ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מאמן ומתאמן ומה שביניהם - יחסי מאמן ומתאמן ✔את ניתוח והבנת היחסים בין מאמן למתאמן אני מבססת על - פי התאוריה והספר של ד"ר... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨מאמן ומתאמן ומה שביניהם - יחסי מאמן ומתאמן
את ניתוח והבנת היחסים בין מאמן למתאמן אני מבססת על - פי התאוריה והספר של ד"ר תומס א. הריס, "אני בסדר - אתה בסדר".

לדעתי מערכת היחסים בין מאמן למתאמן צריכה להיות של בוגר - בוגר, מתוך הבנת הטיפוסים האחרים קרי: הורה, ילד. וכדי להבין את מהות היחסים המבוססת על בוגר - בוגר יש צורך להסביר את שלושת המצבים: הורה, ילד, בוגר.

חשוב לציין ששלושת המרכיבים הללו קיימים בכל בני האדם. שלושת צורות האישיות אינן תפקידים שהאדם לוקח על עצמו אלא מציאויות פסיכולוגיות ממשיות. אלה מציאויות של תודעה. לאחר הבנת מצבים אלה נראה כיצד ניתן ליישם מערכת יחסים בין מאמן למתאמן, שנובעת ממצב תודעה של בוגר - בוגר. מערכת יחסים זו היא הנכונה, הטובה והמתאימה ביותר לתהליך האימון.

שלושת המצבים: ילד, הורה בוגר

מצב תודעה של הילד

בשנים הראשונות הילד הוא קטן ותלוי. אין לו מילים שיכולות להביע מובנים. הילד אינו יודע להעריך מבט קשה, ולכן מבט קשה לעברו יוצר בהכרח הרגשה קשה המתווספת למאגר הנתונים שבאמתחתו על עצמו "שוב פעם אני אשם".

במהלך השנים האלה של חוסר ישע הילד ניצב בפני אינספור דרישות טוטליות ובלתי מתפשרות כגון: לרוקן את שלפוחיתו ומעיו. יש תביעה מתמדת מהסביבה - ובייחוד ההורים לדחות הנאות ראשוניות. הנאות אשר הן עבורו תיגמול חיצוני - אישור, תמיכה וליטוף.

רגשות עצמיים שליליים הם תוצר לוואי ראשי של התהליך המתסכל של השתלבות בחברה. על בסיס רגשות אלה מסיק האדם הקטן מוקדם בחייו - אני לא בסדר. מסקנה זאת נקלטת לצמיתות במוח ואי אפשר למחוק אותה לעולם.

בילד יש גם מאגר של נתונים חיוביים - יצירתיות, סקרנות, רצון לחקור ולדעת, דחף לגעת ולהרגיש ולחוות, ראשוניות של גילוי, הכוח לעשות עוד ועוד דברים. כיוון שרגשות החדווה נקלטים כל העת, הם יוצרים משקל נגד לרגשות השליליים. וכנגד מטען הלא בסדר, קיים הבסדר. עם זאת הרגשת הלא בסדר היא חזקה יותר מהרגשת הבסדר. כך נוכל לומר בביטחון שבכל אחד קיים ילד לא בסדר.

מצב תודעה של הורה

ההורה הוא מאגר הקלטות ענק של אירועים חיצוניים שנכפו או נתקבלו ללא ערעור, בלי ביקורת ובלי עריכה, ונקלטו במוחו של הילד קודם היציאה מהבית למסגרות חברתיות - גן ילדים, בי"ס וכד'. כיוון שההקלטות המשמעותיות ביותר הן אלה של שסיפקו ההורים או ממלאי מקומם. כל הדברים שהילד ראה את הוריו עושים, כל דבר ששמע אותם אומרים מוקלט. כמו כן, בנוסף להורים הפיסיים קיימים עוד מקורות לנתוני הורה: תוכניות טלויזיה, התנהגותם של אחים גדולים, ושאר דמויות סמכות. בסדרת ההקלטות האלה יש הרבה לאווים כלפי הפעוט - צעקה, חבטה על היד, וגערה. בהורה מוקלטים גם מבטי שמחה של אב גאה, וקריאות שמחה של אם מאושרת.

מכשיר ההקלטה פועל ללא הרף, ולהקלטות אלה יש השפעה רבת עוצמה על מהלך החיים. ההשמעה היא לעיתים מלטפת, לעיתים מפנקת, לעיתים מתירנית, אך תכופות מכל מאיימת ומטילה איסורים.

מצב תודעה של בוגר

הילד מגיל 10 חודשים מתבונן ובודק דברים. הוא מגלה שהוא יכול לעשות לבד דברים הקשורים להכרותו שלו עם העולם, ומתוך מחשבה שלו. הרגשת היכולת העצמית הזאת הינה תחילת הבוגר. הבוגר מפתח מושגים נלמדים על החיים, על בסיס איסוף נתונים וניתוחם.

הבוגר עסוק רוב זמנו בהפיכת גירויים למערכות מידע ואז ניתוח מידע זה ועיבודו על בסיס נסיון קודם. הבוגר שונה מההורה הפועל בנוקשות ומבקש לכפות כללים, וגם מהילד הנוטה לתגובות פזיזות. באמצעות הבוגר יכול האדם לעמוד על ההבדלים בין החיים כפי שחיי אותם, רצה אותם או יצר אותם בדמיונו (ילד), החיים כפי שהוצגו בפניו (הורה), לבין החיים כשם שהוא בוחן אותם ולומד אותם בכוחות עצמו (בוגר).

