ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - מַהָאסוּדַסַּנַה ✔השיחה על מַהָאסוּדַסַּנַה Mahsudassana Sutta מַהָאסוּדַסַּנַה סוּטַּה1.1... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח באמת בחיים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - מַהָאסוּדַסַּנַה
השיחה על מַהָאסוּדַסַּנַה

Mahsudassana Sutta

מַהָאסוּדַסַּנַה סוּטַּה1.1. כך שמעתי. [1] פעם אחת הבודהה התגורר בקוּסִינָארָא בחורשת הסָאל של בני המַלַּה זמן קצר לפני הנִיבָּאנַה הסופית שלו בין עצי - הסָאל התאומים.

1.2. המכובד אָנַנְדַה הגיע אל המכובד, קד בפניו, התיישב במקום ראוי ואמר: "אדוני, אנא מהמכובד שלא ימות בעיירה הקטנה והאומללה הזו, באמצע הג'ונגל, באמצע שומקום! אדון, ישנן ערים גדולות כמו קַמְפָּא, רָאגַ'גַהַה, סָאבַטְּהִי, סָאקֶטַה, קוֹסַמְבִּי או וָארָאנַסִי. במקומות אלו מתגוררים בני - לוחמים, ברהמינים ובעלי בית עשירים אשר שמו את מבטחם בטַטְהָאגַטַה, ואשר ידאגו שהלווית הטַטְהָאגַטַה תהיה ברמה נאותה."

1.3. "אָנַנְדַה אל תכנה אותה עיירה קטנה ועלובה של בקתות בוץ וקש, בתוך ג'ונגל באמצע שומקום!

העיר המלכותית קוּסָאבַטִי

(kusvatrjadhn)

פעם, אָנַנְדַה, המלך מַהָאסוּדַסַּנַה היה שליט מניע - גלגל, שומר - חוק וישר, אשר כבש את הארץ בארבעת הקצוות וכונן את שלום ממלכתו. והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה לקח את העיר קוּסִינָארָא הזו כבירתו, תחת השם קוּסָאבַטִי. והיא היתה באורך שנים עשר יוג'נות ממזרח למערב, וברוחב שבע יוג'נות מצפון לדרום. קוּסָאבַטִי הייתה עשירה, משגשגת, מאוכלסת בצפיפות ומלאה במזון מכל טוב. כפי שעיר הישויות השמיימיות אָלַקַמַנְדָא עשירה משגשגת, מאוכלסת בצפיפות ביַקְהוֹת ומלאה במזון מכל טוב, כך הייתה העיר המלכותית קוּסָאבַטִי. ובעיר קוּסָאבַטִי לעולם לא היו חסרים עשרה קולות ביום ובלילה: קולות פילים, סוסים, מרכבות, תופי - טם - טם, תופי - צד, כלי - מיתר, שירה, מצלתיים, גונגים עם קריאות 'איכלו, שתו והיו שמחים' כעשירי.

1.4. העיר המלכותית קוּסָאבַטִי היתה מוקפת בשבע חומות היקף. האחת היתה עשויה זהב, אחת כסף, אחת מאבן תרשיש, אחת קריסטל, אחת מאבן אודם, אחת מאבן ברקת, ואחת ממגוון אבני - חן.

1.5. ושערי קוּסָאבַטִי היו בארבעה צבעים: אחד זהב, אחד כסף, אחד אבן תרשיש, ואחד קריסטל. ומנגד לכל שער הוקמו שבעה עמודים, פי שלושה או ארבעה מגובהו של אדם. אחד היה מזהב, אחד מכסף, אחד מאבן תרשיש, אחד מאבן קריסטל, אחד מאבן אודם, אחד מאבן ברקת ואחד ממגוון אבני חן.

1.6. קוּסָאבַטִי היתה מוקפת בשבע שורות של דקלים, מאותם חומרים. לעצי הזהב היו גזעים מזהב ועלים ופירות מכסף, לעצי הכסף היו גזעים מכסף ועלים ופירות מזהב. לעצי אבן התרשיש היו גזעים מתרשיש ועלים ופירות מקריסטל, לעצי הקריסטל היו גזעים מקריסטל ועלים ופירות מאבן תרשיש. לעצי אבן האודם היו גזעים מאבן אודם ועלים ופירות מאבן ברקת, לעצי הברקת היו גזעים מברקת ועלים ופירות מאבן אודם, בעוד שלעץ של מגוון אבני החן היו גם גזעים וגם עלים ופירות מאותם חומרים. קולות הרוח אשר נשבה ברוח היו נעימים, מהנים, מתוקים ומשכרים, בדיוק כמו של חמשת סוגי כלי הנגינה [2] בהם מנגנים בהופעת מוזיקה נגנים טובים ומיומנים. ואָנַנְדַה, אלו ההוללים והשיכורים בקוּסָאבַטִי שיככו את תשוקותיהם בקולות הרוח בעלים. [3]

גלגל - האוצר

(cakkaratana)

1.7. המלך מַהָאסוּדַסַּנַה היה בעל שבעת האוצרות וארבעה מאפיינים. מה הם השבעה? הראשון, ביום צום של החמישה עשר לחודש, כאשר המלך רחץ את ראשו ויצא אל מרפסתו על גג ארמונו כדי לשמור את יום הצום, גלגל - האוצר השמיימי [4] הופיע לפניו, בעל אלף חישורים, שלם בחישוקי אופנו, במרכזו ובמרכיביו המשניים. בראותו, המלך מַהָאסוּדַסַּנַה חשב לעצמו: 'שמעתי שכאשר מלך מבני - לוחמים אשר נמשח כשורה רואה גלגל שכזה ביום הצום של החמישה עשר בחודש הוא יהפוך לשליט מניע - גלגל. הלוואי שאני אהפוך לשליט שכזה! '

1.8. אז, לאחר שקם ממקומו, וכיסה כתף אחת בגלימתו, המלך לקח כלי זהב בידו השמאלית, הזליף על הגלגל עם ידו הימנית, ואמר: "הלוואי שגלגל - האוצר האצילי יסתובב, אנא שגלגל - האוצר האצילי יכבוש!" והגלגל פנה מזרחה, והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה עקב אחריו עם צבאו על ארבע חטיבותיו [5] ובכל ארץ בה הגלגל עצר, המלך תפס מאחז עם צבאו על ארבע חטיבותיו.

1.9. והמלכים שהיו מנגד במחוז החזית המזרחית באו ואמרו: "בוא, הוד רוממותך, ברוך הבא! אנחנו שלך, הוד רוממותך. משול בנו, הוד רוממותך!" והמלך אמר: "אל תקחו חיים. אל תקחו מה שלא ניתן. אל תבצעו מעשי מין פוגעים. אל תאמרו שקרים. אל תשתו משקאות חריפים, היו מתונים באכילה." ואלו שהיו מנגד במחוז החזית המזרחית הפכו להיות נתיניו.

1.10. ולאחר שהגלגל צלל אל תוך הים המזרחי הוא צץ ופנה דרומה, והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה עקב אחריו עם צבאו על ארבע חטיבותיו. והמלכים האלו... הפכו להיות נתיניו. ולאחר שהגלגל צלל אל הים הדרומי הוא צץ ופנה מערבה... ולאחר שהגלגל צלל אל תוך הים המערבי הוא צץ ופנה צפונה, והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה עקב אחריו עם צבאו על ארבע חטיבותיו... ואלו שהיו מנגד במחוז החזית הצפונית הפכו להיות נתיניו.

