ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בעיה ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 8 ✔פרק 6 הצעות למשחקים ופעילויות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 8
פרק 6

הצעות למשחקים ופעילויות

1."המלך אמר". משחק בו הילד אומר ואתם מבצעים "המלך אמר להרים ידיים" ואז עליכם להרים ידיים. בגרסה לפעוטות לא נצפה מהילד להבין שכאשר אין הוא אומר "המלך אמר" לא צריך לבצע את הפעולה שאמר. בגרסה לילדים מגיל 5-6 ומעלה אפשר לנסות זאת.

2.צאו לפיקניק. הכינו את כל האוכל לפיקניק ביחד, כריכים, פירות, או כל אוכל אחר שהילד אוהב. לכו לפארק ופרשו שמיכה על הדשא. הכריזו שזהו פיקניק. אפשר לבחור ביחד משחקים שונים ולהביאם. העיקרון הוא לתת לילד לבחור ולהעניק לו שליטה במה שמתרחש. לאחר הפיקניק ספרו מה עשיתם שם, אם יש צורך צלמו בפיקניק תמונות של הפעילויות (הגעה למקום, משחק, סידור השולחן, אכילה וכו') צרו אלבום תמונות של פעילויות האהובות על הילד וכך תוכלו לעבוד איתו על רצפים וללמד אותו לספר את חוויותיו באופן מובן.

3.קנו חבילת גירים. אם לילד קשה להחזיק גיר בקוטר רגיל כדאי לרכוש גירים בקוטר עבה יותר בצבעים שונים. אפשר לצייר על המדרכה, על לוח. מחקו את מה שציירתם עם הידיים, עם סמרטוט, עם ממחטת נייר.

4.הפריחו בועות סבון והראו לילד כיצד לפוצץ אותן. בתחילה מפוצצים עם היד, או במחיאת כף. אח"כ עוברים לפוצץ עם הרגליים, הראש, האף, הבטן, הגב.

5.קנו מספק חישוקים בגודל בינוני (קוטר של 40 ס"מ בערך). הניחו את החישוקים בשורה ועשו "מסלול" הראו לילד איך לעבור בו כשהוא מכניס כל רגל לחישוק וכך עובר את כל החישוקים, עודדו אותו, התלהבו מהצלחותיו - אפילו המזעריות ביותר.

6.קנו צינורות בקטרים שונים (יש בכל חנות לחמרי בניין) ונשפו דרכם, הפכו אותם לחצוצרות והשמיעו קולות, הראי לילד מה ארוך, מה קצר ומה בינוני דרך הצינורות באורכים השונים.

7.גלגלו את הילד בשמיכה או בתוך מזרון דק ורך כאשר רגליו וראשו מחוץ לשמיכה. (אנחנו קוראים לזה נקניקיה בלחמניה, זה משעשע את הילדים להיות הנקניקיה).

8.השכיבו את הילד על הספה הצמידו כרית גדולה של הספה לילד מתחתיו ומעליו ומיחצו אותו מעט (אנחנו צועקים "בננה מעוכה!" ומתפוצצים מצחוק מהמעיכה של "הבננה" מתחת לכרית), אח"כ גם הוא יכול לעשות לכם את אותו הטריק...

9.שולחן חול. לרובינו אין ארגז חול פרטי בבית ולכן כדאי ליצור שולחן חול באזור שאתם מייעדים לכך. אתם זקוקים לשולחן שהחלק העליון שלו שקוע מעט או לקערה שטוחה וגדולה המלאה בחול נקי. אפשר להניח מתחת לאיזור החול עיתונים או מפה מניילון כדי שהחול לא יתפזר בכל מקום. אפשר לטבול את הידיים, להכניס חיות משחק ולהרטיב את החול (החיות הולכות לים או מתרחצות). אפשר להכניס במקום חול - שעועית, אורז צבעוני (צובעים ע"י צבע מאכל, בתנאי שהילד אינו מכניס את האורז לפה), זרעים, קלקר (מהסוג הגדול והעבה ולא מהסוג הקטנטן שהילד עשוי להכניס לפיו), אפונה יבשה, אבנים בגודל בינוני שלא יכולות להזיק פיזית. תנו לילד לעזור לכם בהכנת שולחן החול. תנו לו לשפוך פנימה את החול / חומר אחר שבחרתם לעבוד איתו ותתמללו את כל הסיטואציה ("תכניס את החול לתוך הגיגית", "הנה השעועית", "הגיגית מלאה, תראה"). תנו לילד לסחוב פיזית את השולחן, גיגית. תנסו לעשות כמה שפחות עבורו במהלך המשחק. מבחינה סנסורית משחק זה עוזר מאד. אפשר להחביא חפצים קטנים בתוך החול ולחפש אותם, אפשר להכניס את הידיים והרגליים ולמשש, אפשר לבנות עם טרקטורים קטנים מבנים מחול. אפשר להוסיף מים לחול אז הוא הופך דביק ועל הילד להתמודד עם התחושה הזו תוך כדי משחק, הוא יכול ליצור נהרות והרים מהחול הרטוב. שימו לב עד כמה הילד מסוגל להכיל את המשחק הזה. כאשר אתם רואים סימנים של חוסר נחת הפסיקו את המשחק והציעו לו לסדר הכל במקום ולשטוף את ידיו. נסו לא להגיע למצב בו הילד מוצף סנסורית ומתחיל להביא התנהגויות שקשה לו ולנו להתמודד עימם.

10.עמדו עם הילד ליד חלון ואמרו: אני רואה משהו ירוק, גבוה עם עלים. הילד צריך לנחש שאתם רואים וחושבים על עץ. המשיכו כך בתחילה כשהמבוגר רואה משהו ואח"כ, כשהילד מסוגל, הפכו את המשחק למשחק בתורות.

11.ערכו לילד ספר שדומה מעט לספר קומיקס. כתבו או ערכו סיפור קצר שהילד כבר מכיר. הסיפור יהיה רובו באיורים או תמונות ופה ושם הצמידו "בועות מחשבה" מעל אחד הדמויות ובתוך בועת המחשבה הדביקו תמונה של מה שאותו אדם חושב (הוא צריך לחשוב משהו שונה מהסיטואציה המתרחשת בספר אבל קשור לסיטואציה בספר באופן כלשהו). כך הילד לומד שלבני אדם יש מחשבות שונות משלו, שמחשבות הן דבר שיכול להיות שונה ממה שקורה במציאות ושמחשבות אינן מוחשיות כמו חפצים.

12.ציירו ציורים פשוטים, או מספרים, על גבו של הילד ותנו לו לנחש מה ציירתם. אח"כ תורו לצייר עליכם.

13.קנו או הכינו בצק צבעוני וצרו ממנו צורות עם תבניות שונות. עשו ממנו צלחות מלאות "סוכריות" ועוגיות והכינו יום הולדת למישהו מהמשפחה בהפתעה.

14.צרו לילד אלבום ובו תמונות של רוב הצעצועים והמשחקים או אפשרויות הבידור שלו. תנו לילד לבחור בטיפולים או בשעות אחרות מתוך הספר.

15.אפשרות אחרת לבחירת הילד את מהלך הטיפול היא להחליט שיש תורות בין המטפל לילד ופעם המטפל מחליט במה הם ישחקו ופעם הילד מחליט. בתחילת הטיפול ניגשים לחדר הצעצועים או לאלבום תמונות בו מצולמים כל הצעצועים והפעילויות (ראו סעיף קודם) ובוחרים לפי תורות מה הולך להיות בטיפול. כל פעילות שנבחרת תמונתה יוצאת מתוך האלבום ומודבקת ע"י "סקוץ" על לוח מתאים ולפי סדר הפעילויות. כל פעילות שסיימנו הילד יכול, אם הוא רוצה, להסיר את התמונה שלה מהלוח.

16.המיסו שוקולד ביחד (הוסיפו מעט חלב לחבילת שוקולד כדי שהעיסה תצא ראויה למשחק. הניחו לשוקולד להתקרר (היזהרו, זה חם!) לרמה בה עדיין יהיה די נוזלי, אך לא נוזלי מידי, ולא רותח. שיהיה ניתן לעבוד איתו. פרסו נייר פרגמנט בתוך תבנית גדולה של תנור. הניחו על נייר הפרגמנט תבניות המיועדות ליציקת שוקולד (בניגוד לתבניות של עוגות תבניות אלה סגורות בחלקן התחתון וגמישות יותר, אפשר למצוא בחנויות בישול) הכניסו לתוך התבנית שוקולד. אפשר למלא חצי תבנית בשוקולד לבן ואח"כ כשהשוקולד מתקשה מעט (מכניסים אותו למקרר להתקשות מהירה יותר) שפכו גם שוקולד חום לאותה תבנית, כך יצא לכם ממתק שוקולד בשני צבעים. אפשר לפזר על השוקולד (לפני הכנסתו למקרר) סוכריות צבעוניות או לתקוע לתוכו פרי יבש שמתאים לילדים (תמרים וצימוקים למשל). אפשר גם לצפות פירות בשוקולד. חתיכות של תפוחים, תותים ודובדבנים שלמים, אגסים, אפילו פרחים אכילים וכו'. לאחר שהשוקולד התקשה במקרר הוציאו את התבניות בזהירות ונסו להוציא את ממתק השוקולד מבלי לפגוע בו. הניחו את כל ממתקי השוקולד על צלחת הגשה יפה וסדרו אותם באסטטיות עם הילד. הגישו לבני הבית את הקינוח בסוף ארוחה ושבחו כולכם את הילד על הממתקים הנהדרים שהכין. אפשרו לילד ללקק שוקולד בזמן העבודה וגם לאכול חלק מהממתקים.

