ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 3 📌ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 2. מקומם של תהליכי ... - התחייבות ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 3

ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 2.

מקומם של תהליכי ההעברה כנוכחים בהתנסות

לא ניתן לעקור מהשורש או להשמיד רגשות שעולים בטיפול. אסטרטגיה מסוג זה לרוב נכשלת ובמקום מעוררת את הפעולה ההפוכה (Spinelli, 1994 מתוך Spinelli, 2007). במידה והמטפל והקליינט לעולם לא יכלו להיות דבר אחר מאשר חלק אינטגראלי של מערכת היחסים דו כיוונית שהיא ייחודית ומורכבת, הדבר בכלל חסר משמעות להציע שצריך או אפשר להחזיק בעמדה שהיא ניטראלית (Cooper, 2003). המודעות לכך הינה חלק חיוני לטיפול והיא מצביע על הדרישה להבהרת הדינאמיקה שביחסים הטיפוליים. הדבר מדגיש את החשיבות שבהבנת אופני הקשר שבין שני האנשים השותפים למפגש (Van Deurzen & Kenward, 2005).

מכיוון שתפיסת האדם היא אישית ומעוותת, על המטפל לבחון ולהבהיר את דעותיו שלו כפי שאת אלו של הקליינט. חווייתו את הקשר, לעיתים תהיה מבוססת על התנסותו הקודמת, לעיתים על אירועים סמוכים או מצויים ולעיתים תבטא תגובה ישירה לדבר אותו עורר או חשף הקליינט (Van Deurzen & Kenward, 2005). מודעות זו הכרחית, מכיוון שזהו התחום בו יש למטפל את היכולת והכוח לשהות לפני שיגיב. זהו התחום בו הוא יצור אנוש ולא סתם אוסף של דחפים או צורות התנהגות. ללא המודעות למקום זה, תגובתו תהיה אוטומטית, מצומצמת וללא חופש בחירה והתמקדות פעולתו, תופנה כלפי צרכיו העצמיים ולא כלפי האדם שנמצא מולו (מיי, 1983).

הדרך של המטפל להתמודד עם הרגשות שעולים בטיפול, אינה על ידי הכחשתם, הפיכתם לדבר אחר או צמצומם לידי הגדרות כהעברה או העברה נגדית, אלא על ידי ההכרה בהם כנוכחים בהתנסותו ובמערכת היחסים עם הקליינט (Spinelli, 1994 מתוך Spinelli, 2007). במידה ולמשל הוא חש משיכה ארוטית כלפי המטופל, הוא חייב להתמודד בכנות עם רגשותיו. במידה ולא יעשה זאת, צרכיו יפורקו בדמיונו עם הקליינט. במידה ולא יקבל את הדרך הארוטית כאחת מדרכי ההתקשרות, הוא לא יאזין באופן מלא ויאבד את אחד האמצעים לשינוי בתרפיה (מיי, 1983).

למעשה, בפסיכותרפיה האקזיסטנציאליסטית הדבר אותו המטפל מרגיש בתוכו, הינו אחד מהכלים הטובים ביותר בכדי לדעת מה מרגיש הקליינט (מיי, 1983). לכן, המטפל ישקול את חשיפת הדבר המתרחש ואת חקירת תגובתו הרגשית שלו, עם הקליינט. המחשבה היא, שכך יכול להתגלות דבר מה חשוב לגבי הקליינט, לגבי מערכת היחסים או לגבי דעתו הקדומה שלו ולכל אלו, ישנו צורך להתייחס. כמובן שדיון לגבי הדעה הקדומה אישית של המטפל יילקח אל המדריך או המנחה שלו (Van Deurzen & Kenward, 2005).

מתוך דברים אלו, עולה השאלה האם החשיפה העצמית מועילה או לא. התשובה היא שהדבר תלוי בדבר אותו המטפל מנסה לקדם או להשיג באמצעותה. במידה והחשיפה נשארת במסגרת מטרת הניסיון להביא למיקוד ולגלות את נטיותיו המרומזות של השקפת עולמו של הקליינט, כשזו משפיעה ומתחזקת את המשקעים והניתוקים (היעדר הפתיחות), זו ברת תוקף. בבחירה להכרה בדבר אשר נמצא וחשיפתו, המטפל יכול לראות ולחלץ היבטים רלוונטיים לגבי השקפת עולמו של הקליינט, שבמקרה ההפוך הוזנחו (Spinelli, 2007).

ההכרה בדבר המתרחש כחלק מהשייכות, גם מאפשרת למטפל להניח היבט מסוים זה של התנסותו במסגרת התנאים הנחווים בתרפיה (מיי, 1983). כשהמטפל כולל התנסויות אלו בהבהרה הנמשכת ועושה בהם שימוש בכדי לאתגר את השקפת עולמו של הקליינט הוא יכול להימנע מתחושות של הצפה, המומות או דיכאון שהיו יכולות לעלות במקרה ההפוך. הדבר דורש את שינוי תפיסת החוויה כבעייתית, לא רצויה או אסורה, לכיוון הפתיחות לממשיות. עמדה זו של קבלה הופכת את ההתנסות להולמת ולמועילה לתהליך הטיפולי (Spinelli, 2007).

