ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אלימות ✔להבריא מהטראומה - NLP בתהליכי הבראה עם קורבנות אלימות פיזית ונפשית. ✔להבריא מהטראומה יתרונות שיטת NLP והדמיון המודרך בתהליכי הבראה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 להבריא מהטראומה - NLP בתהליכי הבראה עם קורבנות אלימות פיזית ונפשית.
להבריא מהטראומה

יתרונות שיטת NLP והדמיון המודרך בתהליכי הבראה עם קורבנות אלימות פיזית ונפשית.

אחד היסודות עליהם מושתת ה - NLP מדבר על כך שכל אדם עושה הכי טוב שהוא יודע ויכול בכל רגע נתון. הצעד הראשון והחשוב הוא: ההבנה כי חיי אדם כקורבן לאלימות הוא בהחלט לא נורמאלי ואילו כל התנהלות בסיטואציה כזו וכל קושי שעולה מהווים תגובות מובנות ולגיטימיות לחלוטין.

NLP ודמיון מודרך הם שילוב יוצא דופן של עבודה דרך קידוד מחדש במוחנו ליצירת שינוי רגשי והתנהגותי.

מכיוון שההנחה הבסיסית של ה - NLP היא: כי אנו קולטים את העולם דרך החושים ומגיבים לסיטואציות על - פי החוויות שנקלטו, נוכל לייצר עתיד חדש על אותן חוויות שנקלטו באותם נוירונים וסינפסות במוחנו.

אחת מיתרונות השיטה המופלאה הזאת הוא כי השינוי נעשה דרך התת מודע והאדם לא צריך 'להתאמץ' על מנת לשנות את הרגשתו, אלא שהשינוי נעשה בקידוד מחדש של אמונות, ערכים, רגשות ומחשבות ישירות בתת מודע. יתרון משמעותי נוסף הוא כי האדם אינו צריך לחוות את הסיטואציות שוב ולספר את פרטי המקרה שכמובן כ"כ קשה ומעלה חוויה של חזרה על האירוע, טיפול בטראומות על ידי שיטת NLP יכול ליצור שינוי הרגשות ובמחשבות ללא הצפה או חסיפה של פרטי האירוע.

שיחזור הטראומה עלול ליצור הצפה ולעלות את הכאב מחדש, ה - NLP שומר על המונחה ומגן עליו מפני שיחזור החוויה שוב וניתן לעשות שינוי לכל הפרטים והתוכן של האירועים.

סימפטומים פיזיולוגים ואיך NLP יכול לעזור?

אנשים אשר חוו אלימות במשפחה חיים בתחושת פחד עצומה, לעיתים רבות מתפתחת פוסט - טראומה אשר משפיעה על הביטחון האישי ברבדים שונים בחיים.

כל חוויה והתנסות מלווה בשינויים פיזיולוגיים במוח, בכך שהיא גורמת, בין היתר, לחיזוק קשרים בין נוירונים במסלולים מסוימים. אירועים הכוללים גם חוויה רגשית משמעותית עבור העצמי, מעלים את הסבירות לחיזוק קשרים מסוימים במסלולים ספציפיים, אך גם קשרים בין מסלולים של מחשבה, רגש, תפיסת המציאות וסכמות לתגובה והתנהגות. משמעות הדבר היא שבזמן חשיפה לגירוי המקושר לזיכרון אותה חוויה, המסלולים הנוירלים ש"חוזקו" יעוררו ביתר קלות. במצב תקין, הדבר מאפשר לנו תגובה יעילה, סכמטית ומהירה בסיטואציות מסוימות.

חווית הטראומה כוללת חוויה של איום ממשי על הקיום שלנו ואז מופעלים מסלולים שקשורים גם ברגשות של פחד, אשר בין היתר מערבים גם הפרשה של הורמוני סטרס (לדוגמא קורטיזול).

אופי זה של הזיכרון הטראומטי גורם לו להיות מקודד במוח בעוצמה גבוהה מזיכרון שאינו רגשי ונוצר קישור בין האירוע עצמו וכל הסממנים הקשורים אליו לבין חווית הפחד והאיום, כולל העוררות הפיזיולוגית.

עצם העובדה כי החוויה מאיימת גם ברמה רגשית עשויה להוביל לכך שאותו קידוד בזיכרון יהיה מאוד חזק. כך בפעם הבאה שניתקל ברמז שיכול להזכיר לנו את החוויה הטראומטית עלולות להתעורר בנו תגובות רגשיות ופזיולוגיות דומות לאלה שחווינו במהלך הטראומה, למרות שברב המקרים האירוע בהווה כלל לא מהווה סכנה. לדוגמא, אישה שחוותה התעללות מינית בילדותה ופוגשת גבר שמזכיר לה את המתעלל עלולה לחוות את חווית העוררות הפיזיולוגית (קיפאון, בהלה, שליפה של זיכרון וויזואלי של האירוע, דפיקות לב, מתח רב, זיעה קרה וכו').

בNLP אנו נברר מה הוא החוש הדומיננטי שבו נקלטה החוויה (ריח, ראיה של תמונות או סרט, מישוש, מגע או טעם) ובחוש הזה ספציפית או בכמה חושים נערוך את תהליך השינוי וההבראה של החוויה.

חיזוק ביטחון והעצמת משאבים: במפגשים הראשונים כמו בשאר התהליכים האדם בד"כ מגיע שהוא חווה תחושות קשות ומעוניין למצוא דרך לפיתרון, עזרה, מקור כוח, לכן תחילת התהליך חשוב להתמקד בבניית הקשר, חיזוק משאבים ויצירת אמון. אדם שחווה טראומה בדרך כלל איבד אמון וזהו הדבר הראשון שכדאי להקדיש זמן ומשאבים על מנת לעבוד עליו.

מדיטציות ודמיון מודרך: טראומה נהפכת להיות פוסט טראומה בעקבות שחזורה מספר רב של פעמים בזיכרון. הכי טוב לטפל באירוע טראומטי כמה שיותר קרוב למאורע, ככל שעובר הזמן האירוע נחרת יותר עמוק, כיוון שבכל שליפה מחדש של הזיכרון מתחזק קידודו המאיים.

הנחיה בדמיון מודרך יכולה להבריא את הטראומה בעזרת חזרה של חוויה אחרת מספר רב של פעמים. עולמנו הפנימי שונה מאחד לשני. על - פי כך מומלץ ליצור הדמיות המותאמות באופן אישי למונחים דרך שימוש בשפה ובעולם הדימויים של האדם.

המונחה מקבל דיסק מוקלט המותאם לעולמו הפנימי ורצויי לשמוע כ 21 יום כל יום פעם אחת לכל הפחות, חזרה זאת מקדדת מחדש חוויה חדשה של רגיעה.

סוויש: על מנת להגיע ממקום של טראומה למקום של צמיחה ועוצמה נבחר תחילה להעלות בזיכרון המונחה את היכולות והמשאבים שלו מרגעי שיא בחייו, שהמונחה מחובר לכוחות שבו ניתן להגיע לאירוע ממקום של צופה מהצד (עמדה שלישית, א - חיבור, דיסוציאציה)

המוח האנושי יכול לקלוט רק מספר של פריטים מכל אירוע ואת השאר הוא משמיט אין לנו יכולת לקלוט כל דבר ומה שחשוב לתהליך הבראה מהטראומה הוא מה שנקלט בזיכרון!

