ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - מַהָאסוּדַסַּנַה ✔השיחה על מַהָאסוּדַסַּנַה Mahsudassana Sutta מַהָאסוּדַסַּנַה סוּטַּה1.1... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח באמת בחיים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - מַהָאסוּדַסַּנַה
השיחה על מַהָאסוּדַסַּנַה

Mahsudassana Sutta

מַהָאסוּדַסַּנַה סוּטַּה1.1. כך שמעתי. [1] פעם אחת הבודהה התגורר בקוּסִינָארָא בחורשת הסָאל של בני המַלַּה זמן קצר לפני הנִיבָּאנַה הסופית שלו בין עצי - הסָאל התאומים.

1.2. המכובד אָנַנְדַה הגיע אל המכובד, קד בפניו, התיישב במקום ראוי ואמר: "אדוני, אנא מהמכובד שלא ימות בעיירה הקטנה והאומללה הזו, באמצע הג'ונגל, באמצע שומקום! אדון, ישנן ערים גדולות כמו קַמְפָּא, רָאגַ'גַהַה, סָאבַטְּהִי, סָאקֶטַה, קוֹסַמְבִּי או וָארָאנַסִי. במקומות אלו מתגוררים בני - לוחמים, ברהמינים ובעלי בית עשירים אשר שמו את מבטחם בטַטְהָאגַטַה, ואשר ידאגו שהלווית הטַטְהָאגַטַה תהיה ברמה נאותה."

1.3. "אָנַנְדַה אל תכנה אותה עיירה קטנה ועלובה של בקתות בוץ וקש, בתוך ג'ונגל באמצע שומקום!

העיר המלכותית קוּסָאבַטִי

(kusvatrjadhn)

פעם, אָנַנְדַה, המלך מַהָאסוּדַסַּנַה היה שליט מניע - גלגל, שומר - חוק וישר, אשר כבש את הארץ בארבעת הקצוות וכונן את שלום ממלכתו. והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה לקח את העיר קוּסִינָארָא הזו כבירתו, תחת השם קוּסָאבַטִי. והיא היתה באורך שנים עשר יוג'נות ממזרח למערב, וברוחב שבע יוג'נות מצפון לדרום. קוּסָאבַטִי הייתה עשירה, משגשגת, מאוכלסת בצפיפות ומלאה במזון מכל טוב. כפי שעיר הישויות השמיימיות אָלַקַמַנְדָא עשירה משגשגת, מאוכלסת בצפיפות ביַקְהוֹת ומלאה במזון מכל טוב, כך הייתה העיר המלכותית קוּסָאבַטִי. ובעיר קוּסָאבַטִי לעולם לא היו חסרים עשרה קולות ביום ובלילה: קולות פילים, סוסים, מרכבות, תופי - טם - טם, תופי - צד, כלי - מיתר, שירה, מצלתיים, גונגים עם קריאות 'איכלו, שתו והיו שמחים' כעשירי.

1.4. העיר המלכותית קוּסָאבַטִי היתה מוקפת בשבע חומות היקף. האחת היתה עשויה זהב, אחת כסף, אחת מאבן תרשיש, אחת קריסטל, אחת מאבן אודם, אחת מאבן ברקת, ואחת ממגוון אבני - חן.

1.5. ושערי קוּסָאבַטִי היו בארבעה צבעים: אחד זהב, אחד כסף, אחד אבן תרשיש, ואחד קריסטל. ומנגד לכל שער הוקמו שבעה עמודים, פי שלושה או ארבעה מגובהו של אדם. אחד היה מזהב, אחד מכסף, אחד מאבן תרשיש, אחד מאבן קריסטל, אחד מאבן אודם, אחד מאבן ברקת ואחד ממגוון אבני חן.

1.6. קוּסָאבַטִי היתה מוקפת בשבע שורות של דקלים, מאותם חומרים. לעצי הזהב היו גזעים מזהב ועלים ופירות מכסף, לעצי הכסף היו גזעים מכסף ועלים ופירות מזהב. לעצי אבן התרשיש היו גזעים מתרשיש ועלים ופירות מקריסטל, לעצי הקריסטל היו גזעים מקריסטל ועלים ופירות מאבן תרשיש. לעצי אבן האודם היו גזעים מאבן אודם ועלים ופירות מאבן ברקת, לעצי הברקת היו גזעים מברקת ועלים ופירות מאבן אודם, בעוד שלעץ של מגוון אבני החן היו גם גזעים וגם עלים ופירות מאותם חומרים. קולות הרוח אשר נשבה ברוח היו נעימים, מהנים, מתוקים ומשכרים, בדיוק כמו של חמשת סוגי כלי הנגינה [2] בהם מנגנים בהופעת מוזיקה נגנים טובים ומיומנים. ואָנַנְדַה, אלו ההוללים והשיכורים בקוּסָאבַטִי שיככו את תשוקותיהם בקולות הרוח בעלים. [3]

גלגל - האוצר

(cakkaratana)

1.7. המלך מַהָאסוּדַסַּנַה היה בעל שבעת האוצרות וארבעה מאפיינים. מה הם השבעה? הראשון, ביום צום של החמישה עשר לחודש, כאשר המלך רחץ את ראשו ויצא אל מרפסתו על גג ארמונו כדי לשמור את יום הצום, גלגל - האוצר השמיימי [4] הופיע לפניו, בעל אלף חישורים, שלם בחישוקי אופנו, במרכזו ובמרכיביו המשניים. בראותו, המלך מַהָאסוּדַסַּנַה חשב לעצמו: 'שמעתי שכאשר מלך מבני - לוחמים אשר נמשח כשורה רואה גלגל שכזה ביום הצום של החמישה עשר בחודש הוא יהפוך לשליט מניע - גלגל. הלוואי שאני אהפוך לשליט שכזה! '

1.8. אז, לאחר שקם ממקומו, וכיסה כתף אחת בגלימתו, המלך לקח כלי זהב בידו השמאלית, הזליף על הגלגל עם ידו הימנית, ואמר: "הלוואי שגלגל - האוצר האצילי יסתובב, אנא שגלגל - האוצר האצילי יכבוש!" והגלגל פנה מזרחה, והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה עקב אחריו עם צבאו על ארבע חטיבותיו [5] ובכל ארץ בה הגלגל עצר, המלך תפס מאחז עם צבאו על ארבע חטיבותיו.

1.9. והמלכים שהיו מנגד במחוז החזית המזרחית באו ואמרו: "בוא, הוד רוממותך, ברוך הבא! אנחנו שלך, הוד רוממותך. משול בנו, הוד רוממותך!" והמלך אמר: "אל תקחו חיים. אל תקחו מה שלא ניתן. אל תבצעו מעשי מין פוגעים. אל תאמרו שקרים. אל תשתו משקאות חריפים, היו מתונים באכילה." ואלו שהיו מנגד במחוז החזית המזרחית הפכו להיות נתיניו.

1.10. ולאחר שהגלגל צלל אל תוך הים המזרחי הוא צץ ופנה דרומה, והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה עקב אחריו עם צבאו על ארבע חטיבותיו. והמלכים האלו... הפכו להיות נתיניו. ולאחר שהגלגל צלל אל הים הדרומי הוא צץ ופנה מערבה... ולאחר שהגלגל צלל אל תוך הים המערבי הוא צץ ופנה צפונה, והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה עקב אחריו עם צבאו על ארבע חטיבותיו... ואלו שהיו מנגד במחוז החזית הצפונית הפכו להיות נתיניו.

