ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אסטרליות ✔הרצון בגיל ההתבגרות ✔מהתבוננות ניתן לראות כי גיל בקיעת השיניים אצל ילדים מתחיל בגיל 5 במקום סביב... - ידע להצליח התחייבות! ל:...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨הרצון בגיל ההתבגרות
מהתבוננות ניתן לראות כי גיל בקיעת השיניים אצל ילדים מתחיל בגיל 5 במקום סביב גילאי 6-7. כך גם גיל ההתבגרות מקדים את זמנו והוא היום סביב גיל 12 (במקרה הטוב) במקום גיל 13-14. אפשר לראות שהשינויים הפיזים מקדימים, ויחד עם זאת הבגרות הפסיכולוגית של הילדים היא איטית יותר. התפתחות פיזית מואצת ולצידה התפתחות פסיכולוגית רוחית מואטת יוצרת פער. בעבר היו דורשים מנערים ונערות דרישות על פי גילם הפזיולוגי, כיום הדבר כמעט בלתי אפשרי שכן גילם הפזיולוגי אינו תואם את גילם הפסיכולוגי. כיום יש לדרוש דרישות ממתבגרים על פי התפתחותם האישית, על פי הצטמצמות הפער בין גילם הפיזי לגילם הפסיכולוגי, על פי בגרות אישית של אינדוודואל, עד כמה שהוא החליט לצמצם את הפער הזה. תהליך ההתבגרות בזמנינו הפך להיות יותר של מודעות עצמית מאשר של גדילה פיזית. בגרות אישית הפכה להיות עניין של החלטה להתבגר, ופחות הולמת עם הגדילה הפיזית של הגוף הפיזי. תהליך הבגרות הפך להיות תהליך של חופש, חופש פנימי מתהליך הגדילה הפיזית. הנער/ה פחות כבולים לגוף הפיזי שלהם ומכך אני מסיקה כי יש להם, יותר מבעבר, אפשרות רחבה יותר לפעול מתוך כוח פנימי אמיתי. נערים ונערות אלה זקוקים לדבר מה חדש במערך הלימודים שלהם בבית הספר, שינוי מאוריאנטציה חשיבתית לאוריאנטציה של הרצון. על הקוריקולום לשקף יותר ויותר את פעילות הרצון של התלמידים. התמונה שבה תלמידים מגיעים לביה"ס כדי ללמוד לחשוב משתנה לתמונה בה מגיעים לביה"ס כדי ללמוד לחשוב, להרגיש ולעבוד. אך מה הסיבה שנכון להתרכז בעבודה ועשייה, ברצון ולא רק בחשיבה? שטיינר מעניק את התשובה שכאשר אנו מחנכים את אדם הרצון אנו מעירים את אדם הראש והחשיבה. כשנחנך את הרצון היום נבסס ונייסד יסודות עמוקים ויציבים לעתיד, בה בעת אין לשכוח את החשיבה והרגש כאשר אנו מחנכים לרצון. עבודה עם הרצון היא עבודה רוחנית לא רק על החשיבה. ניתן לאמר כי עשיה או מעשה טוב מעניק לרוח האדם יותר מאשר מחשבה טובה. בתיכון ולדורף הבינו זאת ועברו למתודיקה של עשיה. יתכן ונכון יהיה להתחיל להכניס בעדינות ובאיטיות לשיעורים הראשיים יותר עשייה גם בגילאי 12-14 (חטיבת הביניים). נתחיל בשילוב של תקופת מגלי עולם עם משימות בר / בת מצווה הכוללות עשייה וגילוי בעולם, תחילה עניינים פשוטים כמו עשיית כביסה במכונת הכביסה או החלפת גלגל במכונית, ומאוחר יותר הפעלת הרצון על ידי התנדבות לעבודה בגן ילדים, בישול ארוחת ערב משפחתית וכו'*. על המחנך לחפש ולמצוא דרכים שונות להביא את תלמידיו המתבגרים להפעלת כוחות הרצון שלהם דרך עבודה. כל מורה יכול להגיע בקלות לרשימת הצעות ורעיונות לעבודה על הרצון, עם עדיפות לפעילויות בעלות טבע פנימי אמנותי, ילדים שונים ימצאו במשימות שונות דרך אמנותית פנימית שתבוא לידי ביטוי בתוכם. על המחנך לכוון אותם לכך, שכן עבודה ללא אלמנט אמנותי תגרום לתלמיד להיות עסוק ועייף אך לא תפעיל את כוחות הרצון שלו באופן עמוק. כאן עולה שאלה גדולה בנפשו של המחנך, כיצד אוכל לפנות אל הרצון של הנער / ה?