1.11. אז לאחר שגלגל - האוצר כבש את הארצות מים אל ים, הוא שב אל הבירה המלכותית קוּסָאבַטִי ועצר מנגד לארמון המלך כשם שניסה אותו, כאילו לעטר את הארמון המלכותי. וכך קרה שגלגל - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

פיל - האוצר

(hatthiratana)

1.12. אז פיל - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, לבן לגמרי, [6] פי שבעה בעוצמתו, בעל היכולת המופלאה לרחף באוויר, פיל זכר מלכותי בשם אוּפּוֹסַטְהַה. בראותו, המלך חשב לעצמו: 'איזה פיל רכיבה נפלא, אם רק היה ניתן להשתלט עליו! ' ופיל - האוצר הזה מסר עצמו לשליטה כמו בעל - חיים גזעי שאולף זמן רב. ופעם, כאשר המלך רצה לנסות אותו, הוא עלה על פיל - האוצר בעת עלות השחר ורכב מרחק של ים אל ים, ושב אל קוּסָאבַטִי בזמן לארוחת הבוקר. וכך פיל - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

סוס - האוצר

(assaratana)

1.13. אז סוס - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, עם ראש עורב, [7] שחור - רעמה, בעל היכולת המופלאה לרחף באוויר, סוס הרבעה מלכותי בשם וַלָאהַקַה. [8] והמלך חשב לעצמו: 'איזו בהמת רכיבה נפלאה, אם רק היה ניתן להשתלט עליה! ' וסוס - האוצר הזה מסר עצמו לשליטה כמו בעל - חיים גזעי שאולף זמן רב. ופעם, כאשר המלך רצה לנסות אותו, הוא עלה על סוס - האוצר בעלות השחר ורכב מרחק של ים אל ים, ושב אל קוּסָאבַטִי בזמן לארוחת הבוקר. וכך סוס - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

אבן - חן - האוצר

(mairatana)

1.14. אז אבן - חן - האוצר הופיעה בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. היתה זה אבן - תרשיש, טהורה, מצויינת, מלוטשת היטב לשמונה פאות, צלולה, מבריקה, חסרת פגמים, מושלמת בכל מובן. הברק של אבן - חן - האוצר הזה קרן סביב למרחק יוג'נה שלמה. ופעם, כאשר המלך רצה לנסות אותה, הוא יצא בליל - תמרון אפל עם צבאו על ארבעת חטיבותיו, עם אבן - חן - האוצר בראש דיגלו. וכל מי שחי בכפרים סביב החלו ביום העבודה שלהם, בחושבם שזהו אור יום. וכך אבן - חן - האוצר הופיעה בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

אשת - האוצר

(itthiratana)

1.15. אז אשת - האוצר הופיעה בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, חביבה, טובת מראה, מקסימה, עם גוון - עור כשל לוטוס, לא גבוהה מידי ולא נמוכה מידי, לא רזה מידי ולא שמנה מידי, לא כהה מידי ולא בהירה מידי, בעלת יופי כשל ישות שמיימית העולה על זה של בני אדם. ומגע העור של אשת - האוצר הזו היה כמו כותנה או משי, ואברי גופה היו קרירים כאשר היה חם וחמימים כאשר היה קר. גופה הפיץ ריח כשל עץ אַלְגום ושפתיה של לוטוס. אשת - האוצר הזו קמה לפני המלך והלכה לישון אחריו, ותמיד היתה מוכנה לעשות להנאתו, והיא הייתה בעלת דיבור נעים. ואשת - האוצר הזו לא הייתה חסרת - נאמנות למלך אף במחשבה, והרבה פחות במעשה. וכך אשת - האוצר הופיעה בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

בעל - בית - האוצר

(gahapatiratana)

1.16. אז בעל - בית - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. עם העין השמיימית, אשר כתוצאה מפעולות עבר, היה בעל היכולת לראות אוצר אשר היה חבוי בין אם היו לו בעלים או לא היו לו בעלים. הוא בא אל המלך ואמר: "אל דאגה, הוד רוממותך, אני אשגיח על הון רכושך." ופעם המלך, על מנת לבדוק אותו, יצא לשוט בספינה ולקח אותה אל הזרם באמצע הגנגס. אז הוא אמר לבעל - בית - האוצר: "בעל - בית אני רוצה מטבעות זהב!"

"ובכן, אדוני, הבא את הספינה אל גדה אחת."

"הנה, אני רוצה מטבעות זהב כאן!" אז בעל - הבית נגע במים בשתי ידיים ומשה מהם כד מלא מטבעות זהב ואמר: "האם זה מספיק לך, אדוני? האם זה מספק אותך, אדוני?" והמלך אמר:

"זה מספיק לי, זה מספק אותי, שירתת אותי נאמנה." וכך בעל - בית - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

יועץ - האוצר

(pariyakaratana)

1.17. אז יועץ - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. הוא היה חכם, מנוסה, פיקח וכשיר לייעץ למלך כיצד להתקדם במה שיש להתקדם, לסגת ממה שיש לסגת ולהעלים עין ממה שיש להעלים עין. הוא הגיע אל המלך ואמר: "אל דאגה, הוד רוממותך, אני אייעץ לך." וכך יועץ - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, וכך, אָנַנְדַה, המלך היה מצויד בכל שבעת האוצרות.

ארבעת המאפיינים

(catuiddhisamanngato)

1.18. בנוסף, אָנַנְדַה, המלך מַהָאסוּדַסַּנַה ניחן בארבעה מאפיינים. [9] אילו ארבעה? ראשית, המלך היה נאה, יפה למראה, נעים למראה, בעל גוון עור כשל לוטוס מובחר ונעלה על גברים אחרים.

1.19. שנית, הוא היה בעל חיים ארוכים, יותר מגברים אחרים.

1.20. שלישית, הוא היה חופשי ממחלות, חסר מחלות, בעל עיכול בריא, [10] פחות מושפע מקור וחום מאשר גברים אחרים.

1.21. רביעית, הוא היה אהוב ואהוד על ברהמינים ובעלי - בית. כפי שאב אהוב על ילדיו, כך הוא היה עם ברהמינים ובעלי - בית. והם היו אהובים על המלך כפי שילדים אהובים על אביהם. פעם המלך יצא אל פארק - התענוגות עם צבאו על ארבעת חטיבותיו, והברהמינים ובעלי - הבית באו אליו ואמרו: "עבור לאט, אדוני, כך שנוכל לראותך זמן ארוך ככל שניתן!" והמלך אמר לרכב: "נהג במרכבה לאט כך שאוכל לראות את הברהמינים ובעלי הבית זמן ארוך ככל שניתן." כך המלך מַהָאסוּדַסַּנַה ניחן בארבעה המאפיינים האלו.

בריכות ארמון הדְהַמַּה

(dhammapsdapokkhara)

1.22. אז המלך מַהָאסוּדַסַּנַה חשב לעצמו: 'נניח ואבנה בריכות לוטוסים בין עצי הדקל, באורך מאה קשתות כל אחת." [11] וכך עשה. בריכות הלוטוס היו מרוצפות עם ארבע צבעי אריחים, זהב, כסף, אבן - תרשיש וקריסטל כשכל בריכה בעלת דרך גישה של ארבעה מערכות מדרגות, אחת זהב, אחת כסף, אחת אבן - תרשיש ואחת קריסטל. ולמדרגות הזהב היו עמודי זהב עם מעקות וגדרות כסף, לכסף היו עמודי כסף עם מעקות וגדרות זהב, וכך הלאה. ובריכות הלוטוס היו בעלות שני סוגים של חומות, זהב וכסף - לחומות הזהב היו עמודי זהב, מעקות וגדרות מכסף, ולחומות הכסף היו עמודי כסף, ומעקות וגדרות זהב.

