🖨איך לתקשר עם התבונה האינסופית? חלק ה'בחלק הקודם של מאמר זה, התחלתי לתאר את הגורם האחרון במערכת התקשורת עם התבונה האינסופית, שעלינו לדעת להכיר ולהפעיל. הגורם הזה נקרא שכנוע עצמי והוא זה שבאמצעותו ניתן להשפיע על תת ההכרה, שהוצגה בחלקים הקודמים כתחנת השידור של מסרים אל התבונה האינסופית. כאמור, על מנת להשפיע על תת ההכרה, עלינו לדבר בשפה שלה, שפת הרגש. מה שאומר שעלינו לערבב רטט רגשי בתוך המחשבה או השאיפה שאותה אנחנו רוצים לנטוע בתת ההכרה. אותו רטט רגשי מיוחס באופן בלתי נמנע לאמונה. אמונה היא החזקה ביותר והיצירתית ביותר מבין הרגשות. יתרה מכך, היא עשויה להיות הרגש היחידי שהיסוד הרוחני כבר טבוע בו. מחשבות שלא מעורבבות באמונה, לא יתקבלו על ידי תת ההכרה.
השכנוע העצמי כולל את כל התמריצים המגיעים אל המוח המודע באמצעות חמשת החושים ומסופקים באופן עצמי. השכנוע העצמי משמש מתווך בין המוח המודע לתת ההכרה שלנו ועלינו להשתמש בו בתבונה בכדי להחדיר מחשבות מרצון אל תוך תת ההכרה.
בחלק א' של מאמר זה, ציינתי כי מטרתי היא להציע לכם 3 צעדים בסיסיים וראשוניים בדרך לתקשורת עם התבונה האינסופית. כעת, לאחר שהכרנו את חמשת "הנפשות הפועלות" בתוך מערכת התקשורת עם התבונה האינסופית (הצעד הראשון), הגיע הזמן לעבור לצעד השני בדרך לתקשורת עם התבונה האינסופית.
צעד 2- שליחת מסרים אל התבונה האינסופית
על מנת לשלוח מסרים אל התבונה האינסופית, עליך לשלוט במיומנויות הדרושות בשביל להעביר תקשורת מהמוח המודע אל תת ההכרה. איך עושים זאת? הגורם הראשון בו יש לעשות שימוש הוא כוח הרצון. עליך להשתמש בכוח הרצון שלך כדי לייצר את המחשבה שאותה אתה רוצה לחשוב מבלי קשר למה שאתה רואה מסביבך בעיניים מבחינה פיזית. עליך לחשוב את המחשבה המקורית הזו ולהחזיק בה כמחשבה הדומיננטית שלך.
בעזרת השכנוע העצמי, תוכל לפתח אמונה במחשבה שלך ולהוסיף לה את הרטט הרגשי הדרוש בשביל שתת ההכרה תכיר בה, תקלוט את המסר ותתחיל לפעול בהעברתו אל התבונה האינסופית. אתה הולך לשכנע את עצמך שמה שאתה רוצה הוא אפשרי, שאתה ראוי לו, שהוא מגיע לך. על מנת לשכנע עת עצמך בצורה הטובה ביותר, עליך להשתמש בכושר השכנוע שלך, בדיוק כפי שמרצה טוב, איש מכירות או עורך דין עושים שימוש במיומנות זו.
שים לב: לא סתם בחרתי את שלוש הדוגמאות האלו, לכל אנשי המקצוע האלה יש משהו מן המשותף שמאפשר להם להיות טובים בשכנוע - הם יודעים איך לגעת ברגש בעצמם ובאחרים. כל חמשת החושים שלך עומדים לרשותך בעת עבודת השכנוע העצמי: הראייה, השמיעה, המישוש, הטעם והריח. ככל שתרבה להשתמש בהם בנפרד וביחד, כך תשפר את סיכויי ההצלחה בהעברת המסר אל תת ההכרה.
בשלב זה עלי להדגיש בפניך דבר חשוב: לא תצליח להפעיל את השכנוע העצמי בעזרת שינון אמירות חסרות כל רגש, אשר לא עושות שימוש בחמשת החושים. אמירות שכאלו, טובות ככל שיהיו מבחינת הניסוח שלהן, לא יעשו דרכן אל תת ההכרה אלא יישארו אך ורק במוח המודע. התוצאה תהיה שאתה במקרה הטוב, תפתח את האמונה הרצויה ברמת המוח המודע שלך, אך תאמין משהו אחר לגמרי ברמה של תת ההכרה שלך. כמובן שמה שקובע לצורך התקשורת עם התבונה האינסופית, הוא אך ורק האמונה שנמצאת בתת ההכרה.
