ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה גוף אסטראלי ✔הרצון בגיל ההתבגרות ✔מהתבוננות ניתן לראות כי גיל בקיעת השיניים אצל ילדים מתחיל בגיל 5 במקום סביב... - ידע להצליח התחייבות!...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨הרצון בגיל ההתבגרות
מהתבוננות ניתן לראות כי גיל בקיעת השיניים אצל ילדים מתחיל בגיל 5 במקום סביב גילאי 6-7. כך גם גיל ההתבגרות מקדים את זמנו והוא היום סביב גיל 12 (במקרה הטוב) במקום גיל 13-14. אפשר לראות שהשינויים הפיזים מקדימים, ויחד עם זאת הבגרות הפסיכולוגית של הילדים היא איטית יותר. התפתחות פיזית מואצת ולצידה התפתחות פסיכולוגית רוחית מואטת יוצרת פער. בעבר היו דורשים מנערים ונערות דרישות על פי גילם הפזיולוגי, כיום הדבר כמעט בלתי אפשרי שכן גילם הפזיולוגי אינו תואם את גילם הפסיכולוגי. כיום יש לדרוש דרישות ממתבגרים על פי התפתחותם האישית, על פי הצטמצמות הפער בין גילם הפיזי לגילם הפסיכולוגי, על פי בגרות אישית של אינדוודואל, עד כמה שהוא החליט לצמצם את הפער הזה. תהליך ההתבגרות בזמנינו הפך להיות יותר של מודעות עצמית מאשר של גדילה פיזית. בגרות אישית הפכה להיות עניין של החלטה להתבגר, ופחות הולמת עם הגדילה הפיזית של הגוף הפיזי. תהליך הבגרות הפך להיות תהליך של חופש, חופש פנימי מתהליך הגדילה הפיזית. הנער/ה פחות כבולים לגוף הפיזי שלהם ומכך אני מסיקה כי יש להם, יותר מבעבר, אפשרות רחבה יותר לפעול מתוך כוח פנימי אמיתי. נערים ונערות אלה זקוקים לדבר מה חדש במערך הלימודים שלהם בבית הספר, שינוי מאוריאנטציה חשיבתית לאוריאנטציה של הרצון. על הקוריקולום לשקף יותר ויותר את פעילות הרצון של התלמידים. התמונה שבה תלמידים מגיעים לביה"ס כדי ללמוד לחשוב משתנה לתמונה בה מגיעים לביה"ס כדי ללמוד לחשוב, להרגיש ולעבוד. אך מה הסיבה שנכון להתרכז בעבודה ועשייה, ברצון ולא רק בחשיבה? שטיינר מעניק את התשובה שכאשר אנו מחנכים את אדם הרצון אנו מעירים את אדם הראש והחשיבה. כשנחנך את הרצון היום נבסס ונייסד יסודות עמוקים ויציבים לעתיד, בה בעת אין לשכוח את החשיבה והרגש כאשר אנו מחנכים לרצון. עבודה עם הרצון היא עבודה רוחנית לא רק על החשיבה. ניתן לאמר כי עשיה או מעשה טוב מעניק לרוח האדם יותר מאשר מחשבה טובה. בתיכון ולדורף הבינו זאת ועברו למתודיקה של עשיה. יתכן ונכון יהיה להתחיל להכניס בעדינות ובאיטיות לשיעורים הראשיים יותר עשייה גם בגילאי 12-14 (חטיבת הביניים). נתחיל בשילוב של תקופת מגלי עולם עם משימות בר / בת מצווה הכוללות עשייה וגילוי בעולם, תחילה עניינים פשוטים כמו עשיית כביסה במכונת הכביסה או החלפת גלגל במכונית, ומאוחר יותר הפעלת הרצון על ידי התנדבות לעבודה בגן ילדים, בישול ארוחת ערב משפחתית וכו'*. על המחנך לחפש ולמצוא דרכים שונות להביא את תלמידיו המתבגרים להפעלת כוחות הרצון שלהם דרך עבודה. כל מורה יכול להגיע בקלות לרשימת הצעות ורעיונות לעבודה על הרצון, עם עדיפות לפעילויות בעלות טבע פנימי אמנותי, ילדים שונים ימצאו במשימות שונות דרך אמנותית פנימית שתבוא לידי ביטוי בתוכם. על המחנך לכוון אותם לכך, שכן עבודה ללא אלמנט אמנותי תגרום לתלמיד להיות עסוק ועייף אך לא תפעיל את כוחות הרצון שלו באופן עמוק. כאן עולה שאלה גדולה בנפשו של המחנך, כיצד אוכל לפנות אל הרצון של הנער / ה?

