ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה היסטוריה ✔ההיסטוריה של הכישוף - קוסמים, מכשפות ופגאנים - חלק 1 ✔מכשפים ומכשפות. מה עולה לנו בזיכרון מהמלה הזאת. בדרך כלל מכשפות, אותן נשים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨ההיסטוריה של הכישוף - קוסמים, מכשפות ופגאנים - חלק 1
מכשפים ומכשפות. מה עולה לנו בזיכרון מהמלה הזאת. בדרך כלל מכשפות, אותן נשים שיכלו להפוך נסיך לצפרדע. שהיה להן בית ממתקים לפתות ילדים קטנים. כאלו שיכלו להפוך עכבר לסוס ודלעת למרכבה. ועוד מיני כוחות על - טבעיים. הרוסים קראו לה בבה יאגה. זקנה כפופה אוחזת במקל ובעקבותיה חתול שחור. בוודו קראו לו הרוזן סמדי. עם הצילינדר, המכשף שאין מעצור לכוחו. בסאלם העלו אותן על המוקד. גם האנגלים, שלא יכלו להרשות לעצמם לחשוב שהוכנעו על ידי צבא שמונהג על ידי אישה הכריזו עליה כמכשפה ואנו יודעים מה היה סופה של ז'אן דארק.

היום התבגרנו. אנו יודעים שמכשפות, אלא אם כן הם רבנים מדתות שונות אינם יודעים לכשף. לא במובן ההוא. למכשפים של היום יש עיני רנטגן. יש להם מדריכים חוצניים והם מקבלים הודעות מהמתים. הם יכולים לברך או לקלל. להחזיר אהבות. המכשפות, בדרך כלל, כי יש גם מכשפים, קוראים עתידות בקלפים ובקפה. יודעים מה מבשרים הכוכבים. ועוד מיני מידע מדויק מהסוג הזה. להפוך זקן חזרה לצעיר יפה אין להם יכולת, לבעלי הסגולה של היום. השטן הופיע מול פאוסט רק פעם אחת, והוא לא היה קוסם.

כעת יצא ספרם של ג'פרי ראסל וברוקס אלכסנדר "ההיסטוריה של הכישוף" ומנסה לעמת אותנו עם הידע הלא נכון שיש לנו בנושא. לברר מה באמת היו מכשפות ומה ההבדל בין מכשפה לקוסם.

ראסל מתחיל את המחקר שלו בהגדרה מהי באמת מכשפה, מהו כישוף. הוא מנסה לנתץ דעות קדומות. לב הספר ועיקרו הוא עולם הכישוף באירופה. עולם הקסמים שהפך לעולם של כישוף שמקורו בשטן, ואחר כך התפתח לעולם של מינות, מכשפים נגד אלוהים. איך נראות לנו מכשפות בדמיון, כתוצאה מתיאורים ואמונות עתיקות? זקנות כפופות, שומה על יד האף, מקל הליכה גדול, חתול שחור, ובעיקר צחוק מרושע.

הדימויים הללו מקורם במאה ה13 אך המכשפות אף פעם לא תאמו את הדימוי הסטריאוטיפי הזה. יש מכשפות, הן קימות, טוען ראסל בעקבות מחקרו, אך הן שונות לחלוטין מהדימוי שלהן ולא רק בצורתן כמובן. אלא בעיקר בכוחן. מכשפות אינן קוסמות, אינן סוגדות לשטן ולא לאלים עתיקים, אינן עוסקות במאגיה שחורה.

השאלה מהי מכשפה הוא עניין של הגדרה תרבותית. אבל צריך לנתץ עוד כמה דעות קדומות. רופא אליל איננו מכשף. להיפך, הוא נלחם בכוחות כישוף שאחזו באדם. יש הבדל בין כישוף בתרבויות שונות. הדיבוק עוסק בכישוף. אחוז דיבוק הוא מי שרוחות רעות תקפו את נשמתו. רבנים במקרים אחדים, רופאים המקרים אחרים, מרפאים מהכישוף. הם אינם מכשפים בעצמם. יש דיבוק שהרוחות תקפו אותו מבפנים, וישנו דיבוק שהרוחות הרעות תקפו אותו מבחוץ. האיש אחוז הדיבוק לא כרת ברית עם הרוח הרעה.