הבוגר הוא כלי לעיבוד נתונים המפיק החלטות לאחר בדיקת המידע הבא משלושת המקורות - ילד, הורה ונתונים שהבוגר עצמו אסף ואוסף.

על הבוגר לבחון את אמיתות נתוני ההורה ואת התאמתם לצורכי ההווה, ואז לקבלם או לדחותם. כמו כן עליו לברר את נתוני הילד, לברר אם הרגשות שבו מתאימים, ואם אינם רגשות הבאים בתגובה לנתונים אחראיים של ההורה. מטרת הבדיקה אינה לחסל את ההורה או את הילד, אלא לגשת בצורה חופשית לגופי הידע האלה ולבחון אותם. אימות נתוני הורה אינו מוחק את הקלטת הלא בסדר בילד.

תפקיד נוסף של הבוגר הוא הערכת הסתברויות. תפקיד זה התפתחותו איטית. היכולת להעריך הסתברויות עשויה להשתפר באמצעות מאמצים מודעים. כשריר בגוף, הבוגר מפתח את יעילותו באמצעות אימון והפעלה. אם הבוגר ער לקשיים אפשריים, ביכולתו גם להמציא

פתרונות מבעוד מועד לאותם קשיים, אם וכאשר הם מתעוררים. עם זאת, בנקודות מסוימות של לחץ מתחיל כל בוגר לזייף, הרגשות משתלטים עליו, והתגובות הופכות בלתי נאותות. הגבולות בין ילד הורה ובוגר לא תמיד ברורים.

4 מצבי חיים

כתוצאה משלושת מצב התודעה הללו נוצרים 4 מצבי חיים. מצבי חיים אלה מתארים את סוגי התקשורת והיחסים שאנו יוצרים עם בני אדם.

1. אני לא בסדר - אתה בסדר

זאת העמדה הנפוצה שמכוחה מצליחים או נכשלים חייהם של בני אדם. בעמדה הראשונה האדם מרגיש נתון לחסדי אחרים. יש לו צורך רב בקבלת ליטוף, או בהכרה בקיומו. הבוגר שואל את עצמו מה אני יכול לעשות כדי לקבל את הליטוף מאלה שהם בסדר?

2. אני לא בסדר - אתה לא בסדר

עמדה זאת נוצרת אחרי השנה הראשונה לחיי התינוק. אם בשנה הראשונה היתה נחמה מסוימת עתה הוא נותר בלא דבר. אם מצב של נטישה וקשיים נמשך בלי הפוגה במהלך השנה השניה מחליט הילד - אני לא בסדר - אתה לא בסדר. אדם זה יחיל את הלא בסדר על כל בני האדם, וכל ליטוף שלהם נדחה. אין בכוח נסיונות חדשים למוטט עמדה זו.

3. אני בסדר - אתה לא בסדר

ילד שהוריו מתאכזרים אליו במשך תקופה ארוכה דיה, לאחר שבחר בעמדה הראשונה, מחליף עמדה ופונה להחלטה אני בסדר - אתה לא בסדר. עמדה זאת מצילה את חייו של הילד החבול. הילד התנסה בטיפול קשוח, אך הוא יודע שהוא נשאר בחיים, הוא אינו מוכן להכנע וכשהוא גדל הוא מתחיל להכות בחזרה.

4. אני בסדר - אתה בסדר

3 העמדות הראשונות הן תוצאה של עיבוד נתונים בלתי מילולי של הבוגר שבאדם הקטן. הן בלתי מודעות כיוון שנוצרו בתקופה מוקדמת מאוד, עד סוף שנת החיים השלישית. 3 העמדות הראשונות מבוססות על רגשות ורשמים על סמך נתונים של ילד והורה. העמדה הרביעית מבוססת על מחשבה, אמונה וניתוח.

מן הילדות אנו גדלים עם חוויות ונסיון של ילד והורה שאי אפשר למחוק אותן. מה אם כן תקוותנו לשינוי? איך נוכל לשחרר את עצמנו מקרסי העבר?

היחסים הנוצרים בין מאמן למתאמן - מה תפקיד של המאמן? ואיך מתאפשר השינוי?

מטרת תהליך האימון היא לאסוף מספיק הקלטות בסדר. הקלטות של בסדר תהיינה כתוצאה מהצלחה = תוצאות. הצלחה תהיה כאשר נעשית בחירה של פעולות הגיוניות המתוכננות על - ידי הבוגר ולא על - ידי הילד או ההורה. איננו יכולים למחוק את ההקלטה של הלא בסדר, אך אנו יכולים להחליש את עוצמתה או להפסיק את השמעתה.

המאמן פועל בתהליך האימון מהמצב של בוגר. כאמור, לבוגר יש 2 תפקידים מרכזיים:

1. איסוף נתונים, בדיקת המידע וניתוח מידע, ואז להחליט אם הם נכונים.