1.23. אז חשב המלך לעצמו: 'נניח ואדאג שיהיו בכל בריכה זרים [12] מתאימים - לוטוסים כחולים, צהובים, אדומים, ולבנים אשר יעמדו בכל העונות מבלי לנבול? ' וכך הוא עשה. אז חשב: 'נניח ואציב אחראי רחצה על גדות אותן בריכות, לרחוץ את כל מי שיגיע לשם? ' וכך עשה. אז חשב: 'נניח ואקים עמודי נדיבות על גדות אותן בריכות, כך שאלו הזקוקים למזון יוכלו להשיגו, אלו שזקוקים לשתייה יוכלו להשיגה, אלו הזקוקים ללבוש יוכלו להשיגו, אלו הזקוקים להסעה יוכלו להשיגה, אלו הזקוקים למקום לינה יוכלו להשיגו, אלו החפצים באישה רעייה יוכלו להשיגה, ואלו החפצים במטבע זהב יוכלו להשיגו? ' וכך עשה.

1.24. אז הברהמינים ובעלי הבית לקחו עימם רכוש גדול, הלכו אל המלך ואמרו: "אדוני, הנה רכוש גדול שאספנו במיוחד לכבוד הוד רוממותך, אנא קבל אותו!"

"תודה רבה חברים, אך יש לי מספיק רכוש מהכנסות על פי חוק. קחו שיהיה לכם, וקחו עוד מעבר לזה!" לאחר שקיבלו את סרובו של המלך, הם נסוגו הצידה והתייעצו: "אין זה יהיה נכון מצידנו לקחת בחזרה את הרכוש הזה אל ביתנו. נניח ונבנה מקום משכן למלך מַהָאסוּדַסַּנַה." אז הם הלכו אל המלך ואמרו: "אדוני, אנו נבנה עבורך מקום משכן", והמלך קיבל זאת בשתיקה.

1.25. אז סַקַּה, שליט הישויות, ביודעו בתודעתו את מחשבותיו של המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, אמר ליישות - בן - הלוויה וִיסַּקַמַּה: [13] בוא, החבר וִיסַּקַמַּה, ובנה מקום משכן עבור המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, ארמון בשם דְהַמַּה."

"טוב, אדוני.", אמר וִיסַּקַמַּה ובאותה זריזות בה אדם חזק מותח או מכופף שוב את זרועו, הוא נעלם בבת אחת מהעולם השמיימי של השלושים - ושלוש והופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, ואמר לו: "אדוני, אני אבנה עבורך מקום משכן, ארמון בשם דהמה." והמלך הסכים בשתיקה, ווִיסַּקַמַּה בנה לו את ארמון הדהמה.

1.26. ארמון הדהמה, אָנַנְדַה, היה באורך יוג'נה אחת ממזרח למערב, וברוחב חצי יוג'נה מצפון לדרום. כל הארמון היה מרוצף בגובה פי שלושה מגובהו של אדם עם אריחים מארבעה צבעים, זהב, כסף, אבן תרשיש וקריסטל, והוא הכיל שמונים וארבע אלפי שורות של אותם ארבעה צבעים. היה בו עשרים וארבעה גרמי מדרגות מאותם ארבעה צבעים, ולגרם מדרגות הזהב היו עמודי זהב עם מעקות וגדרות כסף... (כמו בפסקה 23). היו בו גם שמונים וארבע אלפי חדרים באותם צבעים. בחדר הזהב היתה ספת כסף, בחדר הכסף היתה ספת זהב, בחדר אבן התרשיש הייתה ספת שנהב, ובחדר הקריסטל ספת עץ אלגום. דלת חדר הזהב היתה מעוטרת בדקל כסוף, עם גזע כסוף, עלי זהב ופירות זהב... דלת חדר הכסף היתה מעוטרת בדקל מוזהב, עם גזע מוזהב, עלי זהב ופירות זהב, דלת חדר אבן התרשיש היתה מעוטרת בדקל מקריסטל, עם גזע מקריסטל, עלים מאבן תרשיש ופירות מאבן תרשיש, דלת חדר הקריסטל היתה מעוטרת מאבן תרשיש, עם עלי קריסטל ופירות קריסטל.

1.27. אז חשב המלך: 'נניח ואבנה חורשת עצי דקל מזהב החל מדלת החדר הגדול בעל הגג המשופע היכן שאני יושב במשך היום? ' וכך עשה.

1.28. סביב לאולם הדהמה היו שתי חומות מגן, אחת זהב ואחת כסף. לזו מזהב היו עמודי זהב, וגדרות ומעקות כסף, ולזו מכסף היו עמודי כסף, וגדרות ומעקות זהב.

1.29. סביב ארמון הדהמה היו שתי רשתות של פעמוני רוח. רשת אחת הייתה מזהב עם פעמוני כסף, השניה היתה מכסף עם פעמוני זהב. וכאשר רשתות פעמונים אלו היו מתנועעות מהרוח קולן היה נעים, מהנה, מתוק ומשכר, בדיוק כמו זה של חמשת הסוגים של כלי מוזיקה המתנגנים בהופעה של נגנים מיומנים ומאומנים היטב. ואלו ההוללים והשיכורים בקוּסָאבַטִי שיככו את תאוותיהם בצלילי אותם רשתות פעמונים.

1.30. וכאשר ארמון הדהמה היה מוכן, היה קשה לצפות בו, מסמא עיניים, כפי שבחודש האחרון של הגשמים, בסתיו, כאשר יש שמיים בהירים וחסרי עננים, וקשה להביט בשמש המפציעה מבעד לערפל, כך היה ארמון הדהמה כאשר הוא היה מוכן.

1.31. אז חשב המלך: 'נניח ואבנה אגם - לוטוסים בשם דהמה בחזית ארמון הדהמה? ' וכך עשה. האגם הזה היה באורך יוג'נה ממזרח למערב ורוחב חצי יוג'נה מצפון לדרום, ומרוצף בארבע סוגים של מרצפות, זהב, כסף, אבן תרשיש וקריסטל. היו עשרים וארבע גרמי מדרגות שהגיעו אליו מארבע סוגים: זהב, כסף, אבן תרשיש וקריסטל. לגרם המדרגות מזהב היה עמודי זהב עם מעקות וגדרות מכסף ולזה מכסף היו מעקות וגדרות מזהב... (המשך כמו בפסקה 22).

1.32. סביב אגם הדהמה היו שבעה סוגים של עצי דקל. קולות העלים שהתנועעו מהרוח היו נעימים, מהנים, מתוקים ומשכרים, בדיוק כמו אלו של חמשת הסוגים של כלי מוזיקה המתנגנים בהופעה של נגנים מיומנים ומאומנים היטב. ואָנַנְדַה, אלו ההוללים והשיכורים בקוּסָאבַטִי שיככו את תאוותיהם בקולות אותם עלים ברוח.

1.33. כאשר ארמון הדהמה ואגם הדהמה הללו היו מוכנים, המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, לאחר שהשביע את רצונם של אלו אשר היו פרושים או ברהמינים באותה העת, או היו ראויים לכבוד ככאלו, עלה אל תוך ארמון הדהמה.