1.11. אז לאחר שגלגל - האוצר כבש את הארצות מים אל ים, הוא שב אל הבירה המלכותית קוּסָאבַטִי ועצר מנגד לארמון המלך כשם שניסה אותו, כאילו לעטר את הארמון המלכותי. וכך קרה שגלגל - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

פיל - האוצר

(hatthiratana)

1.12. אז פיל - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, לבן לגמרי, [6] פי שבעה בעוצמתו, בעל היכולת המופלאה לרחף באוויר, פיל זכר מלכותי בשם אוּפּוֹסַטְהַה. בראותו, המלך חשב לעצמו: 'איזה פיל רכיבה נפלא, אם רק היה ניתן להשתלט עליו! ' ופיל - האוצר הזה מסר עצמו לשליטה כמו בעל - חיים גזעי שאולף זמן רב. ופעם, כאשר המלך רצה לנסות אותו, הוא עלה על פיל - האוצר בעת עלות השחר ורכב מרחק של ים אל ים, ושב אל קוּסָאבַטִי בזמן לארוחת הבוקר. וכך פיל - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

סוס - האוצר

(assaratana)

1.13. אז סוס - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, עם ראש עורב, [7] שחור - רעמה, בעל היכולת המופלאה לרחף באוויר, סוס הרבעה מלכותי בשם וַלָאהַקַה. [8] והמלך חשב לעצמו: 'איזו בהמת רכיבה נפלאה, אם רק היה ניתן להשתלט עליה! ' וסוס - האוצר הזה מסר עצמו לשליטה כמו בעל - חיים גזעי שאולף זמן רב. ופעם, כאשר המלך רצה לנסות אותו, הוא עלה על סוס - האוצר בעלות השחר ורכב מרחק של ים אל ים, ושב אל קוּסָאבַטִי בזמן לארוחת הבוקר. וכך סוס - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

אבן - חן - האוצר

(mairatana)

1.14. אז אבן - חן - האוצר הופיעה בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. היתה זה אבן - תרשיש, טהורה, מצויינת, מלוטשת היטב לשמונה פאות, צלולה, מבריקה, חסרת פגמים, מושלמת בכל מובן. הברק של אבן - חן - האוצר הזה קרן סביב למרחק יוג'נה שלמה. ופעם, כאשר המלך רצה לנסות אותה, הוא יצא בליל - תמרון אפל עם צבאו על ארבעת חטיבותיו, עם אבן - חן - האוצר בראש דיגלו. וכל מי שחי בכפרים סביב החלו ביום העבודה שלהם, בחושבם שזהו אור יום. וכך אבן - חן - האוצר הופיעה בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

אשת - האוצר

(itthiratana)

1.15. אז אשת - האוצר הופיעה בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, חביבה, טובת מראה, מקסימה, עם גוון - עור כשל לוטוס, לא גבוהה מידי ולא נמוכה מידי, לא רזה מידי ולא שמנה מידי, לא כהה מידי ולא בהירה מידי, בעלת יופי כשל ישות שמיימית העולה על זה של בני אדם. ומגע העור של אשת - האוצר הזו היה כמו כותנה או משי, ואברי גופה היו קרירים כאשר היה חם וחמימים כאשר היה קר. גופה הפיץ ריח כשל עץ אַלְגום ושפתיה של לוטוס. אשת - האוצר הזו קמה לפני המלך והלכה לישון אחריו, ותמיד היתה מוכנה לעשות להנאתו, והיא הייתה בעלת דיבור נעים. ואשת - האוצר הזו לא הייתה חסרת - נאמנות למלך אף במחשבה, והרבה פחות במעשה. וכך אשת - האוצר הופיעה בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

בעל - בית - האוצר

(gahapatiratana)

1.16. אז בעל - בית - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. עם העין השמיימית, אשר כתוצאה מפעולות עבר, היה בעל היכולת לראות אוצר אשר היה חבוי בין אם היו לו בעלים או לא היו לו בעלים. הוא בא אל המלך ואמר: "אל דאגה, הוד רוממותך, אני אשגיח על הון רכושך." ופעם המלך, על מנת לבדוק אותו, יצא לשוט בספינה ולקח אותה אל הזרם באמצע הגנגס. אז הוא אמר לבעל - בית - האוצר: "בעל - בית אני רוצה מטבעות זהב!"

"ובכן, אדוני, הבא את הספינה אל גדה אחת."

"הנה, אני רוצה מטבעות זהב כאן!" אז בעל - הבית נגע במים בשתי ידיים ומשה מהם כד מלא מטבעות זהב ואמר: "האם זה מספיק לך, אדוני? האם זה מספק אותך, אדוני?" והמלך אמר:

"זה מספיק לי, זה מספק אותי, שירתת אותי נאמנה." וכך בעל - בית - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

יועץ - האוצר

(pariyakaratana)

1.17. אז יועץ - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. הוא היה חכם, מנוסה, פיקח וכשיר לייעץ למלך כיצד להתקדם במה שיש להתקדם, לסגת ממה שיש לסגת ולהעלים עין ממה שיש להעלים עין. הוא הגיע אל המלך ואמר: "אל דאגה, הוד רוממותך, אני אייעץ לך." וכך יועץ - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, וכך, אָנַנְדַה, המלך היה מצויד בכל שבעת האוצרות.

ארבעת המאפיינים

(catuiddhisamanngato)

1.18. בנוסף, אָנַנְדַה, המלך מַהָאסוּדַסַּנַה ניחן בארבעה מאפיינים. [9] אילו ארבעה? ראשית, המלך היה נאה, יפה למראה, נעים למראה, בעל גוון עור כשל לוטוס מובחר ונעלה על גברים אחרים.

1.19. שנית, הוא היה בעל חיים ארוכים, יותר מגברים אחרים.

1.20. שלישית, הוא היה חופשי ממחלות, חסר מחלות, בעל עיכול בריא, [10] פחות מושפע מקור וחום מאשר גברים אחרים.

1.21. רביעית, הוא היה אהוב ואהוד על ברהמינים ובעלי - בית. כפי שאב אהוב על ילדיו, כך הוא היה עם ברהמינים ובעלי - בית. והם היו אהובים על המלך כפי שילדים אהובים על אביהם. פעם המלך יצא אל פארק - התענוגות עם צבאו על ארבעת חטיבותיו, והברהמינים ובעלי - הבית באו אליו ואמרו: "עבור לאט, אדוני, כך שנוכל לראותך זמן ארוך ככל שניתן!" והמלך אמר לרכב: "נהג במרכבה לאט כך שאוכל לראות את הברהמינים ובעלי הבית זמן ארוך ככל שניתן." כך המלך מַהָאסוּדַסַּנַה ניחן בארבעה המאפיינים האלו.

בריכות ארמון הדְהַמַּה

(dhammapsdapokkhara)

1.22. אז המלך מַהָאסוּדַסַּנַה חשב לעצמו: 'נניח ואבנה בריכות לוטוסים בין עצי הדקל, באורך מאה קשתות כל אחת." [11] וכך עשה. בריכות הלוטוס היו מרוצפות עם ארבע צבעי אריחים, זהב, כסף, אבן - תרשיש וקריסטל כשכל בריכה בעלת דרך גישה של ארבעה מערכות מדרגות, אחת זהב, אחת כסף, אחת אבן - תרשיש ואחת קריסטל. ולמדרגות הזהב היו עמודי זהב עם מעקות וגדרות כסף, לכסף היו עמודי כסף עם מעקות וגדרות זהב, וכך הלאה. ובריכות הלוטוס היו בעלות שני סוגים של חומות, זהב וכסף - לחומות הזהב היו עמודי זהב, מעקות וגדרות מכסף, ולחומות הכסף היו עמודי כסף, ומעקות וגדרות זהב.