2. הערכת הסתברויות, ובהתאם להן להחליט על פתרונות. השאיפה והמטרה היא שגם המתאמן יפעל ממצב זה. הוא יוצר עם המתאמן שלו יחסים המבוססים על העמדה אני בסדר - אתה בסדר. יצירת יחסים זו מתאפשרת כאשר המאמן מודע ומזהה את ה - ילד, הורה ובוגר אצל המתאמן שלו.

בתהליך האימון המאמן מזהה יחד עם המתאמן את פגיעותו ופחדיו של המתאמן - הילד שבו. הוא מזהה עם המתאמן את ההורה שבו, את השתלטנות, ציוויו, עמדותיו הנוקשות, ודרכיו העיקריות להבעת ביקורתו.

להלן מספר מאפיינים גופניים ומילוליים שבאמצעותם יוכל המאמן לזהות את החלקים של ילד, הורה ובוגר במתאמן.

מצב ילד: המאפיין ילד הוא התפרצויות רגשיות, כתפיים נפולות, עיניים מושפלות והתגרות. ביטויים כגון: "אני יודע יותר טוב", "שלי יותר טוב". אלה משפטים שמטרתם להרשים את האחר כדי להקל על תחושת הלא בסדר.

מצב הורה: ידיים שלובות על החזה, נקישות לשון, ליטוף מישהו על הראש, הוראה באצבע. משפטים כגון: "אני בשום אופן לא אסבול את זה". והמילים "תמיד" ו"אף פעם" הן כמעט ללא יוצא מהכלל מילים של הורה. ביטויי שיפוט רבים לחיוב ולשלילה באים מן ההורה. בהיותם שופטים אחרים לא על בסיס הערכת הבוגר אלא על בסיס תגובה אוטומטית שעבר זמנה. שתי המילים: "צריך" ו"חייב" הן כמעט תמיד מילים המייצגות מצב הורה.

מצב בוגר: הבוגר נמתח קדימה כאשר הוא מקשיב, תנועות פניו קבועות והוא יודע מתי לאפשר לילד שלו הנרגש והסקרן להראות את אותותיו. אוצר המילים הבסיסי של הבוגר מורכב מהשאלות: מה? מדוע? איפה? מתי? מי? איך? מילים נוספות הן: כמה? באיזה אופן? בהשוואה, אמת, לא אמת, מורכב, אפשרי, אובייקטיבי, סביר, אני חושב, דעתי ש.. וכד'. מילים אלה מצביעות על עיבוד נתונים בוגר.

המאמן הפועל מתוך הבוגר בודק עם המתאמן נתונים שהמתאמן אסף מ - נתוני הילד, ההורה וגם מהבוגר ומנתח אותם. הוא עושה זאת בעזרת השאלות. שאלות כאלה הן: האם זה נכון? מאיפה הרעיון הזה? מהן העובדות? וכן כל יתר השאלות שהמאמן נעזר בהן.

המאמן עוזר להקשיב להקלטות הישנות, ולבחון אם לקבל אותן או לדחותן. הקלטות ישנות אלה הן הפרדיגמות אותן אנו בוחנים עם המתאמן בתהליך האימון.

המאמן מסייע למתאמן לגלות שהוא בסדר על - ידי כך שהוא מעודד אותו להתנסות במצבים המוכיחים את יכולתו ואת ערכו ואת ערך האחרים. אלה למעשה הפעולות שהמאמן דוחף את המתאמן לעשות.

דוגמה אחרת לחיזוק פעילות הבוגר אצל המתאמן היא לבחון ולהחליט על הערכים הבסיסיים שלו. לביצוע החלטות גדולות דרוש מאמץ מודע. מערכת ערכים תעזור למתאמן לקבל החלטות. כדי להחליט על מערכת הערכים צריך לפעול על - פי מצב בוגר דהיינו: לשאול את השאלה: מה הדבר החשוב? הבוגר מפתח מערכת ערכים שמקיפה את כל מערכת יחסי האנוש שלו. ביכולתו למסד ערכים עפ"י בחירה חופשית.

בעזרת איסוף נתונים מהמציאות וניתוח ההסתברויות, יוכל המתאמן לבחור כיצד לפעול ולהגיב. מטרת הניתוח היא לאפשר למתאמן את חופש הבחירה, חופש להשתנות, אם זהו רצונו, חופש לשנות את התגובות לגירויים מוכרים. בעצם כשהמתאמן פועל על - פי הבוגר שבו מתאפשר השינוי.

