ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה דמיון טוב ✔הדרכת מורים - תקופת חשבון - כתה ד' ✔יש לזכור שאנו מלמדים תקופה זו בשיעור הראשי ולכן בתחילת כל שיעור יתקיים החלק... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨הדרכת מורים - תקופת חשבון - כתה ד'
יש לזכור שאנו מלמדים תקופה זו בשיעור הראשי ולכן בתחילת כל שיעור יתקיים החלק הריתמי, עליו כתבתי במאמר אחר.

לתקופה זו כתבתי 11 שיעורים מובנים, אך התקופה לוקחת כשלושה שבועות - כלומר יש 15 שיעורים בתקופה (במידה ובית הספר פועל 5 ימים בשבוע). ארבעה שיעורים הם שיעורי חזרה ותרגול שבהם אינני מלמדת דבר חדש. זאת כדי שהילדים יפנימו את החומר הנלמד. בארבעת שיעורי החזרה אני לא "מייבשת" את הילדים בדפי עבודה בלבד או פתרון תרגילים במחברת תקופה. מידי פעם אנו פותרים תרגילים, אך שיעור שלם כפול כזה הוא לא נעים לילדים וגם אינו אפקטיבי בעיני. ארבעת השיעורים הללו צרכים להביא יותר מכל השיעורים האחרים חדוות למידה ויצירה. ארבעת השיעורים הנוספים יכולים להיות מאד יצירתיים ועדיין לחזור על החומר. לדוגמה:

שיעור ציור בצבעי מים - מציירים את ארבעת האחים למשפחת המספרים, כל אח בצבע אחר המאפיין אותו.

שיעור עם קוביות - לכל זוג ילדים קוביה והם מטילים אותה מספר פעמים כדי לקבל את המספר איתו יעשו תרגיל כפל או חילוק.

שיעור שבו אופים עוגיות - קודם לכן יש לעבוד בקבוצות ולחשב כמה כיתות יש בבית הספר, כמה ילדים בכתה, כמה עוגיות נרצה לתת לכל ילד, כמה עוגיות עלינו להכין וכיצד נחלק אותן.

וכו', כיד הדמיון הטובה עליכם. אני ממליצה לחוש את מצב האווירה אצל הילדים במהלך התקופה. ילדים רבים מתקשים בחשבון ושיעור שהוא יותר נושם ומאוורר מעניק להם את היכולת להמשיך אחר כך, בשיעורים הבאים, להתאמץ ולהמשיך ללמוד את החומר.

בכל השיעורים אני ממליצה להשתמש בשתי מחברות - מחברת תרגול ובה הילדים מתרגלים באופן חופשי כתיבה וחשבון. בנוסף יש מחברת תקופה שהיא גדולה יותר, יפה ועשויה מחומרים טובים יותר מבחינת עובי הדף והיכולת של הצבעים להקלט בנייר באסטטיות ובקלות. במחברת זו כותבים הילדים את הספר שלהם, משום שבחינוך ולדורף אין ספרים. המחנך והילדים כותבים את הספר בעצמם במהלך השיעורים וכורכים אותו בסוף השנה.

שיעור

סיפור - האם אי פעם חשבתם מה אומרים חלק משמות המשפחה של אנשים בעולם? "כהן" הוא של כהן בבית מקדש או קרוב משפחה שלו. "מסיק" היה שמו של האדם שמסיק את הזיתים. וכך שמות רבים אחרים. אני אספר לכם סיפור על ארבעה אחים ששם משפחתם היה "מספר" משום שהם עבדו עם מספרים. מספר היה שם המשפחה שלהם כמובן. השם הפרטי שלהם הסביר עח איזה סוג של עבודה הם היו אחראים ועשו עם המספרים.

הנה ארבעת האחים למשפחת "מספר"

מחבר מספר

מכפיל מספר

מחלק מספר

מחסיר מספר

כמו בכל משפחה, כל אח היה מאד שונה משאר אחיו והיתה לו דרך משלו לעשות דברים בעולם.

שלושת האחרים הראשונים היו מוצלחים מאד בעבודתם. מחבר ומכפיל אהבו לאסוף דברים. היו להם אוספים רבים - בולים, זכוכית שבורה מנצנצת, מקבוקים מיוחדים, גולות - הכיסים שלהם היו תמיד מלאים באוצרות. מחבר אהב לערום ערימות גדולות של מה שאסף עד שלא היה כמעט מקום בתוך החדר שלו עבור עצמו. מכפיל היה אפילו גרוע יותר! הוא ניסה להשיג לאוספים שלו פי שתיים, שלוש או חמש מכל אחד אחר במשפחה. כשהיית רואה את מחבר ומכפיל ראית שהם תמיד סחבו מספר דברים ממקום למקום. השכנים אמרו: "איזו משפחה חרוצה! יש להם כל כך הרבה מקום להניח חפצים ולסחוב אותם ממקום למקום כל היום, הם אף פעם לא נחים".

אפילו מחלק מספרים, האח השלישי, סחב הרבה חפצים. אבל הוא היה שונה ממחבר ומכפיל. הוא אהב לחלוק באוצרות שלו עם אחרים. הוא היה מחלק אותם לערימות קטנות יותר ולוקח אותם איתו לחברים ומעניק להם בנדיבות מאוצרותיו. אם לאחר שחילק שווה בשווה לכל חבריו מאוצרותיו היתה נשארת לו שארית, הוא היה סוחב את השארית ומעביר אותה למקום חדש.