[סוף קטע דיקלום ראשון]

השגת הגְ'הָאנַה

(jhnasampatti)

I.

2.1. אז חשב המלך מַהָאסוּדַסַּנַה: 'מהי הקַרְמַּה לה הפרי, מהי הקרמה לה התוצאה, בשלה אני כעת כה חזק ורב - עוצמה? ' אז הוא חשב: 'זהו הפרי, זוהי התוצאה של שלושה סוגי קרמה: של נתינה, שליטה עצמית, והמנעות. '

2.2. לאחר מכן הלך המלך אל האולם הגדול בעל הגג המשופע ובעומדו בפתח הכריז: "הלוואי ומחשבת התשוקה תחדל! הלוואי שמחשבת הזדון תחדל! הלוואי ומחשבת האכזריות תחדל! כך עד כאן ולא עוד מחשבות תשוקה, זדון ואכזריות!"

2.3. לאחר מכן נכנס המלך אל האולם הגדול בעל הגג המשופע, התיישב בסיקול רגליים על ספת הזהב ומנותק מכל תאוות החושים, מנותק ממצבי תודעה מזיקים, הוא נכנס ושהה בג'האנה הראשונה, בה יש חשיבה והרהור, הנולדת מהנתקות, מלאה בתחושות התעלות ושמחה. ועם השקטת החשיבה וההרהור, בהשגת שלווה פנימית ואחדות התודעה, הוא נכנס ושהה בג'האנה השנייה, בה אין חשיבה והרהור, הנולדת מריכוז, מלאה בתחושות התעלות ושמחה. ועם התפוגגות תחושת ההתעלות, הוא נותר שליו, קשוב ובהבנה מלאה, וחווה בעצמו את השמחה אשר עליה האציליים אומרים: 'מאושר הוא זה אשר חי בקשב ואיזון נפשי', והוא נכנס ושהה בג'האנה השלישית. ולאחר שויתר על הנאה וכאב ועם העלמותם של שמחה ועצב קודמים, הוא נכנס ושהה בג'האנה הרביעית, אשר מעבר להנאה וכאב, מטוהרת באיזון נפשי וקשב.

2.4. אז לאחר שהמלך יצא מהאולם הגדול בעל הגג המשופע, הלך אל האולם המוזהב בעל הגג המשופע, שם כאשר ישב בסיקול רגליים על הספה המוכספת, שהה תוך שהוא פורש את תודעתו אל עבר רבע אחד, ואז לשני, לשלישי ולרביעי במחשבה של אהבה חסרת גבולות למעלה, למטה, ובמרחב, לכל מקום, בכל רגע עם תודעה מלאת אהבה, שופעת, מתעצמת, חסרת גבולות, נטולת שנאה או זדון. וכך עשה גם עם חמלה, שמחה לזולת ואיזון נפשי. [14]

שמונים וארבע אלפי הערים

(catursti nagarasahassdi)

2.5. מתוך שמונים וארבע אלפי [15] עיריו של המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, בירתו קוּסָאבַטִי היתה הראשית. מתוך שמונים וארבע אלפי ארמונותיו, ארמון הדהמה היה הראשי, מתוך שמונים וארבע אלפי חדריו, האולם הגדול בעל הגג המשופע היה הראשי. שמונים וארבע אלפי ספותיו היו עשויות זהב, כסף, שנהב, עץ אלגום, ומכוסות פרווה, צמר, עור אייל - קַדַלִי, עם כיסויי ראש, וכריות אדומות בשני הצדדים. מתוך שמונים וארבע אלפי פיליו המקושטים בעיטורי זהב, בכרזות זהב ומכוסים ברשתות זהב, אוּפּוֹסַטְהַה, פיל הזכר המלכותי היה הראשי. מתוך שמונים וארבע אלפי מרכבותיו, העטויות עורות - אריה, עורות - טיגריסים, עורות - נמרים, או בבדים כתומים, מקושטים בעיטורי זהב, בכרזות זהב ומכוסים ברשתות זהב, המרכבה וֵגַ'יַנְטַה היתה הראשית. מתוך שמונים וארבע אלפי תכשיטיו אבן - חן - האוצר היה הראשי. מתוך שמונים וארבע אלפי נשותיו המלכה סוּבְּהַדָּא היתה הראשית. מתוך שמונים וארבע אלפי בעלי - הבית, בעל - בית - האוצר היה הראשי. מתוך שמונים וארבע מעובדיו מבני - הלוחמים, יועץ - האוצר היה הראשי. לשמונים וארבע אלפי פרותיו היו רסנים מבד היוטה האיכותי ביותר ודליי - חלב מכסף. שמונים וארבע אלפי צרורות בגדיו היו מאריגי הפשתן, הכותנה, המשי והצמר האיכותיים ביותר. ושמונים וארבע אלפי נדבות - האורז שלו היו מוכנות שם לנתינה לאלו הנזקקים, בוקר וערב.

2.6. ובאותה עת המתינו למלך מַהָאסוּדַסַּנַה שמונים וארבע אלף פילים ערב ובוקר. והוא חשב לעצמו: 'שמונים וארבע אלפי פילים אלו ממתינים לי ערב ובוקר. מה אם בתום כל מאה, ארבעים ושתיים אלף פילים ימתינו לי, וכך הלאה וכך הלאה? ' והוא הורה ליועץ - האוצר שלו בהתאם לכך, וכך נעשה.

המפגש עם המלכה סוּבְּהַדָּא

(subhadddeviupasakamana)

2.7. ואָנַנְדַה, אחרי מאות רבות, הרבה מאות אלפי שנים, המלכה סוּבְּהַדָּא חשבה: 'זה זמן רב שלא ראיתי את המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. נניח ואלך לראותו? ' אז היא אמרה לנשותיה: 'בואו כעת, ריחצו את ראשיכן וליבשו בגדים נקיים. זה זמן רב שלא ראינו את המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. נלך לראותו."

"כן, הוד מלכותך", הן אמרו והתכוננו כפי שציוו עליהן, ואז שבו אל המלכה. והמלכה סוּבְּהַדָּא אמרה ליועץ - האוצר: 'חבר יועץ, הכן את הצבא על ארבע חטיבותיו. זה זמן רב שלא ראינו את המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. נלך לראותו."

"בסדר גמור, הוד מלכותך", אמר יועץ - האוצר ולאחר שהכין את הצבא על ארבע חטיבותיו, הוא דיווח למלכה: "כעת הזמן לעשות כרצון הוד רוממותך."

2.8. אז המלכה סוּבְּהַדָּא הלכה עם הצבא על ארבע חטיבותיו ומלוותיה אל ארמון הדהמה, ובהיכנסה, הלכה אל האולם הגדול בעל הגג המשופע ועמדה אל מול מפתן הדלת. והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה, בחושבו: 'מהו הרעש הגדול הזה, כמו המון אדם? ' יצא החוצה מהדלת וראה את המלכה נוטה לעבר הדלת ואז אמר: "הישארי שם, מלכה, אל נא תיכנסי!"

2.9. והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה אמר לאיש אחד: "בחור, לך אל האולם הגדול בעל הגג המשופע, הוצא את ספת הזהב והנח אותה בין עצי הדקל המוזהבים."