חשוב לציין כי, לא פחות חשוב (ואולי אפילו יותר), שגם המאמן יהיה מודע לחלקים של ילד, הורה ובוגר שלו עצמו. כי רק כך יוכל המאמן להביא את המתאמן שלו ליצירת יחסים אני בסדר - אתה בסדר. על המאמן מוטלת האחריות והחובה להמשיך לעשות חקירה ובדיקה עקשנית על עצמו, לפעול, ולחזק את הבוגר שלו עצמו, על מנת שיוכל להיות לעזר למתאמן שלו.
אני לא בסדר תהליך אימון להעריך מה זה אושר קיום איך לפעול להתנסות להמשיך להצליח הורות ליישם איך להתאמן אימון אימונים להתאמן מאמן אישי
NLP, בטח איזה שאלה, משמעות המילים, טיפים למכירות, איך עובד המוח האנושי? טיפול בלקוחות, הגדלת מכירות, איך לשכנע אנשים? יצירת הזדהות עם הלקוח, כושר שכנוע, איך לשכנע לקוחות?
NLP, בטח איזה שאלה, משמעות המילים, טיפים למכירות, איך עובד המוח האנושי? טיפול בלקוחות, הגדלת מכירות, איך לשכנע אנשים? יצירת הזדהות עם הלקוח, כושר שכנוע, איך לשכנע לקוחות?
...איך עובד המוח האנושי? טיפול בלקוחות, הגדלת מכירות, איך לשכנע אנשים? יצירת הזדהות עם הלקוח, כושר שכנוע, איך לשכנע לקוחות? איך משפיעות המילים בטח, איזה שאלה על חוויית הלקוח? המשפט בטח, איזה שאלה? נפוץ בשיחות יומיומיות ובמיוחד בתחום המכירות והשירות. אליעד מנתח בצורה מעמיקה את המשמעות וההשפעות של שימוש בביטוי זה, תוך כדי הצגת דוגמאות מפורטות וניתוחן לעומק. לדבריו, הבחירה במילים אלו לכאורה מסמלת הסכמה מלאה לשאלת הלקוח, אך בפועל היא עשויה ליצור תחושה של חוסר נוחות, ספק, ואף לזלזל בלקוח. הדוגמה המרכזית
מבוא לסקס ומיניות, מה זה חשק מיני? דחף מיני, התמכרות למין, אין חשק מיני, א מיניות, תשוקה מינית, העדפות מיניות, התמכרות לסקס, חוסר חשק מיני, יחסי מין, משיכה מינית, זהות מינית, נטייה מינית, התמכרות לסקס, התמכרות לפורנו
מבוא לסקס ומיניות, מה זה חשק מיני? דחף מיני, התמכרות למין, אין חשק מיני, א מיניות, תשוקה מינית, העדפות מיניות, התמכרות לסקס, חוסר חשק מיני, יחסי מין, משיכה מינית, זהות מינית, נטייה מינית, התמכרות לסקס, התמכרות לפורנו
...דחף מיני, התמכרות למין, אין חשק מיני, א מיניות, תשוקה מינית, העדפות מיניות, התמכרות לסקס, חוסר חשק מיני, יחסי מין, משיכה מינית, זהות מינית, נטייה מינית, התמכרות לסקס, התמכרות לפורנו מה קובע את מידת החשק המיני אצל האדם? מידת החשק המיני אצל בני אדם משתנה מאדם לאדם ותלויה במכלול של גורמים. אליעד כהן מסביר שהחשק המיני אינו רק דחף פיזיולוגי אלא קשור קשר הדוק להתניות הרגשיות והמנטליות של האדם. לטענתו, החשק המיני מושפע באופן ישיר מהפרשנויות שהאדם מעניק למין ומהמצב הרגשי שלו ביחס לאותן פרשנויות. כלומר,...
הרזיה, השמנה, דיאטה, דימוי גוף, דימוי עצמי נמוך, דימוי חברתי, שמן או רזה, לרדת במשקל, שמירה על המשקל, לעלות במשקל
הרזיה, השמנה, דיאטה, דימוי גוף, דימוי עצמי נמוך, דימוי חברתי, שמן או רזה, לרדת במשקל, שמירה על המשקל, לעלות במשקל
...גוף, דימוי עצמי נמוך, דימוי חברתי, שמן או רזה, לרדת במשקל, שמירה על המשקל, לעלות במשקל למה כולם רוצים להיות רזים? אליעד מסביר תחילה, שלמרות התחושה הרווחת שכולם רוצים להיות רזים, לא בהכרח כולם באמת מעדיפים זאת. הוא נותן דוגמה מתרבויות שונות בהן דווקא אנשים שמנים נחשבים ליפים ומושכים יותר. אליעד מתמקד בשאלה המרכזית: למה יש אנשים שמעדיפים להיות רזים ויש כאלה שמעדיפים להיות שמנים, ומה מניע את ההעדפות האלה? מה באמת מניע אנשים לרצות להיות רזים או שמנים? לפי ההסבר של אליעד, אנשים רוצים להרגיש טוב, וכל...
איך להתמודד עם דברים שלא כרצונך? 3 אפשרויות התמודדות, איך להבין את עצמך? איך ילד חושב? איך מלך חושב? מהי חשיבה בוגרת? למה משהו מפריע לי? איך להתמודד עם בעיות? איך לא לברוח? איך לא להדחיק?
