ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הרגשת צמיחה ✔בין חינוך לאילוף ✔רבים מבינכם וודאי מתקוממים לשמוע, כי ישנם היבטים ומרכיבים דומים בין שני התחומים... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בין חינוך לאילוף
רבים מבינכם וודאי מתקוממים לשמוע, כי ישנם היבטים ומרכיבים דומים בין שני התחומים, החינוך והאילוף. אם נתעלם מן העובדה שמדובר במעין הקבלה בין בן אנוש לחיה, נוכל להשתחרר וללמוד משהו מן ההשוואה. נפוץ מאוד לראות התייחסות של בני אדם לחיות המחמד שלהם, בדרך ש"מאנישה" אותם. אנשים תופסים ומפרשים התנהגויות חייתיות כמו היו אנושיות. לכן באילוף וביות חיות מתרחשות טעויות נפוצות, "תקשורתיות" באופיין.

לחיות פסיכולוגיה משלה, תרבות ותקשורת שונה. באופן דומה, הילד הוא "אחר", ואינו "מבוגר נמוך"

כזה שיכול להבין הכל, אם רק נסביר לו משהו מספיק פעמים, ולאט.

.. ההבנה הבסיסית של הגורם ההתפתחותי אינה באה בד"כ לידי ביטוי, אפילו אצל מחנכים ואנשי מקצוע.

אותו גורם מתבטא בתהליכי מטמורפוזה של החוויות החושיות, התפיסה, העיבוד הקוגניטיבי וההתנהגות. מכאן

מאותה טעות, נובע גם הרצון הנפוץ לתקשורת שוויונית, מכבדת, "בגובה העיניים" עם ילדים. כאילו עלינו לתרגל עם ילדים את כללי החיים הדמוקרטיים, התבוניים, לפיהם נרצה שיחיו בבגרותם. אלה טעויות שכיחות בשני התחומים.

לכבד את האחר - ויהא זה ילד, בן תרבות אחרת, חיה או בן אנוש, משמעו לנסות וללמוד את עולמו ושפתו שלו

התניותיו והבנותיו שלו. ידע והיכרות את טבעו האמיתי של "האחר", עשויים להקל, לחבר, ליצור הבנה וקבלה, ולהביא לשינוי רצוי - כשאנו המבוגרים האחראים. והחשוב ביותר - תקשורת ומיטביות בחיים משותפים.

זה בידינו, בחינוך כמו באילוף. חיית מחמד אשר "יודעת את מקומה", מפנימה את כללי הלהקה שלה, (הבית והמשפחה), ומצייתת להם, תהיה נוחה יותר באחזקה, וממילא אהובה, נינוחה ושמחה יותר. ילד מחונך וחברתי יקבל תגמולים חברתיים מרובים יותר.

האילוף והחינוך נועדו לחברת, להביא לסוציאליזציה, ללמידה של התפקיד המיועד - ילד או בוגר, זכר או נקבה

(באופן המסורתי), שליט או נשלט. עבור הכלב, החיה, החיברות יהיה for good, לכל משך חייו, ילד אמור לגדול מן התפקיד ה"ילדי", וללמוד תפקידים נוספים בכל שלב בחייו.

תהליך חינוך מודע ומותאם לצרכים ולשלבים ההתפתחותיים המשתנים, יסייע לגדל ילד בוטח יותר, שליו, עצמאי, שיגדל להיות בוגר חופשי בנפשו וברוחו, המבטא את עצמו ויכולותיו.

האין זה בדיוק מה שהורים רוצים, עבורם ועבור ילדיהם?

בפועל, שכיח מאוד לראות התנהגויות אשר מחנכות, מאלפות ומביאות לתוצאות הפוכות. לדוגמה - מעולם החי - כלבנו מקבל את פנינו כשאנו שבים הביתה. הוא קופץ עלינו, מלקק, נובח, מפגין את שמחתו העצומה. זה מחמיא ונעים מאוד, ובד"כ אנו מלטפים אותו ומפגינים בכך אישור להמשך התנהגות זו. אולם ייתכן גם, שציפורניו הארוכות קורעות את בגדינו, או שמשקלו כבד מדי, או שהוא נוהג כך גם באורחינו ובילדינו, וזה כבר פחות נעים, בטוח או רצוי לנו...