בתהליך NLP נברר מהו החוש הדומיננטי ואילו פרטים נקלטו ושוחזרו באופן שהפך את הטראומה לפוסט טראומה. התמונה הצלילים האמירות או הטון ברקע, הריח שיכול להיות חזק או חלש וכדומה. על חושים אלו שקלטו את הטראומה נבצע תהליך סוייש ונקדד מחדש את קליטת החוויה. תהליך זה יכול להיות יעיל ביותר ממש כעזרה ראשונה!

אמונות: במשך חיינו אנו יוצרים אמונות הנבנות על ידי המציאות שאנו חווים. לדוגמא: "הוא אוהב אותי הוא לא התכוון... " "משפחה זה דם לא מים... " "ילדים צריכים אבא בבית... " לכולנו יש אמונות שנוצרו במשך החיים, השאלה המתבקשת היא: האם האמונה הזאת משרתת אותי? לעיתים האמונות שלנו מגבילות את המעשים שלנו וכאן נרצה את השינוי החשיבתי בתפיסת העולם. בעבודה עם אמונות נשים דגש שהמונחה יבחר מעולמו הפנימי את האמונה שהוא רוצה ואז נעשה שינויי אמונות בתהליכים המתאימים ביותר למונחה.

שלוש עמדות: אישה אשר נתקפה תרגיש בהרבה מקרים אשמה כי לא מילאה את הצפיות הדרושות ממנה, כגון: "הוא בעלי אני לא בסדר שלא נתתי לו... " או "אני אשמה אני התלבשתי חשוף... " או ילד החווה אלימות מילולית או פיזית ירגיש אשמה על מריבות הוריו ופעמים רבות ישאל את עצמו במה הוא לא בסדר. במצבים אלו חשוב מאוד יהיה לעבור לעמדה ראשונה ולעמדה שלישית, לאפשר לאדם (לנתקפת / ף) לראות את האירוע מהעניים שלו, להיות נאמן/ה לרצונות ולצרכים שיש שלו. חווית הסיטואציה מזוויות שונות יכולה להוביל להבנה שמה שקרה לא בסדר ואין לנתקפת / ף כל סיבה לקחת אחריות על מעשים כאלה!

שחרור מתלות: אם המונחה עדיין חש תלות לפוגע, תהליך של שחרור וראיה של העתיד כאדם משוחרר ובעל משאבים יכול להיות יעיל כחיזוק מהמשך התהליך המרכזי.

בתהליכי NLP ודמיון מודרך אין אנו משנים זיכרונות אלא משנים את התחושה כלפי הזיכרון ובעקבות כך הסימפטומים שהיו בעקבות האירוע משתנים. מהחוויה האישית שלי אני מאמינה כי NLP היא שיטה חיונית לשינויי חוויות העבר ויצירת עתיד חדש התואם לרצונות ולעולמו הפנימי של האדם.