אל הרצון ניתן לפנות בשלוש דרכים: דרך החשיבה, דרך הרגש ודרך הרצון. בהדרכתו למורים הדגיש שטיינר את חשיבתם של שלושת הנתיבים הללו לנפשו של הילד.

בגיל ההתבגרות אי סדירות בשלושת נתיבי חינוך אלה באים לידי ביטוי באופנים שונים. ראשית דרך חיי החשיבה. חיי החשיבה בוקעים ועולים מתוך הגוף האסטרלי כשהוא נולד בגיל 12-14. היכן ניתן לראות את כוחו של הרצון עובד בחשיבה? בכל מקום בו רעיון עובר טרנספורמציה והופך לאידאל אפשר לחוות את התממשותו של הרצון בנער / ה. על פי שטינר כל רעיון שנכשל בהפיכתו לאידאל מחליש את נפש הנער / ה, לעומת זאת כל רעיון שהופך לאידיאל יוצר בנפש הנער/ה כוח חיים. כאשר כמחנכים איננו מעניקים לנער/ה אידיאלים, המקום בנפש בו האידיאלים תופשים את מקומם אינו נשאר ריק, חלל זה מתמלא ונמזגים לתוכו מבני חשיבה אחרים. שני מבני חשיבה אפשריים ומוכרים בגיל זה הם ציניות ופנטזיה. הציניות היא העדר אידיאליזם (והבעת אי אמון בטוב שבאדם ובעולם) והפנטזיה היא אידיאליזם מזוייף.

כיצד יוכל המחנך לחזק את האידיאלים בנערים והנערות? על ידי עבודה מדיטטיבית פנימית של המורה.

הרצון בא לידי ביטוי גם בחיי הרגש. הרצון בא לידי ביטוי ברגש דרך תרגול הדמיון האנושי. דמיון שהוא קוגניטיבי ולא דמיון המעודד חלימה בהקיץ או פנטזיות המושכות את הנער/ה לחלימה לא פעילה. יש לתרגל חיי רגש ודמיון ערים הקשורים לחיי המעשה בעולם. במידה ודמיון כזה חסר בחיי הרגש, אל החלל שלתוכו היה אמור להכנס הדמיון חודר במקומו אפתיה הנובעת ממחסור בדמיון. לחלל זה עשוי לחדור אלמנט נוסף בלתי רצוי: סמלים מתים של מציאות או חלקי מציאות. הנער/ה מבלבלים בין הדימוי של הדבר לבין המציאות של הדבר. הם חווים את הסמל של המציאות, את הנוצר במקום את היוצר. זוהי טעות מטראליסטית טרגית שבני אדם רבים בתקופתנו (לא רק בני נוער) נסחפים לתוכה.

כיצד יעורר המחנך את חיי הדמיון הנכונים בנפש תלמידיו? דרך עבודה עשירה באומנויות. עבודה זו מחזקת את חיי הרגש של התלמיד והמורה גם יחד. על המחנך לעבוד יחד עם תלמידיו עבודה אמנותית. כאשר מבקש המורה מתלמידיו לכתוב סיפור קצר או שיר עליו להכנס לספרה הפיזית שלהם, לשבת עימם, ולכתוב גם הוא יצירה משלו. כאשר מבקש המחנך מתלמידיו להקריא בכתה את יצירותיהם יהיה זה נכון, אחת לזמן מה, אם יקריא גם הוא מיצירותיו. במידה והמחנך עסוק בעניינים אחרים בשעה שהוא דורש מתלמידיו להפעיל את הדמיון הקוגנטיבי שלהם, כלומר את כוחות הרצון בחיי הנפש, שלא יתפלא אם התלמידים לא יהיו מסוגלים לעשות זאת או לא ירצו לעשות זאת. רק מתוך דוגמה אישית ומאמץ של המחנך לעבודה בחיי הרגש יהיו התלמידים מסוגלים לעבוד על הרצון בחיי הנפש שלהם.

דרך אחרונה של פניה אל הרצון בגיל ההתבגרות היא דרך הרצון עצמו. זוהי הדרך הברורה יותר, אך עם זאת לעיתים קרובות היא נשכחת. בכדי שתלמידי יפעילו את כוחות הרצון שלהם, עלי להפעיל כוחות אלה ראשית בתוכי. עניין זה קשור קשר ישיר למשאלה שהחינוך הבסיסי ביותר בביס ולדורף יהיה חינוכם של המחנכים את עצמם.