כשאנו מתגמלים את הכלב על התנהגות זו, הנתפסת אצלנו כשמחת פגישה, אנו משמרים ומחזקים דפוס שלילי

שעלול לגרום לנו אי נחת ונזק בהמשך, שיחזרו כבומרנג אל הכלב. התוצאה - כלב אומלל ומבולבל. ההסבר הוא פשוט - לפי הפסיכולוגיה הכלבית, (כלבים חיים בלהקה שלה מנהיג אחד, האלפא - דוג (alfa dog), הקפיצה, ההתרוממות, מבטאת ערעור על מעמד המנהיג. כלבים החיים במשפחה מבינים מהר מיהו האלפא - דוג של המשפחה - הבעלים. הם זקוקים לכך, לשמירת המבנה ההיררכי לפיו הם בנויים, ולחיזוק ביטחונם האישי. כשהסדר הזה ברור, הכלב יציית. כשניתן לו לערער על כך, נפתח פתח להתנהגויות לא רצויות - החל מקפיצות וכוחנות, ועד לתקיפת ילדי המשפחה. בטבע הסמכות הזו נאכפת באופן חד משמעי. ואצלנו?

באילוף מכוון ומנחה אין צורך להיות קשוחים או אכזרים, רק ברורים. למשל - כשכלבנו מקבל את פנינו וקופץ עלינו בשמחה, (סימן לאושרו, כן, אך גם לערעור על סמכותנו, בכך שהוא מתרומם כדי להגיע לגובה שלנו)...

די בהרמת הברך שלנו מולו, באופן שלא יאפשר לו להישען עלינו כשהוא בגובה הפנים שלנו, כדי שיחזור לעמדה הטבעית שלו. אהבתו אלינו לא תיפגם, רק תתעצם. עבורו אנו מנהיגים, מקור של ביטחון, הגנה ושלווה.

גזירה דומה אך לא שווה לחינוך האנושי - הערעור על הסדר הטבעי של מנהיגות והובלה על ידי המבוגרים האחראים, וכל מה שאנו קוראים לו "בדיקת גבולות" אצל ילדים. גם זו התנהגות עם הצדקה התפתחותית. הילד גדל ומתפתח, ובודק כל הזמן את יכולותיו החדשות, מול הנורמות ומסגרות הכללים והחוקים שהוא מכיר. הוא "דוחף גבולות המעטפת המשפחתית".

יש לאפשר לילד תחושת צמיחה והישג, חוויית התעצמות, בכך שנרחיב באופן הדרגתי את הגבולות. אך עלינו גם לשמור שזה לא יהיה קל מדי... עליו להתאמן, להתאמץ, לחוות את עצמו מול הקושי, ו"להרוויח" את הישגיו. בדיוק כמו שאימון דורש השקעת מאמץ, מול משקולות או כוח הכובד.

"שרירי ההתפתחות והגדילה" של הילד תלויים וקשורים ב"שרירי ההורות" שלנו.

באופן שרק נראה פרדוכסלי, העצמאות, החופש והיכולות של ילדים יתפתחו דווקא תחת סמכות אוהבת של הורים ומחנכים בטוחים בעצמם. (בתחילת גיל ההתבגרות משתנים כמובן הכללים, כמו גם הילדים)...

הורים המנסים להיות סמכותיים, אך בפועל הם ספקנים, או מתנגדים לסמכותנות בחינוך, ישיגו לרוב תוצאה הפוכה. הילדים ערים וקשובים במיוחד לעמדה הפנימית, הרגשית של ההורה. אני שומעת לעיתים תכופות הורים אומרים: "הם לא שומעים אותי בכלל". זו טעות. הילדים שומעים היטב - שומעים את הסתירות בין אמירותינו לבין התנהלותנו. בין העמדה המוצהרת שלנו, לזו הלא מודעת אפילו לנו. לרוב הם מגיבים ומצייתים לעמדה הסמויה... כמו לדוגמה, כאשר הורה מאיים בעונש על התנהגות מסוימת. לאחר שזה קורה, ההורה שב ומזהיר, שבפעם הבאה לא יוותר, או שהוא פשוט אומר לילד: אין לי כוח אליך יותר... הילד מבין מצוין: זו היא התנהגות מותרת. שאר המילים מיותרות...

סמכות ההורה וההקשבה לו ניזוקו. כשהורה שב ושואל ילד צעיר - מה ירצה ללבוש, לאכול, מתי לנסוע הביתה ומה לקנות בסופר, הוא מחשיב זאת כמתן מקום וכבוד לילד, פיתוח יכולות בחירה וחשיבה. הילד, לעומת זאת, עלול לחוש שההורה אינו בטוח, אינו יודע, ואינו הדמות שניתן לסמוך עליה ולחוש מוגנים ובטוחים בקרבתה.