על מנת להשתמש בעקרון השכנוע העצמי ביעילות כדי להשפיע על תת ההכרה, עליך להפעיל את חמשת החושים, עליך להשתמש בכל הגוף שלך, עליך להפעיל את כל מערכת העצבים שלך, עליך להרגיש פיזית את אותו רגש שהיית מרגיש אם הדבר אותו אתה רוצה היה כבר שלך. אתה חייב לעשות שימוש בכל הפיזיולוגיה שלך (הגוף ותנועותיו), בקול שלך, בטון הדיבור שלך, בנשימות שלך, בשפה שלך וביכולת שלך לדמיין את מה שאתה רוצה עד לפרטים הקטנים ביותר.
שים לב: אני חוזר לדוגמה ממקודם, על מנת להשפיע על הקהל, מרצה טוב יודע איך לפנות אל קהלו בכמה דרכים בו זמנית: ויזואלית, שמיעתית ותחושתית. מרצה טוב או בכלל, כל מקצוען של אמנויות הבמה, יודע איך לרגש קהל. בדוגמה הזו, הקהל הוא תת ההכרה שלך והדרך לפנות אליו היא בדיוק אותה הדרך עושה המרצה, הזמר או איש המכירות אל הקהל שלו - אתה חייב לרגש אותו - זה שכנוע עצמי במיטבו.
לפני שנעבור לצעד השלישי בדרך לתקשורת עם התבונה האינסופית, אני רוצה לתת לך רמז קטן. רמז שיכול לשנות באופן משמעותי את מהלך החיים שלך, אם תעשה בו שימוש נבון. להלן הרמז:
מבחינתה של תת ההכרה, אתה מושך את מה שאתה כבר.
תורת הקבוצות, פרדוקסים של האינסוף, קבוצה אינסופית, חשבון אינפיניטסימאלי, גדלים של אין סוף, כמה זמן עבר מהתחלת הזמן? הפרדוקסים של זנון, פרדוקסים מתמטיים, פרדוקסים לוגיים, מרחק בין שתי נקודותתורת הקבוצות, פרדוקסים של האינסוף, קבוצה אינסופית, חשבון אינפיניטסימאלי, גדלים של אין סוף, כמה זמן עבר מהתחלת הזמן? הפרדוקסים של זנון, פרדוקסים מתמטיים, פרדוקסים לוגיים, מרחק בין שתי נקודותתורת הקבוצות, פרדוקסים של האינסוף, קבוצה אינסופית, חשבון אינפיניטסימאלי, גדלים של אין סוף, כמה זמן עבר מהתחלת הזמן? הפרדוקסים של זנון, פרדוקסים מתמטיים, פרדוקסים לוגיים, מרחק בין שתי נקודות מהם עקרונות תורת הקבוצות ופרדוקסים של אינסוף? במהלך הרצאה זו, אליעד כהן ניתח את רעיונות תורת הקבוצות ופרדוקסים הקשורים לאינסוף, תוך התמקדות בנושאים כמו קבוצה אינסופית, גדלים של אינסוף, פרדוקסים של זנון וחשבון אינפיניטסימאלי. הוא פתח את השיחה בשאלה האם ניתן לחלק חומר באופן אינסופי, כשהדגיש את העובדה שבין כל שני מספרים או שתי נקודות יש אינסוף נקודות. הוא הסביר שמה שבין 0 ל - 1 כולל אינסוף נקודות, גם אם כל אחד מהם נראה כקטן. האם הזמן יכול להיות אינסופי? הוא המשיך בהסבר על אינסוף בזמן. אליעד הציג את השאלה אם יכול להיות שעבר אינסוף זמן מהתחלת הזמן, והסביר שזמן אינסופי לא יכול להתקיים, מאחר שלכל רגע בזמן יש אינסוף זמן. במילים אחרות, אם הזמן היה אינסופי, כל רגע בו היה כולל אינסוף זמן, דבר שאינו הגיוני. הוא גם הציע את המושגים של אינסוף מוחלט ואינסוף יחסי, והסביר שהאינסוף המוחלט הוא לא מציאותי, כי ברגע שמגדירים אינסוף, למעשה אנו מגבילים אותו, וזה מנוגד לאינטרס של אינסוף אמיתי. האם האינסוף הוא משהו מוחלט? המרצה פנה לשאלה האם אינסוף הוא מוחלט או יחסי, והסביר שלדבריו, אינסוף מוחלט הוא בלתי אפשרי, משום שאם מגדירים אותו, הרי הוא כבר מוגדר ומוגבל, וממילא הוא כבר לא אינסוף. הוא המשיך בהסבר על איך התפיסה שלנו של אינסוף משתנה תלוי איך אנו מודדים אותו או משווים אותו. האם ניתן לספור אינסוף? אליעד הציג את השאלה האם ניתן לספור את האינסוף. הוא טוען שבין שני מספרים יש אינסוף נקודות, אך איננו יכולים לספור את האינסוף הזה באופן ישיר. לדברי אליעד, האינסוף קיים כקונספט, אבל אי אפשר לתפוס אותו כמספר מוחלט. ניתן להבין את קיום האינסוף אך לא לספור אותו באופן קונקרטי. האם העולם נברא או תמיד היה קיים? סיום ההרצאה כלל את השאלה אם העולם נברא לפני אינסוף זמן או אם הוא תמיד היה קיים. אליעד טוען שאם הזמן היה אינסופי, אז כל רגע היה חייב להכיל אינסוף זמן, דבר שלא ניתן