17.שחקו עם בובות אצבע. הן דורשות מיומנות באצבעות (קצת מוטוריקה עדינה) ויש ילדים שיתקשו בכך. עבדו לאט ובסבלנות, למעט זמן בתחילה. לאחר שהמיומנות נרכשת אפשר לספר סיפורים ולהציג הצגות עם בובות האצבע.

18.נפחו כארבעה - חמישה גלגלי ים בצבעים שונים (אם אפשר שקופים, זה פחות מאיים על הילד) והראו לילד איך אתם מכניסים את גלגל הים דרך ראשכם ובונים סביבכם מעין מחילה. בדקו האם הילד רוצה עטפו גם אותו בגלגלי הים. אפשר להציץ דרך הגלגלים כאשר הם שקופים, אפשר ללכת איתם כשהם סביב הגוף.

19.בנו מאותם גלגלי ים מחילה שדרכה על הילד לזחול.

20.הפכו את גלגלי הים למסלול הליכה כשאתם מניחים אותם בשורה בזה אחר זה ועוברים בהליכה כשכל רגל שלכם בגלגל אחר על פי הסדר, בקשו מהילד לעשות זאת.

21.צבעי ידיים וקצף גילוח. בשביל פעילות זו אתם זקוקים למפת פלסטיק, צבעי ידיים (צבעים מיוחדים שנשטפים בקלות ומותאמים למשחק זה), קצף גילוח, דפי נייר (אפשר כמה דפים קטנים אך ילדים רבים אוהבים דף אחד ענק (בריסטול). נלבש בגדים שלא אכפת לנו שיתלכלכו וישמשו אותנו למשחקים מלכלכים גם בעתיד (או סינר גדול מפלסטיק). נדגים לילד כיצד טובלים את האצבעות והידיים בצבע ומציירים על הדף. אח"כ אפשר לצייר על הגוף שלנו (להישאר עם תחתונים), אפשר לטבול את כפות הרגליים בצבע ולצייר איתן. אל תנסו להדגים לילד ע"י ציור של ציורים מסובכים בעצמכם, כדי לא ליצור אצל הילד את ההרגשה שאתם יכולים והוא לא. נסו לצייר כמו ילדים, שרבוטים פשוטים, קווים ועיגולים. ככל שאתם משחקים יותר במשחק זה (פעם בשבוע למשך כמה חודשים) תוכלו לעודד את הילד ולהדגים לו כיצד מציירים קו, עיגול, פרצוף, שמש, בית.

22.לכו לבריכה ושחו. הציפה במים יכולה להיות מפחידה למדי עבור ילד שיש לו קושי להרגיש שרגליו אינן נוגעות באדמה. אחזו בילד היטב, וודאו שהוא מרגיש טוב בתנוחה מסוימת במים והפכו את העניין לכייף. זה יכול להתבצע באופן הדרגתי עד שהילד יהיה מוכן לבטוח בכם ובסיטואציה, קחו את הזמן ולכו באופן קבוע לבריכה. קחו אתכם דגים ומשחקי מים אחרים.

23.קנו דבק שצריך למרוח באצבעות. נסו להדביק ניירות צבעוניים זה לזה. ציירו על דף נייר ציור פשוט ומלאו את הציור בפיסות נייר שהודבקו, או בשעועית, אפונה יבשה וכו'. אפשר להדביק בכל חלק של הציור חומר שונה.

24.לעבודה על איזור הפה אפשר לקחת קערה ולמלא במים עם מעט סבון. כדאי לקנות צינורות בעוביים וטקסטורות שונות בחנויות לחומרי בניין, בנוסף יש קשים באורכים וצורות שונות. הראו לילד כיצד אתם נושפים לתוך המים ונוצרות בועות. עזרו לו לנשוף. שימו לב שלא ישאף את המים, עשו זאת בזהירות ולאט, עם המון סבלנות. לילדים רבים בספקטרום קשיים סביב איזור הפה ובתוכו, קשיי לעיסה, בליעה, נשיפה ושאיפה.

25.לאחר שהילד למד לנשוף למדו אותו למצוץ מתוך קש. נסו למצוא כוסות בצבעים וצורות שהילד ימשך אליהן, כך גם הקשים. ישנם קשים מפותלים, בצבעים וצורות שונות. הכינו שייק - פירות מתוק וטעים (נסו מהפרי האהוב עליו עם מעט מים, חלב וסילאן או ממתיק טבעי אחר). הכינו רק לעצמכם משקה. עשו קולות מוגזמים של הנאה. אל תשאלו את הילד אם הוא רוצה. לעיתים קרובות הוא יבקש לטעום או ינסה לחטוף את הכוס כדי לטעום. תנו לו. אם אינו מבקש או מתעניין הציעו לו באופן מתחכם "המיץ הזה הכי טעים בעולם! מי רוצה מיץ?!" (אל תאמרו "קח, תטעם. הכנתי בשבילך" משום שאז בד"כ התשובה תהיה שלילית). כשהילד מנסה לטעום קחו בחשבון שהוא עלול ללכלך את עצמו ואת הסביבה בפעמים הראשונות שהוא מנסה לאכול דרך קש. היו סבלניים. אם הוא מתלכלך קחו לכם גם "שלוק" ולכלכו מעט את עצמכם, צחקו על עצמכם ליד הילד, אימרו "אוי, איזה אבא מבולבל יש לך, תראה, התלכלכתי. לא נורא. בוא ננגב". תינוקות קטנים שמראים סימני בעיות עם אוכל ניתן "לשכנעם" ע"י שייקים טעימים כאלה (לא על בסיס חלב פרה) ולתת לטעום כשלוקחים על קצה הזרת מעט פירות מרוסקים (רחצו ידיים לפני) ומורחים קלות על שפתי הילד. אם ילדכם אינו מתנגד לכך אפשר לנסות לתת לו לטעום כך, במידה וקשה לו להתרגל לרעיון של אכילה דרך קש. אם הילד נושף לתוך הקש במקום למצוץ דרכו צחקו איתו ונסו בכל זאת ללמד אותו לאט לאט את הדרך לאכילה דרך הקש. אם תכינו כל יום שייק כזה יחד עם הילד כשהוא בוחר את הפירות יכול להיות שגם תרוויחו ילד שצורך פירות מבלי לשים לב...

26.אפשר לשחק בתחרות נשיפות. צרו כדורים בגודל בינוני ממטפחות נייר בצבעים שונים. כל כדור מייצג חתול (אפשר לצייר לו בטוש פרצוף). הילד הוא הכלב שרודף אחרי החתולים. תנו לו קש ועליו לנשוף בחתולים (כדורים) כדי להזיזם. הכלב גם יכול להשיג את החתול ולתפוס אותו ע"י החזקת כדור הנייר בקצה הקש באמצעות שאיפת האוויר פנימה כשהקש קרוב לכדור ואז הכדור ייצמד לקש. ציירו קו סיום על הדף כדי שידע מתי הגיע לסוף. אפשר לשחק כך גם על בסיס של מכוניות מירוץ וכו'. אם לילד קשה מידי לשחק עם הקש ולנשוף ולשאוף דרכו אפשר לשחק בנשיפות ושאיפות בלי הקש.

27.סעו לים. קחו איתכם סירה, גלגל, גלשן קטן, דלי וכפות לחול. בתחילה הילד עשוי לעמוד בחול או להתגלגל בו. תנו לו זמן ותראו שהוא מתקרב למים. אפשר לחפור ביחד בור שיתמלא במים בכל פעם שהגלים מתקרבים לחוף. זה יוצר מעין "בריכה" קטנה שנראית בטוחה יותר לילד מאשר הים הרחב. לאחר זמן מה (אפילו כמה פעמים של ביקור בים) הילד עשוי לרצות להיכנס אתכם למים. בתחילה שבו איתו ממש על קו המים, אח"כ אפשר לנסות להיכנס מעט כשהים רגוע ושקט (אל תנסו זאת כשהים עם גלים גבוהים, זה עלול ליצור אצל הילד התנגדות גם לעתיד). קחו פיסת לחם ונסו לזרוק אותה למים ולראות האם הדגים באים, הראו לילדכם את הדגים. נסו לחפש בין הסלעים יצורי מים כמו סרטנים ורכיכות והכניסו אותם לדלי (אנא החזירו אותם למקומם לפני שאתם הולכים הביתה)... אם אתם נשארים עד לחשכה בנו מדורה ושירו עם הילד שירי אש של ילדות.

