ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אותיות ✔אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 15 ✔'נ' - מה סודך? האות 'נ' 'נון' תרגומו מארמית: 'דג' כמו התרגום...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 15
'נ' - מה סודך?

האות 'נ' 'נון' תרגומו מארמית: 'דג' כמו התרגום לפסוק: "את כל דגי הים" (במדבר יא כב) את כל נוני ימא" אות זו צמודה לאות 'מ' - מי"ם, הרומזת למים.

אות המבטאת שפע ברכה הצלחה. כמו שהדגים לא שלט בהם כליון כאשר העולם הושחת בזמן המבול, כן הם מסמלים הישרדות וברכה. גם הם נסתרים מעיני הבריות ואין עין הרע שולטת בהם... לעיני הדג אין עפעפיים, העיניים של הדגים פקוחות תמיד ומסמלות את ההשגחה הצמודה של הבורא הנותן לחם לכל בשר...

לפי מסכת שבת (ק"ד ע"א) האות 'נ' רומזת לאדם ישר ונאמן. ה'נ' הכפופה רומזת לאדם הנאמן הכפוף והעניו ואילו האות 'ן' הפשוטה, הזקופה והישרה מרמזת לשכרו הגדול של העניו והנאמן שיהיה זקוף וישר לעולם הבא. באות הזאת גם נבראה הנשמה. האות 'נ' (50) היא ההרחבה של האות 'ה' (5). העולם הפיסי נברא באות 'ה' כפי שנאמר 'בהבראם' - באות "ה"א בראם" ואכן החלק הפיסי של האדם יש בו חמשה חושים: שמיעה ראיה ריח טעם בראש ומישוש ביד (מקביל לבתי התפילין בראש וביד) וגם חלקי הנשמה הרוחנית, 5 הם, הידועים בר"ת שלהם "נרנח"י" - נפש רוח נשמה חיה יחידה. נמצא כי שלושת החלקים הראשונים - "נפש רוח נשמה", ר"ת וס"ת שלהם הוא בדיוק: תרי"ג - 613! והאותיות הפנימיות יוצרות את המילים 'שם א / להים' (426) או 'א / ל השמים' (426)

האות 'נו"ן' רומזת גם לטוהר וזכות במקביל לדג הנמצא תמיד במים. לכן לאות הזאת יש קשר עם סודות גדולים ביותר ועמוקים אשר זקוקים לאור עצום וטוהר כדי להשיג אותן. כמו 50 שערי בינה כדי להגיע אל התכלית של העולם הרוחני. גם בקבלת התורה רמזה התורה... "בהוציאך את העם ממצרים... תעבדון את הא / לוקים על ההר הזה" (שמות ג יב). מעניין שיציאת מצרים מוזכרת בתורה בדיוק 50 פעם! ואכן עם ישראל אמרו והצהירו ביום ה - 50 ליציאת מצרים "נעשה ונשמע".

ולעתיד לבוא ביאת המשיח ששמו 'ינון', "לפני שמש ינון שמו" (תהילים עב, יז) רש"י: יגדל שמו. מנין שמו של ה'משיח'?

במסכת סנהדרין צח עב קיימת כביכול מחלוקת מהו שמו של המשיח?

דבי רבי שילא אמרי: שילה שמו, שנאמר עד כי יבא שילה. (בראשית מ"ט)

דבי רבי ינאי אמרי: ינון שמו, שנאמר (תהלים ע"ב) יהי שמו לעולם לפני שמש ינון שמו.

דבי רבי חנינה אמר: חנינה שמו, שנאמר (ירמיהו ט"ז) אשר לא אתן לכם חנינה. ויש אומרים מנחם בן חזקיה שמו, שנאמר (איכה א') כי רחק ממני מנחם משיב נפשי.

ורבנן אמרי: חיוורא דבי רבי שמו, שנאמר (ישעיהו נ"ג) אכן חליינו הוא נשא ומכאובינו סבלם ואנחנו חשבנהו נגוע מכה א / להים ומעונה.

אם נתבונן בשמותיו השונים (מנחם - שילה - ינון - חנינה)... נגלה כי ר"ת של השמות הוא: משי"ח. רמז כי המשיח בא לעשות שלום בין מחלוקות ויחבר את כולם ביחד..

המילה 'תיקון' המיועדת לזמן ביאת משיח בנויה מהמילה 'תיקו' ומהאות 'ן', המשיח אשר יופיע באחרית הימים יהפוך ויגלה את כל המקומות שהיה בהם ספק ='תיקו', ויתחבר דרך האות 'ן' של שער החמישים, שער ההבהרות המוחלט ויגלה את התיקון הגדול ב"ב. יש הדורשים את המילה: 'תיק"ו' כר"ת "ת'שבי י'תרץ ק'ושיות ו'אבעיות" ואז בת המלך שהיא ההלכה תקבל את תיקונה, תהיה מבוררת ונהירה ללא ספקות קושיות ובעיות...

"נ" - נצח והשתלשלות ללא קץ. האב מוליד 'בן', והבן מוליד נכד ונין (המילה: 'נין' - כמעט שווה למילה 'נון'.

האות 'נ' מבטאת קביעות, כגון: 'אדם מדבר' או 'אדם דברן', או: 'אדם כועס', אבל שלא יהיה כעסן - ואילו אדם לומד, חשוב כי אכן יהיה למדן!

בזוהר רואים את האות: נו"ן כחיבור בין המטרוניתא (חיבור ה"מלכה למלך". כאשר האות: 'נ' הראשונה מייצגת את המלכה, האות 'ו' את מידת היסוד שממנה היא מתברכת, (וד"ל) והאות 'ן' האחרונה הפשוטה רומזת אל המלך.

המילה 'נון' ערכה בגימ' הוא 106 כערך המילה: 'קו'. האות 'ן' היא האות הרומזת לקו הארוך ביותר, הישר והמאוזן. הקו המאונך היוצר את המרחק הקצר ביותר רומז לחיבור בין הקב"ה לבינינו. הקב"ה הופיע ביום החמישים במעמד הר סיני במילה 'אנכי... ' מילה זו אכן רומזת למילה 'אנך', כפי שמוזכר (עמוס ז ז) "כה הראני והנה א / דני ניצב על חומת אנך ובידו אנך". האנך הוא הקו הקצר, המרחק הקצר בין שתי נקודות, ורומז על הקשר הישיר הבלתי אמצעי, והקרוב ביותר, בין האדם לקב"ה.

תכונה זו נקראת קיווי והינה תכונה חשובה ביותר כדי להתחבר אל הקב"ה, כנאמר "קוה קויתי..."קוה אל ה' חזק ויאמץ לבך וקוה אל ה' " קויתי ה' קותה נפשי.."ועוד.. גם "מקוה" המטהר ומזכך נמצא בתוכו את המילה "קוה". זו הדרגה הגבוהה ביותר לראות את הקב"ה קרוב ממש ואז הובטח לנו "קרוב ה' לכל קוראיו לכל אשר יקראוהו באמת.."

יהושוע בן נון

מי הוא אותו נון? מוזכר רק פעם אחת (בדבה"י א ז כ"א) אביו של יהושוע משבט אפרים. לא ידענו על אביו יותר מאומה! ועוד נשאלת שאלה מדוע ברוב הפעמים מוזכר יהושוע בכינוי הצמוד יהושוע בן - נון ולא רק יהושוע כפי שאנו מוצאים בכל השמות (כמה פעמים מוזכר בתורה משה בן עמרם? בתורה אפילו לא פעם אחת!) ועוד נשאלת שאלה מדוע המילה 'בן' מנוקדת בחיריק?