לתפוס. לכן, הוא טוען, לא יכול להיות שהעולם היה תמיד קיים, שכן אם כך, כל רגע בו היה כולל אינסוף זמן. פרדוקסים מתמטיים תורת הקבוצות גדלים של אינסוף האם הזמן אינסופי? האם האינסוף מוחלט? האם העולם נברא? מהם עקרונות תורת הקבוצות ופרדוקסים של אינסוף? בהרצאה, דיבר אליעד כהן על רעיונות בתורת הקבוצות ופרדוקסים הקשורים לאינסוף, תוך כדי התמקדות בנושאים כמו קבוצה אינסופית, גדלים של אינסוף, פרדוקסים של זנון, וחשבון אינפיניטסימאלי. הוא פתח את השיחה עם השאלה על היכולת לחלק חומר בצורה אינסופית. הוא הסביר כי בין כל שני מספרים או בין כל שתי נקודות יש אינסוף נקודות, וכך ניתן לחשוב על כל מספר בין 0 ל - 1 כאינסוף נקודות. בהמשך, אליעד הדגים את השאלה על המרחקים בין נקודות בעולם הפיזי. לדוגמה, הוא שאל: אם יש לך קו באורך של שני מטרים, כמה נקודות יש בין שתי נקודות שונות בקו הזה? התשובה היא: אינסוף נקודות, מאחר שבין כל שתי נקודות יש אינסוף נקודות. האם הזמן יכול להיות אינסופי? אליעד המשיך לדבר על רעיון האינסוף בזמן. הוא הציג את השאלה אם יכול להיות שעבר אינסוף זמן מהתחלת הזמן. הוא הסביר שלא ניתן לעבור על סוף הזמן, וכתוצאה מכך, לא יכול להיות שהעולם תמיד קיים. ... והמרחב לא יכולים להיות אינסופיים. אליעד הביא את הפרדוקס של הזמן: אם הזמן אינסופי, אז גם כל רגע עובר אינסוף זמן, וזה לא הגיוני. הוא הציע שמושג האינסוף יכול להיות מוגדר בדרכים שונות: אינסוף מוחלט ואינסוף יחסי. המושג של ...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)... להיות בדבקות, כי יש במקום אחר בשיחות הרן רבי נחמן כותב שמי שלא יודע את המעשה מרכבה ואת האור אינסוף שמאיר באלף הרמות וכו וכו אינו יודע מפני מה הוא שמח. הרעיון הוא שהאדם, בכל השמחות שבעולם מלבד הדבקות ... כי למה אתה שמח מהדבר הרע עצמו איך אתה יכול לשמוח מהדבר הרע עצמו עי הדבקות, עי שאתה מתבטל לאינסוף ואז טוב לך לא בגלל מה שקורה אלא טוב לך בלי להיות תלוי במה שקורה. אז רבי נחמן אמר ... תבין שהכל בעצם זה מחויב המציאות. שכל האפשרי המציאות יהפך בעינך למחויב. שכל מה שאתה יודע על האלוהים, על האינסוף על האין, על הסיבה של עצמה, הכל זה יולבש על הבחינת אפשרי. מה הכוונה הכוונה היא כזו אלוהים הוא ... אלוהים. אז כולנו קיבלנו קרדיט. אז אלוהים הוא טוב וכל יכול. בגלל שהוא טוב וכל יכול לכן הוא ברא אינסוף אלוהים כמותו. כמה אלוהים יש אינסוף. למה יש אינסוף אלוהים כי כל מה שקיים זה אלוהים. עכשיו, אמרתי פה דבר והיפוכו. למה כי אלוהים הוא ישות אינסופית אז ... פה. כל מקום זה נקרא אמצעות הדעלמה איכה. זאת אומרת כל מחשבה ומחשב הכל צמצום וצמצום מצד האמת הוא אינסוף. השכל האנושי של האדם לא תופש ככה את המציאות, אבל מצד האמת כל צמצום וצמצום שקיים בעולם מצד האמת הוא אינסוף ואין עוד מלבדו, אין עוד מלבדו על כל צמצום וצמצום, למרות שהשכל לא מבין את זה. אם אתה אומר ... שכולם בעצם יהיו אלוהים ולכולם יהיה טוב אותה מידה. ומאחר שאלוהים יש לו יכולת אינסופי וטוב אינסופי הוא ברא אינסוף אלוהים כמותו. זאת אומרת, להבין את העניין - זה לא שיש אלוהים אחד ובריאה וצמצומים אלא יש לנו אינסוף אלוהים. עכשיו, נכון שזה נגד השכל, אבל מי שיחקור ויתבונן בסוף יגלה שזה הדבר. שכל צמצום הוא בעצם אינסוף, הוא אחד באחדות מוחלטת עם לפני הבריאה. לפני הבריאה פירושו של מה שאתה יודע על מה שהיה לפי הבריאה ... את כל הזמן, מחייה את כל העולם כולו. לא דווקא היד, אלא כל דבר ודבר. ולכן לומר שאלוהים ברא אינסוף אלוהים כמותו יש בזה גם קאטץ מסויים, כי אם אתה אומר ברא אותם אז הם לא נצחיים אז הם לא אלוהים. כאשר אני אומר שאלוהים ברא אינסוף אלוהים כמותו לא הכוונה שיש אלוהים שברא אינסוף אלוהים כמותו. כי אם הוא ברא אותם הם כבר לא אלוהים, הם