כח רצון מובהק הוא כוח ההתלהבות וההתפעמות. מחנך שרוצה להפעיל את כוחות הרצון ברצון של תלמידיו ימלא את עצמו בהתלהבות אמיתית, אלוהית ממש. במידה ולא יקבלו תלמידים בגיל ההתבגרות ממחנכם כוחות של התלהבות תחדור לחלל זה בנפשם אפתיה ברמת הרצון עצמו. ניתן לזהות נערים ונערות שהפכו אפתיים, הם מחפשים בדרך כלל בידור הכולל בעיקר ישיבה מול מסכים בשעה שהמבוגר האחראי חש חוסר אונים. מול חולשה זו ברצון והאפתיה של הנער/ה עומדות בקשות חוזרות ונשנות של המבוגר מהנער/ה לעשיה בעולם, אך לשווא. ישנם נערים ונערות שכוחות הרצון שלהם אינם מסוגלים לעמוד במהותה של האפתיה המבקשת חוסר מעש ולכן החלל הנוצר בתוכם שואב אליו מעשים מסוג אחר: אלימות קהת חושים, אלימות עליה אנו שומעים לעיתים קרובות באמצעי התקשורת. לאלימות זו נראה שאין סיבה: נער פוגש נער אחר ברחוב ופוצע או הורג אותו בהשתוללות אלימה קהת חושים.

כדי להצית את אש ההתלהבות וההתפעמות על המחנך להתאמן במסירות על דרכים פנימיות בהן הוא יוביל את תלמידיו המתבגרים למקום בו הם צרכים להיות בחיי הרצון שלהם. התמסרותו של המחנך יוצרת יציבות בחיי רצונו, הוא זקוק ליציבות זו בכדי לנווט ולבנות עבור תלמידיו מקומות של חסד ואהבה בין גלי התרדמת האפתית ולמולם גלי האפשרות לאלימות המטלטלים את הנער/ה במסע של גיל ההתבגרות.

שלושת כוחות הריפוי של המחנך הם: אידאליזם בחשיבה, דמיון ברגש והתלהבות והתפעמות ברצון. התלמיד, המחנך ובית הספר כולו מעוצבים דרכם.

*תודה לתמר חביב על הדרכתה הטובה בשנה הראשונה בה הייתי מחנכת.

נכתב בהשראת ובסיוע מאמרים של Douglas Gerwin.
לכתוב החלטה למידה התפתחות תיעדוף פנימיות עבודה החלטות אימונים החלטיות כוח פנימי הרצון
ללמוד אצל אליעד כהן, הסיפור של אליעד כהן, אין לא יכול יש לא רוצה, אתה יכול הכל, רבי נחמן מברסלב, התבודדות, הדרך אל האושר, הדרך היחידה אל האושר, דרך רוחנית, מסע רוחני, מסע אישי, מורה רוחני
ללמוד אצל אליעד כהן, הסיפור של אליעד כהן, אין לא יכול יש לא רוצה, אתה יכול הכל, רבי נחמן מברסלב, התבודדות, הדרך אל האושר, הדרך היחידה אל האושר, דרך רוחנית, מסע רוחני, מסע אישי, מורה רוחני
...אין לא יכול יש לא רוצה, אתה יכול הכל, רבי נחמן מברסלב, התבודדות, הדרך אל האושר, הדרך היחידה אל האושר, דרך רוחנית, מסע רוחני, מסע אישי, מורה רוחני מהי הדרך הרוחנית שאליעד כהן עבר בדרך אל האושר? אליעד כהן מתאר בהרצאה את המסע הרוחני האישי שלו, שמטרתו הייתה למצוא את הדרך אל האושר ואת האמת המוחלטת. הוא מתחיל ואומר שהסיפורים ששמענו ממנו הם רק חלק קטן מתוך המסע המורכב והקשה שעבר. הוא מבהיר שבניגוד אליו, לנו אין צורך לעבור את אותו מסע מפרך שהוא עבר, אך מנגד הוא מציין שרבי נחמן מברסלב אמר שצריך להיות מוכנים...
