ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה צלילים ✔אור צליל וצבע ✔היא שיטה המהווה פריצת דרך ייחודית, בלתי אמצעית כאמצעי הבעה, יצירה ופענוח, הבא... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אור צליל וצבע
היא שיטה המהווה פריצת דרך ייחודית, בלתי אמצעית כאמצעי הבעה, יצירה ופענוח, הבא לבטא את עולמו, קשייו, רצונותיו, ותחושותיו של הילד כאדם והאדם במהות הילד הפנימי שבתוכו.

שיטת אור צליל וצבע היא שיטה וגישה ייחודית למשמעות האור, אשר דרכו משתקפים תדרי הצלילים וגווניו המופלאים והשונים של צבעי הקשת. ייחודה של שיטת אור, צליל וצבע מאפשרים להרחיב אופקים ולגלות עולם חדש!

הצבעים הם שפה אשר הנפש / נשמה מדברת באמצעותם. "האותיות" שלה הן קשת הצבעים, ו"קריאה" באמצעותם, נותנת לאדם הזדמנות למצוא את בחירת הצבעים הטובים לו ולבחור בהם בכל הרבדים בחייו.

בדומה לטבע הסובב אותנו אשר בכל עונות השנה צבעיו משתנים, כך אנשים מחליפים את "מלבוש הצבעים" ומשתנים בהתאם לרמת התפתחות והמודעות.

הצבעים הם השפה המאפשרת לאדם לחבור אל עצמו ללא שפיטה, בדרך ישירה ופשוטה מתוך קבלה של גילוי ופתיחות מחודשת.

דרכם ניתנת האפשרות וההזדמנות - לראות, לשמוע, לחוש ולחוות את העולם האינסופי של חוויית הצבעים.

לעולם הצבעוני סביבנו יש השפעה ישירה על התחושות, הרגשות והחוויות שלנו. כאשר אנו מכירים את שפת הצבעים ומובנים לנו האלמנטים והכיוונים הפזורים במרחב, ניתנת לנו האפשרות ליצור סביבה תומכת ומעצימה בין האדם לעצמו ובין האדם לזולתו.

היצירה ותנועת הצבעים ותדרי הצלילים באה במקום המילים.

השיטה תומכת באדם במסעו להתחבר ל"אני" המתבונן שבו ולהקשיב לו, והיכולת לראות את "האני" יותר בבהירות כדי לעזור לעצמו. מילת המפתח בשיטה הוא האיזון המאפשר שמירה על כל תחומי החיים - המחשבתי, הרגשי והגופני. זהו שביל האמצע לחיפוש, האיזון בין הרגש להיגיון, בין מאמץ להנאה ובין הניגודים הקיימים באדם.

התבוננות באור צליל וצבע כאמצעי הבעה יצירתי - אומנותי, מתאים ומתאפשר במיוחד לילדים שדרך הבעתם ישירה והבעה יצירתית עבורם משמש ככלי מגוון שיש בו הנאה, שחרור והמצאה. כך שצורת התבוננות יצירתית זו מתאימה לכל גיל ולכל אוכלוסייה.

זוהי דרך המאפשרת טיפוח וקבלת כלים לכל העוסקים במגוון מקצועות החינוך על כל גווניו, כדי לאפשר את היכולת להעביר הלאה ומכאן רווחתו של משרד החינוך לטיפוח והעצמה של מורים בעלי רגישות כדי להעצים את הישגיו של התלמיד על כל רבדיו.

היצירה היא עדות מוחשית לתהליכים המתרחשים בעולמו הפנימי של הילד. מרחב ההבעה היצירתית מהווה מיכל לרגשות ותחושות של חרדה, פחד, תסכול וכעס. דרך תהליך היצירה ניתנת לאדם / לילד הזדמנות להתנסות בחוויות של שליטה, בנייה צמיחה ושנוי, יש משמעות לדרך ביטוי ההבעה היצירתית, לבחירת החומרים, לצבע, לתנועה ולצורה כמבטאים את עולמו הפנימי של הילד, מאפיינים אישיותיים, כשרים חברתיים, הסתגלותיים וקוגניטיביים. מעשה ההבעה היצירתית הוא כלי להתבוננות ולהבנה את שמתרחש במצבו הנפשי של האדם.

מטרות ההדרכה והתמיכה של המורה:

הגישה באור צליל וצבע עם ילדים, נוער ומבוגרים מתמקדים בעיקר בתחום הרגשי - נפשי ובתחום ההתנהגותי - חברתי. בנוסף, מיקוד בנושאים הקשורים לתפיסה, לתחום הקוגניטיבי, לשפה ולתקשורת ולפיתוח דרכים ליכולות הלימודיות אצל ילדים, נוער ומבוגרים המתקשים בבעיות למידה בכל הרמות.