יש מספר דעות בענין:

יהושוע היה משרת צמוד למשה. יהושוע היה תלמידו של משה. יש הרואים במשה כאילו הוא אביו ושמו של משה היה 'נון' המבטא את הגובה הרוחני הגבוה ביותר שאליו בר אנוש יכול להגיע. לא בכדי התורה מספרת לנו כי משה החליף את שמו של הושע בן נון ליהושע. מסביר רשב"ם (במדבר יג, יז) כי כך היה דרך האנשים לשנות את שמם של אלה שתחת פיקודם (כך עשה פרעה ליוסף, ונבוכדנצר לדניאל) מכאן כאילו הוא ילדו. משה רבינו היה אביו הרוחני של יהושוע, מכאן נרמז כי משה רבינו נקרא 'דג'. כמו שהדג טהור וכולו במים, כן היה משה רבינו בכל ימי חייו הקשור למידת הנצח וזכה שעל ידו ניתנה תורה לישראל... והוא משה רבינו הדג הגדול הנמצא במקוה המים האדיר, תורת ישראל הנצחית. וכן נמצא כי ערך הביטוי 'דג גדול' בדיוק 50 כמו האות 'נ' שערכה 50.

המספר 50 שהוא יום מתן תורה שהוא היום ה - 50 מיציאת מצרים אשר נחוג בכל שנה ושנה, מסמל את הזמן המיוחד הנחשב מעבר לזמן. הכיצד?

ידוע לנו כי המספר 6 הוא מספר המסמל את עולם החומר, כמו ששת ימי המעשה שש שנים יעבוד ועוד... והמספר 7 רומז לקדושה שבתוך החומר כמו שבת הנמצאת ב"אמצע" השבוע כמו הקנה המרכזי של מנורת ששת הקנים היוצאים מצידיה...

השבוע מסתיים ונמנה מחדש לאחר 7 ימים ותו לא. לו זכה אדם הראשון היה ממשיך אל היום השמיני... ואנו חוזרים בכל שבוע ספירה מחדש לאחר שבעה ימים. ואכן אימתי נפרוץ אל היום השמיני? הווי אומר בתיקון חטא אדם הראשון אשר נעשה ביום מתן תורה שהוא יום החמישים שהוא היום לאחר 7 פעמים 7. "יצאנו" אל היום השמיני לאחר שבעה מחזורים של שבע והגענו אל היום החמישים.

כן גם ביובל - שנת היובל שנת החמישים מסמלת שחרור מכל עול פיזי, עבדים וקרקעות חוזרים למקורם הראשון. הכל רוחני. אין גשמיות אין חומר... רק רוחניות...

"נוני"ם הפוכים"

מצאנו בתורה בחומש במדבר פרשת בהעלותך (במדבר י, לה - לו) כתיבה מוזרה של נ"ונים הפוכים - נונים מנוזרות מלשון 'נזורו אחור' תופעה מוזרה. מה משמעותה? הנוני"ן ההפוכים מבטאים רעיון חשוב מאוד הקשור לתורה. הן מהוות מעין סוגריים לפסוקים המתחילים במילים "ויהי בנסוע הארון..". (במדבר י' ל"ה) רש"י אומר: "עשה לו סימניות מלפניו ומלאחריו לומר שאין זה מקומו. ולמה נכתב? כאן כדי להפסיק בין פורענות לפורענות". מה היא אותה פורענות? ועוד למה פסוקים אלה הנחשבים לספר שלם מתחילים במילה 'ויהי' שהוא לשון צער? מה הצער כאן, כאשר ארון ה' נוסע...? שפתי חכמים מסביר כי מה שרש"י מתכוון אין זה מקומו... הכוונה לארון הברית המוזכר 2 פסוקים לפני כן... "ויסעו מהר ה' דרך שלושת ימים וארון ברית ה' נוסע לפניהם דרך שלושת ימים לתור להם מנוחה.." (פרשת בהעלותך י לג) מהי הפורענות? שיש מרחק בין התורה ובין עם ישראל, כביכול לומדים תורה ואין היא מתקיימת חלילה במציאות - פער בין לימוד התורה וקיום מצוותיה... אכן זה ענין של צער... שפתי חכמים מסביר והיכן מקומו? והכוונה היא: מקומה של התורה שולח אותנו שפתי חכמים 50 פרשיות לפני כן (במדבר ב יז) שם נאמר: "ונסע אוהל מועד מחנה הלויים בתוך המחנות..."הרי שהמספר 50 שוב מזכיר לנו את התורה הקדושה הטהורה והזכה אשר צריכה להיות מחוברת בכל המציאות, "בתוך המחנות..."וד"ל.

נון - נוני ימא פירושו: דגים, המי"ם (האות 'מי"ם' הקודמת לאות 'נו"ן') בסוד הים. בתוך מים אינסופיים שט הנון. 2 סוגי נשמות עיקר זיקתן לקדש את הגוף להתעסק בחלק המסתורי של התורה: "נון ימא" דעת הצפונה המסתתרת בתוך הים. ויש נשמות שמטרתן להתחזק בחלק ההלכה והנגלה בתוכם. אלה נקראים בהמה - חיית היבשה. מציאות של העולם הזה. 'יבשה' - עלמא דאיתגליא, 'ים' - עלמא דאיתכסיא. עיקר ביאת משיח מצוי בתוך סודות התורה. "ישקני מנשיקות פיהו" - אלו סודות התורה בביאת המשיח

מלכות= בגימ': לויתן (הדג הגדול שבים). ראינו כי יש כמה שמות למשיח, אחד מהם: ינון: =דג בלשון הקודש: צרף מכאן, שגילוי מלכותו של הקב"ה בעולם יתגלה בביאת המשיח כפי שנאמר: "והיה ה' למלך על כל הארץ..." (זכריה יד ח) אז יתקיים: "ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים." (ישעיהו יד ס)

'ס' - מה סודך?

האות 'ס' - האות ה - 15 סגורה מכל צדדיה, רומזת לסוד, למסתורין, לסבוב, למעגל ושלמות. אכן היא בין האותיות שאותיות המילוי שלה הן בדיוק כמו האות עצמה: 'ס - מך'. האותיות 'מך' ערכן 60 בדיוק כמו האות 'ס'.

האות 'ס' היא אות הנכתבת במשיכה אחת כמו עיגול. עיגול מסמל נצח, כמעגל אינסופי החוזר על עצמו ללא הרף. החלל הריק שבתוך האות סמ"ך מסמל את האינסוף את הלא מוגדר.

לפי אותיות דרבי עקיבא: הסמך הינה התורה שבכתב המהווה את הגרעין עליו מתבסס כל השאר. התורה היא הסמך עליה יש לסמוך ולהסתמך, ויתר הפירושים הצמודים המשנה הגמרא וכל הנלווים הרי הם סובבים וסמוכים לכל התורה...

האות 'סמ"ך' רומזת למושגים הבאים: 'סוף', 'סגור', 'סתום', 'סחור סחור', 'סביב', כביכול קיים גדר הסוגר מקום שאין להיכנס אליו אך ורק ברשות...

מקום הופעתה הראשון בתורה: "... ויקח אחת מצלעותיו ויסגור בשר תחתנה". (בראשית ב כא)

ערך האות 'ס' הוא 60. מספר זה נחשב למספר שלם "הנה מטתו שלשלמה ששים גבורים סביב לה מגבורי ישראל..." (שיר השירים ג ז) קיים פירוש המזהה את ששים הגבורים כ - 60 אותיות של ברכת כוהנים המתחילה: "יברכך ה'..."ומסיימים..."וישם לך שלום" והחתימה: 'שלום' מסמלת את השלמות.."

האות 'ס' מבטאת גם את המילה: 'סוד'.

במסגרת חלקי הפרד"ס - פשט, רמז, דרש, והחלק האחרון הוא ה'סוד' המשלים את כל הרבדים... אמר מי שאמר: כי ללמוד תורה ללא תורת ה'סוד', יישאר ברמה של 'פר"ד'. יש המבינים שהמילה: 'פרד"ס' רומזת למילה הידועה באנגלית וי"א גם בפרסית: 'פארדייז' פירוש: 'גן - עדן'. התורה גורמת לנו להרגשה נפלאה של עונג שמחה ואושר.

ט"ו באב

נאמר: "לא היו ימים טובים לישראל כמו ט"ו באב..."