"טוב, אדוני", אמר האיש ועשה כך. לאחר מכן המלך מַהָאסוּדַסַּנַה סיגל את תנוחת - האריה על צידו הימני עם כף רגל אחת על השניה, בקשב ובהבנה מלאה. [16]

2.10. והמלכה סוּבְּהַדָּא חשבה: 'מראהו של המלך מַהָאסוּדַסַּנַה זך, גוון עורו בהיר וצח, אבוי - אני מקווה שאינו מת! ' אז היא אמרה לו: "אדוני מתוך שמונים וארבע אלפי עיריך, קוּסָאבַטִי היא הראשית. הבע משאלה, הבע רצון לגור שם! (כך היא הזכירה לו את כל אחזקותיו המלכותיות, כמו בפסקה 2.5 וניסתה לשכנע אותו להמשיך לחיות)."

2.11. לשמע הדברים המלך מַהָאסוּדַסַּנַה אמר למלכה: "זה זמן רב, מלכתי, דיברת אלי במילים נעימות, מהנות ומושכות, אך כעת בפעם האחרונה הזו מילותייך היו לא נעימות, לא מהנות, לא מושכות עבורי."

"אדוני, אם כך, כיצד עלי לדבר איתך?"

"כך עלייך לדבר: 'כל הדברים הנעימים והמושכים נתונים לשינוי, להעלמות, לתמורה. אדוני, אל נא תמות מלא ערגה. למות מלא ערגה זה דבר מכאיב וראוי לגנאי. מתוך שמונים וארבע אלפי עיריך, קוּסָאבַטִי היא הראשית: זנח את התשוקה, זנח את הערגה לגור בהם... מתוך שמונים וארבע אלפי ארמונותיך, ארמון הדהמה הוא הראשי: זנח את התשוקה, זנח את הערגה לגור בהם... (וכך הלאה בהתאם לפסקה 2.5)."

2.12. לשמע הדברים, המלכה סוּבְּהַדָּא זעקה ופרצה בבכי. אז לאחר שמחתה את דמעותיה, אמרה: "אדוני, כל הדברים הנעימים והמושכים נתונים לשינוי, להעלמות, לתמורה. אדוני, אל נא תמות מלא ערגה. למות מלא ערגה זה דבר מכאיב וראוי לגנאי..."

הלידה בעולם הבְּרַהְמָא

(brahmalokpagama)

2.13. זמן קצר לאחר מכן המלך מַהָאסוּדַסַּנַה נפטר, וכשם שבעל בית או בנו יחושו מנומנמים אחרי ארוחה טובה, כך הוא חש את התחושה של המיתה, והיתה לו לידה מוצלחת בעולם הבְּרַהְמָא.

שם המלך מַהָאסוּדַסַּנַה עסק בספורט נעורים במשך שמונים וארבע אלף שנה, במשך שמונים וארבע אלף שנה הוא כיהן במלכות משנה, במשך שמונים וארבע אלף שנה הוא מלך כמלך, ובמשך שמונים וארבע אלף שנה ככל האחרים, הוא חי חיים רוחניים בארמון הדהמה. [17] ולאחר שתרגל את ארבע המשכנים הנשגבים, בהתפרקות הגוף הוא נולד בעולם הבְּרַהְמָא. [18]

2.14. כעת אָנַנְדַה, יתכן ותחשוב שהמלך מַהָאסוּדַסַּנַה היה באותה העת מישהו אחר. אך אל לך לחשוב כך, כיוון שאני הייתי אז המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. שמונים וארבע אלפי הערים הללו אשר קוּסָאבַטִי הייתה הראשית לה היו שלי... שמונים וארבע אלפי מנחות - האורז... היו שלי.

2.15. ומתוך שמונים וארבע אלפי הערים האלו אני התגוררתי רק באחת, קוּסָאבַטִי... מתוך שמונים וארבע אלפי הנשים שהיו לי, רק אחת דאגה לי, והיא נקראה קְהַטִּיָאנִי או וֶלָאמִיקָאנִי. [19] מתוך שמונים וארבע אלפי צרורות האריגים, לבשתי רק אחד... מתוך שמונים וארבע נדבות האורז שהיו היתה רק מידה אחת מובחרת של קארי שאכלתי.

2.16. ראה אָנַנְדַה, כיצד כל המצבים המותנים הללו של העבר נעלמו והשתנו! כך, אָנַנְדַה, מצבים מותנים הינם ארעיים, חסרי יציבות, אין הם יכולים לספק לנו כל נוחיות, ומאחר וכך הוא המצב, אָנַנְדַה, אל לנו לשמוח במצבים מותנים, עלינו להפסיק למצוא בהם עניין, ולהשתחרר מהם.

2.17. שש פעמים, אָנַנְדַה אני זוכר שפטרתי את הגוף במקום הזה, ובפעם השביעית והאחרונה פטרתי אותו כשליט מניע גלגל, מלך שומר - חוק וישר אשר כבש ארבע קצוות עולם, כונן שלטון יציב, והיה בעל שבעת האוצרות. אך אָנַנְדַה, אינני רואה אף מקום בעולם הזה על הדֶווֹת והבְּרַהְמוֹת שבו, או בדור הזה עם הפרושים והברהמינים, נסיכים ואנשים, בו הטַטְהָאגַטַה בפעם השמינית יפטור את הגוף.

כך אמר הבודהה. ולאחר מכן הוסיף המורה:

ארעיים הם כל הדברים המותנים, נוטים להופיע ולהעלם.

לאחר שהופיעו, הם נהרסים, חידלונם הוא הברכה האמיתית.


[1] השיחה נקראת על שמו של המלך מַהָאסוּדַסַּנַה (Mahsudassana), גיבור הסיפור המרכזי. פירוש השם 'מַהָאסוּדַסַּנַה' הוא 'המלך הגדול בעל התהילה' או 'הזוהר הגדול' וכך נקראת השיחה בתרגומו של וולש. רייס דיוויס מציין שהסוטה הזו מהווה הרחבה של השיחה שמוזכרת בסוטה 16 פסקה 5.17. סיפור זה מופיע גם בשינויים קלים בסיפורי הגָ'אטַקַה 95 (jtaka).

[2] חמשת סוגי כלי הנגינה: תוף עם עור בצד אחד, תוף עם עור בשני הצדדים, תוף עטוי בעור, מצילתיים, ותוף רוח.

[3] שיככו את תשוקותיהם, או אולי סעדו את חושיהם, ויתכן שאף רקדו לצליליהם.

[4] גלגל האוצר השמיימי מסמל הן את הסמכות המלכותית והן את חוק המוסר.

[5] ארבע החטיבות: חיל פילים, חיל פרשים, חיל מרכבות וחיל רגלים.

[6] בחלק מתרבויות המזרח יש יחס מיוחד של כבוד והוקרה למה שמכונה פילים לבנים.

[7] רייס דיוויס לעומת זאת מתייחס לצבע ולא לצורה ומתרגם 'עם שחור - רעמה כעורב'.

[8] וַלָאהַקַה: valhaka, 'ענן - רעם'.

[9] תכונות: אִידְּהִי, iddhi. תכונות או כוחות אלו די שונים מהכוחות העל טבעיים המוזכרים בסוטה 2 פסקה 87.

[10] עיכול בריא: גַהַנִי, gahani. אמור להיות איבר עיכול מיוחד. הגרסא הסינהלזית אומרת: 'האש הפנימית המסייעת לעיכול'.

[11] קשת: דְהַנוּ, dhanu. מידת אורך.

[12] מילולית: 'שיהיו זרים שתולים כדי שכל האנשים יוכלו לענוד' - השימוש היחיד שהיה לפרחים באותה עת היא כזרים לקישוט.