כבר נבראים. הם כבר לא קדמונים כשאני אומר אלוהים ברא אינסוף אלוהים כמותו הכוונה היא שתדע לך שמצד האמת כל מה שקיים זה אלוהים. זו הכוונה. שתבין שהבחינת אלוהים מתפשטת על כל הנבראים, על מה שנראה לך שזה נבראים תבין שמצד האמת זה הכל אלוהים, זאת אומרת אלוהים ברא אינסוף אלוהים כמותו, שתבין שהכל זה אלוהים. שיש לנו בעצם אינסוף אלוהים. כי כל ישות וישות היא אלוהים. שזה בעצם התשובה לשאלה איך אלוהים צמצם את עצמו. התשובה היא שהוא ... זאת אומרת רמת מקיפים מעל הזמן לכאורה מה שהיה מקובל לחשוב שיש לנו זמן ומה שמקיף את הזמן זה האינסוף. שיש זמן ומקום שיש בתוכו מלא צמצומים ומעליהם יש את האלוהים שהוא אחד ובזה נגמר הדיון. ורבי נחמן כותב לנו שיש מקיפים מעל הזמן. מה זאת אומרת. מקיף ומקיף ומקיף מעל הזמן. אבל מעל הזמן זה כבר אינסוף. מה שייך לומר שיש מקף לאנסוף מה שייך מה יכול להקיף את האינסוף אתה אומר שיש מקיף למקיף למקיף עד אינסוף רבי נחמן כותב שעולם האמונה שהוא אינסוף הוא עצמו יש לו עוד מקיף מעליו. עולם היראה שהוא האינסוף, הוא בעצמו יש עוד יראה מעליו. מה הכוונה הכוונה שתדע לך שיש בורא לבורא לבורא לבורא לבורא עד אינסוף. שזה נקרא מקיפים מעל הזמן שהשכל לא יכול לדבר מהם. מה שרבי נחמן המר שהשכל הגבוה ביותר שניתן לדבר ... ברא את אלוהים אלוהים אחר. ומי ברא את אלוהים שברא את אלוהים שלנו עוד אלוהים אחר וכו וכו עד אינסוף. אבל מצד שני, כולם אחד. וכמובן שלא תהיה פה טעות, אני לא מדבר על האלוהים היהודי. כי הוא עדיין ... והבריאה זה אחד שזה בעצם אלוהים, עכשיו יש לנו אלוהים שברא אותו ואלוהים ושברא אותו ואלוהים שברא אותו עד אינסוף. רק אחרי שהבנו שהכל אחד, רק אז אנו מתחילים בורא לבורא לבורא עד אינסוף ואף על פי כן כולם בעצם ישות אחת. אותו הדבר גם ברמה הרוחבית שלנו. כי בתוך הזמן והמקום יש אינסוף ישויות. המקום הוא אינסופי והזמן הוא אינסופי. זה אינסוף כפול אינסוף. אינסוף מקומות באינסוף זמנים. הרעיון הוא בעצם שכל ישות וישות גם היא אלוהים בו זמנית. כולם אלוהים. מצד אחד בכל רגע וכל ... מהווה את המקום ואת הזמן וכבר יש לנו שני בנים, הבן שהוא המקום והבן שהוא הזמן ובתוכם יש לנו אינסוף בנים. רבי נחמן אומר לך - לא. כי אם היו באמת אינסוף בנים. אז היו אומרים הוא מסר את המלוכה לבנו בחייו אבל זו לא מלוכה בשלמות. למה זה לא מלוכה בשלמות כי יש לנו אינסוף בנים המלוכה תפצלה בין כולם. אז רבי נחמן אומר לך - לא, היה לו בן יחיד. שתדע לך שמצד ... נמצא בחייו, עדיין המלך אינסופי כי אין שינוי בין לפני הבריאה לאחרי הבריאה, למרות שאתה רואה מולך מלא צימצומים, אינסוף צימצומים. כל מקום וזמן זה צמצום, זה ישות נפרדת. אבל רבי נחמן אומר, לא, דע לך שזה זה מלוכה ... אבל צריך לזכור שלמה גודל השמחה, כי אם אלוהים אחד זה טוב, כי זה שלמות, אז אם יש לנו אינסוף שלמות זה עוד יותר טוב, כן אבל צריך לזכור שזה הכל רק אחרי שהמלך רצה למסור את המלוכה לבנו ... תבין את עצמך. להתבודד פירושו להתרחק. אם תצליח להרחיק את עצמך לגמרי מהעולם הזה לצאת מהזמן והמקום דהיינו, להכלל באינסוף רבי נחמן אומר, גם כל העולם נכלל איתך במחויב המציאות. אז כל העולם במחויב המציאותך, איך כי לכאולה יש ... בעולם הם בעצם נכללים בשורשם שהם בעצם אלוהים אז זה טוב מאד, כי מה עדיף שיהיה אלוהים אחד, או אינסוף אלוהים. מה עדיף שתהיה שלמות אחת או שיהיו אנסוף שלמויות ברור שעדיף שיהיה אינסוף שלמויות ולכן זה נקרא טוב מאד. אבל, אם הישויות הם לא נכללות בשורשן אז הטוב מאד הזה הוא סיטרא ... טוב, מושלם. לפני שהיה כי עכשיו מה אנחנו אומרים - אתה יודע אם יהיה לנו הרבה אלוהים, הרבה שלמויות, אינסוף צמצומים שכולם מחוברים לשורשם זה הרבה יותר טוב מאשר שיהיה לנו רק אלוהים אחד, כן אבל זה וזה כאילו ...