המטרות בעבודה פרטנית ובעבודה קבוצתית באור צליל וצבע:

1.כלי המאפשר דינאמיקה קבוצתית

כיצד מתפקדת קבוצה? מהם הכוחות המניעים אותה? מהו התפקיד שמקבל על עצמו כל אחד מחברי הקבוצה? איך האדם מראה את עצמו לאחרים ואיך אחרים קולטים אותו?

2.העמקת האינטראקציה בין חברי הקבוצה - בחירת המנדאלה ותהליך ההבעה היצירתית...

3.תמיכת הקבוצה ביחיד

4.הצבעים והתדרים שבהם מקדמים ספונטאניות, יוזמה ויצירתיות

5.הרגשת שייכות, השתתפות והישגיות

6.התגברות על התנגדות

המטרות בעבודה באור צליל וצבע מאפשרות:

1.סובלימציה של רגשות

2.לגיטימציה לבטא רגשות

3.השגת שליטה באמצעות אובייקטיביזציה של תכנים

4.חיבור בין היגיון ורגש, מילולי ולא מילולי, מציאות ודמיון

5.הרחבת יכולת הבעה רגשית באמצעות הצבע והצליל ללא הרגשת איום

6.ארגון וסדר

7.הצבעים ככלי אבחוני ייעוצי וטיפולי

המטרות להשתלבות בקבוצה באמצעות הצבעים

1.מראה לדינאמיקה הקבוצתית

2.העמקה של פעולת הגומלין בין חברי הקבוצה

3.תמיכת הקבוצה בפרט

4.כלי להזדמנות לפתח ספונטאניות, יוזמה ויצירתיות בקבוצה בצד משמעת ושליטה עצמית.

5.הרגשת שייכות, השתתפות ושחרור ממגבלות

6.התגברות על התנגדות וקושי לשינוי

השיטה והגישה שבאור צליל וצבע מתאימה למורים, הורים, תלמידים של החינוך הפורמאלי והחינוך המיוחד הלומדים בכיתות היסוד ובחטיבות הביניים.

מתאים לגננות, למורים, הורים, לתלמידים הלומדים בביה"ס היסודי, לחטיבות הביניים ולחטיבות עליונות.

מורה שיהיו בידיו כלים אלו יוכל לראות את תלמידיו בעיניים אחרות, לסייע להם ולקדמם תוך טיפוח הייחודיות והיכולות בתחומים השונים והמגוונים כתלמידים וכחלק מהמרקם החברתי.

ד"ר שולמית רונן - מפתחת שיטת "אור צליל וצבע"