איך להתמודד עם דברים שלא כרצונך? 3 אפשרויות התמודדות, איך להבין את עצמך? איך ילד חושב? איך מלך חושב? מהי חשיבה בוגרת? למה משהו מפריע לי? איך להתמודד עם בעיות? איך לא לברוח? איך לא להדחיק?
...התמודדות, איך להבין את עצמך? איך ילד חושב? איך מלך חושב? מהי חשיבה בוגרת? למה משהו מפריע לי? איך להתמודד עם בעיות? איך לא לברוח? איך לא להדחיק? איך להתמודד עם מציאות שלא כרצונך? אליעד כהן מסביר כיצד להתמודד עם מציאות שבה דברים לא מתרחשים כרצונך. ראשית, הוא מציג דוגמאות מחיי היום - יום ומסביר שלכל אדם ישנם מצבים שבהם המציאות אינה מסתדרת עם רצונותיו. למשל, אדם יכול להימצא בזוגיות לא מספקת, במקום עבודה לא מתאים, או להתמודד עם לקוח קשה. במצבים כאלה, לאנשים שונים יש דרכים שונות להתמודד. איך ילד מתמודד...
האם אני מאושר? מורה רוחני מאושר, איך לזהות מישהו מאושר? איך לדעת שמישהו מאושר? אושר של תינוק, מורה רוחני מת מאושר, דומם מאושר, מורה רוחני מואר, להפסיק לרצות להיות מאושר, ללמוד ממישהו מאושר, אימון להיות מאושר
האם אני מאושר? מורה רוחני מאושר, איך לזהות מישהו מאושר? איך לדעת שמישהו מאושר? אושר של תינוק, מורה רוחני מת מאושר, דומם מאושר, מורה רוחני מואר, להפסיק לרצות להיות מאושר, ללמוד ממישהו מאושר, אימון להיות מאושר
...איך לזהות מישהו מאושר? איך לדעת שמישהו מאושר? אושר של תינוק, מורה רוחני מת מאושר, דומם מאושר, מורה רוחני מואר, להפסיק לרצות להיות מאושר, ללמוד ממישהו מאושר, אימון להיות מאושר איך ניתן לדעת אם אדם מאושר? כאשר אדם שואל האם אתה מאושר? הוא בעצם שואל שאלה מאוד מורכבת. השאלה הזו יכולה להיראות פשוטה, אך היא תלויה בהגדרה האישית של כל אחד לגבי מהו אושר. אם אדם רוצה ללמוד איך להיות מאושר, הוא ככל הנראה יפנה למישהו שהוא מאמין שהוא מאושר ויבקש ממנו לדעת איך להגיע לאותו מצב. אך השאלה הזו שואלת גם הרבה יותר ממה...
חתונה וילדים, איך לגרום לגבר לרצות להתחתן איתך? איך לגרום לו לא לפחד מחתונה? גבר שלא רוצה להתחתן, אישה שלא רוצה להתחתן, לגרום לו להתאהב שוב, איך להתמודד עם גבר שלא רוצה להתחתן? מפחד מחתונה, פחד ממחויבות, פחד מנישואים
חתונה וילדים, איך לגרום לגבר לרצות להתחתן איתך? איך לגרום לו לא לפחד מחתונה? גבר שלא רוצה להתחתן, אישה שלא רוצה להתחתן, לגרום לו להתאהב שוב, איך להתמודד עם גבר שלא רוצה להתחתן? מפחד מחתונה, פחד ממחויבות, פחד מנישואים
...וילדים, איך לגרום לגבר לרצות להתחתן איתך? איך לגרום לו לא לפחד מחתונה? גבר שלא רוצה להתחתן, אישה שלא רוצה להתחתן, לגרום לו להתאהב שוב, איך להתמודד עם גבר שלא רוצה להתחתן? מפחד מחתונה, פחד ממחויבות, פחד מנישואים איך לגרום לגבר לרצות להתחתן איתך? בהרצאה, אליעד כהן דן בנושא איך לגרום לגבר לרצות להתחתן עם אישה, במיוחד כשיש לו פחדים מחתונה ומחויבות. הוא מתחיל בכך שמסביר שמרבית האנשים שנמנעים מלהתחתן עושים זאת בגלל פחד ממחויבות, ולאו דווקא בגלל בעיות עם בן הזוג. הוא מציין שחתונה אינה בהכרח הפתרון לשיפור...
להיצמד לאמת, איך לברר את האמת? סוגים של לא יודע, לא יודע במאה אחוז, להיות איש אמת, לחיות עם ספק, היצמדות לאמת, חיפוש האמת, בירור האמת, בטוח במאה אחוז, להטיל ספק בספק - חלק 1
להיצמד לאמת, איך לברר את האמת? סוגים של לא יודע, לא יודע במאה אחוז, להיות איש אמת, לחיות עם ספק, היצמדות לאמת, חיפוש האמת, בירור האמת, בטוח במאה אחוז, להטיל ספק בספק - חלק 1
...לאמת, איך לברר את האמת? סוגים של לא יודע, לא יודע במאה אחוז, להיות איש אמת, לחיות עם ספק, היצמדות לאמת, חיפוש האמת, בירור האמת, בטוח במאה אחוז, להטיל ספק בספק - חלק 1 איך לברר את האמת ולמה להיצמד אליה? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד להיצמד לאמת באופן מלא, ומדוע חשוב תמיד לבדוק את מידת הוודאות שלנו בכל מחשבה ובכל טענה. התהליך של בירור האמת, על פי אליעד, הוא הכרחי על מנת להיות אדם ישר עם עצמו, והוא מתבצע באמצעות הטלת ספק בכל דבר שנראה לנו נכון או בטוח. מטרתו של תהליך זה היא להבדיל בין אמת מוחלטת לבין...