28.תנו לילד לנפח בלון (במידה והוא יכול) ואז שחררו אותו בחדר (מבלי לקשור אותו) התגלגלו מצחוק מהרעש שזה מפיק.

29.התגלגלות. תתגלגלו על מזרון, על דשא. תמיד בעזרת מבוגר ובהשגחתו. התגלגלו על דשא ובמדרון וזחלו בחזרה למעלה. זחלו והתגלגלו כשאתם עטופים בסדין.

30.בשלו ביחד - הכינו ג'לי בתבניות עם צורות מצחיקות. אפו עוגיות ועוגות שצריך רק לערבב את החומרים ולאפות מבלי להתעסק עם בלנדרים וכו'. הכינו פופ קורן יחד. קנו מרציפן בצבעים שונים ופסלו ממנו פסלונים וזללו אותם. הכינו כריכים עם פרצופים עליהם מירקות, גבינות או נקניקים. הכינו גבינה מיוגורט (בתוך חיתול - מצאו מתכונים באינטרנט). צרו בצק בידיכם ואפו ממנו לחם או חלה. כך במקום לקנות לילד מטבח צעצוע אתם משחקים במטבח "של הגדולים" ומייצרים תוצאות שהילד גאה בהם. תוצאות מעניקות לילד את התחושה שהוא גדול והוא יכול לפעול בעולם. עוד יותר טוב להחליט על יום קבוע בשבוע בו אתם אופים חלה או לחם עם הילד, כך שאם הילד לא יאפה לא יהיה לדיירי הבית מה לאכול. מגיל 5 או 6 הילד יבין שיש לו תפקיד בחיי הבית ושאם הוא לא ידאג לכך (איתכם ביחד) שיהיה לחם, המשפחה לא תאכל לחם באותו יום. כך הילד מרגיש שהוא נחוץ לבני האדם סביבו, לעולם. אל תשכחו לשבח את הילד על הדרך שהוא עושה כשהוא עובד במטבח, על זה שהוא מנסה - ולא רק על התוצאה. אל תתרכזו בתוצאה, התרכזו בדרך ובביטחון שהילד מקבל ככל שהוא מנסה ואתם משבחים אותו (אפילו אם הילד ניסה לחתוך מלפפון ולא הצליח שבחו אותו על עצם הניסיון).

31.צאו לחצר או לאזור פתוח, אספו קרשים למדורה, הדליקו אותה ביחד, אפו בגחלים תפוחי אדמה וצלו מרשמלו על שיפוד. ספרו לילד סיפור פשוט, אך קסום, על אש. אפשר להמציא סיפורים.

32.תנו לילד לסחוב ולדחוף חפצים בעלי משקל סביר. ילדים עם אוטיזם זקוקים פעמים רבות להרגשה חזקה יותר של מגע כדי שמוחם יקלוט שנוגעים בהם. אפשר לסחוב תיק גב בדרך לגן. לסחוב כביסה. תנו לילד לדחוף את העגלה בסופר. שיסחוב או ידחוף את שק האוכל של הכלב / חתול. שיעבוד בגינה, יחפור, ישתול וידאג להשקות את הצמחים. שינפח את גלגלי האופניים. שיסחוב מצרכים מהרכב לבית. בנוסף לעבודה עם כוח שהילד זקוק לה הוא מקבל כאן גם הרגשה שהוא עוזר בבית ושהוא נחוץ.

33.אם יש לכם גינה השאירו מקום עם חול ללא דשא והרטיבו אותו בקיץ. יש ילדים שיהנו להתפלש בבוץ כשאתם מעודדים אותם.

34.אם אין לכם אפשרות להציב בריכה קטנה (מתנפחת) בחצר - קחו גיגית, מלאו אותה במים ותנו לילד לקפוץ ולהשתולל בהם. אפשר להוסיף קצף אמבט. להזהר לא להחליק.

35.שיטפו את הרכב, הכלב, האופניים ביחד.

36.תנו לילד לרוץ בין הממטרות שפועלות בגינה.

37.בזמן האמבטיה תנו לילד משחקים שונים מפלסטיק שהוא יכול להסיע, להטביע, למרוח בקצף.

38.כנסו עם הילד לאמבטיה (אפשר גם להכניס רק את כפות הרגליים).

39.ספרו לילד שאתם רוצים להכין מאכל מאפונה. צאו לקנות ביחד אפונה לא מקולפת אצל הירקן. קלפו עם הילד ביחד את תרמיל האפונה ותנו לו להוציא את האפונה מתוך התרמיל. מצוין למוטוריקה עדינה ולהכנת ארוחת הצהריים.

40.הקליטו רעשים שילדכם אינו סובל (צפירה של כבאית, אוטובוס עובר, מכסחת דשא, שואב אבק וכו'). הסבירו לילד שאתם עומדים לשמוע רעשים שהוא לא כל כך אוהב, אבל הוא יחליט כמה חזק לשמוע אותם. השמיעו לילד במערכת שמע את הרעשים בווליום נמוך מאד. תנו לילד לשלוט בווליום. צחקו איתו על הרעשים. תסכימו איתו שהם לא נעימים, אבל כשהם לא חזקים מידי אפשר לסבול אותם. תנו לילד להגביר לאט לאט את הווליום. כשאתם פוגשים את הרעש הזה במציאות הזכירו לילד שהוא כבר שמע את זה ושהוא יכול להתמודד.

41.משחקי תחרויות ריצה. למדו את הילד את המילים "היכון, הכן, צא!" ופרצו בתחרות ריצה. משחק זה יכול גם לשמש אתכם ביום יום כשאתם מאחרים למקום כלשהו והילד לא מבין את הסיטואציה אפשר לזרז אותו בדרך הזו.

42.בכל מקום שיש בו גדר רחבה מבטון בגובה סביר שהילד יכול ללכת עליה כמו על קורה החזיקו את ידו ועודדו אותו לעשות זאת ולקפוץ בסוף הגדר. זה עובד על שיווי המשקל.

43.עודדו את הילד לנסוע אחורה, ללכת אחורה ע"י נסיעה על בימבה או תלת אופן. ילדים אוטיסטים לא תמיד שמים לב שיש עוד כיוונים מלבד קדימה, הם לא מודעים למרחב האחורי או הצידי שלהם.

44.למדו את הילד לבעוט בכדור ולשחק כדורגל או מסירות באופן הכי בסיסי. לא חייבים שערים, צריך רק למסור זה לזה בבעיטות את הכדור. עשו זאת בשמחה גדולה ובהתלהבות.

45.קחו את הילד מידי פעם לשיט בסירה (יש בפארקים מסוימים בארץ). הפכו את השייט לחוויה. צלמו את מהלך העניינים והכניסו את התמונות לאלבום, דברו על כך אח"כ בבית, ספרו את החוויה שוב.

46.צאו לטיולים רגליים בסביבת מגוריכם. נעלו נעליים מתאימות, קחו את הכלב, אם יש, וטיילו יחד. תנו לילד להוביל לעיתים ודברו איתו על מה שאתם רואים סביבכם. עצרו להסתכל בקיני נמלים, בציפורים, עצים חתולים ואנשים. העבירו לילד את החוויה, באופן לא מילולי, שהעולם יפה וכדאי להיות בו שותף.

47.קיפצו על טרמפולינה. ילדים אוטיסטים רבים אוהבים מאד לקפוץ על טרמפולינה ומרפאים בעיסוק מעודדים זאת באופן כללי משום שקפיצות על טרמפולינה משפרים את הוויסות החושי ועוזרים לילדים הזקוקים למגע עמוק ולתחושת יציבות גדולה יותר לאחר שיורדים מהטרמפולינה. יש להשגיח על הילד בכל רגע שהטרמפולינה בסביבה. (כדאי למצוא מקום גבוה להניח את הטרמפולינה כשלא משתמשים בה, או לתלות אותה על וו גבוה, ולהורידה משם רק כשרוצים לשחק). אל תשאירו טרמפולינה ללא השגחה כשילדים בסביבה. לילדים גדולים יותר: כשקופצים על הטרמפולינה אפשר לספור תוך כדי, אפשר לעשות תרגילי חיבור וחיסור של מספר קפיצות מסוים. אפשר לומר את האלף בית תוך כדי קפיצה. אפשר לקפוץ ולשיר שירים.