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגרקוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר... המדענים, אולם יש מי שסבורים שהזמן והמקום הם אינסופיים. לפי גישה זו, ייתכן שהיקום שלנו הוא רק אחד מתוך אינסוף יקומים, וכל מה שמתרחש ביקום שלנו יכול היה להתרחש גם במרחב ובזמן אינסופיים מחוץ לגבולותינו. האם אינסוף אפשרויות מבטיח שכל דבר אכן יקרה? ביקום אינסופי, כל תוצאה אפשרית חייבת להתממש, שכן אם היה ניתן לזרוק קובייה אינסוף פעמים, כל תוצאה אפשרית הייתה בסופו של דבר מתממשת. מכאן עולה המסקנה שאם המרחב והזמן אינסופיים, אז קיימת גם ... להתקיים. יחד עם זאת, עולה השאלה אם כל האפשרויות מתממשות בפועל או אם במציאות שלנו מתקיימת רק אחת מתוך אינסוף האפשרויות. איך רעיון היקומים המקבילים משתלב בהיגיון של הזמן והמקום? אם הזמן והמקום באמת אינסופיים, כפי שמציעה הגישה של יקומים מקבילים, אז לכל מקום וזמן יש אינסוף אפשרויות שמתקיימות בו זמנית. כלומר, במקום בו אנחנו רואים שולחן, ייתכן שביקום מקביל בדיוק באותו רגע יקרה משהו אחר לחלוטין, כמו למשל פיל עם שלושה ראשים. התפיסה הזו מציעה שמה שאנו רואים במציאות שלנו הוא רק אחד מתוך אינסוף מציאויות שעשויות להתרחש בו זמנית. האם יקומים מקבילים משנים את תפיסת הבחירה החופשית? רעיון היקומים המקבילים עשוי לשנות את הדרך בה אנחנו תופסים את הבחירה החופשית. כשיש אינסוף אפשרויות, ברור שאין רק בחירה אחת בתכלס, אלא הרבה אפשרויות שמתממשות במקביל. כל דבר שקורה כאן, יש לו גרסה ... כבר איפשהו, ושהכל קורה בו זמנית. חקירות על תפיסת המקום והזמן הסברים על קוונטיקה וחתול שרדינגר משמעות הבחירה החופשית באינסוף יקומים התמודדות עם פחדים דרך הבנת הפוטנציאל האינסופי דרכי חוויה של אחדות ונפרדות הקשר בין חלומות למציאות מקבילה מה ... ברעיון של יקומים מקבילים? השאלה על יקומים מקבילים נובעת מכך שאנשים רוצים להבין מה זה בכלל נותן לדעת שיש אינסוף מציאויות אחרות, או יקומים אחרים, שבהם מתרחשים כל מיני דברים. חלק שואלים, מה אכפת לי אם ביקום כלשהו קורה ... רואים את עצמם במציאות מקבילה, עם כל הפעולות האפשריות. לפי הטענה הזו, ברגע שאתה חווה את כל הצורות האפשריות באינסוף מקומות וזמנים, אתה פחות מפחד מהרע כי הוא כבר קורה איפשהו, וגם פחות רודף אחרי הטוב כי הוא כבר ... שהמדענים מתייחסים לגבולות היקום שלנו, אך ייתכן שמעבר לאותם גבולות מתקיים מרחב נוסף של מקום וזמן בלתי מוגבלים. האם אינסוף אפשרויות מבטיח שכל דבר אכן יקרה איפשהו? בשלב זה מובאת דוגמת הקובייה: אם זורקים קובייה אינסוף פעמים, בהיגיון מתקבל שבשלב כלשהו יופיעו כל התוצאות האפשריות והרצפים האפשריים. מאחר שהמקום והזמן אינסופיים (כך לפי הטענה), טוענים שיש אינסוף דרכים לארגן את החומר, ולכן מתקיים גם פיל בעל שלושה ראשים איפשהו, ועוד כל צורה דמיונית שתעלה על הדעת. נשאלת גם שאלה הפוכה: אולי יש אינסוף אפשרויות, אבל במציאות בפועל מתממשת רק אפשרות אחת או רק חלק קטן מכלל האפשרויות? מועלית התהייה מי מחייב שהפוטנציאל הגדול הזה יתממש במלואו. התשובה המוצעת היא שבעצם עצם היותה של אפשרות כזו קיימת - פירושו שהיכן שהוא במרחבי האינסוף היא מתממשת. איך מגיעים לרעיון של אינסוף יקומים מקבילים? נטען שרעיון היקומים המקבילים הוא דרך להסביר את הרעיון שלפני מימוש כלשהו