המפגש האקזיסטנציאליסטי, מאפשר לקליינט לגלות את מגוון אפשרויותיו לחשיפה אל מול הדמויות עימן הוא נפגש בעולם. מטרתו הינה ליצור מרחב ניסיוני בו הקליינט יכול להתחיל להתנסות בקיום שהוא יותר פתוח (Boss, 1963 מתוך Cooper, 2003). יתרה מזאת, בניסיון לאמץ פתיחות כלפי אותו הדבר שבמקרה ההפוך הייתה הימנעות או התרחקות ממנו, המטפל יכול להמחיש את התיאוריה ובאופן זה להפוך לדוגמא חיה של להיות בקיום ובכך, לאפשר לקליינט להתנסות בכך או לפחות להחשיב זאת (Spinelli, 2007).

העברה והעברה נגדית מנקודת המבט הפסיכואנליטית

התהליכים העברתיים מתוך העמדה האינטר סובייקטיבית ההתייחסותית

כפי שהוצג מלפני, השקפת העולם האקזיסטנציאליסטית מעצם היותה פנומנולוגית, מציגה ביקורת רבה כלפי יחסה של הגישה הפסיכואנליטית להתנסויות ההעברה וההעברה הנגדית. יחד עם זאת, חשוב לציין שביקורת זו אינה עומדת בקנה מידה אחד עם המשגתן ותפיסתן של הגישות העכשוויות בפסיכואנליזה, אלא מתאימה יותר לגישה הפסיכואנליטית הקלאסית של פסיכולוגיית האדם האחד ולתקופות המוקדמות של פסיכולוגיית שני האנשים.

הפסיכואנליזה הקלאסית, הבינה את יחסי ההעברה כהשלכה או העתקה של רגשות הקשורים למערכות היחסים המוקדמות שלנו אל ההתנסויות במערכות היחסים בהווה והיא מיקדה את הטיפול על בחינת השפעת עברו של הקליינט על מערכות יחסיו הבין אישיות בהווה (Marcus, 2002). זאת, אגב ההנחה שהמטפל יכול להחזיק נקודת מבט ניטראלית וההקפדה, לא להדגיש מידי או בכלל את תרומתו האפשרית של המטפל לאינטראקציה הבין אישית (מיטשל ובלאק, 2006). גישה זו סותרת במהותה את העקרונות הבסיסיים של השייכות וניתן להבין את הביקורת שהופנתה כלפיה.

בשלב מאוחר יותר, התהליכים העברתיים הובנו במונחים של קשר בין אישי וההתנסות עצמה עברה למרכז ההתמקדות של הטיפול ולא הפרשנות שלה (Summers, 2002). תפיסת התהליכים העברתיים התרחבה מעבר להשלכה של עברו של הקליינט על המטפל, לכלול גם את תרומתו של המטפל וגם את הדבר החדש אותו יוצר הקליינט עימו (מיטשל ובלאק, 2006), ההתבוננות על מערכות היחסים הופנתה מהעולם הפנימי, אל השפעותיה על הסביבה והתהליכים העברתיים הובנו ככאלו שיש להם נגיעה ישירה לתהליך הטיפולי (פרלוב, 2009). אולם יחד עם זאת, גם בשלב זה הביקורת האקזיסטנציאליסטית עדיין הייתה הולמת.

אמנם, תקופה זו שיקפה את ההבנה של האדם במונחים שהם בין אישיים, אולם היא עדיין דמתה לקודמתה מבחינה זו שהיא הציעה שהמטפל יכול לשמור את חווייתו הסובייקטיבית מלזהם את ההעברה של הקליינט (פרלוב, 2009). נקודת מבט זו משתנה בפסיכואנליזה ההתייחסותית. התייחסותה לתהליכים העברתיים אינם עוד כאל רגשות המועתקים מדמויות עבר אל המטפל, הקליינט או הסיטואציה האנליטית ולא עוד, כאל מצב בו רגשותיו המודחקים של הקליינט מושלכים אל מטפל שהופך לכלי הכלה להיבטים המנותקים של התנסותו של הקליינט. הם מומשגים כמטריקס של העברה והעברה נגדית, כאמת המשקפת את השייכות ואת ההתרחשות של הכאן ועכשיו של הרגע ושהיא שייכת גם לקליינט וגם למטפל באופן שהוא בלתי נמנע (Orfanos, 2002)

הפסיכואנליזה ההתייחסותית, מבינה את המפגש הטיפולי ואת יחסי ההעברה במונחים של הדדיות ואינטר סובייקטיביות. היא מבינה את מערכת היחסים ככזו בה נמצאים שני סובייקטים ולא רק סובייקט אחד, שהוא הקליינט והאובייקט שלו, שהוא המטפל (פרלוב, 2009). התהליכים העברתיים נתפסים כתוצאה למפגש ביניהם. הם מובנים כתורמים באופן בלתי נמנע והדדי להתפתחות התהליך הטיפולי, בו מטשטש הגבול בין ההעברה להעברה הנגדית לטובת המרחב שנוצר (מיטשל ובלאק, 2006). בני האדם נתפסים כבלתי נפרדים מהשדה הבין אישי וההתמקדות באינדיבידואל מבלי לקחת בחשבון את מערכות היחסים של ההווה, בנוסף לעבר, נחשבת כמוטעית (Orfanos, 2002).