מחסיר מספרים היה בהחלט מאד שונה מכל שלושת אחיו עובדי המספרים. מחסיר היה יכול לאסוף כמה בולים או כמה מקלות מיוחדים והיה מניח אותם בכיסיו. אך בכיסיו היו תמיד חורים והוא היה מאבד את אוצרותיו, ולכן לעולם לא היה לו אותו מספר של חפצים בערב כמו בבוקר. משום שהוא היה מאבד אותם לאורך היום. אם השכנים הייו רואים חבלים בצבעים שונים, אגוזים, בולים או אבנים מיוחדות על אדמת החצר הם היו אומרים בחיוך "מחסיר עבר כאן כניראה" והיו שוב מחייכים בסבלנות, משום שאהבוהו מאד. אם מחסיר לא היה הרי עולמם של המספרים היה מתפקע מרוב חפצים של מכפיל ומחבר.

ניתן לאמר שמחסיר היה מאבד את אוצרותיו, אך הוא גם היה מלווה הרבה מאחרים - הוא היה ניגש למספרים אחרים ומלווה מהם מה שהוא זקוק לו. (להדגים זאת מאוחר יותר בתקופה בתרגיל חיסור ארוך).

בסיום הסיפור אני מציירת ארבעה אחים על הלוח. לכל אח חולצה בצבע שונה ועליה הסימן המתמטי שלו. הילדים מעתיקים את הציור למחברתם, זהו עמוד השער של התקופה.

שיעור x

כאשר אנו מחברים או מכפילים מספר אנו צרכים לדעת להעביר ממספר אחד לשנים, כאשר אנו מתחילים במספר הראשון. אנו מעבירים מהאחדות לעשרות, מהעשרות למאות, מהמאות לאלפים.

דוגמה לאח מחבר - לכתוב תרגיל חיבור על הלוח, להראות כיצד מחברים למשל 2456 ועוד 3467. הילדים מעתיקים את הדוגמה בגדול למחברת, עם כל הדרך של העבודה.

חלוקת דפי עבודה עם תרגילים בחיבור. חמש תרגילים ראשונים הילדים מנסים לעשות כל אחד לבד, בעזרתי כשאני עוברת ביניהם. כאשר מסיימים זאת אני מחלקת את הילדים לקבוצות והם פותרים יחד את חמשת התרגילים הבאים - זאת בתנאי שמי שלא מבין כיצד עושים תרגיל שאר הילדים מסבירים לו בקבוצה עד שהוא מבין ואם יש בעיות אני באה לעזור.

שיעור t

בדיוק כמו שיעור x, רק עם דוגמה לאח המכפיל שאני מסבירה בכתה ועבודה לבד ובקבוצות.

שיעור l

בדיוק כמו שיעור x, רק עם דוגמה לאח המחלק שאני מסבירה בכתה ועבודה לבד ובקבוצות.

שיעור j

בדיוק כמו שיעור x, רק עם דוגמה לאח המחסר שאני מסבירה בכתה ועבודה לבד ובקבוצות.

עבור השיעורים הנל יש להכין הרבה תרגילים בדפי עבודה ולעבוד בעיקר על כפל וחילוק ארוך בשיעורי תרגול חשבון (צרכים להיות לפחות 2 כאלה במהלך השבוע) וכן בשיעור הראשי. חילוק ארוך יש למצוא את השיטה הכי בהירה לילדים, עליך כמורה ללמוד היטב את השיטה שבה אתה רוצה ללמד חילוק ארוך ואז לפשט זאת ע"י כמה פעולות לילדים. דוגמה כללית לפישוט כזה: מחלקים, מורידים, מכפילים ומחסירים. כך בארבעה פעילות מוכרות הילדים יזכרו מה צריך לעשות, יש לכתוב זאת בדוגמה לחילוק במחברת.

בהמשך התקופה יש ללמד בכתה ולהביא בכל אחד מארבעת פעולות החשבון שאלות מילוליות. אני עושה זאת דרך חידות. שאלה מילות נקראת אצלי חידה, ילדים מתחברים יותר לחידות, זה נתפס אצליהם ככיף. לדוגמה:

ילד אחד עצד והתווכח עם נער הגדול ממנו.

אמר הגדול - למה אתה מתווכח איתי, אני הלא גדול ממך כפליים.

רמאי שכמותך, קרא הילד הקטן. אני זוכר שפעם אחרת לי שאתה גדול ממני פי 3.

נכון, אמר הנער וצחק, זה היה לפני 4 שנים ואז זה באמת היה נכון.

בני כמה הם היום? (תשובה - 8, 16)

שיעור

חזרה על לוח הכפל. בכתה ד הילדים כבר אמורים לדעת את לוח הכפל בעלפה, משום שהתחלנו לעבוד עליו בכתה א דרך משחקים רבים ותרגול ועבדנו עליו בכל יום בכתה. כעת נתחיל בדקלום של משפחות לוח הכפל ככתה ביחד, זה מעניק הזדמנות לילדים שפחות יודעים לחזור על הדברים. לאחר החלק הריתמי אני אומרת: משפחת 2 וכל הילדים יחד מתחילים לדקלם את המשפחה: 2, 4, 6, 8, 10 וכו' עד ל 2 כפול 12.

בכל יום נתרגל כך כמה משפחות. כדי לדעת האם כל ילד באופן אישי יודע את המשפחות אני מסבירה בכיתה כי משבוע הבא אבקש באופן אישי מילדים לומר לבד משפחה כלשהי ולכן עליהם להיות מוכנים. אפשר גם לומר שבשבוע הבא אבקש לומר באופן אישי את משפחת 6 וגם 8. כך ממקדים את החומר שמבקשים מהילדים לחזור עליו. ובכל שבוע אתן משפחות שונות לחזרה. חשוב להודיע להורים על אילו משפחות על הילדים לחזור, כדי שהם יסייעו להם בכך בבית. ישנן משפחות שהילדים מתקשים יותר לזכור וישנן כאלה שפחות. בחלק הריתמי אני ממליצה לקפוץ בחבל ולומר ביחד לפי הקצב של הקפיצה את אחת המשפחות, בכל יום משפחה אחרת. כך הילדים זוכים לעוד חזרה.