יש פוטנציאל אינסופי: לפני שבמציאות ... האפשרות השנייה? אחת התשובות בספרות הקוונטית היא שביקום מקביל מתקיימת אותה אפשרות אחרת. כיצד הרעיון של יקומים מקבילים קשור לאינסוף מקום וזמן בו - זמנית? יש טענה שאם באמת יש אינסוף מקום ואינסוף זמן, ולא רק רצף אחד, אז לא רק שבעתיד או בעבר יופיעו אינסוף צורות, אלא שכל הצורות מתקיימות במקביל זו לזו, בכל רגע ורגע. לדוגמה, על פי נקודת מבט אחת, במקום הזה ובזמן הזה יש שולחן, אך לפי נקודת מבט של אינסוף יקומים - בכל מקום ובכל זמן מתרחשים כל הדברים האפשריים בו - זמנית. משלימים את הרעיון ואומרים שבכל יקום יכולה להיות רק אפשרות אחת שמומשה, אך מאחר שיש אינסוף יקומים (כולם קיימים במקביל), הרי כל האפשרויות מגשימות את עצמן איפשהו. לפי זה, אם ברגע נתון את/ה רואה שולחן, ... אם הכל כבר קיים בכל רגע ובמקביל, קשה לדבר על סיבה ותוצאה, או על אקראיות וסדר. מנקודת המבט של אינסוף יקומים אין באמת שינוי, כי כל האפשרויות כבר מתרחשות בו - זמנית. מצד אחד, נראה שאין סיבתיות, מצד שני, ... להיות המציאות של מישהו אחר. מדוע זה משנה את ההתייחסות לחיי היומיום? נטען שכאשר אדם מתעמק באמת באפשרות של אינסוף יקומים, הוא משנה לגמרי את גישתו למציאות. הוא מפסיק להילחץ כל כך ממה שקורה כאן, כי מבין שכל האפשרויות ... הצר שלנו, בהחלט יש הבדל ויש משמעות לבחירה כזו. מצד שני, אפשר לטעון שבכך אנו מממשים רק חלק מזערי מאינסוף האפשרויות, וביקומים אחרים מתממשות האפשרויות הנוספות. מי שמעמיק באותה תפיסה יכול לחיות את החיים עם פחות היצמדות לתוצאה, ביודעו ... עד שהצופה מודד אותו, ואז מתקבלת תוצאה אחת. השאלה איפה נמצאות כל התוצאות האחרות, מובילה להנחה על פיצול המציאות לאינסוף מסלולים מקבילים (או יקומים מקבילים). בנוסף, הרעיון של אנטי - חומר ותופעות שבהן חלקיק מופיע ונעלם, עשוי להסביר שאטום ... הוא מניע סקרנות מדעית ופילוסופית רחבה. האם זה סותר את תפיסת החלל והזמן המקובלת? כן ולא. מצד אחד, גישת אינסוף יקומים מנוגדת לתפיסה הרגילה שלנו, הרואה רק מציאות אחת בכל רגע. מצד שני, גישות כאלה דווקא מבהירות איך תיתכן ... על ההנחות העמוקות ביותר שלו (כמו ההנחה או שיש דבר או שאין), הוא עשוי לפתוח לעצמו פתח לחוות את האינסוף. אך זהו תהליך לא פשוט, הדורש לוותר על המוחלטות של התפיסה החושית וההגיונית. כיצד סיפור ללמוד או לא ללמוד ... הוא עדיין חווה את הצורך לבחור. האם יש משמעות לניסים, סיבתיות ואקראיות לאור תפיסה זו? אם בכל רגע יש אינסוף אפשרויות, נראה שאין באמת נס, כי הכל כבר קורה איפשהו. גם אקראיות וסיבתיות מתמזגות למשהו אחד: מצד המבט המקומי שלנו יש סיבה ותוצאה, או דברים מפתיעים שלא אמורים לקרות, אבל מנקודת המבט של אינסוף היקומים - הכל קורה בהכרח, פשוט במרחב אחר של מקום וזמן. איך זה משפיע על הרגשת הסבל וההנאה? מי ... וגם לתפיסת החיים ברמה האישית ביותר. חקירות על תפיסת המקום והזמן הסברים על קוונטיקה וחתול שרדינגר משמעות הבחירה החופשית באינסוף יקומים התמודדות עם פחדים דרך הבנת הפוטנציאל האינסופי דרכי חוויה של אחדות ונפרדות הקשר בין חלומות למציאות מקבילה למה ... של מקום מן אינסופיים, עולה השאלה כמה צורות או אפשרויות יכולים להיות בתוך מציאות אינסופית כזו. אם זורקים קובייה אינסוף פעמים, כל תוצאה אפשרית בסופו של דבר תופיע. מכאן יש מי