ההתמקדות בטיפול מופנית לכאן ועכשיו של האינטראקציה והבנת המתרחש בשדה הבין אישי הנוכחי, מותנית בכך שהמטפל יקבל תחושה ברורה של הקליינט. השלכות הקליינט, מובנות ככאלו שאינן נקלטות בנפרד מהחרדות, הכמיהות והקונפליקטים של המטפל, אלא דרכם והשתתפותו של המטפל בתהליך הטיפולי מובנת כבלתי נמנעת (מיטשל ובלאק, 2006). מנקודת מבט זו, תהליכים העברתיים נתפסים כמערבים את סובייקטיביות המטפל בתהליך של יצירה הדדית עם הקליינט. זהו תהליך דיאלקטי, בו שני הצדדים יוצרים, מידעים, משמרים ושוללים את האחר (Orfanos, 2002).

למרות שהמטפל והקליינט נתפסים כמשתתפים, כמווסתים וכמשפיעים אחד על השני בתהליך האנליטי, מודגשת החשיבות של להחזיק במתח שבין ההתייחסות לאחר כאובייקט לבין ההתייחסות לאחר כסובייקט נפרד. ההכרה הדדית מובנת כהיבט מהותי בהתפתחות העצמי (Orfanos, 2002). יתרה מזאת, החשיבות לכך שהמטפל ישמור על תחושת הסובייקטיביות שלו עצמו ושהקליינט יבוא במגע עימה מודגשת (פרלוב, 2009). הפסיכואנליזה, הופכת לזירה בה נאבקים שני אנשים בכדי לארגן ולהעניק משמעות לחייו הרגשיים של הקליינט והמטפל נשאב פנימה באופן בלתי נמנע ואם זאת, מועיל. הוא נאבק בדינאמיקות דומות לאלו של הקליינט והוא נטוע בתהליך ומשום כך, הוא יכול להזדהות עם השלכות אלו לצורך הבנת הקליינט (מיטשל ובלאק, 2006).

ההכרה שאנו נחדרים רגשית על ידי האחר ובו זמנית חודרים אליו, מתגלית בהבנה שאין טעם לחשוב על האקלים הרגשי שבין שני אנשים במונחים של גורם ומגיב נפרדים, אלא יש להתרכז באופן בו נפרשת האינטראקציה ויוצרת איכות ייחודית המאפיינת את שני הנוכחים (מיטשל ובלאק, 2006). המשמעות לכך שהאדם כבר אינו יכול להיחשב כיחידה נפרדת, הינה שהגישה של המטפל למניעים שלו עצמו אינה מלאה ומכיוון שכך הוא אינו יכול לדעת באופן מוחלט מה הדבר הטוב לקליינט. לכן, הוא מחויב לקחת את תפיסתו העצמית את הקליינט בחשבון וכמו כן, להבין את תפיסת הקליינט את הסובייקטיביות שלו, של המטפל (Orfanos, 2002).

האינטראקציה שנוצרת, יכולה לקחת את המטפל למקומות קשים ולשקף לו דמויות שהוא אינו רוצה להכיר בהם כשלו. אולם, מכיוון שהדבר מתרחש ממילא והתכנים העולים אינם בשליטתו של המטפל, מודגש הצורך לאפשר לדבר לקרות, להתבונן בו ולאפשר גם לקליינט להתייחס לכך (פרלוב, 2009). הדרישה מהמטפל היא למחויבות ותגובתיות כנה ולשימוש בעימותים אוטנטיים וגילויי לב. הדרישה היא גם מהמטפל וגם מהקליינט לבחון כיצד ומדוע הם בקונפליקט ולתת משא ומתן בקשר לקונפליקט באופן הטוב ביותר שהם יכולים (Orfanos, 2002).

העמדה האינטר סובייקטיבית של הפסיכואנליזה ההתייחסותית הופכת את מערכת היחסים לדומיננטית מבחינת ערכה לתראפיה והיא מציבה אותה במרכז המוטיבציה לטיפול ולפסיכופתולוגיה. משמעותה היא, שמלבד לסובייקטיביות הקליינט, גם סובייקטיביות המטפל והתערבותו האישית נלקחים בחשבון. הכל נמצא תחת התחשבות בוחנת, כשהדבר כולל גם את הסיבוכים הנוצרים (Orfanos, 2002). הבנה זו דורשת מהמטפל להיות פתוח יותר לכל תגובותיו הרגשיות והאישיות. הגבול שבין אישיותו המקצועית ובין כלל אישיותו הסובייקטיבית נהיה מעורפל והקליינט, מוזמן לפגוש אותו באמת, עם כל האמת הרגשית הגלומה במפגש זה (פרלוב, 2009).