48.הכינו עם הילד עץ משפחה. קנו בריסטול גדול, ציירו עליו עץ והדביקו על הענפים באופן הנכון את תמונות בני המשפחה לדורותיה. כתבו מתחת לכל תמונה את שם האדם המצולם בה. הסבירו לילד את היחסים המשפחתיים בין כולם. צבעו וקשטו את הבריסטול. כתבו למעלה כותרת "המשפחה שלי". תלו את הבריסטול המוכן בחדרו של הילד בגובה עיניו, אפשר גם לתלות בסלון ולהשוויץ בעבודה הזו כשבאים אורחים. שאלו את הילד שאלות הקשורות ביחסים בין בני המשפחה (כשאתם לבד, כדי לא להביכו אם הוא לא זוכר).

49.קנו שמונה כדורים מתנפחים (כאלה שלוקחים לים ולבריכה) בצבעים עליזים ונפחו אותם. קחו ציפת שמיכה שאינכם זקוקים לה יותר, נסו שהציפה תהיה בצבע כהה. הכניסו את הכדורים פנימה וסגרו את הציפה בעזרת ידיכם. תנו לילד לקפוץ על הכדורים שבתוך הציפה, להתחכך בהם ולהשתולל, אח"כ פתחו את הציפה וכנסו עם הילד לתוכה עם הכדורים, השתוללו ושחקו משחקים בפנים.