לאחר החזרה על המשפחות אני מציירת על הלוח את לוח המשפחות (אפשר שאצייר זאת גם לפני השיעור ואכסה בווילון ואז אפתח את הווילון ואסביר את לוח המשפחות). כאשר אני מגלה את הציור אני חדה חידות - כמה שווה 2 כפול 2 ?

כמה שווה 9 כפול 7?

כמה שווה 3 כפול 5? וכו'

באמצעות התרגילים על הילדים לגלות מהי החוקיות בלוח המשפחות המצוייר על הלוח, הם מגלים בקלות. ואני מסבירה את החוקיות כדי שמי שעדיין לא גילה אותה יוכל לראותה.

לאחר ההסבר הילדים יעתיקו את לוח המשפחות למחברת. הטבלה כאן אינה מייצגת את האסטיות הנדרשת בשרטוט וציור שלה על לוח הכתה. להבנה מעמיקה יותר על ציורי לוח בחינוך ולדורף ראו במאמר אחר.

לצערי הטבלה לא נכנסת כאן באופן סביר באתר. לקבלת הטבלה צרו עימי קשר. - פרטי בסיום המאמר.

שיעורי בית בסיום שיעור זה - תרגיל שצריך עבורו לדעת את סדר פעולות החשבון. לדוגמה:

(15:5) - 25

שיעור

חזרה על המשפחות (לוח הכפל). להביא לכתה כדור מספוג רך. אני זורקת את הכדור לילד ותוך כדי אומר תרגיל: 6 כפול 7, על הילד לענות ותוך כדי תשובה לזרוק לי את הכדור בחזרה. כך אני מתמסרת במתמטיקה עם רוב ילדי הכתה.

אני רושמת על הלוח את התרגיל שניתן לשיעורי בית בסיום השיעור הקודם.

מבקשת מכמה ילדים שיבואו ללוח לפתור את התרגיל. כל ילד פותר את התרגיל באופן אחר, משום שהם עדיין לא יודעים את סדר פעולות החשבון.

"איזה מוזר" אני אומרת. "איך נדע מה לפתור קודם - את תרגיל החיסור או את תרגיל החילוק" ושומעת את ההצעות של הילדים בעניין. "מה קודם?"

ואז אני מסבירה. והנה דוגמה להסבר באופן תמונתי ולא באופן חשיבתי בלבד:

תראו ילדים בעולם של המספרים יש סוגריים, יש כפל, חילוק, חיסור וחיבור. וכל אחד מהם היה רוצה להיות ראשון בתור כמו שאתם הולכים לפעמים לשתות מהברזיה כשאתם מאד צמאים והייתם רוצים להיות תמיד ראשונים בתור. בתור לברזיה כל פעם ילד אחר ראשון. כך זה בעולם שלנו.

אבל בעולם של המספרים זה אחרת.

לפני שהמספרים נולדו הם היו בבטן של אימם. ולכן, כל מי שנמצא בתוך הסוגריים (אני מציירת על הלוח סוגריים ומראה שהם דומים לבטן של אמא) הוא ראשון. כי זה המקום הראשון בעולם שהמספרים היו בו, בבטן של אמא.

אז מה שבסוגריים - פותרים ראשון.

אחר כך נולדו לאמא שני זוגות תאומים. זוג התאומים הראשון שנולד בעולם המספרים היו כפל וחילוק. הם זוג חזק שמצד אחד מכפיל הכל וגורם להכל לגדול מאד ומצד שני מחלק הכל שווה בשווה וגורם להכל לקטון מאד.

בגלל שכפל וחילוק נולדו מתוך הבטן של אמא לפני חיבור וחיסור (שהם זוג התאומים השני) אז אותם פותרים שניים. אחרי הסוגריים.

אז כפל וחילוק - פותרים שניים.

לבסוף רצו לבוא לעולם חיבור וחיסור. שהם עדינים יותר מכפל וחילוק, הם בני הזקונים.

אז חיבור וחיסור - פותרים אחרונים

ואז כותבים ומציירים במחברת תקופה דף על סדר פעולות החשבון:

סדר פעולה

תרגילי חשבון המכילים בתוכם כמה פעולות חשבון נפתור בעזרת סדר פעולות קבוע:

סוגריים - תמיד לפני כולם.

כפל וחילוק - שני בתור.

חיבור וחיסור - אחרונים חביבים.

ודוגמה לתרגיל כאן בסוף.

(דוגמאות לכיצד אמור להראות הדף הנ"ל אסרוק ואוסיף למאמרים בקרוב).

שיעורי בית - דף עבודה עם תרגילים של סדר פעולות חשבון.

שיעור

התבוננות בלוח המשפחות - אנו מנסים למצוא חוקיות לסימני התחלקות.

חלק מסימני ההתחלקות אני מביאה כדוגמה לאיך ומה צריך לחפש ואחר כך ישנם ילדים שמוצאים סימנים משלהם ומשתפים את הכתה. כאשר זה מתחיל להתרחש אני כותבת על הלוח את מה שהילדים מציעים:

מספר מתחלק ב - 2 כאשר ספרת האחדות שלו היא 2 או 0

מספר מתחלק ב - 3 כאשר סכום ספרותיו מתחלק ב - 3

מספר מתחלק ב - 10 כאשר ספרת האחדות שלו היא 0

מספר מתחלק ב - 5 כאשר ספרת האחדות שלו היא 0 או 5

מספר מתחלק ב - 6 כאשר ספרת האחדות שלו היא זוגית וסכום ספרותיו מתחלק ב - 3

מספר מתחלק ב - 9 כאשר סכום ספרותיו שווה ל - 9

הילדים מעתיקים למחברת את החוקים של סימני ההתחלקות.