תומי, ילדה בת ארבע, היטיבה לבטא זאת - היא אמרה בכעס רב לאמה, ששאלה אותה כמדי יום מה תרצה ללבוש ומה לאכול - " את אימא! את לא יודעת להחליט לבד?! ". ז

ה המקור לתגובות עצבנות וכעס אצל ילדים, דווקא כשאנו מחשיבים את דעתם ומתייעצים איתם...

הילדים אומרים לנו בהתנהגותם - "היו מובילים! " גם אם הם מפגינים התנגדות לכאורה, כרגע.

בדיוק כמו שאנו, בכל סיטואציה, נדע לאתר מהר את האחד שיודע, משפיע וקובע, וניתן בו אימון בשעת צרה. זהו יצר הישרדותי חשוב.

הורים רבים בזמננו נתקלים בקושי להיות מנהיגים, מובילים, בעלי הסמכות. התנהגותם עם הילדים היא דמוקרטית, מכבדת, על פי התבוננותם, אך חסרת החלטיות, לא בטוחה, מהססת - מעמדת התבוננות אחרת.

תכופות יש פער בין העמדות של שני ההורים, מה שיוצר תמונה מורכבת יותר, אך לא בלתי אפשרית. ילדים מפנימים היטב את העמדה הפנימית של כל הורה בנפרד, ואין צורך, גם לא אפשרות, בתיאום כל העמדות. מה שחשוב אלו ה"קווים האדומים" של התא המשפחתי, וההידברות המכבדת בין ההורים. ילדים, בדיוק כמו בעלי חיים, זקוקים למבוגרים בטוחים, מובילים.

כדאי שנטפח את מנהיגותנו - עבורם.


מיריה. כי הורות היא הזדמנות להתפתחות.