וכך נשנה (במסכת תענית ד ח) (המשנה האחרונה במסכת)

"אמר רבן שמעון בן גמליאל לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב וכיום הכפורים שבהן בנות ירושלם יוצאות בכלי לבן שאולין שלא לבייש את מי שאין לו כל הכלים טעונין טבילה ובנות ירושלים יוצאות וחולות בכרמים ומה היו אומרות בחור שא נא עיניך וראה מה אתה בורר לך אל תתן עיניך בנוי תן עיניך במשפחה (משלי לא) שקר החן והבל היופי אשה יראת ה' היא תתהלל ואומר תנו לה מפרי ידיה ויהללוה בשערים מעשיה וכן הוא אומר (שיר השירים ג) צאינה וראינה בנות ציון במלך שלמה בעטרה שעטרה לו אמו ביום חתונתו וביום שמחת לבו ביום חתונתו זו מתן תורה וביום שמחת לבו זה בנין בית המקדש שיבנה במהרה בימינו אמן"

מה המיוחד ביום זה - ט"ו באב? סיבות רבות... אבל על פי תורת הסוד נאמר כאן משהו בענין האות ה - ט"ו בא' ב' והיא האות ה - 15 ברשימת האותיות א - ב, האות 'ס'. מה המיוחד באות זו? שהיא עגולה מסמלת שלמות! והשמחה האמיתית היא חיבור אותיות 'י' ו'ה' שהם רמז לחיבור בין איש ואשה. האות ה - 15 העגולה רומזת לטבעת נישואין העגולה.

החיבור של שתי אותיות אילו רומזות גם לחבור שבין הקב"ה לעם ישראל, גם לחיבור בין העולם החומר לעולם הרוח וגם לחיבור של העולם הזה עם העולם הבא. אכן אין שמחה כמו שיש בזמן שמתחברים קצוות שהוזכרו לעיל. זה החיבור הגבוה ביותר אשר דומה לחיבור הגבוה בין עם ישראל והקדוש ברוך הוא ביום הכפורים. ואכן האות 'ס' נקראת 'סמך' מלשון סמיכות חיבור וקשר, הסמוכים זה אצל זה.

נראה כי אפשר לקשר את האות הקודמת, האות 'נו"ן' המזכירה את יהושע בן נון להראות כי האותיות מ - נ - ס כביכול נוטריקון: משה נו"ן סמך, משה סמך את יהושוע בן נון והחדיר בשמו את האות 'י', שהוסיף אות 'י' לשמו הקודם שהיה 'הושע' כפי שנאמר: "ויקרא משה להושע בן נון יהושוע..."ובסוף התורה נאמר: "ויהושע בן נון מלא רוח חכמה כי סמך משה את ידיו עליו וישמעו אליו בני ישראל ויעשו כאשר צווה ה' את משה". (בדברים לד ט) משה הוסיף ליהושוע את אות החכמה, האות 'י', ורמז לזה "כי סמך משה את ידיו... לרמוז לאות 'י'.

ס (60) רבוא

המושג 60 רבוא, הוא מושג החוזר על עצמו ומבטא שלמות. כמו כן אנו רגילים לומר ששים רבוא אותיות לתורה כפי שרמזו נוטריקון בשם 'ישרא"ל' י'ש ש'שים ר'בוא א'ותיות ל'תורה". יש הסברים שונים למשפט זה כי בעליל אין אנו מוצאים בתורה אלא 305805 אותיות. כ"כ נאמר כי בני ישראל היו ששים רבוא ויש ששים רבוא פירושים. הלוא התורה רחבה מני ים ואין לה גבול... גם עם ישראל נאמר עליו: "לא ימד ולא יספר". (הושע ב) אומר האדמו"ר מאוזרוב הרב משה יחיאל אפשטיין בספרו "אש - דת": "המספר ששים רבוא הנה הם רק שרשים, אשר מהם מסתעף למניין עד אין קץ".

(חלק חמישי אות ט) הקצבה היא לכללים, אבל לפרטים - אין קץ בכלל"

נס הסמך שבלוחות.

האותיות 'ם' וְ'ס' הן שתי אותיות מיוחדות הכתובות בצורה מיוחדת. בלוחות הברית, היו כל האותיות כתובות מצד זה לצד זה. מעבר אחד לעבר השני. משום שאותיות שבלוחות היו כתב אשורי ורק בכתב אשורי - הכתב המאושר - היו אותיות 'ס' וְ'ם'. החלל הפנימי שלהן היה עומד בחלל כדי שתיראה בדיוק צורת האותיות הללו. כך גם אמרו חז"ל: "מ' וְס' שבלוחות בנס היו עומדים". (מסכת שבת קד עא)

יען כי סתומות היו ועומדים בכל סביבותיהן, ולא היה לחתיכה שבפנים שום סמך וחיבור ואם היה נופל אז לא היו האותיות כי אם נקבים בעלמא." (ברוך שאמר יג עב)

פרדס רימונים מסביר את העיקרון: "וזה טעם מ"ם וסמ"ך שבלוחות בנס היו עומדים. מפני שהרוחניות מעמיד הגשם הזך ההוא". (בשער האותיות פרק שני)

בספר 'איומה כנדגלות' (כה עב) מכריז בלשון מליצית חרוזה:

"מי שמע כזאת ומי ראה / גודל הפליאה /

היעשה לו אדם עגולה בלוח, עוברת משני עבריה /

ולא יפול החלל מתחתיה /

ואיך היה מ"ם וסמ"ך שבלוח / תלויות ברוח /

אין שכל שיחייבהו / כי מה' הוא"!

'ע' - מה סודך?

האות ה - 16 היא האות 'ע'. שמה 'עי"ן'.

הרבה פירושים למילה זו: איבר הראיה הקשור אל האור, מעיין, צורה וצבע, ועוד...

האות 'עי"ן' תרמוז לראיה, ראיה עמוקה. הנה לפנינו שתי מילים מילה והיפוכה, שתיהן מתחילות באות 'ע': 'ע - ני', והמילה ההפוכה 'ע - שיר'. אם כן למה רומזות האותיות? מי הוא העני, מי הוא העשיר? שניהם מתחילים באות 'עי"ן'. שניהם רואים בעיניהם את השפע היורד לעולם והוא מגיע אליהם.

הע - ני - רואה מה שיש לו ומשמיע - 'ני', כלומר, בכי. רואה ובוכה. 'מתבכיין' הוא הנקרא עני. לא די לו אינו מסתפק במועט, יש לו מנה ורוצה מאתיים וגם 400... ועוד ועוד בלי גבול...

מי הוא הע - שיר? הרואה בעיניו ושר שיר! שמח בחלקו, מאושר זה האדם העשיר...

למדנו בחיים כי העשיר אינו האחד שיש לו הרבה אלא זה שמסתפק במה שיש לו ושמח בחלקו.

אות ההתבוננות

החכם עיניו בראשו. המתבונן בתחילת דרכו כפי שמקובל - "סוף מעשה במחשבה תחילה", הרי האות הראשונה תהיה 'ע'. כאשר תצטרף לאותיות 'נג' (אותיות: 'גן' הרומזות לעולם הזה) נקבל המילה 'עֹנג'. ואם חלילה יהפוך את עינו ויתבונן רק באחרית הדרך, לאחר מעשה, הרי האות 'ע' תהיה בסוף המילה ותיווצר המילה 'נגע'.

האות 'ע' ערכה בגימ' 70... בספר 'ראש מילין' נאמר שה - ע' מסמלת את היציאה לפועל של הכוחות שנסגרו בתחומם ובחוגם. האות: 'ע' בנויה משתי אותיות 'ו', וגם 'ז', כאשר האות 'ו' מסמלת את עולם החומר, והאות 'ז' רומזת לעולם הקדושה שבתוך החומר. איזהו חכם? הרואה את הנולד! לראות את נקודת הקדושה בכל עניין ועניין. לחדור בעיני השכל אל המציאות הגשמית, להתבונן ולגלות את הנקודות הרוחניות שאין עוד במציאות מלבדו!

קשר חיצוני ופנימי

העין מסמלת איבר הקשור לחיצוניות ולפנימיות ביחד. "כלה... שעיניה יפות אין כל גופה צריך בדיקה" (שיר השירים ד). העיניים מגלות את הפנימיות. כ"כ אין מראין לו לאדם אלא מהרהורי לבו (ילקוט שמעוני, דניאל רמז תתרס).