ליצירת קשר: דר" שולמית רונן

פלאפון: 052-3371070

maayanr1@zahav.net.il www.alternativli.co.il/shulamit.htm

* www.bestlife.co.il/?categoryId=44009&itemId=87650
תלמיד הורים ייחודיות תחושה של חרדה תחושה של פחד האני יצירתיות המצאות רגישות בעיה לעזור לעצמך צלילים
חקר השפה, אבולוציה של השפה, איך נוצרה השפה? איך תינוק לומד לדבר? ללמוד שפה, איך המוח מעבד שפה? לינגוויסטיקה, סמנטיקה, רכישת שפה, פסיכובלשנות, איך נוצרת שפה? איך נוצרות השפות?
... של ההרצאה עוסק בקשר שבין השפעות המילים לבין השפעות המובנות בתודעה האנושית. המילים הן לא רק אוסף של צלילים אלא קשרים בין ישויות שונות שנוצרו. לדוגמה, הצלילים שמציין אליעד כהן, כמו המילה שולחן, אינם רק אוסף של צלילים - הם מחברים אותנו לפסיכולוגיה שלנו, למילים שאנחנו תופסים כאמיתיות ומבנים את העולם דרך השפה. הדוגמה של איך תינוק לומד לדבר ממחישה את תהליך הלמידה הבסיסי של השפה: תינוק שומע את הצלילים אמא ובסופו של תהליך, צלילים אלה מקבלים משמעות אצל התינוק. אליעד כהן מסביר כיצד הילד לומד דרך תהליך של חיבור צלילים למילים, בהדרגה מגלה את משמעות המילים ומחבר אותן למציאות היומיומית. בהמשך, הוא עובר להסביר את השלב בו התינוק מתחיל להשתמש בשפה לא רק כהעתקה של צלילים, אלא גם בתהליך של למידת הקשרים המורכבים של השפה. אליעד כהן מדבר על איך מילים חדשות נכנסות לשפה, על ידי אנשים שממציאים מילים ... והתרבותיים שגורמים לשפות לצמוח ולהתפשט? בשלב הזה, אליעד כהן מביא את הדימוי של שפות שמתחילות בצלילים פשוטים אך בהדרגה נבנות ונתפסות כשפה שלמה בעיני המשתמשים בה. הדיון מסתיים בשאלה עמוקה נוספת: האם השפות תמיד היו קיימות? האם יש ... ההרצאה, אליעד כהן נוגע גם בעיבוד השפה במוח. המוח האנושי לא רק שומע את המילים, אלא גם מבצע חיבור בין הצלילים שהאדם שומע לבין הקונספטים והמשמעויות שקשורים לאותם צלילים. יש התייחסות לסמנטיקה וללינגוויסטיקה, ומתאר כיצד המוח לא רק קולט את המילים, אלא מעבד אותן בצורה שמחברת אותן לתודעה. המוח לא רק שומע את הצלילים - הוא מבצע אנליזה מנטלית של הצלילים ומחבר אותם עם האסוציאציות האישיות והתרבותיות של הפרט. כמו כן, המוח מפעיל את יכולותיו הקוגניטיביות כדי ליצור קשרים ולקבל ... שפות חדשות? אליעד כהן מציין כי שפות חדשות יכולות להיווצר בצורה אקראית לחלוטין, דרך אנשים שממציאים צלילים חדשים, ומבצע חיבור בין הצלילים למילים. לאורך זמן, מילים חדשות שנוצרות נופלות לאנשים על לוגיקה אסוציאטיבית מסוימת, ומשם הן מתחילות להישאר בתודעה הקולקטיבית ... שנייה. איך תינוק לומד לדבר? מהו התהליך? כאשר תינוק נולד, הוא מתחיל ללמוד את השפה על ידי חיבור של צלילים למובנים. התהליך מתחיל בצלילים חסרי משמעות - למשל אמא, אמא, שם הצליל הזה מתחבר אצל הילד למשמעות של דמות האם. כך, תינוקות מתחילים ללמוד שפה בעזרת חזרות של מילים וצלילים שמקשרות אותם לדימויים. כאשר התינוק שומע את הצלילים הללו חוזרים על עצמם בהקשרים שונים, הוא מתחיל לזהות את משמעותם. הבנה של שפה מתבצעת לא בהכרח דרך מחשבה לוגית או רעיונית, אלא דרך ... מה שנסמכה עליה. לדוגמה, כאשר התינוק שומע את המילה אמא שוב ושוב בהקשר של דמות האם, הוא מתחיל להאמין שהצליל הזה שווה לאם, גם אם אין הסבר לוגי או רעיוני ברגע זה של הזמן. איך נוצרת שפה? האם יש מקום לתיאוריה של אמונה? הבנת השפה איננה תמיד דבר שמבוסס על לוגיקה, אלא יותר על אמונה. כאשר אנחנו שומעים צליל מסוים ומקשרים אותו עם אובייקט או רעיון כלשהו, אנו מאמינים באמיתותו, גם אם אין הסבר לוגי למה דווקא הצליל הזה מתאר את הדבר הזה. זו אמונה שנבנית עם הזמן, בתהליך של חזרה והסכמה בתוך חברה. ההסבר