ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 4 ✔ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 3. הדגש הוא בכאן ועכשיו... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 4
ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 3.

הדגש הוא בכאן ועכשיו, אולם יחד עם זאת, אין הגישות מזניחות את העבר והן מכירות בחשיבותו ובהימצאותו הבלתי נמנעת בהווה. הן מכירות בכך שהעבר קם לתחייה ביחסים המסוימים ושבאינטראקציה האמיתית המתרחשת, הצטלבות קיומם של המטפל והקליינט לעולם לא תתמצה בדבר שקרה בעברו של אחד מהם. לכן הדגש מופנה כלפי ההתנסויות הנחוות ולא כלפי פרשנויות העבר. המטפל והקליינט מובנים כמעורבים באופן מוחשי, כשני אנשים הנאבקים להישאר בפתיחות אחד כלפי השני, כשני אנשים הנאבקים בכדי לארגן משמעות למתרחש.

כפי שנראה, מבחינות רבות רב הדמיון מהשונה בהבנתם והמשגתם של שתי הגישות את התהליכים העברתיים. אמנם, שורשיה של האחת נעוצים בפילוסופיה באופן כמעט בלעדי ושל השנייה בניסיון הפרוידיאני לאמפיריות המדעית ולעיתים, נראה שלא ניתן לגשר על פער זה. אולם יחד עם זאת, כשמצליחים להתגבר על עולם ההמשגה השונה ולהתבונן ברעיון שמעבר למסכה שעוטה כל גישה, הבדלים רבים מתבטלים ומתגלה בסיס הבנתי שהוא בעל מכנה משותף.

אף על פי כן, חשוב להבין שישנו שוני מהותי באופן בו בוחרת כל אחת מהגישות להתייחס ולפעול אל מול הבנות אלו. יתרה מזאת, נראה שהגישה הפנומנולוגית אקזיסטנציאליסטית נוקטת עמדה שהיא קיצונית יותר מהפסיכואנליזה. לטענתה, במידה ואנו מתקיימים באופן בלתי נמנע ביחסיות, הרי שהדבר מאבד את המשמעות להבדיל בין יחסים אמיתיים או יחסי העברה. התנסויות אלו, פשוט מובנות כהיבטים בקיומם של המטפל והקליינט כבני אדם, כתהליכים טבעיים, המשקפים מערכת יחסים שהיא תמיד כנה ואמיתית. הגישה, מבטלת לחלוטין את ההתייחסות להתנסויות אלו כאל תהליכים העברתיים ומציגה אותם במונחים המשקפים את המאבק המתמיד שבין הפתיחות לסגירות של האדם.

היבט אישי

נקודת מבטי האישית מושפעת באופן עמוק מהעמדה של הפסיכותרפיה הפנומנולוגית אקזיסטנציאליסטית ומשורשיה הפילוסופים. לכן, אני מוצא שנקודת המוצא ההולמת ביותר לפתיחת מהלך שישקף את הבנתי, תהיה בהצהרה האקזיסטנציאליסטית פנומנולוגית, שהתהליכים העברתיים הינם אך ביטוי לשייכות הקיומית, לבין יחסיות הבלתי נמנעת המתרחשת באופן נצחי. הצהרה זו, מאפשרת להניח כל התרחשות מעצם התרחשותה, כאמת מוחלטת וכל ביטוי שבמפגש האנושי, כטבעי כשלעצמו, מעצם הימצאותו. ההשלכה לכך, הינה שבעצם הצהרת טבעיותם של כל ההתרחשויות, נפרצים גבולות המסגרת הטיפולית בכדי להכיל בתוכם את החיים במלואם. לכן, באופן זה גם אתייחס לכך.

הרי הדבר אינו משנה היכן אני, בשום אינטראקציה בין אישית באשר היא, איני יכול לפסוע אל מחוץ לחיים. במידה והדברים קורים, הרי לבטח הם משקפים את ביטויי בקיום. כל התעלמות מהם, מעצם בין היחסיות שבדברים, מרחיקה אותי מלראות את הדברים כפי שהם. כל התעלמות, היא כהתעלמות מעצמי, מעצם השתייכותי לעולם. זו היא אי הברירה הנותרת של להיות בפתיחות אל מול המציאות האמיתית עם כל המתרחש בה, כשאני חשוף, ערום וכנה למגוון ביטויי. האלטרנטיבה, לוודאי תשקף את הסתתרותי מפן מסוים של ביטויי בקיום, מאותו הדבר שאיני רוצה להכיר, לקבל או לראות.

נקודת מבט זו, מותירה אותי נפעם וחסר אונים בו זמנית. כשאני מעז להסתכל בכנות אמיצה באמת זו, המטיחה בפניי את העובדה הפשוטה המשקפת את אוזלת ידי, אני מבין שהאחריות לקיומי היא תמיד שלי. אין לאן לברוח ואין היכן להתחבא. אני מבין שאיני יכול לצאת מהדבר ושבעל כורכי אני תמיד משפיע ומושפע ובחירותי לנוכח השפעה זו, באופן בלתי נמנע, הן שמעצבות את מערכות יחסיי. כשהכרה זו איתי, אני מוצא עצמי עומד נוכחה אל מול פאר החיים כשתחושת עוצמתם כצמרמורת, מחלחלת לעצמותיי, מתגנבת ועולה לאורך גבי ומעוררת בי אימה עמוקה.

אני מסתכל בכנות אמיתית על מערכות יחסיי, מהן גם אם ארצה לא אוכל לצאת ובוחן את מידת הפתיחות אותה אני מביא ושלוודאי, מעצבת את קיומי בעולם. אני מרגיש התכווצות, הדבר אותו אני מוצא, פעמים רבות אינו מחמיא. אז, במהרה מתגנבים ועולים בי הסברים רבים ותשובות מסנוורות שבכוחן להביא משמעויות מפתות. משמעויות אלו, כעננים רכים, תלויות באוויר בכדי לרכך נפילתי. ממלאות את החלל, בכדי שאוכל להיתלות בנוחות מרגיעה ומניחה את הדעת, בכדי שאוכל לנוח על כנפי הקלות המסמאת שבנחמה, שבהסבר החלקי והמרגיע.