[13] וִיסַּקַמַּה (Vissakamma): 'עושה - כל'. כאן הוא קצת הורד מדרגתו הרמה הקודמת של 'הארכיטקט הגדול של היקום. '

[14] אלו הם ארבעת המשכנים הנשגבים - בְּרַהְמַוִיהָארַה (brahmavihra).

[15] המספר 84,000 שכיח כאשר מדובר במספר עצום ולעיתים בעל אופי אגדתי.

[16] תנוחה שכיחה אותה הבודהה מאמץ בהזדמנויות שונות.

[17] תוחלת חיים גדולה פי ארבע מזו תחת הבודהה וִיפַּסִּי (סוטה 14 פסקה 7).

[18] העולם הגבוה ביותר אליו ניתן להגיע בתקופות נטולות בודהה.

[19] אלו יכולים להיות שמות או כינויים שמשמעותם הם 'אישה מבני הקְהַטִייַה', ו'נערה צעירה' בהתאמה.
התמכרות לאוכל עצבות שלמות הפרעות אכילה אופי יציבות סיפור הפרעת אכילה שלווה נשים תחושת התעלות ושמחה בודהיזם
השקרים של המדינה, מעשה ממלך עניו, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, איך לפגוש את אלוהים? איך לראות את אלוהים? לגלות את השקרים של המדינה, למה לחשוף שקרים? למה לגלות שקרים? מהם השקרים של המדינה? איך לגלות את השקרים של המדינה?
השקרים של המדינה, מעשה ממלך עניו, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, איך לפגוש את אלוהים? איך לראות את אלוהים? לגלות את השקרים של המדינה, למה לחשוף שקרים? למה לגלות שקרים? מהם השקרים של המדינה? איך לגלות את השקרים של המדינה?
...ממלך עניו, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, איך לפגוש את אלוהים? איך לראות את אלוהים? לגלות את השקרים של המדינה, למה לחשוף שקרים? למה לגלות שקרים? מהם השקרים של המדינה? איך לגלות את השקרים של המדינה? מי הוא המלך הענב ואיך לפגוש אותו? אליעד כהן פתח את הרצאתו עם הסיפור המפורסם של רבי נחמן מברסלב מתוך סיפורי מעשיות, שנקרא מעשה ממלך עניו. לפי הסיפור, היה פעם אדם שרצה לפגוש את המלך הגדול ביותר בעולם, מלך שאיש מעולם לא פגש בו. המלך הזה הוא למעשה משל לאלוהים...
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
...לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד מהי תכלית לימוד התורה ואיך לא לשכוח אותה? אליעד כהן מסביר שהדבר החשוב ביותר בלימוד התורה הוא תמיד לזכור מהי התכלית הסופית של הלימוד. כאשר אדם לומד תורה, הוא לא אמור ללמוד רק לשם הלימוד עצמו, אלא כדי לזכור ולהבין את המהות האמיתית והעמוקה של מה שהוא לומד. התכלית אינה פשוט לדעת את החומר, אלא להשתמש בלימוד כדי להגיע למודעות עמוקה יותר של אלוהים, של האמת ושל משמעות הקיום. לדוגמה, יש אנשים שלומדים את תורתו של רבי...
אושר - למה כל כך קשה להיות מאושר?
אושר - למה כל כך קשה להיות מאושר?
...מדוע כל כך קשה להגיע למצב של אושר אמיתי? כל בני האדם, ללא יוצא מן הכלל, עסוקים תמידית בניסיון להרגיש טוב יותר. כולם מנסים ללא הפסק להשיג דברים שונים, מתוך אמונה שאלה יעניקו להם אושר, אך למרות כל המאמצים, התחושה הזו אף פעם אינה מגיעה במלואה. האדם מתאמץ ומשקיע משאבים רבים בניסיון להשיג יעדים שלרוב הוא יודע מראש שלא יביאו אותו לאושר אמיתי וקבוע. בני האדם, לפי אליעד כהן, הם סוג של טיפשים, מכיוון שהם רודפים אחרי דברים שבסופו של דבר לא נותנים להם תחושה...
עבודת אלילים, לשחוט פרות קדושות, להטיל ספק, אמונות טפלות, התמודדות עם כאב, להטיל ספק, לא להאמין, פרה קדושה, להטיל ספק בחושים, להטיל ספק בסבל
עבודת אלילים, לשחוט פרות קדושות, להטיל ספק, אמונות טפלות, התמודדות עם כאב, להטיל ספק, לא להאמין, פרה קדושה, להטיל ספק בחושים, להטיל ספק בסבל
...לא להאמין, פרה קדושה, להטיל ספק בחושים, להטיל ספק בסבל מה הקשר בין עבודת אלילים להטלת ספק באמונות? אליעד מסביר שכאשר מדברים על עבודת אלילים, הכוונה היא לא רק לאנשים שסוגדים לפסלים, אלא באופן עמוק יותר - לכל מי שמחזיק באמונה ללא הטלת ספק. לפי אליעד, עבודת אלילים מתבטאת בכך שאדם מאמין במשהו מבלי לבדוק אותו עד הסוף. כל אמונה שאדם מחזיק בה ללא בדיקה יסודית וללא ספקות היא בעצם סוג של עבודת אלילים, כי האדם נותן כוח לאמונה מסוימת מבלי שהוא בדק לעומק את...
קמפיין יותר זול מהמתחרים, יתרון של מחיר ביחס למתחרים, קמפיין בעקבות משבר תקשורתי של המתחרים, קמפיין בידול ממתחרים במשבר תקשורתי, בידול מהמתחרים שלך, במה אתה יותר טוב מהמתחרים שלך? יתרון על המתחרים, ניצול משבר של המתחרים, להיות יותר זול מהמתחרים, יתרון של מחיר ביחס למתחרים, מחיר יותר זול משל המתחרים, למכור במחיר הכי זול בשוק, קמפיין מחיר זול, קמפיין המחיר הכי זול, קמפיין לא יקר כמו המתחרים, קמפיין מחיר ביחס למתחרים, העלאת מחיר של המתחרים, מיתוג
...קמפיין בידול ממתחרים במשבר תקשורתי, בידול מהמתחרים שלך, במה אתה יותר טוב מהמתחרים שלך? יתרון על המתחרים, ניצול משבר של המתחרים, להיות יותר זול מהמתחרים, יתרון של מחיר ביחס למתחרים, מחיר יותר זול משל המתחרים, למכור במחיר הכי זול בשוק, קמפיין מחיר זול, קמפיין המחיר הכי זול, קמפיין לא יקר כמו המתחרים, קמפיין מחיר ביחס למתחרים, העלאת מחיר של המתחרים, מיתוג וכאן אשיב לשאלה הבאה: נניח שלמתחרה העסקי שלך יש בלאגן, לדוגמה בגלל שהוא העלה מחירים, ברמה שכולם...
גבר מבוגר עם בחורה צעירה, היא רוצה את הכסף שלו, למה היא רוצה אותו? זוגיות עם בחורה צעירה, למה אנשים חושבים שהיא גולדיגרית? היא רוצה אותו בגלל הכסף, בחורה צעירה עם גבר מבוגר, זוגיות עם הפרשי גיל, פער גילאים בזוגיות, מה היא מוצאת בו?