ראיה עמוקה

גם הפסוק הנאמר בכל יום בקריאת שמע מגלה לנו: "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם..."בתחילה הכל נמצא בלב, ורק אח"כ האדם רואה בעיניו. הראייה היא סובייקטיבית האדם רואה בחברו את מה שיש בו בתוכו בלבו עצמו. ראית אור! פירוש שהאור נמצא בך! ראית משהו אחר... הפגם הוא ברואה! רמז לכך מצאנו "וטמא - טמא יקרא" (ויקרא יג מה) הדרש והרמז בקטע זה הוא שהטמא - קורא לאחרים.. 'טמא' גם ראינו אצל בני נוח (חוץ מחם) ש"ערוות אביהם לא ראו.."כי לא היה בתוכם אותו יצר... האדם רואה מה שרוצה לראות ובעיקר מה שיש בלבו, כפי שנאמר "אין מראין לו לאדם אלא מהרהורי לבו". (ברכות דף נה ע"ב)

האות 'ע' היא כמעיין נובע אשר מגלה את הפנימיות שבתוכו.

ערך האות 'ע' - 70. המספר 70 רומז להרבה דברים בסיסיים חשובים במסורת ישראל. לקב"ה - 70 שמות, לתורה - 70 שמות, לישראל 70 שמות לירושלים 70 שמות. התורה נמסרה לשבעים זקנים ונשמרה ע"י הסנהדרין (70+1). בבית המקדש היו 70 עמודים, בחג הסוכות הקריבו 70 פרים כנגד 70 אומות העולם. השבתות והחגים ביחד 70 יום בשנה.

האות 'א' רומזת לעולם הרוחני, האות 'ע' רומזת לפיזור לכל הקצוות, כמו קרן אור לבנה העוברת דרך המנסרה המשולשת, מתפרקת ומתפזרת לצבעים שונים. כל קרני האור בצבעים שונים המתרכזות למקום אחד, חוזרות להיות אור לבן ובוהק. צא ולמד! המספר 70 חייב להגיע לשלמות אחת במקום אחד... ראה שבעים אומות ולעומתם עם ישראל. 70 סנהדרין ואחד שעומד על גבם...

לאחר חטא אדם וחוה נאמר: "ויעש ה' א / לוקים לאדם ולאשתו כותנות עור וילבישם" (בראשית ג כא) "ובתורתו של רבי מאיר מצאו כתוב אלו כותנות אור, אלו בגדי אדם הראשון שדומים לפנס, רחבים מלמטן וצרים מלמעלן. יצחק רבייה אמר: חלקים כצפורן ונאים כמרגלית.." (בראשית רבה כ דה כא) האור הרוחני יצר את המציאות הנראית את העור העוטף את הגוף הפיסי הנראה לעין.

לא בכדי המילים 'עין' ו'אין' קרובות זו לזו הקב"ה יצר את העולם יש מ'אין' - מחומר בלתי נתפס בחושינו ולא נתפס אפילו לא בעיני השכל...

סמל הענווה

מי יכול להגיע לדרגה עילאית זו ולגלות את העוצמות של הנקודות הרוחניות שמלוא כל הארץ כבודו? הוי אומר זה האדם הענו. המילה 'ענו' נכתבת 'ע - נ - ו' כאילו האות 'ע' התפרקה נשברה משני החלקים הבונים אותה, האותיות: 'נ'וְ - 'ו'. כמו משה רבינו הענו מכל אדם, זוכה לגלות את שתי האותיות מימין ומשמאל לאות 'ע', והן האותיות 'ס' (מימין, הרומזת לסוד) וְ'פ' (משמאל, הרומזת לפתיחה וגילוי) להראות לנו כי כל הסודות נפתחו לפניו וזכה לדבר עם ה' פנים אל פנים, פנים בפנים - פה אל פה..."

אנו מוצאים במקומות נוספים את הפער של משמעות הקצוות בין האות: 'ע' לאות 'א' במילים כגון: אושר רוחני ועושר גשמי, להאיר או להעיר אגל מים או עגל בן בקר...

אמר רבי חייא... 'יין' ניתן בשבעים אותיות, ו'סוד' ניתן בשבעים אותיות, "נכנס יין יצא סוד" הכיצד? האדם כצינור... אם ימלאו את הצינור ב - '70', - ב'יין' שערכו 70, חייבים להוציא משהו מתוכו באותו ערך של 70 ומה הוא? הוי אומר הוא 'סוד' ולכן "נכנס יין יצא סוד.." (מסכת עירובין סה עא)

אות המנורה במקדש

האור הרוחני המתחבר לאור גשמי, נעשה במנורה בעלת ששת הקנים והקנה המרכזי הקנה השביעי. במקביל לאותיות 'ו' ו - 'ז' (6 וגם 7) הן האותיות היוצרות את האות 'ע' הרומזת לאיבר הראיה. איבר זה גם הוא מיוחד במינו מכל האיברים. ספר מגן דוד באות עי"ן, משווה את האור שמבראשית, המגיע לעולם דרך מחיצות רבות, למבנה האנטומי של עין האדם: "וגם אם תדקדק בעין הגשמי תמצא רמז למה שכתבנו כי אין בכל איברי האדם דק ורוחני על התנועה כאיבר העין, ותמצא אותו מחיצה לפנים ממחיצה ומרבותינו אומרים שהם שבע מחיצות ומתוכם האור יוצא". הוא החיבור בין ספירת היסוד השישית עם ספירת המלכות, חיבור של המיסטיקה עם המדע, בין 6 הספירות הרוחניות הגבוהות לבין הספירה השביעית הרומזת לעולם הזה, ספירת המלכות.

מעלת הצדקה

למילים 'עי"ן', ו'עני' אותן אותיות. האות 'פ"א' הבאה אחרי האות 'ע' רומזת לפנים יפות ומאירות. קבלת כל אדם ובמיוחד עני בסבר פנים יפות. רבי יעקב הכהן כותב: "... וצריך בעל הבית להמציא עצמו אל ה - ע". ועל כן ה ע' משוכה אל ה - פ' ופושטת גופה ועצמה לצרה ומקבלת בסבר פנים יפות ועין טובה, ולתת לו בעין יפה די מחסורו אשר יחסר לו. עוד למדנו מן האות 'ע' שאפילו עני המתפרנס מן הקופה חייב לתת צדקה וזה ניכר בתלמוד ובפוסקים... וכן הוא שאתה קורא עין ואתה קורא בו עני. גם אתה לומד מגלגל העין "גלגל הוא שחוזר בעולם" שכן אתה קורא בו "עין, עני, יען" מלשון יען וביען במשפטי מאסו, כלומר יען לא נתן בעין יפה נעשה עני.

עין ימין ועין שמאל

עי"ן בגימ' 130 שהם 5 פעמים שם הוי'ה ב"ה (26X5=130) שתי העיניים יחד 10 פעמים שם הוי'ה. 5 מצד אחד ו - 5 מצד אחר. צד שמאל מבטא את ה - 5 גבורות ובהתחבר צד ימין מסמל את 5 החסדים.

ישנם שני פסוקים המזכירים את עיניו של הקב"ה: הנה עין ה' אל יראיו" (תהילים לג יח) ופסוק נוסף: "עיני ה' אל צדיקים..." (תהלים לד טז) הפסוק הראשון הנזכר מדבר על עין אחת - עין שמאל - מידת היראה הגבורה ואילו הפסוק השני מדבר על שתי עיניים (שמאל וגם ימין) ומתחבר אל צדיקים הקשורים למידת החסד והאהבה.