רצונות מנוגדים, למה אני לא מצליח להשיג את מה שאני רוצה? אולי אני רוצה גם את ההפך? אולי אני לא רוצה להצליח? אולי אני רוצה לא להצליח? אולי אני מפחד להצליח? פחד להצליח, למה אני לא מצליח להשיג את המטרות שלי? ממה נובעת חוסר הצלחה?
רצונות מנוגדים, למה אני לא מצליח להשיג את מה שאני רוצה? אולי אני רוצה גם את ההפך? אולי אני לא רוצה להצליח? אולי אני רוצה לא להצליח? אולי אני מפחד להצליח? פחד להצליח, למה אני לא מצליח להשיג את המטרות שלי? ממה נובעת חוסר הצלחה?
...מצליח להשיג את מה שאני רוצה? אולי אני רוצה גם את ההפך? אולי אני לא רוצה להצליח? אולי אני רוצה לא להצליח? אולי אני מפחד להצליח? פחד להצליח, למה אני לא מצליח להשיג את המטרות שלי? ממה נובעת חוסר הצלחה? למה אנשים לא מצליחים להשיג את המטרות שלהם? רבים שואלים את עצמם מדוע הם לא מצליחים להשיג את מה שהם רוצים, למרות שהם לכאורה משקיעים מאמצים רבים. לפי אליעד כהן, התשובה לכך נעוצה בכך שייתכן וקיימים באדם רצונות מנוגדים וסותרים, שלמעשה מנטרלים זה את זה ומונעים את ההצלחה. אנשים חושבים שבאופן מודע הם רוצים להשיג...
האם אפשר לא להאמין? לחיות בלי אמונות, חיים בלי אמונה, מהי אמונה? פרדוקס האבן, האם אלוהים יכול לברוא אבן שלא יכול להרים? פרדוקס הכל יכול, האם אלוהים כל יכול? איך להיות אלוהים? אמת מוחלטת
האם אפשר לא להאמין? לחיות בלי אמונות, חיים בלי אמונה, מהי אמונה? פרדוקס האבן, האם אלוהים יכול לברוא אבן שלא יכול להרים? פרדוקס הכל יכול, האם אלוהים כל יכול? איך להיות אלוהים? אמת מוחלטת
...לחיות בלי אמונות, חיים בלי אמונה, מהי אמונה? פרדוקס האבן, האם אלוהים יכול לברוא אבן שלא יכול להרים? פרדוקס הכל יכול, האם אלוהים כל יכול? איך להיות אלוהים? אמת מוחלטת האם אפשר לא להאמין לחיות בלי אמונות? ההרצאה נפתחת בשאלה האם אפשר לחיות בלי אמונות. שאלת יסוד זו מובילה את השיחה לנושא מרכזי - מהי אמונה? אליעד מתאר אמונה כדבר שאדם לא בטוח לגביו, כלומר, לא יודע בוודאות אם הוא צודק בהנחותיו. אם הוא היה בטוח בהן, זה כבר לא היה נחשב לאמונה. הוא מסביר שלפי ההיגיון, לא ניתן לחיות ללא אמונה, שכן כל פעולה...
הכל אפשרי, האם באמת הכל אפשרי? האם אפשרי להיות אלוהים? אין דבר העומד בפני הרצון, לא הכל אפשרי, מה לא אפשרי? מה זה EIP? everything is possible, האם אפשרי להיות אלוהים? איך להיות אלוהים?
הכל אפשרי, האם באמת הכל אפשרי? האם אפשרי להיות אלוהים? אין דבר העומד בפני הרצון, לא הכל אפשרי, מה לא אפשרי? מה זה EIP? everything is possible, האם אפשרי להיות אלוהים? איך להיות אלוהים?
...באמת הכל אפשרי? האם אפשרי להיות אלוהים? אין דבר העומד בפני הרצון, לא הכל אפשרי, מה לא אפשרי? מה זה EIP? everything is possible, האם אפשרי להיות אלוהים? איך להיות אלוהים? האם באמת הכל אפשרי ומה המשמעות של להיות אלוהים? הרעיון המרכזי שמסביר אליעד כהן בהרצאה הוא משמעות האמירה הכל אפשרי. ראשית, אליעד מדגיש כי יש כמה דרכים להבין את המונח הכל אפשרי: מה הבעייתיות באמירה הכל אפשרי באופן מוחלט? אליעד מסביר שככל שהמשפט יותר מוחלט, יש בו יותר פוטנציאל להוביל לסתירות לוגיות. הוא נותן דוגמה, אם אדם אומר שהכל...
החלטות עצמאיות - לחשוב על הדברים דרך האמת
...האמת בהחלטותיו של האדם קיימים מצבים שבהם האדם מחליט החלטות פזיזות והאלטרנטיבות שלו לא מחושבות באופן רציני והדבר גורם לו נזקים. כל החלטה פזיזה וחסרת עמוד שידרה בגלל שסמכות מסויימת אמרה כך וכך, ולסמוך על הדברים ללא בדיקה גורם לאדם להיכשל בדברים פשוטים שאפילו בשנייה האדם היה מחליט אחרת אילו היה מפעיל שיקול דעת נכון. קורה לאדם שהוא מפגין חוסר ביטחון מסויים, אבל חוסר הביטחון הזה מכשיל אותו כי הוא תלוי באנשים אחרים, שמנהלים את חייו והוא היחיד שמכיר את עצמו ויכול לתת לעצמו את הטוב ביותר. והמחשבה הזו של...
