחדות שבה לא שייך לדבר על התפתחות, כי שם אין שום שוני. ואולם ברובד הנפרדות, ... בתשובה, או חילופי עבודה - נתפס בעיני הסביבה כהתפתחות מסוג מסוים. מהי ההתפתחות המוחלטת מנקודת המבט של אחדות? אליעד מביא דוגמה: מהזווית האלוהית, אפשר לומר שהעולם מתפתח בכך שאלוהים מצליח להיות אדם נפרד ששכח שהוא אלוהים. כלומר, יתכן שדווקא ההתרחקות מהמוחלטת היא ההתפתחות הגדולה בעיני אותו מקור אחד. הכל עניין של נקודת מבט: בנפרדות אנו מדברים על ערכים כמו להתפתח, להתקדם, להשתפר, אך מנקודת המבט המוחלטת אין הבדל בין התפתחות ללא התפתחות. האם מערכת החינוך באמת מתדרדרת? השאלה עוברת ... מה לחפש, ואולי משם אפשר להבין את המציאות אחרת. התפתחות רוחנית וההבדל בין אחדות לנפרדות שיטות ... דתי הוא הולך להיות חילוני אז מה זה אומר שהוא התפתח רוחנית אתה יכול להגיד שכן הוא הגיע להבנה חדשה, הוא הפסיק ללמוד רוחניות והוא הלך לגשמיות זאת התפתחות הפוכה אבל זאת גם אחיזה בצורה שתיהן זה ... אני אתן לך דוגמה ממני, מה אתה שאלת בהתחלה האם יש התפתחות אני לדוגמה יש לי התפתחות מצד אחד כן כל הזמן אני מתפתח מצד שני אני כל הזמן מדבר על אותו דבר אבל זה נכון לגבי כל האנשים בעולם תמיד. ש: אז מצד אחד יש התפתחות מצד שני אין שום
מדד להתקדמות רוחנית, מדד להתפתחות אישית, כמה אתה קרוב לאושר? התפתחות רוחנית, התפתחות עצמית, מודעות עצמית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, התפתחות אישית
מדד להתקדמות רוחנית, מדד להתפתחות אישית, כמה אתה קרוב לאושר? התפתחות רוחנית, התפתחות עצמית, מודעות עצמית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, התפתחות אישית
... להתקדמות רוחנית, מדד להתפתחות אישית, כמה אתה קרוב לאושר? התפתחות רוחנית, התפתחות עצמית, מודעות עצמית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, התפתחות אישית מהו המדד להתקדמות רוחנית והתפתחות אישית? ההתקדמות הרוחנית או ההתפתחות האישית נמדדת לעיתים על פי תחושות פנימיות כמו אושר או סיפוק, אך ... הוא לא בהכרח תחושות של טוב או רע, אלא התפתחות השכל וההבנה שלנו. האם תחושות של טוב ורע הן אינדיקציה להצלחה ... להרגיש רע על מנת להבין טוב יותר את עצמנו ולהתפתח . אליעד מציע שלפעמים הדרך לאושר או לשיפור רוחני עוברת דרך סבל, וזהו חלק ... אושר, אלא השכל וההבנה שלנו. כשהשכל שלנו מתפתח, אנחנו מסוגלים להבין דברים בצורה יותר רחבה ומורכבת. תהליך זה כולל את ... עמוקה יותר של הסיטואציה. האם ניתן למדוד התפתחות רוחנית באופן מוחלט? האם ניתן לדעת באופן מוחלט אם אנחנו מתקדמים ... הרוחני הוא פנימי ומורכב. הרבה פעמים ההתפתחות אינה ניכרת מיידית, ולכן יש צורך בשכל להבין את השלב בו אנחנו ... היגיון ומחשבה? בהרצאה, אליעד מציע שמפתח ההתפתחות הרוחנית טמון בשכל. כל התהליך הרוחני, מבחינתו, הוא חיפוש אחרי ... של עצמנו ושל העולם סביבנו. ככל שהשכל שלנו מתפתח, כך אנחנו מבינים את העולם בצורה הרבה יותר רחבה, מסובכת ומורכבת. התפיסה ... מתחילים לראות את הדברים מכמה זוויות שונות. התפתחות זו כוללת את היכולת לחשוב באופן מופשט, ולהבין את הקשרים העמוקים ... מאחורי כל דבר. כיצד רמת החשיבה משפיעה על ההתפתחות האישית? לפי אליעד, ההתפתחות האישית תלויה באופן ישיר בשכל וביכולת להבין נושאים מורכבים. ... שונים נוספים. איך ידע והשכלה קשורים להתפתחות האישית? ההבנה שאנחנו רוכשים מהחיים היא חלק בלתי נפרד מההתפתחות האישית. כל ידע חדש, כל חוויה ומעיין פרספקטיבה חדשה מוסיפים ... חוויה רגשית יכולה להילקח כשלב נוסף בתהליך ההתפתחות האישית והסבל הזה, הוא סימן לצמיחה. מהו המדד להתקדמות רוחנית? ... להצלחה רוחנית? כיצד רמת החשיבה משפיעה על ההתפתחות האישית? ...
איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה
איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה
... המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה איך המוח יודע דברים חדשים? הנושא ... האם אפשר לדעת משהו חדש לגמרי? פרדוקסים בתהליך הלמידה התפתחות החשיבה אצל ילדים ...
שיפור עצמי, איך להתקדם בחיים, התפתחות עצמית, העצמה אישית, הדרך אל האושר, התקדמות בחיים, דרך רוחנית, התפתחות רוחנית, התפתחות אישית, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית
שיפור עצמי, איך להתקדם בחיים, התפתחות עצמית, העצמה אישית, הדרך אל האושר, התקדמות בחיים, דרך רוחנית, התפתחות רוחנית, התפתחות אישית, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית
... עצמי, איך להתקדם בחיים, התפתחות עצמית, העצמה אישית, הדרך אל האושר, התקדמות בחיים, דרך רוחנית, התפתחות רוחנית, התפתחות אישית, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית מה עושים כשמרגישים תקועים בדרך הרוחנית? אליעד מסביר שכאשר אדם מרגיש תקוע, מתוסכל, או חסר ... כנצח, והדבר מעיד על כך שהוא לא באמת בטוח ברצון שלו, משום שאם הרצון היה מוחלט ואמיתי, האדם היה חש אומללות מתמדת עד שהמטרה הייתה מושגת. מה הכוונה בלרוץ יותר מהר בדרך להתפתחות רוחנית? כדי להתקדם באמת, אליעד ממליץ לאנשים לבצע בדיקות בצורה אינטנסיבית ומהירה. כאשר מופיעה מחשבה או רעיון שנראה שיכול לקדם, ... ברור מה הוא מחפש או מה הבעיה, הוא ימצא את עצמו אבוד ולא יידע לאיזה כיוון להתקדם. ההבנה המדויקת של הבעיה הרוחנית היא קריטית להמשך הדרך. מה זה אומר לסגור קצוות בתהליך ההתפתחות הרוחנית? אליעד מביא את הדוגמה של תוכנית מאסטר שף, בה מתמודדים צריכים להגיש מנה תוך זמן קצוב. ברגע האחרון המתמודד מתחיל לסגור קצוות: לסדר צלחות, לנקות, לוודא שהכל מושלם. כך גם האדם שרוצה להתפתח רוחנית צריך לפעול: עליו למצוא מהן הפעולות שעדיין לא ביצע, ולהשלים אותן במהירות האפשרית. כל דבר שאדם חושב שיכול לעזור לו, גם אם זה ...