אני מרגיש, שאלו אך שקרים מערפלים. הרי הביטוי כשלעצמו, ההתנסות כשלעצמה, כפעולה ותו לא, לפני כל פרשנות ודעה, הם אלו המשקפים את המציאות האמיתית, את החיים עימם ארצה להיות. לעומתם, הניסיון לאילוף וריסון ההתנסות מאחורי גבולות נכפים המבטאים את כלובי הגדרתה, לעולם ישקף פרשנות חלקית. מורכבותם ועומקם של האדם, ההתנסות או הקיום, אינם ניתנים לרפלקציה והגדרה שלמה. כל ניסיון לעשות זאת, יצמצם את ההתנסות הנחוות ותמיד יסתיים בהפחתה ואף יצטייר כמעשה עוול, בהשוואה לעושרה ומורכבותה של המציאות.

ביטויה של הפתיחות להתנסויות, כפי שאפשרויותיו של האדם, היא לוודאי אינסופית. לכן, היא מאלצת גבולות של סגירות כך שתוכל להכיר את עצמה. זהו מחול האלים הדיוניסי - אפולוני השובב המבטא את האחדות, את טבעו חסר הצורה של הקיום המשתוקק להתגלות ולהיחשף על ידי הגדרתו. הבנה זו מעציבה אותי, היא מצביעה על כך שלעולם לא אוכל להגיע לפתיחות מוחלטת. הרי הפתיחות שבפעולה ההדדית, לעולם תחווה עד לגבול מסוים וגבול זה, לעולם יבטא את הסגירות שביחסים. ללא גבולות הסגירות, הרי שהחוויה אינה מוגדרת, כלומר אינה קיימת. אני מתמלא ביראה ומבין שבכדי להיות עם החיים במלואם, עלי להכיר במגבלותיי אשר נוכחים בוודאות בכל התנסויותיי באשר הן. אני מכיר בסגירות הנוכחת בהגדרתה של כל פתיחות.

עם זאת, מחווייתי האישית, קיימות אותם הפעמים שכשאיני שם לב, חוויה של פתיחות אמיתית ונצחית מתגנבת אליי. אז, לרגע, אל מול אדם מסוים נעלם קיומי ושוב איני כאן. אין לי דרך אחרת לתאר זאת, מלבד כחוויה של התמוססות ואיבוד העצמי אל תוך האחר. אולם כשהכרתי חוזרת ומודעותי מתערבת, שוב מתהווים גבולותיי ואני מזהה מחדש את עצמי. למרות שתחושות של כמיהה לשוב שוב הביתה, אל האחדות, אופפות אותי. שוב איני שם.

במידה ואנו קיימים בעולם של שייכות, במידה ואיננו באמת נפרדים, אזי שתפיסתנו את עצמנו, כעצמיים, כאינדיבידואלים, מרחיקה אותנו מהמציאות האמיתית המשותפת של האחדות. במידה ובשלבי ההתפתחות, כשגרעין העצמי החל להתגבש ולממש את גבולות ההכרה המודעת, התרחקנו מחוויית השייכות לתוכה נולדנו, הרי שהדבר יהיה רק טבעי שנערוג לאיחוד מחודש. אין הדבר מפליא שהאינטימיות הינה היבט נחשק במערכות יחסינו.

יחד עם זאת, משמעותה של החזרה לאחדות, הינה ביטול העצמי הנתפס, התפרקות גבולותינו ואיבוד חוויית היחיד הנפרד. משמעו אי קיום והדבר יכול לעורר חרדה עמוקה. זהו הקונפליקט המבטא את התשוקה העזה לאינטימיות הקדומה הבוערת בישותנו, אל מול חרדתנו מאותו המקום בדיוק. נגזר מכך, שבמידה מסוימת, לעולם נהיה במאבק מתמיד אל מול כל אדם. זהו הביטוי לניסיוננו להתגברות העצמית, על אותו הדבר המבעית ולקראת הדבר הנחשק.

הקיום, כמתהווה באופן נצחי, אינו מאפשר רפלקציה. הניסיון לעשות זאת, מאלץ הקפאה של נקודת זמן בכדי לתארה והדבר סותר את ההתהוות הבלתי פוסקת של הדברים. כל רגע, הינו חדש ומכך, כל מפגש עם אדם אחר, כאילו מתרחש בפעם הראשונה גם הוא. אי יציבות זו, גם היא יכולה להיות בלתי אפשרית, בלתי נסבלת ומעוררת חרדה. לכן, אנו מביאים את הידוע, את התנסויותינו ממערכות היחסים הקדומות, אל המפגש העכשווי. אנו מחזיקים ברגשות, דעות, מחשבות וייצוגים, שלהם השפעה על מערכות יחסינו בהווה ואיננו יכולים להימנע מכך.

עם זאת, עלינו להחשיב את האפשרות שרגשותינו כלפי התנסויות העבר, הן שזולגות להתנסויותינו החברתיות בהווה ולא רגשותינו כלפיי הדמויות המשמעותיות בעברנו. במידה מסוימת, ניתן להגיד שהורינו פשוט היו שם על דרך המקרה, מעצם תפקידם ובאותה הקלות, היו יכולים להיות אחרים. המשמעות עצמה, שייכת לאדם הפרטי ולא לדמויות שחלקו אותה עימו. האחריות לקיום, אינה יכולה להיות תלויה ברוחות רפאים ואיננו יכולים להתכחש לתרומתנו בהווה. בהתנסות היום יומית המחודשת שלנו עם, חברינו, הורינו או עם אותו זר מזדמן, תמיד קיימת האפשרות לפעול אחרת.