המדונה של הרוצחים / פרננדו ואייחו
.../ פרננדו ואייחו זאן זנה בא לביקור בקולומביה. לא באמת. לא ממש הוא. אבל השפעת כתביו הגיעה לשם. זאן זנה כתב את המדונה של הפרחים. ספר שכולו תערובת של מציאות חלום ופנטזיה כשהמשפטים נבלעים אחד בשני. רוצחים יפים. הומואים מזדקנים. ואייחו כותב הרבה יותר פשוט מזנה. כתיבתו ברורה שותפת אך איננה פשטנית לרגע. גם הוא מספר על רוצחים יפים, על הומואים מזדקנים. אבל הכתיבה שלו מלבד הטון המיוחד היא כמעט ריאליסטית. ריאליזם פואטי. אין בה כמעט פנטזיות, אלא אם כן הגזמה ספרותית להדגשת דברים היא פנטסטית. והגיבורה הראשית היא...
תובנות לחיים 16
...המקובלים כתבו בשפה קשה, לא מובנת, זרה? - התשובה בשאלה, מה השאלה? ? לא מבין - לא מבין זה טוב, כי אם הכל ברור אז מה השאלה ואם לא ברור, זה מחייב יגיעה, ששורשה כוונה, ששורשה רצון עז להבין. הרצון גדל, הכלי גדל. ההבנה איננה רלוונטית, ההשגה כן וגם לא אבל זה בפעם אחרת דברים אלו לא מובנים בשכל המוכר, אלא דרך תחושה השגה אור. ככל שיהיה ברור, בהיר ונהיר באמת, לא יהיה כבר צורך ברצון כוונה ויגיעה. אז לא ברור זה טוב, וגם ברור זה טוב. הכל טוב, סבלנות. כל עוד לא ברור, יש עבודה, והעבודה היא בכוונה ששורשה רצון, זוהי...
הכעס מהות ומשמעות
...האנושית מלאה בעובדות כי כעס לביטויו השונים מהווה חלק בלתי נפרד מהתנהגויותיו של האדם. משפטים כמו: האדם רע מנעוריו, האדם ניכר בכוסו, בכיסו ובכעסו, איזהו הגיבור הכובש את יצרו? אדם לאדם זאב מצביעים על קשר הדוק בין היצר לכעס. ניסיוני המקצועי מחזק יום יום את אמונתי ותפיסת עולמי כי יש ביכולתו של האדם לבחור את רגשותיו, מחשבותיו החלטותיו והתנהגויותיו. עלינו לזכור כי תחושות אינן רגשות המופיעים אצל כל אחד ואחת מאתנו, תחושות הן למעשה סוג של תגובות שאנו בוחרים ואכן, להוציא מצבים בהם האדם נמצא במסגרת שנכפתה ע...
למה בני האדם לא אוהבים שחצנים \ מתנשאים \ נרקיסיסטים וכו'?
...נרקיסיסטים וכו? מהי אהבה בעצם? כשאנחנו אוהבים מישהו \ משהו, אנחנו רוצים להתחבר אליו. אהבה היא כוח שמניע אותנו להתאחד \ להתחבר לאחר. מה היא נרקיסיזם? אהבה עצמית שמניעה את האדם להפריד את עצמו מהאחר. לנרקיסיסט יש יכולת נמוכה לגלות אמפתיה לאחר ואהבה העצמית שלו מציבה חומות שחוסמת מאיתנו להתחבר אליו. נרקיסיזם היא הפרעה \ כוח שמניע אותנו לנפרדות. אז למה אנחנו לא אוהבים תכונת אופי של יהירות \ שחצנות \ התנשאות \ נרקיסיזם וכו? אהבה = רצון להתחבר לאחר נרקיסיזם = רצון לחסום מהאחר להתחבר אתם לעולם לא תאהבו אצל...
תקשור - חוויותיי כמתקשרת
...יושבת כדי לתאר את חוויותיי כמתקשרת עלי לספר לכם ראשית איך התחלתי בעצם לתקשר, או יותר נכון, איך ידעתי שאני אכן מתקשרת. מאז ומתמיד הייתה לי נטייה לעולם הרוח, אולי בגלל שכתינוקת הייתי חולה מאוד. הייתה לי דלקת מוח קשה, אשר בגללה איבדתי לחלוטין את הקשר שלי עם העולם החיצון. בגיל תשעה חודשים בו התינוק גדל, מגיב לסביבתו, ומתחיל לנוע במרחב בדרך זו או אחרת, אני הייתי במצב של חוסר אונים לחלוטין. איבדתי לאט לאט את הקשר עם העולם החיצון. לא היכרתי אפילו את בני משפחתי. למרות שאף רופא לא ניבא לי רפואה, וכנגד כ
"עולם קטן" - "אדם גדול"
...ה 131 של אדם גדול האיש שחיבר בין הגשמיות לרוחניות אלברט איינשטיין תיאוריית מכניקת הקוונטים אומרת הרבה, אך אינה מקרבת אותנו בעצם אל סודו של הזקן (אלוקים). השבוע השתתפתי בהרצאה של הרב יובל הכהן אשרוב על נושא החברה האלטרואיסטית, שם ציין הרב יובל שלפי הקבלה הכל נבנה לפי אותו מבנה, האדם, האדם נקרא בקבלה עולם קטן ו העולם נקרא אדם גדול, מה שבא לשקף לנו שהמבנה העמוק שלנו פועל באופן מלא לפי חוקי הקבלה. נניח שניקח תא מהלב, כמה מהעבודה שלו מוקדשת לו עצמו? אחוזים בודדים, גם תא בכבד, ותא ריאות, תא לבלב ותא...