50.הכניס לשקית צבעונית חיזוקים עבור הילד. בכל פעם שאתם רוצים לחזק התנהגות או עשייה של הילד השתמשו באחד מהחיזוקים. אפשרויות לחיזוקים: בובת כפפה שהילד אוהב, חצוצרה קטנה שעובדת, בועות סבות, נוצה צבעונית וארוכה, "דביקי" (כל הצעצועים הנדבקים למיניהם יעשו את העבודה), כדור שמהבהב ומשמיע קולות, פנס מעניין, וכל צעצוק קטן אחר שהילד אוהב מאד). ערכת חיזוקים זו עוזרת מאד בעבודה עם הילד, צריך ללמוד לשלוף ממנה חיזוק בזמן ובדרך הנכונה.
תבניות סוכר יכולות לשאול שאלות צריך ללמוד לשלוט להזיק ללמוד לעודד שקוף בשמחה גדולה pdd אוטיזם אספרגר בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
חוקי האושר, שאלות מהחלל הפנוי, 2 סוגי שאלות, שאלות שאין להן תשובה, שאלות בלי תשובה, בעיות בלי פתרון, בעיה שאין לה פתרון, לפתור בעיה אחרי בעיה, לכל שאלה יש תשובה, לכל בעיה יש פתרון, סוד משחק החיים, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, למה יש שאלות שאין להן תשובה? איך לזהות שאלה שאין לה תשובה? מה לעשות עם שאלה שאין לה תשובה? לולאה אין סופית, לזהות את סוג השאלה, זיהוי סוג השאלה, האם יש תשובה לשאלה? האם יש פתרון לבעיה? בטוח במאה אחוז, הרצון למוחלט, רוצה מוחלט
... האושר, שאלות מהחלל הפנוי, 2 סוגי שאלות, שאלות שאין להן תשובה, שאלות בלי תשובה, בעיות בלי פתרון, בעיה שאין לה פתרון, לפתור בעיה אחרי בעיה, לכל שאלה יש תשובה, לכל בעיה יש פתרון, סוד משחק החיים, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, למה יש שאלות שאין להן תשובה? ... שאין לה תשובה? מה לעשות עם שאלה שאין לה תשובה? לולאה אין סופית, לזהות את סוג השאלה, זיהוי סוג השאלה, האם יש תשובה לשאלה? האם יש פתרון לבעיה? בטוח במאה אחוז, הרצון למוחלט, רוצה מוחלט וכאן נדבר על אחת הבעיות הגדולות ביותר של בני האדם, והיא הבעיה שהם מנסים למצוא תשובה לשאלות שאין להן תשובה. דהיינו, בן אדם שמנסה למצוא תשובה לשאלה שאין לה תשובה, מנסה למצוא פתרון לבעיה שאין לה פתרון וכיוב, עד שהוא מתחרפן משתגע וכולי. ואסביר למה יש שאלות שאין להן ... ואיך לזהות שאלה שאין לה תשובה? ומה לעשות עם שאלה שאין לה תשובה? ועוד... כי האדם במשך כל יום כל היום, מנסה למצוא תשובות לשאלות ופתרון לבעיות. והאדם כל הזמן מחפש לפתור בעיות ולמלא רצונות. וזה המשחק של החיים. לפתור בעיה אחרי בעיה, עד אין סוף. המרוץ אחרי פתרון בעיות, המרוץ אחרי מילוי רצונות וכולי. ועד כאן הכל טוב וזה משחק החיים וכולי. אבל בחיים יש בעיות שאין להן פתרון ויש שאלות שאין להן תשובה. דהיינו, שאפשרי לחלק את כל הבעיות שיש בעולם, ל 2 סוגים של בעיות. הסוג הראשון של הבעיות, הוא בעיות שאפשרי למצוא להן פתרון. בעיות עם פתרון שעונה לבעיה. שאלות שאפשרי למצוא להן תשובה. אבל יש סוג נוסף של בעיות, שאין שום אפשרות בעולם כולו למצוא להן תשובה. ואין שום שכל אנושי או על אנושי, ואין ... שיהיו בה שאלות שאין להן תשובה. כי אם תהיה להן תשובה, המציאות לא תהיה קיימת. ואין אפשרות שהמציאות תהיה קיימת, אם תהיה תשובה לכל השאלות. ויש בעיות שבהכרח שלא יהיה להן פתרון. כי אם יהיה להן פתרון, המציאות לא תהיה קיימת. וכאשר האדם נתקל בבעיה שמצד האמת אין לה פתרון, אז אם האדם ינסה למצוא לה פתרון, הוא יקבל סחרחורת, ילך ... אבל בפרקטיקה, צריכים לדעת לזהות שאלות שאין להן תשובה, לשתוק, ולשחק את משחק החיים. נושאים: איך לזהות שאלה שאין לה תשובה? איך לזהות בעיה שאין לה פתרון? איך לדעת אם יש תשובה לשאלה? איך לדעת אם יש פתרון לבעיה? למה רצון למוחלט יוצר סבל? האם אפשר לקבל מוחלט? למה אני רוצה מוחלט? איך לא להיתקע בלופ מחשבתי? איך לצאת מלופ מחשבתי? למה יש שאלות בלי תשובה? למה יש בעיות בלי פתרון? ...
כאב נפשי או כאב פיזי, סבל נפשי או סבל גופני, סבל רגשי או סבל פיזי, נכות נפשית או נכות פיזית, בעיה נפשית או בעיה פיזית, מחלה נפשית או מחלה פיזית, לקות גופנית או לקות נפשית, בעיה רגשית או בעיה גופנית, בריאות נפשית או בריאות פיזית
כאב נפשי או כאב פיזי, סבל נפשי או סבל גופני, סבל רגשי או סבל פיזי, נכות נפשית או נכות פיזית, בעיה נפשית או בעיה פיזית, מחלה נפשית או מחלה פיזית, לקות גופנית או לקות נפשית, בעיה רגשית או בעיה גופנית, בריאות נפשית או בריאות פיזית
... נפשי או כאב פיזי, סבל נפשי או סבל גופני, סבל רגשי או סבל פיזי, נכות נפשית או נכות פיזית, בעיה נפשית או בעיה פיזית, מחלה נפשית או מחלה פיזית, לקות גופנית או לקות נפשית, בעיה רגשית או בעיה גופנית, בריאות נפשית או בריאות פיזית מה יותר חמור: פגיעה נפשית או פגיעה פיזית? כאשר אנו בוחנים את השאלה מה יותר חמור, פגיעה נפשית או פגיעה ... עיוור או נכה פיזית, בדרך כלל יתחיל להרגיש רגשות של אומללות, חוסר ערך וחרדה. אך אם ניתן לו ערבויות לאושר ולתחושת ערך, הפחד מהנכות פוחת. כלומר, הבעיה האמיתית איננה הנכות הפיזית אלא הקשר שלה לנזק נפשי שיכול להיווצר בעקבותיה. מהי בחירה חופשית ביחס לפגיעות? אדם עשוי להרגיש כי יש לו שליטה על ... שהוא עשוי להביא עימו. אדם שנעשה עיוור או נכה, לרוב יסבול רגשית מהמצב, אך אם מובטח לו שהוא יישאר מאושר לגמרי - הפחד מהנכות קטן משמעותית. כלומר, הבעיה האמיתית היא לא הנכות הפיזית אלא ההשלכות הנפשיות שלה. מהי בחירה חופשית ביחס לפגיעות? קיימת תפיסה שלפיה לאדם יש שליטה חלקית על מצבו הפיזי, אך ...
לפתור בעיה בשורשה, שורש הבעיות, לטפל בבעיות מהשורש, טיפול שורשי בבעיות, האם יש בעיה? הנחות היסוד של השאלה, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, שאלות ללא תשובה, לבדוק הנחות יסוד
לפתור בעיה בשורשה, שורש הבעיות, לטפל בבעיות מהשורש, טיפול שורשי בבעיות, האם יש בעיה? הנחות היסוד של השאלה, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, שאלות ללא תשובה, לבדוק הנחות יסוד
... בעיה בשורשה, שורש הבעיות, לטפל בבעיות מהשורש, טיפול שורשי בבעיות, האם יש בעיה? הנחות היסוד של השאלה, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, שאלות ללא תשובה, לבדוק הנחות יסוד איך פותרים בעיות מהשורש? כדי לפתור בעיה בשורשה, אומר אליעד כהן, צריך קודם כל לבדוק לעומק את הנחות היסוד של השאלה עצמה. כשאדם אומר שיש לו בעיה והוא לא מצליח לפתור אותה מהשורש, עליו לבדוק קודם כל את ההנחות הבסיסיות שעליהן נשענת השאלה שלו. כלומר, לפני שאדם מחפש פתרונות, הוא צריך לשאול את עצמו האם בכלל קיימת בעיה, ואם כן, האם באמת יש לה פתרון בשורש. אליעד מדגיש שבלי לבדוק את הנחות היסוד של השאלה, לא ניתן להגיע לפתרון אמיתי ושלם. לדוגמה, כשאדם מתלונן שיש לו בעיה שהוא פותר אותה שוב ושוב והיא כל הזמן חוזרת, הוא מניח מראש מספר דברים: שבאמת קיימת בעיה. שקיים שורש לבעיה הזו. שקיים פתרון לשורש. שהוא עצמו לא מצליח ליישם את הפתרון הזה בשורש. כל ההנחות האלה חייבות להיבדק לעומק, ולא להילקח כמובן מאליו. האם יש בכלל בעיה אמיתית? אליעד כהן מביא דוגמה לכך שאם אדם מרגיש שיש לו בעיה , זה עדיין לא אומר שיש לו בעיה באמת. התחושה שיש לאדם בעיה, לא מוכיחה שהיא קיימת במציאות באופן מוחלט. זו רק תחושה סובייקטיבית. בדיוק כמו שאדם יכול להרגיש שיש ... פילים. כשאדם אומר שהוא מרגיש מצוקה או קושי, הוא למעשה רק מתאר תחושה. אבל תחושה אינה מהווה הוכחה אובייקטיבית לכך שקיימת בעיה אמיתית. אליעד מסביר שהדרך לבדוק זאת לעומק היא לשאול, מי אמר בכלל שיש בעיה? או איך אני יודע בוודאות שיש בעיה? אולי אין שום בעיה?. כל עוד האדם לא בירר זאת לעומק, הוא יישאר תקוע בתחושה של בעיה שלא נפתרת. מה עושים עם בעיות שחוזרות על עצמן? כשאדם טוען שיש לו בעיות שחוזרות שוב ושוב, אליעד מציע לבדוק לעומק מדוע הוא לא מצליח לפתור אותן בשורשן. הסיבה לכך היא, לדבריו, שהאדם לא באמת פתר את הבעיה בשורש. בעיה אמיתית שנפתרה בשורשה לא יכולה לחזור. אם הבעיה חוזרת שוב ושוב, כנראה שהפתרון שהאדם מצא הוא רק פתרון שטחי, או שהבעיה בכלל אינה קיימת מלכתחילה. אליעד מציע אפשרות נוספת: יכול להיות שהאדם לא באמת מעוניין לפתור את הבעיה, אלא רק נדמה לו שהוא רוצה. ייתכן שהוא נהנה מהמצב, או שיש לו רווח סמוי מכך שהבעיה חוזרת שוב ושוב. במצב כזה, האדם למעשה לא מתמודד עם הבעיה באמת, אלא רק מייצר אשליה שהוא מנסה לפתור אותה. האם יש שאלות שאין להן תשובה? אליעד כהן מסביר שיש שני ...