תרגול - אני נותנת מספרים והילדים צרכים לנסות עליהם את הכללים: 303, 541, 675, 606.

להכין מראש דף עבודה:

הקף באדום את המספרים המתחלקים ב - 3

הקף בכחול את המספרים המתחלקים ב - 6

5731, 907, 91, 426, 4125, 822, 752, 123, 771, 432, 833, 711, 228, 1244

רישמו 4 מספרים המתחלקים ב 2 (על המספרים להיות בעלי 4 ספרות):

רישמו 4 מספרים המתחלקים ב - 5 (על המספרים להיות בעלי 3 ספרות):

רישמו 4 מספרים המתחלקים ב - 3 (על המספרים להיות בעלי 4 ספרות):

דף עבודה לבית - סדר פעולות חשבון

שיעור

חידת בוקר - למתן מספר אחיות כמספר האחרים.

לאיילת - מספר האחים כפול ממספר האחיות.

כמה אחיות וכמה אחים במשפחה זו?

(4 אחים, 3 אחיות).

פתרון דף שיעורי הבית מהשיעור הקודם.

הקנייה -

סיפור מהחיים - אתם יודעים, אני מאד אוהבת פלאפל. בסוף השבוע נסענו לצפון, בדרך בחזרה, אחרי טיול מקסים והליכה ארוכה היינו מאד רעבים. אז עצרנו בדרך בפלאפל שכולם אומרים עליו שהוא הפלאפל הכי טוב בצפון. רצינו לנסות. ואז שמתי לב שהמנה של הפלאפל מורכבת מדי הרבה מרכיבים. ננסה לראות ממה מורכבת מנת פלאפל:

פיתה כדורי הפלאפל סלט טחינה

קמח חומוס עגבניה זרעי שומשום

ביצה ביצה מלפפון מים

מים מלח בצל

מלח

אני כותבת על הלוח את המרכיבים של הפלאפל.

"תראו ילדים, המרכיבים של מנת הפלאפל הם רבים. אבל שימו לב - בסופו של דבר המרכיב האחרון כמו עגבניה או מלח אי אפשר לפרק אותו יותר לעוד מרכיבים."

חשוב - אנו לא נכנסים עם ילדים בכתה ד למרכיבים שהם לא יכולים לראות בחושים שלהם כמו אטומים, מנרלים וויטמינים. מדוע? משום שזה אינו תואם גיל והם לא מסוגלים להבין זאת עדיין. נכנסים למרכיבים הללו מכתות החטיבה והלאה. על הסיבות לכך - ראו מאמר אחר שכתבתי.

"אז כך זה גם עם מספרים. יש מספרים שאפשר לפרק אותם לגורמים, ממש כמו שפירקנו את המנת פלאפל לגורמים. למשל:

12 מתפרק לשתיים ולשש. לפי משפחות הכפל. שש מתפרק לשתיים ושלוש לפי משפחות הכפל. אבל שתיים ושלוש כבר לא מתפרקים יותר!"

אני כותבת על הלוח את הפירוק לגורמים של המספר 12 ליד הפירוק לגורמים של מנת הפלאפל.

הילדים מעתיקים למחברת את מה שכתוב ומצוייר על הלוח. (חלק מהציורים ניתן לבקש ואעביר לכם כתמונות).

שיעור

חידת היום (טוב להביא כל בוקר חידה, בעיקר בתקופה זו).

תולעת זוחלת על פני אילן.

בלילה היא עולה 4 מטרים וביום היא יורדת 2 מטרים.

בלילה ה - 9 הגיעה התולעת אל ראש האילן.

מה גבהו של האילן? (תשובה - 20 מטר)

חזרה על פירוק לגורמים מאתמול - דיון בכתה המתחיל בשאלה: אז איך מפרקים לגורמים מנת פלפל? ואח"כ כיצד מפרקים לגורמים מספר?

אני מזכירה בכתיבה על הלוח כיצד נפרק את המספר 8 לגורמים.

ואז מבקשת מילדים להגיע ללוח ולפרק מספרים שונים לגורמים מול כל הכתה. לדוגמה: 16, 12, 24 וכו'. תתכן יותר מדרך אחת לפרק לגורמים מספר ויש להראות זאת על הלוח.

משימה במחברת - הילדים יכתבו פירוק לגורמים של כמה מספרים שאומר להם.

שיעורי בית - דף עבודה עם תרגילי חיסור, חילוק וכפל במספרים דו ותלת ספרתיים.

שיעור

חידה -

קבוצה של ילדים יצאה לטיול.

הסתדרו הילדים בזוגות - ונשאר ילד אחד בודד.

הסתדרו הילדים בשלשות - ונשאר ילד אחד בודד.

הסתדרו הילדים ברביעיות, חמישיות ושישיות - ונשאר ילד אחד בודד!

כמה ילדים היו בקבוצה? (61)

על פי סימני ההתחלקות מצאו לאילו מספרים מלוח הכפל מתחלקים המספרים הבאים -

3550, 3930, 2010, 3333, 2942, 5005, וכו'

שיעור זה יוקדש ברובו לחזרה כתתית על תרגילי כפל, חילוק, חיבור וחיסור במספרים דו ותלת ספרתיים. הילדים מתבלבלים בעיקר בחילוק ויש לחזור על כך. אני כותבת תרגיל על הלוח, נותנת לילדים זמן לפתור אותו במחברת התרגול ואז מזמינה ילד לפתור אותו על הלוח ולהסביר לכל שאר הילדים כיצד פתר.

שיעורי בית - תרגילי כפל וחילוק ארוך במספרים דו ותלת ספרתיים.

שיעור

חידת גפרורים - המשוואה שבציור איננה נכונה. יש לתקנה ע"י הזזת גפרור אחד (אסור לשנות את סימן השיוויון)

vi-iv=ix

פתרון:

vi+iv=x

שיחה והזכרות - פותחים את המחברת בלוח המשפחות (הכפל) שציירנו לפני מספר שיעורים.

