ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הרגשת איום ✔אור צליל וצבע ✔היא שיטה המהווה פריצת דרך ייחודית, בלתי אמצעית כאמצעי הבעה, יצירה ופענוח, הבא... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אור צליל וצבע
היא שיטה המהווה פריצת דרך ייחודית, בלתי אמצעית כאמצעי הבעה, יצירה ופענוח, הבא לבטא את עולמו, קשייו, רצונותיו, ותחושותיו של הילד כאדם והאדם במהות הילד הפנימי שבתוכו.

שיטת אור צליל וצבע היא שיטה וגישה ייחודית למשמעות האור, אשר דרכו משתקפים תדרי הצלילים וגווניו המופלאים והשונים של צבעי הקשת. ייחודה של שיטת אור, צליל וצבע מאפשרים להרחיב אופקים ולגלות עולם חדש!

הצבעים הם שפה אשר הנפש / נשמה מדברת באמצעותם. "האותיות" שלה הן קשת הצבעים, ו"קריאה" באמצעותם, נותנת לאדם הזדמנות למצוא את בחירת הצבעים הטובים לו ולבחור בהם בכל הרבדים בחייו.

בדומה לטבע הסובב אותנו אשר בכל עונות השנה צבעיו משתנים, כך אנשים מחליפים את "מלבוש הצבעים" ומשתנים בהתאם לרמת התפתחות והמודעות.

הצבעים הם השפה המאפשרת לאדם לחבור אל עצמו ללא שפיטה, בדרך ישירה ופשוטה מתוך קבלה של גילוי ופתיחות מחודשת.

דרכם ניתנת האפשרות וההזדמנות - לראות, לשמוע, לחוש ולחוות את העולם האינסופי של חוויית הצבעים.

לעולם הצבעוני סביבנו יש השפעה ישירה על התחושות, הרגשות והחוויות שלנו. כאשר אנו מכירים את שפת הצבעים ומובנים לנו האלמנטים והכיוונים הפזורים במרחב, ניתנת לנו האפשרות ליצור סביבה תומכת ומעצימה בין האדם לעצמו ובין האדם לזולתו.

היצירה ותנועת הצבעים ותדרי הצלילים באה במקום המילים.

השיטה תומכת באדם במסעו להתחבר ל"אני" המתבונן שבו ולהקשיב לו, והיכולת לראות את "האני" יותר בבהירות כדי לעזור לעצמו. מילת המפתח בשיטה הוא האיזון המאפשר שמירה על כל תחומי החיים - המחשבתי, הרגשי והגופני. זהו שביל האמצע לחיפוש, האיזון בין הרגש להיגיון, בין מאמץ להנאה ובין הניגודים הקיימים באדם.

התבוננות באור צליל וצבע כאמצעי הבעה יצירתי - אומנותי, מתאים ומתאפשר במיוחד לילדים שדרך הבעתם ישירה והבעה יצירתית עבורם משמש ככלי מגוון שיש בו הנאה, שחרור והמצאה. כך שצורת התבוננות יצירתית זו מתאימה לכל גיל ולכל אוכלוסייה.

זוהי דרך המאפשרת טיפוח וקבלת כלים לכל העוסקים במגוון מקצועות החינוך על כל גווניו, כדי לאפשר את היכולת להעביר הלאה ומכאן רווחתו של משרד החינוך לטיפוח והעצמה של מורים בעלי רגישות כדי להעצים את הישגיו של התלמיד על כל רבדיו.

היצירה היא עדות מוחשית לתהליכים המתרחשים בעולמו הפנימי של הילד. מרחב ההבעה היצירתית מהווה מיכל לרגשות ותחושות של חרדה, פחד, תסכול וכעס. דרך תהליך היצירה ניתנת לאדם / לילד הזדמנות להתנסות בחוויות של שליטה, בנייה צמיחה ושנוי, יש משמעות לדרך ביטוי ההבעה היצירתית, לבחירת החומרים, לצבע, לתנועה ולצורה כמבטאים את עולמו הפנימי של הילד, מאפיינים אישיותיים, כשרים חברתיים, הסתגלותיים וקוגניטיביים. מעשה ההבעה היצירתית הוא כלי להתבוננות ולהבנה את שמתרחש במצבו הנפשי של האדם.

מטרות ההדרכה והתמיכה של המורה:

הגישה באור צליל וצבע עם ילדים, נוער ומבוגרים מתמקדים בעיקר בתחום הרגשי - נפשי ובתחום ההתנהגותי - חברתי. בנוסף, מיקוד בנושאים הקשורים לתפיסה, לתחום הקוגניטיבי, לשפה ולתקשורת ולפיתוח דרכים ליכולות הלימודיות אצל ילדים, נוער ומבוגרים המתקשים בבעיות למידה בכל הרמות.

המטרות בעבודה פרטנית ובעבודה קבוצתית באור צליל וצבע:

1.כלי המאפשר דינאמיקה קבוצתית

כיצד מתפקדת קבוצה? מהם הכוחות המניעים אותה? מהו התפקיד שמקבל על עצמו כל אחד מחברי הקבוצה? איך האדם מראה את עצמו לאחרים ואיך אחרים קולטים אותו?

2.העמקת האינטראקציה בין חברי הקבוצה - בחירת המנדאלה ותהליך ההבעה היצירתית...