איך לפתור כל בעיה? איך לנתח כל בעיה? 4 אפשרויות לפתור כל בעיה, נוסחה לפתרון בעיות, ניתוח סיבתיות, איך להבין בכל תחום? אימון למאמנים, אימון למטפלים, הדרכת מטפלים, איך לייעץ בכל תחום? חשיבה שיטתית
איך לפתור כל בעיה? איך לנתח כל בעיה? 4 אפשרויות לפתור כל בעיה, נוסחה לפתרון בעיות, ניתוח סיבתיות, איך להבין בכל תחום? אימון למאמנים, אימון למטפלים, הדרכת מטפלים, איך לייעץ בכל תחום? חשיבה שיטתית
... לפתור כל בעיה? איך לנתח כל בעיה? 4 אפשרויות לפתור כל בעיה, נוסחה לפתרון בעיות, ניתוח סיבתיות, איך להבין בכל תחום? אימון למאמנים, אימון למטפלים, הדרכת מטפלים, איך לייעץ בכל תחום? חשיבה שיטתית איך לפתור כל בעיה באמצעות ארבע שאלות בלבד? אליעד כהן מסביר שיש נוסחה פשוטה ומדויקת שבעזרתה ניתן לנתח ולפתור כל בעיה או מצב בחיים. השיטה מבוססת על ניתוח סיבתיות, ומתמקדת בארבע שאלות בסיסיות, שבעזרתן אפשר לפרק כל בעיה לגורמים ולמצוא לה פתרונות שונים ומגוונים. מהן ארבע השאלות של הנוסחה לפתירת בעיות? אליעד כהן מציג ארבע שאלות מרכזיות שנועדו לחקור כל בעיה או אירוע בחיים בצורה מעמיקה ויסודית: האם התוצאה באמת מתרחשת? האם הסיבה באמת מתרחשת ומחייבת את התוצאה? האם התוצאה מתרחשת רק ... ניתן לפענח ולבדוק את מידת נכונותן של סיבות ותוצאות, וכך למצוא מגוון פתרונות לכל בעיה קיימת. איך עובד ניתוח סיבתיות לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר שכל מצב או אירוע הוא שרשרת של סיבות ותוצאות. לדוגמה, אם אדם ... החלון, שיחה עם השכן, או שינוי גישה והפחתת חשיבות האירוע. איך להשתמש בשיטה לפתרון בעיות אישיות ורגשיות? אליעד מדגים את השיטה עם דוגמאות שונות מחיי היום - יום, כגון: ילדים רבים - האם באמת מפריע לך הרעש? האם הם ... פתרונות מועילים. איך לבדוק אם אירוע הוא אמיתי או מדומיין? אליעד מדגיש שכדי לפתור בעיות חשוב קודם לוודא שהתוצאה באמת קיימת. לדוגמה, אם אדם טוען שהוא נכשל כי קיבל ציון נמוך, השאלות הן: האם באמת נכשלת? האם הציון ... לפרק מחשבות ורגשות באמצעות השיטה? אליעד מסביר שהשיטה מאפשרת לפרק מחשבות ורגשות בעייתיים. למשל, אם נשפך עליך קפה ואתה מתעצבן, שאל את עצמך: האם אתה באמת מתעצבן? האם חייבים להתעצבן כי נשפך קפה? האם אתה מתעצבן רק ... סיבות נוספות? האם באמת נשפך עליך קפה, או שזו פרשנות שגויה? כך אפשר להחליט האם הבעיה היא אמיתית, ואיך אפשר להתייחס אליה אחרת. איך להשתמש בשיטה כדי לייעץ ולסייע לאחרים? אליעד מדגיש שכשמאמנים, מטפלים, או אנשים שרוצים לעזור לאחרים משתמשים בשיטה, הם יכולים לקחת כל בעיה שמביא המטופל ולנתח אותה בארבעה כיוונים שונים, ובכך לעזור למטופל למצוא פתרונות ולשנות את הפרספקטיבה שלו. מהו העיקרון הבסיסי ... הסיבה, התוצאה והקשר ביניהן. מי שמתרגל לשאול את עצמו את השאלות האלו יוכל לפתור כל בעיה ולהתמודד עם מצבים שונים בצורה מעמיקה ויסודית. למה חשוב להפוך אירועים לסיבות ותוצאות? אליעד כהן ממליץ שבכל פעם שקורה אירוע ... הנגרמים כתוצאה מפרשנות לא נכונה או לא מדויקת. איך לנתח סיבתיות? איך לפתור כל בעיה? אימון למטפלים ולמאמנים הדרכת מטפלים בשיטת אליעד כהן איך להבין סיבה ותוצאה? מהי חשיבה שיטתית? איך לייעץ בכל תחום? ...
איך לשכנע מישהו ללכת לטיפול? איך לשכנע מישהו ללכת לטפל בעצמו? איך לשכנע מישהו ללכת לפסיכולוג? איך לשכנע מישהו לקבל עזרה? איך לשכנע חולה נפש לקבל טיפול? איך לשכנע מישהו לקבל טיפול? איך להביא אדם לטיפול? כיצד מביאים אדם לטיפול? איך לשכנע מישהו לטפל בעצמו? לא מוכן ללכת לטיפול, מתנגד ללכת לטיפול, נגד טיפול, לא רוצה טיפול, מתנגד לקבל עזרה, מסרב לקבל עזרה
... אבאר, איך באפשרותך לשכנע מישהו ללכת לטיפול אישי ללכת לטפל בעצמו? כי יש הרבה מאוד מקרים, שבהם אתה מכיר מישהו שנראה לך שהוא סובל מבעיה כלשהי שמצריכה טיפול, דהיינו, שלדעתך כדאי שהאדם ילך לטיפול רגשי טיפול אישי וכיוב, אבל האדם עצמו נמצא בהכחשה מוחלטת לכך, והוא לא מכיר בכך שהוא צריך או רוצה טיפול. והשאלה ... לטיפול, עליך לשאול את עצמך, למה לדעתך אותו אדם, לא רוצה ללכת לטיפול. ובדכ התשובה תהיה, משום שאותו אדם לא מוכן להכיר בכך שיש לו בעיה. כי ללכת לטיפול, זה אומר בעצם להכיר בכך שיש בעיה. והאדם לא רוצה להכיר בכך, שיש לו בעיה שמצריכה טיפול, ולכן הוא מסרב ומתנגד לרעיון של ללכת לטיפול. ונמצא אם כן, כי יש לנו 2 אפשרויות איך לגרום למישהו ללכת לטיפול. 1 - על ידי זה שנעזור לו להכיר בכך שיש לו בעיה. 2 - על ידי זה שנגרום לכך שהוא לא יחשוב שהוא הולך לטיפול בגלל שיש לו בעיה, אלא שהוא הולך לטיפול לא בגלל שיש לו איזה בעיה. דהיינו, שנשנה אצלו את ההתניה בראש שאומרת, שהליכה לטיפול, הרי היא כהודאה בבעיה. אז איך לגרום למישהו להיות מוכן להכיר בכך שיש לו בעיה? תשובה: ראשית כל נשאל, למה בן אדם לא רוצה להכיר בכך שיש לו בעיה? תשובה: 1 - משום שהוא באמת חושב שאין לו בעיה. 2 - משום שהוא חושב שזה יעשה לו רע להכיר בכך שיש לו בעיה. אז איך לגרום למישהו לחשוב שבאמת יש לו בעיה, מהצד שהוא באמת חושב שאין לו בעיה? וכאן אתן תשובה כללית שהיא בדכ עובדת. והיא, שעליך לשדר לבן אדם השני, שיש לו בעיה יחסית ולא בעיה מוחלטת. ובעיה מוחלטת פירושה, שמצבו של האדם השני הוא רק רע. ובעיה יחסית פירושה, שמצבו של האדם השני הוא גם רע. דהיינו, אם לדוגמה הבן אדם עצבני והוא לא מכיר בכך שיש לו בעיה. אז אם תשדר לו שיש לו בעיה, שעצבנות זה רע וכולי... אז ככל שתקצין יותר את הדעה שלך שיש לו בעיה, ככה הוא יותר עלול להתחפר בדעה של עצמו, שאין לו בעיה. אבל אם תגיד לו שיש לו בעיה יחסית, דהיינו, שזה נכון שזה גם לגיטימי להיות עצבני, אבל זה גם בעיה, יהיה לו הרבה יותר קל להתחבר לזה. והלוגיקה היא, שמצד האמת, כל דבר יש בו חיסרון ויתרון. ולכן, אם תאמר למישהו שמה שהוא עושה זה רק רע, יהיה לו הרבה יותר קשה להסכים איתך מצד ... זה תמיד נכון, כי בכל דבר יש איזה חיסרון, ויהיה לו הרבה יותר קל להסכים איתך. וכמובן שגם בהיבט הזה של איך לגרום למישהו לחשוב שיש לו בעיה, גם כאן יש כל מיני דרכים ושיטות, איך להעביר מסרים ולשתול מחשבות. אבל בחרתי להציג כאן, את הפתרון הכללי, שאומר, שיותר קל להסכים, ש - גם יש בעיה, מאשר, ש - רק יש בעיה. ויש גם את הצד השני, והוא, שהאדם לא רוצה להכיר בכך שיש לו בעיה, משום שהוא חושב שזה יעשה לו רע, להכיר בכך שיש לו בעיה. אז מה עושים במקרה כזה? אז במקרה כזה צריך להבין, למה אותו אדם לא רוצה להכיר בכך שיש לו בעיה. וזה יכול להיות משום לדוגמה שהוא מפחד לחשוב על עצמו מחשבות שליליות, אם הוא יכיר בכך שיש לו