לגבי הדרך בה נוצרת שפה קשור לתהליך הדרגתי - כל פעם נוצר קשר נוסף בין הצליל למובן, עד שהתינוק או הילד מצליח להבין את המשמעות המלאה של מילים. כל מילה מתחילה כצליל שמקושר לרגש או אובייקט, ומתוך כך נוצרת מערכת של מילים שמאפשרת תקשורת. האם השפה היא תהליך מחויב או אקראי? יש תיאוריות שמתארות ... והחברה והופכת להיות המובן מאליו. כל מילה נבנית לא מתוך סדר לוגי, אלא מתוך תהליך של חיבור בין הצלילים למובנים. בסופו של דבר, כל מילה בונה שפה שלמה על בסיס חוקים שמבוססים על אמונה. איך נוצרות שפות חדשות? הדרך בה שפות נוצרות חדשה היא דרך חיבור של מילים והמצאה של צלילים חדשים. לדוגמה, אם נכניס אדם חדש לקבוצה של ילדים, הם ילמדו אותו מילים כמו כיסא, שולחן, אמא - וכך תיווצר שפה חדשה. אף על פי ...
מוזיקה - ליהנות ממוזיקה גם בלי להבין את המילים. מהי המשמעות?
... את קצב האירועים שלהם. והאירועים השונים שמתרחשים לאדם, הם סוג של מוזיקה. וכאשר קורים לאדם דברים קשים נגד רצונו, הרי שהדבר דומה לשיר עם צלילים צורמים. שגם אם האדם מבין את המילים של השיר, אף על פי כן האדם לא נהנה מהשיר, משום שהאדם לא אוהב את הצלילים של השיר. וכאשר קורים לאדם דברים כפי מה שהוא רוצה, הדבר דומה לשיר שבו האדם מבין את המילים ונהנה מהמוזיקה. אבל, לא תמיד חייבים להבין את המילים של השיר, כדי ... גם הוא סוג של מוזיקה. וגם כל רעש ורעש שיש בעולם, הוא סוג של מוזיקה. ולאהוב את כל סוגי המוזיקה שבעולם, פירושו שהאדם יאהב את כל סוגי הצלילים שיש בעולם, בכל שילוב שלהם. דהיינו, שהאדם ייהנה ממוזיקה איכותית, כמו שהוא נהנה מצעקות ומקולות מלחמה, באותה המידה. ואם האדם ייהנה מכל סוגי הקולות שיש בעולם באותה המידה, הרי שהוא בעצם כבר לא ממש יכול ליהנות ממוזיקה. כי כבר אין משמעות למוזיקה רגילה עבורו. מאחר שכל הצלילים נשמעים עבורו אותו הדבר. ומי שבעיניו כל הצלילים הם אותו הדבר, הוא אדם חירש שאין לו יכולת שמיעה. כי הוא מפיק את אותה ההנאה מכל סוגי הצלילים שיש בעולם. ומי שייהנה מכל הדברים באותה המידה בדיוק, הוא בעצם מאבד את יכולת השמיעה שלו, ואת יכולת ההנאה שלו. כמו החירש שאצלו כל הצלילים אותו הדבר, אבל הוא גם לא יכול ליהנות מהם. ומי שבעיניו הכל טוב באותה המידה ממש, הרי שהוא כבר לא יכול ליהנות בחיים, כי הכל זה אותו הדבר. ולכן, גם כאן צריך ... יש בה שינויים שונים. וגם מי שנהנה ממוזיקה בלי להבין את המילים, גם הוא לא ייהנה מכל סוג של רעש מוזיקאלי. כי רק חירש נהנה מכל סוג של צליל באותה המידה. וגם מי שיודע ליהנות מכל דבר, הרי שגם הוא צריך צמצום כלשהו, כדי שהוא יוכל להמשיך ליהנות ממוזיקה. ולמרות שצריך צמצום כנל, נשאל, איך אפשר ליהנות מכל הצלילים באותה המידה בדיוק? וכאן יש שתי תשובות. והתשובה הראשונה היא, שבאפשרותו של האדם להיות חירש לצלילים, וכך הוא ייהנה מכל הצלילים באותה המידה. דהיינו, כי באפשרותו של האדם לברוח מחשבתית מהמציאות שבה הוא נמצא, דהיינו, לחשוב על מחשבה כלשהי שאותה הוא רוצה לחשוב, ועל ידי זה הוא כאילו חירש ועיוור למה שקורה איתו. דהיינו, האדם יכול ליהנות מכל הצלילים באותה המידה, על ידי זה שהוא סותם את האוזניים שלו. כי האדם יכול לבחור שלא לנסות להבין שום דבר, אלא פשוט לשתוק. וכך בעצם הוא כאילו סותם את האוזניים שלו ... וממילא טוב לו באותה המידה תמיד. אבל, יש בזה גם חיסרון. כי האדם בעצם לא מנצל את יכולת השמיעה שלו. ולכן, יש דרך נוספת ליהנות מכל הצלילים באותה המידה, גם בלי לסתום את האוזניים ובלי לשתוק. ואיך? על ידי זה שהאדם מתחבר לדבר הפנימי שיש בכל הצלילים שבעולם. כי לכל חלקיק של צליל בפני עצמו אין שום משמעות. והמשמעות נוצרת כאשר יש רצף וקצב של צלילים. והקצב