מכשפות אינן עורכות "מיסה שחורה" בכלל, אין כל קשר בין עבודת השטן וכישוף. וישנן לא רק מכשפות, גם גברים עוסקים בכישוף. האינקוויזיציה לא רדפה מכשפות, כפי שנדמה, לפחות לא בשלב המאוחר. להפך, היא העמידה כל כך הרבה סייגים ודרשה כל כך הרבה הוכחות כך שרוב הנאשמות שוחרו. אמונה תפלה היא מונח לא נכון לשימוש. מה שאנו קוראים לו אמונה תפלה תלוי בתרבות ובזמן. מה שנראה ככזאת היום ייחשב לאמונה מקובלת בזמן אחר, אולי בעתיד הלא רחוק.

המונח על טבעי המיוחס לכישוף גם הוא איננו מדויק. הטבעי משורטט מדי פעם מחדש. המושג בלתי מדעי גם הוא שגוי בעיקרו. לא כל מה שאי אפשר להוכיח היום יישאר כזה בעוד זמן.

תיאוריה שהתחילה במאה השמונה עשרה אמרה " האנושות מתקדמת באופן טבעי מקסמים לדת ומדת למדע". יש הממשיכים לטעון כך גם בימינו. חלק גדול משורשיו של המדע נעוצים במ אגיה. כל המדענים במאה 16 - 17 עסקו במגיה כדי לקדם מחקרים ורעיונות.

המאגיה והמדע צמחו ממקור משותף, אך ההבדל ביניהם עמוק, המדע נבחן בכלים אמפיריים ודורש הוכחות. ולמרות שהמדע איננו מוביל בהכרח לאמת יש אפשרות להוכיח את רוב התיאוריות שהוליד.

העוסקים במאגיה אינם טורחים כלל להוכיח ולבנות ת יאוריה. הם מאמינים. אנו לא מוכרחים להאמין למי שטען שחוצנים מדריכים אותו עד שיוכיח, אך לא בהכרח לזלזל. היום המאגיה חותרת לידע אך עדיין אינה מגיעה להוכחות.

ראסל מחלק את העולם הזה לכמה קטגוריות. המכשפים, הקוסמים, ומאגיים. את המאגיים הוא מחלק למ אגיה נמוכה ומ אגיה גבוהה. הכישוף מתחבר במידת מה למגיה הגבוהה דרך האמונה המשותפת שקיימות זיקות סמויות בין כל היסודות ביקום. המכשפים והמאגים חושבים שיש להם את הידע להפעיל את הזיקות הללו.

אלמלא היה לקוסמים תפקיד מועיל בחברה הם היו נעלמים. בזמנים קשים רדיפתם נותנת לקהילה תחושה גדולה של אחדות במלחמה נגד רוע לא מוגדר. בימים אחרים הם עוזרים להפיג מיני מועקות מהאדם הפרטי. לעתים הקוסם מספק סיבה למאורעות לא מובנים. כל המחקרים הנעשים בארבעים השנים האחרונות מראים שהכישוף עדיין אתנו והוא הולך ומתפתח בהתאם לדפוסים ההיסטוריים.

הכישוף איננו חד משמעי. הוא שונה ממקום למקום. יש כישוף אירופאי, כישוף אפריקאי כישוף דרום אמריקאי ועוד ועוד. המכשפים משתנים לא רק בתרבות שבין מדינה למדינה, אלא לעתים בתוך אותה מדינה באפריקה למשל, ואז אפילו בין מחוז למחוז.

יש כישוף טוב וכישוף רע. כישוף להשגת דברים. לנקמה או להשגת אהבה. במקום אחד יספרו שהמכשף ישן בלילה עם בת זוגו ושולח את נשמתו לאכול בשר קורבנות. יש קוסמי יום ויש קוסמי לילה. אלו של הלילה הם המפחידים. בעיקר נשם זקנות מלוות בינשופים והן מתעופפות על מיני מקלות, מתאספות באיזה מקום ורוקדות ערומות.

מכשפות יכולות לעזוב את גופן או לשנות צורה. מכשפה מוצצת דם ילדים. הן ומקיימות אורגיות שוות. מקיימות את טקס " שבת המכשפות". יש שוני רב בתיאור המכשפות היכולות והמעשים.

דבר אחד מתמיה בכל זאת. במחקר שנעשה מסתבר שיש דמיון בין דימויי המכשפות בכל מקום בעולם. הדימוי של הזקנה הרוכבת על מטאטא מופיע בכל מיני פינות בעולם ובתרבויות שונות ובלתי מקושרות.

נשאלת השאלה איך נוצר הדמיון הזה. צירוף מקרים? פעפוע תרבותי? ירושת מבני ארכיטיפ, קיומה של דת כישוף עולמית עתיקה מאוד ולכידה. העדויות מוכיחות שמקרה אין כאן.