הייתי רוצה להאמין שאנו מנצלים אפשרויות אלו כל עת שהדבר מזדמן, אולם איני יכול לעשות זאת. אמנם ההזדמנות להרחבת גבולות הפתיחות תמיד נמצאת, אולם נראה שלעיתים תחושות ככעס, אשמה, תסכול וחרטה, הנובעות מהסגירות אותה אנו מביאים לאותו הרגע, לסיטואציה עם האחר, משתלמות יותר מאי הודאות שבפתיחות. כנראה שלתחושות הפחד והבעתה המתעוררות עם ההתרחקות מאותו הדבר המוכר, יכולה להיות אחיזה אימתנית. זו החרדה העצומה המתעוררת כשאנו ניצבים בפני האפשרות של ההרס העצמי, שהוא המחיר לשינוי.

באותה החוויה הרגשית, מטבעו הבין יחסי של המפגש, תמיד נמצאת תרומתם של כל הנוכחים והתנסויותיהם. לא ניתן לבטל הקשרים אלו. מעצם נוכחותו של העבר, מעצם נוכחותו של האחר ומעצם ההקשר שבעצם הנוכחות, מוגדרת החוויה אצל כל אחד מהנוכחים. במפגש הטיפולי לא קיים מטפל וקליינט, תפיסה זו מצמצמת את החוויה האנושית המתרחשת בלאו הכי. קיימים שם רק שני בני אדם הנאבקים בכדי להתגבר על עצמם ומבחינה זו הם שווים.

שניהם, תמיד חווים בתוכם רגשות ומחשבות ושניהם תמיד משפיעים ומושפעים. למרות שהם יכולים לחוות את עצמם כאינדיבידואלים נפרדים, המפגש הוא תמיד ביניהם, תמיד מחוץ לעצמם. מכיוון שהם אינם יכולים לצאת מעצמם, הדבר המתרחש באמת יהיה נסתר אלא במידה ויבחנו ויבהירו יחדיו את חווייתם. הקליינט, יחשוף עצמו בגבולות יכולתו והמטפל, באחריותו לחשוף את כל מגוון ביטויי אישיותו, כי הרי השפעתם על המפגש נוכחת. אין הדבר אומר שכעת הוא מקבל אישור לפרוק את קשייו שלו ותסכוליו האישיים, אלא שעליו לאפשר לכל מכלול אישיותו להיות זמין למפגש.

מבחינת המטפל, המסגרת היחידה ההכרחית למפגש הינה מודעותו לחוויה ככוללת את כל התנסויותיו כפי שהן נוכחות. למעשה, זהו המקום היחיד בו המטפל והקליינט אינם שווים. באחריותו של המטפל להביא מודעות רחבה ופתוחה לחווייתו שלו את עצמו וזאת לעומת הקליינט, שאחריותו אינה מחויבת בהכרח. הימצאותו של המטפל עם כל אשר ישנו, שומרת עליו מלאבד את עצמו ולהיסחף למרכז ההתמקדות של הטיפול. מודעות זו, יכולה לאפשר לו לבחון את עצמו ואת הדבר אותו הוא מנסה לקדם או להשיג. באופן זה, הוא יכול להישאר ממוקד בתועלתו וטובתו של הקליינט.

איני רואה כל דרך אחרת מאשר להניח את כל התנסויותיי הנחווים בכאן ועכשיו כאדם, ללא יוצא מן הכלל, כמסגרת למפגש הטיפולי. רק ההתכוונות למודעות הערה לדבר המתרחש כשלעצמו ולכל שהוא נושא בחובו אפשרית ולכל השאר איכות סיזיפית. עם זאת, הדבר אינו קל ולעיתים ניתן ליפול לרגעים של שאננות המאפשרת מנוחה מהאמת המטרידה שהמפגש האמיתי יכול לעורר, הדבר רק אנושי. אולם לא השאיפה להצלחה מוחלטת צריכה להיות נוכחת, זו אינה אפשרית. זו ההתכוונות למודעות הערה ולהכרה בפתיחות ובמגבלותיה היא שנכספת.

ההכרה זו, היא שמאפשרת לנו להמשיך ולהתרחב עוד ועוד, כשאנו צוללים אל המעמקים האינסופיים של מערכות יחסינו. הכרה זו מבטאת את החיוביות, לא של הפתיחות או הסגירות, אלא של החיים במציאות השלמה המזהה את כל שישנו. זהו הניצחון שבהתגברות העצמית, ההתגברות על הידוע והחלקי שטבעו להסתיר, לשם קבלת החדש שבכל רגע ורגע. זו ההתגברות העצמית על כל ערך פרטי וחלקי שטבעו להיות משועבד לדימויים הנוכחים שבהתנסויותינו המופנמות. כניעה זו למכלול החיים וקבלתם על כל ביטוייהם באשר הם, היא אהבת הגורל.

מנקודת מבט זו, הסגירות אינה מייצגת את החוויה כמתסכלת, למרות שלעיתים זו יכולה להיחוות ככזאת והפתיחות, אינה מייצגת את החוויה כנעימה, אלא פשוט מגדירה את גבולות ההתנסות לאותו הרגע. זהו הביטוי לעקרון השייכות, אנו לעולם לא פתוחים לחלוטין ולעולם לא סגורים לחלוטין. בהרגשת הסגירות, הרי שאנו פתוחים עד לאותו המקום שנחשף ובהרגשת הפתיחות, הרי שאנו סגורים מאותו המקום ואל האפשרויות שמעבר לו. קביעתנו את הפתיחות או הסגירות כשליליות או חיוביות, מבטאת את היחסיות הערכית לפיה אנו תופסים את העולם ובאותה המידה היינו יכול להחליט גם אחרת. זהו הביטוי לחופש המוחלט שבמסגרתו אחריותנו לממש את עצמנו על ידי בחירותנו.