שמסיק שבחלל ובזמן אינסופיים יופיעו גם פילים בעלי ... אחת בלבד: במקום שבו נמצא שולחן לא מופיע בו זמנית גם פיל. אבל אם מרחיבים את ההסתכלות וטוענים שיש אינסוף מרחבים מקבילים, אפשר לומר שביקום מסוים כן מופיע פיל, ובאחר מופיעה צורה אחרת, וכן הלאה. השאלה היא האם עצם ... שהמציאות ההיא ממשיכה בפני עצמה. כיצד זה משפיע על חוויית הזמן, המקום והבחירה? מי שמעמיק ברעיון שבכל רגע יש אינסוף מציאויות, מגיע להבנה שהזמן והמקום הם בבסיסם סוג של אשליה. אם בכל נקודה אפשר שיהיו דברים סותרים, אז יש ... הסיבתיות והניסים? אם הכל קורה היכנשהו, אז במבט הרחב, אין באמת אירוע אקראי או סיבתי אחד. בכל רגע מתפצלים אינסוף מסלולים, כך שאין משמעות סיבתית כפי שאנו רגילים לחשוב. גם נסים, שמוגדרים כמשהו שלא הגיוני שיקרה, הם רק תוצאה מנקודת המבט שמורגלת לצפות באפשרות אחת. ברמת אינסוף העולמות וההסתעפויות, ייתכן שזה מתרחש במקום אחר כל הזמן, ולכן כבר לא נראה מפתיע כלל. איך התפיסה הזו משנה ... שתמיד יש יקום שבו משהו אחר התרחש. מצד שני, זו גם יכולה להיות הבנה שמשחררת מפחד, כי כשמבינים שיש אינסוף הסתעפויות, שום דבר לא נעצר ולא באמת נעלם. יש גם מי שמסביר שכל רגש, מחשבה או אירוע תלויים רק ... מקום ובכל זמן כל האפשרויות מתקיימות. האם אפשר להוכיח את זה? למעשה אין הוכחה ישירה שאכן פועל יוצא של אינסוף מרחבים וזמנים הוא שכל האפשרויות מתגשמות. יש שיסתפקו בהסבר קוונטי או בלוגיקה על פוטנציאל אינסופי, ויש שיאמרו שזוהי רק ... מספיק עמוק להגדרת מה זה מקום ומה זה זמן, נתקלים ברעיון שהמציאות אינה כפי שהחושים והשכל הרגילים מראים. ישנו אינסוף פוטנציאל, ואנחנו חווים רק נתיב אחד. אפשר לראות זאת כמו חלום: בזמן החלום, מתהלכים בעולם שלם ורק מתעוררים למציאות ...
אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוףאחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף... מוגבל לא מוכיחה שזה בלתי אפשרי אובייקטיבית. כיצד ייתכן בכל זאת שיש כמה אלוהים אינסופיים? אליעד מסביר שאפשר לדמיין שהאינסוף אינו חייב להיות מוגבל לישות אחת. למשל, יכולות להיות כמה ישויות שכל אחת מהן אינסופית, כל אחת ממלאת את ... במקביל, ואף שהדבר אינו נתפס בשכל אנושי, הוא עדיין עשוי להיות אפשרי במציאות שמעבר לשכל. איך ייתכן שיש ריבוי אינסוף ובכל זאת אחדות? אליעד מציין נקודה עמוקה יותר: כשמבינים לעומק, אפשרי המציאות ומחויב המציאות מתגלים כאחד. כלומר, כל דבר ... ואז אפשר לתפוס את המציאות כקיימת בריבוי אינסופי אך גם כאחדות מוחלטת. הוא משתמש במושגים מקיף ופנימי, ומסביר שיש אינסוף בתוך אינסוף, כך שיש הרבה אלוהים שכל אחד מהם אינסופי, אך יחד הם מתאחדים לישות אחת. האם הזמן והמקום הם בעצם ... נוספת: עצם ההגדרה של אלוהים כישות אינסופית יוצרת מגבלה, משום שהיא מונעת ממנו להיות ישות סופית. כך, במובן מסוים, האינסוף עצמו מוגבל בעצם היותו אינסופי בלבד. כלומר, קיומו של אינסוף יוצר אוטומטית גם מושג של סופיות, ושוב אנחנו מוצאים שניים: ישות אינסופית וישות סופית. מה המסקנה הסופית לגבי אפשרות ... שנמצאות בבסיס הרעיון של אלוהים אינסופי ובלתי מוגבל. האם אלוהים יכול להגביל את עצמו? מהו פרדוקס האבן? האם מושג האינסוף מצביע בהכרח על אחדות מוחלטת? כיצד מתייחסים לרעיון של כמה סיבות ראשונות? האם יכול להיות יותר מאלוהים