הכל כרצונך תמיד, לרצות את הכל בשלמות, סבל נצחי, אחדות לא נצחית, מה שנכון לך, להדחיק רצונות, הכל נגד רצונך תמיד
הכל כרצונך תמיד, לרצות את הכל בשלמות, סבל נצחי, אחדות לא נצחית, מה שנכון לך, להדחיק רצונות, הכל נגד רצונך תמיד
...הכל בשלמות, סבל נצחי, אחדות לא נצחית, מה שנכון לך, להדחיק רצונות, הכל נגד רצונך תמיד איך ההבנה שהכל כרצונך תמיד פותרת את כל הבעיות? אליעד מסביר את הרעיון שהכל כרצונך תמיד דרך דוגמה פשוטה: כאשר מסתכלים על שולחן, מבינים שהשולחן הוא גם קיים וגם לא קיים. כשחוקרים את קיומו של השולחן עד הסוף, מגיעים להבנה שהוא בעצם כלום. המשמעות היא שכאשר את מבינה שהכל כלום, מצד אחד אין יותר שאלות, ומצד שני, כשאת יודעת משהו, יש לך שאלות ותשובות, אך אף פעם לא תשובות מוחלטות. במצב שבו אינך רוצה דבר, אין בעיה, וכשאת רוצה...
הרצון שלי נגד רצוני, האם אפשר להפסיק לרצות? לא רוצה להיות קיים, מרגיש שהרצון שלי נכפה עלי, הקיום שלי נכפה עלי, רוצה להפסיק לרצות, רוצה להפסיק להיות קיים, רוצה להפסיק להרגיש רגשות, רוצה להפסיק לחשוב מחשבות, לשלוט ברגש
הרצון שלי נגד רצוני, האם אפשר להפסיק לרצות? לא רוצה להיות קיים, מרגיש שהרצון שלי נכפה עלי, הקיום שלי נכפה עלי, רוצה להפסיק לרצות, רוצה להפסיק להיות קיים, רוצה להפסיק להרגיש רגשות, רוצה להפסיק לחשוב מחשבות, לשלוט ברגש
...לא רוצה להיות קיים, מרגיש שהרצון שלי נכפה עלי, הקיום שלי נכפה עלי, רוצה להפסיק לרצות, רוצה להפסיק להיות קיים, רוצה להפסיק להרגיש רגשות, רוצה להפסיק לחשוב מחשבות, לשלוט ברגש האם אפשר להפסיק לרצות? במהלך ההרצאה, אליעד כהן דיבר על הקיום האנושי, הרצון והרגש, והאם אפשר להפסיק לרצות, להפסיק להרגיש, ולהפסיק להיות מודע לעצמך. הוא הציב שאלה מהותית - האם הרצון שלנו הוא באמת שלנו, או שהוא נכפה עלינו? האם אנחנו יכולים לשלוט ברצונות שלנו או שהן נובעות באופן טבעי ומעורר מחשבות? אליעד הסביר את תחושת הקיום וההרגשה...
מוטיבציה להצלחה, מוטיבציה להתמודדות עם קשיים, מוטיבציה להתמדה, מוטיבציה למאמץ, מוטיבציה לא להישבר, מוטיבציה לא להיכנע, מוטיבציה להתמיד, מוטיבציה בחיים, השגת מטרות
מוטיבציה להצלחה, מוטיבציה להתמודדות עם קשיים, מוטיבציה להתמדה, מוטיבציה למאמץ, מוטיבציה לא להישבר, מוטיבציה לא להיכנע, מוטיבציה להתמיד, מוטיבציה בחיים, השגת מטרות
...קשיים, מוטיבציה להתמדה, מוטיבציה למאמץ, מוטיבציה לא להישבר, מוטיבציה לא להיכנע, מוטיבציה להתמיד, מוטיבציה בחיים, השגת מטרות איך לפתח מוטיבציה להתמודדות עם קשיים ולהצלחה בחיים? אחד האתגרים המרכזיים שעומדים בפני כל אדם הוא איך לפתח מוטיבציה להצלחה, להתמודד עם קשיים, ולהשיג מטרות. אליעד כהן מסביר שהסיבה שבגללה אנשים לא מצליחים להשיג את מה שהם רוצים היא בעיקר משום שהם לא רוצים את הדבר מספיק, או שהם בטוחים מראש שאין אפשרות להשיגו. כלומר, אם אדם מרגיש שהוא לא מצליח להגיע למטרה שלו, אליעד מציע לבדוק שני...
אמונה = סבל - מי אמר ש... - כל אמונה = סבל נצחי?
אמונה = סבל - מי אמר ש... - כל אמונה = סבל נצחי?