רוב המכשפות הן נשים. רופאי האליל הם לרוב גברים. אך יש ארכיטיפ נוסף המופיע כמעט בכל התרבויות בקצות העולם. זה של הזקן החכם היודע כל. (גנדלף?) ומופיעה בעת צרה לעזור.

האיטי הוא מקום שאפשר לראות היטב את ההשפעות השונות. המקומיים, העבדים שהובאו מאפריקה והנצרות של האדם הלבן. שם התערבבו להן האמונות השונות כך שתושבי האי מגדירים את עצמם כנוצרים קתוליים אך עדיין מאמינים גם במערך שלם של כישופים.

מניחים שהכישוף האירופאי השפיע על תורות כישוף במקומות אליהם הגיעו צבאות הכיבוש הראשונים. אך אין כמעט סימנים של יחסי גומלין בין כישוף מקומי על זה האירופאי.

צריך להפריד בין הכישוף ובין הדמונולוגיה. הדמונולוגיה הייתה תורה שהתבססה באמונה בשדים. ובמקומות שונים התייחסו אליה בצורות שונות. כוחות מאגיה גויסו למלחמה בשדים. המחשבה היוונית - רומית יצרה קשר בין הדמונולוגיה והכישוף. כך נוצר הקשר בין השימוש בכוחות הדיימון DAIMONES) ) היווניים שהפכו באנגלית לדמון.

קורבנות אדם זכו להדים ספרותיים אך לא מוכרים במציאות. לעומת זו הבכחנליה של דיוניסוס מוכרת גם מוכרת. היא הפכה להיות כל כך מופקרת עד שהוצאה אל מחוץ לחוק.

העולם היהודי הכיר קסמים. בתנ"ך כתוב "מכשפה לא תחייה ". כשהתנ"ך תורגם לשפות אחרות המלה שנבחרה הייתה תמיד זו הקרובה לכישוף רע. שאול המלך מבקר את "בעלת אוב" מכשפה בעלת רוח נבואית. אך בתרגום של המלך ג'ימס לאנגלית היא מתורגמת להיות מכשפה. וכך שונו וזרמו אמונות והשפעות האחת על השנייה.

זרתוסטרה היה כנראה הראשון שהפריד בין האלוהי יוצר הטוב ובין כוח אחר, רע ואפל. דעה שהלכה והתפרשה בעולם.

השטן נולד ביהדות הרבה אחרי זה. בתחילה היה מלאך משחית חסר שם. רק אצל איוב הוא מקבל דמות ושם, והשטן הפך להיות מנוגד לאל. כשלכל אחד מהם ממלכה משלו הנמצאת במאבק מתמיד. אלוהים שהוא הטוב והמיטיב והשטן הרע. כך הפכו לאיטם המכשפות לעובדות השטן ושימוש בכוחו השלילי. בעוד שביהדות תפקידו של השטן הלך והצטמצם ורבנים נטו להעלים ולוותר עליו דווקא בנצרות כוחו עלה והשטן קיבל כוח משמעותי במחשבה האמונית הדתית.

אוגוסטינוס טען שהמאגיה והקסמים הם המצאה של השטן. ומטרתו להלחם בנצרות. חלק מהקסמים הם אשליה, אמר. הממשות והאשליה, שתיהן תולדה של השטן. לדעת חוקרים הכישוף לא היה קיים במציאות. הוא המצאה של הכנסייה הנוצרית ולמעשה היא רק עוד פרק במסורת הדיכוי והאכזריות שלה.

היו שטענו שהכישוף הוא תולדה של דת פריון עתיקה המבוססת על סגידה לאל דיאנוס בעל הקרניים. מכשפים בני זמננו טוענים שדת הפריון התמקדה באלת האדמה ולא באל בעל קרניים.

יש לזכור שהנצרות סיימה את השתלטותה על אירופה במאה השתיים עשרה פחות או יותר. אמונות פגאניות רבות ממקומות שונים המשיכו להתקיים. טקסים ואמונות חלחלו לתוך הדת החדשה. ורבות מהחגיגות העממיות היו מושפעות מהאמונות הישנות. ואולי הן המקור לאמונה בטקסי "שבת המכשפות".