סיכום ודיון

נקודת המוצא של הגישה הפנומנולוגית אקזיסטנציאליסטית להבנת המפגש הטיפולי, הינה בהבנת הקיום מנקודת המבט של השייכות. הכוונה בשייכות, הינה שהנפרדות והניטראליות אינם אפשריים ושתמיד ישנה מעורבות ואינטראקציה שהיא בלתי נמנעת עם כל אשר קיים. כלומר, שהסובייקטיביות אינה מתרחשת בנפרד מהמפגש. המפגש עצמו, ללא קשר לתוכן המקצועי שבו, מעורר ומשפיע בדרכים רבות ובאופן בלתי נמנע. להבנה זו השלכה מהותית על אופן ההבנה והיישום של הקשר הבין אישי במפגש הטיפולי. הגישה רואה את הצורך לגשת אל האחר מנקודת המבט המשותפת והיא מתמקדת בהבנת המשמעויות והאפשרויות ההדדיות המתגלות במפגש.

בנוסף, הגישה הפנומנולוגית אקזיסטנציאליסטית מכירה בכך שלעולם לא נוכל להבין את האדם שמולנו באופן מלא על ידי המשגה תיאורטית. לכן, במפגש הטיפולי ישנו ניסיון להימנעות מאבחון מדויק ומפרשנות המסתמכת על הנחות וקביעות שהם ידועות מראש. המטרה אינה להסביר את המתרחש, אלא לאפשר מרחב של התנסות ולהבהיר את כל אשר נחשף בו. המטפל, נמנע מהצגת מערכות של עקרונות ובמקום, הוא מכוון לחקירה של המיידיות בא מתרחשות ההתנסויות בכאן ועכשיו. היבט זה, יחד עם הבנת המפגש מנקודת המבט של השייכות, משליך להבנה שישנו צורך למטפל לרתום את כל מכלול אישיותו שגבולותיה מתפרשים בהכרח מעבר להכשרתו המקצועית.

התהליך הטיפולי מתואר ככזה בו נוכחותו המלאה של המטפל היא הכרחית ואינטנסיבית. הוא נכנס לקשר כאדם שנכנס לקשר אישי והוא שוקע לעולמו של הקליינט כשהוא משתתף בתהליך באופן המלא ביותר לו הוא מסוגל. הוא צולל לתוך הקשר, מאפשר לקליינט לבחון את עצמו ועוזר לו לתרגם להבנה קונקרטית את גישתו ותחושותיו והשלכותיהם. יחד עם זאת, הוא נזהר שלא לאבד את עצמו לתוך תפיסת המציאות של האחר והוא מעגן את נקודת מבטו האישית, בכדי להבטיח שיוכל לחזור אליה.

התהליכים העברתיים מתוארים כהתנסויות בלתי נמנעות המבטאות את השייכות והבין יחסיות ושהן משקפות את הפתיחות והסגירות של המטפל והקליינט בכאן ועכשיו של המפגש הטיפולי. מודגש, שלא ניתן להימנע מההדדיות שבמפגש, שההימנעות מהרגשות שעולים בטיפול היא בלתי אפשרית ושהדבר מצביע על הצורך להבהרת היחסים. מצוין שבכדי להתמודד עם הרגשות, ישנו צורך להכיר בהם כנוכחים ואמיתיים במסגרת התנאים הנחווים בערכת היחסים בתרפיה. הכרה בהם מאפשרת לקבלם כהתנסות הולמת ומועילה והדבר משקף מודל לדרכי קיום של היענות ופתיחות לעולם.

השקפת עולם זו, מציגה ביקורת כלפי התייחסותה של הגישה הפסיכואנליטית לתהליכים העברתיים. היא מציגה טענות כגון שההתייחסות למטפל כבעל יכולת להיות ניטראלי סותרת את השייכות הבלתי נמנעת שבקיום האדם, שפרשנות התנסויות אלו כהעברה מאפשרת את התנערותו של המטפל מהשפעתו הממשית וההתמקדות בעבר, מזניחה את המתרחש בהווה באמת, מונעת קשב אמיתי וממעיטה בערכה של הסיטואציה, או שמלבד לכך שהערכים המוסברים מסתירים את הדבר שמתרחש באותו הרגע כשלעצמו ואת קישרו האפשרי להשקפת עולמו של הקליינט, אלא שגם שהכפייה שבהגדרות תהליכי ההעברה מונעות את הניסיון להישאר עם אותו הדבר שמראה את עצמו.

אמנם, בתקופות שונות של הזרם הפסיכואנליטי, התהליכים העברתיים תוארו כהשלכה של רגשות מדמויות משמעותיות בעבר כלפי דמויות בהווה, ההתמקדות הייתה בפרשנות העבר על מערכות היחסים בהווה והדעה שרווחה, הייתה שלמטפל ישנה היכולת לניטראליות במערכת היחסים ותרומתו לאינטראקציה לא הודגשה. ובתקופות אחרות, למרות שהקשר הובן במונחים בין אישיים ותהליכי ההעברה הורחבו בכדי לכלול את תרומתו של המטפל למפגש, המטפל עדיין נתפס כבעל יכולת להכיל היבטים מתוך התנסותו של הקליינט באופן שהוא מנותק ושהוא אינו מעורב בהעברה של הקליינט. עם זאת, נראה שביקורת זו אינה בהלימה עם גישות עכשוויות בפסיכואנליזה.