אימון עסקי - לחשוב ממקום אחר
...את זה שיש לכם מחשבה שגוררת מחשבה וזו גוררת עוד אחת ולאט לאט נרקמת לכם תמונה מעניינת ואז עולה חיוך על השפתיים, חיוך של הרהור... אתם אומרים לעצמכם... אמ... זה מעניין. אלו הם הרגעים שהאסימונים נופלים, אלו הם הרגעים שרעיונות בהם מתגבשים, אלו הדקות של התובנות הכי טובות. זה קרה לי השבוע, אבל הפעם זה קרה לכיוון העבר, זה הזכיר לי משהו, זה לא הוליד רעיון חדש, זה הזכיר לי סיפור יפה שפעם קראתי ואשר מכיל רעיון פשוט וכל כך טוב! ואני לא זוכר איפה זה. הפכתי את כל הבית בניסיון למצוא את הסיפור הזה אבל ללא הצלחה...
איך ניתן להחזיר את הגלגל אחורה? כיצד אפשר לשנות את העבר?
...כיצד אפשר לשנות את העבר? עבר. האם ניתן להחזיר את הגלגל אחורה? האם ניתן לשנות את העבר? נחדד את השאלה: כאשר אדם חי בהווה בצורה שונה מאשר בעבר, אז למרות שמצד אחד ההווה ואולי אף העתיד שלו שונים מהעבר, עדיין את הנעשה על פניו אין להשיב ומה שקרה כבר קרה ולא יוכל להשתנות. אך האם בכל זאת ניתן להחזיר את הגלגל אחורה, דהיינו לשנות את מה שכבר קרה לנו בעבר? האם ישנה דרך להשיב את אשר כבר נעשה בעבר? התשובה על כך היא כי אכן ניתן לשנות את מה שכבר קרה בעבר ולהחזיר את הגלגל אחורה מבחינה מסוימת כדלהלן. כדי שנבין טוב...
הדחקה! טוב או רע? האם להדחיק או להעלים? חלק 2
...מ: הדחקה! טוב או רע ? האם להדחיק או להעלים ? חלק 1. כי הבגדים הם שיפור חיצוני שאין בו שינוי תודעתי של הנפש. והסדנא / האימון האישי, הם משהו שמחזקים את הנפש של האדם מבפנים. ומאחר שבעצם הרגשת הביטחון העצמי היא משהו פנימי, לכן ככל שהטיפול הוא פנימי יותר, כך הוא יעזור יותר ויחזיק מעמד ליותר זמן. ומה המסקנה? המסקנה היא, כי עליך להבין כי מאחר שהצימאון שלך הוא נפשי ולא פיזי, לכן דרכי הטיפול הן על ידי עשיית פעולות שעוזרות לנפש שלך ולא לחיצוניות שלך. כאשר אדם לדוגמה עצוב והוא הולך לעשות שופינג כדי להרגיש
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
אלוהים כמהות המציאות הצלחה בקריירה וחוסר הצלחה זוגית מחלקות הקורונה למה אני מרגיש רע? נקרופיליה סרטים מעוררי השראה התקף דיכאון שנמשך כמה ימים לחיות בלי שום חרדה חברתית האם אפשר להאמין בעצמי אחרי כישלון? ביישנות או סנוביזם לא אוהב את איך שאני חושב אהבה מתוך סבל בדיכאון ובעצבות האם ילדים מאושרים? לזכור את האקסים להיות רגוע מול האקס פחד להחליט להיפרד או להילחם על הקשר איך לקבל החלטה ולעמוד בה? התמודדות עם תחושה רעה התמודדות עם חשיבה דיכוטומית למה לא כדאי לרצות להצליח? יצירת מוטיבציה להתמדה האם להמשיך בפיתוח המוצר או למכור את המוצר? להשפיע על לקוחות האם צריך להביא ילדים? ילד מנודה תרגילים למודעות עצמית הבנה רוחנית טיפול קוגניטיבי בסכיזופרניה מה ההיגיון שבשיגעון? לגרום לאקסית לרצות אותך האם להיות ידיד של האקסית? כל כמה זמן צריך להתאמן איך לא להיפצע בתרגיל דדליפט? אלוהים מדבר איתי תקשור ישיר עם אלוהים הארה רוחנית אקראית מה קורה אחרי שמגיעים להארה? להיות אלוהים חלש הספר להיות אלוהים הוא הספר הכי חכם בעולם דירה יד 2 או פריסייל מקבלן שווי השוק של דירה מטרת החיים של אדם מאושר מטרת החיים היא העולם הבא הנאה בחיים מה זה מאזן קלורי חיובי? הבחירה ביד האדם לעשות כרצונו בחירה בין חסרונות היקומים המקבילים הם אחד לראות את העולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מורה רוחני, מאמן עסקי, ייעוץ אישי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2660 שניות - עכשיו 26_12_2025 השעה 00:30:01 - wesi4