* ההיסטוריה של הכישוף - קוסמים, מכשפות ופגאנים - חלק 2.
קללה זיכרונות הבדלה קטגוריה אנושות דת השטן קסמים מהי אמונה טפלה אנגלית זוגיות היסטוריה כישוף כישופים מכשפים קוסם קוסמים קסמים
עתידנות, חיזוי העתיד, חיזוי מגמות לעתיד, מה יקרה בעתיד? חיזוי עתידות, בחירת מקצוע, היסטוריה, לימודי היסטוריה, ללמוד מהעבר, מגמות בעתיד
עתידנות, חיזוי העתיד, חיזוי מגמות לעתיד, מה יקרה בעתיד? חיזוי עתידות, בחירת מקצוע, היסטוריה, לימודי היסטוריה, ללמוד מהעבר, מגמות בעתיד האם אפשר לחזות את העתיד וכיצד עושים זאת? כאשר מדברים על עתידנות, חיזוי העתיד או ... שיקנה עוד ויעלה את המחירים. לכן דווקא אמונה כללית שמשהו יקרה בעתיד יכולה למנוע ממנו להתרחש. איך אפשר להשתמש בהיסטוריה כדי לחזות מגמות עתידיות? אחת הדרכים להבין מגמות לעתיד היא באמצעות התבוננות בהיסטוריה. אם נבחן את העבר, נוכל לראות אילו מקצועות נשארו, אילו מקצועות נעלמו, ואילו מקצועות חדשים הופיעו. למשל, בעבר מקצועות ... סיבת הקיום יכולה להוביל אנשים להבנה טובה יותר של עצמם ושל מטרתם בחיים. איך לחזות את העתיד? כיצד להשתמש בהיסטוריה לחיזוי מגמות? האם אפשר לחזות את העתיד בוודאות? מה יקרה בעתיד הרחוק? האם אפשר לממש את כל הרצונות? איך ...
לימודי ארכיאולוגיה, לימודי היסטוריה, איך הכל התחיל? חפירות ארכיאולוגיות, ארכיאולוגים, היסטוריונים, לחקור את הסיבה הראשונה, למצוא את הסיבה הראשונה, לחקור את העבר, לחקור את המציאות
לימודי ארכיאולוגיה, לימודי היסטוריה, איך הכל התחיל? חפירות ארכיאולוגיות, ארכיאולוגים, היסטוריונים, לחקור את הסיבה הראשונה, למצוא את הסיבה הראשונה, לחקור את העבר, לחקור את המציאות מה באמת מעניין אנשים בלימודי ארכיאולוגיה והיסטוריה? אליעד כהן מתייחס לשאלה מדוע אנשים בכלל מתעניינים בתחומים כמו לימודי ארכיאולוגיה או לימודי היסטוריה, שנראים לכאורה משעממים ולא מועילים לחיים היומיומיים. הוא מתאר בצורה מפורטת כי חפירות ארכיאולוגיות נתפסות לרוב כאחד התחומים הפחות ... עתיקים, כמו פסל קדום, מגיעה מתוך התחושה שהם נוגעים במשהו שהיה לפני אלפי שנים. כלומר, הם מרגישים קשר אל ההיסטוריה דרך החפצים האלה. הוא מביא דוגמה הומוריסטית כדי להבהיר את העניין: לכאורה גם מנקה שמשפשף את הכתם ברצפה כבר ... לאורך זמן. אך ברור שלא כך הדבר. האם המשיכה לעבר היא רק נוסטלגיה? אליעד ממשיך ואומר כי המשיכה לחקור היסטוריה או ארכיאולוגיה אינה רק נוסטלגיה. הוא מציג דוגמה מתחום אחר - חקר המלחמות. אף שאנשים מתעניינים במלחמות עבר, לא ... היא רצונם למצוא את הסיבה הראשונה - הסיבה המקורית שהובילה לכך שהדברים התרחשו כפי שהם. מה הקשר בין חקר ההיסטוריה לחקר הסיבה הראשונה? לדברי אליעד כהן, החקירה ההיסטורית והארכיאולוגית נובעת מהצורך להבין למה הדברים קרו כפי שקרו, כלומר, - ... מדוע זה קרה דווקא כך ולא אחרת. לדבריו, זו מהות החקירה הארכיאולוגית: ניסיון להבין את השורש והסיבה של אירועים בהיסטוריה. הוא מוסיף הסבר נוסף וטוען כי בעצם, כל החקירות שאנשים עושים בהיסטוריה או בארכיאולוגיה נובעות מאותו רצון בסיסי להבין מה הייתה הסיבה הראשונה. אבל הוא מבהיר כי בסופו של דבר, לא ... הוא ימצא את הסיבה הזו, אולי הוא יוכל לפתור את בעייתו. אך כפי שלא ניתן לחקור עד הסוף את ההיסטוריה באופן מוחלט, כך