0507432400 sites.google.com/site/miryaron/Home

* www.bestlife.co.il/?categoryId=44009&itemId=88205
מה זה טעות לגדל ילד שליליות איך לקבל החלטות לבד בלתי אפשרי ביטחון הגברת ביטחון עצמי בעיות ביטחון עצמי אין לי כוח להשתחרר איך לחנך חינוך לחנך
רצון להשפיע, רצון לקבל, רצון לתת, לתת על מנת לקבל, לקבל על מנת לתת, הרצון הראשון, ואהבת לרעך כמוך, אלטרואיזם, אלטרואיסטיות, זולתנות, אינטרסנטיות, פילנתרופיה, נדבנות
רצון להשפיע, רצון לקבל, רצון לתת, לתת על מנת לקבל, לקבל על מנת לתת, הרצון הראשון, ואהבת לרעך כמוך, אלטרואיזם, אלטרואיסטיות, זולתנות, אינטרסנטיות, פילנתרופיה, נדבנות
...לתת על מנת לקבל, לקבל על מנת לתת, הרצון הראשון, ואהבת לרעך כמוך, אלטרואיזם, אלטרואיסטיות, זולתנות, אינטרסנטיות, פילנתרופיה, נדבנות האם באמת קיים רצון להשפיע ללא רצון לקבל? הרצאה זו של אליעד כהן עוסקת בניתוח מפורט ויסודי של מושגים הקשורים ברצון לקבל, רצון להשפיע, נתינה, קבלה, ואהבת לרעך כמוך, פילנתרופיה, נדבנות, אלטרואיזם וזולתנות. אליעד כהן מברר באופן מעמיק את השאלה מה עומד מאחורי הרצונות האלו, כיצד הם נוצרים ומה הקשר ביניהם. ראשית, אליעד מדגיש את הרעיון הבסיסי: כל רצון הוא במהותו רצון לקבל. כלומר...
ליצור תוכן, איך לכתוב מאמר? איך כותבים מערך שיעור? איך מכינים מצגת? איך להכין פרזנטציה? איך יוצרים סדנא? איך להכין קורס? איך לכתוב בלוג? איך לכתוב דרשה? איך לכתוב ספר? איך לכתוב חיבור? איך לכתוב טקסט? איך לכתוב נאום? איך לכתוב הרצאה?
ליצור תוכן, איך לכתוב מאמר? איך כותבים מערך שיעור? איך מכינים מצגת? איך להכין פרזנטציה? איך יוצרים סדנא? איך להכין קורס? איך לכתוב בלוג? איך לכתוב דרשה? איך לכתוב ספר? איך לכתוב חיבור? איך לכתוב טקסט? איך לכתוב נאום? איך לכתוב הרצאה?
...מאמר? איך כותבים מערך שיעור? איך מכינים מצגת? איך להכין פרזנטציה? איך יוצרים סדנא? איך להכין קורס? איך לכתוב בלוג? איך לכתוב דרשה? איך לכתוב ספר? איך לכתוב חיבור? איך לכתוב טקסט? איך לכתוב נאום? איך לכתוב הרצאה? איך לכתוב מאמר או לבנות הרצאה בצורה פשוטה וברורה? הדרך לכתוב מאמר, לבנות הרצאה, להכין מצגת או ליצור סדנה, מתבססת תמיד על אותו עיקרון פשוט וברור. אליעד כהן מסביר כי אין באמת הבדל מהותי בין כתיבת ספר, מאמר, הרצאה או כל תוכן אחר. ההבדל היחיד נעוץ בצורת הגשת התוכן ובכמות המידע. מאמר קצר או ארוך...
משמעות החיים כמשחק, בשביל מה להתאמץ אם בסוף מתים? איך למצוא משמעות בדברים? איבוד משמעות בחיים, תועלת יחסית, תועלת מוחלטת, מטרת משחק החיים, להרגיש רק טוב, להרגיש טוב בלי רע, מה משמעות החיים? בשביל מה לחיות?
משמעות החיים כמשחק, בשביל מה להתאמץ אם בסוף מתים? איך למצוא משמעות בדברים? איבוד משמעות בחיים, תועלת יחסית, תועלת מוחלטת, מטרת משחק החיים, להרגיש רק טוב, להרגיש טוב בלי רע, מה משמעות החיים? בשביל מה לחיות?
...להתאמץ אם בסוף מתים? איך למצוא משמעות בדברים? איבוד משמעות בחיים, תועלת יחסית, תועלת מוחלטת, מטרת משחק החיים, להרגיש רק טוב, להרגיש טוב בלי רע, מה משמעות החיים? בשביל מה לחיות? מה משמעות החיים כמשחק? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת במציאת משמעות בחיים, במיוחד לאור השאלה למה להתאמץ אם בסופו של דבר מתים? אליעד מציין שזו שאלה שנובעת מתוך תפיסה של תועלת מוחלטת, שהיא לא קיימת. החיים עצמם, לפי גישה זו, הם משחק, שבו כל רגע של הנאה או אושר הוא תועלת יחסית. אף פעולה לא מביאה תועלת מוחלטת או אושר בלתי נגמר. כל...