האות 'ע אשר יש לה שני מחושים ועליהם שתי עיניים, עין ימין נוטה לכיוון שתי האותיות הסמוכות לה מימין ומשמאל. צד אחד 'ס' - סגור וצד שני 'פ' - פתוח וד"ל

כשמה כן היא: 'עין' זוהר: "עינא פקיחא" עינו הפקוחה של הבורא להשגיח על כל בריותיו. בתהילים: "הנה עין ה' אל יראיו..." (תהלים לג יח) עיני ה' אל צדיקים..." (תהלים לד טז) מדרגת עין ה' אל יראיו, סוד התלבשות ההשגחה העליונה בטבע. בכל עין יש סוד דעת עליונה. ה' יודע ומכיר את בריותיו. בעין הימני מתלבשים 5 עצבים. הכתר של חסדים בסוד דעת עליון. עין שמאל, 5 גבורות בסוד דעת עליונה, ונקרא: 'אין'. שניהם בנין המלכות ודרכן ההשגחה הפרטית בסוד מלכות שמים. "עיני ה' אל צדיקים" התגלות שתי העיניים. עין ימנית וה' גבורות בעין שמאלית סוד פרצוף ז"א. הוא הצדיק יסוד עולם, עובד את ה' באהבה רבה, ועמך כולם צדיקים "הנה עין ה' אל צדיקים" כמים הפנים לפנים כאשר הצדיק אוהב את ה' מלמטה למעלה, כמו הגבורות הבונים את סוד החול כן סוד השגחת ה' מהכתר העליון מלמעלה למטה אז תבוא הגאולה במהרה בימינו, אמן.
עובדים עושר בית המקדש צדיקים מחלוקת אושר רוחני הסבר שלום בעיות גשמיות רוח נשמה אותיות סוד סוד האותיות סודות צירופי אותיות
דילוגי אותיות בתורה, צירופי אותיות בתורה, הצופן התנכי, קודים בתורה, צפונות התורה, צופן התורה, הצפנות בתורה, מי נתן את התורה? אמיתות התורה, שמירת מצוות, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה, חוזרים בתשובה
דילוגי אותיות בתורה, צירופי אותיות בתורה, הצופן התנכי, קודים ... צפונות התורה, צופן התורה, הצפנות בתורה, מי נתן את התורה? אמיתות התורה, שמירת מצוות, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה, חוזרים בתשובה האם דילוגי אותיות בתורה מוכיחים שאלוהים כתב אותה? הרבה אנשים מתעניינים בשאלה עד כמה יש אמת במה שמכונה דילוגי אותיות בתורה, המכונים גם צופן ... שבתוך טקסט התורה ניתן למצוא אירועים עתידיים שהיו לכאורה ידועים מראש לפני אלפי שנים, כמו תאומים, אסונות ומסוקים. יש אנשים הטוענים שבדילוגי אותיות וצירופי אותיות מסוימים ניתן למצוא אזכור ... שהתורה נכתבה על ידי ישות אלוהית שידעה את העתיד. אליעד כהן מתייחס לנושא בצורה מפורטת ומסביר כמה דברים מרכזיים שחשוב להבין ביחס לדילוגי אותיות בתורה: מהם דילוגי אותיות וכיצד הם עובדים? דילוגי אותיות בתורה מתבצעים באמצעות חיפוש ממוחשב, מאחר ואיש לא יכול באופן ידני לספור את האותיות בטקסט הארוך של התורה ולזהות דפוסים. באמצעות המחשב, מחפשים מילים או אירועים משמעותיים, ואם הן מופיעות בדילוגים קבועים של אותיות מסוימות, טוענים שיש לכך משמעות. לדוגמה, מחפשים מילים כמו אסון, פיגוע או תאומים ומנסים לראות היכן הן מופיעות בטקסט ובאיזה מרחק של אותיות זו מזו. אליעד מסביר שבפועל, ... שתחפש יותר מילים ביותר צורות, כך גדל הסיכוי למצוא אותן בדילוגים כלשהם בטקסט ארוך, ללא קשר לאמינות הצופן או המקור האלוהי שלו. האם דילוגי אותיות מוכיחים שהתורה אלוהית? אליעד ... מרומזת, אך אליעד מבהיר כי גם זה אינו מסביר מדוע אי אפשר היה לכתוב נבואה ברורה וחד משמעית לפחות לאירועים מרכזיים וברורים. האם דילוגי אותיות קיימים רק בתורה? יש ויכוח האם דילוגי אותיות קיימים רק בתורה או גם בספרים ... טקסטים מתאימים לתוך דילוגים בדיעבד, במיוחד עם הטכנולוגיה של מחשבים, שמאפשרת בדיקות מקיפות של טקסטים ארוכים. מדוע אנשים מאמינים בדילוגי אותיות ובתורה? אליעד מסביר שאנשים רבים בוחרים להאמין בדילוגי אותיות כי זה מעניק להם תחושת ביטחון ... איתם חסר תועלת. הדרך היחידה לעזור להם להיות חופשיים באמת היא ללמד אותם איך להרגיש טוב גם כאשר המציאות אינה כרצונם. לסיכום, האם דילוגי אותיות חשובים באמת? אליעד מסכם שההתעסקות בדילוגי אותיות בתורה ובצפונותיה היא לא יותר ... באמת היא כיצד האדם יכול להיות שלם עם עצמו, להרגיש טוב ללא תלות חיצונית, ולבחור בחופשיות את דרכו ללא תלות באמונות ובדתות. האם דילוגי אותיות אמיתיים? מי כתב את התורה? ...
חידת LeetCode Solution - Strong Password Checker, פתרון ליטקוד, LeetCode Solution, לפתור שאלות ב LeetCode, מדעי המחשב, תכנות מחשבים, לעבוד בהייטק, ללמוד תכנות מחשבים, להיות מתכנת, ללמוד לתכנת, הכנה לראיון טכני, ראיון עבודה בהייטק, שאלות ליטקוד, פיתוח תוכנה, איך לכתוב קוד? ללמוד לכתוב קוד, חידות היגיון, ללמוד לחשוב, ללמוד לנתח דברים, ללמוד לפרק לגורמים, ללמוד לחלק לחלקים, ללמוד למצוא חוקיות, איך לחלק לחלקים? איך למצוא חוקיות? איך לנתח תהליכים?
... על עצמה ברציפות 3 פעמים. כל סיסמה שאינה סיסמה חזקה, ניתן לבצע עליה 3 פעולות כדי להפוך אותה לחזקה. ניתן להוסיף לה אותיות, ניתן להסיר ממנה אותיות, וניתן להחליף בה אותיות. דהיינו, ניתן לבצע פעולת הוספה מחיקה החלפה. עכשיו השאלה היא כזאת, נותנים לנו סיסמה כלשהי, ואנחנו צריכים לומר, מהו המספר המינימאלי ההכרחי של ... שכן, אם יש פחות מ X(אורך מינימאלי), אז צריך להוסיף תווים. ואם יש יותר מ Y (אורך מקסימאלי) תווים, אז צריכים למחוק אותיות, כדי לגרום לסיסמה להיות תקינה. ועד כאן בעצם היתה דוגמה לאיך לחלק לחלקים קטנים. עכשיו נעבור לחוק מספר 2 שאומר שהסיסמה צריכה להכיל לפחות אות 1 ... להכיל אות 1 קטנה גדולה וספרה, בעצם אומר ש: עלינו לבדוק האם חסרה אות קטנה גדולה מספר, ואז עלינו להוסיף או להחליף אותיות בהתאם לצורך שלנו. לדוגמה 123456 יכול להפוך להיות 123456Aa או יכול להיות 12345Aa או יכול להיות 1234Aa וכולי. ועכשיו נעבור לחוק מספר 3 שאומר, ... הפעולות שצריכים לבצע וגם לגבי סוג הפעולות שצריכים לבצע, כדי להתאים את הסיסמה לחוק של האורך. עכשיו נבדוק את החוק של האותיות הנדרשות, אם נסתכל נראה כי נניח שאנחנו צריכים שתהיה אות אחת קטנה, הרי שאם אין אות אחת קטנה, הרי שיש לנו וודאות של מאה אחוז לגבי כמות הפעולות ... מבינים, שהחוק של האורך התקין, מספק לנו הכי הרבה וודאות. אחר כך יש לנו את החוק של התווים ההכרחיים, אחר כך