גם האדם לא יכול תמיד לדעת עד הסוף את הסיבות לכל דבר שקורה לו בחיים. לדעתו ... הכותב התכוון? זה בדיוק כמו חפירה ארכיאולוגית - ניסיון להבין את כוונת העבר. לסיכום, למה אנחנו באמת חוקרים את ההיסטוריה והעבר? אליעד מסכם כי החקירה הארכיאולוגית וההיסטורית היא למעשה חיפוש בלתי נגמר אחרי הסיבה המקורית, ניסיון תמידי להבין את ... האנושות כולה. למה אנשים מתעניינים בארכיאולוגיה? מהי הסיבה הראשונה? מה הדמיון בין חקירה אישית לארכיאולוגיה? מה המטרה של לימודי ההיסטוריה? מה השכל בחפירות ארכיאולוגיות? האם אפשר לגלות את הסיבה הראשונה באמת? מה הקשר בין העבר להווה?
עיוורון רוחני, רבי נחמן מברסלב, לשמוע את המוזיקה, שמיעה רוחנית, ראיה רוחנית, מוזיקה, היסטוריה, ניגון משיח
עיוורון רוחני, רבי נחמן מברסלב, לשמוע את המוזיקה, שמיעה רוחנית, ראיה רוחנית, מוזיקה, היסטוריה, ניגון משיח
עיוורון רוחני, רבי נחמן מברסלב, לשמוע את המוזיקה, שמיעה רוחנית, ראיה רוחנית, מוזיקה, היסטוריה, ניגון משיח מהו עיוורון רוחני לפי רבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מסביר את המושג עיוורון רוחני דרך משל שנתן ... את התהליכים הרוחניים לעומקם לא יכול להבין מדוע המציאות מתנהלת בצורה מסוימת, וכיצד הגיע למציאות העכשווית. מה הקשר בין היסטוריה רוחנית לבין הבנת המציאות? אליעד כהן קושר את הרעיון של שמיעה רוחנית והיכולת להבין את המוזיקה הפנימית של המציאות לנושא של תיעוד היסטורי. הוא מסביר שחשוב להבין את ההיסטוריה לא רק מהזווית של העבר, אלא בעיקר מהזווית של ההבנה הפנימית של התהליכים שהובילו למציאות הנוכחית. למשל, מדינת ישראל, ... יותר. מה זה עיוורון רוחני? מהו ניגון המשיח לפי רבי נחמן? איך להתחבר למוזיקה רוחנית? מה החשיבות של הבנת ההיסטוריה הרוחנית? כיצד התבוננות פנימית עוזרת בחיים? למה אנשים מתקשים לשמוע את הניגון הפנימי?
מחקר מדעי, מחקר ארכיאולוגי, הוכחות לוגיות, ממצאים מדעיים, ממצאים ארכיאולוגיים, תיאוריה מדעית, הוכחה מדעית, הוכחה לוגית, ממצאים היסטוריים, ארכיאולוגיה, היסטוריה, תצפית מדעית
מחקר מדעי, מחקר ארכיאולוגי, הוכחות לוגיות, ממצאים מדעיים, ממצאים ארכיאולוגיים, תיאוריה מדעית, הוכחה מדעית, הוכחה לוגית, ממצאים היסטוריים, ארכיאולוגיה, היסטוריה, תצפית מדעית
מחקר מדעי, מחקר ארכיאולוגי, הוכחות לוגיות, ממצאים מדעיים, ממצאים ארכיאולוגיים, תיאוריה מדעית, הוכחה מדעית, הוכחה לוגית, ממצאים היסטוריים, ארכיאולוגיה, היסטוריה, תצפית מדעית מה ההבדל בין מחקר מדעי למחקר ארכיאולוגי? ההבדל בין מחקר מדעי למחקר ארכיאולוגי טמון בכך שלימודי ארכיאולוגיה ...
עליסה בארץ הפלאות 1, מטרת המשחק של אלוהים, סקרנות, מי אתה באמת, מעל השכל, סרטים מצוירים, באיזו דרך ללכת
עליסה בארץ הפלאות 1, מטרת המשחק של אלוהים, סקרנות, מי אתה באמת, מעל השכל, סרטים מצוירים, באיזו דרך ללכת