פירוק הרצון העצמי של הנפרדות, על ידי השכל של האחדות
...הנפרדות, על ידי השכל של האחדות וכאן יתבאר, איך יכול האדם לפרק ולנטרל את כל הרצונות שלו, הרצונות של הנפרדות, על ידי שימוש בשכל של האחדות? והעניין הוא, כי יש שני סוגים של רצונות או אפילו שלושה. והסוג הראשון, הוא רצון רגיל, שבו האדם רוצה איזה רצון מוגדר. כי כל רצון, הוא מוגדר בצורה כלשהי. שהאדם רוצה שהמציאות תהיה בצורה כלשהי, או שלא תהיה בצורה כלשהי, שגם זו כמובן הגדרת הרצון. ורצון כזה נקרא, רצון סופי ומוגדר. ויש גם רצון אין סופי ללא צורה, שבו האדם רוצה רצון, אך רצונו לא מוגדר כלל. שזהו רצון ללא צורה...
למה שעמום רע? למה יש שעמום? איך נוצר שעמום? איך לאהוב שעמום? למה שעמום טוב? איך לא להשתעמם? משעמם לי, איך לא להרגיש רע משעמום? פחד מהמוות, פחד לא להיות קיים, למות משעמום, להשתגע מרוב שעמום
למה שעמום רע? למה יש שעמום? איך נוצר שעמום? איך לאהוב שעמום? למה שעמום טוב? איך לא להשתעמם? משעמם לי, איך לא להרגיש רע משעמום? פחד מהמוות, פחד לא להיות קיים, למות משעמום, להשתגע מרוב שעמום
...לאהוב שעמום? למה שעמום טוב? איך לא להשתעמם? משעמם לי, איך לא להרגיש רע משעמום? פחד מהמוות, פחד לא להיות קיים, למות משעמום, להשתגע מרוב שעמום למה אנחנו שונאים להשתעמם ומה הקשר לפחד ממוות? אליעד כהן מסביר כי בשורש השעמום קיים פחד עמוק מהמוות. כאשר האדם משתעמם, הוא למעשה מפחד להיות במצב דומה למוות או לחידלון, שבו לא קורה דבר, אין התחדשות ואין עשייה. החיים נתפסים כמשהו שמכיל פעילות, תנועה, התקדמות ומטרות, בעוד שהמוות נתפס כמצב סטטי וחסר משמעות שבו אין פעולה או שינוי. לכן, כשהאדם חווה שעמום, הוא מרגי...
יתרונות וחסרונות בכל דבר, לחפש את הטוב שיש בכל דבר, לחפש את הרע שיש בכל דבר, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, אזמרה לאלוהי בעודי, בכל דבר יש יתרון, בכל דבר יש חיסרון, אחדות ההפכים
יתרונות וחסרונות בכל דבר, לחפש את הטוב שיש בכל דבר, לחפש את הרע שיש בכל דבר, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, אזמרה לאלוהי בעודי, בכל דבר יש יתרון, בכל דבר יש חיסרון, אחדות ההפכים
...לחפש את הטוב שיש בכל דבר, לחפש את הרע שיש בכל דבר, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, אזמרה לאלוהי בעודי, בכל דבר יש יתרון, בכל דבר יש חיסרון, אחדות ההפכים איך אפשר להבין שכל דבר כולל יתרונות וחסרונות באותה מידה? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מסביר הוא שבמציאות, בכל פרט ובכל דבר קיימת תמיד כמות שווה של יתרונות וחסרונות. לפי אליעד, ברמה העקרונית והעמוקה ביותר, אין הבדל מהותי בין הטוב והרע. הוא מדגיש שלא מדובר רק ברמה כללית, אלא באופן ספציפי מאוד - כל פרט, כל אירוע, כל אדם או מצב, מורכבים בדיוק מאותם מרכיבים...
לא רוצה אבל עושה - למה כולם עושים תמיד *נגד* רצונם?
לא רוצה אבל עושה - למה כולם עושים תמיד *נגד* רצונם?
...נגד רצונם? האם אדם באמת עושה את מה שהוא רוצה? אחת האשליות הגדולות של האדם היא התחושה שהוא עושה בדיוק את מה שהוא רוצה. על פי אליעד כהן, למרות שאנשים נוטים לומר עשיתי בדיוק את מה שרציתי, בפועל, אף אדם לא באמת עושה את מה שהוא רוצה. כל פעולה שאדם עושה מכוונת להשגת מטרה כלשהי. לדוגמה, כאשר אדם משחק משחק להנאתו, הוא לא נהנה מעצם המשחק, אלא מההנאה שהמשחק גורם לו להרגיש. כלומר, אפילו פעולות שנתפסות כנעימות וככיף הן אמצעי למטרה אחרת. מה באמת מניע אותנו לפעולה? ההסבר שאליעד נותן הוא שכל פעולה שלנו נעשית כדי...