1.23. אז חשב המלך לעצמו: 'נניח ואדאג שיהיו בכל בריכה זרים [12] מתאימים - לוטוסים כחולים, צהובים, אדומים, ולבנים אשר יעמדו בכל העונות מבלי לנבול? ' וכך הוא עשה. אז חשב: 'נניח ואציב אחראי רחצה על גדות אותן בריכות, לרחוץ את כל מי שיגיע לשם? ' וכך עשה. אז חשב: 'נניח ואקים עמודי נדיבות על גדות אותן בריכות, כך שאלו הזקוקים למזון יוכלו להשיגו, אלו שזקוקים לשתייה יוכלו להשיגה, אלו הזקוקים ללבוש יוכלו להשיגו, אלו הזקוקים להסעה יוכלו להשיגה, אלו הזקוקים למקום לינה יוכלו להשיגו, אלו החפצים באישה רעייה יוכלו להשיגה, ואלו החפצים במטבע זהב יוכלו להשיגו? ' וכך עשה.

1.24. אז הברהמינים ובעלי הבית לקחו עימם רכוש גדול, הלכו אל המלך ואמרו: "אדוני, הנה רכוש גדול שאספנו במיוחד לכבוד הוד רוממותך, אנא קבל אותו!"

"תודה רבה חברים, אך יש לי מספיק רכוש מהכנסות על פי חוק. קחו שיהיה לכם, וקחו עוד מעבר לזה!" לאחר שקיבלו את סרובו של המלך, הם נסוגו הצידה והתייעצו: "אין זה יהיה נכון מצידנו לקחת בחזרה את הרכוש הזה אל ביתנו. נניח ונבנה מקום משכן למלך מַהָאסוּדַסַּנַה." אז הם הלכו אל המלך ואמרו: "אדוני, אנו נבנה עבורך מקום משכן", והמלך קיבל זאת בשתיקה.

1.25. אז סַקַּה, שליט הישויות, ביודעו בתודעתו את מחשבותיו של המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, אמר ליישות - בן - הלוויה וִיסַּקַמַּה: [13] בוא, החבר וִיסַּקַמַּה, ובנה מקום משכן עבור המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, ארמון בשם דְהַמַּה."

"טוב, אדוני.", אמר וִיסַּקַמַּה ובאותה זריזות בה אדם חזק מותח או מכופף שוב את זרועו, הוא נעלם בבת אחת מהעולם השמיימי של השלושים - ושלוש והופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, ואמר לו: "אדוני, אני אבנה עבורך מקום משכן, ארמון בשם דהמה." והמלך הסכים בשתיקה, ווִיסַּקַמַּה בנה לו את ארמון הדהמה.

1.26. ארמון הדהמה, אָנַנְדַה, היה באורך יוג'נה אחת ממזרח למערב, וברוחב חצי יוג'נה מצפון לדרום. כל הארמון היה מרוצף בגובה פי שלושה מגובהו של אדם עם אריחים מארבעה צבעים, זהב, כסף, אבן תרשיש וקריסטל, והוא הכיל שמונים וארבע אלפי שורות של אותם ארבעה צבעים. היה בו עשרים וארבעה גרמי מדרגות מאותם ארבעה צבעים, ולגרם מדרגות הזהב היו עמודי זהב עם מעקות וגדרות כסף... (כמו בפסקה 23). היו בו גם שמונים וארבע אלפי חדרים באותם צבעים. בחדר הזהב היתה ספת כסף, בחדר הכסף היתה ספת זהב, בחדר אבן התרשיש הייתה ספת שנהב, ובחדר הקריסטל ספת עץ אלגום. דלת חדר הזהב היתה מעוטרת בדקל כסוף, עם גזע כסוף, עלי זהב ופירות זהב... דלת חדר הכסף היתה מעוטרת בדקל מוזהב, עם גזע מוזהב, עלי זהב ופירות זהב, דלת חדר אבן התרשיש היתה מעוטרת בדקל מקריסטל, עם גזע מקריסטל, עלים מאבן תרשיש ופירות מאבן תרשיש, דלת חדר הקריסטל היתה מעוטרת מאבן תרשיש, עם עלי קריסטל ופירות קריסטל.

1.27. אז חשב המלך: 'נניח ואבנה חורשת עצי דקל מזהב החל מדלת החדר הגדול בעל הגג המשופע היכן שאני יושב במשך היום? ' וכך עשה.

1.28. סביב לאולם הדהמה היו שתי חומות מגן, אחת זהב ואחת כסף. לזו מזהב היו עמודי זהב, וגדרות ומעקות כסף, ולזו מכסף היו עמודי כסף, וגדרות ומעקות זהב.

1.29. סביב ארמון הדהמה היו שתי רשתות של פעמוני רוח. רשת אחת הייתה מזהב עם פעמוני כסף, השניה היתה מכסף עם פעמוני זהב. וכאשר רשתות פעמונים אלו היו מתנועעות מהרוח קולן היה נעים, מהנה, מתוק ומשכר, בדיוק כמו זה של חמשת הסוגים של כלי מוזיקה המתנגנים בהופעה של נגנים מיומנים ומאומנים היטב. ואלו ההוללים והשיכורים בקוּסָאבַטִי שיככו את תאוותיהם בצלילי אותם רשתות פעמונים.

1.30. וכאשר ארמון הדהמה היה מוכן, היה קשה לצפות בו, מסמא עיניים, כפי שבחודש האחרון של הגשמים, בסתיו, כאשר יש שמיים בהירים וחסרי עננים, וקשה להביט בשמש המפציעה מבעד לערפל, כך היה ארמון הדהמה כאשר הוא היה מוכן.

1.31. אז חשב המלך: 'נניח ואבנה אגם - לוטוסים בשם דהמה בחזית ארמון הדהמה? ' וכך עשה. האגם הזה היה באורך יוג'נה ממזרח למערב ורוחב חצי יוג'נה מצפון לדרום, ומרוצף בארבע סוגים של מרצפות, זהב, כסף, אבן תרשיש וקריסטל. היו עשרים וארבע גרמי מדרגות שהגיעו אליו מארבע סוגים: זהב, כסף, אבן תרשיש וקריסטל. לגרם המדרגות מזהב היה עמודי זהב עם מעקות וגדרות מכסף ולזה מכסף היו מעקות וגדרות מזהב... (המשך כמו בפסקה 22).

1.32. סביב אגם הדהמה היו שבעה סוגים של עצי דקל. קולות העלים שהתנועעו מהרוח היו נעימים, מהנים, מתוקים ומשכרים, בדיוק כמו אלו של חמשת הסוגים של כלי מוזיקה המתנגנים בהופעה של נגנים מיומנים ומאומנים היטב. ואָנַנְדַה, אלו ההוללים והשיכורים בקוּסָאבַטִי שיככו את תאוותיהם בקולות אותם עלים ברוח.

1.33. כאשר ארמון הדהמה ואגם הדהמה הללו היו מוכנים, המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, לאחר שהשביע את רצונם של אלו אשר היו פרושים או ברהמינים באותה העת, או היו ראויים לכבוד ככאלו, עלה אל תוך ארמון הדהמה.

[סוף קטע דיקלום ראשון]

השגת הגְ'הָאנַה

(jhnasampatti)

I.