...= סבל - מי אמר ש... - כל אמונה = סבל נצחי? האם אמונה בהכרח גורמת לסבל נצחי? הטענה המרכזית שאליעד כהן מציג היא שכל אמונה, ללא יוצאת מהכלל, גורמת לסבל מתמשך, אפילו נצחי. הוא מבהיר זאת בצורה פשוטה: לא משנה במה האדם מאמין - בין אם זו אמונה דתית כמו אמונה בביאת המשיח, אמונה בקיום חייזרים, אמונה בקיומו של אלוהים, או כל אמונה אחרת, אפילו קטנה וזניחה - האדם יסבול ממנה. הסיבה לכך פשוטה אך עמוקה: בכל אמונה טמונה תחושה תמידית שיש אפשרות טובה יותר, שתמיד ניתן להרגיש או לחוות יותר טוב. גם אם אדם ישב בגן עדן...
איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה
איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה
...איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה איך המוח יודע דברים חדשים? הנושא שאליעד כהן דן בו בהרצאה הוא שאלת הידיעה, כלומר: איך המוח יודע? איך אנחנו לומדים דברים חדשים? ואיך בכלל מתרחשת הלמידה של תינוק? אליעד פותח את הנושא בשאלה הבסיסית והעמוקה ביותר: איך תינוק יודע? השאלה פשוטה לכאורה, אבל עומק הבעיה מגיע דווקא מהדוגמאות והפרטים שאליעד מספק. נתחיל לפרט את כל הדוגמאות וההסברים שהוצגו בהרצאה. איך תינוק לומד לתקשר? אליעד מסביר את...
איך להיות אלוהים? איך להפוך את החיים למשחק? איך ליהנות בחיים? איך להפוך להיות אלוהים? איך להתפתח בחיים? איך להיות מאושר? איך לשלוט בחיים? איך לשנות את החיים? התפתחות אישית
איך להיות אלוהים? איך להפוך את החיים למשחק? איך ליהנות בחיים? איך להפוך להיות אלוהים? איך להתפתח בחיים? איך להיות מאושר? איך לשלוט בחיים? איך לשנות את החיים? התפתחות אישית
...למשחק? איך ליהנות בחיים? איך להפוך להיות אלוהים? איך להתפתח בחיים? איך להיות מאושר? איך לשלוט בחיים? איך לשנות את החיים? התפתחות אישית איך להפוך את החיים למשחק ולהשיג שליטה על המציאות? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בהבנה מעמיקה של מושג המחויבים ואיך ניתן להשתמש בו כדי להפוך את החיים למשחק ולחוות תחושה של אלוהים. על פי אליעד כהן, כל תחושה, רצון או מציאות שאנחנו חווים נובעים מאמונה פנימית שדברים מסוימים הם מחויבים - כלומר, אנו מרגישים שהם חייבים להיות נכונים או מחויבים להתקיים בדרך מסוימת. לדוגמה, אליעד...
אין הבדל בין יש לאין, מה זה יש? מה זה אין? מה זה כלום? מה זה משהו? לחשוב על כלום, לחשוב על שום דבר, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק בחושים, הבדל בין יש ליש, הבדל בין אין לאין
אין הבדל בין יש לאין, מה זה יש? מה זה אין? מה זה כלום? מה זה משהו? לחשוב על כלום, לחשוב על שום דבר, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק בחושים, הבדל בין יש ליש, הבדל בין אין לאין
...זה יש? מה זה אין? מה זה כלום? מה זה משהו? לחשוב על כלום, לחשוב על שום דבר, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק בחושים, הבדל בין יש ליש, הבדל בין אין לאין מה המשמעות של יש ואין? אליעד כהן מסביר בהרצאה את המושגים יש ואין, ועוסק בשאלה האם באמת יש הבדל בין המושגים האלה. הוא טוען שכאשר אדם אומר יש לי משהו ביד, הוא בעצם מסתמך על החושים ועל השכל שלו. לעומת זאת, כאשר הוא אומר אין לי משהו ביד, גם אז הוא מסתמך על השכל והחושים. לכן, לטענתו של אליעד, במובן העמוק והמהותי ביותר אין הבדל ממשי בין יש לאין, מכיוון ששניהם...
איך להפסיק לאהוב מישהי? איך להפסיק לאהוב מישהו? איך לשכוח אהבה? איך לשכוח אקסית? איך להתמודד עם פרידה? איך לשכוח בחורה? איך שוכחים מישהו? התמודדות עם געגועים, איך להוציא מישהו מהלב? איך להוציא מישהו מהראש? איך לא לחשוב על האקסית? איך לא לחשוב על מישהי? איך להשתחרר מהאקסית? אהבה לא ממומשת, אהבה לא הדדית, אהבה לא אפשרית, אוהבת גבר נשוי, אוהב אישה נשואה, למה אני אוהב אותה?