בהצלחה ורק טוב
לא צריך לעשות שינויים רגשות ומחשבות יותר קרוב סקס דמיון מודרך לעשות סקס הנחיות משיכה מינית לרצות סקס עזרה ראשונה nlp אלימות אלימות פיזית אלימות פיזית ונפשית בריא בריאות טראומה טראומות נלפ נפש נשים אלימות פיזית ונפשית קורבן קורבנות אלימות תהליך תהליכים
אלימות משטרתית, אלימות שוטרים כלפי אזרחים, רצח גורג פלויד, אלאור אזריה, עונש מוות למחבלים, המלחמה בטרור, אלימות המשטרה, הפעלת כוח, מדינת משטרה, אלימות שוטרים נגד אזרחים, אלימות שוטרים כלפי אזרחים, קורבנות אלימות משטרתית
אלימות משטרתית, אלימות שוטרים כלפי אזרחים, רצח גורג פלויד, אלאור אזריה, עונש מוות למחבלים, המלחמה בטרור, אלימות המשטרה, הפעלת כוח, מדינת משטרה, אלימות שוטרים נגד אזרחים, אלימות שוטרים כלפי אזרחים, קורבנות אלימות משטרתית
אלימות משטרתית, אלימות שוטרים כלפי אזרחים, רצח גורג פלויד, אלאור אזריה, עונש מוות למחבלים, המלחמה בטרור, אלימות המשטרה, הפעלת כוח, מדינת משטרה, אלימות שוטרים נגד אזרחים, אלימות שוטרים כלפי אזרחים, קורבנות אלימות משטרתית מה גורם לאזרחים להזדהות עם אלימות משטרתית? כאשר אזרחים צופים בסרטונים של אלימות משטרתית, כמו במקרה של רצח גורג פלויד בארצות הברית, הם בדרך כלל נזעקים כי הם מדמיינים שהאלימות יכולה להיות מופנית כלפיהם. אנשים רבים מתחילים להתנגד לאלימות כזו משום שהם חוששים שמחר שוטר יתקוף אותם באופן דומה. אך אליעד ... מוות לבין השאלה האם החייל עצמו היה צריך לקבל החלטה כזו באופן עצמאי ולבצע את הפעולה ללא סמכות חוקית. האם צריך להפעיל יותר אלימות נגד עבריינים? אליעד כהן מבהיר שמנקודת מבטו, יש היגיון בכך ... ירצה להחמיר את הענישה נגד עבריינים, מחבלים ופושעים, כולל הענקת סמכויות רחבות יותר לשוטרים וחיילים להגן על עצמם, גם באמצעות אלימות פיזית. לדוגמה, אם אזרח מסכן את השוטר או את החייל, ראוי ... חקיקה והחלפת המחוקקים אם צריך, אך לא שהשוטר או החייל יקבל החלטות כאלה על דעת עצמו ללא חוק מפורש. מדוע אסור לשוטר להפעיל אלימות שאינה לצורך? אליעד מסביר כי בעוד שישנם מקרים בהם חובה על שוטר ... הציבור, יש גבול ברור: ברגע שהחשוד כבר מנוטרל, כמו במקרה של גורג פלויד שהשוטר המשיך לדרוך על צווארו לאחר שכבר לא התנגד, הפעלת אלימות נוספת היא פסולה ובלתי מוצדקת. אלימות כזו איננה למטרת מניעה אלא למטרת נקמה או ענישה, וזה פסול. הוא ... היה מפעיל כוח מינימלי כדי לעצור את ילדו שמנסה לפגוע בעצמו או באחרים, אך לא היה ממשיך להפעיל כוח לאחר שהסכנה חלפה. מה הסיכון באלימות משטרתית שאינה מבוקרת? אליעד כהן מזהיר שאם הציבור ימשיך להצדיק הפעלת אלימות משטרתית בלתי מוצדקת או מיותרת, הדבר יחזור אליהם כבומרנג. הוא מסביר שהאלימות תתחיל באירועים קטנים של התנגדות או חוסר ציות קל לשוטר, ותיגמר באירועים חמורים של רצח על ידי שוטרים, כפי שקרה בארהב עם גורג פלויד. הוא מציין שאנשים שחושבים לי זה לא יקרה ומצדיקים אלימות היום, אולי ימצאו את עצמם במצבים דומים בעתיד. כיצד נכון לפעול ... הוא צריך לבחור מחוקקים מתאימים לכך, במקום להאשים שופטים או משטרה שאינם מיישמים את החוקים שלא קיימים. מדוע לא ראוי להפעיל אלימות מעבר למינימום הדרוש? אליעד כהן מדגיש כי שימוש בכוח הוא ... פשע. כל שימוש בכוח מעבר למינימום הנדרש, כמו המשך הכאת אדם שכבר מנוטרל, הוא אסור מוסרית ומסוכן חברתית. הוא מזהיר שכל הצדקה לאלימות כזו עלולה להוביל לתרבות של לקיחת החוק לידיים, מה שיגרום לאנרכיה ולאובדן שליטה. הדרך הנכונה לדעתו היא החמרת הענישה במסגרת החוק בלבד. אלימות משטרתית כלפי אזרחים האם מגיע למחבלים עונש מוות? כיצד להילחם ...
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 1
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 1
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות , למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 1 איך להגיב לילד שמתנהג באלימות כדי להגן על משהו חשוב לו? כאשר ילד פועל באלימות כדי להגן על משהו חשוב לו, חשוב להבין תחילה מדוע הוא בחר בדרך זו. למשל, אם ילד רואה שמישהו מתכנן לפגוע בו, בחברו או אפילו בחיה שהוא אוהב, הוא עשוי לבחור באלימות מתוך אמונה שזה הפתרון הטוב ביותר לסיטואציה באותו רגע. אליעד מסביר כי ברגע האמת, הילד מגיב לפי הדחף ... עשוי להגיד שזוהי פעולה לא נכונה, כי הוא הפעיל אלימות. אך אליעד מסביר שכדאי לברר את הנקודה העקרונית: האם הפעולה של הילד נבעה מתגובה אימפולסיבית או מתוך החלטה ... זה מונע קונפליקטים ומקטין את הסיכוי שהילד יפעל באלימות, מכיוון שהוא כבר רואה מראש את החסרונות האפשריים במעשה אלים. מה לעשות כשערכי הבית והערכים של בית הספר מתנגשים? אחת הבעיות הקשות שמתעוררות היא כאשר הערכים של המשפחה שונים ... מדגים זאת במצב שבו בבית הספר לא מקובל להפעיל אלימות בשום מצב, אבל הילד מגיע ממשפחה שמאמינה שלפעמים יש מצבים בהם הפעלת כוח מוצדקת, למשל כדי להגן על מישהו ... ולא מתוך התעלמות מהמציאות. האם יש הצדקה לפעול באלימות כדי למנוע אלימות גדולה יותר? ההרצאה מציגה דילמה אמיתית - האם ילד רשאי לפעול באלימות כדי למנוע אלימות חמורה יותר (כגון זריקת אבן על אדם או בעל חיים)? אליעד מסביר שההחלטה תלויה במידה רבה בערכים האישיים של המשפחה ושל הילד. יש משפחות שיסכימו שהילד יפעל באלימות מינימלית כדי למנוע נזק גדול יותר, בעוד בתי הספר בדרך כלל מתנגדים בתוקף לכל אלימות שהיא. אליעד מוסיף שהבעיה מתחדדת כאשר מדובר בהגנה על בעלי חיים, שהחברה לא תמיד רואה כשווי ערך לבני אדם. ... בחשבון. כיצד להתמודד עם הנהלת בית הספר במקרים של אלימות מוצדקת בעיני הילד? כאשר הורה מגיע לפגישה עם הנהלת בית הספר לאחר אירוע כזה, אליעד ממליץ להכין מראש את ... לראות את האירוע מנקודת מבטם. בית הספר רוצה למנוע אלימות בכל מחיר, אך ההורים עשויים לטעון שישנם מצבים בהם פעולה אלימה מינימלית היא הדבר הנכון לעשות כדי למנוע אלימות קשה יותר. הדיאלוג עם בית הספר צריך להיות פתוח וכנה, ולהסביר כי הילד פעל מתוך כוונה טובה, גם אם המעשה ... את ההשלכות ארוכות הטווח של התנהגותו. איך למנוע אלימות של ילדים? מה עושים עם ילד אלים בבית הספר? האם להגן על חיות זה מצדיק אלימות? איך ללמד ילד להבין את הצד השני? בעיות התנהגות של ילדים בבית הספר מה לעשות כשהילד לא מתאים למסגרת? ...