אל הרצון ניתן לפנות בשלוש דרכים: דרך החשיבה, דרך הרגש ודרך הרצון. בהדרכתו למורים הדגיש שטיינר את חשיבתם של שלושת הנתיבים הללו לנפשו של הילד.

בגיל ההתבגרות אי סדירות בשלושת נתיבי חינוך אלה באים לידי ביטוי באופנים שונים. ראשית דרך חיי החשיבה. חיי החשיבה בוקעים ועולים מתוך הגוף האסטרלי כשהוא נולד בגיל 12-14. היכן ניתן לראות את כוחו של הרצון עובד בחשיבה? בכל מקום בו רעיון עובר טרנספורמציה והופך לאידאל אפשר לחוות את התממשותו של הרצון בנער / ה. על פי שטינר כל רעיון שנכשל בהפיכתו לאידאל מחליש את נפש הנער / ה, לעומת זאת כל רעיון שהופך לאידיאל יוצר בנפש הנער/ה כוח חיים. כאשר כמחנכים איננו מעניקים לנער/ה אידיאלים, המקום בנפש בו האידיאלים תופשים את מקומם אינו נשאר ריק, חלל זה מתמלא ונמזגים לתוכו מבני חשיבה אחרים. שני מבני חשיבה אפשריים ומוכרים בגיל זה הם ציניות ופנטזיה. הציניות היא העדר אידיאליזם (והבעת אי אמון בטוב שבאדם ובעולם) והפנטזיה היא אידיאליזם מזוייף.

כיצד יוכל המחנך לחזק את האידיאלים בנערים והנערות? על ידי עבודה מדיטטיבית פנימית של המורה.

הרצון בא לידי ביטוי גם בחיי הרגש. הרצון בא לידי ביטוי ברגש דרך תרגול הדמיון האנושי. דמיון שהוא קוגניטיבי ולא דמיון המעודד חלימה בהקיץ או פנטזיות המושכות את הנער/ה לחלימה לא פעילה. יש לתרגל חיי רגש ודמיון ערים הקשורים לחיי המעשה בעולם. במידה ודמיון כזה חסר בחיי הרגש, אל החלל שלתוכו היה אמור להכנס הדמיון חודר במקומו אפתיה הנובעת ממחסור בדמיון. לחלל זה עשוי לחדור אלמנט נוסף בלתי רצוי: סמלים מתים של מציאות או חלקי מציאות. הנער/ה מבלבלים בין הדימוי של הדבר לבין המציאות של הדבר. הם חווים את הסמל של המציאות, את הנוצר במקום את היוצר. זוהי טעות מטראליסטית טרגית שבני אדם רבים בתקופתנו (לא רק בני נוער) נסחפים לתוכה.

כיצד יעורר המחנך את חיי הדמיון הנכונים בנפש תלמידיו? דרך עבודה עשירה באומנויות. עבודה זו מחזקת את חיי הרגש של התלמיד והמורה גם יחד. על המחנך לעבוד יחד עם תלמידיו עבודה אמנותית. כאשר מבקש המורה מתלמידיו לכתוב סיפור קצר או שיר עליו להכנס לספרה הפיזית שלהם, לשבת עימם, ולכתוב גם הוא יצירה משלו. כאשר מבקש המחנך מתלמידיו להקריא בכתה את יצירותיהם יהיה זה נכון, אחת לזמן מה, אם יקריא גם הוא מיצירותיו. במידה והמחנך עסוק בעניינים אחרים בשעה שהוא דורש מתלמידיו להפעיל את הדמיון הקוגנטיבי שלהם, כלומר את כוחות הרצון בחיי הנפש, שלא יתפלא אם התלמידים לא יהיו מסוגלים לעשות זאת או לא ירצו לעשות זאת. רק מתוך דוגמה אישית ומאמץ של המחנך לעבודה בחיי הרגש יהיו התלמידים מסוגלים לעבוד על הרצון בחיי הנפש שלהם.