2.1. אז חשב המלך מַהָאסוּדַסַּנַה: 'מהי הקַרְמַּה לה הפרי, מהי הקרמה לה התוצאה, בשלה אני כעת כה חזק ורב - עוצמה? ' אז הוא חשב: 'זהו הפרי, זוהי התוצאה של שלושה סוגי קרמה: של נתינה, שליטה עצמית, והמנעות. '

2.2. לאחר מכן הלך המלך אל האולם הגדול בעל הגג המשופע ובעומדו בפתח הכריז: "הלוואי ומחשבת התשוקה תחדל! הלוואי שמחשבת הזדון תחדל! הלוואי ומחשבת האכזריות תחדל! כך עד כאן ולא עוד מחשבות תשוקה, זדון ואכזריות!"

2.3. לאחר מכן נכנס המלך אל האולם הגדול בעל הגג המשופע, התיישב בסיקול רגליים על ספת הזהב ומנותק מכל תאוות החושים, מנותק ממצבי תודעה מזיקים, הוא נכנס ושהה בג'האנה הראשונה, בה יש חשיבה והרהור, הנולדת מהנתקות, מלאה בתחושות התעלות ושמחה. ועם השקטת החשיבה וההרהור, בהשגת שלווה פנימית ואחדות התודעה, הוא נכנס ושהה בג'האנה השנייה, בה אין חשיבה והרהור, הנולדת מריכוז, מלאה בתחושות התעלות ושמחה. ועם התפוגגות תחושת ההתעלות, הוא נותר שליו, קשוב ובהבנה מלאה, וחווה בעצמו את השמחה אשר עליה האציליים אומרים: 'מאושר הוא זה אשר חי בקשב ואיזון נפשי', והוא נכנס ושהה בג'האנה השלישית. ולאחר שויתר על הנאה וכאב ועם העלמותם של שמחה ועצב קודמים, הוא נכנס ושהה בג'האנה הרביעית, אשר מעבר להנאה וכאב, מטוהרת באיזון נפשי וקשב.

2.4. אז לאחר שהמלך יצא מהאולם הגדול בעל הגג המשופע, הלך אל האולם המוזהב בעל הגג המשופע, שם כאשר ישב בסיקול רגליים על הספה המוכספת, שהה תוך שהוא פורש את תודעתו אל עבר רבע אחד, ואז לשני, לשלישי ולרביעי במחשבה של אהבה חסרת גבולות למעלה, למטה, ובמרחב, לכל מקום, בכל רגע עם תודעה מלאת אהבה, שופעת, מתעצמת, חסרת גבולות, נטולת שנאה או זדון. וכך עשה גם עם חמלה, שמחה לזולת ואיזון נפשי. [14]

שמונים וארבע אלפי הערים

(catursti nagarasahassdi)

2.5. מתוך שמונים וארבע אלפי [15] עיריו של המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, בירתו קוּסָאבַטִי היתה הראשית. מתוך שמונים וארבע אלפי ארמונותיו, ארמון הדהמה היה הראשי, מתוך שמונים וארבע אלפי חדריו, האולם הגדול בעל הגג המשופע היה הראשי. שמונים וארבע אלפי ספותיו היו עשויות זהב, כסף, שנהב, עץ אלגום, ומכוסות פרווה, צמר, עור אייל - קַדַלִי, עם כיסויי ראש, וכריות אדומות בשני הצדדים. מתוך שמונים וארבע אלפי פיליו המקושטים בעיטורי זהב, בכרזות זהב ומכוסים ברשתות זהב, אוּפּוֹסַטְהַה, פיל הזכר המלכותי היה הראשי. מתוך שמונים וארבע אלפי מרכבותיו, העטויות עורות - אריה, עורות - טיגריסים, עורות - נמרים, או בבדים כתומים, מקושטים בעיטורי זהב, בכרזות זהב ומכוסים ברשתות זהב, המרכבה וֵגַ'יַנְטַה היתה הראשית. מתוך שמונים וארבע אלפי תכשיטיו אבן - חן - האוצר היה הראשי. מתוך שמונים וארבע אלפי נשותיו המלכה סוּבְּהַדָּא היתה הראשית. מתוך שמונים וארבע אלפי בעלי - הבית, בעל - בית - האוצר היה הראשי. מתוך שמונים וארבע מעובדיו מבני - הלוחמים, יועץ - האוצר היה הראשי. לשמונים וארבע אלפי פרותיו היו רסנים מבד היוטה האיכותי ביותר ודליי - חלב מכסף. שמונים וארבע אלפי צרורות בגדיו היו מאריגי הפשתן, הכותנה, המשי והצמר האיכותיים ביותר. ושמונים וארבע אלפי נדבות - האורז שלו היו מוכנות שם לנתינה לאלו הנזקקים, בוקר וערב.

2.6. ובאותה עת המתינו למלך מַהָאסוּדַסַּנַה שמונים וארבע אלף פילים ערב ובוקר. והוא חשב לעצמו: 'שמונים וארבע אלפי פילים אלו ממתינים לי ערב ובוקר. מה אם בתום כל מאה, ארבעים ושתיים אלף פילים ימתינו לי, וכך הלאה וכך הלאה? ' והוא הורה ליועץ - האוצר שלו בהתאם לכך, וכך נעשה.

המפגש עם המלכה סוּבְּהַדָּא

(subhadddeviupasakamana)

2.7. ואָנַנְדַה, אחרי מאות רבות, הרבה מאות אלפי שנים, המלכה סוּבְּהַדָּא חשבה: 'זה זמן רב שלא ראיתי את המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. נניח ואלך לראותו? ' אז היא אמרה לנשותיה: 'בואו כעת, ריחצו את ראשיכן וליבשו בגדים נקיים. זה זמן רב שלא ראינו את המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. נלך לראותו."

"כן, הוד מלכותך", הן אמרו והתכוננו כפי שציוו עליהן, ואז שבו אל המלכה. והמלכה סוּבְּהַדָּא אמרה ליועץ - האוצר: 'חבר יועץ, הכן את הצבא על ארבע חטיבותיו. זה זמן רב שלא ראינו את המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. נלך לראותו."

"בסדר גמור, הוד מלכותך", אמר יועץ - האוצר ולאחר שהכין את הצבא על ארבע חטיבותיו, הוא דיווח למלכה: "כעת הזמן לעשות כרצון הוד רוממותך."

2.8. אז המלכה סוּבְּהַדָּא הלכה עם הצבא על ארבע חטיבותיו ומלוותיה אל ארמון הדהמה, ובהיכנסה, הלכה אל האולם הגדול בעל הגג המשופע ועמדה אל מול מפתן הדלת. והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה, בחושבו: 'מהו הרעש הגדול הזה, כמו המון אדם? ' יצא החוצה מהדלת וראה את המלכה נוטה לעבר הדלת ואז אמר: "הישארי שם, מלכה, אל נא תיכנסי!"

2.9. והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה אמר לאיש אחד: "בחור, לך אל האולם הגדול בעל הגג המשופע, הוצא את ספת הזהב והנח אותה בין עצי הדקל המוזהבים."

"טוב, אדוני", אמר האיש ועשה כך. לאחר מכן המלך מַהָאסוּדַסַּנַה סיגל את תנוחת - האריה על צידו הימני עם כף רגל אחת על השניה, בקשב ובהבנה מלאה. [16]

2.10. והמלכה סוּבְּהַדָּא חשבה: 'מראהו של המלך מַהָאסוּדַסַּנַה זך, גוון עורו בהיר וצח, אבוי - אני מקווה שאינו מת! ' אז היא אמרה לו: "אדוני מתוך שמונים וארבע אלפי עיריך, קוּסָאבַטִי היא הראשית. הבע משאלה, הבע רצון לגור שם! (כך היא הזכירה לו את כל אחזקותיו המלכותיות, כמו בפסקה 2.5 וניסתה לשכנע אותו להמשיך לחיות)."