הגישה הפסיכואנליטית ההתייחסותית מבינה באופן דומה לפנומנולוגיה האקזיסטנציאליסטית את התהליכים העברתיים במונחים של הדדיות ואינטר סובייקטיביות. כאמת המשקפת את השייכות ואת ההתרחשות של הכאן ועכשיו של הרגע ושהיא שייכת גם לקליינט וגם למטפל באופן שהוא בלתי נמנע ושבו, נמצאת תרומתם של שניהם לתהליך הטיפולי. שתי הגישות רואות את המפגש הטיפולי כשדה בו נמצאים גם הקליינט וגם המטפל ושבו, נמצאת התרומה של שניהם. מכיוון שכך, מופנית ההתמקדות בשתי הגישות לכאן ועכשיו המשקף את הנוכחות האמיתית של האינטראקציה.

בשתי הגישות, התהליכים העברתיים נתפסים כמערבים את סובייקטיביות המטפל ואת השתתפותו הבלתי נמנעת בתהליך הטיפולי. ישנה הדגשה על החשיבות שבשמירת תחושת הסובייקטיביות והחזקת המתח שבין תפיסת העצמי לאחר, של החשיבות שבהשתתפות המטפל בתהליך שנוצר ובצורך של המטפל לבחון את עצמו בנוסף לקליינט. הן מכירות בכך שלמרות שלעיתים המטפל יכול לחוות את עצמו, או את הקשר, באופן קשה, ישנו הצורך לאפשר לדברים לקרות ולהכיר בכל ההתנסויות כנוכחות במערכת היחסים.

בשתיהן נאמר שהגבול בין ההעברה להעברה הנגדית מטשטש לטובת המרחב שנוצר בין הקליינט למטפל והן מדגישות את הצורך שהקליינט יבוא במגע עם מכלול אישיותו של המטפל. מבחינת שתי הגישות על המטפל להשתתף באופן מלא, חי ואקטיבי בעולמו של הקליינט. הדרישה מהמטפל היא להיות כן ואוטנטי. הוא נדרש להיות פתוח לתגובותיו הרגשיות והאישיות ולשקף פתיחות זו למערכת היחסים. זהו מפגש בא נעשה הניסיון לראות את האחר כשותף בין ייחוסי ולא מנקודת המבט בא האחר נחווה כנפרד. יחסי העברה מובנים כהתנסויות הנמצאות בתלות של גומלין והדדיות ושהן מעוצבות גם על ידי המטפל וגם על ידי הקליינט. ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 4