דחיינות, נטייה לדחות דברים, דוחה דברים, התמודדות עם דחיינות, גורמים לדחיינות, טיפול בדחיינות, דחיינות כרונית, דרכי טיפול בדחיינות, להפסיק לדחות דברים, מס הכנסה, דוחות כספיים, דוחה משימות
דחיינות, נטייה לדחות דברים, דוחה דברים, התמודדות עם דחיינות, גורמים לדחיינות, טיפול בדחיינות, דחיינות כרונית, דרכי טיפול בדחיינות, להפסיק לדחות דברים, מס הכנסה, דוחות כספיים, דוחה משימות
...לדחות דברים, דוחה דברים, התמודדות עם דחיינות, גורמים לדחיינות, טיפול בדחיינות, דחיינות כרונית, דרכי טיפול בדחיינות, להפסיק לדחות דברים, מס הכנסה, דוחות כספיים, דוחה משימות איך להתמודד עם דחיינות? ההרצאה עוסקת בנושא הדחיינות, הצורך לדחות משימות ולהתמודד עם נטייה זו, וכן כיצד אפשר לטפל ולמנוע את הדחיינות. אליעד מדבר על הסיבות לדחיינות, הקשיים הכרוכים בה, והדרכים השונות להתמודד עם המצב. במהלך השיחה ניתנות דוגמאות מעשיות, כמו התמודדות עם משימות עסקיות ומצבים שבהם הדחיינות עלולה להיווצר. מהי דחיינות...
זיכרון / שכחה / שיפור הזיכרון - איך לזכור דברים? איך לשפר את הזיכרון?
...- איך לזכור דברים? איך לשפר את הזיכרון? זיכרון. שכחה. איך לזכור ולא לשכוח את מה שרוצים? הדרך הטובה ביותר לזכור משהו, היא על ידי הבנה שלו. אם האדם מבין, הוא אינו צריך לזכור. אם האדם אינו מבין הוא צריך להתאמץ לזכור וממילא הוא מסוגל לשכוח. אם ברצונך לזכור משהו, פשוט נסה להבין אותו בשלמות. להבין בשלמות = להבין את הדבר מכל צדדיו האפשריים = הבנה שאינה משאירה ספק כלשהו לגבי הדבר. שכחה = ידיעה הפוכה את הדבר שברצונו של האדם לזכור. לדוגמה: האדם רוצה לזכור לא לעשות X. שכחה = האדם חושב את ההפך של הדבר שאותו...
לאהוב את מה שיש, לשנוא את מה שיש, ללא הגדרת אהבה ושנאה, הדרך של אליעד כהן
לאהוב את מה שיש, לשנוא את מה שיש, ללא הגדרת אהבה ושנאה, הדרך של אליעד כהן
...מה שיש, לשנוא את מה שיש, ללא הגדרת אהבה ושנאה, הדרך של אליעד כהן האם אפשר לאהוב ולשנוא בלי להגדיר אהבה ושנאה? אליעד כהן בהרצאה מסביר על מצב שבו אפשר לאהוב את מה שיש וגם לשנוא את מה שיש, אבל בצורה שונה לחלוטין מהמקובל. הרעיון המרכזי שהוא מציג הוא האפשרות להגיע למצב שבו אין הגדרות ברורות לאהבה או לשנאה, אלא מצב בו האדם נמצא בחוויה פנימית חופשית לגמרי, ללא גבולות של מושגים או הגדרות. מה הכוונה בלאהוב או לשנוא בלי להגדיר את הרגש? אליעד מדגיש שהכוונה שלו איננה לאהוב את המציאות או לשנוא אותה על פי ההגדרות...
שבעה שבועות תספור לך
...תספור לך בבית המקדש, ייבנה במהרה בימינו, היו כלים שונים. הכלים נמשחו בשמן המשחה עמ לקדשם ועמ שהם יקדשו, אשר יבוא בתוכם. לכל עניין, מידה, הכלי שלה, כלי המקדש את הבא בתוכה. ההתקדשות בהיות הכלי התואם את מילואו. חג השבועות, כשמו כן הוא, חג של שבוע הרבה, היינו חג שמקור ענינו הינו השבוע, מילוי הכלים, הכלת השפע. התורה מצווה וספרתם לכם ממחרת השבת שבע שבועות תמימות תהיינה. הציווי למנות שבועות. הימים הנספרים אין בהם משל עצמם, מהותם הינה בהיותם חלק ומרכיב לשבוע. ימי ספירת העומר, 7 שבועות הינם הכנה לקראת המילוי...
נתינה וקבלה
...נ. ת. ו. אלוהים נתן לנו חיים, אמא נותנת חיים לילדים שלה, מדינה נותנת חיים לנתינים שלה, כל העולם נותן אחד לשני. אולם הנתינה לא באה לבד. בצד הנתינה קיימת גם הקבלה. המילה קבלה באה מהשורש ק. ב. ל, אנחנו מקבלים חיים מאלוהים, הילדים מקבלים חיים מאמא, הנתינים מקבלים חיים מהמדינה כך שללא נתינה אין קבלה, וללא קבלה אין נתינה. בין הנתינה והקבלה ישנם יחסי גומלין. השוו זאת לנשימה. כאשר תינוק בא לעולם הקול הראשון שהוא משמיע זו צעקה. הצעקה באה בעקבות נשימתו הראשונה. הנשימה הראשונה היא שאיפה וקבלת אויר ואנרגיה...