2.11. לשמע הדברים המלך מַהָאסוּדַסַּנַה אמר למלכה: "זה זמן רב, מלכתי, דיברת אלי במילים נעימות, מהנות ומושכות, אך כעת בפעם האחרונה הזו מילותייך היו לא נעימות, לא מהנות, לא מושכות עבורי."

"אדוני, אם כך, כיצד עלי לדבר איתך?"

"כך עלייך לדבר: 'כל הדברים הנעימים והמושכים נתונים לשינוי, להעלמות, לתמורה. אדוני, אל נא תמות מלא ערגה. למות מלא ערגה זה דבר מכאיב וראוי לגנאי. מתוך שמונים וארבע אלפי עיריך, קוּסָאבַטִי היא הראשית: זנח את התשוקה, זנח את הערגה לגור בהם... מתוך שמונים וארבע אלפי ארמונותיך, ארמון הדהמה הוא הראשי: זנח את התשוקה, זנח את הערגה לגור בהם... (וכך הלאה בהתאם לפסקה 2.5)."

2.12. לשמע הדברים, המלכה סוּבְּהַדָּא זעקה ופרצה בבכי. אז לאחר שמחתה את דמעותיה, אמרה: "אדוני, כל הדברים הנעימים והמושכים נתונים לשינוי, להעלמות, לתמורה. אדוני, אל נא תמות מלא ערגה. למות מלא ערגה זה דבר מכאיב וראוי לגנאי..."

הלידה בעולם הבְּרַהְמָא

(brahmalokpagama)

2.13. זמן קצר לאחר מכן המלך מַהָאסוּדַסַּנַה נפטר, וכשם שבעל בית או בנו יחושו מנומנמים אחרי ארוחה טובה, כך הוא חש את התחושה של המיתה, והיתה לו לידה מוצלחת בעולם הבְּרַהְמָא.

שם המלך מַהָאסוּדַסַּנַה עסק בספורט נעורים במשך שמונים וארבע אלף שנה, במשך שמונים וארבע אלף שנה הוא כיהן במלכות משנה, במשך שמונים וארבע אלף שנה הוא מלך כמלך, ובמשך שמונים וארבע אלף שנה ככל האחרים, הוא חי חיים רוחניים בארמון הדהמה. [17] ולאחר שתרגל את ארבע המשכנים הנשגבים, בהתפרקות הגוף הוא נולד בעולם הבְּרַהְמָא. [18]

2.14. כעת אָנַנְדַה, יתכן ותחשוב שהמלך מַהָאסוּדַסַּנַה היה באותה העת מישהו אחר. אך אל לך לחשוב כך, כיוון שאני הייתי אז המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. שמונים וארבע אלפי הערים הללו אשר קוּסָאבַטִי הייתה הראשית לה היו שלי... שמונים וארבע אלפי מנחות - האורז... היו שלי.

2.15. ומתוך שמונים וארבע אלפי הערים האלו אני התגוררתי רק באחת, קוּסָאבַטִי... מתוך שמונים וארבע אלפי הנשים שהיו לי, רק אחת דאגה לי, והיא נקראה קְהַטִּיָאנִי או וֶלָאמִיקָאנִי. [19] מתוך שמונים וארבע אלפי צרורות האריגים, לבשתי רק אחד... מתוך שמונים וארבע נדבות האורז שהיו היתה רק מידה אחת מובחרת של קארי שאכלתי.

2.16. ראה אָנַנְדַה, כיצד כל המצבים המותנים הללו של העבר נעלמו והשתנו! כך, אָנַנְדַה, מצבים מותנים הינם ארעיים, חסרי יציבות, אין הם יכולים לספק לנו כל נוחיות, ומאחר וכך הוא המצב, אָנַנְדַה, אל לנו לשמוח במצבים מותנים, עלינו להפסיק למצוא בהם עניין, ולהשתחרר מהם.

2.17. שש פעמים, אָנַנְדַה אני זוכר שפטרתי את הגוף במקום הזה, ובפעם השביעית והאחרונה פטרתי אותו כשליט מניע גלגל, מלך שומר - חוק וישר אשר כבש ארבע קצוות עולם, כונן שלטון יציב, והיה בעל שבעת האוצרות. אך אָנַנְדַה, אינני רואה אף מקום בעולם הזה על הדֶווֹת והבְּרַהְמוֹת שבו, או בדור הזה עם הפרושים והברהמינים, נסיכים ואנשים, בו הטַטְהָאגַטַה בפעם השמינית יפטור את הגוף.

כך אמר הבודהה. ולאחר מכן הוסיף המורה:

ארעיים הם כל הדברים המותנים, נוטים להופיע ולהעלם.

לאחר שהופיעו, הם נהרסים, חידלונם הוא הברכה האמיתית.


[1] השיחה נקראת על שמו של המלך מַהָאסוּדַסַּנַה (Mahsudassana), גיבור הסיפור המרכזי. פירוש השם 'מַהָאסוּדַסַּנַה' הוא 'המלך הגדול בעל התהילה' או 'הזוהר הגדול' וכך נקראת השיחה בתרגומו של וולש. רייס דיוויס מציין שהסוטה הזו מהווה הרחבה של השיחה שמוזכרת בסוטה 16 פסקה 5.17. סיפור זה מופיע גם בשינויים קלים בסיפורי הגָ'אטַקַה 95 (jtaka).

[2] חמשת סוגי כלי הנגינה: תוף עם עור בצד אחד, תוף עם עור בשני הצדדים, תוף עטוי בעור, מצילתיים, ותוף רוח.

[3] שיככו את תשוקותיהם, או אולי סעדו את חושיהם, ויתכן שאף רקדו לצליליהם.

[4] גלגל האוצר השמיימי מסמל הן את הסמכות המלכותית והן את חוק המוסר.

[5] ארבע החטיבות: חיל פילים, חיל פרשים, חיל מרכבות וחיל רגלים.

[6] בחלק מתרבויות המזרח יש יחס מיוחד של כבוד והוקרה למה שמכונה פילים לבנים.

[7] רייס דיוויס לעומת זאת מתייחס לצבע ולא לצורה ומתרגם 'עם שחור - רעמה כעורב'.

[8] וַלָאהַקַה: valhaka, 'ענן - רעם'.

[9] תכונות: אִידְּהִי, iddhi. תכונות או כוחות אלו די שונים מהכוחות העל טבעיים המוזכרים בסוטה 2 פסקה 87.

[10] עיכול בריא: גַהַנִי, gahani. אמור להיות איבר עיכול מיוחד. הגרסא הסינהלזית אומרת: 'האש הפנימית המסייעת לעיכול'.

[11] קשת: דְהַנוּ, dhanu. מידת אורך.

[12] מילולית: 'שיהיו זרים שתולים כדי שכל האנשים יוכלו לענוד' - השימוש היחיד שהיה לפרחים באותה עת היא כזרים לקישוט.

[13] וִיסַּקַמַּה (Vissakamma): 'עושה - כל'. כאן הוא קצת הורד מדרגתו הרמה הקודמת של 'הארכיטקט הגדול של היקום. '

[14] אלו הם ארבעת המשכנים הנשגבים - בְּרַהְמַוִיהָארַה (brahmavihra).

[15] המספר 84,000 שכיח כאשר מדובר במספר עצום ולעיתים בעל אופי אגדתי.

[16] תנוחה שכיחה אותה הבודהה מאמץ בהזדמנויות שונות.

[17] תוחלת חיים גדולה פי ארבע מזו תחת הבודהה וִיפַּסִּי (סוטה 14 פסקה 7).