...איך לשכוח אהבה? איך לשכוח אקסית? איך להתמודד עם פרידה? איך לשכוח בחורה? איך שוכחים מישהו? התמודדות עם געגועים, איך להוציא מישהו מהלב? איך להוציא מישהו מהראש? איך לא לחשוב על האקסית? איך לא לחשוב על מישהי? איך להשתחרר מהאקסית? אהבה לא ממומשת, אהבה לא הדדית, אהבה לא אפשרית, אוהבת גבר נשוי, אוהב אישה נשואה, למה אני אוהב אותה? וכאן אבאר עוד תופעה של המוח האנושי, איך הוא מתאהב בהתאהבויות שנראות לפעמים לא הגיוניות ולא רצוניות. כי כאשר האדם אוהב מישהו ומתאהב בו, כל זמן שהאדם מצליח לממש את האהבה שלו, הכ...
אינטרס בתהליך חיפוש האמת מרחיק את האדם מידיעת האמת בפחות מרגע אחד
אינטרס בתהליך חיפוש האמת מרחיק את האדם מידיעת האמת בפחות מרגע אחד
...האמת בפחות מרגע אחד מהם האינטרסים שמרחיקים את האדם מידיעת האמת? חיפוש האמת יכול להיות תהליך מורכב, במיוחד כאשר יש לאדם אינטרס אישי או רגשי שמניע אותו במהלך החיפוש. תהליך זה עלול להימנע מהגעה לאמת האמיתית אם האינטרסים האישיים אינם זוהים או אם הם משפיעים על האובייקטיביות של החיפוש. המניע המרכזי לכך הוא שהאדם, מתוך רצון להגיע לתוצאה מסוימת, יכול להטות את הדרך בה הוא מפרש את העובדות, וכתוצאה מכך הוא לא יראה את התמונה השלם. כיצד אינטרס בחיפוש האמת פוגע בתוצאה? כאשר אדם מחפש את האמת מתוך מניע אישי, למשל...
ריצוי - מהו ריצוי בעינכם? איך ניתן להגדיר זאת?
...להגדיר זאת? האם אתם מזהים בעצמכם את אחד הדפוסים הנל האם אתם מוצאים את עצמכם לעיתים נותנים כאשר אתם לא בדיוק רוצים לתת? האם אתם נותנת לעיתים כי את פוחדת שיתאכזבו ממך? שיחשבו עליך שלילי? או שידחו אותך? האם את נותנת כי את רוצה להיות הפוך ממישהו משמעותי מילדותך? האם הנתינה שלך היא על מנת להשיג משהו? או על מנת לא לאבד משהו? האם את נותנת לאחר כי את רוצה שהאחר ייתן לך? האם את עושה לעיתים מה שהאחר מבקש כדי למנוע קונפליקטים? האם את מרגישה לפעמים שאת נותנת יותר מדי ולא מעריכים? האם את מרגישה שלא מעריכים אותך...
למה כדאי להפסיק לרצות להיות מאושר? למה *לא* כדאי לחפש את האושר?
...לרצות להיות מאושר? למה לא כדאי לחפש את האושר? מיהו אדם שמאושר באמת? אדם שמאושר באמת זה אדם שמאושר בכל מקום ובכל זמן. זה אדם שיודע להיות מאושר מכל דבר, שהוא שולט בעצמו בצורה כזו שהוא יודע להיות מאושר מכל דבר כפי שהוא. אם האושר שלך תלוי במקום או בזמן, אם משהו גורם לך להיות לא מאושר, אם אתה לא מאושר גם מהדרך כשאתה מנסה להשיג דברים אלא רק מהתוצאה אתה עדיין לא מאושר באמת אתה לא מאושר בשלמות. מי שמאושר באמת נהנה גם תוך כדי ומהדרך להשיג את הדברים שהוא רוצה, מי שמאושר באמת גם אם ייקחו לו את כל מה שיש לו...
פרשת בא: מנהיג בשעת מבחן
...מבחן העת מגיעה, הזמן מתדפק על השער. עם בני ישראל עומד בפני המעבר המשמעותי ביותר, היציאה ממצרים, מעבדות לחירות. איך ראוי שמנהיג יתנהג בשעה כזו? לקראת השינוי המשמעותי הזה: וילכו ויעשו, בני ישראל: כאשר צוה ה את - משה ואהרן, כן עשו. כן עשו. האמנם, כן עשו כאשר צוה ה את - משה ואהרן? ה מנחה את משה ואהרון, מנהיגי העם המתהווה, לשלבי ההתארגנות לקראת היציאה ממצרים. ראשית הוא מנחה אותם להעביר את תוכן האמירות אל כל עדת ישראל. ה מעביר למשה ולאהרון, מספר מסרים: המועד, הלכות קרבן הפסח עם הנחיות חברתיות - ערכיות...