... פנימי על התודעה האנושית, ועל הדרך שבה האדם מחפש משמעות אמיתית בתוך מציאות שנראית חסרת משמעות. עליסה נמצאת בשיעור היסטוריה עם מורה, אבל אינה מתעניינת בו. מבחינתה, כל ההיסטוריה היא מתה וחסרת חיים. זה דומה לאדם שחווה את חייו בצורה יבשה, משעממת, חסרת חיות, ומרגיש שכל המידע והסיפורים ... המורה שלה, הארנב וכו, כי בתוך האדם יש את כל הכוחות. המורה שלה מנסה להוסיף לה מידע, מלמדת אותה היסטוריה, כל הדברים שלא מעניינים את עליסה. עליסה לא מתעניינת במה שהמורה שלה מלמדת ואומרת לה שהיא מקשיבה. מה זה ... ולכן היא מדוכאת מהשיעור הזה. מצד אחד היא נמצאת במקום פתוח מלא חיות ומצד שני מצמצמים אותה בסיפורים על ההיסטוריה. הסבל הכי גדול לאדם זה היסטוריה, כי הוא נושא על הגב שלו את כל מה שהיה. היסטוריה זה מוות, כי זה ממשיך את הרגע הקודם. עליסה אומרת איך אפשר לקרוא ספר בלי תמונות? האדם אומר, איך ... מרגישה רע, ולכן הסקרנות מובילה אותה, אבל אומרים לה, אל תלכי אם הסקרנות עד הסוף, את יכולה לקרוא ספרי היסטוריה, שזה יכול לספק סקרנות חלקית, אבל אל תלכי עד הסוף. גם לא אומרים לה לבטל את הסקרנות בכלל, כי ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 4
... להבין מול עצמו, כיצד החומר הנלמד, כיצד הוא יוצר הנאה כלשהי ותועלת כלשהי בעולם האמיתי. וניקח לדוגמה, את לימודי ההיסטוריה. ילד, לא אוהב ללמוד היסטוריה. כדי לגרום לו לאהוב את לימודי ההיסטוריה, לשם כך צריך לגרום לו, להתעניין בלימודי ההיסטוריה. וכדי שזה יקרה, לשם כך, הילד צריך להבין בצורה כלשהי, כיצד לימודי ההיסטוריה, עוזרים לו בחיים האישיים שלו כילד. וכדי שזה יקרה, ההורה, צריך למצוא את התשובה לשאלה הזאת. וכדי שזה יקרה, לשם כך, על ההורה, לנסות להבין מול עצמו, כיצד באמת לימודי ההיסטוריה, מביאים לאדם כלשהו, תועלת כלשהי. ובשלב הראשון, על ההורה והמורה, לשכוח לרגע אחד את הילד. ועל המורה לנסות להתבונן היטב ולשאול את עצמו את השאלה הבאה: מה באמת, נותנים הלימודים האלו לאדם? איזו תועלת מביאים לימודי ההיסטוריה לאדם? כיצד הידע שאותו אני כבר יודע כמורה, כיצד הוא מביא לי תועלת בחיים? האם בעצם אני מנסה ללמד ... בעולם, וכל לימוד שיש בעולם, הכל משרת את האדם בצורה כלשהי. וגם אם האדם לא מבין, איך הידע שלו בהיסטוריה משרת אותו וגורם לו ליהנות יותר בחיים, הרי שעדיין, כל ידע גורם לאדם ליהנות יותר בחיים. אלא, שכדי למכור ... עצמו, כיצד באמת המקצוע שאותו הוא מלמד, כיצד באמת הוא משפר את איכות חייו. ולצורך הדוגמה, ניקח את לימודי ההיסטוריה. ולכאורה כלפי חוץ, לימודי ההיסטוריה, הם אחד הדברים הכי מיותרים שיש בעולם. כי העולם מתקדם ומשתנה כל הזמן. והאדם כל הזמן צריך לחשוב על ... יעניין את האדם, מה קרה לפני מאות ואלפי שנים וכולי. אלא, שבכל דבר ודבר יש תועלת. וכאשר האדם לומד היסטוריה, ולומד מה קרה במקום כלשהו, לפני כמה אלפי שנה, אז כלפי חוץ זה נראה שהאדם מכניס לתוך ראשו, חתיכת ... לתוך עצמו, תובנה כלשהי לחיים שלו. שהיא נגזרת, מאותו המידע שהתרחש לפני כמה אלפי שנה. כי מכל דבר שקרה בהיסטוריה, אפשר ללמוד ממנו מוסר השכל כלשהו. וכל תהליך חברתי ומדיני וכיוב שהתרחש בעבר, כמו גם כל תהליך מדיני וחברתי ... לו להבין כיצד התהליכים מתרחשים בעולם, ברמת המאקרו והמיקרו. כי בכל דבר ודבר, יש שכל. וכאשר האדם לומד לדוגמה היסטוריה, הוא בעצם, לומד להכיר טוב יותר, את העולם שבו הוא חי. ונחדד ונאמר, כי באמצעות לימודי ההיסטוריה, האדם מפתח את הכישורים החברתיים שלו בהווה. כי כל התהליכים שהתרחשו, בכל מקום בעולם בכל זמן שהוא בעולם, הם כולם כל הזמן, מתרחשים בצורות שונות בהווה, אצל כל אדם ואדם. וכאשר האדם לומד היסטוריה על משהו שקרה בעבר, הרי שתת המודע של האדם, מקבל באמצעות זה מסר כלשהו, לגבי, איך האדם צריך להתנהג ...