בעיות בלי פתרון, איך להתמודד עם בעיה בלי פתרון? למה רע כשאין פתרון לבעיה? מה לעשות עם בעיה בלי פתרון? האם יש פתרון? לרצות לפתור בעיה בלי פתרון, אולי יש פתרון? וודאות שאין פתרון, האם בטוח שאין פתרון? איך לא לסבול כשאין פתרון?
בעיות בלי פתרון, איך להתמודד עם בעיה בלי פתרון? למה רע כשאין פתרון לבעיה? מה לעשות עם בעיה בלי פתרון? האם יש פתרון? לרצות לפתור בעיה בלי פתרון, אולי יש פתרון? וודאות שאין פתרון, האם בטוח שאין פתרון? איך לא לסבול כשאין פתרון?
בעיות בלי פתרון, איך להתמודד עם בעיה בלי פתרון? למה רע כשאין פתרון לבעיה? מה לעשות עם בעיה בלי פתרון? האם יש פתרון? לרצות לפתור בעיה בלי פתרון, אולי יש פתרון? וודאות שאין פתרון, האם בטוח שאין פתרון? איך לא לסבול כשאין פתרון? מהי הדרך להתמודד עם בעיות שאין להן פתרון? בן אדם שמתמודד עם בעיה שאינו מצליח לפתור אותה, יכול להרגיש רע. למעשה, עיקר הסבל נובע מהתחושה שהוא לא מצליח לפתור את הבעיה. השאלה הגדולה היא - האם באמת יש פתרון לבעיה או שמא הבעיה היא כזו שאין לה פתרון כלל? אליעד כהן מסביר שלעיתים סבל האדם לא נובע מהבעיה עצמה, אלא מהתחושה שהוא לא יודע אם יש פתרון. כאשר אדם מתמודד עם בעיה ומרגיש שהוא לא מוצא פתרון, הוא נמצא במצב של ספק. אם הוא היה בטוח באופן מוחלט שיש פתרון והוא יודע מה ... מצא פתרון. האם יש פתרון לבעיה אם אתה בטוח שאתה יכול לפתור אותה? כשהאדם יודע שיש פתרון והוא גם בטוח שהוא יכול לממש אותו, הוא לא ... אליעד מציין שאם יש לך בעיה ואתה בטוח שאתה יכול לפתור אותה, ושהפתרון יפתור את הבעיה, אז הסבל נעלם כי אתה יודע שאתה יכול לשנות את המצב. מה קורה אם אתה בטוח שאין פתרון לבעיה? כשאדם מבין באופן מוחלט שאין פתרון לבעיה, הוא לא ירגיש מוטרד ממנה. הסיבה לכך היא שבסופו של דבר, ברגע שאתה בטוח שאין פתרון, אתה משלים עם המצב, ... אתה לא בטוח אם יש פתרון? הבעיה מתחילה כאשר אדם לא בטוח אם יש פתרון או לא. כשיש ספק בנוגע לפתרון, האדם נמצא במצב של חוסר שקט פנימי. ... לא משחרר את הרצון לפתור את הבעיה, כי תמיד קיים ספק אם יש פתרון שיכול לפתור את הבעיה. איך אפשר להתמודד עם בעיה כזו? הפתרון הוא להגיע לוודאות. אם אתה בטוח שהבעיה שלך ניתנת לפתרון, תוכל למצוא את הדרך להוציא את הפתרון לפועל. אם אתה בטוח שאין פתרון, גם תוכל לשחרר את ... ולהרגיש רע. לסיכום אם יש לך בעיה ואתה לא מוצא לה פתרון, וזו גורמת לך לסבל, זה לא בהכרח בגלל שאין פתרון, אלא בגלל שאתה לא בטוח אם יש או ... או היעדרו. איך להתמודד עם בעיה בלי פתרון? מהו תהליך הוודאות לגבי פתרון בעיה? כיצד להגיע לוודאות כשיש ספק בפתרון? מה קורה כשאדם בטוח שאין פתרון לבעיה? כיצד הספק משפיע על הרגשות שלנו? ...
מאיפה להתחיל לפתור בעיות? איזו שאלה הכי חשובה? מאיזו שאלה להתחיל, איזו בעיה לפתור קודם? יחסי מטופל ומטפל, הדרכת מטפלים, מכנה משותף בין שאלות, מכנה משותף בין בעיות, איך לפתור בעיה? מהי השאלה הכי חשובה? בעיות חופפות, בעיות קשורות
מאיפה להתחיל לפתור בעיות? איזו שאלה הכי חשובה? מאיזו שאלה להתחיל, איזו בעיה לפתור קודם? יחסי מטופל ומטפל, הדרכת מטפלים, מכנה משותף בין שאלות, מכנה משותף בין בעיות, איך לפתור בעיה? מהי השאלה הכי חשובה? בעיות חופפות, בעיות קשורות
... להתחיל לפתור בעיות? איזו שאלה הכי חשובה? מאיזו שאלה להתחיל, איזו בעיה לפתור קודם? יחסי מטופל ומטפל, הדרכת מטפלים, מכנה משותף בין שאלות, מכנה משותף בין בעיות, איך לפתור בעיה? מהי השאלה הכי חשובה? בעיות חופפות, בעיות קשורות איך להחליט מאיזו בעיה להתחיל לטפל? כאשר יש לאדם כמה בעיות שונות, בין אם מדובר בטיפול פסיכולוגי, אימון אישי או אפילו בעיה רפואית, עולה השאלה: באיזו בעיה להתחיל לטפל קודם? אליעד כהן מדגיש שיש לגשת לנושא דרך הסתכלות רחבה יותר, להבחין בקשרים הקיימים בין הבעיות ולהגדיר את סדר הטיפול על פי כך. הרעיון המרכזי הוא לא לגשת לכל בעיה בנפרד באופן שטחי, אלא לחפש מכנה משותף בין הבעיות ולהגיע לבעיה שורשית שתוכל להשפיע על כל היתר. מהם השיקולים בבחירת הבעיה הראשונה לטיפול? אליעד כהן מתאר כמה שיקולים חשובים שיש לקחת בחשבון כאשר מחליטים מאיפה להתחיל לפתור בעיות: הבעיה הכי מציקה למטופל - ניתן לשאול את האדם ישירות מה הדבר שהכי מציק לו, ובהתאם לכך להתחיל לטפל. יעילות הטיפול - לבדוק איזו בעיה ניתן לפתור בקלות או במהירות, והאם פתרונה יסייע לפתרון בעיות נוספות. התועלת הכוללת - לשקול איזו בעיה תביא הכי הרבה תועלת אם היא תיפתר קודם, ואיך זה ישפיע על איכות החיים הכוללת של ... יכולת המטופל להכיל את הטיפול - עד כמה האדם מסוגל להתמודד כרגע עם הטיפול, כמה הוא פתוח, וכמה הוא מוכן לקבל את ההכוונה. הסיכוי לטפל בבעיה באופן מלא ומוחלט - לעיתים יש בעיות שניתן לפתור חלקית בלבד, אך הפתרון החלקי עשוי להיות משמעותי בפני עצמו. מדוע חשוב למצוא את המכנה המשותף בין בעיות? לפי אליעד כהן, חשוב במיוחד למצוא את המכנה המשותף או את הבעיה השורשית בין הבעיות, כי אז ניתן לפתור כמה בעיות במקביל. לדוגמה, אם למטופל יש בעיה של דיכאון ובעיה של ביטחון עצמי נמוך, ייתכן שהדיכאון הוא תוצאה של הביטחון העצמי הנמוך. במקרה ... הגדול של גישה זו הוא שהיא מאפשרת טיפול ממוקד יותר, יעיל יותר ובעל השפעה עמוקה לטווח ארוך, במקום כיבוי שריפות נקודתי. איך לדעת מהי הבעיה השורשית? הדרך לדעת מהי הבעיה השורשית היא על ידי חקירה לעומק של הבעיות שהאדם מציג. אליעד כהן מסביר שיש להסתכל על מכלול
בעיות חוזרות, האם הבעיה תחזור? איך לפתור בעיה שהיא לא תחזור? איך לגרום לבעיה לא לחזור? איך לפתור בעיה בצורה נכונה? להבין את הפתרון של הבעיה, מה הסיכוי שהבעיה תחזור שוב? מה הסיכוי שהמחלה תחזור? מה הסיכוי שתהיה שוב בעיה? ניתוח בעיות
בעיות חוזרות, האם הבעיה תחזור? איך לפתור בעיה שהיא לא תחזור? איך לגרום לבעיה לא לחזור? איך לפתור בעיה בצורה נכונה? להבין את הפתרון של הבעיה, מה הסיכוי שהבעיה תחזור שוב? מה הסיכוי שהמחלה תחזור? מה הסיכוי שתהיה שוב בעיה? ניתוח בעיות
בעיות חוזרות, האם הבעיה תחזור? איך לפתור בעיה שהיא לא תחזור? איך לגרום לבעיה לא לחזור? איך לפתור בעיה בצורה נכונה? להבין את הפתרון של הבעיה, מה הסיכוי שהבעיה תחזור שוב? מה הסיכוי שהמחלה תחזור? מה הסיכוי שתהיה שוב בעיה? ניתוח בעיות מה הסיכוי שבעיה שפתרת תחזור שוב? אליעד כהן מתייחס בהרצאה לשאלה החשובה - מה הסיכוי שבעיה שפתרת תחזור בעתיד? שאלה זו רלוונטית בין אם כבר פתרת את הבעיה ובין אם אתה עדיין מתכוון לפתור אותה. חשוב להבין את הסיכוי לחזרת הבעיה, כדי להבטיח שהפתרון שלך אכן יעיל. כדי לדעת מה הסיכוי שהבעיה תחזור, אליעד מציג שלושה צעדים מרכזיים: להגדיר במדויק מהי הבעיה. להבין לעומק כיצד וממה הבעיה נוצרה. לחקור ולהבין מה בדיוק הפתרון שנתת לבעיה, ומה הוא פותר בדיוק. אם לא תבין לעומק מהי בדיוק הבעיה, מאיפה היא נובעת, ובמה היא תלויה, הסיכוי גבוה שהבעיה תחזור שוב. למשל, אם יש לך כאב ראש ולא ברור לך ממה הוא נובע, אתה עשוי לקחת כדור שיעביר את הכאב, אך אם לא תבין איך הכדור פתר את הכאב בדיוק ומה הוא עשה, כנראה שהבעיה תחזור בעתיד. למה חשוב להבין את הגורמים לבעיה? לפי אליעד כהן, לא מספיק לדעת שהייתה בעיה ולמצוא לה פתרון. חשוב מאוד לדעת את השורשים של הבעיה ואת התנאים שבהם היא נוצרת. לדוגמה, כשיש לאדם חרדה, עליו להבין: מה בדיוק הבעיה - האם זו חרדה, דיכאון, או טראומה? ממה נובעת החרדה, איך היא נוצרה, מה הגורמים הסביבתיים או הפנימיים שגרמו לה? אילו תנאים או אירועים יכולים לגרום שוב לחרדה בעתיד? רק אחרי שתבין את כל זה, תוכל לדעת עד כמה הבעיה צפויה לחזור. אחרת, פתרון כמו כדור או טיפול סימפטומטי הוא רק פלסטר זמני ולא פתרון קבוע. מה בדיוק הפתרון שנתת לבעיה? אליעד מדגיש שהשלב השלישי אחרי ההגדרה והבנת שורשי הבעיה הוא להבין את הפתרון עצמו. עליך לברר האם הפתרון שנתת מטפל רק בסימפטומים או בשורש הבעיה. למשל, אם יש נזילה בבית, חשוב להבין לא רק כיצד תיקנת את הנזילה הנוכחית, אלא מה המקור שלה והאם פתרת גם את הגורמים האפשריים לנזילות עתידיות. כשאתה לוקח משכך כאבים נגד כאב ראש, האם טיפלת בגורם לכאב או רק בסימפטום? אם לא טיפלת בשורש הבעיה, היא כנראה תחזור. איך ניתן לחשב מה הסיכוי שהבעיה תחזור? לפי אליעד, אחרי שהבנת מה ה