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 2
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 2
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 2 איך לשכנע ילד לא לפעול באלימות? כאשר ילד נוקט באלימות, הורים ומחנכים מתמודדים לעיתים קרובות עם אתגר גדול - כיצד לגרום לילד להבין שהאלימות אינה פתרון מתאים. אליעד כהן מציג גישה מפורטת ויסודית שמתמקדת בשינוי תפיסת הילד לגבי היתרונות והחסרונות של התנהגות אלימה. הוא מציין כי כדי שהילד יפסיק לנהוג באלימות, יש צורך אמיתי לגרום לו לרצות בעצמו להפסיק להתנהג כך, מתוך הבנה פנימית, ולא מתוך איום או עונש בלבד. מדוע איומים ועונשים לא תמיד עוזרים למנוע אלימות אצל ילדים? אליעד מסביר כי האיומים, כגון יזרקו אותך מבית הספר, עשויים דווקא לעודד התנהגות אלימה אצל הילד. אם ילד אינו מרוצה בבית הספר, איום מסוג זה עשוי להפוך עבורו דווקא ליתרון - הוא יעדיף שיזרקו אותו. מכאן שהאיום אינו משרת את מטרתו. הדרך האפקטיבית היא להראות לילד כי המחיר האישי שהוא משלם על התנהגות אלימה גבוה מהיתרונות שהוא משיג ממנה, ולהמחיש זאת בדרכים שונות. איך לזהות את היתרונות והחסרונות שהילד רואה באלימות? אליעד מציע לגשת אל הילד בגישה פתוחה ולא שיפוטית. במקום להניח מראש שאלימות היא רעה, יש לעודד את הילד לדבר על היתרונות שהוא רואה בהתנהגות שלו. לדוגמה, ילד דחף ילד אחר כדי לקבל את הנדנדה. חשוב ... שלו. למשל, הילד עשוי להגיד דחפתי אותו כי זה בזבז לי זמן לחכות. כאן ההורה או המחנך צריך לשאול את הילד אילו דרכים אחרות היו קיימות להשיג את אותה מטרה בלי אלימות. בשלב זה, הילד מציין אלטרנטיבות נוספות (לדוגמה, לקרוא למורה או לחכות לתורו), ומתוך רשימה זו הוא יכול לראות שישנן דרכים אחרות שמשיגות את המטרה שלו, עם פחות נזק או סיכון. למה חשוב להבין ולתת לגיטימציה לרצון של הילד להיות אלים? אחת הנקודות המרכזיות שאליעד מדגיש היא שלא נכון להילחם ברצון של הילד לפעול באלימות, אלא להכיר בו. אם הילד אומר שדחף את חברו כי התעצבן שקיללו אותו או כי לא נתנו לו את מה שרצה, התגובה הנכונה היא קודם כל להבין את תחושתו, לתת הכרה מלאה לרגשות שלו, ולהסכים איתו שבתנאים האלה אולי היה לו הגיוני לפעול באלימות. לאחר שהילד מבין שמכבדים את ההיגיון מאחורי ההתנהגות שלו, הוא מוכן יותר לשמוע על חסרונותיה של האלימות, ולבחון חלופות אחרות. מה החשיבות של השוואה בין היתרונות והחסרונות של אלימות? אליעד מסביר שיש חשיבות עליונה לכך שהילד יעשה בעצמו השוואה בין היתרונות והחסרונות. במהלך השיחה, יש ליצור רשימה ברורה של סיבות שבעדן הילד רוצה לפעול באלימות (כמו לקבל מיד את מה שאני רוצה או להפסיק העלבות מהירות), ולמולן רשימה של חסרונות משמעותיים (כמו יכול לפגוע בי בחזרה או לא אוכל לשחק עם החברים בעתיד). המטרה הסופית היא שהילד בעצמו יגיע להבנה פנימית שהחסרונות עולים על היתרונות, ומתוך הבנה זו יבחר מרצונו להימנע מאלימות. כיצד מתמודדים עם ילד שממשיך לראות יתרונות באלימות גם לאחר השיחה? גם לאחר השיחה, ייתכן שהילד עדיין יראה יתרונות בהתנהגות האלימה. אליעד מדגיש כי ההורה לא צריך להתווכח עם הילד, אלא להמשיך לתת לגיטימציה לרגשותיו תוך כדי שהוא מבהיר לו שהוא עצמו, כהורה או מחנך, לא רואה את זה כפתרון מיטבי. אפשר גם להסביר לילד שההורה מבין מדוע הילד חושב שאלימות היא פתרון טוב עבורו, אך הוא מבקש ממנו להתחשב גם ברגשות או באינטרסים של אחרים, כולל של ההורה עצמו. מדוע מבוגרים מתקשים לתת לגיטימציה לרצון של הילד באלימות? אליעד מסביר שמבוגרים מתקשים לתת לגיטימציה לרצון של הילד באלימות משום שהם לא מוכנים להכיר בכך שהם עצמם, כמבוגרים, עשויים להיות
הדרכת הורים, הילד מתלונן שמרביצים לו, מרביצים לילד שלי בגן, הגננת הרביצה לי, אבא מרביץ לי, אלימות במשפחה, התמודדות עם אלימות בין אחים, איך למנוע אלימות בין אחים? אלימות ילדים, חינוך ילדים, איך לענות לילד? מה לומר לילד?
הדרכת הורים, הילד מתלונן שמרביצים לו, מרביצים לילד שלי בגן, הגננת הרביצה לי, אבא מרביץ לי, אלימות במשפחה, התמודדות עם אלימות בין אחים, איך למנוע אלימות בין אחים? אלימות ילדים, חינוך ילדים, איך לענות לילד? מה לומר לילד?