דרך אחרונה של פניה אל הרצון בגיל ההתבגרות היא דרך הרצון עצמו. זוהי הדרך הברורה יותר, אך עם זאת לעיתים קרובות היא נשכחת. בכדי שתלמידי יפעילו את כוחות הרצון שלהם, עלי להפעיל כוחות אלה ראשית בתוכי. עניין זה קשור קשר ישיר למשאלה שהחינוך הבסיסי ביותר בביס ולדורף יהיה חינוכם של המחנכים את עצמם.

כח רצון מובהק הוא כוח ההתלהבות וההתפעמות. מחנך שרוצה להפעיל את כוחות הרצון ברצון של תלמידיו ימלא את עצמו בהתלהבות אמיתית, אלוהית ממש. במידה ולא יקבלו תלמידים בגיל ההתבגרות ממחנכם כוחות של התלהבות תחדור לחלל זה בנפשם אפתיה ברמת הרצון עצמו. ניתן לזהות נערים ונערות שהפכו אפתיים, הם מחפשים בדרך כלל בידור הכולל בעיקר ישיבה מול מסכים בשעה שהמבוגר האחראי חש חוסר אונים. מול חולשה זו ברצון והאפתיה של הנער/ה עומדות בקשות חוזרות ונשנות של המבוגר מהנער/ה לעשיה בעולם, אך לשווא. ישנם נערים ונערות שכוחות הרצון שלהם אינם מסוגלים לעמוד במהותה של האפתיה המבקשת חוסר מעש ולכן החלל הנוצר בתוכם שואב אליו מעשים מסוג אחר: אלימות קהת חושים, אלימות עליה אנו שומעים לעיתים קרובות באמצעי התקשורת. לאלימות זו נראה שאין סיבה: נער פוגש נער אחר ברחוב ופוצע או הורג אותו בהשתוללות אלימה קהת חושים.

כדי להצית את אש ההתלהבות וההתפעמות על המחנך להתאמן במסירות על דרכים פנימיות בהן הוא יוביל את תלמידיו המתבגרים למקום בו הם צרכים להיות בחיי הרצון שלהם. התמסרותו של המחנך יוצרת יציבות בחיי רצונו, הוא זקוק ליציבות זו בכדי לנווט ולבנות עבור תלמידיו מקומות של חסד ואהבה בין גלי התרדמת האפתית ולמולם גלי האפשרות לאלימות המטלטלים את הנער/ה במסע של גיל ההתבגרות.

שלושת כוחות הריפוי של המחנך הם: אידאליזם בחשיבה, דמיון ברגש והתלהבות והתפעמות ברצון. התלמיד, המחנך ובית הספר כולו מעוצבים דרכם.

*תודה לתמר חביב על הדרכתה הטובה בשנה הראשונה בה הייתי מחנכת.