[18] העולם הגבוה ביותר אליו ניתן להגיע בתקופות נטולות בודהה.

[19] אלו יכולים להיות שמות או כינויים שמשמעותם הם 'אישה מבני הקְהַטִייַה', ו'נערה צעירה' בהתאמה.
התאמצות דיאטה כוחות על תמורה הרגשת התעלות ושמחה הרגשת התעלות הרזיה הפרעת אכילה למות מה זאת אהבה עודף משקל בודהיזם
תכונות אופי / אופי - מהי תכונת האופי החשובה ביותר?
...אופי. תכונות אופי. מהי תכונת האופי החשובה ביותר? השורש של כל תכונות האופי הוא אחד. השורש של כל תכונות האופי של האדם, זאת המחשבה שלו. אין שום דרך להגיע לשלמות בתכונת אופי אחת, בלי להיות מושלם גם בכל שאר תכונות האופי כולן. כדי להיות מושלם בתכונת אופי אחת, על האדם להגיע לשלמות מחשבתית. מאחר ששורשה של תכונת האופי הוא המחשבה של האדם, ממילא כדי להגיע לשלמות של תכונת אופי אחת, על האדם להגיע למחשבה מושלמת. מאחר ששורשן של כל תכונות האופי הוא אחד, ממילא כולן קשורות זו לזו ונובעות זו מזו. זא כל תכונת אופי
התמונה המלאה - מהי התמונה המלאה? איך לראות את התמונה המלאה?
...התמונה המלאה? איך לראות את התמונה המלאה? אמת. ביטחון עצמי. ידיעות. על האדם לזכור כי אין שום דבר במציאות שאינו קשור בצורה מלאה לכל שאר הדברים שבמציאות. כל הדברים כולם קיימים בתוך אותה המציאות האחת שמאחדת את הכל. המציאות כולה היא התמונה המלאה שבתוכה נמצאים כל הפרטים השונים. מהצד של התמונה המלאה, כל הדברים כולם קשורים אחד לשני וזה בזה ללא שום הפרדה. המשמעות של זה היא, כי כל זמן שהאדם עדיין לא מבין את כל המציאות בשלמות, עליו להבין כי הוא אינו מבין בשלמות שום דבר. כל זמן שיש לאדם שאלה כלשהי לגבי משהו...
חיפוש האמת - מהי האמת? מי אמר אותה? ומה כולם חושבים?
חיפוש האמת - מהי האמת? מי אמר אותה? ומה כולם חושבים?
...מדוע אנשים לא מתפתחים ולא מוצאים את האמת? אחד הדברים המרכזיים שעוצרים את ההתפתחות האישית של האדם ומונעים ממנו למצוא את האמת, הוא הנטייה להסתכל על אחרים במקום להסתכל פנימה על עצמו ועל הדברים שנאמרים לו. כאשר מישהו אומר לאדם רעיון או מחשבה, במקום לבדוק בצורה כנה וישירה אם הרעיון הזה נכון או אמיתי, האדם נוטה לבדוק מה אנשים אחרים עושים, אם הם מאמינים ברעיון הזה, ואם הם מיישמים אותו. אליעד כהן מסביר שגישה כזו היא חסרת ערך, משום שהאמת אינה משתנה לפי דעת הרוב או על פי מה שרוב האנשים חושבים. גם אם כל
למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש
למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש
...שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש למי קל יותר למכור, ללקוח שמח או ללקוח עצוב? אליעד כהן מציג בהרצאה הסבר מעמיק על השאלה החשובה בעולם המכירות: למי קל יותר למכור, ללקוח שנמצא במצב רוח טוב ושמח או ללקוח עצוב ומדוכא? אליעד מדגיש שהתשובה לשאלה הזאת אינה חד - משמעית, אלא מורכבת ותלויה באופן שבו הלקוח חווה את המציאות ואת עצמו באותו רגע נתון. כיצד משפיעה עצבות של הלקוח על תהליך המכירה? כאשר...
קדושת החיים, הוצאה להורג, עונש מוות למחבלים, להרוג מחבל מנוטרל, המלחמה בטרור, להרוג חפים מפשע, עונש מוות בישראל, הבא להורגך השכם להורגו, החייל היורה
קדושת החיים, הוצאה להורג, עונש מוות למחבלים, להרוג מחבל מנוטרל, המלחמה בטרור, להרוג חפים מפשע, עונש מוות בישראל, הבא להורגך השכם להורגו, החייל היורה
...עונש מוות למחבלים, להרוג מחבל מנוטרל, המלחמה בטרור, להרוג חפים מפשע, עונש מוות בישראל, הבא להורגך השכם להורגו, החייל היורה מהי הדעה לגבי הרג מחבל מנוטרל? ההרצאה מתמקדת בשאלות מוסריות, חוקיות ופילוסופיות לגבי הרג מחבל מנוטרל, עם דגש על ההגדרה של מחבל מנוטרל ושיקולים מוסריים בהוצאה להורג של מחבל כזה, גם אם הוא כבר לא מהווה איום מיידי. מה ההגדרה של מחבל מנוטרל? הדיון מתחיל בהגדרת מחבל מנוטרל. כשמדובר במחבל מנוטרל, הכוונה היא שהאדם אינו מהווה סכנה מיידית, כלומר, הוא כבר לא יכול להמשיך במתקפה או להוות...
אומץ / ביטחון עצמי - ממה נובע אומץ? איך לרכוש אומץ אמיתי? איך להיות אמיץ?
...לרכוש אומץ אמיתי? איך להיות אמיץ? אומץ, הוא תחושת ביטחון עצמי של האדם, שיש לו את היכולת לנסות לעשות דברים, שהוא לא יודע האם הוא יצליח לעשות אותם, בלי לפחד מכישלון. והאומץ של האדם, מאפשר לו לחיות את חייו בצורה יותר נוחה, ולא לפחד כל הזמן ממה יהיה. ויש אומץ שנובע מטיפשות, דהיינו, שהאדם לא מבין את הסכנה, ולכן הוא אמיץ. ויש אומץ של חוכמה, דהיינו, שמה שמאפשר לאדם להיות אמיץ, זאת רשת הביטחון שיש לו. לדוגמה, ככל שיש לאדם יותר כסף, כך הוא יכול להיות יותר אמיץ לקחת סיכונים כספיים וכיוב. משום, שיש לו רשת...
טיפול בחרדות לא ברורות, טיפול בדיכאון כרוני, איך להתמודד עם חרדה לא הגיונית? איך להתמודד עם חרדה מוכללת? איך להתמודד עם חרדה כללית? איך לטפל בחרדה? איך לטפל בדיכאון? עצבות, למה אני בדיכאון? למה אני בחרדה?
טיפול בחרדות לא ברורות, טיפול בדיכאון כרוני, איך להתמודד עם חרדה לא הגיונית? איך להתמודד עם חרדה מוכללת? איך להתמודד עם חרדה כללית? איך לטפל בחרדה? איך לטפל בדיכאון? עצבות, למה אני בדיכאון? למה אני בחרדה?
...בחרדות לא ברורות, טיפול בדיכאון כרוני, איך להתמודד עם חרדה לא הגיונית? איך להתמודד עם חרדה מוכללת? איך להתמודד עם חרדה כללית? איך לטפל בחרדה? איך לטפל בדיכאון? עצבות, למה אני בדיכאון? למה אני בחרדה? איך להתמודד עם חרדה ודיכאון כשלא יודעים מה הסיבה? אנשים רבים מתמודדים עם תחושות של חרדה כללית או דיכאון, אך לא תמיד מסוגלים לזהות או להבין את המקור לתחושות אלו. אליעד כהן מסביר את הגישה שלו לטיפול במצבים אלו, ומציג שיטה להתמודדות כאשר הסיבות לא ברורות או שהן מודחקות לחלוטין. מה עושים כאשר סובלים מחרדה...
