מה זה אומר פרסום לחרדים?
החילונים לא באמת מבינים את המורכבות הרבה בפרסום לחרדים. הם לא באמת קולטים שהחרדים לא משחקים במגרש שלהם. הם משחקים במגרש אחר לחלוטין. הם רוצים דברים אחרים לגמרי והמניעים שלהם שונים בתכלית מהציבור החילוני
מה החרדים מחפשים?
קודם כל צריך להבין מה החרדים מחפשים. החרדים מחפשים שקט. הם רוצים שלא יפריעו להם לנהל את אורחות חייהם בשלווה ובנחת לפי הוראות התורה וההלכה. שיפסיקו לדבר איתם על "השתלבות" "שוויון" "לקחת חלק" וכדומה. הם רוצים להמשיך להיות מה שהם. ללמוד, להתפלל, ליהנות מקצת פוליטיקה מגזרית, להיות בכמה שמחות ואירועים ולנהל את חיי הקהילה התוססים שלהם.
מי שהבין את זה יכול להתקדם בפרסום בעולם החרדי. הוא יכול להתחיל לייצר קמפיינים, לבחון קריאייטיב נכון, לתת ערך מוסף לעסקים חרדיים. כי כל מי שיתן מענה טוב יותר לציבור החרדי ירוויח את אמונו ואת כספו. ויש שם כסף. החרדים יעשו הכל כדי לשמור על העקרונות והערכים שלהם ועל הקהילות הקדושות.
לכן אם יש לך מוצר שיכול לשמר את הערכים או לחזק את הקהילה, אתה במצב מצויין ויש סיכוי טוב שתצליח. כי זה בדיוק מה שהם מחפשים. הם מחפשים איך לדבוק יותר בהלכה ואיך לחזק יותר את הקהילה. אם הצלחת באמצעות מוצר, שירות, אומנות או כל דבר שהוא לעזור להם בזה הם ירכשו את הדבר.
וכאן נכנס נושא השיווק. צריך ללמוד איך לשווק את המוצר. מה לומר לכל קבוצה בציבור החרדי. איזה רבנים כדאי שימליצו על המוצר. מיהם סוכני ההשפעה בכל ציבור. ובכלל איך לפלח את הקהלים בתוך המגזר החרדי עצמו. מילה לא במקום. טעויות מסוימות במודעה. וכל הקמפיין הלך לפח. יש ניואנסים שחייבים לשים עליהם את הדעת ולא ליפול בקטנות האלה.
משרד פרסום חרדי
כדי להיות בטוח שאתה עובד נכון אתה חייב מישהו שמכיר היטב את כללי המשחק. אתה חייב להתייעץ עם אנשים מהציבור החרדי ממש. לא ללכת למשרד פרסום רגיל ולנסות דרכם להקים קמפיין ולמכור לחרדים את המוצרים או השירותים שלך. זה לא ילך. רק החרדים בעצמם יודעים הכי טוב את המגזר שלהם.
יש עוד משהו חשוב שחייבים לקחת בחשבון. לא מספיק מישהו שמכיר זרם אחד או שניים בציבור החרדי. צריך מישהו שמכיר את כל המגזרים בתוך הציבור החרדי. יש הבדלים משמעותיים בין זרם לזרם בתוך המגזר החרדי. לא דומים החסידים לליטאים ולא דומים החסידים והליטאים לציבור הספרדי. ובתוך החסידים בין חסידות לחסידות. ובתוך הליטאים בין הליטאים הירושלמים לליטאים הבני ברקים וכן האלה.
ואחרון חביב למעוניין לפרסם לציבור החרדי. קח מישהו שגם מכיר את העולם הטכנולוגי ואת האינטרנט בפרט. ואם אפשר אז גם מישהו שמכיר את העולם הרחב. כי רק כך הוא יוכל לדעת איך להעביר את המסרים בצורה הטובה ביותר. ההשכלה הכללית, ההכרה הרחבה בטכנולוגיה וההבנה הבלתי מתפשרת בציבור החרדי זה המתכון המנצח והחבילה המושלמת לפרסום לחרדים.