גאווה רוחנית, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, אשליה רוחנית, הארה רוחנית, דימוי עצמי רוחני, ערך עצמי רוחני, מודעות עצמית, התפתחות אישית, עבודה רוחנית, היכלי התמורות, השגה רוחנית, מורה רוחני
גאווה רוחנית, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, אשליה רוחנית, הארה רוחנית, דימוי עצמי רוחני, ערך עצמי רוחני, מודעות עצמית, התפתחות אישית, עבודה רוחנית, היכלי התמורות, השגה רוחנית, מורה רוחני
... רוחנית, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, אשליה רוחנית, הארה רוחנית, דימוי עצמי רוחני, ערך עצמי רוחני, מודעות עצמית, התפתחות אישית, עבודה רוחנית, היכלי התמורות, השגה רוחנית, מורה רוחני מהי גאווה ... מסביר שלפעמים אנשים שעובדים על התפתחות רוחנית במשך תקופה ארוכה, חווים משבר גדול שמגיע דווקא אחרי תחושת הצלחה ... כהן מסביר שזו סכנה ממשית בדרך להתפתחות רוחנית אמיתית. האדם משכנע את עצמו שכיוון שהוא התאמץ, הגיע להישגים ... זו טעות, כיוון שבפועל, הדרך להתפתחות רוחנית מלאה היא ארוכה ומורכבת הרבה יותר ממה שהאדם חושב. מה קורה כשאדם ... מהערכה עצמית מוגזמת במהלך התפתחות רוחנית? אליעד מדגיש שוב ושוב שהסכנה האמיתית היא לא בהתקדמות עצמה, אלא ... בהצלחה. מהי גאווה רוחנית? למה התפתחות רוחנית מובילה למשבר? איך לזהות אשליה רוחנית? האם הארה רוחנית היא ...
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
... מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2 האם תרגול מיומנות תמיד פותר את הבעיה? אנשים רבים מאמינים שתרגול הוא פתרון אוניברסלי לשיפור מיומנויות, אך אליעד כהן ... קודם את ההקשר של הבעיה, כי לפעמים התרגול פשוט לא רלוונטי. תרגול במצב כזה לא יפתור את הבעיה אלא רק יעמיק את הסבל או הקושי. מה המסקנה לגבי פיתוח מיומנויות והתפתחות אישית? המסקנה של אליעד היא שבכל תהליך של התפתחות אישית או רכישת מיומנות, יש לבדוק לעומק אם מה שחסר הוא באמת ניסיון חוזר ותרגול מעשי, או שיש צורך לטפל בשורש בעיה אחר. לפעמים פתרון הבעיה יגיע ... לתרגל הרגל שגוי. איך לנתח בעיה ולהחליט אם הפתרון הוא תרגול? כדי להחליט אם תרגול עוזר, צריך קודם לנתח את מקור הבעיה. זהו חלק חיוני בכל תהליך של פתרון בעיות או התפתחות אישית: מגדירים את הבעיה במדויק: מה בדיוק לא עובד? בודקים מדוע זה לא עובד: האם יש מידע חסר? מיומנות חסרה? פחד או מגבלה רגשית? שואלים האם חוסר ... נכונים), או לטפל בשורש הבעיה (למשל, בעיה רפואית, בעיה מנטלית וכדומה), ואז ייתכן שתרגול יתמוך בתהליך אך לא יהיה העיקר. מה מסקנת הדברים לגבי פיתוח מיומנות והתפתחות אישית? המסקנה היא שבכל תחום של התפתחות אישית, העצמה אישית או רכישת מיומנות חדשה, חשוב לשאול האם באמת מה שחסר לי כאן הוא ניסיון חוזר ותרגול מעשי, או שמא חסר לי פתרון אחר לשורש ...
מאמץ בהתפתחות אישית, האם מחויב להתאמץ בתהליך התפתחות אישית? קושי בתהליך התפתחות אישית, להכריח את עצמך לחקור, לקלוע אל השערה ולא להחטיא, רמות קושי בהתפתחות אישית, קונפליקט פנימי, רצונות מנוגדים, מודעות עצמית, חקירה רגשית
מאמץ בהתפתחות אישית, האם מחויב להתאמץ בתהליך התפתחות אישית? קושי בתהליך התפתחות אישית, להכריח את עצמך לחקור, לקלוע אל השערה ולא להחטיא, רמות קושי בהתפתחות אישית, קונפליקט פנימי, רצונות מנוגדים, מודעות עצמית, חקירה רגשית
... בהתפתחות אישית, האם מחויב להתאמץ בתהליך התפתחות אישית? קושי בתהליך התפתחות אישית, להכריח את עצמך לחקור, לקלוע אל השערה ולא להחטיא, רמות קושי בהתפתחות אישית, קונפליקט פנימי, רצונות מנוגדים, מודעות עצמית, חקירה רגשית האם חייבים להתאמץ בתהליך התפתחות אישית? אליעד כהן מסביר שאחת השאלות המרכזיות בתהליך התפתחות אישית היא האם חייב להיות מאמץ, או ... נוספת שלפיה האדם שמתרגל לפעולה מסוימת, אם ירצה להמשיך להתפתח, יהיה חייב להעלות את רמת הקושי. הוא מדגים ... למשקל הזה, אם הוא לא יעלה את המשקל, הוא לא יתקדם. כלומר, ההתפתחות מחייבת להעלות את רמת הקושי בצורה ... חשוב לדייק עד אינסוף בתהליך החקירה? בהקשר של חקירה עצמית והתפתחות אישית, אליעד מסביר שהמאמץ והקושי ... אליעד מסביר שהמאמץ הוא לא דבר שלילי. להפך, הוא סימן שאתה מתפתח. הקושי שאתה חש לא מעיד שלא התקדמת, אלא שאתה נמצא ברמת התפתחות גבוהה יותר, שבה נדרשת רמת דיוק ומאמץ גדולה יותר. האם חייב להיות קושי בהתפתחות אישית? איך להכריח את עצמי לחקור ... דיוק עד אין סוף, לדייק עד אין סוף, האם מחויב שיהיה קשה בהתפתחות אישית? רמת קושי בהתפתחות אישית, רמת דיוק, קושי מחויב, מרגיש ...