של הצלילים השונים, בפרט כאשר יש איתם מילים, הוא יוצר שיר. ובאפשרותו של האדם ליהנות מכל רצף של צלילים, על ידי זה שהוא מתבונן על הקצב של הצליל, ומתחבר אליו רגשית. כי גם לצעקות וגם לרעש מחריש אוזניים או לכל צליל צורמני אחר, גם לו יש את הקצב המוזיקאלי שלו. והאדם פשוט לא רגיל ליהנות מהקצב של הצלילים שאותו הוא לא אוהב. אבל, באפשרותו של האדם להתבונן על הקצב של המוזיקה, ולנסות להתחבר לקצב של המוזיקה, בלי להתייחס לאיך שהמוזיקה נשמעת בפועל. לדוגמה, כאשר יש ... הרעש שמשמיע היתוש, הרי שהאדם יכול להתבונן על הרעש של היתוש, ולנסות לחוות אותו, כמו סוג של מוזיקה בקצב מסוים. כי בסופו של דבר, כל הצלילים השונים שיש בעולם, הם כולם ביטוי של אותו הדבר. כי לכל צליל יש את העוצמה שלו וכולי. וההבדל בין הצלילים השונים, הוא רק במינון של הדברים שיוצרים את הצליל. אבל מצד האמת, כל הצלילים וכל הרעשים, את כולם ניתן להגדיר באותה הצורה. והמשמעות היא, שברמה העקרונית, האדם יכול להתחבר רגשית לכל סוג של רעש ומוזיקה, לא רק על ידי זה שהוא סותם את האוזניים שלו, אלא גם על ידי זה שהוא מסתכל על המהות של הצלילים, ולא על איך שהם נשמעים בפועל. כי מי שהוא מוזיקאי אמיתי, הוא באמת יודע להפיק הנאה גם מצלילים מוזרים. כי כאשר מומחה במוזיקה שומע איזה שיר, הוא מתעניין לעומק גם בקצב של השיר, ובצורה שבה יצרו את הצלילים של השיר. ומי שהוא מעבד מוזיקאלי, והוא עוסק בלייצר צלילים, אותו מאוד מעניינים
פחד מנפצים, פחד מרעשים חזקים, פחד מכלבים, טיפול בהלם קרב, טיפול בטראומה, נפגעי הלם קרב, התמודדות עם טראומה, להתמודד עם טראומה, פוסט טראומה, הפרעת דחק פוסט טראומטית, הפרעת חרדה
פחד מנפצים, פחד מרעשים חזקים, פחד מכלבים, טיפול בהלם קרב, טיפול בטראומה, נפגעי הלם קרב, התמודדות עם טראומה, להתמודד עם טראומה, פוסט טראומה, הפרעת דחק פוסט טראומטית, הפרעת חרדה
... זה היה מפחיד אותך? ש: לא כי זה משהו אחר. אליעד: יפה אז לא רק ווליום זה גם הצליל עצמו נכון? ש: כן צלילים חזקים ומקוטעים. אליעד: יפה עכשיו אתה זוכר מה שדיברנו על צלילים אדוני? יפה, תסביר לה מה הסברנו על צלילים. ש: שצליל כל הרעיון בו זה שיש בו חלקים שהם מרגיעים ויש בו חלקים שהם גורמים לך לעצבנות והשילוב שלהם. אליעד: ולפי מה זה עובד, למה דבר אחד מרגיע אותך ודבר שני מלחיץ אותך, מה דיברנו? ש: הצליל. אליעד: לפי מה שזה מזכיר לך אבל, צלילים מתחברים אצלך לאירועים נגיד. ש: רק צלילים? גם ריחות. אליעד: לא, בסדר אנחנו אבל עכשיו מדברים על צלילים, עכשיו תראי אם עושים ככה זה לא מפחיד אותך אם יש משהו זה לא מפחיד אותך אבל אם נגיד יש איזה בום מפחיד אותך, עכשיו מה שמפחיד אותך זה לא הווליום מה ... מנקודת המחשבה בגלל שזה מסוכן. אליעד: מה מסוכן למה שזה יהיה מסוכן זה סתם צליל. ש1: אולי יש לה מחשבה שזה מסוכן. ש2: זה משהו שקשור אצלי ל... אליעד: בום נתפס כסכנה. ש: כן. אליעד: למה מה קשור בום לסכנה, אוקי את רוצה תקשיבי, ...
שפות / עולם הדממה / עולם המוזיקה - מהי השפה הרוחנית של עולם הרוחניות?
... שלה, היא לא יותר מאשר אוסף של צלילים בלבד. ואם לדוגמה יקשיב האדם לשפה אחרת זרה שאותה הוא לא מכיר, הרי שבעיניו אותם בני האדם ... שהשפה הזאת כולה יש בה רק כמה צלילים כלשהם. וקשה מאוד להאמין, שבאמצעות הצלילים האלו, אותם בני האדם האחרים שדוברים שפה אחרת, הם יכולים לבטא את כל אותה כמות רעיונות שניתן ... שיש בעולם, גם הם משמיעים את הצלילים שלהם. והאדם לא באמת מבין את שפת בעלי החיים. וכלפי חוץ זה נדמה שבעלי החיים בסך הכל משמיעים ... שלא מבין את השפה, מבחינתו כל הצלילים האלו הם בכך הכל צלילים ולא יותר מכך. ויש גם לדוגמה את שפת המורס. שבאמצעות