השאיפה להביא כוונה זו לחיים ולמערכות היחסים הנחשפות דרכם יכולה לאפשר לכל אדם להעצים את יכולתו להיות נוכח באמת בכל מפגש אנושי והדבר לוודאי יועיל ויתרום גם למפגש הטיפולי. הרי בכל רגע ורגע, לפני הפרשנות האישית, כל התרחשות מעצם התרחשותה היא כאמת מוחלטת וכל ביטוי שבמפגש האנושי, טבעי כשלעצמו, מעצם הימצאותו. המפגש הטיפולי אינו יוצא אל מחוץ לחיים, הם אלו שפוסעים לתוכו במלואם והוא כבבואה להם בשלמותם.

ביבליוגרפיה

מיטשל, ס' א' ובלאק, מ' ג' (2006). פרויד ומעבר לו: תולדות החשיבה הפסיכואנליטית המודרנית. תורגם לעברית על ידי עמית פכלר. הוצאת תולעת ספרים.

מיי, ר. (1983). גילוי ההוויה: על הפסיכולוגיה האקזיסטנציאליסטית. תורגם לעברית על ידי ספן, ש. (1985). הוצאת ספרים רשפים.

מירון, ר. (2006). קרל יאספרס: מהעצמיות אל ההוויה. הוצאת אוניברסיטת בר אילן.

פרלוב, מ' (2009). העברה נגדית: סקירה היסטורית. נצפה והוצא מהאתר לפסיכולוגיה עברית בתאריך 02 / 09 / 09

Boeree, C. G. (2006),. Personality Theories. Original E -Text - Site, Can be sited at http:/ / webspace.ship.edu/cgboer/perscontents.html

Cohn, H. W. (1997). Existential thought and therapeutic practice: an introduction to existential psychotherapy. London: Sage.

Cooper, M. (2003). Existential Therapies. Sage Publications Ltd.

Jacobsen, B. (2008). Invitation to Existential Psychology: A Psychology for the Unique Human Being and its Applications in Therapy. John Wiley & Sons Publications, Ltd.

Lieberman, P. B., & Havens, L. L. (2002). Existential Psychotherapy. in M. Hersen & W. Sledge (Eds).. Encyclopedia of Psychotherapy, (pp. 741 - 754). Elsevier Science. USA.

Marcus, E. R. (2002). Tertransference. In M. Hersen & W. H. Sledge (Eds). Encyclopedia of psychotherapy (Vol. 2, pp. 851 - 854). Academic Press.

Orfanos, S. D. (2002). Relational Psychoanalysis. In M. Hersen & W. Sledge (Eds). Encyclopedia of psychotherapy. Academic Press.

Sommers - Flanagan, j., & Sommers - Flanagan, R. (2004). Counseling and Psychotherapy theories in context and practice: Skills, strategies and techniques. John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.

Spinelli, E. (2007). Practicing Existential Psychotherapy: The Relational World. Sage Publications Ltd.

Strickland, B. R. (2001). The Gale Encyclopedia of Psychology: Second Edition. Gale Group.

Summers, F. (2002). Object relations psychotherapy. In M. Hersen & W. Sledge (Eds). Encyclopedia of psychotherapy. Academic Press.

Van Deurzen, E. & Kenward, R. (2005). The Dictionary of Existential Psychotherapy and Counselling. Sage Publications Ltd.

Van Deurzen - Smith, E. (2002). Existential counselling and psychotherapy in practice. London: Sage

Van Deurzen - Smith, E. (2004). Everyday mysteries: existential dimensions of psychotherapy. New York: Routledge.

Wong, P. T. P. (2006). Existential and Humanistic Theories. In J. C., Thomas & D. L., Segal (Eds).. Comprehensive handbook of personality and psychopathology: Volume 1 Personality and Everyday Functioning, (pp. 192 - 211). John Wiley & Sons, Inc. Hoboken, New Jersey.