קוגניציה של ילדים, חשיבה של ילדים, מוח של ילדים, התפתחות קוגניטיבית, איך המוח חושב? איך המוח עובד? אמונה, זיכרון, חושים, התפתחות החשיבה, יכולות קוגניטיביות, עולם הילדים, מציאות של ילדים
קוגניציה של ילדים, חשיבה של ילדים, מוח של ילדים, התפתחות קוגניטיבית, איך המוח חושב? איך המוח עובד? אמונה, זיכרון, חושים, התפתחות החשיבה, יכולות קוגניטיביות, עולם הילדים, מציאות של ילדים
... של ילדים, חשיבה של ילדים, מוח של ילדים, התפתחות קוגניטיבית, איך המוח חושב? איך המוח עובד? אמונה, זיכרון, חושים, התפתחות החשיבה, יכולות קוגניטיביות, ... נעלם לחלוטין, כמו סיפור דמיוני. היכולת הזו של ילדים לתפוס את העולם בצורה כזו, שבה מה שהם לא רואים פשוט לא קיים עבורם, מייצגת את תחילת הדרך בה התפתחות הקוגניטיבית שלהם מתחילה ... של קיום של דבר שנמצא מחוץ לתחום הראיה שלו. הוא עשוי לחשוב שהכדור שנעלם לו מאחורי בד, פשוט לא קיים יותר. זהו תהליך שמראה כיצד הילד מתחיל להתפתח ממצב של תפיסת עולם מאוד מוחשית, חסרת ... מאוחר יותר, כשהם מתבגרים, הם צריכים להפעיל מאמצים קוגניטיביים על מנת להבין את מורכבות החיים. אם נעביר את המוח של ילד למבוגר, המחשבה על פעולתה, התפתחותה וההבנה שלה תהיה יותר מבוססת על ... ולכן קשה יותר להטעות אותם. עם זאת, ילדים יאמינו בקלות יותר למה שמראה להם, מאחר שהם עדיין לא פיתחו את היכולת להטיל ספק במה שהם רואים. איך מתפתחת יכולת החשיבה המופשטת של ילדים? ההבנה של ילדים לגבי המציאות, גם אם היא נראית בהתחלה פשוטה ומוגבלת, מתפתחת בצורה מתמשכת. ככל שהם מתבגרים, הם ... מעבר למה שהם רואים, וזהו תהליך מאוד מורכב. למדוד את המציאות בצורה מדויקת ולחבר בין מה שהילד ראה לבין מה שקרה בפועל דורש מאמץ קוגניטיבי, שלב שהתפתחות קוגניטיבית תומכת בו ככל שהילד מתבגר. קוגניציה של ילדים תפיסת זמן ומרחב של ילדים התפתחות קוגניטיבית אצל ילדים ההבדלים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התפתחות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התפתחות, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התפתחות, איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי ועסקי, אימון אישי למציאת זוגיות, פסיכותרפיה הוליסטית בנושא התפתחות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 10:03:47 - wesi4