חידה - אילו מספרים לא נמצאים בלוח הכפל?

מדוע?

(2 מופיע, אבל גם הוא ראשוני, 1 אינו ראשוני - להסביר בהמשך השיעור שהוא מספר מיוחד).

הילדים מגלים להפתעתם שיש אכן מספרים שלא מופיעים בלוח המשפחות. יש מספרים שאין להם משפחה. אני מבקשת מהילדים שיאמרו לי מי הם המספרים הללו ואני רושמת אותם על הלוח.

חידה - מה מיוחד במספרים הללו? אני נותנת מספר דקות לחשוב בשקט.

ואז שומעת את הצעות הילדים לגבי הייחודיות של המספרים הללו, הם מוצאים את התבנית המאחדת אל כל המספרים ומגלים שאלו מספרים המתחלקים רק ב - 1 או בעצמם.

אז איך נקרא להם? אני מבקשת שהילדים ימציאו שמות למספרים המיוחדים הללו. והם כותבים את השמות במחברת תרגול ומקריאים אותם אחכ בכתה.

אנו בוחרים יחד את השם המתאים ביותר לדעתנו ואני מסבירה שבעולם החשבון קוראים למספרים הללו מספר ראשוני. ויש בזה היגיון, משום שהם מתחלקים רק באחד (הראשון) ובעצמם.

משימה בכתה - כתבו את המספרים הראשוניים עד 100 במחברת תרגול. אנו בודקים זאת לאחר מכן.

משימה - כתבו בגדול במחברת התקופה כך:

מספר ראשוני: מספר המתחלק רק ב - 1 ובעצמו.

כאן רישמו במחברת מתחת לכותרת הזו את כל המספרים הראשוניים עד 100.