3.תמיכת הקבוצה ביחיד

4.הצבעים והתדרים שבהם מקדמים ספונטאניות, יוזמה ויצירתיות

5.הרגשת שייכות, השתתפות והישגיות

6.התגברות על התנגדות

המטרות בעבודה באור צליל וצבע מאפשרות:

1.סובלימציה של רגשות

2.לגיטימציה לבטא רגשות

3.השגת שליטה באמצעות אובייקטיביזציה של תכנים

4.חיבור בין היגיון ורגש, מילולי ולא מילולי, מציאות ודמיון

5.הרחבת יכולת הבעה רגשית באמצעות הצבע והצליל ללא הרגשת איום

6.ארגון וסדר

7.הצבעים ככלי אבחוני ייעוצי וטיפולי

המטרות להשתלבות בקבוצה באמצעות הצבעים

1.מראה לדינאמיקה הקבוצתית

2.העמקה של פעולת הגומלין בין חברי הקבוצה

3.תמיכת הקבוצה בפרט

4.כלי להזדמנות לפתח ספונטאניות, יוזמה ויצירתיות בקבוצה בצד משמעת ושליטה עצמית.

5.הרגשת שייכות, השתתפות ושחרור ממגבלות

6.התגברות על התנגדות וקושי לשינוי

השיטה והגישה שבאור צליל וצבע מתאימה למורים, הורים, תלמידים של החינוך הפורמאלי והחינוך המיוחד הלומדים בכיתות היסוד ובחטיבות הביניים.

מתאים לגננות, למורים, הורים, לתלמידים הלומדים בביה"ס היסודי, לחטיבות הביניים ולחטיבות עליונות.

מורה שיהיו בידיו כלים אלו יוכל לראות את תלמידיו בעיניים אחרות, לסייע להם ולקדמם תוך טיפוח הייחודיות והיכולות בתחומים השונים והמגוונים כתלמידים וכחלק מהמרקם החברתי.

ד"ר שולמית רונן - מפתחת שיטת "אור צליל וצבע"

ליצירת קשר: דר" שולמית רונן

פלאפון: 052-3371070

maayanr1@zahav.net.il www.alternativli.co.il/shulamit.htm

* www.bestlife.co.il/?categoryId=44009&itemId=87650
חרדה הרגשת איום אינסוף יצירת קשר בחירת צבעים תסכול וכעס רגשות ותחושות לעזור לפתח הורים הרגשת חרדה צלילים
להבריא מהטראומה - NLP בתהליכי הבראה עם קורבנות אלימות פיזית ונפשית.
... חשיפה לגירוי המקושר לזיכרון אותה חוויה, המסלולים הנוירלים שחוזקו יעוררו ביתר קלות. במצב תקין, הדבר מאפשר לנו תגובה יעילה, סכמטית ומהירה בסיטואציות מסוימות. חוויית הטראומה כוללת חוויה של איום ממשי על הקיום שלנו ואז מופעלים מסלולים שקשורים גם ברגשות של פחד, אשר בין היתר מערבים גם הפרשה של הורמוני סטרס (לדוגמה קורטיזול). ...
טכניקת הרפיה - מבוא
... או חרדה בביצוע משימה (המכניזם נקרא לעתים Fight or Flight, והוא מופעל בעת תחושת איום). המרכיב הקוגניטיבי, שכולל מחשבות, הצהרות עצמיות, אמונות, פרשנויות, ציפיות ודמיון סביב הגירוי מעורר ...
מנגנוני הגנה - מבוא
... כהגנה נגד פגיעה בתחושת שלמות העצמי, שלמות האובייקט ושלמות היחסים עמו. התעלמות (ignoring) והימנעות (avoidance) מופעלות כהגנה נגד תחושות של איום והיפגעות. פעולת מנגנונים אלה הינה, בדרך כלל, תגובתית לסכנה מוחשית. רציונליזציה (rationalization) ואינטלקטואליזציה ...
אימון אישי - מודעות עצמית - התפתחות אישית - דוגמה לחקירה עצמית - מה לשאול את עצמי - חלק 4
... דיקטטורה זה הסיבה לכך שיש את תכנית הגרעין של איראן? האם יש סיבות אחרות? כן יש סיבות אחרות, היא מאפשרת אך לא מחייבת. כי היו דיקטטורות מעולם והן יצרו דברים ולאו דווקא את תכנית הגרעין. זה שילוב של התפתחות טכנולוגית, תחושת איום מארצות אחרות? מזה שיש עוד מדינות שמתחמשות אז גם הם עושים את זה? כי זה תחביב של ראש הממשלה שם? כי יש קרב כוח בעולם מי יותר חזק? בגלל המלחמה הקרה? בגלל שיש ...
חלומות - מרדף בחלום
... - מרדף בחלום בחלומות רבים בא ליידי ביטוי סמל המרדף, כאשר בדרך כלל מדובר בחולם הבורח ממשהו המאיים על חייו: חיה, אדם או אירוע שמותירים בו תחושת איום ופחד. הבריחה בחלום תתאר בריחה מדבר מה איתו החולם מתקשה להתמודד במציאות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הרגשת איום
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הרגשת איום, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הרגשת איום, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לימודים, קואצ'ינג לילדים, מטפל רב תחומי בנושאי הרגשת איום - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 11:19:13 - wesi4