החוק של האותיות הרצופות, שמספק לנו הכי פחות וודאות והכי הרבה ספקות ואפשרויות. אז מה בעצם זה אומר לנו? אז זה בעצם אומר לנו שכאשר אנחנו מקבלים שאלה כזאת, ... כך: AaAA12. דהיינו, ב 3 פעולות של הוספה, גם תיקנו את הסיסמה לאורך של 6 גם הוספנו אות קטנה ומספר, וגם ביטלנו את ה 3 אותיות הרצופות. במילים אחרות, מצב של AAA נפתור אותו ב 3 פעולות. ואם יש לנו סיסמה באורך של 25 אותיות, לדוגמה ABABABAAAAABABABABAB12345. אז בוודאות שאנחנו צריכים לעשות 5 פעולות מחיקה בגלל האורך. + פעולת החלפה או הוספה 1 של אות קטנה. + בגלל שיש בתוך הסיסמה 5 אותיות רצופות של AAAAA אז אנחנו צריכים לעשות או 5 פעולות מחיקה או 2 פעולות הוספה או 1 פעולת החלפה. ולכן, נעשה 5 פעולות מחיקה להתאים את האורך + ... כדי להוסיף אות קטנה ולא פעולה של הוספה, כדי לא לפגוע באורך + ב 5 הפעולות מחיקה הקודמות, נוכל למחוק את כל רצף האותיות הנל. דהיינו, סהכ נצטרך 6 פעולות בלבד. 5 של מחיקה + 1 של החלפה. אז מהי מהות הפתרון עד כה? במילים אחרות, ניקח את הפעולות שהן בטוח נכונות, ... נפתור את כל שאר הפעולות שאולי צריך לבצע. דהיינו, אם חובה לבצע פעולות מחיקה בגלל האורך, נוכל באמצעותן למחוק אותיות רצופות. אם חובה לבצע פעולות הוספה בגלל האורך, נוכל באמצעות פעולות ההוספה לתקן בהתאם לתווים חסרים או רצופים. כאשר אם ואחרי שהאורך תקין, תמיד ... זאת הפעולה הכי יעילה. ולכן קודם כל נבדוק את האורך, ואז נשתמש בפעולת ההוספה כדי לפתור את 2 החוקים הנוספים של להוסיף אותיות חסרות או כדי לנטרל אותיות רצופות. ונשתמש בפעולת המחיקה, כדי לתקן את האורך וגם כדי לפתור אותיות רצופות. ומכאן ואילך, נספור רק פעולות של החלפה בלבד. כדי שלא בטעות נשבש את האורך של הסיסמה וגם כי החלפה יותר יעילה עבור התיקון של אותיות רצופות כנל. אז לכאורה פתרנו את השאלה. אבל האם זאת כל האמת? והתשובה היא שעדיין לא. פתרנו חלקית, אבל לא עד הסוף. למה? כי נניח שהסיסמה היא באורך ארוך מידי, נניח של 30. אז בוודאות שעלינו לבצע 10 פעולות מחיקה. ונניח שיש לנו 10 אותיות רצופות. אז האם 10 פעולות מחיקה, יפתרו את ה 10 אותיות הרצופות? כן. ואם יהיו 12 אותיות רצופות? אז גם כן. ואם יהיו 15 אותיות רצופות? אז 10 מחיקות יביאו אותנו ל 5 אותיות רצופות, שאותן נפתור בעוד פעולת החלפה 1. עד כאן הכל נשמע הגיוני. אבל מה אם נניח שהסיסמה היא באורך של 21 ואנחנו צריכים לבצע מחיקה 1. ונניח שיש לנו בתוך הסיסמה 2 רצפים שונים של אותיות, רצף אחד של 3 אותיות ורצף אחד של 4 אותיות או של 16 אותיות וכולי. מאיזה רצף כדאי לנו לבצע את פעולת המחיקה? האם זה משנה? ואם נניח הסיסמה היא באורך של 22 אותיות ואנחנו צריכים למחוק 2 אותיות, ויש לנו רצף אחד של 3 אותיות ורצף אחד של 5 אותיות, מאיזה רצף כדאי לנו למחוק? האם זה משנה? אז כנראה שכן, ונבדוק: נניח שיש לנו את הסיסמה הבאה באורך של 22 כך: AAAAAbbb12345678901234 ויש לנו בוודאות לבצע 2 פעולות מחיקה. אז מה האפשרויות שיש לנו? 1 - למחוק מהרצף של ה bbb שתי אותיות 2 - למחוק מהרצף של AAAAA שתי
NLP, שכנוע חזותי, מסרים תת הכרתיים בפרסומות, עיצוב פונטים, העברת מסרים לתת מודע, שכנוע לקוחות, אמצעי שכנוע בפרסומות, דרכי שכנוע בפרסומות, טכניקות שכנוע בפרסומות, תקשורת שכנועית
NLP, שכנוע חזותי, מסרים תת הכרתיים בפרסומות, עיצוב פונטים, העברת מסרים לתת מודע, שכנוע לקוחות, אמצעי שכנוע בפרסומות, דרכי שכנוע בפרסומות, טכניקות שכנוע בפרסומות, תקשורת שכנועית
... במהלך ההרצאה, אליעד כהן דיבר על האופן שבו עיצוב פונטים בפרסומות יכול לשדר מסרים תת הכרתיים לצופה, כך שבנוסף למילים הכתובות, צורת האותיות עצמה מעבירה תחושות ומשמעות. הוא הציג את הדוגמה של פרסומת למשקה קר, שבה עיצוב הפונטים היה מכוון להחמיא למסר של קור. האותיות היו מעוצבות כך שנראו כאילו הן קפואות, עם צורת אותיות שמזכירה קוביות קרח. זה היה המאמץ להמחיש את המסר לא רק דרך הטקסט, אלא גם דרך צורת האותיות. לפי אליעד, כל צורה של פונט במוח מעוררת אסוציאציות. לדוגמה, האותיות המפורסמות בפרסומת למשקה קר עשויות להזכיר קוביות קרח או קרח שנשבר, וזה היה מכוון להעביר תחושת קור. הוא הסביר כי מסרים כאלה מגיעים לתודעה לא רק דרך המילים, אלא גם דרך צורת האותיות, שעוזרת ליצור תחושת רגש המתקיימת במקביל למה שנאמר במילים. כך, פרסומות יכולות להשתמש בעיצובים מיוחדים כדי להעצים את המסר ולהפוך אותו למובחן יותר דרך הצורות והצבעים. לאחר מכן, אליעד כהן ציין שהעיצוב הוויזואלי של הפונט בפרסומות לא תמיד ישמש להמחשת תחושות של האותיות בלבד, אלא גם יכול לשמש כדרך למשוך תשומת לב, כמו כאשר הפונט לא עוקב אחרי קו ישר אלא מציג פיזור לא סימטרי של האותיות. זה יכול לשדר את המסר כי מדובר במשהו לא סטנדרטי, דבר שיכול למשוך את הצופה ולהשאיר רושם חזק יותר. שיחה נוספת שהתפתחה בין אליעד למאזין עסקה בהשפעה של עיצוב הפונט על רכישת מוצר. אליעד הסביר כי לעיתים העיצוב של האותיות יכול להוביל לרגשות שמובילים לפעולות, כמו רכישת המוצר. לדוגמה, לעיתים יש מותגים שמשתמשים בפונטים בעלי צורות חדות כדי להעביר תחושה של חדה ודיוק, בעוד שמותגים אחרים עשויים ... להשרות תחושת רוגע. כל צורת פונט מתקבלת בצורה שונה במוח ומעוררת תחושה שמתחברת למסר. באופן כללי, אליעד הסביר כי כל פונט, צבע או צורת אותיות מעוררת אצל הצופה תחושות מסוימות, שיכולות להשפיע על התפיסה של המוצר או השירות שמפורסם. כל אלמנט עיצובי בפרסומות משפיע גם על הרגש והתחושה של הצופה, וזה לא תמיד נמצא במודעות ... כדי לשדר תחושות הרגע שאלת למה או ניסית להבין בעצם מה השכל שיש מאחורי עיצוב של פונטים בפרסומות מסוימות, זאת אומרת יש פרסומת ויש לנו אותיות קוראים לזה פונטים עכשיו אפשר לכתוב אותן בהרבה פונטים, פונט זה צורת אותיות ויש עיצובים שונים ואתה שואל מה השכל שיש בדבר. עכשיו מה שאני הסברתי לך קודם שזה רלוונטי גם לזה במוח כל צורה יש לה אסוציאציות, נגיד הצורה של מה שאתה דיברת