שיעורי בית - כתבו שיר על המספרים שאין להם משפחה, האם זה עצוב להם שאין להם משפחה? מה הם חושבים ומרגישים?
מוצלח הורה חיזור להבין ייחודיות הליכה מספרים להמשיך מראה לחשוב הורות הדרכת מורים חשבון
פוליגרף אנושי / מכונת אמת אנושית / גלאי שקר אנושי - איך לזהות שקרן? איך לדעת שמישהו משקר לך? איך לגלות שקרים? איך לזהות מניפולציה? שלא יעבדו עליך / שפת גוף / מומחה לתת מודע
...אנושי - איך לזהות שקרן? איך לדעת שמישהו משקר לך? איך לגלות שקרים? איך לזהות מניפולציה? שלא יעבדו עליך שפת גוף מומחה לתת מודע וכאן אבאר איך באפשרותך לפתח את היכולת שלך לזהות שקרים ולזהות שקרנים, גם בלי לחבר אותם לפוליגרף ולמכונת אמת. כי לפעמים מישהו מספר לך סיפור כלשהו, ואתה רוצה לדעת עד כמה הוא אמין והאם הוא מנסה לשקר אותך או לרמות אותך וכיוב, או שמא הוא אומר לך את האמת. והשאלה היא, איך באמת אפשר לזהות שקרים ושקרנים? והדרך הכללית לכך היא, על ידי...
תלות רגשית / התקשרות רגשית - מה טוב בהיקשרות רגשית? איך להיות באיזון?
...תלות רגשית הוא מצב שבו הרגשות של האדם תלויים וקשורים בדבר אחר. כאשר דבר כלשהו משפיע על הרגשות של האדם, הרי שקיימת תלות רגשית בין האדם לבין הדבר שמשפיע על הרגשות שלו. דוגמה לתלות רגשית: קשר זוגי. בקשר זוגי כאשר קיימת אהבה בין בני הזוג, הדבר הזה יוצר תלות רגשית של בני הזוג בקשר הזוגי. האדם תלוי רגשית בקשר הזוגי, משום שהוא מרגיש טוב יותר בקשר הזוגי, ומשום כך יהיה לו קשה להתמודד עם מצב של פרידה זוגיות גירושין וכיוב. מתי נוצרת תלות רגשית? תלות רגשית נוצרת...
מה אני רוצה או מה אני באמת רוצה? השאלה מה אני רוצה, השאלה מה אני באמת רוצה, מה הרצון שלי באמת? מה הרצון האמיתי שלי? מה הרצון הפנימי שלי? לשאול מה אני רוצה באמת, לדעת מה אני רוצה באמת, רצון יחסי, רצון מוחלט, מה אני רוצה כרגע?
מה אני רוצה או מה אני באמת רוצה? השאלה מה אני רוצה, השאלה מה אני באמת רוצה, מה הרצון שלי באמת? מה הרצון האמיתי שלי? מה הרצון הפנימי שלי? לשאול מה אני רוצה באמת, לדעת מה אני רוצה באמת, רצון יחסי, רצון מוחלט, מה אני רוצה כרגע?
...מה הרצון האמיתי שלי? מה הרצון הפנימי שלי? לשאול מה אני רוצה באמת, לדעת מה אני רוצה באמת, רצון יחסי, רצון מוחלט, מה אני רוצה כרגע? מה ההבדל בין מה אני רוצה למה אני באמת רוצה? שאלות כמו מה אני רוצה? ומה אני באמת רוצה? נראות אולי דומות, אך למעשה, כל אחת מהן לוקחת את האדם למקום שונה לחלוטין. אליעד כהן מסביר לעומק את ההבדל המהותי בין שתי השאלות הללו, מתי יש להשתמש בכל אחת מהן, ומה התוצאות שיכולות להתקבל מהשימוש בכל שאלה. מה המשמעות של מה אני באמת רוצה...
העברת מסרים הפוכים למה שהתכוונת, איך לא להעביר מסר מנוגד למסר שלך? טעויות בהעברת מסרים, למה מבינים אותך הפוך ממה שהתכוונת? איך לא להעביר מסר הפוך מהמסר שלך? מסר ישיר, מסר עקיף, מסר לתת מודע, ההפך מחייה את הדבר
העברת מסרים הפוכים למה שהתכוונת, איך לא להעביר מסר מנוגד למסר שלך? טעויות בהעברת מסרים, למה מבינים אותך הפוך ממה שהתכוונת? איך לא להעביר מסר הפוך מהמסר שלך? מסר ישיר, מסר עקיף, מסר לתת מודע, ההפך מחייה את הדבר
...למה שהתכוונת, איך לא להעביר מסר מנוגד למסר שלך? טעויות בהעברת מסרים, למה מבינים אותך הפוך ממה שהתכוונת? איך לא להעביר מסר הפוך מהמסר שלך? מסר ישיר, מסר עקיף, מסר לתת מודע, ההפך מחייה את הדבר מהם הטעויות בהעברת מסרים ואיך להימנע מהן? כשאנחנו מנסים להעביר מסר כלשהו, חשוב להבין כי כל מילה שאנו אומרים נושאת עמה לא רק את המשמעות של עצמה, אלא גם את ההפך שלה. זהו עיקרון שמנחה את התפיסה שלנו את המציאות ומניע את המוח להבין את המשמעות של כל מילה על ידי שלילת...
מומחה בתחומו, ממי לקבל עצות בכל תחום? טעויות בבחירת יועץ, ממי לא לקבל עצות? שיקולים בבחירת יועץ, טעויות של יועצים, טעויות בקבלת עצות, באיזה תחום אתה מומחה? לקבל יעוץ ממומחה, איך לבחור יועץ? איך בוחרים יועץ טוב?
מומחה בתחומו, ממי לקבל עצות בכל תחום? טעויות בבחירת יועץ, ממי לא לקבל עצות? שיקולים בבחירת יועץ, טעויות של יועצים, טעויות בקבלת עצות, באיזה תחום אתה מומחה? לקבל יעוץ ממומחה, איך לבחור יועץ? איך בוחרים יועץ טוב?
...יועץ, ממי לא לקבל עצות? שיקולים בבחירת יועץ, טעויות של יועצים, טעויות בקבלת עצות, באיזה תחום אתה מומחה? לקבל יעוץ ממומחה, איך לבחור יועץ? איך בוחרים יועץ טוב? ממי כדאי לקבל ייעוץ בכל תחום? כאשר אדם זקוק לייעוץ בנושא מסוים, השאלה המרכזית היא האם לפנות למומחה או למישהו ללא מומחיות בתחום המדובר. אליעד כהן מסביר שכמובן עדיף לפנות למומחה. למשל, אם אתה זקוק לתיקון הרכב שלך, בוודאי עדיף שתפנה למוסכניק שמומחה ברכבים מאשר לאדם ללא ניסיון בתחום זה. אותו עיקרון...
רצון לרצות / כוח הרצון - מהו רצון לרצות? איך להשתמש בכוח הרצון בצורה נכונה?