Yalom, I. D. (1980). Existential Psychotherapy. Basic Books.
להחליט ישות ניסיון חרטה אכילה כאן ועכשיו מורכבות אמת אמיתית עקרונות בוודאות לקיחת אחריות אקזיסטנציאליזם העברה והעברה נגדית העברה נגדית פסיכותרפיה תרפיה
ליהנות מהספק, אין שמחה כהתרת הספקות, למה קשה להחליט? האם החלטה עושה טוב או רע? האם טוב להחליט? האם רע להחליט? למה קשה לקבל החלטה? מתי קשה לקבל החלטה? מהי החלטה? החלטה וצמצום, צמצום זה טוב או רע
ליהנות מהספק, אין שמחה כהתרת הספקות, למה קשה להחליט? האם החלטה עושה טוב או רע? האם טוב להחליט? האם רע להחליט? למה קשה לקבל החלטה? מתי קשה לקבל החלטה? מהי החלטה? החלטה וצמצום, צמצום זה טוב או רע
...למה קשה להחליט? האם החלטה עושה טוב או רע? האם טוב להחליט? האם רע להחליט? למה קשה לקבל החלטה? מתי קשה לקבל החלטה? מהי החלטה? החלטה וצמצום, צמצום זה טוב או רע למה קשה לנו לקבל החלטות? קבלת החלטה משמעותה צמצום אפשרויות. לפי אליעד כהן, כאשר האדם מחליט, הוא בעצם מוציא דבר מסוים מכוח אל הפועל, ומוותר על שאר האפשרויות. לדוגמה, אדם שמתלבט אם לאכול או לא לאכול, לפני ההחלטה הוא מחזיק בשתי אפשרויות פתוחות: האפשרות לאכול והאפשרות לא לאכול. ברגע שהוא מחליט, הוא מבטל את האפשרות השנייה ובכך מצמצם את הפוטנציאל...
אמת מתוקה ושקר מר, או שקר מתוק ואמת מרה
...ואמת מרה האמת המרה והרעה ביותר בעולם, היא מתוקה וטובה יותר, מהשקר המתוק והטוב ביותר בעולם. משום, שמהות האמת, היא הסכמה עם המציאות. ומהות השקר, היא התנגדות והתרחקות מהמציאות. כי האמת, היא תיאור המציאות כפי מה שהיא באמת, והשקר, הוא תיאור המציאות, בצורה רחוקה ממנה. ולכן, האמת מקרבת את האדם לחוויית האחדות והשלמות עם המציאות, ללא כל התנגדות שהיא, והשקר, הוא מרחיק את האדם, מההנאה של דבקות ואחדות עם המציאות. ואמת מרה, היא רק כאשר מעורב בה שקר. והמרירות שבאמת, היא רק משום שיש בה גם שקר, שהוא ממרר את חיי...
רצון להרגיש טוב - מהו שורשו?
...כי האדם תמיד רוצה להרגיש טוב, וכמה שיותר טוב, טוב יותר. והרצון הזה של האדם להרגיש טוב, לא נעלם ולא נפסק לעולם. והשאלה היא, מהיכן נובע הרצון הזה, ומהי מהותו? והרצון של האדם להרגיש טוב, הוא ביטוי של הרצון של הנפרדות, לחזור לשורשה אל האחדות. כי האחדות היא כולה טובה. כי כאשר הכל אחד ממש, אין שום נפרדות ואין שום חיסרון כלל. כי חיסרון אפשרי, רק כאשר הישות היא חלקית וחסרה את השלם. אבל כאשר יש רק ישות אחת שלמה, ואין שום חלקים כלל, ממילא אין שום חיסרון כלל. ומצד האמת, האחדות והנפרדות הן ישות אחת ממש. ומצד...
אושר, רוחניות בעבודה, רוחניות מעשית, להיות מאושר, רוחניות עכשווית, רוחניות בארגונים, גשמיות, חיפוש רוחני, נהנתנות, ליהנות מהחיים, ללמוד מתמטיקה, מדיטציה
אושר, רוחניות בעבודה, רוחניות מעשית, להיות מאושר, רוחניות עכשווית, רוחניות בארגונים, גשמיות, חיפוש רוחני, נהנתנות, ליהנות מהחיים, ללמוד מתמטיקה, מדיטציה
...בעבודה, רוחניות מעשית, להיות מאושר, רוחניות עכשווית, רוחניות בארגונים, גשמיות, חיפוש רוחני, נהנתנות, ליהנות מהחיים, ללמוד מתמטיקה, מדיטציה איך אפשר להיות מאושר תוך כדי עבודה ומדוע מדיטציה לא מספיקה? אליעד כהן מסביר שכדי לחוות אושר ורוחניות אמיתית בעבודה, האדם צריך לשנות את התפיסה הרוחנית שלו לגבי מה זה אושר. לפי אליעד, הבעיה מתחילה כאשר אנשים מפרידים בין הרוחניות לבין העבודה, וחושבים שעבודה וכסף הם משהו רע שמונע מהם להתפתח רוחנית. הם חושבים שכדי להיות רוחניים צריך לשבת במדיטציה או לקרוא ספרי רוחניות...
מה באמת אתה רוצה - למה חשוב שתדע מה באמת אתה רוצה?
מה באמת אתה רוצה - למה חשוב שתדע מה באמת אתה רוצה?
...- למה חשוב שתדע מה באמת אתה רוצה? למה חשוב שתדע מה באמת אתה רוצה? אליעד כהן מסביר שהדרך היחידה לאושר מוחלט תלויה בהבנה עמוקה ומדויקת של הרצון האמיתי והבסיסי של האדם. לדעת מה אתה באמת רוצה זה לא רק עניין של מודעות עצמית, אלא זהו המפתח היחיד וההכרחי לאושר פנימי אמיתי. לדעת מה אתה רוצה, פירושו להבין בדיוק למה אתה רוצה את זה, מאיפה הרצון מגיע, ולמה בכלל אתה רוצה כל דבר. מה ההבדל בין רצון שטחי להבנת שורש הרצון שלך? הרבה אנשים חושבים שהם יודעים מה הם רוצים, אך לפי אליעד כהן, אדם שאומר אני רוצה כסף או...
רצון זה טוב או רע, טוב שיש רצון, רע שיש רצון, לחיות בלי רצון, רצון להשתחרר מהרצון, איזון בין טוב לרע, המציאות טובה, המציאות רעה, פחד לאבד את הטוב, תקווה לטוב, איזון בין טוב לרע