איתי בפרסומת מה היא ... קרח אולי פה אולי שם, וזה היה פרסומת למה? למשקה קר זה כל הסיפור. זאת אומרת בעצם מנסים להעביר לך את המסר של הקור גם דרך הצורה של האותיות, זאת אומרת אומרים לך זה קר זה הכי קר אבל לא רק כי אומרים לך זה הכי קר רוצים שגם הצורה של האותיות תזכיר לך קור ולכן ציירו לך אותיות קפואות אותיות שנראות לך כדבר קפוא. ש: האותיות בפרסומת מעניינת גם נגיד כשכתבו את המשפטים הם לא כתבו את זה בקו ישר הם כתבו את זה ככה כאילו זה הולך ככה. אליעד: אתה מבין זה מתחבר לך מה שאמרתי? ש: כן בא נראה אם זה גם מתחבר ... סיבה אחרת, זה אולי כדי להגיד לך שזה לא סטנדרטי כדי למשוך את תשומת ליבך לא בהכרח שזה קשור לזה, אני אומר שלפעמים העיצוב עצמו של צורת האותיות מנסה להעביר לך מסר דרך צורת האותיות. ש: פה נגיד הצורה הזאת כאילו אתה אמור לדמיין קרח. אליעד: לא השאלה אני דיברתי ספציפית. ש: לא על הקווים. אליעד: הקווים לא בהכרח יכול להיות שהקווים עשו את זה בצורה כזאת. ש: לא התכוונתי לאלה. אליעד: כן אם הייתי שואל אותך למה זה דומה מה היית אומר תנסה להיזכר עכשיו בפרסומת הזאת, אני אומר לך למה דומה העיצוב של האותיות מה היית אומר? ש: אני לא יודע אחרי שאמרת לי כבר אני משוחד. אליעד: בסדר אבל תנסה לראות את זה עכשיו, עכשיו תראה שיש סיבה. ש: זה נראה כשיש שברים זה קרח וקרח אחד מהסימנים זה שברים. אליעד: כן כאילו כמו קרח כזה כמו נגיד קוביות, כן כמו קרח נשבר או מנופץ או משהו כזה. לפעמים האותיות יוצרות לך סוג של תחושה, תראה המסר מועבר גם בצורה טקסטואלית זאת אומרת אם אני אגיד לך את מה שכתוב אתה תבין אותו דבר אבל אם אתה רואה את זה זה מעביר לך עוד מסר. עכשיו המסר מועבר ... לא בתת מודע הכל במודע, אתה מודע לכל מה שקורה כשאתה רואה משהו ואתה מרגיש משהו אתה יודע למה הרגשת את זה. ש: לא אבל זה שהושפעתי מצורת אותיות בגלל זה קניתי מוצר? אליעד: כן ברור לא אז למה קנית את המוצר לא בגלל צורת האותיות צורת האותיות השפיעה על רכישת המוצר, לפעמים נגיד יש מוצר נגיד שהאותיות הם בצורה עגולה לפעמים בצורה חדה לפעמים בצורה בולטת צורה כזאת כי כל דבר יש לו איזה משמעות יש איזה משהו. השאלה איזה תחושה אתה רוצה לתת לבן אדם כי המוח לוקח את הצורה של האות ...
ליקוטי מוהרן ח"א לג, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
ליקוטי מוהרן ח"א לג, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
... את הטוב שבמציאות. ההבדל בין יום טוב ליום רע תלוי בשכל של התורה, באותה הבנה פנימית שמאפשרת לראות מדוע ואיך בדיוק המציאות מתנהלת בצורה מסוימת. מה המשמעות של אותיות התורה לפי ליקוטי מוהרן? אליעד מפרט שכשמדברים על אותיות התורה, לא מדובר רק באותיות הפיזיות שבתורה הכתובה, אלא בשכלים וברעיונות הפנימיים והעמוקים שנמצאים מאחורי כל דבר בעולם. לפי ההסבר הזה, העולם כולו פועל על פי מערכת של שכלים, שהם אותיות התורה הפנימיות, והם אלו שמחיים כל דבר שקיים במציאות. אליעד מדגים ואומר שאפילו פעולה פשוטה כמו להזיז את הרגל היא ביטוי לשכלים האלו, שהם למעשה אותם שכלים שמהם העולם כולו נברא. אלא שאותם שכלים, או אותיות, נמצאים במצב של צמצום, הסתרה והעלמה, כדי לאפשר לעולם הגשמי להתקיים בצורה מוגדרת. כיצד אפשר לראות את הטוב ... עצמה, שהיא הכוח המחיה את הכל. ככל שהאדם מצליח להעמיק בשכל הזה, הוא זוכה לחוויה של בהירות גדולה יותר, והקליפות (הסתרות והבלבולים של העולם הגשמי) מתקלפות מעל האותיות, והוא רואה בבירור יותר את המשמעות האמיתית של כל דבר. מהו פירוש הביטוי נעשה ונשמע לפי הסברו של אליעד? אליעד ... השכל הפנימי של המציאות, כדי להגיע להבנת המהות העמוקה של כל אירוע, להפוך רע לטוב, ולגלות את החיבור של כל דבר לשורש האלוהי. איך לומדים ליקוטי מוהרן? מה זה אותיות התורה לפי רבי נחמן? איך אפשר להפוך רע לטוב? מה המשמעות של נעשה ונשמע? כיצד שומעים קולות מלמעלה? איך להבין ...
קבלה, מושגים בקבלה, לימוד קבלה, לימוד ספר הזוהר, תורת הסוד, מיסטיקה, חכמת הקבלה, מקובלים, משה רבנו, אברהם אבינו
... יש סיכוי שהוא יגיע לתובנה משמעותית. קריאה ללא הבנה היא ניסיון לברוח מהשכל ומההבנה האמיתית. האם יש כוח או תדר מיוחד בצירופי אותיות בזוהר? אליעד מתייחס לרעיון שיש כוח או תדר מיוחד בצירופי אותיות או במילים מסוימות בזוהר. לדעתו, ... מסביר שכל מנטרה או טקסט שחוזרים עליו יכול להרגיע זמנית את התודעה, אך זה לא יכול לשנות את המהות הפנימית של האדם. שום רצף של אותיות לא יכול באמת לשחרר את האדם מחוסר ... להבנה פנימית ועמוקה באמת. האם כדאי לקרוא בזוהר בלי להבין? מה המשמעות של ארבעת העולמות בקבלה? האם יש תועלת במנטרות ובצירופי אותיות? למה הזוהר כתוב בארמית? איך ללמוד ...
הדרכת מטפלים, טיפול בלקויות למידה, לקויות קריאה, לקויות כתיבה, דיסגרפיה, קשיי כתיבה, קשיי קריאה, קשיי דיבור, לקויות דיבור, כיוון הכתיבה, דיסלקציה, לקות קריאה, לקות כתיבה, טיפול בילדים, הדרכת הורים
הדרכת מטפלים, טיפול בלקויות למידה, לקויות קריאה, לקויות כתיבה, דיסגרפיה, קשיי כתיבה, קשיי קריאה, קשיי דיבור, לקויות דיבור, כיוון הכתיבה, דיסלקציה, לקות קריאה, לקות כתיבה, טיפול בילדים, הדרכת הורים
... לא מעוניין לדבר או לכתוב מסיבה רגשית או חברתית. מהי הדרך הנכונה לכתוב אותיות - מלמעלה למטה או להפך? אליעד דן בהרחבה על נושא כיוון הכתיבה של אותיות , ומציג מספר סיבות מדוע נהוג ללמד ילדים לכתוב אותיות מלמעלה למטה ולא מלמטה למעלה: מבחינה פיזיולוגית, כתיבה מלמעלה למטה מפעילה שרירים חזקים יותר, ולכן פחות מעייפת לאורך ... ילדים איך ליצור קשר עם ילד שלא משתף פעולה? כיצד ללמד כיוון נכון של כתיבת אותיות?
מה הסיכוי ש? האם יש סיכוי ש? סיכוי סטטיסטי, איך העולם נוצר? האם העולם נוצר מעצמו? רצפים בין מילים, העולם נוצר במקרה, סטטיסטיקה, כמות אין סופית, הסתברות סטטיסטית, בריאת העולם
מה הסיכוי ש? האם יש סיכוי ש? סיכוי סטטיסטי, איך העולם נוצר? האם העולם נוצר מעצמו? רצפים בין מילים, העולם נוצר במקרה, סטטיסטיקה, כמות אין סופית, הסתברות סטטיסטית, בריאת העולם