רצף של נקישות, ניתן להעביר מסרים שונים ... כן, כי מה שנראה לאדם אחד ככמה צלילים חסרי משמעות, נראה עבור האדם האחר כעולם ומלואו עם מלא אפשרויות להעביר ולבטא רעיונות שונים. ... שיש בעולם. ומה שנדמה לאדם אחד כצלילים צורמים, נדמה לשני כמוזיקה נעימה בעלת המון משמעות. ולפעמים קורים בעולם כל מיני דברים, ... ששפה היא מצד אחד רק אוסף של צלילים בלבד, שלא כל אחד שומע את הצלילים האלו כגון מי שהוא חירש, ולא כל אחד מבין את הצלילים האלו, כגון מי שלא דובר את השפה. ואף על פי כן, הצלילים האלו הם מלאי משמעות וכולי. כך גם כל הדברים שבעולם. שיש כאלו שבכלל לא מתבוננים על מה שקורה ...
איך לדעת מה יותר טוב? איך להחליט החלטה? איזה צליל לבחור? איזה צליל להשמיע? איזה צליל עדיף? איזה צליל יותר טוב? איך לקבל החלטה? איך לדעת מה הכי טוב? סודות הצלילים, סודות המוזיקה
איך לדעת מה יותר טוב? איך להחליט החלטה? איזה צליל לבחור? איזה צליל להשמיע? איזה צליל עדיף? איזה צליל יותר טוב? איך לקבל החלטה? איך לדעת מה הכי טוב? סודות הצלילים, סודות המוזיקה
... טוב? איך להחליט החלטה? איזה צליל לבחור? איזה צליל להשמיע? איזה צליל עדיף? איזה צליל יותר טוב? איך לקבל החלטה? איך לדעת מה הכי טוב? סודות הצלילים, סודות המוזיקה הרצאה זו עוסקת בקבלת החלטות, במיוחד בהקשר של בחירת צלילים והשפעתם על אנשים. אליעד כהן מתאר את ... ביותר. הוא מסביר כיצד הבחירה בצליל או במוזיקה עשויה להשתנות, תלוי ... הנפשי של האדם, והשפעתם של צלילים שונים על תחושותיהם והתנהגותם. במהלך ... אליעד מסביר את המורכבות שבבחירת צליל מתאים במצבים שונים, על פי המטרה שאלו ... שונים בבית, השאלה היא איזה צליל יהיה היעיל ביותר בהבאת תוצאה מסוימת. הוא שואל אם הצליל אמור למשוך את תשומת הלב או אם הוא ... ניתן להחליט באופן חד משמעי מהו הצליל הטוב ביותר מבלי לדעת את כל הגורמים ... אם לדוגמה, אנחנו מדברים על צליל במערכת התרעה בבניין, התשובה תלויה בהבנת מי שעתיד לשמוע את הצליל, אופי הסביבה, פרטי ההתרעה, ומגוון ... הוא מדגיש כי כל אדם יגיב לצלילים בצורה שונה, ולכן לא ניתן לקבוע באופן כללי איזה צליל הוא הכי טוב. ההרצאה ממשיכה בהסברים ... החלטות שונות, בין אם זה בבחירת צליל או כל החלטה אחרת, חייב לקחת בחשבון ... הבחירה האישית של האדם בבחירת צלילים, ומסביר כיצד צלילים שונים מעוררים תחושות שונות בהתאם ... דוגמה כיצד אנשים יכולים לבחור צלילים או מוזיקה כשתוך כדי הם מנסים להשפיע ... להרגיש שמח או עצוב. בהקשר של הצלילים, הוא עוסק גם בעקרונות הפיזיקליים של הצלילים, וכולל את המושג של קודים - כלומר, איך הצלילים עצמם עשויים להעביר מסר או ליצור ... אנשים. הוא מסביר כיצד לעיתים כל צליל משדר קוד מסוים שמובן לאנשים באופן ... ומדובר בניסיון להתאים את הצליל למטרה הרצויה. לסיום, אליעד מציין ... פעמים התשובה לשאלה איך לבחור צליל או כיצד לקבל החלטה תהיה מבוססת על ... ולהגיב בהתאם למצב. איך לבחור את הצליל המתאים? הבחירה בצלילים וההשפעה על רגשות איך לקבל החלטות נכונות? הקשר בין הצלילים לבין התחושות מהו הצליל הכי טוב במצבים שונים? איך לבחור את ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1
... וממשית, מלבד זה שהוא כאילו מדבר בצורה תקינה. כי השפה, היא דרך לתקשר בין בני אדם. והשפה, היא בסך הכל אוסף של צלילים, שהאדם משמיע את הצלילים האלו, באמצעות הפה שלו. ובני האדם, מייחסים משמעות כלשהי, לצלילים כלשהם. ובני האדם, לומדים להשמיע צלילים כלשהם, כדי שהם יוכלו להבין אחד את השני טוב יותר. בדיוק כמו שהחיות לומדות להשמיע צלילים כלשהם, כדי לתקשר אחת עם השנייה. והילד לומד להשמיע צלילים מסוימים. דהיינו, לומד את שפת אימו, כדי שהוא יוכל, להשיג את המטרות שלו טוב יותר. כי כאשר הילד מבטא את עצמו, אז מבינים ...