רצון זה טוב או רע, טוב שיש רצון, רע שיש רצון, לחיות בלי רצון, רצון להשתחרר מהרצון, איזון בין טוב לרע, המציאות טובה, המציאות רעה, פחד לאבד את הטוב, תקווה לטוב, איזון בין טוב לרע
...רצון, לחיות בלי רצון, רצון להשתחרר מהרצון, איזון בין טוב לרע, המציאות טובה, המציאות רעה, פחד לאבד את הטוב, תקווה לטוב, איזון בין טוב לרע האם רצון זה טוב או רע? אליעד כהן פותח בשאלה האם רצון הוא טוב או רע. הוא מסביר שקיומו של רצון הוא טוב, משום שכאשר האדם משיג את מה שהוא רוצה, הוא מרגיש טוב, אבל מצד שני, אם הרצון לא מתממש, האדם סובל. כלומר, קיומו של הרצון הוא בעצמו גם טוב וגם רע בו - זמנית. אליעד מדגים זאת באמירה שאם לאדם יש משהו שהוא רוצה, הוא ירגיש טוב, אבל מיד גם יופיע בו הפחד לאבד את אותו הדבר...
רצונך לא שלך, הרצון שלך הוא לא שלך, אל תיקח את רצונך באופן אישי, של מי הרצון שלך? איך נוצר הרצון שלך? אז מה אם אני רוצה משהו, אז מה אם רע לי, למה אני רוצה משהו? איך לא להרגיש רע מכך שהמציאות נגד רצונך? המציאות לא כרצונך
רצונך לא שלך, הרצון שלך הוא לא שלך, אל תיקח את רצונך באופן אישי, של מי הרצון שלך? איך נוצר הרצון שלך? אז מה אם אני רוצה משהו, אז מה אם רע לי, למה אני רוצה משהו? איך לא להרגיש רע מכך שהמציאות נגד רצונך? המציאות לא כרצונך
...באופן אישי, של מי הרצון שלך? איך נוצר הרצון שלך? אז מה אם אני רוצה משהו, אז מה אם רע לי, למה אני רוצה משהו? איך לא להרגיש רע מכך שהמציאות נגד רצונך? המציאות לא כרצונך איך לא להרגיש רע כשהמציאות לא כרצונך? אחת השאלות המרכזיות שאדם יכול לשאול את עצמו כדי להקל על הסבל בחייו היא: איך לא להרגיש רע מכך שהמציאות לא כרצוני?. אליעד כהן מציג פתרון ייחודי המבוסס על ההבנה שהרצון שלך אינו באמת שלך, ולכן אין צורך לקחת אותו באופן אישי. בדרך כלל, אנשים חווים כאב, תסכול או אכזבה כאשר המציאות מתנגשת עם הרצונות
שפת גוף, איך לקרוא אנשים? איך לקרוא שפת גוף של אנשים? איך להבין שפת גוף? איך ללמוד לקרוא שפת גוף? מומחה לקריאת שפת גוף, מה אומרת שפת הגוף שלך? טונציה, קצב דיבור, קצב נשימה, מיומנויות שיחה, מיומנויות תקשורת בין אישית
שפת גוף, איך לקרוא אנשים? איך לקרוא שפת גוף של אנשים? איך להבין שפת גוף? איך ללמוד לקרוא שפת גוף? מומחה לקריאת שפת גוף, מה אומרת שפת הגוף שלך? טונציה, קצב דיבור, קצב נשימה, מיומנויות שיחה, מיומנויות תקשורת בין אישית
...שפת גוף של אנשים? איך להבין שפת גוף? איך ללמוד לקרוא שפת גוף? מומחה לקריאת שפת גוף, מה אומרת שפת הגוף שלך? טונציה, קצב דיבור, קצב נשימה, מיומנויות שיחה, מיומנויות תקשורת בין אישית מהי שפת גוף וכיצד היא באה לידי ביטוי? שפת גוף כוללת את כל התנועות והמחוות שהאדם עושה מעבר למילים שהוא אומר. היא מתבטאת באופן שבו אדם מזיז את הידיים, מניע את הראש, משנה את הבעת הפנים, ואף באופן שבו הוא נושם. למשל, אפשר לשים לב אם מישהו ממצמץ יותר מהרגיל, אם הוא משנה את טונציית הקול או את קצב הדיבור, מתי הוא לוקח נשימה,...
איך להיות קשה להשגה? איך להתנהג כקשה להשגה? מה זה אומר להיות קשה להשגה? איך לשדר שאתה קשה להשגה? איך להתנהג בצורה של קשה להשגה? מה זה התנהגות של קשה להשגה? איך לגרום למישהו לרדוף אחריך? איך ליצור תשוקה? טיפים לזוגיות
איך להיות קשה להשגה? איך להתנהג כקשה להשגה? מה זה אומר להיות קשה להשגה? איך לשדר שאתה קשה להשגה? איך להתנהג בצורה של קשה להשגה? מה זה התנהגות של קשה להשגה? איך לגרום למישהו לרדוף אחריך? איך ליצור תשוקה? טיפים לזוגיות
...איך להתנהג כקשה להשגה? מה זה אומר להיות קשה להשגה? איך לשדר שאתה קשה להשגה? איך להתנהג בצורה של קשה להשגה? מה זה התנהגות של קשה להשגה? איך לגרום למישהו לרדוף אחריך? איך ליצור תשוקה? טיפים לזוגיות מה המשמעות של להיות קשה להשגה ואיך ליישם זאת במערכת יחסים? להיות קשה להשגה במערכת יחסים מתאר את ההתנהגות שבה אדם אינו זמין תמיד, בוחר להימנע מלתת מענה מידי לבקשות, ובכך יוצר דינמיקה של חוסר ודאות. זהו אמצעי שיכול להגביר את הערך שלך בעיני הצד השני, מתוך הרגשה שאתה לא תמיד זמין ושהשגתך אינה קלה. אליעד כהן...
איך להרגיש טוב להרגיש רע? איך לא להרגיש רע להרגיש רע? איך להרגיש טוב למרות שרע? איך להתמודד עם תחושות רעות? אין רע בלי טוב, רע זה טעם החיים, פחד זה טעם החיים, בלי רע אין חיים, בלי פחד אין חיים, מה טוב בלהרגיש רע?