אתגרים משמעות החיים גישות פסיכואנליזה דמיון יחסי בפסיכותרפיה להתבונן אינדבדואל שינוי התנהגות תחושת סובייקטיביות אקזיסטנציאליזם בפסיכותרפיה העברה והעברה נגדית העברה נגדית פסיכותרפיה תרפיה
תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...
טעויות במערכות יחסים, איך לא להציב אולטימטום לעצמך? איך לא לשתול מחשבות שליליות? איך לתקן טעויות בזוגיות? איך לדבר נכון? איך לתקשר נכון? מיומנויות תקשורת זוגית, איך לפתח שיחה? תקשורת בין אישית
טעויות במערכות יחסים, איך לא להציב אולטימטום לעצמך? איך לא לשתול מחשבות שליליות? איך לתקן טעויות בזוגיות? איך לדבר נכון? איך לתקשר נכון? מיומנויות תקשורת זוגית, איך לפתח שיחה? תקשורת בין אישית
...איך לתקן טעויות בזוגיות? איך לדבר נכון? איך לתקשר נכון? מיומנויות תקשורת זוגית, איך לפתח שיחה? תקשורת בין אישית אליעד: אחת הטעויות שאנשים עושים לפעמים, במערכות יחסים שהם מציבים אולטימטום לעצמם. עכשיו מה זה נקראה להציב אולטימטום לעצמך? להציב אולטימטום לעצמך פרושו, נגיד, שאתה אומר במקום עבודה שלך, אם לא תעלה לי את השכר, אני אתפטר. עד יום זה וזה. עכשיו זה איום. על מי האיום? עליך. כי אתה עכשיו, צריך להתפטר. עכשיו, נכון שניסת לאיים עליו, אבל בסופו של... לצפייה בהרצאה בנושא תחושת סובייקטיביות - לחץ כאן...
אמת יוצרת חוסר אושר - למה ומדוע?
אמת יוצרת חוסר אושר - למה ומדוע?
...אושר - למה ומדוע? הפעם אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי, אדם מחפש את האמת והאמת גורמת לו להרגיש רע. מה זה אומר? החיפוש גורם לו להרגיש לא מאושר. והשאלה היא מה עושים? ואני אסביר, העניין הוא די פשוט, כפי שהסברתי מי שרוצה להרגיש טוב, צריך לחפש את האמת. ולחפש את האמת עד הסוף, גם אם נדמה שזה בלתי אפשרי, וגם אם זה לא אפשרי, לפחות שיגלה את זה, ומי שיחפש עד הסוף, ירגיש טוב באמת. מה שקורה בפועל שאדם מחפש את האמת, הוא מתחיל להיות לא מאושר, כי הוא מתחיל לראות... לצפייה בהרצאה בנושא תחושת סובייקטיביות - לחץ כאן...
אמת, אובייקטיביות, סובייקטיביות, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, אמת בלתי תלויה, אמת מחוייבת, אמת מוחלטת
...מוחלטת ובו יתבאר העניין של אובייקטיביות וסובייקטיביות. ויתבאר, מהי אמת אובייקטיבית ומהי אמת סובייקטיבית? והאם באמת יש בעולם משהו שהוא כולו אך ורק אובייקטיבי? וכיצד ניתן להגיע לאמת אובייקטיבית? ומה היתרונות וגם מה החסרונות, של להיות אובייקטיבי? ועוד. ואובייקטיבי, פירושו, שאינו תלוי במתבונן בו. וסובייקטיבי, פירושו, אישי. דהיינו, שהוא תלוי במתבונן בו. לדוגמא אדם עיוור שלא רואה מולו בית. שמבחינה אישית / סובייקטיבית, האמת שלו היא, שאין מולו בית. אבל מ... לקריאת המשך המאמר בנושא תחושת סובייקטיביות - לחץ כאן...
העברת מסרים הפוכים למה שהתכוונת, איך לא להעביר מסר מנוגד למסר שלך? טעויות בהעברת מסרים, למה מבינים אותך הפוך ממה שהתכוונת? איך לא להעביר מסר הפוך מהמסר שלך? מסר ישיר, מסר עקיף, מסר לתת מודע, ההפך מחייה את הדבר
העברת מסרים הפוכים למה שהתכוונת, איך לא להעביר מסר מנוגד למסר שלך? טעויות בהעברת מסרים, למה מבינים אותך הפוך ממה שהתכוונת? איך לא להעביר מסר הפוך מהמסר שלך? מסר ישיר, מסר עקיף, מסר לתת מודע, ההפך מחייה את הדבר
...למסר שלך? טעויות בהעברת מסרים, למה מבינים אותך הפוך ממה שהתכוונת? איך לא להעביר מסר הפוך מהמסר שלך? מסר ישיר, מסר עקיף, מסר לתת מודע, ההפך מחייה את הדבר הרצאה על העברת מסרים הפוכים למה שהתכוונת, איך לא להעביר מסר מנוגד למסר שלך? טעויות בהעברת מסרים, למה מבינים אותך הפוך ממה שהתכוונת? איך לא להעביר מסר הפוך מהמסר שלך? מסר ישיר, מסר עקיף, מסר לתת מודע, ההפך מחייה את הדבר ועוד שתילת מחשבות, איך לזהות שקרים? איך לגלות שקרים? איך לשקר בחוכמה? איך לשקר... לצפייה בהרצאה בנושא תחושת סובייקטיביות - לחץ כאן...
הפכים זהים. מהי האמת הבלתי תלויה? מהי מהותה של המציאות כולה? חלק 4