... הורים, הילד מתלונן שמרביצים לו, מרביצים לילד שלי בגן, הגננת הרביצה לי, אבא מרביץ לי, אלימות במשפחה, התמודדות עם אלימות בין אחים, איך למנוע אלימות בין אחים? אלימות ילדים, חינוך ילדים, איך לענות לילד? מה לומר לילד? מה עושים כשהילד מתלונן שמרביצים לו? כשהילד ... ואיך זה קרה? אליעד מדגים תרחיש שבו הילד אומר שאחיו הגדול הרביץ לו, וחשוב לא לשפוט מיד, אלא לברר עד כמה באמת הייתה אלימות פיזית משמעותית. למה חשוב לא להיכנס לפאניקה כשילד מתלונן על אלימות? אליעד מסביר שההורה צריך לשמור על רוגע, כי לרוב ילדים מגזימים בתיאור האירוע. אם ההורה נכנס ללחץ או ... הוא לא בהכרח כה חמור, לפני שממשיכים לטפל בבעיה עצמה. איך לטפל במצב שבו אכן הרביצו לילד? במצב שבו הילד באמת חווה אלימות, ההורה מתמודד עם שתי בעיות מרכזיות: למנוע את האלימות עצמה ולוודא שלא יחזור עליה שוב. לעזור לילד לא להפוך את האירוע לדרמה מוגזמת. לדוגמה, כאשר ילד רץ ... מאשר מה שקרה בפועל. זאת משום שילדים נוטים לתפוס דברים באופן דרמטי. לכן, חשוב שההורה ילמד את הילד לא רק איך להימנע מאלימות, אלא גם איך לקבל מקרים מסוימים בצורה פחות דרמטית. המטרה היא ללמד את הילד להתמודד עם מצבים לא ... מסביר שזה למעשה גורם לילד להפוך לקורבן תמידי. איך נכון להגיב כשבאמת מרביצים לילד? אליעד כהן מציע שכאשר באמת מדובר באלימות, יש למצוא פתרון פרקטי שיעזור לילד להתמודד עם הסיטואציה, אבל בו - זמנית חשוב מאוד ללמד אותו לקבל ... ילמד לקבל מצבים מסוימים, הוא יפתח חוסן נפשי חזק יותר, ויהיה פחות לחוץ או היסטרי בעתיד. הדגש הוא על איזון בין טיפול באלימות האמיתית לבין פיתוח יכולת רגשית להתמודד עם מצבים לא נעימים. איך להתמודד עם אלימות בין אחים או במשפחה? אליעד מדגיש גם את החשיבות של ניהול נכון במצבים של אלימות בין אחים. במקום מיד להעניש את האח הגדול שהרביץ, צריך קודם כל לברר לעומק מה קרה. ההורה לא צריך לקחת צד באופן אוטומטי, כדי לא לגרום לסכסוך מוגבר או תגובת שרשרת של אלימות נוספת. תגובת יתר של ההורה יכולה דווקא להחמיר את הבעיה וליצור דינמיקה שלילית בתוך המשפחה. חשוב להבין מדוע האח הרביץ, ולטפל בשורש הבעיה במקום רק להתמקד בהענשה. איך לענות לילד שהרביצו לו? איך לטפל באלימות בין אחים? מה עושים כשהילד מתלונן שהגננת הרביצה לו? איך ללמד ילד להתמודד עם אלימות? איך להרגיע ילד בוכה? איך להגיב כשהילד דרמטי מדי? ...
אלימות חברתית - ממה נובעת אלימות בחברה? איך לעצור את האלימות בחברה? חלק 2
אלימות חברתית - ממה נובעת אלימות בחברה? איך לעצור את האלימות בחברה? חלק 2 ואחרי שהבנו ששורש האלימות החברתית, הוא בכך שאנשים אלימים כלפי עצמם. עכשיו השאלה הנשאלת היא, כיצד בעצם אפשר לעצור את האלימות החברתית? ומה בדיוק אפשר לעשות כדי לגרום לאותם אנשים אלימים, להתחיל לאהוב את עצמם ולהיות פחות אלימים ויותר רגועים? ולשאלה הזאת יש המון ... את הענישה וכיוב. שכל אלו הן עצות שטובות כמו כוסות רוח למת. וזה משום שהן לא מטפלות בבעיה בשורשה. וגם אם אכן צריך לעשות זאת בפועל, הרי שאין בכך די כדי לגרום לאלימות החברתית להיעלם. ויש גם את התשובות שאומרות שהעיקר זה החינוך. ושצריך להשקיע בחינוך. ושצריך לחנך את בני הנוער לסובלנות. ויש כל מיני קמפיינים נגד אלימות וכיוב. וגם כל הדברים האלו, הם לא ממש יעילים. כי מה שהם עושים בעצם, זה הם מגנים את האלימות, אבל הם לא מספקים שום מענה אמיתי לדבר שגורם לאדם להיות אלים. כי אפשר לעשות אין ספור קמפיינים נגד אלימות. ואפשר לנסות לחנך את האדם מבוקר עד ערב נגד אלימות. אבל בזמן אמת כאשר האדם ירגיש כעס עצמי, זה לא ממש יעניין אותו שאלימות זה דבר לא טוב. והוא בכל זאת יפעל באלימות. ולא זו אף זו, שלפעמים בגלל שיש ככ הרבה קמפיינים נגד אלימות, דווקא בגלל זה האלימות מתגברת. כי יש אנשים שכל הקמפיינים האלו נגד אלימות, הם בעצם מחנכים אותם להיות אלימים. כי כאשר מציגים בקמפיין איזה אדם אלים, ואומרים שהאלימות זה לא בסדר. הרי שאומנם מצד אחד אמרו שהאלימות היא לא בסדר. אבל מהצד השני הרי מציגים אדם שהוא מתנהג באלימות, למרות שאומרים שהאלימות היא לא בסדר. ויש הרבה אנשים שמתחילים לראות באלימות דרך לגיטימית להתנהגות, דווקא בעקבות כל הפרסומים נגד אלימות. כי האמירה נגד האלימות שיש אותה בקמפיין, היא אמירה בעיקר פילוסופית. שאומרת לאדם שאלימות זה לא טוב וכולי. אבל מהצד השני, הקמפיין מראה לאדם, כיצד אנשים כן בוחרים להתנהג באלימות. וכאשר האדם רואה בפרסומת אדם שמתנהג ...
אלימות זה לא יגמר אם לא תספר, להגיב או לא להגיב, תגובה גוררת תגובה, תורת המשחקים, ילד מרביץ לאחרים, ילד אלים, אלימות אצל ילדים, לוותר או להילחם, לוותר או להסתער, התמודדות עם אלימות
אלימות זה לא יגמר אם לא תספר, להגיב או לא להגיב, תגובה גוררת תגובה, תורת המשחקים, ילד מרביץ לאחרים, ילד אלים, אלימות אצל ילדים, לוותר או להילחם, לוותר או להסתער, התמודדות עם אלימות
אלימות זה לא יגמר אם לא תספר, להגיב או לא להגיב, תגובה גוררת תגובה, תורת המשחקים, ילד מרביץ לאחרים, ילד אלים, אלימות אצל ילדים, לוותר או להילחם, לוותר או להסתער, התמודדות עם אלימות איך אלימות יכולה להיגמר אם לא תגיב? הנושא המרכזי בהרצאה הוא ההתמודדות עם אלימות, תורות משחקים ותגובות, במיוחד בהקשר של ילדים. במהלך השיחה, נדונה השאלה האם תגובה לאלימות מחייבת תגובה חזקה יותר בעתיד, או האם עלינו לבחור ... של תגובה גוררת תגובה נמצא בלב השיחה, במיוחד כאשר מדובר במצבים של אלימות בין ילדים, וההשלכות של הימנעות מתגובה לעומת הגברת ההתמודדות. האם תגובה לאלימות תגרום לתוצאה גרועה יותר? תחילת השיחה עוסקת בהנחה ... יכולה למנוע את הצמיחה שלהן. אליעד מציג את השאלה אם לא תגיב במצב אלימות, האם תתמודד עם תוצאה גרועה יותר בעתיד? נמתחה ... תהיה התוצאה אם לא אגיב?. השיחה מציינת גם את השאלה אם התמודדות עם האלימות בצורה ישירה יכולה להחמיר את המצב. האם תמיד כדאי להגיב במצבים של אלימות? נראה כי השאלה האם תמיד כדאי להגיב? עוסקת בחשש שבני אדם או ילדים יכולים להרגיש כאשר הם מתמודדים עם אלימות. התשובה לשאלה זו לא תמיד חד משמעית. לפעמים תגובה לאלימות יכולה להחמיר את המצב, במיוחד אם היא מקדמת את המחולל של האלימות להרגיש חזק יותר. דוגמת השיחה מכילה מצב של ילד ... את החשיבות בהבנה מתי כדאי להילחם ומתי כדאי להימנע מכך. ילד המגיב לאלימות עם אגרסיביות, יכול להיתקל במצבים שבהם התגובה הזו ... שמשפיעים על החלטות אלו, כולל פחד, תגובות אחרות, ומבנה הדינמיקה של האלימות. האם לשתוק או להילחם? בסופו