... מילים ואותיות חדשות? בהמשך, אליעד מסבך את השאלה ושואל אם אפשר להוסיף לשפה מילים חדשות ואפילו אותיות חדשות. הוא מסביר שאם מוסיפים מילים או אותיות, או מאפשרים משפטים ללא הגבלת אורך, אז באופן טבעי הכמות של הרצפים האפשריים תהיה אינסופית. האם ... נוצר מעצמו? מה הסיכוי שספר ייכתב במקרה? האם כמות המשפטים האפשרית היא אינסופית? האם אפשר להמציא אותיות חדשות? בריאת העולם במקרה או בכוונה? האם אפשרויות אינסופיות תמיד יתממשו? ...
ליקוטי מוהרן ח"א לא, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
ליקוטי מוהרן ח"א לא, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
... בין טוב לרע) לא מספיק. צריך לשלב בין שתי ההבנות כדי להשיג שלמות. רבי נחמן מדגיש שכל פעם שמוזכר צדיק, כלולה בתוכו גם הבחינה של למדן, אך לא בהכרח להפך. מה מסמלים האותיות והנקודות בתורה לפי רבי נחמן? אליעד כהן מסביר את התהליך שבו אותיות התורה מקבלות משמעות רק באמצעות ניקוד, כלומר, הרצון של האדם והכוונות שלו הן שמעניקות משמעות למציאות. אותיות ללא ניקוד הן כמו גוף ללא נפש. האדם עצמו מנקד את המציאות - אם הוא רוצה ... ההסברים החיצוניים. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? מה הקשר בין אמונה לברית? מהי שמירת הברית? מה המשמעות של ייסורים לפי רבי נחמן? מה זה אהבה נפולה? מהי חירות אמיתית? איך האותיות מקבלות משמעות במציאות? ...
ליקוטי מוהרן ח"א לא, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 4
ליקוטי מוהרן ח"א לא, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 4
... איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 4 מה המשמעות של האותיות והנקודות לפי ליקוטי מוהרן? בתורה בליקוטי מוהרן, רבי נחמן מסביר את הקשר בין האותיות לבין הנקודות שמלוות אותן. לדבריו, האותיות עצמן הן כמו גוף חסר חיים, דומם וחסר תנועה. הן קיימות אך אינן מביעות שום משמעות או תוכן לבדן. נקודות הניקוד הן אלו שנותנות חיים לאותיות. הן כמו הנפש שמניעה ומחייה את הגוף. כפי שאדם ללא נפש הוא רק גוף חסר תנועה, כך גם אותיות ללא נקודות הן חסרות משמעות וחסרות חיים. הדוגמה שרבי נחמן משתמש בה היא שהתנועה של האדם נוצרת על ידי הנפש, ולכן, כאשר אדם מדבר, הוא יוצר את הנפש של המילים והאותיות. האותיות עצמן הן כמו גופים דוממים, והנקודות יוצרות בהן תנועה, בדיוק כפי שהנפש מפעילה את הגוף האנושי. התנועה של האותיות על ידי הנקודות מביאה אותן לידי חיבור וזיווג, כך נוצרים צירופי מילים שמביעים את הרצונות והכיסופים של האדם. מה הקשר בין הכיסופים של האדם ליצירת מציאות ... זה משהו רע, הוא יוצר לעצמו כלי לקבל את אותו הדבר. רבי נחמן מסביר שהאותיות הן כמו כלים ריקים, והכיסופים (הרצונות העזים) הם הנקודות שמניעות אותן ויוצרות מהן מילים ומשמעויות. הוא מביא דוגמה פשוטה מהחיים היומיומיים - אדם שיש לו ... לכלי למציאות? רבי נחמן מדגים שהכיסופים יוצרים למעשה נקודות בתוך האותיות, ואז האותיות נעות ומתחברות בהתאם לכיסופים של האדם. כך נוצרת נפש שהיא בעצם התנועה של האותיות. כאשר לאדם יש רצון חזק, הוא הופך אותו למעשים. הוא לא נשאר רק בשלב התיאורטי, אלא עושה פעולות ממשיות שמתאימות לדרגה שלו, והוא מתקדם בצורה מעשית. ... משפיע על מה שייכנס לתוך אותו הכלי, בין אם זה דבר טוב או רע. האותיות עצמן, כלומר, המציאות בפני עצמה, הן נייטרליות. אין בהן טוב או רע בעצם. הן הופכות לטוב או לרע בהתאם לרצון של האדם, לכיסופים שלו ולנקודות שהוא מניח ... לבורא ולרצונות הפנימיים ביותר שלו. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? משמעות האותיות והנקודות מה הקשר בין רצון למציאות? מה תפקיד הצדיק לפי רבי נחמן? מהם כיסופים ברוחניות? כיצד רצון משפיע על המציאות? מהי הדרך להתקדם בעבודת השם? ...
מגפת הקורונה, מהי המחלה המסוכנת ביותר בעולם? ביבי נתניהו ושפעת הקורונה, בריאות הציבור, סכנת הקורונה, תמותה בגלל הקורונה, קונספירציות קורונה, האמת של הקורונה, כמה מתו מקורונה? חולים בקורונה, מוות מקורונה, למה רק לא ביבי?
מגפת הקורונה, מהי המחלה המסוכנת ביותר בעולם? ביבי נתניהו ושפעת הקורונה, בריאות הציבור, סכנת הקורונה, תמותה בגלל הקורונה, קונספירציות קורונה, האמת של הקורונה, כמה מתו מקורונה? חולים בקורונה, מוות מקורונה, למה רק לא ביבי?
... היהו (המורכבת מאותיות יה ו - וי), היא המחלה המסוכנת ביותר בעולם כי לאחר מחקר שנעשה, התברר שהאותיות י, ה, ו הן הנפוצות ביותר בשמות של כל המחלות בעולם. הוא מציע לערוך ניסוי: לכתוב את שמות כל המחלות ולגלות כי האותיות הללו חוזרות באופן מובהק ביותר. מכאן הוא טוען כי כל המחלות בעולם הן למעשה ביטויים של מחלת היהו. מי נמצא בסיכון הגבוה ביותר לחלות במחלת היהו? אליעד מסביר שהאנשים בעלי הסיכון הגבוה ביותר הם אלו שבשמם מופיעות האותיות י, ה, או ו. הוא טוען כי בבדיקת שמות האנשים שמתים בבית חולים או בכלל, ניתן יהיה לראות צירוף מקרים ברור בין המחלות לבין אותיות השם של האנשים. לדבריו, אנשים לא מאובחנים במחלה זו מכיוון שהמערכת מסתירה את הבעיה בכוונה. מדוע לדעת אליעד כהן המחלה ... נתניהו הוא המלך המשיח האמיתי כי הוא מציל אותנו מהקורונה, והוכחה לכך היא שהשם נתניהו כולל את האותיות י, ה ו - ו, כלומר, נתניהו בעצמו נמצא בקבוצת סיכון גבוהה לחלות במחלת היהו. לטענתו, כל הפעולות שביבי עושה נגד הקורונה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אותיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אותיות, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אותיות, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לזוגיות, אימון אישי לימודים, מאמן אישי מומלץ בתחום אותיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5078 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 20:02:01 - wesi4