.../ פיזיקה: קריסה קוונטית = פרדוקס שנראה שיש לכאורה בין תורת היחסות לבין תורת הקוונטים. הנ"ל מסביר את עניין הסופרפוזיציה הקוונטית (ריבוי מקומות), על ידי זה שמבינים שמצד של המהות של מימד המקום, הכל נמצא באותו המקום. כל נקודה שיש במקום, זה הכל צמצום של האין סוף שמהותו מהווה את מימד המקום / מימד הזמן וכולי. תהליך הקריסה הקוונטית = הרגע שבו האין סוף מצמצם את עצמו לתוך המחשבה של האדם. המפץ הגדול = האין סוף מצמצם את עצמו ל 3 גורמים שונים. לאדם החושב את המחשבה... לקריאת המשך המאמר בנושא תחושת סובייקטיביות - לחץ כאן...
יופי חיצוני, להיות מקובל בחברה, ביטחון עצמי, דימוי עצמי, להיות מקובל, דחייה חברתית, להיות מושלם, לחוות שלמות
יופי חיצוני, להיות מקובל בחברה, ביטחון עצמי, דימוי עצמי, להיות מקובל, דחייה חברתית, להיות מושלם, לחוות שלמות
...להיות מקובל, דחייה חברתית, להיות מושלם, לחוות שלמות - פרומו אליעד: יש תפיסת מציאות שאומרת שהכל אחד, איפה היא נמצאת? מחוץ למקום. תדמייני מקום, וזה בחוץ, כדי להגיע לשם, צריך חבלים כדי לטפס, או לחפור, או מקדח או חבלים. עכשיו, מה הם כלי הטיפוס? או איך אפשר לחפור פנימה? על ידי הנפרדות עצמה. באמצעות הנפרדות נגיע לאחדות, לוקחים דבר אחד של נפרדות ומטפסים איתו לשורשו, או חופרים איתו לשורשו, זה אותו הדבר. זאת אומרת, שניקח דבר, שאת חושבת שיש הבדל בין דבר לדבר... לצפייה בהרצאה בנושא תחושת סובייקטיביות - לחץ כאן...
העוצמה הפנימית הגלומה בתוכנו
...משברים בחייו? מי מאיתנו לא שאל את עצמו אלפי פעמים למה זה מגיע לי? למה זה קורה דווקא לי? ובכן... היקום מעמיד את כולנו בנסיון ודרך הנסיון אנו אמורים ללמוד שיעור. כל אחד לומד את השיעור היחודי לו. אחד לומד בדרך קלה יותר ואחר בדרך קשה יותר. השיעורים שאנו לומדים הינם בחירה של הנשמה שלנו עוד בטרם התגלגלנו וזאת על מנת לגרום לצמיחתה והתפתחותה של הנשמה. השיעור שאנו לומדים הינו שיעור שהנשמה מסוגלת לעמוד בו כי אחרת לא היינו זוכים לקבל לעבור את השיעור. הכוח והאנרגיה... לקריאת המשך המאמר בנושא תחושת סובייקטיביות - לחץ כאן...
לשמוח כל יום וגם בחג הסוכות
...מהי אותה מצווה גדולה? ר' נחמן מברסלב ממליץ בחום "להיות בשמחה תמיד! וצריך להתגבר מאוד בכל הכוחות ולהרחיק העצבות והמרה שחורה ולהיות אך שמח תמיד. " וכל זאת למה? "והוא רפואה לכל מיני חולאת. כי כל החולאת באין רק מעצבות ומרה שחורה" [1]. תמיד רצוי לשמוח אבל, אחת ההזדמנויות לשמחה היא בחגים. שלמה המלך חונך את המזבח בבית המקדש ואז "ויעש שלמה בעת ההיא את החג וכל ישראל עמו קהל גדול" [2]. הסופר המקראי קורא לחנוכת המזבח בשם החג, בהא הידיעה! האם זה מקרה? מבהיר... לקריאת המשך המאמר בנושא תחושת סובייקטיביות - לחץ כאן...
למה צריך להזהר מדיבור שלילי?
...שלילי. ז"א לא לדבר דיבורים שליליים על עצמך (או הילד שלך וכיו"ב) אפילו לא בצחוק. לדוגמא אל תאמר אני לא אצליח במשהו, אני הולך להפסיד. או כל דבר אחר שאינו חיובי. למרות שכשאדם אומר משפט כזה הוא לא באמת מתכוון אליו בכל זאת הדיבור עצמו יש לו כוח גדול והוא יכול לגרום לאדם באמת להיכשל רק בגלל כוח הדיבור. דבר זה נובע מכך שכאשר אתה כאדם אומר משפט מסוים, המוח שלך מתרגם אותו, מבין אותו ומרגיש אותו. אם אתה אומר משהו חיובי, המוח מתרגם את זה למשהו חיובי, המוח מדמיין... לקריאת המשך המאמר בנושא תחושת סובייקטיביות - לחץ כאן...
אדם, עץ, אדם בט"ו בשבט גם
...דעם בוים זיינען זיך צעפלויגן דריי קיין מזרח דריי קיין מערב און די רעשט קיין דרום, און דער בוים געלאזט אליין, הפקר פארן שטורעם..." [1]. לא הרבה שירי ערש אני זוכר מילדותי. "אויפן וועג", שהמאמע היקרה שלי זמרה ברגש רב, כדי להרדימני, איני שוכח: לקראת סיום הניגון, בדרך כלל, הייתי הופך פני לקיר, מעין אות ברור לשקיעתי בחלומות. אבל, לאחר שהמאמע שלי, חזרה לעסקי הבית, פקחתי את עיני לעבר הקיר ותכננתי את פעילותי האנרגטית ליום הבא. הציפורים שעל העץ הבודד שניצב... לקריאת המשך המאמר בנושא תחושת סובייקטיביות - לחץ כאן...
פילוסופיה / פיזיקה - אסימטריה פורקת עול - על ציר הזמן - חלק 4
...פורקת עול - על ציר הזמן - חלק 3. מדוע אין לזמן כיוון לא התקדמנו הרבה בניסיון לפתור את הסתירה בין מעבר הזמן, עליו מדווחים לנו חושינו, לבין חוקי הלוגיקה והפיסיקה, המכחישים מעבר זה. במצבה הנוכחי של הפיסיקה, לא נראה באופק פתרון לבעיה. ובאמת, אילו הייתה זו הבעיה היחידה הקשורה בזמן, היינו מניחים את הבעיה לפילוסופים ועוברים לעסוק בנושאים יותר מועילים. אבל מתברר שיש עוד בעיה הקשורה בזמן, והיא דווקא שייכת לתחום המחקר הניסיוני. זו הבעיה הידועה בשם האסימטרייה... לקריאת המשך המאמר בנושא תחושת סובייקטיביות - לחץ כאן...