של דבר, אליעד מציע ... בחזרה, ושלעיתים שתיקה יכולה להיות הדרך היעילה ביותר להתמודד עם אלימות. מהם הגורמים המשפיעים על ההתמודדות עם אלימות? לאורך השיחה, אליעד מדגיש שהמציאות לא תמיד ניתנת ... מהלא נודע ומקבלים החלטות מתוך רגש ולא מתוך שיקול דעת. ההתמודדות עם אלימות, אם כך, אינה תוצאה של נוסחאות קבועות, אלא של ... ולמניעים האישיים של כל אחד מהמעורבים. האם עידום יכול להפסיק את האלימות? בהמשך השיחה, נבדק הרעיון של עידום - לא רק להפסיק להגיב אל מול אלימות, אלא גם לא להרגיש אליה בתגובה פנימית. אליעד מביא ... אלא גם פנימית. בשתיקה מלאה, כולל בתודעה ובלב, יש עצירה של מעגל האלימות. יתרה מכך, הוא מציין כי לפעמים מדובר בהחלטה ... מראש. אליעד מבהיר כי יש המון דינמיקה במצבים כאלו, ואם ילד מתמודד עם אלימות, לא תמיד הדרך בה יבחר להתמודד תהיה נכונה לגמרי או טהורה. האם תגובה לאלימות בהכרח תגרום לתוצאה גרועה יותר? איך להתמודד עם אלימות אצל ילדים? האם תמיד כדאי להילחם או לוותר? מהו ... האם צריך לשתוק אל מול ביזוי? האם יש פתרון חד משמעי להתמודדות עם אלימות? ...
תסמונת האישה המוכה נפשית, האם אתה גבר מוכה? האם את אישה מוכה? אלימות במשפחה, למה מגיע לך להיות אישה מוכה? אופי של אישה מוכה, סימפטום האישה המוכה, אפקט האישה המוכה, מעגל האישה המוכה, מאפייני האישה המוכה, קורבנות אלימות
תסמונת האישה המוכה נפשית, האם אתה גבר מוכה? האם את אישה מוכה? אלימות במשפחה, למה מגיע לך להיות אישה מוכה? אופי של אישה מוכה, סימפטום האישה המוכה, אפקט האישה המוכה, מעגל האישה המוכה, מאפייני האישה המוכה, קורבנות אלימות
... המוכה נפשית, האם אתה גבר מוכה? האם את אישה מוכה? אלימות במשפחה, למה מגיע לך להיות אישה מוכה? אופי של אישה מוכה, סימפטום האישה המוכה, אפקט האישה המוכה, מעגל האישה המוכה, מאפייני האישה המוכה, קורבנות אלימות מהי תסמונת האישה המוכה וכיצד היא מתפתחת? תסמונת האישה המוכה מתארת מצב בו אישה נותרת במערכת יחסים אלימה פיזית או נפשית, למרות שהיא חווה פגיעות רגשיות ופיזיות, ומתלוננת על כך שהיא סובלת. התסמונת אינה ... ולא הגבר המוכה היא שבדרך כלל, גברים הם אלה שמפעילים אלימות כלפי נשים. סטטיסטית, גברים הרבה פעמים יותר חזקים פיזית, ולכן יש סיכוי גבוה יותר לנשים להיות ... אפשריים שיכולים להוביל אישה להישאר במערכת יחסים אלימה : תלות רגשית ופחד מלהיות לבד: האישה עשויה להרגיש שהיא אינה מסוגלת להסתדר בכוחות עצמה, חוששת שהיא ... או לא יכולות להסתדר לבד, מה שמוביל אותן להישאר בקשר אלים מתוך תחושת תלות. מה משמעות הטענה אישה מוכה תמיד הכתה קודם? הטענה הזו עשויה להישמע מקוממת, כי איך אישה ... נפגע או מאוכזב, ובמקום לדבר על רגשותיו, הוא מגיב באלימות. ההכאה הרגשית: לדוגמה, אם האישה לא מספיק אוהבת, לא עונה לציפיות של בן הזוג, או לא מרצה אותו, ... פיזית. הוא עשוי להרגיש שהיא הכתה אותו, מה שמעורר את האלימות מצידו. הכאה נפשית עצמית: בנוסף לכך, האישה יכולה גם להכות את עצמה נפשית, כלומר, להחזיק בתפיסות ... מכך היא מרגישה שהיא שווה פחות ומתחילה להישאר בקשר אלים. מה הקשר בין תסמונת האישה המוכה לבין תפיסות דתיות? כפי שמסביר הטקסט, ישנה הקבלה בין מערכת יחסים דתית לבין מערכת יחסים אלימה. אדם דתי מאמין כי אלוהים תמיד צודק, ואם קורה לו רע, זה בגלל החטאים שלו. כך גם האישה המוכה, ... את עצמה? הטקסט מציין שאישה עשויה להימצא במערכת יחסים אלימה משום שהיא פוחדת להתמודד עם תחושת חוסר ערך עצמי. נשים רבות מקטינות את עצמן, לא מאמינות ... מתחברות עם תחושת תלות, הן שומרות את עצמן במערכת יחסים אלימה. מהו פתרון אפשרי לתסמונת האישה המוכה? הטקסט מציע פתרון פנימי: להפסיק להחזיק במחשבות שליליות על ... הסיבות לתלות ולשקול את האפשרות של עזיבת מערכת היחסים האלימה. חשוב לשפר את הערך העצמי וללמוד לאהוב את עצמך מבלי להיות תלוי באחרים. האם כל קורבן אלימות הוא אשם במצבו? הטקסט מבקש להבהיר שאין כוונה להצדיק את התוקף. כל תוקף הוא אשם במעשה האלימות, ואין שום הצדקה לשימוש באלימות. אולם, ברמה הפסיכולוגית, יש לקורבן חלק מסוים בלקיחת אחריות על מצבו, שכן הוא היה יכול לזהות את ... ולפעול לעזוב או לשנות את המצב. תסמונת האישה המוכה אלימות במשפחה תסמונת שטוקהולם התעללות נפשית איך לצאת ממערכת אלימה לקיחת אחריות בזוגיות חוסר אהבה עצמית הסבר מלא ומעמיק על תסמונת האישה המוכה, על הגורמים שלה ועל ... מצב שבו אישה נמצאת במערכת יחסים, והיא חווה בתוכה אלימות פיזית. כלומר, בן הזוג מכה אותה בפועל, באופן פיזי, וכן עשויות להיות צורות נוספות של פגיעה ... המוכה? תשובה: משום שבדרך כלל, גברים הם אלה שמפעילים אלימות פיזית כלפי נשים, ולא להיפך, לפחות ברוב המקרים הסטטיסטיים. גברים אמנם עשויים להיות מוכים נפשית, אך בפועל, אצל נשים ניכרת יותר האלימות הפיזית כלפיהן. הסבר מפורט על מקור התופעה השאלה שמעלה הטקסט היא: מדוע שאישה תישאר במערכת ... הפחד הזה מחזק את התחושה שהיא תלויה בו, ולכן למרות האלימות היא ממשיכה לדבוק בקשר. הטענה שאישה מוכה תמיד הכתה קודם זהו חלק שמתאר כיצד, בטקסט, נטען שלא ... רע. הוא מרגיש נפגע או מאוכזב, והתגובה שלו היא להשתמש באלימות פיזית. במילים אחרות, מבחינתו, היא זו שהכתה קודם רגשית (או נפשית, או לא עמדה בציפיות), ... היא מרביצה לעצמה נפשית, ואז נכנסת למערכת יחסים אלימה. הקבלה למערכות יחסים דתיות - אלוהים והחטאים הטקסט מעלה גם השוואה לתפיסה הדתית, שבה האדם משוכנע ... שמאשים את עצמו - מדוע זה קורה? הטקסט מסביר שבמצבים של אלימות, הקורבן מעדיף לעתים להישאר עם תודעה של אני אשם ולא לנסות לברוח, מפני שבריחה או עזיבה דורשות ... לכן, קל יותר להאשים את עצמי ולדבוק במערכת היחסים האלימה , מאשר להתמודד עם אפשרות שאולי הצד השני (הגבר או האל) איננו הטוב המושלם, ושעליי לקחת צעדים ... שאין כאן כוונה להצדיק את התוקף. אין בשום אופן הצדקה לאלימות או הבנה מוסרית של התנהגות אלימה. התוקף טועה, אסור לו להרים יד או לנקוט אלימות מכל סוג, וזה לא משנה כמה הוא נפגע רגשית, או כמה אהבה הוא ביקש ולא קיבל. עם זאת, בו - בזמן, על ... נדירים שבהם באמת הקורבן לכאורה לא יכול היה למנוע את האלימות: ילד שנחטף, אזרח במדינה שבה קבוצה קיצונית (כמו דאעש) תוקפת. במקרים כאלו, לא תמיד הוא יכול היה ...