גבר מבוגר עם בחורה צעירה, היא רוצה את הכסף שלו, למה היא רוצה אותו? זוגיות עם בחורה צעירה, למה אנשים חושבים שהיא גולדיגרית? היא רוצה אותו בגלל הכסף, בחורה צעירה עם גבר מבוגר, זוגיות עם הפרשי גיל, פער גילאים בזוגיות, מה היא מוצאת בו?
...עם בחורה צעירה, למה אנשים חושבים שהיא גולדיגרית? היא רוצה אותו בגלל הכסף, בחורה צעירה עם גבר מבוגר, זוגיות עם הפרשי גיל, פער גילאים בזוגיות, מה היא מוצאת בו? מדוע אנשים חושבים שבחורה צעירה רוצה גבר מבוגר רק בגלל הכסף שלו? כאשר בחורה צעירה יוצאת עם גבר מבוגר, הדעה הרווחת היא שהיא מעוניינת בו בגלל כספו בלבד. אליעד כהן מסביר שתפיסה זו מגיעה מכמה סיבות, אך בעיקר מהסיבה שגברים רבים היו רוצים שבת זוגם תהיה יפה, וסטטיסטית, בחורות צעירות נתפסות כיפות יותר...
תסריט שיחה של לקוח מול תסריט שיחה של איש מכירות. מהו תסריט שיחה של לקוח? איך להתמודד עם זה שהלקוח מכין תסריט שיחה נגדי עבור תסריט השיחה של איש המכירות? איך להתמודד עם תסריט שיחה של לקוח? איך לבנות תסריט שיחה?
...זה שהלקוח מכין תסריט שיחה נגדי עבור תסריט השיחה של איש המכירות? איך להתמודד עם תסריט שיחה של לקוח? איך לבנות תסריט שיחה? אז כשניגשים לנהל שיחת מכירה, צריכים לדעת, שכמו שלאיש המכירות יש את תסריט השיחה של איש המכירות, ככה גם ללקוח יש את תסריט השיחה שלו. כי יש כאן סוג של מאבק מוחות וגם הלקוח מכין לנו תסריט שיחה נגדי לתסריט השיחה שלנו. ואחת הדרכים להתמודד עם תסריט שיחה נגדי של לקוח באופן ספציפי וגם עם התנגדויות מכירה באופן כללי, היא באמצעות זה שהורסים...
מבוא לניתוח NLP, להבין את משמעות החיים, איך להגיע לאושר האמיתי? מהו האושר האמיתי? ללמוד NLP, מצא את ההבדלים, איך להבין את עצמך? מהי הדרך אל האושר האמיתי? להבין אנשים, חלק 1
מבוא לניתוח NLP, להבין את משמעות החיים, איך להגיע לאושר האמיתי? מהו האושר האמיתי? ללמוד NLP, מצא את ההבדלים, איך להבין את עצמך? מהי הדרך אל האושר האמיתי? להבין אנשים, חלק 1
...לניתוח NLP, להבין את משמעות החיים, איך להגיע לאושר האמיתי? מהו האושר האמיתי? ללמוד NLP, מצא את ההבדלים, איך להבין את עצמך? מהי הדרך אל האושר האמיתי? להבין אנשים, חלק 1 מהו ניתוח NLP וכיצד הוא קשור לאושר האמיתי? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בהבנת האושר האמיתי ובשימוש ב - NLP (Neuro-Linguistic Programming) ככלי להבנה עמוקה של משמעות החיים. אליעד מציין כי ניתוח טקסטים, כולל ניתוח מילים, ביטויים, ושאלות, מהווה דרך להבין את ההבדלים ואת משמעותם. התהליך של...
מהירות והתייעלות, איך להצליח לעשות משימות מהר בצורה איכותית? איך לעשות דברים מהר בלי שזה יבוא על חשבון האיכות? איך לבצע משימות במהירות? איך לעשות דברים מהר ובצורה איכותית? איך להתייעל? איך להיות יותר יעיל? איך לחסוך זמן?
מהירות והתייעלות, איך להצליח לעשות משימות מהר בצורה איכותית? איך לעשות דברים מהר בלי שזה יבוא על חשבון האיכות? איך לבצע משימות במהירות? איך לעשות דברים מהר ובצורה איכותית? איך להתייעל? איך להיות יותר יעיל? איך לחסוך זמן?
...איך להצליח לעשות משימות מהר בצורה איכותית? איך לעשות דברים מהר בלי שזה יבוא על חשבון האיכות? איך לבצע משימות במהירות? איך לעשות דברים מהר ובצורה איכותית? איך להתייעל? איך להיות יותר יעיל? איך לחסוך זמן? איך לעשות דברים במהירות מבלי לפגוע באיכות? אליעד כהן מסביר שהשאלה המרכזית שאנשים מתמודדים איתה ביומיום היא כיצד אפשר לבצע משימות מהר מאוד, אך בלי להתפשר על איכות התוצאות. כל אחד רוצה להספיק יותר בפחות זמן, אבל בדרך כלל, ככל שמנסים להאיץ את הקצב, התוצאה...
זוגיות, מערכות יחסים, איך לדעת מה מישהו אוהב? איך לדעת מה מישהו מרגיש? איך לדעת מה מישהו רוצה? איך לדעת מה מישהו לא אוהב? איך לקרוא אנשים? איך להבין אנשים? איך לקרוא מחשבות? חלק 2
זוגיות, מערכות יחסים, איך לדעת מה מישהו אוהב? איך לדעת מה מישהו מרגיש? איך לדעת מה מישהו רוצה? איך לדעת מה מישהו לא אוהב? איך לקרוא אנשים? איך להבין אנשים? איך לקרוא מחשבות? חלק 2
...איך לדעת מה מישהו לא אוהב? איך לקרוא אנשים? איך להבין אנשים? איך לקרוא מחשבות? חלק 2 למה חלק מהנשים מעדיפות גבר עם כסף ומראה טוב? אליעד כהן מסביר שיש נשים שמחפשות בן זוג עם כסף ומראה חיצוני טוב משום שלדעתן אלה תנאים הכרחיים לחיים נוחים, לביטחון כלכלי או לסטטוס חברתי גבוה. למשל, אישה עשויה לראות בגבר כזה שותף שמשדר הצלחה או יוקרה. אך הוא מדגיש שאין מדובר בכלל גורף, ויש נשים שמחפשות דווקא תכונות אחרות לחלוטין, כמו כנות, הקשבה, או לב טוב. אליעד נותן...
תובנות לחיים 16
...? לא מבין - לא מבין זה טוב, כי אם הכל ברור אז מה השאלה ואם לא ברור, זה מחייב יגיעה, ששורשה כוונה, ששורשה רצון עז להבין. הרצון גדל, הכלי גדל. ההבנה איננה רלוונטית, ההשגה כן וגם לא אבל זה בפעם אחרת דברים אלו לא מובנים בשכל המוכר, אלא דרך תחושה השגה אור. ככל שיהיה ברור, בהיר ונהיר באמת, לא יהיה כבר צורך ברצון כוונה ויגיעה. אז לא ברור זה טוב, וגם ברור זה טוב. הכל טוב, סבלנות. כל עוד לא ברור, יש עבודה, והעבודה היא בכוונה ששורשה רצון, זוהי תכלית ומהות
אמונות טפלות - אמונה טפלה - מבוא