החלטות עצמאיות - לחשוב על הדברים דרך האמת
...- לחשוב על הדברים דרך האמת בהחלטותיו של האדם קיימים מצבים שבהם האדם מחליט החלטות פזיזות והאלטרנטיבות שלו לא מחושבות באופן רציני והדבר גורם לו נזקים. כל החלטה פזיזה וחסרת עמוד שידרה בגלל שסמכות מסויימת אמרה כך וכך, ולסמוך על הדברים ללא בדיקה גורם לאדם להיכשל בדברים פשוטים שאפילו בשנייה האדם היה מחליט אחרת אילו היה מפעיל שיקול דעת נכון. קורה לאדם שהוא מפגין חוסר ביטחון מסויים, אבל חוסר הביטחון הזה מכשיל אותו כי הוא תלוי באנשים אחרים, שמנהלים את חייו והוא היחיד שמכיר את עצמו ויכול לתת לעצמו את הטוב...
הכניסה לבית, עפ"י תורת הפנג שוי
...הפנג שוי הכניסה לבית הינה חשובה לא פחות מפנים הבית. כאשר יועץ פנג שוואי נכנס לביתך, הוא מביט ראשית על סביבת הבית וכניסתו, ורק לאחר מכן על פנים הבית. כניסת הבית חשובה ביותר בייעוץ פנג שואי היות והינה מסמלת את הצי הנכנס לביתך. מהו צי? צי הינו חומר אנרגטי אשר נמצא בכל מקום, חומר וגוף. בכל בית קיים צי אך קיימים שני סוגי צי - צי טוב וצי מאתגר, החשוב הוא שהצי הטוב יכנס לביתך, כך גודל ההזדמנויות יגדלו ויגיעו לביתך, הזדמנויות טובות עבור כל תחום חיים. כאשר הצי המאתגר נכנס לביתך קיימים אתגרים, עיכובים והזדמנויות...
דליריום - מבוא
...האקדמיה ללשון העברית: הזיה) הוא מצב בלבולי חריף, המתאפיין בירידה קוגניטיבית חריפה עם שינויים תנודתיים במצב ההכרה. הסממן הבולט ביותר של מצב זה הוא ירידה ברמת הקשב, אם כי כל התחומים הקוגניטיביים עלולים להיפגע. זהו מצב שכיח וסיבה משמעותית לתחלואה ולתמותה, בפרט בקרב האוכלוסייה המבוגרת המאושפזת במוסדות רפואיים. ישנן סיבות רבות העלולות לגרום לדליריום, אולם מקובל כי מצב זה מתפתח באנשים המועדים לכך, וכי ככל שהמועדות גבוהה יותר, כך קטן השינוי הדרוש ליציאה מאיזון ולהשראת דליריום. על כן, מודעות לגורמי הסיכ
צבעים - השפעת הצבעים על סביבת העבודה שלנו
...על סביבת העבודה שלנו בא לך על כסא סגול וקיר כתום במשרד? השפעת הצבעים על סביבת העבודה שלנו הראו לי את המשרד שלכם ואומר לכם מי אתם. המשפט מוכר לכם? אז זהו, שזה עובד גם עם צבעים. כשאתם נכנסים לחלל עבודה בארגון אתם חשים את האווירה ואת אופי העובד. האם החדר משדר חום ואפשרות ביטוי האם יש בו אנרגיה ממריצה האם הוא מעוצב ומסודר באופן נוקשה וסדרתי? ואולי הוא נותן תחושה של עומס ועייפות. אופן עיצוב ומראה המשרד משקף את אופיו של העובד או את אופיו של הארגון אם הוא זה שקובע כיצד ייראה חדרו של העובד. סביבת העבודה...
פרשת לך - לך: אמונה מונעת ספק?