גורמים לדחיינות כרונית, להתגבר על דחיינות כפייתית, איך מתמודדים עם דחיינות? טיפול בדחיינות, נטייה לדחות דברים, לדחות לרגע האחרון, קשיי ריכוז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז, קבלת החלטות
גורמים לדחיינות כרונית, להתגבר על דחיינות כפייתית, איך מתמודדים עם דחיינות? טיפול בדחיינות, נטייה לדחות דברים, לדחות לרגע האחרון, קשיי ריכוז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז, קבלת החלטות
... הוא מתרכז. המוח תמיד בוחר להתרכז במה שנתפס בעיניו כדבר החשוב ביותר באותו רגע. למשל, ילד שאינו מקשיב בשיעור היסטוריה, אך מסוגל להתרכז מיד כשמציעים לו לשחק כדורגל, אינו סובל באמת מבעיית קשב וריכוז. הוא פשוט מתעניין יותר בכדורגל מאשר בהיסטוריה. הסיבה שהמורה או ההורה טוענים שהוא סובל מהפרעת קשב היא שהם לא מצליחים לגרום לו להתעניין בנושא שהם מעוניינים ... ביותר. כשאדם לא מצליח להתרכז במשהו, זה משום שהמוח שלו מוצא משהו אחר כחשוב יותר. ילד שלא מקשיב בשיעור היסטוריה, אך מתרכז לחלוטין בכדורגל, אינו סובל מהפרעת קשב - הוא פשוט לא מתעניין בנושא. כך גם בדחיינות - אם ... למשהו מסוים. עכשיו נגיד שהמורה אומר התלמיד יש לו הפרעת קשב וריכוז הוא לא מקשיב מה אתה מלמד אותו היסטוריה הוא לא מקשיב, אוקי התלמיד הזה יש משהו שהוא אוהב לעשות כן מה הוא אוהב לעשות להרעיש לצייר לשחק כדורגל לשיר לקפוץ אומרים לו בא נעשה טסט תוך כדי שהוא לא מקשיב בשיעור היסטוריה תגיד לו עכשיו אנחנו הולכים החוצה לשחק כדורגל פתאום תראה הוא דרוך הוא פתאום ערני אבל אמרת שיש לו ...
איך לא להתגעגע? אחרי פרידה, התמודדות עם פרידה קשה, התמודדות עם פרידה מבת זוג, התמודדות עם פרידה מבן זוג, מה לעשות אחרי פרידה? איך להוציא מישהו מהראש? איך לשכוח מישהו? איך לשכוח אקס? חלק 1
איך לא להתגעגע? אחרי פרידה, התמודדות עם פרידה קשה, התמודדות עם פרידה מבת זוג, התמודדות עם פרידה מבן זוג, מה לעשות אחרי פרידה? איך להוציא מישהו מהראש? איך לשכוח מישהו? איך לשכוח אקס? חלק 1
... נכון. ש: אולי. אליעד: לא שנייה יכול להיות באמת שאם כל הזמן שהקדשת לה היית מקדיש את זה ללמוד היסטוריה סינית יכול להיות שהיום היית יודע הרבה מאוד היסטוריה סינית והיום יכולת להרוויח הרבה כסף מהיסטוריה סינית יכול להיות באמת זאת באמת האמת. ש: ואז היית מרגיש טוב. אליעד: לא רגע שנייה ואז בראש שלך כרגע היית אומר עכשיו אני מרגיש יותר טוב ואז יכול להיות שבעוד שנה היה מתברר לך שגם ללמוד היסטוריה סינית זה כאילו לא יצא לך מזה כלום ואז אתה אומר בזבזתי את הזמן על ההיסטוריה הסינית אתה מבין, הבנת יכול להיות שהיית יוצא עם מישהי והייתם מכירים ובעוד שלוש שנים הייתם מתחתנים והייתם מביאים ...
האם ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי? למה ראש ממשלה מחליפים בקלפי? חסינות לראש הממשלה ביבי נתניהו, דמוקרטיה, שלטון החוק, דיקטטורה בישראל, שוויון בפני החוק, הפרדת הרשויות, חוק ומשפט, הפיכה שלטונית, הפיכה דמוקרטית, נגד מערכת המשפט
האם ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי? למה ראש ממשלה מחליפים בקלפי? חסינות לראש הממשלה ביבי נתניהו, דמוקרטיה, שלטון החוק, דיקטטורה בישראל, שוויון בפני החוק, הפרדת הרשויות, חוק ומשפט, הפיכה שלטונית, הפיכה דמוקרטית, נגד מערכת המשפט