איך להרגיש טוב להרגיש רע? איך לא להרגיש רע להרגיש רע? איך להרגיש טוב למרות שרע? איך להתמודד עם תחושות רעות? אין רע בלי טוב, רע זה טעם החיים, פחד זה טעם החיים, בלי רע אין חיים, בלי פחד אין חיים, מה טוב בלהרגיש רע?
...להרגיש רע? איך לא להרגיש רע להרגיש רע? איך להרגיש טוב למרות שרע? איך להתמודד עם תחושות רעות? אין רע בלי טוב, רע זה טעם החיים, פחד זה טעם החיים, בלי רע אין חיים, בלי פחד אין חיים, מה טוב בלהרגיש רע? למה אנחנו סובלים מהפחד ולא רק מהאירוע המפחיד? אחד הדברים המרכזיים שאליעד כהן מסביר הוא שהסבל שלנו מורכב משני חלקים: החלק הראשון הוא האירוע או התחושה השלילית עצמם - כמו פחד, כעס, דיכאון או טראומה. החלק השני, שהוא משמעותי יותר, הוא הסבל שלנו מכך שאנחנו בכלל חווים את התחושה השלילית. לדוגמה, אדם שמפחד להיות...
זוגיות ותקשורת
...ותקשורת להרבה אנשים המושג זוגיות מובן - שני אנשים הנמצאים במערכת שמשתלבת אחד בשני. הרבה פעמים אנו שומעים בהתחלה הכל היה ורוד, הכל היה טוב ונפלא, היה כייף, ואחרי זמן מה התחיל להיות משעמם, הוא לא מבין אותי, נמאס לי מהיחס שלו, אני כבר לא מושכת אותו כמו בעבר אני חושדת שיש לו מישהי אחרת. הוא לעומת זאת, אני לא מבין מה היא רוצה, אין לי אף אחת אחרת, אין לי כח, היא קרה אלי, אין ביניינו מגע מיני כבר זמן מה, וכו... וכו... הכל נהדר כאשר מתלוננים אחד על השני באוזני אחרים, אך מה קורה עם לקחת אחריות לגבי התקשורת...
ייאוש מאושר - איך לא להתייאש נגד כל הסיכויים?
...לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על ייאוש מאושר - איך לא להתייאש נגד כל הסיכויים?. ייאוש מאושר - איך לא להתייאש נגד כל הסיכויים? הפעם אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי, מה צריך לעשות בן אדם שמנסה להיות מאושר מנסה להיות אמיתי אבל לא מצליח, מה עושים? וכפי שהסברתי, תנסה להבין את עצמך, תהיה אמיתי עד הסוף ועליך לנסות למצוא תשובות לשאלות גם אם אתה לא מצליח למצוא תשובה ועל האדם להמשיך לנסות, לא מבקשים ממנו דווקא להצליח. יש קיר, תנסה לעבור אותו, אל תצליח, תנסה, תמשיך לנסות. וגם אם ההר שאתה ר...
גורו - מבוא
...מורה) הוא כינוי המשמש לתיאור מספר סוגים של מורים רוחניים או מנהיגים רוחניים: מנהיג דתי בהינדואיזם, בודהיזם, סיקהיזם וכן בתנועות דתיות חדשות רבות. מומחה המלמד תלמידים אומנויות הודיות מסורתיות במכללות בהודו. יוגי המלמד יוגה. כיום ניתן התואר הזה על ידי חסידים של זרמים שונים למוריהם, אין אמת מידה אחידה המבדילה בין מי שזכאי לתואר זה ומי שלא. הפרמטרים המקובלים על פי רוב להפיכתו של מורה רוחני לגורו הם הכרזתו שלו או הכרזת אלו הנמצאים מעליו בשושלת הרוחנית כי הוא ראוי לתואר, אופי מערכת היחסים שהוא מקיים עם...
חשיבה בריאה - לבחון את הדרך בה הולכים
...בריאה - לבחון את הדרך בה הולכים המאמר עוסק בהבנת האלטרנטיבות, כדי לבחון את הדרך בה הולכים ולשפר את הנוסחאות הקיימות שהאדם משתמש בהן בחיי היום יום, עמ לקבל את הטוב ביותר. חשיבה בריאה מגנה על האדם מפני דברים שליליים מעין מחסום בפניהם בדרך בחיי היום יום. וכאשר מדובר על חשיבה בריאה, אין הכוונה רק לא לאכול דברים לא בריאים שכמובן מזיקים לאדם. בנוסף לכך, הכוונה היא שהאדם יחשוב דברים שמקדמים אותו ויתעלם במקרים מסויימים לפי שיקול דעת אמיתי מכל מה שמוריד אותו למטה. ויש מצבים שהאדם לא צריך להתעלם מדברים מסויימים...
בגדים - הלבוש הנכון לגברים - כיצד לבנות מלתחה מודולרית למנהלים ואנשי עסקים?
...מודולרית למנהלים ואנשי עסקים? כאשר בוחרים בגד יש לקחת בחשבון את העובדה שהבגד מעביר מסרים, לכן, בבחירת הבגד הנכון יש לשקול בנוסף לטעם האישי גם את הצורך המקצועי. בארץ הולכת ורווחת יותר ויותר התופעה של שימוש בחליפות לעסקים. מכיוון שכמעט בכל מקום יש מיזוג אוויר אין סיבה שלא לאמץ הופעה מכובדת זו. בתהליך תכנון המלתחה יש לשים לב ולקחת בחשבון את הנתונים האישיים. צריך לדעת מהי העונה האישית והצבעים ההולמים אותנו (ראה כתבה הצבע כן קובע) ולהיות מודעים למבנה הגוף ולפרופורציות בין חלקי הגוף השונים. בעזרת הגיזרה...
לא לזלזל ברגע