נכתב בהשראת ובסיוע מאמרים של Douglas Gerwin.
אידיאליזם פסיכולוגים אכילה טבע להפעיל את הדמיון דוגמה אישית שינוי חוויית רצון להתרכז בעבודה פסיכולוגיות תרגול הרצון רצון
יצירת מציאות, כוח המחשבה, דמיון מודרך, מסע אסטראלי, חוויה אסטרלית, חוויה חוץ גופית, הליכת רוח, ליצור מציאות כרצונך, לרצות לטייל בעולם, לראות עולם, טיולים בעולם, ליצור תחושה, ליצור רגש
יצירת מציאות, כוח המחשבה, דמיון מודרך, מסע אסטראלי, חוויה אסטרלית, חוויה חוץ גופית, הליכת רוח, ליצור מציאות כרצונך, לרצות לטייל בעולם, לראות עולם, טיולים בעולם, ליצור תחושה, ליצור רגש
... מציאות, כוח המחשבה, דמיון מודרך, מסע אסטראלי, חוויה אסטרלית, חוויה חוץ גופית, הליכת רוח, ליצור מציאות כרצונך, לרצות לטייל בעולם, לראות עולם, טיולים בעולם, ליצור תחושה, ... האם מסע אסטראלי או חוויה חוץ - גופית אפשריים באמת? לקראת סוף ההסבר, אליעד נוגע בנושא של חוויות אסטרליות ומסעות חוץ - גופיים. הוא מבהיר כי מבחינה תיאורטית, אין סיבה עקרונית שזה לא יהיה אפשרי. הוא אף מזכיר ... אפשר לחוות חוויה חוץ - גופית? איך כוח המחשבה יוצר מציאות? כיצד לחוות חופש בלי לנסוע? מהי חוויה אסטרלית? האם דמיון מודרך עובד באמת? איך אפשר להרגיש תחושות חדשות? האם מסע אסטראלי הוא אמיתי? ...
מסע אסטראלי, הקרנה חוץ גופית, ריחוף בין ממדי, חוויה חוץ גופית, יציאה מהגוף הפיזי, חוויית יציאה מהגוף, עליית נשמה, לצאת מהגוף, הקרנה אסטרלית, חלומות צלולים, חוויית סף מוות, מוות קליני, תקשור, מיסטיקה
... אסטראלי, הקרנה חוץ גופית, ריחוף בין ממדי, חוויה חוץ גופית, יציאה מהגוף הפיזי, חוויית יציאה מהגוף, עליית נשמה, לצאת מהגוף, הקרנה אסטרלית, חלומות צלולים, חוויית סף מוות, מוות קליני, תקשור, מיסטיקה מהי חוויה חוץ גופית והאם היא באמת אפשרית? חוויה חוץ גופית, הידועה גם בשם מסע אסטרלי, יציאה מהגוף או ריחוף בין ממדי, היא מצב שבו אדם מרגיש ... להוכיח שזה אכן קרה? למה אנשים לא מצליחים לראות מעבר לקירות או להיכנס למקומות סגורים? אליעד מביא דוגמה נוספת שמטרתה להדגיש את חוסר ההיגיון בחוויות אסטרליות. הוא מציג סיטואציה בה אדם טוען שיצא מהגוף שלו ומסוגל ... סגור ולגלות את המספר הסידורי של הסוללה. כיוון שאיש לא הצליח לעשות זאת עד כה, אליעד מסיק שזה מעיד שהחוויה אינה מציאותית אלא רק דמיונית. האם מסעות אסטרליים מאפשרים ידע אמיתי שלא היה ידוע קודם? יש אנשים שטוענים ... שיצאו מהגוף. למשל, אדם יכול לנחש או לקלוט משהו באופן אינטואיטיבי בלי להבין איך בדיוק הוא עשה זאת, וזה עדיין לא מוכיח שהיה מסע חוץ גופי. מדוע מסעות אסטרליים לא הוכחו אף פעם באופן חד משמעי? אליעד מציין שהרבה אנשים מספרים סיפורים על מסעות אסטרליים, אבל כולם נשארים בתחום הבלתי ניתן לאימות מדעי. הדוגמה ... אין הוכחה ברורה לקיומם של המסעות האלו, והאנשים שמספרים עליהם כנראה מדמיינים זאת או חולמים את החוויה הזאת, אך לא באמת יוצאים החוצה מגופם. מהי הקרנה אסטרלית? האם יציאה מהגוף היא אמיתית? איך יודעים אם יצאתי מהגוף? האם מסע אסטרלי הוא דמיון או מציאות? מה ההבדל בין חלום צלול ליציאה מהגוף? האם אפשר להוכיח הקרנה אסטרלית?