"עולם קטן" - "אדם גדול"
...קטן - אדם גדול השבוע אנו חוגגים את יום הולדתו ה 131 של אדם גדול האיש שחיבר בין הגשמיות לרוחניות אלברט איינשטיין תיאוריית מכניקת הקוונטים אומרת הרבה, אך אינה מקרבת אותנו בעצם אל סודו של הזקן (אלוקים). השבוע השתתפתי בהרצאה של הרב יובל הכהן אשרוב על נושא החברה האלטרואיסטית, שם ציין הרב יובל שלפי הקבלה הכל נבנה לפי אותו מבנה, האדם, האדם נקרא בקבלה עולם קטן ו העולם נקרא אדם גדול, מה שבא לשקף לנו שהמבנה העמוק שלנו פועל באופן מלא לפי חוקי הקבלה. נניח שניקח תא מהלב, כמה מהעבודה שלו מוקדשת לו עצמו? אחוזים...
אימון עסקי - לחשוב ממקום אחר
...לכם מחשבה שגוררת מחשבה וזו גוררת עוד אחת ולאט לאט נרקמת לכם תמונה מעניינת ואז עולה חיוך על השפתיים, חיוך של הרהור... אתם אומרים לעצמכם... אמ... זה מעניין. אלו הם הרגעים שהאסימונים נופלים, אלו הם הרגעים שרעיונות בהם מתגבשים, אלו הדקות של התובנות הכי טובות. זה קרה לי השבוע, אבל הפעם זה קרה לכיוון העבר, זה הזכיר לי משהו, זה לא הוליד רעיון חדש, זה הזכיר לי סיפור יפה שפעם קראתי ואשר מכיל רעיון פשוט וכל כך טוב! ואני לא זוכר איפה זה. הפכתי את כל הבית בניסיון למצוא את הסיפור הזה אבל ללא הצלחה... ובסוף ה
בית הכלא השמור ביותר בעולם - מהו ואיך לצאת ממנו?
...- מהו ואיך לצאת ממנו? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על בית הכלא השמור ביותר בעולם - מהו ואיך לצאת ממנו?. בית הכלא השמור בעולם שאין שום אפשרות בעולם לצאת ממנו, ובית הכלא הזה הוא הרצון העצמי של האדם. הרצון של האדם, זה שהאדם רוצה דברים זה הכלא הגדול בעולם. וזה בית הכלא השמור בעולם כי אי אפשר לצאת ממנו. המהות של כלא - מקום מוגבל - מקום שמחליטים לך, נותנים לך לעסוק עבודות פרך. מענים אותך ולא משלמים לך אם זה אכזרי יותר. בית הכלא זה הרצון העצמי של האדם, מאמלל אותו. הרצון העצמי מגביל את...
בראש ובראשונה
...ובראשונה מקור הסבל הוא במחשבות שלנו לא לסבול. זה מה שאנחנו מחפשים. אז מה מקור הסבל בעצם? כאב? לא. כאב זה לגיטימי. אנחנו אנשים רגישים. רגישות היא תכונה נהדרת. כואב לי לראות דבר זה או אחר. כואב לי לראות סבל בעולם. כואב לי שעזבת אותי. עצב? לא. עצב זה טבעי. עצוב לי כשאני לא עושה את מה שבא לי לעשות. עצוב לי לפעמים סתם ככה. כעס? מה פתאום. לכל אחד יש כעס. לא הייתי מוותרת על הכעס שלי. מותר לי לכעוס על מי שעושה לי עוול. מקור הסבל הוא במחשבה שלי על מה שאני חווה. ואינני מדברת על המחשבות החיוביות, המפרגנות...
ציור כדרך חיים
...כתמי צבע על הבד עלו במחשבתי הרהורים בעניין הציור כדרך חיים. בדעתי להעלות אותם בכל פעם על הכתב ולשתף את הקורא בתובנות הללו. בעניין הציור קיימים שני אלמנטים: מצד אחד, יש כללים ברוריםץ למשל: פרספקטיבה נכונה, טכניקות שונות לשימוש בצבע, במכחול, וכן טכניקות שימוש ביתר כלי העבודה. כמו כן, יש רעיון שאותו רוצים להעלות על גבי הבד, לעיתים הרעיון ברור עד הסוף ולעיתים בסקיצה כללית בלבד. מאידך, יש לאדם המצייר ציור את האלמנט המפתיע, היצירתי, הלא צפוי בעליל, את הזרימה שביצירה הספונטאנית, את היופי שבלא ידוע, בש
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9
...בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9 פרק 7 מכיוון שראיתי כיצד תכניות ABA ו - VBA מקדמות מאד את הילד ולצערי לא מצאתי, מלבד ספרו הראשון של לובאס, תכנית עבודה מפורטת של גישת ABA החלטתי כי מן הראוי שיהיה בנמצא עבור ההורים דוגמאות של תכניות טיפוליות. דוגמאות של תכניות טיפוליות לאחר שקבענו מה היא מטרת העל, מהן המטרות המשניות, איזו שיטת טיפול מתאימה לילד (או שיטות טיפול), מצאנו תרפיסטיות להכשיר ומנחה שינחה אותן יש לגשת לבניית התכנית. את התוכנית בונה המנחה...
אימון אישי - מודעות עצמית - התפתחות אישית - דוגמה לחקירה עצמית - מה לשאול את עצמי - חלק 4
...עצמית - התפתחות אישית - דוגמה לחקירה עצמית - מה לשאול את עצמי - חלק 4 למה אני שונאת לסבול? האם אפשר להחליט שאני עושה דברים כי אני נהנית מהם? האמירה שאני יכולה ליהנות מבלי לעשות את אותם הדברים אלא ליהנות מהיש ממה שקיים ואז אני לא רוצה כלום כי אני נהנית ממה שקיים ולא רוצה לשנות שום דבר. אני לא ארצה לעשות יוגה, או להתקדם בעבודה. זה כבר אדישות. ממה נובעת אדישות? מזה שלא אכפת. ממה נובע זה שלא אכפת? מקבלה מוחלטת של המציאות? שזו המציאות ואי אפשר לשנות אותה לחלוטין. למה אי אפשר לשנות אותה או האם זו האמת...
סגירת מעגל - הסתער על הבעיה כאילו אין מחר
...מעגל - הסתער על הבעיה כאילו אין מחר כפי שהתבאר, כאשר האדם מדבר בעקיפין או מסביר את עצמו בעקיפין ולא מתמודד ישירות עם הבעיה אזי הבעיה נשארת. וכאן אפשר להוסיף ולומר שהבעיה מתעצמת ומוסיפה על עצמה עוד בעיות. וכעת נחקור את העניין הזה ונברר את שורש הבעיה לעומק חדש. כאשר האדם לא מתמודד ישירות עם הבעיה ומדבר עליה בעקיפין ומתייחס לדברים החיצוניים לבעיה ומפחד להתמודד עם הבעיה ישירות, אזי שהבעיה לא רק נשארת אלא מתעצמת ומוסיפה על הבעיה עוד בעיות נוספות, וגם גורמת לבעיות להעמיק במקום להיפתר והבעיה הזו היא זה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הרגשת צמיחה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הרגשת צמיחה, איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הרגשת צמיחה, איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך להרחיב את המשפך השיווקי? איך למכור מוצרי מידע? איך לגרום לו לא לבגוד בך? קיום נצחי לגרום לאנשים להרגיש טוב מהי התפתחות אישית? פחד של מרגל להפסיק לפחד ממחלות מדומות תחושה של ביטחון עצמי אהבה עצמית משפיעה על האמונה שאוהבים אותך לגרום למישהו אחר לאהוב האם אני באמת אוהב מישהו בלי תנאים? בחירה מתוך אושר הדרך אל האושר המושלם אהבה בלי תנאים בזוגיות לשכנע אקסים להתחרט התחדשות בקבלת החלטות החלטה נכונה להתמודד עם אוסידי התמודדות עם מוות של של כלב הצלחה בלימודים איך ללמוד מהכישלון? שאלה סגורה של לקוח להסביר שוב ושוב את אותם הדברים ללקוחות איך למנוע התאבדות אצל ילדים? טראומת אונס מהילדות קשב וריכוז רוחני אנלוגיה רוחנית טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים מה ההיגיון בהפרעות נפשיות? האקסית יוצאת עם חבר שלי איך להתחיל עם גבר שיש לו חברה? שמירה על מתח בשריר בטווחי תנועה שונים תרגילים לכל הגוף ויכוח בין מאמין לאתאיסט אלוהים הוא הרצון הרגשת הארה קרוב להארה רוחנית האם טוב להיות אלוהים? האם הספר להיות אלוהים? השקעה במניות השקעה במחקר ובפיתוח אושר ומטרת החיים האם ניתן להשיג את מטרת החיים? יצירת אוירה שלילית חשיבה שלילית קיצונית האם יש לנו רצון חופשי? הרגשה של בחירה חופשית יצירת עולם איך נוצר העולם יש מאין? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למתבגרים, מאמן אישי לימודים, קואצ'ינג אישי בנושא הרגשת צמיחה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 05_10_2025 השעה 19:01:34 - wesi4