שינוי הרגלים, לשנות הרגלים, הטמעת תהליכים, בבת אחת, צעד אחרי צעד, הכל או כלום, בכל פעם קצת, צעד קטן בכל פעם, בישול צפרדעים, שיטות שכנוע, איך לשכנע? שכנוע עצמי, לשכנע אחרים
שינוי הרגלים, לשנות הרגלים, הטמעת תהליכים, בבת אחת, צעד אחרי צעד, הכל או כלום, בכל פעם קצת, צעד קטן בכל פעם, בישול צפרדעים, שיטות שכנוע, איך לשכנע? שכנוע עצמי, לשכנע אחרים
...בבת אחת, צעד אחרי צעד, הכל או כלום, בכל פעם קצת, צעד קטן בכל פעם, בישול צפרדעים, שיטות שכנוע, איך לשכנע? שכנוע עצמי, לשכנע אחרים מה המשמעות של משל הצפרדע והמים הרותחים? אליעד כהן מתייחס בניתוח מפורט למשל מפורסם - הניסוי עם הצפרדע והמים הרותחים. הניסוי הוא כזה שאם לוקחים צפרדע וזורקים אותה לתוך מים רותחים, היא מיד תקפוץ החוצה ותחמוק מהסכנה. לעומת זאת, אם מניחים את הצפרדע במים קרים ומחממים את המים באיטיות ובהדרגה, הצפרדע לא מבחינה בסכנה ולא קופצת, ובסופו של דבר מתה. אליעד מסביר את הנמשל הפשוט של ה...
הדחקה רגשית, איך לדעת מה אני מדחיק? איך לגלות למה רע לי בלי סיבה? איך לדעת מה הסיבה שרע לי? למה אני מרגיש רע בלי סיבה? למה אני מדחיק? למה אין לי מצב רוח? למה אני בדיכאון? למה אין לי אנרגיה? למה אני עצוב? למה אני לא מרגיש טוב?
הדחקה רגשית, איך לדעת מה אני מדחיק? איך לגלות למה רע לי בלי סיבה? איך לדעת מה הסיבה שרע לי? למה אני מרגיש רע בלי סיבה? למה אני מדחיק? למה אין לי מצב רוח? למה אני בדיכאון? למה אין לי אנרגיה? למה אני עצוב? למה אני לא מרגיש טוב?
...למה רע לי בלי סיבה? איך לדעת מה הסיבה שרע לי? למה אני מרגיש רע בלי סיבה? למה אני מדחיק? למה אין לי מצב רוח? למה אני בדיכאון? למה אין לי אנרגיה? למה אני עצוב? למה אני לא מרגיש טוב? איך לדעת למה אני מרגיש רע כשאני לא מוצא את הסיבה? אנשים רבים חווים מצבים שבהם הם מרגישים רע, עצובים, מתוסכלים, או אפילו מדוכאים, מבלי שהם מבינים באמת למה. הם מרגישים שאין סיבה ברורה לתחושות השליליות האלו. אליעד כהן מסביר בהרצאה זו, שהסיבה העיקרית למצבים כאלה היא הדחקה רגשית. הדחקה היא מצב שבו האדם לא מוכן, או לא רוצה,...
נומרולוגיה / שם האדם - מהי משמעות שם האדם? והאם נומרולוגיה נכונה?
...שם האדם? והאם נומרולוגיה נכונה? נומרולוגיה. שם האדם הוא אחד מהבגדים שלו. משמעותו של שם האדם, זהה לחלוטין למשמעות של הבגדים של האדם. המשמעות של הבגדים של האדם היא כמובן המשמעות שהאדם נותן לבגדים שלו, אך לא יותר מכך. האדם הוא אינו הבגדים שלו כך שהאדם הוא גם אינו שמו. יחד עם זאת, כאשר האדם מזדהה עם הבגדים שלו / עם השם שלו, דהיינו, כאשר האדם חושב שאכן השם שלו זה הוא, במקרה כזה האדם עצמו נותן כוח לשם שלו להשפיע עליו. אך הכוח אינו מגיע מהשם עצמו או מחישוב נומרולוגי כלשהו, אלא אך ורק מהצד של האמונה של...
תקשור - מהו בעצם תקשור?
...אשר חשו שהעולם הוא יותר ממה שהם מסוגלים לתפוס בעזרת חמשת החושים הבסיסיים. היום המדע מתחיל להסיר את המחסומים והמגננות ולהתייחס בצורה רצינית ומדעית לאפשרות קיומן של תופעות על חושיות, תוך ניסיון להבין באופן מדעי את דרכי ההתרחשות, ומתוכן להסיק ולהבין את אופן פעילותו של היקום. בעבר האמנו שככל שהטכנולוגיה והמדע יתקדמו כך ייענו יותר שאלותינו ומשאלות לבנו. היום אנו עומדים מול פרדוקס, אף על פי שאנו חיים בעולם פוסט מודרני, סופר טכנולוגי, עתיר תגליות וחידושים אין לנו תשובות לשאלות כמו: אושר, סיפוק, בריאות...
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 2
...PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 2 פרק 2 כשיש לך תחושה אינטואטיבית שהתפתחות ילדך אינה תקינה כדאי לעבור על השאלות וההצהרות בהמשך כדי לדעת פחות או יותר באיזה תחום ממוקמת בעייתו של הילד והאם כדאי לגשת לאבחון, איזה אבחון, אצל איזה מומחה. לגשת עם הילד לאבחון זוהי סיטואציה קשה ומלחיצה (בעיקר עבור ההורים). מניסיוני אני ממליצה בחום לאבחן את הילד (את אייל לא אבחנתי בגלל פחדים שונים והכחשה ולכן לא קיבל תמיד טיפולים מתאימים ואילו את אדם אבחנתי בגיל צעיר מאד ולכן גם הטיפולים התאימו...
פרחי באך למתעמלים
...נוירולוג בעל שם עולמי בתחילת המאה ה - 20 טען שהסיבה לכל המחלות הפיזיות נעוצה בנפש האדם וגילה את כוחן של תמציות המופקות מפרחים כדרך לטפל בפן הנפשי - רגשי של בעיות פיזיות נפוצות. כיום אנו מודעים לקשר גוף - נפש יותר מבעבר ותמציות פרחי באך תופסות מקום נכבד בטיפולים ההומאופטים. דר באך מצא שלכל צמח יש תדר אנרגטי ודרך מחקר הוא למד איזו אנרגיה מייצג כל צמח. כך הוא יצר לדוגמה, מספר תמציות העוסקות בריפוי אנרגיית הפחד, כשרגש זה עמוק ולא מטופל הוא יוצר בעיות ברכיים, מערכת כליות חלשה ובעיות של סיוטי לילה. מכאן...
דילוגי אותיות התורה וצפונותיה
...ובו יבואר שכל אשר לא הגיע למידת הקדושה שהיא המידה האחרונה המביאה לרוח הקודש כדברי המסילת ישרים ענוה מביאה לידי יראת חטא יראת חטא מביאה לידי קדושה, קדושה מביאה לידי רוח הקודש אל לא להתעסק במופלא ממנו, שמתוך שבא לתקן נמצא מקלקל. כסליו ה תשס לפג לולא שדבר זה התפרסם בציבור ואף התקבל על דעתם של אנשי סגולה (החכמים בעיניהם), כל שכן בהמון הנבער מדעת, לא היינו, דוברי דעת אמת, טורחים להפריכו. הרי כל מי שיש שכל ישר במוחו מבין מיד שעניין הדילוגים דברי הבלים גמורים, לכן רואים אנו חובה גמורה לבער הרע והטיפשות...