...בצורה נכונה? רצון לרצות הוא מצב שבו האדם מצד אחד אינו רוצה דבר כלשהו, ומהצד השני הוא היה מאוד מעדיף דווקא כן לרצות את אותו הדבר, אך בכל זאת הוא לא ממש רוצה אותו. במצב כזה נאמר שהאדם אינו רוצה את הדבר, אך היה רוצה לרצות אותו. מצב כזה נוצר משום שיש אצל האדם קונפליקטים שונים בין הרצונות השונים שלו. הוא גם רוצה וגם לא רוצה בו זמנית. או יותר נכון יהיה לו, הוא לא ממש יודע מה הוא באמת רוצה. הדרך הטובה ביותר לצאת ממצב כזה, היא על ידי חקר פנימי של הרצונות...
טוב ורע, אושר וסבל, במה תלוי האושר שלך, מי אחראי לאושר שלך? הכל בגלל המציאות, הכל בגללך, מי אשם בהכל? לא רוצה את המציאות, לרצות את המציאות, להיות מאושר, לא לסבול
טוב ורע, אושר וסבל, במה תלוי האושר שלך, מי אחראי לאושר שלך? הכל בגלל המציאות, הכל בגללך, מי אשם בהכל? לא רוצה את המציאות, לרצות את המציאות, להיות מאושר, לא לסבול
...שלך, מי אחראי לאושר שלך? הכל בגלל המציאות, הכל בגללך, מי אשם בהכל? לא רוצה את המציאות, לרצות את המציאות, להיות מאושר, לא לסבול מה גורם לנו להרגיש טוב או רע במציאות? אליעד כהן מסביר כי תחושות של טוב ורע, אושר או סבל, נוצרות בהתאם לאופן שבו אנחנו מפרשים את המציאות. כשאנחנו חווים שהמציאות מתאימה לרצון שלנו, אנחנו מרגישים טוב ומאושרים, וכשהמציאות מנוגדת לרצוננו, אנחנו סובלים ומרגישים רע. הוא מדגיש נקודה חשובה - אין דבר כזה מציאות שהיא רק טובה או רק רעה...
דיאטה / הרזיה / ירידה במשקל - איך להתגבר על רצון להנאה מיידית?
דיאטה / הרזיה / ירידה במשקל - איך להתגבר על רצון להנאה מיידית?
...על רצון להנאה מיידית? למה כל כך קשה לשמור על תזונה נכונה לאורך זמן? אחת הסיבות המרכזיות לקושי של אנשים לשמור על דיאטה ולהתמיד בהרגלי אכילה בריאים, כפי שמסביר אליעד כהן, היא הקונפליקט הפנימי בין הרצון להנאה מיידית לבין הרצון להשיג תוצאות ארוכות טווח. האדם מונע באופן טבעי על ידי הרצון ליהנות, וכשהוא אוכל בצורה לא מאוזנת הוא מקבל תשלום במזומן - הנאה וסיפוק מיידי. לעומת זאת, התוצאות החיוביות של דיאטה, כגון בריאות טובה יותר, ירידה במשקל או מראה מושך יותר...
הארה רוחנית, זוגיות רוחנית, חיפוש הארה, איך למצוא זוגיות, אושר מוחלט, אושר יחסי, חיפוש משמעות החיים, למה קשה למצוא אהבה
הארה רוחנית, זוגיות רוחנית, חיפוש הארה, איך למצוא זוגיות, אושר מוחלט, אושר יחסי, חיפוש משמעות החיים, למה קשה למצוא אהבה
...למצוא זוגיות, אושר מוחלט, אושר יחסי, חיפוש משמעות החיים, למה קשה למצוא אהבה למה כל כך קשה למצוא אהבה וזוגיות מוחלטת? אליעד כהן מסביר שהקושי במציאת זוגיות מוחלטת או אהבה מושלמת נובע מכך שבן אדם מחפש דבר שלא קיים בפועל. הוא מפרט שבמציאות שלנו אין משמעות מוחלטת או אושר מוחלט. לפי אליעד, כאשר מישהו מחפש זוגיות, הוא מצפה למצוא בן אדם שימלא לו את כל הצרכים הרגשיים, יפתור לו את כל החרדות והטראומות, ויספק לו אושר מתמשך ללא שום חסרונות או בעיות. אך בפועל...
הרס עצמי, למה אני הורס לעצמי? למה אני הורסת לעצמי? נטייה להרס עצמי, מה זה יצר הרס עצמי? למה מישהו הורס לעצמו? סימנים להרס עצמי, גבר עם הרס עצמי, אישה עם הרס עצמי, מהרס עצמי לערך עצמי, מאניה דיפרסיה
הרס עצמי, למה אני הורס לעצמי? למה אני הורסת לעצמי? נטייה להרס עצמי, מה זה יצר הרס עצמי? למה מישהו הורס לעצמו? סימנים להרס עצמי, גבר עם הרס עצמי, אישה עם הרס עצמי, מהרס עצמי לערך עצמי, מאניה דיפרסיה
...יצר הרס עצמי? למה מישהו הורס לעצמו? סימנים להרס עצמי, גבר עם הרס עצמי, אישה עם הרס עצמי, מהרס עצמי לערך עצמי, מאניה דיפרסיה למה יש לנו נטייה להרס עצמי ומה גורם לנו לפגוע בעצמנו? המושג הרס עצמי מתאר מצב שבו אדם גורם לעצמו נזק במודע או באופן לא מודע, ולכאורה פוגע בסיכוי שלו להרגיש טוב או להצליח בחיים. כדי להבין את התופעה לעומקה, אליעד מסביר תחילה כמה הנחות יסוד בסיסיות: כל אדם שואף להרגיש טוב ולהימנע מכאב וסבל. למרות הרצון להרגיש טוב, אנשים רבים חווים...
להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 3
...אסתר פלד - חלק 3 להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה אסתר פלד - חלק 2. האני והסביבה בתפיסה המערבית, התלות איננה נתפסת כדבר טוב. היא מתחילה, לפי פרשנויות פסיכולוגיות, בתלות של הילד בשד אמו. זו, לפי מלאני קליין, תחילת רגש האהבה, הכרת הטובה לגורם ההנאה הראשונית. אם האם תאחר להאכיל את תינוקה, הוא ירגיש זנוח ומשם - סובל וכואב. תינוק שהיחס אליו טוב, יידע שבסופו של דבר תבוא הנחמה והגמול. האחר המפתח חוסר סובלנות לתסכול, מפתח אי אמון בטענה לפיה...
מי ברא את אלוהים של היהודים? האם יש שני אלוהים? מי ברא את הבורא? וממה החרדים חרדים?
...אלוהים של היהודים? האם יש שני אלוהים? מי ברא את הבורא? וממה החרדים חרדים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: מי ברא את אלוהים של היהודים? האם יש שני אלוהים? מי ברא את הבורא? וממה החרדים חרדים?. הפעם אני רוצה לבאר את העניין של השני אלוהים, שעליהם אני מדבר, אני בעצם מסביר שגם את האלוהים היהודי, ברא מישהו. ויש את האלוהים היהודי שכולנו כבר מכירים את המעללים והסיפורים שלו. לפחות היהודים מכירים, וגם הנוצרים והאסלאם מכירים. ושואלים מה זאת אומרת שאתה...
לחיות טוב