... שישאיר אותו בשלטון לנצח, למשל על ידי שלילת זכות ההצבעה מאזרחים מסוימים או ביטול הבחירות בכלל. כמו כן, מוזכרת ההיסטוריה של דיקטטורים שנבחרו דמוקרטית, כמו אדולף היטלר, שמוכיחה כי בחירה דמוקרטית לא מספיקה כדי להגן על המדינה מפני הפיכה ... בהתערבות משפטית - אם נאפשר לבית המשפט או לגורמים אחרים להדיח ראש ממשלה, זה ייצור אפשרות לקנוניות ולמניפולציות פוליטיות. היסטוריה של התנקשויות פוליטיות - כמו שיגאל עמיר התנקש ביצחק רבין, לא לגיטימי לאפשר הדחה של ראש ממשלה באמצעים משפטיים, ... דיקטטורי. שלטון ללא פיקוח - אם אין אפשרות להעמיד לדין ראש ממשלה מכהן, אז הוא הופך להיות מעל החוק. היסטוריה של דיקטטורים שנבחרו דמוקרטית - היטלר, למשל, נבחר בבחירות חופשיות, אבל ברגע שנבחר, הוא שינה את חוקי המדינה כדי ... מערכת המשפט והשפעתה על השלטון חוקי חסינות לנבחרי ציבור שחיתות פוליטית וכיצד להילחם בה השפעת הבחירות על יציבות המדינה היסטוריה של דיקטטורים שנבחרו באופן דמוקרטי מנגנוני פיקוח על ראש הממשלה איזונים ובלמים במערכת הדמוקרטית מערכת הבחירות והשפעתה על צורת ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2
... ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2 ולכן גם לדוגמה, ילדים לא מתעניינים בלימודי היסטוריה וכיוב. משום, שלימודי ההיסטוריה, הם לימודים על אירועים שכבר התרחשו בעבר. והילד לא מצליח להבין בשום דרך, כיצד הלימודים האלו ייצרו לו הנאות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על היסטוריה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: היסטוריה, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: היסטוריה, איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לגרום לבחורה לענות למה כדאי להשיג אושר בלי תנאים? לחלל שם שמיים תמרוץ נמצא באחדות להיגמל מהתמכרויות קבלת החלטה בגלל פחד להתמודד עם חרדה לפתוח עסק דימוי עצמי בעבודה ביטחון עצמי למכור את עצמי מאוהב בשניים האם סקס גורם להתאהבות? טיפים להיות מאושר במה תלוי אם תהיה מאושר? ריבאונד ביחסים לאחר בגידה החלטות עובדות ופירושים איך לקבל החלטה בתנאי חוסר וודאות? איך מתמודדים עם חרדות? להתמודד עם זלזול לשדר הצלחה איך יוצרים מוטיבציה? לגרום למישהו לא למות להשקיע בפיתוח המוצר או בשיווק המוצר הרגשת שעמום אצל ילדים איך לגדל ילדים מחונכים? ביקורת על מורה רוחני הנאה רוחנית טיפול בהפרעות ניתוק הפרעה דו קוטבית איך להשפיע על האקסית שלך? איך לגרום לאקסית להתחרט על הפרידה? איך ליהנות מאימון כושר? איך מורידים את אחוז השומן מבלי לפגוע בשריר? האם אלוהים מעניש? אתאיסט להגיע להארה רוחנית מורים מוארים להיות אלוהים חזק ביקורת על הספר להיות אלוהים להרוויח כסף גדול לעשות כסף בלי לימודים מטרת החיים היא העולם הבא איך להתמודד עם שאלות משמעות החיים? הסרת פרסום שלילי בפייסבוק האם מותר ליהנות? למה אני בוחר משהו? איך להתייחס לבן אדם כמו לרובוט? עולם מושלם היקום מתרחב עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לזוגיות, אימון אישי למציאת זוגיות, מאמן רוחני בנושאי היסטוריה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 08_09_2025 השעה 22:05:24 - wesi4