סקפטיות - איך לא להתייאש להיות מאושר?
...כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על סקפטיות - איך לא להתייאש להיות מאושר?. הרצאה על הסקפטיות של האדם להיות מאושר. איך לא להתייאש? ואיך הסקפטיות עוזרת לאדם? הפעם נדבר על הנושא של סקפטיות. אדם שהוא סקפטי יוצא קרח מכאן ומכאן. מהו אדם סקפטי? מצב שבו האדם אינו מאמין שיכול להיות טוב. אם נסתכל, נראה שהאדם רוצה להיות מאושר, אך התרגל לחיות בסבל שלו. הרעיון הוא שמי שרוצה להיות מאושר באמת עליו להפסיק להיות סקפטי. עליו לחפש את האושר בכל מחיר. כי אין דבר יותר חשוב בעולם מאשר להיות מאושר. אסור לאדם...
אומץ להתמודד, איך משיגים את האומץ להתמודד?
...כאשר האדם מקבל את עצמו ואת המציאות ללא תנאים, אז קל לו להתמודד עם כל מיני אתגרים כי זה האב של הדרך והאדם יכול להתמודד בדרך באופן הטוב ביותר שלו עם הדברים. וכאשר הוא אוהב את עצמו ללא תנאים ומבין שהוא שולט במצב בכל מצב, ויכול לשנות כל דבר שהוא רוצה, ולהשיג את כל מה שהוא רוצה בחיים, אז הוא לא פוחד מכלום. הוא מרגיש תחושת ביטחון הוא מבין שאין שום כוח שיעמוד בדרכו, והאדם יכול להנחות את עצמו בשיא הכוח למטרה. וכאשר האדם רגוע שהכל בסדר, אז המחשבה מובילה את האדם לסיטואציות שהכל בסדר בהן, ואז הוא מרגיש שהכל...
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 1
...PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 1 הקדמה ספר זה מתמקד בדרכי ההתערבות, השיקום והחינוך שדרכם יוכל הורה לעזור ולקדם את ילדו בעל עיכוב התפתחותי או שאובחן על הקשת האוטיסטית. הספר אינו מגדיר את האוטיזם או מביא את המחקרים והגישות השונות הגורסות כי מצאו את הגורם לאוטיזם. אנסה לפרוש את דרכי ההתערבות לקידום הילד וכיצד המטפלים, ובעיקר ההורים, יכולים לכוון ולעיתים לשנות את מסלול חייו של הילד על ידי התבוננות עמוקה בילד, לימוד שיטות טיפול שונות, חקר הנושא ולמידה של דרכים שעשויות לעזור...
טוב - מה טוב בחיים - איך ליהנות בחיים?
...כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על טוב - מה טוב בחיים - איך ליהנות בחיים?. טוב - מה טוב בחיים - איך ליהנות בחיים? הפעם אני רוצה לענות על שאלה שנשאלתי, מה טוב בחיים האלו? והשאלה שהאדם צריך לשאול את עצמו, זה בעצם מה הדבר הטוב בחיים האלו מה ההנאות שיש בחיים האלו. כי כל הנאה והנאה שיש בחיים, יהיה לה חסר שונה. דוגמה: אדם אוכל במסעדה, הוא כבר חושב מה הוא יאכל אחר כך. אדם במסיבה, כבר חושב על המסיבה הבאה, וכן הלאה. ויש הנאה של שלמות בחיים, וזה אומר שהאדם חווה הרמוניה, חווה אחדות, שביעות רצון...
גן עדן / גהנום - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על גן עדן / גהנום
.../ גהנום - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על גן עדן / גהנום ואמר רבי ירמיה בר אלעזר: שלשה פתחים יש לגיהנם, אחד במדבר ואחד בים ואחד בירושלים (עירובין י ט ע א) הגיהנום יגיע כאשר הכל יהיה מושלם. (זאן רוסטאן) הגיהנום נמצא בלב ריק מכל דבר. (גובראן חליל גובראן) ולכם גן עדן פתוח, עץ החיים שתול, העולם הבא נכון, שפע מוכן, המוות נסתר, שאול נסה וההשחתה נשכחה. (חזון עזרא ו, הספרים החיצונים א, מהדורת כהנא, עמוד תרל ו) העולם הוא אחד משישים מגן עדן, וגן עדן הוא אחד משישים מגיהינום. (תענית נ) תמיד חשבתי כי גן העדן יהיה...
סיפור של מחשבה יוצרת מציאות
.../ פנינה שפירא המשפטים שאנו שומעים פעמים רבות, כמו: מחשבה יוצרת מציאות, חשיבה חיובית, אתה בורא את מציאותך במו ידיך, יש לך את אפשרות הבחירה לתגובותיך וכו, נראים לנו בדכ משפטים רוחניקים, משונים, מנותקים... האם יש בהם מן האמת? האם אנו באמת יוצרים את המציאות שלנו במו ידינו? אני רוצה לשתף אתכם בחוויות שעברתי במשך 4.5 חודשים בלבד בחיי, לפני כ - 5 שנים. החלטתי להחליף משקפיים, לפרגן לעצמי משהו עדכני יותר. שמחתי להרכיב את המשקפיים החדשים. חיכיתי לראות את העולם חד יותר, בהיר יותר, מדוייק יותר. מה רבה הייתה...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לפצח את קוד האושר כמות בדיקות קורונה איך לעשות כסף במה שאתה אוהב? לא להשתמש בשכל מחשבות טובות לומר את האמת להפסיק שימוש בכדורים נגד חרדה דיכאון אחרי בגידה אהבה עצמית שקרית ביטחון עצמי גדול מישהי שתאהב אותי כמו שאני עושה לו טוב והוא לא אוהב אותי שורש השמחה צרות של מחפשי אושר קשר לזוגיות האם זוגיות בכל מחיר או לא... לקחת החלטות לקבל החלטה לגבי האקס להתמודד עם מצבי לחץ התמודדות עם התנהגות טורדנית מוטיבציה להתמדה להשגת כל רצון איך להתמיד למרות שאין תוצאות? לשכנע מישהו להתגעגע שכנוע גלוי או שכנוע סמוי להפוך ילד קטן לילד בוגר לילד שלי אין חברים להתפתח רוחנית תכנות תת המודע להצלחה אוטיזם בתפקוד נמוך למחלות ולהפרעות נפשיות יש השפעה תורשתית לשכנע אקסית לגרום לאקסית לדבר איתך סוגים של שמירת מתח בשריר שריר מטרה בתרגיל מורכב אלוהים התכוון אלוהים כרצון לקבל איך מגיעים להארה רוחנית? הארה האם אפשרי להיות אלוהים? האם כדאי להיות אלוהים? איך לעשות יותר כסף? הכנסה נוספת פסיבית האם ניתן להשיג את מטרת החיים? משמעות החיים לילדים האם אפשר ליהנות בלי לסבול? איך למחוק זיכרון שלילי? בחירה חופשית של אלוהים אולי כולם רובוטים? אלוהים ובריאת העולם יקומים מקבילים וטוב בלי רע עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רב תחומי, אימון אישי לעסקים, מאמן אישי לזוגיות ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0781 שניות - עכשיו 03_12_2025 השעה 06:39:06 - wesi4