...ככ גדולה שהוא כבר באופוריה ולא בודק מספיק, ואז הוא חושב שהכל ידוע לו בחיים, וכמובן שמבחינה אובייקטיבית אין כך הדבר, כי עצם כך שהוא הולך באופוריה הוא לא מסתכל על המציאות נכון, ומפסיק לבחון את החלטותיו. הדבר דומה לארנב שעשה תחרות עם הצב. הארנב השוויץ והלך לישון ואמר אקום עוד שעה, והשעה הזו עלתה לו ביוקר ולמרבה ההפתעה הצב ניצח. וניתן לראות לפעמים כשהאדם פתאום מצליח בדבר מה בחייו הוא פתאום מרגיש שהוא לא יכול לטעות יותר, ואז הוא פחות ערני לדברים שקורים לו ואז פתאום השמחה מתנפצת לו למרבה הצער לרסיסים...
התחלה חדשה - אין צורך בהאשמות שווא
...שווא כאשר האדם מתחיל מחדש את הדברים בשיא ההתלהבות וממשיך בשיא ההתלהבות ולא תלוי בתוצאות ויש לו כיסופים להצלחה ולא משנה לו כמה זמן ייקח העיקר השאיפה שלו, זה לא משנה לו כמה זמן ייקח, וכל החיים שלו נצבעים בצבעים צבעוניים כפי שהמשורר משליך את מצב רוחו על הנוף. והאדם כאשר קורים לו דברים טובים בטבעו הוא חושב שהכל צבעוני ופורח ולפעמים כאשר האדם טועה הוא מתבלבל וחושב שהכל בצבעים אפורים ודהויים אבל אפשר לחשוב אחרת, שהאדם נפל מחוסר הבנה נכונה של הדברים כי זו הייתה ההבנה של אותו הרגע ולא יכלה להיות אחרת. אבל...
להתעורר מסיוט ברגע השיא. הסוף של הטיפשות והשקרים. ייאוש מוחלט שמוביל לאושר. בסוף הכל מתהפך לטובה. סוף הדרך הרוחנית. הדרך אל השלמות - מה בדיוק קורה שם? - חלק 1
...ייאוש מוחלט שמוביל לאושר. בסוף הכל מתהפך לטובה. סוף הדרך הרוחנית. הדרך אל השלמות - מה בדיוק קורה שם? - חלק 1 והעניין הוא כי האדם רוצה שלמות. ולמרות שלאדם לא בדיוק ברור מהי אותה שלמות שהוא רוצה אף על פי כן כל מעשיו / תיכנוניו / פועלו וכו, נעשים מתוך מטרה להגיע לשלמות. והנה, בהתחלה האדם חושב בטעות (באמת?) שאת השלמות הנל, הוא ישיג באמצעות דברים חיצוניים כלשהם כגון כסף רכוש וכו,. ואחכ עם הזמן / כשהאדם מקבל קצת יותר שכל הוא מגלה שכל הדברים האלו נותנים לי טוב רגעי אך בהחלט לא עוזרים לו להגיע לשלמות, ו
היתרונות בלהיות מסודר
...בדברים בחיי היום יום ומסדר את הדברים ביומן או בדף מעין רשימת מכולת וגם דברים שהוא בטוח שהוא יזכור אותם במיליון אחוז הוא גם רושם אותם - התוצאה - הוא עושה את הדברים באופן כזה שהוא משיג דברים שלא חשב שהוא יכול להשיג אותם ובזמן קצר שהוא לא יכל לחשוב שהוא יכול לעשות אותם. מה הסיבה שהדברים מסתדרים יותר טוב כאשר האדם עובד באופן מסודר? מפני שהכל יושב אצלו טוב יותר בראש כאשר הוא מסדר אותם בכתב והוא זוכר גם יותר ממה שכתוב. אפילו טיעונים שיכל להתחבט בהם חודשים, יכולים להיפתר ביום אחד מסודר כפי שצריך. כיצד...
בודהיזם - סיבתיות
...הארוכה על סיבתיות Mahnidna Sutta מהאנידאנה סוטההתהוות מותנית (paiccasamuppdo) I.כך שמעתי. [1] פעם אחת הבודהה התגורר בין בני הקורו, היכן שהיתה עיר בשם קמאסדהמה. [2] והמכובד אננדה ניגש אל הבודהה, ברך אותו בכבוד והתיישב בקירבתו. ובעוד הוא יושב שם פנה אל המכובד בדברים הבאים: אדון נכבד, זה מופלא, זה מדהים עד כמה עמוקה היא ההתהוות המותנית ועד כמה היא נראית עמוקה! ועדיין, היא נראית לי ברורה לגמרי. אל תאמר זאת, אננדה, אל תדבר כך, אננדה! התהוות מותנית זו הינה עמוקה ונראית עמוקה. מתוך חוסר הבנה ואי חדירה...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
קריאת מחשבות מהתת מודע תחושת התעלות איך לטפל ב ocd קשה? מחלת איידס הפגנה אינטרס להרגיש רע חרדת גישה לנשים פחד להתחיל עם בחורות להעריך את עצמי בלי תנאים אהבה עצמית תינוק מתחיל לרצות שיאהבו אותו אהבה או התמכרות תחושה של חסר אושר למה אתה לא מאושר? מהן 5 האופציות שלך כשלא טוב לך בזוגיות? להחמיא לבחורה החלטות נבונות תהליך קבלת החלטה להתמודד עם מוניטין שלילי בגוגל איך להתמודד עם פרסום שלילי בפייסבוק? פחד מכישלון בעבודה הגברת מוטיבציה קורס לאנשי מכירות לגרום ללקוח לסגור עסקה על המקום למה הילד לא שומע לי? ילדים וגירושים אינטרס של מורה רוחני תרגול רוחני להתרפא ממחלות נפשיות ללא כדורים אישיות געגועים לאקס בתוך זוגיות איך לעשות רע לאקס? ציוד כושר איך לזהות את התחושות של השריר? לענות לאלוהים האם אלוהים יכול לברוא אבן שלא יכול להרים? הארה שנעלמה האם אני מואר רוחנית? איך להיות אלוהים בדמיון? האם כדאי להפוך להיות אלוהים? קניית דירה דרך מהירה להתעשר הופך למשמעות החיים פרדוקס מטרת החיים לא ליצור עוגן שלילי איך ליהנות משטיפת כלים? תחושה של הבחירה בוחר להרגיש רע איך העולם מתנהל? למה העולם רע? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ינג אישי, מאמן זוגי, מאמן אישי בתל אביב ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0781 שניות - עכשיו 19_09_2025 השעה 03:44:11 - wesi4