לזרום עם הדברים בהתאם לאותו הרגע
...לפעמים אדם רוצה לעשות משהו, אבל הוא לא עושה אותו למרות המנטרה - כאשר הוא עושה אותו הוא נהנה ממנו. אבל כאשר הוא רוצה לעשות אותו אין לו חשק. אם הוא חושב שהוא כל כך טוב, אז למה הוא לא עושה אותו? אז סימן שהדבר לא חשוב עבורו. אבל לפעמים הדבר הזה יגרום לו להצלחה. אז איך הוא לא חשוב עבורו? הוא לא בטוח שזה יצליח לו. אבל למה שלא ינסה? הוא פוחד ממצב שלא יצליח לו. אבל היו פעמים שהוא ניסה והצליח אז למה הוא לא מנסה כדי לדעת? זוהי הדחקה סתמית. הוא נותן מראש תוצאה... לקריאת המשך המאמר בנושא תחושת סובייקטיביות - לחץ כאן...
הדרכת מורים - תקופת חשבון - כתה ד'
...יש לזכור שאנו מלמדים תקופה זו בשיעור הראשי ולכן בתחילת כל שיעור יתקיים החלק הריתמי, עליו כתבתי במאמר אחר. לתקופה זו כתבתי 11 שיעורים מובנים, אך התקופה לוקחת כשלושה שבועות - כלומר יש 15 שיעורים בתקופה (במידה ובית הספר פועל 5 ימים בשבוע). ארבעה שיעורים הם שיעורי חזרה ותרגול שבהם אינני מלמדת דבר חדש. זאת כדי שהילדים יפנימו את החומר הנלמד. בארבעת שיעורי החזרה אני לא "מייבשת" את הילדים בדפי עבודה בלבד או פתרון תרגילים במחברת תקופה. מידי פעם אנו פותרים... לקריאת המשך המאמר בנושא תחושת סובייקטיביות - לחץ כאן...
בחירה חופשית - מהי בחירה חופשית? והאם היא אמיתית?
...MP3 בנושא: הרצאה על בחירה חופשית - מהי בחירה חופשית? והאם היא אמיתית?. הפעם אני רוצה לדבר על נושא הבחירה החופשית. זהו אחד הנושאים שיותר מעניינים את בני האדם, מהן גבולות הבחירה החופשית האם יש לי בחירה על הכל? האם יש לי בכלל בחירה חופשית או לא? וצריך להבין בכל את נושא הבחירה, להתבונן, ואז תהיה הבנה. ומי שרוצה להבין, צריך לנתח את מהותה של הבחירה החופשית. אדם המרים את היד, האם הוא בחר להרים אותה, או שנבחר עבורו להרים אותה. ולהרים את היד, לבחור להרים... לקריאת המשך המאמר בנושא תחושת סובייקטיביות - לחץ כאן...
פסיכודרמה - טיפול קבוצתי ופרטני בפסיכודרמה - התמודדות עם חרדה, דכאון, פוביות, OCD ובעיות חברתיות - 1
...OCD ובעיות חברתיות - 1 זהו? זה הכל? האם זהו? זה הכל? זה כל מה שמגיע לנו? בשביל זה באנו לעולם? לקום בבוקר. להכנס לאוטו. לנסוע ל עבודה . לחזור מהעבודה. פקק. לאכול משהו. לקלח את הילדים. טלויזיה. לשלם חשבונות. לנוח קצת בשבת. ללכת פעמיים בשבוע לחדר כושר. לרוץ קצת. בירה. להתלונן על המציאות. ללכת לישון. איך החיים? ואללה אני לא מתלונן. ו הגלגל ממשיך האם אני חש התלהבות מחיי או שהחיים עוברים לידי? האם אני חי בשגרה מעייפת בה כל יום דומה לקודמו? האם אני מרגיש... לקריאת המשך המאמר בנושא תחושת סובייקטיביות - לחץ כאן...
להרגיש טוב - שורש הרצון הוא *לא* הרצון להרגיש טוב - למה?
...בנושא: שורש הרצון הוא לא הרצון להרגיש טוב - למה?. שורש הרצון של האדם למה הרצון להרגיש טוב הוא לא שורש הרצון של האדם. מי שרוצה להרגיש טוב באמת צריך לנסות להבין למה הוא רוצה את הרצונות שלו. הטוב והרע תלויים במה שהאדם רוצה הכל מתנקז לרצון של האדם. מי שרוצה להיות מאושר יכול בשניה אם תמיד יוכל לרצות את המציאות - איך יוכל להתאים את רצונו למציאות. ננסה להבין למה הוא רוצה את הרצונות שלו ואם נבין אולי נצליח להביא שתמיד ירצה את מצב המציאות - תמיד יהיה לו טוב... לקריאת המשך המאמר בנושא תחושת סובייקטיביות - לחץ כאן...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 125  👈2 ב 200  👈4 ב 250     📞 050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   


בכל עניין, ניתן ליצור קשר 📞
בווצאפ 050-3331-331

עדכונים ב: YouTube    עדכונים ב: Facebook    הקבוצה ב: Facebook
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא יועץ פילוסופי, מטפל רגשי, מאמן אישי לביטחון עצמי, קואצ'ר אישי, מאמן אישי למתבגרים, מאמן אישי לנוער, מאמן אישי לאורח חיים בריא, מנטור, ייעוץ אישי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0469 שניות - עכשיו 09_04_2020 השעה 07:22:41 - wesi4