אלימות מילולית בזוגיות, חוסר פירגון בזוגיות, אלימות מילולית בין בני זוג, גבר מכה מילולית, גבר אלים מילולית, אלימות מילולית במשפחה, גבר אלים נפשית, אישה מוכה מילולית, אישה מוכה נפשית
אלימות מילולית בזוגיות, חוסר פירגון בזוגיות, אלימות מילולית בין בני זוג, גבר מכה מילולית, גבר אלים מילולית, אלימות מילולית במשפחה, גבר אלים נפשית, אישה מוכה מילולית, אישה מוכה נפשית
אלימות מילולית בזוגיות, חוסר פירגון בזוגיות, אלימות מילולית בין בני זוג, גבר מכה מילולית, גבר אלים מילולית, אלימות מילולית במשפחה, גבר אלים נפשית, אישה מוכה מילולית, אישה מוכה נפשית מהם סוגי האלימות המילולית והנפשית בזוגיות וכיצד הם משפיעים על בני הזוג? במהלך ההרצאה, אליעד מתאר את ההבדלים בין כאב פיזי לבין כאב נפשי, תוך התמקדות בתפיסות של אלימות מילולית בזוגיות. הוא מתחיל את השיחה בשאלה אם האלימות הפיזית או הנפשית גרועות יותר, ומסביר את ההשפעה של כל אחת מהן. בהקשר זה, הוא מציין כי בעוד ... אלא מהתחושה של פגיעות בכבוד ובערך העצמי. כמו כן, אליעד משווה את ההשפעות של התנהגות אלימה בין בני זוג: לעיתים גבר שמקלל את האישה או פוגע בה מילולית עשוי להתפרש ככזה שעדיין אכפת לו, לפחות ... שבהבנת חוסר הפירגון, שכן לפעמים ההתנהגות הזו עשויה להיתפס כפגיעה עמוקה יותר מאשר אלימות מילולית ישירה. בנוסף, אליעד מדבר על המצבים בהם בני זוג יכולים להימנע מקבלת כאב נפשי או פיזי ... עם המשמעות הנפשית שנובעת ממנו, כמו תחושת שליטה או חווית ניתוק מהמציאות המכבידה. האם אלימות מילולית תמיד נחשבת גרועה יותר מאלימות פיזית בזוגיות? אליעד מציין כי למרות שכביכול אלימות פיזית נתפסת כגרועה יותר לפי חוקים חברתיים (כגון בחוקי המדינה), ישנם מצבים בהם אלימות מילולית או נפשית עשויה להיות יותר משחיתה ומשפיעה באופן חמור על הנפשו של הקורבן. הוא מוסיף כי כל מקרה הוא ייחודי, ושההבדל בין סוגי האלימות לא תמיד ברור או חד משמעי. פעמים רבות, פגיעות נפשיות או מילוליות, כמו השפלה מתמשכת או חוסר פירגון, ... לתחושת ניכור, בידוד וכאב נפשי מתמשך, שלעיתים יימשך הרבה יותר מהכאב הפיזי שנגרם כתוצאה מאלימות גופנית. כיצד ניתן להבין את ההשפעה של חוסר פירגון בזוגיות? חוסר פירגון, לדברי אליעד, לא תמיד נתפס כאלימות ישירה, אך בהחלט עשוי להוות מכה לא פחות חמורה. אליעד מציין כי חוסר אכפתיות או חוסר התייחסות מצד אחד ... או ממחשבות, ניתן לעיתים לשנות את האופן שבו אנו רואים את המצב, וכך להמעיט בכאב הנפשי. אלימות מילולית בזוגיות חוסר פירגון בזוגיות אלימות מילולית בין בני זוג גבר מכה מילולית אלימות נפשית בזוגיות ...
העצמה נשית, מניעת אלימות נגד נשים, איך לגרום לגבר לכבד אותך? למה גברים לא מכבדים נשים? מעמד האישה, כבוד האישה, זכויות האישה, מיכל סלה, יעוד האישה, פמיניזם, שוביניזם ביהדות, שוויון זכויות נשים, שוויון בין נשים לגברים, אישה חזקה
העצמה נשית, מניעת אלימות נגד נשים, איך לגרום לגבר לכבד אותך? למה גברים לא מכבדים נשים? מעמד האישה, כבוד האישה, זכויות האישה, מיכל סלה, יעוד האישה, פמיניזם, שוביניזם ביהדות, שוויון זכויות נשים, שוויון בין נשים לגברים, אישה חזקה
... נשית, מניעת אלימות נגד נשים, איך לגרום לגבר לכבד אותך? למה גברים לא מכבדים נשים? מעמד האישה, כבוד האישה, ... האישה, פמיניזם, שוביניזם ביהדות, שוויון זכויות נשים, שוויון בין נשים לגברים, אישה חזקה למה גברים אלימים יותר מנשים מבחינה פיזית? אליעד מסביר כי בממוצע, גברים מפעילים יותר אלימות פיזית מנשים, משום שבאופן טבעי הגוף של הגבר חזק יותר מהגוף של האישה. בטבע, החזק ... האריה טורף את הגדי ולא להפך. מאותה סיבה, כאשר גבר ואישה מתמודדים, יש סיכוי גדול יותר שהגבר יפעיל אלימות פיזית כנגד האישה. אולם אליעד מדגיש שאלימות איננה תכונה גברית בלבד, אלא קיימת בשני הצדדים ובדרכים שונות ומגוונות, כמו אלימות נפשית, מילולית וכלכלית. מהי הסיבה העמוקה לאלימות נגד נשים? לדברי אליעד, הסיבה האמיתית לאלימות נגד נשים נובעת מתפיסת הנשים את עצמן כחלשות וכפחות טובות מגברים. הוא מסביר בפירוט ... אוטומטית בגבר. נשים מקבלות באופן טבעי את התפקיד החלש ביחסים, מה שגורם לגברים להרגיש בנוח להפגין אלימות כלפיהן. לדוגמה, אליעד מציין שאישה שיוצאת לדייט ומצפה שהגבר ישלם עליה, מעבירה מסר ברור ... התלונות שלהם, הם יעדיפו לשמר מצב שבו הנשים תלויות בהם כלכלית וחברתית. כיצד אישה יכולה לשים סוף לאלימות כלפיה? אליעד טוען שאישה שרוצה לשים סוף לאלימות כלפיה צריכה קודם כל להפסיק להתייחס לעצמה כחלשה ותלויה בגבר. הוא מדגיש שאישה שמאמינה שהיא שווה לגבר, לא תגיע למצב שבו ינהגו כלפיה באלימות, מכיוון שמראש היא לא תהיה במערכת יחסים שבה היא מקבלת יחס לא ראוי. הוא מדגים זאת בדוגמה ברורה: רוב מקרי האלימות הזוגית אינם מתחילים במכות, אלא בזלזול ובהתנהגות לא מכבדת. אם אישה הייתה מזהה זאת בשלב מוקדם ומרגישה חזקה מספיק לעזוב, היא לא הייתה מגיעה לשלב של אלימות פיזית. אליעד מדגיש גם שהאישה אינה חייבת להביא ילדים רק כי יש לה רחם, בדיוק כמו ... ואת עצמאותה, ולהפסיק