סודות הצלילים, סודות המוסיקה, למה אנחנו אוהבים מוזיקה? איך מוזיקה משפיעה על מצב הרוח? איך מוזיקה משפיעה על המוח? איך מוזיקה משפיעה על האדם? למה אוהבים מוזיקה? איך מוזיקה משפיעה עלינו?
סודות הצלילים, סודות המוסיקה, למה אנחנו אוהבים מוזיקה? איך מוזיקה משפיעה על מצב הרוח? איך מוזיקה משפיעה על המוח? איך מוזיקה משפיעה על האדם? למה אוהבים מוזיקה? איך מוזיקה משפיעה עלינו?
... הצלילים, סודות המוסיקה, למה אנחנו אוהבים מוזיקה? איך מוזיקה משפיעה על מצב הרוח? איך מוזיקה משפיעה על המוח? איך מוזיקה משפיעה על האדם? למה אוהבים מוזיקה? איך מוזיקה ... מצב הרוח שלנו? מוזיקה היא משהו שמלווה אותנו בחיים, אבל מה הופך אותה לכל כך משפיעה על מצב הרוח שלנו? האם אנחנו באמת יודעים למה צלילים מסוימים משפיעים עלינו כך? במהלך ההרצאה, דיברו על איך צלילים משפיעים עלינו בצורה כזו או אחרת. המוזיקה לא בהכרח חייבת להיות עם מילים, כלומר, כל צליל, אפילו אם הוא מגיע מתוך רעש אקראי, עשוי להיתפס כמוזיקה. הרצף של הצלילים הוא זה שיוצר את התחושה שהמוזיקה מעוררת בנו. מה הופך צלילים מסוימים למוזיקה? לפי דברי אליעד, המוזיקה מורכבת לא רק מצלילים בפני עצמם, אלא גם מהסדר שלהם. חשוב להבין את המשמעות של כל צליל ביחס לצלילים האחרים. כלומר, לא כל צליל בפני עצמו יוצר את ההשפעה, אלא הדרך בה הוא משתלב בתוך רצף. הוא נותן דוגמה על רעש חזק שנשמע חזק יותר כאשר נשמע אחרי צליל חלש, לעומת רעש חזק לבד שיכול להיתפס כמתחיל במעט פחות חזק או מלחיץ. למה אנחנו אוהבים מוזיקה מסוימת? לא מדובר רק במוזיקה כזאנר ספציפי כמו מוזיקה קלאסית או מזרחית, אלא כל צליל שמגיע אלינו דרך חוש השמיעה עשוי להיות מוזיקה. אליעד מציין כי אפילו רעשים שמגיעים מכל מיני מקורות, כמו כוס שמנפלת או ילד שורק, עשויים להיחשב למוזיקה. יש קשר ... עצב, לפי הזיכרונות שהיא מעוררת. איך מוזיקה יכולה לשפר או לשנות את מצב הרוח שלנו? תשובה לשאלה זו היא שבסופו של דבר, כל אדם מגיב לצלילים בצורה שונה, ומוזיקה מסוימת עשויה להרגיע אותנו, בעוד אחרת עשויה להלחיץ אותנו. ההשפעה תלויה בתחושות האישיות של כל אדם, ובחוויות שעברו עליו בעבר. אליעד מדבר גם על האופציה של שינוי המוזיקה כאשר אנו מרגישים רע, כלומר, לעיתים אנחנו מחליפים את המוזיקה כדי לשנות את מצבנו, כי הצלילים עשויים להזכיר לנו חוויות טובות או רעות שקשורות לאותו מצב רוח. מה הקשר בין מוזיקה לבין רצון לשנות מציאות? ההרצאה מתארת מצב בו אדם שומע מוזיקה שגורמת לו לרצות ... משמשת כמצע שיכול להחמיר את התחושות או להפך, להרגיע ולהשפיע על הדרך בה אנחנו תופסים את המציאות. לסיום, מוזיקה היא לא רק רצף של צלילים, אלא חוויה שמתפתחת ומשפיעה על המאזין בהתאם למצבים השונים שבהם הוא נמצא. תחושות של לחץ, רוגע, שמחה או עצב עשויות להשתנות בעקבות המוזיקה, ולכן הבחירה במוזיקה היא אישית ותלויה בקשר שלנו עם הצלילים והזיכרונות שקשורים אליהם. מה משפיע על מצב הרוח שלנו? איך מוזיקה משפיעה על המוח? למה אנחנו אוהבים מוזיקה? כיצד מוזיקה משפיעה על האדם? איך מוזיקה משפיעה על ...
ללמוד תוך כדי שינה, לשמוע הרצאות תוך כדי שינה, לשתול מחשבות תוך כדי שינה, ללמוד תוך כדי חלום, האם אפשר ללמוד תוך כדי חלום? מה ההבדל בין חלום לבין מציאות? מה החלום שלך אומר עליך? משמעות החלומות, תובנות בחלום, תת מודע וחלומות
ללמוד תוך כדי שינה, לשמוע הרצאות תוך כדי שינה, לשתול מחשבות תוך כדי שינה, ללמוד תוך כדי חלום, האם אפשר ללמוד תוך כדי חלום? מה ההבדל בין חלום לבין מציאות? מה החלום שלך אומר עליך? משמעות החלומות, תובנות בחלום, תת מודע וחלומות