...משתנה בזה מקצה אל הקצה. כאשר אדם חושב על משהו שהוא חושב שעשה בטעות = לא דבר נכון = אי אפשר לעשות מזה כלום = אי אפשר לתקן = פחות חשק לעשות דבר חדש = דעיכה. לעומת זאת כאשר אדם חושב על הדברים הטובים שבכל דבר = הוא לומד מהדבר = הוא מבין שזה הצמיח לו תועלת = הוא מבין שבזכות הטעות הוא יכול להתקדם לאן שלא היה יכול אם לא היה טועה = הוא מבין שלא משנה מה הדרך שהוא יעשה הוא ילמד תמיד משהו שצריך ללמוד בדרך = כל דבר שהוא יעשה (ללא מטרה לפגוע) או יטעה במשהו הוא...
לוגיקה / פילוסופיה - תורת ההיגיון
...פילוסופיה - תורת ההיגיון לוגיקה היא תורה העוסקת בהבחנה בין הסקה נכונה להסקה לא נכונה. התרגום העברי הוא תורת ההיגיון. מוצאו מהמילה היוונית לוגוס שלה פירושים שונים כגון מילה או מחשבה ותרגומה הלטיני הוא רציו. הלוגוס הוא המבדיל בין האדם ליצורים אחרים בהיותו מדבר, חושב ורציונלי. על כן יש צורך בתורה מיוחדת - לוגיקה - המלמדת אותנו את צורת הדיבור והחשיבה התקפה לפי חוקי תורה זו. מכאן שהלוגיקה היא הבסיס עליו מושתתת כל חשיבה מדעית והמלכה השולטת בעזרת חוקיה...
אנרגיה - איך לנהל את המשאב הכי יקר שלך? חלק א'
...את המשאב הכי יקר שלך? חלק א על מנת להגיע לרמה גבוהה של הצלחה בחיים וכן לשמור על עצמנו באותה רמה, דרושות איכויות ויכולות מסוימות. אחת מהן היא היכולת לשמור על רמת מוטיבציה פנימית גבוהה שמניעה אותנו לפעולה מאסיבית על בסיס קבוע. אותה מוטיבציה פועלת בדיוק כמו מנוע של רכב, כל אחד ונפח המנוע שלו, ישנם כאלה עם מנוע מוטיבציה פנימית בנפח 1.4 וישנם כאלה עם מנוע מוטיבציה בנפח של 3.5 סמק. מן הסתם, רכב שנפח המנוע שלו עומד רק על 1.4, יתקשה לנוע בעליות שבדרך לירושלים...
חייבים לדבר על קווין / ליונל שרייבר
...שרייבר אכן, חייבים לדבר על קווין. חייבים לדבר על הספר. חייבים להחזיר אותו לרשימת הקריאה. אינני יודע איך הספר הזה התחמק ממני. הוא יצא לאור כבר ב 2005. ידידה שלי שדעתה נחשבת בעיני הזכירה אותו, המליצה עליו והלוותה לי אותו. למרות השם הגברי, ליונל שרייבר איננו סופר כי אם סופרת. לא ברור למה סופרת פמיניסטית בחרה בשם העט ליונל. זהו ספרה השביעי של ליונל. על הספר הזה היא קיבלה את פרס אורנג. פרס הניתן לנשים בלבד. לגברים יש מספיק פרסים משלהם. בראיון אתה אמרה...
אסטרטגיות טיפוליות בתחום הפסיכיאטרי - פסיכולוגי בשיטת הביופידבק.
...הפסיכיאטרי - פסיכולוגי בשיטת הביופידבק. מאת דר יגאל גליקסמן הנחת היסוד בשילוב שיטת הביופידבק בתהליך הטיפולי היא כי היחסים הקיימים בין המטפל, המטופל והמכשור מהווים את הבסיס הטיפולי הייחודי של בשיטת הביופידבק. מנסיוני הקליני למדתי כי במקרים כמו התקפי חרדה, פניקה וסוגים שונים של תופעות פסיכוסומטיות יהיו האספקטים הפסיכולוגיים דומיננטיים בעוד שבמקרים כמו: שיקום שרירים לאחר תאונה או אירוע מוחי, הם יהיו פחות דומיננטים. העובדה היא שהם תמיד קיימים!!! זו אקסיומה...
מכונות ורוחות - הספק הוא מקור התבונה - דקארט
...התבונה - דקארט מכונות ורוחות Dubium sapientiae initium (הספק הוא מקור התבונה), אמר דקרט, אבל הוא גם ידע שהספק, בצורתו הקיצונית, מביא לשיתוק רעיוני גמור. לכן הקדים לו את מכת המנע המפורסמת: הוא שאל את עצמו אם ייתכן שכל המציאות סביבו היא פעולתו של שד מרושע השולט במוחו ויוצר בו אשליות. לא ניתן לשלול בוודאות אפשרות כל כך הזויה, אבל אפילו במקרה זה יש דבר אחד שלא ניתן להטיל בו ספק: באשליה עצמה! זו הייתה האקסיומה הבודדת שעליה, במהלך אוקלידי חדש, קיווה דקרט...
הפרעת אכילת יתר - מבוא
...- מבוא הפרעת אכילת יתר (באנגלית Binge Eating Disorder, נקראת גם הפרעת אכילה כפייתית), היא הפרעה נפשית המשתייכת לקבוצת הפרעות האכילה. הפרעה זו כפי שמעיד שמה מתאפיינת בעיקר באכילה מרובה, שמקורה נפשי. ההפרעה מסווגת במדריך האבחנות של ארגון הבריאות העולמי (ICD 10) תחת הגדרת הפרעות אכילה אחרות. השמנה אינה אחד הקריטריונים לאבחנת ההפרעה. לא כל האנשים החיים עם הפרעה זו שמנים, אלא מרביתם. בחלק מהמקרים ההשמנה חמורה מאד ומביאה עימה סיכונים בריאותיים משמעותיים...
עיסוי תאילנדי - רקע תרבותי והיסטורי
...במקורו משורשים סינים - הודים, העיסוי הינו חלק של אומנוית הריפוי המסורתיות של ממלכת סיאם הקדומה. עקרונות הטיפול שותפים עם אומנויות ריפוי אסיאתיות אחרות, אך העיסוי התאילנדי מתמקד בתנועת הדם בקווים המיו - פאסיים ונקודות אקופרסורה. כדי להבין את קרבתו של העם התאי לתרפיה זו, יש לדעת כי מאז תקופת איוטאייה (המאה ה14) עד ימינו אנו, קיימת מחלקת עיסוי רשמית במשרד הבריאות הממשלתי. בקרבות האגרוף התאילנדי (Muay Thai), מקבלים המתאגרפים חלקים מהעיסוי המסורתי לפני...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על דמיון טוב
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: דמיון טוב, האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: דמיון טוב, איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בתל אביב, אימון אישי טלפוני, אימון אישי ועסקי בתחום דמיון טוב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6445 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 06:33:13 - wesi4