אחד? האם המקום והזמן הם אלוהים? האם אינסוף זו מגבלה? האם יכול להיות יותר מאלוהים אחד? בטענה המקובלת של הדתיים נטען שלא יתכנו שני אלוהים, כי אם ... יהיו כמה ישויות מקבילות. עם זאת, נטען שגם זה מבוסס על מגבלה של השכל האנושי, שלא תופס ריבוי של אינסוף. ייתכן שבמציאות על - שכלית כן ייתכנו כמה ישויות אינסופיות או כמה סיבות ראשונות. בהמשך, נטען שיש גישה הרואה את כל הקיים כאינסוף אחד, אך באותו זמן אפשר לומר שיש ריבוי אינסופי שקיים במקביל, משום שאפשרי המציאות ומחויב המציאות הם בעצם היבטים של אותה מהות. כך מתגלה שייתכן שיש הרבה אלוהים (הרבה אינסוף), ובכל זאת הם מתאחדים לישות אחת. עוד רעיון הוא לזהות שני אלוהים בדמות המקום והזמן, כביכול שתי ישויות אינסופיות ... שלאו דווקא פותרים את הסתירות העומדות בבסיס הסוגיה. האם אלוהים יכול להגביל את עצמו? מהו פרדוקס האבן? האם מושג האינסוף מצביע בהכרח על אחדות מוחלטת? כיצד מתייחסים לרעיון של כמה סיבות ראשונות? הפעם אני רוצה לדבר על הנושא, האם ... מחשבה סובייקטיבית של האדם. האדם לא מסוגל לדמיין או לתפוש, שיש יותר מישות אינסופית אחת, מה זאת אומרת? אם האינסוף ממלא את כל המקום, אז כמה ישויות אינסופיות יכולות למלא את המקום, אחת! אבל האדם שטיפה שכל בקודקודו מבין, שזה לא נכון מבחינה אובייקטיבית, כי יכול להיות שיש הרבה אלוהים, ויש הרבה אינסוף, וכל אחד מהם ממלא את כל המקום ואת כל הזמן, אבל אף על פי כן בשכל האנושי זה לא ... ואומרים שזה מעל השכל אבל אז זה אומר שמעל השכל יכול להיות כמה אלוהים, כמה סיבה ראשונה, יש כמה אינסוף יכול להית הרבה דברים. ועכשיו ניתן עוד כיון למחשבה, ולפני כן אני חייב להגיד שמצד האמת יש יותר מאלוהים אחד, ושאני אומר יותר מאלוהים אחד, אני מתכוון לשני היבטים: 1. שלכל בורא יש בורא עד אינסוף. 2. שיש הרבה בוראים שהם מקבילים, אחד לשני. בעניין שיש בורא לבורא עד אינסוף, זה עניין שלא נסביר אותו עכשיו. ולגבי הנושא שיש יותר מבורא אחד מקביל, הנושא הוא פשוט, כאשר מתבוננים, בסוף ... מה זה אומר? שכל ישות מצומצמת, היא בכלל אינסופית, ורק אנחנו חווים אותה כמצומצמת, שזה בעצם אומר, שיש יותר מאינסוף אחד. ויש בזה עוד את הנושא של מקיף למקיף פנימיים וחיצוניים, שבמערכת הזו יש לנו פנימי ופנימי ופנימי ופנימי, ... על פי כן הם ישות אחת. כל מה שנכון לגבי המחויב, נכון לגבי האפשרי, מה שאומר שכל האפשרי הוא אינסוף, למרות שיש הרבה אז יש הרבה אינסוף, אבל אף על פי כן כל מה שנכון לגבי האפשרי, הוא גם נכון לגבי המחויב, כך שבסופו של דבר ... נקודה למחשבה, נניח לצורך העניין שיש אלוהים אחד אינסופי אבל מי שיש לו טיפה שכל בקודקוד, מבין שגם להיות אינסוף, זה גם כן מוגבל! למה? כי מה המגבלה של האינסוף, המגבלה היא שהוא אינסוף, זה גם מוגבל, לא להיות מוגבל זה גם כן מגבלה, ברגע שהגדרת את אלוהים שהיא ישות אינסופית, בעצם אמרת שהוא מוגבל! כי ברגע שאומרים אינסוף, זה אומר שקיימת אפשרות שתהיה ישות שהיא לא אינסופית, לכן הוא אינסוף, ויש, יש סוף. זא שמישהו הגביל את אלוהים להיות אינסופי, ואז יש לנו שניים, יש סוף, ואינסוף! תמיד יהיו שתי ישויות, שזה אלוהים והעולם, העולם והנפרדות זה ישויות סופיות, ואלוהים ישות אינסופית נניח. מה שאני אומר ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
נושאים נוספים לעיונך...