בעיה בלי פתרון, בעיות ללא פתרון, מה לעשות כשיש בעיה בלי פתרון? איך לפתור בעיות בלי פתרון? כשאין פתרון אין רצון, הרצון תלוי בפתרון הבעיה, להיות בטוח שאין פתרון, עוצמת הרצון, כשאין פתרון הרצון מתבטל, ביטול הרצון כשאין פתרון
בעיה בלי פתרון, בעיות ללא פתרון, מה לעשות כשיש בעיה בלי פתרון? איך לפתור בעיות בלי פתרון? כשאין פתרון אין רצון, הרצון תלוי בפתרון הבעיה, להיות בטוח שאין פתרון, עוצמת הרצון, כשאין פתרון הרצון מתבטל, ביטול הרצון כשאין פתרון
בעיה בלי פתרון, בעיות ללא פתרון, מה לעשות כשיש בעיה בלי פתרון? איך לפתור בעיות בלי פתרון? כשאין פתרון אין רצון, הרצון תלוי בפתרון הבעיה, להיות בטוח שאין פתרון, עוצמת הרצון, כשאין פתרון הרצון מתבטל, ביטול הרצון כשאין פתרון איך להתמודד עם בעיה שאין לה פתרון? אליעד כהן מציג בהרצאתו נושא מורכב שכולנו מתמודדים איתו לפעמים: בעיות שאין להן פתרון. ישנם שלושה סוגים של בעיות: בעיות שיש להן פתרון ואנו יודעים מהו, בעיות שאנו לא בטוחים שיש להן פתרון, ובעיות שאנו בטוחים לגמרי שאין להן פתרון. באופן ראשוני נדמה שבעיה שאין לה פתרון היא הקשה ביותר להתמודד איתה, אך אליעד מציע דווקא הסתכלות הפוכה ועמוקה יותר, שמצביעה על כך שבעיה שאין לה פתרון כלל איננה בעיה אמיתית, אלא דווקא נקודת שחרור. למה בעיה ללא פתרון מפסיקה להיות בעיה? כדי להבין מדוע בעיה ללא פתרון איננה באמת בעיה, צריך להבין קודם מהי בכלל בעיה. אליעד מסביר שבעיה נוצרת כאשר המציאות שונה ממה שאדם רוצה שיקרה. לדוגמה, אם אדם רוצה משהו ואין לו, נוצרת בעיה. אך האם הרצון הזה תמיד נשאר קיים? כאן נכנס הרעיון המרכזי: ככל שאדם משוכנע פחות שיש פתרון לבעיה, כך הוא רוצה פחות את הדבר, וכשהוא מגיע למצב של ביטחון מוחלט שאין שום פתרון, הוא מפסיק לרצות אותו לחלוטין, וכך הבעיה מתבטלת. אילו דוגמאות ממחישות את ביטול הרצון כשאין פתרון? כדי להמחיש את הרעיון, אליעד נותן כמה דוגמאות: ילד רוצה להיות סופרמן או לעבור דרך ... אך מבוגר אינו מתמודד עם בעיות כאלה, מכיוון שהוא בטוח שזה בלתי אפשרי, ולכן אין לו רצון כזה ואין בעיה. אדם שנפרד מבת זוג ורוצה אותה חזרה חווה בעיה, אך אם הבת זוג נפטרה, אין שום אפשרות להחזיר אותה, והאדם באופן טבעי מתקדם הלאה, כי הוא מבין שהרצון לא מציאותי ואין פתרון, ולכן הרצון ... עדיין הוא יסבול כי הבעיה עמוקה יותר: הוא לא באמת רוצה מים, אלא הוא רוצה להרגיש טוב, ובכך הוא לא בטוח שאין פתרון, ולכן הוא עדיין סובל. מהי המהות האמיתית של הבעיה כאשר הפתרון אינו אפשרי? אליעד מדגיש נקודה חשובה נוספת: לפעמים אדם משוכנע שאין פתרון לבעיה עצמה, אך עדיין מרגיש רע כי הוא לא באמת בטוח שאין פתרון למהות האמיתית של הבעיה. לדוגמה, אם אדם שורפים אותו באש והוא סובל מכך, הבעיה האמיתית שלו היא לא האש אלא התחושה של חוסר אונים או שנאת החיים. אם האדם היה בטוח שאין פתרון לתחושות הפנימיות הללו, הוא היה מפסיק לרצות ...
לפתור בעיות רגשיות באופן עקיף, הורדת אחוזי שומן בבטן, להוריד את השומן בבטן, פתרון בעיות באופן ישיר, פתרון בעיות באופן עקיף, לפתור בעיה באופן ישיר, לפתור בעיה באופן עקיף, שריפת שומן בבטן, הורדת שומן בבטן, לעשות קוביות בבטן
לפתור בעיות רגשיות באופן עקיף, הורדת אחוזי שומן בבטן, להוריד את השומן בבטן, פתרון בעיות באופן ישיר, פתרון בעיות באופן עקיף, לפתור בעיה באופן ישיר, לפתור בעיה באופן עקיף, שריפת שומן בבטן, הורדת שומן בבטן, לעשות קוביות בבטן
לפתור בעיות רגשיות באופן עקיף, הורדת אחוזי שומן בבטן, להוריד את השומן בבטן, פתרון בעיות באופן ישיר, פתרון בעיות באופן עקיף, לפתור בעיה באופן ישיר, לפתור בעיה באופן עקיף, שריפת שומן בבטן, הורדת שומן בבטן, לעשות קוביות בבטן איך לפתור בעיות רגשיות באופן עקיף ולמה זה עדיף? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן לפתור בעיות רגשיות, נפשיות ומחשבתיות קשות במיוחד בעזרת גישה עקיפה. לפי אליעד, כאשר אדם מתמודד עם בעיה רגשית קשה שהוא לא מצליח לפתור באופן ישיר, עליו לשקול פתרון עקיף של הבעיה. אליעד מדגיש ומסביר נקודה זו בעזרת אנלוגיה של הורדת שומן בבטן. מדוע אי אפשר להוריד שומן רק באזור מסוים? אליעד כהן נותן דוגמה מפורטת לבעיה שרבים מכירים: אדם הסובל משומן בבטן. אותו אדם יכול לנסות לבצע מאות ... גם לירידה בשומן באזור הבטן. כיצד האנלוגיה של הורדת שומן מתקשרת לפתרון בעיות רגשיות? אליעד כהן לוקח את הרעיון הזה ומחבר אותו לבעיות רגשיות. אם אדם מתמודד עם בעיה רגשית או נפשית, כמו מחשבה טורדנית או חרדה, הוא עלול לנסות להתמודד ... במחשבה הזאת בלבד. לפי אליעד, גישה ישירה זו אינה תמיד מצליחה, כיוון שהבעיה עצמה היא רק סימפטום של קושי רחב ועמוק יותר. לדוגמה, אם אדם סובל ממחשבות טורדניות שמקורן בחרדה או בחוסר היגיון, הוא לא יוכל לפתור את הבעיה רק באמצעות התמקדות במחשבה הטורדנית. אליעד מדגיש שכדי להתמודד עם הבעיה, יש צורך לשפר את החשיבה, ההיגיון והשליטה העצמית באופן כללי. כלומר, ... הספציפית תיעלם באופן טבעי כחלק משיפור כללי ומקיף. מה זה אומר לפתור בעיה באופן עקיף? אליעד כהן מסביר באופן מפורט את הרעיון של פתרון בעיות באופן עקיף על ידי מתן דוגמאות נוספות. הוא טוען שאם אדם לא חושב בהיגיון באופן כללי, הוא לא יכול פתאום להחליט לחשוב בהיגיון רק לגבי בעיה ספציפית אחת. החשיבה הלא - הגיונית היא הסיבה הרחבה לבעיות שונות, ולכן הדרך הנכונה היא לשפר את ההיגיון בכל תחומי החיים. כלומר, ... השכל שלו, לתרגל חשיבה הגיונית וסדורה באופן יומיומי, ובכך יוכל לפתור בעיות באופן עקיף. אליעד מדגיש שהבעיה הרגשית הספציפית היא ביטוי של בעיה רחבה יותר. לפיכך, אם מנסים להתמודד רק עם הסימפטום (המחשבה הטורדנית ... העקיפה היא הגישה המומלצת? לפי אליעד כהן, לא תמיד כדאי או אפשר לפתור בעיה בדרך ישירה. הוא מסביר כי לפעמים הבעיה הספציפית היא רק ביטוי לבעיה עמוקה יותר, כמו שהשומן בבטן הוא רק סימפטום לאחוזי שומן גבוהים בכל הגוף. לכן, הגישה המומלצת והיעילה ביותר לפתרון בעיות מורכבות היא גישה עקיפה, הכוללת טיפול רחב היקף בשורש הבעיה ולא רק בסימפטום. לסיכום, אליעד מציע כי מי שרוצה לפתור בעיות רגשיות ונפשיות קשות במיוחד, ינסה לפעול באופן עקיף, על ידי שיפור ... בדיוק כמו שאי אפשר להוריד רק את השומן בבטן, כך גם לא ניתן לפתור בעיה רגשית אחת בלבד בלי לטפל באופן כללי ורחב יותר בשורש ה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בעיה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בעיה, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בעיה, איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לתזונה נכונה, מטפל, קואצ'ינג אישי בנושאי בעיה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1758 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 10:01:45 - wesi4