... שואלים אם אפשר ללמוד בזמן שינה או תוך כדי חלימה. אליעד כהן מסביר שכאשר אדם ישן והאוזניים שלו קולטות צלילים, יש חלק קטן במוח שכן ממשיך לקלוט ולעבד מידע. ... לחלום או לתודעה. מה קורה כשאנשים חולמים על דברים ששמעו בשנתם? אליעד מביא דוגמה נפוצה שאנשים שומעים צלילים או מילים תוך כדי שינה, ואז משלבים אותם בתוך ... בשפה זרה, הוא לא באמת ילמד את השפה. הסיבה לכך היא שהמוח בזמן שינה לא מבצע פעולות מורכבות של פענוח צלילים לא מוכרים ויצירת קשרים בין צלילים ומשמעויות. הפעולה המורכבת הזו מתבצעת רק בזמן ...
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
... טוב יותר מי הוא ומה הוא חווה. לעומת זאת, מדיטציית מנטרות מבוססת על חזרה על מילים או צלילים, במטרה לצאת מגבולות השכל ולחוות מצבים של אין או של שקט פנימי מוחלט. מדוע מנטרה יכולה להיות מועילה למרות שהיא נראית ... בלי לתת לשכל מקום מרכזי בתהליך. לעומת זאת, בשינון מנטרות האדם חוזר שוב ושוב על מילה או צליל במטרה להרחיק את עצמו מהשכל המוגבל. עם זאת, הוא מסביר כי גם בשינון מנטרות וגם בויפאסנה המטרה הסופית דומה: להגיע למקום של ... ואת מה שאנחנו חווים. מה הייחודיות של מנטרה? מדיטציה באמצעות מנטרה מבוססת על חזרה על צלילים או מילים מסוימות. אליעד מסביר כי חזרתיות על מנטרה יכולה להוציא אותנו מהשכל הרגיל ולסייע לנו לחוות חוויות של אין או ... ויפאסנה הוא תהליך שתיקה שמפנים בו את תשומת הלב למתרחש בגוף, ואילו מנטרה היא חזרה על צלילים שמובילה אותנו להתרחק מהשכל. שני תהליכים אלו שונים אך בסופו של דבר יכולים להוביל אותנו להבנה של אותו עקרון - השחרור ... אם אתה משנן מנטרה ולא עד הסוף אתה גם מקבל משהו מזויף, זאת אומרת אם תצליח לחזור על אותו צליל עד כדי כך שתחשוב רק עליו הגעת לסוף, נכון אתה נעלם אבל גם אם תבין עד הסוף שאתה נעלם, זאת אומרת שניהם טובים השאלה אם הלכת ...
תינוקות חושבים, על מה תינוקות חולמים? שכל של תינוק, לפני הפוטנציאל של המציאות, להיות אלוהים, הכל בו זמנית, להיות דבר והיפוכו, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, להתבונן פנימה
תינוקות חושבים, על מה תינוקות חולמים? שכל של תינוק, לפני הפוטנציאל של המציאות, להיות אלוהים, הכל בו זמנית, להיות דבר והיפוכו, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, להתבונן פנימה
... קיימת מראש. למשל, תינוק שלומד לדבר עושה זאת כי הוא מגלה שכאשר הוא מפיק צלילים מסוימים, נוצרת תגובה מסוימת בסביבה, וכך הוא לומד את השפה. האם השכל של התינוק זהה לשכל של מבוגר? לפי אליעד, לתינוק שנולד יש בדיוק את אותם האינפוטים החושיים ... מתפתחת מההקשרים שנוצרים בתוך המציאות. אם לא תהיה סביבו סביבה שתגיב לצלילים שלו, הוא לעולם לא יפתח שפה. האם לתינוק יש חוויות ורגשות? אליעד מדגיש שתינוק הוא אדם לכל דבר ועניין, עם שכל, רגשות, תחושות וחוויות. הוא יכול להרגיש כאב, הנאה, והוא מתקשר כבר מהרגע הראשון באמצעות שפת הגוף, צלילים , תנועות עיניים ועוד. למרות זאת, אנו לא יכולים לדעת בוודאות מוחלטת מה בדיוק עובר עליו, מאחר שהידע שלנו על התינוק מבוסס תמיד על הפירוש שאנחנו נותנים להתנהגות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על צלילים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: צלילים, איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: צלילים, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי מומלץ, קואצינג, מגשר בתחום צלילים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1602 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 12:38:11 - wesi4