היאחזות, שעמום, לא להיאחז, כן להיאחז, חוסר עניין בחיים, למצוא עניין, חיים משעממים, לא להשתעמם, מוות קליני, מסע אסטרלי
היאחזות, שעמום, לא להיאחז, כן להיאחז, חוסר עניין בחיים, למצוא עניין, חיים משעממים, לא להשתעמם, מוות קליני, מסע אסטרלי
... לא להיאחז, כן להיאחז, חוסר עניין בחיים, למצוא עניין, חיים משעממים, לא להשתעמם, מוות קליני, מסע אסטרלי למה החיים נראים משעממים וחסרי משמעות? אליעד כהן מסביר כי הסיבה שהחיים מרגישים משעממים היא שהאדם כל הזמן ... רוחנית כמו מוות קליני לבין הבנת האחדות? אליעד מדבר על כך שאדם שחווה חוויה של מוות קליני או מסע אסטרלי רואה שיש קיום מעבר לגוף הפיזי. הוא מדגים מצב שבו אדם יוצא מגופו, רואה את הגוף שלו סובל ואינו מזדהה איתו. ... אך בו זמנית הוא ממשיך לחוות את הקיום הגשמי ולהיאחז בו במידה מסוימת. האם קיימות באמת תופעות כמו מסע אסטרלי? אליעד מתייחס לתופעות כמו מסע אסטרלי ויציאה מהגוף כאמיתיות ומסביר שאין סיבה לשלול את קיומן, מכיוון שבמציאות הכל אפשרי. הוא אינו מתמקד באמיתות ... איך לא להשתעמם מהחיים? האם ניתן לחיות בלי להיאחז? מהי משמעות החיים? איך ליהנות מכל דבר? מהו מסע אסטרלי? מה קורה אחרי מוות קליני? איך למצוא עניין בחיים משעממים? ...
גוף אסטרלי, גוף האדם, הזדהות רגשית, הזדהות עם הגוף, קיום בלי גוף, כאב גופני, כאב נפשי, להזדהות עם הגוף
גוף אסטרלי, גוף האדם, הזדהות רגשית, הזדהות עם הגוף, קיום בלי גוף, כאב גופני, כאב נפשי, להזדהות עם הגוף
... אסטרלי, גוף האדם, הזדהות רגשית, הזדהות עם הגוף, ... איך להפחית הזדהות רגשית? האם אפשר לחיות בלי גוף? מה זה גוף אסטרלי? למה יש כאב נפשי? האם אפשר להפסיק להזדהות ...
נמצא או לא נמצא, מהי מציאות, יש ואין, היש ישנו והאין איננו, מסע אסטרלי, מתקשרים, הכל נמצא כל הזמן, חוויית המציאות, אחדות היש והאין, יקומים מקבילים, אחדות המציאות, יש או אין
... יש ואין, היש ישנו והאין איננו, מסע אסטרלי, מתקשרים, הכל נמצא כל הזמן, חוויית המציאות, אחדות היש והאין, יקומים מקבילים, אחדות המציאות, יש או אין מה זה אומר שהכל נמצא כל הזמן? הנושא המרכזי שאליעד דן בו הוא השאלה האם הכל ... את הנושא של מעבר דרך קירות או מסע אסטרלי כדי להמחיש את הטענה שלו על קיומו של הפוטנציאל האינסופי במציאות. הוא מסביר שיש אנשים הטוענים שהם יכולים לצאת מהגוף או לעבור דרך קירות. אליעד אינו שולל את האפשרות הזאת לגמרי, אך ... לחלוטין. מהי חוויית האחדות? מסע אסטרלי הכל נמצא או לא נמצא? מה זה כלום? האם אפשר לעבור דרך קירות? יקומים מקבילים יש ואין במציאות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אסטרליות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אסטרליות, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אסטרליות, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לפרישה, מאמן מכירות, מאמן שיווקי בתחום אסטרליות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2852 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 11:46:05 - wesi4