לחשוב שהיא זקוקה לגבר שיפרנס וידאג לה. אישה עצמאית לא תרגיש שהיא במלכודת של אלימות. איך נשים יכולות ליצור שינוי חברתי אמיתי? אליעד מציין כי אם כל הנשים היו מתאחדות ואומרות שהן לא מוכנות לסבול אלימות, התופעה הייתה נפסקת. הוא מביא כדוגמה את השואה, שבה לטענתו, אם היהודים היו מתאגדים נגד ... למרות שחלקם היו נפגעים, הם היו יכולים לשנות את גורלם. באופן דומה, אם כל הנשים היו מתאחדות נגד האלימות בחברות שמרניות כמו החברה הבדואית, הן היו מסוגלות ליצור שינוי עמוק. מדוע נשים חייבות ... על כל הציפיות והדרישות ליחס מועדף, הן יוכלו לדרוש ולקבל יחס שוויוני ואמיתי, וכך גם להפסיק את האלימות כלפיהן. סיכום התובנות של אליעד בנושא אלימות נגד נשים: גברים אלימים יותר פיזית כי הם חזקים יותר פיזית. נשים נתפסות כחלשות כי הן גדלות לתוך תפקידים ... שליטה. נשים צריכות לוותר על זכויות היתר שלהן כדי לזכות בשוויון אמיתי. אישה חזקה ועצמאית לא תסבול אלימות כי היא לא תהיה תלויה בגבר אלים. אלימות נגד נשים העצמה נשית למה הוא לא מכבד אותך? אישה חזקה שוויון בין נשים לגברים זכויות יתר לנשים מעמד האישה בחברה הדתית איך להילחם באלימות נגד נשים? אלימות נגד נשים היא תופעה רחבה ומורכבת, שבה גברים מפעילים כוח פיזי נגד נשים. יש גם נשים שמפעילות אלימות נגד גברים, אך השאלה המרכזית היא כיצד ניתן לצמצם את התופעה שבה גברים נוהגים באלימות כלפי נשים. מדוע גברים מפעילים אלימות פיזית יותר מנשים? בממוצע, גברים מפעילים יותר אלימות פיזית מנשים, וזאת מכיוון שגופם חזק יותר בממוצע. בטבע, החזק מפעיל כוח על החלש - ... יש סיכוי גבוה יותר שהם ישתמשו בכוח נגדן. מה באמת צריך לעשות כדי להילחם בתופעה? הגורם המרכזי לאלימות כלפי נשים הוא שנשים תופסות את עצמן כחלשות ביחס לגברים. אם נשים לא היו מוכנות לקבל אלימות פיזית מגברים, גברים לא היו מפעילים נגדן
אלימות - האם כשאין טוב ורע יש אלימות, פחד להשתגע ולהיות אלים, אלימות שנובעת מתוך נפרדות או אחדות
אלימות - האם כשאין טוב ורע יש אלימות, פחד להשתגע ולהיות אלים, אלימות שנובעת מתוך נפרדות או אחדות
אלימות - האם כשאין טוב ורע יש אלימות, פחד להשתגע ולהיות אלים, אלימות שנובעת מתוך נפרדות או אחדות האם חוסר הבחנה בין טוב לרע גורם לאלימות? אליעד כהן מסביר את נושא האלימות מנקודת המבט של ההבחנה בין טוב לרע, או חוסר הבחנה כזאת. השאלה המרכזית היא האם בן אדם שלא מבדיל בין טוב לרע עלול להפוך לאלים, והתשובה לפי אליעד היא - כן, הדבר אפשרי בהחלט. אליעד מתאר שאלימות היא מעשה של עשיית רע לאדם אחר, ולכן, באופן טבעי, מי שלא מבדיל בין טוב לרע עשוי למצוא את עצמו מבצע מעשי אלימות. אולם, הוא מבהיר שמדובר בנושא עם היבטים רבים ומגוונים. מדוע חוסר הבחנה בין טוב לרע יכול להוביל לאלימות? אליעד כהן מציג מספר היבטים לשאלה הזאת: היבט ראשון: לכאורה, מי שנמצא במצב של שלמות ואינו ... למעשה נמצא מעבר להעדפות. ולכן, במובן העמוק, לא אמור להיות לו אכפת אם יבוצעו נגדו מעשים אלימים. אליעד מסביר שהפחד הבסיסי שלנו מאלימות נובע בדיוק מהבחנה זו - אנחנו לא רוצים שיקרה לנו משהו נגד רצוננו. אם אדם נמצא מעבר לכך, למעשה לא תהיה לו התנגדות גם לאלימות שמופעלת כלפיו. היבט שלישי: אליעד מדגיש שהיעדר הבחנה בין טוב לרע איננו התכלית הסופית. התכלית ... ורע. היבט רביעי: אנשים חוששים שכאשר לא יבחינו בין טוב לרע, הם עלולים בטעות לבצע מעשה אלים. אליעד מדגיש שזה פחד לא ריאלי, מאחר שגם כשאדם כן מבדיל בין טוב לרע, הוא יכול פתאום למצוא את עצמו מבצע מעשה אלים מתוך דחף או רצון פנימי. כיצד הפחד להיות אלים קשור לאחדות ונפרדות? אליעד כהן מתייחס גם לפחד הטמון בהגעה לאחדות, או למצב שבו אין הבדל בין טוב לרע. אנשים חוששים שכאשר יגיעו למצב של אחדות, הם ישתגעו או יהפכו לאלימים ללא שליטה. אליעד מדגיש שהדרך היחידה להשתחרר מפחד כזה היא לעבור דרכו - להתמודד עם הפחד ולהכחיד ... הוא להבין ולחוות שהכל תמיד מתרחש לפי הרצון העמוק ביותר שלנו. במצב הזה, לא רק שלא תהיה אלימות מתוך פחד או דחף, אלא גם לא יהיה פחד מעצם האפשרות להיות אלים. מהי המשמעות של לחיות באחדות ובנפרדות בו - זמנית? אליעד מסביר שהמטרה הסופית היא לא רק להגיע למצב שבו ... אך שתיהן תקפות ונכונות בו זמנית. האם הפחד שיקרה לנו מה שאנחנו עושים לאחרים גורם לאלימות? אליעד מדגיש שרבים נמנעים מאלימות לא בהכרח מתוך רצון להיטיב עם אחרים, אלא מתוך פחד אנוכי: הם חוששים שמה שיעשו לאחרים ייעשה להם חזרה. כך, אנשים פוחדים מאלימות כי הם פוחדים שיחוו אותה בעצמם. הוא מסביר שזהו פחד שיש להתמודד איתו, ובסופו של דבר להכחיד אותו, על ידי ההבנה שהכל מתרחש לפי רצוננו העמוק ביותר. איך להתמודד עם הפחד להשתגע ולהיות אלים? אליעד מסביר שבסופו של דבר כל פחד, כולל הפחד להשתגע או להיות אלים, צריך להיות מוכחד על ידי התמודדות ישירה איתו. כשאדם פוחד להשתגע או להיות אלים, הוא חייב להעז להתמודד עם הפחד הזה ולחקור אותו עד הסוף. רק כך הוא יגיע למצב של הבנה עמוקה ושלווה פנימית. האם חוסר הבחנה בטוב ורע מוביל לאלימות? מהו המקור לפחד מאלימות? כיצד להתמודד עם פחד להיות אלים? מהי אלימות רוחנית? מהי המשמעות של אחדות ונפרדות? כיצד משתחררים מהפחד להשתגע? האם באחדות מוחלטת קיימת אלימות? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אלימות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אלימות, למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אלימות, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בתל אביב, מטפל טוב, אימון אישי בסקייפ בתחום אלימות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 17:34:43 - wesi4