...לה יסוד, שאינה מסתמכת על עובדות מוכחות, אמונה בלתי רציונלית. מושג זה משמש גם כשם גנאי לאמונותיו של הזולת. ישנן אמונות טפלות מקובלות המכונות גם אמונות עממיות. חלקן, כגון הפחד מיום שישי ה - 13 או מחתול שחור ניתנות למעקב ולהסבר היסטורי. ישנן גם אמונות טפלות שאדם, או יצור חושב אחר, מגבש בעצמו בשל הסקה לא נכונה ממאורעות חייו. לדוגמה, בניסויים בתחום הפסיכולוגיה של הלמידה, בהם חיית מעבדה אמורה ללמוד בניסוי וטעייה ללחוץ על דוושה כדי לקבל מזון, יש חיות ש
פרשת "שְּׁמִינִי": זהירות, "אֵשׁ מְזָרָה"
...משה לאהרן ולבניו ולזקני ישראל (1). מה קורה ביום השמיני? ביום זה יוצאים אהרון ובניו מאוהל מועד לאחר שנצטוו על שבעת ימי המילואים: ומפתח אהל מועד לא תצאו שבעת ימים עד יום מלאת ימי מלאיכם כי שבעת ימים ימלא את ידכם (2). בשבעה ימים אלה מוכשרים אהרון ובניו, והם זוכים בייפוי - כוח לשרת את ה בקודש, לאחר שהם עברו תהליך של כפרה (3). במלים אחרות, היום השמיני הוא בבחינת יום ציון סיום ההכשרה לשירות בקודש. יום ששמחה צריכה לציין אותו, יום בו ראוי לברך על המוגמר...
סיפור החיים שלכם על הבמה השיווקית
...הבלוגים באינטרנט עשו לנו דבר נהדר. הם החזירו אותנו לתקופת האבן, התקופה בה הדברים החשובים הועברו בחברה באמצעות עדות אישית, באמצעות סיפורים שחוללו את הזהות שלנו, כדוגמת סיפורים על מלכים ושופטים שהפכו עם השנים לספר הנקרא היום ביותר בעולם - התנך. תחשבו על כמה סיפורים מכונני זהות שמערכת החינוך משווקת לנו כבר שנים רבות כדי להפוך אותנו לחיילים טובים יותר: הסיפור של טרומפלדור והמשפט האלמותי שלו טוב למות בעד ארצנו, משפט שעיצב אותנו כחברה לוחמת עד טיפת הדם...
איך ניתן להחזיר את הגלגל אחורה? כיצד אפשר לשנות את העבר?
...להחזיר את הגלגל אחורה? כיצד אפשר לשנות את העבר? עבר. האם ניתן להחזיר את הגלגל אחורה? האם ניתן לשנות את העבר? נחדד את השאלה: כאשר אדם חי בהווה בצורה שונה מאשר בעבר, אז למרות שמצד אחד ההווה ואולי אף העתיד שלו שונים מהעבר, עדיין את הנעשה על פניו אין להשיב ומה שקרה כבר קרה ולא יוכל להשתנות. אך האם בכל זאת ניתן להחזיר את הגלגל אחורה, דהיינו לשנות את מה שכבר קרה לנו בעבר? האם ישנה דרך להשיב את אשר כבר נעשה בעבר? התשובה על כך היא כי אכן ניתן לשנות את מה...
קשר השתיקה: הפחד שלא מדברים עליו
...אני יודעת על עצמי לפחות, שאני לא פעם עסוקה בפחד מכישלון. מה יקרה אם זה לא יצליח, אם לא יקבלו אותי, אם לא יבואו אליי, אם לא ייצא לי וכו. אבל היום פגשתי בפחד אחר, שהתגלה כמשמעותי יותר, עבורי לפחות, מאשר הפחד מכישלון. אולי כבר ניחשתם - הפחד מהצלחה. זה קרה כשעמדתי לשלוח מייל לשלושה אנשים ולהציע להם את הסדנה שלי - סדנת העצמה נשית בנושא של לאהוב את הגוף. והנה, בתחילה צץ ועלה לו הפחד מכישלון - מה אם הם לא יענו, הם לא יתייחסו בכלל, הם יגידו שזה לא מספיק...
שיטת VBA לטיפול בילדים אוטיסטים
...בילדים אוטיסטים VBA היא שיטה אפקטיבית ונעימה לטיפול בילדים אוטיסטים, ילדים עם קשיים שפתיים או איחור התפתחותי. שיטה זו פותחה עי דר מארק סונדבארג מארהב והיא נשענת על תוצאות מחקריו של ב. פ. סקינר לגבי שפה והתנהגות. מטפל VBA מיומן מתכנן ומבצע התערבות מוקדמת (ניתן ורצוי להתחיל טיפול בגיל מוקדם) בילד עם אוטיזם בכדי ללמד ולהשיג יכולות תקשורת. תכנית טיפול VBA מתרכזת ברכישת שפה ואבני דרך התפתחותיות של הילדות. אנו שואפים לרכישת שפה תקשורתית ולא דיבור פונקציונאלי...
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 14
...ה - 11 רומזת לכף יד, לעשייה, וצורתה צורת כף יד קעורה. כאילו רואים את קוי המתאר של כף היד את האצבע והבוהן יחד. היא רומזת גם למקום שהוא מכוסה. היא רומזת לחיבור של המחשבה והחכמה אל צד המעשה. אפשר לראות את האות: כ כחיבור של 2 ידיים של י ועוד י אז נוצרה הבריכה של השפע, ונוצרה האות כ. אכן האות יוד ערכה 20 בדיוק כמו האות כ הנה המחשבה יוצאת אל הפועל. הכף היא גם הרחבה של האות: ב המסמלת: ברכה והברכה היא במעשי הידיים כפי שנאמר: וברכך ה א - להיך בכל אשר תעשה...
למה כדאי להיות מסוגל לשלוט במחשבות?
...מסוגל לשלוט בכוח המחשבה? ברגע שאדם מסוגל לשלוט בכוח המחשבה שלו, החיים שלו טובים יותר מכל כיוון שלא מסתכלים על זה. גם בהווה וגם בעתיד. בהווה המצב שלו טוב יותר, כי הוא בשמחה, הוא יכול להיות שמח בכל זמן נתון ושום דבר לא יכול להשפיע ולשנות את מצב רוחו לרעה. בנוסף גם בעתיד מצבו יהיה טוב יותר, כי ברגע שאדם שמח וטוב לו, יכולת הריכוז שלו עולה, יכולת היצירתיות שלו עולה, הוא חושב בצורה חיובית יותר, רואה תמיד מה הוא כן יכול לעשות, מתמקד בלמצוא פתרונות ולא בלמצוא...
כסף זה לא הכל בחיים - ערך זה הכל בחיים
...הכל בחיים? ואת הואריאציות שלו אי אפשר לקנות אהבה בכסף או כסף לא יעשה אותך מאושר ועוד ועוד. האמת שזה נכון. כסף זה לא הכל בחיים ואי אפשר לקנות אהבה בכסף והוא גם לא יעשה אותך מאושר. אז למה כולם כל כך רוצים כסף? כסף זו שיטת המרה וסחר חליפין שמאפשרת לשני צדדים לעריך את הסחורות או השירותים שהם מציעים. לפני שהיתה נהוגה השיטה המוניטרית נהגו בני אדם לסחור במה שיש להם כנגד מה שאין להם. מגדל התרנגולות נאלץ לטלטל את תרנגולותיו לשוק, וכך מגדל הירקות, הפירות,...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: כעס ועצבים? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לבני נוער, מומלץ, אימון אישי לזוגיות ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0635 שניות - עכשיו 04_07_2025 השעה 04:23:33 - wesi4