...מונעת ספק? אמונה וספק, או וודאות מול פקפוק האין הראשון היפוכו של המושג השני [1]? פרשת השבוע, פרשת לך לך מזמנת לנו הזדמנות נאותה לדון בכך. בסיפור ברית בין הבתרים, אנו קוראים, בין השאר והאמן בה ויחשבה לו צדקה [2]. אברם, זהו שמו בשלב זה, זוכה בשבח מלא מאלוהים על אמונתו בו: הקדוש ברוך הוא חשבה לאברם לזכות ולצדקה על האמונה שהאמין בו [3]. יתר על כן, אברם מתואר לא רק כמאמין, הוא נתפס כאב - טיפוס לכל מאמין [4]. בנוסח אחר טוען ליבוביץ: כל ההיסטוריה הגדולה מבריאת העולם עד רדת אבותינו למצרים, אינה אלא הרקע...
הדחקה! טוב או רע? האם להדחיק או להעלים? חלק 2
...טוב או רע? האם להדחיק או להעלים? חלק 2 המשך מ: הדחקה! טוב או רע ? האם להדחיק או להעלים ? חלק 1. כי הבגדים הם שיפור חיצוני שאין בו שינוי תודעתי של הנפש. והסדנא / האימון האישי, הם משהו שמחזקים את הנפש של האדם מבפנים. ומאחר שבעצם הרגשת הביטחון העצמי היא משהו פנימי, לכן ככל שהטיפול הוא פנימי יותר, כך הוא יעזור יותר ויחזיק מעמד ליותר זמן. ומה המסקנה? המסקנה היא, כי עליך להבין כי מאחר שהצימאון שלך הוא נפשי ולא פיזי, לכן דרכי הטיפול הן על ידי עשיית פעולות שעוזרות לנפש שלך ולא לחיצוניות שלך. כאשר אדם לדוגמה...
טראומה / הפרעה פוסט טראומטית - מתי נשאלתם ע"י איש מקצוע האם עברתם טראומה?
...הפרעה פוסט טראומטית - מתי נשאלתם עי איש מקצוע האם עברתם טראומה? טראומה היא נזק שנגרם לאדם בגוף ו/או בנפש, אשר בעקבותיו נשבר עולמו לרסיסים. בטראומה עומד הנפגע חסר ישע לנוכח כוח החזק ממנו וחווה אימה, אובדן וחוסר שליטה. ממחקרים בארץ, ידוע שלפחות אחד מכל עשרה אנשים עבר טראומה בחייו, בפועל ניתן למצוא רבים יותר. (ככלל מדינת ישראל הנאבקת על קיומה מיום היוולדה, נושאת בצילה מציאות טראומטית). במצב טראומה התגובות הגופניות והנפשיות מכוונות למצב הסכנה. מערכת העצבים עוברת למצב של דריכות ומחוללת שינוים בתפיסות...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על גוף אסטראלי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: גוף אסטראלי, איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: גוף אסטראלי, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
מנהל מתעמר תקשורת שכנועית איך התפתחות אישית? תחושת ערך עצמי ילדים וחרדות תסמונת העייפות מה הסיכוי שהפחד דמיוני? להיכנס לחרדה ביטחון עצמי ללא תנאים להאמין בעצמי בדרך הנכונה סוגי אהבה ליצור התאהבות בדייט אושר מוגדר להיות מאושר כמו ילד סימני אזהרה בזוגיות איך להפוך ידידה לבת זוג? איך מבצע משפיע על החלטת הלקוח? אני לא שלם עם ההחלטות שלי התמודדות עם געגועים להתמודד עם סירוב של לקוח אושר והצלחה להתמיד בלהפסיק לעשן טעויות בראיון עבודה למכירות סוגים של צרכים של הלקוח אהבה לילדים מוסרי להביא ילדים לעולם גישה רוחנית מודעות עצמית לגוף ולרגשות טיפול בטראומות האם אפשר להתרפא מהפרעה נפשית? לקרוא את המחשבות של האקסית לגרום לאקסית לרצות לחזור אליך לרדת במשקל שליטה בזווית הישום אתיאיזם אלוהים משוגע מתפלל לעצמו הדרך אל ההארה הרוחנית סמים והארה רוחנית להיות אלוהים זה טוב או רע להפוך להיות אלוהים טריקים לכסף דיבידנדים בשוק ההון תכלית החיים לפי רבי נחמן מברסלב הסוד של תכלית החיים חשיבה חיובית לא עובדת להתמודד עם הסרת פרסום שלילי בגוגל תחושת הבחירה החופשית לאלוהים אין בחירה חופשית הקשר שבין העולם לבין אלוהים צורת היקום עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר אישי, מאמן אישי להרזייה, אימון אישי לנוער בנושא גוף אסטראלי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 22_11_2025 השעה 12:59:23 - wesi4